توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 485436
برنامه‌های آینده شرکت خودروسازی هیوندا
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۴
در حاشیه مراسم رونمایی از مدل ساب‌کامپکت کونا در مجموعه موتور استودیوی هیوندای در فاصله‌ای دور از مرکز شهر سئول، این خودروساز کره‌ای از برنامه‌های عمده‌اش برای توسعه مدل‌های شاسی‌بلند در خط تولید نیز پرده برداشت. مسئولان اجرایی هیوندای از تمایل این کمپانی برای داشتن مجموعه‌ای کامل از شاسی‌بلند، شامل یک مدل کوچکتر سگمنت A در سطحی پایین‌تر از «کونا» و همین‌طور یک شاسی‌بلند در سگمنت E، در موقعیتی بالاتر از سانتافه خبر داده‌اند.

به گزارش پدال، در حالی که «کونا» می‌خواهد نسل موسوم به «هزاره» و کسانی که یک زندگی پرجنب‌وجوش دارند را تحت‌تأثیر قرار دهد، هیوندای این موضوع را نیز تشخیص داده که باید مطابق با نیاز و تمایل روزافزون بازار خودرو، به سمت کر‌اس‌اورها قدم بردارد؛ چرا که در غیر این صورت، از سایر خودروسازان در سطح جهانی عقب خواهد ماند. البته مقامات هیوندای، در همین حال به این موضوع اشاره کرده‌اند که این کمپانی همچنان به تعهداتش در خصوص توسعه پیشرانه‌های هیبریدی، تمام‌الکتریکی و پیل‌ سوختی هیدروژنی وفادار می‌ماند. طبق گفته هیوندای، در مجموع تا سال ۲۰۲۰، تعداد ۳۱ مدل جدید از این خودروساز ارائه خواهد شد:

ما روزهایی را که فقط به ارائه یک خودروی خوب و با کیفیت مناسب فکر می‌کردیم، پشت‌سر گذاشته‌ایم و در حال حاضر به یک حمل‌ونقل خوب، پاک و با قابلیت‌های ارتباطی فکر می‌کنیم. برنامه داریم تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴ خودروی کره‌ای به صورت الکتریکی یا پیل‌سوختی ارائه کنیم. ضمن اینکه به توسعه زیرساخت‌های هیدروژنی و بهبود ظرفیت باتری‌های الکتریکی متعهد هستیم.

در نتیجه، شنیده‌های قبلی در این زمینه تأیید می‌شود و شروع این استراتژی با مدل «کونا» خواهد بود. هیوندای درنظر دارد که دو مدل هیدروژنی و تمام‌الکتریکی از کونا در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به خط تولید ببرد. گفته می‌شود که دامنه مسافت مدل تمام‌الکتریکی حداقل برابر ۳۹۰ کیلومتر خواهد بود؛ یعنی تقریباً معادل مسافتی که شورولت بولت می‌تواند با یک بار شارژ باتری‌هایش بپیماید. دامنه مسافت شورولت بولت در حال حاضر برابر ۳۸۳ کیلومتر است که به میزان قابل‌توجهی از مسافت ۲۰۰ کیلومتری در هیوندای آیونیک بیشتر است.

در زمینه رانندگی خودکار، کارهای بزرگی در دست اقدام است و هیوندای در حال حاضر تکنولوژی سطح ۴ خودران را در یک «آیونیک» آزمایش می‌کند. البته هیوندای هنوز به مشکلات بزرگی در این زمینه اذعان می‌کند؛ از جمله عدم وجود قابلیت‌های لازم در زیرساخت‌های کنونی و همین‌طور، نیاز به استانداردهای بالای ایمنی.

بازار خودروهای اسپورت محدودیت‌های خاص خود را دارد و هیوندای نیز این موضوع را تصدیق می‌کند، امّا در عین حال، برای توسعه خودروهای اسپورت همراه با دیگر خودروسازان، به‌ویژه آنهایی که تکنولوژی EV را به خدمت می‌گیرند، آمادگی دارد. اولین قدم کلی در جهت پرفورمنس در محصولات هیوندای، گسترش مدل‌های سری N است؛ برندی که این کمپانی کره‌ای برای منظور انتخاب کرده و هم‌اکنون با i30N در سری رالی WRC شرکت می‌کند.
 
کلمات کلیدی : خودروسازی، هیوندا، شاسی بلند
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.