نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 297287
نامه زیباکلام به روحانی: با اوباما دیدار کنید و دستش را بفشارید!
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
صادق زیباکلام در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور از وی خواست تا در سفر به نیویورک با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.
بسمه تعالی
جناب حجت الاسلام آقای دکترحسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران دامت اقباله

با سلام و تحیات درآستانه سفربه نیویورک بمنظورشرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل هستید.دراخبارآمده بودکه سخنرانی جنابعالی و رئیس جمهورآمریکا درهمان ابتداء اجلاس خواهد بود لذا احتمال اینکه درکریدورها یا صحن علنی مجمع با یکدیگرمواجه شوید زیاد است.درعین حال در مصاحبه پریروزتان با یکی ازشبکه های خبری آمریکایی فرموده بودید که "برنامه ایی برای دیدار با اوباما ندارید"(ضمن آنکه ممکن هم هست که اتفاق بیفتاد).یقینا بی خبر نیستید که کسرقابل توجه ایی از هم میهنانتان بسیارمشتاق هستند تا این ملاقات تاریخی صورت گرفته و تابوی ۳۶ ساله دشمنی بی حاصل با آمریکا سرانجام شکسته شود."آمریکاستیزی"بواسطه مجموعه ایی ازدلایل،انگیزه ها ومواهب سیاسی که با خودبهمراه داشت شکل گرفت و تا به امروزهم عمدتا بواسطه همان دلایل وانگیزه ها ادامه یافته.تا جاییکه امروزعملا این گفتمان بدل به هویت نظام شده ونبودآن ویا حتی صرف تنش زدایی با آمریکا و غرب منجربه نوعی بحران هویت می شود.همچنانکه درجریان مذاکرات هسته ایی با آمریکا ونهایتابرجام ازیکسوشاهد سردرگمی آمریکاستیزان وازسویی دیگرمخالفت های غیرموجه و صرفا ایدئولوژیک شان هستیم.درعین حال هم نمی توان ازهزینه های هولناک "آمریکاستیزی"برمنافع ملی مان درطی این ۳۶ سال چشم پوشی کرد.

جناب آقای روحانی،اگرملاک و معیارشمابرای دیداریا برعکس ملاقات ننمودن با رئیس جمهور آمریکا،تمایل مردم و رای دهندگان بشما است که درآنصورت کسرقابل توجه ایی ازآنان خواهان تنش زدایی با آمریکا هستند.اگرهم تردیدی ازاین بابت هست یک نظرسنجی ساده تکلیف را روشن می نماید.اگرمقدم بررای مردم، منافع ملی بیشترملاک و معیارتان برای تصمیم گیری است که دراین صورت بنده یک دوجین مورد می آورم که چگونه اصراربردشمنی با آمریکا دراین ۳۶ ساله تیشه برریشه منافع ملی مان زده ودر مقابل"آمریکاستیزان" کافیست یک مورد را(ونه بیشتر) ذکر بفرمایند که دشمنی با آمریکا کدام گل را برسرمنافع ملی مان در طی این مدت زده است.اگرملاک ومعیارنه خواست واراده مردم و نه منافع ملی است بلکه اعتباروحیثیت جایگاه ایران درعرصه بین الملل و درمیان افکارعمومی دنیاست که دراین صورت هم می توان پرسید که اگرازیکی دو گروه که با حمایت های ما درمنطقه سرپاهستندبگذریم،دیگرکدام چهره،شخصیت،اندیشمند،متفکر،آزاداندیش،روشنفکریا جنبش و حرکت مردمی و ترقیخواه بواسطه مواضع ضدغربی و ضد آمریکایی ما برایمان احترام ویژه قائل شده اند؟نمی دانم بجزتمایل مردم،منافع ملی، ویا عزت و احترام بین المللی،دیگر کدامین ملاک و معیار را می بایستی ملاک قرارداده و بواسطه آن همچنان بردشمنی با آمریکا اصرارورزید؟

جناب آقای روحانی،با همان عزم و اراده ایی که کشور را ازچاه ویل هسته ایی نجات دادید،توکلت علی الله کرده و این غل و زنجیربی حاصل"آمریکا ستیزی" را که ۳۶ سال است بردست وپای کشوربسته شده و بجز خسران برمنافع ملی مان ثمردیگری نداشته را با استعانت ازحضرت باریتعالی و با همان عزم واراده ملی بازنمایید.همانطورکه درجریان هسته ایی ملتی از شما حمایت نمود،یقین بدانید درمسیرتنش زدایی با آمریکا هم ازهمان حمایت برخوردارهستید.به اوباما لبخند بزنیدودستش را بفشارید.
 
کلمات کلیدی : صادق زیباکلام، اوباما، روحانی
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۱۳:۱۸
دشمن دانا که غم جان بود.... بهتر از آن دوست که نادان بود (3209692) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۷:۱۲
اگر آقای اوباما تقاضای دیدار و گفتگو کرد, می توان این دعوت را پذیرفت... (3210476) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۰:۴۵:۰۶
نمی دانم بجزتمایل مردم،منافع ملی، ویا عزت و احترام بین المللی،دیگر کدامین ملاک و معیار را می بایستی ملاک قرارداده؟

پس رضای خدا ؟؟؟؟
ظاهرا برای اقای زیباکلام خداوند معیار و ملاک نیست. (3211603) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۱۷:۲۸
آقای زیباکلام به خواب ببینید (3209706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۲۹:۲۵
احسنت دكتر جامعه ايران به وجود دانشمنداني همچون شما بخود فخر ميكند (3209740) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۳۲:۴۱
مرگ بر آمریکا و نوکران آمریکا (3209748) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۹:۰۱:۱۱
واقعا از این شعار چه نتیجه ای حاصل شده!! (3210488) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۹:۰۲:۳۹
ما موافق رابطه با آمریکا هستیم. رابطه ای بر پایه احترام متقابل.
دیدار با اوباما به نظرم در حالی که به توافق رسیده ایم کار مثبتی است. (3210494) (alef-3)
 
کیانا
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۲:۲۹:۱۰
ساده لوحی بعضی از آدم انسانها تاسف برانگیز هست شما اگر هیچ اطلاعاتی نداشته باشی میتونی صفحات تاریخ را ورق بزنی
آدم حالش بهم میخوره از این همه ادای روشنفکری
احترام متقابل کجا بود؟ واقعا اینهمه ساده انگاری از کجا ناشی میشه (3303103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۳۹:۲۴
این اقا دیگه شورش رو در آورده (3209778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۵۳:۴۷
استاد دانشگاه ما را ببین، چقدر خودباخته از خوذ بیگانه!!!!!!!!!!!!!!


متاسفم


مثال بارز فرافکنی صحبتهای ایشان است. اگر تنها دلیل عقب افتادگی ما دشمنی با امریکاست از نظر شما، مسئولین ما هم به هیچ عنوان سوء مدیریتهایشان را نخواهند پذیرفت!!!!!! (3209832) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۵۸:۰۸
خدا را شکر رییس جمهور عاقلی داریم و به حرف شما خوباختگان توجه نمیکند. (3209847) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۲۷:۰۳
آقای روحانی ما دوستدار و طرفدار شماییم.گول این توصیه هایی که نهایتا به بهره برداری جناح انحرافی از این واقعه خواهد شد نخورید.اینها می خواهند شما را در چشم بچه های نقلاب و رزمندگان بدنام کنند و متاسفانه این استاد دانشگاه نیز دقیقا ناخواسته دارد در این جهت گام بر می دارد. (3210380) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۱۴:۱۹
جوابیه آقای صادق زیبا کلام در مورد رابطه با آمریکا از زبان یک روزنامه نگار مصری: فهوی حسین روزنامه نگار مصری که گرایش ناسیونالیستی عربی دارد و از پیروان جمال عبدالناصر است و اتفاقا منشی ضد ایرانی دارد در یک مقاله مفصل در مقام مقایسه مصر وو ایران چنین مینویسد ...
ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فصای بین الملی در یک سطح بودیم .ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرتها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم . ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض میگرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی ، تحریم و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند .... امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده که کمتر مشکلی در سطح منطقه ای و جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل میباشد .کاندیدا های ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلویزیونی خود بکار میبرند .گویی حریفی جز ایران در سطح جهان ندارند ... و دیگر اینکه ایرانی ها در تمام علوم استراتژیک ، از هسته ایی تا فضایی و تا نانو و شبیه سازی و پزشکی و .. جزو ده کشور برتر جهان میباشند و در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشکهایش جزو رتبه دارها در دنیاست . و در منطقه جزیره امن و ثبات است و ما علیرغم حمایت آمریکا و اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم مان داریم و ... .


حال ای دختر و پسر ایرانی، ای جوان عزیز و ای زن و مرد شیعه ایرانی ، قد و قواره خودت را خوب مشاهده کن که تمام تلاش استکبار در این است که من و شما قواره و بلندی قامت سترگ ایران و ایرانی و در یک کلمه خودمان را نبینیم. (3209892) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۱۵:۵۴
ذلت از سر و پای این نامه می باره (3209896) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۲۱:۲۱
به نظر من با مذاکرات هسته ای ضربه مهلکی به رژیم اشغالگر قدس وارد شد و ضربه دوم و کاری تر بهبود رابطه ایران با امریکاست. البته با احترام متقابل. قطع رابطه اصولا یک حربه مبارزاتی نیست و قطعا با داشتن رابطه با امریکا بهتر می توان از منافع کشور و مسلمانان دفاع کرد. مگر روسیه و امریکا دوست هم هستند ؟ نداشتن رابطه فقط یک استثناء دارد و آن رژیم صهیونیستی است. (3209913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۰:۴۷:۴۱
فاطمه خانم . هدف اصلی مذاکرات از طرف امریکا تامین امنیت اسرائیل بود. (3211608) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۲۴:۳۵
آقای زیبا کلام کجای امریکا ستیزی بد است ؟! شما یا امریکا را خوب نشناخته ای و یا ملت ایران را و یا هر دو را، شناسنامه حکومت امریکا ستمگری و دفاع از جنایت کاران است دفاع از اسراییل وحشی ، دفاع از منافقین تروریست و خون آشام ، دفاع از صدام خبیث و امروز هم کمک تسلیحاتی به تروریست های داعش، آقای زیباکلام مگر شما مسلمان نیستید ؟ مگر شما معتقد به قرآن نیستید؟ مگر قرآن نمی فرماید مسلمانان باید اشدای علی الکفار باشند آیا در زمان ما مصداقی روشن تر از حکومت امریکا برای کفار می توان پیدا کرد و آیا امریکا ستیزی عمل به این آیه شریفه نیست ؟! آیا پرچمدار امریکا ستیزی امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب نیستند ؟! آیا با تصور خامتان فکر می کنید مردم ایران از خط مشی امام خمینی و رهبری عزیز دست بر می دارند؟! شما روز قدس و روز ۲۲ بهمن کجا تشریف دارید که فریاد بلند و دشمن شکن ملت را که در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاهای کشور پهناور ایران یکصدا می گویند مرگ بر امریکا بشنوید؟ مردم به قول شما امریکا ستیز منافع ملی را بهتراز شما تشخیص میدهند مهم ترین منافع ملی استقلال و عزت این ملت است شما دست نگه دارید مردم را دعوت به ذلت نکنید بقیه منافع ملی پپیشکشتان. شما خوب میدانید که اگر آقای روحانی به توصیه شما عمل کند و دست اوباما این حامی اسراییل جنایکار را بفشارد همه اعتبار خود را نزد ملت ایران از دست خواهد داد البته که آقای روحانی عاقل تر از آنست که دچار چنین خطای بزرگی شود و هرگز به توصیه شما عمل نمی کند (3209924) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۰۷:۴۸
اتفاقا مردم فقط برای این به دکتر روحانی رای دادن ، که تفکرش در تضاد با تفکر امثال شما بود،
درود بر دکتر روحانی که خواب رو از تندروهایی امثال شما گرفته (3210149) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۰:۴۸:۳۱
زمان مصدق که ما امریکا ستیز نبودیم ولی امریکا کودتا کرد (3211609) (alef-3)
 
از روستای سار کاشان
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۳۱:۵۸
با آقای دکتر زیبا کلام تقریبا موافقم. (3209943) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۳۶:۲۶
موافقم (3209961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۵:۴۱:۱۶
خب نظرش رو گفته! (3209972) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۱:۵۵
ما هم نظرمون رو گفتیم. (3210468) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۶:۲۲:۳۸
قدرت ما در نفوذ ایران در سوریه و عراق و یمن و بحرین تجلی میکند ، و علاقه مردم عراق و یمن و بحرین و ... به ایرانی ها . منافع ملی ما بایستی بر اساس قرآن باشد که میگوید با شیطان معامله نکنید و اگر آمریکا دست از استعمار و قلدری بردارد آنموقع می شود رابطه داشت (3210043) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۶:۵۲:۱۷
حرفش منطقي است (3210116) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۱۳:۴۲
باید دید از رابطه با آمریکا چه کشورهایی نگران هستند
آیا جز رژیم صهیونیستی رژیم آل سعود و کشورهای حاشیه خلیج فارس که با به انزوا کشیده شدن ایران برای خود موقعیتی بدست آورده اند؟
و امروز از ترس از دست دادن این موقعیت تمام تلاش خود را بر ضد توافق هسته ای و رابطه با آمریکا می کنند.
و دارند از منابع نفت و گاز مشترک و موقعیت تجاری و بازرگانی و حمل و نقل هوایی که باید ایران اول سهم را بخاطر وسعت وجمعیت ببرد
سو استفاده میکنند و از این منابع بغارت رفته برعلیه ما استفاده می کنند.
امروز مردم دنیا آنقدر که عمارات را به خاطر رفت آمدها می شناسند کمتر با ایران آشنا هستند
آنها که نگران عزت ایران هستند باید نگران این باشند که امروز بخاطر امکانات وسیعی که امثال عمارات از غارت منابع مشترک در دبی درست کرده به هر توریستی که به دبی می رود خلیج فارس را خلیج و خلیج عربی معرفی میکند. (3210166) (alef-13)
 
saman
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۱۷:۵۵
اگر واقعا ما قدرتمند هستیم می توانیم دست امریکا را بفشاریم ژاپنی ها هم با امریکا جنگیدند از آنها زخم های زیادی خوردند برایشان امریکا یک دوست نیست ولی چون قدرتمند شدند دست امریکاییها را هم می فشارند و از انها استفاده می کنند روسیه با ما جنگید خاکمان را به توبره کشید ناموسمان را برد ما هم دستشان را می فشاریم اگر اامریکا دشمن است روسیه هم بدتر از آن است و اگر می شود بخشید آمریکا را هم می توان بخشید (3210180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۲:۳۰:۵۸
بحث بخشش نیست
ضمن اینکه اگر کمی سواد تحلیل سیاست خارجی داشتید متوجه می شدید که سیاستهای خارجی کشورها و اهدافشون مبنای برقراری یا عدم برقراری ارتباط هست (3303107) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۲۵:۲۴
این آقا چکاره مملکته که برای هرکس و هر مساله ای تعیین تکلیف میکنه؟ (3210201) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۶:۴۴
این آقا مثل شما یک. شهروند ایرانی که حق داره نظرش ر در هر مورد بیان کنه (3210473) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۹:۳۶
عزیز من اگه بخای با این منطق جلو بری اقای رحیم پور ازغدی و خیلی های دیگه باید بیان به شما جواب بدن. تازه این ادم نظرش رو رک گفته نمیاد بگه هم اری و هم نه، اری از این جهت نه از اون جهت(مثل برادر ازغدی) (3210481) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۷:۵۴:۰۳
این آقای زیبا کلام انگار ازآموزه های اسلامی ومنویات حضرت آقا بویی نبرده. (3210272) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۰۷:۲۲
ما خواهان رابطه با همه دنيا بخصوص كشور امريكا هستيم (3210312) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۱۳:۰۶
من هم صد در صد موافق هستم.

رابطه داشتم با امریکا منافع بسیار زیاد اقتصادی و سیاسی برای کشور داره و یک ضربه بزرگی برای کشورهای عربی و اسراییل بحساب میاد.

قطع رابطه با برخی کشورها ضرر بیشتری داره تا منفعت (3210331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۳۲:۵۰
شورشو دراوردی دیگه به استادیت مشکوکم (3210403) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۹:۴۴
از فشردن دست اوباما برای ج.ا.ا چه ارزش و چه سود؟؟؟!!!
---
اوباما علی رغم اصرار بر پذیرش برجام ، تا کنون نتوانسته ثابت کند که بعنوان رئیس جمهور بزرگترین قدرت مادی جهان با صداقت و استواری و استقامت پای برجام ایستاده است و شهامت آن را نداشته که در مقابل ستمهای خشونت بار و زیان بار بی حد و حسابی که آمریکا در طول دهها سال علیه مردم ایران و علیه جمهوری و نظام اسلامی ایران روا داشته عذر خواهی کند ؛ بلکه هموراه در تسلیم به زور گوییهای آیپک و رژیم صهیونیستی و فشار حزب به اصطلاح جمهوری خواه کشور خویش ایران را پیش از صدور اولیه ی توافقنامه ی برجام و پس از آن به گزینه ی حمله ی نظامی و جنگ تهدید کرده است و هنوز به باز گشت تحریمها مردم ایران و ج.ا.ا را تهدید می کند ؛ بنا بر این بنظر جناب آقای زیبا کلام از فشردن دست ایشان توسط رئیس جمهور ما جناب آقای دکتر روحانی برای مردم ایران و ج.ا.ا چه ارزش و چه سودی خواهد بود؟؟؟!!!
خدا نکند برخی از نخبگان کشور ما این توقع را داشته باشند که مردم ایران پس از ده ها سال فدا کاری و ایثار و جان فشانی و دادن صدها هزار شهید در دفاع از نظام و وطن خویش واپس گرا شوند و بمانند کشورهای منطقه ، خود را آلت دست آمریکا کنند و با بهایی خفت بار دربست تسلیم خواستهای استعماری این به اصطلاح ابر قلدر شوند و خواستهای نامشروع و زورگویانه آن را اجابت نمایند؟؟؟!!!
خدا نیارد روزی را که اندیشه ی تسلیم پذیر سکولاریسم که ایمان به خدا و عزت و شرافت و وطن دوستی را افراط گری می نامد برای تن دادن خفت بار ایران به تطمیعهای مادی استعمار گران دوباره بر کشور ما حاکم شود. (3210482) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۰:۲۵:۳۵
من كه در مسائل سياسي قربونتم از بيخ عربم و نمي دانم چه به چيه ،جسارتا عرض ميكنم كه اگر
قراره دست پوتين بفشاريم ، چرا دست او باما نفشاريم !! چي فرموديد ؟؟ براي چي ؟؟ براي اين كه
به چند دليل ! واما دليل اول اين كه نميدانم چرا خود بخود از روس ها واهمه دارم !! انگار دلم ميگه
خيلي در مناسبات سياسي " مرد " نيستن و وقتي نگاه به قيافه سرد پوتين ميكنم ،دلگرم نيستم !!
دوم اين كه اوباما حداقل تو اسمش يك " حسين " داره !! " باراك حسين اوباما "" !! اين كلمه كه از
قضا براي ما خيلي مقدسه،( كلمه حسين عرض مي كنم ) يك حالتي به آدم دست ميده كه انگار از اون يكي مطمئن تره !! دليل سوم اين كه ايشون اصل و نسبش از كشور افريقايي كنيا است و گويا
از نژاد و تبار مسلمون باشه !! چي ؟ نژاد اوباما مسلمون باشه از كجا مي دونم ؟؟ مي فرماييد
چرا آسمان و ريسمان به هم مي بافم !! خب قربونتم كشكي كه حرف نمي زنم !! دليل دارم ، مگر
نه چند مدت پيش " آبي بي " اوباما به حج مشرف شده بود و حتي از خدا خواسته بود كه نوه اش
يعني جناب اوباما به راه راست هدايت بشه و مسلمان بشه !! از كجا مي دونم ؟ آخه تو همين سايت
وزين و حي و حاضر كه الان در خدمتش هستيم ،نوشته بود !! اين كه مي خوام بگم كه جنس اين آقا از جنس خالص آمريكايي نيست ، " ژ ن" ش مال آفريقا ست !! اينه كه عرض ميكنم اگر قراره
كه دست پوتين بفشاريم ،، چه بهتر كه دست " اوبا....... انگار يك عده اي دارن ناراحت ميشن و
دست هايشان بالا برده اند و ميگن مرگ بر امريكا .... به دو دليل ناراحت نشو برادر ! دليل اول
اينه كه همه اين حرف ها دلم ميگه !! خودم كه نميگم دليل دوم هم اينه كه مخلصتم من كه از اول عرض كردم كه از " ثياصط "" سر در نمي آورم ! يك درد دلي كردم !! (3210627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۱:۱۸:۴۷
ما خواهان رابطه عادلانه با همه کشورهای دنیا هستیم (3210668) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۱:۴۸:۵۹
خوب شد در زمان رسول گرامی اسلام این علوم سیاسی خوانده های بی ریشه حضور نداشتند.وگرنه تنش زدایی با اهریمنانی چون ابوسفیان را نیز واجب می شمردند.آقای به اصطلاح روشنفکر واقعا جاده خاکی زده ای.شما فقط از منافع ملی کرنش کردن را آموخته ای .البته کسانی که به باج دادن به کد خدای خود خوانده اعتقاد دارند نظر پردازی چون این آقا را می خواهند.شما اگر منافع کوتاه مدت را می خواهی خیلی کارها می توانی انجام دهی.آقای روشن بچه مدرسه ای ها هم می دانند اگر به کد خدا ی خود خوانده باج بدهی نانت در روغن است این نیاز به دکترا گرفتن ندارد.اما اینکه نخواهی ذلت دو روزه دنیا را به غیمت از دست دادن انسانیت طلب کنی چگونگی اش نظریه پردازی می خواهد.اقای زیبا کلام قیام امام حسین (ع) را تحلیل سیاسی بفرمایید.به نظر شما اگر یزید را به رسمیت می شناخت به شهادت می رسید.به نظر شما هزینه اما حسین زیاد نشد.اگر در زمان مولی حضور داشتید چه نظر ......... غیر عقلانی دیگری می دادی.به نظر شما بهتر نبود دست یزید فشده می شد.هزینه ها کم می شد اقای روشنفکر.من استاد دانشگاه هستم و از این تحلیلهای کوکانه همکارانم احساس حقارت می کنم. (3210686) (alef-13)
 
حسن اوغلو
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۱:۵۲:۴۲
به نام خدا
باسلام
با توجه به نامه فوق،به نظرم فرمایشات آقای زیبا کلام که به عنوان استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران معروفند،مبتنی برادعائی است که ،اساسا، نادرست است .ایشان می فرمایند«...تابوی 36 ساله دشمنی بی حاصل با امریکاسر انجام شکسته شود."آمریکا ستیزی "به واسته مجموعه از دلایل ،انگیزه ها ومواهب(؟)سیاسی که باخود بهمراه داشت شکل گرفت وتابه امروزوتا امروز هم عمدتابواسطه همان دلایل وانگیزه هاادامه یافته ،تاجائیکه امروز عملا این گفتمان بدل به هویت نظام شده ونبود آن ویا حتی صف تنش زدائی با آمریکا وغرب منجر به نوهی بحران هویت می شود.همچنانکه در جریان مذاکرات هسته ای با آمریکا ونهایتا بر جام از یکسوشاهدسر در گمی آمریکاستیزان وازسوئی دیگر مخالفت غیرموجه وصرفا ایدئولوژیک شان هستیم.درعین حال هم نمی توان از هزینه های هولناک "آمریکا ستیزی"بر منافع ملی مان در طی این 26 سالچشم پوشی کرد.»؛زیراکه:
اولا-جمهوری اسلامی ایران بعداز پیروزی انقلاب اسلامی که در اساس علیه رژیم دست نشانده آمیرکا ودر واقع علیه دخالتهای بیست پنج ساله آمریکا ی کودتا گر علیه دولت قانونی وقت در سال 1332 وسالها دیکتاتوریبه وجود آمده بود ،با آمریکا قطع رابطه نکرد وسفارت آمریکا یعنی همان« جاسوسخانه»وسفارتخانه جمهوری اسلامی تا اردیبشت سال1359 در پایتختهای دوکشور دایربود تا اینکه آمریکا پس از لشگرکشی شکست خورده خود برای نجات جاسوسانش رابطه خود را باایران قطع کرد.بنابراین، در ابتدای امر وتا دخالتهای مجدد آمریکابا تجویز ورود شاه به آمریکا وتصرف سفارت آمریکابه همان دلیل توسط دانشجویان پیروامام،دشمنی تابوشده ای وجود نداشت. واین آمریکا بود که به همان بهانه تحریم های اولیه را بنا گذاشت ،کودتای نوژه را ترتیب داد،صدام حسین را برای حمله به ایران تحریک نمود ودر طی هشت سال اطلاعات وامکانات لازم را خود ومتحدانش در غرب وبین اعراب در اختیار وی گذاشت وموجب شهادت،اسارت ،مجروحیت صدها هزار نفر از جوانان ومردان وزنان وتخریب شهرها وامکانات زیر بنائی کشورشده و،نهایتا،وقتی احساس کردایران دست بالا را دارد خود ،به بهانه هائی,واردجنک شده واسکله نفتی ،هواپیمای مسافربریبا بیش ازسیصدن مسافر هدف موشک قرارداد و..و...
ثانیا-علل موهوم وخود ساخته ای راکه برای "دشمنی"( مزعوم وموهوم)ایران با آمریکا، با واژه های «انگیزه ها»،«مواهب سیاسی» ذکر کرده اید ،به قول روانشناس دانشمندی: «...مثل این است که یک آدم کور در یک اتاق تاریک دنبال یک گربه سیاه بگردد که اصلا آنجا نیست.».علاوه بر این فرمایشات جنابعالی واجداتهامات و تعریض هائی است که جای سئوال بسیار دارد. (3210694) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۰۱:۲۸:۵۱
دوستان توجه کنند که داشتن رابطه با یک کشور به منزله تأیید همه سیاستهای آن کشور یا قطع رابطه و عدم حمایت از گروه ها و جمعیتهای مبارز نیست می توان با آمریکا رابطه داشت و در عین حال با سیاستهای غلط او مخالقت کرد و از مبارزینی همچون حزب ا... لبنان نیز حمایت کرد (3211205) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۰۳:۰۷:۵۵
بلاهایی که امریکا سر ما اورده مسلما از ضرباتی که از روسیه خوردیم کمتر است بنابراین اگه قراره قطع رابطه کنیم بهتره با روسیه باشه ضمنا رابطه نداشتن با آمریکا چه سودی برای ما داشته؟ (3211267) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۰۵:۵۶:۴۲
بااین تحلیل آقای زیبا کلام کل تاریخ شیعه زیر سوال می رود، بدین ترتیب مبارزات امام علی و11امام بعدی و به دنبال آن مبارزات شیعیان بی حاصل بوده، آقای زیبا کلام اگر شما اکنون به عنوان یک شیعه در مراتب عالی علمی هستید ،بحث میکنید و.......همه و همه نتیجه همان مبارزاتیاست که ادامه آن مبارزه با امپریالیست می باشد، (3211310) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۱:۰۷:۴۷
مدافعین آقای زیبا کلام هرچه زور بزنید در این دنیای مجازی تعدادتان به هزار نفر نمی رسد شما در میان مخالفین آقای زیباکلام که فریاد تکبیر و مرگ بر امریکای آنها فضای ایران را عطرآگین کرده است و شاهد آن روز ۲۲ بهمن و روز قدس است همانند قطره نسبت به دریا هستید ،اگر تصور می کنید که از جمعیت ۸۰ ملیونی ایران حتی یک درصد با اعتقاد و آگاهی مدافع امریکا و مخالف شعار مرگ بر امریکا هستند . خوب این گوی و این میدان ، مردم ایران شجاعند ، حتی در روزهایی که توسط صدام تهدید به بمباران و موشک باران شدند و توسط منافقین تهدید به انفجار بمب ، در خیابان ها صدها بار حاضر شدند و با چهره مشهود و فریاد رسا فریاد زدند مرگ بر امریکا این رود سیل آسای جمعیت مرگ بر امریکا گو همچنان جاریست و این فریادها همچنان مغز و اعصاب نتانیاهو و اوباما را به همه ریخته ، البته که ایران آزاده ترین کشور جهان است چون ملت آن آزاده ترین ملت هاست و از هیچ قدرت و ابر قدرتی هراس به دل را نمی دهد ، آقای زیبا کلام و طرفداران کم شمار او هم آزادند هرچه می خواهند خواب بی تعبیر ببیند و تا پایان عمر در خواب عمقیشان آزادانه اظهار نظر کنند اما ملت ایران بیدارند. (3211647) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.