نظر منتشر شده
۱۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 202359
افراد مستحق دریافت یارانه
بخش تعاملی الف - وحید محمدزاده
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۸
لطفا در هنگام بررسی سه دهه درآمدی بالا که فاقد شرایط دریافت یارانه هستند این نوشته را هم ملاحضه و استفاده فرمائید.

بنظر می رسد نوع مشاغل و عرف موجود در روش کسب درآمداین مشاغل در ایران ما را جهت ساماندهی نظام پرداخت نقدی یارانه ها کمک می کند چون درآمد عرف و سابقه تاریخی کسب درآمد در مشاغل را به راحتی می توان مورد شناسائی قرار داد. بنظر من سطح درآمدی ۳۰۰۰.۰۰۰ تومان در ماه را می توان به عنوان پایه حذف افراد قرار داد. این سقف ۳ میلیون تومانی در ماه قدرت خریدش حدود ۱۰۰۰ دلار است که باید نیازهای متعارف یک خانواده ۵ نفری را که شامل همسر خانه دار و ۳ فرزند محصل یا دانشجو است را باید در امور ذیل براورد:

۱- هزینه اجاره خانه در مناطق متوسط و پائین مثلا تهران که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه است.
۲- هزینه تحصیل فرزندان دانشجو و محصل که با احتساب شهریه سالیانه و لوازم تحصیلی مورد نیاز برای ۳ نفر حدود ۶ میلیون در سال و ماهی ۵۰۰.۰۰۰ تومان می شود.
۳- هزینه خوراک ماهیانه با احتساب روزی ۳۰.۰۰۰ تومان برای صبحانه، ناهار و شام خانوار ۵ نفره و جمع ماهیانه حدود ۹۰۰.۰۰۰ تومان
۴- هزینه متعارف حمل و نقل شامل ایاب و ذهاب با وسائل نقلیه عمومی برای ۴ نفر در روز که حدود ۱۵۰۰۰ تومان در روز و ۳۵۰.۰۰۰ تومان در ماه می شود
۵- هزینه بهداشت و درمان که حدود ۲۰۰.۰۰۰ تومان در شرایط بسیار عادی برای ویزیت و داروی ۵ نفر است.
۶- هزینه امور فرهنگی
۷- هزینه رفت و آمد ومهمانی فامیل
۸- هزینه مسافرت یکبار در سال در داخل کشور که حدود ۲ میلیون تومان در سال و ماهیانه ۱۵۰.۰۰۰ تومان است.

اما افراد مستحق دریافت یارانه سرپرست خانوار حسب مشاغل:
الف- افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد
ب- بازنشستگان دولت غیر از هیات علمی و قضات
پ - بازنشستگان تامین اجتماعی
ت- کارمندان شاغل دولت در مشاغل غیر مدیریتی غیر از هیات علمی و قضات
ث- کارمندان جزء بخش خصوصی
ج- کشاورزان جزء
چ- رانندگان تاکسی

بدیهی است سایر افراد را که درامدهای نامعلوم دارند را می توان از زمره دریافت یارانه خارج کرد مانند کاسب ها، بازاری ها ، دلال ها و مشاغل نامشخص آزاد که این قبیل مشاغل هر وقت کالاها و خدمات گران می شود قبل از هر اقدام دیگری نسبت به محاسبه و تاثیر آن در سود و زیان شغل خود اقدام نموده و آن را مستقیما از همان روز اول گرانی از مردم و حقوق بگیران دریافت می کنند . امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.
 
کلمات کلیدی : وحید محمدزاده
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۴۱:۱۲
بعضي از افراد كه كار مشخصي ندارند ودر هيچ كدام از رديف ها واقع نشده اند (1729103) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۴۲:۵۲
با سلام
که البته اضافه فرمایید من و همسرم هر دو کارمند رسمی دولتیم و هر دو فوق لیسانسیم و هر دو بالای 10 سال سابقه کار داریم و با این وجود جمع دریافتی دو نفرما به 3 میلیون تومان نمی رسد . (1729106) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۴۹:۳۶
به علت عدم دسترسی دولت به کلیه آمار علی خصوص دارائی های اشخاصی که مال واموال انها به اسم خودشان نیست هیچگاه نمی تواند عدالت را رعایت کند.از طرفی یارانه حق کل ملت ایران است خواه دارا یا ندار. (1729117) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۵۴:۰۹
بسیار عالی سناریوی از پیش تعریف شده داره روند خودش طی می کنه امروز سه دهک اول فردا سه دهک بعدی آخر سر هم هیچی این تاخیر در پرداخت هم خودش یه فیلمیه که بگن مثلا بودجه نداریم
شما که دلار سه برابر به مردم میفروشین دیگه این کارا چیه چتونه که ندارین؟؟؟؟؟؟؟؟/ (1729128) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۰۴:۳۳
برای نسب نرده بارولپلاک بدیوار که حدودا 45دقیقه طول کشید اهنگر میلغ 100000تومان معادل حقوق 4روز یک کارمندراگرفت خدا وکیلی به ایشان نباید یارانه داد .. (1729144) (alef-10)
 
زحمتکش
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۰۹:۳۵
سربازان وظیفه چی؟
اونها که از همه بدبختر هستن! (1729149) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۱۹:۳۷
آقاي محمد زاده :
شما بزرگترين و مهمترين قشر جامعه يعني "كارگران" را كلا فراموش كرده ايد ؟؟؟!!!!!!! (1729163) (alef-10)
 
عمر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۲۵:۱۱
با سلام خسته نباشید
به نظر من افرادی که مستحقند بایستی یارانه دریافت کنند که تقریبا" همه افراد جامعه دریک سطح قرار گیرند و مطلب ارائه شده رادر مورد دریافت یارانه تایید می نمایم. (1729173) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۳۸:۴۰
اخه چون کارگری نکرده اید لذا کارگرا وجود خارجی ندارند؟ چه عدالتی به به (1729200) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۴۴:۵۷
الحق كه راست كفتى برادر همسرم شغل أزاد داره امانه خونه هاش ونه ماشين هاش به اسم خودشه ونه مغازه هاش بعدش جزء دهك سوم هم شناخته شد وجالبه كه همسر من كه يك كارمنده و با قرض ووسام خونه خريده دهك اول شده!!!!!! (1729209) (alef-10)
 
اکبر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۴۶:۵۷
پس مریضی ، هزینه درمان، زیرمیزی دکترها، ....حساب نمی فرمایید!!!!!!!!! (1729213) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۴:۱۸
درست است و حداقل ها در آن رعایت شده است . البته در مورد هزینه های پزشکی هزینه محاسبه شده شما خیلی کم است . مخصوصا دندانپزشکی و جراحی که خدا نسیب نکند. (1729225) (alef-10)
 
بهزاد مختاری
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۴:۲۲
با سلام ؛
درباب طرح شما ذکر چند نکته ضروری است:
1- تکلیف حداقل 45% آدمی هایی که با حقوق ماهیانه کمتر از 500هزارتومان باید زندگی کنند و تحت پوشش هیچ مرکز حمایتی ( کمیته امداد یا بهزیستی و مشابه ) نیستند چیست؟
2- تعریف شما از شغل آزاد بسیار نادرست است زیرا آن بخش از افرادی که هیچ شغل معینی ندارند و بعضا ماهیانه کمتر از 400هزار تومان درآمد دارند در معادله شما کجا قرار میگیرند؟
3- با احترام به تمامی رانندگان تاکسی ؛ اتفاقا ایشان هم پول نقد میگیرند وهم براساس تورم بدون احتساب مقررات ؛ اضافه را از مردم تحت عنواین مختلف نقدا دریافت می کنند .
4-کارمندان شریف دولن که ماشالله همه گونه امکانات مالی و رفاهی در خدمت ایشان که هست . لطفا به فیش های حقوقی و مزایای آن و خدمات رفاهی الحاقیه توجه فرمایید.
ادامه دارد (1729226) (alef-10)
 
جانباز45%
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۴:۲۴
اینهاهمه حرف مفت است این یارانه مثل ارث پدراست چون ازنوزاددرگهواره تاپیرمردپادرلب گورثروتمندوگداازاین منابع نفتی وغیره به طورمساوی سهم دارندوپدرنمی تواندبه پسرش که زحمت کشیده ودکتری گرفته اوراازسهم ارث محروم کندوپسردیگرش که برای زندگی وپیشرفتش تلاش نکرده یامعتادشده وبیکاراست سهم ارث بیشتربدهداین ظلم است چون ازاین به بعددیگرکسی تلاش نمی کندبایدبه همه یارانه بدهندواگرکسی نخواست خودش داوطلبانه نگیردیابه هرکس که خودش می خواهدبدهددرغیراین صورت همه نظرات سفسطه است وبرای دررفتن ازپرداخت یارانه است .والسلام (1729227) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۶:۴۴
با سلام و خدا قوت.بنده داری مدرک کارشناسی ارشد و از مدیران میانی یه دستگاه اجرایی با 16 سال سابقه کار هستم حقوق دریافتی 1900000 تومان است.فکرش بکنید با مخارجی که در بالا مرقوم فرموده اید یارانه قطع شود...فاجعه بار خواهد بود....جالب است بدانید از بستگان نزدیک بنده که صاحب یک مغازه وسایل عروس و داماد فروشی هست سالانه حدود صد میلیون تومان درامد دارد....نکته جابتر چند روز قبل سیستم خروجی فاضلاب شهری ما دچار گرفتگی شد یه کارگر ساده با یک دستگاه معمولی موتور یخچال کمتر از 5 دقیقه گرفتگی را رفع کرد.....مبلغ 60 هزار تومان درخواست اجرت کرد....هیچ چیز دیگه نگم فکر کنم بهتر باشه..... (1729234) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۰۵:۲۳
من مانده ام اینها چگونه می خواهند یارانه پر درآمدها راقطع کنند هنگامی که هیچ آمار درستی وجود ندارد.
جز کارگران و کارکنان بخش خصوصی و دولتی که طبق فیش حقوقی شان درآمد شان مشخص است درآمد سایر اقشار چگونه مشخص شده است؟ بر مبنای چه اطلاعات و آماری؟
اینقدر با کلمات بازی نکنید. کسانیکه با واسطه گری و پورسانت بازی و دلالی و رانت خواری درآمدهای کلان دارند چگونه شناسایی می شوند حتی شناسایی شوند با استخدام یک وکیل و حسابدار خبره وضع خود را چنان جلوه می دهند که همه آدم و عالم دلشان به حالشان بسوزد.
در این مملکت اطلاعات و آمار درست وجود ندارد و آنقدر تناقض اطلاعاتی داریم که حد و حصر ندارد.
در گفتار و نوشتار و تصمیم گیری ها واقع بینانه باشیم. آؤمانی و ایده آلی حرف نزنیم و تصمیم نگیریم که خسارات آن بیشمار است (1729254) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۰:۳۱
رانندگان کامیون که کامیون ندارند (1729266) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۲:۱۰
عزیزم هزینه ی خرید قبر رو یادت رفت!

به هر حال دولت باید یک فکر اساسی بکنه نه به خاطر این که مردم تو فقر زندگی می کنن بلکه به خاطر این که بین همین مردم هستند کسانی که دارن دزد و کلاهبردار ...به خاطر این همه زور گیری و...
خدایی یکی از دوستام میگفت همین دیروز هزینه ی داروی مادر پیرش شده 2 میلیون برای پوکی استخوان و...میدونم که کم کم از پس هزبنه برنمیایم ولی با این حال ترجیح میدم اگه روزی به پول احتیاج داشتم به جای التماس و گدایی و...به خاطر بلایی که دولت عدالت محور سرمون آورده و به جای این که آبروی خودمونو جلوی کسانی که تا حالا میدونستن و میدیدن که ما یک لقمه حرام نیاوردیم سر سفره مون و همیشه هم دستمون تو کمک به دیگران باز بود خودمونو تحقیر نکنیم.
میگفت ترجیح میدم به جای اینکه آبروی چندین ساله ام رو ببرم تلافی تمام این درست زندگی کردنا رو که نتیجه اش شده فقر و نداریو در بیارم !!!

نه خدایی فکرشو کن این دوست من که یک لقمه حرام نخورده و حتی خرج عمل جراحی و عروسی افرادنیازمند رواز سر انسانیت پرداخت کرده اونم از پاداش بازنشستگیش،حالا بیاد به کسانی واسه 45 هزار و 500 تومان التماس کنه که معلوم نیست قراره کی صدای دزدیها و اختلاسای خودشون در بیاد. (1729268) (alef-10)
 
ایمانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۲:۱۸
سلام
گارگران در کجای این لیست قرار دارند
شاغلین خرد و افراد فاقد شغل چطور؟ (1729270) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۳:۳۸
ببخشد کجای تهران اجاره خونه ششصد هزارتومانه ؟تمام این هزینه هایی که بالا مرقوم فرمودهاید بیشتر از دو یا سه برابراست ما نمیدونیم این آمار را از کجا در آوردهاید شاید شما آمار دهه شصت وهفتاد را نوشته اید. (1729275) (alef-10)
 
برات باقری
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۴:۵۹
بنام خدا
باسلام
اگر کمی منصف باشیم باید قبول کنیم که آنالیز و محاسبات آقای وحید محمدزاده کاملا منطقی و نزدیک به عدالت اجتماعی است لذا باید به عنوان هدف مطرح گردد و برای رسیدن به آن تلاش گردد. (1729278) (alef-10)
 
دردمند
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۷:۰۹
70% نمایندگان شریف ملت با درآمد های واضح و .... از خیر یارانه 45500 تومانی نمیگذرند ( روی آمیرزا عبدالطمع سفید کردند ) چه رسد بازاریان ، مدیران و .... .
شنیده ها حاکیست حتی آقای بابک .ز نیز به طرح عدم پرداخت به قشر سوپر مرفح نیز معترض شده و میگوید عشقی که در 45500 تومان یارانه است در دو میلیاردو نهصد میلیون نفتی نیست !!!! (1729286) (alef-10)
 
ب-ف
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۹:۰۳
دوست عزیز در مورد همه افراد با مشاغل آزاد برای اینکه به کسی ظلم نشود باید مدارک ومستندات ارایه کنند تا یارانه بگیرند چون بعضی ها که شغل آزاد دارند به سختی امرار معاش میکنند بنابر این صرف اینکه شغل آزاد دارند نمی توان آنان را با یک چوب راند. (1729291) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۲۱:۱۹
خسته نباشید
استفاده نمودیم
کارمند دولت دهها امکانات مستقیم و غیر مستقیم دارد، ایشان یارانه بگیرند، ما صاحبان مشاغل ازاد که نه امکانات داریم و نه امنیت شغلی سماق بمکیم.
سه میلیون هم نوشتی چون حقوق خودت دو و نهصد هست نه؟!
عزیزم شما لطف کن نان مردم را نبر و به وظیفه ای که بر عهده داری عمل کن.
با بدبختی که شما دولتی ها سرمان اوزده اید، هر جا میرویم باید دستمان به جیبمان برود تا شاید حقمان را بگیریم.
راستی شیاف مسکن برای نوزادان و شیرحواران هم نایاب شده است... (1729301) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۲:۲۳
باسلام
به نظرمن ی کم منصفانه تر بررسی نمایید ،به نظرمن بهتراست که جامع تراین موضوع رو بررسی بکنیم برفرض کسی که حقوق بازنشستگی می گیرد وساکن شهر بزرگی است با کسی که در یک روستا یا یک شهر دیگر زندگی میکنداصلا هزینه های زندگیشان یکسان نیست وخیلی از شغل های کارگری که فصلی ونامعلوم ودولتی هم نیستند مورد بررسی قرار گیرد. (1729320) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۲:۴۸
اقای محمد زاده :
احتمالا شما مجرد هستید که هزینه مهمان و خودرو را برای یک خانوار فقیر محاسبه نکرده اید . خانوادهای با درامد 3 میلیون تومان چنانچه فرزند نداشته باشند بزور می توانند زندگی کنند 1000 دلار درامد زیر خط فقر است . فرد مورد بررسی حضرت عالی پول پیش برای رهن خانه را از کجا بدزدد با این حقوق که نمی تواند پس انداز داشته باشد .
گوشت کیلویی 35000 تومان را طبق محاسبه شما حذف می کند اما ویزیت دکتر را چه؟چنانجه این خانواده 5 نفری شما بدون احتساب مهمان بخواهند در روز نفری 100گرم گوشت یا مرغ و تخم مرغ و حبوبات مصرف داشته باشند یعنی حداقل مصرف ... 525 هزار تومان می شود . روزانه این خانوار نیاز به5 عدد نان دارد که می شود 3000 تومان یا به عبارتی در ماه 90000 تومان ، این در حالی است که در ماه نیاز به 105 هزار تومان برای تامین هزینه برنج دارند.
علاوه براین خانواده مورد بحث روزانه نیاز به 100 گرم میوه دارند که به عبارتی در ماه 135 هزار تومان میشود.
هزینه مصرف لبنیات شامل ماست و شیر و پنیر روزانه 6 هزارتومان است.
هزینه مصرف سبزیجات با احتساب پیاز و سیب زمینی کیلویی 1500تا 2000 تومان در تره بار روزانه 4000 تومان و ماهانه 120 هزار تومان می گردد.
هزینه در مان بیماری ساده مثل سرماخوردگی در ماه برای یک نفر 30000 هزارتومان منهای تهیه لیموشیرین و ویتامین ث و ....
هزینه شارژ اپارتمان در منطقه مد نظر شما در ماه 30000تومان است.
هزینه اب و برق و تلفن و گاز مصرفی بطور متوسط 40000تومان است.
هزینه یک دانش اموز ابتدایی در مدرسه غیر انتفاعی 7 میلیون تومان است که ماهانه 583000 تومان می شود. برای 3 دانش اموز 1749 هزارتومان است.
یک دانشجو با احتساب تحصیل در شهرستان 5 میلیون در سال یا 417 هزارتومان در ماه است است.
کرایه منزل 600هزارتومان کم در نظر گرفته شده زیرا یک خانوار 5 نفره نیاز به 3 اتاق خواب دارند. لذا کرایه منزل 1000000است.
؟


525000+
90000+
105000
+135000
+120000
+30000
+30000+
40000+
1749000+
417000+
180000+
1000000
= بنابراین هزینه یک زندگی بخور و نمیر 3788 هزارتوما ن یا 3788000می شود. بدون احتساب هزینه زیر است:
هزینه حمل و نقل؟

هزینه اتومبیل؟ شامل بیمه ، بنزین و نعمیرات ؟
استهلاک لوزم منزل ؟
هزینه پوشاک ؟
هزینه کلاس زبان؟
هزینه شرکت در اردوهای دانش آموزی ؟
حال چنانچه بیماری خاص در این خانواده باشدچکارباید کرد..........
چگونه این خانواده با درامد موجود می تواند پس انداز برای تهیه پول پیش خانه داشته باشد؟
هرینه مسافرت ؟ و غیره وغیره وغیره (1729322) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۶:۰۵
بابا یه کاسب بدبخت تو یه شهر کوچیک که کل سرمایش 5 میلیون نمی شه رو قطع کنند و یه کارمند که ماهی 2 میلیون حقوق میگیره رو یارانه بدند .این عدالته.واقعا که (1729330) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۳:۴۷
باسلام همسرمن یک مغازه اجارهای داردکه هرماه یک میلیون وپنجاه هزار تومن اجارهشه با یه خونه اجارهای ودوتا بچه محصل که بیمه رو هم خودمون به زور میدیم یکم انصاف داشته باشین کارمندا لاقل یه حقوق ثابت دارن (1988936) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۱:۵۶:۵۸
چه گيري دادي به اين كارمندان؟خوبه دريافتي كارمندان دست اين دولته وخودش ميدونه چقدري بهشون ميده؟لطف كن برو درآمدروزانه يك كارمند رو با يه كارگر ساختماني مقايسه كن بعد بيا اينجا مزخرفات تحويل مردم بده.16سال سابقه كار دولتي دارم باماهيانه 1200000تومان درآمد.25سال عمرمو گذاشتم سر درس خوندن اونوقت كارگر ساختماني روزي 50تومن حقوق ميگيره. (2054420) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۷:۵۷
ببخشید شما حساب پوشاک و حوادثو نکردی اگه مثلا ماشین طرف خراب بشه چقد باید هزینه تعمیرش کنه ؟؟ (1729336) (alef-10)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۰:۰۳
باتوجه به نامشخص بودن درآمد اكثر افراد دركشور ما واز طرفي حق قانوني همه
افراد كشور برابر فانون اساسي كشور در دريافت يارانه پيشنهادات زيرين تقديم
ميشود واميدوارم گوش شنوا وجود داشته باشد:
1- يارانه نقدي كه در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست برداشته شود.
2-به افراد نيازمند كوپن كالاهاي اساسي داده شود.
3-بجاي پرداخت يارانه كه جز بيكاري -گراني- فقر وازبين رفتن كشاورزي اثر ديگري ندارد براي جوانان كشور كارآفريني گردد.
4- بوضع معيشتي مردم با ايجاد كالاهاي ارزان وايجاد پزشك وبيمارستان وداروي ارزان كمك گردد.
5- جلوي دلالان و رانتخواران درسطح كشور كه تعداد آنها كم هم نيستند با تشكيل كميته هاي تخصصي گرفته شود.
6- از كشورهاي پيشرو دراين امر الگو برداري گردد.
7-براي جوانان در مركز آموزشي امكانات وكتب ارزان تهيه وارائه گردد.
9- براي افراد كهنسال كشور (بالاي 60سال) امكانات رفاهي وپزشكي ومجاني دراختيار آنها قرار گيرد.
پرداخت يارانه بمعني گداپروري در سطح جامعه است و دولتهاي ناتوان دست باين عمل ميزنند.ازد ولت منتخب انتظار داريم با تفكر انديشمندان خود كه كم هم نيستند اين نقض قانوني دولت گذشته را مرتفع نمايند.انشاالله (1729341) (alef-10)
 
ف. ا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۲:۲۷
با سلام و احترام
کلیه افرادی که دارای املاک و مستغلات هستند و میتوان براحتی از طریق ثبت اسناد کشور اطلاعات انها را بدست اورد کسانی که بیش از یک مسکن دارند از افرادی که اصلا مسکن ندارند قابل تشخیص خواهد بود خانواری که بیش از یک مسکن دارند و در بخش های مختلف دولتی و خصوصی بعنوان کارمند دارای حقوق بالا هستند از لیست دریافت یارانه حذف گردند .
افرادی که بیش از یک باب مغازه و یک باب خانه دارند و با توجه به شرایط موجود از دریافت اجاره بهای بالا برای مغازه و منزل مسکونی خود استفاده می کنند از لیست دریافت نقدی یارانه ها حذف شوند.
تمامی مدیرانی که درسیستم مالیاتی ، مالیات حقوق بالایی پرداخت می کنند معمولا باید از لیست دریافت یارانه حذف شوند، چه دربخش خصوصی و چه در بخش دولتی.
خانوارهایی که 5 یا 6 نفره هستند و بیش از 3 یا 4 نفر شاغل در بخش دولتی و خصوصی دارند و مبلغ درامد خالص ماهیانه انها بالای 5 میلیون تومان می باشد باید از لیست دریافت یارانه نقدی حذف شوند.
افرادی که اتومبیل های میلیاردی دارند و از رفاه قابل توجهی برخوردارند.
بسیاری از کاسبها که در قسمت فوق ذکر شده از مغازه های استیجاری استفاده می کنند و ماهانه مبالغ هنگفتی بعنوان اجاره بها پرداخت می کنند که باید در مورد عدم دریافت یارانه انها بررسی گردد هر کاسب و بازاری از میلیونرها محسوب نمی شود . ممکن است مغازه داری که بعنوان کاسب از او نام برده میشود این موقعیت را نداشته که در بخش خصوصی یا دولتی به استخدام درآید حتی بسیاری از این مغازه دار ها نامشان درلیست بیمه ذکر نمی شود و از بیمه تامین اجتماعی محرومند.
گروهی که هم مغازه استیجاری دارند و هم منزل مسکونی استیجاری دارند و در هیچ ارگان و سازمانی نام از آنها برده نشده است نباید از دریافت یارانه محروم باشند.
بسیار از افراد در این جامعه با سیلی صورت خود را سرخ می کنند که نباید از لیست دریافت یارانه حذف شوند و درضمن باید از یارانه بالاتری نیز برخوردار شوند.
با تشکر از شما به امید روزهایی که رفاه نسبی برای عموم مردم ایران اسلامی وجود داشته باشد. (1729343) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۴:۱۴
هزینه های محسبه شده ظاهرا مربوط به ایران به ویژه تهران نیست (1729348) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۵۰:۰۰
پس کارگران کجای این لیست هستند؟
کارگران مشاغل آزاد که اسمشون هیچ جا ثبت نیست؟
کارگران ساختمانی و گشاورزی، که حقوقشان کمتر از 500هزار تومان در ماه است!!
حتما اونا رو جز مشاغل آزاد پردرآمد حساب می کنید؟
کارمندان دولت بعضا با حقوق 5 میلیونی مستحق اند اما کارگران نه!!!!
در حدود ده میلیون کارگر در کشور داریم، که نه اهل اینترنت و کامنت هستن و نه میدونن چطور از خودشون دفاع کنن، همین باعث شده که هیچوقت دیده نشوند!!!
نه بیمه دارند و نه بازنشستگی!!!!
نه وام از اداره شون بهشون میدن و نه پاداش بازنشستگی و نه عیدی!!!!
کارمندان دولتی با همه این امکانات باز هم مستحق اند اما کارگران نه؟؟؟؟؟؟
چرا همه مشاغل آزاد رو به چشم یک سرمایه دار یا کارخانه دار و ..... می بینید؟ (1729359) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۱۲:۴۵:۳۶
با سلام به برادر عزیز.معلومه وقتی خودشون جای گرم نشستن حق دل ما ملت بدبختو میخورن بایدم اراجیف بگن.با شما کاملا موافقم.یکی خودم که خونه نشینو بیکاروشکم زنو بچمم باید سیر کنمو ماله هیچ قشرو ارگانیم نیستم حتی کارگر.که میکنم ولی کارت کارگریم ندارم چه خاکی به سرم بریزم؟مسئولین دولت مدار که صداتون ازجا گرم در میاد.حتما حقوقتتو آقا گفتی 2و995 ملیون واریز کنن که اول به کیسه خودتو ایلو تبارت بره؟مش که 100تومنم درامد نداریم این محاسبات کشکیتو ازکجات درآوردی؟خدا جای حق نشسته که همونم ازمردم گرفتین چه برسه به یارانه کوفتی (1997735) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۵۷:۳۵
پس از فوت مرحوم ابوي ماترك ايشان بنام بنده شده(براساس توافق و اعتماد ساير خواهران و برادران)تا پس از ازدواج خواهران يتيم مابقي تقسيم شود. اكنون بنده در گروه متولين قرار ميگيرم؟!! در اجرا بايد خيلي مواظب بود تا كارمندان مثل هميشه اولين قرباني نباشند. در بازار بسيار افراد با در آمدهاي نجومي هستند كه هيچ ردي از آنان در دارايي و.. نيست. (1729369) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۰۵:۳۰
فراموش نشود زنان بیوه ای که تحت پوشش هیچکدام از این سازمانها ونهادها نیستند و با پیژامه دوزی و انواع کارهای کم درامد دیگه صورت خودشون وبچه هاشونو سرخ نگه میدارن ضمنا" دولت باید به فرزندان این زنان که موفق شدند تو مدارس تیزهوشان ( بدون استفاده از کتاب های غیر درسی یا معلمین خصوصی ) قبول بشن ودرس بخونند بودجه ای برای کمک تحصیلی در نظر بگیرند

کارگران فصلی که چند روز کاردارن و جند ماه بیکارند بیمه ندارند که اسمشون تو تامین اجتماعی معلوم بشه

پیر مردها وپیر زنهایی که هزینه های درمانی بالائی دارن و با این فشار اقتصادی بچه هاشون هم نمیتونن بهشون برسند که آمارشونو هم میشه از ثبت احوال درآورد (1729389) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۰۶:۴۷
من خونه ام را فروختم پولش توبانکه
یارانه ام را قطع کنن عدالته؟ (1729394) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۱۱:۱۵
خبر ندارید بعضی از بازنشستگان هیات علمی چه حقوق ناچیزی می گیرند. بازنشستگان قدیمی به دشواری زندگی می کنند (1729405) (alef-10)
 
علی-تبریز
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۱۱:۴۵
این تقسیم بندی تاحدودی درست بنظرمی رسدمخصوصابندآخردرموردمشاغل نامشخص که قبل ازگران شدن اجناس وخدمات فوراآنرااعمال وباعث تورم وتشویش اذهان عمومی شده وجیب حقوق بگیران خال می کنند.البته به این جمع یارانه بگیران بایدکسانی راکه مستاجرندویامعلولندونمی توانندواقعاکاربکنندونیزکارگران فصلی مثل کارگران ساختمانی وعمرانی راکه بیمه هم نشده اندونیززنان سرپرست خانواده رااضافه کنیم (1729408) (alef-10)
 
زماني
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۱۴:۱۸
كارمند هستم با حقوق شصد هزار تومان و چهار نفر با يك محصل و يك دانشگاهي...... بطور متوسط بدون هزينه هاي اضافي بطور ميانگين چهار و نيم ميليون هزينه دارم واين اتفاق از سال گذشته شروع شده است ... هزينه هاي پوشاك وپزشكي ودندانپزشكي و مسافرت يكبار درسال بيشتر ازهمه خود نمائي ميكند (1729415) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۲۲:۱۶
با تشکر از نگارنده محترم
لازم است یک نکته رو یادآوری بکنم اون هم اینکه شما اعضای هیات علمی را مستثنا کرده اید در صورتی که یک هیات علمی دانشگاه آزاد با مدرک فوق لیسانس در ماه یک و نیم میلیون حقوق می گیرد یعنی نصف مقداری که شما مد نظرتون می باشد این یعنی فلاکت یعنی بدبختی.
با مدرک دکتری و ده سال سابقه مفید هم چیزی در حدود سه میلیون دریافت می کند پس فکر نکنید وضع اعضای هیات علمی خیلی خوب است حالا دولتی ها به کنار. خوشبختانه دولت مهرورز جناب دکتر احمدی نژاد چنان بلایی سر دانشگاه آزاد آورده که حقوق اعضای هیات علمی آن کفاف زندگی در خور حال یک استاد رو نمی کنه.
۵۰۰ دلار حقوق در ماه حقوق از حقوق یک بیکار در خارج هم کمتر است. در خارج دانشجوی دکتری بطور خالص چیزی در حدود ۲۰۰۰ دلار دریافت می کند یعنی چهار برابر هیات علمی ما. من نمی دونم چطور مسیولین ما دم از پیشرفت علمی و .... می زند!!!!!!! (1729431) (alef-10)
 
كريم
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۲۲:۵۶
بسيار منطقي و كامل بررسي شده فقط روستاييان و عشايرراز قلم افتاده اند (1729433) (alef-10)
 
hamed
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۲۵:۱۰
سلام
بیکاران متاهل این مهم را دیده ای
پس چرا در قلمت جمله انرا انداخته ای ! (1729440) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۲۵:۲۱
درمورد افراد ومشمولین دریافت یارانه عادلانه وانسانی است ونظر موافق دارم ولی درخصوص شرط دریافت سه میلیون تومان نظرمساعدی ندارم چون اکثرمردم ما درآمد زیریک میلیونی دارند واین قشرمتوسط مارا تشکیل می دهد واین افراد باید حتما یازانه دریافت نمایند (یک همشهری ازطبقه متوسط) (1729441) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۴۱:۴۸
قابل قبول و عادلانه است (1729470) (alef-10)
 
بيدار
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۴۸:۲۹
نويسنده محترم محمدزاده عزيز " ازخواب بيدار شو اينجاايران است . اگر به كرامت هم وطنان ارزش قايل بودي اين مطلب را نمي نوشتي .چراكه درآمد ماهيانه براي خانواده چهارنفره و يك زندگي متوسط بايد حداقل ده ميليون تومن باشد تو قطعا جزء افرادي هستي كه درآمدبسيار بالايي داري و كارگرها براي شما خريد ميكنند چون معلومه از بازار وقيمتها هيچ خبر نداري "بيدار شو" (1729482) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۵۳:۳۰
این صحبت وقتی درست بود که نرخ بیکاری در کشور اینقدر زیاد نبود. حتما بیکاران هم در زمره ی سرمایه داران هستند. همه چیزمان به همه چیزمان می آید. (1729492) (alef-10)
 
nm
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۰۵:۱۰
با سلام، کلمه « ملاحظه » صحیح است نه « ملاحضه » (1729525) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۰۹:۱۰
آیا حذف یارانه گروهی از مردم باعث موج جدید گرانی و تورم نمیشود!؟
آیا حذف یارانه سرمایه داران که به قول مشهور "اغنیا محتاج ترند" باعث نمیشود خدمات را گران کنند و یا فشار بر مستضعفین بیاورند!؟
آیا تشخیص فقیر و غنی و سرمایه دار کار آسانیه!؟
آیا میدانید خیلی از کارمندان و کارگران که تنها یک شغل دارند و همسران آنان شاغل نیست، واقعاً در سختی هستند و دیگر تحمل فشار دیگری مثل حذف یارانه هایشان ندارند!؟
آیا گروهی زیادی از معلمان که به تنهایی نان دراور خانوار بوده و شغل دیگری هم نداشته و تاکنون با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشته اند مستحق حذف یارانه ها هستند!؟ و... (1729542) (alef-10)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۰:۰۵
به نظر من منطقی است و همه جوانب در نظر گرفته شده است. (1729545) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۰:۲۸
آیا حذف یارانه گروهی از مردم باعث موج جدید گرانی و تورم نمیشود!؟
آیا حذف یارانه سرمایه داران که به قول مشهور "اغنیا محتاج ترند" باعث نمیشود خدمات را گران کنند و یا فشار بر مستضعفین بیاورند!؟
آیا تشخیص فقیر و غنی و سرمایه دار کار آسانیه!؟
آیا میدانید خیلی از کارمندان و کارگران که تنها یک شغل دارند و همسران آنان شاغل نیست، واقعاً در سختی هستند و دیگر تحمل فشار دیگری مثل حذف یارانه هایشان ندارند!؟
آیا گروهی زیادی از معلمان که به تنهایی نان دراور خانوار بوده و شغل دیگری هم نداشته و تاکنون با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشته اند مستحق حذف یارانه ها هستند!؟ و... (1729547) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۲:۳۰
چگونه شما می خواهید واقعیت شغل مردم را درنظر بگیرد درصورتی که خیلیها دوسه شغل دارن و با حقوق اندک ولی خیلی یک کار با درآمدبالا که جایی هم ثبت نشده است آیا می توانید عدالت را علی وار برقرار کنید (1729551) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۵:۴۰
اگه بازاریان درآمد بیشتری دارند خوب از طرف دیگر مالیاتشون هم بیشتره!
لذا شما نظر نده تا ببینیم چی پیش میاد! (1729559) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۳۲:۱۰
باسلام
به نظراینجانب درامدکاسبهادراین شرایط که گرانی بیدادمی کنداصلاخوب نیست. (1729609) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۴۱:۵۰
با سلام
خدمت دوست عزیز نگارنده فوق.
خواهش میکنم دید خود را باز کنید ونسبت به قشر کاسبها جمع نبندین ویه
سوالات بنده جواب دهید
یک تکنسین برق که دارای مدرک لیسانس برق بوده وبدلیل نداشتن پارتی نتوانسته
کارمنددولت شود واکنون بااجاره مغازه ای روزگارمیگذراند.حال بجای اینکه دولت باید
ازاین فردبخاطراین توانایی که سرباردولت نیست تشکرکه نکندهیچ یارانه اوراقطع کند

یا یک سبزی فروش یا یک راننده وانت شخصی یا...........که اگه بخواهم بشمارم
بیشترازاین شرمنده خواهی شد (1729641) (alef-10)
 
آرمان
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۴۵:۲۹
برادر عزیز الان کارمندان و حقوق بگیران تنها قشری هستند که درآمد ثابت دارند و حداقل ها رو دارند و شما درخواست کردید به اونا بدند. در حالی که ما آمار بالای 20 درصد بیکار داریم و همچنین کارگرهای ساختمانی، کارگران قراردادی، کشاورزان (قشر همیشه ضعیف) و اینا هستند که باید یارانه بگیرند، شما احتمالا روستاهای مناطق مختلف کشور رو هرگز ندید که حتی حداقل ها رو هم ندارند و فرصت کار هم ندارند. اون هزینه هایی رو که گفتید این قشرا هرگز نمیتونن بهش برسند ولی قشر کامندا ممکنه به اون نرسند ولی حداقل گرسنه نمیمونن
البته خسته نباشید بابت حساب کتابا (1729650) (alef-10)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۵۱:۵۵
سرپرستان بالای 60 سال که شغل آزاد دارند و هیچ بیمه ای ندارند و بازنشستگی هم ندارند و فقط از روی اجبار این وضیعت اسف بار اقتصادی مجبور به کار کردن هستند
ضمنا کارگرها هم از لیست افتاده اند جه کارگرهای کارخانه جات و چه گارگرهای آزاد (1729662) (alef-10)
 
ahmad
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۰۶:۲۹
باسلام نظرخوبی است ولی بایدتوجه شودکه رده های شغلی که شامل حذف یارانه میشوند همگی دارای درآمدبالای سه میلیون نیستن برای نمونه هئیت علمی دانشگاهها همه که دارای درامدبالای سه میلیون نیستن. (1729696) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۰۶:۵۵
خیلی مسخره بود (1729698) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۱۵:۲۱
با سلام
گروه و یا افرادی که نامشان برده شد که مستحق دریافت یارانه هستند چون راحت قابل شناسایی هستند حذف انان نیز از سوی دولت اسانتر بوده بنابراین امیدی به حذف دیگران نمیرود .
در بسیاری از ممالک وقتی طرح های حذف بخشی از رفاهیات و موارد مشابه در این گونه موضوعات پیش می آید اول نمایندگان طرح کننده و یا مقامات انصراف خودش را از دریافت آن اعلام می کنند یعنی بنوعی خودشان اول موافقت میکنند از آن مزیت چشم پوشی کنند ولی تاکنون در کشور ما از مقامات کسی خودش را کاندید نکرده است. این خود نوعی بذبینی را هم در جامعه ایجاد میکند که آیا مقامات و مسئولان با حقوق و مزایای بالا و داشتن رفاه لازم از لیست یارانه بگیرها حذف میشوند.براستی پاسخ این سوال چگونه داده خواهد شد؟ (1729709) (alef-10)
 
rezae
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۱۷:۴۲
با سلام
ضمن تایید کلیات موضوع حذف افراد متمکن از دریافت یارانه. بنظرم بایستی یک رتبه بندی با توجه به موقعیت اجتماعی افراد نیز مد نظر قرار گیرد. مثلا یک استاد دانشگاه و یا پزشک ممکن است بیش از سه میلیون حقوق داشته باشد ولی شان اجتماعی او ایجاب می کند که یک سری هزینه هایی را در زندگی داشته باشد که یک بقال - بیا میوه فروش و یا بازاری خرده پا که3 میلیون درامد دارد ولی این هزینه ها را ندارد. لذا بنظرم بایستی افراد با شان اجتماعی بالا مثل اساتید دانشگاه و وکلا و قضات از این موضوع برکنار باشند. (1729717) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۵:۵۴
حتما کارگران وگارگران زراعی وساختمانی هم وضعشون خوبه ! (1729744) (alef-10)
 
کارگر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۰:۴۸
ما که یه کارگریمو هیچ اضافه کاری هم نداریم با پایه حقوق 650 و430 تومن قسط چقدر یارانه باید بگیریم. 125 تومن یارانه تاثیر زیادی نداره برای ما (1729760) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۹:۰۹
از این دولت جز شعار چیزی ندیدم مگر روحانی نگفت میزان دریافتی دولت از محل یارانه بیشتر از یارانه ای است که به مردم می دهند حال چرا زیر همچیز می زنه (1729780) (alef-10)
 
ايرج
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۴۱:۰۲
لطفآ به روستائيان - عشاير- و افراد تحت پوشش كميته امام (ره) اشار كنيد . (1729787) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۴۸:۵۶
من فارغ التحصیل دانشگاه هستم بدلیل وضعیت بد اشتغال فعلا کار آزاد می کنم . در آمدم در ماه 300000است که همش می رود جای قسط . حالا با این تعریف شما من که کاسب ام باید حذف شوم .؟؟؟؟؟
باید بر حسب داشتن ملک و زمین و خودرو و ... و ارزش تقریبی آنها ، بر اساس نوع کسب و کار و .... تقسیم بندی انجام شود . مثلا لوازم خانگی ، نمایشگاه داران ماشین و ... مشاغل پردرآمد هستند . (1729811) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۲:۳۴
پيرمردان و پير زناني و سرپرستان خانوارهايي كه نه زير نظر سازمان بهزيستي و كميته امداد هستند (به دلايل فرهنگي و عقيده‌اي)، نه زير حقوق بازنشستگي دارند، نه دارايي در اجاره دارند.
در كدام دسته قرار دارند
اين افراد يا به واسطه كمك اطرافيان امرار معاش ميكنند و اگر قوه بدني داشته باشند در قالب كار اندك سالانه يكي دو ميليون توماني كسب روزي ميكنند (1729820) (alef-10)
 
سجی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۸:۲۱
ما دانشجویان را نیز از یاد نبرید


بهترین راه حل این است که بر اساس فیش حقوقی افراد و نه خانوارها یارانه های فردی تعین شوند

مثلا در یک خانواده یک پدر 55 ساله ممکن است ماهی سه میلیون حقوق بگیرد اما پسر مثلا 31 ساله اش بیکار باشد نباید یارانه این پسر یا مثلا یک دختر بیکار را قطع کرد چون پدر حقوق بگیر است


خصوصا یارانه افراد بالای 60 سال و دختران مجرد و دانشجویان نبایستی قطع شود .. (1729840) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۱۰:۲۰
موارد ذکر شده مورد تایید است . فقط مگر راننده تاکسی کرایه هاشون رو با تورم بالا نبردن . امسال ۳۰درصد افزایش داشتند. دیگه به عمق مطلب وارد نمیشیم . (1729876) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۱۲:۴۳
تقریباً طرح جامعی به نظر میرسد البته با راه کار. (1729883) (alef-10)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۱۳:۵۸
به نظر بنده تقسیم بندی بسیار خوبی است (1729888) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۲:۳۰
بازنشستگان بیچاره دیگه کارشون تمومه (1729945) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۴:۳۵
با سلام .از سايت محترم الف تشكر كرده و بنده به عنوان يك بازنشسته كه هم اكنون هم مشغول به كار دوم مي باشم و باتوجه به 2 شغله بودن نياز به يارانه دارم مراتب بالا را تاييد مينمايم .


با تشكر (1729955) (alef-10)
 
صادقی منش
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۴:۳۲
شکر خدا خوب شدشما مسول امور یارانه نشدی وگرنه همه بیچاره تر میشدیم (1729988) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۵۱:۵۱
کاش بر اساس تحقیق و کارشناسی شده اینکار را بکنند چون واقعا گرانی و تورم کمر مردم و بخصوص کارمندان دولت رو شکسته و عاجز از تامین نیازهای روزمره خود و خانواده هایشان هستند... (1730021) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۳:۵۲:۲۶
تقسیم بندی بالا بد نبو ولی اخرشو خراب کردید چون کاسبای زیادی داریم که نون شبشونو به زور در میارن و نامعلوم بودن درامد مصداق خوبی برای خذف از دریافت یارانه نیست (1730023) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۰:۴۵
برادر خانم من که حدودا ماهیانه 4 میلیون درامد دارد به حالت خنده و تمسخر به من میگفت همینجور که از کارمندا مالیات میگیرن اول یارانه کارمندارو قطع میکنن .
منم که احتمال اینو میدادم هیچ جوابی نداشتم بدم (1730076) (alef-10)
 
حسين فلاح ميبدي
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۴:۴۷
حسين فلاح/كارشناس ارشد مديريت"MBA

موضوع حذف سه دهك درآمدي جامعه بار ديگر در محافل اقتصادي كشور مطرح است. مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه طرحي را در دست بررسي دارد كه برا ساس آن 3 دهك بالاي درآمدي از دريافت يارانه حذف مي‌شوند. در اين زمينه دو موضوع پايه اي مطرح است: نخست اينكه آيا حذف اين افراد مبناي شرعي و قانوني دارد؟ و آيا برای اجرای این طرح نیازی به طبقاتی نمودن جامعه مي باشد؟ ديگر اينكه بر فرض تاييد گزينه نخست آيا ساز وكارهاي اجرايي آن وجود دارد؟

موضوع هدفمندی یارانه ها با طرح تحول اقتصادی همراه بوده و هست و اگر شرايط سياسي و مديريتي به گونه اي صحيح برنامه ريزي شده بود امروز از اين طرح رضايتمندي بيشتري حاصل شده بود. با اين وجود همچنان اجرايي شدن فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها و اصلاح نقاط ضعف آن جاي بررسي و كنكاش بيشتري دارد.

در این نوشتار هرجند مختصر به عدم لزوم طبقه بندی جامعه برای پرداخت یارانه و راهکار های عملی آن اشاره خواهد شد.

در سیره‌ی حضرت پیامبراكرم(ص) و حضرت علي(ع)داشته‌ایم که مالیات حکومت اسلامی را به نسبت دارایی و با حضور کارگزاران حکومتی و محاسبه‌ی دقیق اموال مردم،‌ اخذ می‌نمودند ولی در بحث توزیع مازاد بیت المال،‌ همه را به مساوات تقسیم می‌نمودند و در اين زمينه نمونه ها و روايت هاي متعددي نظير درخواست طلحه و زبير يا عقيل برادر حضرت علي(ع) براي بهره‌مندي بيشتر از بيت‌المال درخور توجه است .

بنابراين پرداخت نقدي يارانه آنهم بصورت تبعیض آمیز با موازين و روش اسلامي سازگاري ندارد چرا كه كمك بلاعوض به گروهی از افراد مي‌شود كه در اسلام توصيه نشده است. پرداختهاي نقدي به شیوه‌ای که جامعه به طبقات اجتماعی دارا و نادار تقسیم شود نه تنها با شئونات اسلامي سازگاري ندارد حتي ممکن است موجب فساد و دروغگويي هم بشود. چه بسا برخي افراد وضع مالي خودشان را چنان بيان کنند كه مشمول اين پرداخت‌ها قرار بگيرند. در صورت حذف برخي از افراد نيز احتمال اشتباه وجود دارد و اعتراض افراد را بدنبال خواهد داشت و دولت ضرورتا بايد يك سازمان عريض و طويل ايجاد كند كه اعتراضات اين گروه را رسيدگي كند و صحت ادعاي آنها را بررسي کند و اين يعني دور باطل و ورود به چرخه اداري نادرست .

هم‌اكنون در كشور برخي از گروه‌هاي بسيار نيازمند از دايره حمايت‌ها محروم مانده‌اند، راهكار چيست؟ راهكار بيمه‌ها و نظام تامين اجتماعي است. آموزش رايگان، خدمات درماني و بهداشتي‌ رايگان، حمايتهاي ويژه و حساب شده از سالمندان يا كساني كه سرپرست خانوار را از دست مي‌دهند، بنابراين بايد از طريق نظام بيمه و تأمين اجتماعي در صدد كاهش شكاف طبقاتي بود و با گسترش بيمه با فقر و محروميت مبارزه کرد. در اين زمينه دولت مي‌تواند از طريق ماليات‌ها و حتي از طريق درآمدهاي نفتي سيستم تأمين اجتماعي را توسعه دهد، گسترش اين نظام باعث مي شود در نهايت درآمدي اضافي براي خانوار تعريف شود.

در حقیقت اگر دولت بجای صرف هزینه های زیاد برای شناسایی و طبقه بندی مردم به دهک های مختلف، در اموری هزینه کندکه بهره‌مندی همه اقشار بطور یکسان فراهم شود پيامدهاي منفی ندارد، ضمن اینکه اگر دولت زمینه های لازم برای سرمایه‌گذاری را فراهم و ضمانت کند يارانه واريزي به حساب خانوار ها اثرات تورمی و منفی نداشته و می تواند در بخش های مختلف اقتصادی از جمله بازار سرمایه و یا سرمایه گذاری های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

راهكار ديگر، توجه به نظام کارآمد مالیاتی است، بگونه اي که آنان كه درآمد و دارایی بیشتری دارند به نسبت سهم خویش با پرداخت مالیات و آنان که مصرف بیشتری دارند با پرداخت مالیات بر مصرف، در امور کشور سهیم خواهند بود و اين شيوه ميتواند اسلامی‌ترین و اصولی‌ترین راهکار اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد، در اين صورت بجای هزینه هاي فراوان در شناسائی و طبقه بندي افراد، بهتر است که در شناسائی مشمولان مالیاتی، اصلاح قوانین و شفاف سازی نظام مالیاتی اقدام گردد زيرا اگر دولت زیرساخت های اطلاعاتی قوی داشته باشد و بتواند مالیات درست و متناسب از همه ی مردم دریافت کند،‌ آنقدر درآمد خواهد داشت که بتواند سهم یارانه ها را نیز تا حدّ لزوم افزایش دهد،‌ دولتی که دستش در کسب درآمد مالیاتی خالی باشد، در حین توزیع یارانه نیز دست بسته خواهد بود.

نکته مهمتر كه چندي است به فراموشي سپرده شده است و باید به آن توجه شود بهره وري پايين در سطوح مختلف اجرايي است و عليرغم اينكه در برنامه هاي توسعه‌اي كشور، سهم بهره‌وري در رشد توليد ناخالص ملي حدود 30درصد در نظر گرفته شده متاسفانه برخي سياست هاي دولتي برخلاف اين روند، تعريف شده است. بطور مشخص مي‌توان گفت كه ساختار اداری و امور جاري کشور بخش عمده‌ای از درآمدهای نفتی و مالیاتی را مصرف می‌نماید که لازم است با کاهش حجم و بدنه دولت بطور منطقی، نسبت هزینه‌های جاری دولت به هزینه‌های عمرانی را کاهش داد و بدینوسیله اعتماد و اطمینان مردم را جلب نمود. چرا که نمی‌توان انتظار داشت، مردم هزینه های ناکارآمدی نظام اداری و مدیریتی کشوررا بپردازند. در اين صورت با کاهش مصارف جاری دولت، افزايش بهره‌وري و افزایش درآمدهای مالیاتی متناسب با درآمد اشخاص امكان بازپرداخت مازاد درآمدهای مالیاتی و نفتی و بهره‌مندی همه اقشار جامعه با کمترین هزینه اجتماعی و اقتصادی فراهم می‌گردد. (1730084) (alef-10)
 
ابويي
۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۰۸:۲۶:۵۷
نظر اقاي فلاح كاملا مورد تاييد من است حتي چند نفر از اساتيد دانشگاه و روحاني اشنا به مسائل اقتصادي هم ان را تاييد كردند (1731406) (alef-6)
 
زینب
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۷:۰۸
کارگران پس چی؟ بازهم اینا توجامعه فراموش شدن؟ (1730092) (alef-10)
 
[jamshid
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۲۳:۵۳
با سلام

لطفا از لفظ مستحق استفاده نکنید چون نه مملکت ما مثل اتیوپی است نه شعور و درک این مردم ملت ما جایگاه بلندی دارد حالا چند مدتی است که مشکلات اقتصادی پیش امده و انهم درست میشود قرار نیست تا ابد اینطور بماند ....به امید روزهای بهتر (1730111) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۳۳:۲۰
این بنده خدا حالش خوب نیست ظاهرا. بنده ده ساله کاسب هستم هیچی از خودم ندارم در ضمن جهت اطلاع عرض کنم کاسبها همین الانش هم یارانه نمیگیرند. قبض برقی که قبلا برا من میومده 12000 تومان الان میاد 100 هزار تومان
خدا از باعث و بانی اینجور ظلمها نگذره. (1730131) (alef-10)
 
علی صفا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۳۷:۴۷
ببخشید پس بیکاران در کجای لیست قرار دارند (1730138) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۵۱:۳۴
یعنی کارگران تامین اجتماعی درآمدشون زیاده و مستحقه دریافت یارانه نیستند؟ (1730157) (alef-10)
 
ملت ایران
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۴:۵۲:۴۲
رحمت به شیری که خوردی (1730162) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۰:۵۰
چه تضمینی وجود دارد که ارزش 3000000 تومانی ثابت بماند و شخص چند نفر دانشجو داشته باشد . و ایا زندگی حرکت ثابتی دارد که دستخوش حوادثی از قبیل ورشکستگی - بیماری های پر هزینه و مسائل اینچنینی نشود .و در نهایت با سیستم گزارش دهی افراد بر علیه همدیگر چه فکری شده است . با اختلاف فی ما بین شروع به نامه نگاری میشود که فلان کس اینقدر در امد دارد و مستحق در یافت یارانه نیست و ... (1730177) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۶:۵۲
برای حذف یارانه ؛پیش بینی اعتراض را هم لحاظ کنید.به عنوان مثال اول به این سه دهک اطلاع رسانی نمایید سپس یک وقت یک ماهه تعیین کنید تا اگر کسی اعتراض دارد رسیدگی شود.
ولی این کار عواقب درستی ندارد.
قانون یا همه یا هیچ کس بهتر است.
مسلما اشتباه در شناخت دهک ها باعث ظلم به مردم می شود.
خیلی ها تا صحبت قطع یارانه به میان آمد سپرده های بانکی شان را به نام فرزندانشان انتقال دادند. (1730190) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۳:۳۹
مسخره ترین تحلیلی بود که تا حالا انجام شده (1730227) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۳۴:۱۴
با سلام لطفا جا نبازان به لیست اضافه کنید تا یارانه انها نیز قا طع نشود لیست را از بنیاد جا نبا زان می توان بگیرند باتشکر (1730248) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۴۱:۱۶
یارنه حق مسلم همه مردم ایران است مگر هرکسی درامد داشته از راه دزدی بوده است در این صورت قو هقضائیه چکاره است دین ودنیای خود رابه خاطر دوروز مسولیت خراب نکنید که بعدا پشیمانی سودی ندارد خدا ازحق الناس نمی گذردحتی به اندازه یک مثقال (1730267) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۴۵:۱۴
بنام خدا.متاسفانه درکشورماغیرازکارمندان لشکری وکشوری شاغل یابازنشسته گروههای دیگرازمیزان درامدشان کسی خبرندارد وبرهمین اساس اینهاکه بایدبیشترین مالیات رابدهند یاهیچ نمیدهندیابسیارناچیز میدهند. ازجمله کسانیکه نیازی به یارانه نقدی ندارنداینهایند پزشکان --غیرازپزشکان عمومی-- سردفتران اسنادرسمی --نه ازدواج وطلاق -- قضات چه شاغل چه بازنشسته اعضاهیت علمی دانشگاهها انبوه سازان تجاری که درکارصادرات ووارداتند ازمیان کارمندان هم وزراومعاونانشان مدیران کل نمایندگان مجلس صاحبان فروشگاههای بزرگ زمینداران بزرگ ....البته بازهم هستندکسانیکه ازراه خریدوفروش زمین خانه واملاکدرامدهای ملیاردی دارند وکسی ازحال انها باخبرنیست...... (1730277) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۵۷:۵۰
موافقم (1730315) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۶:۰۳:۰۸
استدلال های واقعا غیر کارشناسی (1730336) (alef-10)
 
ایمان
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۶:۲۵:۵۰
خدا خیرت بدهد.
دمت گرم و سرت خوش باد.
خدا کنه مورد استفاده مسئولان امر قرار بگیرد.
یا علی (1730384) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۰۰:۳۱
زنان سرپرست خانواده فراموش نشود (1730471) (alef-6)
 
محمدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۱۲:۳۲
اقای کارمند نفست از جای گرم بلند شده نه همه کارمندان ونه همه کاسبها مثل هم نیستند امروز فقط کسانی که پارتی دارند هم استخدام میشوند وهم درامد عالی دارند (1730497) (alef-10)
 
shahab
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۳۴:۱۷
با سلام
قسمت آخر تحليلتان نادرست است
شما مي فرماييد : كاسب ها
پدر بنده با 66 سال سن كاسب جزء بوده و از سال 86 به علت بيماري بينايي چشم را تا حد زيادي از دست داده است .
و در مغازه براي گذشت زمان و انجام كار هاي كوچك مي رود و درآمدي انچنان از مغازه ندارند ( متذكر مي شود كه مغازه در كوچه كم تردد واقع شده است ) - و برادر بنده كمك خرج زندگي پدر و مادرم مي باشند .
اداره ماليات براي پدر بنده در سال 90 ( با توجه به ارائه كليه مدارك پزشكي - گواهي از صنف ) مالياتي برابر با 15000000 ريال لحاظ كرده اند - در حاليكه سال قبل يعني سال 89 ماليات ايشان 2000000 ريال بوده است .
به مميز محترم شرايط پدر را مجددا توضيح داده - ايشان در جواب ميگويند كه مغازه از نظر ما يا باز است با بسته - بيماري پدر شما به ما ارتباطي ندارد .
الف - آيا اين است مقررات
ب - آيا شيوه برخورد مميز و سر مميز محترم آيا عدل است ؟
ج - آيا بيت المال با گرفتن اين پولهاي زور و حرام - خود حرام نمي شود ؟
د - و در انتها مطمئنا دولت محترم با اطلاعاتي كه اداره ماليات مي دهد پدر بنده را جز اقشار پر درآمد قرار ميدهد كه ساليانه آن هم در سال 1390 مبلغ 15000000 ريال بايد پرداخت مي كرده است .
در پايان متذكر ميشود كه تا وقتي كه كليه اطلاعات از كليه سازمانها و نهادهاي وابسته به قوه قضاييه ( از جمله ثبت اسناد و املاك و شركتها و ... ) و دولت ( سازمان دارايي - بانك ها - كميته امداد - بهزيستي - سازمان بازنشستگي - بيماران صعب العلاج و جانبازان و معلولين و .. ) و كليه ارگان هايي كه اطلاعات منقول و غير منقول مردم را دارند نمي توان اطلاعات درست و جامعي از ميزان دارايي افراد داشت و اجراي اين قانون ناقص مي ماند
لطفا در سايت قرار دهيد
با تشكر - شهاب (1730525) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۴۸:۰۰
باسلام-به نظرمن بایدباتوجه به نوع شغل افرادراازدریافت یارانه منع کرد.مثلا پزشکان -اساتیدعضوهیات علمی دانشگاه-نمایندگان مجلس ووزراء-بازاریان وکسبه (1730543) (alef-10)
 
مصطفي
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۵۳:۳۱
سلام
من به دليل عدم نياز به يارانه و جون خود را مستحق دريافت ان نميدانستم، لذا از ثبت نام خود داري نمودم
ولي نكته جالب اينست كه طي يكسال كذشته روي موبايل همسرم بيامك واريز مبلغ وحتي با درج شماره حساب و بانك مربوطه نيز ارسال ميشود
١- بنظر شما جند نمونه مشابه من در كشور وجود دارد؟
٢- مرجعي كه بايد موضوع را رد يابي كنم كيست؟
٣- بيشنهاد ميكنم الف سايتي را جهت امار كرفتن واقعي يارانه دريافت كنندكان ، افتتاح و اعلام نمايد إفرادي كه يارانه دريافت نميكنند ، در انجا اعلام نمايند، با كسر اين خانواده ها أمار واقعي بدست خواهد امد (1730549) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۷:۵۹:۲۸
نویسنده محترم! در برخی شهرهای کوچک کاسب هایی را می شناسم که در برخی ماه ها زیر 400 هزار تومان رآمد دارند حتی اگر مالک مغازه هم باشند آیا می توانند معیشت 4 یا 5 نفر را تامین کنند. که حالا می خواهید یارانه شان را قطع کنید!!
چرا بدون اطلاعات خیالبافی می کنید. (1730555) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۸:۱۸:۰۷
الان یکی مثل من که مهندس عمران هستم و تمام ارتزاق زندگیم از راه نظارت بدست میاد که اون هم از طریق نظام مهندسی مرحله ای و پله به پله به حسابم واریز میشه پس چون کار دولتی ندارم و اتفاقا از خیلی مزایای مربوط به کارمندان دولت محروم هستم و اتفاقا در این وانفسای روزگار و رکود همه گیر در سال 92 مجموعا چهار میلیون تومان دریافتی داشتم باید از گرفتن یارانه محروم بشم؟امیدوارم دولت در قطع یارانه کسانیکه مدنظرش هست وسواس کافی به خرج بده و حق کسی زایل نشه. (1730578) (alef-10)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۸:۱۹:۳۶
دوست عزیز هزینه های مهمتری هم داریم . مثلا هزینه های درمان و... یا دانشجوها ازدواج نمیکنند . جهیزیه نمیخوا ن. کار نمیخوان .... (1730579) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۸:۴۸:۴۵
ببخشید که کارگران را فراموش کردید (1730611) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۲۲:۰۱
کاسب ودلال مملکت را غارت می کند . بهتر است اول به این افراد رسیدگی شود (1730670) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۲:۰۸:۳۰
بااين وضع اقتصادي مملكت كه قيمتها لحظه به لحظه افزايش دارن ييشترين منافع رو همين دلالان وكاسبان وبازاريان محترم ميبرند.همين مبلغ ناچيزدريافت يارانه رو همينا با ترفندهاي مختلف از دست مردم بيرون ميكشند.گواه مطلبم اينه كه فرداي واريز يارانه يه سري به بازارومغازه ها بزنين ببينين قيمتها چطوري فرق ميكنن.اونوقت آخرسال هم با صدهزارتوماني كل ماليات يه سال رو ماسمالي ميكنن ميره.طرف سالي كمش60مليون درآمد داره صدهزارتومان ماليات ميده.اونوقت از حقوق بيچاره كارگران وكارمندان ماهانه ماليات كسر ميشه.اين انصافه؟ (2054435) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۲۵:۰۷
عالی بود (1730680) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۲۹:۰۱
خدا انصافتون بده . تو قرچک خون با 500 یا 600 هزار تومان اجاره پیدا کردی به منم اطلاع بده. بقیه مواردم تا سرتون نیاد نمیتنید قیمت بدید (1730692) (alef-10)
 
lمحمد کاظم
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۴۷:۱۰
با سلام و ارادت
آیا مدرسین دانشگآه آزاد هم جزء هیات علمی هستند؟ چونکه بالای 95 درصذ آنها حقوق دریافتی شان زیر سقف تعیین شده است؟ (1730724) (alef-10)
 
بیکار
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۹:۴۹:۲۴
پس کارگرها و بقیه بیکارها که با حق التدریسی به زور زندگیشونو می گذرونند و بیمه هم نیستند طبق گفته شما باید حذف شوند؟ (1730727) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۲۰:۰۲:۰۷
این چه استدلالی است که کرده اید؟ بسیاری از مشاغل آزاد درآمد ثابتی ندارند.فکر میکنید چند درصد از افرادی که در متن مستحق حذف دریافت یارانه شده اند(به خصوص در شهرستانها) درآمد بالای سه میلیونی در ماه دارند؟ (1730750) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۲۰:۱۸:۲۴
اقا پزشان ومدیران عامل شرکتهای دولتی وخصوصی واعضای هیات مدیره ها ورزشکاران طلا فروشان (1730786) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۰۷:۲۷:۴۲
آقا یکنفر یا 10نفربشینند بررسی کنند من شخصی ازاین مملکت تو 2سال گذشته خرید فروش داشتم سند زدم ملک دارم داشتم حساب بانکی دارم داشتم کارمندم کارگرم هیچی نیستم شماره ملی دارم کجا هستم چکارمیکنم حقوق بگیرم مستاجرم ملک دارم مالیات دادم جای چیزی گرفتم (پاداش های که به ازما بهترون میدهند )رییسم نه بدبختم خوشبختم باید اینها بررسی بشه هی مثبت و منفی بخوره آخرش ببینیم مثبت ها بیشتر یا منفی یاحذف یا پرداخت بعد هم سیاست نظام ما اینطوری همیشه تصمیماتشون ضعیف را ضعیف تر و پولدار را پولدارتر میکنه بیاییم این بارکارشناسی کنیم من کارگر حقوقم به یک میلیون نمیرسه مستاجرم ولی کرایه خونه نمیدهم بچه مدرسه ای دارم (نیاز آموزش پرورش به پول تمامی نداره )اهل مسافرت نیستم چون واقعاًجواب نمیده مقایسه کنید با کسی که کارمند شهرداریه (نگبان )با حقوق ومزایای خوب (بن کارگری پاداش )2عدد مغازه املاکی داره که شاید به نام خودش هم نباشه با هزار جور دارمد که خون مستاجران را درشیشه میکنند کدام یک ازما باید یارانه بگیره یا نگیره دولت کارسختی داره عجولانه تصمیم نگیریم واقعاًهستند کسانی که بااین یارانه ها زنده اند دولت یازدهم چند ماهه سرکاراومده یا نیویورک بود یا تودیع و معارفه داشت یا مذاکرات پی در پی و بیچاره مردم هرروز قیمت لبنیات (لازمه سلامتیه )میره بالا (1731348) (alef-6)
 
بصیر
۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۵:۱۰
من حاضرم حقوقمو از ماهی ششصد هزارتومن بکنند سه میلیون . بعدشم یارانه خودم که هیچ یارانه کل خانوادم و فامیلمو حذف کنند !!! والا!!! (1732813) (alef-6)
 
Abulghasem
۱۳۹۲-۰۸-۰۲ ۱۸:۵۷:۲۱
دربین این همه کامنت نمیدانم یکی چیزی را که میخواهم بگویم مطرح کرده یانه. بهرحال شنیدن عرضم واجد منطق است:
برکسی پوشیده نیست که دولت دهم درمیان اعتراضات از یکطرف و تائید و حمایتهائی که وجود داشت، بالاخره مستقرشد و بی نظمی های بیسا بقه از همان مرحله معرفی کاندیداهای وزارتخانه ها کلید خورد. پروژه های گوناگون را به تعطیل و انبوه کارگران و استادکاران و کارمندان را به بیکاری کشید. این امر بخصوص در پیمانکاریهای بخش خصوصی غیرقابل انکاربود وبسیاری کارمندان -شامل خودحقیر- بی هیچ تشریفاتی بیرون ریخته شدند و درآمدهایشان از این ممر یکباره بطورکامل قطع شد. خودمن که بیش از دومیلیون تومان ازبخش خصوصی میگرفتم و با حدود 420 هزارتومان حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی ومبلغی که ازبانک بعنوان سودسپرده دریافت میکردم، با توجه بهزینه های سنگین درمان سرطان با حدود مبلغ سه میلیون تومان در منزل متعلق به همسرم سروته هزینه های روزافزون را زندگی را بهم می آوردم. کاهش ناگهانی بیش از دومیلیون تومان از درآمدماهانه ام، و مسابقه گرانی که تخته گاز پیش میرفت، کم کم اداره زندگی را مشکل و مشکلتر کرد، درحالیکه سطح هزینه معالجات و قیمت داروها، بخصوص داروهای وارداتی، نیز به آسمان رفت.
داستان کوتاه، امثال من ده نفروده هزارنفر و.... نیستند. مصادره 67 درصد ارزش ریال اندوخته سالیان مارا متلاشی کرد و اکنون ما مانده ایم و انصاف شما که صدای جمعیت کثیرامثال ما را بگوش مسئول خداترسی - اگر پیدا کردید - برسانید تا در تجدید نظر قریب الوقوع عادلانه درنظرداشته باشند. (1737450) (alef-6)
 
عبد الله
۱۳۹۲-۰۸-۰۶ ۰۰:۳۹:۴۱
آقا سلام یارانه همه رو قطع کنید این بهترین راه برای جلوگیری از تورم وبهانه جویی های بازاریها و گران شدن اجناس هست از اول این طرح باعث افزایش نقدینگی در نتیجه باعث تورم شد بجای این یارانه نقدی یارانه کوپنی یا کالایی بهتره (1744336) (alef-6)
 
دانشجوي دكترا
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۱:۲۶:۲۵
يارانه بمن تعلق ميگره پدرم كمك هزينه ميده (2042240) (alef-13)
 
وردی
۱۳۹۲-۱۲-۰۶ ۱۶:۲۵:۳۸
با سلام.باز نشسته تامین اجتماعی که ماهی یک میلیون و پانصد هزارتومان داره حقوق میگیره و در عین حال از شرکت هم ماهی یک میلیون و پانصد حقوق می گیره .شرکت هم داره و سر سال هم کلی سود بهش تعلق میگیره .مستاجر هم نیست وبهترین جای تهران خونه و درشمال هم ویلا و چند دستگاه ماشین داره و کلی اموال دیگه داره که از بابت اون اجاره میگیره به نظر شما باز هم باید یارانه بگیره چون بازنشسته است؟؟ (1994788) (alef-10)
 
محمد رضایی
۱۳۹۲-۱۲-۰۹ ۰۹:۵۴:۴۲
توجه مسئولین بدانند؛ اقتصاد مردم موش آزمایشگاهی نیست که تاوان خواب و خیال طرح های نسنجیده مسئولان را پرداخت کند! اگه این درست است که سوخت هاگران گردد تا مردم درست مصرف کنند و پولشو به مردم داده شود، پس اینکه الان صورت مساله را عوض کرده و گفته شود که "باید به همه داده نشود و یا به مردم گفته شود که چقدر پول دارند و اگر نگویند جریمه میشوند و... " اولا: آیا دخالت در امور شخصی مردم نیست!؟ ثانیاً: آیا عدم اعتماد و توهین به مردم قلمداد نمیشود!؟ ثالثاً: آیا نوعی تبعیض و فرار از واقعیت هدف طرح و ... نخواهد بود!؟؟؟
واین را بدانید: شاید که فقرا حقوق خود را نتوانند بگیرند و از آن درگذرند، ولی پوشیده نیست که سرمایه داران با حذف يارانه هايشان اقدام به گران کردن و فشار بر مستضعفین، منافع نامشروع خود را با چندین برابر جبران و از گلوی مردم فقیر بیرون کشند و جامعه شاهد و گرفتار موج گرانی جدید شود و ...!!! (1998758) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۲ ۱۹:۵۷:۰۶
سلام مگه یارانه همان برگشت اب برق گاز نیست وقتی این پول را میگیرند باید پس بدن باید به همه بدن همه ایرانی هستن این کار شاید وضع را بدتر کنه دیگه کسی سهام نمیخره پول توبانک نمگذاره اخرشم پول داره بیشتر مگیره چون پارتی داره دودش توچشم ضعیفه (2035497) (alef-10)
 
دانشجو دكترا تركيه
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۹:۵۶
يارانه تعلق ميگره (2042235) (alef-11)
 
امين
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۲۰:۱۱
با سلام خوب بود لطفا" هزينه پول جيبي بچه ها، سوختن تلويزيون و موتور يخچال، هزينه مرتب تعميرات كولرها در فصل گرما، هزينه خريد لاستيك و قطعات خودرو ، هزينه شركت در مراسمات عزاداري و عروسي فراموش نشود. (2043905) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۰:۰۸:۵۵
سلام
به نظر من کارمندان دو حقوقه مستحق دریافت یارانه نیستند. با شناسایی اونها حق ما ضایع نمیشود. البته تعداد این خانوارها در کشور با احتصاب اساتید دانشگاه و فرهنگیان و .... بسیار بالاست.
با تشکر دوستتون دارم (2046183) (alef-11)
 
بیرماباد
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۲۳:۱۳:۲۹
چگونگی محاسبه میزان جکهای یک کاسب پرقرض وبرشکسته با چکهای دریافتی که به حساب این شخص واریز می شود نباید مبنایی برای تعلق گرفتن ونگرفتن سبدکالاویا یارانه ها باشد واقعا درسبد کالا خیلی از افرادی که نیازمند نبودند این سبد رادریافت کردند ومستحقان به هردری زدند دست خالی ماندندامیدوارم در تعلق یارانه ها تمام جوانب سنجیده شود نه فقط کارکرد وواریزی به حساب شخصی افراد (2055902) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۹:۵۵:۲۵
با سلام
ای کاش مشکل ما همین یارانه بود ، من مهندس کامپیوتر بوده و 5 سال است در این شرکت و آن شرکت که باز میشه و بعد 1 سال بعلت گرانی بسته می شه ...... فکری به حال این جوانایی که تحصیل هم کردند اما باز هم بی کارند بکنید 45 تومن نخواستیم یه کار بدین که تو سن 30 سالگی به فکر 45 تومن نباشیم به فکر ازدواج باشیم چیزی که الان بین جونا شده خیال و خواب ...... مسولان که جیبشون پره پس هیچ چیزی درست نمیشه مگه حقوق همه انسانها رو یکسان کنن که نشدنیه ... (2072782) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۱:۵۸:۵۰
به نظر من با این افزایش قیمت حامل های انرژی و مالیات ها وکالاهاو تورم روز افزون در گام بعدی حداقل نفری 150هزار تومان باشد.در غیر اینصورت فشار زیادتری به مردم وارد میشود. (2082656) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.