کد مطلب: 489922
پلیس راهور: عبور از چراغ زرد ممنوع است/ جریمه 220 هزار تومانی در انتظار متخلفان عبور از چراغ قرمز
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه عبور از چراغ زرد ممنوع است، مگر اینکه خودرو وارد تقاطع شده باشد از جریمه 20 هزار تومانی عبور از گذرگاه عابرپیاده و 200 هزار تومانی عبور از چراغ قرمز خبر داد.
سرگرد علیاصغر شریفی رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتوگو با فارس، در خصوص عملکرد رانندگان در هنگام مواجه با چراغ زرد در تقاطعها، اظهار داشت: بنا بر ماده 101 آئیننامه راهنمایی و رانندگی، بند «ب»، رانندگان وسایل نقلیه موتوری و خودرو در هنگام مواجه با چراغ زرد احتیاط نباید از خط ایست عبور کنند.
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: هنگامی که چراغ سبز به زرد تبدیل میشود رانندگان باید در پشت خط ایست توقف کنند مگر آنکه آنچنان به خط ایست یا تقاطع چراغ راهنمایی نزدیک شده باشند که پیش از عبور از خط ایست نتوانند خودرو را متوقف کنند.
این مقام ارشد راهور تهران بزرگ، فلسفه چراغ زرد را عبور برای کسانی دانست که وارد تقاطع شدهاند و باید به حرکت خود ادامه دهند تا از تقاطع گذر کنند چرا که نمیتوانند به صورت دندهعقب مسیر را به عقب برگردند.
سرگرد شریفی در خصوص جریمه رانندگان متخلف اعلام کرد: ما به رانندگان توصیه میکنیم که قبل از خط ایست توقف کنند اما چنانچه اگر رانندهای بعد از خط ایست یا روی گذرگاه عابر پیاده متوقف شود، جریمهای تحت عنوان تجاوز به گذرگاه عابرپیاده برای وی لحاظ شده و مبلغ 20 هزار تومان باید بپردازد.
وی با تأکید بر این مطلب که عبور از چراغ زرد ممنوع است، تصریح کرد: اگر همین راننده چراغ زرد و قرمز را رد کند تحت عنوان عبور از چراغ قرمز 200 هزار تومان جریمه باید بپردازد؛ همچنین نمره منفی نیز برای وی الصاق میشود.
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر تعداد نمره منفی، گفت: برای رانندگان خودروهای شخصی مرتکب این تخلف 5 نمره منفی و برای رانندگان سرویس حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه سنگین 10 نمره منفی اختصاص مییابد.
کلمات کلیدی : پلیس راهور+عبور از چراغ زرد +جریمه +متخلفان+ عبور از چراغ قرمز
ماشالا مردم اینقدر ... سفت هستن که تازه بعد از زرد شدن چراغ یادشون می افته را بیافتن (4462319) (alef-3)
خوبه كه تو ايران هم جريمه ها افزايش پيدا كنه ولي به شرط اينكه زير ساختش باشه، من خودم تا حالا ده بار چراغ سبز بوده و مثلا ١٠ ثانيه مونده بوده تا قرمز بشه اومدم رد شم يهو قرمز شده. (4462326) (alef-3)
دقیقا...من سر همین موضوع بارها و بارها جریمه شدم!!!!! (4463139) (alef-11)
عین واقعیت! انگار روشی شده برای جریمه کردن مردم و پول به جیب زدن! (4463287) (alef-11)
اصلا قانون را اجرا نمیکنه پلیس- من اصفهان هستم و خیلی از راه های یک طرفه اصلا تابلو بی معنی شده! و این باعث بحث و منازعه بین مردم شده! حداقل تابلو ها رو بردارین! (4462328) (alef-3)
اول زير ساخت زمان چراغ ها رادرست كنيد بعد از ان هم هر موقع پول كم مياوريد قبض به دست جريمه ميكنيد (4462383) (alef-3)
بهرام
۱۳۹۶-۰۴-۱۶ ۲۲:۵۲:۰۵
برای درامد بیشر یکدفعه اگر خودرو از چراغ سبز عبور کرد هم جریمه کنید . کار پلیس راهنمایی شده فقط جریمه کردن از نظر پلیس همه خلافکار هستند مگر ثابت کند اینطور نیست . اخیرا پیامک امده که 50هزارتومان جریمه بخاطر نداشتن معاینه فنی وانهم از طریق دوربین درصورتیکه اتومبیل من هم برچسب معاینه نصب بوده است حالا باید چند روز بدویم که ای اقای پلیس اینهم مدارک حالا وقت مردم برای پلیس ارزشی ندارد . عجب مملکتی داریم !!!!!!!!!!!!! (4463023) (alef-11)
چرا چراغهای راهنمایی مجهز به سنسور هوشمند مثل کشورهای خارجی نیستند؟ در خارج از کشور سیستم چراغهای راهنمایی به گونه ای است که اگر در یک مسیر تراکم خودرو ها باشد مدت بیشتری اجازه عبور به این خودرو ها داده میشود. یعنی در واقع هیچگاه تراکم انچنانی در پشت چراغهای قرمز دیده نمیشود (4463045) (alef-11)
هست شما دقت نکردی. منتها در خارج از کشور این تعداد ماشین در این خیایانهای کوچک تردد نمیکند (4463878) (alef-11)
بعضی وقتا رو خط عابر و یا وسط چهار راه به خاطر ترافیک و یا عبور عابران پیاده از چراغ قرمز عابر آدم گیر میکنه. اینجا چه کنیم پلیس جان؟ (4463053) (alef-11)
چراغ قرمز تايمر دارد ولي چراغ سبز ندارد و بهتر است سبز هم تايمر داشته باشد،وقتي ماشين به تقاطع داراي چراغ در وضعيت سبز نزديك ميشود مشخص نيست كه چراغ چه مدت يا حتي كمتر از يك ثانيه ديگر زرد ميشود، اين شكل نظر پليس و اعمال قانون كه شائبه علاقه بيشتر پليس به جريمه شدن و كسب درامد را نشان ميدهد،يعني كسي كه از روي تعمد و اگاهي از چراغ زرد و قرمز رد شده با كسي كه شايد فقط چند ثانيه مانده و در وسط چهار راه با توقف خودروهاي يك مسير ديگر يا اتوبوس مواجه شده فرقي ندارد حتي در بسياري از چهار راه ها اگر يك راننده براي بار اول امده باشد و مسير جديد باشد براي راننده با چند متر عقب يا جلو توقف كردن اصلا چراغ معلوم نيست بدليل محل نامناسب دور يا درست زير خط عابر و يا همين در شرايط زرد و اختلاف چند ثانيه....
خود من چندين بار حتي چراغ سبز بود و تا رد شدم زرد شد و وسط چهارراه با ترافيك قرمز و دنده عقب امدم ولي افسر يا سرباز با اينكه تاييد كرد ولي باز شماره را نوشت،،يا دوربين گرفته عبور از خط اكثرا پشت چراغ ، يا در يك خيابان كوچك كه ااشنايي قبلي نداشتم و اصلا چراغ را نديدم و ولي پيامك عبور از چراغ قرمز امد،،، هر چند در اين موارد اصلا نديدن و عدم اشنايي يا حتي حواس پرتي ميتواند تفاوتي با عبور تعمدي و اگاهانه نداشته باشد. (4463065) (alef-11)
سوالوقتی با سرعت مجاز در حال عبور هستم و درحال ورود به چها راه هستم ناگهان زرد میشود ایا باید ماشین را میخکوب کنم .... (4463167) (alef-11)
با راهنمایی و رانندگی که خودش با زمان سنج های چراغ راهنمایی تکلیفش مشخص نیست چه باید کرد یا بعضی چهارراه ها صد ثانیه و بعضی ده ثانیه هنوز ماشین جلویی حرکت نکرده چراغ قرمز میشود لطفاً زمان سنج ها را بر اساس کار کارشناسی تنظیم کنید (4463184) (alef-11)
جریمه باید به گواهینامه تعلق بگیره نه به ماشین و هر تخلف و جریمه روی نرخ بیمه صاحب گواهینام اثر بگذاره. یعنی گواهینامه ای که تخلف بیشتر دارد پر خطرتر است و باید هزینه بیشتری برای بیمه شدن بدهد. (4463349) (alef-11)