نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 509076
فوت دانش آموزان هرمزگانی و خانواده هایی که تا ابد داغدار شدند
تمام قصورها به راننده ختم نشود/ بازخوانی وعده‌های فراموش‌شده به دختران شین آبادی
بخش اجتماعی الف، 16 شهریو 96
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
بامداد روز دهم شهریور ماه 96 ایران بار دیگر عزادار دانش‌آموزان کشور شد. ۷ دانش‌آموز در پی واژگونی اتوبوس در محور بندرعباس- شیراز فوت کردند و پدر و مادران‌شان برای همیشه داغدار شدند. برخی دیگر نیز خاطره تلخ تصادف را با قطع عضو به خاطره می‌سپارند.

فاجعه‌ای غمناک که به سختی اذهان عمومی فراموش خواهند کرد و عواقبی که سایه سیاه آن بر زندگی دختران نوجوان هرمزگانی تا ابد سنگینی می‌کند. در این میان نمی‌توان حال خانواده‌های داغداری را تصور کرد که ثمره عمرشان در ابتدای زندگی از دست رفته است؛ نوجوانانی که سقف بلند آرزوها در عمر کوتاهشان محقق نشد و حال هزاران اما و اگر برای بازماندگان و جامعه درباره این اتفاق و سرنوشت دانش آموزان هرمزگانی مطرح شده است.

محدثه هایی که آرزوهایشان بر باد رفت
دختر شادابی که آرزوی درمان پدر بزرگ و مادربزرگی که در کنار آنها رشد کرده بود را داشت، حالا باید منتظر عمل‌های جراحی بعدی و پیوند عضو باشد.

به گزارش خبرگزاری ها، محدثه. ش یکی از بازماندگان حادثه دردناک اتوبوس شب میناب است که در سن 17 سالگی تجربه تلخ قطع عضو از ناحیه دست راست و پای راست را در زندگی خود احساس می‌کند. دختر نوجوانی که آرزوی پزشک شدن داشت و تمام تلاش و هدفش رسیدن به این حرفه بود اما در نهایت سال کنکور دام بی‌تدبیری دامان وی را گرفت.

دختر شادابی که فقدان مادر را از یک سالگی در زندگی خودش حس کرده بود و تنهای آرزویش طبابت و درمان پدر بزرگ و مادربزرگی بود که در کنار آنها رشد کرده بود، حالا باید منتظر عمل‌های جراحی بعدی و پیوند عضو باشد.

پدر محدثه می‌گوید در این چند روز مسئولان آموزش و پرورش دیدن ما می‌آیند و رسیدگی تقریبا خوبی به محدثه و بچه‌های دیگر می شود اما نمی‌دانیم این کارها بعد از روزهای پرالتهاب کنونی ادامه دارد یا خیر؟ آیا برای بچه‌های ما با این حادثه تلخ تضمینی برای کمک به زندگی آینده شان وجود دارد ؟

 
خانه شیوا مبینی یکی از نخبه های کشته شده هرمزگانی
اجازه حرکت شبانه به اتوبوس حامل ۴۰ دانش‌آموز در جاده مرگ
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت اتوبوس‌های دانش‌آموزان در شب که مطابق با شیوه نامه اردوهاست، نقصی بزرگ و یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه خونین تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی است.

احمد مرادی در رابطه با تصادف خونین اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اظهار کرد: در گزارش اولیه پلیس، علت این حادثه خواب آلودگی راننده اعلام شده است، در شیوه نامه اردوهای دانش‌آموزی آمده است که در مناطق گرمسیر تردد اتوبوس‌ها در شب بلامانع است که این مسئله نقصی بزرگ بوده و باید اصلاح شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ترانزیتی شیراز- داراب- بندرعباس ترافیک بالایی دارد و به جاده مرگ معروف است یعنی در حالت عادی و تردد روزانه، امکان بروز حادثه وجود دارد و در چنین شرایطی عجیب است که چرا اتوبوس حامل 40 دانش آموز شبانه به جاده می‌زند.

مرادی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از راننده‌های اتوبوس اصول ایمنی را رعایت نمی‌کنند و باز هم اجازه رانندگی دارند یعنی اهرم بازدارنده‌ای در این رابطه مشاهده نمی‌شود.

داغ‌هایی که دوباره تازه شد و وعده‌هایی که  فراموش می شود
۴سال و ١١ماه و ١6 روز قبل در حادثه ای تلخ اتوبوس دانش آموزان بروجنی واژگون شد. اما پرونده فوت ۲۶ دانش آموز بروجنی با مقصر خواندن راننده اتوبوس و بالا بودن سرعت از سوی پلیس و پرداخت کامل دیه دانش آموزان فوت بسته شد اما همچنان داغ فرزندان بر دل خانواده های آنها و دلواپسی بسیاری از خانواده های دیگر برای اعزام فرزندانشان به اردوهای دانش آموزی باقی ماند.

فوت دو دانش آموز و سوختگی ۲۸ نفر در آتش سوزی مدرسه شین آباد
پس از فوت ۲۶ دانش آموز و تنها پس از گذشت تقریباً یک ماه از وقوع این حادثه تلخ، آتش بخاری غیراستاندارد، دامن دانش آموزان مدرسه ابتدایی انقلاب اسلامی روستای شین آباد از توابع پیرانشهر در آذربایجان غربی را در نیمه آذرماه گرفت.

بیش از ۵ سال از آن روز تلخ می‌گذرد و دانش آموزان مدرسه شین آباد که امروز نوجوان شده‌اند با وجود کمبود تجهیزات و قطع هزینه‌ها برای درمانشان به زندگی ادامه می‌دهند.

محمدجواد فاطمی، سرپرست تیم درمانی دانش آموزان شین آباد در این ارتباط گفت: متاسفانه وعده‌های دولت و وزارت بهداشت برای تهیه تجهیزات برای درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی هنوز عملی نشده‌است.

او همچنین درباره تامین هزینه‌های درمانی این دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: همان ابتدای حادثه که موضوع بسیار هیجانی بود، دولت حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه درمان این دانش‌آموزان پرداخت کرد و قرار شده بود که سالانه یک میلیارد تومان برای درمان این دانش‌آموزان پرداخت شود که متاسفانه ادامه پیدا نکرد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مسوولان بعد از بارها قول پیگیری سیاست‌هایی مبنی بر عدم تکرار وقوع این حوادث، موفق خواهند شد یا باید منتظر بمانیم تا حادثه بعدی آن‌ها مدام ابراز تاسف کنند و بگویند با خطاکاران مقابله خواهیم کرد!

نتیجه گزارش گروه کارشناسی وزارت آموزش و پرورش
گفتنی است گروه کارشناسی وزارت آموزش و پرورش که با هدف بررسی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی ماموریت ویژه یافته بود، گزارش اولیه خود را منتشر کرد. این گروه کارشناسی در گزارش خود گفته اند: طبق گزارش بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس‌راه و وزارت راه، مقصر اصلی حادثه، راننده بوده که در حال حاضر در بازداشت است.

در گزارش آمده: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که شغل اصلی راننده خاطی، آهنگری است و بعضاً به رانندگی اشتغال دارد.
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۰۹:۰۲
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۲:۰۰
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ۲۳:۳۷
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۳ ۱۷:۰۳
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۴:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۹
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۱:۱۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۱:۰۲
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۰:۴۷
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ۱۰:۰۰
 
 
کلمات کلیدی : تصادف + سانحه رانندگی + سوانح جاده‌ای+ دانش آموزان هرمزگانی
 
United States
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۰۹:۳۸:۲۷
الان یک عده میان میگن مسئولان چنین و چنان! بحثی سر انتقاد از مسئولان نیست اما آیا رانندگی مردم ما بی قانون و افتضاح نیست؟ (4549496) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۶:۲۹
در تایید فرمایش این دوست عزیز به عنوان فردی که در هفته شاید دو الی 3 بار بخاطر ماموریت کاری به سفر میروم و اغلب اوقات صبح از تهران به طرف شمال رفته و عصر بر میگردم و متاسفانه شاهد حرکات گاه وحشیانه بعضی از رانندگان در جاده ها میباشم و اوج این رفتار بخصوص از کردان به طرف تهران میباشد و جالب اینکه در این مسیر غیر از یکی دو تا اتومبیل پلیس که در گوشه ای پارک میباشد شما شاهد حضور بازدارنده ای از طرف پلیس نیستید. (4549592) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۵:۴۲:۵۴
شما که از کشور خارج از آسیا پیام میدهی آنوقت چگونه هر هفته مسیر تهران شمال را دو سه بار در هفته میروید ضمن احترام صرفا از سر کنجکاوی (4549829) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۸:۲۱
وقتی مسوولان مسوول و پاسخگو نیستند فقط مختارند و بلندگوی یکطرفه زیر دهان دارند اینها تکرار می شود انقدر که مردم خودشان مسوولان را تغییر جدی بدهند! (4549510) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۰۹:۵۸:۵۹
آموزش وپرورش بشدت نیازمند اعتقاد،توجه وبرنامه علمی است . (4549526) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۹:۲۱
سلام
راننده تقصیری ندارد، ترمینال ها جای استراحت برای راننده ها ندارد.خوابگاه ندارند
باید تو صندوق میخوابند که بیشتر زجر هست تا خواب
معلومه شب خواب الود میشوند (4549645) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۸:۵۹
بایستیپرسید چرا ازوقت سوخته اتوبوس استفاده شده کی اینوسط بهنواییرسیدمطمین باشید بعضی این فراهم کنندگان وسیله دنبال دللالی هستند (4549656) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۲:۳۳:۳۰
ببخشيد اصل مطلب ايا جاده كه تصادف شد برفى بود پيج داشت خراب بود كه موجب راننده تصادف كند يا ايشان خوابش برد و صد در صد مقصر است چرا جناحي چرا غير كارشناسى مطلب را مطرح ميكنيد از غير استاندارد بودن جاده ها ايران كسى معترض نيست ولى قبول كنيد فرهنك رانندكى در ايران و رعايت مقررات و قوانين از سوى بعضى از راننده ها در حد صفر است با تشكر (4549663) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۷:۱۰
اینجا بهشت مدیران ارشد کشوریست، که در مقابل هیچ فاجعه ای مواخذه نشده و پاسخگو نیستند میخواهد فساد مالی فامیلی باشد میخواهد قتل عام مردم در تصادفات جاده ای باشد ...آنچه بجایی نرسد فریاد است ...آنها هم اینرا فهمیده اند ....به انتقاد مردم فقط با تمسخر نگاه میکنند ...اینجا سو مدیریت نه تنها جرم نیست حتی تخلف هم محسوب نمی شود چون سپر مصونیت جناحی وجود دارد...تا سو مدیریتی زیر سوال می‌رود آنرا به تخریب جناح مقابل می چسبانند و فقط سر مردم بی کلاه میماند و این مادام المدیرها همچنان پشت گرم می‌تازند حالت مهم نیست نتیجه مدیریت نماییشان چه باشد....
..... (4549676) (alef-1)
 
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۶ ۱۹:۵۲:۵۴
رانندگی خودرو های تجاری مثل کامیون ها وتریلر ها و خودرو های ناوگان حمل ونقل عمومی اعم از برون شهری و بعضا درون شهری باید تبدیل به یک شغل بسیار قانون مند و دقیق و تحت کنترل شود به طور مثال باید به عنوان یک رشته دانشگاهی تعریف شود یا یک حرفه که به گذراندن یک دوره سه تا چهار ساله نه الزاما اکادمیک تبدیل شود تا هم رانندگان حرفه ای و قانونمندی داشته باشیم هم ناوگان حمل نقل عمومی سرو سامانی بگیرد شاید این روند طولانی باشد ولی قطعا نتایج مطلوبی خواهد داشت (4550065) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۱۷ ۰۰:۰۳:۳۷
اولی تر پرورش و بکار گیری مدیران دانش محور توانمند است نه بی دانش جناح محور که قابلیت پیاده سازی سیستم و اصلاح وضعیت نابسامان فعلی را داشته باشند نه مدیریت باری به هر جهت ...معذرت میخواهیم و متأسفیم که نشد پاسخ ،در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بسیار شاهد بوده ایم منافع عام بر منافع فرد و جناح الویت داده می شود وبسیار بوده افرادی با پیشوند مدیر که قابلیت نداشته‌اند خود پیشگام استعفا در جهت مهیا سازی زمینه برای انتصاب افراد لایق تر بوده‌اند اما اینجا .... (4550265) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۶-۱۷ ۱۴:۲۶:۲۸
ظاهرا به عبت صرفه جویی اتوبوس هایی را کرایه می کنند که نه راننده درست وحسابی دارد و نه اتوبوس سالم است. (4550626) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۸ ۰۰:۱۰:۵۴
سالانه یک میلیارد تومان برای درمان این دانش‌آموزان پرداخت شود که متاسفانه ادامه پیدا نکرد. ::::::::::::::::::: بله ، حتما" پول ها به شکم مدیران از خدا بی خبر و خیلی کار بلد ! نجومی بگیر ریخته شد ؟؟!! ولی بدانید که خدایی است و روز جزایی . (4550993) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.