نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 443261
روحانی در مراسم کتاب سال مطرح کرد؛
بعضی ها گفتند چرا مذاکره می کنید؟ کلاه گشاد سرتان می گذارند، ما گفتیم، نه، ما عمامه داریم/ چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟
بخش سیاسی الف، ۱۹ بهمن ۹۵
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
رئیس جمهور با بیان اینکه نباید کتابی نوشته شود که بین مردم، اقوام و مذاهب اختلاف بیاندازد یا افراطی‌گری یا خشونت را ترویج کند، گفت: یک عده‌ای متخصص خشونت هستند که نمی‌دانم آنها در کدام مدرسه تربیت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم جایزه کتاب سال در تالار وحدت، افزود: عده‌ای از دعوا، خشونت و لشکرکشی خوششان می‌آید در حالی که ما یک ملت هستیم که یک انقلاب، قانون اساسی، رهبری، دولت، فرهنگ و هویت داریم و ایرانی هستیم. پس چرا باید رو درروی هم باشیم؟

وی در ادامه افزود: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟ تا شب احیاء که خیلی مانده، لااقل معصیت خدا را چند شب قبل از احیاء آغاز کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بگذاریم همه با آزادی به صحنه بیایند. اسلام برای ما جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورده است و جمهوریت هم برای ما تقویت فرهنگ اسلامی را در برردارد. ما دولت بدون فرهنگ نمی‌خواهیم؛ دولت بدون فرهنگ بی ارزش است. فرهنگ هم باید در چارچوب قانون باشد تا ما به اهداف بلند انقلاب برسیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این پرسش که امام (ره) چگونه توانست انقلاب را رهبری کرده و حتی نیروهای مسلح را به دامان ملت و انقلاب بکشاند، تصریح کرد: امام (ره) با قلم و کلام جامعه را به حرکت درآورد و در واقع عامل پیروزی انقلاب ما اندیشه، قلم و بیان بود. امام (ره) با دو نظریه همراهی دین با سیاست و وحدت ملت انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه نظر امام (ره) این بود که دین از سیاست جدا نیست، گفت: بعضی این نظریه را نمی‌پسندیدند و فکر می‌کردند که اساساً جنس سیاست با دین سازگار نیست،زیرا دین و صداقت، معنویت و وفا به عهد استوار است اما جنس سیاست فریب، دروغگویی، کلاه سر هم گذاشتن و دورویی است. در حالی که سیاست به معنای اداره صحیح جامعه، ارتباط با سایر کشورها و حفظ منافع، امنیت و مصالح ملی عین دیانت است.

روحانی افزود: مگر پیامبر (ص) با دیگران معاهده صلح نداشت و آیا در مدینه مسلمانان و غیرمسلمانان با هم در چارچوبی زندگی نمی‌کردند؟ معنای اسلام این نیست که سایر افکار و ادیان را حذف کرد. دین اسلام کمال یافته همه ادیان گذشته است اما سایر ادیان هم جای خود را دارند.

وی ادامه داد: امام (ره) با این تفکر که دین از سیاست جدا نیست و اگر سیاستی هویت مردم را بر باد داد، دین باید قیام کند ، راه و رسم درست را در جامعه استقرار بخشید و اگر این نظریه نبود چیزی از نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نداشتیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه نظریه دوم امام (ره) این بود که یک ملت با یک صدا و در کنار هم می‌توانند در برابر هر قدرتی پیروز شوند، افزود: این نظریه را هم خیلی‌ها نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند نمی‌شود با دست خالی کاری کرد. من در آبان، آذر و دی 57 در پاریس که با امام خمینی (ره) صحبت می‌کردیم می‌دیدم ایشان هیچ تردیدی نداشت که انقلاب پیروز است. امام (ره) معتقد بود که وقتی ملت اراده کرد در برابر هر قدرتی پیروز می‌شود. در دوران ناامنی‌های اول انقلاب در کردستان و یا دوران جنگ تحمیلی هم امام (ره) از مردم دعوت کردند که به صحنه بیایند و با حضور مردم ما پیروز شدیم.

روحانی در ادامه گفت: چرا ما در مذاکرات هسته‌ای در برابر 6 قدرت موفق شدیم؟ پایه توافق هسته‌ای رأی مردم در خرداد 92 بود. رهبری در این سال تأکید کردند که رأی مردم حق‌الناس است و من هم یک رأی دارم و کسی از آن خبر ندارد. نظریه دیگر ایشان نیز نرمش قهرمانانه بود که این دو نظریه ما را پیروز کرد. در واقع همین تأکید رهبری بر حق‌الناس بودن رأی مردم، موجب حضور مردم  پای صندوق‌های رأی شد. در آغاز مذاکرات هم عده‌ای می‌گفتند نباید با 6 قدرت مذاکره کرد زیرا آنها کلاه گشادی سر ما می‌گذارند و ما هم گفتیم ما عمامه داریم و کلاه سرمان نمی‌رود. با این وجود با طرح نظریه نرمش قهرمانانه و با تکیه بر قدرت ملی و با منطق و استدلال ما مذاکرات را به جایی رساندیم که رئیس جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند این توافق را تحمل کند و می‌گوید این بدترین توافقی است که در تاریخ آمریکا امضا شده است.

رئیس دولت یازدهم افزود: این در حالی است که این توافق به نفع همه و برد- برد است. می‌بینیم که پس از توافق هسته‌ای مذاکرات قزاقستان- آستانه به وجود آمد و مذاکرات هسته‌ای می‌تواند الگویی برای مذاکراتی باشد که به ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

روحانی تأکید کرد: اگر نظریه تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی و نرمش قهرمانانه نبود ما موفق نمی‌شدیم. ما با فکر، نظریه و اندیشه و کتاب می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که کتاب آینه‌ای است از یک اندیشه و فکر یک عالم، اندیشمند، هنرمند و صاحب قلم،‌ گفت: کتاب همان فکری است که خداوند به ما عنایت داده است که اندیشه ما با حرکت قلم به دیگران اعلام، تفهیم و ماندگار شود. اگر این عنایت پیش پای بشر نبود چگونه انسان می‌توانست در میان خود اتصال برقرار کند؟

وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه انتقال اندیشه به غیر از انتقال سینه به سینه، کتابت است،‌ خاطرنشان کرد: معجزه آسمانی اسلام هم گاهی قرآن نامیده می‌شود و گاهی کتاب، گاهی بر بعد نوشتاری آن تأکید می‌شود و گاهی بر بعد تلاوت و بیان آن. معجزه پیامبر اسلام کتاب است و قرآن، یعنی نوشتن و خواندن و تلاوت کردن که همین معجزه بر کفر و استبداد پیروز شد.

روحانی در ادامه گفت: هرچه در کتاب سخن نو، راه نو و نظریه نویی مطرح شود جاذبه آن بیشتر خواهد بود. خیلی‌ها کتاب نوشته‌اند اما کتاب آنها ماندگار نبوده است در حالی که برخی کتاب‌ها در کتابخانه‌های مردم در کنار قرآن مجید قرار گرفته است. دیوان حافظ، گلستان سعدی یا اشعار مولانا در کنار قرآن و نهج‌البلاغه در قفسه کتاب مردم وجود دارد. این نشان می‌دهد که ما کتابت ماندگار در تاریخ داریم. فکر می‌کنید کتاب‌های بوعلی، فارابی، شیخ مفید یا شیخ طوسی از قفسه‌ها حذف می‌شود. هر مقدار که از فکر و اندیشه خود بهتر بهره ببریم کتاب ما ماندگارتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا جاذبه کتاب کم شده است خطاب به حاضران در این مراسم، اظهار کرد: شما باید جواب این سوال را بدهید و وزیر ارشاد هم حرف‌های شما را می‌شنود. اصولاً وزرای ارشاد دولت یازدهم گوش شنوایی دارند. ما باید برای کتاب جاذبه ایجاد کنیم و ببینیم مشکل کار کجاست؟ و وزارت ارشاد باید این مشکل را از طریق اندیشمندان، ناشران و صاحب نظران حل کند. ما باید مولفین و همچنین ناشرانی که به یک برند تبدیل شده‌اند را تقویت کنیم.

روحانی در ابتدای سخنرانی خود با تبریک ایام دهه فجر،‌ گفت: انقلاب اسلامی پیروزی منطق، بیان، استدلال، قلم، کتابت، علم و عهد استوار مردم با امام (ره) بود که توانست در برابر قدرت‌ها و انواع ابزارهای نظامی و امنیتی و پشتیبانی همه ابرقدرت‌ها از رژیم استبداد پیروز شود. انقلاب اسلامی این واقعیت را بر ما آشکار کرد که هر چند راه سخت و طولانی باشد اما پایانش پیروزی حق بر باطل است
 
کلمات کلیدی : روحانی،برجام،انتخابات ۹۶
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۶:۱۰
باز هم کنایه به منتقدان داخلی . بی زحمت جواب تهدیدهای امریکا را هم بدهید!!! (4155064) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۶:۰۴
آقای روحانی، آینها کلاه با سایز‌های مختلف دارند، حتی اگر یک کلاه مکزیکی هم داشته باشید، کلاه بزرگتری برای پوشاندن آن کلاه مکزیکی دارند! (4155152) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۴:۰۵
فقط فقط فقط روحاني (4155293) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۹:۱۳
هرگز هرگز هرگز هرگز روحانی!


خوب شد؟!!!
مگه به تعداد کلماته؟!!! (4155366) (alef-13)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۹:۲۲:۴۳
نه جانم به تعداد بازخورداس که مشخصه (4155944) (alef-3)
 
mehran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۳:۰۶
فقط و فقط تعصبات سیاسی دارید . و از روحانی با این کارنامه ضعیف دفاع می کنید (4155375) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۰:۵۵:۵۳
وقتی با قبلی مقایسه می کنی خب جای دفاع دارد. مقایسه بین بد و بدتر است (4156582) (alef-3)
 
هژبر شیرافکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۴۷:۳۱
با سلام به شما هموطن عزیز و تشکر از الف که فضای مباحثه را فراهم اورده خدمت شما عرض کنم که:
1- اگر میخواهیم از برجام انتقاد کنیم باید طرح و پیشنهاد جایگزینی که مانع صفر شدن صادرات نفت بشه و تحریمها رو برداره ارائه کنیم بدون طرح پیشنهادی این انتقادها ذره ای وارد نیست(شما باید بفرمایید اون کار کار درستی نبود ما این انتخاب رو هم برا برداشتن تحریمها و افزایش صادرات نفت و..هم داشتیم و به صورت ریز و با جزئیا طرح عملی و نه شعاری خودتون رو ارائه بفرمایید)
2- توافق صورت گرفته و طرف مقابل اگر حرکتی خلافش بکنه خودش هزینه اش رو پر داخت میکنه و خودش باید پاسخگو باشه و طبیعتا نمیشه به این دلیل که طرف مقابل ممکنه بزنه زیرش توافق نکرد سازو کار پیگیری ایران در صورت تخلف طرف مقابل هم پیش بینی شده
3-در شرایطی بودیم که همه میگفتن اشکال از ایرانه الان قطعنامه های سازمان ملل که همه لغو شده و اگر امریکا حرکتی هم بکنه نمیتونه تحریمها رو برگردونه خودش تنها میماند
4- امریکا دائم از این تهدیدات و..داشته و چیز جدیدی نیست و وظیفه رئیس جمهور هم این نیست که هر کسی چیزی گفت بیاد جوابش رو بدهد طرف ممکنه بخاد هر روز علیه ایران حرف بزنه ایران یکبار موضعش رو بیان کرده و اینکه توقع داشته باشیم طرف هر چی گفت ما هم بیاییم جواب بدهیم و..توقع بجایی نیست اگر تخلف بکنه قانونا ما راهکار داریم
5- اینکه میفرمایید مردم از برجام استقبال نکردن و به روحانی رای نمیدن و... هم دو سه ماه دیگه مشخص میشه و به بحثها پایان میده و اگر مردم از ایشان راضی نباشن طبیعی اس که رای نخواهد اورد و جناح مقابل که میفرماید برجام خوب نبوده رای میاورد
در خدمتتون هستم اگر بحثی بود (4155178) (alef-3)
 
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۷:۰۸
اما پاسخ سوالات شما:
جواب سوال شما اقتصاد مقاومتی است، برو متن اقتصاد مقاومتی را بخون
جواب سوال دوم شما، برای اینکه متوجه بشوی که چه کلاهی سرما گذاشتند متن برجام را بخون، که معامله دو سر باخت است برای ما، و خسارت محض است و شکایت هم بیفایده است چون قاضی خودشون هستند،
جواب سوال سوم شما، امریکا اگر بخواهد به جایی حمله کند هرگز از سازمان ملل اجازه نمی گیرد، و اگر بتواند به جایی حمله کند حتما حمله می کند و اگر به جایی حمله نکند هیچ دلیلی ندارد جز اینکه یا توانایی آن را ندارد ،یا از عواقبش می ترسد، امریکاهرگز نمی تواند به ایران حمله کند زیرا شلیک ۱۰۰ هزار موشک همزمان از سوی ایران اسراییل و تمام پایگاه های نظامی وناوهای جنگی امریکا را در منطقه و خلیج فارس ظرف ۷ دقیقه تبدیل به خاکستر خواهد کرد.
جواب سوال چهارم شما، اولا مگر از وظایف رییس جمهور است که روزی یک دوجین فحشذو ناسزا نثار دلسوزان و منتقدان داخلی کند، ثانیا رییس جمهور مرتب به سخنان دولتمردان امریکا پاسخ می دهد ولی پاسخ های آبکی و شلکی و سیب زمینی وار و برخلاف عزت و اقتدار ملت ایران است، پاسخ های ما باید مقتدرانه و غیرتمندانه باشد،
جواب سوال پنجم ، حالا برجام دست ترامپ افتاده دارد لگدش میزنه دیگه تیم مذاکره کننده را هم به امریکا راه نمیده این یعنی الفاتحه برجام، الفاتحه ریاست جمهوری دور بعد برای روحانی، اصلا احتیاج به چند ماه صبر نداره، (4155359) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۵:۱۵:۲۱
سمیه خانم قرار بود طرح عملی جایگزین برجام بدهید نه شعار !! (4155579) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۸:۵۲
۱_ جواب سوال ۱: مذاکره با یک تیم فراجناحی ، نه مثل ظریف و... که برای اهداف جناحی امتیاز می دادند.
جواب سوال ۲: زمانی که منتقدان می گفتند امریکا پایبند نیست و نهادهای بین المللی برایش مهم نیستند ، فحش می خوردند.
۳_ قطغنامه ها تجمیع شده ، و می بینید که تحریم ها را اعمال می کنند ، و فرانسه و.. فقط بر ضرورت پایبندی به برجام ، تاکید لفظی می کنند.
۴_امریکا دایم از این تهدید ها داشته!؟ بله ! مگر قرار نبود برجام سایه تهدید را رفع کند؟! زمانی که منتقدان می گفتند انها جرات حمله ندارند، می گفتید در استانه جنگیم!!
۵_ تریبون یکطرفه صدا و سیما در عراقچی و ظریف بود و برجام را فتح الفتوح جا زدند ، اما مردم به مرور فهمیدند چه خبر است. (4155382) (alef-13)
 
هژبر شیرافکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۴۹:۲۷
مواردی که شما دو هموطن مطرح کردید پاسخ سوالات بنده نبود
1- شما باید طرح با جزئیات ارائه کنید که نفت که صفر شد از این محل حقوق کارمند و کارگر را میدهم محل پرداخت را باید با عدد و رقم مشخص کنید که این چند هزار میلیاردی که باید ماهانه به عنوان هزینه پرداخت بشود را از کجا می اورید لطفا کلی گویی نفرمایید اون دوست پایینی که میفرماید مذاکره با یک تیم فراجناحی این پیشنهاد و طرح جدید نیست این نحوه مذاکره است ما مذاکره کردن شما دوستان رو در زمان اقای جلیلی دیده ایم و نتیجه اش هم که بر مردم مشخصه
2- صحبتهای شما ربطی به نکته بنده نداشت. ارجاع میدم شما رو به شماره یک و مذاکرات اقای جلیلی
3- حمله به ایران الان بهانه ای نداره ضمن اینکه بخاد حمله کنه هم ما امادگی پاسخ گویی داریم و هم اینکه متحدانش باهاش همراه نخواهند شد . قطعنامه سازمان ملل با تحریمهای جزیی و بی اثری که امریکا بر یک سری اشخاص وضع فرق داره و اجماع بین المللی نداره
4- منتقدان ریاست جمهوری هر روز این کار رو میکنن و حمله میکنند و روحانی هم هر چند ماه یکبار به اونها جواب میده این دوستان بهتره روش ترامپ را کنار بگذارند تا ریاست جمهوری هم مجبور به پاسخ دادن نشه ضمن اینکه تا حالا هم بسبار رعایت حالشون رو کرده. شما میفرمایید امریکا هر چه گفت سریع جواب بدهد و...که چنین چیزی در شرح وظایف رئیس جمهور نیست وزارت خارجه هم هرگاه لازم بوده جواب داده. اینکه حرفای طرف مقابل رو هم با زبان دیپلماتیک جواب میدهد کار درستی است و بیش از این هم لازم نیست. تا کنون هم روحانی جواب هر منتقدی را داده پاسخ متناسب با شان و رفتار مخاطب بوده
5- در مورد 5 هم هر دوی شما هموطن به این پرداخته اید که مردم متوجه شده اند برجام چیزی نیست و برمیگردیم به همون نکته من که اگر اینطور باشه روحانی رای نمیاره ولی اگر رای اورد به مفهوم اینه که مردم تایید کردن برجام رو و دیگه این انتقادات و..هم بی مورده رای هم نیاورد حق با شما است.
متشکرم که بحث کردید امیدوارم این نکاتی که عرض شد باعث شده باشه که شما دو هموطن عزیز به تفکر اشتباه خودتون پی ببرید
از الف بابت انتشار مطلب و اجازه دادن صورت گرفتن بحث و مباحثه متشکرم (4155740) (alef-13)
 
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۷:۱۸:۰۹
امکان نداشت صادرات نفت صفر بشه یا امکان حمله آمریکا به ایران اون موقع هم جزو محالات بود .این حرفها رو دولت زد که بتونه از برجام دفاع کنه .دولت وقتی دید برجام اون چیزی که میخواستن نشد اومدن گفتن بله برجام جنگ رو دور کرد (در حالی که اصلا جنگی در کار نبود)یا گفتن برجام جلوی صفر شدن صادرات نفت رو گرفت که واقعیت نداشت(این حرفها رو فقط کسانی باور میکردن که چیزی از اقتصاد و سیاست نمیدونن)وقتی این دولت اومد قیمت نفت شدیدا کاهش پیدا کرد و دولت مجبور شد استخراج نفت رو دو برابر کنه تا این کاهش قیمت رو جبران کنه .دشمن وقتی دید ظریف و دیگران هیچ اطلاعاتی از قدرت نظامی ایران ندارن(چون بیشتر عمرش رو در آمریکا زندگی کرده )با شگرد تهدید نظامی و ترساندن امتیازات زیادی گرفت (بخاطر همینه که هی میگن ما جنگ رو دور کردیم .در صورتی که آمریکا اگه توان حمله داشت سالها قبل حمله میکرد).روحانی گفتن مگر انتخابات چقدر ارزش داره که از الان معصیت خدا میکنید!!!!!!اگه ارزش نداره چرا برای باقی ماندن هر کاری میکنن؟چرا به منتقدین هر توهینی میکنن؟در ضمن باید بگم که در سیاست عاقبت بخیری وجود نداره(البته با استثناعات کار نداریم منظورم کلی هست).ظلمی که در این مدت به مردم شده اصلا قابل گذشت نیست همه مقصر هستند چه اصولگرا چه اصلاح طلب و چه اعتدالیون.همه به اندازه خودشون مقصر هستند یکی کمتر یکی بیشتر .این عزیزان فقط این دنیا رو خواهند داشت و امیدی به اون دنیا نباید داشته باشن چون مردم اون دنیا جلوشونو میگیرن . (4155781) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۲۳:۵۱:۵۵
ببخشید صدارات نفت صفر با صادارت کم و محدود فرقی ندارن.در امد دولت نفت بود .شما ظاهرا بی اطلاع هستید (4156229) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۳:۵۳
قیمت پایین نفت چی؟؟؟؟ (4157242) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۳۲:۵۸
متاسفانه متقدانم دلشون به حال ملت نسوخته (4155252) (alef-3)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۲:۰۶
فعلا که سر شما به دفعات کلاه رفته است و هیج ربطی هم به عمامه ندارد. لطفا از عمامه استفاده ابزاری نکنید. . با توهم که نمیشه کلاه گشادی که سر ملت گذاشته شده است نادیده گرفت. (4155386) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۸:۴۵:۱۴
نه همه ی منتقدان. بعضی هم واقعا از سر دلسوزی نظر میدن که تاثیرگذاره (4156435) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۹:۴۲
روحاني باعث افتخار و سربلندي كشور است (4155315) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۷:۱۴
چه قدر انتخابات ارزش دارد که به خاطرش ، با عجله به توافق برسید و نتیجه اش شود خسارت برجام؟ (4155069) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۱:۳۲
فقط خدا میداند اگر برجام نبود امروز من و شما در چه وضعیتی بودیم . انتقاد هم باید از روی انصاف باشد اینطور روی هوا حرف زدن کار هر بزدلی هست. (4155185) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۴۸:۲۱
اگر متن برجام خونده بودی میفهمی که اتفاقی نمی افتاد (4155282) (alef-3)
 
امیر
Italy
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۱۲:۵۲
اتفاقا ما هم برجام قبول داریم و این کار یک کار مثبت میدونیم اما اشکال اینه همه چیه این دولت شده برجام ک برجام انقدر آش دهن سوزی نیست ک بشه باش تمام مشکلات حل کرد
برجام خوب دستشونم درد نکنه اما بسه دیگه
مشکل بی برنامه گی در اقتصاد داخل
مشکل فلج کردن تولید و صنعته
مشکل رکود فلج کنندست و بی کاری فراوان و نبود هیچ برنامه برای حلش
با اینکه طرفدار قالیباف نیستم اما بهترین صحبت برای برجام اون کرد ک گفت برای کسی ک خودش به تخت زنجیر کرده چه فرقی داره در باز باشه یا بسته
الف لطفا چاپ کن ممنون (4155332) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۱:۰۴
اگر برجام نبود دقیقا در همین وضعیت اقتصادی حالا بودیم
فقط هنوز از لحاظ روانی اقناع نشده بودیم که ریشه مشکلات جای دیگه است (4155349) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۱۱:۵۵
ما هم طر فدار برجام هستیم اما نباید به دشمن گرا داد و تمام مسائل کشور را فاش کرد و جلو دوربین رسمی صداوسیما بگی خزانه خالیست ، آب خوردن مردم و محیط زیست را به برجام ربط بدهی و دشمن آگاه بشه و ترامپ بگوید ایران در حال سقوط بود (4155672) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۷:۳۴
چرا شما همه چیز را در دو حالت می بینید؟ که یا این برجام و یا هیچ.
واقعا قبول دارم اگر این برجام نبود وضعمان خیلی خراب تر بود.

اما نمی خواهی این حالت رو هم در نظر بگیری که برجام می تونست هوشمندانه تر و کاملتر از سمت ایران مدیریت بشه تا امروز به این وضع نیوفته. و یا اینکه دولت روحانی در این 3 سال تقریبا تحول در داخل را متوقف کرد و منتظر تحول برجام بود. در حالیکه اگر در کنار برجام روی مشکلات داخلی انرژی بیشتری می گذاشت ، الان وضعمون خیلی بهتر بود. (4155397) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۶:۳۴
خدا میداند بله فقط خدا میداند و من و شما بوقیم و نمی فهمیم بهترین صنعت را بتن ریزی کردیم در مقابل هیچ... (4155422) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۴۳:۰۷
اینکه برجام لازم بود بر کسی پوشیده نیست یا بعضی از آقایان جنگ آن هم با کل دنیا منظور نظرشان بود ؟ اگر بود بفرمایید وگرنه از برجام ایراد نگیرید (4155530) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۴۴:۴۳
وضعیتمون به شکل قبل برجام بود!
فساد و رانت دولتی نداشتیم!
اراک در بتن مدفون نبود!
فردو تعطیل نبود!
از سوی امریکا هم تحریم ویزا نبودیم! (4155536) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۴:۵۱
ای خدا دست بردارین دیگه (4155600) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۷:۳۱:۳۶
داداش سال92 که برجام نبود وضع اقتصاد کشور اینقد اشفته نبود (4155795) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۱:۰۴:۰۹
مطمئنی؟؟؟؟؟؟ (4156596) (alef-3)
 
هژبر شیرافکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۲:۰۸
پاسخ شما رو در بالای کامنتها دادم ام به کامنت بنده رجوع بفرمایید (4155289) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۰۴:۵۹
چقدر انتخابات ارزشمند است که آقای ظریف به جان کری می گوید اگر با ما توافق هسته ای امضا نکنید بار دیگر اصولگرایان پیروز می شوند (4155663) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۷:۵۶:۱۸
دوسال مذاکره فشرده به معنی عجله در توافقه؟ یعنی بیشتر از این باید طول می کشید؟! بنظرتون چندسال باید مذاکره میکردند؟ 10 سال؟ 20 سال؟ بعد سر اقتصاد کشور چه بلایی می اومد؟ (4155832) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۸:۱۰
در هر مراسمی ،یک رپرتاژ اگهی برای برجام می رود ، چون می داند اوضاع برجام نزد افکار عمومی افتضاح است. (4155071) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۲۲:۴۴
بستگی دارد که ملاک سنجش شما برای افکار عمومی چیست.
برای خانواده ما که چند سال پیش باید هر سه هفته یک بار دربدر به دنبال داروهای سرطان مادرم می گشتیم یا برای کسانی که ...
(الف عزیز، خودسانسوری کردم که قابل انتشار شود) (4155109) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۲۰:۴۹
اینقدر خودتونو جای مردم نذارید (4155231) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۳۹:۵۸
شما هم همینطور!! (4155715) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۹:۴۳
ایشان می فرمایند ، تحریم های اخیر مهم نیست ، چون نشانه عصبانیت امریکا و موفقیت برجام است!! پس خوشحالی اوباما ،نشانه چی بود؟!! به علاوه در زمان احمدی نژاد که امریکا عصبانی تر بود!! (4155076) (alef-13)
 
عليرضا
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۰۹:۵۰
جناب روحاني راى سال بعدى من هم شما هستى (4155077) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۲۱:۲۵
چرا که نه
یا عینک زدی و آفتاب تابان ولغو کلیه تحریمها را میبینی
یا رشد 7.4%را میبینی
یا مثل ما بیکار نیستی و حقوق نجومی میگیری
یا شما ارزشی برای تعطیل هزارن واحد تولیدی و ارج وآزمایش نیستی
تهدیدات ترامپ و عزت پاسپورت راهم که نمیبینی

پس شما همون بهتر که به این کلید شکسته در قفل رای بدی (4155105) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۹:۴۲:۱۸
شما فکر میکنی سیاستهای این سه سال و نیم باعث تعطیلی ارج و...شد یا به قبل تر باید نگاه کرد (4155970) (alef-3)
 
طبس استان یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۲۷:۵۰
روحانی تنها نیست (4155126) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۰:۳۵
جهل بر دو قسم است
دانی که ندانی
ندانی که ندانی و این جهل مرکب است
وای بروز ما (4155132) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۴:۲۸
منفی (4155147) (alef-3)
 
رر
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۱:۴۴
شوخی نکن (4155186) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۱:۱۲
ایشان در هر مراسمی ، نیش و کنایه به منتقدان می زنند و حاشیه سازی می کنند. در پایان همان مراسم هم بر لزوم وحدت و پرهیز از حاشیه ها تاکید می کنند.! (4155080) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۲:۱۹
۲ بار در مذاکرات کلاه سرتان رفت ، سعد اباد و برجام. معلوم نیست تا کی باید ملت ، هزینه را بدهد. (4155081) (alef-13)
 
م
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۱۲:۲۵
حالا چه ابزار ی برای چانه زنی دارید دیگر ابزاری برای چانه زنی در مذاکرات نمانده است چون همه را در مذاکرات اول هزینه کردید (4155082) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۳۱:۵۱
تا کی شما می خواستین چانه زتی برای انرژی اتمی بکنید شاید تا قیامت (4155250) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۵:۰۸
چیزی که حقمون هست نیاز به چانه زنی نداره (4155461) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۱:۲۷
ابزار چانه زنی؟ برادر من، 10 روز طول کشید تا همه سازمانها و روسا و مقامات دست به دست هم بدن و آتشسوزی یه ساختمون رو در وسط پایتخت جمعش کنن.
فکر میکنم وقتی با قدرتهای دنیا مواجه می شویم، باید کمی محتاط تر باشیم. این معنیش ترس نیست، بلکه واقع بینی هست. (4155440) (alef-13)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۲۳:۱۱
تا حالا فکر می کردم امریکا سر ما کلاه گذاشته ، خیالم راحت شد شما سرشون کلاه گذاشتید. (4155110) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۲۸:۵۷
ترامپ هم همینجور فکر میکنه (4155246) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۳۴:۰۷
هزار آفرین به این ادب و تربیت! (4155146) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۸:۱۵
روش آقای روحانی را میپسندم. بعضی از حرفهای منتقدین اینقدر پوچ و ابلهانه است که فقط جواب ظنز را میطلبد. جواب کسانی که بر شاخه نشسته و شاخ میبرند را همینگونه باید داد. چون هیچ عاقلی که منافع ملی را بفهمد نمیتواند حرفهای اینها را جدی فرض کند!!! (4155194) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۰۵:۳۴
رای سال بعد من به کسی است که برای مسایل کلان اقتصادی و نیز معیشت مردم دغدغه جدی داشته باشد .با مفاسد اقتصادی و مفاسد اداری و رانتخواری مبارزه جدی و برخورد انقلابی داشته باشد.به آزادی های اجتماعی و فردی نه در شعار و بلکه در عمل اهتمام جدی داشته باشد.در مسایل بین المللی روش گفتگو و صلح طلبانه داشته باشد چون با کمی اشتباه کاری ممکن است منجر به برخورد های غیر قابل انتظار و احیانا نظامی شویم و انوقت همه دستاورهایمان بر باد میرود.متاسفانه در بین گروهای سیاسی هنوز ندیده ام کسی را که همه اینها را با هم داشته باشد. (4155202) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۵:۳۵:۲۲
صاف بگو به روحانی رای نمیدم ، دیگه چرا قصه میگی؟؟!! (4155614) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۲۰:۲۵
درود بر روحانی (4155229) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۴۰:۴۸
منفی !!!!!!!! (4155264) (alef-3)
 
سیفیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۳۳:۴۶
ما فرهنگیان هرگز به آقای روحانی رای نخواهیم داد. (4155253) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۷:۳۹
از جانب همه فرهنگیان نطق نکن یادت رفته وضعیت اسفناک ان دولت را (4155303) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۱۷:۵۱
وضعیت اسفناکی آن دولت را ، خخخخخ ، پس بفرمائید صندوق ذخیره فرهنگیان را چه دولتی غارت کرد (4155678) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۸:۲۵
دفعه قبل هم رای ندادید به ایشون و اتفاقی هم نیفتاد.
خودتون رو اذیت نکنید (4155306) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۸:۳۰
شما جای خودت بیانیه بده . من فرهنگی ام و حتماً به آقای روحانی رای خواهم داد. منتقدان برجام طرح برتری ارائه نکردند و کارنامه ی گذشته ی آنها صدها برابر از برجام خسارت بار تر و بدتر بوده.
رای من روحانی. (4155307) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۵:۳۹
شما اگه واقعا فرهنگی و معلم باشی حتی نمیتوانی از طرف کلاس خودت و شاگردان صحبت کنی چه برسه به بقیه معلمان!!!! (4155322) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۳:۰۰
منم فرهنگى هستم ولى نظر شما را ندارم شما لطفاً از طرف خودت حرف بزن (4155353) (alef-13)
 
معلم متعهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۵:۰۱:۳۵
«« بسم الله الرحمن الرحیم »»
به عنوان یه فرهنگی با وجود کاستی ها در این دولت اما هوشیارانه وبا علاقه تمام فریب تخریبها علیه ایشان را نخواهم خورد وبه ایشان رای خواهم داد
واجازه نخواهیم داد افرادتندرو و با ایدولوژی تکراری وبا شعارهای انزوا کننده ایران انتخاب شوند.
«والسلام» (4155562) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۱۸:۴۹
فرهنگی نیستی ، و از طرف فرهنگیان سخنرانی نکن (4155681) (alef-13)
 
پور امینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۲:۵۸:۵۸
معتقدم پذیرش میزبانی تیم ملی کشتی امریکا منطبق بر مقررات فدرا سیون جهانی کشتی ازاد در شرائط کنونی از اقدامات مثبت دولت یازدهم تلقی می شود که تقویت وجهه مردمی جمهوری اسلامی ایران ونیز تقویت انس والفت بین ملتها را در برگرفته ومورد توجه افکار عمومی دنیا قرار گیرد (4155311) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۰۳:۳۶
انقدر مرده باد زنده باد نیاز نیست همه چیز در روز انتخابات مشخص میشه. (4155320) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۴۷:۵۵
بله درست میفرمایید وهمگی باید به نتایج ان احترام بگذاریم. (4155541) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۲۰:۰۷
قضییه خیلی ساده هست،اصلا برجام را بی خیال
من به شما میگم در ازای مبلغی بشتر مثلا فرش شما را بهتر میشورم و غیره(اعلا شویی)،بعد که مشتری از از فرش شستسته شده طبق وعده و و وعیدهای من ناراضی میشه،بهش بگم دیگه ببین اگه اعلاشویی نمیکردم و ساده میشستم چی میشد!!!!!
مردم برجام را طبق وعده و وعیدهای مسئولین قضاوت میکنن (4155346) (alef-13)
 
خان عمو
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۹:۵۲
اولا که رای مردم همیشه حق الناس بوده
دوما نرمش قهرمانانه رو لوث نکنید. به نظرم شما اصلا نتونستید به خوبی ازش استفاده کنید.
فعلا که تریبون دست شماست و منتقدین را به هر نوعی که میخواین خطاب میکنین.
همونطور که دوستان دیگر هم فرمودن نتیجه و اقبال عمومی به شما در انتخابات آینده معلوم میشه فقط امیدوارم اگه رای نیاوردید زیر میز نزنید و بساط شرم آور سال 88 را پیاده نکنید.
الف چاپش کن لطفا تا ببینیم اقبال عمومی به این نظر چیست؟ (4155383) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۴۲:۱۸
به جای واردات بیرویه چه تکنولوژی جدیدی از خارج با برجام به کشور اوردید ساخت کارخانه ساخت کشتی ساخت ماهواره ساخت ماشین ...... (4155389) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۲:۵۶
نظریه نرمش قهرمانانه .... :))) (4155410) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۳:۵۶:۲۸
تاریخ قضاوت خواهد کرد اقای روحانی (4155420) (alef-13)
 
Poland
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۰۷:۵۴
معصيت!!!! (4155468) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۴:۱۳
روحانی:انتخابات به‌معصیت‌خدا نمی‌ارزد/
درست است وبخاطر همين ستاد خود را فعال نكرده واستاندارها با ابلاغ وزير كشور مجبور به تبليغات نكرده است
جلسه ستاد انتخاباتی روحانی یک روز پس از سانحه قطار سمنان!
با آنکه مردم کشورمان این روزها عزادار دو حادثه تلخ شهادت زوار در عراق و حادثه قطار در سمنان هستند، اما روز گذشته جلسه انتخاباتی ستاد روحانی در پاستور و به ریاست نجفی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، درحالی که طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره انتصاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی مطرح شد، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا این خبر را تایید کرد.

بر این اساس، این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا، اعلام کرد: قرار است در آینده نزدیک محمد شریعتمداری از سمت خود در معاونت اجرایی رییس‌جمهور استعفا دهد و مسئولیت ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را برعهده بگیرد.
در اقدامی بی سابقه و با ابلاغ رسمی انجام شد؛
معاونین سیاسی استانداری ها رئیس ستاد تبلیغات روحانی در سراسر کشور! / بسیج امکانات دولت برای روحانی در انتخابات ۹۶ با ابلاغ ۱۹ ماده ای (4155508) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۸:۰۷:۰۷
من فقط اینو میدونم که اگر بخام از برادر خودم هم ایراد بگیرم و با نگاه ایراد گیرانه بهش نگاه کنم همه حرکاتش رو ازش ایراد میگیرم و در یک ساعت کمتر از 10 تا تذکر بهش نمیدم
دیدتون رو عوض کنید تا مسائل رو درست ببینید ایراد گرفتن کاری نداره (4155855) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۳۴:۳۴
اگر برای رای نیست چرا در مناظره انتخاباتی سال 92 با آقای قالیباف اسرارنظام(مذاکرات کوی دانشگاه وحمله گاز انبری) را رسانه ایی کردید؟ (4155509) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۵:۲۶:۰۶
تو انتخابات کلا همه از خجالت هم در میان (4155603) (alef-3)
 
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۲۲:۰۹:۲۵
لازم بود. (4156107) (alef-3)
 
ف.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۶:۴۷:۲۰
عملکرد آقای روحانی خوشبختانه بسیار بالاتر از حد انتظار بنده که به ایشان رای داده بودم است.
در ضمن برجام تنها قسمتی از مشکلات مربوط به مسایل هسته ای را در بر می گیرد و قرار هم نبوده حلال همه مسایل کشور باشد. (4155733) (alef-13)
 
جاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۲۱:۲۰:۵۴
زنده باد روحانی، زنده باد اصلاحات، زنده باد آزادی (4156050) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.