نظر منتشر شده
۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 508807
شرط وزیر صنعت برای خودروسازان/ تولید کیفی اولویت همکاری
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت خودروسازان تنها زمانی می توانند با وزارت صنعت کنار بیایند که حداقل کف استانداردهای تولید خودرو را رعایت کنند.

به گزارش صدا و سیما، محمد شریعتمداری گفت: همه خودروسازان کشور بدانند تنها زمانی می توانند با وزارت صنعت کنار بیایند که حداقل کف استانداردهای تولید خودرو را رعایت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره زمانبندی معینی با خودروسازان این موضوع را بدون هیچ رودربایستی مطرح می کنیم که رعایت ۵۵ استاندارد صنعت خودرویی حداقل و کف انتظار است.

وی با یادآوری تحریم های ظالمانه خاطرنشان کرد: در دوره ای ما محدودیتهای تحریم را داشتیم و امروز دیگر تابو شکسته شده و رعایت نکردن استانداردهای ایمنی مسئله غیرقابل گذشت است و نمی توانیم بر سر ایمنی مردم معامله کنیم.

وزیر صنعت با تشکر از هموطنانمان که صبورانه کیفی سازی خودروهای وطنی را تحمل کردند تا اینکه امروز محصولات ایرانی روانه بازارهای هدف خارجی شود، گفت: البته تولید داخل که تضمین کننده اشتغال هم است، اهمیت دارد اما باید مطمئن باشیم خودرویی که در اختیار مردم می گذاریم حداقل تاثیر را در تصادفات منجر به مرگ و قطع نخاع و آسیب های جسمی دارد.

به گفته شریعتمداری ایران پایه های فعالیت صنعتی خودرویی کشور را با معادن شناخته شده سنگ آهن  به خوبی در اختیار دارد و در تولید ورق به عنوان یکی از مهمترین نیازهای خودروسازی در وضعیت خوبی است.

وی همینطور برخورداری کشورمان را از  مهندسان خلاق بومی در زمینه طراحی و تولید پلتفرم (شاسی و نیروی محرکه) یادآور شد و گفت: باید با ایجاد صنایع مشترک با خودروسازهای بزرگ و معروف جهان مانند قراردادی که آقای نعمت زاده در اواخر دوران وزارتش منعقد کرد، ساخت داخل را تقویت کنیم تا به یکی از خودروسازهای بزرگ منطقه تبدیل شویم و با سرعت بیشتری در صنعت خودروسازی عمیق شویم.

شریعتمداری با تمجید از اقدام وزیر پیشین که بر تعهد رنو در فروش محصول مشترک در چارچوب بازاریابی شبکه جهانی این شرکت فرانسوی تاکید کرده بود، گفت: طرف های خارجی به خوبی می دانند در منطقه کشوری به جز ایران وجود ندارد که اینگونه پایه های صنعتی قدرتمندی در تولید خودرو داشته باشد.

از وزیر صنعت دولت دوازدهم درباره گلایه قطعه سازان بخش خصوصی هم درباره اینکه در قرارداد اخیری که با رنو منعقد شد سهم این حوزه درنظر گرفته نشده است، هم سوال شد.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت با دنیای پیشرفته البته با حفظ منافع ایران گفت: قراردادها باید با دقت تنظیم شود چون تعهد طرفینی ایجاد می کند و بعد از انعقاد؛ به  سختی می توان آن را برهم زد.

شریعتمداری با بیان اینکه در تنظیم قراردادها  باید به این سمت برویم که از ابتدا قطعه سازان داخلی را درگیر ساخت کنیم، گفت: اگر می پذیریم که بازار را در اختیار خارجی ها بگذاریم تا بخشی از نیاز خود و قطعات را وارد کنند، برای آن است که صنعت قطعه سازی خودمان تقویت شود نه آن که در پی حمایت از تولید خارجی باشیم، باید دلمان برای اشتغال در داخل بسوزد.

وی تصریح کرد: بنابراین تعهد طرف خارجی در تامین قطعات از داخل باید جزو ثابت قراردادهای تنظیمی بین ایران و دنیای خارج باشد و در قراردادهای پیشین هم اگر ضعف هایی وجود دارد با مذاکره، نقیصه را رفع می کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت توان بالای قطعه سازی کشور را حزو افتخارات ملی دانست و گفت: باید با حفظ و تقویت جایگاه قطعه سازی، بتوانیم محصولاتی در سطح استانداردهای بین المللی تولید کنند.
 
کلمات کلیدی : خودرو + صنعت خودروسازی + تولید خودرو + وزیر صنعت
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۶-۱۵ ۱۱:۰۳:۲۱
اوخ چقدر ترسیدن (4548078) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۶-۱۵ ۱۲:۵۸:۱۷
قرارداد رنو براساس وارد ماشینهای از رده خارج شده اش در جهان به ایران است و هیچ ماشین روزی در ایران تولید نمیشود// فقط نمایندگیهاشون ماشین روز دارن// لطفا مثل بقیه جاها واردات ماشین هم آزاد کنید (4548278) (alef-11)
 
Czech Republic
۱۳۹۶-۰۶-۱۷ ۲۰:۴۵:۲۳
به آقای وزیر توصیه میشود :
1-قبل از هر اظهار نظری در باب صنعت خود رو وقت بگذارند و "قانون خودرو" را که در زمان زعامت آقای دکتر نژاد حسینیان بر وزارت صنایع سنگین تدوین گردیده بود بخوانند تا وزیر سلفشان را به نوعی تحمیل بفروش رنو های ساخت ایران در شبکه فروش جهانی رنو مورد حمد و ستا یش قرار ندهند چون در قانون یادشده موظف گردیده بود که معادل سی در صد قیمت صادراتی ی قطعات و مجموعه های صادراتی یشان را از محصولات خودرو ئی ی ساخته شده از همان قطعات در بازار خود بفروشد.
2- همواره از زمان قبل از انقلاب خودروهای آلمانی و ژاپنی بهترین گزینه برای ساخت داخل بودهاند تشریح دلاءلش در این مقال نمی گنجد و عجبا که مرتبا فرانسویها به این بازار وارد شده اند...و وا اسفا که با مدلهای قدیمی و نافروش مانده و ته مانده های انبارهایشان در اینور و اونور. (4550881) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.