توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 270929
طرح رتبه بندی آغاز ارتقاء وضعیت معلمان
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان یک حد نهایی نیست بلکه به عنوان یک نقطه شروع برای ارتقاء وضعیت معلمان است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: دولت به این باور رسیده است که نظام پرداخت ها در آموزش و پرورش به یک طرح مانند رتبه بندی نیازمند است و با نگرش مثبتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات به وجود آمده امیدواریم نتایج مطلوب را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم تا معلم با فراق بال و آسایش خیال به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان برسد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر به دنبال جامعه ای رستگار در آینده هستیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم زیرا آموزش و پرورش پل ارتباطی به جامعه رستگار فردا است.

وی اضافه کرد: آن هایی که از نزدیک مسائل و اهمیت این نهاد مقدس را درک کرده اند می دانند فردای روشن کشور را امروز، معلم در کلاس رسم می کند.

بطحایی افزود: برای حرکت به سمت یک آموزش و پرورش نوین و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین غلبه بر مشکلات باید روش ها را تغییر داد و ضروری است که با یک نگرش جدید و بازمهندسی منابع و هزینه ها آسایش خاطر را برای معلمین فراهم کنیم تا بتوانند با بهره وری بهتری به مسائل آموزشی برسند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم شاهد برخی مشکلات اجتماعی و تربیتی نباشیم باید آموزش و پرورش را ارتقاء داده و به این باور برسیم که آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت کشور اساسی ترین رکن فرهنگ ساز جامعه است.

نماینده شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید همه به این اعتقاد برسند که صرف بودجه در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و این باور باید در همه پیکره هایی که بودجه را پیشنهاد می دهند و عملیاتی می کنند نهادینه شود.

رضا صابری افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات شاهد تلاش های بسیار خوب و جدی این معاونت در ارتقاء وضعیت حقوقی، حمایتی و رفاهی فرهنگیان است و همه باید قدردان تلاش های صورت گرفته در خصوص بهتر شدن وضعیت آموزشی و پرورش دانش آموزان باشیم.

صابری ادامه داد: مشارکت مردم تا حدی می تواند به وضعیت آموزش و پرورش کمک کند ولی آن چه که رخداد اساسی در استان گلستان است وابسته به تصمیمات ملی به ویژه تصمیمات در حوزه معاونت پشتیبانی وزارت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: از ۱۲ هزار کلاس موجود در استان حدود ۲۵۰۰ کلاس تخریبی و حدود ۲۵۰۰ کلاس دیگر نیاز به مقاوم سازی دارد.

محمدرضا وطنی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع نیازها گفت: در سال ۹۳ توانستیم ۹۴۲ کلاس درس را احداث و از آن بهره برداری کنیم.

وی به تراکم دانش آموزان در کلاس های درس اشاره کرد و افزود: تراکم دانش آموزان در استان ۳۱ نفر است و در بخش فضاهای مکمل مدرسه (فضاهای اردوگاهی، دارالقرآن ها، فضاهای ورزشی، پرورشی، پژوهش سراها) وضعیت مطلوبی نداریم و میانگین ما ۱.۵ درصد پایین تر از شاخص کشور است.

وی عزم و همت همه جانبه برای رسیدن گلستان به وضعیت مطلوب را خواستار شد و افزود: قطعا نگاه مثبت معاونت پشتیبانی وزارت به استان گلستان زمینه توسعه را فراهم خواهد کرد.

در هفتمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان و معاونین پشتیبانی شهرستان ها حضور داشتند.

استان گلستان با حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۱ هزار فرهنگی و افزون بر ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.
 
کلمات کلیدی : طرح رتبه بندی+آموزش و پرورش