نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 328945
ابهام در مونتاز تراکتورهای ساخت جمهوری چک/ آفت واردات شیرینی لغو تحریم ها را تلخ نکند
بخش اقتصادی الف، 16 بهمن 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
همزمان با سفر هیات تجاری چک به کشومان، قرار داد تولید ۵ هزار دستگاه تراکتور سنگین، بین شرکت ایرانی و چک به امضاء رسید، این درحالی است که ابتدای امسال خط تولید تراکتورهای سنگین در تراکتورسازی تبریز راه اندازی شده بود و کارشناسان انعقاد اینگونه قراردادها را مغایر با اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

این روزها که رفت و آمد میان فعالان اقتصادی ایران و کشورهای دیگر زیاده شده است، برخی اوقات زمزمه‌هایی به گوش میرسد که نشان میدهد تولید ملی در مذاکرات تجاری و قراردادهایی که بسته شده خوب در نظر گرفته نشده است، مثل ساخت قراردادهای چک در ایران، یعنی قرار است تراکتورهای شرقی در ایران مونتاژ شود و این درحالی است که بزرگترین تولید کننده تراکتور این روزها به علت رکود با انباشت محصول در انبارها مواجه بوده و با ظرفیت کامل کار نمیکند.

در همین خصوص از وزیر صنعت پرسیدند که چرا وقتی ایران حتی میتونه تراکتور صادر کند، قرارداد مونتاژ با خارجی‌ها بسته شده است، که وی در ابتدا پاسخ داد: خارجی‌ها زمینه هاشون را مطرح کردند که در یکی از این زمینه ها گفتند ما تراکتور هم داریم ولی نه صحبتی و نه امضایی شد و مشخص نیست چقدر زمان خواهد برد.

اما وزیر اقتصاد در همان جلسه که نعمت زاده انعقاد قرارداد ساخت تراکتور در ایران را منکر میشود، از شرایط خاص و مناسب این قرارداد میگوید: این قراردادها در وزارت اقتصاد و توسط بنده امضاء شد و از طرف جمهوری چک نیز وزیر زیرربط آن این قرارداد را امضاء کرد و در آنجا به صراحت عنوان شد که تولید کنیم با این هدف که بخشی از تولیدات را در بازار داخی عرضه و بخشی از آن را به بازار کشورهای منطقه صادر کنیم، بنابراین جهت گیری اصلی ما جذب منابع مالی و سرمایه از کار بوده با هدف تولید در داخل کشور و صادرات به سایر کشورهای جهان است.

اما نظر مدیر عامل شرکت تراکتورسازی تبریز در خصوص این قراردادها چیز دیگری است، ابراهیمی معتقد است که اروپایی ها به سادگی به ایرانی ها تکنولوژی نمیدهند و همانند خودرو ایران فقط مونتاژ کار میشود.

ابراهیمی در این خصوص افزود: یک تفاهم نامه ای را بسته اند که سراغاز برخی حرکت های وارداتی است، وقتی که تعرفه های گمرکی و عوارض بازرگانی در حد ناظر است برای تراکتور، بدیهی است که اقایون بسیار راغب میشوند که محصولی را صد تا دویست و حتی پنج هزار عدد وارد کنند و بفروشند. ما حساب کردیم به ازای هر تراکتوری که وارد میشود ده نفر بیکار میشوند.

وی ادامه داد: در واقع کسی که این تفاهم نامه را امضاء کرده، احساس کرده که ما تراکتورهای سنگین وارد میکنیم و تراکتور سازی تبریز سنگین نمی‌سازد در حالیکه ما امسال خط سنگین خود را افتتاح کردیم و ما از حضور تولید کنندگان استقبال میکنیم چراکه هرچقدر تولید کننده باشد فضای انتخاب، رقابت و خدمات دهی بیشتر میشود. منتهی مسئولین عزیز کشور ما یه فرمولی را مد نظر قرار بدهند و بگویند ما یکبار این کلک را در خودروسازی ها و صنایع لوازم خانگی خوردیم، یک روز معوق میگرفتند و میگفتند ما ده هزار تا وارد میکنیم و بعد صادر میکنیم سال اول چهل درصد، پنجاه درصد. به نظر من اگر قرار است این کار انجام شود یک تضمین معتبری بانکی به وارد کنندگان ارائه کنند که ما سال اول سی درصد تولیدداخلی داشته باشیم و نگویند بعد از سه سال ما پنج هزار تا وارد کردیم و سودش را در جیبمان گذاشتیم اما امکانات نبود.

ابراهیمی ادامه داد: چیز جالبی که من از این هیات چکی شنیدم این بود که گفتند ما در عرض سه سال انتقال تکنولوژی می کنیم، انتقال تکنولوژی چیزی است که این اقایون در عرض سی سال هم نخواهند کرد و غیر ممکن است مگرنه اینکه تکنولوژی مونتاژ که آن را هم میشود از روی نقشه ها قطعات را بر روی هم سوار کرد.

اما دولت بارها تاکید کرده است که به اقتصاد مقاومتی در پسا تحریم پایبند است اما از طرف دیگه اعلام میکند که طبق قانون نمیتواند جلوی واردات را بگیردآ اما بهارستان نشینی ها به این قراردادها کاملا انتقاد دارند.

همچنین فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی در این خصوص میگوید: در این شرایط پسا تحریمی و پسا برجام، گرایشی به سرمایه گذاری و همکاری با شرکت های خارجی ایجاد شده است، اما این سرمایه گذاری خارجی باید به شکلی باشد که به تولید ملی ما لطمه ای وارد نکند و به صورت انتقال تکنولوژی باشد و اگر قرارداد خارجی ط.ری بسته شود که منجر به انتقال تکنولوژی نباشد همین تولید نیمه جانی هم که داریم بسته خواهد شد و منجر میشود تولید داخلی ما لطمه بخورد.

شاید به همان اندازه که اقتصاد ایران مشتاق توسعه روابط اقتصادی با رفع تحریم ها است، کشورهای دیگر هم تشنه بازار ایران هستند و باید دقت کرد که آفت واردات شیرینی لغو تحریم ها را تلخ نکند.
کلمات کلیدی : مونتاژ تراکتور جمهوری چک
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۰:۰۱
متاسفم برای این به اصطلاح مشارکت...این چه وضع قرار داد بستنه (3524447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۲۸:۴۸
برای چی متاسف باشی
پول نفت هست دور همی می خوریم دیگه وقتی هم که تموم شده هم خدا کریمه

چرا انقدر به خودمون زحمت بدیم اصلا با این سود بانکی کی حوصله تولید داره
میگم زعفران و فرش هم وارد می کنیم چرا زحمت بکشیم تولید کنیم سخت نیست یه کم؟؟ (3524560) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۲:۵۶:۰۶
عزیزان دلواپس کاسب تحریم نگران ناشید
روحانی کارش رو بلد است . (3524745) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۰:۳۴:۴۱
آمار اشتغال رو دقت بفرمایید بلکه از خیال خوش بودن خارج بشی (3526022) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۷:۵۸:۱۰
به عنوان یک کارمند جهاد کشاورزی خدمت مدیر عامل محترم عرض می کنم که تراکتورهای تولیدی شما بی کیفیت بوده وکشاورزان را بیچاره کرده است وشما با این تولیدات اکثر کشاورزان را بدهکار وبدبخت کردید (3526289) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۱۱:۵۸:۱۶
همین افرادی عین شما هستند که سه ساله دائما میگین نگران نباشید نگران نباشید، تا حالا چه گلی به سرمون زدید؟؟؟؟؟؟ (3526832) (alef-11)
 
حجت
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۳:۰۰:۲۲
من کشاورزو متخصص ماشین آلات کشاورزی هستم و در حال حاضر هم تراکتور وارداتی زمان احمدی نژاد و هم وارداتی زمان خاتمی و هم تولید داخل دارم . و کاملا به نکات ضعف و قوت تمام ماشینهای کشاورزی ایران و ترفندهای وارد کنندگان متخلف آشنایی دارم.
مدیران عامل و مدیران فروش و مهندسین کمباین سازی سهند وتراکتور سازی تبریز و کمیاین سازی اراک و شرکت هپکو بنده را به نام می شناسند بلوف نمی زنم اما رسانه ای دراختیار ندارم تا درد کشاورزان را بیان کنم و اگر الف همراهی کند مبسوط توضیح می دهم اما در اینجا فقط خلاصه:
یک نکته را توضیح می دهم تا کمی وضعیت ماشین آلات کشاورزی روشن شود.
اینکه مدیر شرکت تراکتور سازی تبریز ادعای خود کفایی یا حتی قرار داشتن در آستانه خودکفایی در تولید تراکتور سنگین دارد کذب محض است حتی تراکتورهای مسی فرگوسن 285و 399 که کپی نمونه انگلیسی است را با قطعات چینی نامرغوب تحویل کشاورز می دهند و طرفه اینجاست که کشاورزان تراکتور 399 مدل ده سال پیش و پیش از تحریمها را حتی تا قیمت دوبرابر تراکتور تولید امروز شرکت متبوع ایشان می خرند مدیر عامل محترم بفرمایند چرا؟؟
اگر الف هویت بنده را تصدیق نماید و ستونی هم به درد دل کشاورزان اختصاص دهد فارغ از بحث سیاسی و ....به درد کشاورزان هم برسد بنده حاضر به همکاری افتخاری هستم. (3524764) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۶:۲۴:۳۰
برای این طرزفکرت متاسف باش که عملا یه ایران خودروی جدید رو تو تراکتورسازی به عمل میاره (3525164) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۰:۰۷:۲۱
خوب این شیوه سرمایه گذاری و مونتاژ کردن دقیقا شیوه ایران خودروی که... (3525992) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۹:۵۱:۵۳
اتفاقا اینکه شرکت خارجی قراره بیاد و تکنولوژی بیاره و تولید مشترک داشته باشن و هم در بازار ایران بفروشن هم صادر کنن یکی از بهترین کارهاست.
کشورهایی مثل کره و چین هم همینطور پیشرفت کردن با مونتاژ وسرمایه گذاری خارجی شروع کردن. (3525549) (alef-13)
 
چواد
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۵:۱۲
آقای نعمت زاده کارنامه درخشانی در طول این مدت از تصدی وزارتخانه مربوطه یشان را نداشتند . چه در حمایت از کیقیت پایین خودروهای داخلی و چه در این مورد اخیر . ضربه به صنعت تراکتورسازی کشور گناهی نابخشودنی است . (3524458) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۶:۴۲
یاد بگیرم در تمامی زمینه با اگاهی لازم اجتهاد کنیم
چه تضمینی هست اگر رقابت نباشد تراکتورها هم پس از چند سال کیفیت سابق را نداشته باشند؟ (3524574) (alef-11)
 
حجت
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۳:۱۱:۰۴
از دید کشاورز و مصرف کننده تراکتور ، تراکتور ساخت داخل دست کمی از پراید نداره اگه نعمت زاده حمیایت کنه معترضید نکنه باز معترضیدحد وسط هم نداره بفرمایید نعمت زاده چکار کنه دقیقا؟؟ (3524801) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۹:۴۹:۳۸
اینها کلا مخالف دولت هستند. هر کاری بکنه مهم نیست! اینها مخالفت میکنن! (3525544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۷:۰۲
اگه کیفیت و قیمت محصولات داخل مناسب و منصفانست چرا نگران شدید؟ لابد کالای داخلی قابلیت رقابت با کالای خارجی رو نداره که اینقدر از باز شدن درهای اقتصاد نگرانید. بهتره به فکر بهبود محصولات خود باشید نه به فکر محروحم کردن مردم از کالای با کیفیت برای حفظ سودهای کلان خود در بازار بدون رقابت (3524462) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۱:۴۱
شما خودت که کارمند و کارگر و مهندس و مدیر و پزشک ایرانی هستی مگه کیفیت کارت در حد جهانی هست که انقدر جهانی می اندیشی؟؟ (3524568) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۵۹:۴۰
اتفاقا من مهندسم و از دانشگاه تهرانم فارغ التحصیل شدم ولی الان بیکارم چون همین صنایع که شما دارید ازشون جانب داری میکنید حتی حاضر نیستن رزومه من رو بررسی کنن، کار دادن پیشکش. وقتی خودشون حاضر به میدان دادن به دوستانم نیستن، من باید چیکار کنم؟ دوستان من که بزور دانشگاه آزاد مدرک گرفتن الان با رابطه بازی در خیلی از این صنایع مشغول بکارن و در محیط کار هم چنان مهندس صدا زده میشن که کسی ندونه فکر میکنه طرف صدتا اپولو هوا کردن، در حالی که خیلی از دوستانم که فارغ التحصیل دانشگاه تهران یا شریفن یا از ایران رفتن، یا میخوان برن یا دارن تو این شرکتهای کوچک با حقوق های بخور نمیر روزگار میگذرونن، تک و توکی هم که باباشون سرمایه دارن بود برای خودشون شرکت راه انداختن و واقعا کار تحقیقاتی و بدرد بخور دارن انجام میدن. بله، الان میگید خودتون بی عرضه هستید! اما تقصیره منه که پارتی ندارم؟ رابطه انچنانی ندارم؟

شما برو به همین تاکتور سازی تبریز سر بزن ببین چند نفر متخصص کار بلد دارن؟ باور بفرمایید هیچی. اینا فقط به فکر منافع خود هستن نه پیشرفت و توسعه محصولاتشون. وقتی با مونتاژ کاری سود کلان دارن چرا باید از سودشون بزنن و خرج تحقیق و توسعه بکنن؟

در یک کلام مدیران ما خودشون دوست ندارن پیشرفت کنن، چون فقط به اهداف شخصی و آنهم کوتاه مدت فکر میکنن. (3525320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۲۲:۱۸:۰۵
دوست من من خودم که نظر بالا را دادم هم از دانشگاه آفریقای مرکزی که فارغ التحصیل نشدم بنده هم در همان دانشگاهی که شما درس خخوانده اید درس خوانده ام
دانشگاه در کشور ما هیچ ربطی به صنعت ندارد بر عکس خارج، به نظر من در این سیستم اصلا فرقی نمی کند از دانشگاه اول کشور مدرک بگیری یا دانشگاه آخر چون در هر صورت فقط مدرکت به درد شرکت (بخصوص دولتی) می خورد و مهارت بدست نمی آید
پول کلان صرف پروژه های تخیلی می شود که در صنعت کشور هیچ کاربردی ندارد و فقط کاربرد مهاجرتی برای نخبگان دارد

یکبار در یک کشور اروپایی یک استاد دانشگاه یک سوالی ازم پرسید که کلی خجالت کشیدم
گفت: در کشور شما چطور 300 هزار دلار صرف ابزار آزمایشگاهی می شود که هیچ کاربردی در صنعت ندارد؟ واقعا معلوم است پول اضافه دارید (3525834) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۸:۰۱:۴۹
وقتی بر ای یک تراکتور 399 جفت 70 میلیون وام بگیری واین تراکتور یک سال کار نکند وشما مجبور به پرداخت 130 میلیون بشی از این حرفها نمی زنمی (3526296) (alef-11)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۶:۱۴:۲۶
کسی تگفته که کیفیت اجناس ما بالاتر از اجناس اروپاییه...
ولی این دلیل نمیشه ملیت و استقلالمون رو قربانی کیفیت کنیم...
حرف شما خیلی سطحیه!!! (3525153) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۰۵:۳۹
با دلار نفتی یارانه‌ای، فقط واردات (اعم از قاچاق و گمرکی) می‌صرفد و بس. (3525224) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۲۲:۴۷
لیبرال ترین لیبرال ها هم چنین طرز تفکر و نگاهی نسبت به تولید ملی شان ندارند. (3525249) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۲۴:۵۷
درهای اقتصاد رو باز کنید تا همه محصولات بیاید؛
فقط اون وقت همه مون بیکار شدیم و جز همان دلالان و مرفهین بی درد، نخواهند توانست از آنها استفاده کنند (3525255) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۴۶:۵۳
پس چاره چیه؟ بهتر از اینه که تو تصادف با پراید کشته بشیم. دوما مگه ما تا الان همیچی وارد نمی‌کردیم، مگه چوب بستنی وارد نمی‌کردیم؟ مگه صنایع بزرگ ما چندنفر کارگر دارن؟ بزور 500 هزارتا شاید بشن، اینا رو بزاریم رو 10 میلیون بیکار فعلی، درصد بیکار زیاد فرقی نخواهد کرد.
این راهش نیست که کشور رو ببندیم تا به تولید داخلی صدمه وارد نشه، نتیجه این طرز فکر تو 30 سال اخیر مشاهده شده و دیدیم که همیشه صنعت ما درجا زده. ولی کشورهایی که اقتصاد آزاد دارن آیا همشون بیکارن؟ چندتا کشور اروپایی میشناسید که واردات تراکتور یا اتومبیل ممنوع باشه یا حتی تعرفه بخوره؟ ما قرار نیست از سوزن نخ تا هواپیما رو خودمون تولید کنیم باید تمرکز کذاشته بشه رو صنایعی که درشون حرفی برای گفتن داریم مثل فرش، پسته، زعفران و .... .
شاید نظر این دوست عزیر نادرست باشه ولی مطمئنم که روش بستن درهای کشور هم اشتباه محضه (3525303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۷:۵۹:۳۹
حتی کشاورزان به میزان ده درصد از تولیدات این شرکت رضایت ندارند (3526291) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۹:۲۰
دولت برای این که برجام را موجه جلوه دهد و تبلیغات کند که تحریم لغو شده " اقدامات نمایشی و پر سرو صدا انجام میدهد " مانند واردات هواپیما و امثالهم " زیرا خرج کردن پولهای ازاد شده در راه تولید " سرو صدای کمی دارد " اما مانور روی واردات هواپیما " سرو صدا داشته و میتوان با ان کاسبی کرد . زنجیره های ها ان چنان روی هواپیما مانور میدهند که انگار همه مشکلات حل شده و فقط هواپیما کم داشتیم . (3524466) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۲:۴۶:۱۶
هیچ خودت هم فهمیدی چی گفتی ؟!!! (3524724) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۰:۴۸:۱۶
با سرمایه گذاری خارجی طرف خارجی مجبور میشود تکنولوژی روز را برای بهینه سازی تولید وارد ایران کند و این قرارداد با قراداد های قدیمی خودرو فرق دارد . (3524495) (alef-11)
 
ه ش
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۰۶:۴۴
اقای ابراهیمی شما باید با تمام قوا در تولید وساخت تراکتورهای مورد نیاز ذاخلی بکوشید و از دولت هم خواسته شود جلو واردات محصولاتی که در داخل تولید میشئد را به سبب حمایت از تولید کننده واشتغال وکاروکارگر بگیرد (3524520) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۷:۳۵
در یک دید فراگیرباید اینرا هم در نظر داشت که در دنیای چالشی و مسابقه ای امروز، ایست و توقف فقط به معنای بی حرکتی و درجا زدن نیست، بلکه با توجه به سرعت سرسام آور و توان پژوهشگری در دیگر کشور ها، حتی یک لحظه !!!! توقف معادل است با ساعتها و حتی روزها و ماهها !!! پسرفت و عقب موندن و....؛
آیا جز اینست که مهمترین علت بروز این آشفته بازار در صنعت خودرو های ساخت داخل را باید در تکنولژی بسیار قدیمی که بنوبۀ خود البته، گرونی بی حد و حساب تولید را باعث میشود، جستجو کرد ؛
آیا باید باور کرد که در مقایسۀ با بقیۀ تکنولژی های موجود در کشور، تکنولژی فعلی ساخت تراکتور در ایران، یک استثناء جزیره ایست..... ؟!؟!؟!؟!؟!؟ (3524577) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۱:۴۰:۳۷
تکنولوژی با مونتاژ وارد کشور میشه . مثل چین الان بی ام و مونتاژ میکنه (3524580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۲۰:۵۴:۳۲
این حرف به هیچوجه صحیح نیست،ایران خودرو پنجاه ساله که مونتاژ می کنه...آیا ما امروز در صنعت خودرو صاحب تکنولوژی هستیم؟
صاحب تکنولوژی شدن به عوامل متعددی همچون برنامه ریزی درست،نیروی انسانی ماهر،سرمایه گذاری بر روی پروژهای پایه و .... بستگی داره که اگر اونها باشه مونتاژ هم می تونه برای کشور مفید باشه و اگر به اون موارد توجه نشه هزار سال مونتاژ هم تکنولوژی وارد کشور نمی کنه...اصلا تکنولوژی اکتسابی است و نه وارداتی ...مجموعه ای از مهارتها و فرهنگ کاری و دانش فنی و... (3525670) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۲:۰۱:۱۲
اينكه تراكتور سازي تبريز بعد از چند دهه هنوز هم با وارد شدن اولين رقيب خارجي جا بزند نشان از عدم موفقيت اين شركت دارد ،
بايد همه باور كنيم كه كيفيت مهمترين نكته در توليد است ،
چرا طي اين سالهاي توليد انحصاري نتوانسته ايد محصولي قابل رقابت با نمونه هاي خارجي توليد كنيد ، (3524635) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۲:۲۹:۰۳
شما واقعا کشاورز نبودید و مشکلات تراکتورسازی و هزینه های سرسام آور اون رو نیدونید .
شرکت تراکتورسازی تبریز هزار بار بدتر از خودروسازی داره کشاورزان رو در بدهکاری و بدبختی میندازه
کاش شما بجای پدر کشاورز من بودید تا درک می کردید که تراکتور بنجل 60 یا 70 میلیونی رو چطوری .... (3524687) (alef-11)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۲:۳۷:۰۸
خسته نباشيد كه بعد از 37 سال خط توليد را راه انداختيد ولي شما پيشگويي نكنيد كه هرگز تكنولوزي وارد نميشود...در خودرو سازي يكبار رانت انحصار را در داديم بس است...شما بجاي مصاحبه كيفيت را بالا ببريد تا طرف خارجي خودش مجبور شود از ايران برود... (3524705) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۶:۳۹:۴۱
من تو شرکت تراکتور سازی تبریز کار کردم.اونجا یک کارحانه کاملا ورشکسته و بسیار قدیمی است که هیچ گونه اصلاحی در ان صورت نمی پذیرد و بخش تحقیق ان کاملا تعطیل است.متاسفانه ....بروید و ببینید چرا اکثر شرکتهای دولتی اینگونه ورشکسته و ناتوانند.من مهندس مکانیکم و با اکثر صنایع کشور اشنا هستم.فردا روز پیش خدای بزرگ مسولید اگر واقعیت ها رو به دلیل مسایل سیاسی و مالی نگویید و ننویسید.کارخانه داری با اون روش به هیچ عنوان عاقلانه نیست و اگر عضو تجارت جهانی شدیم انگاه روزی تمام این اشتباهات رو خواهد شد.میدانم چاپ نمیکنید ولی خیلی دلم به حال کشورم و جوانهایش می سوزد..... (3525189) (alef-11)
 
Hamvatan
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۶:۵۲:۲۷
صادرات به کشورهای منطقه؟؟؟؟؟؟
یعنی کشورهای عربی ،کشورهای حوزه دریای خزر اینها که روابطشان منطبق با سیاستهای عربستان تبعین میشود توی این آمد و رفتها کدام یکی از کشورهای منطقه آمدند و رفتند ؟؟؟؟
نکنه میخواهید تراکتورها را به رمانی بلغارستان یا روسیه که محد تولید تراکتور هستند صادر کنید؟؟؟؟؟
تراکتور سازی تبریز از سال ۴۸ با توجه به سیاستهای بومی سازی آن زمان آمد از رومانی تکنولوژی ساخت تراکتور گرفت و تا الان هم مدلهای جدید را با تکیه بر دانش داخلی تولید کرده چرا جای واردات به شرکتهای دانش بنیان دیکته نمیکنید در جهت ارتقا محصولاتشان اقدام کنند تا جای واردات بازار کار برای این همه جوان جویای کار فراهم شود ؟؟؟؟؟؟
دوستان و مخاطبان عزیز مشکل از وزیر صنعت نیست مدیران فعلی کشور شایسته مدیریت به ایران عزیز ما را ندارند جوانان ما از بیکاری افسرده و ناامید شده اند بعد آقایان دلارهای نفتی را صرف چه کارهایی میکنند آیا این واردات تکنولوژی است یا پر کردن جیب .... (3525211) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۱۸:۴۷
متاسفانه همه مدیران تراکتورسازی از این شرکت رفته اند ویک نفر ادم راضی در این شرکت پیدا نمیکنی .اگر کسی پیدا کرد با چک ویا هر کشور دیگر میشود رقابت کرد. (3525241) (alef-11)
 
واله
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۷:۳۴:۰۵
وقتی از 6000 نفر نیرو یکی راضی نیست چگونه از این شرکت محصول با کیفیت ورقابتی بیرون میاد.اگر کسی باور ندارد علمی نظر سنجی کند (3525276) (alef-11)
 
K
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۱۸:۰۸:۳۱
والا ما از این قرارداد خریدن هواپیما و الویت دادن عجیب و غریب به این کالا و فراموش کردن الویتهای اساسی دیگر چندان کاممون تلخ شده که فکر نکنم حالا حالا کاممون نرمال شه .... (3525328) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۲۲:۲۵:۵۱
ظاهرا از پولهای آزاد شده هر کشوری سهمی دارد و سهم خودش را میبرد..تنها معیشت مردم بیچاره مد نظر مسئولین نیست... (3525845) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۲:۵۵:۵۳
کاری نکنید تراکتورسازی بشه مثل ایران خودرو
بازار بدون رغیب یعنی درجا زدن برای همیشه
همین. (3526131) (alef-11)
 
سلامی
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۷:۲۶:۳۸
دوستانی که اطلاعاتی درباره نحوه ساخت وکیفیت تراکتورهای داخلی نداره لطفا نظر ندن. تراکتورسازی تبریز مانند ایران خودرو و سایپا فقط مونتاژ کار هستند و تولیدات خود را به علت عدم رقابت چند برابر قیمت تمام شده به کشاورز می فروشند ولی جای تاسف است که هيچ کس صدای کشاورز را نمی شنود.جالب است بدانید که قیمت یک تراکتور 285 مدل 65 با موتور انگلیسی از ا قیمت یک تراکتور 285 مدل 75 با موتور تبریز بالاتر است!!!؟ نکته مهم اینست تمام قطعات تراکتورهای داخلی چینی و هندی هستند و تراکتورسازان زحمت سرهم کردن انها را میکشند. بنده به عنوان یک کارشناس ارشد مهندسی مکانیک و یک کشاورز اعلام میکنم که یکی از عوامل نابودی کشاورزی ایران، تراکتور های بی کیفیت تراکتورسازان می باشد. (3526232) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۸:۵۱:۳۰
باسلام کاش مسوولان تراکتورسازی بیان وازنزدیک ببینندکه چه تراکتورهایی تحویل به کشاورزان بیچاره داده اند تراکتور۳۹۹ را بعدازصدساعت کارکرددومرتبه تعمیرموتورکردم ولی هنوزازسایرقسمتها دوچاراشکالات جدی میباشد بعدازگذشت یکسال من موندم وگارانتی تموم شده وقسط معوق بانک ویه تراکتوربلااستفاده شماروبه خداکسی به دادمابرسه موندم چکارکنم (3526370) (alef-11)
 
فــــ
۱۳۹۴-۱۱-۱۷ ۰۹:۵۲:۱۲
آفت واردات، شیرینی لغو تحریم‌ها را تلخ نکند.
آفت واردات شیرینی، لغو تحریم‌ها را تلخ نکند! (3526530) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.