نظر منتشر شده
۲۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 11339
درباره سهمیه بندی بنزین
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۰۵
از امروز طرح کامل سهمیه بندی بنزین با تلاشهای مجلس هفتم و دولت نهم آغاز شده است. این دستاورد مهم و قابل تقدیر از دو زاویه مورد توجه است:

1-    موضوع اول اینکه دولت آقای احمدی نژاد موفق شد که این مصوبه مجلس را بطور کامل اجرا کند و از این نظر اقدام دولت و ماجرای این پروژه بسیار بزرگ و ملی قابل تقدیر و امتنان است. ابعاد این پروژه و تجهیز تمامی پمپ بنزین های سراسر کشور به سیستم کارت خوان و توزیع موفق کارت های هوشمند سوخت در سراسر کشور، امری بسیار صعب و دشوار بود که دولت های قبلی موفق به اجرای آن نشدند. اهمیت این طرح نه فقط در کاهش مصرف بنزین و ایجاد فرهنگ مصرف کم در میان مردم است، بلکه از آن جهت نیز اهمیت دارد که موضوع بنزین در کشور بوسیله اجرای این طرح تاحدود زیادی ساماندهی شد.  اجرای طرح مذکور موجب شد که بسیاری از آمارهای قبلی در مورد میزان تولید داخلی و واردات بنزین، تا تعداد وسایل نقلیه و جایگاه های سوخت رسانی، مورد رسیدگی و آمار برداری دقیق قرار گیرد. به معنای دیگر شاید ساماندهی مصرف بنزین در کشور با اجرای این طرح، اهمیت کمتری از سهمیه بندی بنزین نداشته باشد. از سوی دیگر فرهنگ درست مصرف کردن در مورد یکی از مهمترین منابع انرژی در میان مردم و تصحیح رفتار آنان از دیگر آثار غیر اقتصادی این طرح است. ضمن آنکه میزان آسیب پذیری امنیت کشور در زمان بحران های خارجی را کاهش می دهد. بهرحال اجرای این طرح نیاز به یک "همت قوی" و بسیج امکانات کشور را داشت که توسط دولت نهم محقق شد.

2-    زاویه دومی که طرح ملی سهمیه بندی بنزین دارد این است که این طرح اولین و بزرگترین طرح دیجیتالی در سطح ملی است که در تاریخ کشور اجرا شده است. کمترین فایده آن، جمع آوری اطلاعات و آمار نسبتاً دقیق از کشور در خصوص مصرف و تولید انرژی فسیلی است.  این الگو قابل بهره برداری و تعمیم به موضوعات دیگر است. بعنوان نمونه می توان کارت های ملی را دیجیتال نمود تا اطلاعات ملی از افراد جامعه بعنوان یک شهروند در آن موجود باشد تا قابلیت های استفاده از آن بیشتر شود. در خصوص وضعیت مسکن، مالیات، مصرف انرژی های دیگر، نظام بانکی و غیره نیز می توان از الگوی کارت هوشمند سوخت بهره برداری کرد تا ضمن کسب آمار دقیق و برنامه ریزی مناسب، رفتار جامعه را نیز به سمت اقتصاد شکوفا راهنمایی کرد.
  
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۱:۲۲
اي كاش اخبار ساعت 24 زمان سهميه بندي را اعلام مي كرد و اي كاش صدا و سيما خصوصا سيما بجاي برنامه هاي بي محتواي خود با كسب نظر كارشناسان دلسوز نظام جو رواني را جهت اين تصميم مقدس و كندن ريشه سرطاني يارانه خانمان سوز بنزين؛ فراهم مي نمود اما افسوس كه صدا و سيماي ما در دنياي ديگري سير مي كند و چون رقيب ندارد برآيند فوق العاده ضعيف و مشمعز كننده دارد (31299)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۲:۰۰
کاش گوش شنوایی بود آقای ایمانی. در ضمن یک سوال شما همان ایمانی روزنامه سابقا عصر هستید. قلمتان به دل می نشست. (31312)
 
احمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۰:۵۴
بی برنامگی و سوء مدیریت تا کی؟ آیا واقعاً نمی شد پیش بینی کرد اگر ساعت 9 شب بدون هیچ مقدمه ای اعلام شود از ساعت 24 بنزین سهمیه بندی است، چه ازدحامی در پمپ بنزینها رخ خواهد داد و چه آسیب هایی ببار خواهد آمد؟
بیایید با استفاده از این سیستم (کارت هوشمند سوخت) که زحمت فراوانی در تولید و راه اندازی آن کشیده شده است معضل قاچاق سوخت را حل کنید. تا کنون مسئولین نتوانسته اند آمار دقیقی از قاچاق سوخت ارائه دهند!
میانگین گفته آقایان بین 20 تا 30% سوخت مصرفی از ایران قاچاق میشود!
آیا واقعاً اگر بتوانیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم، باز هم نیاز به این سهمیه بندی و با این شرائط هست؟
مطمئناً پاسخی کارشناسانه برای این سئوال نیست چون تا کنون نتوانسته اند آمار و اطلاعات صحیح و دقیقی در این باره بدست بیاورند.
مردم واقعاً منتظر اقدام های درست، کارشناسی (واقعی) شده، برنامه ریزی شده ومدیریت صحیح و کارآمد هستند.
این خیلی ناگوار است که مسئولی چندی پیش در رسانه های عمومی از جمله صدا و سیما عنوان کند که تا پایان مرداد ماه بنزین سهمیه بندی نخواهد شد و یکباره در اخبار سراسری ساعت 21 پنجم تیر ماه به مردم گفته شود تا سه ساعت دیگر سهمیه بندی بنزین آغاز خواهد شد... (31314)
 
habib
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۲:۱۴
با سلام : اين عمل سهميه بندي عملي نسنجيده ولي پسنديده بو د چون دست سود جويان را از قاچاق ان كوتاه كرد . نسنجيده بخاطر اينكه پيشبيني حوادث شب اول نشده بود. (31333)
 
amir
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۵۲:۱۹
متاسفم كه بعد از اينهمه كش و قوس وقتي اعلام سهميه بندي شد ميزان و قيمت بنزين آزاد اعلام نشد و اين يعني نگراني مردم و خورد شدن اعصاب كسانيكه مي خواستند مسافرت بروند .
تمام كارهاي مسوولين عزيز اينگونه است و هميشه اين فشار اصلي به مردم مي آيد . (31340)
 
محمد
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۱۷:۱۳
وقتيكه اقتصاد بازيچه سياست است به جاي تصميمات اقتصادي و عاقلانه تصميمات پر هزينه و غير قابل تداوم گرفته ميشود - براستي چه اشكالي داشت كه بنزين به نرخ واقعي و اقتصادي عرضه ميشد و مابه التفاوت ان نقدا به احاد مردم پرداخت ميگرديد ؟ ايا اين با عزت مردم و عدالت محوري بيشتر سازگار نبود؟ (31347)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۷:۵۳
همه جاش درست بود الا پرداختن سوبسید به احاد ملت .در نظر اول حرف خوبی است ولی اولا با پخش ا ن قابل استفاده بهینه نخواهد بود ثانیا اثرات تورمی شدید خواهد داشت .البته الان هم این اثرات را خواهیم داشت . ولی مقصود جنابعالی ارایه راهی بود که معایب اولیه را نداشته باشد (31361)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۶:۵۰:۴۶
اقای ایمانی بخشی از حرفهایت درست بود ولی رسیدی به ا نجایی که صحبت از ایجاد فرهنگ مصرف کم در میان مردم کردی درست نگفتی .چرا ؟ چون :
- سیستم حمل و نقلت (به لحاظ کمی )در سطح شهرت کارایی کافی ندارد
- نرخ همین وسایط نقلیه را کنترل نمی کنید .
- سهمیه ها کافی نیست .باور نمی کنم که حداقل نیاز مردم را اجابت کرده باشند
- کدام ساز و کار را برای جلوگیری و حداقل سازی اثرات تورمی بنزین پیش بینی نموده اند ؟
- اتوموبیل های ساخت وطنت بنزین خورشان ملس است
- مسائل مربوط به دو گانه سوز کردن را چطور ؟در بخشی از موارد مربوط به ساخت تجهیزات\" سی. ان. جی\" شاهد انحصار گری
های گروهی بودم و دیدم که بخش های خصوصی غیر وابسته چکونه به خاک سیاه نشست و حتی به دلیل فشار یکی از مدیر جوانش سکته کرد .
- در زمینه ساخت پالایشگاه معرکه عمل کردند .جند سال پیش عده ای سرمایه دار را پیدا کردیم رفتیم پیش یکی از معاونین نفت .از همان اول پشت دستمان را داغ کردیم و دنبال کار را نگرفتیم.
باز هم بگویم ؟!
لذا مردم را به مصرف غلط ملا مت نکنید
انها این وسط کمترین تقصیر را دارند و بیشترین تاوان را پرداخت خواهند کرد .
ضرورت سهمیه بندی را کسی منکر نمی شود ولی دولت با ان بدنه لخت و پر معضل
باید در خود بازنگری جدی کند .اینکه ایا توانش را دارد یاخیر ،خوشبینانه می گویم احتمالش ضعیف است و بد بینانه اش این است که نمی تواند (31349)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۰۸:۲۰
یک خودروی سواری شخصی 8 سیلندر را با مثلا یک ماتیز 3 سیلندر به طور یکسان 100 لیتر در ماه بنزین داده اند؟! یک صورت مساله راحت برای دانشمندانی که سهمیه بندی را انجام داده اند: اکثر خودروهای تولید داخل به طور متوسط 10 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کنند. حال اگر بنده بخواهم برای یک سفر زیارتی از تبریز به مشهد مقدس بروم (یک مسافرت یک هفته ای) با احتساب مدت توقف در شهر مشهد طی این یک هفته 4000 کیلومتر مسافت طی کرده لذا 400 لیتر مصرف بنزین دارم. بفرمایید به اندازه 3 ماه و 3 هفته بدون بنزین بمانم. توجه کنید که یک خانواده چند نفره به همراه دارم و نمی توانید سالی یک بار زیارت را از بنده بگیرید یا بفرمایید با اتوبوس های آن چنانی و ... سفر نمایم. شبیه این مثال خانواده ای غریب ولی ساکن در تهران است که برای صله ارحام باید به مدت یک هفته به مثلا خرمشهر نزد بدر و مادر بیر خود و دیگر بستگان برود. به امید اینکه موضوع بنزین و به خصوص مسکن باعث شکست دولتی که با شعار اسلام آمده نشود. (31352)
 
فرجی
۱۳۸۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۰۰:۴۷
دولت آقای احمدی نژاد موفق شد که این مصوبه مجلس را بطور کامل اجرا کند

فقط آقای ایمانی را توصیه به مطالعه دوباره مصوبه خودشان میکنم تا مشخص شود دولت مصوبه را کامل اجرا کرده یا ناقص
در اینجا به چند مورد از مصوبه اشاره میکنم و قضاوت را به خوانندگان فهیم واگذار میکنم.
1- دولت میبایست میزان سهمیه هر خودرو را در فروردین ماه اعلام میکرد
2- همزمان با اعلام سهمیه قیمت آزاد بنزین نیز باید اعلام میشد.
3- خودروهای دولتی حق استفاده از بنزین سهمیه بندی را ندارند
و . . . . . (31377)
 
mekabiz
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۳:۳۵:۱۶
از سوی دیگر فرهنگ درست مصرف کردن در مورد یکی از مهمترین منابع انرژی در میان مردم و تصحیح رفتار آنان از دیگر آثار غیر اقتصادی این طرح است

شماو دوستان تان هم مثل الگوی بزرگ تر وقتی به مسئله ی فرهنگ می رسید ناخودآگاه دست به اسلحه می برید.

آخر مگر می شود به زور سهمیه بندی و عدم عرضه ی کالایی که کسانی مایلند با قیمت واقعی خریداری کنند فرهنگ ساخت.چطور است برای جا انداختن فرهنگ کتابخوانی هم سهمیه ای برای هر خانواده تعیین کنند(مثلا پانصد صفحه در ماه) و در آخر ماه ازشان امتحان بگیرند و اگر نمره ی قبولی نیاوردند یکی محکم بزنند توی سرشان ؟

همه چیز به گند کشیده شده و بیش از همه واژه ی \"فرهنگ\" که هر وقت می شنویم حواس مان می رود به جای بستن هفت تیر. (31388)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۴:۱۳
اعطای سهمیه سوخت به خودرو خلاف عدالت است. زيرا خانواده های مرفه که تعداد خودروی بیشتری دارند از یارانه بیشتری برخوردار می شوند اما خانواده های کم بضاعت که حداکثر یک دستگاه موتور سیکلت دارند از سهمیه کمتری برخوردار می شوند.
به نظر من یارانه سوخت متعلق به مردم است نه خودروها و روش صحیح سهمیه بندی توجه به افراد جامعه است نه وسایل نقلیه. (31393)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۹:۰۰
(31395)
 
عماد
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۳:۴۱
معلمین گرامی یا هر صنف دیگری می توانند با در نظر گرفتن سفر برون شهری خود به مشهد و ... مصرف بنزین خود را در طول چندین ماه مدیریت کنند. حالا خوبه همه مشهد رفتن و برگشتن میدونن چند لیتر بنزین می خواد. (31404)
 
علی
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۶:۰۹
حداقل یک سهمیه خاص جهت مسافرت تابستانی در نظر بگیرید و قیمت ازاد بنزین را اعلام کنید اگر قیمت بنزین را مانند کشورهای دیگر حساب می کنید حقوق ما معلمین را هم مثل دیگر کشورها حساب کنید (31398)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۸:۵۵:۱۱
براي هر تصميم ملي از هفته ها يا ماه ها قبل تبليغ ميكنيد و مشاركت مردمي را ميخواهيد . براي يك تصميمي كه صرفا مردم با ان مواجه ميباشند اين گونه عمل كردن و دير اطلاع دادن چه معنايي براي مردم ميتواند داشته باشد . (31401)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۰۹:۴۲:۳۷
من سفر با اتوبوس را توصيه مي كنم . ضمنا آقاي ايماني هم بالاخره به علت دفاع از دكتر احمدي نژاد مورد حمله واقع شد . (31406)
 
رجایی 12361
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۱۵:۵۲
همه چیز گران شد ، تنها دلخوشی ما کارمندان همین بود که بنزین کمتر گران شده که تنها دلخوشی را هم از ما گرفتید!
اگر دوست دارید قیمت بنزین گران باشد به پیشنهادات ذیل نظری بکنید:
1- افزایش حقوق کارمندان نیز براساس واحد پولی بین مللی مانند یورو، دلار و ... باشد
2- افزایش حقوق بایستی براساس پایه سال قبل ،آنهم براساس نرخ تورم سال قبل تعیین شود نه اینکه افزایش حقوق براساس پایه سال1372 محاسبه شود ولی نرخ تورم افزایش قیمتها براساس سال قبل ، لطفا خودتان نظر بدهید که این موضوع جند درصد با عدالت منطبق است؟
2- مگر در مصاحبه ای وزیر محترم نیرو اظهار نمی کردند متوسط مصرف بنزین در کشور ترکیه لائیک 2/8% است ، یعنی ناوگان خودرو این کشور بسیار استاندارد است درصورتیکه در ایران متوسط مصرف 12 لیتر است ، آیا سهمیه بندی شما براساس استانداردهای اروپایی برنامه ریزی میشود نباید خودروهای کم مصرفی مانند اروپایی ها داشته باشیم و......؟
4- آیا افزایش حقوق کارمندان فقط همان معلمان هستند که از فراوانی بالایی برخورد دارند تا در رای گیری های آینده شما شرکت کنند یا دیگر کارمندان را فراموش کرده اید ....؟
5- رزمندگان را فراموش کرده اید؟ که در دیگر ارگانها ، ادارات وسایر بخشها فعالیت می کنند چه وضعیتی در زندگی دارند؟
خواهشا موارد مذکور را در رسانه ها با صلاحدید خودتان اعلام فرمایید (31411)
 
نوید
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۱۳:۱۲:۱۶
کاش مسئولین نیروی انتظامی یکبار هم شده کار خو د را انجام میدادند تا بار عدم اجرای وظیفه شان که جلو گیری از قاچاق 50 درصد سوخت کشور به خارج است را مردم مظلوم و فرمان پذیر با سهمیه بندی به دوش نکشند. انشا الله000000 (31415)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۱۷:۲۴:۳۱
سلام
دلم می خواد این نظر من به گوش جناب آقای وزیر برسه

آخه توی بوشهر با اون گرمای 40،45 درجه بدون کولر که نمی شه توی ماشین نشست ا روزی 3 لیتر ما تا سر خسابونمون هم نمی تونیم بیریم
قبلا تاکسی های کولر دار به بهانه ای کولرشون رو روشن نمی کردند حالا علاوه بر این که کولرشون رو روشن نمی کنند کرایه رو هم افزایش دادند

من یه دانشجو هستم و نمستونم با سرویس دانشگاه به دانشگاه برم خونه من بوشهره و دانشگاه عالی شهر آخه با روزی 3 لیتر اگه کولر هم روشن نکنم به دانشگاه نمی رسم تکلیف من چیه فکر کنم این سهمیه بندی واسه یه روستا خوب باشه بازم میگم اگه امکان داره این نظر من رو به گوش وزیر نفت برسونین متشکر (31422)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۷ ۱۷:۵۴:۱۶
به گفته خود مسئولین وزارت نفت هنوز 832000 کارت سوخت در ادارات پست موجود است که به دست صاحبان آنها نرسیده است و 500000 کارت سوخت دیگر نیز حتی به ادارات پست تحویل نشده است و از طرفی با اعلام سهمیه بندی قیمت بنزین آزاد نیز حتی به صورت ضرورت نیز اعلام نشد و همان شد که همه شاهد آن بودیم و نیازی به انکار آنچه که دیدیم نیست . اگر دولت و مجلس در فکر مردم بودند حداقل از مدتها قبل زمان سهمیه بندی را به اطلاع مردم می رساندند تا این همه اضطراب و نگرانی برای مردم و مخصوصا کسانی که کارت خود را دریافت نکرده اند و در مسافرت به سر می برند ایجاد نکنند راستی مسئولین در این سهمیه بندی چقدر کار کارشناسی انجام داده اند اگر از خود مقوله سهمیه بندی بگذریم نحوه اجرای آن واقعا نشان از عدم کاردانی مسئولین دارد . چطور این حضرات حتی به ذهن خود خطور ندادند که اگر از یک میلیون و سی صد هزار خودرو که کارت سوخت دریافت نکرده اند (از کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند و تعداد آنها نیز قابل توجه است صرفنظر شده است که با مراجعه به دفاتر پستی ازدحام جمعیت نشان از این امر دارد)فقط ده در صد در مسافرت به سر می بردند با اعلام سهمیه بندی بدون اطلاع قبلی چه به بر سر این عده آمده است در کشورهای خارجی حتی به فکر یک شهروند خودشان نیز هستند اما انگار در کشور ما چیزی که به حساب نمی آید مردم هستند . من خودم شاهد بودم که شب اعلام سهمیه بندی شخصی در پمپ بنزین با خانواده خود به شدت گریه می کردند که هم کارت سوخت ندارند و هم مسافر گچساران هستند و مانده بودند که چه بکنند .
راستی با وضعیت موجود تکلیف کسانی که کارت سوخت خود را گم می کنند و تا دریافت المثنی به لطف مسئولین باید صبر ایوب را پیشه کنند چیست؟و اگر یابنده کارت تا باطل شدن کارت از سهمیه سوخت طرف استفاده کند و آن را به اتمام برساند آنگاه تکلیف چیست؟راستی با وضعیت موجود آیا یکی از اخلاقهای خوب انسانی را که کمک به همنوع است کاملا از این جامعه ریشه کن نکردیم راستی در یک مسافرت کوتاه چند خودرو را دیده اید که راننده آن ظرف بدست کنار جاده از رانندگان دیگر به علت اتمام سوخت طلب بنزین می کند و آیا در شرایط موجود کسی خواهد بود که از سوخت اندک خود قطره ای هم به دیگران کمک کند ؟راستی آیا در کشوری که خود دومین کشور تولید کننده نفت اپیک است این گونه تصمیمات در شان آن است و آیا اینگونه تصمیمات نشان از عدم کاردانی مسئولین در اداره کشور ندارد؟ (31423)
 
محمدی - دبیر
۱۳۸۶-۰۴-۰۸ ۰۰:۰۶:۲۴
بهتر بود مسئولین مابه فکر زیرساختهای مهم در زمینه ایجاد پالایشگاههای مورد نیاز کشور می افتادند تا اینگونه با اعصاب مردم بازی نکنند و اینگونه استرس و شوک بر جامعه ایران واردنکنند .
آیا یک بار آقایان به این فکر افتاده اند که یکی از دلایل مصرف بالای بنزین در ایران خود خودروهای تولید داخل هستند تقریبا 5/1 تا 2 برابر خودروهای خارجی مصرف دارند.
کاش مسئولین واقعا به فکر مردم بودند وقتی پشت سرهم از رسانه ها پخش می شود که مردم نگران نباشند و آنگاه برای تهیه سوخت هزاران اما و اگر و هفت خان رستم را سر راه مردم قرار می دهند آنگاه مردم می پرسند باید دم خروس را باید باور کرد یا قسم حضرت عباس را .
بد نیست بامردم صادق باشید . (31425)
 
۱۳۸۶-۰۴-۰۹ ۰۹:۳۶:۵۴
جناب آقای هامانه و باهنر چرا در گزارش خبری 22:30 جواب آقای حیدری در خصوص وضعیت سهمیه بندی مناطق گرمسیر مثل بوشهر را ندادند؟
..
چرا اجازه رقابت به شرکتهای تولید خودرو داخل و خارج جهت بالا بردن کیفیت ماشین های داخل و کتهش مصرف بنزین و جلوگیری از آتیش گرفتن پژو 405 نمی دهند؟
آیا می داند تنها 2 روز بعد از سهمیه بندی بنزین مجلس سنا امریکا در حال تهیه پیشنویس طرحی جهت فشار به شرکت های تحویل دهنده بنزین به ایران جهت تحریم هستند؟ (31500)
 
Mohammad
۱۳۸۶-۰۴-۰۹ ۲۱:۱۳:۰۹
من به شدت با طرح سهمیه بندی بنزین مخالفم ... این طرح شدیدا بی برنامه ریزی و مسخره اجرا شد ... خودروهای دوگانه سوز که هنوز کپسول ندارند ماهیانه 60 لیتر سهمیه دارند .. خودروهای ما اکثرا قدیمی هستند و اصطلاحا خوره بنزین هستند تکلیف دارندگان این خودروها چه میشود .؟ آیا روزانه 3 لیتر مارا به همان سمتی میبرد که دولت محترم و نیمه عاقل ما میخواهد ؟ اگر اینطور است باید بگویم متاسفانه ما داریم در هر جهتی که دولت ما دلش میخواهد شنا میکنیم ... همیشه تاوان اشتباهات بزرگان را مردم پس میدهند ... من بسیار زیاد متاسفم برای این اقدام ... ناگفته نماند این کار خوبیهایی نیز دارد اما به کل ناقص و پر مشکل است .... (31614)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۰ ۱۰:۲۶:۴۰
نکته ای برای مسئولان :
دیروز در پمپ بنزین اتوبان تهرا ن قم (به سمت قم ) 30 لیتر بنزین زدم (برای اولین بار پس از سهمیه بندی ) به دلیل مصرف بنزین بعد از ظهر که خواستم بنزین بزنم دیدم موجودی کارت من 35 لیتر مصرف را نشان میدهد .من که سر در نیاوردم .همین
مختصر بنزین ما هم بایستی اینطوری شود .
ادرس ایمیلم را نزد سایت الف میگذارم اگر دست اندر کاران همت داشته باشند با من تماس بگیرند اگر هم نگیرند مدیون بمانند .
.. (31449)
 
ناشناس
۱۳۸۶-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۲:۵۷
با سلام خدمت وزرای محترم نفت و کشور
خواهشمند است برای خودروهای دو گانه سوز فکری کنید در شهر ما سه پمپ گاز بیشتر نیست و همیشه خدا دو تای آن خراب است و بار ی گاز زدن با این که ساعت 10 شب رفتم حدود سه ساعت توی صف بودم لاقل برای هر شهر پنج الی شش پمپ گاز سالم نیاز است و یا این که از شهر خارج میشویم جایگاه گاز وجود ندارد آخه ما با سی لیتر بنزین چه کنیم از وزیر محترم نفت خواهش دارم لاقل سهیمه بنزین ماشینهای دوگانه سوز را زیاد کند (31698)
 
رجائی 12361
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۴:۱۸
در هفته گذشته ، پس از سهمیه بندی بنزین به سفر شمال رفتم ، دیدم که صنعت توریستی وگردشگری شمال کاملا متوقف شده ، چونکه سهمیه بنزین هر خودرو کفاف این را ندارد که بتواند مسافرت کند بنابراین صدمه بزرگی به گردشگری وارد می شود که بلحاظ اقتصادی وارد می شود ، اینکونه تصمیمات قابل جبران نیستند بنابراین چند پیشنهادی که ذیلا تقدیم می گردد توجه فرمایید.
1- سهمیه بنزین را از 3 لیتر به 7 لیتر افزایش دهید تا مردم ، بخصوص کارمندانی که یک سال تمام انتظار می کشند تا تابستان مسافرت کنند رونق یابد و صنعت گردشگری نیز فعال خواهد شد
2- سهمیه آزاد نیز با قیمت مناسب تعیین نمایید بطوری که اقشار متوسط و پایین تر بتوانند از عهده پرداخت این قیمت آزاد برآیند.
3- آیا می دانید که سهمیه بندی بنزین چقدر در افزایش قیمتها تاثیر داشته است ؟ جواب آن بعهده خود شماست .
4- شما عمری را زحمت کشیدید و تلاش کردید تا ناوگان خودروی کشور را ارتقا بدهید ، خودروهای فرسوده را از رده خارج کردید ولی با گازسوز نمودن خودروهایی که از اول برای گازسوزی طراحی نشده بودند تبدیل به گازی می کنید که این امر یعنی پایین آوردن قدرت موتور خودروها (کاهش تا 15% ) که این کار باعث می شود که موتورهای نو در عرض چندسال آینده خود فرسوده شوند و از رده خارج شوند ، آیا فکرنمی کنید چه صدمه ای به اقتصاد خوردو وارد می کنید؟
5- با سهمیه بندی مخالف نیسیم ولی قبول کنید تصمیم شماها هم نا پخته تر بود ، یا حداقل می توان گفت در این زمینه عجولانه برخورد کردید قبل از اینکه مطالعه درستی انجام دهید.
6- با این حساب ، اگر می خواهید که مصرف بنزین کمتر شود و به حد استاندارد بین المللی برسد نیاز به تعویض کلیه ماشین آلات بنزین سوز ی دارید که مصرفشان بیشتر از حداستاندارد است ، چه آن خودرو جدیدباشد و چه قدیمی .
7- اینطور که نشان میدهد و شاهد هستیم سیستم شبکه الکترنیکی یا Network Wan شما نیز درست طراحی نشده که در خیلی از جاها اشتباه عمل می کند .
8- همچنین نشان می دهد که سیستم کارت سوخت نیز اشتباهاتی داردکه نیاز به طرح مسئله نیست چون از لحاظ فنی باید با خود مسئوولین مربوطه بحث نمود که این موضوع باب سوء استفاده را بروی فرصت طلب باز می کند
8- آیا می دانید که مقدار مصرف یک پژو 405 با پراید ، ماتیز ، M.v.m110 و .... در واحد 100 کیلومتر باهم تفاوت دارند ؟ این امر نیز باعث عدم توزیع عادلانه سهمیه بنزین را نشان می دهد . (32384)
 
آرش
۱۳۸۶-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۲:۱۸
زماني كه بنزين سهميه بندي شد اتفاقي با يه
آقاي بازاري هم صحبت شدم ايشان به من گفتند كه اگر بنزين ليتري2000تومان هم شود من روي اجناسم ميكشم و دودش تو چشم مردم ميره دوره حلال و حرومي تموم شده بايد با مديريت پيشرفته جلو اين كارها رو بگيريم آيا ايراني كه روي بنزين خوابيده كارت بنزين دادن به مردمش يك اهانت مستقيم نيست؟آيا مني كه درست روز سهميه بندي ماشين خريدم حق سفر به شهر هاي كشورم را ندارم ولي باز هم دير نشده بياييم خوشبينتر به جلو حركت كنيم (32405)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.