نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 12211
انعکاس جهانی حکم اعدام اوباش و یک سنگسار در تاکستان
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ تير ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۳۹
اجرای حکم سنگسار یک محکوم در تاکستان و تایید خبر اعدام 20 تن از اوباش شرور، به دست آویز جدیدی برای جوسازی رسانه ای و سیاسی غرب علیه کشورمان تبدیل شده است.

به گزارش "الف"، طی یک هفته اخیر، چند مقام اتحادیه اروپا، عفو بین المل، دیده بان حقوق بشر، وزرای خارجه کانادا، سوئد و نروژ با انتشار بیانیه و یا مصاحبه، اجرای حکم سنگسار یک مرد در ایران را محکوم و عملی وحشیانه و غیر انسانی توصیف کرده و خواستار توقف حکم اعدام 20 تن از اراذل و اوباش شده اند. در این میان، منابع خبری ورسانه های غربی نیز با تمرکز بر این موضوع، به آن جنبه های عاطفی داده و تلاش دارند احکام اسلامی را عقب مانده و غیر انسانی نشان دهند.

پایگاه اینترنتی شبکه DW آلمان و رادیو فردا در روزهای اخیر ضمن انتشار پرآب و تاب ماجراهای خیالی از عشق و ازدواج مرد سنگسار شده در تاکستان (ج.ک) با یک زن (م.ا) به توصیف صحنه وحشتناک این سنگسار پرداخته اند.

رایو فردا، رادیو زمانه، شبکه دویچه وله و بی بی سی بیش از سایر رسانه های غربی به این موضوع پرداخته اند و برای مستند کردن جوسازی و سیاه نمایی خود، به نظرات افرادی نظیر محسن کدیور، شادی صدر، صالح نیکبخت و نعمت احمدی استناد می کنند. رادیو فردا در این باره با آیت الله منتظری نیز مصاحبه کرد و تلاش کرد به بهانه پاسخ به سوالات شرعی شنوندگان خود، از نظرات ایشان  نیز علیه احکام اسلام بهره برداری کند.

  ***

سوء استفاده رسانه ای - سیاسی غرب علیه جمهوری اسلامی و احکام اسلامی در حالی صورت می گیرد که صدور حکم سنگسار در فقه شرایط بسیار سختی دارد. به عنوان نمونه، برای اثبات عمل زنا لازم است چهار نفر که عمل را با چشم خود دیده باشند، همزمان نزد قاضی حاضر شده و صریحا به مشاهده جرم مجرم شهادت یکسان دهند و حتی اگر یکی از این چهار نفر دیرتر از سایرین حاضر شود و یا شهادت این افراد درباره  زمان و مکان وقوع جرم زنا یکسان نباشد، شهود به جرم ریختن آبروی یک مسلمان بلافاصله به هشتاد ضربه شلاق محکوم می شوند.

از صدر اسلام نیز روایات متعددی از اغماض پیامبر (ص) و ائمه (ع) در اثبات حکم زناکار وجود دارد و پیامبر اسلام در برخورد با فردی که به عمل زنا اقرار کرد و خواستار مجازات خود بود، بسیار تلاش کردند تا موضوع را نشنیده بگیرند و فرد اقرار کننده را متقاعد کنند که عمل خلاف را انجام نداده است.  
 
بیارجمندی
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۵:۰۳:۲۵
حقا و حقیقتا وقتی در باب حدود کتب فقهی را مطاله و ادله اثبات آن را بررسی می کنی سئوالی که به ذهن خطور می کند این است که در عالم واقع عناصر یاد شده قابل جمع هستند ؟و به فرض ثبوت می توان در عالم اثبات آنها را متظاهر دید؟در وهله اول محال و جعل احکام یاد شده عبث تلقی می شود؟اما واقعیت چیز دیگری است این انسان دو پا گاهی وقاحت را به حدی می رساند که علی رغم وجود دیگر راههای مشروع بر جعل چنین احکامی صحه و بدین نقطه اثبات می رسد. (32919)
 
سید مرتضی
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۷:۱۸
اگر اونا به فکر بشر بودن جلوی جنایتهای آمریکا و اسرائیل رو میگرفتن تا زنها و بچه های بی گناه کشته نشن .
نمی دونم دوستان عکس جنایات اسرائیل تو قانا رو دیدن یا نه . عکس نوزاد های سوخته و تکه تکه شده بینشون فراوونه . جالبه که خانم رایس میگه این اتفاقالت ( جنایات قانا) مثل درد قبل از زایمانه و برای بشر مفیده !
ولی کشتن چند دزد و قاچاقچی که تفریح سادشون تجاوز به ناموس یه عده آدم ضعیفه یا اعدام یه مفسد که داره جامعه مارو خراب میکنه ضد بشریته ! اونا اگه خیلی ادعاشون میشه برن جلوی امریکا و اسرائیل رو بگیرن .
به امید ظهور آقامون که فقط اونه که میتونه جلوی جنایتکارای واقعی رو بگیره. (32920)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۱:۲۴:۰۷
دوست عزیزم در این جهان وحشی ترین و انسان کش ترین دولتها همان هایی است که شما نام بردید شگی نیست ولی ما که فلسفه جداگانه ای داریم.
عقل حکم می کند در این شریط به منافع ملی و اخلاق روحی روانی جامعه اجازه حکم سنگسار را نمی دهد البته بنده شاید حدس بزنم که کسانی که با حکم سنگسار موافقند در داخل کشور زندگی می کنند و از جو سیاسی وخارج شاید بی اطلاع باشند ضمنا یک سوال دارم که خواهشمندم پاسخ دهید؟ ایا فقط ان خانم که سنگسار شده مرتکب زنا شده شده است در ان کشور؟
جرم کسانی که دختران مردم را به خارج ارسال می کنند چیست اصلا چرا ما باید به دور بر خودمان بنگریم و تصمیم نگیریم؟
ادامه این سنگسارها و اعدام های خیابانی است که فیلم های ضد ایرانی مانند 300 را صهونیستها تهیه می کنند.
عزیزان من کسانی که حکم به سنگسار دادند و ان را به اجرا گذاشتند بزرگترین خدمت را به صهوینسم جهانی انجام دادند.
ایا وجدان اگاهی در این سایت ییدا می شود به این مسئله توجه کند؟
درد زیاد است و داستان دراز... (32954)
 
سام
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۳۸:۰۹
حالا چون آمريكا تو عراقي كه جنايان نابخشودني عليه ايران انجام داده مرتكب مي شود آيا ما بايد يك فرد نا آگاه را اينطور سنگسار كنيم؟! (32983)
 
سید جمال
۱۳۸۶-۰۴-۲۴ ۱۳:۰۴:۰۱
جناب سید مرتضی .نا سلامتی ما در کشور اسلامی زندگی میکنیم و مدعی هستیم که پیرو محمد (ص) پیامبر رحمت هستیم واوست معلم ما ونه رفتار و کردار جهانخواران حال چون صهیونیست ها در جهان از جمله فلسطین جنایت میکنند ما باید بگوییم چون آنان چنین میکنند ما نیز چنان کنیم؟ کجاست انصاف شما. احکام مجازات در اسلام مبنا بر جبران دارد و هدفش تنبه است ونه حتی تنبیه،اجرای حکم اعدام د رملع عام جز خشن کردن جو جامعه سودی ندارد. بنا برتجربه در کشورهایی که اعدام را متوقف کرده اند حاکی از این است که جرم و جنایت افزایش نیافته و از سوی دیگر در آمریکا و دیگر کشورها که حکم اعدام اجرا میگردد از جرم وجنایت کاسته نشده است.خشونت زدایی از جامعه راه های دیگری نیز دارد که نیازی به گرفتن جان انسانی را که خود خشونت محض است ندارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که اجرای حتی یک حکم اعدام به اشتباه انجام گیرد و بی گناهی کشته شود بنا بر فرموده قرآن این تمامی بشریت نیست که میکشیم ؟.از آنجا که علم کامل نزد حضرت حق است بهتر این نیست که با کار توضیحی جامعه را به جامعه ا ی رهنمون سازیم که کشتن دیگری را(اعدام) مجازات کرده او نداند و به تماشای این خشونت محض نیاید؟در ضمن به شما خاطر نشان کنم که در مجازاتهایی که در قرآن کریم برای جرمها مرتکبه آمده اثری از سنگسار نیست این مجازات از فقه یهود (تالیون)و مسیحیت(اسکولاستیک) اخذ شده و وارد فقه ما شده است وگرنه هیچ مبنای قرآنی ندارد تازه فقه اسلامی هم چنان شرایطی گذاشته که عملا امکان پذیر نیست حال اگر واقعا مسؤلین جمهوری اسلامی ایران واقعا پایبند به اجرای احکامند باید قاضی ای را که بدون رعایت شئون امر قضا و بنا بر تشخیص خویش چنین حکمی را داده که برای حکومت اسلامی وهن انگیز است و خود اجرا کرده حد بزنند؟چگونه است که بنا بر اصل ولایت فقیه ، فقیه میتواند در مواردی احکام اولیه را تعطیل کند اما چنین احکامی که برای اسلام و حکومت اسلامی وهن انگیز است و علیرغم نظر عالی ترین مقامات قضایی از سوی قضات منصوب از سوی حاکمیت اجرا میگردد؟ چه کسی پاسخ گوست؟ (33094)
 
محمود
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۵:۴۵:۰۳
دنیای امروز که دنیای الکترونیک ، دنیای ارتباطات و ..... است ، باید اساتید حوزه و دانشگاه با برنامه ریزی مدون و پیگیر ، انتشار کتابها ، مقالات ، دعوت از اساتید و صاحبنظران کشورهای دیگر مسائلی نظیر همین خبر را برای آنها باز کنند یا از طریق رسانه ها مثل شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی که جدیدا افتتاح شده است نسبت به تحریک افکار عمومی جهان برای مطالعه و بررسی بشتر در احکام اسلام ، اقدام کنند .
مشکل ما این است که تقریبا در تمام زمینه ها چه سیاسی و چه فرهنگی و .... منتظر می مانیم تا دیگران از ما ایراد بگیرند و بعد ما به قسم و آیه متوسل شویم تا خود را تبرئه کنیم . چرا نباید قبل از اینکه غربی ها به ما انگی بچسبانند ، نسبت به آگاهی افکار عمومی جهان اقدامی نمی کنیم تا پبشاپیش تبلیغات آنها را خنثی کرده باشیم ؟
بعضی از غربیها نسبه به اسلام مغرضانه برخورد میکنند که در این شکی نیست ولی بعضی از آنها هم واقعا نسبت به اسلام اطلاعاتی ندارند و از علما سئوال دارم که با این قشر دوم چه باید کرد ؟ (32923)
 
حجت ا...
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۷:۳۰:۲۷
ارزشِ هيچ چيز در اين عالم بيش از جان انسان نيست ما ايرانيان هم که مدعی به حق انسانيت هستيم، بايستی و بايستی در حفظ جان سر آمد عالم باشيم. من مخالفِ اعدام نيستم، اما به نظر ميايد که اخيرأ اعدام مانندِ آچار فرانسه برای حال مشکلات مختلف از قبيل فساد اقتصادی، شرارت، و ... مورد sue استفاده قرار گرفته است. يک خون به نا حق ریختع بدتر از هزار مجازات بر زمين مانده است. (32927)
 
پدرام
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۷:۴۰:۵۲
پس با این شرایط سخت چطوری این حکم صادر شده؟
و مگر نه اینکه طبق دستور آیت الله شاهرودی نباید این حکم صادر بشه ، پس به چه علت یک قاضی از دستور رئیسش سر یاز زده؟ (32928)
 
فرشاد
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۱۸:۱۲:۳۶
متاسفانه بخشی از این مشکلات که برای ما ایجاد شده به قوه قضائیه بر می گرده. در حالی که عده ای اظهار نظر در باره مسائل دینی را تخصص خود و تنها خود معرفی می کنند و درباره این حکم نیز به سنت امامان و پیامبر بزرگ اسلام استناد می شود به این نکته مهم توجه ندارند که . حکم خداوند در مورد زناکار کاملا مشخص است: آیات 15 و 16 سوره نسا درباره زنا است. در آیه 25 سوره نسا خداوند می فرماید که شما می توانید با کنیزها ازدواج کنید و اگر پس از ازدواج زنا کردند مجازات آنها نصف زنان آزاد است. اما مگر حکم مرگ را می توان نصف کرد؟! پس حکم زنا چیست؟ جواب در آیات 2 تا 10 سوره نور است. توجه همه را به آیه 1 همین سوره جلب می کنم که خداوند بر اجرای احکام تصریح شده در سوره نور تاکید دارد و مسلمانان را ملزم به رعایت آنها کرده است. و پایان نوشته من این آیه قرآن است:\" که هر کس که مطابق حکم خدا حکم نکند هم او کافر است\".
والسلام (32929)
 
saeid
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۲۰:۲۸:۳۶
harchan hokme Eslam ast valyvagty dastor raes goveh gazaey eh ast pas nabayd egra shavad .Pas velayt pazery gozat kojast. (32933)
 
ع ج
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۳۰:۴۲
در قضاوت ولايت پذيري مطرح نيست

استقلال قاضي مطرح است (32981)
 
مهدی
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۲۱:۲۲:۱۰
با سلام
از این نظر که زنای محسنه یکی از اعمال زشت می باشد فکر می کنم همه تئافق دارند حتی در کشورهای غریب نیز این کار بسیار زشت شمرده می شود. ولی آیا در این زمانه حکم سنگسار واقعا باید اجرا شود آیا اگر پیامبر اکرم (ص) نیز اگر زنده بودند در این زمانه این حکم را اجرا می کردند؟
روزی کسی را به جرم زنای محسنه پیش حضرت مسیح می آورند و می گویند باید سنگسار شود آن حضرت می گوید هرکس تا به حال گناهی مرتکب نشده اولین سنگ را بردارد که کسی پیدا نمی شود
از این مثالها نیز در دین اسلام عزیز نیز به وفور پیدا می شود که مهمترین همان مثال امیر مومنان است
نباید ما کاری کنیم که بهانه به دست غرب دهیم (32934)
 
ع ج
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۳۳:۵۴
دوست عزيز
قران مي فرمايد اي پيامبر يهود و نصاري از تو راضي نمي شوند مگر از دين آنها تبعيت كني
ما نبايد اجراي احكام الهي را منوط به رضايت آنها كنيم (32982)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۲۲:۲۸:۵۱
بحث اعدام اراذل را قاطی بحث سنگسار نکنید. واقعا حکم سنگسار باید اجرا می شد؟ (32938)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۲ ۲۲:۴۷:۳۰
سنگسار در روز 18 تیر وقتی در دنیا دارد به این حکم اعتراض میشود و میگویند دادستان و رییس قوه قضاییه هم مخالف هستند
نمیخام بدبین باشم ولی نمیشه (32939)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۰:۱۴:۵۴
متاسفانه بخشی از این مشکلات که برای ما ایجاد شده به قوه قضائیه بر می گرده. در حالی که عده ای اظهار نظر در باره مسائل دینی را تخصص خود و تنها خود معرفی می کنند و درباره این حکم نیز به سنت امامان و پیامبر بزرگ اسلام استناد می شود به این نکته مهم توجه ندارند که . حکم خداوند در مورد زناکار کاملا مشخص است: آیات 15 و 16 سوره نسا درباره زنا است. در آیه 25 سوره نسا خداوند می فرماید که شما می توانید با کنیزها ازدواج کنید و اگر پس از ازدواج زنا کردند مجازات آنها نصف زنان آزاد است. اما مگر حکم مرگ را می توان نصف کرد؟! پس حکم زنا چیست؟ جواب در آیات 2 تا 10 سوره نور است. توجه همه را به آیه 1 همین سوره جلب می کنم که خداوند بر اجرای احکام تصریح شده در سوره نور تاکید دارد و مسلمانان را ملزم به رعایت آنها کرده است. و پایان نوشته من این آیه قرآن است:" که هر کس که مطابق حکم خدا حکم نکند هم او کافر است".
والسلاممرد زمانه خویش باش (امام علی (ع)
پس اگر اینجور است شما هرهفته باید به نماز جمعه بروی زیرا قرآن گفته هرچیزی بستگی به زمان خودش دارد (32944)
 
شهرام
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۲:۱۱:۵۶
مرد زمانه خویش باش (امام علی (ع)
پس اگر اینجور است شما هرهفته باید به نماز جمعه بروی زیرا قرآن گفته هرچیزی بستگی به زمان خودش دارد
متاسفانه بخاطر حذف بخشی از نوشته من توسط سایت الف (که البته بنده کاملا ایشان را درک می کنم و شکایتی بابت این قضیه ندارم) نوشته بنده کمی از هدف خود منحرف شد. اما بطور اجمال چند نکته را مجددا عرض می کنم :
1- لطفا قبل از هرگونه اظهار نظر معنی آیاتی را که بنده فهرست کردم بخوانید. توصیه اکید می کنم هر ترجمه ای بجز ترجمه مرحوم الهی قمشه ای زیرا که غلط های چاپی و غیر چاپی بسیار زیادی دارد.
2- با توجه به نقل حدیث شریف از حضرت علی توسط شما باید بگویم که احکام قرآن ابدی و لایتغیر هستند و باستناد هیچ حدیثی و یا نقل قولی نمی توان احکام خداوند را تغییر داد.
3- با خواندن آیات ذکر شده و مراجعه مجدد به توضیحات ناقص قبلی! بنده متوجه خواهید شد که سنگسار حکم قرآن نیست و جزو احکام اسلام بشمار نمی آید بلکه بر مبنای سنتهای قدیمی وارد اسلام شده است.
((حداقل خواهشی که بعنوان یک برادر مسلمان از سایت الف دارم این است که بخش مربوط به توصیه نخواندن ترجمه آقای الهی قمشه ای را حذف نکنید که در پیشگاه خداوند بدلیل غلطهای بیشمار این ترجمه مسئول خواهید بود)).
والسلام (33002)
 
امينيان
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۰:۴۰:۲۹
با نام خدا و صلوات بر حضرت محمد و ال پاكش چند نكته قابل تامل است 1:ما نبايد بخاطر خوشايندچند كشور غربي كه هرچه دارند از فرهنگ ايراني _اسلامي ما دارند احكام صريح اسلامي را تعطيل كنيم كه مي شويم دنياي بي روح و معنويت غرب كه البته انها همين را مي خواهند 2:ميشد براي بر انگيخته نشدن غضب غربي ها به احكام اسلامي اين حركت را رسانه اي نكرد 3: و اما سوال از دوستان كه بعضا\"سنگ غربي ها رو به سينه مي زنند _به نظر شما با آن چند از خدا بي خبري كه در جلوي مرد خانواده به دختر و زنش تجاوز ميكنند و يا با اناني كه به پسر بچه هاي 11*12ساله در لويزان تهران رحم نميكنند بخاطر سياست مداران غربي با تسامه و تساهل رفتار كرد ويا باز گرديم به احكام و حدود الاهي كه ديگر شههد چنين جناياتي نباشيم (32948)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۱:۰۸:۵۵
bebakhdi man motevajeye maghalatoon dorost nashodam yany shoma movafeghe sangsare in fard bodid areeee
vaghan ishala shoma to onya javabgooye in harfatoon bashid

eykash shoma ye lahze khodetono jaye on mard mizashtid ke betarafetoon sang partab mishe bad shayad rahat hokme sangsar baraye kasy nemiboridid (32951)
 
امينيان
۱۳۸۶-۰۴-۲۷ ۰۰:۴۲:۳۴
سلام . من در مورد سنگسار صحبت نكردم چون اطلاعات كافي فقهي ندارم بلكه حرف من در جواب اون دوستي بود كه خواهان لغو حكم اعدام اراذل و اوباش به خاطر رضايت غربي ها بودند مي باشد در ثاني من خودم را هيچ وقت جاي ان مرد نمي گذارم چون به دنبال برقراري رابطه جنسي با زني شوهردار نيستم ولي مي دانم زناي محصنه باعث به انفجار كشيده شدن خانواده ها و جامعه ميشود كه نيجه اي جز روسياهي ما در مقابل فرهنگ و هويت نسلهاي اتي نخواهد بود (33425)
 
احد اسدی
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۱:۱۴:۰۲
بنده با فلسفه سمگار اشنا هستم و بطور خلاصه انچه فردی انجام داده به کل جامعه ضربه زده و جامعه هم باید از ان فرد انتقام بگیرد.
ولی اما دارد.
در شرایطی که می شود گفت اکثر کشورها در برابر وحشی گری ها و کشتر مترقی امریکاییها و اسرائیلییها و انگلیسی ها در سرتاسرجهان با سکوت همراه می شود و قصاص در ایران ما از همین کشورخا و دولت ها محکوم می شود چه لزومی دارد ما به اجرای حکم سنگسار اقدام کنیم؟
بنده کلا به حکم اعدام مخالفم ولی بطور اشکارا بگویم اذهان دنیای غرب پذیرش حکم سنگسار نیست و این عمل باید متوقف شود.
اگر خیلی مشتاق اجرای حکم اعدام هستید چرا به شیوه غربی ها با امپول نمی کنید که انها نیز در این شرایط بحرانی تبلیغاتی سو استفاده نکنند؟ (32952)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۸:۴۱:۲۱
در راه اجرای احکام الهی باید برطیق آیه « و لا خوفه لومه لائم » عمل کرد و به علت بهانه گیری و سرزنش دشمنان اسلام نباید در اجرای احکام کوتاهی کرد . یقینا احکامی که شارع مقدس وضع کرده است ، در صورت اجرای دقیق و بر اساس موازین شرعی ، عامل بازدارنده بسیار موثری در ارتکاب به معاصی و ناهنجاریهای اجتماعی است . ملاک عمل ما باید قرآن و سنت باشد ، نه تشویق و انتقاد غربی ها !
در متن مقاله اشاره به اغماض در خصوص اجرای حکم سنگسار در زمان پیامبر شده بود . اگر با دقت بیشتری مطالعه شود روشن می گردد که در صورت ثابت شدن این کبیره ، در اجرای آن هیچ گونه اغماضی صورت نگرفته است . این اغماض برای شرایطی است که ثبوت این کبیره تنها به اعتراف شخص بوده و جهت جلوگیری از اشاعه گناه اغماض صورت گرفته است . اما در شرایطی که عمل کسی باعث هتک حرمت جامعه و احکام اسلامی شده است ، با شدت عمل مجازات اسلامی اجرا شده است . ( از جمله در زمان حکومت حضرت امیر (ع) در ماه رمضان فردی بصورت علنی مرتکب شرب خمر شده بود که بدستور حضرت امیر علاوه بر اجرای حد شرب خمر در ملا عام ، ضرباتی بیشتر به آن فرد بعلت هتک حرمت ماه رمضان زده شد .) (32970)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۸:۵۶:۴۶
اعدام اراذل واوباش كه با ناموس مردم بازي مي كنند كار بسيار درستي استولي درخصوص حكم سنگسار قضيه فرق مي كند .اولا بايد 4 مرد عالم شهادت بدهند .عالم بودن شاهدين نيز معيار وضابطه داردپس شهادت هركسي قبول نيست . در ضمن اگر مابه ولايت مطلقه فقيه اعتقاد داريم پس بايد به حكم حاكم شرع نيز مبني برعدم اجراي حكم سنگسار هم اعتقاد داشته باشيم يك بام ودو هوا كه نمي شود. (32972)
 
هماره
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۰۹:۲۶:۵۵
با سلام
انگار همه خوابیم.
انگار هیچ کس انواع کشت و کشتار را نمی بیند.
وقتی به راحتی زنان و مردان و کودکان بی گناه در همه جای دنیا به فجیع ترین وضع کشته می شوند؛ یا همه خوابیم یا خود را به خواب می زنیم.
آیا کشتن افراد گناهکار گناه است؟
حال که بحث بر سر نظرات شخصی است و نظرات براساس هنجارهای جامعه و کاهش جرم نیست؛ صادقانه بگویید اگر کسی با دختران زنا کرد، چه می کنید؟ اگر کسی به پسرتان تجاوز کرد، چه می کنید؟ کمتر از مرگ برایش می خواهید،حتی اگر دین نداشته باشید؟ (32973)
 
ناشناس 4736
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۷:۵۳
به نظر من اراذل و اوباش بايد اعدام شوند تا امنيت جامعه محفوظ بماند ولي در مورد زناي محسنه و اين كه گفته مي شود حتما بايد 4 نفر اين عمل را ديده و شهادت دهند كمي غيرمنطقي است (زيرا كسي كه زنا مي كند كه نمي رود جلوي انظار عمومي مرتكب اين عمل شود). بنابراين بايد با حفظ حرمت انساني راه ديگري براي مجازات اين افراد پيداكرد. (32977)
 
حمیدرضا
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۲۷:۳۹
من به حکم اعدام اعتراضی ندارم اما به روش آن اعتراض دارم ..
توی کشور ما خیلی ها اسیر روشهای اند که هزاران سال پیش اجرا میشد و اصلا به فکر انطباق آن با تکنولوژی روز نیستند(حتی برای مجازات ها) و این جای بسی تاسف دارد که نه تنها در این مورد بلکه در خیلی از موارد دیگر روشهای اجرای ما تعلق به عصر جاهلیت دارد . (32978)
 
حميد
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۰:۲۷:۴۴
اعدام ارازل و اوباش كه بي پروا به جان ومال و ناموس و شرف مردم تعرض مي كنند امري واضح و لازم الاجراست .ولي مجازات سنگسار هيچ توجيه انساني و عقلاني ندارد (32979)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۱:۳۴:۴۴
اعدام اراذل و اوباش يكي از زيبا ترين و ارزشمندترين كارهاي ريس قوه قضاييه مي باشد ولي متاسفانه باز هم به جنايتكاران كمك كردند بنده معتقدم بيش از اينها بايستي اعدام مي شدند اگر يك كمي اين كساني كه اعتراض مي كنند به خيابانهاي تهران با زن و بچه رفت و آمد كنند ميببينند چقدر خطر در كمين زنان و دختران جوان مي باشد فقط اين افراد مي خواهند مسايل را سياسي كنند اين افراد نيز شريك جرم مي با شند و با يستي اعدام شوند (32992)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۱:۳۸:۲۵
اجرای سنگسار بسیار بی رحمانه و غیر انسانی است. به نظر من هم باید جلوی آن نه با بخشنامه بلکه با قانون گرفته شود.
ضمنا لازم است با کسانی که به بخشنامه قوه قضائیه توجهی نکرده اند برخورد قاطع صورت پذیرد. جان آدمها چیز بی ارزشی نیست که اینگونه بر سر مسائل خصوصی گرفته شود.
ارتباط جنسی با رضایت طرفین مسئله ای خصوصی است و وارد شدن به آن حتی با توجه به مسائل شرعی بسیار سخت و حساس است. سوال این است در این زمانه لازم است به طریق در این مسائل وارد شد؟ (32994)
 
سید مرتضی
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۲۲:۵۸:۵۷
واقعا نظر شما این است که اگر ازدواج کردید و کسی با زن شما ( البته با رضایت او !) زنا کرد شما با خود میگویید به من مربوط نمی شود؟
گروه های کمونیستی در دهه های حدود 1930 طرح اشتراک زن را ریختند ولی بعد از مدتی به شدت از کرده خود پشیمان شدند.
در بعضی مواقع لازم است از عنصر ترس برای کنترل جامعه استفاده کرد.
دوستانی که با این عمل مخالفند حاضرند چگونه برخورد کنند ؟ با این حال که میدانند این اقدام در صورتی که با برخورد جدی و عبرت آموز مواجه نشود باعث رواج بیشتر آن در جامعه میشود .
حتما میخواهند پیشنهاد کنند که برای فرد خاطی جلسه مشاوره بگذارند که : (عزیزم دیگه این کارو نکنیا ... غلته ، جیززه ).
واقعا متاسفم ..... (33050)
 
شگفتزده از ناآشنايان به حدود الهي
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۲:۲۳:۱۸
آنچه كه در عكس ديده ميشود سنگسار نيست بلكه با پاره آجر طرف را مورد رجم قرار داده اند.اگر به احكام فقهي سنگسار مراجعه شود حد وحدودي براي آن و كساني كه سنگ پرتاب ميكنند در نظر گرفته شده و آنقدر سختگيريهايي دارد كه به راحتي نميتوان كسي را سنگسار كرد و بيشتر اهدف از انجام اين كار جنبه تنبه عمومي آن است و اگر شخص از مهلكه گريخت جان به در برده است .پيشنهاد ميكنم شرايط مربوط به اجراي اين حكم را در سايت منتشر كنيد (33003)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۲:۲۵:۱۸
اگر معتقد به اسلام و اجرای احکام الهی آن هستیم ، صحیح نیست که با ملاک های غربی در مورد آن قضاوت کنیم (اجرای سنگسار بسیار بی رحمانه و غیر انسانی است- اظهار نظر یکی از افراد ناشناس ) . بسیاری از اعمال ممکن است حزو مسائل خصوصی باشد ، اما اگر عمل به آن موجب ترویج گناه و هتک احکام شرع شود ، با آن بصورت بسیار جدی برخورد می شود . (33004)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۱:۳۷
اگه مي‌گييم ديگه فقيهي مصلحت‌سنجي و شجاعت امام خميني رو نداره كه اين دامهاي پيش‌پاافتاده براي اسلام رو برداره، براي همينه داداش! (33007)
 
لعيا
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۴:۳۳
در قرآن، آيه سنگسار وجود ندارد و بنا بر روايت در زمان پيامبر و حضرت علي چنين حكمي اجرا نشد. سنگسار در سنت يهودي وجود دارد و عمر بن خطاب (خليفه دوم) تنها كسي بود كه بر اجراي اين حكم اصرار داشت.(برايم جالب است كه فقهاي شيعه ساير اجتهادهاي اين فرد را چون منع ازدواج موقت نپذيرفتند اما بر سنگسار ايراد چنداني نگرفتند)، تعدادي از فقها اين بحث را مطرح كرده‌اند كه مجازات زناي محصنه، مرگ نيست. حال با وجود اين كه نص صريح قرآني و شواهدي در سنت وجود ندارد و ريشه‌هاي يهودي آن نيز آشكار است و امكان اثبات شرعي نيز بسيار بعيد است(چهار شاهد مرد عمل را به چشم ديده باشند) چه اصراري وجود دارد كه چنين قانوني وجود داشته باشد و قاضي بنا بر تخيل و تشخيص خود، چنين مجازاتي را حكم كند. من پرونده‌هاي منتظرين اجراي حكم را ديده‌ام و در هيچ موردي جز اعتراف فرد، شواهد ديگري براي اثبات جرم وجود نداشت (در يك مورد زن تنها در حياط خانه‌اش در حال صحبت با مرد همسايه ديده شده بود) البته اينجا فرزنداني وجود داشته‌اند اما گويا زن شوهر خود را ترك كرده و بعد به زندگي با اين مرد پرداخته بوده است و همزمان با هر دو رابطه نداشته. حتي اگر خيانت در دادگاه صالحه اثبات شود، مي توان مجازات اعدام را به شيوه‌هاي ديگري هم اجرا كرد. (33028)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۰:۴۹
آنچه كه در عكس ديده ميشود سنگسار نيست بلكه با پاره آجر طرف را مورد رجم قرار داده اند
بنظر نمی آید این عکس با آن خانم بدون حجاب و ظاهرا در گچ قرار گرفته( بجای در خاک قرار دادن )، واقعی باشد !
لازم است سایت الف در خصوص عکس توضیحات لازم را ارائه نماید . (33029)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۵:۱۸
سنگسار





1- میگویند وقتی دستور عدم اجرای حکم سنگسار اخیر از سوی رئیس قوه ی قضائیه صادر شد، قاضی مربوطه جون معتقد بوده مستقل است و حکمش صحیح است و قانونی، مرد متهم را به روستای دیگری برده و سنگسار کرده و لابد از این اقدام شجاعانه اش خوشحال بوده وشب را راحت خوابیده است. اسلامی که ما می شناسیم آن است که به خصوص در مسائل اخلاقی و شخصی آنقدر شرائط سخت گذاشته که به زودی مسائل شخصی ثابت نشود تا قاضی بتواند از دادن حکم های سنگین پرهیز کند. قاضی حکومت علی کسی نیست که از کشته شدن و به خصوص سنگسار دیگری خوشحال شود. سپردن سرنوشت زندگی مردم به کسانی که اینقدر به سنگسار کردن فردی علاقمند است، مهمترین مسئله ای است که قبل از هر اصلاحی باید ذهن رئیس قوه را به خود مشغول کند و قضات کشوررا از میان کسانی انتخاب کند که در چنین موقعیتی چند بار با رئیس قوه تماس بگیرند تا اگر حکم سنگساری هم در حوزه قضائی اش قطعی شده راهی برای فرار ازاجرای آن حکم پیدا کند. چگونه می شود تصور کرد فردی با اینکه ابزار قانونی و شرعی او را تشویق به عدم کشتن انسانی می کند، اینگونه انگیزه کشتن و سخت تر از آن سنگسارفردی را داشته باشد. میدانم کسانی چنین هستند ولی علیرغم آن تصورش برایم سخت است.

2- میگویند خارجی ها با حکم سنگسار مخالف هستند و طبعا خارجی ستیزان با اجرای این نوع نشان می دهند که سر سازش با خارجی ندارند. در حالی که انجام کاری فقط به خاطر مخالفت با خارجی ها به همان اندازه که کسی از خارجی ها دستور بگیرد، مخالف استقلال است و در هر دو صورت خارجی ها تعیین کننده میشوند. ضمن آنکه وقتی سران کشور از زمان امام تا کنون اصراری بر اجرای حکم سنگسار ندارند و عدم اجرای آن را اعلام کرده اند، معلوم است که تحت تاثیر خارجی ها نبوده اند. به خاطر حرمت به جامعه اسلامی و مصالح ملی چنین تصمیمی گرفته اند. اجرا نکردن احکامی که موضوعش منتفی است و یا جایگزین دارد مثل احکام غلام و کنیز و یا سنگساربی اعتنایی به اسلام نیست. بلکه نشان میدهد در اسلام ظرفیت تطبیق با زمان و مکان وجود دارد. اما مهم این است که چه بخواهیم وچه نخواهیم فردی زیر سنگ ها بنام اجرای حکم اسلام جان داده است. (33031)
 
پدرام
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۱۶:۳۹:۳۹
در قضاوت ولايت پذيري مطرح نيست

استقلال قاضي مطرح است
اگر استقلال قاضی اینه که هر حکمی می تونه بده پس فلسفه وجودی دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی چیه؟
به هر حال باید قبول کرد از نظر قضاوت، اول رهبری (مثل حکم اعدام آقاجری که توسط مقام رهبری نقض شد) و رئیس قوه قضاییه قاضیان اصلح ترین تا کسی که در یک شهر کوچک یکی از چند قاضیه یه مجتمع قضاییه. (33034)
 
علی محمدی
۱۳۸۶-۰۴-۲۳ ۲۲:۱۵:۱۵
با سلام
به نظر من کسی که مزاحمت برای نوامیس مردم ایجاد می کند باید مجازات شود اما باید کسانی اعدام شوند که مزاحمتشان و ضررشان بیشتر است البته خود مسولان هم تقصیر دارند زیرا اگر تفریح مناسب را برای جوانان در نظر بگیرند اینگونه جرمها کمتر می شود.اگر جوان سرگرم نباشد دست به خیلی فسادها می زند این را همه می دانند.
دبیر تشکل جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان (33049)
 
جواد
۱۳۸۶-۰۴-۲۴ ۰۵:۵۱:۳۶
به نظر من اجرای هر چه به موقع تر این طرح موجب آرامش و امنیت در جامعه می شود.
مگر امکان دارد حکمی در اسلام باشد و نادرست باشد؟
پس ما در این گونه موارد بهتر است به اراجیف گوش نداده و حکم اسلام را اجرا کنیم (33062)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۴ ۰۸:۱۹:۳۶
حكم سنگسار از احكام قطعي اسلام است اما آيا براي اجراي يك حكم نبايد مسائل ديگر را سنجيد . چون نمي‌دانم بنابراين صراحتا قضاوت نمي‌كنم اما اگر زني ( نمي گويم بدكاره يه استاد دانشگاه يا هر چيز ديگر (يك زن كاملا معمولي ) در يك گوشه اين دنيا بشنود كه در اسلام حكمي هست كه بر اساس آن يك زن يا يك مرد ( اغلب زنها با اين حكم مواجه هستند ) را تا گردن در چاله‌اي فرو مي‌كنند و عده اي با سنگهايي كه اندازه مشخص دارد آنقدر بر سرش مي‌زنند تا بميرد ...چه تصوري از اسلام پيدا مي‌كند ؟ (33064)
 
شهرام-فرشاد
۱۳۸۶-۰۴-۲۴ ۱۸:۰۷:۴۶
حكم سنگسار از احكام قطعي اسلام است
مدرک شما برای این ادعا چیست؟ اگر ملاک شما روایات است که آیات قرآن مقدم بر همه روایات و احادیث است. سنت پیامبر همان آیات خداوند است و جز این نیست. اگر فرصت ندارید به آیات مربوط به احکام زنای مرد و زن متاهل که در پستهای قبلی ذکر کردم مراجعه کنید خلاصه آنها را در اینجا ذکر می کنم تا حقیقت دین رحمت بر همه ما روشن شود. اما حکم خداوند درباره عمل زنا :
آيات 15 و 16 سوره نسا درباره زنا است. خلاصه آن اين است که: پس از شهادت 4 شاهد زن زناکار را بايد براي هميشه در خانه بحالت بازداشت نگه داشت تا اينکه یا مرگشان برسد یا خدا راهی برای آنها پدید آورد و اگر بعد از تنبیه زن و مرد زناکار توبه کردند از آنها دست بکشید زیرا خداوند بی شک توبه پذیر مهربان است. پاسخ کامل در آيات 2 تا 10 سوره نور است. در آيه 1 سوره نور تاکيد شده که خداوند حکم خود را بسيار ساده و روشن بيان کرده (تا کسي نتواند آنها را غلط تفسير کند) و حکمهاي داده شده در اين سوره اجباري و لازم الاجرا است. بطور خلاصه:
زن و مرد زناکار بايد 100 ضربه شلاق زده شود. (از نظر خداوند اين حکم بسيار شديدي است زيرا تاکيد کرده که دلتان براي فرد مجازات شونده نسوزد و عده اي بايد شاهد اجراي حکم باشند. بنابراين صحبت از اعدام نيست.) زن و مرد زناکار فقط مي توانند با زن و مرد زناکار ازدواج کنند و ازدواج مومنان با آنها ممنوع است.اما چگونه جرم زنا ثابت شود؟. 4 شاهد بايد شهادت دهند که فرد را بهنگام اين عمل ديده اند. اگر کسي نتواند 4 شاهد بياورد خود او بايد فورا 80 ضربه شلاق زده شود تا ديگر به کسي تهمت نزند و هيچوقت هم ديگر هيچ شهادتي از او پذيرفته نيست!. اگر مردي همسر خود را به زنا متهم کند و شاهدي هم نداشته باشد بايد 4 بار سوگند بخورد که زن را بهنگام زنا ديده و راست مي گويد و براي بار پنجم سوگند بخورد خدا مرا لعنت کند اگر دروغ گفته باشم. بعد از زن مي خواهند که 4 بار به خداوند سوگند بخورد که زناکار نيست و براي بار پنجم بگويد که خدا مرا لعنت کند اگر اين مرد راست بگويد. پس اگر زن قسم خورد که گناهي مرتکب نشده بايد آزاد شود و حکم زنا در مورد او اجرا نمي شود! دقيقا در آيه بعد(آیه 10) خداوند مي فرمايد: اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود و اینکه خدا توبه پذیر حکیم است( یعنی من کارها را بر شما آسان گرفتميعني راه فرار براي شما قرار دادم و توبه پذير هستم و از روي حکمت فرمان مي دهم) (در غیر اینصورت بهلاکت می افتادید!)
اين حکم خدا درباره زنا است.
والسلام (33122)
 
لوک خوش شانس
۱۳۸۶-۰۴-۲۶ ۱۲:۰۹:۲۰
حکم در مورد گناه مورد نظر شما در سوره نور بیان شده است.

ظاهرا عزیزان از گچ و اجر استفاده میکنند و علت گرانی مسکن هم پیدا شد. (33355)
 
۱۳۸۶-۰۴-۲۷ ۱۱:۲۰:۵۸
جناب سید مرتضی .نا سلامتی ما در کشور اسلامی زندگی میکنیم و مدعی هستیم که پیرو محمد (ص) پیامبر رحمت هستیم واوست معلم ما ونه رفتار و کردار جهانخواران حال چون صهیونیست ها در جهان از جمله فلسطین جنایت میکنند ما باید بگوییم چون آنان چنین میکنند ما نیز چنان کنیم؟ کجاست انصاف شما. احکام مجازات در اسلام مبنا بر جبران دارد و هدفش تنبه است ونه حتی تنبیه،اجرای حکم اعدام د رملع عام جز خشن کردن جو جامعه سودی ندارد. بنا برتجربه در کشورهایی که اعدام را متوقف کرده اند حاکی از این است که جرم و جنایت افزایش نیافته و از سوی دیگر در آمریکا و دیگر کشورها که حکم اعدام اجرا میگردد از جرم وجنایت کاسته نشده است.خشونت زدایی از جامعه راه های دیگری نیز دارد که نیازی به گرفتن جان انسانی را که خود خشونت محض است ندارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که اجرای حتی یک حکم اعدام به اشتباه انجام گیرد و بی گناهی کشته شود بنا بر فرموده قرآن این تمامی بشریت نیست که میکشیم ؟.از آنجا که علم کامل نزد حضرت حق است بهتر این نیست که با کار توضیحی جامعه را به جامعه ا ی رهنمون سازیم که کشتن دیگری را(اعدام) مجازات کرده او نداند و به تماشای این خشونت محض نیاید؟در ضمن به شما خاطر نشان کنم که در مجازاتهایی که در قرآن کریم برای جرمها مرتکبه آمده اثری از سنگسار نیست این مجازات از فقه یهود (تالیون)و مسیحیت(اسکولاستیک) اخذ شده و وارد فقه ما شده است وگرنه هیچ مبنای قرآنی ندارد تازه فقه اسلامی هم چنان شرایطی گذاشته که عملا امکان پذیر نیست حال اگر واقعا مسؤلین جمهوری اسلامی ایران واقعا پایبند به اجرای احکامند باید قاضی ای را که بدون رعایت شئون امر قضا و بنا بر تشخیص خویش چنین حکمی را داده که برای حکومت اسلامی وهن انگیز است و خود اجرا کرده حد بزنند؟چگونه است که بنا بر اصل ولایت فقیه ، فقیه میتواند در مواردی احکام اولیه را تعطیل کند اما چنین احکامی که برای اسلام و حکومت اسلامی وهن انگیز است و علیرغم نظر عالی ترین مقامات قضایی از سوی قضات منصوب از سوی حاکمیت اجرا میگردد؟ چه کسی پاسخ گوست؟



باعث تاسف است ! باید به حال خود و اسلام گریست !
تحجر و انجماد فکری تا به این حد ؟ اگر در مقطعی از تاریخ و باقتضای شرایط زمان اجرای این احکام ضروری مینمود . دلیلی وجود ندارد تا ابد این احکام با تفاسیر گوناگون به اجراء در آید .
آیا فراموش کرده ایم اسلام دین پیشرو ، دین روز و زمانه است ؟ اگر چنین است . که قطعا نیز هست . چرا اجازه میدهیم هر جنایتی ، هر آدم کشی فردی و جمعی بنام اسلام صورت پذیرد ؟ این مدافعان اسلام که همواره فریاد \" وا اسلاما \" سرمیدهند . کجایند و از چه حمایت میکنند ؟ از تحجر و انجماد فکری ؟
آیا راهی دیگر برای اصلاح و تربیت انسانهای گمراه ، به فکر مسئولین ما که خود را \" عقل کل و مصلح جامعه \" میدانند نمی رسد ؟
نکند این \" عقلا و مصلحین \" هم دچار ضعف عقل و منطق شده اند و \" مغزشان \" در لفافی فشرده از تحجر و انجمادفکری گرفتار آمده است ؟
آیااین درنده خوئی نشان ضعف و چیره گی تحجر و انجماد ، بر رافت و مهربانی و عقل و منطق نیست ؟
گذر زمان و تاریخ و از همه مهمتر تحول و تکامل فکری به اثبات رسانده که جنگ افروزی و قتل و کشتار و اعدام های دست جمعی و سر بری و گردن زنی و اخیرا انواع عملیات استشهادی و ...
ابداعی این \" جانوران دو پا \" که خودرا \" اشرف مخلوقات \" میدانند . مثمر ، ثمر نبوده و نخواهد بود . اگر چنین بود . این این ابداعات \" جانوران دو پا \" تا به امروز در دنیا و ازهمه مهمتر در ایران اسلامی و بنام دین پیشرو اسلام ادامه و استمرا نمی یافت .
بجاست بسیار عاقلانه تر و باستناد به عقل و منطق به آموزه های این دین الهی تفکر کنیم و اسلام را دریابیم . در غیر اینصورت وای به روز و روزگار ما . (33456)
 
علي
۱۳۸۶-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۴:۳۵
اين مسخره بازي ها چيه اولا سنگسار از دين ايران باستان امده دوما كشور دارن از بيكار و فقر مي ميرن يه عده طرفداري يه مشت فاسد و زورگير و رو مي كنن خدا وكيلي در ايران فردا بخواهند موش ها رو ريشه كنند اين اوروپا يي ها و ايراني ها ي ان طرف مي گويند نقض حقوق بشر در ايران شده ... (34161)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.