نظر منتشر شده
۱۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 494291
درد دل مردم /پاسخ مسولین
در آرزوی اتوبان تهران - شمال/ آیا به عمر ما کفاف می‌دهد؟
بخش اجتماعی/1 مرداد96
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
مشاوره برای سرمایه گذاری

هر روز در اخبار و رسانه ها صحبت از جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی میشود وهمه مسئولان  به این امر مهم اشاره میکنند ولی واقعا چقدر زیرساخت ها برای این کار فراهم است ؟؟
بنده از دولت محترم حمایت میکنم ولی واقعا نیاز است که در برخی از وزارتخانه ها تغییرات راهبردی جهت سرمایه گذاری صورت بگیرد . 
شما در نظر بگیرید که سرمایه ای در اختیار دارید و دوست دارید در کشور خودتان  سرمایه گذاری کنید ،  اول اینکه به کدام نهاد یا ارگان یا کدام قسمت وزارتخانه میتوانید مراجعه کنید تا به شما  مشاوره  داده شود ؟؟؟  
در بسیاری از کشورهای  در وزارتخانه ها  قسمتی وجود دارد برای  مشاوره و انجام امور اداری شخص سرمایه گذار و دادن  کمک های اداری و فکری ؛ فنی و معرفی به نیروهای متخصص .  درضمن بسیاری از وزارتخانه های غربی در جهت ایجاد بازارهای صادراتی در کشورهای دیگر هم فعالیت میکنند و به تولید کنند در صادرات کالا مشاوره میدهند و بازارهای کشورهای دیگر را به طور مداوم در حال رصد هستنند و اطلاعات مناسب و کاملی را در اختیار واحدهای تولیدی قرار میدهند .  قطعا هر تولید کننده ای خود قادر به انجام این فعالیت ها نیست و یا نیرو و هزینه های زیادی را در بر دارد .

جا دارد که وزارتخانه های  کشاورزی و صنعت و معدن با  ایجاد این واحد ها  و متمرکز کردن اطلاعات کلی و امارها  و در اختیار قرار دادن مشاوره  به افراد  زمینه سرمایه گذاری را تسحیل کنند تا سرمایه گذار از شدت سردرگرمی فرار نکند  و یا بخاطر  سرمایه گذاری اشتباه در زمینه نامناسب که بازار مصرفی ندارد و یا اشباع شده  دچار ضرر و زیان نشود . 

امیدوارم این انتقاد و پیشنهاد به دست مسئولان بخصوص وزرای  دولت برسد و گامی باشد برای رونق سرمایه گذاری در کشور . 

همانطور که میدانید نزدیک به 350 میلیارد دلار حجم نقدینگی در کشور وجود دارد که خود میتواند باعث اشتغال افرینی و تحرک اقتصادی شود ./ فرامرز

در آرزوی اتوبان تهران - شمال
با 74 سال سن ممکن است  مقامی و یا فردی که از وزارت پاسخ دهد  که اگر خداوند به بنده تا سه سال دیگر عمری عنایت کند آیا میتوانم از اتوبان شمال استفاده کرده وبه چالوس مسافرت نمایم یا اینکه باید این ارزو را با خود به سرای باقی ببرم./  ایرج شاهسوندی

همسایه مسجدیم اما....

مدتی است همسایه مسجد محمد آباد واقع در محله رودبارتان رشت شده ایم هرروز موقع ظهر و عصراز بلند گوی بیرونی این مسجد قران و اذان پخش میشود . اذان صبح را هم اینقدر بلند میگذارند که مایه سلب اسایش است . به مسئولین مسجد گفتیم اثری ندیدیم به سازمان تبلیغات هم مراجعه کردیم انها هم توصیه کردند بی فایده بود .  حتما عمدی در کار نیست اماباید توجه بیشتر شود . لطفا شما پیگیری کنید شاید نتیجه بخش باشد./محمد علی
 
کلمات کلیدی : درددل مردم + پاسخ مسئولین+ مشکلات+ستون الف
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۲۵:۴۵
یکی از دلیل سوداگری زمین و ساخت و ساز ویلاهای عجیب در محدوده شما کشور همین اتوبان است، دو دهه با با وعده آن ویلا ساخته می شود (4484880) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۲۷:۱۹
همه مازندران پر از خودروهای شخصی است، همه باغات ویلا شده است، دیگر با تکمیل این اتوبان چه می شود؟ (4484881) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۴:۴۲:۴۴
بدترین وعده بدترین ارزو و زیانبارترین کار عمرانی برای کشور همین مثلا اتوبان است (4485254) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۲۸:۴۳
اتوبان تهران شمال و تعریض جاده های روستایی به اسم امنیت و سهولت اما به کام زمین خوارن قانونی و غیرقانونی (4484886) (alef-3)
 
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۳۷:۰۸
با سلام بنده به عنوان یکی از مهندسین شاغل در پروژه آزاد راه تهران - شمال در پاسخ به سوال هموطنمان در رابطه با اتمام این پروژه در سه سال آینده به اطلاعشون می رسونم که این پروژه یقینا تا 3 سال آینده تمام نخواهد شد و پیش بینی بنده با این روند فعلی بین 7 تا 10 سال آینده خواهد بود ( از تهران تا چالوس ) البته اگر از مسئولین امر سوال بشود این عدد بنده رو نقض می کنن اما با توجه به اینکه اینجانب در پروژه حضور دارم می دونم تا 7 سال آینده تمام نخواهد شد (4484895) (alef-2)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۹:۳۷:۵۳
باباجون خدارو شکر 20 ساله یه سفره ای پهن و همه دارن نون می خورن !! هر کسی از یه راهی !!! شما مگه بخیلی ؟ تازه ترافیک کرج و چالوس هم که یه سرگرمی چند ساله اس !! دیگه باید عادت کرده باشید. (4485532) (alef-11)
 
گواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۵۲:۱۱
روز چهارشنبه ساعت 21 خواستيم بريم با خانواده كرج خدا شاهده تو ترافيك اتوبان تهران -كرج 2/5ساعت معطل شديم وبا حركت لاك پشتي خسته ومونده ساعت 23/30رسيديم .
حتي يك دستگاه ماشين پليس يا افسر راهنمايي ورانندگي هم حضور نداشت .
گرچه اگر هم بودند كاري از دستشان با توجه به حجم ترافيك وتعدادكثيراتومبيل ها برنمي امد.
واقعا خجالت اور نيست؟؟؟.... (4484911) (alef-2)
 
Sweden
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۸:۵۰:۵۷
دوست عزیز باید بلد باشیم کی حرکت کنیم .چهارشنبه ها همیشه ترافیک هست .اگر میخواهید راحت برید باید 11شب به بعد حرکت کنید.البته خنده داره خواب چاره ای نداریم. (4485496) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۰۹:۵۶:۵۷
گفت جسته ایم ما یافت می نشود گفت آن یافت می نشود آنم آرزوست (4484921) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۳:۵۳:۳۱
اتوبان تهران كرج مثل قيف ميمونه هميشه ترافيكه گرم دره و بالاتر از اون پل كلاك و پل فرديس (4485202) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۷:۲۹:۳۶
با اين دولتِ شيب ملايم ايشالا ده سال ديگه (4485429) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۹:۵۸:۲۵
جنگل های شمال همین بهتر که تا بیست سال هم تخریب نشو د (4485541) (alef-13)
 
بنده خدا. اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۷:۵۱:۵۳
هرچند به آقای روحانی رای دادم. اما معتقدم از نیروهای اجرایی کشور باید استفاده کنیم. لذا پیشنهاد میکنم آقای قالیباف زا مجری اینکار قزار دهند. او فرد اجرایی بسیار قوی است. مطمين خستم دراینصوزت به عمر بنده پیرمرد هم کفاف میدهد (4485450) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۱۸:۴۹:۴۴
امید وارم که هرگز ساخته نشود با این تهران نشینان با فرهنگ! که شمال را با دپوی زباله اشتباه گرفتند (4485494) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۲۱:۱۵:۰۲
به نظر من بهتر است این طرح به کل از دستور کار دولت خارج شده و به جای آن توسعه حمل و نقل ریلی و زیرساختها در سایر نقاط توریستی کشور مد نظر قرار گیرد.
چرا نباید بخشی از سفرهای مردم در در فصلهای سرد سال و به مناطق جنوبی انجام شود؟
سالانه میلیونها نفر از مردم دنیا جهت گذران تعطیلات در زمستان به کشورهای حوزه ی جنوبی خلیج فارس و به ویژه امارات سفر میکنند.چرا ما از جنوب کشور خود آنطور که شایسته است بهره ی گردشگری نمی بریم؟؟ (4485605) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۱ ۲۱:۵۳:۳۵
اتوبان هم كه ساخته شود ترافيك سنگين فعلي خودروها به ورودي شهرهاي شمال منتقل ميشودوشرايط درداخل شهرهاي شمال بسيار بدتر از حالت فعلي خواهد شد لذا خيلي نبايد دلخوش به افتتاح اين ازادراه باشيم. (4485642) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۰۰:۰۶:۴۹
در عجبم كه حدود ٨١ سال قبل با تكنولوژي ابزار صدسال پيش با بيل و كلنگ ١٦٠
كيلومتر راه پر پيچ و خم طي ٤ سال به اتمام رسيده ( ١٣١٤ شمسي تا ١٣١٨) ،
و اين ازاد راه تهران شمال ( كه قسمتي از پروژه ازادراهي شمال به جنوب يا خزر
به خليج فارس ميباشد ) اما ازادراه تهران شمال كه به طول كمتر از ١٢٥ كيلومتر
ميباشد مدت ٢٠ سال است ( شروع عمليات از سال ١٣٧٥ ) بوده كه بنظر ميرسد
براي تكميل ان شايد ١٠ سال ديگر طول بكشد .
حال بايد سوال كرد
١- چرا جاده اي با تكنولوژي ٨٠-١٠٠ سال پيش طي ٤ سال تمام ميشود
اما امروز با تكنولوژي جديد ٣٠ سال طول خواهد كشيد .
٢- چه ميزان از ثروت ملي و بيت المال ملت ايران صرف اين اهمال كاري تاريخي
در راهسازي كه در جهان بيسابقه است شده و خواهد شد و چه كساني مقصر
اين وضعيت و اتلاف سرمايه ملي هستند .
آيا مشكل وضعيت مديريتي كشور ميباشد و يا ميتواند منافع اقتصادي
در روند كند پيش رفتن پروژه ها و بدست اوردن منافع نا مشروع از اين طولاني شدن
ها دست داشته باشند ، واقعا چگونه است كه با بيل و كلنگ و دستمزد ٥ ريالي به
كارگران ٨٠ سال پيش تونل كندوان و بقيه تونلهاي جاده چالوس حفر شود انهم كمتر
از ٤ سال .
..... واقعا مديريت كشور ببيند درد اين مملكت كجا است ......

اگر اين جاده درست و بموقع ساخته ميشد و بشود مزاياي بسياري براي كشور
ميتواند داشته باشد از جمله كاهش ٣٥ درصدي سوخت و كاهش استهلاك اتوموبيلها
و وسايل نقليه حمل بار و همينطور افزايش سرعت جابجاي بار ميتواند نقش بسيار مهمي
براي ترانزيت كالا ازبنادر جنوب به شمال و روسيه داشته باشد و بسياري منافع ديگر
البته با تصويب قوانين و اجراي واقعي و صريح و روشن ان ميتوان مشكلاتي كه
براي محيط زيست و طبيعت ميتواند ايجاد كند كاهش داد
با وضع مالياتهاي سنگين بر درامدهاي ناشي ازخريد و فروش زمينها تا٩٠ درصد
ميتوان از زمين بازي و زمين خواري جلوگيري نمود
با حمايت از ساخت و ساز براي هتلها و مراكز سياحتي و تفريحي بدون از بين بردن
زمينهاي كشاورزي و جنگلي ميتوان جاذبه هاي گردشگري در نقاط مختلف شمال
كشور را افزايش داد تا همه طبقات كشور بتوانند بصورت منطقي و تعريف شده از
مواهب طبيعت استفاده نمايند
و همينطور نيروهاي پليس و قضايي با كنترل و مراقبت و اعمال و اجراي قانون
ميتوانند باعث كاهش مفاسد اخلاقي و اجتماعي و بي بند و باريها در شهركها
و مناطق مسكوني بشوند .
با تشكر از سايت الف (4485772) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۰۲ ۱۳:۴۵:۰۹
همه پول کشور را برای تهران خرج کنید چرا که مملکت یعنی تهران ! تهران 7 الی 8 خط مترو در حال کار آنوقت خوزستانی که پول نفتش هزینه پروژه های تهرانی ها را تامین می کند خود در آرزو و حسرت سی ساله خط مترو ! آخر عاقبت آن هم معلوم نیست ! (4486583) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.