نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 381052
ورود نسل جدید دوچرخه به پایتخت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۰
قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورورد نسل جدید دو چرخه به شهر خبر داد.

حجت الله بهروز در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت دوچرخه های شهر با بیان اینکه دوچرخه یکی از مدل‌های حمل و نقل است که نیازمند فرهنگسازی و پذیرش از سوی مردم دارد، در مورد برخی استفاده‌های نابجا از "رگ‌های دوچرخه" تصریح کرد: در زمان راه اندازی خطوط بی آر تی نیز شاهد رفتار و استفاده های نادرست اعم از تخریب و استفاده غیرمعقول بودیم؛ اما خوشبختانه به مرور زمان مردم رفتار مناسبی از خود بروز دادند.
وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی استفاده از دوچرخه برای تردد بعنوان یکی از مدل‌های بین المللی حمل و نقلی گفت: شهرداری تهران هزینه زیادی برای راه اندازی این مدل حمل و نقلی صرف کرده و حالا نیازمند تغییر رفتار و فرهنگسازی هستیم.
بهروز با بیان اینکه با استقرار و استفاده از نسل اول دوچرخه در سطح شهر تجربه خوبی کسب شد، افزود: نسل اول دوچرخه‌ها توسط مردم مصرف شد و حالا زمان ورود نسل های جدید دوچرخه است.
وی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح این خبر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰خانه دوچرخه و بیش از ۷۰۰۰ دوچرخه در سطح شهر موجود است، ادامه داد: دوچرخه های بهتر و راههای کنترلی بهتر و اتوماتیک در نظر گرفته شده است؛ اما همشهریان باید بپذیرند که دوچرخه برای آنها است.

بهروز در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر ناموفق بودن پروژه دوچرخه در تهران گفت: از چهار سال قبل تاکنون که دوچرخه ها به شهر وارد شدند شاهد استقبال مردم هستیم، بگونه‌ای که روزانه صدها هزار متقاضی دوچرخه داریم و توانستیم تغییر فرهنگی در زمینه استقبال از دوچرخه ایجاد کنیم و بسیاری از مردم به‌شخصه اقدام به خرید دوچرخه کردند و اجازه دهید برای اعلام موفق بودن یا نبودن این پروژه نیز زمانی طی شود؛ چراکه نباید توقع داشته باشیم تغییر فرهنگ استفاده از خودرو طی زمان کوتاهی به استفاده از دوچرخه تغییر کند؛ بلکه مردم باید بپذیرند که دوچرخه نیز یک مدل حمل و نقلی مهم و پاک است.
کلمات کلیدی : دوچرخه های شهر تهران
 
میلاد حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۰۸:۲۷:۴۷
این باید به کل شهر و کل کشور توسعه داده بشود نه اینکه فقط مختص مکان های خاصی از تهران باشد.
بعلاوه باید مسیر های دوچرخه در حاشیه بزرگراه های و اتوبان ها هم دیده شود. در فصول سرد سال هم با تمهیداتی قابل استفاده است. (3883326) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۰۹:۰۰:۲۴
باید مسیر دوچرخه تعریف شود تا مردم استفاده کنند نمیشود توی اوتوبان و خیابانها با آن حجم ماشین در حال تردد دوچرخه سواری کرد (3883369) (alef-11)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۰:۰۵:۴۳
از مسئولین شهرداری خواهشمندیم حتما" این راه را بدون داشتن کوچکترین ناامیدی طی کنند حتما" مردم در دوره های بعد این مسئله را خواهند پذیرفت (3883452) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۱:۵۳:۳۳
تمام خیابان متعلق به متورهاست ما هیچ جا امنیت نداریم حتی تونل های شهری و پیاده روها.شما ببینید تا چند سال آینده چقدر تصادفات موتور با دوچرخه ها زیاد میشه . بیزحمت به جای این کارهای تبلیغی به فکر مهار کردن موتورها باشید که تعداد کشته های روزانه شون زیاده (3883685) (alef-11)
 
مرد ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۲:۱۲:۴۱
واقعا طرح بسیار خوبی است و اگر هم کم استقبال می شود به دلیل کیفیت پایین دوچرخه ها بود و در صورتی که کیفیت دوچرخه ها بیشتر شود، استقبال مردمی عالی خواهد بود، ضمن اینکه تعداد ایستگاه های دوچرخه را زیاد کنید. (3883752) (alef-11)
 
K
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۰:۳۰
اتفاقا به رفع الودگی شهر هم کمک میکنه ،چون همین دوچرخه سوارها با بالا رفتن تنفس بهش عمده ای از الودگی خارج شده از اگزوز ماشین ها رو تنفس خواهند کرد (3884045) (alef-11)
 
بب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۴ ۱۴:۲۷:۴۰
من که چند جا را میشناسم جمش کردند (3884163) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.