نظر منتشر شده
۲۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 144416
خطاب به قدرت متکبر و بیگانه با پاسخگویی؛
چرا ناراضی تراشی و ضدانقلاب سازی می کنید؟!
سیداحمد موسوی، 3 اسفند 90
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۴۶
مشهور است که با نزدیک‌تر شدن به موعد انتخابات رجال سیاسی رو به مردم می‌کنند و برای جلب رضایت آنان اقدام می‌کنند، اما گویا این بار برعکس شده است و هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم عوامل ایجاد نارضایتی و طرد مردم بیشتر می‌شود.

مشکل گرانی و وخامت وضعیت بازار فارغ از شعارهای نمادین مسوولین، در حال هر چه بیشتر محاصره کردن مردم شهرنشین و در مضایقه انداختن آنان است و بدیهی است تنها ارمغان این وضعیت غیرمسوولانه، افزایش مضاعف نارضایتی است. مسوولین با سخنان غیرمؤثر و غیر واقعی حتی اعتبار دولت را به بازی می‌گیرند و اعتماد عمومی را از دولت جمهوری اسلامی، سلب می‌‌نمایند و درست انسان را یاد آن ملکۀ انگلیسی می‌اندازند که بدو گفته شد: "مردم نان ندارند که بخورند"، و ملکه پاسخ داد: "خوب، بیسکوئیت بخورند".

توجه به مردم روستا و مردمی که در گذشته از امکانات کشور بهره نبرده‌اند، البته از نقاط درخشان مدیریت دولت است اما این نباید منجر به سرکوب شدن کوتاه‌مدت و زلزله‌وار مردم شهرهای بزرگ بشود و انجام این روند طی زمان میسر است، این طور به نظر می‌رسد که دولت کاملا نسبت به تغییر ناگهانی وضعیت مردم شهرهای بزرگ بی‌تفاوت است.

برای مرتبطین با رایانه و اینترنت نیز به طور ویژه‌ای نفس‌گیرتر است و تمام شریانهای کسب و ارتزاق روزمره مورد تهدید و ویرانی مسوولین است. قطع و وصل شدن دقیقه‌ای و ساعتی اینترنت به روشی عصبی و بلاتکلیف، درست اعصاب و آرامش مردم را زیر پا می‌گذارد و حتی تصمیم قاطعی در این مورد گرفته نمی‌شود تا مردم به برنامه‌ریزی بپردازند. این رفتار ضد مدیریتی اینترنتی در ایران، خود در ذات، درست به مثابۀ یک رسانه عمل می‌کند و حامل این پیام است که مدیریت در این کشور دارای کفایت کافی برای تصمیم‌گیری نیست. از دانشجویان و استادان دانشگاه و گروه‌های تحقیقاتی گرفته، تا بازار رایانه و تا برنامه نویسان نرم افزار و طراحان گرافیک و گروه‌های هنری امروز با مشکلات عدیده ای در معاش روزمره مواجهند، و رفتار دولت در خصوص اینترنت به معنای بی‌کار شدن صدها هزار نفر و از دست رفتن میلیونها ساعت است و دست اندرکاران کمترین توضیحی برای این رفتار خود ارائه نمی‌دهند. این همان صنعتی است که هند معادل درآمد استخراج نفت ایران را از آن حاصل می‌کند و در ایران، به این فلاکت افتاده است.

همان صنعتی که اگر فهم درستی از آن بود، بی‌کاری از ایران رخت برمی‌بست و فرهنگ و علم هر چه  بیشتر توسعه می‌یافت امروز دچار کج‌فهمی‌ها و یک سویه‌نگری‌های امنیتی شده است.

به نظر می‌رسد که مسوول ویرانی اینترنت، تنها دولت نباشد و نهادهای دیگر نیز در این امر دخیل باشند، اما هیچ توضیح روشنی از سوی هیچ کس در خصوص اینترنت ارائه نمی‌شود. و همین که مردم هیچ پاسخی نمی‌یابند موجب احساس ظلم از سوی منبع قدرتی می‌گردد که محل تکبر است قدرتی که حتی به پاسخگوئی اعتقادی ندارد و ارتباط خود را با مردم کاملا قطع کرده است. درست بر خلاف رسالت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، بزرگترین عامل نارضایتی این احساس ظلم هست، نه نفس قطع شدن اینترنت.

شاید با ارائۀ دلیلهای مفصل و مکفی بتوان مردم را قانع کرد که اینترنت صرفا جاسوس است و هیچ استفادۀ علمی و شغلی و پژوهشی و معاشی ندارد،
اما وقتی هیچ توضیحی به مردم ارائه نمی‌شود، تنها کدورت است که توسعه پیدا می‌کند، کدورتی که تنها به دشمن خدمت می‌کند.

حداقل وظیفۀ مسوولین پاسخگوئی به مردم است. حتی اگر ویرانی به خانۀ مردم می‌برند، توضیح چرائی این امر می‌تواند راهگشا باشد. اما نشستن در اتاق‌های کوچک و تصمیم گرفتن برای میلیونها نفر بدون عنایت به تغییر اوضاع آنان، هرگز مسوولانه نیست. همه‌گان شاهدند که اطراف سیاسی دوست و دشمن، مشکلات عمده‌ای در روش مدیریت اینترنت کشور لحاظ کرده‌اند اما همچنان، هیچ کس پاسخگو نیست و بی‌نظمی و افسارگسیختگی وضع جاری، موجب هر چه بیشتر بی‌اعتماد شدن مردم به دولت و نظام است.

بدیهی است این رفتار -- در خوشبینانه ترین شرایط --- به مثابۀ "دوستی خاله‌خرسه" برای نظام است و با اثر ویرانگر خود روی معاش بخشی از مردم، بسیاری آنان را از نظام جدا می‌کند و به فکر راه‌های جایگزین می‌کشاند. بدیهی است با برنامه‌ریزی دشمن، برای ایجاد التهاب و خرابی در فضای انتخابات، این رفتار توهین آمیز مسوولین اینترنت با مردم، حجت‌های زیادی برای بسیاری از جوانان از کار مانده و از علم بازداشته شده، برای الحاق شدن به برنامه‌های دشمن، خواهد ساخت و با جدیّت باید پرسید چه کسی پاسخگوست؟
کلمات کلیدی : چرا با قطع کردن ایمیل ها چرا ناراضی تراشی و ضدانقلاب سازی می کنید؟!
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۱۰:۵۹
یعنی مجلس نمیدونه این دستور از کجا اومد ؟

اگه واقعا نمیدونه پس واقعا در راس امور نیست.

اگه میدونه و کاری نمیکنه پس بازم در راس امور نیست

کلا در راس امور نیست. یعنی نمیخواد باشه. (670665) (moderator1)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۳۱:۰۶
آنقدر با قطعِ اینترنت و کاهش سرعت اینترنت، سر به سر مردم میگذارند تا مردم خودشان یک راهی‌ برای استفاده از اینترنت پیدا کنند که نظارت و کنترل آقایان را نداشته باشه، بعد دولت به تقلا می‌افته که یه کاری بکنه مشکل را حل کنه. بابا از حالا سر به سر مردم نگذرید تا مردم هم به فکر‌ دور زدن شما نیفتند. مثل قضیه ماهواره که اگر صدا و سیما کیفیت برنامه هاش را بالا میبرد، مردم به فکر‌ ماهواره نمی‌‌افتادند. حالا دولت تلاش میکنه یه کاری کنه برای ماهواره و دیگه نمی‌تونه. حالا ما میگیم، شما هم گوش نکنید. (670853) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۰:۲۱
زنده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی
اختلالات اینترنت رو خارجی ها درست می کنن تا باعث نارضایتی بشه
یه کم عقل هم خوبه چرا دولت باید اختلال در اینترنت ایجاد کنه؟

مرگ بر امریکا (671282) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۷:۴۷:۰۳
شما خوبي؟ وقتي خودشون غير مستقيم به بستن اينترنت اعتراف مي كنن ديگه قضيه نسبت دادن اين موضوع به آمريكا كمال درك موضوع را نشون مي ده (672575) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۰:۲۲:۳۸
آخه چرا چرت میگی؟ انینترنت داخلی ما چطور میتونه دست آمریکا باشه؟ واقعا عده ای با این تفکرات دارن تو مملکت ما نون میخورن. (672787) (moderator1)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۵:۴۰:۴۰
اینترنت یک شبکه جهانی و مرتبت به هم است و اکثر سرورهای قدرتمند در کشور های مثل کانادا و .. هستند! (674302) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۵:۲۵:۱۲
کمی عقل و منطق خیلی خوبه که بعضی ها فعالش نمیکنند تازه دیگران را هم زیر سوال میبرند (673230) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۳۲:۵۲
آنهائیکه به دنبال مفهوم دفاع بد میگردند یکی از مصداقهایش را در بالا ملاحظه فرمایند (674007) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۹:۰۳:۰۷
لابد اونها اینترنت رو فیلتر کردن که شما با فیلتر شکن وارد اینترنت شدی .
مرگ بر هر چی انسان بیسواده (674567) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۳:۱۰
کسی که موافق دولت است نباید فقط برای یک جیمیل یا بسته شدن یاهو دلخور بشود
پس مشخص می شود راست قامت نیست و پایبندی واقعی ندارد (671422) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۵۰
و سواء علیهم أأنذرتهم ام لم تنذرهم لایعلمون! (671438) (moderator1)
 
فرناز
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۷:۳۵
باز هم گوش نمي كنند. خيالت راحت راحت... (671451) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۷:۵۲:۳۶
الان در کشور ما اینطوری شده که هرکی اینترنت میخره همون موقع یه فیلترشکن هم میخره یا از جایی تهیه میکنه. بعد از یه مدت اینطوری میشه که مسوولین محترم کل اینترنت رو فیلتر می کنن و همه از انواع فیلترشکن استفاده می کنند. اینطوری اونا خوشحالن که اینترنت جاسوس رو فیلتر کردن و مردم هم که کارهاشون رو با فیلترشکن راه می اندازند. فقط هزینه مردم بالاتر میره و بهره وری پایین تر میاد که اون هم خیلی مهم نیست. (673400) (moderator1)
 
فدوی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۴:۱۶
کسی دنبال ناراضی کردن مردم نیست. این اتهام ساخته شماست تا لیست رقیب را کمرنگ کنید. تا بوده همین بوده. همیشه خدا اینترنت در این مملکت مهجور و ابزار دشمن شناخته شده تا جاییکه مثل لنگر و کشتی و کابل اینترنت تبدیل به اصطلاح شده است. کسی که دارد از این وضعیت بهره می‌برد شمایید که ژست احقاق حقوق مردم را گرفته اید. ده روز مانده به انتخابات. اگر فردای انتخابات اینترنت کلا از این مملکت رخت بربندد شما ذره ای اعتراض ندارید. مشکل همینجاست. مسوولان این مملکت فقط فکر دوره ریاست و نمایندگی خودشون هستند و بس. مردم تا حالا نردبان بوده اند. از حالا به بعد هم غیر از این نخواهد بود.
به هر حال از روزی که طرح اینترنت ملی بر زبان ها افتاد من و همسرم شروع به تحقیق برای مهاجرت کردیم. تا امروز هم شکر خدا مدارکمان درست شده است. خداوند در قرآن می‌فرماید هر گاه زندگی بر شما سخت شد مهاجرت کنید. ما مهاجرت میکنیم و عطای وطن را به لقایش می بخشیم. اما حاکمان این سرزمین قطعا جزای کارهای خود را خواهند دید. از نفرین ملت در امان نخواهند بود. (671035) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۴۳:۵۰
کاش چنتا دانشجو هم پیدا میشدن که تقاضای تغییر رشته به آی تی بدن! (671238) (moderator1)
 
علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۱۷:۰۳
ما که داریم آی تی می خونیم چیکار از دستمون بر میاد که بخوایم تغییر رشته بدیم ، اگر یه روز داشتن کامپیوتر رو هم آمریکا بخواد سرش معامله کنه ، اونوقت آقایان مثل انرژی هسته رقابت می کنند برای رسیده به فناوری اینترنت 80 مگ بدون فیلتر !!! (671296) (moderator22)
 
India
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۰۰:۰۵
بنده که دارم ای تی اینجا می خونم نمی دونم با این سرعت اینتزنت ایران چطور کنار بیام ذگه لازم نیست کسی تغییر رشته بدن (671854) (moderator1)
 
بهزاداول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۲:۲۸
با سلام
جناب فدوی من به ندرت پیش میاد پاسخ کامنت را بدهم اما مطلب جنابعالی به اندازه ای جالب بود که برآن شدم تا تاثیر متن را عنوان کنم
البته هر چند به احتمال زیاد این مورد هم مثل بسیاری از موارد دیگر س ا ن س و ر میشود
در هر صورت و در حالتی که منتشر شد باید اعلام کنم ثروت حقیقی انسانهای فکوری هستند که در حال کوچ از این کشور هستند
خود من با اینکه در حد اقل ها هستم اما پس از 12 سال صحبت با همسر و خانواده سرانجام موفق شدم ایشان را به رفتن مجاب نمایم هر چند من حداقل در این کشور هستم و نمیخواهم بدینوسیله خود را در ردیف اشخاص تاثیرگذار قرار دهم .......................
من با دارا بودن لیسانس صنایع و کارشناسی ارشد M.B.A و 15 سال سابقه کاری و تاسیس شرکت قنی و مهندسی که زمانی 32 نفر در آن کار میکردند و گرید خوبی هم داشتیم اما با موارد پیش آمده و وضعیت پروژه ها و ......... سرانجام مجبور به پذیرش سیر نزولی شدیم و جدایی از بسیاری مواردوغیره
چرا باید از کشورم گریزان باشم ؟
شما چرا ؟
دیگران چرا ؟
جناب فدوی بزرگوار این درد را در گوشه ای از دل پنهان خواهیم کرد اما ایمان داشته باشیم حتی اگر در این جهان امکانش نبود در جهان آخرت خداوند به شدت انتقام ما را خواهد گرفت
برای شما و تمام بزرگواران که جگرشان زیر دندان ساییده شده از خداوند آرزوی توفیق و بهروزی دارم
انشاالله در آخرت در پیشگاه کبریایی خداوند و در پیشگاه مطهر ائمه(ع) سربلند و سرافکنده وجدان خود و خانواده و مردم نباشیم که همه چیز میگذرد (671256) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۸:۳۴
اگه امکانش بود یک میلیون مثبت می دادم (671345) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۸:۰۴
در تکمبل حرف شما و آقای فدوی عزیز. کاملا احساس شما برایم قابل درک است. من نیز مثل شما فوق لیسانس از یکی از برترین دانشگاه های تهران هستم. باید هشدار بدم که واقعا سر خورده شدم. نخواستم خودم رو تحویل بگیرم فقط هشداری باشه برای هر کس که ..... مهم نیست. (671429) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۳:۳۲
آقای بهزاد ( اول ) اگه امکانش بود میلیون ها مثبت می دادم . (671688) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۰۳:۱۰
در پاسخ به شما دوستان بگم که من هم مدرک دانشگاهی دارم ،در برنامه نویسی و کامپیوتر هم تخصص دارم ، مدتی هم مثل شما سر خورده شدم .
اول باربر و حمال شدم ، بعد تبدیل به کارگر ساختمانی شدم ، و الان هم استاد کار شدم و چند تا شاگرد دارم با مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد .
ممکنه امروز مملکت من نیاز به دکتر مهندس نداشته باشه ، اما نیاز به کارگر داره ، پس ما باید کارگریشو بکنیم .
اگر ما بریم پس کی می خواد ایران رو بسازه ؟
اگر بخوایم با ناملایمات دست از اعتقادت و علایقمون بکشیم ، فردا روز با کوچکترین مسائل دست از اسلام ، دست از خدا و ایمانمون هم خواهیم کشید .
البته منکر ضعف های نظام نیستم ، برای قطع بی دلیل اینترنت واقعاً باید مردم رو اقناع کنند . (673915) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۷:۴۱:۵۱
دیروز آمدن محله ما و تمام دیشهای ماهواره را جمع کردند. باید می دید مردم حتی آنهایی که ماهواره نداشتند چه چیزایی می گفتند.
واقعاً آمریکا و اسرائیل باید ملیاردها خرج می کردند تا همچین ضد تبلیغی برای نظام می کردند.
یک محله متوسط شهر در شیراز. (673388) (moderator1)
 
آرمين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۷:۴۴:۵۸
مرد باشيد و بمانيد و با مشكلات مبارزه كنيد، به كشورتون فكر كنيد، با رفتن آدم هاي درست عرصه براي فعاليت اين ...ها بازتر مي شه، به عنوان مثال شما فكر مي كنيد نابغه اي مثل فردوسي پور نميتونه بذاره بره؟ اون ور آب خواهان نداره؟ اون ور تلفن برنامه اش هم به صورت خود جوش قطع نميشه! با اين همه توانايي رو هوا ميبرنش، ولي اون مونده واسه مردمش واسه كشورش و اين همه سانسور و ناملايمات و.... رو تحمل ميكنه ،از اين آدما زياد ميشناسم، ان شاالله كه ايران و ايراني به آنچه لياقتش رو دارن برسن . ز مهرباني جانان طمع مبر حافظ كه نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند  (673393) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۶:۴۲
شما اگر مي خواهيد از اين كشور برويد خوب مختار هستيد ولي از خداوند مايه نگذاريد و راهنمايي غلط به مردم نكنيد. (671341) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۶:۲۳:۱۵
شما که خودت با وی پی ان با پرچم آمریکا وصل شدی دیگه حرف نزن! (676094) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۵:۴۰
بخدا من هم می خواهم برم ولی وضعی که درست کردن هرچی پس انداز داشتم بی ارزش شده !
خوش به حالتون که آزاد شدین (671449) (moderator22)
 
sina
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۹:۱۲
آقاي فدوي

اينترنت هميشه اينطوري نبوده و اين موضوع كه ايميل قطع بشه كاملا" بي سابقه

بوده است.

كم شدن سرعت تكراري است نه قطع شدن كامل ايميل (671542) (moderator22)
 
sina
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۹:۵۰
من يك فرد اينترنتي و تحصيلكرده هستم

خيلي از كارهام رو با اينترنت انجام ميدم

اما معتقدم كه اينترنت در مملكت ما زياد هم اهميت نداره.

زياد اتفاق خاصي نمي افته اگه قطع بشه.

حرف اينها رو كه ميگن ما ثبت نام داريم پايان نامه داريم... باور نميكنم حالا اگه دير

بشه چي ميشه؟

خيلي چيزهاي واجبتر از اينترنت وجود داره كه نه تنها قطع... بلكه اصلا" توي مملكت

ما وجود نداره..اگه بخوام مثال بزنم ممكنه درج كردن كامنتم ، مسئوليت براي

درج كننده ايجاد كنه

از همه خواهش ميكنم كه اون بالا ها نروند و به آسمان پرواز

كنند و به پايين روي زمين بيايند تا با همديگر پياده راه برويم

اينترنت كيلو چنده؟

يعني از ترمز كردن ماشينها جلوي يك نفر براي سواركردنش و ايجاد ترافيك

بدنبال آن واجب تره؟ (671575) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۵۱:۱۳
البته این یک توصیه به مهاجرت خطاب به اقلیتِ تحتِ ظلم بوده نه اکثریت! (671837) (moderator22)
 
آزاده
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۵۳:۱۷
من از کسانی هستم که همیشه با مهاجرت مخالف بودم. در ضمن خیلی هم آرمان گرا بودم و می گفتم بدون پارتی کار پیدا می کنم و .. کارشناسی نرم افزار داشتم. سر کار نتوانستم دوام بیاورم. چون کار دولتی که بدون پارتی نیست و اگر هم باشد باید آن قدر زدو بند و کثافتکاری ببینی و خفه شی که خلاصه با وجود پیشنهاد استادم برای کار در واحد مدیریت پایگاه داده یک بانک دولتی آن را رد کردم. رفتم شرکت خصوصی. آن قدر جو ضددینی بود که نگو. آن چه در این سال ها از نظام و افراد آن دیده بودند همه را به پای اسلام می گذاشتند و از پایه با اسلام و ائمه ضدیت پیدا کرده بودند. بین آنها من عنصر نامطلوب بودم و کارم را ول کردم. نشستم خانه و درس خواندم ارشد گرفتم. امروز با گذشت سال ها فشار زندگی ام را بر باد رفته می بینم و تنها راه برای من مهاجرت است. تا کی باید شاهد باشیم که هر روز که از خواب بیدار می شوی، می فهمی فلان دستور جدید صادر شده که تا دیروز نبود. یک مثال ساده، وضعیت پیش فروش سکه است. اول گفتند 4 ماه و 6 ماهه، بعد یک روز اعلام می کنند دیگه 6 ماه نداریم. چند روز بعد اعلام می کنند 6 ماهه هم ندارم و فقط 8 ماه. برای کشوری که تصمیمات اقتصادی و سیاسی اش لحظه ای و بی دوام است، کاری نمی شود کرد و سعی در کار کردن فقط به باد دادن زندگی خودتان است. به من هم زیاد می گفتند که قرآن گفته اگر نتوانستید دوام بیاورید مهاجرت کنید. کم کم به این نتیجه رسیدم که این حرف درست بوده است (671839) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۸:۲۹
کی گفت ناراضی تراشها به جبهۀ خاصی وابسته اند همه جا نفوذی هست. مطمئن باشید آنها عوامل اسراییل هستند . از وزارت اطلاعات تقاضای هوشیاری بیشتر داریم (672058) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۰:۴۳:۲۹
دست وردار تو رو خدا! ظاهراً شما تو این کشور زندگی نمی کنی و جز, آقا زاده های اونور آبی هستی عزیز! (672141) (moderator1)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۳۲:۰۹
خوش به حالتون دارین میرین کار درست رو شما میکنین والا، ما که هنوز باید با این جماعت ناآگاه و بی منطق بسوزیم و بسازیم خدایا به دل دردمند مردم ایران برس و دست ستمکاران را که در کشور ما زیادند کوتاه کن آمین. (672275) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۸:۱۰
دقیقا" صحیح است . این اولین باری نیست که در اینترنت مشکل پدیدآمده ولی شما حالا معترضید (672352) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۲:۰۲:۲۷
خوش به احوالتان ما ها که هیچ راهی نداریم چه کنیم؟ (673641) (moderator1)
 
س.م
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۰:۲۳
خداوکیلی این چندمین مقاله در مورد اینترنت و قضیه فیلترینگ هست که نوشتی؟
3000میلیارد مقاله هم که بنویسی هیچ فایده ای ندارد ، کو گوش شنوا؟ (671112) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۶:۵۷
ما منتظر اینترنت چمدانی هستیم (672303) (moderator1)
 
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۶:۰۲:۵۲
واقعا باید به سایت الف احسن گفت به خاطر خط شکنی و طرح این مسایل

ولی بدان الف را گفتی تا ی هم باید بری
خدا قوت (674319) (moderator22)
 
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۲۱:۴۸
باورم نمیشه که الف این مطلب رو روی سایتش گذاشته باشه.
به هر حال اوضاع اسف باریست.این حرکت،باعث نا امیدی و تشویش خواهد شد و مسئولین به تنها چیزی که فکر نمی کنند مردمه.
تکلیف مارو مشخص کنید اگه قراره مثل کره شمالی بشیم خب بیاید روراست به مردم بگید
این که نشد وضع (670670) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۳۹:۵۲
اگر بگن می خواهن چیکار کنن من هم تصمیم می گیرم.من درآمد و کار و زندگیم اینترنت و کامپیوتره اگر قرار همین حداقل امکانات رو هم بگیرن من زودتر بر خلاف میلم به فکر فرار از این کشور باید باشم. (671349) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۴:۲۸
سالی که نکوست از بهارش پیداست (671423) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۱:۳۶
برای رای جمع کردن توکلیه شک نکن میدونم جرات نداری اینو بزنی (671685) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۲۷:۱۶
برادر ، آن ملکه اتریشی الاصل فرانسه ماری آنتوانت بود که از فرط خوشگذرانی و بی خبری آن جمله کذایی را گفت. (670673) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۲۷:۵۱
اگر این وضعیت تداوم داشته باشه عده ای از فیلتر شکن هم استفاده نخواهند کرد بلکه مستقیما به سوی پدیده دیگری خواهند رفت که آقایان باید با 2 دست به سرشون بزنند واویلا ... دیگر با هیچ شیوه ای نمی توان روی آن نظارت داشت اینترنت 2 طرفه ماهواره ای! البته هزینه زیادی داره (670674) (moderator1)
 
بیگی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۸:۳۶
فعلا هزینه زیاد داره بعدا چی؟مثل همه تکنولوژی ها بیش از حد تصور راحت و ارزان میشود. بعنوان مثال سیر تحول ضبط و پخش تصویر و قیمت آن را در چند دهه ببینید تا همه چیز دستتان بیاید. (671042) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۲۳
پاک کردن صورت مسئله بجای پاسخ از قدیم راه حل شاگرد تنبلای صدالبته زبل! بوده تاجایی که ضرب المثل شده! (671520) (moderator22)
 
سعید
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۴۷:۴۷
حتما به مردم در پای صندوقها نیازی نیست! (670680) (moderator1)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۲۷:۱۱
این کارها فقط برای ایجاد نارضایتی در مردم از اینترنت جهانی و سوق دادن آن ها به سمت شبکه داخلی(اینترنت میلی) هست و به کثیف ترین روش هم متوسل شده اند (671074) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۰:۰۱
دیگه کار از این حرف ها گذشته. (671435) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۲:۱۱
من رو اگه تیکه تیکه کنن دیگه رای نمیدم. دیوانه نیستم. به اندازه کافی به شعورم توهین شده. دیگه خودم واسه خودم احترام قایل میشم و رای نمیدم. (671530) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۱۴:۱۳
دوست عزیز من هم مثل شما از وضعیت ناراضی هستم ، اما کشور ما همواره مورد تهدید دشمنان هست ، اگر حمایت و پشتیبانیمون رو از نظام بواسطه رای خودمون قطع کنیم در واقع کشورمون رو ضعیف کردیم و فرصت برای عملی کردن تهدبد ها رو به بیگانه ها دادیم ، اجانب عاشق چشم و ابروی ما نیستند یا نمی خوان برای ما دموکراسی و آزادی و .. بیارند ، بلکه می خوان بر ما سیطره پیدا کنند .
علی ایحال با این مسئولینی که ما داریم ، شرکت در انتخابات به نوعی دفع افسد به فاسد هست.
با اینکه دل خوشی از مسئولین و نمایندگان ندارم اما رای می دم تا امنیت کشورم رو حفظ کنم ، البته اگه مسئولین با ماجراجویی هاشون بیش از این کشور رو مورد تهدید واقع نکنند . (673918) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۳۸:۵۰
دوستان چرا بیخود و بی جهت بلوا بپا می کنید ؟
البته حق هم دارید چون معنای اینترنت ملی بدرستی روشن نشده .
اینترنت ملی در واقع یه شبکه اینترانت داخلی هست که برای ارتباطات داخل کشور از اون استفاده میشه ...
مثلاً ارتباطات بین بانک ها و اطلاعات مشتریان بجای اینکه روی شبکه جهانی باشه روی شبکه ای داخلی هست .
یا یک سری سایت های خاص که فقط کاربرد داخلی داره و مثال هایی از این دست .
در اینصورت اگر تحریم ، جنگ یا موارد اضطراری دیگه ای پیش اومد ارتباطات اساسی قطع نمیشه و مشکل زیادی در این زمینه بوجود نمیاد .
در کنار اینترانت ملی ، اینترنت جهانی هم در دسترش خواهد بود و استفاده از اون به روال فعلی میسر خواهد بود .

از قشر فرهیخته و تحصیلکرده و کسایی که اینقدر متخصص هستند که بخاطر مطرح شدن بحث اینترنت ملی کارای مهاجراتشون رو کردند یا عده ای که قراره از کشور فرار کنند تقاضا دارم که یه مقدار در مورد مسائل تحقیق و فکر کنند . (673927) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۵:۲۲
شما فکر می کنید نیازی هست ؟! سخت ترین راه پر کردن صندوق های رای همان آوردن مردم پای آن است که ظاهرا آقایان نیازی به این همه زحمت نمی بینند !!!! (671693) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۶:۴۸
این ها اقدامات یه تیمه برای ایجاد نارضایتی در بین مردم و شرکت کمتر در انتخابات برای امتیاز گیری از نظام است. هشیار باشید. وگرنه دو هفته ماندهبه انتخابات چرا!!! (671818) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۵۴:۴۰
دوست نگارنده!
ضد انقلاب سازی نمی کنند! کسانی که به این مسائل اعتراض میکنند ضد انقلاب نیستند. کسانی که به بهانه حفظ انقلاب با مردم اینگونه میکنند ضد انقلابند. (670684) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۱:۲۲
والا ... به وضوح رفتار قیم مابانه نگارنده در سزاسر مقاله دیده می شه. (671437) (moderator1)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۲:۱۱:۲۸
ای خدا خیرت بده. دو کلام حرف حساب شنیدیم تو این مدت. هیچکدوم از مسئولان هم که انگار نه ایمیل دارن نه کاری با اینترنت جهانی(در برابر اینترنت ملی) که یا تکذیب میکنن یا بی توجهی.
ما که صدامون به اون بالاها نمیرسه شما که دستتون میرسه حداقل چندتا مطلب بنویسین (670692) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۹:۴۷:۲۹
کجای کاری؟ اگه یه سر تو اینترنت می چرخیدن که وضع مردم و خیلی مطالب دیگه دستشون می اومد. اصلا فکر می کنی سواد این کارو دارن؟
نشستن یه گوشه یک سری ... هم هرچی دلشون میخواد و هرجور دلشون میخواد بهشون گزارش میکنن. واسه همینه وضع ما اینطوری شده.
ما که با تحصیلات مکانیک و عمران باید برگردیم ده پرورش گوسفند بزنیم. امیدوارم اوضاع شما اینطور نباشه. تازه جز 25 میلیون پولدار مملکت حساب میشیم. (هم از لحاظ سهام عدالت هم از لحاظ یارانه) (671002) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۱۹:۲۰
نخیر مسئولین خط اینترنت و خط موبایل جدا دارن! تو قضایای بعد از انتخابات یادته خیلی از مسئولین نمی دونستن اینترنت و موبایل قطع شده؟! (672180) (moderator22)
 
ناشناسی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۳:۱۱:۴۹
واقعا ممنون بابت متنتون ... حرف دل خیلیا رو زدید (670714) (moderator1)
 
صدرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۰:۳۹
چرا منفی دادی!!! یا دل نداری،یا اینترنت و یا از خطوط ویژه استفاده می کنی که عین خیالت نیست!!!(البته خطاب به تمامی منفی بده هاااا) (671175) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۲۱:۱۲
برای بار هزارم میگم چند تا دونه منفی جزو ضریب خطا بحساب میاد! لطفا شلوقش نکن! شاید دستش اشتباهی خورده! برای خود من یکی دوبار پیش اومده. هر وقت صد تا منفی گرفتی نگران بشو! (672182) (moderator1)
 
محمد
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۴:۰۰:۴۱
"شاید با ارائۀ دلیلهای مفصل و مکفی بتوان مردم را قانع کرد که اینترنت صرفا جاسوس است و هیچ استفادۀ علمی و شغلی و پژوهشی و معاشی ندارد،
اما وقتی هیچ توضیحی به مردم ارائه نمی‌شود، تنها کدورت است که توسعه پیدا می‌کند، کدورتی که تنها به دشمن خدمت می‌کند."
نویسنده درست می فرماین، چون مردم فقط موقع انتخابات شعور دارن و تو دهن دشمن می زنن و در بقیه موارد اگر قانع بشن شب روز هست رو هم باور می کنن! (670740) (moderator1)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۹:۰۲
بامزه است كه نويسنده اين متن هم اينترنت را ابزار جاسوسي مي داند و مشكل را در اقناع نبودن مردم مي پندارد! اين مثل اين است كه بگوييم زبان ابزار جاسوسي است چون همه جاسوسها بلا استثنا از ان استفاده مي كنند. الان اين نويسنده ابراز روشنفكري مي كند چون فقط در موضع قدرت نيست والا اگر همين شخص در موضع كارمند ان نهادي قرار بگيرد كه اينترنت را قطع مي كند چون مي بيند فرضا انتخابات نزديك است و زمان اقناع كردن نيست و ... و چون مطمئن است اينترنت ابزار توطئه و جاسوسي و ... است همين كار را مي كند كه الان ان نهاد نامعلوم مورد انتقاد نويسنده مي كند. هميشه هم در توجيه باز است. (671266) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۵۶:۵۱
منظور ایشان مسخره کردن این استدلال بوده است نه قبولش، چون نوشته "اینترنت هیچ استفاده علمی و شغلی و پژوهشی و معاشی ندارد!" در حالی که همه این موارد با اینترنت انجام می شود (671843) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۴۴:۲۶
یاد بگیرید در حالت هوشیاری متون را بخوانید تا قضاوتهای معکوس نداشته باشید (671909) (moderator1)
 
محسن
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۰۷:۵۳
دوست عزیز یعنی چند میلیارد آدم روی کره زمین نفهمیدند و این مغر علیل تصمیم گیر سیستم ما فقط متوجه این موضوع شده که اینترنت ابزار جاسوسی هست بابا دست مریزاد ، این آقایون مدعی یه تورم و بی کاری اصلا یه ارزش پول ملی و نمیفهمند چه طور نگهش دارن حالا رفت کشف کردن که اینترنت ابزار جاسوسیه !!!!! (671775) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۵:۰۳:۴۲
این قضیه که مثل روز روشنه از کجا فرماندهی می شه (670752) (moderator1)
 
کیارش
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۶:۵۳:۲۵
این کار اقایون در این شرایط یا از روی نا اگاهیه یا تعمدی و احتمالا" دنبال تشدید نارضایتی هستند حالا چرا اله و اعلم (670775) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۷:۴۸:۴۲
خوب چرا در نظام مردمسالار ایران، با این همه انتقاد وزیر ارتباطات و مقامات باز گوششان به انتقادات بدهکار نیست؟ (670802) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۹:۱۳
چه ربطی به وزیر ارتباطات داره!!!؟ (671324) (moderator22)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۷:۵۸:۵۵
نمي دانم منظورتان از نوشتن اين مطلب چيست چه كسي با اينترنت و فضاي مجازي مخالف است آيا مخالفت با اراجيف و اظهارات غربرزدگان و غربگران چه دليلي مخالفت با اينترنت و فضاي مجازي لطفا بفرمائيد دركجاي سايت هاي فارسي زبان وابسته به فيس بوك و بي بي سي مطالب مهم علمي درج شده است كه شماها با آب و تاب خالصي از تفكرات منحط غربي و سكولاريسم شكست خورده اينگونه حمايت مي كنيد و لطفا بفرمائيد دركره شمالي چه اتفاقي افتاده كه ماها از آن بي خبريم آيابه جز اين است كه كره شمالي مي خواهد مستقل باشد و از سياستهاي مستكبراني همانند آمريكا و اسرائيل تبعيت نمي كند آري بايد هزينه مخالفت با آمريكا و غربزدگان را بايد پرداخت بنده حقير اعتقاد اين است كه هرچه زودتر بايد اينترنت ملي راه اندازي شود و چون نيازي به اراجيفف بيگانگان نيست آري سايت هاي همانندد گوگل و ياهو جاسوسي مي كنند ما به مزدوران و جاسوسان آمريكا و انگليس نيازي نداريم لطفا فضا راآلوده نسازيد ...

مي دانم اين نظر درج نخواهد شد چونكه باب طبع غربزدگان نيست (670818) (moderator1)
 
خسرو
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۳:۱۰
در کره شمالی :

۱- جرم تلفن زدن به خارج از کشور ، اعدام است
۲-شهروندان حق هیچ گونه ارتباطی با شبکه های جهانی را ندارند
۳-مسافرت به کشورهای دیگر که فراموش ، برای مسافرت به شهرهای دیگر کشور ، باید اجازه نامه تقاضا کرد
۴-برای ازدواج با شخصی ، باید از مقامات تاییدیه گرفت
.
.
.

شما خیلی بی خبری که تازه داری می پرسی در کره شمالی چه خبر است. در کره شمالی زور گویی است ، خودکامگی است ، سلایق و نظرات یک نفر یر کل جمعیت اعمال می گردد.این حکومت موروثی است. مردم در انتخاب این یک نفر دخالتی ندارند.اما این یک نفر اختیار جان و مال و ناموس همه را در اختیار دارد ، با زندگی آنها آن طور که دوست دارد بازی می کند.


الف خواهش می کنم این نظر را چاپ کن ، شاید واقعن خیلی ها نمی دانند در کره ی امروز ما چه خبر است که هی میگن کره شمالی


متشکرم (671310) (moderator22)
 
دوستدار کره شمالی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۸:۵۷:۴۹
این نکته را هم اضافه کنید:
افرادی که برای رهبر فقید کره شمالی به درستی عزاداری نکردند به شش ماه کار اجباری محکوم شدند.
خداوند توفیق زندگی در این کشور استکبار ستیز را به شما و خانواده محترم عنایت فرماید. (673465) (moderator1)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۵:۲۴:۱۷
خانواده بیچاره اش چه گناهی دارند؟ (676009) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۵:۲۳
ما ملت ايران به به اين ابزار نياز داريم چون متمدن هستيم ، شما اگر نياز نداريد استفاده نكنيد، چه كار ديگران داريد.
اگر هم دلتان به حال ما ميسوزد كه سايتهايي به توانايي گوگل و ياهو درست كنيد ما هم استقبال مي كنيم.
با مممنوع و محروم كردن نتيجه حاصل نميشه جز ايجاد تنفر (671314) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۵:۵۹
شما می تونی بری تو اتاقت خودت حبس کنی چرا برای بقیه تصمیم می گیری مردم و می خواهی زندانی کنی! (671375) (moderator1)
 
فرهاد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۰۵:۳۵
از ته دل زندگی در کره شمالی را برای شما و در کره جنوبی را برای خودم ارزو میکنم دوست عزیز (671407) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۹:۱۱
شما خواهشا هی نگو ما. مثل هم صنفات عدات کردین از طرف مردم حرف بزنید؟ درستش اینه که هم اینترنت ملی رایبیافته هم اینترنت آزاد. شما تشریف ببر تو اینترنت ملی ما هم خودمون میدونیم چیکار باید بکنیم لازم نکرده شما برای مردم تصمیم بگیرید (671503) (moderator22)
 
حميرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۰۰:۱۰
خدا انشاالله زندگي در کره شمالي را قسمتتان کند. انشاالله رهبر جديد اين کشور شما را بطلبد تا بفهميد يک من ماست چند من کره ميدهد ! (671528) (moderator22)
 
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۰:۱۱
شما با این همه درک واحساسات مواظب سلامتیت باش ترا بخدا یک بار دیگه مطالب خودت را مرور کن مایه تاسف است انسان اینقدر چشم بروی واقعیات ببندد برادر من اسکتبار کدومه غربزده ..امریکا..کره شمالی...واقعا برای تو ایرانی متاسفم (671545) (moderator1)
 
ناشناس2
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۴:۲۹
به ناشناس :واقعا جای تاسف دارد که از کشور کمونیستی که مردم را مانند گسفند نگاهداری می کند دفاع می کنید !اینکه در کره شمالی اتفاقی افتاده که کسی خبر ندارد ! را واقعا باید در حجم خبرها و اینکه مقامات کره شمالی اجازه فعالیت به خبرنگاران غربزد...ببخشید غربی را می دهد جستجو کرد .چگونه شما مطمن هستید که تمام خبرها از این کشور بسته بیرون می اید ؟
نمی دانم تفکر و معیارهای ازاد زیستی شما چگونه است که اینک برخورد فوق امنیتی یک کشور کمونیست را سعی بر ایجاد استقلال می دانید ؟ایا این برخورد امنیتی انسان را به خواری و ذلت در محیط زندگی خود نمی کند ؟
اجازه دهید فرض کنیم که مردم دنیا در رسیدن به یک شعور بالا تقاضای زندگی مثل کره شمالی را نمایند ایا می توان سرعت پیشرفت تمدن بشری را حدس زد ؟ایا تمدن و پیشرفتهای تکنولوژی عقب گرد نمی کند؟
اعتقادات مردم ما هیچ سنخیتی با ایده های یک جامعه کمونیست ندارد. (671549) (moderator1)
 
حمید 2012
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۰:۲۳
به نام مهربان ترین
ای عزیر برادر!

آخه اصلا حالیته که در کره شمالی چه خبره؛ بابا والله کره شمالی فقط بالای کره جنوبی نیست؛ خیلی فرق ها داره.
شما ببین اصلا می تونی به کره شمالی مسافرت کنی.
والله من که دانشجوی کارشناسی ارشد MBA هستم و مطالعات تاریخی وسیعی هم داشته و دارم، نمی تونم به هیچ عنوان، یک کشور سلطنتی، که ملتش فکر می کنن در کل دنیا همه یک وعده در روز می خورن و تنها اونها هستن که دو وعده غذایی دارند.هر توریستی با اسکورت در کشور حرکت می کنه و کسی حق عکسبرداری و مصاحبه با ملت در اماکن عمومی رو نداره و ...
با احترام
یک هموطن (671596) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۶:۴۳
عزیزم دیگر زمان آنکه دور خودمان دیوار بلندی بکشیم و زندگی کنیم گذشته تو را به خدا کمی عاقلانه فکر کنید (671624) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۷:۴۹
دوست عزیز ناشناس در حالی که یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا کره جنوبی است ولی ظاهراً بسیاری از مردم کره شمالی برای سیر کردن شکم خود علف می خورند. (671625) (moderator1)
 
armin
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۱:۳۰
شما مگه وکیل وصی مردم هستین که به جای اونا تصمیم میگیری ؟ (671726) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۴:۵۰
اولا شما یه لطف بزرگی به این مملکت بکن ... اینقدر این مدلی حرف نزنید که مردم فکر کنند هر کی تو این نظام کار میکنه مثل امثال تو فکر میکنه
دوما شما احتمالا نمیدونی اصلا اینترنت کدوم وری هست ... خوردنیه پوشیدنیه ... شکستنیه ... عزیز من برو یه بار تو اینترنت بچرخ ... 4 تا سایت بدردبخور ببین ... بعد بیا اینجا افاضه بفرما (671738) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۰۲:۳۸
انشاالله اینقدر فهم داشته باشی که از تعداد مثبت و منفیهایی که کامنتت گرفته بفهمی کجا ایستادی! (671858) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۱۶:۰۵
اگر کمی مطالعه داشتید می‌دانستید در کره شمالی چه می‌گذرد! (671877) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۵۳:۱۸
شما سواد نداري از اينترنت استفاده كني و مطلب پيدا كني، دليل نداره كه بگي همه اش جاسوسيه. اگر هم ام القراي شما كره شمالي كافر و حتي بيخداست مي تواني توي خانه ي خودت و براي خودت يك كره شمالي بسازي.( با قطع كردن همه وسايل ارتباط جمعي) اما بقيه مردم چه گناهي كردن كه گرفتار شما شدن؟ (671918) (moderator1)
 
سلیمان
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۸:۰۵
طبق نظر خداوند فقط میتوان کفت سلام (672045) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۸:۱۶
کره شمالی میخواد مستقل باشه ؟!؟!؟!؟!؟!
اگه کمک های غذایی چین به اونا همین الان قطع بشه ملتش تا یه ماه هم دووم نمیارن، شما یه همچین چیزی رو استقلال میدونی ؟؟؟
مردم تو کره شمالی قرون وسطایی زندگی میکنن و این هزینه قطع رابطه کور کورانه با دنیای خارجه
اگر فناوری همین مزدوران و جاسوسان نبود الان جمعیت کشور ما حدود 10 میلیون نفر بود چون 60 میلیون (از مردمی که الان زنده اند) تو دوران کودکی از یه سرماخوردگی ساده تلف میشدن، حالا به اگر شما باشی حاضری فقط به بهونه ی این که اونا صرف دنبال سود خودشون هستن حق زندگی رو از 85% از مردم بگیری ؟؟؟
ما باید تو رابطمون با دنیای خارج چشممون رو باز کنیم و گزینه هایی رو انتخاب کنیم هم به سود طرف مقابل باشه(چون اونا به دنبال سود خودشون هستن) هم به سود ملت خودمون باشه
اما ... (672057) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۹:۲۴
بابا یا خیلی پرتی یا خودت را به کوچه علی چپ زدی.
فقط باید به شما گفت جواب ... خواموشی است. (672060) (moderator1)
 
مقداد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۰:۲۰:۴۰
جالبه که یک کشور کمونیستی مثل کره شمالی رو دارید با ایران مقایسه می کنید!
همین برای باطل بودن حرفتون بس! (672100) (moderator1)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۵۱:۲۸
خدا را شکر که فهمیدیم کره شمالی مهد آزادی و موکراسی است ! (672216) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۲۸:۳۸
میتونی الآن هم از این ابزار جاسوسی استفاده نکنی و تو این سایت نیای (672267) (moderator1)
 
متاسف
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۴۰:۱۶
کاشکی ما یه کم از سیاست همین غربزدگان بویی برده بودیم الان اول جهان بودیم نه جهان سومی و عقب افتاده که در دنیای الان با این همه پیشرفت داریم درباره قطعی اینترنت مطلب میدیم واقعا خجالت آوره، کاشکی یه کم تفکر و تدبیر داشتید بعد نظر میدادید، گرچه میدانم منتشر نمیشود ولی همین شماها و امثال شماها هستید که کشور ما را به اینجا کشاندید (672292) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۳:۲۶:۲۴
آقا حرص نخور انقد! باشه، اصن همشون جاسوسن! تمام حرفای تمام دنیا هم اراجیفه. تو خوبی فقط! (672350) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۳۰:۰۵
خیلی دوست دارم تعریف کلمه ی استقلال را از زبان شما بشنوم!!!
و یک کشور کاملا مستقل را در جهان به ما معرفی کنید تا بدانیم که کره شمالی میخواهد دومیش باشد.
یک سوال.آیا انسانی که تنها زندگی می کند بدور از مابقی انسانها و بمانند انسانهای بدود تمام نیازهای اولیه اش را خودش تامین می کند مستقل است؟؟؟ (672431) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۵۳:۱۳
آخه آدم چی بگه به این طرز فکرا!!!!
مرد حسابی چطوره که جنابعالی از برق و مخابرات و....که همه تکنولوژی غیر وطنیه استفاده می کنی حالا اینترنت شده نماد غربزدگی!
مطمئن باش اگه اینترنت هم ملی بشه تعداد مخاطبش میشه مثل صدا و سیمای خودمون!!! (672454) (moderator1)
 
آتش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۱:۱۱:۲۵
اتفاقا مسئولین سایت الف لطف کردن و نظر شما رو منتشر کردن
شما هم با توجه به مثبت و منفی که خوردین بفهمید که تا چه حد حرفتان معقول و مقبول بده (672463) (moderator1)
 
dfg
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۱:۴۲:۲۰
تو اول چشات رو باز کن، بعد بیا افاضه فضل کن. کره شمالی هر ساله از سازمان ملل کمک غذایی می گیره برای ملت بدبختش، احتناق حکمفرماست، اینترنت و ارتباط با خارج تعطیله، یه جوانک رهبر-زاده منصوب می شه به تمام امور....

تو خوشت می اد، برو اونجا زندگی کن، حالشو ببر!!! (672482) (moderator1)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۱۹:۰۴
اگه شما خیلی از کره شمالی خوشتون میاد بهتره برید اونجا زندگی کنید و با این کشور و مردمش کاری نداشته باشید!
اینطوری هم برای شما خوبه هم برای ما (673545) (moderator1)
 
omid
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۳۰:۰۵
دوست عزیز ظاهرا جنابعالی از یک سیاره دیگه هستین . نمی دونم شما چطر می تونید به این شکل فکر کنید اینقدر تاریک و اینقدر بسته در هر چیزی دشمنی می بینید و همه رو در حال توهم و توطئه دوست عزیز همه ما کشورمون رو دوست اریم ولی این به این معنی نیست که یک عده بجای همه تصمیم بگیرن و بدتر اینکه فکر کنن تمام تصمیماتشون درسته دوست عزیز اینترنت یا هر جلوه دیگه ای از تکنولوژی و علم برای همه دنیا با تمام امکاناتش لازمه و باید باشه اگر کسی مخالف خوب دلایلش رو ارائه کنهبرای من جای تعجب که در قرن 21 هنوز هم انسانهایی با طرز فکر شما هستن دوست عزیز فکر نمی کنم جمعیت ایران با کره شمالی روی هم 200 میلیون نفر بشه پس اگر از 7 میلیارد جمعیت زمین 6 میلیاردو 800 میلیون نفر میگن ما در اشتباهیم بنظر من یکم باید در مورد صحت تصمیماتمون تردید کنیم. در هر صورت دوستانی که قصد مهاجرت دارن این تشخیص انهاست اما من شخصا جایی برای ررفتن ندارم و قصدش رو هم ندارم اما من از دولتم و کشورم بعنوان کسی که سرنوشت یکسانی رو باهمه کسانیکه در این کشور زندگی میکنن دارم اینترنت پر سرعت نامحدود و شرایط مناسب برای زندگی و فضایی برای نفس کشیدن می خوام همین و فکر نمی کنم این توقع زیادی باشه.


وسلام (674001) (moderator1)
 
شهروز
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۰۴:۴۹
درود
لطفا تصحیح بفرمایید. ملکه ماری آنتوانت فرانسه در انقلاب فرانسه این صحبت را بیان کردند نه یک ملکه انگلیسی.
با سپاس (670825) (moderator1)
 
اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۱۰:۲۲
وقتی افرادی حقیر برای ملتی بزرگ تصمیم میگیرند نتیجه همین میشود . باید به مردم اعتمادکنند و به شعوراجتماعی ایرانیان احترام بگذارند و گرنه به قول نویسنده محترم این مقاله نتیجه ای جز ضد انقلاب سازی نخواهد داشت . (670830) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۲۸:۱۸
تاسف از اینجاست که معاون فنی وزارت اطلاعات اینترنت رابه کل وسیله جاسوسی معرفی کنه ، چه کسی نمی دونه که هر چیزی میتونه وسیله برای جاسوسی باشه
کاغذ و خودکار هم وسیله جاسوسی هستند ، پس باید به تفکر این آقایون جلوی استفاده از کاغذ و قلم هم گرفته بشه (670848) (moderator1)
 
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۳۱:۰۱
دست نویسنده این متن و سایت الف که در این مدت انصافا بیش از هرسایت دیگری اعتراض در گلو مانده ما را منتشر کرد تشکر می کنم.
آیا راهی منطقی به نظرتان می رسد که فریاد اعتراض میلیونی ما به بی کفایتی مسئولان ارتباطی و بخصوص (ضد!) امنیتی کشور را به گوش بالاترین ها برساند؟ امضای طومار اینترنتی، ... یا هرراه دیگری هست بفرمائید. این برای پیشگیری از مشکلات مشابه در آینده است. (670852) (moderator1)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۴۸:۱۳
ماکلا عادت کردیم صورت مساله روپاک کنیم!!!اون ازماهواره که بجای گرفتن وبستن نمیایم سطح برنامه های صداوسیماروبالا ببریم وعلنادررسانه ملی به شعورملت توهین میکنیم واین هم ازاینترنت که نمیدانیم دراین دنیاکه عصر عصرانفجاراطلاعاته نمیشه جلوارتباط وآگاهی بخشی روگرفت.اگرکسی دنبال چیزی باشه اون روازهرجایی پیدامیکنه.به قول آلوین تافلر درموج سوم وسیله وابزاربرتری یک کشوروملت اطلاعاته ونه ابزار جنگی!
عده ای درکشورماهستند کهدوست دارندملت باروشن کردن آتش باهم ارتباط برقرار کنه!!! (670888) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۸:۵۷:۴۵
این اقدامات دقیقا در راستای اهداف بیگانگان برای ایجاد نارضایتی عمومی و همچنین پیشبرد برنامه تدوین شده آنان به رواج سیستمهای جدید برای اتصال به اینترنت بدون واسطه است.
پروژه که مسئولیت مستقیم آن از طرف شورای امنیت ملی آمریکا بر عهده انوشه انصاری (همان خانم فضانورد ایرانی ) گذارده شده فراهم آوری امکانات دسترسی آسان و دوطرفه کاربران ایرانی به اینترنت بدون کنترل در راستای ایجاد فضای کاذب اطلاعاتی است که متاسفانه مسئولین ما نیز با محدودیت اینترنت حتی در مواقع غیر ضروری نا خواسته به اجرای موفق آن کمک می کنند. (670903) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۹:۰۸:۲۶
با هیچ جور توضیح مفصلی نمی توانید ثابت کنید که اینترنت جاسوس است.
اگر این طور است، تلفن، رادیو، تلویزیون هم جاسوسند. فاکس که جاسوس‌ترینه!
تازه اگر این طوره! خوب این برای شما هم همان قدر خوبه! آمریکا چیز قابل کف رفتن کم نداره! چرا وقتی که دارید از او استفاده می‌کنید، نمی گویید که چقدر خوبه! (670933) (moderator1)
 
سینا
Australia
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۹:۱۱:۲۴
من ماهی هفت هشت هزار دلار از اینترنت در میاوردم و ارز وارد کشور میکردم اگر ایران مونده بودم الان بیکار و آس پاس بودم خوب شد که به موقع فلنگو بستم ! (670936) (moderator1)
 
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۹:۳۴:۳۹
بارها گفته ام و بار دگر میگویم (اگر چه الف منتشر نکند)
از کجا مطمئنید که اینها عامل دشمن نیستند و نیتشان خیر است؟( خاله خرسه واقعا نیتش خیر بود)چطور اینها که به قول خودتان عملشان مستقیما و فورا نارضایتی ایجاد و ضدانقلاب تراشی میکند دوست محسوب می شوند (حالا گیرم دوست نادان و از نوع خاله خرسه اش) اما دیگران با کوچکترین اقدام و حرفی که تازه ناراضی تراشی یا ضدانقلاب سازی آن با هزار اما و اگر و تفسیر و تحلیل همراه است فورا به عامل دشمن بودن و براندازی و... متهم می شوند؟مساله وقتی جالب می شود که ناراضی تراشان و ضدانقلاب سازان مورد نظر مقاله فوق همانها هستند که دیگران را با اندک بها نه ای به عامل دشمن بودن وضدانقلاب و ضد نظام بودن متهم میکنند. نکند داستان همان دزدی باشد که جلوتر و بلندتر از دیگران فریاد آی دزد سرمیداد؟ (670979) (moderator1)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۵۱:۳۲
برادر یا خواهر من، چرا همه چیز را به دشمن نسبت می‌دهید؟ گویی همه در ایران کاردان و فرهیخته و اینده نگر و به دنبال منافع ملی و ... هستند و گاهی هم اشتباهاتی پیش می‌آید که نتیجه اقدامات دشمن است! آیا واقعا شما عین همین الگو‌های رفتاری را در جاهای دیگر که اتفاقا کاملا هم معلوم است کار چه کسانی است نمی‌بینید؟ آیا باید شک کنیم که آن افراد که اصلا مدعی‌ترین افراد در حوزه دفاع از انقلاب و اسلام و ... هستند هم همه نیرهای دشمن هستند؟
وانگهی، یعنی دشمن تا شاهرگ اصلی تبادل اطلاعات ایران هم دسترسی دارد و می تواند آن را هر موقع خواست ببندد؟ اگر چنین باشد که واویلاست!
این‌ها همه کار دشمن است، اما دشمن اصلی «جهل» است. دشمن اصلی خودبینی و خودخواهی است، به دنبال منافع کوتاه مدت خود بودن و ... این گونه رفتارها هیچ ربطی به آن دشمنی که منظور شماست نمی‌تواند داشته باشد که اگر آن دشمن چنین نفوذی در ایران داشته باشد، اصلا ایرانی وجود ندارد که بخواهد دشمنی داشته باشد. (672451) (moderator1)
 
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۲:۰۹:۴۶
ظاهرا آقا محسن عزیز و بسیاری کاربران محترم متوجه منظور اصلی بنده نشده اند. من با منطق و دیدگاه خود آقایان با آنها صحبت کردم. با این پیش فرض که کسانی که در ایران با ایجاد محدودیت برای اینترنت و کلا اطلاع رسانی موافقند و آن را اجرا میکنند اصولا همانهایی هستند که هر منتقد و مخالفی را دشمن و نفوذی و جاسوس و... می نامند. حال باتوجه به این مقدمه و ادعای نویسنده مقاله مبنی بر اینکه کار این عده ناراضی و ضدانقلاب می تراشد و با منطق خود شان سوال می کنم: چرا ما باید این قدر مطمئن باشیم که آقایان با انجام دادن کارهایی که ناراضی تراشی و ضدانقلاب سازی آن مسلم است بازهم دوست هستند و دلسوز؟ازکجا معلوم اینها که دیگران را نفوذی و جاسوس می نامند خودشان نفوذی نباشند؟چرا حالا که اینها خودشان به همه بدبینند شما به آنها خوشبین هستید و آنها دوست (گیرم از نوع خاله خرسه )می نامید؟ (672965) (moderator1)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۲۱:۰۱:۴۵
سلام بر سورناي عزيز. از اين زاويه با شما موافقم. متوجه منظورتان نشدم. (674732) (moderator22)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۵۴:۴۶
این محصول قدرتی است که نیازی به رای مردم ندارد، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب و فتنه گر و جریان انحرافی و هر کس دیگری سر کار بیاید او باز هم قدرت دارد و کار خودش را می‌کند. (672456) (moderator1)
 
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۹:۵۴:۳۶
به نظر اینجانب این بدترین راه حلی است که مسئولین مرتبط با اینترنت در روزهای اخیر از خود نشان میدهند و بهترین راه برای حل مسائل تفکر و دوراندیشی برای پیدا کردن بهترین راه حل است و حذف کردن صورت مسئله و عدم توجه به افکار عمومی و به حساب نیاوردن مردم جز افزودن به سایر مشکلات سودی ندارد و حاکی از ضعف در مدیریت است و ضعف در مدیریت ویرانگر است (671013) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۶:۲۸
شیرت حلال باشه پسرم که اینارو نوشتی- ای درود بر شرفت بابا مردیم و یکی حرفی نزد یه چیزی بگین ما که گذرانمون از طریق ایمیل و اینترنته بخدا تو روخدا یکی به گوش این کَرها بسونه (671038) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۴:۵۵
بابا خیلی جوش نزن حالا. یذار انتخابات تموم بشه همین پسرت ببین چی می نویسه. (671214) (moderator1)
 
دامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۲۶:۳۸
سلام
در این زمستان که ناجوانمردانه سرد است انگار یه سایت خبری پیدا شد که دست از بغل درآورد و دستی دراز کند و مطلبی به مذاق مردم درج کند !
امیدوارم که سایت الف با درج مطالبی از این قبیل کار تبلیغاتی برای نماینده ای خاص انجام ندهد . (671071) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۴۲:۳۰
به نام حق

سایت الف دلش برای تو نسوخته آقای دامون خان !!!

هوا هم بس ناجوانمردانه سرد است آی دمت گرم و سرت خوش باد . . .

وگر دست محبت سوی کس یازی به اکراه آورد دست از بغل بیرون . . .

نفس کز گرمگاه سینه می آید برون ، شود ابری تاریک سد در پیش چشمانت ، نفس کین است پس دیگر چه داری چشم ، ز چشم دوستان دور یا نزدیک ؟

یا علی
زنده اند مردان حق (671235) (moderator1)
 
دامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۷:۴۹
عزیزم میدونم کسی دلش به حال من نوعی نسوخته و اگر دقت میکردی جمله اول با علامت تمام شده !
و در جمله بعد به این امر اشاره کردم که با درج چنین مطالبی ،تبلیغی برای نماینده ای خاص انجام نشود .(منظور اقای توکلی)
شما که اهل شعر هستید عزیزم به جای خطاب قرار دادن با تو ،شما بکار میبردید . (671428) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۷:۲۲
مردان حق هم دلش به حال تو مخالف فیلترینگ نسوخته !بلکه با الف سر ضدیت دارد که اجازه می دهد کامنت های مخالف افکار مردان حق منتشر شود !و دستکاری در ارا نمی کند !
مردان حق موافق روش اداره کره شمالی هستند ! (671552) (moderator1)
 
دامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۴:۵۱
من نگفتم سایت الف دلش برای من یا کسی دیگه سوخته !
شما متوجه منظور من نشدید و به علامت آخر جمله اول دقت نکردید و بهتره مخاطب خود را شما خطاب کنید و نه تو ! (671739) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۳۵:۵۸
عزیز جان..نرود میخ آهنین در سنگ ..بیخودی خون خودتو کثیف نکن .همینه که هست..میخوای بخواه نمیخوای برو... (671085) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۴۴:۳۰
میدونید ؟ چند وقتیه که سعی میکنم زیاد درگیر نکنم ذهنم رو !
ولی نمی شه در مقابل این طیف وسیع بی مسئولیتی ساکت موند!!!!
نمی دونم برنامه حضرات چیه ؟!
شعور اجتماعی این مردم در حال رشده و این جای خوشحالیه !!!
حکومتی که مردم براش مهم نباشن , مهم نمیشه برا مردمش و این عین واقعیته!!!
اتهام زنی , شعار گرایی, بیسواد خوندن آدمهای دلسوز و منتقد , بی توجهی به بار سنگین تورم و مشکلاتی که داره کمر مردم رو میشکنه , جوابهای غیر مسئولانه و تمسخر کردم شخصیت آدمها و . . . .
اینا چیزایین که به ارمغان اوردن حضرات!!!!
غریبه بدونن مردم رو و تاوان همه بی عرضی گیهاشنون رو مردم بدن !!!!
مردم میفهمن و همین کافیه . . .
ممنون از مطلبتون . . . (671106) (moderator1)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۳:۴۰
این جمله ای که می گه قدرتی وجود دارد که ارتباطش با مردم قطع شده است و نیاز به توضیح هم به مردم ندارد واقعا انعکاس کننده این وضعیت عجیب است .وقتی شهروند احساس می کند که روبرویش ممکن است کسانی باشند که تصمیم بگیرند و انقدر مغرور باشند که همیشه دلایل تصمیم خود را بی شک خیر خواهانه و مفید بدانند در حالیکه عموم در حال زجر کشیدن هستند ...افسرده و نا امید می شود .و در این موقع چگونه میتوان انها را به مقاومت و پایداری در مقابل مشکلات دعوت کرد ؟ (671121) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۴:۰۵
دانشمندان ما را مثل برگ گل در خیابان ترور میکنند آقابان حیا نمیکنند و استعفا نمیدهند که هیچ کلی هم هزینه برای نظام درست میکنند. (671123) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۸:۱۷
الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم. حکومت ممکن است با کفر دوام بیاورد. ولی هرگز با ظلم دوام نمی‌آورد. (671129) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۰۴:۵۰
هر ایرانی با این حرکت متوجه می شه که مسؤولین به مردم اعتماد ندارند و از آگاهی اونها می ترسند. (671141) (moderator1)
 
یک نفر
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۱۳:۵۴
سلام
من به تنهایی توانسته ام یک جامعه مجازی برنامه نویسی کنم و خیلی ها از من به عنوان نابغه یاد می کنند(حالا که اسمم معلوم نیست این جمله از خود تعریف کردن محسوب نمی شود و منظورم من نوعی است). اگر سیاست مداران ما کشور را منزوی نمی کردند می توانستم محتوای انگلیسی بسازم و برای خودم و کشورم درامد کسب کنم. این همانند صادرات است. ولی هیچ راهی وجود ندارد که یک خارجی در سایت من تبلیغ قرار دهد یا پرداخت آنلاین وجود داشته باشد. همچنین سرویس هایی مانند google adsense نیز به ایران خدمات نمی دهد.

وقتی یک نفر غیر متخصص جایی بشیند که حقش نیست این اتفاق خواهد افتاد. متاسفانه کشور ما جای متخصصین نیست و جای متعهدین است متعهد هم یعنی اینکه حرف گوش کن باشد.
تو را به خدا این هایی که من نوشتم را به گوش مجلس نشینان برسانید چون نوابغ کشور ما می توانند میلیارد ها پول از طریق نوشتن بازی ها اینترنتی و ... وارد کشور کنند ولی با منزوی کردن کشور این امکان از آن ها گرفته شده است (671162) (moderator1)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۱۹:۰۴
به گوش کجا برسونه؟ مجلس؟ کجا هست؟؟؟ آها همونجا که می خواستن از پول مردم واسه خودشون حقوق مادام العمر قرار بدن حالا فهمیدم کجاست
باشه حتما آقای توکلی صدای شما رو به گوش مجلس می رسونن و اونا هم فوری اجراش می کنن نه داداش من ما تو این مملکت تنهاییم و جز خدا کسی رو نداریم این اینترنت هم یه نمونشه همه جاهای دیگه هم همینطوره ولی اونا جایی رو ندارن که حتی یه کامنت بذارن (672254) (moderator22)
 
کوروش
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۱۷:۲۷
درود و شاد باش بر شما
مسول این قطعی یه عده آدم خود سر هستند که غیر از نظر خودشون نظر هیچ کس دیگر رو بر نمیتابند (671169) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۱:۵۵
با سلام
از سايت شما كه فقط نظرات همكاران خود و دوستانتان را به اسم نظرات مردم منتشر ميكنيد متشكرم. (671176) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۱۲:۱۶
شما ها همیشه همینجور توی توهم هستین که فکر می کنید اکثریتید (672243) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۱۳:۵۳
نظر اول رو من دادم.

از سایت الف هم زیاد خوشم نمیاد.
همکار هم نیستم. دوست هم نیستم.

جو نده. (672245) (moderator1)
 
فرهاد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۳:۰۹
بسیار از متن بالا تشکر میکنم. اولا" ما در شرایط یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. این جنگ افسران با تجربه و کارامد نیاز دارد زمان جوان گرائی و ازمون و خطا نیست. این جنگ با نفی ان و القای همه چیز ارومه پیروز نمیشود. باید ملت را متحد کرد و حقیقت را گفت مانند زمان دفاع مقدس. متاسفانه فشار بر ملت قیچی وار از خارج و داخل اعمال میگردد. غریبه دانستن مردم نتیجه ای جز سرخوردگی و دوری انان نخواهد داشت. (671180) (moderator1)
 
صدرالدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۰:۰۰
و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الآ انهم هم الفسدون و لکن لا یشعرون...
وقتی به آقایان گفته می شود،البته یا فریادهای میلیونها انسان،که به اسطه رنجش و در محصورات نگه داشتن مردم از رو ناحقی و اجبار فساد نکنید که نتایجی اسف بار دارد می گویند ما مصلح و کار درست کن هستیم.!!!
چرا انقلاب را بد نام می کنید؟انقلابی که پی آن خون ها رفته،خون ها!!
چرا کاری می کنید که موجبات نارضایتی از نظام و در مواردی از رهبری معظم شود؟این ها جز آنکه مزدوران شیطان هستند و آماده اند برای تخریب چیز دیگری نیستند.
الآ،الآ،الآ....ای کاش آگاه شوند و بگذارند در دین و مذهب خود بمانیم!!! (671199) (moderator1)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۳:۳۱
چرا مجلس کاری نمیکنه؟ اینهمه تبلیغ جهت بالابردن مشارکت مردم در انتخابات میشه خب خدا خیر بده شما را اگر مردم ببینند که مجلس حتی کار به این کوچکی که را هم نمیتونه(یا نمیزان که کلا فرقی نداره) انجام بده دیگه انگیزه ای برای رای دادن ندارند.
فکر کنم فتنه اصلی در جای دیگری داره صورت میگیره و مسائلی مانند جنبش سبز فقط نکته انحرافی این داستان هستند. اگر نه که یکی از عوامل شکست بلوای سال 88 همین دنیای مجازی بود که اعتراضات را از خیابان به دنیای مجازی برد. پس اگر کمی هوش مدیریتی و امنیتی داشته باشیم می فهمیم که اتفاقا اینترنت خیلی هم در جریان خاموش کردن فتنه ها موثر بوده. پس مدیران محترم یا هوش مدیریتی و کفایت لازم را ندارند و یا ریگی در کفش مبارکشان دارند (671211) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۴۰:۱۲
به نام حق

آقایان الفی ، آقایان ویرانه !!!

طوری در مورد اینترنت حرف نزنید انگار نون شب مردمه !

هی می گید مسئولین توضیحی ندادند ندادند ، پس وزیر اطلاعات که همین چند روز پیش کلی در مورد هجوم بی سابقه صحبت کرد مسئول نبود ؟


تویی که هی زرت و زورت اینجا مطلب می زاری ، فکر کردی خودت فقط می فهمی ؟ اون رئیست که می خواد رای بیاره بهت یاد داده از این روش استفاده کنی ؟ حالا دلت برای اینترنت سوخته ؟

جناب آقای توکلی ، خیلی ناراحتی ؟ وزیر اطلاعات و وزیر ارتباطات و وزیر هر چی که دلت می خواد و بکش مجلس و ازشون بپرس . . . شوی تبلیغاتی اینجا درست نکن .

الان هم سال 80 نیست که از بی کسی مجبور شم به تو رای بدم .

یا علی
زنده اند مردان حق (671229) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۵:۴۸
دوست عزیز شما که به نام حق شروع به سخن کردی بهتره منطقی تر و مودب تر نظر بدی، کی هست که از این وضع ناراحت نباشه ، همه داریم رنج می بریم باز گلی به جمال آقای توکلی که با اعتراض و انعکاس ناراحتی مردم کمی مرحم به زخم مردم میزنه (671316) (moderator22)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۷:۰۱:۴۶
والا که معرفت هم خوب چیزیه

انصافا کاری به توکلی و الف ندارم. خدای هروقت یه اتفاقه بد تو مملکت افتاده که با اوصل مردم تصاد داشته صدای الف دراومده. درسته که برخی جاها سکوت کرده اما واقعا باید این رو هم فهمید و درک کرد که نمیشه برخی جاها حرف زد

درود بر الف (672549) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۳:۰۶
مرد حسابی من درآمدم از اینترنت هست معلومه نون من از اینکاره بدست میاد.
این چه طرز حرف زدنه یکم فکر کن با این حساب چاقو اسید میخ چکش و... هم غیر قانونی باشه چون خطر دارن
واقعا تحجر تا کجا از نعمت عقل که خدا داده یکم استفاده کن (671444) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۱:۰۲
با تمام چرت و پرت هایی که می گه خداییش اینو خوب اومد ولی:

"جناب آقای توکلی ، خیلی ناراحتی ؟ وزیر اطلاعات و وزیر ارتباطات و وزیر هر چی که دلت می خواد و بکش مجلس و ازشون بپرس . . . شوی تبلیغاتی اینجا درست نکن . " (671461) (moderator22)
 
بهروز
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۴:۳۸
البته با ادبیات این دوست عزیز ، کاملا مشخصه از چه گروه آدم هایی هستن ، اما جهت اطلاعشون:

- شاید برای شما که احتمالا تحصیلات چندانی هم ندارین، اینترنت یا اصولا تکنولوژی کاربردی نداشته باشه ، اما برای خیلی ها ، بسیار مهم و قسمتی از زندگیشون هست .

- اشاره به صحبت وزیر کردین ، تمام کارشناسان این عقیده را دارند که برقراری امنیت اطلاعات در کشور با سانسور کامل اطلاعات کاملا فرق داره،
ببینم اگر یک شب به خونه شما دزد بزنه آیا فرداش قفل درتون رو عوض میکنین یا کلا به جای در، دیوار میکشین؟ ( البته در مورد شما مطمئن نیستم! )

- در ضمن اگر کسی با مطرح کردن دغدغه های مردم و ارایه راه حل به دنبال جلب آرای مردم باشه، نه تنها ایرادی نداره بلکه هدف از نمایندگی هم همینه.

- متاسفانه در این مورد آخر با شما کاملا موافقم، الان دیگه سال ۸۰ نیست و امثال شما گزینه های زیادی دارن. (671488) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۴۵:۳۰
یا امام زمان. کی ظهور میکنی پس؟
اومده میگه وزیر اطلاعات از هجوم بی سابقه به سایت‌های دولتی گفته پس راهش اینه سرعت اینترنت رو کم کنند و اچ تی تی پی اس رو ببندند.
د خب اون وزیر اطلاعات هم چارتا کارشناس مثل تو بهش خبر میدن که اینه وضع مملکت دیگه.
یه چیزی میگن تو این شرایط چی میگن؟ (671493) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۰:۰۸
جناب آقای مردان حق
چند وقتیه خیلی دلم میخواد نظر شمارو به یک موضوع جالب جلب کنم .
شما جزو عزیزانی هستین که هر وقت یک موضوع به نفع دولت اینجا درج میشه شروع به طرفداری و تشویق میکنید و هرکسی هم بد بگه باهاش به عناوین مختلف برخورد میکنید و اگر موضوع درج شده به ضرر شخص شخیص دولت باشه انوقت هجمه شما بر سر نویسنده و موافقان مطلب وارد میشود
جالب این است که آنقدر این موضوع تکرار شده که به محض درج شدن نظر جنابعالی در سایت، دوستان عزیز بدون خواندن مطالب ، حال سخنان پند آموز باشه یا سخنان سخیف نظر منفی را برای رای دادن به کامنت انتخاب میکنند .
دوست عزیز از قدیم گفتن ; آدم خودش واسه خودش احترام میخره

یا علی (671544) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۷:۳۸
آقای مردان حق جوابت فقط سکوته همین (671589) (moderator22)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۸:۴۸
آقا یه سوال اینترنت ماهوارهای چطوری میتونم تهیه کنم؟ هزینش چقدره؟ (671591) (moderator1)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۴۲:۳۶
سلام دوست عزیز
اینهمه نظراتت مخالف داره پیش خودت فک نکن دلیل سیاسی داره.نه کسی داره از آقای توکلی حمایت میکنه نه با کس دیگه دشمنی داره.دلیل اینهمه مخالفت با نظرت اینه که شما هم بدون اینکه هیچی از اینترنت بدونی یا احتیاجی بهش داشته باشی داری از طرف جمع صحبت میکنی (671962) (moderator1)
 
سیامک
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۹:۵۷
اخه شمایی که اسم خودت رو گذاشتی حق در حالی که نوک سوزن شما و همفکران شما حقی برای کسی قائل نیستید شاید برای شما اینترنت جز اینکه زرت و زورت فقط کامنت بزاری خاصیت دیگه ای نداشته باشه اما برای بعضی از مردم نون شبه چون از توش نون حلال در میارن اگه نظرهای بالا رو میخوندی و درد دل کسایی که درگیر اینترنت هستند و از این راه کسب درامد میکنند میخوندی میفهمیدی (که شک دارم) که اینترنت برای بعضی ها نون شبه اینکه از نظر شما اینترنت خود جاسوس است توضیح قانع کننده ای از طرف مسعولینه پس چرا خودت ازش استفاده میکنی یا بهتر بگم چرا همکاری میکنی با این جاسوس بله الان سال 80 نیست اما همین الانم به خاطر بی کسی به توکلی و امثالهم رای میدیم (672063) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۵۲:۳۱
شما خودتو از مردان حق ندون!
شما از اینترنت استفاده نمی کنی یا اونقدر درکت نمی رسه که استفاده های دیگه ای هم داره حرف بی ربط نزن!
زندگی من و خیلیهای دیگه از همین اینترنت تامین میشه!
خداوند مارا از دست آدمهای مثل شما که متاسفانه مسول هم هستند نجات بده که وقتی چیزی را نمی فهمن ترجیح میدن نباشه! (672217) (moderator1)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۵۴:۳۷
خدا را شکر که حداقل قبول داری مردان حق زنده اند ! (672221) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۱۱:۰۱
همچین میگی نون شب که انگاری دولت فخیمه تا الان همه مشکلات رو حل کرده فقط مشکل اینترنت مونده
ضمنا مرد حق! باید بدونید که خیلی از محققین و دانشجوها و ... اینترنت براشون از نون شب واجب تره (672242) (moderator1)
 
آتش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۱:۱۵:۵۷
شروع و پایان نظرت خیلی قشنگ بود
با به نام حق شروع شد
با زنده اند مردان حق تموم شد
ولی حیف که مابقی نظرت با شروع و پایان نظرت همخونی نداره
ضمنا از مسئولین الف تشکر میکنم که نظرات شما رو هرچند که با منفی هایی که خورده مشخصه چقدر نامعقول بوده ، ولی درج کرده تا همه بدونند مخالفان آقای توکلی از چه قشر و طرز فکری هستند (672469) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۱:۴۵:۱۲
اخه تویی که معلومه چکاره ای! یکم خجالت بکش!!
امثال شما شاید با الاق و و قاطر پیغام میفرستید ! و البته تعجبی هم نداره !
و بهتره خودتون رو قاطی افرادی که میفهمن نکنید !!!!
در ضمن به خاطر اون اعتقاد نداشتتم که شده اسم " علی " رو پای نوشته هاتون نیارید !!!!!!!!!!!!!!!
انقدر بی لیاقتی هاتون رو پای علی و حسین و .. نزارید !!
خجالت بکشید هرچند میدونم که نمیکشید !!!!! (672483) (moderator1)
 
مهین
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۵۴:۳۳
عدهای با رفتار وگرفتار و عملکرد خود باعث یاس و ناامیدی ودلزدگی مردم برای شرکت در انتخابات شوند وکلاً دلشان نمی خواهد امار مشارکت بالا باشد.متاسفانه برخی از انها از طیف همین اصولگرایانند (671261) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۰۴:۳۰
دوستان کسی هزینه استفاده مستقیم اینترنت از ماهواره را دارد.دیگر بی خیال اینترنت ملی باشید . لطفا راه حل پیشنهاد نمائید . (671274) (moderator1)
 
کارشناس آی تی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۵:۱۷
بله برادر! همه اش تجهیزات دوطرفه اش می شود حدود 5میلیون تومان ناقابل! کافی است 10نفر جمع شوند و هر کدام 500هزار تومان بگذارند. بعد هم ماهیانه یک اکانت 200هزارتومانی با سرعت 5مگابایت در ثانیه را بین خودشان به اشتراک بگذارند! والسلام نامه تمام! (671969) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۷:۲۲:۰۹
بعدش یه پارازیت میفرستن، اون پنج میلیونتو دود میکنه! (673377) (moderator1)
 
لنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۱۲:۴۲
با سلام به کلیه دوستانی که عاشقانه ایران رو دوست دارند وهر روز مقداری از وقتشون رو برای سر بلندی این میهن بزرگ می گزارند.بنده معتقدم کسانی در قدرت هستن که به عمد خواهان نارضایتی مردم می باشن یعنی از قدرتی که در دست دارند لذت می برند که ملت ایران رو اذیت کنند .امکانات و پتانسیل کشور ما در حد یک قاره است ولی به علت عدم مدیریت و عدم تخصص روز به روز عقب گرد داریم.ما 28میلیون کابر اینترنتی داریم که خیلی از این کاربران از راه اینتر نت امرارمعاش می کنند ولی دولت اصلا به این امر اهمیتی نمی ده در دل بسار است ولی دوست ندارم حوطه دستان رو سر ببرم . به امیدایرانی اباد از لحاظ اقتصادی فرهنگی اجتماعی (671420) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۲:۵۰
دلیلش واضحه عده ای زیاد روی آرای مردم شهر های بزرگ حساب باز نمیکنند(بخصوص تهران) که بیشترین استفاده از اینترنت رو داره ، برای همین سیاستشون تنها اینه که حالا که نمیشه ازشون رای در آورد ، حداقل درد سر احتمالیشون هم با قطع اینترنت نداشته باشیم، در نتیجه شاهد توضیح بی حساب و کتاب پول (سهام عدالت و یارانه) به روستاها و شهر های کوچیک که هزینه هاشون به مراتب کم تره هستیم، و مردم شهر های بزرگ تحت فشار میزارن. (671443) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۳:۴۷
مرا امید نسیت به خیر این مجلس و نگارنده این مقاله

خواهش می کنم شر مرسانید. (671446) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۴:۳۰
من به وضعیت اینترنت و شبکه های ارتباطی در ایران به شدت اعتراض دارم، اما اگه میخواستم ضد انقلاب بشم باید وقتی به بابام تهمت دزدی زدن و ازش به زور پول گرفتن و خونمون مصادره شد، یا وقتی خودم دیدم دارن تبعیض میذارن و برای استخدامیم که واقعا شرایطم بهتر از آقازاده ها بود منو انداختن ضد انقلاب میشدم..... نه آقا جان! انقلاب و نهضت امام یک مفهوم معنایی گسترده و عمیق داره و برای کسی که مبانی انقلاب رو پذیرفته، میزان درک و علاقه به اون تحت تاثیر اشتاباهات مجریان و سیاسیون قرار نمیگیره! اگر مشکلی هست باید همت کرد و اصلاحگر بود. (671470) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۲:۲۲
جالب تز از تمامی این ها توجه خاصه ی "الف" در ایام انتخابات به مسائلی است پیش از این هم وجود داشته اما گویا برای مسئولان این وبسایت کوچکترین اهمیتی نداشته! گویی یا این مسائل به یکباره بوجود آمده اند ویا ... ا

مدافع حقوق ملت بودن در هر شرایطی به ذاته نیکوست! حالا چه در زمان نزدیکی به انتخابات و چه غیر! اما بکوشیم خود مشابه آنانی نشویم که داعیه نقد شان را داریم و خود همان روشی در پیش نگیریم که مذمومش میدانیم. (671616) (moderator22)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۷:۰۱:۲۵
والا که معرفت هم خوب چیزیه

انصافا کاری به توکلی و الف ندارم. خدای هروقت یه اتفاقه بد تو مملکت افتاده که با اوصل مردم تصاد داشته صدای الف دراومده. درسته که برخی جاها سکوت کرده اما واقعا باید این رو هم فهمید و درک کرد که نمیشه برخی جاها حرف زد

درود بر الف (672548) (moderator22)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۵۶:۰۱
خدا لعنت كند كساني كه با اعصاب ما بازي مي كنند.صبح تا حالا بايد به چند كارخانه غلتك سازي هند ايميل ميزدم وبا آنها هماهنگي كنم براي بازديد و مذاكره. نشد كه نشد. مي خواستم مداركي را بفرستم براي آژانس مسافرتي براي ويزا، نشد كه نشد. تمام روزم رفت.
يكي هم پاسخگو نيست. (671623) (moderator1)
 
حمید 2012
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۰۴:۳۴
به نام خدا

این یک واقعیت انکارناکردنی است که این حکومت شعور ملت را به رسمیت نمی شناسد.
یک زمان ویدئو قدغن بود و حالا همه دارند - حتی پدربزرگ بسیار مذهبی من.
از دیرباز ماهواره قدغن است و حالا همه دنبالش هستند و دارند - حتی همان پدربزرگ مذهبی من.
امروز یاهو و جی میل قرغن می شود و بی شک فردا روزی تکنولوژی و سیستمی قویتر جایگزین آن خواهد شد و حتما سیستمش را خودم برای پدربزرگم نصب خواهم کرد.
در این میان، این مذهب و اعتقاد پدربزرگ من است که آسیب خواهد دید. چرا که هر بار می بیند اینان که خود را سر دومدار معرفی می کنند همواره خود را تحمیل کرده و شعور ملت را نادیده گرفته اند و تنها صورت مسأله ها را پاک می کنند.
درود بر هر کسی که از حق دفاع می کند با هر نیتی که دارد.

من و پدربزرگم (671640) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۲:۵۴
دور نیست آن روزی که بفهمند این نحوه تعامل با مردم اشتباه بوده است.شما تافته جدابافته نیستید که با مردم چنین می کنید.این مردم هم بالاخره خدایی دارند. (671655) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۱۳:۳۴
با سلام و احترام
با تشکر از مقاله خوبتون
آقایان مجلس هم که زمانی نماینده این مردم بوده اند در راستای دولت در این زمینه بی کفایتی خود را اثبات کرده اند
لطفا بیان کنید تا به حال در صحن علنی مجلس حداقل یک پاراگراف در این زمینه سخن گفته اند ؟ (671657) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۱:۲۱
اگر راهي هست بگوييد. من از اين وضع ايميل خسته شدم. هر روز يك مرضي ريخته مي شود. (671683) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۵:۲۰
الف جان! درسته که دور دوره انگلیس ستیزیه ولی اون حاج خانم ملکه فرانسه تو انقلاب کبیر بود. تاریخ چند شدی. حالا اینو منتشر نکن. (671758) (moderator1)
 
مسعود
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۱۸:۳۹
بر روی قبرم بنویسید در آرزوی اینترنهت آزاد و پر سرعت مرد (671791) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۰:۱۰
الان 5 دقیقه است سرعت اینترنت من خوب شده . احتمالا تا 10 دقیقه دیگه هم همینطوره و من هم فعلا راضی هستم ولی از 10 دقیقه دیگه که دوباره کند بشه .................................. خلاصه ما که دستمان به جایی نمی رسه مجبوریم یه طوری عقده خالی کنیم (671805) (moderator1)
 
gorgali khan
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۰۹:۲۸
به گفته پرفسور حسابی

جهان سوم جایی است که هرکس بخواهد مملکتش را اباد کند خانه اش خراب میشود و هر کس بخواهد خانه اش اباد باشد باید در تخریب مملکتش کوشا. (671931) (moderator1)
 
MRG
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۳۱:۳۹
از هفته پیش سرویس CLOUDFRONT سایت امازون رو هم فیلتر کردن .
این سرویس یک شبکه cdn هستش و هزاران سایت از این سیستم استفاده می کنن ...یک سرویس تامین محتوا هستش .. از وقتی این سرویس رو فیلتر کردن خیلی از سایتهای کاربردی که از امازون سرویس می گیرن درست کار نمی کنه واسه ما ایرانیا ....
جند بار هم ایمیل زدم ولی اصلا پاسخگو نیستن .. اخه سرویس سایت امازون رو که هزاران سایت ازش استفاده می کنن چرا بستن ...
شما هم اگه دستتون به کسی میرسه بگید این سرویس رو فیلتر نکنن .. بقدر کافی ایرانیا برای استفاده از خدمات سایتهای خارجی دچار مشکل هستن مخابرات چرا ایرانیا رو بیشتر محروم می کنه؟ (671954) (moderator1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۸:۵۶:۵۶
ما یک مجموعه 30 نفری هستیم که داریم خدمات مرتبط با اینترنت در عرصه وب رو ارائه میدیم - در ماه های گذشته با مشکلات بزرگی رو برو بودیم و الحق من به شخصه به این نتیجه رسیدم که تحریم ها در این عرصه به اندازه تصمیمات و دستکاری ها روی کار ما اشکال ایجاد نکرده است

دسترسی به سرویس های ایمیل سراسری قطع شده است و باید ساعت ها زمان رو برای ارسال و دریافت یک ایمیل ساده گذاشت- دسترسی به پرت های استاندارد که تمام دنیا استفاده میکنند شبیه پرت ssh قطع شده است و عملاً دسترسی به سرورها قطع شده است

استفاده از سرویس های پراکسی که برای پرداخت های آنلاین و دور زدن تحریم ها استفاده میشده بصورت یکجانبه و بدون در نظر گرفتن کاربرد در این زمینه قطع شده است.

واقعاً امیدواریم که فشار های مجلسی ها راهی را بگشاید.

با تشکر از مقاله شما (671973) (moderator1)
 
نوید
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۱۹:۲۴
اون آدمایی که این قدر نمی فهمند شریان ارتباطی حساس کشور نباید از داخل اروپا و آمریکا رد بشه و همه اطلاعات حکومتی و خصوصی ما یه دور دنیا بزنه و با اینترنت ملی مخالفت می کنند همون بهتر که برند . شما هم نگران نباش آقای توکلی کسی با این کارها ضدانقلاب نمی شود، یعنی اگر کسی اعتقادش به انقلاب با چندروز کند شدن ایمیل کم و زیاد می شود همون بهتر که ضدانقلاب بشود. اینجور آدم ها آخرش یه بهانه ای برای ضدانقلاب شدن پیدا می کنند. شما هم رها کن این ژست حمایت از حقوق جوانان و دانشجویانی که شبانه روز مشغول مطالعه هستند را ! این دانشجویانی که ما می بینیم توی دانشگاه به غیر از معدودی که بوسه بر دستانشان می زنم بقیه تو فکر این هستند که آخرین قسمت سریال .... و آخرین فیلم صحنه دار هالیوودی را با اینترنت بی در و پیکر این کشور دانلود کنند و بعد هم هی غرغر که چرا اینقدر سرعتش پایینه !! جمع کنید این بساط ریا را ... (672000) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۶:۱۵:۰۱
اگر 10 نفر مثل این بنده خدا در راس امور کشور باشند ، فاتحه مملکت خوانده است .... والسلام (673291) (moderator1)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۲۳:۵۹
اون مثال بیسکویت که زدی مال ملکه انگلیس نبود دادش . مال ملکه فرانسه بود اون هم زمان انقلاب فرانسه! (672011) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۲۵:۴۹
رادیوکرج ابتکار خدبی داره پیامهای تلفنی مردم رو منتشر میکنه وتحت عنوان پیام مکتوب به مسولین میده شما هم باید اینکار رو انجام بدین چون یقینا"مسولین ارشد این پیامهارو نمیبینن! (672015) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۸:۲۴
ملکه انگلیس نبود مجید جان! مارو آنتوانت بود، ملکه فرانسه! (672046) (moderator1)
 
فرياد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۵۸:۳۹
تو اين همه سال چه كسي راجب چه چيزي پاسخگو بود ؟ (672059) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۰:۱۸:۰۵
برای پیشرفت کشور باید ادراه آن توسط افراد فهم و پرف نگر باشد نه کوتوله ها . آدمی که هنوز نمی فهمد اینتر نت یک شاهراه است، هر چه سرعت در این شاه راه بیشتر و هر چه پهنای باند آن بیشتر باشد ارتباطات بیشتر و در نتیجه توسعه کشور بیشتر است. با این آدمها چه باید کرد؟
فراموش کردم این جمله از کیست که می گوید اگر می خواهی کشوری را ویران کنی بزرگان را کار کوچک و کوچکان را کار بزرگ بده.

ما که حکومت امام زمانی می خواستیم و می گفتیم حکومت اسلامی از سویس و سوئد بهتر است. و بقول امام از دمکراسی غربی خیلی بیشتر است. این شدیم. این فردی که بعنوان ناشناس کامنت گذاشته و ایده عالش کره شمالی است. ببین چی می شه.. تو خود حدیث مفصل بخوان ... (672095) (moderator1)
 
مهری
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۰:۴۸:۳۷
چرا اینترنت را که امکان تماس تلفنی ارزان خانواده ها با بچه های شان است قطع و وصل می کنند؟ جز برای اینکه خشم مردم را بر انگیزند؟ (672154) (moderator1)
 
سعید57
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۲۴:۳۳
با سلام

سایت الف
شما مخاطبین خود را چی فرض کرده اید؟

مگر قطع اینترنت و امیل و این چیزها همین چند روزه ، ابداع یا اجرا شده است؟
چرا تا به امرروز صدایتان در نمی اومد و احتمالا تایید نیز می فرمودید؟
چرا تا به امروز هر دو روز در میان این مو ضوع را مطرح نمی کردید؟
چرا تا به امروز این مسئله را اینقدر پر رنگ نمی کردید ؟

چی شده ؟باز وقت انتخابات است و هنگام رای؟
چی شده باز اینقدر در احقاق حقوق ملت آنهم با یک چیز پیش پا افتاده کاسه داغتر از آش شده اید؟
اگر پاسخگویی اینقدر خوب است و وظیفه مسئولین است ، بهتراست آقای توکلی عزیز پیشدم شوند و پاسخ بفرمایند در این مدت مدید مسئولیتهای مختلف چه دسته گلی بر سر ملت زده اند تا بقیه نیز آداب پاسخگویی فرا گیرند ، آنهم نه اینکه فقط در ایام رای بفکر پاسخ و پاسخگو و مردم و حق و حقوق بیفتیم ، بلکه همواره چنین باشیم که البته اگر بودیم ، چنین نمی شد! (672188) (moderator22)
 
یا حسین
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۵:۰۵
قطع اینترنت دروغه ما اصلا قطع اینترنت نداریم .مگه نون شبه گرسنه بمونید .واجبه به چند تا دختر ایمیل بفرستیت؟.اصلا به رای شما نیازی نیست اقلیت بی مصرف (672210) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۱:۱۰:۲۳
شما ظاهرا نمی فهمی ایننترنت چیه! خیلی از افراد این جامعه درآمد و زندگیشون به اینترنت و کامپیوتر بسته است, من اگر بخواهم با دخترتماس داشته باشم زنگ می زنم نه میل!
معلوم نیست چی مصرف می کنی که تو توهم هستی!
سوال من از شما, شما دقیقا چه کار مفیدی می کنی که احساس می کنی بقیه بی مصرف هستند؟ (672858) (moderator1)
 
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۲۶:۲۱
اگه اینترنت نباشه جنابعالی این کامنت چه جوری توی این سایت گذاشتی ثالثا کدام رسانه توی ایران پیدا میشه حرف هایی که توی سایت ها زده میشه رو بزنه مثل این سایت . درد دل مردم که حداقل زده میشه (673554) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۵:۵۶
هنوز این https ها مشکل دارن به خدا من کار دارم من با این پورت کار می کنم سرعت دانلود از این پورت 2kb/s آخه من باید به کجا شکایت کنم باید چیکار کنم این که نشد وضعش به کارام نمیرسم فایل حجیم رو من با داشتن اینترنت 1 مگ باید با اون سرعت دانلود کنم!!

خدا لعنت کنه مسببین اینکارارو که اون همه از من پول گرفتین بعد این سرویسو میدین و منو از کارو زندگی انداختین
من یک ریال از اون پول مالیات و پول اینترنت و ...رو حلال نمی کنم (672212) (moderator1)
 
پویا
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۰۵:۱۳
اینترنت مشکل داره
فیلترینگ های زمانی خاص خیلی بیخوده دردسار سازه
مردم رو به هچل میندازه
ولی
ولی
شما هم قصدت حمایت از ملت نیست
اگه فردای انتخابات اینترنت قطع بشه شما عمرا بیای حرفی بزنی (672234) (moderator1)
 
دردمند
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۲۵:۰۹
کسانی که کاندید شدند خدایی چند درصدشان درد مردم ما را کشیدند آیا از صبح تا شب واسه یه حقوق مکفی تلاش کردند، هر ماه یه پول زیاد بدون هیچ برنامه ریزی به جیبشون می ره، ما مردم از همه چی محروم شده ایم دیگر شادی در چهره ی مردم پدیدار نیست . (672262) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۲:۵۷:۵۹
ظاهرا عده ای که میدانند اب از سرشان گذشته است بنای لج بازی با ملت و حتی عقلای نظام را پیشه ی خود کرده اند و تنها دلیل ان میتواند منافع مادی کلان باشد .از الف خواهشمندیم برای رسوایی اقایان هزینه های فیلترینگ و هواشی ان را محاسبه کرده و درج نماید. (672315) (moderator1)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۲:۵۰
برای واردات هر کالایی احتیاج به ثبت شفارش از وزارت بازرگانی هست الان سه هفته است میگن سایت ثبتارش برای واردات داره اپدیت میشه و مانع میشوند برای واردات چرا بخاطر اینکه بعد از این مرحله به بانک مراجعه میکنی با ارز دولتی ولی ارزی وجود ندارد ولی نمیگن ارز نداریم میگن اگه توانستی ثبت سفارش کنی ما در خدمتت هستیم به خاطر اینکه ایران تحریم هست نمیتوان کالا را بطور مستقیم برای ایران خرید بلکه به اسم کشورهای دیگه مثل عراق خریداری میشد و تحویل در مناطق ازاد بازرگانی کشور میخریدیم حالا که کالاها با دلار 1900تومانی به بنادر ازاد برای وارد شدن به خاک ایران احتیاج به ثبت سفارش داریم دولت اجازه ورودنمیدهد و می گویند غلط کردی برای مملکت کالا وارد کردی میلیاردها میلیارد کالا در گمرک داره خاک میخوره و خراب میشه میخواهند بازرگانان را نقره داغ کنند که دیگه کسی کالای وارد نکنه و ارز از مملکت خارج نشه در مناطق ازاد و گمرکات ایران اماراتی ها وترکیه ای ها پیشنهاد خرید کالای یک میلیارد تومنی را به 60میلیون تومان میدهند یا باید بفروشی ورشکست شوی یا بریزی دریا و منهدم کنی بدترین تحریم ها تحریمی است خومان از داخل کشور انجام میدهیم
نتیجه

1-تااخر همین ماه انبار اکثر کالاها خالی ازجنس میشود و با کمبود کالاهامواحه خواهیم شد

2- اگر واقعا به دارویی خاصی برای مداوای مریضیتان احتیاج دارید برای تهیه ان اقدام کنید
3-نبود کالاهای واسطه ای برای تولید بقیه کارخانه ها ی داخلی هم فلج خواهند شد
4- یا اصلا دیگر ارزی وجود ندارد که بپردازند یا جنگی جدی در راه است که ارز
را دارند ذخیره میکنند برای روز مبادا

5- پنج هزار قلم کالا را کالا ممنوع ورود کردند که شاید تا 10 هزار قلم برسد مثل کلیه لوازم ارایش و شامپوهاو.. عینک وساعت کلیه لباسهای امادهو... . شرایطی بشه که غلط کرد زمان جنگ ایران و عراق

تازه به حرف عسگر اولادی پیش بینی در مورد 3الی 4 ماه اینده گفته بود پی مبرم (672364) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۵۲:۴۸
اگر نبودن شامپو و ریمل و خط چشم خارجی به معنای قحطی هست پس هیهات که در چند ماه آینده با مشکلات عدیده ای رو برو خواهیم شد . وای اگر شامپوی خارجی به سرمون نزنیم قراره چی بشه ، همه کچل میشیم ؟
برادر جان داروها اکثرآ تاریخ مصرف دارند ، بخصوص داروهای مخصوص بیماری های خاص که اکثراً مدت مصرف پایینی دارند .
برای رفع احساس بدبختی در شما دوست عزیز توصیه می کنم که یه مدتی کمتر به اینترنت سر بزنی ، ماهواره رو هم خاموش کنی و یه هفته ای رو در آرامش زندی کنی تا بفهمی زندگی میگذره سخت یا آسون .

البته ناگفته نماند با بالا رفتن قیمت دلار منم تا مرز سکته پیش رفتم ، هر روز نشسته بودم قیمت هارو رصد می کردم چون کارم با کالای وارداتی مرتبط هست اما کم کم حالم بهتر شد چون راه های جایگزینی پیدا کردم.

میشه بجای التهاب و تشویش به فکر راه های بهتر بود تا قطع نیاز بشه .
این تحریم های جدید اگر درست مدیریت بشه فرصت بسیار استثنایی برای پیشرفت صنعت و علم در داخل کشور هست .
دلار گرون قیمت جلوی واردات کالاهای به درد نخور رو به کشور میگیره ، قدرت رقابت برای تولید کننده داخلی رو با تولید کنندگان خارجی افزایش میده ، بعلاوه مانع از قاچاق کالا میشه چون دیگه برای قاچاقچی ها صرفه اقتصادی نداره و همین موضوع باعث میشه مردم رو بیارن به تولیدات داخلی ...
البته اگر در کنار اینها کشورمون شرکت های خارجی مثل ال جی و سامسونگ و امثالهم رو تحریم کنه و صد البته نظارت رو بر تولید کننده داخلی افزایش بده و با ایجاد فضای رقابتی باعث بشه تا کیفیت ها بالا بره .
از مبتکران و مخترعان برای تولید منابع مورد نیاز صنایع دعت کنه و این فرصت رو به اون ها بده تا چرخ تولید رو از خارج مستقل کنند و با سرمایه گذاری در زیرساخت ها مواد اولیه رو هم در داخل تولید کنند .
تحت این شرایط ظرف 3 تا 5 سال می تونیم به نقطه مطلوبی برسیم و این تحریم ها بی اثر بشه . (673930) (moderator1)
 
حمید 2012
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۵:۰۲:۰۲
به نام خدا
حمید 2012 هستم.
آقا محمد سلام،
اینجانب با مدرک کارشناسی فنی، کارشناسی ارشد MBA دارم و البته به عنوان مدیر پروژه در یک شرکت خصوصی کار می کنم. این ها را محض اطلاع عرض کردم.
هموطن گرامی، معنی گران شدن ارز خارجی و افت جهانی ارزش پول یک کشور در وهله اول ارتباط زیادی با تولید ناخالص ملی و توان داخلی کشور و در وهله دوم با توان رقابتی کشور در سطح بین المللی داره.
بحث ایزوله کردن کشور از سایر کشورها منجر به عدم امکان تعاملات بین المللی، کاهش شدید ارزش صادرات کالا و خدمات می شه. ضمنا نفت هم در این جرگه است.
حالا شما عرض می کنید که ارزش دلار بره بالا و ... . لطفا کمی بیشتر در موضوع تعمق کنید و علت و معلول ها را نگاه کنید و سناریوهای محال عرض نفرمائید.
یک راهنمایی : آیا شما فکر می کنید اگر ارزش دلار معادل 5,000 تومان شود، ارزش لیر ترکیه، یوان، ین، یورو و ... ثابت خواهد ماند و مثلا آیا فکر می کنید نفت را اگر به قیمت ارزی قبلی (با هر ارزی) از ما بخرند، چه اتفاقی برای ارزش صادرات نفتی ما خواهد افتاد.

سناریوی شما، مشکل ریشه ای دارد. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر شما، باید با حفظ ارزش پول داخلی و البته افزایش تعرفه گمرکی کالاهای وارداتی و البته بسیاری تمهیدات دیگر جبران کرد. که البته این راه ها نیز در نهایت منجر به کاهش ارزش پول کشور خواهد شد.
می خواهم بگویم، همه چیز در نهایت متوجه افزایش تولید ناخالص داخلی کشور (کالا + خدمات) است و این ها در سایه مدیریت مناسب، جلوگیری از هدر رفت بودجه کشور و ... می باشد.
یک موضوع می گویم و دوست داشتی درباره اش تحقیق کن و اگر تمایل داشتی با من در ارتباط ایمیلی باش :
اگر درآمد نفتی ما در سال حدود 600 هزار میلیارد تومان است، چرا بودجه دولت تنها 150 هزار میلیارد تومان است. فکر می کنی بقیه اش کجاست و حساب خرجش را چه کسی می داند ؟ ؟؟
آدرس ایمیل من : hamid.barayeporsesh2011@gmail.com (675953) (moderator18)
 
علي اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۵۲:۳۴
محمد جان خوب متوجه شدي
این تحریم های جدید اگر درست مدیریت بشه فرصت بسیار استثنایی برای پیشرفت در داخل کشور هست .
چون هر تحريمي باعث مقداري محدوديت و در نتيجه رانت مي شود. و هر كس از اين رانت استفاده كند خوب برده است.
ثانيا تحريم هميشه به نفع وارد كننده است. در ست است كه كارش را سختر مي كند. اما اولا رقباي ضعيفتر را از ميدان خارج مي كند. ثانيا تحريم شامل كالاهاي مصرفي معمولا نمي شود. يعني كسي لوازم ارايش را كه تحريم نمي كند. اين لوازم صنعتي هستند كه تحريم مي شوند. پس در نتيجه وارد كننده سود مي برد.
و شما خوب درك كرديد. اين تحديد براي شما يك فرصت است . آنرا دريابيد.
موفق باشيد (680347) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۶:۱۲
چند وقت دیگر خواهند گفت جریانی انحرافی با ایجاد نارضایتی قصد داشت مردم را از نظام جدا کند کشف شد درحالیکه بنظر میرسد در قضیه ی اینترنت تمام مسئولان رده بالا به یک تفاهم رسیده اند بر اساس این تفاهم و توافق اعلام نشده عمل میکنند یکی میگوید اینترنت خود جاسوس است دیگری میگوید تا مشکلات امنیتی اینترنت را حل نکنیم کم کردن سرعت و فیلترینگ تنها راه موجود است و آن دیگری میگوید به ما مربوط نمیشود خلاصه همه ی مدیران رده بالا بطور آشکار و پنهان اینترنت را یک عامل تضعیف نظام میدانند وقتی صحبت از امنیت میکنند امنیت کشور مد نظرشان نیست بلکه امنیت خود را در نظر میگیرند و بس (672369) (moderator1)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۲۳:۳۷:۰۲
شما که باید خوشحال باشید ! از وقتی فیلترینگ شدید شده و ... آمار بازدید کنندگان سایت شما هم بالاتر رفته! همین خود من مجبورم هر روز چند بار مطالب سایت های شما رو بخونم. (672373) (moderator1)
 
ف
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۱۸:۴۹
والا ماهم تو همین جامعه زندگی میکنیم اما اکثریت غالب اونا به اینترنت هیچ نیازی ندارن اما برخی چون دائما باید با اینترنت سروکار داشته باشند و این کار نیز بسیار سخت است!!! فکر میکنند که اگر اینترنت نباشه چرخ مملکت خوابیده وفریاد واویلتا بلند میکنند (672419) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۲۴:۲۶
شما یا تو این کشور زندگی نمی کنی یا هنوز مسئولان این کشور رو نشناختی!
بابا به خدا اینا پدر آمریکا رو درآوردن حالا نمیگم با مردم هم اینکارو میکنن ولی خواهشا درست تحلیل کنید و به حاشیه نروید.
از من نصیحت (672423) (moderator1)
 
نیما
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۲۸:۳۹
بنده در این مملکت از هیچ چیز بیشتر عصبانی نمی شوم جز آنکه در خیلی از موارد به ما می خواهند بقبولانند که 7 میلیارد ملت دنیا احمق هستند و نمی فهمند فقط ما می فهیم. (هیچکس نمی فهمد اینترنت و ماهواره و .... بد است فقط ما می فهمیم ، هیچ کس نمی فهمد قلدری و تحریم و جنگ و مرگ خوب است فقط ما می فهمیم) _ سانسور کنید لطفا! شما که دست به سانسورتان خوب است _ (672429) (moderator22)
 
نیما
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۰:۲۹:۴۹
لطفا این جای خالی ای میل را در هنگام نظر دادن بردارید که در این مملکت دیگر ای میل به هیچ کار نیاید. (672430) (moderator1)
 
محمد
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۹:۱۳:۱۰
ملکه انگلیس نبود؛ ماری آنتوانت، ملکه فرانسه بود. (672663) (moderator1)
 
باصفا
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۱۶:۳۱:۰۴
جناب( مردان حق ) اول اینکه امیدوارم از این لقب دو کلمه ای که برای خود گذاشته ای. در هر دو کلمه خداوند کمی( فقط کمی.) به شما مرحمت کند. دوم اینکه اگر شما علاقمند به زندگی در حال و هوای صد سال پیش هستی که اینترنت را غیر ضروری میدانی هم برایت متاسفم وهم نگران سلامتی شما! سوم اینکه کمی استفاده از حق و حقیقت و ایضا مردانگی برایتان خوب است چون توکلی جلوی خود کامگی احمدی نژاد و تفکرات پوسیده اطرافیانشان ایستاده باید به او توهین کنی اگر این ایستادگی امثال توکلی و الف نبود امثال شما نمی گفت تلفن می خواهیم چکار؟ با دود آتش تماس برقرار میکنیم! کامپیوتر دیگه چیه؟ چرتکه که هست! و........... دعا میکنم برای شما. خیلی باید دعا کنم (673316) (moderator1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۵۹:۳۶
من باورم نمیشه که یه چنین مطلبی توی یکی از سایت های مجاز جمهوری اسلامی منتشر شده. واقعا دوس دارم بدونم بعدا چه بر سر نویسنده میاد. این جمله زیری خیلی به من حال داد
اما هیچ توضیح روشنی از سوی هیچ کس در خصوص اینترنت ارائه نمی‌شود. و همین که مردم هیچ پاسخی نمی‌یابند موجب احساس ظلم از سوی منبع قدرتی می‌گردد که «محل تکبر است قدرتی که حتی به پاسخگوئی اعتقادی ندارد و ارتباط خود را با مردم کاملا قطع کرده است.» درست بر خلاف رسالت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، بزرگترین عامل نارضایتی این احساس ظلم هست، نه نفس قطع شدن اینترنت. (673581) (moderator1)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۳:۰۳:۰۷
اولا مجلسیها یقه سفید هستند چرا؟
عیدی انها ایا برابر کارمند است ؟هزینه درمان انها مثل کارمند است و ......
امام علی ایا اول هر چیزی را برای خود می خواست؟
برادران و خواهران ما مکلف هستیم حق را بدانیم و برابر ان قیاس کنیم.
سوال ایا حق مردم را در فشار می گذارد؟ایا می گوید عیدی من اینقدر ولی برای مردم بودجه نداریم؟ایا در برابر قانون تمکین نمیکند و می گوید بودجه مترو را نمی دهم و ....... خوب فکر کنید اشکال کجاست ایا ما واقعا خدا را قبول داریم؟قبل از جواب خوب فکر کن فحش دادن ایا کار یک مومن است چقدر به علی
فحش وناسزا گفتن ولی او به جای فحش گفت حقش را بدید..........و می گفت
خدایا ایا از علی راضی هستی ..... وای به مای ...... (673673) (moderator1)
 
يك صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۰:۵۹:۲۶
يك نگاهي هم به صنعت بكنيد. صنايع يا تعطيل شده اند يا در حال تعطيلي هستند. اين روزها به عنوان يك صنعتگر كه هنوز سر پا مانده ايم هر روز بايد منتظر يك بحران جديد از يكي از ارگانهاي دولتي باشيم.
يك روز به بهانه محيط زيست تهديد به تعطيلي يا جريمه ميشويم. روز ديگر بانك اعتبارات ساليانه را به دلايل نا مشخص قطع ميكند.
يك روز مشكلات گمركي پيدا ميكنيم و براي چيزي كه سالها با يك تعرفه وارد كرده ايم تعرفه جديد و مبالغ كالاي ساخته شده مطالبه ميشود. سازمان حمايت از افزايش قيمتها با تهديد جلوگيري ميكند.
و در اين شرايط توليد كنندگان بايد به جنگ شكستن تحريمها با مخارج سرسام آور كسب و كار در شرايط جديد و بعد از هدف مندي يارانه ها بروند.
هر روز كه ميگذرد فكر ميكنم كه چه گناهي كرده ايم كه بايد مورد اين همه بي مهري قرار بگيريم كه صنعتگر بمانيم و براي عده اي ايجاد اشتغال بكنيم.
اخر كار هم به تعطيلي كشانده شويم و به زمين و زمان بدهكار باشيم. (673787) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۰۶:۱۱
از خودم بدم میاد وقتی که می خوام در مورد مسئله پیش پا افتاده ایی مثه اینترنت و سرعتش نظر بدم ولی ببین با ما چیکار کردن که باید بشینیم و حق مون رو بهشون یادآوری کنیم .
ای خدا ، تو شنوا و دانایی ، بکن آنچه میدانی... (673976) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۶:۳۵:۳۳
ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ
ﻣﺮﮒ ﺑﺮ اﻧﮕﻠﻴﺲ
و ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ اﻭﻧﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺘﻮاﻧﺪ ﻣﺎ ﺭﻭ ﺑﺒﻴﻨﺪ
ﭘﺲ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﺑﻐﻴﺮاﺯ ﻣﺎ (674353) (moderator22)
 
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۰۰:۳۰:۳۴
کسانی که منفی زیاد میگیرند چنانچه به نظری که میدهند واقعا ایمان دارن و در مرحله ایمان هستند مطمئنا آدمهای بزرگی هستند و در آینده در جامعه تاثیر گذار خواهند بود ولی چنانچه از روی تعصبی که از افکار هدفدار دیگران متاثر شده اند در آینده ای نه چندان دور خود را تنها خواهند دید روشنایی در اندیشه بدون وابستگی است (674986) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.