نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 449341
تصویب افزایش ۱۴درصدی قیمت بلیت مترو و ۱۵درصدی کرایه اتوبوس از سال آینده/ اظهارات موافقان و مخالفان
بخش اجتماعی الف، 8 اسفند 95
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
در سیصد و سی و سومین جلسه شورا بررسی لایحه تعیین قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۳۹۶ در دستور جلسه قرار گرفت. در این جلسه بعد از صحبت های موافقان و مخالفتان رای گیری صورت گرفت و بر اساس رای گیری انجام شده، اعضا با اکثریت آرا با افزایش ۱۴ درصدی قیمت بلیت مترو موافقت کردند. همچنین بر اساس تصویب شورا تمامی حمایت های گذشته از دانشجویان، دانش آموزان و سالمندان و جانبازان که در سالهای گذشته برقرار بوده به قوت خود باقی خواهد ماند.

افزایش 15 درصدی نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوس رانی تهران در سال 96
براساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی‌‌بوسرانی در سال آینده 15 درصد افزایش یافت.

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و سی و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر تعیین نرخ کرایه های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در سال 96 اظهار داشت: کمیسیون عمران در جمع بندی خود به رقم 15 درصد افزایش در این خطوط رسیده است که البته در سه مسیر اصلی بی آر تی نیز میانگین افزایش 15 درصدی را پیشنهاد شده است.

وی در تکمیل توضیحات خود در این خصوص اظهار داشت: در مسیر اتوبوس های بی آر تی بین 5 تا 10کیلومتر نرخ را از 215 تومان به 300 تومان که در مسیر 10 تا 15 کیلومتر از 364 تومان به 400 تومان و در مسیر 15 تا 20 کیلومتر 500 تومان و بیش از 20 کیلومتر هم 600 تومان در نظر گرفته شده است.

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تایید جمع بندی کمیسیون عمران گفت: ما در کمیسیون نیز جمع بندی کمیسیون عمران را منصفانه دیدیم و نظر ما نیز همین افزایش 15 درصدی است.

وی د ادامه یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی که شورا در نظر گرفته است درصدی از خطوط اتوبوسرانی باید به بخش خصوصی واگذار شود. و مادر تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در حقیقت خرید خدمت از بخش خصوصی داریم.

مهدی چمران نیز در تکمیل سخنان دبری اظهار داشت: طبق مصوبه شورا قرار است 60 درصد اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود و 40 درصد در اختیار شهرداری باشد.

در نهایت اعضا شورا موافقت خود را با افزایش 15 درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی اعلام کردند.

اظهار نظر موافقان و مخالفان
در ابتدای بررسی این لایحه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: همانطور که همه مستحضر هستند بهای بلیت مترو به صورت مساوی توسط مردم، دولت و شهردایر باید پرداخت شود بدین صورت که سهم هر کدام ۳۳ درصد می باشد. وی ادامه داد: با این اوصاف آنچه که تا امروز از سوی شهروندان پرداخت شده تنها ۲۰ درصد از ۳۳ درصد مقرر بوده ولی با این حال تصمیم شورا بر آن بوده که قیمت بلیت مترو افزایش چشمگیری نداشته باشد. 

علیرضا دبیر گفت: پیشنهاد شهرداری بهای ۲۴۰۰ تومانی برای بلیت مترو بوده که ما با آن مخالفت کردیم و لذا قیمت بلیت مترو برای بلیت های تک سفره با افزایش ۱۴ درصدی مواجه خواهد شد یعنی از ۷۰۰ تومان به ۸۰۰ تومان.
در ادامه جلسه اعضای شورا به عنوان موافق و مخالف سخنان خود را ایرادکردند.

ابوالفضل قناعتی گفت: بر اساس آنچه توافق شده دولت می بایست یک سوم بهای بلیت مترو را بپردازد که این امر تا امروز محقق نشده است، مردم هم که ۲۰ درصد را می پردازند در این شرایط تکلیف شرکت مترو چه خواهد بود.
 
وی افزود: در حال حاضر همه بار به دوش شهرداری است و دولت باید در این زمینه پاسخ دهد.  اقبال شاکری نیز گفت: در موضوع تعیین قیمت بلیت مترو هم باید وضعیت شرکت مترو در نظر گرفته شود و هم وضعیت اقتصادی مردم.

افزایش بهای بلیت مترو تهران با شعار تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی مغایرت دارد/ مترو چهار هزار پرسنل مازاد دارد
رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در بررسی لایحه تعیین قیمت بلیت مترو در سال 96 با بیان اینکه کمیسیون سلامت با افزایش تنها 10 درصد قیمت بلیت موافق است، اظهار کرد: من شخصا با افزایش قیمت بلیت مترو موافق نیستم زیرا این افزایش قیمت‌ها با شعار تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی مغایرت دارد. این افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که خارج از توان عامه مردم بوده و عملا این شعار بی محتوا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترو محاسبه و اعلام کرده که هزینه هر سفر با مترو، دو هزار و 400 تومان است، تاکید کرد: این شرکت اعلام کند که بر چه اساسی این هزینه برآورد شده است؟ شرکت بهره برداری مترو چهار هزار پرسنل مازاد داشته و با محاسبه حقوق نیروهای مازاد این نرخ را اعلام کرده است.

کل پرسنل شرکت مترو ۹ هزار نفر است
حبیب کاشانی نیز گفت: در همه جای دنیا استفاده از حمل و نقل عمومی باید حمایت شود و کسی منکر این موضوع نیست اما اینکه گفته می شود با افزایش قیمت بلیت به دولت فشار می آید صحیح نمی باشد.

وی در رابطه با سخنان حافظی مبنی بر نیروهای مازاد در مترو گفت: من این سخن را درست نمی دانم و چنین اتفاقی در شرکت مترو نیافتاده ضمن آنکه ما در حال حاضر خطوط ۶، ۷و ۸ را در دست احداث داریم و این خطوط به طور حتم به نیروی انسانی نیاز خواهند داشت.

مهدی چمران نیز گفت: در حال حاضر کل پرسنل شرکت مترو ۹ هزار نفر است در حالی که تعداد استاندارد می بایست ۱۲ هزار نفر باشد.

محمد مهدی تندگویان نیز گفت: بر اساس پایشی که در رابطه میزان رضایتمندی مسافران انجام دادیم متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که به میزان افزایش خطوط مترو و ایستگاه ها ما افزایش مسافر نداشتیم. به بیانی میزان رضایتمندی مردم به تناسب توسعه خطوط افزایش نداشته است و بر اساس برنامه ما تنها افزایش مسافر گیری نداشتیم بلکه با کاهش در این زمینه مواجه شدیم.

در ادامه جلسه عباس جدیدی نیز گفت: مترو از جمله خدمات گرانبهایی است که از سوی مدیریت شهری به مردم ارائه می شود و لذا نباید کسری بودجه را از سوی مردم جبران کرد. وی افزود: این هزینه ها باید از منابع دیگر تامین شود. 

در ادامه جلسه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به یقین اگر بهای بلیت مترو واقعی باشد قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی خواهد بود که ما تعیین کردیم و فاصله بسیاری را شاهد خواهیم بود. با این حال باید شرایط اقتصادی مردم را نیز مورد توجه قرار داد هر چند که سهم یک سوم هم از مردم گرفته نمی شود و دولت هم سهم خود در بهای بلیت مترو را نمی پردازد. 
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با این وجود باید تعیین بهای بلیت با یک شیب ملایم صورت پذیرد و به یکباره نباشد چرا که در غیر اینصوزرت همان روندی را شاهد خواهیم بود که در افزایش یکباره بهای بنزین مشاهده کردیم و تبعات و مشکلات آن همچنان باقی است. 

تراکنش مسافران در مترو بالغ بر ۲ میلیون نفر است
در ادامه جلسه محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: امروز به طور متوسط و در روزهای خلوت میزان تراکنش مسافران در مترو بالغ بر ۲ میلیون نفر است و در آخرین سرشماری در تاریخ ۱۸ آبان ماه این میزان ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است. پس مشخص است که با کاهش مسافر گیری مواجه نشده ایم.

وی ادامه داد: از روزی که مترو راه اندازی شد آن طور که به توسعه توجه شد به نگهداشت توجه نشده و همین امر ما را با مشکل مواجه ساخته، به طور مثال برای خط ۵ ۱۲۰ میلیارد برای نگهداشت در نظر گرفته شده که رقم بسیار کمی است.

احمدی بافنده با اشاره به سهم یک سومی دولت در پرداخت قیمت بلیت مترو افزود: امروز شهرداری ۸۰ درصد بهای بلیت مترو را تامین اعتبار می کند در حالی که دولت سهم خود را نمی پردازد. این در حالی است که دولت در وصول طلب ۱۵۰ میلیارد تومانی خود از مترو بابت بیمه پرسنل و مالیات لحظه ای درنگ نمی کند حال آنکه ۴۵۰ میلیارد تومان بر اساس مصوبه مجلس و در خصوص سهم یک سومی بهای بلیت مترو به شرکت مترو بدهکار است. در چنین شرایطی آنها حتی حاضر به تهاتر این مبالغ نیز نمی باشند.
 
کلمات کلیدی : مترو، شورای شهر، قیمت بلیت مترو، افزایش قیمت بلیت مترو
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۵:۴۲
مگه دولت نمیگه تورم تک رقمی شده ؟!
چرا باید افزایش نرخ بلیط بیشتر از تورم باشه ؟
نرخ بلیط هم باید حداکثر 8 درصد گرون شه (4177622) (alef-3)
 
پوررحیم از شهر صنعتی رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۱:۱۴
دولت خیلی چیزا میگه !
شنونده باید عاقل باشه (4177652) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۹:۲۵
دولت قیمت رو نگذاشته عمو شهرداری داره تورم ایجاد میکنه (4177787) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۱:۰۹:۰۲
مگه حقوق ها 8 درصد اضافه نمی شه شما چرا 15 درصد ؟؟؟؟ (4177858) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۵:۰۸
شورای شهر رای گیری کردند چه ربطی به رئیس جمهور داره؟
یکم منطقی باشید (4177738) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۳:۲۵:۳۵
اصلا چرا باید روتین بشه این کار
هر سال همین آش و همین کاسه
کلی پول بلوکه شده آزاد شد (4178042) (alef-11)
 
عاجزانه از مردم تهران تقاضا دارم :
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۸:۵۵
مردم تهران
2 ماه دیگه انتخابات شورای شهر تهرانه
توره خدا به فوتبالیست و وزنه بردار و کشتی گیر و شاعر و خواننده و بقال و تکواندو کارو ... رای ندید .
اینا همشون خوبن . منتها توی جای خودشون نه شورای شهر تهران.
وضع بحرانی تهران رو ببینید ! (4177628) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۵۷:۱۳
دوست عزیز بنده با شما کاما موافقم
اما متاسفانه این امر یک روتین شده و فرق زیادی نمی کنه (4178256) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۹:۵۷
هنوز حقوق کارگرها زیاد نشده, همه چیز داره گران میشود (4177629) (alef-3)
 
اهورا یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۴:۰۶
یک عده ورزشکار و خواننده نماینده کلان شهر تهران با اینهمه مشکلات شده اند در شورای شهر تهران !
عاقبت لیستی رای دادن (4177644) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۴:۲۹
شورای شهر میخوائیم چی کار ؟
یه پول الکی دارن میدن به ..... (4177656) (alef-11)
 
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۰:۳۷
شهردار هم با رای مستقیم تمام شهروندان تهرانی تعیین شود نه 15 نفر (4177724) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۸:۵۵
کارِ شورای شهر چیه ؟!
فقط تغییر نام خیابون ها ؟! (4177742) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۶:۳۳
یک سئوال. امیدورام پاسخ داده شود. هزینه مترو رو شهرداری از کجا می آورد؟ آیا از کشورهای خارجی وام گرفته که باید اصلش را همراه سودش پس بدهد؟ خوبه این مترو از عوارض جیب مردم تهران درست شده و حالا چیزی که از جیب مردم هزینه شده به همین ملت میفروشند و تازه مرتب هم قیمتش را بالا می برند. (4177646) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۷:۱۱
700 تومن رو میخان بکنند 1000تومن


این14درصده ؟؟؟؟؟ (4177648) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۳:۰۷
یه ماشین حساب بخرید برای شورای شهر (4177745) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۲:۳۸
هزينه اتوبوس آنقدر زياد شده كه سفر با تاكسي به صرفه تر در مي آيد ،
چرا مسيري را كه مي توان با تاكسي هزار تومان رفت ، به اتوبوس هشتصد تومان بدهيم ؟ (4177781) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۳:۳۲
برای اینکه به پاکیزگی هوا و کاهش ترافیک کمک کنی تا من بتوانم راحتر رانندگی کنم . (4178199) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۹:۲۴
من که دیگه بریدم..... (4177786) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۴:۴۲
سوال اینه که در تورم 7 درصدی چرا بلیط مترو اینقدر بالا میره ولی دستمزد کارگر بالا نمیره؟ (4177919) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۲:۲۴:۵۸
وقتى بنزين افزايش قيمت نداره و بليط مترو و اتوبوس گرون مى شن نتيجه اش يعنى استفاده بيشتر از خودرو شخصى .
به اين همه درايت بايد آفرين گفت . (4177958) (alef-11)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۸ ۲۳:۱۲:۲۶
فقط تصویب کنید فقط تصویب . تصویبهایتان هیچ وقت مایه دلگرمی نبودند . تا حالا ندیدم تصویبتان خوشحال کننده بوده باشد . (4178024) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۰۹:۲۸:۱۶
اگر واقعا" در کردار و گفتارتان صادق هستید اجازه دهید گروه بی طرفی از دانشگاهها برای استخراج هزینه تمام شده دسترسی به اسناد داشته باشد (4178289) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۰:۴۲:۴۰
دولت اگر می خواهد مانع افزایش نرخ تورم گردد باید در یک جا فرمان ایست صادر کند به افزایش قیمتها .وقتی سخن از افزایش حقوق کارکنان دولت می شود نرخ تورم ملاک قرار می گیرد ولی زمانی که سخن از افزایش قیمت خدمات و تولیدان زیر نظر دولت می رود میزان نرخ تورم فراموش می شود در همین نمونه بر چه اساسی قیمت خدمات مترو واتوبوس باید 14و15درصد تعیین شود درحالی که نرخ تورمی که دولت اعلام نموده تک رقمی است یعنی زیر 10درصد وقتی قیمت خدمات حمل و نقل دولتی 15درصد افزایش می یابد مادر کنار اعلام نرخ رسمی از طرف دولت نرخ دیگری داریم در سطح شهر که واقعی تر است و معمولا چند درصدی از نرخ رسمی بالاتر است که دولت این بخش راظ که خود تورم زاست در نظر نمی گیرد. (4178376) (alef-13)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۳:۱۹:۴۴
همه می گویند حقوق کارمندان باید متناسب با تورم باشد .
درستش این است که تورم باید متناسب با افزایش حقوق ها باشد یعنی 10% عادلانه است و بیشتر ظالمانه (4178627) (alef-13)
 
شهروند رشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۳:۴۸:۱۰
شهروندان تهرانی باید سپاسگزار شورای شهرخود باشند که 15درصد بهای خدمات پسماندرا افزایش داده اند در شهر رشت شورای شهر وشهرداری نسبت بسال گذشته 250درصد افزایش داده اندوالبته مبلغی نیز بابت خدمات انجام نشده اتش نشانی در قبوض عوارض دریافت میکنند یعنی قبوض عوارض نسبت بسال گذشته 4برابر شده قابل توجه حمایت از مصرف کنندگان گیلان (4178698) (alef-13)
 
چکیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۵:۰۰:۴۲
دولت قیمت گذار ، باصراحت وشهامت کامل درانظار مردم به دروغ از آمارهای رشد اقتصادی ،توم،رکود.... صحبت می کنند ،بهتراست دوستان گشتی در شهربزنند و قیمت هاراباپارسال مقایسه کنند ،امان از روز رستاخیز ........این نیز بگذرد (4178840) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۱:۵۵:۱۱
بلیط مترو در ترکیه 4 لیرترکیه است که بیش از 4000 تومان میشود با عرضه بلیط ارزان آنقدر ازدحام در مترو ایجاد میشود که افرادی که کار لازم دارند نتوانند براحتی مسافرت کنند. عرضه سوخت ارزان و بلیط ارزان جز ترافیک در خیابانها و جاده ها و ازدحام در مترو حاصلی ندارد. (4179268) (alef-13)
 
ممدخان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۲۳:۵۷:۰۱
پس حقوق کارگران و مستمری بگیران در سال 96با رشد 14درصد اعلام خواهد شد . نماینده محترم کارگران بیهوده خودش رابرای افزایش حقوق کارگران به آب و آتش نزند (4179407) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.