نظر منتشر شده
۱۰۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 62138
فتنه‌ای شدیدتر از فتنه دجال
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۰
اشاره بخش تحلیلی الف: حجه الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در شهریورماه گذشته، طی سخنانی، از سه زاویه به تحلیل حوادث جاری کشور پرداخت. باز خوانی این سخنرانی در شرایطی که قبل از وقوع حوادث 13آبان، 16آذر، فوت مرحوم منتظری(ره)، ظهر عاشورای تهران و نامه آقای رضایی و... ایراد شده، جالب و تامل انگیز است.



متن پیاده شده این سخنرانی با اندکی تلخیص به این شرح است:



سه تحلیل درباره حوادث پس از انتخابات



ما درباره سير انقلاب و تكامل انقلاب و جامعه انقلابي از زواياي مختلف مي توانيم تحليل هاي گوناگوني داشته باشيم كه بنده اين تحليل ها را خدمتتان عرض مي كنم؛ و هم مي توانيم فراتر از حوادث اخير به تحليل روند انقلاب بپردازيم و هم مي توانيم با توجه به حوادث اخير به اين تحليل ها اقدام كنيم و هم مي توانيم با توجه به آينده اي كه در پيش داريم، يعني ظهور حضرت، تحليل هاي مختلفي ارائه بدهيم. من سعي مي كنم از همه جهات اين مباحث رو تحليل كنم البته بايد عرض كنم مباحثي كه من مطرح مي كنم مباحثي نوعا ديني-سياسي هستند نه مباحثي سياسي– ديني و من سعي مي كنم از منظر دين به عرصه سياست نگاه می كنم.

تحلیل اول: جریان سازشکاری



يك روايت از آقا امام رضا(ع) مي خوانم كه هم كلاممان متبرك به بيان شريف ايشان بشود و هم از زاويه نگاه به مهدويت، امروز خودمان را تحليل كنيم يعني از آينده آغاز كنيم و به تحليل امروز برسيم. شما در مفاهيم آخر الزمان با كلمه دجال آشنا هستيد؛ در حديثي در «وسايل الشيعه» امام رضا(ع) مي فرمايند: در آخر الزمان ميان شيعيان ما خطري پيش مي آيد كه اين خطر، فتنه اش از دجال شديد تر است. حال شما برويد روايات مربوط به دجال را ببينيد كه چه طور مردم را فريب مي دهد، دجالي كه با ظهور حضرت سقوط خواهد كرد، دجالي كه به عنوان يكي از دشمنان جدي حضرت و يكي از موانع ظهور حضرت مطرح است، دجالي كه عبور از فريب هاي او تنها راه رسيدن به فرج است؛ امام رضا(ع) خيلي صريح مي فرمايند خطر اين فتنه از فتنه دجال براي شيعيان بالاتر است.



طبق روايت، اين فتنه در درون جامعه شيعي است و توسط كساني كه شيعه و دوستان اهل بيت(ع) هستند اجرا مي شود، ظاهرا دجال عموم مردم را فريب مي دهد اما اين فتنه جامعه شيعي را مي خواهد فريب بدهد. مهمترين مشخصه اين فتنه، دوستي كردن با دشمنان اهل بيت و دشمني كردن با دوستان اهل بيت است و اما نتيجه اين فتنه آن است كه حق و باطل به هم آميخته مي شود و مومن و منافق از هم شناخته نمي شوند. نمي شود ادعا كرد فلان كس منافق است چون دوست اهل بيت(ع) است، تنها مومن را در ميانه آن دشمن هايي كه ايجاد شده مي شود از بقيه جدا كرد و اين كار خيلي دشواري خواهد بود. امام رضا(ع) مي فرمايند: "از كساني كه راه مودت ما اهل بيت را بر گزيدند، كساني هستند كه فتنه ی آنها از دجال شديدتر است."



راوي حديث می گوید: پرسيدم چگونه فتنه مي كنند؟ امام(ع) مي فرمايند بواسطه دوستي كردن با دشمنان ما اهل بيت(ع) و بواسطه دشمني كردن با دوستان اهل بيت(ع). زماني كه اين اتفاق افتاد حق با باطل در هم آميخته مي شود و امر مشتبه مي شود _معمولا در روايات منظور از امر "ولایت" است یعنی یک کاری می کنند که در ولایت تشکیک بکنند_ و مومن از منافق شناخته نمی شود.



این حدیث را من به چند مقصود عرض می کنم، یکی اینکه در آخرالزمان فتنه ها و امتحانات بسیار سهمگینی از مردم جهان، مسلمان ها و بویژه شیعیان گرفته می شود؛ در فتنه های آخرالزمان گروه های زیادی از شیعیان ریزش می کنند.



جای این سوال است که من و شما چرا باید جز دسته ی ریزشی ها باشیم؟ برای عبور از فتنه های آخرالزمان خیلی هوشیاری و تقوا و پاکی دل لازم است.

امیرالمومنین امام علی(ع) می فرماید: در آخر الزمان شیعیان ما این طور می شوند، همانند یک انبار آرد یا گندم یا جو که این انبار را آفت بزند؛ صاحب انبار این ها را بیرون می آورد و آن قسمت هایش را که آفت زده دور می ریزد  و بقیه را داخل انبار قرار می دهد و این کار آنقدر ادامه پیدا می کند و استمرار پیدا می کند تا جایی که به اندازه چند لقمه غذا بیشتر از آن باقی نمی ماند. ریزش در زمان ظهور یک مسئله جدی است و جز با بصیرت و از خودگذشتگی فوق العاده نمی توان از فتنه های آخرالزمان عبور و برای نائب امام زمان(عج) سربازی کرد. نتیجه این فتنه این است که دوست و دشمن گم می شوند.



حضرت امام(ره) در سخنرانی های خودشان یک کلمه کلیدی به ما داده بودند، این کلید یک کلید راهبردی تا ظهور حضرت است؛ این کلید یک سخن ژورنالیستی و مقطعی نیست، در فتنه ی سخت تر از فتنه دجال هم می بینید که امام رضا(ع) به این کلمه ی کلیدی اشاره می کند. آن کلید همان طور که امام در این جمله می فرمایند "هر زمان دشمن ما را تایید کرد معلوم می شود اوضاع نا به سامان است". هر موقع ما نسبت به دشمن تمایلی نشان دادیم، معلوم می شود وضع فکری سیاسی ما خراب است تایید ما از سوی دشمن است.



اخیرا شبهه کرده اند شاید آمریکا که دشمنی می کند با خط رهبری و دوستی می کند با خط دیگران، این شاید یک فریب باشد و آن دشمن اصیل ما نیست! همان طور که یک صهیونیست گفت: "خدمتی که آقای احمدی نژاد به ما کرد هیچ کس نتوانست در این سالها بکند." این یک بلوف است، یک دروغ محض است؛ شما بدانید واقعا این طور نیست، سخت ایستادن های آقای احمدی نژاد در این بخش موجب عزت اسلام نه فقط در ایران بلکه در کل جهان شده است و ضربه های بسیار محکمی به آنها وارد کرده است و کاخ پوشالی آنها را به هم ریخته است؛ من وقتی در اولین مناظره دیدم که اون بنده خدا دارد عزت ایران اسلامی را زیر سوال می برد یا برخورد های قوی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی! بنده در جمعی از دانشجوها بودم و بعد از مناظره گفتم به نظر من آقای فلانی موجود خطرناکی است هر کس هر کاری که از دستش بر می آید و می تواند انجام بدهد؛ گفتند: چرا خطرناک؟ گفتم من تمایل به دشمن را در ایشان می بینم، من عداوت نسبت به دوستان در او دیدم، فتنه شدیدتر از دجال در او دیدم.



من به حاشیه ها اصلا کاری ندارم مثلا به این که اساسا رنگ سبز مخصوص ماسون هاست و حزب سبزها در آلمان متهم هستند به فراماسونر بودن و در روایت هم هست که دجال در آخرالزمان رنگ سبز را برای خود بر می گزیند و حتی شایعه ای هم هست که همین آقا در زمانی که در دولت بودند گرایش به ماسون ها دارند، و در بین نخبگان مطرح بود که او فراماسون است. من به این بحث ها کاری ندارم، این ها بحث ها حاشیه ای است ولی غیر از این بحث ها چیزی که خیلی روشن است این است که به حدی که در 14 خرداد هیچ وقت حضرت مقام معظم رهبری صحبت فرعی مطرح نکردند، کلیدی ترین بحث ها را مطرح کردند و 14 خرداد تمام صحبت های مقام معظم رهبری پاسخی بود به آن حرفی که گفته شد که با محکم ایستادن شما عزت ایرانیان لکه دار شد؛ آقا فرمودند من به هیچ وجه این حرف را قبول ندارم من معتقدم که با محکم ایستادن بر سر ارزش ها، عزت ما پایدار شده است.



بوی تمایل به دشمن می آید تازه الان که مساله حل شده، الان که فلانی توی بغل صهیونیست ها می رقصد، آنها امیدشان یک چنین وضعیتی شده و یک جور فتنه شدید تر از دجال بعید هم هست این فتنه به سهولت خاموش بشود.

ریشه این فتنه در مباحث سیاسی حضرت امام(ره) همان سخن است که فرمودند مواظب باشید دشمن ما را تایید نکند. این یک ملاک عمده است. الان هر کس می خواهد بالا و پائین بکند، بکند همین که مورد تائید دشمن باشد یعنی تمام! یعنی فتنه ی شدیدتر از دجال. هر کس در این مسئله تردید داشته باشد فقط خودش را گول زده و بیمار است؛ «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا...» و اصراری برای اصلاحش نداشته باشید.



ریشه قرآنی بحث تمایل به کفار را عرض می کنم که خیلی بحث جالبی دارد. در تقسیر سوره ماعده در المیزان شریف از آیه 51 بحثی شروع می شود؛ دقت بفرمائید.



قرآن می فرماید: «یا ایها الذین امنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لا یهدی القوم الظالمین ای کسانی که ایمان آورده اید یهود و نصاری را تکیه گاه خود قرار ندهید، آنها تکیه گاه یکدیگرند و کسانی که از شما به آنها تکیه کنند از آنها هستند خداوند جمعیت ستمکار را هدایت نمی کند» چرا شما به سمت یهود و نصارا می روید؛ اگر کسی به آنها علاقه پیدا کند جزو آنهاست؛ و در آیه بعد می فرماید: «فتری الذین فی قلوبهم مرض یسرعون فیهم یقولون نخشی ان تصیبنا دائره فعسی الله ان یاتی بالفتح او امر من عنده فیصبحوا علی ما اسروا فی انفسهم ندمین؛ گروهی منافق را که دلهایشان ناپاک است خواهی دید که در راه دوستی ایشان می شتابند و می گویند: ما از آن می ترسیم که در گردش روزگار مبادا آسیبی از آنها به ما رسد؛ باشد که خدا فتحی پیش آوردو یا امر دیگر از طرف خود تا منافقان از آنچه به نفاق در دل نهان کردند سخت پشیمان شوند» کسی که در دلش یک مرض دارد یک تمایلی به سمت آنها دارد سازشکارانه برخورد می کند؛ کلیدی ترین اختلاف مقام معظم رهبری در این 20 سال اخیر و حتی 3 و 4 سال آخر زندگی امام(ره) با اصلی ترین مسئولین نظام صرفا سر همین مفهوم بود. حتی بنده «جام زهر» را در ارتباط با این موضوع تحلیل می کنم آن برخورد بسیار محکم حضرت امام(ره) با سخنان آقای منتظری را هم در همین راستا تحلیل می کنم و از شما تقاضا می کنم به سخنان امام(ره) 10 روز قبل از پذیرش قطع نامه و بعد از پذیرش قطع نامه توجه کنید ؛ چرا 10 روز قبل از پذیرش قطع نامه امام(ره) این همه از جنگ تقدیر کردند چون کسانی بودند که داشتند جنگ را می بستند.



امام(ره) اطلاعیه دادند که جلوگیری بکنند از بستن جنگ ولی این اطلاعیه امام(ره) کارساز نبود. امام(ره) اطلاعیه که دادند در آن اطلاعیه فرمودند: «امروز باید در جبهه ها تحول ایجاد کنیم؛ امروز کوتاهی کردن در جنگ خیانت به رسول الله است» چطور است یک مرد با آن همه هوش سیاسی که چنین حرفی را می زند و در 10 روز بعد همه چیز را قبول می کند. بعد از اینکه امام(ره) قبول کردند قطع نامه را یک اطلاعیه ای دادند آن جا را هم نگاه کنید. در صحیفه امام(ره) هم هست؛ در این اطلاعیه نیمی از اطلاعیه از دشمنی با استکبار صحبت می شود. چرا امام(ره) از دشمنی پایان ناپذیر و گسترده حتی بعد از پذیرش قطع نامه صحبت می کند؟ چون ایشان می بیند مسئله ای که کشور بواسطه آن در معرض خطر است، کوتاه آمدن در مقابل دشمن است.



3 یا 4 سال مقام معظم رهبری در سالگرد های حضرت امام(ره) مدام تاکیدشان بر این یک ویژگی حضرت امام(ره) و آن شجاعت حضرت امام(ره) بود؛ آقا با چه مسئله ای درگیره چه کسی مورد خطاب ایشان است؟ این مسئله خیلی بالاتر از مسئله لیبرال مسلکی در اقتصاد سرمایه داری، لیبرال مسلکی در مسائل فرهنگی و... است. قرآن می فرماید کسانی که قلوبشان مرضی دارد، یک سرعتی به سمت آنها دارند، خواهش می کنم این کلمه قرآن را تحلیل سیاسی بکنید.



«... یقولون نخشی ان تصیبنا دائره...» وقتی به اینها گفته می شود که چرا سازشکارانه با کفر، با دشمن برخورد می کنی، چه استدلالی می آورند؟



معقول ترین استدلالی که یک انسان انقلابی در خط امام(ره)، یک حزب اللهی می تواند در زبان سازشکاری بیاورد چیست؟



مصلحت!



چرا مصلحت باشد؟ «... یقولون نخشی ان تصیبنا دائره...»



می گویند که: ما می ترسیم که آنها ما را اذیت کنند! چرا باید هزینه های خودمان را الکی بالا ببریم! یک کمی در مقابل آنها سازش کنیم تا آنها ما را اذیت نکنند!



دوستان من در انقلاب 25 سال بود این قصه حاکمیت داشت؛ چهار سال جلوی این قضیه گرفته شد. این 25 سال از اون مصاحبه سخیف آقای منتظری که درباره جنگ شد را در نظر می گیرم تا پذیرش قطع نامه تا آخرین تحمیل ها سر قصه هسته ای.



مهمترین امری که در جریان این نبرد _نبردی که بین شجاعت حضرت امام(ره)، دشمن ستیزی حضرت امام(ره)؛ نبرد بین کسانی که مقابل دشمن یک ذره کوتاه نمی آید با جریان سازشکاری_ باید به آن توجه شود چیست؟ ما باید به تقویت بنیان های ولایت توجه بکنیم. در جریان نبرد ما یک چیز بیشتر نمی خواهیم آن هم قدرت ولایت است. هر کلامی که برود توی شبکه BBC فارسی خیانت به اسلام است؛ الان نبرد اصلی این نقطه است. خط سازشکاری در سوره مائده مشخص شده است: «... نخشی ان تصیبنا دائره...» و در ادامه سرانجام این گروه را می فرماید.



«یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یوتیه من یشاء و الله واسع علیم؛ ای کسانی که ایمان آورده اید هر کس از شما از آئین خود باز گردد (به خدا زیانی نمی رساند) خداوند در آینده جمعیتی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند، در برابر کافران نیرومندند، آنها در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش کنندگان هراسی ندارند. این فضل خدا وسیع و خداوند داناست مائده آیه 54»



اگر شما مرتد بشوید من کس دیگری را جایگزین شما می آورم، معنای مرتد شدن در این آیه تمایل سازشکارانه به کفار است اینها را خدا اسمشان را مرتد می گذارد. سرنوشت این گروه چیست؟



این سنت خداست که خدا می فرماید: من این گروه سازشکار را بر می دارم و گروه دیگر را جایگزین شما می کنم که ویژگی گروه بعدی این است که: «... اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ...» آن گروه از سرزنش سرزنش کنندگان نمی ترسند. اگر همین رئیس جمهور، همین مجلس، همین دولت مرد ها هم روحیه سازشکارانه به خودشان بگیرند خدا عوض می کند، خدا اینها را بر می دارد یک گروه دیگر جای آن ها می آورد.



حال این که می گویند خدا بر می دارد، چگونه بر می دارد؟ خداوند خودش بهانه اش را درست می کند، پسر یکی را خراب می کند، همکار یکی را خراب می کند و بالاخره بالا پایین می کند و برمی دارد.



پس ما اگر با یک نگاه به ظهور حضرت و فتنه های آخر الزمان، به داستان خودمان برگردیم و نگاه کنیم؛ امام رضا(ع) فرمودند فتنه بدتر از دجال چیست؟ آن فتنه ای که در آن موالات با اعداء است و معادات الاولیاء است. همان طور که می بینید بر سر پشتبان ها  حرف های رکیکی در کنار الله اکبر گفته می شود که مصداق معادات الاولیاست. این فتنه توانسته یک آثاری از خودش به جا بگذارد. این فتنه می خواهد این خط را جلو ببرد؛ این فتنه بدتر از فتنه دجال است. این فتنه آخرش یک روحیه ی سازشکارانه است و اگر مبانی نظری سیاسیون در قرآن نگاه کنیم می بینیم این یک مساله مقطعی نیست این یک منش و تفکری است که همیشه وجود داشته.



ای کاش آن محاصره برای حضرت امام(ره) صورت نمی گرفت!



کلام کلیدی حضرت امام(ره) هم فراموش نشود که فرمودند: هر موقع دشمن ما را تائید کرد، آن روز روز بدبختی ماست.



در روایت داریم: خدا بزرگترین نصرتی که برای مومنان و بندگان خودش فرستاده «وجود دشمن» است. مساله دشمن را به شدت جدی بگیرید.



تحلیل دوم: جریان تحمیل گری



بر می گردیم به گذشته تاریخ و از شهر کوفه شروع می کنیم و به دوران انقلاب خودمان می رسیم. در شهر کوفه که شهر نخبگان جامعه بود، مهمترین مساله ای که امیرالمونین علی(ع) را اذیت کرد و همین مساله و دقیقا همین مساله منجر به شهادت حضرت اباعبد الله الحسین(ع) به دست پارکابی ها و سربازان علی(ع) شد جریان تحمیل گری بود.



امیرالمومنین(ع) از جریان تحمیل گری چنین سخن می فرمایند: «لقد کنت امسا امیرا فاصبحت مامورا لقد کنت امسا ناهیا فاصبحت منهیا» من امیر بودم اما الان مامور شدم، از بس که شما حرف های خودتان را تحمیل می کنید، شما نهی می کنید، شما دارید تحمیل می کنید. جریان تجمیل هایی که رسول گرامی اسلام(ص) و علی(ع) پذیرفت، جریان تحمیلگری که توسط نخبگان بر ایشان انجام می گرفت، جریان تحمیلی که بر امام حسن مجتبی(ع) شد، به جایی رسید که تا امام حسین(ع) تصمیم گرفت دیگر تحمیل نپذیرد و سیدالشهدا را قطعه قطعه کردند.



نبرد سید الشهدا(ع) به این دلیل بود که ایشان تحمیل را از جانب دوستان! را نپذیرفت و قطعه قطعه شد.



دوستان یا دشمنان؟



دوستان! چون تحمیل از جانب دوستان را نپذیرفت کار بدان جا کشید.



شمر و عمرسعد جزء خوارج نبودند اینها دوستان امام حسین(ع) محسوب می شدند. شمر جزء مجروحین پای رکاب امیرالمومنین(ع) بوده است.



عمرسعد در جوانی خطاب به امام حسین(ع) می گفت: "این مردم دیوانه اند! به من می گویند بر اساس برخی اخبار و روایات، تو قاتل حسین خواهی شد" امام حسین(ع) به عمرسعد می فرمود: "من کاری ندارم مردم چه می گویند ولی عمرسعد من هر موقع که از دنیا بروم، تو بعد از من زیاد زندگی نمی کنی" و حضرت این سخنان را در روز عاشورا به وی یاداور شد.



تمام عظمت قطعه قطعه شدن حضرت امام حسین(ع) برای لو دادن دوستانیست که ظرفیت قتل دارند. آقا جان این یارو ظرفیت داره حسین تیکه تیکه بکند! چرا ما شعورمان نمی رسد؟



چرا باید شهید دیالمه 27 سال پیش این ظرفیت ها را در بعضی ها تشخیص بدهد اما ما این ظرفیت ها را در جلوی چشممان ببینیم و تشخیص ندهیم؟! کربلای امام حسین(ع) که نمی خواهد یزید را به ما معرفی کند. خواسته دوستان امیرالمومنین(ع) را به ما معرفی کند! و بگوید ببینید اینها چه ظرفیت هایی دارند. اما مگر اینها چه ویژگی ای داشتند؟ مهمترین ویژگی اینها تحمیلگری بود.



عمرسعد تا چند روز قبل از عاشورا می گفت، من می ترسم آخر شمر مرا وادار به کشتن حسین کند! عمرسعد می خواست بیعت با یزید را هم به حسین(ع) تحمیل کند.



خب در انقلاب ما در چه تاریخی آقا فرمان دادند به دوستان خودش که جوان ها را جمع کنید می خواهم با آنها صحبت کنم؟ که در آنجا یک جوان به علت ازدهام جمعیت شهید شد (که خواب هم دیده بود که شهید می شود، غسل شهادت هم کرده بود) که از آن جا بود آقا چفیه انداختند گردنشان و دیگر برنداشتند و گفتند پس از این اگر کسی بخواهد صلح امام حسن(ع) را تحمیل کند، دیگر تحمیل را نمی پذیریم، و ما برخورد حسینی خواهیم کرد. از آن جا آقا به مرور مقابل تحمیلگری ها ایستادند، تحمیلگری هایی که امام(ره) هم بعضا مجبور به پذیرش بود.



تحمیل گر ها هم مشخص هستند چه کسانی اند؛ داریم، فلان شخص در خاطراتش می نویسد به امام(ره) گفتیم این؛ امام مخالفت کردند، اصرار کردیم، وادار شدند پذیرفتند.



جریان تحمیل گری از ابتدای انقلاب بوده؛ سخنان امام(ره) در رابطه با این که چه چیزهایی به ایشان تحمیل شده در نامه 6/1 را به خاطر بیاورید. "والله من از اول به بنی صدر راضی نبودم، والله از اول با آقای منتظری راضی نبودم". شما در خاطرات آقای ری شهری می خوانید قبل از اینکه آقای منتظری مطرح بشود به معضی از دوستان خودش فرمود قصه آقای منتظری را مطرح نکنید ولی آنها ایستادند جلوی امام(ره) و گفتند ما مطرح می کنیم و مطرح کردند.



جریان تحمیلگری نسبت به ولایت چرا صورت می گیرد؟



و حالا دو حالت بیشتر ندارد یا این قدر تحمیلگری می شود که روزگار همانند زمان سیدالشهدا(ع) می شود یا ایستادگی می کنید و فرج آقا امام زمان(عج) فرا می رسد، لذا زمانی که مقام معظم رهبری تحمیل گری را نمی پذیرد و بنا شده سفت و محکم بایستد. حتی برای کسانی که در خط آقا هم حرکت می کنند و یک اشتباهی می کنند آقا محکم می ایستد.



بعضی ها همش می خواهند مدام آقا را قانع کنند که ایشان کوتاه بیاید!



امیرالمومنین(ع) به ابن عباس می فرمایند: تو می توانی به من مشورت بدهی و من آنوقت نگاه می کنم ببینم مشورت تو چگونه بوده و اگر من تو را اطاعت نکردم تو باید مرا اطاعت بکنی.



ابن عباس! تو باید بگویی چشم!



اوج جریان تحمیلگری در این 4 سال بود و آنها تمام تلاش خود را کردند، دشمنان تقلا کردند، و در این جریان تحمیلگری مشارکت کردند و الحمدلله مقام معظم رهبری ایستادگی کردند. ایستادگی در مقابل این تحمیل، یکی از دلایل ظهور نزدیک آقا امام زمان(عج) است که این اعتقاد شخصی بنده است.



این جریان تحمیلگری را هر چه ما محکم تر، بی هزینه تر در مقابلش بایستیم، جامعه ما کمتر آسیب خواهد دید و هرچه پرهزینه تر بخواهیم در مقابل جریان تحمیلگر بایستیم، ضربه های بیشتری خواهیم خورد.



چاره ای نیست؛ ما برای اینکه جلوی جریان تحمیل گری را بگیریم، باید شخصیت ها را افشا کنیم. باید تحمیلگری ها را افشا کنیم. باید خط تحمیلگری را برملا کنیم و این خط را کاملا توضیح بدهیم.



تحلیل سوم: رفتن به سمت حقیقت، نه مصلحت



هر جامعه ی اسلامی که تشکیل می شود، مجبور است بعضی مصلحت ها را تحمل کند. ولی جامعه ی اسلامی بعد از گذشت زمان، از مصلحت ها فاصله می گیرد و به حقیقت ها رو می آورد. جامعه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن هست و آن جامعه را تاسیس کرده؛ چقدر مصلحت ها را پیامبر گرامی(ص) اسلام پذیرفتند؟ از ازدواج های ایشان تا نزدیک کردن خیلی ها به خودشان، تا تحمل کردن آن تروریست هایی که می خواستند پیامبر را ترور کنند، تا آنجایی که می خواهد وصیت نامه بنویسد و ننوشتن را تحمیل می کند و ایشان این مصلحت را می پذیرد.



این مصلحت پذیری ها در دوران امیرالمومنین(ع) و 25 سال خانه نشینی ایشان و دوران 5 ساله حکومت ایشان ادامه دارد که حضرت می فرماید: اگر من می خواستم تمام احکام اسلامی را به حقیقت عمل کنم و اجرا کنم، همین چهار نفری که در کنار من بودند هم از بین می رفتند، لاجرم مصلحت ها را می پذیرد.



جامعه تا صلح امام حسن(ع)، تا قیام امام حسین(ع) پیش می رود.



قیام امام حسین(ع) نقطه ایست که جریان مصلحت به حقیقت، به نقطه ی نهایی خود می رسد و امام حسین در شرایطی قرار می گیرد که به حقیقت عمل می کند.



اما دوباره در یک دوران تاریخی به این نقطه می رسیم.



روی داستان خوارج یک کمی فکر کنید که این می تواند جز تحلیل چهارم قرار بگیرد.



در روضه ها همیشه از نمکدان شکنی کوفیان می گویند که چه کردند و چه ها کردند با اباعبدالله الحسین(ع) چه کردند، با امیرالمومنین(ع) چه کردند. خب درست است دیگر کارهای امیرالمونین(ع) اثری نداشت، مردم به طعنه امیرالمومنین(ع) می گفتند: مردان ما را کشته ای و حالا می آیی به یتیمان ما غذا می دهی؟



ببینید فضا تا چه حد می تواند تاریک بشود. ببینید اگر شما با زبان روشنگری نکنید، باید1400 سال بگذرد تا بشود این حرف ها را زد. همین امروز هم نمی توان به سادگی رفت وسط شهر و قصه و ماجرای خوارج را شفاف گفت. قبول دارید اگر بخواهیم داستان خوارج را رک و پوست کنده بگوئیم، یک عده ای با امیرالمومنین(ع) بد می شوند؟ ما که قتل عامی نکرده ایم. قبول دارید در آن صورت امیرالمومنین(ع) را به ضایع کردن حقوق یشر محکوم می کنند؟ این علی که اسوه ی ازلی و ابدی تاریخ است، ببینید چقدر در فشار و منگنه است؟



از شما می پرسم... خون کوفیان که از ما رنگین تر نیست؟ ما چرا نباید این امتحان ها را پس ندهیم؟ چرا نباید بین ما خوارج تولید شود؟ تا ملتی نشان ندهد که مثل مردم کوفه نیست! امام زمان(عج) خواهد آمد؟

من فقط یک پیشنهاد دارم برای اینکه این آزمایش سهمگین از ما گرفته نشود.



روشنگری کنید تا کار به خوارج نکشد. در زمان امیرالمومنین(ع) که صحنه اینقدر تیره و تار شد، چه رسد به زمان نائب امام زمان(ع) یعنی مقام معظم رهبری، همان شیطان الان هم هست، همان تجربه را هم دارد! همان مومنین ضعیف هم الان هستند! شما دلیلی دارید آن کسانی که در مردم کوفه بودند و نمک امیرالمونین(ع) را خوردند، سر سفره ایشان نشستند، و آخر نمکدان شکستند؛ آیا دلیلی دارید که الان چنین اشخاصی نباشند؟! چه دلیلی هست؟! چرا آن نفاق و آن ضعف ایمان در جامعه ما نباشد؟! پس روشنگری کنید.



امتحان خوارج یکی از امتحان های سهمگینی بود که امیرالمونین(ع) مجبور شد به حقیقت بیشتر عمل بکند. جنگ شد. امان از آن وقتی که نوبت به انجام حقیقت باشد و تحمل کردن مصلحت دیگر مصلحت نباشد! آن وقت چه فتنه ها و آشوب های سهمگینی ایجاد می شود. کدام یک از پیامبران و اولیای الهی را بالای منابر لعن کردند، غیر از علی بن ابی طالب(ع). چرا؟ چرا لعن کردند؟ آن وقت مقام معظم رهبری در مقابل امیرالمومنین(ع) چه چیزی دارد که امیرالمومنین(ع) بخواهد اینقدر متهم و مظلوم بشود و ایشان نشود؟ خب طبیعی است که آقا هم مظلوم خواهد شد.



شما و روشنگری نباشد ایشان مظلوم تر هم خواهد شد. آن امیرالمومنین(ع) که پیامبر(ص) دستشان را به عنوان ولی بالا برد، «من کنت مولا فهذا علی مولا» را داشت، این طور مظلوم می شود. مقام معظم رهبری که یک نامه از آقا امام زمان(عج) ندارد که بگوید من نائب ایشانم. خب اگر من و تو بیدار نباشیم ایشان هم مظلوم می شود! چرا بعضی وقت ها باید به مماشات رفتار کرد؟



جان دادن در راه خدا خیلی آسان تر از آبرو دادن در راه خداست. والان نوبت آن است که خواص و نخبگان مملکتی آبرو در راه خدا بدهند؛ اما بهترین ها خساست می کنند. مثل کسی که در خط مقدم جبهه، فرار کند.

چرا شما این نخبگانی را که می شناسید محاصره و دوره شان نمی کنید؟! چرا به ایشان نمی گوئید که خجالت بکشند از سکوتشان؟



ای کسانی که نان ولایت فقیه را می خورید! ای کسانی که نان حزب اللهی بودن و اصولگرا بودن را می خورید! این طور آدم اصولگرا می شود؟ تو زنده ای؟ تو نفس می کشی؟  تو زبان در کامت هست؟ و عوامل فتنه محاکمه نمی شوند فقط بخاطر اینکه آقایان ترسو هستند. جگر ندارید؟ چرا آنها را به دادگاه نمی کشید؟ مگر کم فتنه کرده اند؟ مگر حکم امام نیست؟ مگر حکمشان اعدام نیست؟ چرا مصلحت اندیشی می کنید؟ نتیجه مصلحت اندیشی تو چیزی جز گمراهی مردم نخواهد بود. اصولگراهایی که با رای مردم بالا آمدند، خوابند؟ کجا رفتند؟ پیک نیک رفتند؟ جایشان گرم و نرم شده؟ چرا از آبروی خود نمی گذرند؟ آن قوم آخرالزمانی که در سوره مائده توصیف شده و برای شما خواندم.

فرموده که : « لا یخافون لومه لائم» از سرزنش نمی ترسند، از آبرو دادن نمی ترسند.



امام زمان(عج) نمی آید چون 313 نفر که از آبرو دادن نترسند، نداریم. با کی بیاد؟!



از نمایندگان اصولگرای خود بخواهید جواب بدهند؛ که چرا روشنگری نکردند؟ چرا شکایت نکردند؟ چرا به دادستانی، به قوه قضائیه فشار نیاوردید که بعضی ها را به دادگاه بکشد؟ چرا شوخی می کنید، چرا بازی می کنید با خون مملکت؟ با خون شهدا؟ کی باید این حرفها را بزند؟



به من می گویند حاج آفا شما وجهه خودتون را خراب نکنید! سیاسی حرف نزنید! خاک بر سر اون وجهه ای که بخواهد ما را از انجام وظیفه دور کند. من با سکوت در برابر این دجال های کثیف که استعداد قتل اباعبدالله الحسین از شراره های چشم های کثیفشان می بارد، خیانت به فرج امام زمان بکنم؟ من دوست و دشمن را قاطی نمی کنم ولی دوستان حسین را کشتند. داریم همه مسائل را ماستمالیزیشن می کنیم!

ما باید جریان رسیدن از مصلحت به حقیقت را دنبال بکنیم  و به جایی می رسد که فرج آقا امام زمان(عج) رخ دهد.



علامت اینکه کمتر به مصلحت عمل شود در خطبه های نماز جمعه آقا چه بود؟ فرمودند این مناظره ها خوب بود، فقط احساساتی نشوند. یعنی چی؟ یعنی همان حقایق را بگویند اما بدون احساساتی شدن. و بعد فرمودند بایستی ادامه پیدا کند. اما می دانید که ما الان جرات نداریم ادامه بدهیم؟ می دانید اگر بنا بود همان مناظره ها ادامه پیدا می کرد، الان باید چه حرف هایی در تلویزیون مطرح می شد؟ حداقل باید این بحث مطرح بشود که چرا آنهایی که می خواستند شکایت کنند چرا شکایت نکردند؟ ولی خواص جامعه جا زدند؟ آن قدر حقیقت گرا نیستند؟



در به سمت حقیقت رفتن چه اتفاقی می افتد؟ ریزش ها و رویش هایی رخ می دهد؛ اگر من و تو ساکت نمانیم، این رویش ها بر ریزش ها غلبه خواهد کرد.
 
علیرضا رحمانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۷:۰۲
شاید این آقا نمی دانند که تئوری مصلحت و تحمیل اگر واقعیت داشته باشد و ناشی از فشار بیرون بر ولی و امام جامعه باشد و نه ناشی از درک درونی و اقناع ذاتی، مثل آن که علی علیه السلام برای حفظ اصل اسلام سکوت کرد و ...، آن وقت خود مقام ولایت و امامت در معرض تهمت ترس و فدا کردن اصول قرار می گیرد.
چرا ما عادت داریم که به نام دفاع از امامت و ولایت جلوتر از امام حرکت کنیم و خود را با این توجیهات تابع ولایت بدانیم؟
چرا با هزار ترفند می خواهید تند روی های خود را توجیه کنید و به آن صبغه دینی نیز بدهید؟
حتی سخن مقام معظم رهبری را قلب می کنید تا نشان دهید که باید همان حقایقی که در مناظرات بیان شد ادامه یابد و فقط احساسی بیان نشود. آیا مقام معظ رهبری نفرمودند که نباید به کسی اتهام زد؟ آیا باید همان اتهام زنی ها ادامه یابد و فقط احساسی نشوند؟

خدایا ما را از شر فتنه ها و فتنه گران در دو سوی این فتنه حفظ فرما و مگذار به اسم دین ایمان خود را از دست بدهیم. (276394)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۲۲:۰۳
من متوجه نشدم منظور شما چی بود ایشون هم دقیقا به این فشار های بیرونی بر ولایت اشاره می کردند که می خواهند نظر خود را تحمیل کنند...
ایشون هیچ گاه نگفتند که این تند مناظرات ادامه بیابد ولی فقط احساسی نشود.
جان کلام ایشون این بود که توی مناظرات قبل انتخابات احساس بر منطق غلبه کرد و این روند نباید ادامه بیاید...
احساس من این است که شما خوب مطالعه نفرمودید شما کلام ایشون رو تکرار کردید و بازخواست کردید که چرا چنین سخن نگفته است در حالی که دقیقا همین حرفها گفته شده...
ایشون میگن که نباید از آبرو بردن ترسید که نکند به خاطر حمایت ما از ولایت دو رای سبز از دست داد باید از رهبری به حق دفاع کرد جایی که باید سکوت نکرد صحبت کرد روشن گری کرد....
اتفاقا نترسیدن از هجمه و بیان حقیقت تمام حرف ایشون بود. (276412)
 
علیرضا رحمانی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۲۲:۲۵:۵۳
با سلام
1- شاید هم شما خوب نخواندید. دوباره بخوانید. ار حوصله ندارید این هم عین سخن آقای پناهیان در پاراگراف آخر:
\"علامت اینکه کمتر به مصلحت عمل شود در خطبه های نماز جمعه آقا چه بود؟ فرمودند این مناظره ها خوب بود، فقط احساساتی نشوند. یعنی چی؟ یعنی همان حقایق را بگویند اما بدون احساساتی شدن.\"
2- نکته مهمی که در نوشته من بود و شما ظاهرا متوجه نشدید این بود که گاه ولی یا امام جامعه بر اساس مصلحتی سکوت اختیار می کنند. مثل سکوت امام علی علیه السلام. یا صلح امام حسن علیه السلام. ولی قطعا این سکوت به دلیل تحمیل دیگران و ترس نیستو الا امام از امامت ساقط خواهد شد. بلکه مصلحت بالاتری در کار است. حال آیا باید امام جامع سکوت کند و امر به آرامش نماید اما مدعیان طرفداری از امام در جامعه تند روی کنند و خود را نیز پیرو امام بدانند؟
3- برادر عزیز من نه گرایشی به اصلاح طلبان دارم و نه مبانی معرفتی آنان را می پذیریم. اما از آن طرف هم تند روی اطرافیان آقای احمدی نژاد و نیز شاگردان آقای مصباح یزدی را مصداق عینی مخالفت ولایت و متشنج کردن جامعه می دانم. به خوبی استنباط می کنم که اینان نتوانسته اند نظر خود را بر رهبری تحمیل کنند و حال می خواهند با فشار از پایین رهبر انقلاب را مجاب نمایند. همان استراتژی کهنه اصلاح طلبان یعنی فشار از پایین و چانه زنی از بالا. (276475)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۱:۵۹:۳۷
تندروي يعني چه؟‌مي شود يك كسي اين واژه تندروي را براي ما معنا كند اينكه براي مردم افشاء‌كنيد خواص مردودي را مي شود تندروي ؟ بايد منتظر بود كه خود ولي و امام بيايند يك به يك نام ببرند ؟ آيا اين شان ولي است ؟‌آيا همراهي با ولي يعني اينكه سكوت كني و هعه تكليف را بر عهده ي خود ولي بگذاري و بگويي من دارم همراهي مي كنم و از امام جلو نمي زنم؟‌مي شود مرز همراهي و سكوت را براي ردم روشن بگويي ؟‌آنجا كه رهبري مي گويد خواص مردودي و يا آنانكه در گاه سخن گفتن سكوت مي كنند يعني چه؟ انان بايد چه بگويند كه نگفته اند خوب آنها هم با عرايض شما توجيه مي كنند تا خود رهبري اسم نياورده ما چه بگوييم؟ ولي يكي بايد بالاخره از عرض خود بگذرد و سخن بگويد تا زمينه براي رهبري را فراهم كند (276613)
 
رحیمی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۹:۰۲:۵۸
انگار یه مقاله دیگه رو خوندی شما! یا داری آدرس غلط میدی .
دوباره مقاله رو بخون (276433)
 
محمد فیاض
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۱:۲۸:۱۷
آقای پناهیان این همه مقدمه چینی کردند که نشان دهند حقیقت یکی است و هدف همه ائمه ارائه آن حقیقت است. اما در شرایطی حضرت علی مجبور به سکوت می شوند و درجایی می توانند حکومت برپا کنند و در آن شرایط هم نتوانستند همه حقایق اسلام را پیاده کنند. امام حسن (ع) مجبور به صلح شدند ولی امام حسین (ع) در شرایطی که حقیقت را بیان کردند شهید شدند. همه ائمه نور واحدی اند که باشرایط مختلف به مقتضیات زمان و جامعه عمل می کنند. دوست عزیز آقای رحمانی آیا ما به عنوان افراد این جامعه وظیفه روشنگری نداریم؟ تا کار به صلح امام حسن (ع) یا شهادت حضرت حسین (ع) نرسد؟ آیا وظیفه ما در فتنه های آخر الزمان جز روشنگری حقایق برای سایرین است تا شرایط ظهور امام زمان (عج) فراهم شود؟ (277358)
 
فاروق
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۱:۵۷:۲۵
آقاي رحماني به نظر مي رسد واقعا شما از سراسر متن و مقدمه و موخره آن فقط پاراگراف آخر آن را خوانده ايد و اظهار نظر نموده ايد.
و نتيجه گيري كرده ايد كه\"تئوری مصلحت و تحمیل اگر واقعیت داشته باشد و ناشی از فشار بیرون بر ولی و امام جامعه مي باشد و نه ناشی از درک درونی و اقناع ذاتی\"
1-آيا واقعا چيزي به نام تئوري مصلحت و تحميل وجود دارد يا شما خود چنين تئوري را پايه گذاري كرده ايد.
2- يا به چيزي با عنوان مصلحت و تحميل اعتقاد داريم يا نداريم.عدم اعتقاد ناشي از چشم بستن بر رويدادهاي بزرگ تاريخي مي باشد كه در بسياري از مراجع متقن تاريخي موجود مي باشد.پس چيزي تحت عنون شك به اين موضوع جاي بحث دارد.
3-شما از كجاي صحبتهاي آقاي پناهيان به اين نتيجه رسيده اي كه وي مصلحت و تحميل را ناشي از درك دروني و اقناع حضرت معصوم (ع) بداند .ونه ناشي از فشار بيرون و از كجا به اين استنباط رسيده اي.
4- در كجاي بحث آقاي پناهيان به اين نكته اشاره شده است كه در مناظرات بايد به افراد توهين شود.از كجاي صحبتهاي او استنباط كرده اي كه گفته باشد يا اشاره كرده باشد كه\"باید همان اتهام زنی ها ادامه یابد و فقط احساسی نشوند\".شما حوصله نكرده اي كه صحبتهاي او را بخواني و در مورد آن نظر بدهي آن وقت اتهام زده اي كه او صحبتهاي رهبري را تحريف كرده و جلوتر از رهبري تند روي مي كند.
5- در بسياري از بخش هاي آقاي پناهيان اشاره به تقويت رهبري شده است و همه مي دانيم تقويت رهبري به پيروي از اوست.دركجاي صحبتهاي ايشان به پيشي گرفتن از رهبري اشاره شده است.
5- زماني كه امام معصوم (ع)سكوت كردند ياران واقعي ايشان نيز سكوت كردند و كساني كه تندروي كردند شدند خوارج كه بعدها نيز جلوي ايشان ايستادند كه در سخنان آقاي پناهيان نيز به آن اشاره شده است.اما روي ديگر سخنان او اين است كه برخي \"دوستان\" نيز به خاطر مصلحت طلبي ها كه اتفاقا قرآن كريم نيز به نمونه اي از آنها اشارت كرده است در زمان لازم كوتاهي كردند و مصلحت انديشي كردند،كه اتفاقا وجه ديگر صحبت است و رهبر عزيز نيز در سخنراني هاي زيادي با آن اشاره كرده اند.
6- امروز برخي از دوستان شبهه مي كنند كه مگر رهبر معظم انقلاب معصوم است كه از تاريخ اسلام و مصداقهاي آن براي دوران فعلي استفاده مي شود.جواب اين است كه قرآن كريم يكي از آينه هاي عبرت را تاريخ قرار داده است تا ما(و انسانهاي قبل از ما و بعد از ما) از آن پند بگيريم،بهرحال آنچه در قرآن كريم به عنوان تاريخ آمده است كه غالب موارد يكطرف ماجرا معصوم(ع) بوده است به عنوان عبرت انسانها آمده است نه زبانم لال به جهت داستان سرايي.
7-بهر حال نمي شود عبرت گيري ازتاريخ صدر اسلام را فراموش كنيم و يا آن را استثنا كنيم،درست است كه در بحث حكميت يكطرف ماجرا معصوم بوده است اما خود موضوع حكميت در مورد نزاع بين جناح حق و باطل و سهل انگاري برخي خواص و ناداني و كوتاهي آنها و رندي و فريب دشمن مي باشد.و ربطي به شخص و اشخاص ندارد.
با اندكي تخليص...خدایا ما را از شر فتنه ها و فتنه گران حفظ فرما و مگذار به اسم دین ایمان خود را از دست بدهیم. (277376)
 
فاتح
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۸:۴۹
عالی بود.
فتنه اخیر برای من رحمت بود.
خیلی از ابهام های موجود در ذهنم درباره انقلاب و امام رفع شد. چون دیدم امام با چه جماعتی این انقلاب رو پیش می برد.
و در تاریخ بی سابقه است اینچنین ایمان اهل حق و نترسیدن از فتنه دوستان.
و باز هم تجربه عینی دیگری که:
اهالی حق! از باطل نهراسید. (276396)
 
محمود
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۲۱:۲۵
مغشوش و بدون روش . بسیار متعصبانه و عجیب. افسوس بر دانشگاه و حوزه با چنین اساتیدی (276397)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۹:۵۰:۵۲
اتفاقا بسیار زیبا و روشمند بود. لطفا مستند موارد تعصب را ذکر نمایید. هزار سلام بر دانشگاه و حوزه با چنین اساتیدی و افسوس که این سخنان اینقدر دیر منتشر می شود. (276448)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۰:۱۴:۰۷
آقا محمود درست می گویی.
یک نگرانی هم با خواندن این نوشته به وجود می آید. چگونه یک نفر می تواند اینگونه خود را در مسیر صلاح بداند و دیگران را در مسیر غیر صلاح؟ این روش دارد به طرز نا مناسبی فراگیر می شود. بزرگان دینی کاری کنید که این افراد اسلام را با قیاس های نا مناسب به خطر می اندازند.
واقعا از این کلمات و از این سخنرانی به خدا پناه می برم. (276499)
 
مرجان
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۱:۳۳:۳۲
دوست عزیز مگر شما خودتان را به ناحق می دانید و دیگران را بر حق؟ شما هم که ایشان را به ناحق می دانید پس چرا از این رویکرد مشابه ایشان افسوس می خوردید؟ شما که دیگران را رمال و جادوگر می دانید آیا معتقدید که دیگران بر حقند و شما به ناحق؟ این یه دور باطل در تفکرات شماست:
اگر استدلالی برای نفی تفکر مقابل نداشتید می گویید عجب! این خود را حق مطلق می داند و دیگران را باطل مطلق. در حالی که خود هم همین تفکر را دارید و اصولا همه تفکر خود را درست تر می پندارند وگرنه به تفکر مخالفان خود گرایش پیدا می کردند... (277362)
 
میثم
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۲:۱۷:۵۰
متاسفانه تعصب در کلام و بیان شماها نمایان است و نه در کلام آقای پناهیان.ایشان حق را بیان نمودند. این روزها هر کس ار حق و حقیقت بگوید،وقایع را بیان کند و ماهیت باطل را از حق تمیز دهد، به تند روی و تعصب متهم میشود. همانند روزگاری که مولای متقیان علی ابن ابیطالب مورد هجمه از جانب عوام و خواص روزگار خویش بود به جرم حق گویی. (276517)
 
سجاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۲۱:۴۸
تا حدی درست است ولی باید بپذیریم نقش رایحه ای ها و سبزها در جفا به نظام و رهبری یکسان است . (276398)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۲۲:۳۹:۴۷
نه خود رهبر فرمودند یکسان نیست. فرمودند نمی شود بگویید این طرف هم مثل آن طرف اشتباه کرده. اشتباه این طرف با آن طرف یکسان نیست.
حالا خود رهبر بهتر می دانند یا شما؟
جانم فدایت سید علی که تنهاترین رهبر دورانی. (276476)
 
عباسعلی زارع
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۲۸:۲۴
با سپاس و قدردانی از جناب پناهیان که الحق و الانصاف تحلیل های بسیار دقیق و مثبت و سازنده ای دارند و برای همگان قابل استفاده است (276400)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۴۰:۳۴
سلام
من هیچ وقت ادعا ندارم که رهبر معصوم است یا اشتباه ندارد این ادعایی است که خود ایشون هم نداره و در نماز جمعه فرمودند که ما هم خطا می کنیم پس مقایسه من از ناحیه عصمت نیست سوال من این است که چرا تک تک اتفاقاتی که دشمنان حضرت علی برای حضرت علی پیش آوردند داره این دوره هم تکرار میشه...
چرا بین دشمن های حضرت علی و رهبر ما خیلی شباهت وجود داره؟
ممنون از صحبت های آقای پناهیان...
مقایسه ها و مصداق های جالبی بود. (276402)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۴۹:۳۹
\"خدمتی که آقای احمدی نژاد به ما کرد هیچ کس نتوانست در این سالها بکند.\" این یک بلوف است، یک دروغ محض است؛ شما بدانید واقعا این طور نیست،....به نظرشما دربخش مشترک منابع گازی با قطرونفتی با عمان دولت احمدی نژادچه ضربه ای به این دول امریکایی -انگلیسی زد؟ (276405)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۰:۵۵
من چندتا خواهش از همه دارم
1. چرا هر کی می خواهد حرفی بزنه دم از مردم می زند و خود را نماینده مردم می داند، بابا جان حرف خودت را بزن اگر حسابی بود ما می پذیریم دیگه نیاز نیست از طرف ما و به نمایندگی ما حرف بزنید.
2. برای یکبار برای همیشه به ما (یکی از مردم) بگویید ما تا کجا حق داریم؟ چه جوری باید حقمان را بگیریم؟
3. هیچ گاه حاکمان و نظامها مظلوم نیستند و تازه اگر سیستمی که مردمی است ضرر کند به نوعی این ضرر متوجه مردم است پس سیستم و نظام فراتر از مردم نیست. این مردم هستند که نظام وسیستم مورد نظر خود را انتخاب می کنند نه بالعکس.
4. چرا مسایل تاریخ اسلام را اکنون می خواهیم کپی سازی کنیم؟ مسایل تاریخی باید در بستر حوادث تاریخی و با توجه به زمان و مکان خود بررسی شود که اکنون نه آن زمان است و نه ان مکان. در ثانی اگر می خواهید مقایسه کنید چه کسی امام علی(ع) است و چه کسی معاویه؟ ما باید بپذیریم امام علی معصوم بوده و بری از خطا و اشتباه ولی در جامعه کنونی معصوم نداریم. بنابراین استناد تاریخی در این جا محال است.
5. اگر همین طور که آقای پناهیان قرینه سازی کرده اند آیا به دیگران هم حق می دهند که در تاریخ اسلام بچرخند و شخصیت های مورد پسند خود را انتخاب نمایند و علیه او و حامیانش علم کنند.
6. اگر یا اعدام سران فتنه واقعا\" کشور به آرامش، امنیت و رشد در همه زمینه ها می رسد همین الان همه آنها را اعدام کنید، چرا قربانی چند نفر ارزش توسعه کشور را داراست
7. سیاست علم زد و بند است بهتر نیست به جای اعدام و قتل که پیامد بدی در جامعه دارد و قبح این اعمال از بین می رود سیاستمداران در کنار هم بنشینند و تدبیری برای حل این مشکلات بیندیشند.
8. چرا ما مردم ایرا عادت داریم در همه چیز دخالت کنیم در حالیکه ما در آن زمینه اطلاعات کافی نداریم؟ ایا فکر نمی کنید اگر رهبران ما این گونه نبودند مردم ما هم این گونه نبودند؟ ایا شده وزرا و رییس جمهور و حتی مردم کوچه و بازار از آنها سوالی پرسیده شود بگویند بلد نیستم؟
حالا که اون مناظره (اطاعت-زاکانی) مردم دیدند دلیلی نداره متن من را سانسور کنید! (276407)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۲۱:۴۵
جفا به هر کسی و هر نظامی مذموم است...
الان با تهمت دروغین تقلب بیشتر حق نظام ضایع شده است یا اشخاص حقیقی پس مطالبه حق نظام زیاد هم غیر منطقی نیست.
شما ناراحتید که چرا حوادث را کپی سازی می کنند و برداشت خود را می کنند بهتره سوالتون رو اصلاح کنید چرا حوادث تاریخی تکرار میشه چرا هنوز عده ای زیاده خواه هستند چرا هنوز عده ای با استفاده از نمادهای مذهبی قرآن به سر نیزه می کنند
هیچ کس ادعای عصمت برای رهبر نداره خودشون هم ندارند ولی ایراد ایشون این چیزهایی نیست که شما میگید تهمت هایی که شما میزنید
چرا شما به این موضوع فکر نمی کنید که چرا بین دشمنی ها با امامان و دشمنی های فعلی شباهت وجود دارد....
بحث زد و بند هم جالبه اتفاقا نباید از حق گذشت و باید قانونا با دروغگویان برخورد کرد....
جز این است که تمام این فتنه با دروغ تقلب شروع شد جز این است که این آقایان هرروز با کشته سازی و راهپیمایی و بیانیه در تنور احساسات می دمند و همه را جز خود دروغگو و حتاکان عاشورا را مردم خدا جو معرفی می کنند...
در همین سایت الف آقای انصاری که ادعای مناظره با رئیس جمهور داشتند حتی نتونستند که ثابت کنند تقلب شده و جا زدند
اون وقت ما بیاییم و با کدخدا منشی همه مسائل را فاکتور بگیریم این است حق (276413)
 
هیچکس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۱۱:۴۹
استادی می گفت :
تاریخ را خوب بخوانید وگر نه این تاریخ است که تجدید می شود. (276751)
 
سید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۱۵:۵۰
در مورد کپی سازی تاریخ، یک مطلبی مربوط به 13 سال قبل از مقام معظم رهبری را در انتهای کامنتها گذاشتم. و اما اینکار کار توسط خود پیغمبر و امیرالمومنین بارها صورت گرفته است. و حتی در قرآن هم اینگونه خطاب ها توسط پیامبران به قومشان آمده است که: مثلا فرعون هم اینگونه می گفت، یا فلان قوم فلان کار را کردند، یا اشراف فلان قوم فلان کار را کردند.

و اما حرف های استاد پناهیان، گرچه حاوی تحلیل های دقیقی است، اما 13 سال پیش بخش هایی از آن توسط خود مقام معظم رهبری در همان سخنرانی سال 75 در جمع فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله، بیان شده است که خیلی خواندنی است:
منتها انگار آن موقع این حرفها به نفسانیات و دینای خیلی ها بر نمی خورد:

«...تاريخ يعنى من و شما؛ يعنى همينهايى كه امروز اين‌جا هستيم. پس، اگر ما شرحِ تاريخ را مى‌گوييم، هر كداممان بايد نگاه كنيم و ببينيم در كدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ايم. بعد ببينيم كسى كه مثل ما در اين قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل كرد كه ضربه خورد؟ مواظب باشيم آن طور عمل نكنيم...

«...جا دارد ملت اسلام فكر كند كه چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر، كار كشور اسلامى به جايى رسيد كه مردم مسلمان - از وزيرشان، اميرشان، سردارشان، عالمشان، قاضى‌شان، قارى‌شان و اجامر و اوباششان - در كوفه و كربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ى پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند؟ خوب؛ انسان بايد به فكر فرو رود، كه «چرا چنين شد؟»
.... دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پيغمبر شروع شد. (به مسأله‌ى خلافت، اصلاً كار ندارم. مسأله‌ى خلافت، جدا از جريان بسيار خطرناكى است كه مى‌خواهم به آن بپردازم.) قضايا، كمتر از يك دهه پس از رحلت پيغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام - اعم از صحابه و ياران و كسانى كه در جنگهاى زمان پيغمبر شركت كرده بودند - از امتيازات برخوردار شدند، ...
در دوران خليفه‌ى سوم، وضعيت به گونه‌اى شد كه برجستگان صحابه‌ى پيغمبر، جزو بزرگترين سرمايه‌داران زمان خود محسوب مى‌شدند! توجّه مى‌كنيد! يعنى همين صحابه‌ى عالى‌مقام كه اسمهايشان معروف است - «طلحه»، «زبير»، «سعدبن‌ابى‌وقّاص» و غيره - اين بزرگان، كه هر كدام يك كتاب قطور سابقه‌ى افتخارات در «بدر» و «حُنين» و «اُحد» داشتند، در رديف اوّل سرمايه‌داران اسلام قرار گرفتند...
...شريح قاضى گفت: «مى‌خواستم حرفهاى هانى را به كسانى كه دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعكس كنم. اما افسوس كه جاسوس عبيداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نكردم!» «جرأت نكردم» يعنى چه؟ يعنى همين كه ما مى‌گوييم ترجيح دنيا بر دين! شايد اگر شريح همين يك كار را انجام مى‌داد، تاريخ عوض مى‌شد...

ببينيد! از هر طرف حركت مى‌كنيم، به خواص مى‌رسيم. تصميم‌گيرىِ خواص در وقت لازم؛ تشخيص خواص در وقت لازم؛ گذشتِ خواص از دنيا در لحظه‌ى لازم؛ اقدام خواص براى خدا در لحظه‌ى لازم. اينهاست كه تاريخ و ارزشها را نجات مى‌دهد و حفظ مى‌كند! در لحظه‌ى لازم، بايد حركتِ لازم را انجام داد. اگر تأمّل كرديد و وقت گذشت، ديگر فايده ندارد.

اگر خواصْ امرى را كه تشخيص دادند به موقع و بدون فوتِ وقت عمل كنند، تاريخ نجات پيدا مى‌كند و ديگر حسين‌بن‌على‌ها به كربلاها كشانده نمى‌شوند. اگر خواصْ بد فهميدند، دير فهميدند، فهميدند اما با هم اختلاف كردند؛ كربلاها در تاريخ تكرار خواهد شد.»


http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4790&q=
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار فرماندهان لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) / 75.3.20 (276755)
 
یه بنده خدا
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۶:۴۲:۱۹
با سلام
آقای سینا عزیز

با توجه به بند 7 یعنی می فرمائید اگر در دوره حضرت امیر علیه السلام حضور میداشتید به آقا امیر المؤمنین پیشنهاد که چه عرض کنم ، توصیه میکردید با معاویه بر سر یک میز بنشینند و مصالحه کنند یا همان معامله کنند ؟ چی را معامله یا مصالحه کنند ؟ اصلاً مگر وجه مشترکی هم بود ؟

من که جرأت اینرا نداشتم و پناه میبرم به خدا از شر وساوس شیطانی در مقابل امام زمانم .
اما حسب اینکه نیت کردن کما اینکه با آنها بوده اید ، همین الان این پیشنهاد یا توصیه را به امیرالمؤمنین داشته باشید . دور نیست نتیجه اش را ببینیم . (276825)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۰۰:۲۹
این دست مباحث که اندکی ریشه ای تر به حوادث اخیر میپردازند بسیار بسیار ضروری هستند. همه اطراف بحث باید روششان را همین اندازه عمیق کنند. باید به ریشه این درگیری ها پرداخت نه خود درگیری ها. ریشه ها که پیدا شوند، زمین بازی مشخص شده است. زمین بازی که مشخص شد، داوری پیرامون درگیری ها نیز امکان پذیر خواهد بود. (276410)
 
مصدر
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۱۳:۳۹
سلام.
راستی، چرا آقای احمدی‏نژاد در سفر اهواز، شال سبز بر گردن دارد؟ و چرا خود را از خاندان سیادت می‏داند؟ (276411)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۲۸:۱۷
این شال رو امام جمعه اهواز به گردن ایشون انداخت نه خودش...
بعد انداختن شال سبز گردن حیوانات به نظر شما شال انداختن انسان ها اشکال شرعی داره...
در مورد سیادت ایشون هم مثل من از طریق مادر سید هستند و بنا به فتوای اکثر علما سیادت از مادر هم شرافت سیادت از طریق پدر را دارد...
علمایی مثل آیت الله جوادی آملی و ...
فقط یه خاطره بگم مادر بزرگ من بعد این اتفاقات به مشهد رفته بود و چون پاهاش درد میکنه با صندلی چرخ دار اونو میبردن اون بنده خدایی که مسئول رساندن صندلی بود میگفت خدا لعنت کنه کسانی رو که باعث شدند کسی جرات نکند از رنگ سبز استفاده بکنه من خیلی از سادات بزرگ و خدام حضرت رو میشناستم که به خاطر این مسائل سیاسی دیگه شال سبز سیادت نمی اندازند.... (276418)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۲۶:۱۵
به خدا قسم که عین حقیقت بود. هرچند کوردلانی که شکمهایشان از حرام پر شده باز هم هزار ایراد بر آن خواهند گرفت.
به خدا شما هم مسئولید که اگر تا به حال به این سخنان دسترسی داشته و آنرا منتشر نکرده بوده باشید. (276417)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۵:۰۱
به‌ اعتقاد مطهري، «سازش‌ با غيرمسلمان» اگر به‌ معناي‌ مصالحه‌ كردن‌ بر سر دين‌ و حتي‌ كوچكترين‌ مو‌اد دين‌ باشد به‌ شدت‌ از ناحيه‌ قرآن‌ كريم، نفي‌ شده‌ ولي‌ اگر به‌ عنوان‌ تاكتيك، مورد استفاده‌ قرار بگيرد، مورد قبول‌ اسلام‌ است (276422)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۵:۱۲
فوق العاده بود، توی هر شهری دو تا از این روحانیون شجاع و عالم باشه، بصیرت مردم افزایش پیدا می کنه.
متاسفانه همه ما اسیر مصلحتها شده ایم و نمی دانیم کی باید تقیه کنیم و چه وقت ابراز وجود.

اللهم عجل لولیک الفرج (276423)
 
ius
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۹:۰۴
سلام
لطفا منبع منتشر کننده متن و سخنرانی را هم ذکر بفرمایید. اگر کاری خوب است برای همه خوب است اگر هم بد برای همه بد.
خوشحالیم که اینگونه مطالب منتشر شود اما شرط امانت داری لازم است. (276425)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۳۹:۲۵
آقای پناهیان راجع به این آیه هم توضیح می دادند خوب می شد
ود کثیر من أهل الکتاب لویردونکم من بعد إیمانکم کفارا حسدا من عند أنفسهم من بعد ما تبین لهم الحق فاعفوا و اصفحوا حتی یأتی الله بأمره...» بقره / 109. «بسیاری از اهل کتاب - پس از این که حق بر ایشان آشکار شد - از روی حسدی که در وجودشان بود، آرزو میکردند که شما را بعد از ایمانتان، کافر گردانند. پس عفو کنید و درگذرید، تا خدا فرمان خویش را بیاورد» (276426)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۴:۵۲:۲۰
یعنی شما باهاشون سازش نکنید اما فعلا بهشون حمله نکنید.
کجاش گفته سازش کنید؟

سازش با مدارا فرق داره. یکی با دشمن مدارا میکنه یکی میره پنهانی با سوروس دیدار میکنه. اینها فرق ندارند؟ (276534)
 
غ ق
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۰:۵۴
سلام عزیزی که در مورد ایه109سوره بقره مطلب نوشته بودن بهتربود که تفسیر یا حداقل ترجمه دقیق ایه رو نگاه میکردن,تفسیر المیزان:این ایه به وسیله ایه جهاد منسوخ شده.جلد1صفحه348
تفسیر نمونه:...در اینجا قران دستور جالبی میدهد ,وان اینکه:شما مسلمانان میبایست در برابر این نقشه ها وناراحتیها که انان برای شما به وجود اورده اند,از اسلحه صحیح یعنی عفو وگذشت استفتده کنید...تا هنگامی که خداوند دستورات خویش را به وسیله پیامبرش در این مورد نازل کند,وان هنگامی خواهد بود که شما امادگی کافی برای جهاد پیدا کنید...خداونو هم اکنون نیز میتواند فرمان جهاد را صادر کند وشما را بر انان پیروز گرداند ولی طبع زندگی بشر و عالم افرینش این است که هر کاری تدریجا وبا فراهم شدن مقدمات انجام پذیرد.جلد1صفحه285
من با نظرات اقای پناهیان کاملا موافقم (276757)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۴۴:۲۴
مشکل اینجاست که ما دشمن و حرفهای دشمن رو باطل مطلق گرفتیم و میگیم هر گفته ای از طرف دشمن باطله
مثال: آمریکا از حقوق بشر حرف می زنه حتی اگر بگیم این گفته آمریکا از روی ظاهره و اعتقادی بهش نداره اما این درسته که بگیم چون \"آمریکا\" گفته باطله و برای ما ارزشی نداره (276428)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۴:۵۷:۰۸
نه کسی این رو نمیگه. فرضت غلطه دوست من. جریان سلطه گر صهیونیست با غرب فرق میکنه. هم اکنون بسیاری از مردم غرب آماده ظهور هستند و به حقیقت دست یافته اند اما خود نمی دانند.

جنگهای آخرالزمان در خاورمیانه هستند و نه در غرب.

ما اعتقاد داریم امام زمان همین علومی را که هم اکنون اکثرا در دست غربی هاست با سرعت و بازدهی بیشتر به پیش خواهند برد. (276535)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۰۶:۳۴
با سلام ناشناس 276438 مشکل همین جاست که باید تشخیص داد کی داره چه حرفی را میزنه مثلا اقا گرگه بیاید بگوید من برای رضای خدا چوپانی گله گوسفندان را عهده دار می شوم ! اینکه امریکا دم از حقوق بشر بزند دلیل نمی شود ما بگوئیم حقوق بشر بد است مانند اینکه چون گرگه گفت من چوپان می شوم ما بگوئیم چوپانی بد است ! نه قطعا اینگونه نیست ولی زمانی که اون اقا گرگه بیاید بگوید این چوپان شما بد است ! کارش را بلد نیست ! بی عرضه است !و.....ودر اخر هم بگوید باید اون عوض کنید و فلانی بهتر است ما باید چه تصوری کنیم ؟ قطعا نمی گوئیم چوپانی بد است ولی انقدر هم نادان و بی عقل نمی شویم که نصیحت های داغتر از دایه را قبول کنیم چون قطعا یک جای کار میلنگد امروز هم به همین صورت است خوب این حامی حقوق بشر ودمکراسی در ایران که اینقدر هزینه می کند و حمایت واقعا خیرخواه ملت و کشور است یا دنبال منافع ؟ اینها اگر صادق هستند چرا حقوق بشر را در عراق و افغانستان و فلسطین دنبال نمی کنند ؟ چرا دمکراسی را در عربستان و مصر و اردن و .... دنبال نمی کنند ؟ یک بام و دو هوا ! ریاست جمهوری مصر با یک کاندیدا برگزار می شود ! چرا ساکت هستند ؟ در عربستان و خیلی از کشورها ی عربی طرفدار امریکا اصلا انتخابات وجود ندارد ! انجا دمکراسی یعنی چه ؟ انجا مشکل نداره ! ولی توی ایران اصلا نیست ! البته این موارد را هر عاقلی می داند و نیاز به گفتن ندارد ولی یک عده دوست دارند خودشان را به ان راه بزنند و سفسطه کنند خوب عیب نداره ولی بقیه را ..... فرض نکنید در ضمن این دوستان اگر واقعا با اصل نظام و مردم کشور هستند نباید در مقابل به به گفتن دشمنان این ملت ساکت باشند چه برسد به اینکه با برنامه های انها حرکت کنند و شعار های تعیینی انها در بی بی سی را سر دهند .
ضمنا از اقای پناهیان بسیار سپاسگزارم با ارائه این مطالب جالب و روشنگر . (276571)
 
کیوان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۱۰:۰۸
لن تجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً
ان شاءا... درست نوشته باشم.
ترجمه و تفسیرش به عهده خودتون.

یا علی (276704)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۵:۵۶:۳۰
دوست عزيز شما اشتباه گرفته ايد ، اينجا دو مسئله هست يكي خود دشمن و ديگري گفتار و رفتار دشمن
در باطل بودن دشمن كه شكي وجود ندارد اما در مورد رفتار و گفتار آن بايستي تامل كرد تا منظور آز آن مشخص گردد زيرا كه در اكثر موارد دشمن از حرف و رفتار حقي ، هدفي باطلي را پيگيري مي كند كه فهميدن اين نكته تيزبيني و بصيرت مي خواهد.
اين شگرد هميشگي شيطان و اهل باطل هست كه به صورت ظاهر الصلاح ، انسان را با قول و فعل نيكي مي فريبند همانطور كه در قرآن كريم شيطان به عزت خداوند قسم خورده كه همه بندگانش را اغوا خواهد كرد. (277186)
 
سرباز صفر
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۹:۱۴:۵۹
بسم الله
سلام

این روایات از امام رضا (ع) در کتاب صفات الشیعه است نه وسایل الشیعه
اما اصل روایت درسته

و اینکه چرت دوستان از این مباحث تاریخی میترسند؟

عزیزان من

امیر عشق ، علی، فرمودند که تاریخ آینه عبرت ماست

بزرگواران

چند مثال تاریخی بدون برداشت می زنم ، خودتون فکر کنید روش

1- مروان بن حکم جهت ماموریتی از سوی پیامبر عازم دیاری میشه
در راه 30 نفر رو به ناحق می کشه
حضرت رسول بر اساس مصالحی که بوده ، فقط دیه 30 نفر رو میدهند و این مروان کشته و ... نمی شه
حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه رسولخدا ده ها بیانیه می دادیم

2-روزی حضرت امیر بر منبر بودند
کسی به ایشون اهانت کردند
یاران امیر المومنین غضب ناک شده و اون رو کشتند
حضرت با یاران کاری نکردند و فقط دیه اون را دادند (دادن دیه یعنی اولا سب النبی نکرده بوده که خونش مباح باشه و اینکه قتل ، قتل عمد موجب قصاص بوده)

حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه امیر عشق ده ها بیانیه می دادیم

3-در جریان قتل خلیفه سوم مالک و تنی چند از اصحاب حضرت امیر خودسرانه نقش داشتند ، حال به نحوی که در اینجا مجال عرضش نیست ( به کتب تاریخی مراجعه بکنیم)
صفین هم سر این مساله شروع شد که مولا در مقابل خواست معاویه مبنی بر تحویل این ها مخالفت کردند ...
حالا شاید اکه امثال من اون موقع بودند علیه امیر المومنین ده ها بیانیه می دادیم (276438)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۲:۴۲:۲۳
ای کاش شما هم آدرس این فرمایشاتتون رو می فرمودید
که ما در صحت اون تحقیق کنیم (276633)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۱۹:۴۶
با عرض شرمندگي شما اشتباه مي فرماييد اين حديث دقيقا در وسائل الشيعه آمده است
در كتاب وسائل‌الشيعة كه توسط شيخ حرّ عاملي گردآوري شده و از زمان تأليف تاكنون مدار تحقيق و استنباط فقها در احكام شرعي بوده، روايتي از امام رضا عليه‌السلام درباره‌ي \"فتنه\"‌ آمده است كه مي‌فرمايند:
\"إنّ ممّن ينتحلُ مودّتنا أهلَ البيت، من هو أشدُّ فتنةً علي شيعتِنا من الدّجّال.
فقلتُ: بماذا؟
قال: بموالاتِ أعدائِنا و معاداةِ أوليائِنا. إنّه إذا كان كذلك، اختلطَ الحقُّ بالباطل و اشتبهَ الأمرُ فلم يُعرَف مؤمنٌ من منافقٍ\"*
\"همانا از كساني كه مدعي مودت ما اهل بيت هستند،1 كسي هست كه در فتنه‌گري، براي شيعيان ما از دجال شديدتر است. (راوي) گفتم: براي چه؟ (امام) گفت: به خاطر دوستي با دشمنان ما و دشمني با دوستانمان. چون چنين شد، حق با باطل آميخته مي‌شود و مؤمن از منافق بازشناخته نمي‌شود.\"
آدرسشم:
* وسائل الشيعه؛ ج 16ص 179
به خاطر اين اشتباه شما من به تمام صحبت هاي شما شک دارم
شما لطف کنيد آدرس اين صحبت ها و احاديث خودتون رو بفرماييد که بشه بررسي کرد و اگر مطمئن نيستيد مردم را گمراه نکنيد (276679)
 
سرباز صفر ولایت
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۴۶:۳۳
بسم الله
سلام



اینی که شما ذکر کردید رو اولا کامل می فرمودید
در ثانی الان که دیدم حرف شما درست ولی شیخ هم در کتاب وسایل از صفات الشیعه نقل کرده
این هم عین متن :

وفي ( صفات الشيعة ) عن محمد بن موسى بن المتوكل ، ( عن محمد بن يحيى ، عن أحمد بن محمد ) (1) ، عن الحسن بن علي الخزاز قال : سمعت الرضا ( عليه السلام ) يقول : إن ممن ينتحل مودتنا أهل البيت من هو أشد فتنة على شيعتنا من الدجال ، فقلت : بماذا ؟ قال : بموالاة أعدائنا ، ومعاداة أوليائنا إنه إذا كان كذلك اختلط الحق بالباطل ، واشتبه الامر فلم يعرف مؤمن من منافق.


این هم آدرس در صفات شیعه :


صفات الشيعة : 8 | 14.

بزرگوار

کمی دقت می فرمودید
کمی هم مطالعه تاریخ و سرچ می کردید تا این سوطن پیش نمی اومد
هر چند من به دل نمی گیرم که در شرایط فتنه دقت واجب

ی ا ح ق م د د ن ا (276887)
 
هیچکس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۵:۱۲
دوست محترم:
اولا این مثالهای تاریخی رو لطفا با ذکر منبع بیان کنید زیرا روایات دروغین در کتب غیر معتبر بسیار است.
ثانیا مثالهای شما هیچکدام مغایر با سخنان آقای پناهیان نیست و اتفاقا عین سخنان ایشان را تایید می نماید.
ثالثا وقتی وقایع تاریخی از این دست را بیان می نمایید لازم است بصورت کامل و با جزئیات قبل و بعد از آن و سخنان معصومین در این خصوص ذکر نمایید.
رابعا در مورد جریان قتل خلیفه سوم شمارا به نهج البلاغه امیر عشق حضرت علی (ع) ارجاع می دهم .
خامسا لطفا مسائل تاریخی را به دور از خلط مطلب بیان نمایید. حق و باطل در این گونه مسائل مخلوط است آنچه بر حق است روایاتی است که از جانب معصومین (ع) بیان گردیده و روایات دیگر نیز آنها را تصدیق می نماید. (276762)
 
فاروق
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۰:۴۵:۰۴
بنده به بقيه موارد كاري ندارم ولي نكته سومي كه سرباز صفر گفته كذب محض است.
لطف فرموده بگوييد در كدام تاريخي مورد قبول آمده است كه برخي ياران حضرت علي(ع) از جمله مالك اشتر در قتل عثمان(ره) نقش داشته اند.
آيا اين موضوع كه سايت الف نيز بي محابا آن را چاپ مي كند چه مفهومي دارد. (277328)
 
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۴:۲۳
منبع روایت شماره دو سرباز صفر
نقش ائمه در احیای دین- علامه سید مرتضی عسگری- جلد دوم-ص 56

\"پس از اتمام جنگ جمل در بصره، امیرالمومنین به کوفه تشریف بردند و در خطبه ای در مسجد شهر مردم را برای رفتن به جنگ معاویه در شام فراخواندند.
در این هنگام مردی از میان مردم برخواست و رو به آن حضرت کرده و گفت: می خواهی ما را به شام بفرستی تا برادران خود را بکشیم؟ همچنان که ما را وادار کردی برادران خود را در بصره بکشیم! نه به خدا قسم چنین کاری نخواهیم کرد.
این سخن بر روحیه مردم بسیار موثر بود ولی راد مرد پیرو علی\"مالک اشتر\" برخواست و گفت چه کسی جواب این شخص را می دهد؟
آن مرد پا به فرار گذاشت. مردم در پی او هجوم آوردند و دربازار استر فروش ها به او رسیدند. او را زیر پا گرفتند و با دست و غلاف شمشیر آنقدر زدند که هلاک شد. امیرالمونین(ع) دیه او را از بیت المال داد و فرمود: کشنده او مجهول است و دیه اش برعهده بیت المال مسلمان ها است.\"
در پاورقی کتاب منبع روایت اینطور ذکر شده
وقعة صفین(نصربن مزاحم)/ 94، چ المدنی مصر

1- اگر روایتی را نقل می کنید حتما، حتما و حتما منبع آن را بگویید.
2- آگاهی از این روایات برای تحلیل عمیق تر مسائل و جلوگیری از قضاوت های عجولانه خوب است اما نمی توان با یکی دو روایت حکمی را نتیجه گرفت و قضات نیز مطمئنا این گونه عمل نمی کنند.
از آقای پناهیان به خاطر این سخنرانی و بسیاری سخنرانی های دیگرشان تشکر می کنم و یک پیشنهاد هم دارم : شما تحلیل ارائه بدهید و تعیین مصداق را به عهده مخاطب بگذارید. مخاطبان به طور اتوماتیک شخصیت های تاریخی را در امروز پیدا می کنند. (283790)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۱۹:۱۵:۰۲
بسیار بسیار تحلیل زیبا دقیق و جالبی بود
این تحلیل برای افرادی که جناحی می نگرند ممکن است مفید نباشد ولی برای کسانی که آخرت و عاقبت بخیری دغدغه اصلی آنهاست بسیار سودمند است
متن صوتی این سخنرانی هم موجود است دوستان الفی لطفا برای دانلود سایر دوستان قرار دهند. (276439)
 
افشین
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۲۱:۳۳:۱۴
\"من وقتی در اولین مناظره دیدم که اون بنده خدا دارد عزت ایران اسلامی را زیر سوال می برد یا برخورد های قوی رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی!\"
یک سوال اساسی از آقای پناهیان دارم: آیا اگر این عزت ایران اسلامی که شما می فرمایید در دوران آقای احمدی نژاد بسیار افزایش یافته یا برخوردهای قوی رئیس جمهور در سیاست خارجی ! پاسخ سوال زیر را چگونه خواهید داد؟
اگر به خاطر این مواضع قدرتمندانه و عزتمدارانه تحریمهای شدیدی بر کشور و مردم ایجاد شود و به خاطر این فشار تحریمها وضعیت اقتصاد به دشواری و وخامت گراییده شود و به علت آن بخش زیادی از مردم ما به فقر و بیکاری و به تبع آن به انواع گناهان و زشتیها از قبیل فساد.دزدی.کلاهبرداری.تقلب .دروغ در معاملات .ناتوانی در پرداخت نفقه همسرانشان .فحشا.تن فروشی زنان و .... گرویده شوند آیا این چقدر با مبانی دینی و اسلامی ما سازگار است؟!
تو را به خدا به آقای پناهیان بگویید پاسخ دهند؟!این سوال سالهاست ذهن مرا مشغول خود کرده و مرا آزار می دهد. (276463)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۵:۰۶:۴۷
این مسائل رو اصلاحگران سبز بر سر مملکت آوردند نه آقای احمدی نژاد. همانهایی که اینقدر گردن کلفت شده اند که برای مقابله با رئیس جمهور توان دارند در کشور بحرانهای اقتصادی بوجود بیاورند. همانها که سلطان شکر و موز و آهن و ...هستند. این همه سلطان را آقای احمدی نژاد ساخته؟

برید ببینید چطور قوه قضاییه داره زمینهای حاتم بخشی دولت اصلاحات رو پس میگیره؟
کی مهدی هاشمی رو نماینده هیات امنای دانشگاه آزاد کرده؟ ایشون هزینه چند ماه اقامتش توی غرب رو از کجا میاره؟ نکنه بورس دانشگاه آزاد شده؟! (276536)
 
سید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۹:۳۱
برادر عزیز، اگر مبارزه نکنیم، بدتر از اینها به سر ما خواهند آورد. شما خباثت آمریکایی ها را باور نمی کنی. شیطان بزرگ بودنش را باور نمی کنی. شما دوست داری سگ آمریکایی ها در مملکتت مصونیت داشته باشد، اما مادر و خواهرت هیچ. آخرش همین است. به هر حال مبارزه با ظلم، همیشه هزینه داشته است. شما که عافیت طلب نیستی، چرا حرف عافیت طلب ها را می زنی؟ نترس! خدا با ماست. قول داده و ما به زودی پیروز می شویم. آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، چون خدا با ماست. البته اگر خواص که من و تو هم جزءشان هستیم، درست عمل کنیم. خدا با ماست تا وقتی که محکم ایستاده باشیم. مثل بدر پیروز می شویم. اما اگر مثل احد شل بازی درآوردیم، اگر پیغمبر و علی هم همراهمان باشند، ضربه می خوریم.

ببین مقام معظم رهبری، در 13 سال قبل چه فرموده اند:

...از اين جهت، بنده كه بيشترِ سنگينى بارم اين است كه نگاه كنم ببينم كجا شعله‌ى جهاد در حال فروكش كردن است و به كمك پروردگار نگذارم؛

.... به افغانها نگاه كنيد! در رأس كار، آدمهاى حسابى بودند؛ اما طبقه‌ى خواصِ منتشر در جامعه، جواب ندادند. يكى گفت: «ما امروز ديگر كار داريم.» يكى گفت: «ديگر جنگ تمام شد. ولمان كنيد، بگذاريد سراغِ كارمان برويم؛ برويم كاسبى كنيم. چند سال، همه آلاف و اُلوف جمع كردند؛ ولى ما در جبهه‌ها گشتيم و از اين جبهه به آن جبهه رفتيم. گاهى غرب، گاهى جنوب، گاهى شمال. بس است ديگر!» خوب؛ اگر اين گونه عمل كردند، همان كربلاها در تاريخ، تكرار خواهد شد!

خداى متعال وعدّه داده است كه اگر كسى او را نصرت كند، او هم نصرتش خواهد كرد. برو، برگرد ندارد! اگر كسى براى خدا تلاش و حركت كند، پيروزى نصيبش خواهد شد. نه اين‌كه به هر يك نفر پيروزى مى‌دهند! وقتى مجموعه‌اى حركت مى‌كند، البته، شهادتها هست، سختيها هست، رنجها هست؛ اما پيروزى هم هست: «وَلَيَنْصُرَنَ‌ّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ.»(78) نمى‌فرمايد كه نصرت مى‌دهيم؛ خون هم از دماغ كسى نمى‌آيد. نه! «فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ»؛(79) مى‌كشند و كشته مى‌شوند؛ اما پيروزى به دست مى‌آورند. اين، سنّتِ الهى است. وقتى كه از ريخته شدن خونمان ترسيديم؛ از هدر شدن پول و آبرو ترسيديم؛ به خاطر خانواده ترسيديم؛ به خاطر دوستان ترسيديم؛ به خاطر منغّص شدن راحتى و عيش خودمان ترسيديم؛ به خاطر حفظ كسب و كار و موقعيتْ حركت نكرديم؛ به خاطر گسترش ضياع و عقار حركت نكرديم؛ معلوم است ديگر! ده تن امام حسين هم سرِ راه قرار بگيرند، همه شهيد خواهند شد و از بين خواهند رفت! كمااين‌كه اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاة والسّلام شهيد شد؛ كمااين‌كه امام حسين عليه‌السّلام شهيد شد....

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4790&q=
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار فرماندهان لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) / 75.3.20 (276769)
 
هیچکس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۴:۱۷
1- تحریم ها وقتی تشدید می شود که متوجه شوند توانسته اند بدین وسیله مقاومت مردم را در هم بشکنند
2- تحریم هایی بد تر از این قبلا نیز رخ داده و انسان عزتمند کسی است که در زمان سختی خود را حفظ کند
3- کمی تاریخ اول اسلام را بخوانید . چه تفاوتی میان ما و مسلمانان صدر اسلام وجود دارد
4- در زمان جنگ که مشکلات بیشتری متوجه مردم بود و مشکلات اقتصادی شدید تر بود اینگونه مسائل به این شدت مطرح نبود و اتفاقا بیشتر این مفاسد بعد از جنگ و از زمان عافیت طلبی ها تشدید شد. البته دلیل آن این بود که دلهای مردم به هم نزدیک بود و سطح زندگی های ایشان نیز خیلی متفاوت نبود .
5- مفاسدی که ذکر کردید در تفسیر آندسته از آیات قرآن کریم که مربوط به بحث فراموشی خداوند و متعاقب آن فراموشی معاد می باشد بیشتر مورد توجه است تا بحث تحریم.
6- این تحریمها که گفتید چیز عجیب و جدیدی نیست از ابتدای خلقا و در تاریخ همه انبیای الهی وجود داشته و انسان مومن به شهادت قرآن کریم در اینگونه موارد یاوری جز خداوند ندارد و چه یاوری بهتر از خداوند متعال
7- اگر ایمان داشته باشیم که گفته ما برحق است دیگر هراسی از تحریم و جنگ نباید داشت . زیرا حق یعنی خداوند متعال و دشمنی با حق یعنی دشمنی با خداوند باریتعالی
8- امام حسن مجتبی (ع) اگر صلح کرد نه به خاطر ترس از معیشت که بخاطر خود فروشی و ترس یاران و سرداران لشگرش از اینگونه فشارها مجبور به صلح شد . خدا کند ما مانند سرداران و سربازان آن حضرت از ترس معیشت ایمان خود را حراج نکنیم و ارزان نفروشیم . (276783)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۶:۰۵:۱۴
اقا افشين عزيز در پاسخ ،
1- بنده شما رو به محاصره و تبعيد همه جانبه اقتصادي - سياسي حضرت رسول اكرم ص در شعب ابي طالب ارجاع مي دهم پيامبر ص هم ميتونست كمي كوتاه بياد تا لااقل افراد بيچاره و ضعيف از گرسنگي و بدبختي نجات پيدا بكنند
2- پيشنهاد مي كنم كمي در مورد ايه شريفه \" فاستقم كما امرت \" روايات و تفاسير رو مطالعه بفرماييد (277188)
 
مریم
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۵:۵۸:۴۰
این قبیل مشکلات در تمام ادوار وجود داشته اما نقش رسانه در پررنگ کردن و حس کردن پدیده ها بسیار موثرتر از چیزی است که فکرش را بکنید. (277542)
 
محسن
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۰۸:۰۴:۵۰
و البته این حرف رو شما به امام هم میتونید بزنید که چرا همان اوابل چنگ صلح را نپذیرفت؟

اینقدر سطحی نگاه نکنید این بنده خدا این همه حرف زده جواب سوال شما رو هم دقیقا دا د اونوقت هنوز.... (278162)
 
پري
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۱۲:۰۱:۴۹
حتما خبر داريد كه تو اين بحران اقتصادي جهاني ايران خيلي كمتر از خيلي كشورها صدمه ديده. شما ايراني‌اي رو ميشناسيد كه به خاطر اين مشكل خودكشي كرده باشه؟! و اين استقلالمون رو از صدقه سر تحريم ها داريم. (279189)
 
من
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۲۳:۳۴:۳۱
عالی احسنت باید جلوی این میر حسین و کروبی و خاتمی ایستاد باید انان را محاکمه کرد هرچه سریعتر (276493)
 
پائیز
۱۳۸۸-۱۰-۲۵ ۲۳:۴۹:۰۳
به نظر من امثال آقای پناهیان اولین کسانی هستند که حضرت مهدی(ع)سرشان راباشمشیر خواهد زد زیرا ایشان مصداق حدیث امام صادق هستند که فرموددوطایفه کمر اسلام راشکستند یکی به ظاهرمومن متحجر ودیگری عالم فاسد که البته ایشان دسته اولند آقای پناهیانچطوراست که شماازصحیفه نورامام(ره)این همه تعریف ازمهندس موسوی ندیده اید ولی یک جمله که ربطی هم نداشت دیدید خدا به فریادت برسد که اسم امام عصر جوانان رابه سوی فتنه ونفاق دعوت میکنی(این رابرای دل خودم نگاشتم چون میدانم هرگز الف ثبت نخواهد کرد)[ (276494)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۵:۰۹:۰۳
شما یکبار دیگه سخنان ایشان را و نه تنها ایشان، سخنان علما در مورد فتنه را بخوانید. با شما صحبت می کنند. (276537)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۱۴:۳۲
بنده خدا پائیز شما ارزوی خودت و دشمنان این کشور را می خواهی امام زمان انجام دهد ! البته که انجام می دهد ولی نه برای اقای پناهیان بلکه برای انان که خود را نخبه می دانند و دم از اسلام ومسلمانی می زنند و لی برعلیه ان برای منافع خود کار می کنند ! انها که دم از صداقت و انقلاب وامام زدند ولی خود دروغ گفتند و برعلیه امام انقلاب و مردم قدم برداشتند ! انان که رفتار و سخنانشان مایه خوشحالی دشمنان این ملت و کشور امام شد . (276574)
 
مهدي
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۴:۵۹:۴۳
ميزان در افراد حال آنهاست نه تغريف و تمجيد هاي 25 سال پيش. (276742)
 
هیچکس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۶:۰۱
ممکنه چند نمونه از این تعاریف را برای تنویر افکار عمومی بگذارید
البته اگر ممکنه با ذکر دقیق حوادث موضوعه و شان بیان تعریفات یادشده (276785)
 
پائیز
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۰:۲۷:۴۷
[جناب پناهیان که خودش راتحلیلگر حوادث تاریخ میدانند آیافککر نمیکند که آقای مشایی بزرگترین دجال زمانه اند چگونه است که این روحانی متعصب فتنه ایبه نام مشایی نمیبیند ضمنن اینکه این دومین اظهار نظربنده است که ثبت نمیکنید البته کارشماگزینشی استبرای همیشه خداحافظ (276503)
 
...
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۰:۴۷:۰۵
ایشون فقط همون یک کلید رو می شناسند و از بقیه کلید ها و...... خبر ندارند!
این خودش باعث می شه آدم راه درست رو پیدا نکنه! همه چی رو بخواد با همون یک دونه کلید بسنجه و باز کنه و.......
این همه حدیث و تاریخ و..... داریم ، که بشه از آن عبرت گرفت، ایشان فقط می نشینند که هر موقع دشمن کف زد و تائید کرد، اونوقت اعتراض کنند!
از صحبت هایی هم که در مورد آقای رضایی زده بودند و در سایت تابناک هم گذاشته شده بود هم بهتر بود عذرخواهی می کردند...... (276506)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۱۷:۳۲
با سلام ناشناس عزیز اصلا اقای پناهیان را ول کن تو یکی از اون کلیدها را بگو که گفته هر جا دشمن از شما تعریف کرد و به به راه انداخت و از شما حمایت کرد حرکت شما درسته و دلبستن به ان عین عقلانیت است ؟ شما فرمائید ما از کلید شما هم استفاده کنیم . (276575)
 
سيدحسين
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۶:۱۴:۰۲
چه دليلي داره كه دشمن از ما تعريف كنه ؟!
پس براي چي خداوند متعال در قرآن مجيد فرموده :

\" لن ترضي عنك اليهود و النصاري حتي تتبع ملتهم\"

هيچوقت يهود و نصاري از تو راضي و خشنود نخواهند شد مگر آنكه طبق گفته و روش آنها عمل كني

دشمن كه عاشق چشم و ابروي ما نيست و هر رفتار و گفتاري كه مطابق ميل و در راستاي اهداف اون باشه ، حتما مورد تاييد و تشويق قرار خواهد داد و اين هم كاملا طبيعيه .
مگر غير از اينه اگه يكي سخن و عملي مطابق خواست من نوعي بگه ، من خوشم مياد و اون رو تاييد و تشويق مي كنم و اگه خلاف خواسته من باشه ناراحت ميشم ؟! (277189)
 
صادق
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۷:۴۳:۲۴
می دانید این جمله معروف \" آقا جان آدم نباید آخرت خودش رو به دنیا دیگران بفروشد\" جناب ابوموسی اشعری! جالب بود نه . این فرمایش را ایشون در مومقعی که حضرت امیر علیه اسلام به جنگ جمل می رفتند و از مردم بصره نیرو خاستند ابه مردمی که مراجعه می کردند برای تجهیز سپاه می گفت.
چرا؟ چون یک آدم ظاهر صلاحی برای خودش درست کرده بود ولی امید داشت که حضرت شکست بخوره و نوبت به حساب کشی از این فرد به اصطلاح زاهد نرسه تا معلوم بشه چه انبانی از ثروت به جیب ریخته.
حالا شما دقت کنید این جمله رو امروز روز از چه کسانی می شنوید؟
آقایی که دنبال کلید می گردی ؟ دقیقا ایشون یکی ازکلیدها رو گفته
کلیدهای زیادی هست برای فهم راه حتما همین طوره ؟
بدبختی اینجاست که این حضرات در جهل مرکب گرفتارند، در بهترین حالت در زمینی بازی می کنند که دشمن تعریف و تجهیز کرده پس چه جای تعجب که اگر دشمن ما تشویق کرد کسی که باید به مسیر خود شک کنه اونیست که تشویق شده نه کسی که به او تذکر می ده.
ده سال که رهبری به این آقایان می گه که دقت کنید چه وقتی در قدرت هستید و چه وقتی در قدرتی نیستید این اجانب برای شما برای مواضعتون برای تصمیمات تون هورا می کشند به خود نیومدند و بازبینی درستی در رفتار نکردند وقتی هم که در مناظره ها یکی انگشت کرد تو چشم شون دیگه نه راه رو می دیدند نه اونی که داره به اینا سواری می ده پس رفتن به سمت پرتگاه .
اگر سیر حرکت این جریان را حداقل در ده دوازده سال اخیر بررسی کنی متوجه می شی .
به وضوح (277604)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۰۰:۵۸:۰۳
شما کی هستی که ...... رو در فلانی ببینی و در فلانی نبینی و آن را مبدا قرار بدی؟!
اگه واقعا فکر می کردی اول از همه دست و دل خودت می لرزید آقای پناهیان......
شما هم دوستدار اهل بیت و شیعه هستی، چرا یک لحظه به اینکه داری به انحراف می ری شک نمی کنی؟! (276510)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۲۷:۳۱
با سلام من با سخن ناشناس ... تذکر به پناهیان موافقم ! اصلا ببینم اقای پناهیان تو نخبه هستی که حرف می زنی ! اصلا توسواد داری حرف میزنی ! اصلا پول داری اظهار نظر می کنی ! اصلا لباسهای گران و مارکدار می پوشی که به خودت جرات دادی حرف بزنی ! اصلا تو بدون رنگ سبز برای چی نظر می دی ؟اصلا تو ماهواره داری ! اصلا بی بی سی را می بینی ؟ یا با ان مصاحبه می کنی که به انحراف نری و راه راست را بری ! از اکبر گنجی یاد بگیر که یک شیعه متعصب خدا جوی است ! دیدی در بی بی سی چی می گفت ؟! راه حق یعنی ان اگر ان را می شنیدی دیگه به انحراف نمی رفتی و شیعه واقعی می شدی و می توانستی بیائی در کمیته پنج نفره و هم نخبه بشی ! هم حق بشی ! هم ازادی خواه ! هم ایران دوست !و...... ولی حالا که نیامدی خفه شو و حق حرف زدن نداری ای مرتد !
(البته با پوزش و عذر خواهی فراوان از اقای پناهیان )
از الف هم تقاضا دارم متن سخنان اقای گنجی با بی بی سی را منتشر کنه تا ماهیت رهبران خارج نشین این جنبش مشخص شود که در خصوص خدا و پیامبر و امامان و امام زمان چه نظری دارند (276580)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۲:۱۹:۱۱
دوست عزیز کافیه کمی در احوال این جبهه بندی ها فکر کنی می فهمی چه کسانی به انحراف رفتند.
مثال پرچم همان پرچم است را در سخنرانی اخیر رهبری دوباره باید خواند.
تحلیلی است که الان هم جواب می دهد (277397)
 
کیوان
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۰۱:۲۵
یقیناً دوستانی که در آیات قرآن شک دارند به صحت گفته های\" افرادی که به آیات قرآن یقین دارند! \" شک خواهند نمود. بی تردید
پس لطفاً اول خود تان به یقین برسید سپس دیگران را به بی یقینی متهم بفرمایید.
این هم یادتون نره که آقای موسوی اول انقلاب دستور امام مبنی بر جمع آوری عکس مرحوم منتظری را \"به خاطر مصالح\" اجرا نمودند ولی اخیراً همنوا با دشمنان ایران اسلامی اعلام حمایت بی دریغ از آن مرحوم به عمل آورده اند. ای ها را هم در کنار محاسن آقای موسوی بگویید
لینک اسنادش را هم خواستید براتون می گذارم
یا علی (276569)
 
من
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۲۱:۰۲:۰۷
مرحوم منتظری در فروردین 68 از نظر امام افتادند و از قائم مقامی رهبری خلع شدند نه اوائل انقلاب
مدرک هم دارید؟ لینکش را بگذارید (281976)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۲۲:۳۲
فلعن الله امه اسست اساس اظلم و الجور (276577)
 
چهارگنبدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۰:۲۹:۱۳
همانطور که میدانید رمز پیروزی انقلاب اسلامی وتاکید امام و رهبری وحدت بود هرکس به هر عنوان ودر هر لباس به این وحدت خدشه وارد کند یا خائن است یا جاسوس است ویا ... (276582)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۱:۴۷:۳۷
سلام خدا بر شما حاج آقای پناهیان
و خودت جواب اینایی رو که اعتراض به شما دارند دادی که فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا (276608)
 
sokote bi payan
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۰۰:۵۱
بسم رب الشهدا
با سلام خدمت دوستان من جمله استاد عزیز و ارجمند حاج آقا پناهیان
اجازه نخواهیم داد 1400 سال بعد عده ای بگویند : ما اهل تهران نیستیم علی تنها بماند...
جان و آبروی ما فدای مظلومیت و غربت مولا و رهبرمان...
متاسفانه شدت فتنه انقدر زیاده که خیلی ها رو به اشتباه انداخته تنها شاید این دلیل و بشه آورد:
1- مردمی که محوریت رو به امام زمان خودشون ندهند مطمئن باشید اشتباه خواهند کرد! (276639)
 
امید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۱۲:۳۵
[c;کامنت گروهی از عزیزان بوی ترس از دیدن واقعیت را می دهد؛خواهش می کنم به این قضایای اخیرکمی کلی تر نگاه کنید وبرای دستیابی به حقیقت این قضایارابا آرمان هاواعتقاداتتان بصورت بی طرفانه مطابقت بدهید (276647)
 
سید غلامرضاقاضوی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۳:۱۸


اگر با حذف واعدام اقایان مشگل حل میشود ،بنظرم خود اقایان نیز راضی باشند تا مردم از وضعیت بهتری برخودار شوند. (276689)
 
ناسناس
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۳:۵۵:۴۳
حضرت امير (ع) در نامه 31 نهج البلاغه خطاب به امام مجتبي (ع) مي فرمايند : هركس ميانه روي را ترك كند از راه حق منحرف مي شود .
اميداوريم كه عاقبت همه ما ختم به خير شود. (276692)
 
سید
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۰۰:۳۲
مقام معظم رهبری 13 سال پیش به همین شبهه ها اشاره کرده اند:

قرآن به ما مى‌گويد: نگاه كنيد و از گذشته‌ى تاريخ، درس بگيريد.(68) حال ممكن است بعضى بنشينند و فلسفه‌بافى كنند كه «گذشته، براى امروز نمى‌تواند سر مشق باشد.» شنيده‌ام كه از اين حرفها مى‌زنند و البته، برف، انبار مى‌كنند! به خيال خودشان، مى‌خواهند با شيوه‌هاى فلسفى، مسائلى را مطرح كنند. كارى به كار آنها نداريم. قرآن‌كه صادق مصدِّق است، ما را به عبرت گرفتن از تاريخ دعوت مى‌كند.
...تاريخ يعنى من و شما؛ يعنى همينهايى كه امروز اين‌جا هستيم. پس، اگر ما شرحِ تاريخ را مى‌گوييم، هر كداممان بايد نگاه كنيم و ببينيم در كدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ايم. بعد ببينيم كسى كه مثل ما در اين قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل كرد كه ضربه خورد؟ مواظب باشيم آن طور عمل نكنيم....همه‌ى دشوارى قضيه، از اين‌جا به بعد است. عزيزان من! خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند...

و در آخر سخنرانی بعد از یک بررسی که بخشی از آن را در کامنت بعدی می آورم، می فرمایند:

البته مطلبى كه درباره‌ى آن صحبت كرديم، خلاصه‌اى از كل بود. در دو بخش بايد روى اين مطلب كار شود:
«1. يكى بخشِ تاريخى قضيه است؛ كه اگر وقت داشتم خودم مى‌كردم. متأسفانه براى پرداختن به اين مقولات، وقتى برايم نمى‌ماند. به هر صورت، علاقه‌مندانِ كاردان بايد بگردند و نمونه‌هايى را كه در تاريخ فراوان است، بيابند و ذكر كنند كه كجاها خواص بايستى عمل مى‌كردند و نكردند؟ اسم اين خواص چيست؟ چه كسانى هستند؟ البته اگر مجال بود و خودم و شما خسته نمى‌شديد، ممكن بود ساعتى در زمينه‌ى همين موضوعات و اشخاصش برايتان صحبت كنم؛ چون در ذهنم هست.
2. بخش ديگرى كه بايد روى آن كار شود، تطبيق با وضع هر زمان است. نه فقط زمان ما، بلكه هر زمان. بايد معلوم شود كه در هر زمان، طبقه‌ى خواص، چگونه بايد عمل كنند تا به وظيفه‌شان عمل كرده باشند. اين‌كه گفتيم «اسير دنيا نشوند» يك كلمه است. چگونه اسير دنيا نشوند؟ مثالها و مصداقهايش چيست؟

عزيزان من! حركت در راه خدا، هميشه مخالفينى دارد. از همين خواصى كه گفتيم، اگر يك نفرشان بخواهد كار خوبى انجام دهد - كارى را كه بايد انجام دهد - ممكن است چهار نفر ديگر از خودِ خواص پيدا شوند و بگويند: «آقا، مگر تو بيكارى؟! مگر ديوانه‌اى؟! مگر زن و بچه ندارى؟! چرا دنبال چنين كارها مى‌روى؟!» كمااين‌كه در دوره‌ى مبارزه هم مى‌گفتند.
اما آن يك نفر بايد بايستد. يكى از لوازم مجاهدتِ خواصى، اين است كه بايد در مقابل حرفها و ملامتها ايستاد. تخطئه مى‌كنند، بد مى‌گويند، تهمت مى‌زنند؛ مسأله‌اى نيست.»

می ارزد آدم یک بار حوصله کند، یکبار متن کامل این سخنرانی را بخواند.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4790&q=
بيانات مقام معظم رهبری در ديدار فرماندهان لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) / 75.3.20 (276743)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۴۴:۴۱
خدا همه ما را از فتنه های آخرالزمان حفظ کند آمین
بخدا دلم میسوزد از اینک میبینم مشتی شیعه آل محمد(ص) به هم ناسزا میگویند و هر دو گروه هم بنا بر آیه شریفه \" کل حزب بما لدیهم فرحون \" یعنی هر گروهی از آنچه که دارد خوشحال و راضی است ؛ فکر میکنند که حق نزد آنهاست و حالا بایستی از آن به هر نحوی دفاع کرد . گروهی برای دفاع از حق به خیابان میآیند و شعار میدهند که والله بالله ما خواستار حقیم و گروه دوم به هر طریقی جلوی آنها را میگیرند که والله بالله اینها ناحقند و ما حقیم .
بالاخره این از عوارض زمان غیبت حضرت مهدی(عج) است که ما شیعیان در آن گرفتاریم و تا ظهور خود شاه ولایت اعلی حضرت کون و مکان امام زمان (ع) باید حس کنیم با گوشت و خون خود که ما یتیمیم و پدرمان در پس پرده غیبت اللهم عجل لولیک الفرج آمین.
ولی بزرگواران اشتباه همگی ما این است که خودمحوریم و حق را از دریچه چشم خود و از پشت عینکی که بر چشم گذاشته ایم می بینیم .چرا زمان حال را با زمان ائمه اطهار (ع) مقایسه میکنید؟ جواب مشخص است آنها هئیت حاکمه کنونی را بر حق و دیگران را بر ناحق میدانند و لذا میخواهند از علی زمان (بعقیده آنها ) دفاع کنند.
گروه دوم نیز مقایسه آرمانهای انقلاب و وضعیت کنونی را با تاریخ قیام حضرت سیدالشهداء حضرت امام حسین (ع) که برای اصلاح دین جد بزرگوارشان (ص) بود می دانندو لذا میخواهند که انقلاب حضرت امام به بیراهه نرود .
در این میان هر دو گروه شامل اشخاص با اخلاص و عناصر نفوذی می باشند و لذا حق و باطل مخلوط است و در این راه بایستی به خدا و امام زمان پناه برد.
چرا فکر میکنید اگر بیگانگان از کسی تمجید کردند به معنی انحراف اوست ؟ مگر دوست و دشمن از ائمه ما کلا\" و از حضرت امیر(ع) خصوصا\" تعریف نکردند و نمیکنند ؟ آیا این دلیل بر انحراف آن ذوات معصوم است؟ ممکن است که در وقوع یک حادثه موارد گوناگونی اتفاق بیفتد که اکثریت آن به نفع جامعه اسلامی باشد و اقلیت آن به نفع بیگانگان . حال خشنودی بیگانگان برای همین اقل منافع بایستی کل حادثه را زیر سئوال ببرد؟
مثلا\" آقای احمدی نژاد با طرح مسئله هولوکاست و .... باعث تحریمهایی برای کشور ما شد که البته برکاتی هم داشت ولی در بعضی از زمینه ها به نفع بیگانگان تمام شد مثلا\" فرآورده های نفتی را به قیمت خون پدرشان بما فروختند و منابع مشترک نفت و گاز را با سرعتی دو چندان غارت کردند و میکنند و ما بواسطه تحریم بایستی فقط نظاره گر باشیم.
خوب حالا این به نفع کشور بود یا ضرر؟ گروهی از بیگانگان بر احمدینژاد درود میفرستند آیا این یعنی انحراف احمدی نژاد از انقلاب؟ الله اعلم (276784)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۵:۵۴:۵۹
فوق العاده بود لطفا فایل صوتی هم بگذارید . (276789)
 
هوتن
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۲۱:۳۶
سلام به همگی
اول باید بگم که با شنیدن حدیث امام رضا(ع)، اولین کسانی که باید نگران شوند حزب اللهی ها هستند، وگر نه ما که دینی نداشتیم که بخواهیم از دست بدهیم، پس آقای پناهیان یک مقدار بیشتر فکر کنید، شاید عاقبت بخیر شدید.
دومن، سخن امام خمینی در مورد شناختن دشمن، در مواردی می تواند کاربرد داشته باشد، ولی نه در همه جا، امام خمینی نه معصوم هستند، نه پیامبر، این سخن امام یعنی دهن بین باش، یعنی دنبال عدالت نباش، و به نظر میرسد که ریشه ی فتنه از همین سخن بر می آید، کاری کرده اند که هیچ نمیبینیم جز خشم و لبخند بیگانه، به هر حال این سخن نمی تواند معیار برای یافتن راه باشد، واقعن بترسیم از فتنه ای که آقا امام هشتم پیش بینی کرد ه اند، شرایط را ببینیم، و مقایسه ای اشتباه نکنیم، اگر شما این دوران را با دوران امیرالمومنین (ع) مقایسه می کنید، کمی جلو تر بیایید و نگاهی هم به تاریخ خلفای عباسی داشته باشد.
السلام على من تبع الهدى (276864)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۷:۵۱:۰۴
اصلا فكر نمي كردم آقاي پناهيان بتونند اينقدر قوي و عميق مسائل رو تحليل كنند. فوق العاده بود. فكر مي كنم تونستند خيلي خوب فتنه رو نشون بدند (276892)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۸:۴۴:۲۹
يادش بخير چيزي حدود 10 سال پيش به عشق دعاي ندبه تو مهديه تهران با سخنراني آقاي پناهيان جمعه ها صبح زود از خواب بلند ميشدم ... يادش به خير !

آقاي پناهيان شما رو چه ميشود (276916)
 
مصطفی منتظرمهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۱۹:۰۴:۵۳
استاد گرانقدر جناب آقای پناهیان

لطفا شما بررسی فرمایید در طول چند سال گذشته و ریاست جمهوری آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد کدامیک بیشتر از همه جلودار ارتباط با آمریکا بوده اند.

مگر نه اینست که این همه تقلای آقای احمدی نژاد برای رابطه با آمریکا را اگر آقای خاتمی کرده بود بارها و بارها استیضاح و تکفیر شده بود؟!

بنده نمی گویم که آقای موسوی منزه است اما آقای احمدی نژاد هم آنچه شما می فرمایید نیست. (276927)
 
خیبری
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۱:۲۴:۵۱
با تشکر از آقای پناهیان که همیشه روشنگر بوده اند.
هدف دشمنان الام امامت و ولایت است که نشانه رفته اند و در این دره مهرهای جدید به کار گرفته شده است .
و استکبار تمام تلاش خود را کرده تا تشیع را از بین ببیرد . وظیفه ما در این زمان همایت از ولایت می باشد . و با دشمنان اسلام و دین و انقلاب اسلامی به شدت برخورد شور تا احساس نکنند که این حکومت به سادگی به دست آمده است . خون هزاران شهید پای این انقلاب ریخته شده و پشتیبان آن امام زمان(عج) می باشد.


ومن ا... التوفیق (276997)
 
خیبری
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۱:۳۰:۲۳
با تشکر از آقای پناهیان که همیشه روشنگر بوده اند.
هدف دشمنان اسلام امامت و ولایت است که نشانه رفته اند و در این دوره مهرهای جدید به کار گرفته شده است . و استکبار تمام تلاش خود را کرده تا تشیع را از بین ببرد . وظیفه ما در این زمان حمایت از ولایت می باشد . و با دشمنان اسلام و دین و انقلاب اسلامی به شدت برخورد شود تا احساس نکنند که این حکومت به سادگی به دست آمده است . خون هزران شهید پای این انقلاب ریخته شده و پشتیبان آن امام زمان(عج) می باشد .

ومن ا... التوفیق (277001)
 
Payam
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۳:۱۶:۳۹
Here is what the leader has said regarding expedient (maslehat) and truth (haghighat) in his meeting with selected university students on 4/6/1388 which is obviously different from what Mr. Panahian said.

“حالا اينجا نگوئيد آقا حقيقت و مصلحت. اين تقابل حقيقت و مصلحت جزو آن حرفهاى محكم نيست. خود مصلحت هم يكى از حقائق است. اينجور نيست كه هرچه اسم مصلحت رويش بود، اين يك چيز منفى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اى باشد. بعضى اينجور خيال ميكنند: آقا مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انديشى ميكنيد؟ خوب، بله، گاهى انسان مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انديشى ميكند. خود مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انديشى يكى از حقائقى است كه بايد به آن توجه داشت؛ اين جزو مسلّمات و واضحات اسلام است. البته اين مسئله حالا جاى بحث و شكافتنش نيست، اما جزو مسلّمات است. صلاح نيست گاهى اوقات انسان يك چيزى را علنى كند. فرض كنيد يك نقطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اشكال كوچكى هست، اين را ده برابر بزرگش كنند، مايه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى نااميدى و مايه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى سياه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمائى و اينها قرار بدهند؛ چه لزومى دارد؟ خوب، انسان اين را به شكل ديگرى حل ميكند. بنابراين موضع نگرفتن علنى، ناشى از اين علل منطقى و معقول است.”

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7908 (277080)
 
روح اله
۱۳۸۸-۱۰-۲۶ ۲۳:۱۹:۲۴
بسمه تعالي
با ذكر اين مسئله كه به هيچ عنوان نمي خوام مخالفتي در مقابل منطق و عقل گرايي داشته باشم بايد خواهش كنم، كساني كه پايه ي اطلاعات مرتبط با يك بحث رو ندارند، خواهشاً در محتواي بحث اظهار نظر نكنند. اين مسئله به راحتي و حتي در نظراتي كه در ذيل مطالب مندرجه در همين سايت ها درج ميشه ممكنه باعث ايجاد خلل در برخي مباني اعتقادي و فكري بعضي افراد ضعيف تر بشه. ممنون (277082)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۱:۳۲:۰۷
ایشان از شهید دیلمه نام برده است میشود سوابق این شهید عزیز را منتشر کنید تا اورا شناخته وسخن ایشان را بر اساس ای شناخت تحلیل نما ییم (277145)
 
حسين
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۲:۳۹:۵۱
چند نكته :
ائمه عليهم السلام همگي طبق آيه قرآن معصوم مي باشند.
اگر امام حسن مجتبي (ع) در زمان خودشان با معاويه صلح نمي كردند چه مي شد ؟
يقين دارم امروز اسلام نبود.
اگر امام حسين (ع) نيز قيام نميكردند باز فاتحه اسلام خوانده بود .
اما از ديد ديگر ببينيم
امام حسن مجتبي (ع) قيام مي كردند آيا امروز اسلام مانده بود. ؟
.
.
.
اعمال ائمه با معيار هايي كه ما دوست داريم نبايد سنجيده شود.آنها هيچ گاه كاري نميكردند كه به ضرر اسلام باشد.
.
ظهور امري حتمي است كه خدا وعده داده و اراده خدا بالاتر از كارشكني ديگران است در قرآن امده است \" يدالله فوق ايديهم\" دست ما هم نيست كه با برخورد جدي جلو بيافتد و يا با تسامح به عقب موكول شود. به ما گفته اند براي فرج دعا كنيد.
و هميشه منتظر باشيد.

وظيفه ما انتظار است .( انتظار يعني خود سازي يعني اگر امام و ولي امرمان حضرت صاحب الزمان فردا امدند اعمال ما طوري باشد كه اماده خدمت باشيم) (277155)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۰۸:۰۳:۱۵
آقاي پناهيان آيا فكر نمي كنيد كه آقاي احمدي نژاد هم ظرفيت ايستادن در مقابل ولايت فقيه را دارد؟ (277212)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۳:۵۳:۰۲
اصل 109 قانون اساسی:
\"شرايط و صفات‏ رهبر: 1 - صلاحيت‏ علمي‏ لازم‏ براي‏ افتا در ابواب‏ مختلف‏ فقه‏. 2 - عدالت‏ و تقواي‏ لازم‏ براي‏ رهبري‏ امت‏ اسلام‏. 3 - بينش‏ صحيح‏ سياسي‏ و اجتماعي‏، تدبير، شجاعت‏، مديريت‏ و قدرت‏ كافي‏ براي‏ رهبري‏. در صورت‏ تعدد واجدين‏ شرايط فوق‏، شخصي‏ كه‏ داراي‏ بينش‏ فقهي‏ و سياسي‏ قوي‏ تر باشد مقدم‏ است‏.\"
بر طبق این شرایط امام خمینی (ره) واجئ این شرایط بوده استو کسی هم در این شک ندارد.علی الخصوص به قول شما که شجاعت امام بشیار مشهود و بینش آن عزیز بسیار قوی بود با این حال من سوالی از شما دارم:
چگونه است امامی که ما معتقدیم نایب امام زمان بوده است و شجاع و دارای بینش بوده و.... توسط سه نفر آدمی که به قول شما عقلشان تا زانویشان نمی رسد گول می خورد و جام زهر را سر می کشد؟
گیرم که حرف شما درست چطور بود که تا حالا حواستان به این موضوع نبود.چطور بود که آقا همین افراد را تا همین اواخر در سپاه و مجمع و... در کنار خود داشتند؟!
آیا از خدا نباید پناه برد بر کسانی که می خواهند حق را به هر شکلی عزیز نشان دهند ولو اینکه تهمت بزنند و آبروی مسلمانی را ببرند.
ای کاش به منش مسلم ابن عقیل در قبال قتل عبید الله ابن زیاد هم کمی فکر می کردیم.که هدف وسیله را توجیه نمی کند. (277460)
 
سپيده
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۴:۵۳:۰۵
سلام
امام خميني :ما از حصر اقتصادي نمي ترسيم ما از دخالت نظامي نمي ترسيم. آن چيزي كه ما را مي ترساند وابستگي فرهنگي است

اگر در يك دوره با تحمل تحريمها و فشارها و پديد اومدن مشكلات احتمالي , بر روي عقايدمان و حفظ استقلال و اسلاممان پافشاري كنيم و شروع كنيم به كار و تلاش و توليد علم تا روي پاي خودمان بايستيم ,شايد با سختي ها همراه بشه اما بعد از گذشتن اين دوران به رفاه و عدالت فراگير ميرسيم.در كنار اينكه خدا از ما راضي هست و دنيا و اخرتمان روشن . پوزه استكبار به خاك ماليده ميشه و جرات جنايات جنگي بدون هيچ حساب و كتابي كه بهشون رسيدگي كنه ازشون گرفته ميشه.
در ضمن فكر ميكنيد كشورهايي كه جلوي قدرتها كوتاه ميان وضعيت مطلوب دارن؟اول از همه استقلال و شخصيت ندارن و گوش به فرمان اربابانشون هستن تا چي بهشون دستور ميدن همونجوري سياست گذاري كنن و همونجوري زندگي كنن.اوضاع ما در زمان محمدرضا پهلوي را مرور كنيد.چه چيز بدتر از پذيرفتن ذلت و خواسته هاي تحميلي براي يه كشور؟ دوما اونها اجازه پيشرفت كردن ندارن يعني اربابان بهشون اجازه نميدن ,مثلا الان فقط 10 كشور دانش هسته اي دارن كه نه به اين خاطره كه بقيه دست و پاچلفتي هستن ,به اين خاطره كه اجازه ندارن به اين دانش نزديك بشن,قدرتها دوست دارن كه علمهاي قدرت زا و ثروت زا در انحصار خودشون باشه و اونها هم چون حلقه به گوشن به اينها نزديك نميشن .اما ما حاضر شديم همه سختي ها رو تحمل كنيم اما زير بار حرف زور نريم.وقتي كه نفت ما تموم شد (كه زمانش نزديكه) خب اقتصاد ما فلج ميشه ,بايد جايگزين داشته باشيم.كي ميتونه مارو از اين جايگزين محروم كنه؟
بله,الان هزينه هارو ميديم اما در عوض اينده و اخرتمان را ميسازيم.ما براي اينكه بهمون پنجه نندازن باج نميديم و نخواهيم داد.
راستي كي گفته كه استكبار الان اوضاع به ساماني دارن؟شما خودتون اوضاع امريكارو ببينيد ..از 300 ميليون جمعيت لااقل سي و چند ميليون زير خط فقر هستن.تو مدارس ابتداييشون دارن اموزش\"چطور هنگام هم جنس بازي نظافت را رعايت كنيم\" ميدن!
خوبه كه خداي نكرده با كنار گذاشتن عقايدمون به فقر معنوي انها دچار بشيم, يا بايستمو هزينه بديم تا سلامت و امنيت آيندمونو تامين كنيم و خدا رو از خودمون راضي كنيم.

ان شاالله خدا آقاي پناهيان را حفظ كنه و
بصيرت ملت ما روز به روز بيشتر بشه. (277500)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۵:۰۹:۳۳
سیاست علم اداره کشور است.
نه علم پیش بینی زمان ظهور. (277511)
 
سیدشهاب الدین بدیع زادگان
۱۳۸۸-۱۰-۲۷ ۱۶:۴۴:۰۲
[به نام خدا
نمی دانم فتنه چه خصوصیت و نماد دیگری باید پیدا کند که متوجه خطر بشویم. جه اتفاق مصیبت بار دیگری باید بیفتد تا تکان بخوریم. چه نوع تهمت و افترایی وقیح تر باید به اسلام و پیامبر و امامان مظلوم زده شود تا لرزه بر انداممان بیفتد.جه کسانی سیه روی تر و خون آشام تر از این دجال و دجاله های زمان بایستی برایمان نسخه ی دمکراسی بپیجند و چگونه باید این چنین دریده تر وبی شرم تر وبی پرده تراز فتنه جانبداری کنند تا ککمان بگزد.دیگر باید چه بگویند در تخطئه ی اسلام و شریعت که نگفته اند تا آنگاه بگوییم:\" حالا این شد یه چیزی!\"
کو منافق؟کجاست نفاق؟ این عین کفر و الحاد است. فتنه گران زمانی حالت نفاق داشتند، اماحالاکسانی که عیان تیغ ازنیام برکشیده، ضربت می زنند و رجز خوانی می کنند و هل من مبارز می طلبند و \"لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء ولا وحی نزل\" در گوشه و کنار دنیا بر زبانشان جاری شده، بازهم بگوییم نفاق؟
رهبر چگونه و چقدرباید در معرض انواع اتهام های ریز و درشت و صریح و پنهان دیگری قرار گیرد تا بگوییم مظلوم است. حتما باید با فریادی دلخراش خروش برآرد : \" ای علمای دین به فریاد اسلام برسید ، رفت اسلام!\"تا به خود بگوییم: مگر چه خبر شده؟! بس است دیگر این همه اغماض و تساهل. بس است این قدر فرصت دادن و فرصت از دست دادن.کافی است اینقدر پند و اندرزهای مشفقانه و کودکانه تا به مردم بگوییم کاری کردیم، به خیال آن که آتش خفته در درونشان را -که روز به روز بر التهابش افزون کرده اند -کمی خفه کنیم.مگر فرایندقانونی پیگیری برخورد بایک امر خلاف چقدر پیچ و خم دارد که هنوز هیچ اقدام مؤثری دراین مسیر انجام نشده؟ اگر شده مسؤولان قضایی بفرمایند مرحله به مرحله از بدو فتنه تا به حال غیر از\"جانم، عزیزم! این کار بده\" چه کار دیگری کرده اند تا در برابر نه تنها این مردم و آیندگان، بلکه در پیشگاه مبارک امام زمان(عج) پاسخی درخور داشته باشند؟
آن که پیشاپیش به قاضی می رود و طلحه و زبیر را به اعدام محکوم می کند رأیش پیشکش، دریغ از یک احضاریه ی خشک و خالی.گویا آقایان واقعا در منطق دادگاه کم دارند که اینطور سر مردم را گرم کرده اند به \"پس زدن با دست و پیش کشیدن با پا\"گویا اراده ای جدی در کار نیست و سیاست \"کج دار و مریز\" را برای مردم در پیش گرفته اند. چقدر مردم باید خسارت بدهند؟خسارت جان و مال و از همه بدتر و تأسف بارتر خسران وقت که چقدر بی ارزش شده است!
از آن نماینده ی انقلابی اصولگرا در عجبم که در خطبه ی نماز و دور از انتظار، با صغری کبرایی عجیب سران فتنه را مرده های سیاسی خواند و این که مرده دیگر محاکمه نمی خواهد!این چه مرده ای است که اینقدر حرکت و جنبش دارد و تلاش در فریفتن و فریباندن ؟
22بهمن در پیش است، نشود که خدای ناکرده دست بر پشت دست بزنیم! (277569)
 
سید بهزاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۸ ۲۰:۰۰:۲۵
سعی کنید واقع بین باشید. عوامل فتنه فقط سبزها نبودند. آنهایی که الان مظلوم نمایی میکنند هم مقصر بودند. در واقع آنها این شکاف بزرگ را در سطح مسئولین ایجاد کردند. (278056)
 
عباس علي پور
۱۳۸۸-۱۰-۲۹ ۰۰:۱۴:۴۸
درود بر آقاي پناهيان
كاش نماينده هاي مجلس يك بار اين سخنان را ميخواندند (278110)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۳ ۱۲:۵۶:۵۹
سلام فايل تصويري اين سخنراني رو نداريد؟ من به هر كي ميگم نداره ميخوام تبديل به وي سي ديش كنم تويه خونه با خونواده نگاه كنيم ان فايلشو از كجا گرفيتيد؟ (279929)
 
محمد علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۳ ۲۲:۲۸:۳۴
انگار حاجی فقط برای من صحبت کرده بود . و به تمام شبهات تازه پیش آمده ام اسخ داده شد ممنونم خدا خیرتان دهاد کاش زود تر پخش میکردید (280203)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۱۰:۳۹:۰۷
چرا برخی از این آقایان که چهره ای شناخته شده هستند و نام آنها با دین عجین شده است در برخی تحلیل هایشان از عدالت دوری می جویند آیا اینها برای ماندن در مسند حاضرند عدالت در گفتار را ذبح کنند خدا عاقبت همه ما را بخیر گرداند... (280375)
 
ارومیه
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۱۰:۵۶:۳۸
عوامل فتنه افراد متحجر می باشند (280391)
 
مسلمان ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۳:۲۸:۱۹
نمیدانم تا کی قرار هست تمام افکار ،رفتار،حقانیت و گفتار ما با شاقول دین و روایتهای دینی ازصدر اسلام تا انقلاب اسلام سنجیده و بیان شود!
پس منطق و شعور خودمان کجاست؟ چرا نمی فهمید که همین حالا هر جنایتی داره با یک تفسیر دیگر از همین علی (ع) و ابوذر و قران و احادیث میشه.
با احترام به همه مقدسات باید بگم از هرچی حمله یا دفاع بر مبنای یاداوری گفتار و رفتار امامان صورت میگیره بیزاریم چون همش سو استفاده از معصومین برای توجیه خودمونه... کمی فکر کنید این کافرها که هیچ کدوم از این محمد (َص)،علی(ع) ،زینب ، حسین ، خوارج و نهروان و امام خمینی (ره)و اینها رو ندارن چه جوری مباحثه می کنند چه جوری دلیل میارند و چه جوری حکومت عدل می کنند...
یادم میاد مدرسه که میرفتیم رو در دستشویی بزرگ نوشته بودنند …نظافت من الایمان... و من همیشه فکر میکردم اونهایی که ایمان ندارند نظافت نمی کنندو از کثافت زود می میرند...
بخدا من مسلمانما ، ولی دور از وطن نگران دین و وطنم (280757)
 
شیخ گنجی
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۰۹:۳۱
بسمه تعلی

با تشکر از مدیریت سایت - الف

خیلی عالی بود

از اینکه نظرات همه را منعکس می کنید خیلی خوبه
یا علی

http://9753.blogfa.com (281224)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۹:۰۱:۲۸
بنام خدا
جناب اقای پناهیان شاید بهتر می فرمودید فتنه ای بدتر از فتنه دجال از دیدگاه من . نخست میخواستم نقدی بر گفتار تان بزنم اما دیدم که متاسفانه سخنانتان نه مذهبی است و نه سیاسی
بلکه سخنانی جناحی احساسی است که مملو از تهمت و دورغ ونسبت ناروا دادن به بزرکان است بنده بعنوان رزمنده 8سال دفاع مقدس و جانباز جنک تحمیلی که از همان زمان نیز با اثار استاد شهید مطهری پایه های فکری خود را ساخته و با سعی و تاسی از قران کریم تمام تلاشم این بودکه خود را با قران و عقل و عترت مطابقت دهم نه عکس این که خواسنه ها و تملایلات را خود را با این مهمات تزئین ببخشیم
شما به ایه ای از قران کریم اشاره فرمودید که خداوند عزوجل می فرمایند در\" که اگر این قوم کفران نعمت کنند او گروهی و جمعیت دیکر را میاورد که خداوند انها را دوست دارندو انها نیز خداوند را در برابر کافران نیرومندند ودر راه خدا جهاد میکنند و فرمودید برای خدا کاری ندارد پسر این را فاسد یا رفیق انرا.....متاسفم که شما هنوزنمیدانید که خداوند با محبت محبان خود در دل انسانها از انها حمایت می کند همانکونه که درخصوص حضرت امام خمینی چنین کرد ولی اینگونه وانمود نمودید که
ما کفران نعمت کنندکانیم در صورتی که ما همان کروهی بودیم که به اذن الله هدایت شده در راه او جهاد کرده و راضیه و مرضیه یگدیکر بودیم و هستیم. اما نمیدانم چرا یک خواسته ساده مردم تعبیر به فتنه شده و انگونه جواب می گیرد.
در خصوص یهود و نصار قران کریم فرمودند انها را به دوستی نگیرید ایا مراودات سیاسی اقتصادی که در حال حاضر در اوج خود میباشد را نیز منع فرمودند . در خصوص خوی استکباری ابرقدرتهای که اظهر من الشمس است چگونه می خواهی ثابت کنی که پیش قراولان مبارزه با استکبار که هنوز اثار شکنجه در بدنشان است و مزه قرص سیانور درزیر داندان هایشان است مرعوب و شمایی که یک کشیده در راه اسلام نخورده اید هم مبارز و هم مبلغ این مبارزه الهی هستید .
ضمنا جیدا اقایان وعاظ یاد گرفته اندتطبیق تاریخ می کنند مثلا فعلا پسر نوح طلحه زبیر را بیشتر مورد قیاس قرار می دهند. بنظر بنده اگر قیاسی هم هست قیاس معابد امون و اتون و در خواست متوالیان این معابد از مردم برای نذر و نیاز به این معابد و اوردن هدایا برای خدایان دروغیست. ضمنا شما درروایتی متواتر فرمودید در اخر زمان شیعیان بشدت ریزش می کنند صحیح است . این نمط قران که میخوانی میبری ابروی مسلمانی . در جایی که واعظین و جدیدا مداهین ما نیز خوراک مذهبی به مردم میدهند . و می فرمایند که العیاذه بالله خداوند 124 هزار پیامبر را بدلیل وجود مبارک اقا امام حسین مبعوث فرمودند . یا امامت را انقدر پر رنگ می کنیم که اصل توحید و نبوت کم رنگ میشود می خواهید ریزش نداشته باشیم .شما را خدا قسم می دهم خدا را از بازی قدرت خود کنار بگذارید و مردم را منحرف نکنید که کناه بسیار بزرگیست اگر بدانی
براحتی فردی را که حداقل ما او را در تقوا و صعه صدر و مدیریت و امانت دار بودن را دیده ایم را به ماسونی بودن و در انتظار قطعه قطعه شدن حسین است معرفی می کنید .و در جایی دیگر به ایت منتظری که امام او را مجاهدی اگاه و فقیهی عالیقدر میدانست نسبت سخیف میدهید و در جایی دیگر در خاطرات یکی از بزرکان کلمه \"وادار شدند به معنی مجبور شدن \"به امام نسبت می دهید مانند اینکه امام فرد ضعیف النفسی بوده که با فشار میشد نظراتشان را تغییر داد.ضمنا در وصف حال نیروهای مذهبی که درمقابلتان هستند لقب خوارج داده و انان را به ضعف در ایمان متهم می کنید غافل از اینکه خوارج ضعف ایمان نداشتند بلکه ضعف در بصیرت داشتند. (281932)
 
ALI
۱۳۸۸-۱۱-۱۲ ۱۱:۰۷:۳۳
با تخریب وافشای عیوب یکدیگر، راه بجایی نمی بریم.....

سلام به دلسوزان صدیق نظام،
اگر جلوی تندرویهای افراد غیر مسئول هرکسی باشد گرفته شود آتش فتنه هرچه شعله ور هم باشد خاموش میشود .( ولاغیر )
-حمد خدا ،کشور ما، بزرگان ودلسوزانی دارد که مطمئنا حرفهای آنها قابل قبول تمام اقشار جامعه وجناحها است.
- با حرفهای نامربوط جامعه وکشور را متشنج نکنیم ، حر ف و حدیث تکراری دردی دوا نمیکند. شما را بخدا بیخود آب زلال را گل آلود نکنیم ، بزرگان ودلسوزان کشور ، رهبر ومسئولین را یاری فرمایند .. هرجناح وحتی مخالف هم حرف عاقلانه و عالمانه را والله قبول میکنند، رفتار تندروها از هرطرف وهرکسی باشد مردود است و باید تحت پیگرد قرار گیرد .اینها شاید تعدادشان به ده نفر نرسد اما والله عامل فتنه و اختلافند، بگذارید واجازه دهیم وخواهشمندیم : آیات عظام : جوادی آملی ، شبیری زنجانی ، هاشمی شاهرودی ،اردبیلی ، ناطق نوری ، حاج حسن ، خاتمی ،روحانی ، واعظ طبسی ، دری نجف آبادی ،بوترابی ، آملی لاریجانی ، کاشانی ،قرائتی ، و...... آقایان : ولایتی ، قالیباف،مطهری، لاریجانی، فیروز آبادی ، افروغ ، رضایی ، ،باهنر، نبوی ، و...... وارد عمل شوند.. خدای ناکرده اختلافات قطره قطره وانگهی دریا نشود درآن صورت همه ما غرق میشویم --- بطور مثال تخلفات افراد مسئول وغیر مسئول چه ارتباطی به سرکار خانم ر..... دارد که گوش فلک را کر کرده و کسی نیست به توهین ویا حتی دلسوزیهای ایشان جواب دهد بخدا قسم اینها بزرگترین ظلم به نظام است شاید در هیچ کجای جهان این بیحرمتیها به اشخاص وجود ندارد ،بلی مجرم باید هرکسی باشد جریمه شود نه اینکه مورد هتک حرمت وتهمت وافترا چه درست یا غلط قرار گیرد..
- انتقادها باید عالمانه وعاقلانه وباوجدان قولی گفته شود
خداوند یاور صادقین باد
[ (283901)
 
وکیل زاده
۱۳۸۸-۱۱-۱۹ ۱۲:۱۱:۳۶


سلام و درود به آقای پناهیان و همه آنهایی که درراستای برپایی ولایت امیرالمومنین میکوشند و میخروشند

الهی سینه ای ده آتش افروز درآن سینه دلی وآن دل همه سوز

کرامت کن درو نی درد پرورد دلی در وی درون درد برون درد (285712)
 
۱۳۸۸-۱۱-۳۰ ۲۰:۳۲:۰۵
بنظر من آقای پناهیان در این صحبت هایش کاری جز مغالطه نکرد ایشان با نقل قولهایی از امام گفت: اگر دشمن شما را تایید کند کارتان تمام است. آیا ملاک برحق بودن یک جریان تایید یا عدم تایید دشمن است؟ دزر زمان مشروطه انگلیسیها از این نهضت حمایت کردند بخاطر جلوگیری از نفوذ روسیه در ایران. آیا سران مشروطه که اکثرا از مجتهدین طراز اول مانند میرزای شیرازی و آخوند خراسانی بودند آیا باید در کار خود شک می کردند بخاطر حمایت انگلیس از آنها؟! پس معیار تشخیص حق از باطل تایید یا عدم تایید غربی ها نیست بلکه معیار قرآن وسنت است. اگر کسی جواب معقولی دارد بگذارد. (290420)
 
سائل
۱۳۸۸-۱۲-۰۹ ۱۰:۳۴:۰۵
بله باید به حمایت و تحسین دشمن شک کرد. و ای کاش همه مشروطه خواهان به حمایت انگلیس شک میکردند. حمایت انگلیس به این دلیل بود که مشروطه ، مشروعه نبود و گرنه عمراً از آن دفاع نمیکرد و دیدیم و خواندیم همان انگلیسیها با شیخ فضل الله نوری (که دشمن را به خوبی شناخته بود و نمیخواست از دیگ انگلیس پلو بخورد) چه کردند. (293679)
 
۱۳۸۸-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۲:۳۹
همه خبراتون ناقص افتاده و يكي دو كلمه اول هر خط چاپ نشده.اعصاب واسه آدم نميمونه.اگه مشكل رو حل نكنيد ديگه به الف سر نميزنم. (297020)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.