کد مطلب: 311309
مذاکره با فیات و فولکس منتفی نشده
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۱
دبیر انجمن قطعهسازان اعلام کرد که مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا از جمله فولکسواگن و فیات متوقف نشده و در جریان است اما چون زیر ساختهای پژو و رنو در ایران ریشهدار است، اولویت همکاری خودروسازان کشور با این دو شرکت فرانسوی خواهد بود.
محمدرضا نجفیمنش در گفتوگو با اقتصادنیوز با اشاره به در جریان بودن مذاکرات با بزرگان صنعت خودرو دنیا گفت: دو خودروساز بزرگ کشور مدتی است که با فولکس واگن و فیات مذاکرات خود را شروع کردهاند که این مذاکرات در جریان بوده و کارشناسان دو شرکت مشغول تهیه استراتژی مناسب برای آغاز همکاری با ایت دو برند آلمانی و ایتالیایی هستند.
دبیر انجمن قطعهسازان افزود: تولید هر خودرو جدید نیازمند زیر ساخت هایی است که باید فراهم شود بنابراین تا این زیرساختها به وجود آید و دو سال زمان می برد تا محصول جدیی از این دو شرکت در ایران به تولید برسد.
او گفت: در چنین شرایطی با توجه به اینکه پژو و رنو زیرساختهای ریشه دارتری در ایران دارند، بنا شده تا در اولویت همکاریها قرار گیرند و محصولات جدید خود را زودتر در ایران به تولید رسانده و عرضه کنند.
نجفیمنش با اشاره به جلسه سه شنبه شب خود با هیات سرمایهگذاری ژاپنی گفت: طبع ژاپنیها این است که برای سرمایهگذاری در یک کشور دیر تصمیم میگیرند اما اگر تصمیم بگیرند با عزم و اراده کامل خواهند آمد. از این رو گروه سرمایه گذاری «جترو» وارد ایران شدند و بسیار مصمم هستند که با اجرایی شدن برجام سرمایهگذاریهای عظیمی در حوزه فولاد و خودرو در ایران انجام دهند.
او افزود: در ملاقات چهار ساعتهای که با این گروه سرمایهگذاری که ۱۷ شرکت و برند زیر مجمعه خود را نیز همراه داشت، پیشنهاد دادیم با توجه به نگاه مثبتی که ایرانیان در خصوص خودروهای ژاپنی دارند، زمینه لازم را برای ورود تویوتا و هوندا به عنوان دو خودروساز بزرگ ژاپنی به ایران فراهم کرده و همکاری مشترک خود را با خودروسازان ایرانی آغاز کنند.
کلمات کلیدی : خودرو+فیات+فولوکس
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۸ ۲۲:۲۹:۳۹
چرا دنبال بنز و تویوتا نمیروید. فیات که سابقه خوبی ندارد. (3335089) (alef-11)
صد سال بعد: هنوز در حال مذاکره با چند برند خودرو سازی معتبر هستیم که پیشرفت های خوبی انجام شده...
بیچاره مردم، بیچاره ملت.... (3335573) (alef-11)
امیدواریم تولید خودروهای جدید و استاندارد هدف اصلی خودرو سازان باشد و نه فقط سود و ارزش افزوده . اتومبیل های فعلی که تکنولوژی آنها مربوط به دهه 70 شمسی است هم ایمنی کافی ندارند. هم مصرف سوخت بالایی دارند. که در نتیجه هم سلامت شهروندان به خاطر تصادفات و آلودگی هوا به خطر میوفتد و هم سرمایه زیادی بابت واردات بنزین خارج می شود.در ضمن بهتر است مثل کشورهای خارجی گارانتی آن را بین 5 تا 10 سال قرار دهند. نه 18 ماه یا 30 هزار کیلومتر.کلا همه استانداردهای 1 اتومبیل را اگر رعایت کنند بسیار هم خوب است. چیزی که 30 سال است آرزویش در دل هر ایرانی مانده است. (3335743) (alef-11)