نظر منتشر شده
۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 367691
چرا باید روزهای تعطیلات هفتگی را تغییر داد؟
علیرضا خائف، 9 تیر 95
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
آنچه کمیت و کیفیت تعطیلات رسمی و غیررسمی در کشور را مهم می‌کند، تاثیرگذاری آن روی ابعاد مختلف زندگی افراد است، که مهم‌ترین آن ابعاد اقتصادی، اجتماعی و گردشگری است. تعطیلات منظم و هدفمند در رونق اقتصادی و افزایش کیفیت رفاه اجتماعی و خانوادگی و توسعه صنعت گردشگری در جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کند، تا جایی که دولت‌ها بر آن هستند با برنامه‌ریزی دقیق، میزان موثر ساعت کاری و زمان بهره‌وری مبتنی بر ارزش‌های فردی و اجتماعی را به بهترین حد خود برسانند و میزان تعطیلات را به مقداری قابل قبول و منطقی تعیین کنند.

قبل از هر موضوعی باید مسائلی از جمله قوانین ملی ساعت کاری در ایران و مقایسه آن با دیگر کشورها مورد بررسی قرار گیرد. ساعات کار اجرایی در ایران ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده است؛ جالب توجه است که نروژ با ۳۳ ساعت کار در هفته کمترین میزان کار اجباری و بروندی با ۵۰ ساعت کار در هفته بیشترین آن را دارد. کشورهایی چون آلمان، آمریکا، چین و برزیل ۴۰ ساعت کار در هفته در نظر گرفته‌اند و کشورهایی مثل گینه استوایی، عراق و قطر ۴۸ ساعت کار اجباری در هفته دارند. آنچه از این اختلاف ساعت کاری استنباط می‌شود این است که در فرآیند اجرایی کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی، کیفیت کار نقش مهم‌تری از میزان ساعت کاری دارد و افزایش راندمان کاری لزوماً در نتیجه افزایش ساعت کاری به دست نمی‌آید.

در بیشتر کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود و اکثر کشورهای اسلامی هم به جز بحرین و سودان و جیبوتی که پنجشنبه و جمعه را به عنوان پایان هفته انتخاب کرده‌اند، جمعه و شنبه را تعطیل کرده‌اند. در ایران روزهای پنجشنبه و جمعه روزهای تعطیلی سازمان‌ها و ادارات دولتی تهران هستند. این در حالی است که بانک‌ها و بعضی شرکت‌های خصوصی و همچنین شهرستان‌ها جمعه را تعطیل و پنجشنبه را به‌صورت نیمه‌وقت کار می‌کنند.

با این دیدگاه که روز پنجشنبه نیمه‌تعطیل و روز جمعه تعطیل محاسبه شود؛ با احتساب ۵۲ روز تعطیلی جمعه، ۲۶ روز تعطیلی پنجشنبه و ۲۵ روز تعطیلی رسمی مناسبتی، میزان کل تعطیلات ایران ۱۰۳ روز محاسبه می‌شود. آنچه از این محاسبه نتیجه می‌شود این است که ایران یکی از کمترین میزان تعطیلات در جهان را دارد و لازم است فرآیند ساماندهی و افزایش تعطیلات در دستور کار قرار گیرد.

مساله اصلی کجاست؟
اما موضوع اصلی که به نظر می‌رسد توجه به آن حائز اهمیت باشد، تقارن ابتدای هفته کاری کشور با تعطیلات پایان هفته اکثر کشورهای صنعتی و همچنین کشورهای همسایه است. تا آنجایی که این مساله سبب می‌شود ارتباط سازمان‌ها، ارگان‌ها و بنگاه‌های تجاری ایران با بنگاه‌های تجاری خارجی به سه تا چهار روز در هفته محدود شود. محدودیت ایجاد شده باعث وقفه در روند تبادلات تجاری می‌شود و از یک‌سو کارهایی از قبیل اخذ مجوزهای لازم و تهیه مدارک مورد نیاز را به تاخیر می‌اندازد و از سوی دیگر به‌رغم پتانسیل‌های فراوانی که در کشور وجود دارد و توجه خاصی هم که به جذب سرمایه، سرمایه‌گذاری و اساساً رونق فضای کسب و کار از سوی دولتمردان شده، اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود. آنچه مشخص است ساماندهی تعطیلات در کاهش موانع تجارت و تسهیل ارتباط بین فعالان تجاری سهم بسزایی را ایفا می‌کند و افزایش تحرکات تجاری و صادرات و واردات و به تبع آن رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

از دید اجتماعی نیز افزایش تعطیلات، خانواده‌ها را بیشتر در کنار هم قرار می‌دهد و این با هم بودن‌ها افزایش کیفیت روابط خانوادگی و تربیت فرزندان و همچنین شناسایی بهتر نیازهای یکدیگر را موجب می‌شود. از طرفی با افزایش تعطیلات، صله‌رحم که از دستورات موکد اسلام است و هدف از آن انسان‌سازی بیان شده، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. همچنین تعطیلات موجب تجدید قوای جسمی و نیز افزایش درخواست برای آموزش‌های فرهنگی خواهد شد. بدین ترتیب ارتقای استحکام خانواده و بیشتر شدن نشاط اجتماعی و بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه از ثمرات طرح ساماندهی تعطیلات و تعیین روزهای بیشتر تعطیلی در آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

از منظر دیگر صنعت گردشگری یکی از منابع در دسترس و با پتانسیل‌های فراوان در جهان است. به طوری که در سال ۲۰۱۴ ارزش افزوده حاصل از صنعت گردشگری و مسافرت در جهان بالغ بر ۷.۶ تریلیون دلار، معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص جهان بوده و ۲۷۷ میلیون نفر از شاغلان در این صنعت مشغول به کار هستند. از این‌رو علاوه بر اینکه افزایش تعطیلات هفته و تعیین دو روز پشت سر هم چون جمعه و شنبه باعث به تحرک درآمدن خانواده‌ها برای انجام گشت و گذار در کشور و در حومه شهرهای بزرگ شده، گردشگری داخلی را نیز تقویت می‌کند. در ضمن با توجه به اینکه ۸۱ درصد مخارج گردشگری در ایران متعلق به گردشگری داخلی است، این خود رونق را به اقتصادهای خرد مناطق مختلف کشورمان و حاشیه شهرهای بزرگ سرازیر می‌کند. نباید فراموش کرد که سایر کشورها خلأ افزایش روزهای تعطیل‌شان را نسبت به روزهای کاری با بالا بردن بهره‌وری در کار جبران کرده‌اند و توانسته‌اند با یک عمل به چندین هدف دست یابند. همزمان با اینکه بهره‌وری در کارهایشان را بالا برده‌اند، باعث تعمیق روابط خانوادگی از طریق ایجاد زمانی برای دور هم بودن و گشت و گذارشان شده‌اند و در کنار تمام اینها چرخش اقتصادی مناطق مختلف کشورشان را که پتانسیل جذب گردشگر را دارند، بالا برده‌اند. از آنجا که کشورمان مناطق دیدنی و جاذبه‌های مختلفی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، می‌توان از این حربه برای جذب گردشگران و به تبع آن ایجاد گردش سرمایه در میان مردمانی که میزبان این گردشگران خواهند بود استفاده کرد، و این خود یعنی فراهم‌سازی بستری برای رفاه بیشتر مردم کشورمان.

گسترش صنعت گردشگری مزایای فراوانی را در دل خود به همراه خواهد داشت. صنایع دیگری چون حمل و نقل، هتلداری و سرمایه‌گذاری هر یک نیز رونق خواهد گرفت.

افزایش سفرها و فعالیت‌های گردشگری نیاز به برنامه‌ریزی و تخصیص زمان کافی دارد. افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز سبب می‌شود افراد با آسودگی خاطر تصمیم بگیرند و سفرهای بیشتری را برای خود و خانواده مدون کنند و موجب رونق‌بخشی در صنعت گردشگری شوند.

از آنجا که آخرین‌بار پیش از انقلاب در مورد تعطیلات هفته و تعطیل شدن وزارتخانه‌ها در روز پنجشنبه تصمیم‌گیری شده بود؛ به نظر می‌رسد بازنگری در زمان و مقدار تعطیلات هفتگی با تعامل دولت، مجلس، حوزه‌های علمیه و بخش خصوصی امری مهم باشد. خصوصاً اینکه اکثر کشورهای مسلمان برای انجام شئونات اسلامی روز جمعه و برپایی فریضه نماز جمعه به جای اینکه تعطیلاتشان را به روزهای شنبه و یکشنبه انتقال دهند، روزهای جمعه و شنبه را به عنوان تعطیلات آخر هفته در نظر گرفته‌اند. امری که اجرای آن در کشور چندان دور از دسترس نیست.

با توجه به موارد گفته‌شده؛ شاید با افزایش تعطیلات و تعیین جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات هفته، بتوان قدم‌های موثری جهت نیل به برخی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از جمله محور قرار دادن رشد بهره‌وری و تقویـت رقابت‌پذیری اقتصاد در بند ۳ و همچنین حمایت همه‌جانبه هدفمند از صادرات کالاهـا و خـدمات، گسـترش خـدمات تجارت خارجی و تسهیل مقررات برداشت.
*عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران
 
کلمات کلیدی : پیشنهاد تغییر روز تعطیلات
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۲۷:۵۶
مسئله اصلی تغییر روز تعطیل نیست. بلکه تعداد روزهای تعطیل است. متاسفانه چه به مناسبتهای ملی و چه به مناسبتهای دینی، روز تعطیل فرصتی شده است برای سفر و تفریح. لازم است تعطیلات رسمی به نصف و حتی به ثلث کاهش پیدا کند. (3792102) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۱۰:۲۶
مثلا با جهان هماهنگ باشید, چه داریم که صادر کنیم, اقتصاد کشور شده همه واردات و قاچاق, بانکهای ما هم که اصلا در باغ نیستند, صادرات خاک و کشمش و ووو صادرات نیست
نفت را بفروشید و دور هم بخورید, مردم هم با 600 هزار تومان حقوق یک جوری زندگی میکنند (3792354) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۴:۴۰
چیزی که برای صادرات نداریم این دوستان جمعه هم بیان سرکار فقط ساعات کاریشون یه کم با چین و شرق اسیا میخونه و فقط به درد تسریع واردات جنس بنجل چینی میخوره
تعداد شما چند نفره؟ 1000 نفر؟ 100 هزار نقر ؟ 500 هزار نفر؟ خب جمعه بیایید سرکار و واردات جنس بنجل رو تسریع کنید بخاطر واردات جنس بی کیقیت و احتمالا خارج کردن مواد اولیه مورد نیاز مردم میخواهید هفته رو به هم بزنید؟ چنین اتفاقی محاله در ایران بیفته این مساله مساله اصلی کشور ما نیست کسانی که اینو پیشنهاد دادن هم مطمئن باشبد برای حاشیه سازی و مخفی کردن مشکلات اصلی اقتصاد دنبالش هستن.
نظر من اینه که کلا قابل بررسی نیست چون اولویتهای بالاتری داریم بعد هر وقت اومدین گفتین صادرات شما چیه اون موقع قابل بررسی میشه
برای صادر کردن مواد اولیه و خام که دیگه این همه کلاس گذاشتن لازم نیست (3793240) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۲۱:۱۰
برادر ایران یکی از طولانی ترین ساعات کار رو در هفته داره. مشکل اینه که راندمان کاری پایینه. روال ها معلوم نیست و به همین خاطر استهلاک زمان زیاده. باید ساختار های ادارات اصلاح شه. (3792365) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۶:۱۵
راندمان کاری هم باشه مساله چیز دیگری است
من از شما سوال میکنم ایا وارد کردن دسته بیل از اندونزی و کلنگ از چین و چوب بستنی از تایلند نیاز به تعطیل کردن شنبه داره؟
صادرات!!! مواد خام و مواد اولیه نیاز به تعطیلی شنبه داره؟ (3793485) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۳۱:۳۹
برای منه شهرداری چی فرقی نمیکنه چون تمام جمعه ها و تعطیلات رسمی باید سر کار باشیم و حجم کاریمان هم خیلی زیاد است مرخصی هم بهمان نمیدهند در حالی که فشار خونم از شدت کار زیاد بالای 16 روی 10 رفت باز هم وقتی تقاضای مرخصی کردم با لحن بدی با مرخصی من مخالفت شد .
مگر برده داری منقرض نشده (3792378) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۰:۱۲:۰۴
اینکه تعداد روزهای تعطیل به ویژه در خارج تهران کمه شکی نیست اما در مورد قضیه ارتباط کاری با دنیا باید متخصصان نظر حرفه ای بدهند در واقع وقتی روز کاری در ایران شروع میشه در اروپا مردم خوابند و در آمریکا آماده میشن که بخوابند بنابراین عملا روز کاری ما نمیتونه منطبق بشه (3792429) (alef-11)
 
فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۲:۱۵:۴۱
خب اخوی روز تعطیل برای سفر و تفریح هست پیش میخوای برای چی باشه ؟ (3792509) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۷:۵۱:۴۵
در کشور ما فقط يه روز تعطيل وجود داره .فقط به صرف اينکه تهران روز پنجشنبه تعطيله نميتونيد به همه جاي کشور تعميم بديد . ما توي شهر قم فقط يه روز تعطيل داريم . دچار فرسايش کاري شديم . نه مسافرتي ميتونيم بريم و نه کاري آخر هفته ميتونيم انجام بديم . مجبوريم يه روز رو خونه بمونيم و منتظر اين باشيم که خدا بخواد و يه تعطيلي بخوره به پنجشنبه و يا شنبه تا بتونيم از خونه بيرون بريم . اين انصاف نيست . ما با تعطيلي دو روز در هفته موافقيم حالا فرقي نميکنه شنبه يا پنجشنبه . هر جور هم حساب کنيد تعطيلي تو ايران از همه جاي دنيا کمتره . حالا هي طوطي وار چيزايي که بعضيا ميگن رو تکرار کنيد. (3792665) (alef-11)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۱۶:۴۶:۲۶
مگه شما تو تعطیلات چه می کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سفر نریم که می پوسیم
سفرامون تو چادر و کنار جاده اس نه هتلاااااااااااااا (3798694) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۴۲:۴۹
بله باید تغییر کنه
منی که یه شرکت بازرگانی و صادرات و واردات دارم با مشکل مواجه هستم با این اوضاع اقتصادی کشور و صادرات بنده باید دو روز که وقت اداری ماست و روز های تعطیلی اونها وقتم رو هدر بدم و نتونم کارمو به سرانجام برسونم حالا چه عیبی داره با دنیا هماهنگ باشیم و پیشرفت کنیم ... (3792120) (alef-13)
 
بازرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۳۶:۴۸
عزیز من صادرات چی داری؟ بگو وارد کننده هستم دچار مشکلم ایران صادرات نداره یه مقداری خام فروشی هست که برای اون هم نیاز به روز جمعه نیست شما روت نمیشه بگی وارد کننده هستم از کلمه صادرات استفاده میکنی؟ کدوم برند رو ایران داره که صادر کنه؟
دوستان میخان جمعه رو هم داشته باشن تا با قدرت بیشتری وارد کنن و کلک این چهار تا تولید کننده داخل رو که با کورسو کردن در حال گذران عمر هستن رو بکنن شما رو بنده میشناسم که چه هستید و که هستید و چه می طلبید ببم جان
من مذهبی نیستم ولی با این کار مخالفم
هر وقت مشخص شد که صادرات ما چیه و واردات ما چیه و..اون موقع راجع به این چیزا بحث می کنیم بیخود هم ذکر و فکر جامعه رو از مشکلات اصلی منحرف نفرمایید.
جوری میگن صادر کننده ایم ادم فکر میکنه در المان داره زندگی میکنه 4 تا کشور بعد فروپاشی شوروی پیدا شدن این دوستان هم بس که جنس بنجل ایرانی بهشون صادر کردن اعتبار اقتصادی ایران رو هم نابود کردن
مخلص کلام هرچه رابطه ما با دنیا کمتر باشه خساراتش کمتره به 2 دلیل:
1-صادر کننده ها یا جنس بنجل صادر می کنن که به از بین بردن اعتبار ایران منتهی میشه یا مواد خام داخل رو صادر می کنن که باعث گرونیشون در داخل میشه
2-وارد کننده ها هم با وارداتشون تولید داخل رو نابود میکنن (3792306) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۴۹:۱۸
حالا سوال اینجاست وقتی ایهمه کم کردن اور لب تعطیلات با جامعه جهانی خوبه چرا تعطیلات رو نمیزاریم شنبه و یک شنبه
اگه مشکل فقط نماز جمعه هست میشه تو تایم اداره روز جمعه 2-3 ساعت زمان گزاشت برای نماز جمعه (3792332) (alef-11)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۰:۰۸:۴۰
تازه با جابه جایی تعطیلی پنجشنبه با شنبه ، احترام به بقیه ادیان را سرلوحه کار فرهنگیمان قرار می دهیم (3792422) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۰۳:۳۱
آقا به بانک مراجعه نکن برو اینترنتی کارت رو بکن
شما بروز نیستی باید کل یک کشور تاوان بده (3792529) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۷:۴۹
شما که موقع مالیات دادن میگی کاسبی خوابیده هر چی بیشتر تعطیل باشی برات بهتره (3793127) (alef-11)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۴۲:۵۳
تمام ايده هاي خوب اقتصادي ، تا زماني كه چاههاي نفت خشك نشوند
جدي گرفته نمي شوند
و چون فعلا مشغول خرج كردن در امدهاي نفتي هستيم
كسي گوش به اين حرفهاي اصولي نميدهد (3792121) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۵۰:۲۳
درود به شما،،،
دقيقا درسته.
تا وقتي موهبت پول رايگان و خدادادي نفت هست و چاله چوله هاي
ناكارآمدي هاي ملي ما رو پر ميكنه اين حرف ها جدي گرفته نميشه.

افسوس ميخورم كه رهبري سالها پيش اقتصاد بدون نفت رو
مطرح كردند و هنوز يك متر هم جلو نرفتيم.

ملت ما، دولت ما، مجلس و حوزه هاي ما به جاي پيگيري فرمايش رهبري
به دنبال اين هستن كه پول نفت رو چه جوري خرج كنند. !!! متاسفانه . (3792398) (alef-11)
 
موسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۴۵:۰۵
رقابت با اقتصاد جهاني
با دو روز و نيم در هفته؟؟؟؟؟!!!!! (3792122) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۰۸:۰۵
اقتصاد ایران بسته است و ربطی به اقتصاد جهانی ندارد و هیچ بنگاه اقتصادی خارجی نیست که شبانه روز و در هر ساعت نتواند با اینترنت به دنیا وصل باشد
این موضوع بهانه مهمتری دارد که مطرح کنندگان آن آنرا نمیگویند (3792533) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۲:۵۶:۲۱
برا منم سواله که پشت این قضیه چه کسی است و دنبال چیست. یه کلکی در کاره (3793245) (alef-3)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۰:۴۳:۲۸
هرچند تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در سایر نقاط دنیا ظاهرا یک گسستگی ارتباطی 4 روزه میان طرفین رو باعث میشه ولی در عمل ، بدلیل وجود اختلاف ساعت میان ایران و سایر نقاط جهان ، وضعیت ارتباطی مستقیم بین المللی ما باز هم خیلی بدتر از اینه !!!! ؛
مثلا با توجه به حداقل هشت و نیم ساعت تفاوت میان ایران و قارۀ امریکا ، شروع کارمثلا در ساعت 8/5 صبح دوشنبه در اون کشور ها معادلست با ساعت 17 در ایران که عملا پس از خاتمۀ ساعات ادارای دوشنبه میباشد و بر این اساس عملا فقط در ساعات اندکی از ساعات کاری در سه شنبه هاست که اندک فرصتی برای ارسال و دریافت موارد کاری در فرصتی یک روزه میان دو کشور وجود داره وگرنه یا مصادف میشه با تعطیلات پایان هفتۀ اونها و یا پایان هفتۀ ما !!!! ؛ (3792976) (alef-11)
 
سارا
Netherlands
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۱۹:۵۲:۲۵
عجیب اینه که چنین مسائل ریز و کم اهمیتی که در شرایط فعلی قطعا تاثیری چندانی نه در بهبود شرایط اقتصادی نداره از دید منتقدین پنهان نمیمونه و در عین حال هیچ توجهی به مشکلات بنیادی اقتصاد ایران مانند عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی، اقتصاد شبهه دولتی، روند فاسد خصوصی سازی، قاچاق کالا توسط ارگانهای رسمی، حکومت متمرکز، ناکارآمدی اداره استانها و ... نمیشه گویی که تنها مشکل به جا مانده همین تعطیلی پنج شنبه است!
بالاخره دولت یک کاری هم باید بکنه دیگه فقط با قانون و حرف که نمیشه اقتصاد ساخت پس از قریب به چهل سال از عمر جمهوری اسلامی، راه آهن و سیستم حمل و نقل مدرن نداریم حتی مترو تهران که در کانون توجه است معلوم نیست کی به سرانجام برسه چه برسه به زاهدان و خرم آباد! اسکله مدرن نداریم، فرودگاه نداریم، ناوگان هوایی حتی قابل قیاس با سطح منطقه هم نیست! دانشگاه واقعی نداریم! سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی نداریم البته بگذریم از شعار مسئولین به نظر اونها همه چی عالیه و ایران الگو همه جهان آخرش هم ... البته انکار نمیکیم که مشکلاتی هم هست همین! (3792130) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۰۴:۲۱
ما با دنیا مراوده ای نداریم که این تغییر بخاد تاثیری روش داشته باشه اینا مشکلات جامعه ما رو حل نمیکنه مسائل مهمتری وجود داره که بر این تغییرات مقدم هستند. (3792139) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۳۸:۴۷
اتفاقا خیلی از مشکلاتمون ناشی از همین نداشتن مراوده با دنیاست (3792382) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۱۱:۱۴
یک پیشنهاد عالی دارم
از این به بعد بجای saterday بگیم پنجشنبه و بجای sunday بگیم جمعه.کی گفته از چه زمانی اصلا روزهای هفته ی کل دنیا همسان شد؟ما دو روز شیفت میدیم جلو درست میشه (3792149) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۱۰:۰۴
اونها بیان عقب
ما تغییر کنیم بابت چی
اقتصاد ما کاملا بسته است و ربطی به دنیا ندارد (3792536) (alef-11)
 
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۸:۳۶:۴۱
نابغه فکر پروازها را هم کردی؟ مثلا من جمعه صبح از تهران راه بیوفتم یکشنبه ظهر میرسم آلمان!!! (3792727) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۸:۳۴
نظر شما رو که خوندم این سئوال برایم پیش آمد که فلسفه نماز جمعه، آیا مربوط به روز آن است یا مربوط به یک بار نماز جماعت در هفته و ایراد خطابه! واقعا نمی دانم برای همین پرسیدم! فرض بفرمایید ما 22 بهمن هر سال را سال گرد می گیریم، حال اگر می خواستیم بر اساس تقویم قمری عمل کنیم داستان متفاوت می شد، ولی خوب آن هم نوعی سالگرد است! کلا به نظر بحث ساده ای است ولی فکر کنم حساسیت بر روی آن بالاست! (3793131) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۱۹:۲۹
حالا تا این کار موافق بشه و عملی بشه 10 سال بیشتر طول میکشه (3792158) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۲۲:۴۳
اسلام تحول گرا است
---
اسلام در قرآن کریم با اصول رفع عسر و حرج و تنظیم احکام هماهنگ با توانهای طبیعی جسمی و فکری بشر ثابت کرده که دین تحول گرا است و دگم نیست و بیش از ساختار و شکل ظاهر ، به بازده مثبت مادی و معنوی حکم شرعی در بشر می نگرد ، و قرآن کریم در موقعیتهای مختلف چنین رویکرد تحول گرا را برای اسلام به اثبات رسانده است. (3792160) (alef-13)
 
خسرو گار س چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۳۳:۳۵
با سلام و احترام

چنانچه موضوع این خبر در خصوص ""تعطیلات و سر و سامان دادن به آن "" می باشد بنا بر این حایز اهمیت است ...

1- لفا به لحاظ ساماندهی تعطیلات در کشورمان ، مسوولان برنامه ریز ی و مدیریت در کشورمان یک طرحی برای ساماندهی تعطیلات نوروز در کشورمان ارایه بدهند ....یعنی به لحاظ ساماندهی این تعطیلات ، """ تعطیلات کارمندی چهار روز ... اما تعطیلات آموزشی بین سیزده تا پانزده روز و بیشتر می باشد .... نتیجه آن کارمندان یا مرخصی می گیرند بواسطه تعطیلات آموزشی فرزندان شان و نتیجه دیگر آن کساد شدن کلیه کارها در کشورمان که اکثر مشاغل آزاد نیز نسبت به این وضعیت پیش آمده انتقاد می کنند ...... گرچه وزیر محترم آموزش و پرورش در سیما فرمودند کم کردن این تعطیلات آموزش و پرورش یک مرتبه بعد از انقلاب تجربه شده است و نتیجه نداده است ... با کسب اجازه ایشان ، در نگاه اول سخن ایشان درست به نظر می اید اما اگر نتیجه نداده است با عرض معذرت ابتدا به این نکته ارتباط دارد که تمایل و عزم راسخ برای این کار وجود نداشته است و از سوی دگیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هم تمایل چندانی در این زمینه ندارند و هم متاسفانه خودشان زودتر از بقیه جامعه به تعطیلات می روند و دیر تر از بقیه از تعطیلات بر می گردند .....
2- از سوی دیگر چه شما تعطیلات را کم کنید و چه زیاد کنید به نظر اینجانب باید مسوولان به این نکته توجه نمایند "" بهره وری در کشورمان با عرض معذرت تابعی از فرهنگ مردم می باشد ... یعنی شما مشاهده می کنید روزهای پنجشنبه و جمعه و بعضا یک روز بیشتر پیش می آید که مردم از تعطیلات استفاده می کنند اما متاسفانه روز شروع کاری باز هم با سستی به کار می پردازند ... که هیچ ارتباطی با میزان تعطیلات ندارد بلکه بیشتر عامل فرهنگی می باشد ......
3- فرموده بودید : ...تعطیلات ارتباطی با رونق گردشگری دارد .... با کسب اجازه توجه نمایید اگر گردشگری در کشور ما نزدیک به صفر می باشد ریشه یابی آن را بیشتر از آنکه به مقدار تعطیلات ارتباط دهید به عوامل دیگر ی باید ارتباط بدهید و بستگی دارد که باید از دست اندرکاران کارشناس در این زمینه جویا شوید مثلا مردم عادی سوال می کنند چرا هزینه سفر به فلان کشور پایین تر از هزینه سفر به نقاط شمال کشورمان می باشد ؟؟ جواب آن بیش از آنکه به تعداد روزهای تعطیلات داشته باشد به عوامل دیگری از جمله متخصص نبودن کارشناسان گردشگری ما ارتباط دارد و غیره ....
4- به نظر اینجانب بیش از آنکه موضوع تعطیلات به تعداد روزهای ان بپردازید به سامان دادن آن بیشتر اهمیت بدهید .....
5- به نظر اینجانب بیش از انکه بخواهید تعداد روزای تعطیل را کم یا زیاد کنید به فرهنگ کار و تعهد افراد در انجام کار اهمیت بدهید
6- فرموده بودید ارتباط دارد میان تغییر تعطیلات روزهای جمعه و شنبه با میزان صادرات و ارتباط با کشورهای دیگر .... این جمله درست است اما در کشور ما باید به نگته دیگری نیز باید توجه چنانچه این تغییر انجام گرفت اما دولت محترم به تولید اهمیت نداد این تغییر و رفرم چه سودی برای کشورمان دارد ؟؟
7- فرموده بودید از نظر اجتماعی ارتباط وجود دارد بین افزایش تعطیلات با درکنار هم بودن خانواده ها و تربیت فرزندان آنان ... این سخن نیز درست می باشد اما به این نکته نیز توجه نمایید رهبر معظم انقلاب می فرمایند چنانچه پدر ها و مادرها ساعات بیشتری را د رادارات می گذرانند صدمه بیشتری به فرزندان می خوردمی زنند یعنی بهتر است ساعات کاری را کم کنید مخصوصا تغییر ساعات کاری برای خانم ها را در دستور کاری خودمان قرار بدهیم تا تعطیلات را بیشتر کنیم .....امروزه معضل اصلی خانواده این موضوع شده است که هر دو روزانه ساعات بیشتر ی را در بیرون از منزل سپری می کنند..
نتیجه و پیشنهاد :..... ابتدا تعطیلات نوروز مخصوصا در زمینه آموزشی سر و سامان بدهید ..... مقاطع تحصیلی آموزشی را در آموزش و پرورش را تابع روش دانشگاهی ( ترمی ) قرار دهید ...... بر روی تعهد کاری افراد کار کنید ..... مدیریت و برنامه ریزی در کشورمان مهمترین عامل خسارت در کشورمان قلمداد می شود یعنی مدیریت و برنامه ریزی هنوز بر اساس آزمایش و خظا انجام می گیرد ... نباید برا ی این موضوع مانند بقیه مسایل راه تجربه و خطا را درپیش بگیریم ...... با تشکر - گار س چی (3792171) (alef-13)
 
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۱۸:۳۸
پیشنهاد نرمی نمودن آموزش و پرورش را داده آید. قبلا این روش در دبیرستانها اجرا شد و من به عنوان یک دبیر و مدیر و مشاور تحصیلی در آن دوره کار می کردم.اوضاع نابسامانی برای مدارس و دانش آموزان و ادارات ایجاد شده بود که شرحش مفصل است .و فقط برای دانش آموزان کوشا مفید بود که حتی برای آنها هم باز ایرادی داشت .مثلا فاصله زمانی بین دو درس عربی 1 و 2 بسیار طولانی می شد و در نتیجه فراموشی آموخته ها از عوارض آن بود.من با این پیشنهاد شما کاملا مخالفم. (3792362) (alef-11)
 
احمد
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۳۶:۰۴
کاملا درست است ولی نویسنده محترم کم گفته از این مشکلات موجود در ارتباط تجاری و اداری.
دقت کنید نکته مهمی که نویسنده فراموش کرده بگوید اینه که:

تنها سه روز در هفته، روز کاری مشترک با بقیه کشورها داریم که با در نظر گرفتن اختلاف ساعت با کشورهای شرق مثل ژاپن و مالزی (که 5 ساعت است) از این سه روز فقط سه تا 4 ساعت یعنی در کل هفته فقط 12 ساعت اشتراک زمانی و فرصت برای ارتباط داریم.

برای کشورهای اروپایی هم با اختلاف ساعت متوسط 3 ساعت، فقط سه تا 5 ساعت یعنی در کل هفته فقط 15 ساعت با اروپا اشتراک و همزمانی ساعت کاری داریم. با این تغییر بخش قابل توجهی از مسئله حل خواهد شد.

اگر دولت تدبیر و امید و مجلس محترم پا پیش بگذارند قطعا تمام بخش های تجاری و صنعتی و... استقبال خواهند کرد. یادمون باشه شترسواری دولا دولا نمیشه و اگر قصد پیشرفت هست باید تمام زمینه ها فراهم شود. (3792176) (alef-13)
 
امير حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۰:۵۲:۱۸
تعطيل جمعه و شنبه پيشنهاد بسيار مناسبى است. راندمان كار را در روزهاى ديگر افزايش ميدهد و زمينه عرضه بسيارى از خدمات رفاهى را فراهم و طبيعتا اشتغال مفيدى را نيز ايجاد ميكند. (3792189) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۱۵:۰۹
چرا ؟
فرقی نمیکنه
مشکل ما با اینها حل نمیشود
اولا چند نفر این مشکل را دارند دوما چرا ؟ مثلا ساعت درونیشان مشکل داره (3792543) (alef-11)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۰۷:۴۵
تصمیم عالی وخوبی هست واقعا کارای داره شهر ما زمانی تعطیلی پشت سر هم هست از مناطق گرمسیر روانه شهر ما میشوند به خاطر خوش هایی شهرمون (3792206) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۱۵:۵۰
بهانه آبکی
چه فرقی میکنه (3792544) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۱۴:۵۰
شنبه روز مقدس یهودی هاست یک شنبه هم روز مقدس مسیخی هاست ، به همین دلیل هم در دنیا تعطیل شده اند ، در اسلام روز های پنجشنبه و جمعه آخر هفته دانسته می شود و برای صبح پنجشنبه و شب جمعه و روز جمعه اعمال فراوانی در اسلام ذکر شده است ، به خاطر یک سری ادله واهی دست از این قواعد نباید برداشت (3792215) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۱:۳۳:۲۷
با این نظر مخالم. لطفا خلط مبحث نکنید. یکی از راهکار های اقتصاد مقاومتی افزایش تعامل با سایر کشورها و صادرات محصولات غیر نفتی است. بجای شعار باید عمل کرد. از اسلام فقط تو ظواهر گیر نکنیم. بیایم بجای اینگونه جدل ها با هم متحد شیم. 8 سال جنگ تحمیلی همه کشور از احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی مختلف را آنچنان با هم متحد کرد که در دنیا کم نظیر بود. الان هم شرایط همانگونه اسن باز هم جنک تحمیلی ولی این بار در صحنه اقتصاد..
لطفا جناح های سیاسی بجای زیر و رو کشیدن با هم متحد بشویم تا بتوانیم این مملکت رو نجات بدهیم.
مطمئنا این هم یک دفاع مقدس برای حفظ و بقای اقتصاد و امنیت و آرامش مردم عزیز این مرز و بوم است. (3792487) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۳۴:۰۶
چرا باید روزهای تعطیلات هفتگی را تغییر داد؟
چون شنبه سخته بیدار شدن و رفتن به سرکار و دانشگاه و .... (3792237) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۴:۰۷
بجای سوال کردن مقاله رو بخون ! (3794209) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۴۱:۲۲
توجیهات عجیبی برای تعطیل کردن شنبه!!!
چه تعداد از جمعیت هشتاد میلیونی مشکل ارتباط با دنیا را دارند؟ چند اداره و چه تعداد کارمند باید در خدمت ارتباط با دنیا باشند؟ لطفا بفرمایید این تعداد معدود جمعه هم بیایند سر کار. مثل پلیس،مثل بیمارستان، مثل آتش نشانی. برای چه میخواهید کل مملکت را درگیر نیاز عده‌ای اندک کنی؟؟!!! (3792247) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۲۹:۵۳
یه تعداد وارد کننده سودجو و یک تعداد صادر کننده مواد خام داریم که میخان یه روز دیگه رو هم داشته باشن و تا میتونن مملکت رو تخریب کنن به نظر من اگر تعداد روزهای تعطیل افزایش پیدا کنه به نفع جامعه ما است خیری در صادرات و واردات به این شکل و فرم(خارج کردن مواد خام به اسم صادرات ووارد کردن جنس قاچاق به اسم واردات و نابودی تولید داخل) نداریم
اگر این صادرکننده نماها اعتقاد دارن که خیلی مفید هستند بگن که خروجیشون برای کشور چه بوده دقت کنید جملات احساسی نمیخایم بگید فلان جنس رو صادر می کنیم و فلان قدر اشتغال داریم و بازار رقابتیشون رو شرخ بدن که ما بدونیم چی دارن صادر می کنن و... (3792376) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۴۶:۱۹
اقتصاد ایران همت بلند و کار جدی میخواهد که البته کسی حالش را ندارد!
دل خوش کرده ایم به بازی با تعطیلات، بلکه معجزه ای شود!!!! (3792252) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۵۸:۱۰
موافقم (3792263) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۱:۵۹:۴۰
روزهای تعطیل فرقی به حال اقتصاد کشور ندارد بلکه قدرت اقتصادی مردم اصل هست که باید دلار به قیمت 1000تومان خودش برگردد با تغییر اساسی می شود (3792265) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۲:۵۶:۳۵
لابی و مافیای صادر کنندگان که در واقع همون خارج کنندگان هستند اجازه کاهش قیمت دلار را نمیدهد نهایت ارزوشون هم اینه که دلار بشه 10 هزار تومن که بتونن هر چی در کشور هست رو بفرشن بره پی کارش
الان همه دارن تلاش میکنن جمعه روز کاری بشه تا به خارج کردن مواد اولیه در کشور سرعت بدن. وارد کنندگان هم در کنار همین خارج کنندگان دنبال وارد کردن جنس بنجل برای نابودی کارگاه های تولیدی داخل هستند لذا تیتر مقاله باید عوض بشه به:
چرا نــــــــــــــــــــــــــــــــــباید روزهای تعطیلات هفتگی را تغییر داد؟ (3792525) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۱۹:۱۴
با قسمت اول نظر شما موافقم
ولی اگر دلار ارزان شود تولید کننده ضرر خواهد کرد مشکل اقتصاد مریض است (3792548) (alef-11)
 
عطا
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۰۱:۵۷
البته شکی نیست که این روزهای تعطیل نصیب کارمندان دولت که میلیاردی حقوق میگیرند خواهد شد و شامل کارگران بخش خصوصی نخواهد شد (3792268) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۳۹:۱۹
کارمندان دولت کی میلیاردی حقوق میگیرند ، حالا ند تا مدیر رد بالا حقوق چند صد میلیونی کرفته اند ما کارمندان عادی زیر خط فقر با حد اکثر تا1.5 تا 2 تومان میگیریم چی ؟ (3792384) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۷:۰۷:۳۰
خدا امواتت رو رحمت کنه

جانا سخن از زبان ما میگوئی (3797264) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۳:۲۰:۵۳
اصلا تاثیر این طرح برای 100 نفر هم نیست اونها هم باید از سیستم اکابر بیان به سیستم 24 ساعته اینترنتی تا مشکل حل بشه تا بحران شخصی را ملی نکنند (3792550) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۸:۵۷
دقیقا همینطوره در حالبکه کارمندای دولت یک چهارم گارگرا و کارمندای بخش خصوصی کار نمیکنن کنن و فرسوده نمیشن حداقل چهار برابرم حقوق میگیرن...تلف توروخدا ایندفعه منتشر کن (3793492) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۰۵:۰۱
منم موافقم
جمعه و شنبه تعطیل باشد (3792270) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۰۸:۱۹
عجب شنبه روز تعطیلی یهودیها هم تعطیل !!!!!!!!!!!!در کشورهای خارجی این روز تعطیل است چون سرمایه داران یهودی پول در اوردن در این روز را حرام میدانند چطور است شنبه ویکشنبه را تعطیل کنیم تا کاملا با انها هماهنگ شویم!!!!!!!!!!!!!!!واقعا از تفکر سرمایه داری که همه چیز را با پول می سنجد بیشتر از این انتظاری نیست (3792275) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۱۰:۲۶
برخی در کشور ما از ذخیره زمان با جلو کشیدن ساعت نیز یک موضوع مذهبی درست کردند و آنرا به اعتقادات مردم گره زدند حالا شنبه که تعطیلی یهودی ها هم هست را بخواهید تعطیل کنید ده ها انگ به شما می چسبانند و یکی هم می آید با وعده بازگرداندن ساعت و تعطیلی پنج نشبه رئیس جمهور می شود (3792277) (alef-11)
 
ش.ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۲:۲۶:۳۷
خب باشه كه چي ؟
همش كه نمي شه بطور رسمي كار كرد
انسان كه ماشين نيست
مشكل در مقدار تعطيلات نيست مشكل در زمان غير تعطيله يعني همان زمانهايي كه هركس عشقش كشيد از هرچيزي خواهد دزديد هركس هرچه دلش خواست بيكار و تفريح كنان در محل كارش حضور دارد و حقوقش را مي گيرد و در پايان سال بيشتر بخاطر زمانهايي كه در محل كارش حضور غير مثمر داشته پاداش هم مي گيرد نه وقتي كه كار مفيد كرده

هر مديري در زمان كار هر نوع جلسلت غير لازم را داير مي كند
هر مسئولي ده ها بار مردم را زماني كه در محل كارش هست سر كار گذاشته مي برد و آوردشان بدون اينكه كارشان را انجام بدهد
هركارمندي همان زمان كارش تلفن به بابا و ننه و مادزن و مادر شوهر ودوست و دشمنش را انجام مي دهد آنهم با تلفن اداره
و ده ها نمونه از اين بدبختي ها

الكي به تعطيلات گير ندهيد به زمان كار و روزهاي غير تعطيل گير بدهيد كه حتي بطور نصف و نيمه هم موثر و كار گشا و جلو برنده چرخ مملكت نيست
آيا مي تواني انكارش بكني ؟ يادستت را بگيريم ببريم حضورا نشانت بدهيم ؟ (3792291) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۱۲:۰۲
وقتي شما از ساماندهي تعطيلات صحبت مي كنيد فقط استفاده آن راكارمندان ميبرند لطفا بفرماييد حقوق كارمندان از كجا پرداخت مي شود؟از جيب ماليات دهندگان (3792355) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۴-۰۹ ۲۳:۵۴:۳۷
شترسواری دولا دولا نمی شه. تعطیلی جمعه و شنبه دردی دوا نخواهد کرد. اگر قرار است کاری کنیم که منفعتی داشته باشد واقعیت این است که باید همگام با همه دنیا روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل کنیم. (3792403) (alef-11)
 
majid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۷:۰۵:۴۶
اونوقت نماز جمعه را شنبه میخوندیم! (3797263) (alef-11)
 
مودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۷:۵۲:۰۷
خیلی عجیبه ؛ همین سایت الف و صد البته بسیاری از سایتهایی که خیلی قبل از الف روشنفکر بوده اند برای افزایش یک روز تعطیلات برای یک مناسبت مذهبی (آغاز ولایت امام زمان عج ) سروصدا به راه انداختند(البته افزایش آن یک روز تعطیلی هم ضرورتی نداشت ) که چه خبره این همه تعطیلی و میدونید برای هر روز تعطیلی دولت چقدر ضرر میکنه و ......
اما الان که برای هماهنگی با غربی ها و یهودی ها و .... میگن 52 روز به تعطیلات سال یکجا اضافه کنید(تعطیلی شنبه ها) هیچکس ناراحت افزایش تعطیلات و ضرر دولت از این محل و ..... نیست و ذهن های خلاق به کار افتاده و در مزیت و امتیاز این 52 روز افزایش کلی دلایل و استنتاجات منطقی و روشنفکرانه و اقتصادی و.... کلی داد سخن میدهند....
لطفا منتشر کنید. (3792668) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۸:۰۴
به نظر بنده بايد ساعت كاري هم اصلاح شود و روزهاي تعطيلي به جاي پنجشنبه و جمعه ، جمعه و شنبه اصلاح شود. (3792746) (alef-11)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۰۹:۳۵:۴۱
مطمئن باشید تا زمانی که قدرت خرید مردم را بهشان برنگردانید ،هیچ اتفاقی در هیچ زمینه ای رخ نخواهد داد .
که اکثر مشکلات این کشور برمیگردد به دولت دهم که به یکباره با کاغذ پاره نامیدن مناسبات جهانی فقط تیشه به ریشه خودمان زد و اقتصاد را تا سالیان سال به عقب برد و با این وضع نه به گردشگری و نه هیچ چیز دیگری نمیتوان کمک کرد !!
همانطوری که عرض شد تا قدرت خرید اکثر مردم درست نشود هیچ کاری جواب نمیدهد ولو 5 تا 6 روز هفته هم به تعطیلات اضافه شود !!! (3792836) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۰۸:۳۳
یک راهکار که شاید به نظرتون مسخره بیاد اینه که کافیه کاری کنیم که 5 شنبه و جمعه معادل شنبه و یکشنبه خارجیها بشه. یعنی مثل تغییر ساعت .
تنها مشکلش اینه که باید اسم انگلیسی روزهای هفته عوض بشه.
یعنی یکبار در تاریخ کافیه این اتفاق بیفته و ارزشش را داره. (3793054) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۱۰:۱۵
تعطیلات تابستان مدارس و دانشگاه ها باید در طول سال پخش شود
و به تعطیلات پاییزه، زمستانه ، بهاره و تابستانه تقسیم شود
اینجوری هم کیفیت آموزش بالا می رود و هم خانواده ها در کار و زندگی خود موفق تر عمل می کنند
البته تعطیلات زمستانه با تعطیلات عید نوروز همراه می شود
یعنی همان تعطیلات نوروز کافی است (3793056) (alef-11)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۱:۱۸:۲۶
در شرع مقدس اسلام، به روز جمعه توجه خاصی شده است. به خصوص برای برگزاری نماز جمعه. ولیکن هیچ قانونی کار در روز جمعه رو منع نکرده.
کارفرمایان محترم میتونن با تغییر دادن روز تعطیل هفتگی ، روز جمعه را روز کار عادی اعلام کنند. و یا اینکه با پرداخت دستمزد تعطیل کاری ، پرسنل را به کار بگیرند.

در مورد میزان تعطیلات هم باید بگم که تعطیلات در ایران خیلی هم زیاده لطفا برای از این بیشتر نقشه نکشید و اگه میتونید کمتر هم بکنید. (3793076) (alef-11)
 
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۹:۲۴
تفريح در حاشيه شهرهاي بزرگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كدوم شهرداري يا ارگاني توي ايران همچين زير ساختي رو فراهم كرده-يا به جز منابع طبيعي شمال ايران كدام نقطه كشور در تابستان ظرفيت منابع طبيعي و .... براي حضور توريست داره
در حاشيه شهر مشهد بخش زيادي از به اصطلاح منابع طبيعي اراضي و باغات كشاورزي مردم است بنده خودم شاهد درگيري در اين مورد بودم كه مردم بدون توجه به مالك از فضاي باغ او استفاده كرده و از محصولات جمع اوري مي كنند
و متاسفانه در اين مكان ها به شدت هنجارهاي اجتماعي و خطوط قرمز فرهنگي رد مي شود
شما به عنوان توريست يا روستاگرد و .... نظرتون رو گفتيد اما شده تا حالا نظر طرف مقابل رو هم بپرسيد و پاي در دل اين گروه بشنيند كه مقالتون به شدت مصداق يك طرفه به قاضي رفتنه
و در كل فقط بدرد تهرانيها مي خوره كه برن شمال توجه داشته باشيد ايران فقط تهران نيست اما متاسفانه به شدت از تهران و تهراني تاثير مي پذيره
دارم فكر مي كنم به فرزند كمتر زندگي بهتر ... (3793215) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۴:۳۸:۲۸
نه عزیزم. من اطلاعات زیادی از ییلاق مشهد/طرقبه شاندیز دارم/انجا صدها باع ویلا است/صدها رستوران/ مسئله پول است./ رودخانه چهل یازه با رعایت احتیاط/ دره های زشک/جاغرق/زغی یا ازغند/کاهوگیزی/گنگ/خود وکیل اباد/گل مکا/ همگی برای عموم باز است/زشک و شاندیز پارک جنگلی عمومی دارد/در سمت هزار مسجد درتر کارده است/ 150 کلومتر بنزین سمت کلات روستا آل/خود کلات/ سمت گلبهار/عسگریه/ حنوب مشهد فریما/سد طرق/همه اماکن عمومی/ کمی دورتر/ قدمگاه /نیشابور.عطاز/ خیامدر سمت شمال خراسان میائان به بابا امن و فارچ و ابشار معرف/ (3793491) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۴:۱۴:۲۹
به جای این کارها تعطیلات سه ماهه تابستان اساتید دانشگاه که با دو ماه تعطیلی ایام امتحانات و یک ماه عید میشه 6 ماه رو اصلاح کنید در دانشکده حضور ندارن جواب ایمیل رو هم نمیدن و در روزهای عادی هم ساعت 10 صبح تا وقت ناهار هستن خروجی هم برای کشور ندارن در مقاله دادن کمکی نمیکنن در داوری مقاله هم میگن وقت نداریم مقاله من از 93 مونده و طرف وقت نداره!!!
نمیدونم چرا به اینها حقوق داده میشه (3793422) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۴:۵۸:۳۵
واقعا برای الف متاسفم به جای اینکه روی هویت اسلامی تاکید کنه داره هضم شدن در جهان بی حکمت غربی رو توجیه می کنه
برای کسایی که معرفت شب جمعه رو درک نکردن این نظرات هیچ بعید نیست (3793541) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۹:۲۳
خداوکیلی اگه احمدی نژادمیخواست این طرح رواجراکنه چه حرفهاکه بهش نمیزدیدوچه تهمت هایی که نثارش نمیکردید///عجیب مردمانی هستید (3794080) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۰۱:۱۸:۰۳
داشتن مراوده با دنیا به نظر بعضی .....یعنی حتی تعطیلی را رئز مثلا یکشنبه گذاشتن تا اربار خوشش بیاد (3794880) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۱:۵۷:۳۷
یک شنبه و دوشنبه بجای 5 شنبه و جمعه تعطیل شود اینطوری یک روز باهمه جهان تعطیلی مشترک داریم و فقط یک روز را از درست میدهیم (3795424) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۱ ۱۶:۱۳:۳۹
کجا پنجشنبه ها توی شهرستانها نیمه تعطیله .

ما که فقط یک ساعت از روزای دیگه کمتر کار میکنیم . (3795966) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۷:۵۸:۳۲
اصلا ما که 90 درصد کالاهای اساسی و مصرفی مون از چین وارد میشه، اینهمه ساعت کار در هفته برای چی هست؟!!!!!
برای هماهنگی و تسهیل واردات کالا؟ (3797312) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.