نظر منتشر شده
۵۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 340275
حوادث رانندگی «جان» می‌گیرد/ فوت ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده ای در سه روز نخست سال
بخش اجتماعی الف، 3 فروردین 95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند، افزود: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی تاکنون به‌طور متوسط در هر یک ساعت یک فوتی در جاده‌های کشور داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس راهور ناجا، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه بازدید از محور هراز که سردار مهری رئیس پلیس راهور نیز او را همراهی می‌کرد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته لغزندگی جاده‌ها عامل ۲۲ درصد تصادفات بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۱۶۹ نفر در تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند، افزود: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی تا کنون به‌طور متوسط در هر یک ساعت یک فوتی در جاده‌های کشور داشته‌ایم.

مؤمنی رعایت نکردن موارد ایمنی و راهنمایی و رانندگی را از علل فوت هموطنان خواند و ابراز امیدواری کرد آمار فوتی‌ها تا پایان تعطیلات روند کاهشی داشته باشد.

وی همچنین از توجه مردم به کاهش سرعت رانندگی در حین سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: مردم به توصیه‌های پلیس درباره کاهش سرعت در حین رانندگی توجه کرده‌اند و این خود باعث جلوگیری از وقوع درصد زیادی از حوادث رانندگی شده است.

به گزارش الف، جانشین پلیس راهور ناجا گفت: علی‌رغم کاهش در تعطیلات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آنچه ما را نگران می‌کند افزایش واژگونی‌ها است.

امیری با یادآوری اینکه علت واژگونی‌ها، عبور از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و بی‌توجهی به هشدارها و در نهایت لغزندگی سطح جاده‌های کشور است، گفت: پرترددترین محورهای کشور، محور استان سمنان به سمت مشهد و تمام محورهای منتهی به گیلان، مازندران و قزوین بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در اکثر نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم که این بارندگی در بیشتر محورها به شکل باران و در نقاط شمالی و مرتفع کشور، به شکل برف نازل شده است.
 
کلمات کلیدی : وضعیت ترافیک جاده ها+نوروز95+تلفات جاده ای
 
هـ .ت
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۷:۰۶:۵۰
خدا همه شان را بیامرزد ولی مطمئنم که 80 درصد این مرگ و میر ها به خاطر رانندگی بد خود ما است یعنی عامل انسانی (3613252) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۷:۴۰:۴۴
با شما شديدا موافقم . سرعت مجاز در معابر بين شهري طوريست كه اگر جاده هم لغزنده باشه اتفاقي نيوفته اما دريغ از رعايت قتنون (3613311) (alef-11)
 
Italy
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۸:۱۰:۱۱
موافقم، ما ایرانی ها اصلا فرهنگ رانندگی نداریم (3613349) (alef-11)
 
عباس
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۸:۵۲:۲۷
حالا به قول شما80 درصد به خاطر رانندگی بد بوده!توی این 80 درصد اگه ماشین با تکنولوژی روز بود چقد تو حادثه و آمار فوتی و جرحی تاثیر داشت؟سیستم های ضد لغزش,خروج از لاین,ایمنی بدنه,ترمزهای اضطراری!به طور مثال اگه راننده خوابش ببره این سیستم ها سریع تشخیص میدن و ماشین رو نگه میدارن,بی ام دبلیو سیستمی روی ماشینش داره که اگه راننده سکته کنه ماشین رو اتوماتیک بغل اتوبان پارک میکنه,فوقشم اگه متوقف نکرد حداقل اگه چپ کرد ماشین مچاله نشه و سقف روی سر سرنشین ها آوار نشه!شما یک مسیر 1000 کیلومتری رو با پراید برو باید یک ماه استراحت کنی تا خستگی راه از بدنت بره بیرون!فکر میکنی چرا اکثر افراد زود میخوان برسن مقصد؟وسیله ایی که یک ساعت رانندگی باهاش کلی آدم رو خسته میکنه میخوای باعث آرامش راننده بشه؟شما وقتی ماشینت با تکنولوژی روز همراه باشه و از رانندگیت لذت ببری,رانندگیتم درست میشه نه اینه برای گم کردن صدای موتور و گیربکس که میاد توی اتاق صدای ضبط رو زیاد کنی (3613416) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۵:۴۳
مثال عجیبی بود
1000 کیلومتر با پراید
اصلا برام قابل تصور نیست
1000 کیلومتر با پراید
همیشه فکر می کردم بعد از 300 کیلومتر دیگه میمیرم (3613516) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۳۸:۴۷
ببینید بحث رو خواهشا منحرف نکنید 80 درصدش خودمون هستیم 20 درصدش فناوری و جاده و از این جور حرفها است. این که بیاییم 80 درصد رو ول کنیم بریم بچسبیم به 20 درصد خیلی جای سوال داره. اقا ما که دیگه از بیابون نیومدیم هزار بار توی حاده کنار دست راننده بودیم همه از دم دنبال خلافن این یک واقعیته این رو بپذیرید و اون 80 درصد رو کم کنید تا بعد برسیم به اون 20 درصد.
یک ماشین داغون رو بنده برمیدارم میرم توی جاده ای که کسی داخلش نیست میرم و اروم برمیگردم بدون تصادف و تلفات ولی همینکه هموطنان میان توی جاده برنامه تصادف شروع میشه بعد میاید اینجا شروع میکنید به توجیه!! اخه عزیز من این که دیگه توجیه نداره ما بد رانندگی می کنیم سخت پذیرش این؟ اقا سرعت بالا باعث تصادف میشه دوست عزیز سبقت غیر مجاز باعث تصادف میشه اینها فکت هست واقعیات جاده است.
در تمام امور زندگی دنبال این هستیم ببینیم میتونیم مشکلات رو گردن دولت بندازیم؟ دولت یا تکنولوژی و..پیدا کنیم بندازیم گردنش تا مساله حل بشه
ایا با انداختن تقصیر گردن دیگران مساله حل میشه؟ از این پدیده ساده تر چه هست؟
مساله بالا بودن تصادفاته. علت هم رانندگی بده. راه حل هم رانندگی خوبه. این دیگه بحث داره؟ بله یه درصدی هم جاده و ماشین مشکل داره که اونها هم باید درست بشه ولی وقتی که کاری رو میتونیم بدون پول خرج کردن با رانندگی خوب و احتیاط انجام بدیم چرا نباید شروع کنیم از خودمون؟ اصلا دولت هم بد جاده هم بد ماشین هم بد خودمون نباید به خودمون رحم کنیم؟ (3613566) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۹:۴۸:۵۸
عزیزم خیلی از همین تصادفات و مرده ها با ماشینای آخرین مدله. قانون باید رعایت شه. حتی اگر بوگاتی داری. بعدشم تو همون کشورهای پیشرفته هم خرید اون بی ام و کار آسونی نیست و اون ماشین رو قشر کمی میتونن تهیه کنن. در ضمن ب ام و صحیحه. اگر این شرکت آلمانیه آلمانی باید تلفظ شه نه انگلیسی (3614119) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۸:۵۸:۱۸
بله قطعا
این انتخاب خودمونه
ما هم میخواهیم بد رانندگی کنیم
و هم با افزایش جریمه ها مخالفیم
به نظر شما این دو تا چطور با هم ممکنه؟
یک نفر ممکنه استدلال کنه ما خوب رانندگی می کنیم فرهنگمون بالا است و افزایش جریمه ها بی مورده ولی وقتی که خودمون هم بد رانندگی می کنیم پلیس و قانون و جریمه و هیچکس جز خودمون رو قبول نداریم ایا نتیجه ای جز این میتونه داشته باشه؟ اخه عزیز من جریمه رو قبول نداری خودت رو که دیگه قبول داری؟ برای جانت که ارزش قائلی؟
اگر ما با سرعت مجاز برانیم و سبقت غیر مجاز نگیریم اکثر این تصادفات اتفاق نمیفته احتمالا بین این کشته ها از اون افرادی که اینجا کامنت هم میذاشتن که افزایش جریمه ها خوب نیست و کلی حرفای غریب میزدن هم باید باشن. (3613425) (alef-11)
 
محمد
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۹:۵۷:۰۶
رانندگی ؟؟؟
وحشی بازی !
کافیه یک ساعت توی اتوبان تهران قم در لاین اول حرکت کنید.
ملت جونشون براشون مهم نیست. (3613491) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۱:۱۷
اثرات وام 25میلیونی یواش یواش داره ظاهر میشود
حالا قسط ها چی میشود?کی میخواد بده (3613526) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۴:۱۱
در اکثر عکسها بیشتر ماشینهای تولید داخل تصادف کردند
به نظر. شما این عکسها گویای چه چیزی است (3613532) (alef-11)
 
ashkan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۴:۳۷
کاملا با شما موافقم،متاسفانه فرهنگ رانندگی در کشور ما بسیار ضعیف است و صد البته اگر ماشین های تولید داخل از امنیت کافی برخوردار بود انقدر کشته نمیدادیم اما باز مهمترین عامل خود ما مردم هستیم.
متاسفانه زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی در کشور ما مساویست با زرنگی...
تا وقتی احترام به قوانین نمی گذاریم اوضاع همین است. تو رو به خدا قسم متوجه باشیم که رانندگی در خیابان و اتوبان درون شهری با رانندگی در جاده های بیرون شهر بسیار متفاوت است.
برای خود من پیش امده طرف در جاده چالوس که پر پیچ و خم است و جلوی ماشین ها بسته است فقط نور بالا میدهد و بوق میزند سر آخر کلافه شده و از خط ممتد خارج شده از طرف مقابل ماشین امده و ... تمام سرنشین ها فوت کردند. (3613533) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۱۷:۳۸
تصادفات در خارج از ایران: عوامل
95% انسانی و 5% خودرو و جاده
تصادف در ایران:عوامل
99%خودرو و جاده و 1%عوامل انسانی (3613536) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۳۰:۰۶
تکنولوژی 50سال پیش در صنعت خودرو و جاده های 80سال پیش. نتیجه اش بهتر از این نمیشود
اخه تا کی تولید نیسان با تکنولوژی 50سال پیش
تا کی ریختن یک مشت شن به اسم آسفالت در جاده ها و خیابان
تا کی فقط افزایش جریمه ها تنها راهکار حل ترافیک و اصلاح فرهنگ رانندگی مردم
اگر چه متولیان امر بهتر از هر کسی میدانند مشکل کجاست اما چه کنند که منافع شخصی و باندی نمیگذارد که مشکلات حل شود چون نان یک عده خاصی در وجود همین مشکلات است
الف جان نشر بده ... (3613552) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۴۲:۳۷
از وقتی که کارها در ایران دست پیمانکارها سپرده شد. اوضاع هر روز بدتر گردید. مثال:
تامین کارگر خودروسازی به پیمانکار سپرده شد. پیمانکار برای سود بردن خود از حقوق و مزایای کارگر میزند و این سودجویی روی کا گر اثر گذاشته و او هم از کارش میزند و یا کارش را از سر تکلیف انجام میدهد و به نظر من هم تقصیری ندارد
اسفالت کردن راهها را به پیمانکار می سپارند با هزاران رانت و مزایده های سوری و نتیجه اش میشود این جاده. ها و خیابانها که میبینید
ریختن شن و ماسه درجه3 که کمی اغشته به نفت سیاه شده و سود میلیاردی
پس ان خودرو و این جاده حاصلش میشود25هزار کشته در تصادفات (3613574) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۵۰:۱۷
تنها راهکار ی که برای حل معظلات ترافیکی و کم شدن تصادفات به ذهن مدیران میرسد افزایش جریمه ها است
اسان ترین راه. نه تحقیقات میخواهد نه اقدام عملی نه هزینه ای دارد
یک ساعت دور هم نشینی و تصویب افزایش جریمه ها به خوبی و خوشی (3613586) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۱:۰۱:۲۹
جان ملت را میدهند تا خودروسازان داخلی جان بگیرند
این کجا و ان کجا (3613595) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۱:۱۶:۰۵
مقصر دانستن عوامل انسانی درست است اما درشت کردن این عامل در جهت لاپوشانی کردن عامل خودرو و نا مناسب بودن جاده هاست
در اکثر عوامل بحرانهای اجتماعی مردم را مقصر جلوه میدهند برای مثال در بحث ازدواج و طلاق
در ازدواج بحث جهزیه و خرج سنگین را عامل ازدواج نکردن جوانان میدانند در حالی که نداشتن شغل و اوضاع بد اقتصادی کشور و....علت اصلی است
در طلاق بحث ماهواره را پیش میکشند و علت زیاد شدن طلاق را ماهواره میدانند در حالی که بیشتر طلاقها عامل اقتصادی دارد از جمله نبود شغل هزینه های بالای زندگی نداشتن خانه و....
خلاصه مطلب برای حل مشکلات برنامه‌ ای ندارند و فرافکنی و ارتباط دادن مشکلات به خود مردم اسان ترین راه حل استچ (3613610) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۲:۳۶:۴۴
خانم یا آقای ه .ت پیشنهاد می کنم در خصوص نظریه ی "پنجره ی شکسته" مطالعه کنید! (3613969) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۷:۱۴:۱۵
خیلی دردناکه خوب ی خورده مواظب باشید خیلی ها عزا دار میشن خدایا به دادشان برس. (3613268) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۸:۱۶:۵۴
همين امروز در جاده هراز حدود كيلومتر ٤٠ آمل به دليل كمين خيلي ناجور پليس نزديك بود تصادف كنم، رانندگي اكثر راننده ها نسبت به سال گذشته خيلي خيلي بهتر شده، اين را هم قبول كنيم كه حضور ماشين هاي ايمنتر و قويتر در جاده در پايين آمدن آمار تصادفات و صدمات آن بسيار موثر خواهد بود، همچنين استاندارد سازي جاده، از فرماندهي محترم راهور هم تقاضا دارم از مجموعه زيردست خود بخواهند كه به جاي رفتار قهري سعي در آموزش رفتاري رانندگان داشته باشند، شايد جريمه سنگين در اتوبان قم كه پشت سر هم دوربين داره و نسبتا روان هم هست بازدارنده باشه، اما در جاده اي مثل هراز كه استاندارد پاييني داره و انواع خودرو هاي باري سبك در آن تردد دارند، فقط باعث دوري و بدبيني مردم نسبت به پليس ميشه، (3613358) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۲:۰۰
شما چرا پلیس رو دیدی هول شدی؟ مگه داشتی خلاف میکردی؟ وظیفه پلیس کمین کردنه اگر غیر از این باشه وظیفشو درست انجام نمیده شما از یک طرف میفرمایید جریمه ها نباید زیاد بشه از یک طرف میگید پلیس کمین نکنه از یک طرف هم که وحشتناک رانندگی می کنید. نظرتون چیه کلا پلیس رو از جاده ها حذف کنیم جاده رو بپساریم دست شما راننده ها که هر جور میلتون کشید رانندگی کنید؟ نظرت رو دوست دارم بگی که موافقی کلا پلیس و جریمه و..حذف بشه؟ شاید مشکل از رانندگی بد نیست شاید پلیس ما مشکل داره شما تصادف می کنید؟ (3613429) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۹:۵۳:۰۱
وقتي از قوانين اطلاع نداريد خواهشن اظهار نظر نكنيد، طبق قانون كمين پليس ممنوعه، (3613485) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۵ ۱۱:۵۱:۱۳
پلیس باید در کمین مجرمین باشه و اونا رو کنترل کنه دوربین هم یه نوع کمینه این حرفای شما توجیه هست چون از دم هم متخلف هستید دوست دارید پلیس نباشه تا به تخلفاتتون ادامه بدین ما مردم ایران خواستار افزایش جریمه های رانندگی به چند برابر و کمین بیشتر پلیس در برابر این متخلفان هستیم (3615295) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۲:۲۶
بنده هول شدم به خاطر اينكه پليس در كمين يه هو اومد وسط جاده و خودرويي كه سمت راست من بود هم حتي از هولش ترمز نزد و نزديك بود به هم بخوريم، دوما كمين پليس طبق قانون ممنوعه، بهتره كمي مطالعه كنيد، سوما توضيح دادم شرايط جاده هاي ما كاملن با هم متفاوته ، چهارم بنده به دليل علاقه اي كه به سفر زميني دارم ساليانه بيش از ده هزار كيلومتر رانندگي زميني ميكنم و با يك سري مشگلات جاده ها آشنايي بيشتري احتمالن نسبت به شما دارم، و در آخر، در باره جريمه ها حرف بسيار است!! (3613507) (alef-11)
 
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۲:۰۱:۰۶
با نظر شما موافقم که پلیس کلن از جاده ها حذف بشه مثل کشور عراق که خیلی رفتم اونجا مشکلی نداشتن خیلی هم خوب میشه (3613667) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۲:۲۲:۰۵
تو قطعا ماشین نداری و راننده هم نیستی (3613689) (alef-11)
 
اردوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۸:۴۳:۵۱
وظیفه پلیس جلوگیری از تخلفات رانندگیه نه جریمه کردن. خداییش اینکه پلیس حضور پررنگ و فعال داشته باشه بهتره یا اینکه یه گوشه خودشو قایم کنه و یه نفر سبقت غیرمجاز بگیره و تصادف کنه؟ مسلما در مورد دوم تنها کاری که از پلیس برمیاد جریمه کردن با نرخ مصوب جدبده اما در حالت اول میتونه از وقوع سانحه پیشگیری کنه (3614054) (alef-11)
 
افسربازنشسته نهاجا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۱۴:۱۰:۵۰
دوست عزیزکی گفته وظیفه پلیس کمین کردن هست؟ این نقص سریع قانون راهور میباشد که کارکنان راهور حق کمین کردن را ندارند درصورت مشاهده با متخلفان برخورد میشود اگر پلیس کمین کند یعنی منتظر حادثه برای راننده میباشد درصورتی که کارپلیس بازدارندگی از تخلف میباشد پس دلبندم متوجه شده اید که پلیس نباید کمین کند ضمنا ماباید خودمان پلیس خوذمان باشیم اگر هرکسی به فرهنگ وحق تقدم واحترام وبا قوانین مجاز رانندگی کند نه جریمه میشود نه عزادار (3614425) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۳:۰۱:۳۲
پليس بايد بجاى كمين و دريافت جريمه ( كاسبي) اعلام حضور كند و بگويد من هستم و تخلف نكنيد ، بين راهنمايى و رانندگى تا كمين و دريافت جريمه از زمين تا اسمان فاصله است
همانطور كه فرهنگ راننگى نداريم متاسفانه فرهنگ پليس راهنمايى و رانندگى استاندارد هم نداريم ...... (3613735) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۸:۲۴:۵۰
90 درصدمسافرت ها چشم وهم چشمی شده اکثر مسافران در شهرها به در بدری وفلاکت هستند فقط برای اینکه کلاس بگذارند رفتیم سفر (3613379) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۱:۲۹:۰۷
خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دو صد لعنت بر این تقلیدشان باد (3613629) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۲:۱۱:۵۲
بعضیا بدشون نمی یاد اینطوری سفر کنند یعنی به سفر نکردن ترجیحش می دن (3613676) (alef-11)
 
hamvatan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۲:۵۷:۴۹
سفر داخلی کلاس نداره اراده میکنید بارو بندیل میندازید پشت و بزن به جاده -سفر خارج از کشور بگید بله کلاس داره تازه جاش هم برای میزان کلاس گذاتشن مهمه که کجا مسافرت کرده باشید. (3613725) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۸:۲۳
قابل توجه آنانی که به بهانه کشته شدن سه نفر ،تا توانستند به "چهارشنبه سوری" تاختند (3613433) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۳:۴۵
من موافق چهارشنبه سوری هستم ولی باید با حمایت دولت این جشن بصورت بی خطر برگذار بشه. هرچیزی سر جای خودش! (3613510) (alef-11)
 
عباس
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۴۲:۴۲
خوب شما خودتو زدی به خواب چهارشنبه سوری چه ربطی به تصادفات داشت!شما دست دستی خودتو منفجر کن بعد بگو بخاطر کم کاری مسؤلینه (3613575) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۴۲:۴۳
اتفاقا کامنت های خوبی مردم ذیل اون مقاله دادن و نویسنده متوجه شد که جلوگیری کردن پلیس از اتش روشن کردن ساده و همون کارهای ساده و کم خطر باعث شد بچه ها به ترقه و..رو بیارن چون اتیش رو میومدن باهاش مقابله میکردن ولی ترقه رو نمیشه کارییش کرد طرف میزنه و در میره مشخص شد عملکرد خود دوستان باعث شده که چهارشنبه سوری به این وضعیت دربیاد. (3613576) (alef-11)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۱۹:۴۸:۰۰
کی مسوولین میخواهند اعتراف کنند این میزان جاده برای این تعداد اتومبیل کافی نیست ....چرا مانند زوج و فرد کردن ماشینها ،اتومبیلها را هم بر مبنای زوج و فرد در ایام نوروز مجوز تردد نمی دهند تا حداقل ترافیک به این روش در جاده ها نصف شود..چه اشکالی دارد یکسال در میان نیمه اولیها فرد و زوج باشند ...جاده که توسعه اش با تولید خودرو هماهنگ نیست لااقل سیاست محدودیت تردد مشابه بالا را اجرا کنیم ...تجربه نشان داده با مشکل اعتیاد رانندگان بخصوص اعتیاد خودرو های سنگین و مشکلات عدیده روانی نمی شود کاری کرد پس تردد را هدفمندانه وقاعده مدار در جاده ها در ایام نوروز محدود کنیم (3613479) (alef-11)
 
توجیهات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۰:۲۷:۳۲
جاده کجه مشکل از رانندگی ما نیست!! ما بهترین فرهنگ رانندگی رو در ایران داریم این تصادفات هم چیزی از ارزشهای رانندگی بچه های ما کم نمیکنه اینا یه عده راننده نما هستن که تصادف میکنن! (3613548) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۳:۱۰:۱۳
الف اگر آزاد مردی نظرمو بزار
پلیس تمام زورشو زده از 22 هزار کشته در سال شده 18 هزار
بیشتر از این نمیشه چون پلیس عامل انسانی رو میتونه کنترل کنه
و دو عامل دیگر ماشین و خودرو
ماشین که قربونش برم در حد قوطی حلبی با دو تا قوطی حلبی ماشین میسازن
عامل بعدی هم جاده که جاده های درپیتی و قدیمی
اگر مردم آلمان و ژاپن هم با این ماشینها و جاده ها رانندگی کنن با این شرایط بهتر از این نیست. (3613747) (alef-11)
 
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۳ ۲۳:۱۱:۳۴
در این که رانندگی نادرست و خطرناک عامل بسیاری از تصادفات است شکی نیست، اما نکته مهمی که بسیاری از دوستان به آن توجه ندارند آن است که حتی اگر شما هم درست رانندگی کنید، هستند کسانی که با رانندگی پرریسک و خطرناکشان ممکن است برای شما حادثه بیافرینند. مثلا درصد بالایی از حوادث به دلیل انحراف به چپ یک خودرو است. حال تصور کنید فردی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت یا حتی کمتر در حرکت است و ناگهان خودرویی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت از روبرو باخودروی او برخورد کند. چه رخ خواهد داد؟
همچنین براساس مشاهدات عینی بنده در درصد قابل توجهی از تصادفات متاسفانه پلیس راه، تخصص لازم برای تشخیص علت حادثه را ندارد و در این مواقع معمولا به جای آن که با کار تخصصی، علت واقعی حادثه تعیین شود به جملاتی مانند عدم توجه به جلو، خواب آلودگی راننده، لغزندگی جاده و ... بسنده میشود در حالی که در بسیاری از موارد علت، اشکال فنی و بی کیفیتی خودرو است. (3613751) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۹:۵۱:۳۶
بخدا نه. رانندگیها بده. طرف تو شب بارونی که محدودیت سرعتش 100 کیلومتره تو 110 تا هم بری چنان پشتت میچسبونه و بوق و چراغ میزنه که نگو (3614123) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۰:۱۰:۴۷
کنترل بیشتر و جریمه باید 10 برابر بشه تا تصادف کمتر بشه . (3613825) (alef-11)
 
linda
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۱:۰۴:۳۴
به نظر شما فروش اونهمه خودرو قسطی به مردم و سرازیر شدن اونا به سوی جاده ها توی عید... نمیتونه یکی از عوامل ازدیاد تلفات جاده ای امسال باشه... (3613903) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۴:۵۰:۰۵
بتدريج با حذف راننده هاي متخلف شرايط بهتر ميشه فقط حيف روند بسيار كنده و افراد بيگناهي را هم باخودشان غمدار و ناكام ميكنند. ولي حوادث زياد رانندگي به خودي خود، خير هستش و باعث خوشحالي من ميشوند (3613986) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۸:۳۶:۱۰
آقا چرا ما اینطوری رانندگی میکنیم؟؟ توی جاده ها همه دعوا دارند همه انگار عجله دارند خیلی بی تحمل و بی مدارا هستند.
در یک سبقت گرفتن اینقدر پشت ماشین جلویی چراغ و بوق میزنند که آدم واقعن نمی فهمه برای چی اینطوری رفتار میکنند. بابا کمی مدارا
توی طول سال ادم میگه میخوان برن سر کار عجله دارن الان که دارید میرید سفر لذت ببرید
اخر میارزد که خودتان را عزادار کنید؟؟؟؟ (3614048) (alef-11)
 
الاحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۰۹:۵۳:۱۳
دزبلژیک چند نفر میمیرند عالم وآدم صدایشان بلند میشود ولی دراینجا روزانه قتلگاه داریم کسی ککش نمی گزد چقدر خوش بختیم (3614124) (alef-11)
 
Anonymous Proxy
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۱۴:۰۹:۲۵
چطور است که یک دفعه همه مردم بد رانندگی می کنند و قانون را نادیده می گیرند و قانون(مجری) بی خیال است؟! هر جایی بجای راننده، خودرو را جریمه کنند، برای قتل (ولو غیرعمد) پول بگیرند ... همین اوضاع حاکم خواهد شد. سالهاست که نتوانسته اند این معضل را حل کنند و سوء مدیریت خودشان را بنام بی فرهنگی و بی قانونی مردم تمام می کنند! (3614423) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۲۱:۳۱:۴۸
با اتومبیل های ساخت داخلی که اکثر مردم هم به خاطر ارزان تر بودنشان نسبت به انواع خارجی از آن استفاده می کنند رفتن بالای 90 کیلومتر مساوی است با مرگ. چون حداقل نمره ایمنی اروپا هم کسب نکردند. در ضمن جاده ها هم وضعیت مناسبی ندارند. یکدفعه در جاده میروی در یک چاله نیم متری و اگر سرعتتان بالا باشد راحت چپ می کنید. پس بهتر است آرام برانیم. (3614893) (alef-11)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۴ ۲۲:۳۰:۳۳
مثل اینکه تشدید جریمه رانندگی ارتباطی به حوادث ندارد قابل توجه رئیس نیروی انتظامی (3614937) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.