نظر منتشر شده
۱۶۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 330176
همانطور که آلمان‌ها دیگر نمی‌روند/ ایرانیان هم به دُبی و ترکیه سفر نکنند
بخش اجتماعی الف، 18 بهمن 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
یک استاد گردشگری با تایید این نکته که ترکیه امنیت لازم برای گردشگران را ندارد و دولت این کشور برای مهار اعتراضات، پلیس را روانه خیابانها و کوچه‌ها کرده است، گفت: مردم به ترکیه و دُبی سفر نکنند همانطور که آلمانها دیگر به ترکیه نمی‌روند.

گردشگری در دهه‌های اخیر به منبع درآمد بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز گردشگران و ارائه خدمات مطلوب و مناسب در کنار داشته‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و از همه مهمتر امنیت و آرامش از جمله مهمترین مواردی است که افراد در هر نقطه ای از دنیا برای انتخاب مقصد سفر خود مدنظر قرار می‌دهند.

تلاش کشورها برای ایجاد احساس امنیت و آرامش و جذب گردشگران بیشتر در بازار رقابت جهانی در حالی ادامه دارد که تروریسم و جنگ افروزی برخی مناطقی را که دیروز یکی از پرجاذبه ترین مقصد برای گردشگران شناخته می‌شد را در بر گرفته است، براساس اخبار و گزارش‌هایی که هر روز منتشر می‌شود، انفجار بمب، درگیری گروه‌های داخلی با ماموران نظامی، حملات انتحاری و تردد تروریست‌ها از مرز ترکیه این کشور را در مرز ورشکستگی گردشگری قرار داده است.

در این رابطه محمدتقی رهنمایی - استاد گردشگری با تایید این نکته که ترکیه امنیت لازم برای گردشگران را ندارد، می‌افزاید: اصل اول توسعه گردشگری در هر کشور، وجود امنیت است، امنیت مقوله‌ای است که در دو بعد عمومی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و آنچه در ارتباط با مقوله گردشگری اهمیت دارد، امنیت عمومی کشورهاست.

وی با اشاره به جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ترکیه، می‌گوید: ترکیه مفصل ارتباط بین فرهنگ شرق و غرب است و گردشگران بسیاری از تمامی نقاط جهان برای بازدید از این جاذبه‌ها به این کشور سفر می‌کردند.

رهنمایی اینگونه ادامه می‌دهد: ترکیه همانند ایران کشوری است با اقوام متعدد، با این تفاوت که اقوامی که در ایران زندگی می‌کنند و به ۲۱ گویش مختلف سخن می‌گویند، در کنار باور داشتن به قومیت خود، به ایرانی بودن افتخار می‌کنند، اما در ترکیه موضوع قومیت به این شکل نیست، سردمداران این کشور می‌خواهند کردها و ترکمن‌ها را هم ترک کنند، این زیاده طلبی‌ها و تعصب ترکی، دلیل مهمی برای مقاومت سایر اقوام و ایجاد تنش و درگیری در این کشور است، موضوعی که امنیت گردشگران را هم به خطر می‌اندازد.

این استاد دانشگاه معتقد است: ترکیه در دوران گذار بحرانی قرار دارد و حکومت این کشور درصدد برگرداندن نشانه‌های عثمانی و تمرکز قدرت در یک جناح است، موضوعی که حتی مقاومت ترک‌ها را هم به دنبال داشته است، موضوع این است که ترکیه سازگاری لازم برای پذیرش اقلیت‌های قومی را ندارد.

وی تصریح می‌کند: درگیری‌های قومی که امروز به شکل بسیار بارز و گسترده در ترکیه مشاهده می‌کنیم، امنیت این کشور را با خطر جدی مواجه کرده است، این در حالی است که ناامنی، مهمترین آسیب و دلیل برای عدم توسعه گردشگری تلقی می‌شود به شکلی که حتی پرتاب یک ترقه کوچک، نگرانی و دغدغه مردمی که برای تفریح و گذراندن اوقات سفر کرده اند، را به دنبال دارد.

بی‌تردید تلاش برای بازگرداندن امنیت و خاموش کردن صدای اعتراض گروه‌های مختلف، نیازمند حضور نیروهای نظامی و امنیتی است، موضوعی که امروز در ترکیه شاهد آن هستیم و دولت این کشور برای مهار اعتراضات پلیس را روانه خیابانها و کوچه‌ها کرده است، فضای ترس و خشونتی که گردشگران بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و غربی با آن نامانوس هستند.

رهنمایی در ادامه این بحث با تاکید بر اینکه ترکیه با وجود فضای امنیتی فعلی و حضور دائمی نیروهای نظامی در شهرها، مقصد مناسبی برای گردشگری نیست، می گوید: آلمانی‌ها و روس‌ها بیشترین گردشگران ترکیه را تشکیل می دادند، اما در چند ماه اخیر با توجه به مسائلی که بین دو دولت ترکیه و روسیه به وجود آمد، بیشتر گردشگران روس، ترکیه را از لیست مقاصد سفر خود حذف کردند و آلمانی‌ها هم به دلیل اینکه ملت محافظه کاری هستند از سفر به ترکیه صرف نظر کرده اند.

این استاد دانشگاه تاکید می کند: هرچند تمام این مسائل و موضوعات اعم از ناامنی و درگیری برای سفر نکردن به ترکیه کافی است، اما موضوع مهمی که نباید از آن به سادگی گذشت، نگاه منفی ترک‌ها به ایرانی‌ها است، مردم ما باید این را بدانند که اگر در ترکیه رفتار خوبی با آنها می شود و خوشرویی می‌بینند، دلیل آن پول است نه هیچ چیز دیگر، این یک موضوع ریشه‌ای است، ترک‌ها با ایرانی‌ها میانه خوبی ندارند و اگر شما پول نداشته باشید در این کشور روی خوش نمی‌بینید.

وی اضافه می‌کند: احترام به ایرانی‌ها در ترکیه یک موضوع ظاهری است، مردم ما باید این واقعیت را بدانند و ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند.

رهنمائی می‌گوید: نه فقط درباره ترکیه بلکه در رابطه با دُبی هم مردم باید به این شناخت برسند و از سفر به این کشورها صرفنظر کنند توصیه بنده به همه ایرانی‌ها این است که به این کشورها سفر نکنند.

به گزارش میراث فرهنگی، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به اینکه گردشگری یکی از اصلی ترین و مهمترین منابع درآمد کشور ترکیه در چند سال اخیر بوده است، کاهش تقاضای سفر به این کشور، زیان اقتصادی و کاهش درآمد را به دنبال خواهد داشت، موضوعی که مسئولین گردشگری این کشور را به چاره اندیشی واداشته است، هر چند ارائه تورهای ارزان قیمت و تبلیغات گسترده در فضای مجازی برای جذب گردشگران هم راه به جایی نبرده است و آمارها از کاهش تقاضای سفر به ترکیه حکایت دارد.
 
کلمات کلیدی : كمپين ايرانی تحريم سفر به كشورهای حامی داعش
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۴:۴۳
نمیشه که آقا
پس اگر اینا نرن، کی بیاد پز رفتن به ترکیه و دبی رو بده (3529672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۳:۲۴
حسودي هااااا!! (3529963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۱۵:۴۵
بحث پز دادن نیست برادر! نری ترکیه و دبی، پس چیکار کنی؟ شما یک تفریح داخل این مملک نشون یده تا بنده هزاران لایک بهت اعطا کنم
تنها تفریحمون شده رستوران رفتن و خوردن (3529988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۰:۵۶:۲۸
تا تفریح رو چی بدونی!! اگه به طبیعته که طبیعت ایران عالی ، اگه به فساد و فحشاست که اون حرف دیگه است (3531016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۲:۲۶
کجای طبیعنت ایران رو میگی عالیه .....دریا رو که صدها کیلومتر باید بری تا یک باریکه رو برای استفاده عمومی پیدا کنی اونجا هم پره از سرنگ و ته سیگار و آشغال که حالت بد میشه توی اون ساحل راه بری حتی (3532923) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۲ ۱۱:۱۱:۴۹
خوب خودتون میریزید حسن روحانی که نمیاد بریزه نریزید خوب شعور داشته باشید این همه سطل زباله گذاشتن بریزید اون تو از .... نمیریزید توی سطل زباله شمال رفتن هاتون رو دیدیم دیگه کیسه زباله و درخت و اتیش می زنید و شاخه ها رو میشکونید برای مملکتتون ارزش قائل نیستید برای ترکیه ارزش قائلید (3818692) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۴:۰۶
كاملا موافقم (3531061) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۲:۰۲:۳۷
سلام دوست گرامی
من منعی به سفر شما جهت تفریح در کشورهای دیگر نمی بینم ولی درست است که ادم به جایی سفر کند که به شخصیت انسان احترام بگذارند نه اینکه به خاطر کوچکترین چیز توهین شود .
اما درمورد تفریح در ایران اگر کمی بررسی کنید به خدا بهتر از ترکیه و دبی جای تفریح در ایران است که چنان لذتی ببری که اسم این کشورها را از یاد ببری
ترکیه آثار باستانی زیادی دارد و دیدنی خودم به جهت ماموریت های کاری چند سفر داشتم رفتم دیدم ولی بهتر از انها در ایران هست در جاجای ایران آثار باستانی است و اگر دبی رفتی حتما برو موزه اش را ببین کلا فقط به شتر ختم می شود
از اینکه مدیران میراث فرهنگی و دولتها به امر گردشگری و رفاه کوتاهی می کنند جای بحث نیست و برای اینکار ابتکار عمل ندارند هم کلا می پذیرم و لی دوست من هزینه سفر در ایران و دیگر کشورها با حدودا شرایط یکسان خیلی تفاوت دارد ولی در عوض کشور خودت هست و هموطن تو از مسافرت تو سود می بره ودر پایان بازهم می گم مسافرت خوبه و جای سفر خوبتر
ممنونم (3531207) (alef-11)
 
ایران
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۰۱:۴۳:۳۷
اتفاقا به همین دلیل سفر خارجی خوبه.کشوری مثل ترکیه که سالی 40 میلیون توریست خارجی داره خیلی بهتر با توریست برخورد میکنن ولی حالا شما برو شمال همه می خوان سو استفاده کنن.ما اصلا مردم مهمان پذیری نیستیم. (3532520) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۲:۲۶:۳۹
ميدانى در تهران بيش از يكصد جاى گردشگرى است . (3531269) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۵:۱۰:۰۰
شما رفت و برگشت پرواز بندرعباست میشه 550 هزارتومن، با همین قیمت میتونی بری استانبول و برگردی. به موقع میری و برمیگردی. آدم چرا نره (3531679) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۰:۰۱:۰۰
بابا فقط مگه این دو کشورند؟ قبرس اذربایجان ارمنستان و .... حتی خود روسیه بسیار دیدنیه توی فصل گرم سال. (3532180) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۰:۵۳:۴۳
البته فوقش اونم تو شمال (3532262) (alef-11)
 
مودی
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۷:۰۷
این حرف شما و تایید کننده هاتون نشون میده دقیقا که دنبال چه نوع تفریحاتی هستین.... (3533112) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۲:۰۰
بحث پز نیست. بحث اینه که وقتی تو داخل احترام کافی نمیبینند میرند اونجا. کلا دیدن دنیا که بد نیست. اما متاسفانه ما همیشه صورت مسئله ها رو پاک می کنیم.
دبی رو نمیدونم اما استانبول شهری تاریخیه که ارزش دیدن داره.
اما شما یه سر به شهرهای تاریخی خودمون مثل شیراز بزن. قابل مقایسه نیستند (3530016) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۳:۴۰
یعنی تو داخل احرتام نمیبینن بعدش توی دبی و ترکیه توسط پلیساشون احترام میبینن؟؟اما خبرای که میرسه برعکسه ها (3531531) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۰۸:۳۱:۵۷
حمید جان شما توی دبی ممکنه اصلا یک هفته اونجا باشی و یک پلیس هم نبینی حتی ماشینها هم بوق نمیزنن برادر مشخصه هیچ جا نرفتیا ...پاشو پاشو یه دوری بزن داداش (3542883) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۴:۲۰
پوتین مثل صدام میمونه، در استراتژی افتضاح است، ولی‌ در تاکتیک استاد... روسیه به شدت دچار مضیقه دلار و ارز به خاطر کاهش شدید قیمت نفت هست... هر سال میلیونها نفر از مردم روسیه برای فرار از سرمای روسیه و کمی‌ کشیدن تام زندگی‌ و سرویس غربی، به ترکیه، مصر، با دبی سفر میکردند و میلیاردها دلار ناا یاب را در بازارهای استانبول و آنتالیا و شرم لکشیخ خرج تفریحات آنچنانی میکردند(ایرانیها به دلایل فرهنگی‌ و مذهبی‌ حتی یک دهم روسا حتی در ترکیه خرج نمیکننند).. ولی‌ حالا پوتین با یک بهانه خوب با یک تیر دو نشان زد، هم به بهانه اختلاف با ترکیه، آن را تحریم کرد و خود را قهرمان ملی‌ روسا جای زد، ولی‌ بزرگتین هدف، یعنی صرفه جویی ارزی برای دولت روسیه حاصل شد، یادمان باشد که ترکیه تنها کشوری بود که برای پذیرش شهروندان رؤس، نیاز به ویزا نبود... (3530064) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۳:۰۴
طعم مجیدجان ونه تام (3531608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۰۰:۳۰
در اين شرايط خطرناك وظيفه دولت و وزارت خارجه است كه براى حفظ امنيت و سلامتى شهروندان ايرانى رسماً اعلام كنند كه سفر به تركيه خطرناك و سفر به دبى نيز مصلحت نميباشد . (3530076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۵:۲۸
اگر به دولت باشه كه هيچ جاي دنيا امنيت ايران رو نداره . پس لطفا از جاتون تكون نخوريد! (3531062) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۲ ۱۱:۱۵:۳۶
ببخشید توی ایران شما داعش می بینی؟؟؟ خوب برو داعشی ها تیکه تیکتون کنه راحت بشید برید اون دنیا خوشتون میاد دیگه شما با خودتون لج می کنید مثلا میخواید با دولت محالفت کنید فکر می کنید به حالشون فرقی می کنه عین خیالشون نیستش. (3818713) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۵:۲۹
ببخشید بعد میشه بفرمایید مردم اینجاها نرن کجا برن؟؟؟؟؟؟ استرلیا با 23 میلیون خوبه؟؟یا خیلی جاهای دیگه با کلی دوندگی برای ویزا و یا بعضا تفاوت 10 برابری قیمت.داخل که هیچ تفریحی نیست. کل تفریح مردم همین ترکیه و دبی شده.کسایی که اینجور ایده ها به ذهنشون میرسه کسایی هستند که مرفه بی درد هستند و حتی بعضا پاسپورت کشور دیگه ای رو دارند. و هیچی از اوضاع قشر عادی نمی دانند. (3531114) (alef-11)
 
آریو سوئد
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۷:۲۴
شما کافیست سری به سوئد، یونان ،ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و آلمان بزنی تا ببینی چقدر توریست روس به این کشورها مسافرت میکنند. انگار خیلی بی اطلاعی. (3531707) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۷:۳۰:۲۵
با ارز دولتی؟ (3533898) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۲:۱۵
دبی و ترکیه رفتن ، پز دادن نداره مگر اینکه طرف ..... (3530152) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۳:۴۰
کسی با رفتن دبی و ترکیه پز نمی ده. بهتره اینقدر روایطمون رو با کشورهای دیگه خوب کنیم که سفر بدون ویزا و کاغذ بازی برای ایرانیان به اون کشورها فراهم بشه (3530156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۰۰:۵۰
من یکی از دوستام رفته ترکیه تحریمش کردم بهش گفتم برو نوکری همونا رو بکن دوست اینجوری نمیخام هر کسی اگر وظیفه خودش رو بدونه اینا مجبور میشن یا مخفیانه بروند یا این کار رو نکنن چرا باید با کسی دوست باشم که میره پول به جیب تروریستا و دشمن من میریزه؟ شرافت گوهر گرانبهایی است. (3530174) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۱:۱۵:۱۴
من تا الآن ندیده ام گردشگران در ترکیه برای دستشویی سر صف باشند!! ولی ایران ......

کارشناس عزیز برو تخت جمشید و نقش رجب و طاق بستان ببین امکانات ما چیه . (3530515) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۴:۰۷:۳۴
ديگه تركيه رفتن پز نداره، مردم عروسيهاشونو هم ميبرن تركيه رو كشتي برگزار مي كنن (3530559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۹:۲۸:۱۵
مردم چه قدر پولدار شدن به خدا !!!! (3532124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۴۴:۰۴
هر کسی حق داره در چارچوب قانون هر طور که میخواد زندگی کنه.صج که پول داشته باشن هر جا که بخوان میرن و کسانی هم که پول نداشته باشن که غیر از پارک محل جایی نمیتونن برن.
در ضمن این آقای کارشناس گفته احترام به ایرانی ها در ترکیه ظاهریه! خوب برادر من موضوع اینجاست که این احترام ظاهری در فرودگاه ها و مراکز گردشگری ترکیه و دبی خیلی بیشتر از احترام واقعیه که تویه بعضی فرودگاه ها و اماکن تاریخی و تفریحی کشور خودمون وجود داره . (3529689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۵۰:۳۲
نظر ادمهای سطحی که فقط فکر خودشون هستند چه قدر ادم می تونه ضعیف باشه که اگر پول داشت هر طور دلش می خواهد زندگی کند به مردم کشور و به دشمنی دشمنها بی توجه فقط فکر اینه که جون پول داره حق داره ایا لحظه ای فکر نمی کنی که به زودی خاک میشی خاک بفهم (3529936) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۴:۳۶
چه افتخاری بالاتر که ادم بره پول بریزه به جیب تروریست های داعش و ااعراب! بشتابید سریعتر برید تا تموم نشده (3529967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۸:۱۶
اینایی که میرن دبی و ترکیه حقشونه که عرب ها و عثمانی ها تو فرودگاه بهشون بی احترامی کنن . (3530131) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۲:۳۴:۲۵
لازم به یادآوری است :
به اونایی که بی احترامی شد در فرودگاه عبرستان ، حجاج گرامی بودن و الا به غیر حجاج تا به حال گزارش بی احترامی و ... به سیار گردشگران ایرانی ، مخابره نشده!!!
راستی سفر حج اعم از عمره و تمتع هم پول ریختن تو جیب تروریستاست ، چرا کاملا ممنوع نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3531287) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۹:۰۱
اونا که می‌رن مکه چی‌؟ (3531372) (alef-11)
 
ایران
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۰۱:۴۹:۲۱
رفتیم و هیچ بی احترامی ندیدیم.هرچه بود فرهنگ و تمدن و احترام بود.به خصوص د رترکیه.شما ناراحت نشو (3532524) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۴ ۰۰:۰۰:۳۰
کی توی فرودگاه ترکها به ایرانیها بی احترامی شده ؟
سعودی رو با ترکیه قاطی نکن جانم
من دوبار به ترکیه رفتم ازشون بی احترامی ندیدم (3540529) (alef-11)
 
یک خوزی
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۳۹:۳۴
درسته، کسی نمیتونه به مردم چیزی دیکته کنه؛
اما این مقاله فقط میخواد یک پرسش داشته باشه که:
"پس خرد جمعی و درک صحیح از منافع ملی از سوی مردم چی میشه" !؟
اونی که اختلاس میکنه و از قدرت سوء استفاده میکنه خائنه؛
اونی که با ندانم کاری و لجبازی سیاسی، منافع ملی و سرنوشت مردم رو به بازی میگیره خائنه؛
اونی که ...
مردم چی!؟
اونایی که حاضر نیستن پشت کشور بایستن و برای نشان دادن همصدایی در برابر دشمن چند وقتی قید "چیز!" رو بزنن، چه هستن!؟ (3530371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۵۲:۳۴
این استاد فرموده آب در آسیاب دشمن نریزید. همین ! فهمیدنش خیلی سخت نیست (3530401) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۴:۰۹:۰۱
چند وقتيه كه احترام ظاهري هم به ايرانيها در تركيه كم شده و جايش داره كم كم با بي احترامي پر ميشه (3530560) (alef-13)
 
نرویم
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۹:۰۷:۲۳
دلیل نویسنده
برای منع رفتن زیاد کارساز و جالب نیست
واقعیت امر اینست که
همه مردم ایران
باید
با اتحاد و همدلی بسوی آینده ای روشن و دنیای مترقی گام برداریم
نه اینکه هر کسی بفکر خویشتن باشد
اگر همه مردم
فقط دو سال به هیچ جایی نروند
اتفاق خاصی برایمان نمی افتد
اما ماحصل اینکار صرفه جویی و هدر ندادن میلیاردها دلار است
که هرساله برای سفر به ترکیه
هدر میدهیم
درست است که ایران خودمان در این 37 سال
مظلوم و محجور و فراموش شده افتاده
و رسیدگی نکرده اند
باید بفکر جذب توریست باشیم تا مثل ترکیه و مالزی
درآمدهای غیرنفتی را زیاد کنیم
و ثروت ملی را بیشتر کنیم
فقط همه با هم باید نرویم (3530773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۹:۱۲
احترام به هر ملتي رابطه مستقيم به دولت داره ، اگر دولتي در جوامع بين المللي محترم باشه ، مردم آن كشور هم محترم خواهند بود و بالعكس (3531066) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۴:۲۰
پس چرا شماها اینقدر به کربلا و مکه رفتن مردم گیر میدین؟ (3531389) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۴۹:۵۷
می فرماید اگر در ترکیه پول نداشته باشید روی خوش به شما نشان نمی دهند؟!!!!
میشه بفرمایند در کجا بدون پول رو ی خوش نشان میدهند؟
در ایران خودمان اگر بدون پول باشی کجا روی خوش نشان می دهند؟ (3529698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۹:۴۷
دولت هم میبایست بجای اینکه بنادر دبی را به واسطه ورود کالا بین ایران و سایر کشورها بکند از بنادر عمان استفاده کند که رابطه بهتری با ایران دارند . (3530134) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۰:۰۱:۳۳
آقا میشه یک نفر بگه چرا انقدر بنادر عمان مطرح میشه! شما تبلیغات چی هستید یا تو بندر عمان سرمایه گذاری کردید. اون موقع تحریم بودیم از بنادر امارات مجبور بودیم استفاده کنیم، حالا که تحریم نیستیم چرا نباید از بنادر خودمون استفاده کنیم. (3530894) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۴:۰۹:۵۳
به قول دكتر دوليتل، پول بلاست ولي داشتنش از نداشتنش بهتره (3530561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۰:۳۱
ترکیه و دبی نریم کجا بریم پس؟ هرجا دیگه بری گرون در میاد (3529699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۰:۱۹
بری ترکیه و دبی ، 2 تومن خرجت میشه ، بری گیلان و مازندران باید توی 1 هفته 4 میلیون خرج کنی !!!!! (3529957) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۵۳:۵۷
حتمن آدم باید خارج برود ؟ چرا ایران گردی نکنیم؟ (3530404) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۷:۳۶:۱۵
گشتیم تموم شد (3533909) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۸:۰۸:۵۲
این نظر یکم برایم جالب بود.
منتها یک سوال دارم ؟ دوستان عزیزم، آیا شما همه ایران خودمان را دیده اید؟
احتمالا اکثر هموطنان، چالوس و نوشهر و اصفهان و شیراز ... را دیده اند اما آیا اردبیل زیبای شمال غرب، لرستان با آن جاذبه های طبیعی فوق العاده، ییلاقات گرگان و غرب گیلان، کویر فوق العاده مرکزی، آبشارهای بی نظیر و ... را دیده اید؟

طبیعی است که خیلی ها دوست داشته باشند جاهای زیبای دنیا را ببینند، اما ترکیه و دبی، چقدر از این زیبایی ها را دارند؟ چرا وقتی ایران خودمان را ندیده ایم، فقط برای اینکه بگوییم " خارج" هم رفته ایم حتما باید بریم ترکیه... اگر پول نداریم خب بریم ایران گردی، اگر هم پول داریم خب برید، مصر برید ایتالیا برید چین برید اسپانیا ... این همه جای دیدنی توی دنیا هست. وقتی ترکیه امنیت نداشته باشه، می خواید برید چکار؟ (3530662) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۹:۳۶
هنوز عید نشده نگاه کنید ببینید تورهای گردشگری وهمچنین هتلها ورستورانها واهالی شهرهای توریست پذیر چه کیسه های گشادی برای سر کیسه کردن ملت دوخته وآماده کرده اند !! (3531047) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۷:۵۵
باکو -ارمنستان-گرجستان - تاجیکستان اینجا ه فکر نمیکنم گرون باشه (3531546) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۱:۱۰
نمیشه که آقا! کنسرت خانوم گوگوش! کنسرت استاد ابی! مناظر "طبیعی" آنتالیا! نمیشه که! (3529700) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۹:۴۳
من فکر میکنم حالا که دولت مصمم که رابطه آسیب دیده با جهان رو ترمیم بکنه که این خودش ضربه بزرگی به کشورهای واسطه مثل ترکیه و امارات هستش مردم هم باید با یک عضم ملی با سفر نکردن به این کشورها ضربه دوم رو محکمتر بهشون وارد کنن تا کشور عزیزمون به جایگاه واقعی خودش در جهان و منطقه برگرده .... (3529716) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۷:۰۱
عزیز من استانبول سومین مقصد گردشگری دنیاست، چرا ما ایرانیا فکر میکنیم اقتصاد ترکیه وابسته به ماست، اتفاقا ترکیه و دبی برای ما ارزانترین مسیر کالا و گردشگری هست. (3530129) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۶:۴۹:۵۱
آیا جایگاه واقعی کشور باید با ضربه زدن به همسایه ها به دست میاد؟ (3530595) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۳:۱۹
همسایه هایی که دشمنی کنن بله باید ضربه زد بهشون (3531564) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۰۱:۳۷
هزار دلیل واهی آوردی که به ترکیه سفر نکنید و آخر سر بدون دلیل گفتی که به دبی و این ! کشورها هم سفر نکنید اولا این کشورها یعنی کدام ها؟ و اگر قراره نظر بدی علت را باید بگویی معلوم میشود در مورد ترکیه هم علتهایی که شمردی کذب است و از حسادت و عدم مدیریت خودتان در داخل نشات می گیرد میشه این استاد گردشگری بفرماید خودشان چه کرده اند که از دیگران انتقاد می کنند (3529720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۹:۳۸
بنده از شما دوستان پانترک جای نویسنده عذرخواهی می کنم هیچ اجباری در نرفتن نیست تشریبف ببرید از تروریستها حمایت کنید داعش تو را می طلبد (3529978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۵۸:۳۹
حسادت!!!؟
کسر شانم می شود به ترکیه فکر کنم، چه رسد به حسادت!
آخه داعش و جیش الهنتوش حسادت دارد دکتر!؟
کمی میهن دوستی هم چاشنی عقل و سخن دوستان شود، بد نیست! (3530410) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۴:۱۱:۵۱
شما برو آقا چرا ناراحت مي شي، ايشان نظرش رو گفته شما هم اگر موافق نيستي گوش نكن (3530563) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۹:۵۰:۴۶
احسنت (3530866) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۰۸:۵۶
کمپین تحریم سفر به حامیان داعش + (3529732) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۹:۳۳
همون کمپین خریدن خودروی صفر ممنوع واسه ما کافی بود.لطفا ایده خنده دار ندهید. (3531132) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۱۹:۴۴
دلتون خوشه واقعا. ما تو شهر خودمون هم زندانی هستیم بخوای چهار تا خیابون بری برگردی می شه ده دوازده هزار تومن اون وقت شما داری حرف از سفر به دوبی و ترکیه می زنی؟ حداقل حقوق درست و حسابی بدین تا اگه سفر نکنیم انتخابمون آگاهانه باشه و ارزش داشته باشه! (3529744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۵۶:۱۶
موضوع این مقاله شما که توان سفر درون شهری هم نداری نیست پس نیازی به اظهار نظرتان هم نیست که منتظرین حقوقتان زیاد شود (3529948) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۸:۳۵:۲۸
نیازی به اظهارنظر متکبرانه شما هم نبود. یعنی فقط شما نازپرورده ها اینجا حق نظر دادن دارین؟ (3532059) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۰:۵۴
چه اشکالی دارد یکی از جزایر زیبای خایج فارس که متعلق به ایران است را مثل خیلی جاهای دنیا جزیره آزاد و توریستی کنند و همه امکانات تفریحی و رفاهی و اقتصادی تهیه کنند تا حتی برای توریستهای اروپا و امریکایی جذاب باشد و این کار در وهله اول باعث درامد زایی برای کشور ودوم محلی برای خود هموطنان میشود که به جای تایلند و قبرس و دبی و آنتالیا در خاک خودشون با احترام پولشونو خرج کنند و لذت ببرند.فکر نکنید که ایرانی هایی که به تایلند و آنتالیا میروند و اتفاقا زیاد هم هستند واسه عبادت میروند و این یک واقعیت است که حاکمیت هم میتواند آن را کنترل کند و هم خود و ایرانی ها نفع ببرند. (3529746) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۶:۵۷:۱۳
کیش و قشم منطقه آزاد اعلام شود، کل توریست های ترکیه و دبی جذب می شوند... کلی از نیازهای ارزی کشور براورده می شود... حیف که فقط فرصت می سوزانیم و از این گنج ها برای پیشرفت کشور استفاده نمی کنیم و این فرصت ها را دو دستی تقدیم به رقبایمان و دشمنانمان می کنیم... صد حیف (3531866) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۳:۱۳
یادمه در یکی از روزنامه های آمریکایی نوشته بود فلانی در اسرائیل پسته ایرانی را می خورد و می گفت ایران را تحریم کنید در حالی که پسته کالیفرنیا می توانست در لیست میان وعده هایش باشد نه پسته ایرانی همچنین می گفت پسته ایرانی به خاطر کیفیتو قیمت مناسبش حتی در اسرائیل نیز به فروش می رسد

حالا ما هم تا وقتی نتونیم یک مقصد به صرفه تر و خوش آب و هوا و تفریحی تر به مسافران آنتالیا و دوبی معرفی کنیم باز هم انجا می روند گرچه شاید کمی تعدادشان کمتر شود

البته این را هم فراموش نکنیم که برخی از ایرانی های توریست اطلاعات چندانی در مورد داعش و کمک ترکیه یا امارات ندارند وگرنه نمی روند (3529750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۲۵:۱۴
آخه کی تو عید میره آنتالیا ؟ وقتی نشه از دریا استفاده کرد پول حروم کردنه , حالا باز استانبول و دوبی یه حرفی که اولی برای خرید و دومی هم برای استفاده از دریا مناسبه . تو عید مردم میرن سمت هند و تایلند و مازی و کلا خاور دور که بتونن از هوای مساعد و دریا استفاده کنن . (3531084) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۲:۵۶
اونهایی که پولهایی که میشه در هزار کار مهمتر و خیر هزینه کرد رو به جیب ترکیه میریزند بی غیرتند. (3529762) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۸:۴۹
بنده از استانبول و آنتاليا لذت ميبرم و هرسال با خانواده ميروم حيف كه بخاطر مسائل مالي نميتوانم چندبار بروم ضمنن بسيار هم با غيرت تر از تو و امثال تو هستم براي كشورم كار ميكنم و نان حلال به سر سفره خانواده ام ميبرم، اتفاقا براي آسايش و فراغت از افكار امثال تو مقصد سفرم داخلي نيست (3529977) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۷:۴۲:۴۵
امثال خاوری که زمانی بسیجی بود!
3000 میلیلرد برد و خورد با غیرته؟ (3533931) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۸:۱۳
در جریان هستید که ایرانی ها واسه کمی ازادی و کمی راحتی میرن ترکیه و اینکه کشور دیگری بدون ویزا راه نمیده مارو (3529773) (alef-13)
 
شاکری
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۳:۴۱:۴۵
مسافرت به ترکیه با امکانات اونجا به مراتب از مسافرت به قشم و کیش کم هزینه تراست . ضمنا نویسنده و کارشناس گردشگری خواسته و یا ناخواسته به تفرقه و فرقه گرائی دامن میزند که این طرز تفکر بسیار خطرناک و با اصل شعایر دینی که همواره به اتحاد و همبستگی مسلمین تکیه دارد منافات شدید دارد. (3530553) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۶:۰۴
المان ها پاسپورتشون اعتبار داره،100 تا کشوره بهترو میتونن بدون ویزا برن (3529786) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۶:۵۸
موافقم ، فقط ارمنستان (3529787) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۷:۰۲
متاسفانه ایرانی ها تا کشته نشوند، کاری نمی کنند (3529788) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۵۱:۲۶
باید بگویم سفر نکردن به دبی در مقایسه با ترکیه به نظرم مهمتر است چون از نظر بی اخلاقی اصلا قابل مقایسه با ترک ها نیستند. اصولا همسایگان ما در مقایسه با حتی امریکا و اروپا نیز روش خشن تری را نسبت به ایرانی ها دارند (در سطح مردم نه در سطح دولت ها ) باید توجه داشته باشیم که ایران در منطقه همیشه تاریخ متفاوت و تنها بوده و از این حهت نباید تعجب کنیم که کشورها دنبال گردشگر برای کسب درآمد هستند و امری طبیعی است. اگر محدودیت سفر ایرانی ها نبود میتوانستید این تفاوت را در اروپا و امریکا به راختی حس کنید که آنها از همسایگان ما به مراتب با اخلاق ترند. همیشه همسایگان ما از بد ترین ها بودند ، باور کنید ما با یک مشت آدم عقده ای غیر متمدن که فقط اسم اسلام را به یدک میکشند همسایه ایم. شما وقتی وارد کشور های اروپائی و امریکائی شدید (بصورت قانونی) حتما احساس امنیت بیشتری را نسبت به همسایگان احساس میکنید چون در کشورهای همسایه حاکمیت قانون یعنی کشک باور کنید. نمونه آن تجاور پلیس عربستان به نوجوان ایرانی است. کمی تامل کنید تا معنی این رفتار را بدانید. در ترکیه در بسیاری موارد از گردشگران اخاذی میشود و پلیس اصلا به شکایات توجهی ندارد ولی این وضع در کشورهای اروپائی اینگونه نیست. (3529793) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۸:۵۳:۴۰
كجا بريم آخه ؟؟
در كجاي ايران إمكانات و شرايط رفاهي استاندارد مانند آنچيز كه در تركيه هست ،فراهم شده است
من در آنتاليا به غير از إمكانات بي نظير و رستوران هتل با تنوع غذاي باور نكردني و آرامش و سكوت و مديريت حرفه اي ،حتي يك نَفَر نديدم كه به من يا خانواده ام نگاه كند !!
در ميان مردم مليت هاي مختلف بخصوص خانواده هاي روس و اروپايي كه اكثر ساكنين هتل را تشكيل مي دادند ،هيچ كس كار به كار كسي نداشت
همه در نهايت آرامش از تعطيلات خود لذت مي بردند و بر عكس تصور بعضي ها به هيچ عنوان آدم هاي شرور و گناهكار و غرق در فسق و فجور به نظر نمي رسيدند !
چشم چراني هيز گري و تجسس و كنجكاوي در ظاهر و لباس و رفتار ديگران فقط صفت ايراني هاست!!
و تا رفتار ما اينگونه است بايد قيد توريست كه چه عرض كنم ،لذت بردن از مسافرت و زندگي را بزنيم
چرا كه مدام بايد نگران قضاوت چشم هاي كنجكاو اطرافمان و از همه بدتر دخالت و امر ونهي آنها باشيم
در ضمن هزينه ي سفر به تركيه با امكانات و شرايط رويايي بسيار كمتر از هزينه ي سفر به شهر هاي مختلف ايران با كيفيت نازل هتل ها و مديريت هاي غير حرفه اي و رستورانهاي غير استاندارد است !! (3529798) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۰:۱۹
کجا بریم؟ (3529828) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۰:۲۱
ما ایرانی ها فقط استاد شعار و جدیدا کمپین هستیم ولی در عمل کلا برعکس شعارهامون عمل میکنیم (3529829) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۲:۱۱
الان کجا برویم که ویزا نخواهد ؟ (3529833) (alef-13)
 
قاضی
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۳:۰۵
چون زورمون نمیرسه به همون اندازه از همین کشورها و کشورها دیگر گردشگر جذب کنیم باید عقده ای بشیم آیا؟ مگه تقصیر مردمه اگر بیابانهای امارات شده یکی از زیباترین شهرهای جهان؟ الان شما فکر کردی ایرانی ها نرن اونها نابود میشن؟ فکر نکنم تا صد سال دیگه یک ترک یک ویتنامی یا اصلا یک روسی بیاد ایران گردش کنه. (3529836) (alef-13)
 
فرشید
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۳:۵۴
لطفا بفرمایید که مثلا کجا بریم حتما نظرتون شمال کشوره که وقتی پاتو میذاری لب ساحلش آنقدر زباله میبینی که پشیمون میشی از رفتن به هرچی مسافرت داخلیه یا مشکلات دیگر که دیگر گفتن نداره (3529838) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۱۴:۴۱
ترکیه و دبی نریم پس کجا بریم؟؟ تفریح و سرگرمی داخل کشور تقریبا صفر است. تنها سرگرمی ملت شده رستوران رفتن و خوردن (3529839) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۲۱:۲۹
استاد دانشگاه!
اخه ما چه مان به المانی ها یکی که خودمان باهاشون مقایسه کنیم؟
خوب المانی می تونه همه جای دنیا سفر کند. پاسپورش ارزش داره
ایرانی کجا می تونه بره؟ مگه ویزا می دهند جای دیگر
تنها کشور درست حسابی که بدون ویزا ما می تونیم بریم ترکیه هست
الان اکثر همه می رن ترکیه دبی تایلند چون هم هزینه اش کم هم ویزا می دهند
فکر کردی به همین راحتی مثلا کشور های اروپایی به ما ویزا می دهند!؟ (3529862) (alef-13)
 
نوید
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۲۴:۳۷
مردم به کجا سفر کنند؟ (3529875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۰:۵۲
من در سالهای قبل یکبار در عید به کیش رفتم و یک بار به استانبول.
هزینه استانبول کمتر کیش بود ولی در کیش عامل بر هم زننده آرامش مسافران قوانین و مقررات ما بود که حتی از آواز خواندن چند جوان در کنار ساحل زیبای آن هم جلو گیری می کردند ولی در استانبول احساس نا امنی مربوط به دولت نبود و بیشتر به طبیعت این شهر بزرگ مربوط می شد.
اگر تنگ نظری برخی نباشد آرامش جایی مثل جزیره کیش را من در کمتر کشوری دیده ام. (3529892) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۲:۵۶
احسنت به جاش برین ارمنستان و هند کلاه هم سرتون نمیزارن (3529896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۱۵:۲۴
کثیف تر از هند خودشان هستند . بهداشت در این کشور واقعا" به سخره گرفته می شه . (3530329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۴۵:۲۸
هند؟؟؟ (3530382) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۰:۳۹:۲۳
تو ارمنستان هند کلاه سرتون نمی ذارند!! مواظب باشید فقط کلا گم و گور نشوید ! (3530468) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۰:۴۱:۱۷
تعداد توریست های آلمانی کمتر شده که یکی از دلایل بمب گذاری مشکوک در مرکز توریستی بود ولی فعلا زمستان است و فصل ترکیه نیست دو ماه دیگر دوباره فصل ترکیه شروع می شود (3530469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۵:۴۴
پس بزای مسافرت به کجا برویم گه هم امنیت باشد وهم جاذبه توریستی داشته باشد وهم انسان در آنجا احساس آزادی بکند؟؟ (3529898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۴۶:۰۳
ما که در ایران احساس آزادی میکنیم (3530387) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۸:۰۵:۱۲
احساس آزادی میکنی؟؟؟!!!!خلایق هر چه لایق. (3532006) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۳۶:۳۹
ایرانی ها ثابت کرده اند که همیشه خلاف منافع ملی خود حرکت میکنند و با شناختی که از هموطنان دارم دست از پول ریختن به جیب اعراب و ترکیه برنخواهند داشت. جامعه ما کمپین پذیر نیست جامعه ما جامعه ای است که بشدت به سود فردی خودش فکر میکنه. (3529899) (alef-13)
 
املی
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۴۱:۳۵
اقای استاد گردشگری
سلام شماکه مقاله ارائه میدهید پس لطف کنید بستر سفرگردشگری را درداخل کشور با قیمت مناسب اماده کنید نه اینکه یک سفرسه روزه درجزیره قشم 1میلیون تمام شود مه من با 1میلیون میروم ترکیه (3529910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۴:۲۰:۰۲
عيد چند سال پيش رفتيم شيراز ،تو باغ ارم از بس ادم بود نمي شد راه رفت، از سال بعدش ديگه عيد تو ايران مسافرت نرفتم.تركيه هم تازگيها شلوغ شده و پر از ايرانيه اونجا هم نخواهم رفت. (3530568) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۱۹:۴۵:۴۲
... آلمانها حق انتخاب در سفر دارند.... ویزا نمیخواهند.... اگر ساک به دست بگیری و بروی فرودگاه میتوانی بلیط بخری و رب ی سفر... جناب کارشناس ما باید بدانند و حتما هم میدانند... که انتخاب ایرانیان برای مسافرت از ایران به خارج... از انگشتان دست زیاد تر نیست... و در این بین... ترکیه و دوبی ... از بهترین امکانات هستند. (3529921) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۱:۵۹
درسته که ما شرایط و امکانات آلمانی ها رو نداریم، اما این دلیل نمیشه که حاضر بشیم سرمایه و پولمونو هرجایی خرج کنیم. صرف نظر کردن از سفر تفریحی به کشورهایی مثل ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس، حداقل کاریه که میشه به عنوان یه حرکت و وظیفه ملی برای منافع کشورمون انجام بدیم. یعنی اینقدر نرفتن به این کشورها سخته؟!!! (3529960) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۲:۵۰
اخه عزیزم المان ازادی هست بروی کنار دریا میتوانی ازاد باشی دیسکو هست هتل خوب هست کسی مدام بهت گیر نمیده که چی بپوشیم چه نپوشیم به موهای زنان هم گیر نمیدهند اما ایرانیان یک هفته میروند از دست شما راحت باشند نفس راحت بکشند جرم هم نیست دلشان میخواهد حق دارند بخواهند و مجبورند بخاطر این یک هفته ازادی به ترکیه بروند و یادوبی المان را با اینجا مقایسه نکن جانان ملتی که دوست دارند و حق هم دارند دوست داشته باشند مثل کسی که حق دارد نماز را دوست داشته باشد مسجد را دوست داشته باشد یکی هم حق دارد کنار دریا رفتن ازاد را دوست داشته باشد پس میروند و نوش جانشان (3529961) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۰۷:۵۱
آقا جا اینکه اینقدر بگید کجا نرید، چیکار نکنید بیاید بگید جا دبی و ترکیه کجا رو داریم بریم؟
برزیل یا استرالیا که هزینه اش زیاده بریم این دبی و ترکیه رو با 2 میلیون میشه رفت و برگشت.

راست میگید همین کیش رو آژاد کنید بذارید داریوش و گوگوش و ... بیاند اونجا مردم اونجا آزاد باشند تا دیگه کسی ترکیه و دبی نره. (3529974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۱۱:۳۰
حیف ترکیه،نبایداز هرکشوری راه بده،بعدشم مثل ندید بدیدا هی بگن پول ما،زشت کمی جنب داشته باشین (3529981) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۱۶:۴۴
ما مردم نمیخایم پول کشور جیب تروریست جماعت برود خواهشا دولت افرادی که به این کشورها سفر می کنند را شناسایی کند و در دادن خدمات اجتماعی و یارانه به این افراد تجدید نظر کند این کارها مصداق خیانت هست. اجازه بدین که برن ولی رکوردش توی سابقه شون ثبت بشه و به عنوان کمک به تروریسم و داعش در نظر گرفته بشه. به مردم هم معرفی بشن فهرست اینها رو منتشر کنید ملت بدونن خائنین به وطن چه کسانی هستند. مالیات اینها به دقت بررسی بشه ببینید از کجا درمیارن توی این رکود و فرار مالیاتیشون شناسایی بشه عرصه رو بر خائن جماعت تنگ کنید. اینها تا صبح هم براشون حرف بزنی زیاد جر زنی می کنن دولت باید با قاطعیت وارد عمل بشه نماینده ها قانون بگذرانند که این عده عرصه بهشون تنگ بشه نیان اینجا کامنتای بی ارزش بذارن همینکه یک قانون بگذرانید و دو بار توی فرودگاه چک بشن جرات چنین حرکات خلاف منافع ملی رو نخواهند داشت زیاد هم کامنت میذارن و بهانه میارن و..شما توجه نکنید و با قاطعیت با این افراد برخورد کنید. (3529992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۳:۰۲
آقا دبی و ترکیه و عربستان نرید. برید ارمنستان و چین و روسیه و جاهای دیگه
مردم بخدا این کشورها دشمن ما هستند نرید (3530018) (alef-13)
 
رامين
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۹:۲۵:۲۳
توهم زده تو رو (3534118) (alef-11)
 
رامبد
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۹:۲۷:۵۳
توسعه اين منطقه فقط در سايه همكاري و رشد همه كشورها است نميشه ما پيشرفت كنيم و همسايه‌هاي ما در جنگ باشن. همين منطق ساده رو اروپائيها 70 سال پيش (با شنگن ،‌اتحاديه اروپا و...) ، آسياي جنوب شرق 30 سال پيش (با آس آ ن) و آمريكاي لاتين با پيمانهاي منطقه‌اي با نفتا ، فهميدن و عملي كردن اما اين استاد چشم و گوش بسته ميگه با همسايه‌ها موراوده نداشته باشيم ... (3534121) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۸:۰۳
من پیشنهاد میکنم برید ارمنستان،هم خیلی ارزان هست هم خیلی مردم خوبی دارد (3530028) (alef-13)
 
farshad
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۳۹:۱۰
چه ثفکراتی داری آقای استاد گردشگر بلیط رفت و برگشت به دوبی برای هفته اول عید نوروز کاملا" رزرو شده چون اینجا ایران است و تازه به دوران رسیده فراوان. (3530034) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۴۲:۲۱
لطف كنيد قيمت هتل ها و بليط هواپيماي كيش و قشم را نصف كنيد تا مردم به آنجا بروند ، چرا بايد تور كيش از آنتاليا گرانتر باشد ؟ (3530039) (alef-13)
 
پیرمرد
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۴۸:۴۲
میشه برای اوقات فراغات ما رهنمود ندین؟ (3530051) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۴۹:۲۷
يكي از دوستان بنده روز گرشته از تركيه اومده وبه شدت از رفتار ترك ها شاكي بود (3530052) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۰:۵۱:۲۲
باز دم عید شد و تعطیلات،من خودم ترجیح میدم ایرانگردی کنم اما وقتی هزینه اقامت و امکانات در ایران خیلی بیشتر از سفر به یک کشور همسایه میشه ،واقعا عصبانی میشم و جوابی پیدا نمیشه.به هر حال ترجیحم همینجاست. (3530056) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۰۷:۵۸
هر کس حق دارد هر جا که مایل است سفر کند (3530085) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۱۳:۴۸
تنها جائی خارج از ایران که ایرانیها بدون دغدغه خاطر ویتونند سفرکنند وتحقیر نشوند ترکیه است . خوب شما میفرمائید که اونجا نروند . چشم نمیروند . واصلا دوست ندارند که بروند . شما ویزای کانادا بگیر بریم کانادا باهم . کشورهای دیگه یا ایرانیها را راه نمیدهند یا مثل حیوون باهاشون برخورد میکنند ونه توریست . تو ایران هم که وقتی میری به یک شهر دیگه یه جوری گوشت را می برند که پشیمون میشی از سفر .هتلها واقامتگاههای بی کیفیت با هزینه بسیار بالا . (3530096) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۱:۰۷
ترکیه و دبی اتفاقا برای مردم ایران که مثلا هر 6-7 سال یک بار می تونن پولهاشون رو جمع کنن و به اصطلاح یه سفر خارجی برن بسیار مناسب بودند. ولی الان دیگه همین ها هم برای ما ایرانیان مناسب نیستن.
با این پول و پاسپورت ضعیفی هم که داریم جای دیگه ای نمی تونیم بریم. خود ایران هم که همه جاهاش مثل همه و زیاد برای یکی مثل من جالب نیست. پس ترجیح میدم که تو خونه بشینم و جایی نرم. (3530106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۵:۴۴
با عرض معذرت از تمام هموطنان عزيزم ولى هر كسى با اين شرايط به دبى وتركيه وحتى مكه سفر كند إنسان ضعيفى است (3530113) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۷:۴۷
پشنهاد خوبی است ان شا لله استقبال خوبی هم بشود. (3530115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۲۹:۱۴
از خودشمی پرسیدید چند هزار بار تا حالا دوبی و ترکیه رفته اند؟!!
فقط شعار خوب بلدیم. (3530117) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۳۲:۲۲
یه انتالیا شمال بزنید و یه دوبی جنوب بزنید ملتم قول میدن نرن اقا قول میدن برادر کارشناس مقصد سفر باید جذابیت داشته باشه به پول جیبتم بخوره (3530122) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۱:۵۴:۴۳
اولا که ایرانی ها کی تا حالا براشون منافع ملی مهم بوده که الان بخان ترکیه نرن؟ دوما این دوستان پولاشون رو میبرن ترکیه و کشورهای عربی سرمایه گذاری می کنن حالا میفرمایید اونجا برا تفریح نرن؟؟؟ طرف داره عملا اونجا همه زندگیشو سرمایه گذاری میکنه تفریح که دیگه براش از واجباته
سوما این دوستان تا بهشون بگی این دو سه کشور نرید شروع میکنن به بهانه اوردن و بهانه تراشی و...این دوستان در بهانه بنی اسرائیلی اوردن بسیار فرز و ماهر عمل می کنن
ترکیه عده زیادی بی فرهنگ و عاشق سینه چاک و خودباخته در داخل داره که تا بگی ترکیه بده رگ غیرتش چنان بیرون میزنه کانهو سرزمین اب و اجدادیشه
اینها تا به سرشون نیاد عبرت نمیگیرن این مقاله ها هم برا ایرانی جماعتی که من میشناسم اتلاف وقته
یه دونه کمپین برا ایران خودرو گذاشتن همه میومدن میگفتم ما نمیخریم و...ولی به محض اینکه اب در درو.ن استخر ریخته شد مشاهده کردید که بسیار شناگرای قابلی هستن.
من مطمئنم دست این جماعت برسه خاک کشور رو هم میفروشن لذا زیاد روی این افراد سرمایه گذاری نکنید. همین امارات صبح تا شب میگه خلیج عربی ولی اینا اینقدر غیرت ندارن که بگن حداقل این یه کشور رو نریم لذا مساله خیلی غمبارتر از چیزی است که شما تصور میفرمایید عمق بی فرهنگی بسیار زیاده داد و بیداد و بهانه و ...هم زیاد میکنن بهشون که متذگر بشی هم شروع میکنن به حمله کردن یعنی طرف سی ثانیه هم مکث نمیکنه فکر کنه بلافاصله شروع میکنه به حمله کردن. (3530160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۷:۳۲
مرد مومن سه چهارم مایحتاج مملکتت داره از دبی وارد ایران میشه (3531124) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۱ ۰۱:۵۹:۳۶
چه ربطی داره؟ سیستان و بلوچستان هم در جنوب شرق ایران واقع شده ربط داره به مساله؟ (3534676) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۰۶:۰۵
تعجب میکنم از کسانی که از ترکیه ای که حامی سرسخت داعش و گروههای تروریستی است،اما عده ای برایشان مهم نیست که به چه کشوری دارند می روند (3530181) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۱۳:۲۴
عده ای فقط شکمشون سیر باشه همه چی براشون حله!!!!!!!!! (3530198) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۲۲:۳۸
لطفا قبل از منفی دادن با دقت بخوانید!

لطفا کمی غیرت!

ترکیه و امارات نقش خود را در این چند وقت و از روی حسادت نشان داده اند.
ترکیه با حمایت داعش و امارات با رفتار بد و متحد شدن با عربستان علیه ایران و الانم به فکر اعزام نیرو به سوریه !


وقتی جوانان ایران به خاطر اینکه داعش به مرز با نزدیک نشوند در سوریه شهید میشوند و ترکیه با حمایت های مستقیم و غیر مستقیم از داعش دست دارد ، ایا غیرت شما اجازه میدهد در کنار سواحل انتالیا خوش بگذرانید؟!
من شخصا از یکسال قبل حتی کالاهای ترک را نمیخرم

اتحاد فقط خلیج همیشه فارس نیست !

ایا وقتی کشوری اینقدر نسبت به ما حسادت دارند و اینگونه با دشمنانمان همدست هستند چطور میتوانیم به انها کمک کنیم. بیاییم غیرت را نه در اینترنت بلکه در عمل نشان دهیم. (3530217) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۸:۰۸:۵۵
شما هنوز نمیدونی تو الف نمیشه منفی داد؟؟؟!!!!با معیارهای شما هیچ کشوری در دنیا با ما دوست نیست حتی روسیه فرصت طلب. (3532016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۲۴:۴۷
والا ما اگه بخوایم یه هفته هتل تو ایران بریم دو برابر ترکیه در میاد.من پارسال رفتم 1 هفته ترکیه با همه امکانات غذایی و تفریحی کلا شد 1.800 .تو ایران یه هتل داغون تو اصفهان هفته پیش 160 تومن شبی ازم گرفت. (3530222) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۲:۴۹
شما کنسرت ها رو بیار ایران، ما هیچ جا نمیریم. (3530237) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۳۹:۳۶
واقعا متاسفم براي يك نفر كه اسمش استاد گردشگريه و اينطور تحليل مي كنه. تحليلهاي خوانندگان بسيار زيباتر و به واقعيت نزديكتره. همينه كه وضع گردشگري ايران اينقدر خرابه (3530260) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۲:۵۰:۵۸
فعلا رفتن به تركيه و كشورهاي عربي اصلا به صلاح ما نيست واقعا بعضي ها حاليشون نيست چه خطري از جانب اين كشورها متوجه ما و امنيت ماست يه كم تعصب و غيرت داشته باشين و به فكر امنيت خودمونو بچه هامون باشين
اينقدر پول بي زبونو تو جيب اينا نريزين تا با پول خودمون ، خودمونو از بين ببرن (3530274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۸ ۲۳:۰۰:۴۷
این کمپین ایجاد شد که اگر کسی بخواد بدون دردسر سهم کوچکی برای مبارزه با تروریسم و داعش داشته باشه بتونه توش شرکت کنه

قرار هم نیست تا دویست سال دیگه شما دبی و ترکیه نری

گفتند شاید یک سال دندون رو جگر بزارید و نرید

حالا که نمیخواهید, برید کسی هم جلوتونو نگرفته

بسلامت خوش بگذزه (3530295) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۰:۳۵:۱۶
من پارسال رفته بودم آنتالیا توی هتل ما هم امریکاییها بودن هم ایتالیاییها هم آلمانیها اما ایرانیها از همه اینها بدتر بودن خصوصا در مشروب خوری و مستی جوری افراط کرده بودن که یه آلمانی برگشت به من گفت شما چرا این شکلی هستید خیلی وضعتون افتضاحه . باور کنید نمیدونستم چی بهش بگم (3530463) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۹:۵۰:۴۶
متاسفانه همینطوره هر کسی رو میبینم میگه به طرز بسیار افتضاحی عمل میکنن و باعث خجالته طرف میره میبینه مشروبات الکلی از اب معدنی ارزونتره اینقدر میخوره که ابروی کشور رو میبره یک چنین افراد با فرهنگی هستند این افراد (3530867) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۰:۴۷:۱۰
بعضی ها بهشون برخورده
خب برید خونتان پای خودتان
حالا اگر توهین و تحقیر و دزدی از خودتان را نادیده می گیرید لا اقل این را در نظر داشته باشید که امکان کشته شدن در آنجا خیلی بالا هست
رفتید وقتی در حال زدن و کشتنتان هستند بیاد بیاورید که به شما هشدار داده شد نپذیرفتید (3530478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۱:۰۲:۳۹
اقا این جزیره کیش رو منطقه ازاد اعلاک کنید که این خارجیها بدون مشکل بیان وقتی همه چیز محدود بشه کسی اینجا هم نمیاد. (3530498) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۳:۱۲:۵۲
بعد دلواپس ها رو چكار كنيم ؟!؟! (3531407) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۱:۳۰:۲۳
من پارسال این موقع آنکارا بودم. توی خیابون اگه از کسی آدرس می پرسیدم و یا توی رستوران و فروشگاه وقتی می فهمیدن من ایرانی هستم خیلی خوشحال می شدن و احترام می گذاشتن.
به قول نویسنده این احترام ظاهری هست ولی من یک چنین حسی نداشتم و احساس می کردم واقعاً دستمون دارند. (3530522) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۳:۳۰:۱۱
جناب نویسنده ، منهم مثل شما فکر میکنم اما شما کامنت مردم رو بخون و ببین که مردم ایران چقدر ناز و ادا دارند . (3530551) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۵:۰۸
و تو از مردم نیستی! (3531186) (alef-11)
 
صمصام
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۸:۱۲:۱۱
همه عزیزان نظراتشون رو دادند اما هیچکس بیاد سرزمین چهار فصل خودمان نبود.
ایران!
ایران خودمون انقدر مناظر وچشم اندازها وقابلیتهای گردشگری داره که در این نوشتار جای نمیشه..
از مشهد الرضای مقدس(ع)
از کویر شهداد آن
تا مناظر سرسبز جنگلهای شمال وساحل زیبای خزر
تا سواحل گرم ونیلگون خلیج فارس ومروارید زیبای ان کیش!!!
تا دامنه های زیبای سبلان وتبریز و آبگرم سرعین
تا اصفهان و میدان امام بی مثالش
تا شیراز وتخت جمشید و پاسارگاد غرور آفرین
تا همدان و هگمتانه و بو علی ان
تا کاشان وسیلک و عطر گلهای محمدی و و باغ فین آن
تا کردستان قهرمان و آبیدرآن
تا خرمشهر و کارون و نخلهای سرافراز و سربلند ان
و...و....و.....و.....و.....و.....
همه وهمه زیبا هستند و بی نظیر

اگر فقط یکبار شما جاده اسالم به خلخال رو سفر کنید انگار به یک مکان رویایی رفتید

هموطنان!!!!!!!!!!
لطفابرای تقویت گردشگری کشورمان ، ایران خودمان را هم یکبار امتحان کنید (3530669) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۶:۴۲
پسر جان گردش که فقط در کوه و دشت نمیشه نیاز به امکانات و تدارکات و پشتیبانی دارد هتل خوب با برنامه خوب (3532313) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۸:۱۵:۰۳
من خودم به همه می گم ترکیه نرن ولی تو مملکت ما آقایون چیکار کردن؟
همین سال پیش قیمت هتلها یک مرتبه سه برابر شد!!!!
تو داخل برای مردم چیزی گذاشتن بمونه که به مردم بگیم برن اونجا یا از اون استفاده کنند؟! مملکت شده فقط سوء استفاده، برای همین کشورهای عقب مونده ای مثل ترکیه یا امارات شده برای مردم ایده آل!!!! (3530674) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۸:۲۷:۴۴
اگر شرا یط موجود در سواحل ترکیه و دبی در ایران هم برقرار شود قول می دهم نتنها هیچکس به آنجا نمی رود بلکه روسها و آلمانها به سواحل ما می آیند (3530699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۷:۴۰
همه که دنبال سواحل ترکیه و امثالهم نیستند.
اگه قیمت هتلها و نحوه خدمات و برخورد با مسافرین مناسب باشه (البته در کنار امنیت که تقریبا در ایران قابل قبوله) مطمئن باشید خیلی ها داخل را به ترکیه و امثال آن ترجیح می دهند.
به عنوان کسی که بنا به نوع کارم به بیش از 35 کشور سفر کرده ام اگر سری به کشورهای دیگر بزیند خواهید دید که بسیاری از توریست های خارجی به دنبال جاذبه های تاریخی و محیطی هستند تا اینکه دنبال سواحل و ... باشند. متاسفانه این موضوع بیشتر توسط مردم ما دنبال میشه که یا در سواحل وقت کشی کنند و یا در ..
سال پیش توسط یکی از تورها برای مسافرت دو روزه به فریدون کنار رفتیم متاسفانه هتل رزرو شده ...علیرغم اینکه هتل تازه ساختی بود و قرار بود که ساعت بعد از ظهر تحویل گردد. وقتی ما ساعت 13:30 به آنجا رسیدیم و درخواست نمودیم در صورت امکان کمی زود تر به ما اتاق بدهند(علیرغم خالی بودن اتاقها) نه تنها اتاق را ساعت 15 تحویل ندادند بلکه در ساعت 4 بعد از ظهر آن را تحویل ما دادند همچنین برای ورودی و رسپشن آن از فردی عنق و اخمو که با خودش هم قهر بود و فاقد استفاده حتی در شغلی مانند قصابی بود استفاده کرده بودند. از همینجا میشه فهمید وضعیت هتل داری تو ایران به چه شکلی هستش. صبح برای صبحانه برای هر نفر یک کره و مربای کوچک و پنیر بصورت جیره با مقداری نان که حتی یک نفر را هم سیر نمی کرد می دادند که همه با غرغر کردن مجددا به فکر تهیه صبحانه می افتادند و از اقامت در آنجا ناراحت بودند . حتی اگر آن هتل را بدون صبحانه اجاره می دادند به مراتب بهتر بود از وضعیت موجود آن و ... (3531488) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۸:۲۹:۵۹
فقط تزکیه ! (3530704) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۹:۱۲:۵۵
تا جاییکه من دیدم آلمانیها بیشترین توریست و به ترکیه داشتند یکی به خاطر ارزون بودن و دیگری هم خیلی از ترکها زبون آلمانی بلد بودند. دبی هم که پرترافیکترین فرودگاه جهان شده حتی بیشتر از لندن.. الان این اقای کارشناس خوب شد یاداوری کرد میریم آلمان و فرانسه که هم ارزونتره هم زودتر ویزا میدن و هم چون آلمان ها و فرانسوی ها حتی بدون پول نگاه خوبی به ما دارند میریم اونجا (3530787) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۰۹:۳۳:۳۸
حتما برین ترکیه میرین هتل پنج ستاره هفت روز همه چی مجانی ازادی میشه نفری 2 تومن میری کیش 4 روز هتل مثلا 4 ستاره یه صبحانه مسخره میزاره جلوت همش تو هول و ولا گشت ارشاد و گیری میشه 2 تومن
خدایی شما باشی کدوم رو میری ؟ عقلت چی میگه؟ (3530822) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۴:۰۱
مقایسه آلمان ها و ایرانی ها با توجه به درجه اعتبار گذرنامه و آزادی های داخلی خیلی جالب بود. (3531180) (alef-11)
 
اسدی
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۲:۲۶
من سه بار به دبی و ده بار به ترکیه رفتم و هیچوقت بی احترامی ندیدم. کلا کشوری که از توریست درامد داره هیچوقت به توریست بی احترامی نمیکنه. (3531345) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۵:۳۰:۵۹
چرا باید پول خودمون رو مفت هدر بدهیم و بریزیم تو جیب کشوری که علیه امنیت ملی ما داره عمل میکنه،رفتن به ترکیه مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی در این برهه است (3531717) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۱۵:۳۵:۱۴
همین چند وقت پیش بود که اعلام کردند که سرانه مصرف الکل در ایران از کشورهای اروپایی هم بیشتر هست و تا زمانی که مسئولین نخواهند نیاز اجنماع و جوانان را درک کنند و برخوردهای قهرآمیز مثل برخورد به قول خودشان با بدحجابی انجام بدهند این سفرهای خارجی وجود خواهد داشت حالا یکی شرایط و توان مسافرت به اروپا را دارد و یکی هم به ترکیه و دلیل آن هم داشتن آزادی هایی هست که در ایران وجود ندارد.این شرایط را در ایران فراهم کنید و کمی هم وضعیت توریستی و امکانات شمال کشور را بیشتر کنید آن وقت خواهید دید همان اعراب از دبی و امارات میان ایران. (3531723) (alef-11)
 
استاد آمار
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۱:۳۴:۳۰
یک موضوع مهمی که در حکومت کشور ما اشتباه درک شده مفهوم استقلال است که فکر می کنند با ایزوله کردن کشور می توان به آن دست یافت در حالیکه از نظر علمی دو یا چند پیشامد موقعی می توانند مستقل باشند که باهم در ارتباط باشند و استقلال همزمان با قطع رابطه منجر به پدید آمدن یک پیشامد پوچ با شانس صفر می شود.... (3532309) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۳:۳۴:۱۹
جالبه کامنتها رو نگاه کنید اگر هر ملت دیگه ای بود دنبال یافتن بهانه برای نرفتن می گشت ملت ما دنبال بهانه است برای رفتن! برا اینکه بره پول بریزه جیب داعش و حامیانش! بعید میدونم با چنین افرادی به جایی برسیم (3532447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۰۱:۰۷:۳۹
اگر ایرانیها دبی نرن و تجارت با دبی قطع شود تعطیل میشن (3532506) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۳:۳۹
کمی مطالعه کن تا شعار زده نشی (3532929) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۲ ۱۱:۵۵:۴۷
چشم !! منتظر دستور شما بودیم که نریم ..!! (3537644) (alef-11)
 
سالی
۱۳۹۴-۱۱-۲۳ ۰۳:۴۴:۳۲
میمونه تایلند با پرواز حداقلی ۲۵۰۰ نفری، یه چند تا جزیره آزاد کنید، هیچکس هیچ کجا نمیره. (3539123) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۳ ۲۳:۴۶:۰۱
هر کی میره تایلند واسه یه چی میره
تایلند کشور مناسبی برای ایرانیان نیست (3540504) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.