نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 483928
موضع غیرشفاف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۹
شورای رقابت در حالی پنجمین سال ماموریت خود را در قیمت‌گذاری خودرو پشت‌سر می‌گذارد که طی سال‌جاری به‌دلیل نداشتن موضعی ثابت در مورد قیمت خودروها، مشتریان و بازار را به نوعی دچار بلاتکلیفی کرده است.در کنار شورای رقابت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این بلاتکلیفی مقصر به‌نظر می‌رسد، چه آنکه اطلاعات موردنیاز برای بررسی قیمت خودروها را با تاخیر در اختیار شورا قرار داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این شرایط، مشتریان تکلیف نهایی خود را در مورد قیمت خودروها (چه خودروهای فعلی و چه محصولات جدید) نمی‌دانند و این موضوع به‌طور مستقیم بر روند رکود خرید و فروش در بازار اثر می‌گذارد.اوضاع به شکلی است که گاهی شورای رقابت خود نیز نمی‌داند تکلیف قیمت‌گذاری خودروها چیست؛ زیرا در مقطعی از کاهش و حتی رفع انحصار در بازار می‌گوید و جایی دیگر عنوان می‌کند همچنان در قیمت‌گذاری خودروها اعمال نظر خواهد کرد.اوج بلاتکلیفی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را می‌توان طی سال‌جاری و در ماجرای محصولات پسابرجامی مشاهده کرد، چه آنکه شورا موضع مشخصی نیز در این مورد نداشته و به نوعی به مصوبه خود نیز پشت کرده است.

طبق مصوبه موردنظر، شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای بالای 45 میلیون تومان دخالت نداشته و آن را به خودروسازان واگذار کرده است. با این حال و در شرایطی که قیمت خودرویی مانند پژو 2008 (اولین محصول پسابرجامی) قطعا بیش از 45 میلیون تومان خواهد بود، شورا هم اکنون مشغول بررسی جزئیات مربوط به هزینه تولید این محصول است.در این شرایط پرسش اینجاست که چرا شورای رقابت نظر خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مختلف، واضح و شفاف بیان نمی‌کند؟

آیا شورا واقف به این موضوع که بلاتکلیفی قیمت‌ها، مشتریان خودرو را سرگردان می‌کند، نیست؟به‌نظر می‌رسد با توجه به اثرات منفی بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو، شورای رقابت بهتر است موضعی شفاف در این ماجرا گرفته و به بلاتکلیفی‌ها پایان دهد.
۱۳۹۶/۰۶/۱۱ ۱۷:۰۱
 
۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ۱۳:۵۲
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ۱۷:۰۶
 
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ۰۵:۳۷
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۲
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ۰۶:۰۰
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۹ ۱۱:۵۶
 
۱۳۹۶/۰۲/۰۱ ۱۳:۵۶
 
۱۳۹۶/۰۱/۲۷ ۱۸:۵۳
 
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ ۲۲:۴۵
 
 
کلمات کلیدی : خودرو ، افزایش قیمت خودرو
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۱۱:۳۳:۲۸
اگرقراراست محصولات خارجی ازجمله خودرو درداخل ایران تولید شود وباهمان کیفیت وقیمت جهانی صادرشود اینجاست که کلاه برداری خودروسازان وطنی آشکارشده ونه تنها شورای رقابت بلکه سازمانهای نظارتی باید وارد شوند تاحق این مردم باگران فروشی ویا احتکار توسط تولید کنندگان ویا کاهش سطح تولید که همه این موارد ثابت شده است ولی کسی ورود نمی کند قیمت جهانی خودروی 2008به ریال نزدیک 60.000.000تومان است خودروسازوطنی آنرارامی خواهند به مصرف کننده بی حامی ایرانی 100.000.000بفروشد چه کسی باید جلوی این گران فروشی که دین ماحرام است را بگیرد اگر نهادهای نظارتی وارد نشوند خود مردم باید با عدم خرید کلاهای انحصاری وگران وارد عمل شوند ولی افسوس که مردم ایران اگر یک چیز کم شود ویا گران شود برای خرید اقدام می کنند برخلاف تمام مردم دنیا حتی افغانستان (4431440) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.