اقای سردار .....چرا نمیگی ارابه های مرگ باعث کشته شدن هستند امار ماشین ها رو بگیرید ببینید چه ماشین هایی بیشترین کشته رو داده (4222126) (alef-13)
دولت بن سفر به رانندگان بدهد و در ایام نوروز جاده های کشور بر حسب زمان وتعداد استفاده تقسیم بشود اینکع هر ننه قمری وبه واسطه چشم وهم چشمی همع ساله خودشو بزاره کف جاده های کشور و خو ش ودیگرات را بهرچرخ ککه مبتلا کند که معنی نداره (4222384) (alef-13)
واقعاً برخی دوستان، چه در داخل کشور چه در خارج کشور، از همان مشکل بیشتر ما ایرانیها رنج میبریم، یعنی علاقه عجیبی داریم که همه چیز را صفر یا صد، سیاه یا سفید ببینیم. دوستان، قطعاً شما درست میگویید که مشکل فرهنگ رانندگی در ایران بانی بسیاری از تصادفات است، ولی این را هم باید بدانیم در کنار اصلاح فرهنگ رانندگی، در هیچ کجای دنیا، اشتباه راننده و یا مشکلات لیز خوردن و مه را نتوانسته اند به صفر برسانند. حتی ژاپن که در رعایت نعزم اجتماعی و رانندگی و آموزش رندندگی در دنیا اول است در سال گذشته فقط ۶۰۰۰ تلفات مرگ و میر دادهاند. و در همین کانادا فیلم آن در اینترنت هست که هفته گذشته ۴۰ ماشین دقیقاً مانند حادثه تاسف بار در مشهد ، به خاطر لغزندگی و مه، با سرعت بالایی به هم میخورند، ولی ببینید که درصد صدمات ماشینها در آن حادثه چه اندازه پایین تر است. اینجاست که مهم است که مسائل و استانداردهای ییمنی در عخت ماشین را رعایت کنیم. شما هیچ ماشینی را در دنیا پیدا نخواهد کرد که در برابر تصاف، ۱۰۰ درصد ایمن باشد و یا هیچ راننده یی را در دنیا نخواهید یافت که هرگز اشتباه نکند، ولی مهم کاهش و به حداقل رساندن اینجور مسائل و حوادث است. همین جا است که مهم است که مثلأ ماشین کیسه هوا داشته باشد و بیشتر بهتر. ولی باز گارانتی نیست که هرگز برای مسافر هیچ اتفاقی نیفتاد. مهم رعایت این مسائل است . همین جا هست که در ایران و ترکیه در هر ۱۰۰ هزار جمیعت ، متأسفانه ۳۶ نفنر در حوادث رانندگی جان خود را از دست میدهند، ولی در آلمان یا ژاپن ، این نسبت ۴ در ۱۰۰ هزار نفر است. ولی باز صفر نیست. (4222444) (alef-13)
تصادفات فقط در طول نوروز رخ نمیده هموطن ما در هر جاده ای و هر زمانی تلفات داریم پخش کردن سفر اولا امکان پذیر نیست ثانیا کسی که بخاد تخلف کنه تخلف میکنه برای حل این مشکل:
1-باید جریمه سنگین و ابطال گواهینامه در دستور کار قرار بگیره( بیش از 90 درصد تصادفات از همینه)
2- جاده ها باید استاندارد تر شوند
3- برای کاهش تلفات هم باید خودروها ایمن سازی شوند توجه کنید که خودرو هر قدر هم ایمن باشه اگر طرف تخلف کنه باز تصادف میشه و مجروح و قطع نخاع شدن هم چیزی از کشته شدن کم نداره
4- نقاطی برای استراحت رانندگان در مسبر در نظر گرفته شود که طولانی رانندگی نکنن
امار علت کشته شدنها رو این تخلفات میدونه:
1- سرعت بسیار زیاد
2- سبقت و انحراف به چپ
3- عدم رعایت فاصله طولی
4- عدم توجه به حلو و بی دقتی در رانندگی
5- خستگی و خواب الودگی
اگر این موارد رو انکار کنیم و بندازیم گردن ژیان و پراید و...این مساله روحل نخواهد کرد توجه داشته باشبد که سوار بهترین خودرو هم باشید و بعد تخلف کنید تلفات به بار میاره حتی دیده شده طرف با خودش میگه ماشین خارجی سوارم و بعد با سرعت بسیار بالا میره که حتی در همین تهران ماشین خارجی بود در بزرگراه در شب تکه تکه شده
بنابراین انداختن گردن پراید راه حل داستان نیست. اگر اراده طرف بر تخلف باشه هیچ پلیس و جاده و خودرویی نمیتونه جلوی اون رو بگیره با خودتون هم اینقدر لج نکنید و نندازین گردن دولت. هیچ ادم خارجی این بهانه رو از ما قبول نمیکنه چون رانندگی ما قابل دیدن هست با چشم و وضعیت رانندگی ما مشخصه من ادم دیدم تخلف کرده اونم تخلف وحشتناک و پلیس خواسته جریمه اش بکنه وایساده داره پلیس رو تهدید میکنه دوست عزیز باور کن این وضعیت و این رفتار و این فرهنگ باعث تلفات میشه مگر اینکه مدعی بشیم که اقا کلا هر کسی دوست داشته باشه تخلف کنه ولی تانک بسازیم که کسی طوریش نشه الان استدلال شما دوستان همینه که تخلف حق مسلم ما است و ما میخایم که برای ما تانک ساخته بشه و حاده ها هم باند فرودگاه بشه
نشدنی است این حرفها و اصلا قابل قبول نیست. هر جاده ای رو هم نمیشه تعریض کرد برا دو هفته مسافرت. یک جاده ای هست در طول سال تردد اصلا نداره دو هفته یه کم شلوغ میشه حالا ما هزینه کنیم 6 یانده اش کنیم چون ما میخواهیم تخلف کنیم!! این حرفها 1 درصد هم پذیرفته نیست
مساله واضح هست و راه حل هم واضحه انداختن گردن پراید راه حل داستان نیست (4222571) (alef-13)
شورشینی
۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۵:۳۳
اکثرا مردم به واسطه چشم وهم چشمی وبه واسطه فرار از دید وبازدید به سفر میروند واکثرا هم در دیار غربت به چرخ ککه گزفتار میشوند واسمش را هم می گذارند سفر (4222387) (alef-13)
حاجی تا شما تخلف نکنی تصادف رخ نمیده که برسیم به اینکه پراید محکم بود یا نبود من تعجب می کنم چرا شما این مساله به این سادگی رو متوجه نمیشوید تا زمانی که درست رانندگی کنید تصادف رخ نمیده که پراید مچاله بشه اینکه چه ماشینهایی بیشترین کشته رو داده بحث بعد از تصادف هست برا اینکه روشن بشه بصورت زیر توضیح میدم:
در جاده داریم رانندگی می کنیم تا زمانی که داریم درست رانندگی می کنیم همه خودروها دارای ایمنی هستند وقتی که تخلف کنیم که منجر به تصادف بشه اون موقع بحث این پیش میاد که کدوم ماشین محکم تر هست پس تا قبل از تصادف بحث پراید و...پیش نمیاد
چند نکته دیگه رو هم اضافه می کنم
1- درصدی از حوادث به خاطر مشکلات جاده هست ولی این تصادفات بسیار کمه و درصد کمی از کشته ها رو به خودش اختصاص میده
2- خودروی نا ایمن هم در بروز تصادف موثره ولی باز درصد کمی از تصادفات رو شامل میشه
3- شما که علم دارید که پراید محکم نیست چرا با این علم و اطلاع و اگاهی بد رانندگی میفرمایید؟ بعد اصلا فرض کنیم که تمایل به رانندگی بد دارید چرا پراید رو میبری خارج شهر برا رانندگی بد کردن؟
پراید ماشین محکمی نیست ولی ماشین جاده برون شهری هم نیست وانگهی پراید رو بردی خارج شهر لاافل درست رانندگی کن
جاده های ما هم عالی نیستند و مشکلاتی دارند با علم به اینکه جاده بد است چرا بد رانندگی میکنید؟
من اینجا برا یک بچه 9 ساله توضیح دادم این مطلب رو گرفت ببینم شماها هم میگیرید یا باز بهانه میارید
غزیز من اینکه بپردازیم به اینکه نه ما دست فرمونمون عالی است ومشکل از پرایده رو هر کجای دنیا بفرمایید بهت میخندن همه بهت میگن خب چرا خوب رانندگی نمیکنید؟
تکرار نکنید این مساله رو بد بودن پراید توجیه کننده رانندگی بد نیست
خلاصه حرف شما دوستان اینه: ما میخواهیم بد رانندگی کنیم و فرهنگ رانندگی مون هم درست نمیشه پس پراید رو مثل تانک طراحی کنید تا ما بعد تصادف چیزیمون نشه!!! و این تفکر کلا اسباب خنده رو فراهم میکنه
بخدا این تفکر زشته سعی کنید خودتون رو اصلاح کنید قبل اومدن پراید به حاده هم تلفات ما زیاد بود تازه با سخت گیری از 30 هزار کشته در سال به 16 هزار کشته رسیده ایم (4222393) (alef-13)
بارها نیروی انتظامی گفته پراید ایمنی نداره ولی چند سوال پیش میاد
اول اینکه اگر پراید را امن نمیدانید چرا میخرید(بارها هم کمپین راه انداختن و تحریم شد و کمپین را شکستید)
دوم اینکه اگر خریدید چرا میبرید در جاده؟
سوم اینکه اگر از روی ناچاری بردی در جاده چرا به این نحو رانندگی می کنید
چهارم اینکه وقتی تصادف می کنید چرا در مورد اینکه بد رانندگی کردید صحبت نمیفرمایید؟
پنجم: این افرادی که در جاده های ایران در هر کیلومتر 10 تخلف مرتکب میشن چه ملیتی دارند؟ ایرانی هستند؟ از کشورهای دیگه هستند توریست اروپایی هستند؟ از سیاره مسافر کوچولو امده اند؟ اینها رو به من بگو کجایی هستند؟
چرا در مورد اونها صحبت نمیکنید؟
ششم: وقتی در حال رانندگی هستید خود پراید میزنه دنده 4 و گاز میده و سبقت میگیره و با موبایل کار میکنه یا سرنشین و راننده داره؟ نقش راننده در تصادف چیه؟ ایا پرایدها بدون راننده طراحی شده اند یا راننده دارند؟ ممنون میشم کسانی که پراید دارند به ما بگویند که سیستم تمام اتوماتیک و بدون راننده پرابید چگونه کار میکنه که باعث این همه تصادف میشه ایا نرم افزار خاصی داره؟
با تشکر (4222412) (alef-13)
فرشید
۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۲۰:۵۳:۲۴
نه دوست عزیز!خودتون رو فریب ندید.رانندگی غیراصولی و متکبرانه رانندگان که فقط خود رو صاحب جاده میدانند و بدیهی ترین اصول رانندگی رو رعایت نمیکنند باعث این کشتار جاده ایست.کسانی که همه چیز رو گردن کیفیت خودروها میندازن اکثرا همون راننده های خودخواه و خلافکار هستند. (4222636) (alef-13)
وقتی پراید 17 میلیونی رو 21 میلیون میدن و نزدیک 4 میلیونش میره برای مالیات بر ارزش افزوده و حق شماره گذاری و...
توقع بیشتر از این نداشته باشین
یه سفره ای پهنه همه دارن میخورن
مردم هم کی مهم بودن که الان باشن
آقای الف اینو پخش کن حرف حق رو زدم مگر غیر از اینه؟ (4222848) (alef-13)
مردم اصلا رعایت نمی کنند همچنین خودرها مخصوصا پراید امنیت لازم را ندارند (4222339) (alef-13)
پراید بسیار هم ماشین امن و خوبی است 100 درصد هم ایمنی داره اگر دست فردی باشه که خوب رانندگی کنه من الان 15 ساله پراید دارم هر روز هم در جاده هستم اتفاقی هم برام نیفتاده چرا برا شماها که همه 19 ساله هستید همیشه اتفاق رخ میده؟ دوستان میفرمایند ما بد رانندگی کردیم بعد پراید مچاله شد و پراید مقصره!!! این یکی از جوکهای بزرگ دنیا است. خب سوال: چرا پراید مچاله شد؟ داستان قبلش رو بیان نمیکنه که بله پراید ماشین جاده نبود من برداشتم زدم به جاده و همه نوع تخلفی هم کردم و بعد تصادف شد پراید مجچاله شد!! داستان رو از مچاله شدن پراد تعریف میکنه اما قبلش چی؟
1- اولا پراید رو نباید میبردی جاده
2- اگر بردی جاده باید درست رانندگی کنی
3- تصادف شد و مجاله شد دیگه طلبکار نباش لااقل
اقا ما سوار بر پراید بودیم درست هم رانندگی میکردیم ناگهان پراید در برخورد با هوا مجاله شد!!! (4222399) (alef-13)
قرار بود جلوی تردد پراید به بیرون از شهر رو بگیرن دیدن نمیتونن چون همه ارابه مرگ رو دارن (4222849) (alef-13)
تا زندان و برخورد قاطع در دستور کار قرار نگیره مطمئن باشید فایده نداره ومیندازن گردن کج بودن جاده و پراید
جریمه سرعت و سبقت باید جداقل 1 میلیون تومن باشه که بسته به نوع خودرو هم فرق کنه و بعد از جریمه هم طرف با دادگاه صحرایی روبرو بشه و بره حبس گواهینامه اش هم دائم العمر باطل بشه و این رفتار به عنوان سابقه کیفری هم در پرونده اش ثبت بشه چون قصد جان مردم و کشتن اونها رو کرده بوده جریمه 1 میلونی هم دیگه زیاد حساب نمیشه براش چون این جریمه رو پرداخت میکنه و بعدش دیگه از رانندگی محروم میشه و خلاص. به این افراد گواهینامه موتور هم نباید داده بشه
همه کشورها همینطوره برا افرادی که این رفتارها رو میکنن دادگاه فوری 5 دقیقه ای تشکیل میدن در ایران با افراد مجرم در رانندگی بسیار مهربانانه رفتار میشه اگر کسی که خودروی 500 میلیونی داره با سرعت و سبقت غیرمجاز با جریمه 50 میلیونی روبرو بشه و ادمی که خودروی 20 میلیونی داره هم 2 میلیون جریمه بشه بعدش هم دادگاه و ابطال گواهینامه باشه مطمئن باشید همه شون درست میشن اصلاح کردن تا حدی زبان خواهش و تمنا داره از اون حد که گذشت باید با قاطعیت جلو این مجرمین ایستاد.
شما ببینید وقتی بحث افزایش جریمه ها میشه راننده های متخلف و مجرمین سریع اعتراض میکنن چرا؟ چون میدونه و علم داره که قطعا تخلف خواهد کرد ناراحته که چرا جریمه های اینده اش بیشتر شده این فرهنگی که میندازه گردن جاده و پراید هم فقط فرهنگ ادم متخلف هست جاده و خودرو هم شاید 5 درصد تصادفات رو رقم بزنن که باید درست هم بشوند ولی بقیه رو همین مجرمین ایجاد میکنن این افراد متخلف هم نیستن اینها مجرم هستند و وسیله نقلیه خود را ابزاری برای کشتن مردم قرار داده اند و با فردی که چاقو میکشه فرقی ندارن.
از افرادی که قوانین رو تصویب میکنند خواهسمندم مواردی که بیان شد را به قانون تبدیل کنند تا مشکل رفع بشه ما از حدود 30 هزار کشته در سال رسیده ایم به 16 هزار کشته و ده ها هزار مجروح در سال که خودش در حد جنگ هست ما در جنگ 208 هزار شهید دادیم اینجا اگر 30 هزار را ملاک قرار دهیم به رقم 240 هزار در 8 سال هم رسیده ایم که باورنکردنی است و تلفات رانندگی 30 سال میشه حدود 1 میلیون کشته که جمعیت چند شهر هست
برخورد باید خیلی قاطع و رعب اور باشه که طرف در خواب هم تخلف نکنه این جریمه های الان بیشتر در حد شوخی است برا خودروی 500 میلیونی حریمه 30 هزار تومنی در حد شوخی هم نیست (4222340) (alef-13)
فرزین
۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۴:۴۰
متاسفانه کسانی که تقصیر رو میندازن گردن مردم و میگن که علت فقط خود مردم و نحوه رانندگی اونهاست و میخوان با به زندان انداختن و جربمه میلیونی این هارو توبیخ کنن که درس عبرت بشه برای دیگران همون هایی هستن که اگه این کار ها بشه میگن حکومت نظامی شده دموکراسی نیست و....... زمانی که فردی چراغ قرمز رد میکنه و یا سرعت غیر مجاز میره همون اندازه که به خود طرف بر میگرده تمام این رفتار ها ریشه در همون تولید پراید هم داره. این ها مثل زنجیر به هم دیگه وصل هستن و ۱۰۰ البته تولید کننده پراید و وارد کننده خودروی چینی و کل این چرخه مقصر هستن . شماها یک تناقض بزرگ دارین تو حرفاتون و اون این هست که از تولید کننده و باعث و بانی تولید کننده پراید میخواین که به ککمتون بیان و از فوت دیگران جلوگیری کنن. یادتون نره که این نخبگان جامعه هستن که رفتار ملت رو به میزان زیادی شکل میدن و دادن کماابنکه خودمون هم نا آگاه باشیم از این قضیه.فرهنگ ما آینه همین تولید پراید ، اجناس تقلبی و داروهای چینی تقلبی هست و نه چیزه دیگه. خودمون رو بهتره گول نزنیم. (4222385) (alef-13)
دوست عزیز امار تصادفات امسال هست و خودرو و جاده در این امار نقش نداره شما اگر درس روش تحقیق رو پاس کرده باشی و بخای علمی صحبت کنید اول میان بررسی میکنن که علت چیست میبینند که علت اکثر تصادفات موارد زیره:
1- سبفت بیجا و انحراف به چپ
2-سرعت
3- خواب الودگی
4- عدم رعایت فاصله طولی
5-عدم دقت و توجه به جلو ( صحبت با موبایل و ...)
بنابراین طبق این امار صحبت شما مردود هست علاو.ه بر این امار ما قبل اینکه پراید بصورت وسیع وارد جامعه بشه هم تلفاتمون زیاد بود ما حدود 15 سال قبل تلفاتمون حدود 28 هزار کشته در سال بود(کمتر یا بیشتر) که الان به حدود 15 هزار کشته تقلیل یافته با اینکه پراید بسیار بیشتر وارد جاده شده ولی تلفات کمتر شده طبق نظر شما باید تلفات بیشتر میشد ولی کمتر شده چرا؟ چون سخت گیری پلیس و دوربین گذاشتن و..بیشتر شده
همه جای دنیا این مقررات سختگیرانه حاکم هست و تنها کسانی از سخت گیری پلیس و افزایش جریمه ها ناراحت میشن که علم و اگکاهی دارن که کارشون بی تخلف نمیشه و فوری جبهه میگیرند
شما صحبتهاتون بسیار مغالطه امیز هست مثلا رد کردن چراغ قرمز رو به پراید داشتن ربط دادید که بهتره برای ما برگردید توضیح دهید که چطور پراید باعث میشه طرف چراغ قرمز رو رد کنه ممنون میشم این رو توضیح بدهید علاوه بر این لطفا بفرمایید امار شما از کجا است که پراید باعث تصادفات میشه و تخلفات نقشی ندارند ممنون میشم منبع خودتون رو بیان بفرمایید. اینکه چطور خود پراید هم باعث تخلف کردن میشه رو هم برا ما لطفا بیان بفرمایید
با تشکر (4222418) (alef-13)
ببخشید میشه رابطه منطقی تولید پراید و عبور از چراغ قرمز رو توضیح بدین؟؟؟؟مثل اینکه فرافکنی برای بعضیها خیلی عادیه. (4222637) (alef-13)
نشستی نسخه دو شاهنامه رو نوشتی؟( چه حوصله ای داری)
وقتی کیفیت ندارن ماشینها وقتی جاده ها مزخرف تشیف دارن ، مردم چقدر مراعات کنن؟
پلیس زورشو زده با جریمه و توقیف و... بیشتر از این آمار پایین نمیاد
همین ماشینها رو بدین با فرهنگترین مردم دنیا ببینید چقدر تلفات میدیم (4222854) (alef-13)
مشكل اصلي در اموزش و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي است.عده اندكي از راننده هاي ما رفتار و حركات پر خطري را در جاده ها اعمال ميكنند كه نه تنها خودشان بلكه بي گناهان بسياري را به كام خطر مي اندازند. (4222342) (alef-13)
موافق نیستم با عبارت اول شما کسی که گواهینامه گرفته یعنی اموزش دیده و لایسنس این کار رو گرفته و سبقت نگرفتن و با سرعت نرفتن و فاصیله طولی رو رعایت کردن و توجه به حلو داشتن هم اموزش لازم داره
بنابراین از دید من 95 درصد تخلفات خود راننده های ایرانی باعث این حوادث میشه و 5 درصد هم خودرو و جاده اما فعلا دوستان میفرمایند 100 درصد پراید باعث این تصادفات هست که طبیعی هم هست تا زمانی که انکار میکنن داستان همینه
دوستی داشتم که بسیار بد رانندگی میکرد هر چه به ایشان تذکر میدادیم که دوست عزیز سرعت نرو سبقت نگیر رعایت کن فایده نداشت در سال 89 خود و خانواده و خانواده طرف مقابل رو به کشتن داد خواهرش هم قطع نخاع شده و 3 نفر رو به خودش مشغول کرده برا نگهداری در همه بحثها هم می گفت پراید مشکل داره پلیس چرا کمین میکنه و حرف گوش نمیکرد. ایشون با یک ماشین گران قیمت این حادثه رو رقم زد و ادم من میشناسم سالها است پراید داره تا حالا نشنیدم بگه پلیس جریمه ام کرد. پراید ماشین ایمنی نیستم ولی رانده اش عاقله (4222462) (alef-13)
دوست عزیز من خودم ارابه مرگ دارم از 90 تا هم بیشتر نمیرم یعنی آخر آخرش اونم گوشه سمت راست باند کند رو
تا حالا 4 بار زدن بهم تازه هر 4 بار اونها مقصر بودن،پراید واقعا بی کیفیته(خوب بود بیمه بدنه داشتم) (4222856) (alef-13)
علت امار بالای کشته ومجروح در ایران:
1- تخلفات زیاد رانندگی مثلا حداقل 5 تخلف در یک مسیر 100 کیلومتری توسط هر راننده
2- خواب الودگی و خستگی و عدم دقت در رانندگی
که همراه میشود با:
1- انداختن مشکل گردن جاده و خودرو (در حالی که طرف اگر علم و اگاهی دارد که جاده بد است و خودرو نا ایمن هست باید بهتر رانندگی کنه نه اینکه تخلفاتش رو بالا ببره)
2- انکار کردن تخلف( میگه من تخلف نکردم در حالی که به وضوح خلاف میکنه در واقع خود رو به نادانی میزنه)
راه حل:
1- دستگیری و معرفی متخلف به دادگاه و در نظر گرفتن مجازات حبس برا مجرمین
2- ابطال دائمی گواهینامه
3- افزایش مبلغ حریمه برا تخلفات حادثه ساز به نحوی که طرف دچار خوف بشه اگر بخاد تخلف کنه
راه حل های فوق در کشورهایی که تصادفاتشون کم شده اعمال شده است
تا زمانی که به متخلفین که در واقع مجرم هستند اجازه داده بشه که تخلف های خود رو گردن خورو و جاده بیندازند و برخورد قاطع باهاشون نشه و اجازه داده بشه به این نوع رانندگی خطرناک ادامه دهند وضعیت همینه
به افرادی که مساله رو گردن پراید و جاده میندازن هم میگم مگه شما اطلاع نداری که خودروی شما پراید هست و جاده هم مشکل داره چرا بد رانندگی میکنی؟ اینکه سبقت بیجا میگیری و با سرعت میری هم از جاده و خودرو است؟ ایا تا تخلف نکنی تصادف رخ میده؟ فرض کن 5 درصد تصادفات هم از جاده و پراید باشه بقیه چی؟
این بهانه ها اصلا مسموع نیست و باید پلیس با افراد متخلف با قاطعیت برخورد کنه (4222345) (alef-13)
مشکل اصلی ما خود راننده ها و نحوه رانندگی شون هست نا ایمن بودن خودرو یک بحثه و بد رانندگی کرذن بحث دیگری است.جاده هر چقدر هم که بد باشه باز تا این حد تاثیر گذار نیست علت تصادفات و فوتی ها در ایران عوامل زیره:
1-تخلف و تخلف و تخلف
2-خواب الودگی و بی توجهی و ناهوشیاری(صحبت با موبایل یا با مسافرها و...)
و 5 درصد تصادفات هم شاید ناشی از خودرو و جاده باشه ولی 95 درصدش خود راننده باعثش میشه
راه حل هم:
1- تخلف نکردن
2- با حالت خستگی و خواب الودگی و...رانندگی نکردن
از انجائیکه مردم ما تخلف نکن نیستند باید هم جریمه ها رو چند برابر کنند و هم مجازاتهای دیگری در نظر بگیرن وگرنه با خواهش و تمنا و خواهشا رعایت کنید و برنامه تلویزیونی سفر به خیر ساختن و...این چیزا درست نمیشه همه جای دنیا هم طرف تخلف کنه یهو میبینه 500 دلار جریمه شده یا دستبند بهش زدن داره میره دادگاه. تمام این مسائل در دنیا با جریمه سنگین حل شده همه کشورهایی که وضع رانندگی شون درسته طرف جرات تخلف نداره چون میدونه عواقب سنگین براش داره (4222349) (alef-13)
5 درصد تصادفات هم شاید ناشی از خودرو و جاده باشه ولی 95 درصدش خود راننده باعثش میشه
برادر من قیبو حرفات
علی دایی با تویوتا 200 کیلومتر چپ کردن چیزیش نشد چرا؟ چون کیفیت ماشین بالا بود
اگر همون ماشین وطنی بود الان دایی از بین ما پرکشیده بود.
اگر در همین تصادفات که پراید با 60 کیلومتر کل ماشین میشه قوطی حلبی و یا چپ میکنه از بس که ستونهاش ضعیفه همه پرس میشن و میمیرن، توقع چی رو دارین؟
اگر ماشینها کیفیتش عالی باشه آمار تصادف حداقل 10 هزار نفر میاد پایین (4222863) (alef-13)
تخلف نکردن راحتتر از ساخت ماشین بسیار محکم و خرید اون ماشین هست شما میفرمایید تخلف حق ما است ماشین باید محکم باشه من میگم ماشین باید محکم باشه ولی تا اون موقع و حتی بعد اون موقع هم رعایت مقررات را بکنید تا تصادف نشه
من ماشین خارجی در همین بزرگراه تهران دیذم تکه تکه شده سرنشیناش هم همه کشته شدن (4225146) (alef-11)
بنده موارد زیر رو پیشنهاد میکنم همزمان برا کسی که تخلف خطرناک میکنه اجرا کنن باور کنید 3 ماهه همه چیز درست میشه:
1- فرد متخلف رو همون کنار جاده یک تابلویی پارچه نوشته ای بهش نصب کنن که روش نوشته باشن: این فرد با تخلف خود به حقوق مردم ایران تعرض کرده چند ساعت کنار جاده نگهش دارن که خوب خوار و خفیف بشه(در ژاپن خودرویی که تخلف کرده رو چیزی بهش وصل میکنن که تا جریمه رو پرداخت نکنه همراهش هست و بسیار هم خجالت میکشن که این اتفاق براشون بیفته در ژاپن بسیار زشته)
2- گواهینامه اش تا اخر عمر باطل بشه
3- خودرو توقیف بشه و به نفع مردم فروخته بشه و درصدی از اون به حساب خزانه واریز بشه
4- جداقل طرف رو 6 ماه بفرستن زندان
راننده ایرانی خواهش و تمنا و..رو متوجه نمیشه کامنتها هم نظر بنده رو تایید میکنن. باور کنید مدیرتش رو به بنده بدهند بصورت رایگان کار میکنم و بعد 3 ماه بهترین راننده های دنیا رو تحویلتون میدم
یک شخصیتی در کارتون بینوایان بود به اسم ژاور که قاون رو اجرا میکرد در برابر این افراد متخلف باید مثل ژاور عمل کرد رحم نباید در کار باشه وگرنه میان کامنت میذارن و میندازن گردن جاده و پراید و...
روشهای فوق رو اجرا کنید تلفات به کمتر از 500 نفر در سال کاهش پیدا میکنه و جان بیش از 15000 نفر در سال حفط میشه (4222350) (alef-13)
قطعا باید بصورت هدفمند، برخورد سنگین و قهری انجام داد تا متخلف جرات تجاوز به حقوق دیگران را نداشته باشد. (4223304) (alef-3)
ایرباس چهارم آمد. (4222357) (alef-13)
خیلی بد شد! تحریم خوب بود، جاده هارو امن میکرد! (4222712) (alef-3)
سورنا
۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۱۶:۰۸:۴۸
مقصر فقط ما مردم هستیم
با سرعت درست رانندگی کنیم و عجله بی مورد نداشته باشیم
با بی کیفیت ترین و نا ایمن ترین وسیله هم رانندگی کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد (4222358) (alef-13)
درست میفرمایید ولی اخه قبول نمیکنن و میندازن گردن پراید. وقتی طرف انکار میکنه که بد رانندگی میکنه نمیشه اصلاحش کرد مگر به ضرب زور و قانون که راه حلهاش هم در کامنتهای بالا بیان شده در حاده های ایران خیلی نرم با متخلفها برخورد میشه در حالی که ادمی که ماشینش رو وسیله کشتن دیگران قرار داده از دید من از ادمی که چاقوکشی میکنه خطرناکتر هست چون ادمی که چاقوکشی میکنه نهایت دو نفر رو میکشه ولی راننده ای که تخلف میکنه 5 نفر گاه تا 30 نفر رو به کشتن میده و ده ها نفر رو مجروح و قطع نخاع میکنه اینها اگر با دادگاه فوری روبرو بشن که تخلف کردی تخلفت رو قبول داری بلی یا خیر و همونجا براش حبس و ابطال گواهینامه تعیین کنن دیگه این بلبل زبونی ها رو نمیکنن و نمیندازن گردن پراید
شخصیت ژاور در کارتون بینوایان یادتونه که سخت دنبال مجرمها بود ما باید مثل اون دنبال شکار کردن این مجرمین جاده باشیم و برای همیشه اینها رو از پشت فرمون نشستن محروم کنیم تا مساله حل بشه اجازه اظهار نظر به اینها داده بشه نمیگه من متخلف هستم میگه پراید مشکل داره من خوبم (4222433) (alef-13)
همش امار دروغ و متناقض
هر 71 دقیقه یعنی تقریبا 20 نفر در هر شبانه روز یعنی حدود 7 هزار نفر در هر سال
در حالی که طبق امار هرسال 18 هزار نفر کشته می شوند یعنی 2.5 برابر این عدد که اعلام شده!!!!! (4222380) (alef-13)
هموطن اگر قرار بود دروغ بگن همون امار 16 هزار نفر رو هم خدمت حضرتعالی بیان نمیکردن منظور از این 71 دقیقه امار تلفات نوروز امسال هست که با کنترلی که میشه نسبت به پارسال کمتر شده و در محموع ممکنه تابستون یا مواقع دیگه تلفات بیشتر بشه و به 16 هزار در سال برسه
اینکه همه چیز رو توطئه بدانیم که دیگه خیلی خطرناکه زیاد شدن تلفات هم پلیس رو زیر سوال نمیبره بلکه اول مردم وکسانی که متخلف هستند رو زیر سوال میبره سعی کنید تخلف نکنید تا امار بالا نره نمیشه تخلف کرد و بعد به پلیس هم گفت تقصیر شما است که امار زیاده پلیس هم نمیتونه برا هر نفر یک مامور رو با تفنگ پشت سر راننده بنشونه تا طرف تخلف نکنه
دیگه برا همه چیز طلبکار دولت نشیم تخلف کردن یا نکردن دست خودمونه من توریست هم دیذم از رانندگی ایرانی ها وحشت کرده و تا به مقصد رسیده میلرزیده یه کم طلبکاری مون رو کم کنیم حرف شما الان اینه که اقای پلیس چرا من تخلف می کنم که باعث کشته شدن میشم؟ و این اصلا پذیرفته شده نیست (4222423) (alef-13)
البته دوست عزیز (مثلا از آلمان )منظور سردار مقطع ایام عید هست نه سالانه (4222522) (alef-13)
عزیز من این آمار عید است پیک (اوج) مسافرت و شلوغی شما اون تابستان رو هم نگاه کن همین آمار میره بالا
اما در فصل پاییز و زمستان کشت ها خیلی آمارش پایین میاد، چون مسافری در جاده نیست.
برای همینه میگم باید ناوگان هوایی ما به روز بشه
هم به روز و هم ارزان
اصلا جای تعجب داره از اینجا طرف میکوبه 1000 کیلومتر بره شهرش و بیاد (4222864) (alef-13)
امیدوارم این نظر من را سیاسی تلقی نکنید
حرف من اینه که وقتی بیش از 95 درصد مردم زمینی سفر میکنند( اتوبوس خودرو سواری و قطار) چرا ما باید بیایم قرارداد خرید بیش از 100 هواپیما از ایر باس و بویینگ ببندیم و دنبال قرار داد جدید با ای تی آر و روس ها باشیم
من خودم هواپیما سوار میشم و میدونم که ناوگان هوایی ما نیاز به باز سازی داره
اما کاش حداقل خرید هواپیما را به یک سوم کاهش میدادند و پول بقیه را صرف باز سازی جاده ها و ایجاد راههای جدید استاندارد و گسترش حمل و نقل ریلی میکردیم
اونوقت میدینیم که آمار تلفات چقدر کمتر می شد
یه جاده و ریل میتونه حداقل 100 سال کاربرد داشته باشه ولی همین هواپیماها 30 سال دیگه کهنه و فرسوده شدند و باید عوض بشوند
آیا خود آلمان و فرانسه و سایر کشورهای تولید کننده هواپیما نمیتونستند تمام حمل نقلشون را هوایی کنند ولی باز هم به توسعه حمل و نقل زمینی اهمیت میدهند و هر روز توسعه می دهند
امیدوارم گوش شنوایی باشه (4222480) (alef-13)
از نظر بنده، که در شهر مشهد زندگی می کنم و از رانندگی بد مشهدی ها واقعا کلافه هستم، مقصر اصلی راهنمایی و رانندگی است که متاسفانه از کنترل تخلفات و برخورد مناسب با رانندگان متخلف عاجز است.
وقتی می بینم در بولوار وکیل آباد که یکی از بولوارهای اصلی شهر مشهد است، یک ماشین از ابتدا تا انتهای بولوار (چند کیلومتر) پنجاه بار لاین عوض می کند و سرعت غیرمجاز می رود و برای رانندگان دیگر خطر ایجاد می کند معنایش این است که راهنمایی رانندگی با این رانندگان برخورد قاطع را نداشته است والا باید چنان نقره داغ می شدند که دیگر چنین کاری نکنند. تا زمانی که برخورد قاطع و خشن با متخلفین صورت نگیرد اوضاع بهتر نخواهد شد، که اگر می خواست بشود تا الان شده بود.
بطور مثال، اگر جریمه سرعت غیرمجاز 500 هزار تومان باشد، بیشتر رانندگان متخلف، چنان دست و دلشان می لرزد که قطعا ریسک نمی کنند و با سرعت مجاز رانندگی می کنند، اما با جریمه های فعلی و با نظارت ضعیف، معلوم است که هر کاری بخواهند می کنند.
من خودم ماشین پراید دارم ولی تا حالا (حدود 10 سال) یک بار جریمه نشده ام. اگر هم روزی تصادف کنم قطعا از بی دقتی خودم بوده نه بی کیفیتی ماشینم. (4222512) (alef-13)
علت تصادف با علت کشته شدن آدمها فرق میکنه. احتمالا علت اکثر تصادفات عوامل انسانی است اما علت اکثر کشته شدنها خودروهای غیرایمن. (4222540) (alef-13)
استدلال افرادی که امار بالای تصادفات را ناشی از پراید میدانند از این جهت باطله که قبلا تا 30 هزار کشته در جاده داشتیم( سال 83) که با وجود زیاد شدن پراید در جاده امار به 16 هزار کشته کاهش پیدا کرده در حالی که طبق استدلال این دوستان چون تعداد پراید در جاده چند برابر شده امار باید بالا میرفت که اتفاقا نه تنها زیاد نشده بلکه نصف شده دلیل کاهش امار هم سخت گیری های پلیس هست و اگر این سخت گیری ها بیشتر بشه قطعا امار کمتر خواهد شد.
کسانی که پراید رو مقصر میدانند برا ما تویح بدهند که چطور ممکنه تعداد پراید در جاده چند برابر بشه ولی امار نصف بشه؟ (4222554) (alef-13)
اهورامزدا
۱۳۹۶-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۴:۰۳
مشکل قسمت اصلیش از بی کیفیتی خودروها وجادهاست که باعت میشه راننده بیشتر تخلف کنه (4222582) (alef-13)
چرا دوستان همش مردم رو مقصر میدونن ، چرا یکی نیست بگه علت چییه
من میگم علت اصلی
ا.جادها ماست
2.ماشینهای ماست
3.راهنمایی و رانندگی ماست که به همه گواهینامه میده
4.دولت ماست که نمیتونه سیستم حمل ونقل ریلی رو سروسامان بده
5.بازم دولت ماست که تمام شرکت ها رو واگذار کرده به بخش خصوصی که اونا براش بسازن وبیارن و.....
6.رفتار ماست
7.فرهنگ ماست
8.احساسات ماست (4222601) (alef-13)
وزارتخانهای دولت تدبیر نه در مورد بهبود ظاهر و کیفیت جادها و نه در مورد کیفیت ساخت خودرو ملی کاری کردند جز شعار دادن و خالی بندی و گران کردن
البته در همه امور مربوطه خودشان چنین کارنامه درخاشنی دارند و خیلی هم بهش می نازند (4222619) (alef-13)
تا وقتی که خودروساز ها خودرو بی کیفیت میدن به مردم بیچاره و دولت و خودروسازی به جای اینکه طرف مردم رو در این قضیه بگیرن، پول همین مردم رو تو حلق خودروسازی تزریق می کنن، ازین بهتر نمیشه!! یعنی باید چه اتفاقی بیافته تا این خودروسازی آباد بشه؟ چقدر باید تلفات بدیم تا آقایون در خودروسازی به خودشون بیان؟ البته رعایت مقررات رو نباید نادیده گرفت ...ولی مرگ آدم ها بین جاده ها بیشتر از خودرو بی کیفیت میاد که بدون دلیل ترمزش می بره...دنده عقب نداره...آتش میگیره... اشد مجازات برای خودروساز های بی کیفیت و حامیانشون! (4222714) (alef-13)
جنگ رانندکان کم عقل با جاده و اهن با جنون سرعت (4222732) (alef-3)
ساماندهی تعطیلات. و توزیع سفر در کل سال. به شرط تدبیر و شجاعت لازم (4222843) (alef-3)
محمدامین حیات مقدم
۱۳۹۶-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۶:۰۱
قیمت بالای ماشین های بی کیفیت داخلی باعث میشود هر سال در حدود سی هزار نفر کشته شوند. (4222887) (alef-3)
سلام عیب اصلی در رانندگی است مردم ایران برای جان خود و مردم و قوانین احترام قایل نیستند ...این اولین رمز همه این مصیبت است .... ایرانی ها ضد اخلاق و ضد قانون در امر رانندگی هستند ...هر قدر هم اتومبیل مدل بالا داشته باشند همین رفتار را دارند انهایی که ایمنی اتو مبیلشان بالاتر است باعث مر گ دیگران میشوند (4223225) (alef-13)
خود ما مردم مقصریم . خیلی بد رانندگی میکنیم . به قوانین احترام نمیزاریم . من با دوستی که حبس و ضبط گواهینامه بهمراه محرومیت از رانندگی تا مدت مشخص یا دائم (بسته به نوع تخلف) و توقیف خودرو و جریمه سنگین (با هم بنا به تشخیص قاضی مربوطه) با درج در پرونده 200 درصد موافقم
من بعنوان یک راننده متخلف مثلا وقتی بدونم که اگه بار اول سرعت غیرمجاز داشته باشم 500 هزار تومن جریمه میشم ، بار دوم 2 میلیون تومن و بار سوم 5 میلیون تومن با محرومیت از رانندگی به مدت 6 ماه دیگه اینکار رو تکرار نمیکنم یا اگر هم پرخطر باشم شاید 2 بار انجام بدم . (4223243) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۶-۰۱-۱۰ ۲۱:۴۵:۴۴
در حاشیه :
تابلوهای عوارضی بسیار شیک و بزرگ و خوش اب و رنگ است و قبل از عوارضی از 5 کلیوتر جلوتر های و های اطلاع رسانی شده تا راننده متوجه باشد .
قیمت عوارض راهها نسبت به چند سال پیش یهویی دهها برابر شده است .
ولی ایا به همان نسبت امنیت در جاده ها برقرار شده است ؟
تابلوها مسافرین را راهنمایی نمی کند و هر راننده مجبور است دهها بار دور بزند در جاهای ناجور ! از محلی ها بپرسد و......
اگر همان درامد حاصل از عوارضی ها برای امینت راهها هزینه شود میزان خطای راننده کمتر خواهد شد . (4224055) (alef-13)
ربط زیادی به بحث نداره کامنت شما
مشکلات ما تخلف خود راننده ها است (4224773) (alef-13)
علت اصلي تصادفات:١-قانون ستيزي رانندگان،٢-عدم جديت پليس، (4225381) (alef-11)