کد مطلب: 492751
درددل مردم و پاسخ مسئولین
بخش اجتماعی الف، 26 تیر 96
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
الف درصدد ایجاد یک بخش جدید در سایت برای انعکاس مشکلات مردم است.
در این ستون مشکلات، ریز و درشت مردم منعکس می گردد. بدیهی است در بسیاری موارد امکان قضاوت برای الف ممکن نیست. به همین دلیل در صورت انتشار این پیامها در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین ستون منتشر خواهد شد.
بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.
شما می توانید مسایل و مشکلات خود را به
ایمیل الف به نشانی info@alef.ir ارسال نمایید .بدیهی است پیامهای دریافتی پس از بررسی در همین ستون منتشر خواهد شد.
چند نکته :
1- مطالب حتی المقدور کوتاه و بودن حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود.
2- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما بپیوست ارسال گردد.
3- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
4- با توجه به حجم زیاد ایمیل های ارسالی به الف لطفا در قسمت
موضوع عبارت
درد دل مردم را بنویسید تا تفکیک ایمیل ها براحتی صورت گیرد.
کلمات کلیدی : درددل مردم + پاسخ مسئولین+ مشکلات+ستون الف
تبریزی
۱۳۹۶-۰۴-۲۶ ۰۹:۱۳:۴۵
بسیار بسیار فکر خوبیه و واقعا با این کار سایت الف تبدیل می شه به بهترین سایت ایران. فقط من یه سوال دارم. آیا مردم اجازه دارن در مورد هر موضوعی از مسئولین انتظار پاسخگویی داشته باشن؟ شما خیلی از نظرات رو انتشار نمی دین تا براتون داستان نشه ولی درخواست و سوال از مسئولین که دیگه نظر نیست یه درخواست یا سواله و دلیلی نداره شما اون رو سانسور کنین. شاید من در یه مورد از مسئولین سوالی دارم که اصلا با فرهنگ کشور ما سازگار نیست ولی اگه قرار باشه شما مثل کامنت های سایر بخش ها سوالات و درخواست ها رو به قابل انتشار و غیرقابل انتشار تقسیم کنین به واقع ارزشش از بین می ره. اگه می خواین همچین کاری کنین باید یک بار برای همیشه برای مسئولین روشن کنین که اولا شما مسئول نظرات مردم نیستین و ثانیا منتشر نکردن بعضی نظرات باعث می شه مشکلات جامعه فقط صورتشون پاک بشه ولی اونقدر حل نشده باقی بمونن که کار به جاهای باریک برسه. پرسیدن سوال و انتظار دریافت پاسخ از طرف مسئولین که جرم نیست یه انتظار و حق طبیعیه. مشکل ما اینه که اصلا ارتباطی بین مردم و مسئولین وجود نداره و مسئولین کلا با واقعیت و مشکلات جامعه ایرانی و مردم ایران و خواسته ها و آرزوهای اونا بی گانه ان یا شاید هم می دونن ولی خودشون هم مجبورن حرف هایی بر خلاف باورشون بزنن تا صدای یه عده خاص درنیاد. اینطوری که نمی شه. بالاخره باید یه تصمیم گرفته باشه. (4477502) (alef-2)
خیلی ایده خوبی است مردم هزاران گرفتاری دارند و اینجا میتواند دریچه طرح انها باشد (4477740) (alef-2)
البته به شرط اينكه فقط درددل ها در مورد دولت نباشد و انتقاد مردم از نهادها و ارگانهاى ديگر هم منتشر شود. بخصوص كه مجلس به دولت نظارت ميكند ولى نهادهايى هستند كه هيچ نظارتى بر آنها نيست (4477866) (alef-2)
بسیار طرح خوبی است ولی مطمئنم مسئولین مثل همیشه از پاسخگوئی طفره خواهند رفت
من اولین سوال رو میکنم شما جواب بگیر برای زنان سرپرست خانوار دارای فرزند و مستاجر با این هزینه های سر سام آور چه کمکی میتونید بکنید آیا مثل سایر کشورها اقداماتی مالی انجام میدهید مخصوصا افرادی که فرزند نابغه دارند و شاید یه روز ی یکی از همین مریم میرزاخانی ها شوند (4479714) (alef-2)
به نظرم خیلی از مطالبی که مردم مینویسند علاوه بر درج قابلیت پیگیری به عنوان یک سوژه خبری را هم دارد. که کار شماست (4477743) (alef-2)
امیدوارم مسولین و روابط عمومی ها این مطلب را ببینند و پاسخ بدهند (4477745) (alef-2)
ناظمی
۱۳۹۶-۰۴-۲۶ ۱۱:۳۰:۲۴
مسولین نباید تنها دنبال پاسخ به مطالبی باشند که مردم به عنوان درد دل مینویسند ( هرچند اگر باشند به وظیفه اولیه خود عمل کرده اند . )اما مهمتر از آن این است که مشکل را ریشه ای حل کنند. تا مشکل هزاران هزار نفر یکدفعه حل شود . (4477748) (alef-2)
با تشکر از سایت الف بابت این حرکت ابتکاری. به نظر من نباید از مردم بخواید ایمیل بفرستند و باید مردم بتونن نظرها رو همینجا بذارن و شما منتشر کنید. به چند دلیل. شاید بعضی از مردم به دلیل ترس از ردگیری ایمیل ها یا فاش شدن هویتشون نخوان از طریق ایمیل نظرشون رو ارسال کنند. شرط کوتاه بودن نظر ایجاد محدودیته. بعضی مسائل به خصوص مسائل فرهنگی و علی الخصوص انهایی که تابو محسوب میشن در کشور اونقدر پیچیده هستند که شاید کسی بخواد اول با مقدمه چینی موضوع رو به مسئول مربوطه تفهیم کنه بعد مشکل خودش رو مطرح کنه و در انتها طرح و پیشنهادی ارائه بده. در این صورت طبیعتا نظر در حد یک مقاله ممکنه بلند باشه. بعضی نظراتی که قبلا در سایت الف منتشر شدن خودشون به اندازه کافی گویا هستند. آیا امکانش هست درخواست کنیم لینک نظر مربوطه رو بدید به مسئول مربوطه تا بخونه و پاسخ بده؟ بالطبع مشکلی که تا حالا در موردش در کشور صحبت نشده رو امکان نداره بشه در یکی دو پاراگراف خلاصه کرد. (4477955) (alef-2)
بنده خدا . اصل
۱۳۹۶-۰۴-۲۶ ۱۳:۳۸:۳۵
پیشنهاد میکنم بجز طرح مشکلات مردم. اگر مردم همکاری کنند در ارتباط با مبارزه با فساد اطلاعات لازم را منعکس نمایند و شما دراختیار آقای توکلی و سازمان مردمی مبارزه با فساد قرار دهید. برای آینده کشور بسیار مفید خواهدبود. (4477982) (alef-2)
احسنت کاملا صحیح فرمودید (4478662) (alef-11)
مسئولین به خودشان توهین نکنند . مردم توهین نخواهند نمود. (4478126) (alef-2)
خيلي ايده ي جالبيه من همين جا بگم كه اگر الف شهامت منعكس كردن شكايت همه ي مردم رو داشته باشه وسانسور نكنه مي تونه راهگشا باشه واين خودش يك نوع امر به معروفه (4478474) (alef-2)
مشکل همین جاست که ما ایرانی ها همواره کلید حل مشکل را در دست دولت/حکومت ها دیده ایم..عزیز دل هموطن همواره باید از خودمان شروع کنیم...منتظر کسی نباشیم خودمان دست به کار شویم. (4478917) (alef-2)
پیشنهاد میشود مطرح کنندگان خواسته مخاطب خواستشان را فلان وزارت خانه فلان اداره فلان بیمارستان فلان بانک اعلام کنند تا شائبه توهین به فرد خاص القاء نشود. (4479071) (alef-2)
به نظر من این بخش رو اختصاص بدین به قسمتهایی که مردم مشکلی ندارن چون تعداد مواردی که مردم مشکلی ندارن خیلی کمتره قضیه بهتر مدیریت میشه (4479244) (alef-2)
علاوه بر نظر مردم توضیح داده بشه که برای حل کردن مشکل باید چه کارهایی کرد (4479690) (alef-2)
من مطلبی را در مورد واجرای گزینشd احکام دیوان اداری در برخی سازمانها فرستادم ولی منعکس نفرمودید نکند شما هم به دلخواه وگزینشی پیام ها را منعکس میفرمایید ومردم را به سخره گرفته اید البته قبول داریم این کارها جرات وجسارت وتعهد کافی لازم دارد واکثرا ندارند. (4479721) (alef-2)
الف / مخاطب گرامی این مطلب اعلام راه اندازی ستون درد دل مردم و پاسخ مسولین بود . و نظراتی که درباره راه اندازی ستون جدید بود منتشر شد.
موضوع ارسالی شما چهارشنبه 28 تیر در ستون مربوط منتشر میشود. (4480018) (alef-2)
مازندرانی
۱۳۹۶-۰۴-۲۷ ۱۴:۴۸:۴۷
این پیشنهاد بسیار کار پسندیده وخلاقانه ای از سوی الف است .در واقع اگر مردم بتوانند اتفاقات حوزه اداری خودشان را مطرح وبصورت محرمانه مورد پیگیری قراربگیرد بیشک دستگاههای اجرائی متوجه میشوند که بایستی در راستای قوانین عمل کنند.هرچند که ذکر مشکلات شخصی زیاد جالب نمیباشد چونکه حتما عوامل سایت بایستی مشکلات را طبق بندی وانعکاس آن به مسئولین کار کوچکی نیست.این یکی از راههای ارتباطی مردم با دیده بان شفافیت است (4479772) (alef-2)