نظر منتشر شده
۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 501065
سخنی با آقای مهدوی کیا ی عزیز!
اکبرنبوی/21مرداد96
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
آقای مهدی مهدوی کیا را در زمان بازی فوتبال اش دوست می داشتم. او در زمین بازی، فوتبالیستی با شخصیت و از نظر سطح بازی، خوش تکنیک و قدرتمند بود. فرارهای او از گوشه ی راست زمین فوتبال همیشه هیجان می آفرید و به بازی انرژی می بخشید. او در پرسپولیس بازی می کرد و من هم کمی تا قسمتی استقلالی بوده و هستم اما احترام شخصیت و بازی اش برایم همیشه محفوظ بود. حتی روزگاری که به تیم های باشگاهی آلمان پیوست، باز هم برایم همان مهدوی کیا ی عزیز به شمار می رفت.

... و گذشت. چندین سال از او خبری ندیده و نخوانده بودم تا همین یکی دو روز پیش که او در دفاع از آقایان شجاعی و حاج صفی، جملاتی بر زبان آورد که براستی شگفت زده ام کرد. چه این سخنان از روی فوران هجیان و عاطفه ای مهار نشده بیان شده باشد و چه از روی آگاهی و آرامش.

من به چرایی و درستی و نادرستی کاری که آقای شجاعی و حاج صفی انجام داده اند کاری ندارم اما روی سخن ام با فوتبالیستی است که دوستش داشته ام.

آقای مهدوی کیای عزیز!

کودکی و نوجوانی ات را در روزگاری سپری کردی که نیمی از آن با سالهای پایداری ملی رقم خورد و هموطنان دلاورت با حضور در میدان های سخت و دشوار و نفسگیر مقاومت در برابر ارتش حزب بعث، آرامشی فراهم کردند تا من و تو ما بتوانیم در شهرها آسوده باشیم و هر کدام متناسب با علایق مان، به دلمشغولی ها و آرزوهای خود بپردازیم.

برادر گرامی ام!
اکنون نیز همان شرایط و همان وضعیت است. فقط خط دفاع از مرزهای عراق و ایران به داخل عراق و سوریه تغییر کرده است. آنها که در عراق و سوریه در برابر تروریست های ددمنش و سفاک می جنگند، همان کاری را می کنند که فرزندان ایران در هشت سال دفاع انجام دادند. با یک تفاوت: غربت و مظلومیت شان بیشتر است و کارشان سخت تر.

در چنین شرایطی و در این روزگار سرشار از نامردی و تزویر و قتل و جنایت، اگر من و تو و ما به هر دلیل نمی توانیم به حلقه ی پهلوانان و آزاد مردان ایران زمین بپیوندیم و از حریم حرم و وطن جانانه دفاع کنیم، دستکم باید آن مایه جوانمردی در جان مان بتپد و زنده باشد که بر آستان مدافعان حرم و وطن، تعظیم کنیم و قدردان این قلندران شوریده دل و پاکباخته و عاشق و پهلوان باشیم.

مهدی خان!
راست می گویم که بر پایه پیشینه ی بازی های ات، اخلاق ات، منش ات و غیرت ات، توقع ام از شما بیش از اینها بود.
🔸پیروز باشی.
 
 
کلمات کلیدی : مهدوی کیا+حاج صفی
 
مهدوی کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۳:۴۲
بسیاری از بازیکنان فوتبال از این دو بازیکن حمایت کامل کردن و شما فقط مهدوی کیا رو دیدی (4515697) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۶:۴۰
پول آدم رو از مسیر حق باز می داره. و الا آقای مهدوی کیا که به خاطر گل زدن در بازی سیاسی ایران و آمریکا از سربازی معاف شد و به لطف تیم ملی مولتی میلیاردر شد چرا اونموقع از جدایی فوتبال و سیاست چیزی نگفت؟ (4515742) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۹:۰۹
چرا تو میلیاردر نشدی (4516360) (alef-2)
 
France
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۱:۱۹
برای اینکه مهدوی کیا حمایت از این دوبازیکن قدرناشناس رو بهونه کرد و زد جاده خاکی وسیاستهای راهبردی وامنیتی کشور رو که درست بودنش دیگه جای شک و شبهه ای نزاشته زیر سوال برد..اینکه یکه نفر امر بهش مشتبه بشه که چون توی فوتبال سانتر خوب میکرده یا گه گداری شوت خوب میزده پس تخصص این رو داره که درباره سیاستهای امنیتنی وپیچیده یک کشور در حساس ترین جغرافیای جهان که مسائل پشت پرده فراوان داره که ما نمیدونیم اظهارنظر کنه فقط از یکی مثل مهدوی کیا برمیاد..

هیچ موقع لحن تبخترآمیز و تحقیر آمیزش رو روی خط تلفن در برنامه نود خطاب به فردوسی پور که فقط یک انتقاد کوچک کرده بود یادم نمیره ولی به خودشون حق میدن از هرچیز و از هر شخص و از هر سیاستی در کشور انتقاد کنند..دوصدگفته چون نیم کردار نیست.من خودم به خیلی از سیاستهای اقتصادی و فرهنگی مملکت ایراد دارم و مثلا سختگیری برحجاب و یا سیاستهای افزایش مالیات دریافتی از مردم رو توسط دولت احمدی نژاد و روحانی رو با وجود اتلاف منابع زیاد در کشور و عدم تخصص های بهینه بودجه ای در کشور اجحاف به مردم میدونم و کامنت هم در این مورد گذاشته ام والف هم بزرگواری کرده انتشار داده

ولی حنای مهدوی کیاها که همیشه از موضع طلبکار با کسانیکه فکر یا عقایدشانشان رو نمی پسندند صحبت میکنند و به صرف اینکه چندصباحی شوت یا سانتر خوب میکردند وبا چاشنی شانس مشهور و ثروتمند شدند در مورد همه چیز و همه کس اظهارنظر تبخترآمیز و غیرکارشناسی میکنند پیشم رنگی نداره..ایشان اگر فقط از موضع حمایت صرف از دوتن از همکارانش وارد داستان میشد حرفی نبود چون قابل درک بود ولی اینکه این حمایت رو مهملی بکنه برای کنایه به سیاستهای پیچیده امنیتی و دفاعی کشور که نه تخصصی در آن داره و نه صلاحیتش رو واقعا خنده داره..

اگر امنیت نباشه دیگه اقتصادی وجود نداره که بخواهیم در موردش بحث کنیم.ضمن اینکه انتقاد از سیاستهای اقتصادی و فرهنگی و غیره در جای خودش بسیار هم لازم و نیکوست.با همه چیز احساساتی و ژورنالیستی برخورد نکنیم.اگر به همین مهدوی کیا یک فرد عادی در مورد چینش تیم و فوتبال انتقاد کنه همون رفتاری رو باهاش میکنه که با فردوسی پور کرد.الحق و الانصاف اگر همه مردم ما سعه صدر سیاسیون و نظامیان کشور ما را داشتند و علی رغم قدرناشناسیها و بی انصافیها تحمل و مدارایشان بالا بود الان چه کشور بهتر و با آرامش و با صفاتری داشتیم. (4515778) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۳:۴۹
محروم شدن شجاعی از تیم ملی یک امداد غیبی به فوتبال ایرانه (4515786) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۱:۳۱
چون از مهدوی کیا انتظار نمی رفت (4515863) (alef-2)
 
علاقمند فوتبال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۶:۱۹
اقای مهدوی کیا نوشته : ای کاش یه روزی سیاست دست از سر ورزش ایران برداره دو خط بعدش خودش حرف سیاسی درباره لبنان و سوریه و فلسطین میزنه . به نظر شما خنده دار نیست؟ (4515900) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۳۶:۲۶
مثلا چند نفر؟ بیشتر از اونایی که از محسن حججی حمایت کردن؟ (4516230) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۰۷:۰۱
الان دلشان برای فقرا می سوزد ولی وقتی نوبت رفع حصر می شود ان موقع فقیر کیلویی چند............ (4516267) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۱:۴۶
اقدام اين دو نفر از روي غرض نبوده ولي هوشياري بيشتري مورد انتظار بود. (4519024) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۶:۵۴
به آن معدود فوتبالیست‌های کشور نباید اجازه داد عزت و آبروی کشور را معامله کنند. این ملت به یک کف دست‌ نان و جرعه‌ای آب قانع هستند و درمقابل دشمنان سر خم نکرده‌اند. (4515705) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۲:۲۸
در مقابل دشمنان اصلا و ابدا سر خم نمیکنیم.

ولی به یک تکه نان و جرعه ای آب هم راضی نیستیم.

لطفا از طرف همه حرف نزن. (4515886) (alef-2)
 
کوتاه سخن
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۷:۱۷
مهدوی کیا:
تخصص : فوتبال
حوزه اظهار نظر: سیاست های کلان در منطقه ای که پیچیده ترین وضعیت سیاسی را دارد
اظهارات مهدوی کیا در مورد لبنان و سوریه همانقدر می تواند صحیح باشد که اظهارات ظریف در مورد چینش تیم من یونایتد صیحیح است (4516113) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۹:۵۰
این نظر شماست. ملت اصلا هم به نان و آب راضی نیستند. ملت به زندگی در حد مردم امارات و قطر و ترکیه و .. راضی هستند. کف خواسته مردم زندگی با سطح بالای کیفیت است (4519270) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۲۴:۵۴
آقای مهدوی کیا درست میگن ، چرا سیاست رو با ورزش قاطی میکنید ؟؟؟

چرا از مردم و افراد توقع کارهای غیر معمول داریم ؟؟؟

چرا از بقیه میخوایم به عهد و تعهد خودشون عمل نکنن . این بنده خداها قرارداد دارند . (4515719) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۳:۵۶
ما هم همین رو میگیم . چرا قرارداد با خارجی محترمه اما رعایت قوانین جمهوری اسلامی محترم نیست؟ (4515849) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۲:۲۷
جالبه اینایی که میگن ورزش جای حرفهای سیاسی نیست اونوقت مهدوی کیا چگونه بخودش حق میده حرف سیاسی بزنه در حالیکه یه سر سوزن صلاحیتش رو نداره (4515885) (alef-2)
 
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۶ ۰۵:۱۲:۵۴
نمیدونم چیزی جالیت نیست یا ترجیح میدی خودت رو بزنی به کوچه علی چپ .

وقتی مهدوی کیا میگه سیایت و ورزش دو مقوله جدا هستن منظورش اینه که قوانین سیاسی جایی در ورزش نداره چون شعار ورزش بعد از سلامتی ایجاد پیوند و دوستی و دوری از تنش هاست .

اما وقتی مهدوی کیا نقد سیاسی می کنه از طرف شخصیت حقوقی خودش یعنی ستاره ی سابق تیم ملی نیست بلکه به عنوان یک شخصیت حقیقی و یک نفر از هشتاد میلیون جمعیت ایران این حق رو داره که مثل من و تو نظرش رو درباره مسائل کلان سیاسی و اجتماعیی کشورش ابراز کنه (4522764) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۷:۵۱
دقیقا مشکل همین است که این چه قراردادیه که با وجود اینکه از قبل میدانستند رویکرد کشور و نظام و حتی مردم ما به این غده سرطانی چه هست باز قراردادی را امضا کردند که احتمال پیش آمدن این مشکلات خیلی خیلی زیاد بوده است. زنده باد اشکان دژاگه که حتی قید تیم ملی آلمان رو هم زد تا به اعتقاداتش پشت نکرده باشد. زنده باد اشکان (4515905) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۸:۵۷
اشکان دژاگه چون می دانست تیم ملی آلمان زیاد او را به خدمت نخواهد گرفت قید تیم ملی آلمان را زد چون بازیکنان بسیار بهتری از او در آنجا حضور دارند (4520331) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۶:۲۹:۰۱
حتی فوتبالیت های بزرگ دنیا ای کار رو کردند. چطور این دو بازیکن مستثنی هستند... (4516216) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۲۶:۳۶
مهدوی کیا گفته ورزش از سیاست جداست!
ایشون اگه اعتقادشون اینه چرا اون موقع که بخاطر گلش به آمریکا از خدمت معاف شد نسبت به این موضوع اعتراض نکرد؟ چرا نگفت نباید بخاطر این موضوع معاف بشه و سیاست از ورزش جداست؟!
وقتی که به نفعش بود سیاست با ورزش عجین بود و حرفی نزد حالا که به ضررشه ناراحته!
مهدوی کیا اگه در گفتارش صادقه برگرده مثل همه جوانهای ایرانی 2 سال خدمت کنه تو پادگان! بسم الله! (4515725) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۳:۰۳
آقا
مهدوی کیا به خاطر مشکل سربازی از رفتن به تیم تاتنهام باز ماند. چی برای خودتون می گید. از چی استفاده کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4515808) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۲:۵۳
ببینم مهدوی کیا تو باشگاه پاس اسمش در رفت که آلمانیها خاطر خواهش بشوند یا تو تیم هما ؟ اگه مهدوی کیا مهدوی کیا شد حتی تو پرسپولیس هم اسمش آنقدر مشهور نشد تا وقتی که تو تیم ملی بازی کرد. حالا وقتی همه چیزش از تیم ملی بوده و البته همت و تلاش خودش ولی نباید به منافع ملی ایران پشت بکند (4516006) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۰:۴۳
کاری به کل این بحثها ندارم اما شما اطلاعات ورزشی تون خیلی ضعیفه اون وقت اومدین نظر می دین :) مهدوی کیا در کل تاریخ فوتبال در هما تهران بازی نکرد

فوتبالش را از تیم بانک ملی آغاز کرد اینو الان هر بچه علاقه مند به فوتبالی می دونه :))) (4516158) (alef-2)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۹:۱۶
به خاطر گل به امریکا معاف نشد جانم بلکه اومد تو پاس اونزمان تو باشگا های اسیا بازی کرد ومعافی گرفت اطلاع نداریند لازم نیست هر حرفی رابزنید (4515876) (alef-2)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۲:۱۶
مصاحبه های اون زمانشو بخونید بعد نظربدین به خاطر گل به امریکا معاف شد. (4516352) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۹:۲۹:۵۰
عزیزان ایشان بخاطر گلی که زد نشد وزیر و وکیل و داخل سیاست بشه . به عنوان تشویق از خدمت معافش کرده . اما دیگه نیاوردنش تو کار سیاست که خیلی از صاحبان سرمایه بدون حساب و کتاب اومدن و البته با سیاسی کاری جهت کسب منافع بیشتر، سرو کلشون تو سیاست هم دیده میشه. پس معافی ایشون رو بخاطر اظهاراتش به عنوان فرد سیاسی قاطی نکنیم. و البته نظر و سخن سیاسی هم از ایشون نباید به عنوان فردی سیاستمدار تلقی بشه . نظرش این بوده و محترم . همین. (4516436) (alef-2)
 
امیری
Moldova, Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۷:۰۷
جدایی ورزش از سیاست،سیاست و خط مشی فیفا است .یا باید انرا پذیرفت و یا قید ورزش و فوتبال بین المللی را زد. (4517227) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۱:۲۸
قانون بود که قهرمان ملی معاف بشه. جلوی امریکا هم نبود معاف میشد. چون بعد 20 سال رفتیم جام جهانی (4519274) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۵:۴۸
وقتی با تبلیغات رسانه ای یک عده فوتبالیست و هنرپیشه و خواننده که فقط بخاطر سرگرمی ملت و وقت گذرانی ناگهان به شهرت رسیده اند، بشوند سمبل مردم، اوضاع فرهنگی سقوط خواهد کرد. (4515740) (alef-2)
 
امیرحسین
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۹:۰۹
آقا مهدی شما که دم از کمک به فقرا حرف میزنید بهتر نیست از خودتون شروع کنید .فکر کنم فقط خرج ماهیانه سگ دختر شما!اندازه خرج چندتا بچه فقیر باشه. (4515748) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۱:۱۰
از کجا معلوم که غیر از رسیدگی به رفاه سگش که اون هم مخلوق خداست به فقرا کمک نمی کنه ؟ باید حتما تو بوق وکرنا کنه تا شما بفهمید ؟ (4515951) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۶:۲۸
شما دیدی به فکر فقراست؟!!! اون چه دیدیم ملیاردر شدن و با سک عکس سلفی گرفتنشه... (4517408) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۴۰:۵۰
فدراسیون فوتبال باید به این تخلف رسیدگی کنه و تصمیم بگیره (4515752) (alef-2)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۴۳:۲۶
این دو بازیکن و طرفداراشون نباید ناراحت بشن. اگر آقایان گفتن که چون قرارداد داشتیم و نمیتونستیم طبق قوانین آنها در ان بازی شرکت نکنیم باید به قوانین ایران هم احتارم بگذارند.
یک بام و دو هوا که نداریم . اگر قانون اونها محترم شمرده شده و بازی کردین قانون ما هم باید محترم شمرده بشه و از تیم ملی حذف بشین (4515756) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۰:۵۶
كاملا نظر شما صحيحه (4515806) (alef-2)
 
زهرا
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۸:۰۱
مسئله اينه كه تو قانون ما نيومده چنين چيزي كه تكليف خودمون رو بدونيم، (4515856) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۵:۴۵
تو قوانین ما هم نوشته نشده نماز بخوانید. نوشته نشده به مظلومان کمک کنید. ولی ما نماز میخوانیم حتی اگر با نظام زاویه داشته باشیم. ما به مظلوم کمک میکنیم حتی اگر با کل نظام مخالف باشیم. بعضی چیزها تو قانون نیست اما از قانون قانونتره. (4516017) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۲۵:۵۱
این دو بازیکن نمی توانند در ایران مطیع قوانین ورزشی ایران باشند و در یونان مطیع قوانین ورزشی یونان و ... این رنگ عوض کردن مثل آفتاب پرست معنایی ندارد این دو عزیز اگر فکر می کنند قوانین ورزشی ایرانی سخت و دست و پا گیر است می توانستند از همان اول در یونان فعالیت کنند نه از پول ممکلت سوار پوورشه شوند و بعد هم بر علیه آن عمل کنند (4516121) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۴۹:۰۴
اسراییل جنایتکار نطفه ی همین داعشی های حیوان صفت رو کاشته.هر کس امروز از رفتار زشت این بازیکنان حمایت کند در معتقد باشد باید اسراییل رو به رسمیت شناخت فردا روزی هم همین داعش رو به رسمیت میشناسد.و آن روز وامصیبتاست.
چطور بعضی فکر میکنن مخالفت با اسراییل فقط یک مساله ی سیاسی ست.این نشان از نادانی یا خیانت این افراد می دهد.چرا که مساله ی اسراییل یک مساله ی انسانی و اعتقادی و سیاسی و .....است (4515773) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۷:۰۷
کجای صحبت مهدوی نادرست بود؟ آیا درخواست برای رسییدگی به فقر و فلاکت کودکان ایران، ریشه کنی اعتیاد و بیکاری و ساختن زیرساخت های ورزش برای ایجا شادابی در جامعه و از بین بردن افسردگی و ... حرف غلطی است؟ (4515793) (alef-2)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۸:۲۶
رسیدگی به فقر و بیکاری خیلی مهمه دقیقا به همین خاطر باید از هزینه های اضافی به اسم فوتبال به کام عده ای پرهیز کرد (4516286) (alef-2)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۷:۱۷
برای این دو باید تصمیمی معقولانه بگیرند تصمیمی که توام با احساسات و افراط نباشد !! اینکه بطور کل از بازی های ملی محروم شوند انعکاس خوبی در نزد ورزش دوستان نخواهد داشت . محرومیت در حد دو سه جلسه کفایت می کند . (4515794) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۸:۱۹
هيح كار غلطى نكرده اند و هيچ محروميتى نبايد شاملشان شود (4515816) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۹:۳۹
کار غلط رو که کرده اند فقط میمونه هزینه این کار غلط که نه من و نه شما تصمیم گیر نیستیم . فدراسیون باید تصمیم بگیره (4515878) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۸:۱۸
اولا این دو بازیکن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی با اسراییل بازی نکرده اند و هیچ تخلفی انجام نداده اند
ثانیا دخالت سیاست در امور ورزش بسیار ناپسنده
در ضمن اگر ما رو فیفا محروم کنه آقای داور زنی که یک تنه خودش حکم کرده و بریده و دوخته باید جواب سختی رو بده (4515795) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۹:۲۴
محرومشون نکنن به تیم ملی دعوتشون نکنن که هم شما هم فیفا راضی باشید (4515996) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۴:۲۰
عدم دعوت باعث تعلیق فوتبال ایران میشه (4519284) (alef-3)
 
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۸:۵۲
آقایون هر جا به نفعشون باشه میگن فوتبال سیاسی نیست . حالا که دو نفر رفتن با اسراییل بازی کردن میگن مساله رو سیاسی نکنید چون فوتبال سیاسی نیست اما بعضی هاشون چند سال پیش با دستبند سبز میرفتن تو زمین که بگن ما ساسی هستیم . (4515797) (alef-2)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۱:۵۵
یه نظر خواهی بزارین همه چی مشخص میشه . (4515807) (alef-2)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۰:۲۸
یه نظر خواهی هم بگذارین که آیا مردم راضی اند پول مملکت خرج فوتبال بشه (4516289) (alef-2)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۲:۵۲
سلام .دوستان محترم لطفا" جوگیر نشید .مطمئن باشید نه مهدوی کیا ونه آن دو پبازیکن هیچ علقه ای به اسرائیل که ندارند هیچ بلکه به لحاظ عرق دینی وملی مخالف اسائیل غاصب هم هستند.
(4515847) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۵:۳۶
ایشون نظرشون را گفته اند ؛ خیلی ها هستند چنین نظری دارند و خیلی ها هم هستند مخالفند , چرا یکنفر نمیتونه نظر شخصیشون در باره یک موضوع بگه؟ تو ایران همه باید مثل هم فکر کنند؟ من هم به لحاظ شخصی با استراتژیهای منطقه ای ایران در فلسطین و لبنان و یمن و بحرین و سوریه مخالفم . خیلی ها یه جور دیگه فکر می کنند (4515865) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۱۳:۱۰
ما به نظر ایشون احترام میگذاریم و ضمن احترام میگوییم شما صلاحیت اظهار نظر سیاسی نداری برادر . ضمن اینکه به تصمیم اون دو بازیکن احترام میگذاریم و میگوییم چون شما به مقررات داخلی فوتبال ایران احترام نگذاشتین اجازه بازی در تیم ملی را ندارید / هرچند این تصمیم اخر رو فدراسیون باید بگیره (4515979) (alef-2)
 
محمد
Canada
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۹:۴۹:۲۳
کدوم مقررات داخلی؟ (4516476) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۴:۵۰
آقا ما هم میخواهیم در مورد آقای مهدوی کیا بگیم
ایشان خیلی حرف بیخودی زدن (4516012) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۷:۲۱
اصلا صحنه ورزش که جای سیاست وسیاسی کاری نیست من هم کاملا از مهدوی کیا ونظر ایشان حمایت می کنم (4515868) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۴:۵۱
اینو به مهدوی کیا و شجاعی بگید لطفا (4515927) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۸:۲۳
اولا این فوتبالیستها با پول همین فقیر فقرا به نوا میرسن؟ از پول بیت المال هزینشون میشه و حقوق میگیرن. دوما دست بند سبزم سیاسی کردن فوتبال بود. سوما این اقا و امثالشون راست میگن بفرمایند هزینه نگهداری سگهاشون چقدره. (4515873) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۶:۱۷
این فوتبالیست ها خودشون از همون فقیر فقرا بالا اومدن (4519288) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۰:۲۹
آقایون از اشکان دژاگه یاد بگیرن . آفرین به غیرتش (4515911) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۲:۰۹
کریس رونالدو و دژاگه تحت فشار نبودن، فقط این دو تا تحت فشار بودن و قرارداد داشتن؟! (4515954) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۴:۵۰
امتناع اشکان دژاگه از سفر به اسرائیل به همراه تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان، بازتابهای گسترده‌ای در رسانه‌های کشور آلمان داشت. پس از جنجال بوجود آمده، اشکان در گفت و گویی با نشریه شب (Stern) چاپ آلمان اعلام کرد: «در رگهای من بیشتر خون ایرانی جاری است تا آلمانی، باید این مسئله را پذیرفت. والدین من ایرانی هستند. ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.» او همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: «دین من اسلام است، به خداوند ایمان دارم.»


این خبر مربوط به چند سال پیشه (4515962) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۴:۴۰
والله قسم این اسراییل و آمریکا خر مهره دارن ، اگه تاریخ رو بگردی امکان نداره کشوری رو پیدا کنی مثل آمریکا و اسراییل این همه در حق یک ملت ظلم و ستم و تجاوز بکنن باز از همون کشور (ایران ) شهروندانی پیدا بشن که به جای حمایت و پشتیبانی از کشورشون به حمایت از متجاوزین (آمریکا واسراییل ) بپردازند بقدری این مسئله برام واضحه و روشن شده که به آمریکا و اسراییل حسودیم میشه خود بنده اگه در حق کسی کمترین کم لطفی کرده باشم طرف تا آخر عمرش ازم مکدر میشه اونوقت این آمریکا و اسراییل .......... لا اله الا الله! (4516081) (alef-2)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۰۱:۳۱:۴۱
لااقل اون پرچم آمریکاروازبالای کامنتت بردار بعدشعاربده (4518613) (alef-3)
 
Norway
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۵:۵۰
کاملا موافقم (4519353) (alef-3)
 
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۵:۱۹
آقای مهدوی کیای عزیز

وقتی داعش فیلمی رو از داخل یکی از ساختمان های مجلس شورای اسلامی ایران پخش کرد چه حسی داشتی؟

من به عنوان یک ایرانی به غیرتم برخورد؟ شما چی؟

اگر فیلی از نوامیس به تاراج رفته مملکتتان توسط داعش های پخش شود چه حسی پیدا می کنید؟

فوتبالیست عزیز! ما در سوریه و عراق بهای غیرتمان را پرداخت می کنیم. (4516162) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۱۷:۲۸:۵۸
من یک پیشنهاد دارم:
ببینید اینا با باشگاه قرارداد داشتند و باشگاه با وجود اطلاع از عواقب احتمالی این کار رو انجام داده. حالا از نیت خود این دوستان میگذریم. بنابراین بنظرم در وهله اول باید باشگاه رو جریمه کنیم .
در خبرهای چند روز اخیر تیتری بعنوان اولین لژیونر مجانی تاریخ فوتبال ایران وجود داره که میگه مبلغی که باشگاه بابت بازی احتمالی شجاعی در جام جهانی میگیره بیشتر از رقم قراردادش هست. اونجا اشاره شده که مدیران پانیونیوس بابت حضور شجاعی در جام جهانی 193 هزار یورو از فیفا پاداش می گیرند که حقیقتا مبلغ قابل توجهی هست و عدم دریافتش هم میتونه تنبیه بزرگی باشه.
بنابراین بنظرم شجاعی و حاج صفی فعلا بازی بکنند ولی در جام جهانی بازیشون ندن تا باشگاه و مجموعه کسانی که این مشکل رو ایجاد کردن جریمه بشن. (4516300) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۶-۰۵-۲۱ ۲۱:۱۳:۵۵
اقای عزیز
صحبت شما یک نوع مغلطه است. هیچ کس منکر جنایات اسراییل نیست، شهیدان جبهه ها نور چشم همه هستند ولی این دو نفر اقایان بایک باشگاه خارجی و در خارج از کشور قرارداد دارند و بنام ایران بازی نکردند. چرا شما همه چیز را بهم می بافید تا محکومشان کنید (4516583) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۰۹:۰۰:۳۱
بوفون ، رونالدو و دژاگه نداشتن؟ نه خیر اقا اینا میخواستن این حرمت رو بشکنن مثل چهارشنبه های سفید . در ثانی اعتقاد هزینه داره که یه عده حاضر نیستن هزینه بدن (4517010) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۷:۴۰
چند تا بازی می خوای نشونت بدم که بوفون و رونالدو جلوی اسرائیلی ها بازی کردن! (4519292) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۰۹:۱۱:۴۰
کساتی که می گویند سیاست در فوتبال نباید دخالت داشته باشد اول بروند سراغ فیفا و علت محروم نکردن تیمهای عربستانی در ایران را سوال کنند.
خود فیفا هم سیاسی است . (4517021) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۵:۳۴
آیا این دو بازیکن اصلا میتوانستند بازی نکنند؟
اگر اینکار را میکردند سرپیچی از دستور مربی و مدیران تیم بود و اخراج میشدند و اگر علتش را میگفتند پرونده شان به عنوان فوتبالیست بسته میشد و به عنوان نژادپرست تحت پیگرد قرار میگرفتند. تنها راهش دروغ گفتن و ادعای آسیب دیدگی بود که پزشکان تیم متوجه این دروغگویی میشد و دروغ گفتن هم گناه بزرگی است.
شاید باید حضور بازیکنان ایرانی در خارج را ممنوع کنید. امکان قید عدم بازی با تیمهای رژیم صهیونیستی در قراداد بازیکنان غیر قانونی و ناممکن است حتی برای لیونل مسی و رونالدو. (4517258) (alef-13)
 
Norway
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۹:۰۷
به عنوان نژاد پرست؟!!!خیلی باحاله رژیم صهیونیستی نژادپرست ترین رژیمه! (4519361) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۸:۴۶
آقا مهدي من خيلي دوستت داشتم ولي اين پيامت قلب منو جريحه دار كرد و هنوز باورم نمي شود. (4517550) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۴:۰۰:۲۵
موسس و حامي داعش مگه اسرائيل نيست؟
قاتل دانشمندان هسته اي كيست؟
آقاي مهدوي كيا لطفا با تدبير همه جوانب را ببينيند و نظر دهيد از شما واقعاً انتظار بيشتري مي رود!!! (4517554) (alef-13)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۹:۳۵
متاسفانه مهدوی کیا فهمی از مسائل منطقه و رژیم آدم کش اسرائیل ندارد !!! (4517604) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۵-۲۲ ۱۹:۱۴:۳۳
الف جان! اگر به نظرات مردم احترام می گذاری، شجاعت داشته باش و بر اساس همین نظراتی که در این خبر آمده، اعلام کن که اکثر مردم با مهدوی کیا موافق هستند. (4518168) (alef-13)
 
ملك محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۰۷:۲۳:۰۱
مهدوي كيا هم نمونه اي ديگر از تناقضات عصر ماست، اين آقاي ورزشي مي گويد ورزش را سياسي نكنيم ولي اظهاراتش كاملا" سياسي است. مردان كوچك را بزرگ نكنيم (4518702) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۶-۰۵-۲۳ ۰۸:۴۰:۱۲
بعضی از اهالی ورزش همانند بعضی از هنرمندان(به ظاهر هنرمند) همانند ترانه علیدوستی و اقای جعفری و ..... ژست روشنفکر گرفتن. به نظرم اینها تحت اجبار بعضی ها این حرفارو می زنند تحت اجبارند درک کنید (4518776) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.