نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 507774
سریال غم انگیز تصادفات جاده ای پایانی ندارد؛ این بار دانش آموزان نخبه هرمزگان/ روزانه 42.5 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند
بخش اجتماعی الف، 12 شهریور 96
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۲
این قصه سر دراز دارد. این بار نوبت دانش آموزان نخبه هرمزگانی بود...

سال گذشته دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان پادگان «صفر پنج» کرمان در گردنه «لای رز» نی ریز واژگون شد و 15 کشته و 80 مصدوم بر جای گذاشت. اکنون درست یک سال و دو ماه بعد از آن در بامداد جمعه دهم شهریور ماه اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس واژگون شد و 11 نفر جان باختند و 32 نفر نیز مجروح شدند. کشته های این حادثه، دانش‌آموزان برگزیده علمی میناب و رودان استان هرمزگان بودند. در این حادثه یک مربی و کمک راننده هم جان باختند.

خستگی و خواب‌آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی اعلام شده و به گفته مقامات قضائی استان فارس راننده این اتوبوس بازداشت و پیگیری‌ها برای شناسایی مقصران این حادثه آغاز شده است.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس‌ راه راهور ناجا در تشریح علت واژگونی مرگبار اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که سرعت اتوبوس 86 کیلومتر برساعت بوده که این مقدار سرعت کاملا مجاز بوده و بیش از سرعت مجاز منطقه تردد نکرده است، اما کشیدگی خودرو در حاشیه راه که به بغل خوابیده بود، منجر به افزایش فوت و مجروحان سرنشینان شده است.»

 او با اشاره به مجهزبودن این اتوبوس به سامانه سپهتن گفت: «براساس اطلاعات موجود از طریق این سامانه، راننده و این خودرو قبل از این حادثه هیچ‌گونه تخلفی مرتکب نشده و این راننده یک‌و نیم‌ساعت قبل از حادثه پشت فرمان قرار گرفته بود. برهمین اساس، قاعدتا آمادگی کامل برای رانندگی را داشته است، اما براساس شواهد موجود راننده در صحنه ورود به حادثه و در آن لحظه بنا به دلایلی که هنوز برای ما مشخص نیست، توجه کافی به جلو نداشته است و به همین دلیل اتوبوس با قرنیز پل برخورد کرده و از جاده خارج شد؛ درحالی‌ که جاده کفی است و قاعدتا نباید اینچنین حادثه‌ای رخ می‌داد. با توجه به همه این موارد نشان می‌دهد که راننده قبل از استقرار در پشت رل، استراحت کافی نداشته و ممکن است خواب‌آلودگی باعث بروز این حادثه شده باشد.»

تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز با اشاره به بررسی کارشناسان پلیس راه از علت وقوع این حادثه گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که بی‌توجهی راننده به مسیر مقابل به دلیل خستگی و خواب آلودگی وی سبب واژگونی این اتوبوس شده است.
 
تراژدی غمناک تصادفات جاده ای در فارس

چهار سال متوالی است که استان فارس رتبه اول در تصادفات جاده ای دارد. طبق گزارش پزشکی قانونی کشور که در اسفندماه 95 منتشر شد استان فارس در تصادفات منجر به فوت نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس چندی پیش گفته بود، 1458 نفر بر اثر حوادث رانندگی در فارس در سال 95 جان باخته‌اند و این آمار استان فارس را در سال 95 در رتبه نخست کشور در مرگ ناشی از سوانح ترافیکی قرار داده است. آماری که در سال 94،1374 نفر بوده و با افزایشی 11/6 درصدی، آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در سال 95 را به یک کشته در حدود هر 6 ساعت در استان رسانده است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس با 1458 نفر، تهران با 1156 نفر و خراسان رضوی با 1133 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 126نفر، کهگیلویه و بویراحمد با 168 نفر و اردبیل با 196 نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در سال 1395، 24 هزار و 900 نفر مصدوم ناشی از تصادفات در فارس ثبت شده است که از این تعداد 17 هزار و 944 نفر مرد و 6هزار و 956 نفر زن بوده‌اند. به بیان دیگر بر اثر حوادث رانندگی در فارس در سال 95، روزانه 75/3 نفر کشته و 68 نفر مصدوم شده‌اند.

ولی نکته مهم این است که از سال 91 تا 95، تلفات جاده‌ای در استان فارس از 1471 نفر در سال به 1458 نفر رسیده، یعنی در این ٥سال فقط یک‌درصد از تلفات جاده‌ای این استان کاسته شده است، درحالی‌ که در این فاصله تلفات در جاده‌های استان تهران و کل کشور به ترتیب 27 درصد و 17درصد کاهش یافته است. این آمار نشان‌دهنده مشکلی جدی در مجموعه مدیریت مرتبط به حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری این استان است که ظاهرا کمترین بهبودی را در این 5 سال داشته است.

در این ارتباط اردیبهشت‌ماه امسال مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: علت اصلی وقوع این حوادث عامل انسانی است. علیرضا سیاهپور چهارشنبه در گفت و گوبا ایرنا افزود: باوجود تابلوها و علائم راهنما در جاده هاو هشدارهایی که از سوی پلیس به رانندگان داده می شود اما برخی رانندگان با بی توجهی نسبت به این علائم و هشدارها زمینه ساز بروز حادثه و به خطر انداختن جان خود، خانواده و دیگر هموطنان می شوند. وی اظهار کرد: تخطی از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی، بی توجهی نسبت به جلو و انحراف به چپ همه از جمله دلایل اصلی حوادثی است که در محورهای فارس شاهد وقوع آنها بوده ایم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بیان کرد: این اداره کل به منظور نظارت دقیق تر و بیشتر بر تردد خودروها تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی امسال، اقدام به نصب 79 سامانه هوشمند کنترل سرعت در جاده های استان کرد که هم اینک تعداد این دوربین ها به 136 دستگاه رسیده است. به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به کاهش بار ترافیکی جاده ها و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی کمک بسیاری خواهد کرد

تلفات جاده ای هر هفته برابر با سقوط یک بویینگ 300 نفره
بر اساس آمارهای رسمی روزانه 42.5 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. به عبارت دیگر می‌توان اینطور مقایسه کرد که هر هفته به تعداد جان باختگان سقوط یک هواپیمای بوئینگ با 300 مسافر، در جاده‌ها تلفات داریم.

این آمارها را دیروز تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  در نشست خبری که در شهرک آزمایش برگزار شد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید شیوه‌های جدیدی را برای اعزام دانش آموزان برنامه‌ریزی کند، گفت: ما برای راهیان نور نیز چنین اقداماتی را انجام دادیم و پیشنهاد می‌دهیم که آموزش و پرورش با هماهنگی پلیس و دیگر دستگاه‌های مرتبط شیوه‌نامه اردوهای دانش آموزی را تدوین کند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز درباره سانحه رخ داده برای دانش آموزان هرمزگانی در داراب گفت: مساله اول این است که اصلا چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتوبوس حامل دانش‌آموزان نیمه شب در جاده باشد؟ فاصله دو استان هرمزگان و فارس به شکلی است که با ذره‌ای تدبیر می‌توانستند دانش‌آموزان را در طول روز که خطر وقوع حادثه کمتر است راهی مقصد کنند.

در این راستا دیروز وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای از تدوین بازنگری شیوه نامه برگزاری اردو و بازدید دانش آموزی و تعلیق اعزام گروه های دانش آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی
بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس، ايران از نظر وقوع حوادث ترافيكي به عنوان يكي از كشورهاي با نرخ بالاي موارد مرگ و مير و جراحت ناشي از تصادفات به حساب مي آيد. همچنین هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، رقم بالایی را نشان می‌دهند. به طوری که این رقم تقریبا حدود 8/5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.

این در حالی است که بيش از نيمي از تمام قربانيان تصادف جاده ا ي را افراد 15تا 44 ساله تشكيل مي دهند كه حدود 73 درصد از آنها مرد هستند: همچنين 60 درصد موارد معلوليت هاي مادام العمر ساليانه به علت صدمات ترافيك جاده يي بوده است. نكته قابل تامل اينكه افراد در اين بازه سني، در كارآمدترين و درآمدزا ترين سال هاي عمر خود هستند به طوري كه پس از مرگ يا معلوليت آنان، خانواده هايشان ضررهاي مالي قابل توجهي را بايد متحمل شوند.

نتایج پژوهش انجام شده از سوی مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال ۹۴ با عنوان «برآورد هزینه ناشی از سوانح رانندگی» نیز آمار قابل تاملی درباره خسارت‌های ناشی از تصادفات ارائه کرده است.

 این گزارش می‌گوید در دنیا میزان کشته‌شدگان تصادف جاده‌ای به ازای هر 10 هزار خودرو 3 نفر اما در ایران به ازای هر 10 هزار خودرو 3/7 نفر بوده است. همچنین در 10 سال گذشته حدود 250هزار نفر در سوانح رانندگی کشور جان باخته‌اند و میلیون‌ها نفر دچار معلولیت شده‌اند. این مرگ و میر و معلولیت‌ها به‌طور قطع هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل کرده است.

این گزارش تاکید می‌کند هزینه تصادفات رانندگی برون‌شهری در ایران در سال‌های اخیر بیش از 10 برابر کل بودجه ساخت و نگهداری راه‌های کشور بوده است.

لازم به ذکر است ارزیابی مرکز پژوهش های مجلس از دوران چهار سال گذشته وزارت راه در حوزه حمل و نقل جاده ای نیز چندان امیدوار کننده نمی باشد. در این ارزیابی آمده است: در حمل و نقل جاده اي طي دوره چهارساله گذشته گرچه زيرساخت ها بهبود پيدا كرده، اما ناوگان چه از نظر تعداد و چه از نظر طول عمر اوضاع مناسبي ندارد. به طوري كه تعداد ناوگان كاهش يافته و در اجراي برنامه كاهش سن ناوگان هم، توفيقي حاصل نشده است. از طرفي بهره برداري از شبكه حمل ونقل جاده اي نيز، هم از نظر مسافر و هم از نظر حمل بار كاهش يافته است. ضمن اينكه ترانزيت جاده اي نيز كاهش چشمگيري 27 درصد داشته است. به طور كلي حمل ونقل جاده اي كه در اثر توسعه نامتوازن بخش حمل ونقل چه از منظر فعاليت هاي اقتصادي بخش و چه از منظر توسعه زيرساخت ها، نقطه اتكاي حمل و نقل كشور بوده، اكنون از بهره وري پاييني برخوردار است. البته طول عمر يا سن بالاي ناوگان، مشكلي است كه علاوه بر ناوگان جاده اي، ساير زيربخش هاي حمل ونقل يعني ريلي، دريايي و هوايي را نيز شامل مي شود.
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۰۹:۰۲
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۰۸:۰۸
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۲:۰۰
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ۲۳:۳۷
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۳ ۱۷:۰۳
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۴:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۹
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۱:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۱:۰۲
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۰:۴۷
 
 
کلمات کلیدی : تصادف + سانحه رانندگی + سوانح جاده‌ای+ دانش آموزان هرمزگانی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۷:۴۲:۴۸
رانندگی افتضاح ماشین افتضاح جاده افتضاح
سیستم ریلی و هوایی عقب افتاده و گران (4543584) (alef-3)
 
France
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۷:۵۳:۱۲
تا وقتیکه اینگونه رانندگی میکنیم اوضاع به همین منوال خواهد بود. جاده و ماشین و... بهانه است! ماشین خود به خود تصادف نمیکنه !!!
از خودمون شروع کنیم . (4543589) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۱:۰۸:۳۵
عزیز تو سوار ماشین باشه سیستم ایمنی ماشین ایربگ ها عمل نکند باز هم همینگونه نظر می دی. (4543926) (alef-11)
 
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۷:۵۵:۵۰
با سلام و تشکر از سایت الف
نمیدونم با این همه اتفاقات تصادف دانش آموزان چه اصراری به ادامه اردو های دانش آموزی است (4543593) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۰:۳۰:۵۶
اردوها ميتواند باشد ولى به وضعيت جاده ها و امنيت دانش آموزان هم رسيدگى شود.
با حرف زيباكلام موافقم. به جاى امور نظامى به فكر امنيت جاده ها، گسترش راه آهن و محيط زيستمان باشيم (4543865) (alef-11)
 
عبرت بگیرند مردم و مسوولین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۰۲:۰۰
همیشه در کشور ما اتفاق میفته ولی مردم و مسوولین به راحتی از کنار آن می گذرند، چه تلفات جاده ای باشه ، چه ریلی و چه هوایی ویا حوادث طبیعی باشه عکس العمل مسولین یه چیزه ! این یکی تسلیت میگه ، اون یکی تسلیت میگه ویه عده ای میان جنازه ها رو جمع میکنند و میرند و همه چیز فراموش میشه تا اتفاق بعدی!؟ (4543596) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۰۲:۰۴
تعداد بسیار زیاد حوادث رانندگی در ایران و تلفات ناشی از آن در درجه اول برخواسته از فرهنگ غلط رانندگی و نتیجه اعمال غیر عقلائی حین راندن وسائط نقلیه موتوری در ایران است.در واقع به جای اینکه کنترل وسیله نقلیه در دستان راننده و سر نشینان باشد سرنوشت آنها در اختیار وسیله قرار میگیرد و حوادث بسیار تلخی را رقم میزند.و متاسفانه این به دلیل شیوع این فرهنگ در بین ایرانیان است که ارزشی برای جان و مال خود قائل نیستند و بالطبع ارزشی هم برای جان ومال دیگران قائل نیستند.و ریشه تمام مشکلات کشور که تلفات رانندگی هم بخشی از آن است فرهنگی است. به واقع ما نیاز به بازتعریف وضعیت فرهنگی کشور در تمام حوزه ها داریم تا مشکلات اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی را بتوانیم حل کنیم و گرنه باید روز به روز شاهد حوادث بدتری باشیم که گریبان همه را به نوبت خواهد گرفت. (4543597) (alef-11)
 
حسین ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۰۲:۲۶
ضمن ابراز تاسف از این حادثه ی دلخراش و تسلیت به خانواده ی قربانیان حادثه، به نظر بنده ، سهل انگاری رانندگان بی مسولیت و عدم دقت در گزینش افراد مسولیت پذیر و مهتر از همه فرهنگ سازی درست و پایه ای در زمینه رانندگی صحیح و منطقی عامل این حوادث دلخراش میباشد. البته بنده منکر تاثیر خودرهای بی کیفیت و جاده های غیر استاندارد و نا مناساسب در بروز این گونه حوادث نیستم، اما همچنان عامل انسانی را دلیل وقوع چنین حوادث غمباری در کشور می دانم، چراکه بنده در مسافرت های جاده ای خودم شاید رانندگی های متععد غیر مسولانه ،جنون آمیز و به دور از انیسانیت و اخلاقیات بوده ام . امیدوارم دیگر شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشم، گرچه تا زمانیکه رانندگان مقید به رعیت قوانین و قانون سخت گیرانه و بازدارنده تر نباشند ما متاسفانه قطعا شاهد حوادثی از این دست خواهیم بود. (4543598) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۰۶:۲۹
باسلام
درکشور ما به دلیل فقر خطوط راه آهن وخطوط هوایی عمده بار بر روی دوش
حمل ونفل جاده ای است واگر میزان تردد اتوبوس های بین شهری که روزانه
به صدهاسرویس می رسد وباتوجه به فرسودگی ناوگان وعیوب جاده ها به
نظر میرسد این حوادث گریز ناپذیر است باید بار را از روی جاده به قطار و
هواپیما منتقل کنیم. (4543611) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۱۲:۵۷
چه کنیم خدا. (4543621) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۱۷:۳۰
ممنون از شما که بیشتر به این موضوع پرداختید
واقعا جای بسی تاسف است که چندسال است که دانش اموزان ودانشجویان دراین اردوهای بیهوده جان خودرا ازدست می دهند و دست اخرهم با یک استعفا و بررسی وتحقیق سروته قضیه را هم می اورند!! چرا بفکر مردم نیستید؟؟ اگر فرزند یانوه ی یکی ازمسولین در این اردو ها جان ناقابل خودرا ازدست می داد چه می کردند ؟ وضع مدیریت .. را از همین بی عرضگی در سامان دهی به اردوهای دانش اموزی ودانشجویی می توان فهمید؟ راستیی تا بحال شنیده اید فرزند یک وزیر یانماینده یا مدیر وبا ... ویا خودش وخانواده اش درحادثه رانندگی جان ..را ازدست بدهد؟.. (4543630) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۱۸:۱۶
یک قانون اجراای قوی لازمه
برای راندگی وسائل نقلیه عمومی یک سری شرایط استاندارد بین المللی باید باشه
راننده ها بایستی شرایط احراز برای رانندگی در جاده رو داشته باشند قوانین راهنمایی بایستی بروز بشه
کنترل خودرو ها بایستی از فناوری های نوین استفاده بکنه
جاده ها باید مطابق استانداردهای جهانی بشه
خودروها باید استاندارد روز باشه
تو اروپا الان اتوبوس برای هر صندلی ایر بگ داره بنظرتون چقدر با استانداردها فاصله داریم کنترل مسیر دارن سیستم هوشمند دارن تشخیص میده راننده خوابه آلارم میده
این به ظاهر تولید ملی (مونتاژ) چقدر میخواهد جان هموطنان عزیزمان را بگیرد (4543632) (alef-11)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۰۸:۳۱:۳۸
كيه كه درد مردم را بشنود و عمل كنند. مسئولین فقط حرف ميزنند (4543647) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۰:۱۸
این را می دانیم که فرزندان خود مسئولین درجه یک و دو کشور و آموزش و پرورش هیچگاه به مسافرتها اعزام نمی شوند وبه این مصائب گرفتار نشده اند چون مسئولین خود بهتر می دانند که هیچ اعتباری نهاز نظر تامین جانی ونه از نظر علمی این مسافرتها ندارد و بخوبی به خطرات این حرکات سود جویانه مادی واقف هستند ولی طمع شان اجازه می دهد بچه های مردم را بارها بکشتن بدهند وهیچ مرجعی هم نیست که جلوی این فجایع زیانبار رابگیرد (4543836) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۱:۱۱:۳۲
فرهنك رانندگى از خودت و خانواده ات شروع كن ربطى به مسوولين و فرزندان مسولين نداره چرا هميشه مقصر مسوولين شما از صدا و سيما درخواست دارم يك فيلم هوايى از خيابان ها مركزى تهران بخش كنه تا طرز فرهنك رانندكى در معرض عموم قرار بكيريد و دنبال مقصر نباشيم از ماست كه بر ماست (4543929) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۱:۵۴:۲۳
او نا ژنشون خوبه که اعزام نمی شن-خیلیهاشون هم می رن خارج (4543990) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۵:۱۰:۱۲
همانطور که مسئولان هیچ وقت به بخشهای عمومی بیمارستانهای دولتی مراجعه نمی کنند . (4544259) (alef-11)
 
آریو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۰:۲۶:۵۰
من بعد از ۳۳ سال اقامت در خارج از کشور الان ۲ سال است که در ایران مقیم هستم ولی هنوز جرأت ندارم که در شب در اتوبان تهران قزوین رانندگی کنم. بارها خودم شاهدم بودم که راننده پشت فرمان خوابه و اکثر رانندگان اتوبوس و کامیون به دلیل خواب بودن ویراژ میرند. خودم چندین بار اینها را با بوق زدن از خواب بیدار کردم. اکثرا اتوبوسها و تریلیها با سرعت ۱۲۰ حتی ۱۴۰ در این اتوبان رفت و آمد میکنند. چندین بار به پلیس گزارش دادم ولی توجه ای نکردند. به نظر میرسد که خیلی از این رانندگان معتاد هستند. مسئولین باید کاری کنند. بی نظمی عدم احترام به قانون جامعه را فرا گرفته. حتی خیلی از مامورین نیروی انتظامی نیز متاسفانه قانون رانندگی را اجرا نمیکنند. (4543857) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۰:۴۵:۱۸
این وضعیت مدیریت ترافیک و ترابری جاده ای برای اقای وزیر احسنت داره....و مجلسی که به این وزیر رای اعتماد میده بیشتر احسنت داره ....یعنی تو این مملکت غیر این افراد دایم المدیر کسی نداریم که سمت بگیره یا لابی ها و جناح ها برای اموراتی افراد دیگر را نامحرم میدانند.. (4543886) (alef-11)
 
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۹:۴۴
کی جوابگوی مرگ دلخراش این بچه های معصوم و خانواده های اونا هست ؟
هیچکس !!! از فردا باز همین آش است و همین کاسه !!!
لا اقل عبرت بگیرید از این روشهای .. بردن عزیزان مردم دست بردارید ، خودتان حاضرید بچه هاتونو به این روش بفرستید اردو ؟
کو گوش شنوا ؟ (4544007) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۱۲:۵۲
چه اصراری هست به اعزام دانش اموزان به اردوهای خارج از استانی،چرا خانواده ها به اینکار رضایت میدهند واعتماد به مجموعه اموزش پرورش میکنند که مدام در حال
تغییر شکل ورویه است وبدون کار کارشناسی مدیریت میشود نتیجه اش میشود همینی که میبینید.. (4544015) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۱:۰۰
واقعا اگر هرکس در زمینه شغل خودش مسئولیت پذیر باشه این اتفاقا نمی افته .
خود من روز خود این اتفاق با یه تور یه برنامه رفتم تو راه رفتن متوجه شدیم که گواهی نامه و دفترچه راننده مال داداشه و تو راه برگشت هم تو پلیس راه جلوشو گرفتن چون جی پی اس نداشت
خب من مسافر که نمی تونم اینا رو چک کنم خود رانندهباید اونقدر وظیفه شناس باشه که جون 40 نفر ادم و دستش نگیره و با اتوبوس خراب و گواهی نامه یه نفر دیگه بزنه به راه (4544063) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۴۵:۰۴
داغ تصادف هیچ وقت سرد نمی شود . وقتی یکی از اعضای خانواده جانش را از دست بدهد یکی ویلچر نشین بشود اصلا یک لحظه از زندگی تلخ و سیاه خانواده هایی که حادثه تصادف را دیده اند نمی توانید درک کنید .
.این افراد بی رحمی که قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند باید سخت مجازات بشوند ، چرا کسی که جان مردم را به خطر می اندازد فقط یک جریمه ناچیز می شود که اونم با پارتی جریمه را صفر می کنند . (4544069) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۲:۵۳:۱۰
مردم نگاه كنن به سوانح جاده اي ، من نهاوندي هستم سالانه صد ها نفر در محورهاي نهاوند كشته مي شوند ولي هيچ كس توجه نمي كند ، محورهاي خطرناك ، پر پيچ خم ، آسفالت هاي خرا ، ماشين هاي بي كيفيت
جان انسان ارزشش بيشتر از همه اين چيزاس (4544081) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۳:۳۲
همه اینها درست اما اگر به مسافرین بقبولانیم که بستن کمربند جان آنها را نجات می دهد تلفات خیلی کمتر می شود. تصاویر داخل این اتوبوس را در فیلمی دیدم که نشان می دهد بعد از تصادف صندلی های اتوبوس کاملا سالمند. (4544171) (alef-11)
 
صمدی
Germany
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۴:۳۹:۴۹
با سلام
لطفا به مسولین محترم و زحمت کش اعلام فرمایید،جلوگیری از حوادث رانندگی در شهر و جاده راه حل بسیار ساده و بدون خرج و داشتن خلاقیت دارد.
مثل تمام کشور های متمدن فقط کافی است در محدوده شهرها حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت و در جاده ها و بزرگراه ها 80 کیلومتر در ساعت و داخل خیابانها ی فرعی 30 کیلومتر در ساعت اعلام شود.فقط همین!
تا هر راننده ای نتواند تا زورش می رسد روی پدال گاز فشار بدهد واقعه برای خود و و دیگران فاجعه خلق کند.!
تعجب است این مطلب ساده وهم را هنوز مسولین محترم نفهمیده اند!!
با تشکر
صمدی (4544206) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۷:۰۵
تا زمانی که رانندگی بد خودمون را انکار و همه چیز را می اندازیم گردن بد بودن جاده یا خودرو تصادف ادامه خواهد داشت
من سوال میکنم:
1-جاده بد است شما چرا با احتیاط رانندگی نمیکنی؟ ایا خواب الودگی هم به بد بودن جاده ربط داره؟
2- خودرو بد است یک پراید زیر پات هست چرا بد رانندگی می کنید؟
3- چرا وقتی گفته میشه جریمه ها باید زیاد بشه داد و بیداد میکنید؟ چرا با برخورد با ادمهای متخلف مخالفت می کنید ایا میدانید در سایر کشورهای جهان تخلف رانندگی چه هزینه سنگینی داره؟
4- چطور ممکنه که بدون جریمه سنگین فرهنگش ایجاد بشه؟ ایا کسی که خلاف میکنه این همه تصادف رو ندیده که براش عبرت بشه؟ ایا در رسانه ها ازش خواهش نکردن که درست رانندگی کنه؟ علت اینکه به بد رانندگی کردن ادامه میدهد چیست؟
5- فرق بین نتیجه عمل کسی که چاقوکشی می کند و یک نفر را می کشد و فردی که بد رانندگی می کند و چندین نفر را به کشتن میدهد چیست؟
6- خود شما که انتقاد میکنی ایا قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنید؟ من با کسی که مثل شما منتقد بود همسفر شدم کمتر از 10 تخلف رانندگی در یک مسیر نکرد ایا میشه هم منتقد بود و هم تخلف کرد؟

ایا درسته که ما رانندگی بد خود را انکار کنیم؟
اول خوب رانند گی کنیم بعد در مورد جاده بد و خودروی بد اظهار نظر کنیم وقتی خوب راندگی کنیم ولی تصادف وجود داشته باشیه می اییم می گوییم که بله ما خوب رانندگی کردیم ولی جاده وخودرو مشکل داره.
اخه چطور ممکنه ادم فرهنگ رانندگی بسیار بدی داشته باشه ولی در مورد جاده و خودرو اظهار نظر بکنه و انتقاد بکنه؟
انکار چیز بدی است این تصادفها همه ناشی از انکار رانندگی و فرهنگ بد رانندگی است
پیشنهاد بنده: جریمه تخلفات ساده بشدت افزایش یابد و جریمه تخلفات حادثه ساز برای کسی که با تخلف سنگین قصد جان مردم را کرده: شامل ضبط خودرو و فروش خودرو و واریز وجه حاصل از فروش خودرو به حسابی برای گسترش حمل و نقل باشد فرد متخلف بازداشت شده به دادگاه معرفی گردد گواهینامه این فرد برای همیشه باطل گردد و از خدمات اجتماعی و گرفتن وام و...هم محروم شود. کسانی که با افزایش جریمه ها مخالف هستند از دید من همون افرادی هستند که در جاده تخلف میکنند و نمیخواهند هزینه زیادی پرداخت کنند گاهی بصورت مستقیم تخلف می کنند گاهی بصورت غیر مستقیم میان مخالفت میکنند و از چیزهای دیگه صحبت میکنن و ادرس غلط میدهند و از بد بودن جاده و خودرو حرف میزنن تا تخلفات خود را بپوشانند و مانع افزایش جریمه ها شوند.
تنها راه ممکن توقیبف وسیله فرد متخلف و فروشش به نفع مردم و ابطال گواهینامه و زندان و محرومیت فرد متخلف از خدمات اجتماعی است
همزمان فرهنگش ایجاد میشه (4544216) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۴:۵۸:۳۸
1- راهنمایی و رانندگی کم کار است
2-مردم رعایت نمی کنند
3-آموزش قوانین از پایه و سن کودکی باید اغاز شود (4544233) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۵:۴۷:۰۳
از مسؤلین بپرسی میگن چاره افزایش جریمه رانندگیه، مسؤلین نخبه ای داریم خداییش (4544318) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۶:۵۹:۳۴
در همه دنيا قطارارزان ترين وايمن ترين وسيله حمل ونقل است وقتي گراني بليط قطار كه از هواپيما هم بالاترميشودومسوولان از گراني ان حمايت مي كنند يكي از معضلاتي كه براي مردم پيش مي ايد همين مورد است (4544424) (alef-11)
 
morteza
Sweden
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۸:۱۲:۳۶
با سلام
روزانه 42 نفر !!! یعنی طول صد روز میشه چهار میلیون و دویست هزار نفر تقریبا سالیانه بالای ده میلیون نفر با این وضعیت چه طوری جمعیت ایران بالای هفتاد میلیون هست تا حالا که باید دیگه ایرانی نمیموند اقا این امار غلطه (4544492) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۱۹:۳۳:۳۹
متاسفانه همه چيز خيلي زود به فراموشي سپرده مي شود كو گوش شنوايي و كو عرقي كه بً پيشاني مسئولي بنشيند تنها در اول لتفاق بلافاصه مصاحبه ها شرو ع و توضيحات تلويزيوني همه ميشن تعداد عزيزاني كه از دست داديم وتمام ودر اخر هيچ (4544574) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۲۰:۰۹:۰۴
راستی مگر ما در قبل اردوی رامسر و منظریه و شیرخورشید نداشتیم و اتوبوسها هم به مدرنی امروز نبود و کسی هم ادعا نداشت باندازه کل تاریخ جاده ساخته خواهشمندم شما که به همه گونه آرشیو دسترسی دارید بررسی فرمایید چند تصادف بوده و چمد کشته داده. ممنون میشوم. (4544594) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۲۰:۱۰:۲۱
اگر کمی به وضعیت جاده ها ووسایل نقلیه ازدید امنیتی نگاهدمیشد هرروز شاهد کشتار
وریختن خون پیر وجوان درجاده ها نبودیم (4544595) (alef-11)
 
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۲ ۲۳:۰۰:۰۲
آقایان مسئول چشم باز کنید:
پاسخ تلفن همراه دادن، خواندن پیامک، ارسال پیامک، جستجوی آدرس در موبیل، چای ریختن و لیوان و چای خوردن، تعویض راننده درحال رانندگی، قرص و کپسول خوردن، حل و فصل برخی اختلافات با دیگران از طریق موبیل، و البته رانندگی، اینها کارهایی است که بسیاری از رانندگان انجام می دهند. بسیاری دیگر هم آلوده به مواد افیونی و انگوری هستند. پلیس هم در مواردی مسامحه می کند. اگر مشگلات فنی خودروها و اتوبوس ها وکامیون ها و جاده ها را نیز اضافه کنیم، بازم شاکر حق متعالیم. (4544745) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۴ ۰۱:۴۰:۳۱
بنده در جاده آبعلی به صورت ناگهانی و در یک هوای آفتابی با ریزش سنگ از کوه مواجه شدم و هم اتومبیلم و هم خودم از ناحیه صورت و دست دچار شکستگی جمجمه و دست شدم. به طور معجزه آسایی از مرگ نجات پیدا کردم.از اداره راه شکایت و در دادگاه های صالحه اداره راه محکوم شد. ولی متاسفانه اداره راه به جای قبول تقصیر مرتب به احکام صادره اعتراض و تقاضای کارشناسی با پرداخت حق الزحمه میکرد.الان هم که چندین سال است حکم قطعی شده است از پرداخت مقداری از دیه مرتبا طفره میروند و بسیار بنده را اذیت می کنند برای دریافت دیه ام. چرا باید چنین باشد؟ (4546439) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.