نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 422374
مرثیه‌ای برای تولید ملّی
بخش اقتصادی الف، 19 آذر 95
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱


كاش روزی برسد كه به جای گلایه از دولتمردانی كه هيچ علاقه‌ای به تولید داخلی ‌ندارند، خودمان، آستين‌ها را برای كشورمان بالا بزنيم و  فرهنگ تفاخر به خرید كالای خارجی ‍‍[به جای خرید كالای ايرانی] را كنار بگذاریم. يادمان باشد... ما همه در اين مرثیه مقصریم.

درست در روزی كه خبر نهایی شدن، قرارداد دولت با كره‌جنوبی برای خريد هشت فروند كشتی اعلام شد، اشک‌های مدیرعامل شركت دولتی کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، عمق فاجعه‌ای كه بر اثر نگاه اشتباه دولت به تولیدملی و اقتصادمقاومتی در جريان است را نشان داد.

حمید رضاییان مديرعامل شركتی كه صددرصد سهام آن دولتی و متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است؛ امروز جلوی دوربین‌های خبرنگاران بغض كرد، اشک ريخت و از عدم اعتماد به تولید ملی  گلایه كرد و ازبلاتكليفی۵۳۰۰ كارگر اين مجتمع تولیدی سخن گفت.

وی گفت: در عین حال ظرفیت عظیم صنایع کشتی‌سازی و فراساحل ایران در کشور مورد اقبال کارفرمایان داخلی نیست و در حالی که 5300 اشتغال داخلی و توان مهندسی بالای
مدیرعامل ایزایکو این جملات را در حالی گفت که به فشردن بغض در گلویش را کنتری می‌کردو تلاش می‌کرد از گریه کردن در جمع خبرنگاران خودداری کند.
این صنعت آماده اجرای نیازمندی‌‌های کشور در حوزه‌های مختلف ساخت و تعمیر سکوها و دکل‌های نفتی و کشتی‌ تا 300 و 400 هزار تن است،ظرفیت آن خالی مانده است و کشتیرانی جمهوری اسلامی امروز از امضای 8  قرارداد با هیوندایی کره برای ساخت کشتی خبر می‌دهد.

و ماجرا وقتی دردناک‌تر می‌شود که شاهد نواختن این سازهای مختلف از دل یک مجموعه‌ایم.سازنده کشتی یعنی ایزوایکو با 100 درصد سهام دولتی که در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است تا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آنهم متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی نفتکش 100 درصد دولتی.

و اینگونه است که اشک مدیرعامل ایزوایکو -مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران- با 110 کیلومتر وسعت در حاشیه خلیج فارس و 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و زیرساخت شکل گرفته کشور در طول 30 سال را درمی‌آورد.

حمید رضائیان اذعان دارد که صنایع کشتی‌سازی ایران در گذشته نه چندان دور کارنامه خوبی از خود به جا نگذاشته است،اما درد بزرگش این است در حالی که این صنعت توانسته در سال‌های اخیر مشکلاتش را مدیریت کرده و اقیانوس پیمایش را روانه دریا کند دیگر کارفرمایان داخلی‌اش حاضر به اعتماد به آن نیستند.

رضائیان با قاطعیت می‌گوید حاضر است تعهد بدهد سفارش کار مشتریان داخلی را امروز به دور از مشکلات گذشته کاملا رقابتی و با گواهینامه‌های بین‌المللی و در زمان مقرر تحویل بدهد، اما کارفرمایان داخلی او که اکنون کشتی رانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش هستند، دیگر حاضر نیستند به او اعتماد کنند.

* پروژه‌های کشتی‌سازی ایران در راه کره
مدیرعامل ایزوایکو در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که پروژه ساخت 27 کشتی به کارفرمایی
وی که در حین گفتن این جملات به سختی حرف می‌زد و ناچار شد چندین بار سخنان خود را قطع کند، افزود: ما در حوزه کشتی‌سازی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کاملا می‌توانیم رقابتی کار کنیم.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در راه کره است، چرا این پروژه‌ها به ایزوایکو سپرده نمی‌شود، گفت: ایزوایکو آمادگی دارد در هر تناژی نیازهای ساخت کشتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران را تامین کند. 

وی از برنامه‌های استراتژیک و منسجم ایزوایکو برای ارتقای فعالیت‌های کشتی‌سازی این شرکت بزرگ خبر داد و افزود: شرکت ایزوایکو از زیان‌دهی و ماده 41 خارج شده و تمام پروژه‌های گذشته را به طور کامل جمع کرده است. 14 پروژه مهم را به جز یک مورد که سفارش شرکت ملی نفتکش است،تکمیل کرده و توانسته به لحاظ مالی روی پای خود بایستد.

به گفته رضاییان درآمد ایزوایکو نسبت به چند سال گذشته از 90 میلیارد تومان به ۵ برابر رسیده است. روند شرکت زنده، حرفه‌ای و حساب‌شده است و استراتژی 4 سال آینده نیز این است که کشتی‌سازی را به صنعت برتر در حوزه تاسیسات دریایی منطقه تبدیل کند.

وی ادامه داد: اگر در تفاهماتی که داریم به نقطه مشترک برسیم ظرف سال 2017 تا 2025 تولیدمان به 5 برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید. 

رضاییان در خصوص اختلاف ایزوایکو و شرکت ملی نفت‌کش بر سر ساخت نفت‌کش 32 هزار تنی، گفت: برای حل این مشکل منتظر تاییدیه هستیم که اگر امضا شود قطعا این پروژه جزو پروژه ساخت ما خواهد بود. 

وی در این باره از شرکت ملی نفت‌کش خواست نگاه ملی به موضوع داشته باشد. 

براساس این گزارش؛ ایزوایکو در سال 81 ساخت نفت‌کش 32 هزار تنی را سفارش گرفت اما اجرای پروژه 15 سال به طول انجامیده و اکنون بهخ پرونده اختلافی بین دو شرکت تبدیل شده است. به گونه‌ای که شرکت ملی نفت‌کش هم‌اکنون از تحویل پروژه خود امتناع کرده و پرونده را در حوزه قضایی پیگیری می‌کند. 

* پرسش‌هایی که اشک مدیرعامل ایزوایکو  را درآورد
خبرنگاری از رضاییان پرسید شما می‌گویید توان تولید داخلی را دارید اما شرکت‌های داخلی به شما سفارش نمی‌دهند.
وی پاسخ داد: ما می‌گوییم یک پروژه مهندسی اجرا و متریال دارد. کارگر ما زیر 100 دلار حقوق می‌گیرد. در 3-4 سال گذشته در اوج تحریم و بحران مالی صنعت کشتی‌سازی را از یک نقطه به نقطه قابل قبولی رساندیم. تعمیرات یک کشتی 80 هزار تنی که 35 روزه انجام می‌شد الان ظرف 12 روز انجام می‌شود. آیا این پیشرفت نیست؟
وی پاسخ داد: ما می‌پذیریم کشتی‌سازی در 20 سال گذشته عملکرد خوبی نداشته است. اما دانش کشتی‌سازی در ایران قدیمی نیست. اگر نگاه ملی میان کشتی‌دارها و کشتی‌سازهای کشور برقرار شود ما هیچ چیز از دنیا کم نداریم. 

وی بخشی از مشکلات گذشته ایزوایکو را نیز مربوط به سفارش دهندگان این شرکت دانست و افزود: من وقتی پروژه‌های قبل را بررسی می‌کنم می‌بینم در انجام پیش‌پرداخت‌ها به خوبی عمل نشده است.

رضائیان افزود: شاید ما در پازل شناخت بازار و مشتری به خوبی عمل نکردیم، امروز توان مهندسی، طراحی و ساخت داریم اما متاسفانه اعتمادی در داخل به صنعت کشتی‌سازی ایران نیست. 

مدیرعامل ایزایکو این جملات را در حالی گفت که به فشردن بغض در گلویش را کنتری می‌کردو تلاش می‌کرد از گریه کردن در جمع خبرنگاران خودداری کند.

وی که در حین گفتن این جملات به سختی حرف می‌زد و ناچار شد چندین بار سخنان خود را قطع کند، افزود: ما در حوزه کشتی‌سازی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که کاملا می‌توانیم رقابتی کار کنیم. 

وی افزود: حاضریم با همان قیمت، پنالتی و ... پروژه‌ها را بگیریم و پنالتی را هم می‌پذیریم. 

رضاییان در این زمان دیگر نتوانست به صحبت‌های خود ادامه دهد، بنابراین زارعی مدیر روابط عمومی و ارتباطات ایزایکو به کمک وی آمد و با ادامه توضیحات کمک کرد تا مدیرعامل ایزوایکو به فشار روحی خود کمی مسلط شود. 

رضاییان پس از لحظاتی ادامه داد: هزینه کشتی‌ساز شدن این مملکت را همه باید بدهند. از رسانه‌ها گرفته تا کشتی‌سازها و کشتی‌دارها. اگر همه تلاش کنند مملکت کشتی‌ساز می‌شود. ما بودیم که کره‌ای‌ها را کشتی‌ساز کردیم. 

وی خاطرنشان کرد: سفیر ایران می‌گفت وقتی من می خواستم استوارنامه‌ام را تقدیم نخست‌وزیر کره کنم ایشان گفت می‌خواهد 10 دقیقه با من صحبت کند و در دیدار اظهار داشت: من آمده‌ام کشتی‌سازی شما را دیده‌ام. فضا و پتانسیل‌های شما فوق‌العاده است اما خیلی عقب هستید. باید کار کنید.

رضاییان تاکید کرد: در سال‌های اخیر کشتی‌سازی کره که اساس کار خود را از ما گرفت بسیار موفق عمل کرده و این در حالی بود که مدیر کره‌ای می‌گفت اولین کشتی که ساختیم را به دلیل نداشتن استانداردهای لازم نتوانستیم به دریا ببریم اما امروز اولین کشتی ساخت ایران یعنی اقیانوس پیمای ایران- شهرکرد در مسیر ایران- هامبورگ کار می‌کند. 

مدیرعامل
رضائیان افزود: شاید ما در پازل شناخت بازار و مشتری به خوبی عمل نکردیم، امروز توان مهندسی، طراحی و ساخت داریم اما متاسفانه اعتمادی در داخل به صنعت کشتی‌سازی ایران نیست.
ایزوایکو در پاسخ به این سوال که چرا صنعت کشتی‌سازی ما مشکل دارد، بار دیگر در حالی که به شدت متاثر بود، گفت: این را از کشتی‌دارها بپرسید. 

رضائیان در این زمان تقاضای قطع نشست خبری و انجام آن در زمان دیگری را کرد، اما با اصرار خبرنگاران برای پاسخگویی مواجه شد و توضیح داد: ما یک توان اجرایی داریم که روی زمین مانده است. این صنعت حمایت می‌خواهد. در رسانه، در بازار از سوی مشتری، از سوی وزیر و باید به باور واقعی ما تبدیل شود.

خبرنگار فارس از مدیرعامل ایزوایکو پرسید آیا وضعیت موجود صنعت کشتی‌سازی به این دلیل نیست که به تبع سایر بخش‌های صنعت و تولید دچار مشکل مختلف مانند هزینه‌های سربار و غیررقابتی بودن است که وی پاسخ داد: ما می‌گوییم یک پروژه مهندسی اجرا و متریال دارد. کارگر ما زیر 100 دلار حقوق می‌گیرد. در 3-4 سال گذشته در اوج تحریم و بحران مالی صنعت کشتی‌سازی را از یک نقطه به نقطه قابل قبولی رساندیم. تعمیرات یک کشتی 80 هزار تنی که 35 روزه انجام می‌شد الان ظرف 12 روز انجام می‌شود. آیا این پیشرفت نیست؟

وی افزود: صنعتی که ظرف 12-13 سال گذشته بالای 100 میلیارد دلار از دولت بودجه می‌‌گرفته اکنون روی پای خود ایستاده است و ما حالا مثل کارگری هستیم که اگر امروز کار نکنیم فردا پولی برای زندگی کردن نداریم. 

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به بحث وجود هزینه‌های سربار گفت: این مشکلات در ایزوایکو جمع شده است. امروز حاضرم هر تعهدی بدهم و کاملا رقابتی وارد پروژه‌ها و بازار شوم. 

وی تاکید کرد: کشتی‌های تولیدی ایران مدارک بین‌المللی دنیا را دارد و تا این گواهینامه‌ها را اخذ نکند قادر به ورود به دریا نخواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در حوزه گواهینامه‌ها خود حرفی برای گفتن داشته باشیم باید لااقل صد کشتی روی آب داشته باشیم، افزود: هم‌اکنون
كاش روزی برسد كه به جای گلایه از دولتمردانی كه هيچ علاقه‌ای به تولید داخلی ‌ندارند، خودمان، آستين‌ها را برای كشورمان بالا بزنيم و فرهنگ تفاخر به خرید كالای خارجی ‍‍[به جای خرید كالای ايرانی] را كنار بگذاریم. يادمان باشد... ما همه در اين مرثیه مقصریم.
گواهینامه‌های ما را شرکت‌های آلمانی صادر می‌کنند و آنها نمی‌خواهند ما کشتی‌ساز شویم. 

رضاییان افزود: قسم جلاله می‌خورم هر اروپایی که آمده، سطح کار را را فراتر از انتظار و تصوری که داشته دانسته، به گونه‌ای که یکی از اروپائیان می‌گفت وقتی می‌خواستم به ایران بیایم تصور می‌کردم به جایی شبیه پاکستان خواهم رفت.

*تلاش آلمانی‌ها برای کند شدن روند ساخت اقیانوس‌پیمای ایران کاشان
وی با اشاره به ساخت اقیانوس‌پیما ایران-کاشان به عنوان کامل‌ترین شناور ایران افزود: آلمانی‌ها تمام تلاش‌شان این بود کار ما کند باشد در حالی که ما قادریم که در سطح 300 هزار تن کشتی‌ بسازیم. 

مدیرعامل ایزوایکو در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید به چه حمایتی برای رفع این مشکلات نیاز دارید، گفت: والله خودم هم نمی‌دانم که چه حمایتی نیاز داریم. آقای نعمت‌زاده به شدت حمایت می‌کند. من امروز دارم حقوق 5 هزار و 300 نفر را می‌دهم. باید برنامه‌ریزی کنیم. هر ساعتش برای ما مهم است.

وی ادامه داد: بعضا پرداخت حقوق‌های ما دو ماه عقب می‌افتد. در گذشته اینجا دائما شاهد برگزاری اعتصابات کارگری بودیم اما الان درک کارگران ما بالا رفته و اگر سه ماه هم حقوق نگیرند می‌دانند که باید دست‌شان را به زانوی خود بگیرند منتهی نیازمند حمایت هستیم. 

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران که چرا از شرکت‌های خارجی پروژه نمی‌گیرید؟ گفت:مذاکرات طولانی و زیادی داشته‌ایم. هم‌اکنون از کشور عراق چند پروژه را به امضای قرارداد رسانده‌ایم، اما در خانه نیازمند حمایت هستیم. 

مدیرعامل ایزوایکو در پاسخ به خبرنگاران که گفتند شماره تلفنش را به آنها بدهد گفت، ما را اذیت نکنید. همین الان 5 هزار و 300 نفر شماره ما را دارند که حقوق هم نگرفته‌اند. 

وی گفت: ما دو کارفرما داریم. یکی شرکت ملی نفتکش و دیگری کشتی‌رانی و از جنس یک مجموعه‌ایم. امروز تولید ما یک حمایت زنجیره‌وار می‌خواهد و همه باید کمک کنند. یک روز بلد نبودیم و امروز بلدیم. اگر سفارش ساخت به ما بدهند دانش ساخت را داریم. ایزوایکو جسارت ساخت را داشت. 

وی ادامه داد: ایزوایکو می‌تواند یک هاب اختصاصی تعمیرات کشتی باشد. کمک کنید ما انتظار داریم به ما کمک شود.
 
کلمات کلیدی : شرکت کشتی سازی هیوندایی + شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
 
Fateme
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۱:۰۴
اگه از تولید داخلی حمایت بشه اونوقت بعضیا چطور بخورند (4058841) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۷:۴۵
یا امام زمان ؛ در دولت ما که هیچکس گوش شنوا برای دردها و غصه های تولید و فریادهای بیش از 10 میلیون بیکار و رکود و ناله های محرومین و آسیب دیدگان از گرانی و گرفتاری و فساد و دردمندان از حرامخواری و غارت بیت المال ندارد ،
__________________________________________________________________________________
خواهش میکنیم شما به فریاد ما برس و ما را از دست بی تدبیران و دروغگویان و نجومی بگیران و مفسدین نجات بده . (4058956) (alef-11)
 
فرزند ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۹:۵۱
پورسانت ها کمر این ملت رو شکست (4059311) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۲:۰۳
و ایضا چطور کره و چین و امارات و ترکیه و هند و ... از سفره پرنعمت ایران بهره مند بشن ؟ مردم خودمون که مهم نیستن ، ما باید تلاش کنیم آمار بیکاری رو از فرانسه گرفته تا کره ، کاهش بدیم ! اینجوری ثابت میکنیم جقدر ایران خوبی هستیم (4058960) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۴۲:۴۹
خودش به تعلل وکیفیت ایین کارش در سالهای فعالیت اذعان داره ! مملکت تا کی در عقب موندگی بمونه تا این آقایون تجربه کسب کنند ؟ بله شاید یک روز ما در ساخت کشتی از کره جلوتر بودیم اما امروز اونا کجان وما کجا دنیا نمی ایسته تا ما بهش برسیم ! دیروز کره از ما یاد گرفت امروز ما از او یاد بگیریم چه اشکالی داره ؟ اما تعلل در این برهه زمان درد ما را درمان نمی کنه صنعت دریایی ما امروز نیاز به کشتی داره نه 10 سال دیگه ! (4059196) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۴:۲۲:۵۵
دوست عزیز وقتی این بنده خدا میگه ما دانش ساخت کشتی رو داریم شما چجوری میگی ما نداریم؟؟!! (4060135) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۹:۲۷
خب به نسبت تلاش و کوشش و تولید با کیفیت و کار برای کشور، گریه شاید کار راحتتری باشد
گناه کسی را نشوریم ولی با خواندن کشتی سازی بلافاصله یاد پراید سازی افتادم (4059007) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۵:۰۳:۰۹
ما مردمی هستیم که همه چیز رو با پراید مقایسه می کنیم!!!خداوند ما را هدایت کند (4059524) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۰:۳۶:۲۶
لطفا اطلاع ندارید قضاوت نکنید . نمیشه از پراید به همه چی رسیدکه خرابه ولی وزارت صنایع این کشور کلن مریضه . شده محل جولان خارجیها از پراید گرفته تا خوردو 100 سال قبل پژوه و چینی بی کیفیت (4060590) (alef-11)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۳۵:۳۸
بابا به والله تولیدات داخل در اغلب موارد کیفیت ندارند. چرا نمی خواهید باور کنید؟ من از محصولات داخلی فقط شامپو تخم مرغی، کت و شلور، برنج و چای را می خرم و قبول دارم. بخش صنعت رو قبول ندارم (به استثنای روغن موتورهای داخلی که واقعا خوب هستند) دللیش هم روشن است. بیایید به جای گریه کمی با مردم صادق تر باشیم. (4059108) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۵۹:۴۰
شما که اینها را مینویسی آیا راهکار خرید خارجی است ؟ اگه جوابت منفیه راهکار بده و آیا اگه خودتون تولید کننده اید و نه مصرف کننده بگید کیفیت کار خودتون چه جوریه ؟ بیایید به منافع ملی مون فکر کنیم نه منافع شخصی وصنفی .... (4059214) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۹:۵۹
راه کار از این ساده تر؟ کیفیت را بالا ببرند همین (4059393) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۲۸:۲۱
بخش مهمش را نخواندی و مثل ما از نزدیک ندیدی!
مثلا کشتی سفارش دادند ولی به جای عرف 30% پیش پرداخت که باید صرف خرید ورق و فولاد کار بشود، تا 15 ماه بهشون پول ندادند!!! بعد از 15 ماه بهشون حواله واردات برنج از هند دادند که باید ببرند به دلال ها بفروشند!!!
در حالیکه پول کشتی کره ای را قشنگ سر موقع پرداخت میکنند!!!
خب پدر بیامرز!!
همون پول را به داخلی بده اون هم سر موقع و نه حواله و کارخانه ورشکسته و سهام تعاونی ذوب اهن!! پول بده!
پول بده
پولش را بده.
پول بده و کار بخواه....صد بار....هم پول نمیدین و هم به خارجیه پول نقد میدین!
خوبه فقط گریه کرده! من بودم سکته میزدم. (4059321) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۲۸:۰۴
پراید سازی و هواپیما سازی و یخچال و غیره سازی را از نزدیک دیدیم و لمس کردیم و تحسین کردیم شما کاش برای خوانندگان توضیح میدادید چی رو از نزدیک دیدین ممنون عزیزجان (4059362) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۳:۲۹:۱۴
درباره پراید نمی دونم. اما سفارشها همینطوره. من واگن پارس را خودم دیدم، به چینی پول می دادند ولی به ما ایرانیها بعد از تحویل هم پول را قطره چکانی میدن.
مثلا بعد سفارش با پیش پرداخت باید سفارش آلومینیوم بدیم برای دیواره داخلی، شب عید دو میلیارد آوردند دادند درحالیکه این حقوق یک ماه پرسنل هم نیست چه برسه به سفارش مواد اولیه!
موتورها اومده گمرک، پول ترخیص نداریم الان ده ماهه مونده!
خب آقا برای چی؟
سفارش دهنده و سفارش گیرنده دولتی اند!
میگن بودجه عمرانی نیومده! ولی کارگر با این تعداد را هم نمیگذارند بریزند بیرون، بیمه بیکاری هم نمیده!
ولی چینیه پولش به موقع است (4059516) (alef-11)
 
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۲:۴۳:۴۰
سالهاست برای خرید پراید پول رو اول ازتون میگیرن بعد با منت و تاخیر چند ماه بعد بهت تحویل میدن .... آیا باعث پیشرفت صنعت خودرو شد؟!!نه
میدونید چرا نشده ؟
1. چون انحصاریه ، هر چی ساخته باید بخری
2. چون اون کسی که باید مدیر باشه سر جاش نیست
3. چون اونقدر سیستم ما ضعف داره که بخای رو هر جاش دست بزاری صد تا مشکل دیگه ازش میزنه بیرون
4. چون هیچ تلاشی برای تحقیقات و پیشرفت تکنولوژی نمیشه به دلایل بالا..
و... (4059992) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۳۱:۵۳
می فهمند اما فعلا این شده بهانه برای انتقاد از دولت روحانی بذار خوش باشن ! (4059366) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۰:۱۲:۳۸
یک کم فکر کنی بقیه استثنائات هم یادت میاد. انتظار داری از اول کیفیت تولیدات مثل ژاپن و آلمان و آمریکا باشه؟ ژاپن هم قبلا مثل چین بود و با کیفیت پایین تولید می کرد از پیرها بپرس (4059405) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۵:۰۴:۱۵
اگر کیفیت نداشت ناوشکن موشک انداز نمی ساختیم که از این دریا به اون دریا بره (4059525) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۱۳:۱۵:۱۸
خوب نیاز آنی کشور رو چطور باید تامین کرد می خواد ام آر آی رو هم نخریم برا بیمارستان تا بالاخره یکی بسازه!!!!!!!!! (4063352) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۵۱:۵۱
قصد اهانت ندارم.والی شرکتهای دولتی بسیار ضعیف در مدیریت هستند.بنده با چند شرکت دولتی کار کرده ام و بسیار اذیت شدم.اواخر هم از یک ارگان بنیادی مغازه خریدم که زندگیم نابود شد سر تحویل و راه اندازی! (4059286) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۲:۲۳:۳۴
کشتی سازی که ورقش از یه کشور، تجهیزات الکترونیکیش از یه کشور دیگه و بخش محرکه اش از یه کشور دیگه میاد و تا حد پیچ و مهره اش هم نمیشه تو ایران ساخت چه تولید داخلی است؟ نه نقشه و نه ملزومات. فقط کارگرش در ۸۰ درصد ایرانی است. به جای این اشکها میتونن همین ۸۰ درصد کارگر رو بفرستین کره جنوبی تا آخر عمرشون هم شما رو دعا میکنن و کلی چیز هم یاد میگیرن. (4059968) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۰:۳۸:۰۹
کره هم از همینجا شروع کرد شد کره ، هر چی جلوی خروج ارز گرفته بشه حتی یک دلار به نفع این کشوره (4060595) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۲:۳۸:۵۳
هی می گویند حمایت کنید حمایت کنید، آقا شما اگر یک مجموعه خصوصی بودید مانند همان هیوندای یا دوو بودید (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست- کیم وو چونگ مدیر و موسس شرکت دوو ) که واقعا زحمت کشید، تلاش کرد و شرکت عظیم دوو را ساخت ، نه 5300 کارگر و کارمند داشتید نه معطل حقوق کارمندانتان.

متاسفانه بیشترین لطمه را همین بخش بزرگ، لخت و بی فایده دولتی به کشور می زند که خودشان بارها اذعان نموده اند که بدقولی کردیم، دیر تحویل دادیم، تاخیر داشتیم و غیره.
و خب البته وقتی یک بخش دولتی گیر یک بخش دیگه می افته یا بخش خصوصی دچار همین دولتی ها می شود، قطعا بیچاره شده است! لذا راه حل "حمایت" نیست، بلکه راه اندازی بخش خصوصی قوی در زمینه های مختلف است و بعد حمایت از آن.
همین دولت کره که از آن می نالیم، آمد اهداف مشخص برای شرکتهای کوچک و متوسط تعریف کرده و به آنها گفت من از شما مثلا 10 سال حمایت می کنم، حال اگر ظرف 10 سال به این اهداف رسیدید که حمایت قطع میشود اما شما به رشد و توسعه خود ادامه میدهید، اما اگر اهداف را بدست نیاوردید جریمه میشوید و خلاصه دودمان بر باد!!
حال ما هی بخش فرسوده و فربه دولتی را فربه و فربه تر می کنیم که فقط کارمندپرور است و کارگر پرور که همه هم به دنبال آب باریکه اند. (4059985) (alef-11)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۲۴:۰۸
ما هم به این وضع گریه می کنیم.
درد اینجاست اونا و رفقاشون به این وضع افتخار میکنن. (4058848) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۶:۱۳
نه تنها افتخار می کنن که برای تولید ملی خیلی وقته گور کندن خدا ازشون نگذره آمین (4058936) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۳۹:۴۷
صنایع کشتی‌سازی ایران در گذشته نه چندان دور کارنامه خوبی از خود به جا نگذاشته است،در انجام پیش‌پرداخت‌ها به خوبی عمل نشده است.، ما می‌پذیریم کشتی‌سازی در 20 سال گذشته عملکرد خوبی نداشته است.، ما در پازل شناخت بازار و مشتری به خوبی عمل نکردیم،.... دیگه معلوم نیست چطوری میخواد بهشون اعتماد کنن؟ حتما یه مدلی مثل خودرو سازی تو ذهنشه ! (4058868) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۴۷:۱۸
الان بهترند. الان قابل اعتمادند. چرا نباید فرصت بدهیم که تولید ملی کار بکند. کسانی که به نظر بالا مثبت می دهند از چه راهی پول در می اورند؟ کارمند، تاجر، مدیر و .... همه و همه از رانت ایرانی بودن برخوردار می شوند فقط وقتی به کارگر ایرانی می رسد باید کیفیت به اندازه بین المللی باشد. آقایان، خانمها قدری به خودتان نگاه کنید ببینید کدامتان در اندازه های اروپایی کار می کنید که انتظار دارید تولید ملیتان با کیفیت اروپایی بدستتان برسد. (4059121) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۴۵:۵۳
کسی فرصت را از آنها نگرفته اما وقت برای این که بایستیم تا این آقایان به حد استاندارد برسند نیست در این صورت دنیا 100 سال از ما جلو می افتد ! در کنار خرید کشتی های مدرن وبا کیفیت اینها هم تلاش کنند ! (4059199) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۲:۵۰:۲۲
احسنت، قربون آدم منصف!! (4060004) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۳:۳۲:۱۲
آفرین به شما.این اشخاصی که تولید داخلی رو زیر سوال میبرند مسلما تولید کننده نیستند.کارمند و دلال و بساز بفروش و... اینجور مشاغل هستند و صد درصد کیفیت کار خودشون بسیار پایینتر از همتایان غربی و شرقی خودشونه. (4060070) (alef-11)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۵۳:۰۳
آقای رضائیان فرمایشات شما صنعت کشتی سازی را مبدل به صنعت خودرو سازی می کند شما می خواهید یکه تاز بدون رقیب کشتی سازی ایران باشید و از سفره داخلی بهره ببرید. اما تکنولوژی کشتی شوخی بردار نیست.
به شما توصیه می کنم اگر واقعا توان دارید راهی را که ترکیه و کره جنوبی رفتند بروید، یعنی:
سعی کنید سفارش قایقهای تفریحی و ماهیگیری و سفری و ژاندارمری و آتش نشان و امداد رسان را با بالاترین امکانات و قیمت مناسب از خارج کشور اخذ کنید.
سپس اگر واقعا تکنولوژی و امکانات مورد نیاز را دارید وارد اخذ سفارش ساخت کشتی ارزان قیمت حمل گاز مایع با حجم کم و متوسط که کشورهای حوزه خلیج فارس ( البته اگر سیاست یاری کند) و پاکستان و هند و آسیای دور و البته ایران شدیدا نیازمند آن هستند بشوید پس از چند سال که اعتماد و معروفیت بین المللی را اخذ کردید وارد رقابت با قولهای کشتی سازی اقیانوس پیما شوید. (4059339) (alef-13)
 
حسن
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۴۶:۰۳
واقعا نمیدونم چی بگم😓
.
ولی از ته دل ناراحت و متعصفم
.
من به جای حاکمیت از شما عذرخواهی میکنم... (4058872) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۵۷:۲۹
متعصف رو فقط متوجه نشدم یعنی چی؟!؟!؟ ببخشید چون به فرهنگ لغات هم مراجعه کردم (4059048) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۴:۲۷
تنها دلیل بی توجهی به رهنمودهای رهبری عزیز هست اگر اقتصاد مقاومتی پیگیری میشدواقعا نه در حرف و اگر اصل 44 و خصوصی سازی پیگیری میشد و این صنایع به بخش خصوصی واگذار میشد پیشرفت قطعی بود بی عملی دولت ها علت اصلی است (4059058) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۲۰:۰۳
شما جای عذرخواهی رو املات کار کنی مفید تره! (4059161) (alef-11)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۶:۳۱
این اشک ها در صورتی دلها را واقعا متأثر میکنه و بدرد میاره که وضعیت کشتی-سازی ما بطور کامل یعنی 180 درجه با کیفیت ساخت سایر تولیدات صنعتی ساخت ایران متفاوت باشه ؛
از پراید یعنی ارابۀ مرگ جاده ها و سایر خودرو های وطنی گرفته تا هواپیمای ساخت ایران یعنی همون هواپیمای اوکراینی آنتونوف ان-۱۴۰ که از 7 فروند ایرانی اش ، 4 فروندش سقوط !!!!! کرده و .... ؛
(البته تولیدات نظامی به کنار) ؛ (4058906) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۵:۰۹
همش بشینید و غز بزنید بفکر تشویق که نیستید یکی هم که دلش میسوزه شما شماتتش کنید خدا بداد ملت برسد که مسولین فقط بفکر رفع مشکلات با کد خدا بازی هستند (4058935) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۷:۰۶
طرف دیگر سکه چیز دیگری است آن این است که اشتغال و تولید به چه قیمتی ؟ چرا کشتیرانی تا کنون به بخش خصوصی واگذار نشده است؟ مطمئن باشید اقتصاد دولتی نمی تواند با تغییرات امروزه جهان رقابت کند و حداکثر می تواند مانند تیم های دولتی و یا خودروسازی باشد. به نظر من این قرارداد می تواند نقطه شروع خوبی برای شرکت های خصوصی و واگذاری کشتیرانی به بخش خصوصی باشد. (4058924) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۲:۴۸
از دولت متفاخر تدبیر و امید که چشمش فقط به دنبال خارجیهاست چنین کارهایی بر میاد. (4058938) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۰:۴۱:۳۵
گردن دولت نندازین ، مشکل دولتی بودن اقتصاد این کشوره که از اول هم همین بوده ، پیشنهاد میدم دولت سهام کشتی سازی رو توی بورس عرضه کنه و برای کمک بهش آخرین بار بهش این فرصت رو بده و این قرار داد رو بهشون بده . بهتره دولت کاری کنه که مردم سهام این شرکت رو توی هوا بخرن . اونم وقتیه که دولت مثل همون خارجی با این شرکت یک قرارداد مشروط ببنده و سر موقع پولش رو به این شرکت بده . هر چند می دونیم کره ایها با بلوکه کردن پول این کشور در کرده به بهانه تحریم الان دارن از ایران باج می گیرن که مقصر هم این دولت نیست . (4060598) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۴۹:۴۳
لطفا"‌آدرس غلط ندهيد ، قرارداد خريد ده كشتي از بهترين توليدكنند جهان نفي كننده توان داخلي نيست ،
مسلما"‌نياز كشور بيش از اين ده كشتي است ،
اگر قرار به گريه كردن باشد ، بسياري ديگر از بخش هاي صنعتي در اولويت بيشتري هستند ، (4058942) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۱:۴۲
من به عنوان يك ايراني راضي نيستم بشنوم ، كشتي وطني ميليون ها بشكه نفت را به خلج فارس بريزد با فجايعي مانند هواپيماي وطني يا خودروي وطني را شاهد باشيم .
آدم عاقل براي قرارداد بستن با بهترين كشتي ساز جهان گريه نمي كند ، (4058945) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۷:۴۵
لابد مثل پراید تولید میکنن دیگه. (4058955) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۶:۱۱
نه تو بشین تا واست مرسدس بنز بیارن . خود باختگی هم حدی داره. (4059244) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۰۳:۳۱
بدليل سابقه بد شركتتون هست كه كسي سفارش نميده
كيفيت و قيمت اگر مناسب بود كه سفارش ميگرفتيد (4058962) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۱:۴۴
دوستانی که در کامنتهای بالا به انتقاد از تولید داخلی پرداخته اند در جریان باشند که اقتصاد یک ماهیت زنجیره ای داره و اگه تولید داخلی به هر بهانه ای تضعیف بشه دود اون به چشم همه از جمله همین دوستان و خانواده شون خواهد رفت. (4058993) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۴:۲۹
اگه کیفیت داشت کنارش نمی گذاشتن
طرف همه واقعیت رو نمیگه که (4059002) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۳۷:۳۰
آقا به خدا قسم، جنس های ایرانی جز معدود چندتاشون، اصلا خوب نیبستند.
بخچال ایرانی ما داریم، افتضاح اب داخلش جمع میشه..حتی خود سرویسکارش نمیتونه کاری کنه براش
درب بازکن تصویری خریدیم، هر روز میسوزه، برق هم مشکل نداره، زنگ هم زدیم . میگه میخواستی نخری
تو کل ایرانی ها، چند تا برند ش فقط خوبه ، بقیه اش هیچی

هنوز ما نمیتونیم با مشتری برخورد خوب کنیم
پشیتیبانی کنیم
جنس با کیفیت تحویل بدیم

معلومه کسی نمیخره (4059017) (alef-11)
 
حیدرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۰:۵۷
من با حمایت از تولید ملی مخالفم به این دلیل::در شهرمن بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی فقط یک کارخانه به معنای واقعی وجودارد و آن کارخانه لاستیک سازی کویرتایر است.بدون هیچ شک و شبهه ای تمام نیرووکارگرومهندس و هرخدمه های که برای این کارخانه جذب می کنند از میان فرزندان کارکنان همین کارخانه و یا کسانیست که به صورتی با مسوولین تراز اول این کارخانه رابطه آشنایی دارند.من باید خیلی بی خیال باشم که برادرم با دههابار درخواست برای این کارخانه نتواند آنجا پایین ترین شغل را کسب کند ولی عده ای با خرید من و امثال من به راحتی شاغل شوند،مسکن بگیرند،زن بگیرند و بچه دارشوند.این ساده است ولی واقعا حقیقت همین است.وگرنه چه کسی دوست ندارد کشوروشهرش سربلند باشد. (4059024) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۵۷:۳۹
قابل توجه مطهری و صادقی نماینده مردم (4059050) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۵:۰۴
واقعا متاسفم از این دولت مندان فقط به فکر نجومی بگیران (4059060) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۶:۱۱
تا همکاری شرکتهای ایرانی و مشارکت با اروپا یا آمریکا وجود نداشته باشد چطور می شود کشتی ساز شد بهتر است اول به فکر ترمیم روابط سیاسی و اقتصادی باشیم که پیشرفت صنایع داخلی در گرو آن است این آقای مدیر عامل در شرایط عدم همکاری شرکتهای بزرگ جهان چطور می خواهند کشتی بسازند بهتره نگاهی به زمان از دست رفته در صنایع دیگر و عدم رشد آنها در سالهای اخیر بیندازیم از لوازم خانگی تا خودرو و هواپیما و ریلی و نساجی اگر نیست و می‌توانستیم درها را ببندیم و پیشرفت کنیم امروز از کره جنوبی جلوتر بودیم پس شعار ندهیم با گریه کار درست نمی شود ما هم دوست داریم صنعت قوی و به روز داشته باشیم نمی خواهیم کوبا یا کره شمالی شویم (4059063) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۸:۳۲
تا موقعی که ما مشکلات صنعتی مان را احساسی و بدون هیچ پشتوانه علمی و با کلی بافی بخواهیم حل کنیم بدیهی است که عاقبت صنعت ما چیزی بهتر از این نخواهد بود . انچه مسلم است امروزه صنعت و مدیران صنعتی ما تبدیل شده اند به یک جوک بزرگ و کمتر کسی است که به کارها و یا تولیدات انها اعتقادی داشته باشد .
صنعت گر فردی است که به تولید / نو اوری و اشتغال عشق میورزد و دارای شخصیت / توانایی و ...خوصیات خاصی است و او کسی نیست که مانند مدیران صنعتی امروزی ما که تنها با وام بانکی صنعت گر شده اند باشند.
کافی است که به عمل کرد بزرگترین صنعت ما یعنی خودرو سازی در این سالها توجه کنید و ان را مقایسه کنید با وقتی که اقای اوباما امد سرکار و دوکارخانه بزرگ خودرو سازی در انجا در حال ورشسکتگی بودن و دولت از انها خواست تا برنامه خروج از این بحران را انها ارایه کنند . و در کمتر از 4 سال انها به جایکاه اولیه خود برگشتن در حالی که بعد از 35 سال هنوز صنعت خود رو سازی ما نتوانسته یک طرح کارامد حتی اگر کپی از کار های خارجی ها باشد را هم ارایه کند . (4059073) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۱۱:۰۵
در این خبر و خبر دیگرتان موج زیادی از احساسات دیدم که نتوانستم کامنتی نگذارم
منم مهندسیم. از همه جا نالان. از وضعیت اسفناک تولید و رشد دلالی در کشورم بسیار ناامید و ناراحتم
اما حقیقتی تلخ وجود دارد آن هم این است که کشور ما زنجیره تولید صنعتی ندارد. من بسیار بسیار بعید میدانم کشتی سازی درست حسابی بتونه در مملکت ما پا بگیره. نورد اهواز و ذوب آهن ها و مبارکه و ... توان تامین اقلام کشتی سازی ما را نداره. البته شاید دوستان از چین تامین می کنند که اگر این گونه است بهتر است همان با هیوندای قرارداد بسته شود (4059075) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۳۰:۰۶
یه نفر مفهوم برنامه های اقتصادی این دولت رو کامل تشریح کنه و توضیح بده اینها با اینهمه واردات دنبال چی هستند دقیقا؟ (4059101) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۰۰:۵۴
دنبال رفاه وسلامت جنابعالی که از هر چیز بهترین ومطمئن ترینشو داشته باشی ! (4059217) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۴۷:۱۱
اصل قضیه را هم برای مردم توضیح دهید
کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت نفتکش ها پولی در بساط ندارند بلطف فاینانس بانک های کره ای این قرار داد ها را امضا کرده اند . آنچه جای گریستن دارد خزانه خالی دولت است . (4059120) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۵۵:۴۰
به عوض بعضیا الان دارند حسابی میخندند ....... (4059134) (alef-11)
 
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۰۷:۱۰
من در سال 1355 استخدام کشتی سازی بندر عباس شدم ان زمان یک کشتی از رده خارج تفریحی بنام (مکی لانژ) خریداری کردند که کارکنان مجرد در ان سکونت داشتند بسیار خوب داشت کار استخدام پیش میرفت که ایرانی های تحصیل کرده از کشورهای امریکا و انگلستان جذب این کشتی سازی شدند البته چون من دعوت کار در شرکت نفت و سایر شرکتها داشتم بعد از 20روز انجا را ترک کردم ودر نفت جذب شدم جای تاسف است که با داشتن ان همه امکانات وتجهیزات بعد از 40 سال کاری نتوانست انجام بدهد واین برمیگردد به مدیریت غلط ان شرکت (4059225) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۴:۵۰
خدایا منو بکش خل شدم از این همه بی لیاقتی مدیران..... (4059240) (alef-13)
 
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۹:۴۲
120 روز دیگه تموم میشه دوستان. لیبرال و نظام سرمایه داری براش مهم نیست کشورو وطن و نیرو و ظرقیت داخل چیه. فقط مصلحت براش مهمه، و بخاطر این مصلحت دروغ میگه، شخصیت تخریب می کنه، با مسائل حاشیه ای ذهن مردم رو از مسائل اصلی دور میکنه و تمام مشکلات رو میندازه گردن این و اون. اخیرا هم از آبروی رهبری مایه میزارن. دولت، این مسائل فقط دست دولته.
120 روز دیگه این دولت میره.92 به این دولت رای دادم ولی جز دروغ و نفاق چیزی ندادن به من دانشجو. (4059250) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۰:۲۴
اینها همه شعاره . اگر با همین اقا قرارداد ببندید و ده جور تعهد هم بده به بهانه های مختلف از زیرش شانه خالی میکنند و دست کسی هم به جایی نمی رسه . اتفاقا ایشان درست گفته اند تمام تعهدات و برنامه این شرکتها گرفتن همان پیش پرداخت است و به محض گرفتن پول دیگه پاسخ گوی هیچ چیز نیستند. دوسال تمام وقت صرف کردیم برای سرمایه گذاری در گردشگری دریایی . با تمام شناورسازهای بزرگ مذاکره کردیم . قیمت ها دو برابر کیفیت کمتر از نصف و زمان تحویل حداقل سه برابر سازندگان کشورهای همجوار . این که شما به سرمایه گذار بگویید با این شرایط از تولید داخلی حمایت کنید هیچ جای دنیا حرف حساب نیست (4059273) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۲:۳۴
دوستان عزیزی که فریاد وااسفا سر میدهید. همین الان اگر پول توی جیبتان باشد و قصد خرید تلویزیون داشته باشید، ال جی و سامسونگ و سونی میخرید یا محصولات وطنی؟ دنیا، دنیای رقابت تکنولوژی و هزینه و خدمات است. هر کسی برتر بود برد با اوست والسلام. (4059277) (alef-13)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۴۵:۵۹
می‌خواهید که به تولید ملی به عنوان یک فقیر نگاه کنید که می‌خواهد صدقه بگیرد و در سایه‌ی دلسوزی سرمایه‌گذار رشد کند. در صورتی که واقعیت اینگونه نیست. کسی که سرمایه‌ گذاری کلانی می‌خواهد بکند باید مطمئن باشد که بهترین نتیجه را می‌گیرد واگرنه ورشکست و بدبخت می‌شود. تولید ملی تنها در صورتی رشد می‌کند که بتواند کیفیت رقابتی داشته باشد واگرنه با گریه که نظر سرمایه‌گذار جلب نمی‌شود. (4059281) (alef-13)
 
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۲:۱۲
طرفتون اکه یه شرکت دولتی پیمانکاری باشه حتما پروژه صد سال طول میکشه و هز سال هم باید مبلغش تمدید بشه با خارجیها یا شرکتهای خصوصی داخلی اگه کار بشه طبق قرارداد جریمه میشه ضمانتنامه قابل وصول وجود داره و معمولا این پروژها سر موقع انجام میشن سابقه بد خودرو سازی ها شرکتهای بزرگ دولتی رو در نظر بگیریم
البته نیاز ایران به کشتی به همین ده تا ختم نمیشه و بهتره دولت چند تا کار به اینها بده و معلوم بشه با چه هزینه و زمانی میتونن تموم کنن اگه تونستن حتما قراردادهای بعدی روی میبندن اما بخوان گریه کنن دنیای بیزنس بیرحمه (4059307) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۲۱:۵۰
ایشان اذعان دارند که کشتی سازی های داخلی از جمله فراساحل کارنامه خوبی در زمینه ساخت کشتی ندارند. بله تقریبا تمامی کسانیکه با صنعت کشتیرانی آشنایی دارند به یاد دارند که این باصطلاح کشتی سازها چه مقدار پول از حدود 15 سال قبل از کشتیرانی گرفتند و هیچکدام هم به تعدات خود عمل نکردند. نه دانش اینکار را داشتند نه احساس مسئولیت کردند و فقط سرمایه عظیمی را هدر دادند. اینها به جای اشک ریختن به مردم توضیح دهند با قراردادهای قبلی چه کردند؟ چند فروند کشتی به کشتیرانی تحویل دادند و با چه قیمتی؟ از کدام تولید ملی دم می زنند؟ (4059313) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۳۳:۴۵
هم شما دولتی هستید هم کشتیرانی. شما که اعتراف می کنید کارنامه خوبی در گذشته نداشته اید، ما هم می دانیم که کشتیرانی بخصوص در مدیریت قبلی کارنامه اسفباری داشته است. بنابراین مشکل هر دو شرکت در درجه اول دولتی و رانتی بودن آنهاست. پس پیش به سوی خصوصی سازی به منظور فرار از مشکلات ورشکستگی. (4059325) (alef-13)
 
محمد
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۵۴:۴۱
الف و خوانندگان عزيز، چرا اين همه جوسازي مي‌كنيد و جوگير مي‌شويد؟ ابعاد و اندازه و توان كشتي‌هاي سفارش داده شده به كره را بخوانيد و بعد مقايسه كنيد با اطلاعاتي كه در همين مطلب آمده. اصلا ساخت كشتي‌هاي با آن ابعاد كار ما نيست. (4059387) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۲:۲۲:۵۸
کار شما نیست، کار شرکت کشتی‌سازی هست. (4060767) (alef-11)
 
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۰:۰۲:۲۳
اگر واقعاً چنین ظرفیتی در کشور هست و عده‌ای این ظرفیت داخلی را نادیده گرفته‌اند و به سراغ شرکت‌های خارجی رفته‌اند باید با مسئولین مربوطه برخوردی جدی شده و قراردادها ملغی شوند.

اما ماجرا روی دیگری هم دارد و آن هم این است که ادعای آقای رضاییان درست نباشد و آن وقت است که وارد سیکل معیوبی مانند سیکل معیوب خودروسازی می‌شویم که داستان آن را همه می‌دانیم.

بی‌کار شدن ۵۳۰۰ کارگر این مجموعه خبری بسیار بسیار ناراحت‌کننده است. اما بسیار بدتر از آن هزینه کردن و گرفتن «هیچ» است مانند آن چیزی که در مورد صنایع هواپیماسازی اصفهان در طی بیش از ۳۰ سال شاهد بوده‌ایم.

فراموش نکنیم نادیده‌ گرفتن قرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی همان‌قدر نکوهیده و ناصواب است که استفاده ابزاری از آن‌ها! (4059396) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۲:۲۴:۰۱
خودروسازی کجا به تولید داخل اعتماد کرد؟ پراید وطنی است؟ پژو وطنی است؟ یا سمند که طراحیش از طراحی از رده‌خارج انگلیسی‌ها کپی‌برداری شده؟ (4060769) (alef-11)
 
هزارخانی
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۱:۱۴:۲۰
سلام امروز از اخباررادیو شنیدم که مدیر عامل کشتیرانیگفته ساخت یک کشتی 12 سال طول کشیده والان از حیز انتفاع ساقط شده ، شاید حق دارند اعتماد نکنند. (4060656) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۰۷:۵۹:۴۰
شما اگه تو اون شرکت کار میکردید میدیدید که مدیران دولتی چه بلایی سر آن شرکت آورده اند!!!!! (4061052) (alef-11)
 
حسین کهکی
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۳:۴۸
پس دیگر کی باید اعتماد کنیم به توان متخصصان داخلی دیروز اگر اعتماد میکردیم و حمایت امروز موفق تر بودیم..
کارنامه موفقیت آمیزی داشته مدیریت این مدت کشتی سازی و اعتماد سازی های خوبی هم شده بین مالکان شناور ها تصمیماتی که مغرضانه و منفعت طلبانه باشد خیلی زود معلوم میشود..چه مدیرعامل کشتی رانی باشد و چه هر فرد و سازمان دیگری... برادر عزیز تخریب جایی بازار دارد که فضای مه آلود داشته باشد نه اینکه شفاف و روشن...
خداوند جای حق نشسته است و مردم بهترین قاضی آیندگان این (خیانت) را هرگز فراموش نمیکنند
ما این همه هزینه ندادیم از بعداز انقلاب که تحمل کنیم منفعت طلبی عده ای رو که هنوز فکر جیب هستند
از موفق ترین مدیران کشور مهندس رضاییان بوده است که در اوج تحریم از لبه پرتگاه بزرگترین مجموعه کشتی سازی کشور رو مدیریت کرده

خداوند انشالله سلامت بدارش و دشمنان صنعت را ذلیل و رسوا (4062268) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.