نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 288714
تکنیک‌ های کم هزینه خودروسازی فورد در هند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
فورد موتور با کپی برداری از راهبرد رقیبان آسیایی خود برای فروش بیشتر در هند، قصد دارد از تکنیک‌های کم هزینه ای که برای طراحی مدلهای کامپکت فراگرفته است، برای در این کشور و بازارهای نوظهور دیگر استفاده کند.

به گزارش ایسنا، این خودروساز آمریکایی برای رقابت در هند که در آن خودروهای کوچک و ارزان قیمت قوی محبوبیت دارند و بازار خودرو تحت نفوذ خودروسازان ژاپنی مانند ماروتی سوزوکی هند و هیوندای موتور است، به سختی تلاش می‌کند.

این خودروساز سال مالی گذشته تنها ۷۵ هزار خودرو فروخت که در مقایسه با فروش برند ماروتی سوزوکی بسیار ناچیز بود و سهم سه درصدی این خودروساز از بازار خودروهای سواری هند، یکی از کوچکترین‌ها در میان خودروسازان خارجی است. فورد قصد دارد با عرضه مدل کوچک "فیگو اسپایر" که نخستین خودروی ویژه هند است، سهم بازارش را گسترش دهد. موتور قوی و دارای مصرف سوخت بهینه این خودرو در مدلهای دیگری که فورد قصد دارد به آفریقا و آسیای جنوب شرقی صادر کند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جان لانزدیل، مدیر برنامه خودروی بی فورد در آسیا اقیانوسیه به رویترز گفت: ما برای یافتن راهکارهای مهندسی با هزینه پایین‌تر از میزانی که معمولا قادر به انجام هستیم، به چالش کشیده شدیم. هند بازاری است که حتی بیشتر از برزیل نیازمند راهبردهای هزینه و ساختارهای هزینه کمتر از نقاط دیگر است.

خودروهای بی که به عنوان خودروهای کامپکت تعریف می‌شوند، کلید رشد خودروسازانی مانند فورد در هند و سایر بازارهای نوظهور هستند. طبق پیش بینی تحلیلگران موسسه آی اچ اس اتوموتیو، فروش جهانی چنین خودروهایی تا سال ۲۰۲۰ بیش از یک سوم رشد کرده و به ۱۱.۴ میلیون دستگاه می‌رسد.

انتظار می‌رود هند تا سال ۲۰۲۰ که فروش خودروهای بی دو برابر شده و به حدود ۱.۷۳ میلیون دستگاه می‌رسد، سومین بازار بزرگ خودروی جهان شود.

فورد در آستانه عرضه "اسپایر"، قیمتش را اعلام نکرده است اما مدیران این شرکت اظهار کرده اند که ۸۰ درصد از قطعات این خودرو در داخل هند تولید شده تا قیمت آن را پایین نگه دارد.
 
کلمات کلیدی : خودرو، فورد
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۴ ۰۸:۱۶:۲۵
کاش فورد به ایران هم بیاید. (3115722) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.