نظر منتشر شده
۹۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 100387
پیروزی برد/ اخلاق ذبح و استیل آذین منحل شد
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۱۳
بخش خبری الف

 

شب گذشته در جریان بازی پرسپولیس با استیل آذین، در دقیقه 94  هنگامی که  بازی یک یک بود دروازه بان استیل آذین مصدوم می شود و بازیکنان پرسپولی درحالیکه دروازه بان استیل آذین مصدوم بود به دستور دایی گل دوم تیمشان را زده  بازی را دو بر یک می برند.

 

به گزارش الف، در دقیقه 94 بازی شب گذشته توپ توسط استیل آذین به دلیل مصدومیت دروازه بانشان به بیرون زده شد و در شرایطی که آنها منتظر بودند پرسپولیسی ها به رسم بازی جوانمردانه توپ را به آنها بسپارند با گلزنی پرسپولیس حین مصدومیت سوشا مکانی مواجه شدند.

 

به دنبال این اتفاق بازی به جنجال کشیده شد و بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند که در ادامه یک بازیکن از هریک از دوتیم از بازی اخراج می شوند. و درگیری ها و کشمکش تا پایان بازی ادامه میابد به طوری که: سياوش اكبرپور مهاجم استيل‌آذين به سمت علي دايي رفت و با او به جدل لفظي پرداخت. سوشا مكاني دروازه‌بان استيل آذين كه پيش از اين صحنه مصدوم شد بعد از آنكه گل خورد خطاب به بازيكنان پرسپوليس در حالي كه گريه مي‌كرد گفت خيلي نامرد هستيد، خدا آن بالاست. او يك اخطار نيز دريافت كرد. فريدون زندي كه به عدم رعايت بازي جوانمردانه از سوي بازيكنان پرسپوليس معترض بود براي آنها دست مي‌زد. شماري از مأموران نيروي انتظامي وارد زمين مسابقه شدند تا بازيكنان دو تيم را از هم جدا كنند. رحمان احمدي دروازه‌بان ذخيره پرسپوليس با سوشا مكاني دروازه‌بان استيل‌آذين درگيري شديدي پيدا كرد كه موجب شد يك كارت زرد از داور دريافت كند. محمود ياوري سرمربي استيل‌آذين مات و مبهوت فقط اين صحنه‌ها را نگاه مي‌كرد. علي‌رضا حقيقي دروازه‌بان پرسپوليس به اين حركات مي‌خنديد. ماتئوس بازيكن خارجي استيل‌آذين در دقيقه 90+8 به عمد آرفي گلزن دوم پرسپوليس را مصدوم كرد كه با كارت مستقيم از ميدان اخراج شد اين خطا موجب ادامه درگيري‌ها شد.

 


 
پس از بازی نیز حاشیه ها ادامه داشت و رحمان احمدی و سوشا مکانی در راهرو ورزشگاه با یکدیگر درگیری پیدا می کنند که با دخالت نیروی انتظامی این بازیکنان به رختکن هدایت می شوند. تقریبا تمام بازیکنان و مربی تیم پیروزی معتقد بودند که دروازبان پیروزی مصدوم نبود و کارشان ربطی به بازی جوانمردانه نداشت. گلزن تیم پرسپولیس نیز پس از پایان بازی ادعا کرد: این برد کار خدا بود!، وحید هاشمیان نیز در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس گفت که برد حق ما بود و مکانی داشت وقت کشی می کرد. محمد نوری از دیگر بازیکنان پرسپولیس نیز گفت: ما جوانمردانه بازي كرديم اما اين بازيكنان استيل‌آذين بودند كه اصول بازي را رعايت نكردند.

 
 
علی دایی از نیز پس از بازی گفت: هركس خودش را به زمين زد نبايد توپ را به او تقديم كنيم. ديوانه نيستيم كه الكي توپ را به حريف تقديم كنيم. فيلم بازي را ببينيد مكاني چقدر حركات آكروباتيك انجام داد و دايو زد. آيا اين بازيكن مصدوم است. اگر مكاني مصدوم شده بود حق با شماست اما متأسفانه ايشان به شكل ناجوانمردانه خودش را به مصدوميت زد.

 

 
 
دایی ادامه داد: دروازه‌بان حريف اگر مصدوم است روي زمين دراز بكشد و منتظر آمدن پزشك تيم باشد. او بعد از آن صحنه لگدهاي زيادي به بازيكنان ما زد. نوري دستش پر خون بود، سپهر حيدري لبش پاره شده بود. حسين بادامكي پايش آسيب ديده بود آيا اين معنايش بازي جوانمردانه است؟ مگر قرار است هر كس توپ را بيخود به بيرون زد آن را به حريف تقديم كنيم. اگر او واقعاً مصدوم شده بود من از شما عذرخواهي مي‌كردم اما گلر حريف خودش را بي‌مورد به زمين انداخت.
 


سوشا مکانی نیز پس از پایان بازی گفت: تاكنون دايي اسطوره و الگوي من در فوتبال بود و او را دوست داشتم اما از حالا به بعد نيست. عكس‌هاي دايي را روي ديوار اتاقم چسبانده بودم، اما به محض رفتن به خانه عكس او را از روي ديوار مي‌كَنم.

 

سیاوش اکبرپور نیز گفت: صدايم درنمي‌آيد. چه بگويم؟ تا چه حد فوتبال مي‌تواند ناجوانمرد باشد؟ ايرانيان همواره به جوانمردي معروف بوده و هستند اما نشانه از جوانمردي در اين بازي نديديم. در كجاي فوتبال تاكنون چنين چيزي را ديده بوديم. همين مي‌شود كه پرسپوليس در دو ديدار رفت و برگشت به استقلال مي‌بازد.

 

مهدی مهدوی کیا کاپیتان استیل آذین در مصاحبه خود گفت: همه دیدند که چه کسی مقصر است و لازم نیست در این خصوص اظهار نظر کنم. وی در خصوص صحبت‌های علی دایی که اعلام کرد بازی جوانمردانه را یاد استیل آذین دادیم، تاکید کرد: من به نظر ایشان احترام می گذارم و هیچ صحبتی در این خصوص نمی کنم.

 
 

 
عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ از اتفاقات افتاده در این بازی ابراز تاسف کرد و یاد آور شد که همه اتفاقات به کمیته انضباطی گزارش می شود و به موارد مختلف رسیدگی خواهد شد.

 

اما رئیس باشگاه خصوصی استیل آذین تهران بعد از اتمام این بازی از انحلال باشگاه خبر داد که متن بیانیه وی در این مورد به شرح زیر است:

 

پیروزی ناجوانمردانه‌ای که امروز در فوتبال ایران رخ داد را به مسئولان فوتبال تبریک می‌گویم. این برد را با توجه به بحث‌هایی که چند وقت پیش مبنی بر حذف استیل آذین از یکی از بزرگان ورزش شنیدم تبریک می‌گویم.

 

خداوند شاهد است اینجانب برای انجام وظیفه و تکلیف به کشور عزیزم ایران تمام سعی و تلاشم خودم را کردم تا در این 5 سال با تمام وجود و سرمایه کافی، خلوص نیت خودم را به جوانان نشان دهم. به همین دلیل پا به عرصه ورزش گذاشتم تا پولی که از زحماتم به دستم می‌آید صرف مسئله‌ای به جز ورزش نشود.

 

اکنون می‌بینم دستان ناپاک نمی‌خواهند بخش خصوصی در فوتبال فعال باشد و بهتر است من هم دیگر نباشم و می‌گویم خداحافظ فوتبال.

 

امیدوارم مدیران و مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران در سال جهاد اقتصادی که فرمان بر توسعه بخش خصوصی داده‌اند دستان ناپاک را از فوتبال ما دور کنند و عدالت در فوتبال رعایت و برپا شود.

 

ضمن عذرخواهی از مردم شریف ایران و کسانی که ورزش و فوتبال جوانمردانه را دوست دارند از همه کسانی که در این 5 سال من را همراهی کردند و اعضای هیئت مدیره و مدیران باشگاه و بازیکنان و خبرنگارانی که بدون چشمداشت در کنار ما بودند از این فوتبال خداحافظی می‌کنم و عطایش را به لقایش می‌بخشم و انحلال استیل آذین را اعلام می‌کنم.

 

اگر بتوانم در جاهای دیگر مخصوصا در زمینه اقتصادی و اجتماعی خدمت کنم مثل سرباز جمهوری اسلامی ایران در خدمت هستم. از همه حلالیت می‌خواهم و امیدوارم خدا من را مورد لطف خود قرار دهد.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۰۹:۰۱:۲۲
من فکر نکنم دروازه بان استیل آذین مصدوم بود چون بعد از دریافت گل چنان قبراق بود که اگه اطرافیان دخالت نمی کردند همه را با مشت و لگد حریف بود. (429979)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۵۲:۴۹
به نظر من باید به علی دایی و پرسپولیس حق داد . کسی که قرارداد چند صد میلیونی فصل بعد آن با نتایج این فصل بالا و پایین میشه . مگر میتونه جوانمردی نشون بده . اصلا مگر گرفتن پولهای کلان چند صد میلیونی برای چند ماه توسط فوتبالیها از جیب ملت جوانمردی و اخلاق است که شما انتظار بازی اخلاقی دارید . وقتی نتیجه این حاتم بخشیها از جیب ملت پارتیهای شبانه و ... فوتبالیها و مستی و لاابالیگریشان است پس شما در زمین دنبال چه هستید . !؟ (430012)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۶:۵۹
قرار نیست کسی مثل عمر وعاص قران به نیزه کند وهمه باور کنند سوشا با وقت لف کردن فریب کاری کرد اما بصیرت علی دایی مانع از فریبکاری او شد کاش همه ما در تمام صحنه ها بصیرت داشتیم
زنده باد علی دایی بهترین گلزن جهان (430107)
 
غفاری
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۳۶:۵۱
ضمن اینکه قبول دارم که حرکت دروازه بان استیل آذین مشکوک بود اما آیا می توان با اطمینان گفت که فریبکاری بود؟
اگر به فرض فریبکاری کرده باشد هم زشتی عمل او چیزی از زشتی عمل علی دایی کم نمی کند.
برد پرسپولیس اینقدر نمی ارزد، هیچ چیزی این اندازه نمی ارزد .
با شرافت باختن بهتر از ناجوانمردانه بردن است.
چرا داستان لخت شدن عمروعاص و اینکه حضرت علی (ع) عالم را از وجود آن ملعون پاک نکرد را نمی گویید مگر حیله نکرد؟چرا علی (ع) او را نکشت فریب حیله اش را خورد؟هرگز هیچ هدفی هیچ وسیله ای توجیه نمی کند.
ماندن سپاه حضرت علی در جنگ صفین علیرغم قران بر سر نیزه، کجایش ناجوانمردانه بود که مقایسه می کنید؟
متاسفم برای علی دایی...
متاسفم برای اینکه به خیلی بچه های کوچک و نوجوان یاد داد که هدف وسیله را توجیه می کند و یاد داد که زشتی عمل فرد مقابل به ما توجیهی برای زشتی خودمان می دهد غافل از اینکه خداوند از من راجع به اعمال خودم می پرسد (430195)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۱:۲۰
پذیرش حکمیت اشتباه بود که خوارج کردند وگمراه شدند (430443)
 
طاهری
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۹:۵۸:۲۰
من با بخشی از حرف های شما موافقم ولی حضرت علی این را هم گفته که \"حق گرفتنیست\" پس در فوتبالی که کسی حق را به حق دار نمی دهد باید هر کس خودش حقش را بگیرد.
با این حال بهتر بود توپ را بیرون می زدند گرچه حق به حق دار رسیده است (430581)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۸:۲۸
شما فكر نمي كني يا مطمئن هستي؟شايد دچاراسپاسم عظلاني شده بود.اگر هم تمارض بود بايد گفت كه اينگونه بردها هيچ گونه ارزشي ندارد (430029)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۳۸:۱۳
برای شما شاید نداشته باشه ولی برا کسی که زحمت کشیده ارزش داره (430196)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۷:۱۱
دليلي بر تمارض سو شامكاني وجود ندارد چون آنها بيشتر از پيروزي به برد نياز داشتند و ضمناً چيزي به پايان بازي نمانده بود وتوپ نيز در اختيار استيل آذين قرار داشت . (430086)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۵:۱۷:۰۵
به نظر بنده وقتی میدونی طرف مقابلت داره فیلم بازی می کنه اگه خودت را بی خودی جوانمرد نشان بدهی احمقی و حق چند میلیون طرفدارت را خورده ای در حالی که میلیون ها چشم منتظر بردن تیمت هستند تو ادای جوانمردها را در بیاوری ظلم است، دروغ است، ریا و خودنماییست که متأسفانه در بعضی از ما ها زیاد شده است.
بنده به عنوان یک استقلالی کار آقای دایی و تیمش را تا قبل هنگام گل دوم تأیید می کنم. یا حق (430145)
 
آزاده
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۰۶:۵۹
کار مکانی وقت تلف کردن بود این کار زشتی است اما کار دایی بسیار زشت تر بود. جواب کار مکانی را نباید در این حد می دادند. قصد دایی تنها برد بود چون پول خیلی عزیز است. هوادارها و اخلاق هم در ورزش حرفه ای جوامع سنتی کشک هستند در این جوامع پول و زور حرف اول و آخر را می زند. نوع عمل دایی با توجه به جامعه سنتی ای که در آن هستیم کاملا طبیعی است. اگر در یک کشور پیشرفته زندگی می کردیم خود دایی این کار را نمی کرد چون می دانست که از چشم همه می افتد (430394)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۲۰:۰۴:۲۱
برادر محترم!
ایراد اصلی نظر شما و بسیاری از کامنتها این است که به خودتان و احتمالاً آقای دایی این حق را می دهید که نیت خوانی کنید. اگر نظر شما در مورد تمارض سوشا مکانی درست باشد باز هم حق نیت خوانی ندارید.
شما در فینال جام جهانی هم که باشید در چنین صحنه هایی بازیکنان حرفه ای والبته توسعه یافته از نظر فکری و فرهنگی اصل را بر درست بودن می گذارند و به خودشان اجازه نیت خوانی نمی دهند.

اینکه حق با چه کسی بوده مهم نیست . مهم این است که روح بازی جوانمردانه ای که باید رعایت می شد رعایت نشد. (430254)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۰:۱۹:۲۳
ناشناس عزیز در کشورهای صاحب فوتبال در چنین صحنه‌هایی به دروازه‌بان کارت زرد می‌دهند و یک ضربه‌ی غیرمستقیم برای تیم حریف اعلام می‌کنند اما متأسفانه چون در کشور ما تمارض و وقت کشی بسیار عادی شده داوران در مقابل این صحنه‌ها واکنش نشان نمی‌دهند. که امیدوارم با این اتفاق این اخلاق بد وقت‌کشی از فوتبال ما رخت ببندد. (430360)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۲۲:۱۷:۱۷
به نام خدا
من یه سوال دارم؟
به نظر شما وقتی فقر از در میاد ایمان از پنجره بیرون میره؟؟
دیگه وقتش نیست کمی در عقایدمون نظر کنیم؟ (430287)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۷:۴۲:۲۸
چه ربطی داشت به موضوع اینی که شما گفتی؟ (430550)
 
حزب الله
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۰۹:۲۷:۲۹
دایی حق داشت،استیل آذین همش وقت تلف میکرد، بازی جوانمردانه در مقابل بازی جوانمردانه ارائه میشه نه در مقابل وقت تلف کردن و مسخره بازی... (429985)
 
شادی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۴۰:۴۳
غم بزرگتر درصد رای مخالف و موافق به نظرات است.
اخلاق ذبح شد.
اخلاق قبل از دین است.
فرقی نمی کند که سوشا مکانی واقعا افتاد یا نه؟
خداوند از علی دایی راجع به کار سوشا مکانی نمی پرسد
علی دایی باید از خودش خجالت بکشد...
غم بزرگتر اما علی دایی نیست رای موافق به این کار غلط است.
به کجا چنین شتابان؟ (430199)
 
محمود رستمی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۰۹:۲۸:۵۲
ای برادر
وقتی معلمان اخلاق کشور ، مانند آقای هاشمی ، آقای میرحسین موسوی ، آقای کروبی ، بخشهائی از نخبگان سیاسی و دانشگاهی ، تحمل شکست را نداشتند و هشت ماه کشور و مردم را به زدو خورد کشاندند و با شکوه ترین انتخابات تاریخ را ، به زشت ترین واقعه تبدیل کردند
از جند تا جوان چه توقعی دارید
خواهشن این را منتشر کنید (429987)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۱:۳۴
شما هم سو استفاده نكن. بحث ورزش هست نه بحث جناحها (430033)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۴:۰۶
این نظر جنابعالی چه ربطی به موضوع داشت چرا همه چی رو سیاسی میکنید (430178)
 
آزاده
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۱۳:۰۶
همه چیز ما از اخلاق و طرز فکر ما ریشه می گیرد. اگر در عرصه سیاست رفتاری داریم یا در عرصه ورزش یا در محیط خانوادگی، همه به طرز فکر کلی ما و تربیت اجتماعی ما بر می گردد. همه مسائل به فکر ما ربط دارد (430397)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۴:۵۳
چه قدر نظر شما طرفدار داره از اینکه الف منتشر کرد ممنونیم (430179)
 
سلیم پور (نیویورک)
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۴:۵۰:۵۹
ببخشین، میشه بگین این گزارشگر محترم شما کدوم بازی رو تماشا میکردن؟ (430319)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۰۹:۲۹:۲۵
شاید بتوان گفت که بازی ناجوانمردانه ای کردن اما کار مکانی بسیار ناجوانمردانه است که این روزا توی فوتبال ما کم نیست
در ضمن این هدایتی هم دنبال بهانه بود تا این باشگاهشو منحل کنه که شکر خدا پیدا کرد! (429988)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۰۹:۳۶:۰۸
در حال حاضر در بین ورزشکاران ایران و به خصوص بین فوتبالیستهای ما ، چند نفر مانند تختی و پوریای ولی به لحاظ اخلاقی داریم؟ فوتبال ایران بایست از نو ساخته شود و پایه ی آن را با اخلاق و جوانمردی بریزند که دیگر پول وپست و قدرت جایی نداشته باشد. (429990)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۷:۵۹
خير.. امثال كريم باقري و مهدوي كيا هنوز در فوتبال ما هستند... ديروز آقاي مهدوي كيا خيلي تلاش كرد جو را آرام كند اما خوب يك نفر بود....حيف...!
كشوري كه در عرصه اخلاق سياسي و اسلامي مسوولينش ببازند دير يا زود اين بداخلاقي به عرصه هاي ديگر نيز كشيده مي شود...! (430028)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۹:۵۰
داريم.نمونه اش امين متوسل زاده.كاش دايي از اين بازيكن جوانمردي را ياد ميگرفت (430030)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۰:۲۰
بازي جوانمردانه در مقابل بازي جوانمردانه صورت مي گيرد. همانطور كه گزارشگر تلويزيون نيز به دان اشاره كردند. آيا واقعا اون صحنه آقاي مكاني آسيب ديده بود. به نظرم گل دوم پيروزي روي يك حركت 1). ناجوانمردانه 2). كودكانه و 3). ناشيانه آقاي مكاني زده شده است. براي هركدام از حركات كه شمردم دليل دارم ولي نيازي به توضيح نيست. (430001)
 
هاتف خالدی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۲:۱۷
ایده بازی جوانمردانه از جام جهانی 1986 مکزیک و پس از گلی که دیه گو مارادونا با دست به تیم ملی انگلیس به ثمر رساند از سوی رییس وقت فیفا ژائو هاولانژ مطرح شد. بازی جوانمردانه رسمی است که از آن سال با حمایت روسای فیفا به صورت معمول در آمده است اما با این وجود هیچ گاه به صورت یک الزام قانونی وارد فوتبال نشد. از همان سال فدراسیون جهانی فوتبال با تهیه دستورالعملی کدهای اداره و عملیاتی (Code of Conduct) ایده ای به نام بازی جوانمردانه را شرح داد. در بندهای مختلف این کد آمده است :

بازی کردن برای پیروزی : هدف اصلی در یک رقابت فوتبال بردن است. اگر یکی از دو گروه از این ایده اصلی فاصله بگیرد هم به خود و هم به هواداران و تماشاچیان این ورزش جفا کرده است و به نوعی تقلب کرده است. بازی کردن برای نبردن خارج از قاعده کلی بازی جوانمردانه است.

جوانمردانه بازی کردن : پیروزی بدون انجام بازی جوانمردانه در حقیقت هیچ ارزشی ندارد. تقلب کردن آسان است اما لذتی به همراه نمی آورد. احترام به قوانین اصلی ورزش فوتبال خود نوعی انجام بازی جوانمردانه است. این بسیار مهم است که بازیکنان به روح قانون آشنایی داشته باشند و از آن عدول نکنند. احترام به هم تیمی ها و تیم مقابل، تماشاچیان و مربیان و داوران بخش جدایی ناپذیر بازی جوانمردانه است. پذیرش شکست و قبول باخت از اصول اساسی یک بازی ای است که روح جوانمردی در آن دمیده شده است.

در ادامه این کدنوشتاری که توسط سازمان جهانی فوتبال فیفا تدوین شده است به نکات دیگری هم چون مبارزه با دوپینگ و فساد مالی و خشونت و مبارزه علیه نژاد پرستی نیز اشاره شده است.

بازی پرسپولیس و استیل آذین که ساعاتی پیش به پایان رسید حرف های زیادی به همراه داشت. بازی در دقیقه 96 با حساب یک بر یک مساوی ادامه داشت که دروازه بان تیم حریف در حالی که صاحب توپ بود با حرکتی کاملا مشخص توپ را به خارج از میدان می فرستد و لحظاتی خود را به روی زمین می اندازد. داور میدان که متوجه تمارض دروازه بان می شود حق وقت کشی را از او سلب می کند و به او اخطار می دهد که از روی زمین برخیزد. تا اینجای کار چیزی که در آن هیچ کس شک ندارد ، تمارض و فریب دروازه بان تیم استیل آذین است که با روح بازی جوانمردانه و با بند دومی که در بالا به آن اشاره شد در تضاد آشکار است. در این لحظه مربی تیم پرسپولیس بنا به استدلالی منطقی به بازیکن خود دستور ادامه بازی طبق روند قانونی آن را می دهد. توجه کنید که توپ به صورت عمدی و بدون نیاز به مراقبت های پزشکی پس از آن، توسط دروازه بان حریف به بیرون فرستاده شده است و پرسپولیس قانونا از یک پرتاب اوت بهره مند شده است. در ادامه کار توپ پرتابی توسط بازیکن پرسپولیس به گل می نشیند و بعد از آن جنجالی آن چنانی در می افتد.

بازیکنان استیل آذین به بازیکنان و مربی پرسپولیس حمله ور می شوند. با ایجاد برخورد فیزیکی و خشونت بیش از حد بار دیگر روح بازی جوانمردانه را خدشه دار می کنند. به بازیکنان حریف دشنام می دهند و کار را حتی تا پس از پایان بازی و خارج از میدان ادامه می دهند. بی شک این حرکت نه تنها خارج از اصول جوانمردانه و ایده بازی جوانمردانه فدراسیون جهانی فوتبال است بلکه بر خلاف نص صریح قانون فیفاست و یقینا رفتار آنها مستلزم برخورد انضباطی و قانونی است.

این طور به نظر می رسد که در چنین رویدادی تنها بازیکنان پرسپولیس از حق قانونی خود مبنی بر استفاده از پرتاب اوت بهره جسته اند و این بازیکنان استیل آذین بوده اند که به دلیل:

تمارض و وقت کشی و فریب داور و تماشاچیان توسط دروازه بان تیم شان
و ایراد ضرب و جرح و دشنام گویی و بر هم زدن جو قانونی بازی

روح بازی جوانمردانه را زیر پا گذاشته و قانون را فدای کسب حداقل امتیاز از آن بازی کرده اند. بار دیگر یاد آوری می کنیم که تقلب و کسب امتیاز در فوتبال آسان است اما لذتی در بر نخواهد داشت.

در این میان نباید از گزارش ضعیف عادل فردوسی پور که بدون دانستن معنای بازی جوانمردانه در دقایق حساسی از بازی دست به حاشیه سازی رسانه ای زد غافل شد. متاسفانه این جو سازی رسانه ای از سوی برخی شبکه ها و تارنماهای خبری نیز دامن زده شد و با استفاده از عنوان برد ناجوانمردانه پرسپولیس در برابر استیل آذین به این شائبه ناصحیح افزود. با توجه به نامه رسمی مدیرعامل استیل آذین مبنی بر انحلال تیمی که پیش از این به دسته دوم سقوط کرده است، کاملا روشن است که این قضیه از ابعاد ورزشی فراتر رفته و گویی مدیرعامل متمول باشگاه استیل آذین می خواهد مافیای زر و زور را برای ابقای تیم قعر جدولی اش در لیگ برتر و یا خریدن حداقل آبرویی برای آن تیم بی اخلاق به کار بندد. (430002)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۸:۴۲
از مطالب غني شما بي نهايت سپاسگزارم. فقط اين مطلب را اضافه كنم كه سايت الف نيز در درج اين خبر جانب انصاف را رعايت نكرده و بدون توجه به معناي واقعي بازي جوانمردانه به درج خبر پرداخته است. (430022)
 
رادين
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۳:۵۶
با سلام خدمت مسئولين و كارشناسان محترم سايت الف
در اين خبر درج شده است كه (در دقیقه 94 بازی شب گذشته توپ توسط استیل آذین به دلیل مصدومیت دروازه بانشان به بیرون زده شد و در شرایطی که آنها منتظر بودند پرسپولیسی ها به رسم بازی جوانمردانه توپ را به آنها بسپارند با گلزنی پرسپولیس حین مصدومیت سوشا مکانی مواجه شدند) . سئوال من از مسئولين اين سايت به عنوان يك سايت كاملا رسمي و بي طرف اينست كه آيا محتوي اين خبر از روايي و صحت كافي برخوردار است؟! يا اينكه در اين خبر واقعيت تحريف شده است؟
سئوال ديگري كه مطرح است اينكه بازي جوانمردانه در فوتبال يعني چه؟ بازي جوانمردانه در مقابل چه رفتاري صورت مي گيرد در مقابل ناجوانمردي؟ آيا تمارض و وقت كشي بازيكن يك تيم آنهم دروازه بان يك تيم كه مي تواند نقش به سزايي در اينگونه رفتارها داشته باشد بازي جوانمردانه است؟ آيا بازي كردن با شعور تيم حريف، داور و از همه مهمتر هواداران فوتبال و زشت كردن فوتبال كاري جوانمردانه است؟ آيا شكلك در آوردن در مقابل دوربين آنهم در يك بازي پخش زنده از سيماي جمهوري اسلامي ايران كاري جوانمردانه است؟ آيا وقتي تيم خودي نياز به امتياز كامل بازي براي بقاء دارد وقت كشي آنهم در در حالي كه بازي نتيجه مساوي دارد كاري جوانمردانه است؟
سايت الف يه عنوان سايتي بي طرف و رسمي بايد قدري در درج اخبار دقت كند و سعي كند واقعيات را مطرح كند نه اينكه واقعيت را سانسور و يا تحريف كند. آيا واقعاً خواننده اين مطلب مي تواند ارتباطي بين اين مطلب با مشاهدات خود برقرار كند. بايد بگويم سايت الف شما هم بازي جوانمردانه را رعايت نكرديد؟؟؟!!!
واقعيت امر آنست كه در حال حاضر بسياري از تيم هاي ايراني وقتي نتيجه را به كام خود مي بينند از بازي جوانمردانه سوء استفاده مي كنند. در واقع از زيبايي هاي فوتبال براي زشت كردن فوتبال استفاده مي كنند. از حسن نيت فوتبال براي سوء استفاده بهره مي برند. در فوتبال امروز ما محتوي بازي جوانمردانه بي معنا شده و فقط آنچه مانده شكل ظاهري آنست . مثال ظرف عسلي شده كه در آن چيز بي بهايي ريخته اند.
بازي فصل گذشته استيل آذين با فجرسپاسي را به خاطر آوريم. اگر در آنروز اين آقاي سوشا مكاني درون دروازه بود و اين رفتارها را از خود بروز مي داد آيا باز هم امين متوسل زاده چنان رفتاري را انجام مي داد. مگر پرسپوليس دو هفته گذشته با تيم استقلال بازي نداشت، مگر محمد محمدي دروازه بان استقلال در وقت هاي تلف شده دچار مصدوميت يا مصدوميت ظاهري نشد، رفتار بازيكنان پرسپوليس در قبال آن رفتار چه بود. مگر غير از اين بود كه در آن بازي حساس كه هنوز هم امثال آقاي اكبر پور به عنوان بازيكن استيل آذين پز آن برد را مي دهند، بازيكنان پرسپوليس توپ را به حريف ديرينه خود سپردند؟
اگر آقاي سوشا مكاني مصدوم شده بود چرا داور چنين امري را تاييد نكرد، چرا هيچكس مصدوميت او را باور نكرد. چرا آقاي فردوسي پور به عنوان گزارشگر بازي كه در ابتداي جنجال جانبدارانه قضاوت كرد، اقرار كرد كه هيچ مصدوميتي براي دروازه بان استيل آذين پيش نيامده، چرا هواداران فوتبال حتي هواداران استقلال رفتار زشت دروازه بان استيل آذين را نكوهش مي كنند.
در خاتمه ذكر اين نكته لازم است كه بگويم آري آقاي سوشا مكاني خداوند بالاي سر ماست و حق را ادا مي كند. ديروز در ورزشگاه آزادي حق و عدالت اجرا شد. پرسپوليسي كه بيش از 10 بار اوت دستي انداخته بود و هيچ نتيجه اي هم از آن نگرفته بود در آن دقيقه و به شكلي كاملاً معجزه آسا نتيجه گرفت. (430036)
 
غفاری
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۵۵:۰۴
اصلا کار اقای سوشا مکانی قابل قبول نیست(اینطور فرض می کنم زیرا نمی توان به قطعیت گفت که هرگز مشکلی وجود نداشته اما احتمال بیشتر با وقت کشی است) علی دایی نام بزرگی است، نام بزرگ مسوولیت بزرگ به همراه می آورد، خوبیها و سختیهای نام بزرگ هم بزرگ است.
کار بد سوشا مکانی هیچ مجوزی به علی دایی نمی دهد.
اگر از بازی جوانمردانه سواستفاده می شود هیچ دلیلی ندارد که ما انجامش ندهیم مثل این است که بگوییم از نام خداوند در جامعه ما سو استفاده می شود پس ما کافر می شویم و خداوند را قبول نخواهیم داشت.
علی دایی باید بالاتر از من و شما عمل کند چشمان نوجوانانی به اوست ، از او یاد می گیرند و نه فقط فوتبال که برای زندگی یاد می گیرند . الان عشقشان فوتبال است و فردا که بزرگ شدند در پستی و بلندیهای زندگی یاد گرفته هایشان را نشان خواهند داد.
اقای دایی!این ثروت از استعدادتان برامد ، استعدادتان را خدا به شما داد شما زحمت کشیدید و از ان استفاده کردید همان خداوند از شما خواهد پرسید...
بعد از مسابقه فریاد می زدید می گفتید که کار سوشا مکانی چقدر بد بود به خدا شکایتش را می کردید به بچه های ایران می گفتید که وقت کشی کار بسیار بدی است می گفتید که مهمتر از برد درست مسابقه دادن است و یادشان می دادید که وقت کشی نکنند
به ازای غصه دل بچه های پرسپولیسی که از مساوی تیمشان دلشان گرفته بود یاد گرفته بودند که وقت کشی و فریبکاری کار بدی است و الان چی یادشان دادید؟
شما باختید آقای علی دایی شما بازنده مسابقه جوانمردی شدید. (430203)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۸:۵۸:۱۲
اگر پرسپولیس میباخت الان هیچ کدام از این مسائل مطرح نبود و همچنان عده ای از بازیکنان استراتژی وقت کشی را هنر میدانستند. اتفاقا کار پرسپولیس باعث شد اینگونه افراد درس عبرت بگیرند که با وقت کشی و بازی ناجوانمردانه همیشه نمیتوان از میدان فرار کرد. (430568)
 
حافظ اسرار
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۰۹
جناب آقای خالدی متن بسیارشیوا و جالبی مرقوم فرمودید.من استقلالی هستم ولی دربازی دیشب حق را کاملا\"به مربی محترم تیم پیروزی جناب آقای علی دایی میدهم. ازشماهم به خاطر نوشتن متن زیبای فوق که هم کارشناسانه وهم حقوقی بود تشکرمیکنم. (430044)
 
hamid qaderi
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۹:۱۱
احسنت..واقعیت ان است که کل رخداد ازدریچه همین کامنت آقا خالدی قابل تفسیر است ولاغیر.بقیه یا جوزده دارند از برد تیمشان دفاع می کنند یا جوزده از رفتار ناجوانمردانه حریف...وقتی دروازه‌بان بنابر دوربینها و رفتار چندی قبلش متمارض است دلیلی برای بازگرداندن توپ وجود ندارد..در ضمن از یاد نبریم گریه و ادا و اصول مکانی برای این بود که می‌دانست در رختکن مورد شماتت یارانش قرار می گیرد..پس چه کاری بهتر از این..به نظرم علی دایی مدیریت را یاد همه مدیران داد..یعنی یادشان داد مدیر دقیقا در این مواقع باید خودش را نشان دهد..او با آوردن سکوبرت مدافع به خط حمله و دستور پرتاب توپ توسط حیدری که خودش هم مردد بود توپ را برای حریف بیندازد یا خودی نشان داد مدیریتش یک است... (430059)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۸:۳۴
دوست من اینده معلوم میکنه که این کار پیروزی اشتباه بود وقتی که هیچ تیمی بازی جوانمردانه رو به دلیل اینکه بازیکنان تمارض میکنند رعایت نکرد اونموقع میفهمی که کار تیم مورد علاقت اشتباه بوده عزیزم گیریم دروازه بان تمارض کرده مگر بار اوله که یک بازیکن تمارض میکنه در همه جا اگر چنین صحنه ای پیش بیاد توپ رو بیرون میزنن تا بازی جوانمردانه رو رعایت کنن اما حالا که تیمت برده داری دفاع کورکورانه میکنی اگر بازی های بعد همین بلا سر پیروزی بیاد چی بازم دفاع میکنی؟به وجدان و عقلت رجوع کن میبینی داری حق رو فدای اشخاص میکنی اقای متعصب دواتیشه!!! (430134)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۹:۰۰:۳۶
حتی اگر پرسپولیسی ها هم وقت کشی کنند و تیم دیگری این کار را در مقابلشان بکند حق است. کسی که وقت میکشد دارد ناجوانمردانه عمل میکند هر که میخواهد باشد، چه پرسپولیس چه استقلال چه استیل آذین. (430570)
 
علي
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۱:۲۸
خب دوست عزيز بايد مطالبي رو عنوان كنم:
اگر شخصي به تصور اينكه ديگري برادر او را به قتل رسانده اقدام به انتقام شخصي نمايد برابر قانون قاتل شناخته شده و محكوم به قصاص مي شود و هيچ عقل سليمي هم اين شخص را بي گناه نميداند. حال اگر به تصور علي دايي و ساير پرسپوليسيها حركت مكاني تمارض هم بوده باشد نمي بايست اين تصور را مبناي عمل خود قرار مي دادند.
پس در نتيجه با قبول اين نكته كه حركت مكاني غير ورزشي بوده است اما حركت بازيكنان و مربي پرسپوليس هم بهيچ عنوان موجه نيست و توضيحات شما هم عذر بدتر از گناه. (430109)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۵۶:۳۳
كسي كه بازي را نديده نبايد قضاوت كند. رفتار تحقير آميز سوشا مكاني جوابي برازنده تر از اتفاقي كه افتاد نداشت. من كه آرزوي باخت پزسپوليس را داشتم با ديدن رفتار تحقير كننده سوشا مكاني دعا كردم پرسپوليس ببرد. به نظرم اگر مكاني اين رفتار را نميكرد پرسپوليس به دروازه خالي هم نمي توانست گل بزند. اما اين گل كار همان خدايي بود كه آن بالا بود و مكاني تا خوردن گل اورا نديده بود. از الف خيلي بعيد اينقدر يك طرفه و مثل فردوسي پوري كه خودش به رفتار زشت مكاني اذعان داشت قضاوت كند. (430206)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۹:۵۳:۱۴
شما علی رغم شرح مفصلتان ادعای نادرستی را بیان کرده اید و براساس آن هم تا پایان متن نتیجه گیری کرده اید که کار پرسپولیس درست بوده است.
شما ادعا کرده اید :
\" در دقیقه 96 با حساب یک بر یک مساوی ادامه داشت که دروازه بان تیم حریف در حالی که صاحب توپ بود با حرکتی کاملا مشخص توپ را به خارج از میدان می فرستد و لحظاتی خود را به روی زمین می اندازد. داور میدان که متوجه تمارض دروازه بان می شود حق وقت کشی را از او سلب می کند و به او اخطار می دهد که از روی زمین برخیزد.\"
اگر یک بار دیگر فیلم بازی را تماشا کنید متوجه خواهید شد که داور در صحنه مدنظر شما به سوشا مکانی اخطار نداد بلکه پس گل شدن توپ و ظاهراً به خاطر اعتراضات زیاد به این بازیکن اخطار داد.
فکر می کنم بخشی از نتیجه گیری شما بر اساس این فرض اشتباه صحیح نیست. (430252)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۶:۳۷
برای علی دایی با اون سابقه متاسفم که مفهوم بازی جوانمردانه را نمیدونه (430003)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۲:۴۳
ارزش بازيكناني چون كريم باقري . مهدوي كيا.. متوسل زاده و در سالهاي نه چندان دور سيروس قايقران مرحوم بيش از پيش مشخص مي شود.... (430034)
 
منصف
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۹:۲۹
همانگونه که دوربین ها نشان دادند دروازه بان استیل آذین صرفا به قصد وقت کشی به سبک تیم های عربی خود را به زمین انداخت و اگر توپ را مجددا در اختیار استیل آذین قرار می دادند بازهم مبادرت به وقت کشی می شد بنابراین تصمیم دائی پاسخ درستی به حرکت غیر ورزشی دروازه بان تیم حریف بود
از طرفی دیگر این پرتاب اوت هم مثل دهها پرتاب اوت در خلال بازی بود و کسی دست و پای بازیکنان استیل آذین را نبسته بود که از دروازه خود دفاع ننمایند بلکه همانطور که دیدیم خود دروازه بان با خطای محاسباتی در خیز به سمت توپ در دفع آن عاجز ماند (430004)
 
محمد رسولی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۶:۲۹
قصد ندارم حرکت بازیکنان پیروزی را توجیه کنم، اما باید بگویم که تمارض بازیکنان و زمین افتادن های الکی در فوتبال ما آنقدر زیاد شده است که به هیچ وجه نمی توان آینده خوبی را برای رعایت بازی جوانمردانه در این فوتبال پیش بینی کرد. قطعا اگر دروازه بان استیل بدون مصدومیت خودش را به زمین انداخته باشد، نه تنها در حرکت نامناسب تیم پیروزی مقصر و شریک است که قطعا در مورد آینده نامناسب بازی جوانمردانه در این کشور هم مقصر خواهد بود.
در مورد بیانیه آقای هدایتی هم، قبول دارم که فضای مناسبی برای فعالیت یک باشگاه خصوصی آن هم در این سطح در کشور ما وجود ندارد، اما به هیچ وجه نمی توان تمام مشکلات را به این شکل توجیه کرد. این باشگاه در فصل نقل و انتقالات عملکرد مناسبی نداشت و فقط به خرید ستاره های نامدار آن هم بدون توجه به نیاز تیم نمود. ستاره هایی که اغلب از حاشیه سازهای بزرگ فوتبال ما بودند و قبلا هم با مربیان و باشگاه های خود به مشکل خورده بودند.
حاشیه های فراوان این تیم هم قطعا مشکل ساز بوده است. همه به یاد داریم مسایل مربوط به علی کریمی را که به عجیبترین شکل ممکن اتفاق افتاد و همگی با بهت و تعجب دیدیم که در اختلاف یک مدیر باشگاه و یک بازیکن فارغ از اینکه کدام مقصر بودند، این مدیر عامل باشگاه بود که مجبور به ترک باشگاه شد، آن هم به خاطر بازیکنی که بعد از آن هم مشکلات زیادی برای باشگاه درست کرد.
به هر حال از این وضعیتی که برای استیل آذین بوجود آمد فوتبال ما که باید در آینده خصوصی باشد، بسیار ضرر خواهد کرد.
با تشکر. (430005)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۴:۳۷
این نتیجه مدیریت یک عده دلال از خدا بی خبر بر فوتبال کشور است که غالبا سابقه مورزشی یا ورزشکاری ندارند و صرفا بفکر پرکردن جیبشان هستند.صحنه های تاسف آوری بود که تا کنون سابقه نداشته است.اینکه تیمی مانند پیروزی برای بردن چنان تحت فشار باشد که علیرغم اشتباه کودکانه دروازبان حریف دست به چنین عمل غیر اخلاقی بزند و اسطوره فوتبال کشور آقای دائی چنان توجیهات سطحی و بی ارزشی را ارائه کند گویای واقعیات دردناک فوتبال کشور است که کماکان و با سرعت تمام بسوی قهقرا می رود. بخدا اگر این لیگ کاملا دولتی را تعطیل کنند ضررهای مادی و معنوی آن کمتر است.دیشب جلو خانواده و فرزندانمان از خجالت آب شدیم. (430007)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۰:۳۳
وقتي براي تيمها فقط بردن مطرح باشد معلوم است كه آرام آرام اخلاق از فوتبال رخت برمي بندد..
يك حسي به شما مي گويد هميشه بايد برنده باشي حتي به قيمت ذبح اخلاق...
چيزي كه در حوزه سياسي به اخلاق ماكياوليستي مشهور است كه هدف وسيله را توجيه مي كند! (430031)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۵:۰۴
تا جایی که یادمونه آقای هدایتی بعد از اون قضیه علی کریمی در ماه رمضان و ماجراهای بعدی، چنین حرفی را زده بود و گفته بود قصد داره در جاهای دیگه خدمت کنه! حالا هم که تیمش سقوط کرده و با ماجراهای دیروز هم دیگه بهونه جور شده و اعلام انحلال کرده. اصلاً 3 امتیاز این بازی را بدن به استیل آیا می مونه تو لیگ برتر؟ آقای هدایتی تیمداری کردن فقط پول خرج کردن نیست، بلکه مدیریت هم لازمه! (430008)
 
مانی
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۰:۴۸:۰۰
فقط یه مسئله این وسط منو آزار میده و اون هم اینکه کوئیروش تو ورزشگاه بوده ...

پرسپولیس با این 3 امتیاز نه سهمیه لیگ آسیا رو بدست میاره نه اتفاق خاصی رخ می ده و تنها نکته قابل گفتن این هست که 3 امتیاز و اصلا مقوله ای مثل فوتبال انقدرها هم با ارزش نیست که برای بدست آوردنش دست به هر کاری زد ...

این حرفارو هم از طرف کسی بشنوید که نه استقلالی هست نه پرسپولیسی ...


به هر حال این بازی از نقاط تاریک تاریخ لیگ برتر خواهد بود و بدون شک چه با این برد و چه بدون این برد ، علی دائی سال بعد در پرسپولیس نخواهد بود


پرسپولیس امسال رکوردهای عجیبی رو برجا گذاشت ، 5 باخت متوالی ، دبل شدن در دربی فقط گوشه ای از این رکورد هاست و اینجاست که این 3 امتیاز بازی با استیل آذین چقدر بی ارزش جلوه می کنه ... (430009)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۱:۳۱
آفرين به شعور شما (430032)
 
گريان
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۲:۱۳
نبرد استيل آذين و پرسپوليس به نوعي نبرد علي پروين و دائي بود و به هر شكل ممكن استيل با حمايت علي پروين بايد اين بازي را مي برد تا از علي دائي انتقام بگيرد چون دايي اسطوره بودن پروين و سلطان بودنش را در فوتبال شكست و بهره مندي اورا از مواهب و تريبون پرسپوليس را قطع نمود هر چند مي گويند پروين كناره گيري كرده است اما اگر استيل مي برد حتما مصاحبه هاي اورا در اين خصوص مي شنيديد !وقتي به اهداف خود نرسيدند تمسك به واژه جوانمردي بهترين حربه عليه دائئي انتخاب شد كه با ناجوانمردي بد نبال انتقام از اويند كه با پشتكار و همت و تمرين مداوم به يك قهرمان تبديل شد نه با آويزان شدن به مدير عاملان و تيمساران باشگاه دوره طاغوت ،سنگ اندازيهاي اين جريان را مرور كنيد يقينا به مسائلي مي رسيد كه سرتان به درد مي آيد و باور خواهيد نمود دستان پشت پرده اي كه هر برد استيل آذين شعار مي دهند (اين تيم سلطانه خدا حفظش كنه)و در باخت خود را پنهان مي كنند و گردن ديگري مي اندازند را خواهيد ديد (430064)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۰۰:۱۸
كسي نيست كه به مافياي فوتبال ايران رسيدگي كند و جلوي فساد و بي بند باري بازيكنان فوتبال ايران را بگيرد اينها به همت سيما به اسوه هاي از فساد اخلاقي و اجتماعي و اقتصادي مبدل شدند نود درصد انها ماليات نمي دهند بولهاي باد آورده و بسيار زياد را خرج فساد در جامعه و افزايش بي بندوباري مي كنند واقعا بايد به حال فوتبال مملكت غصه خورد (430015)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۲۴:۱۶
برای شما متاسفیم دایی در فوتبال ایران در اوج جوانمردی است (430025)
 
علی پایدار
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۸:۰۲
سلام
اولا دروازبان مصدوم نبود چون فقط چند ثانیه بعد بلند شد و بازی کرد و حتی پرید توپ رو هم بگیره این چه نوع مصدومیتی است ؟؟!!
بعد شما هم بهتر بود به اونور قضیه که ضد و خورد اکثر بازیکن های استیل آذین با پرسپولیسی ها انجام دادن و چه مشت و حرکات دیگری که انجام ندادن ولی شما اصلا به اون موضوع بپرداختید چرا ؟؟! الله اعلم !! (430039)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۸:۰۷
خيلي از ذبح اخلاق خنديديم
آخه برادر جان اخلاق خيلي وقت است كه در ايران مرده است و اگر هم بقايايي از آن باقي است در پستوها آخرين نفس ها را مي كشند!
اخلاق با چاقوي سياست ذبح شد!
بهتر بود عنوان مي زديد ذبحي ديگر از اخلاق! (430040)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۰۸
من كاري به اين بازي ندارم
اما در بازي هاي ليگ هميشه اين صحنه ها را مي بينيم كه تيمي كه نتيجه به نفعش است از دقيقيه 60 به بعد شروع به وقت كشي مي كنند (ايرادي كه ما هميشه از عربها مي گرفتيم) شايد اين مثله باعث شود كه تيم ها اين تاكتيك ناجوانمردانه را كنار بگذارند و فوتبال بازي كنند
در ضمن هيچ قاوني نداريم كه حتما بايد توپ در اينگونه مواقع به حريف سپرد. (430043)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۹:۵۱:۲۵
بله دوست گرامی ولی انجام دادن همین کارهاست که یک بازیکن ما جایزه جوانمردترین بازیکن جهان را بدست میآورد (430251)
 
reza
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۵:۰۱
اين فوتبال خيلي وقته كه مرده حالا يك سمبل خودش را هم كشت يعني خودكشي كرد . (430045)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۲:۳۳
من هم با حرکت غیر ورزشی ساشا مکانی موافق نیستم اما این دلیل مناسبی برای انجام ندادن بازی جوانمردانه نیست از اون بدتر ادعای آقای گل جهان است که تازه یادش اومده باید درس جوانمردی رو به همه تیمها داده تا دیگر کسی جرات نکنه اینطوری وقت رو تلف بکنه . به هرحال آقای دایی 3 امتیاز این برد را چه با مردانگی چه ناجوانمردانه بدست آوردی اما این مشکلی رو برات حل نمیکنه چون به نظر من و به نظر همه اونهایی که با فوتبال شب و روزشون رو میگذرونن وقت رفتنه و توهم باید این تیم رو ترک کنی . به هرحال شما با عملکرد افتضاحت حیثیت پرسپولیس رو بر باد دادی . در تمام بازی های مهم زجرمان دادی و در هیچکدامشان هم طعم برد را نچشیدیم . نمیدانیم کی میخواهی در یک گوشه بشینی و غرور بیش از حدت رو در گوشه دیگر بگذاری و وخودت حساب کنی که چه بلایی سر این تیم آوردی ؟
مطمئاً باش اگر متانت و صبوری آقای کاشانی که بر خلاف عرف رایج در برخورد با مربیان ضعیف ، هم تمام نشود و هیچ اقدامی در راستای عزل شما نکند تماشاگران پرسپولیس خود اقدام به عزل شما و آقای کاشانی خواهند کرد (430054)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۰:۲۸
فوتبال ايران با اين همه هزينه ، تا كنون چه افتخاري براي ايران داشته است؟ آيا زيان هاي ناشي از فوتبال ايران از منظر اخلاقي و رفتاري بيش از فوايد آن نيست؟

روز نامه هاي ورزشي تا كنون به جز زدن تيتر هاي بسيار بزرگ اما پوچ ، تا كنون چه قدم مثبتي براي ارتقاي فوتبال ايران انجام داده اند؟

متاسفانه بودجه ورزش اين مملكت براي افرادي هزينه مي شود كه غالب آن ها گرچه از پول اين مردم ملياردر شده اند اما فرهنگ و اخلاق آنها پايين تر از حد انتظار است. (430060)
 
مائده
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۲:۵۴
بعضی ها عجب موضعی دارن ها!
یعنی تیم مسابقه میده که از هر فرصتی برای پیروزی استفاده کنه دیگه. اینکه از موقعیت استفاده شده یعنی ناجوانمردانه؟!
عجب بابا. کدوم تیم اخه راضی بود ببازه چون دروازه بان داشت زیادی تمارض میکرد؟! (430063)
 
خشايار
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۲:۵۹
من خودم ديشب تو استاديوم بودم،هيچ اتفاقي براي آقاي مكاني نيافتاد كه توپ زد بيرون و جالب اينجا بود كه دكتر تيم استيل اذين بالا سرش نيومد و بلافاصله بلند شد و قشنگ مشخص بود داره وقت تلف ميكنه و جالب تر اينكه اين اتفاق بعد از اعلام 4 دقيقه وقت اضافه از جانب داور بود و اين حركتش هيچ كمكي به وقت اضافه نميكرد و فقط نشانه بي تجربگي دروازبان بود.حركت پرسپوليسيها اصلا ناجوانمردانه نبود بلكه حمله وحشيانه بازيكنان استيل بعد از گل قانوني پرسپوليس به بازيكنان اين تيم ناجوانمردانه بود.به قول آقاي فنايي در يكي از برنامهاي 90 fair paly قانون نيست و انجام ندادنش در ليگ ايران بارها توسط ساير تيمها مخصوصا استقلاليها صورت نمي گيرد ولي كسي به آن مثل بازي ديشب توجه نمبكند!در ضمن به آقاي فردوسي پور هم از طرف ما به گين كه اين برد به ما خيلي چسبيد و ايشان نگران اين موضوع نباشند! (430065)
 
ali
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۷:۵۶
صاحب استیل آذین بهتر بره تو یکی‌ از این کشورهای عربی‌ خلیجی تیم درست کنه و به بازیکنا بگه تا دلشون می‌خواد خودشون به موش مردگی بزنن، وقت تلف کنند و فیلم بازی کنند (430066)
 
alireza
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۲:۴۱
هم حرکت سوشا مکانی و هم حرکت علی دایی بی اخلاقی بود و نشانه سقوط اخلاق در جامعه ایران است. (430074)
 
1
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۸:۱۲
آفرين بر تصميم درست علي دايي كه به به و چه چه بيهوده ديگران را به دروغ و وقت كشي نفروخت . كار درستي كرد و مقصر و شروع كننده اين درگيري ها سوشا مكاني بود . آقاي هدايتي هم نشان داد كه سياستمدار بزرگي است . دنبال بهانه بود (430076)
 
ahmad
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۰:۲۸
من کاری به مصدوم بودن یا نبودن ندارم در هر حال مکانی توب را به بیرون زد که مصدوم است و بازیکنان پرسپولیس باید توپ را برای بازیکنان استیل آذین می انداختند مثل همیشه
آقای هدایتی هم خوب کاری کرد که منحل کرد باشگاه را (430078)
 
a
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۰۲:۵۴
نويسنده شما خيلي غيركارشناسانه نظرش را نوشته . هركسي بازي رو ديده باشه فهميده كه سوشامكاني الكي خودشو انداخته - (430079)
 
ادم غير فوتبالي
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۹:۴۳
اين لوس بازي ها يعني چه؟بازي جوانمردانه !
بازي يا برد داره يا باخت -تا گير مي كنيد زود مي چسبونيد به بازي جوانمردانه (430087)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۲:۴۸
از فوتبال ما انتظار بیشتری نمیره.
در جاهایی که اقشار -یعنی-فرهیخته تر هستند انواع بی انصافی ها میشه ،اینجا که میلیاردها پول بی زبون ریخته وسط دیگه تکلیف معلومه........
در ضمن حرکت هر دو طرف زشت بود و هردو مقصر بودن. (430095)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۴:۱۱
اگر داور بی تجربه بلافاصله یک کارت قرمز به دروازبان استیل اذین میداد هیچکدام از این اتفاقات نمیافتاد (430096)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۲۰:۰۷:۵۷
به چه مناسبتی باید بلافاصله ! کارت قرمز می داد ؟! (430257)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۰:۴۴:۰۰
تمارض در همه دنیا کارت داره و اگر بازیکن مخالفت و یکدنگی کند کارت قرمز میگیره این بارها در بازیهای اروپایی دیده شده برای همین هم هست که انها این روش را سالهاست کنار گذاشته اند (430368)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۹:۴۲
متاسفانه همه اظهارنظرها منوط به این بازی شده اگه کمی کاملتر به قضیه نگاه کنیم پی به اشتباه آقای دایی میبریم یعنی اینکه ازاین به بعددرهربازی اگربازیکنی به عمدیاغیرعمدبه زمین افتاد مرجع تشخیص مصدومیت میشودمربی تیم حریف که بنابه نتیجه ای که گرفته دستورادامه بازی رابدهدیادستورواگذاری توپ به حریف واین همان ازبین بردن روح قانون(ولونانوشته)است.وگرنه شان پرسپولیس بااین بردوباخت درنزدهواداران کم نمیشود.(کجاست پرسپولیسی که آنچنان تیمها رو گلباران میکردکه کسی جرات انگ زدنهارونداشت.) (430113)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۴۴:۰۲
حرکت پرسپولیس و علی دایی هیچ ایراد حرفه ای یا اخلاقی نداشت. اصلا اگرهم بحث بازی جوانمردانه در این مورد درست باشد (که نیست) حقی برای استیل آذین بوجود نمی آورد. (430125)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۴:۲۳
وقتی اسطوره اخلاق کریم باقری بزرگ ، توسط یک بی اخلاق اینطور کنار گذاشته می شود بایستی هم وضع فوتبال اینچنین شود . ببینید در دهه گذشته چه کسانی بر فوتبال ما جولان دادند و دقیقا در همین دهه مردم از فوتبال دلزده شدند . مردم با فوتبال امثال کریم باقری به فوتبال جذب شدند . به خدا به عنوان یک پرسپولیسی از این وضع پرسپولیس و اخلاقیات حاکم بر آن و حتی از بعد فنی اش خسته شده ام و منی که لحظه لحظه فوتبال را دنبال می کردم حالا دیگر چند صباحی است که نمی دانم تیمم کجای جدول است . وقتی الگوسازی غلط صورت گیرد نتیجه همان است که دیدیم . یعنی مرگ بازی جوانمردانه و مرگ اخلاق .

حبیب کاشانی دریاب . (430131)
 
r2.gh 89
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۷:۵۶
اقای عزیز.شما که طرفدار بازی جوانمردانه هستی. زمین انداختن سوشا بدون دلیل(یعنی اینکه بدون مصدومیت) یه نوع از بازی ناجوانمردانه به حساب میاد.کاری که اعراب متخصص این کارن (430133)
 
anti fashist
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۰:۴۷
به نظر من کار دایی عین جوانمردی بود در عوض کارگ گلر استیل عین بی اخلاقی بود متاسفانه تو جامعه ما این طور جا افتاده که اگه اجازه بدی حقتو بخورن آدم خوبی هستی وهمین طرز تفکر باعث شده که خیلیها حقمونو بخورن ولی دایی بارها نشون داده که نمیذاره کسی حقوقشو ضایع کنه .در ضمن برا فردوسی پور هم واقعا متاسفم (430136)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۷:۵۸
هموطنان عزیز هریک نطرات خود را بخوبی دادند اما آنچه همه در آن صحنه مشاهده کردند تمارض وحرکت ناجوانمردانه دروازه بان تیم استیل آذین بود که بدون دلیل خودش را روی زمین انداخت واین حرکت ازسوی همه حتی داورمسابقه نیز غیرقابل قبول بود حرکت جوانمردانه زمانی مفهوم پیدا میکند که تیم حریف درمقابل مصدومیت بازیکن حریف توپ رابیرون میزنندتابه مصدومیت بازیکن مصدوم رسیدگی کنند نه اینکه برخی ازبازیکنان ازاین حربه برای مقاصدومنافع شخصی یاگروهی وتیمی استفاده وبه تعبیری دیگر سو استفاده کننداین حرکت دقیقا همین مفهوم راداشت دروازه بان استیل آذین باسواستفاده ازاین رفتار جوانمردانه ورزشی باعث بهم زدن نظم بازی وورزشگاه وتمام اتفافات بعداز بازی شد بطورقطع دررسانه های نوشتاری ودیداری این موضوع بررسی وکارشناسی خواهد شد من معتقدم همه باید با واقع بینی به مسایل واتفاقات نگاه کنیم جادارد دروازه بان خاطی خداراناظراعمال خود هم ببیند بعد خدا را به داوری بظلبد در ضمن باید در پاسخ بیانیه آقای هدایتی عرض کنم
اقای هدایتی شما اجرای تصمیم انحلال یاشگاهتان رابگردن بازی دیروز نیندازید شما این تصمیم راازقبل گرفته بودید الیته حضور شما راهمه به فال نیک گرفتند اما نه خودتان ونه بعضی دیگرنیک خواستید ونیک عمل کردید دراین اتفاقات بیشتر ازهمه شما نخواستید البته به آنچه شاید خواسته اید رسیده باشید الله اعلم اما شما بهتراست اگر واقعادرانگیزه تان شایبه ای نیست بیایید عملکرد ورفتارتان راازاول تا کنون خودوانسانهای منصف به بازبینی بنشینید وبه قضاوت کرده ودوباره بیانیه صادر کنید (430141)
 
ورزشكار
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۶:۲۱
واقعا براي صدا و سيما و شخص آقاي فردوسي پور متاسفم كه با جو سازي غير عادلانه همه چيز را به نفع خود تمام مي كنند و از هر آب گل آلودي ماهي مي گيرند (430162)
 
کاوه
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۳:۳۵
تمارض و وقت کشی دروازبان استیل آذین محرز بود ولی باز بهتر بود پزسپولیس بازی جوانمردانه را رعایت میکرد هر چه باشد از قدیم گفتند گذشت از بزرگان است.اگر خدای نکرده این جنجال ادامه پیدا میکرد و ناخواسته از دماغ کسی خون میآمد آیا ارزش آن را داشت؟به هر حال هم دروازبان حریف هم علی دایی و همینطور داور مسابقه که باید با اخطار یا حتی اخراج سوشا مکانی جلوی وقت کشی او را میگرفت،مقصرند (430164)
 
اخلاق>>>فوتبال
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۶:۳۶:۵۸
جناب آقای متمول فوتبال (علی دائی) اسطوره شدن و مانند تختی حتی بعد از سالهای سال تو دل هر ایرانی موندن جوانمردی و جرات می خواهد که شما علیرغم ادعا نداری، درس اخلاق رو تو فوتبال ایران امثال مرحوم دهداری دادن و به این دروس جدید شما نیازی نیست، حالا به فرض هم که توپ گل نمی شد و شما مساوی می کردین این قضیه اینقدر برای شما زور داشت ؟؟ خودت چندین بار جولوی عرب ها بازی کردی و این کارا رو کردن ،چطور اون موقع درس فوتبال نمی دادی ؟؟
شما پول پرست و اسکروچ فوتبال ایرانی و دقدقه قرارداد سال بعدت رو داری و بیخودی دم از درس و فوتبال می زنی (430168)
 
رجبعلي
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۶:۴۷:۵۵
سلام
من فقط يه چيز ميگم اونم اينكه با اين رئيس فدراسيون و اين اعضاء و اين كميته انظباطي و اين ادم كوچولوها در فوتبال همينم از سرمون زياده.
شما رو به خدا بگين كدوم يك از اين اقايون در جايگاهي كه الان دارن شان بالاتري از اين بچه هاي فوتباليست دارن؟
آدم كوچولو ها رو به كارهاي بزرگ گذاشتيم و بزرگانمون رو سرخورده كرديم تازه مدعي هم هستيم و... (430173)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۷:۵۰:۱۷
اگر به نزد ما امانت گرانبها ئی مانند الماسی را بسپارند تااز آن نگهداری کنیم به یقین شب خواب به چشمانمان نمی آید چون امانت ارزشمندو گرانبهایی در پیش ماست . اما دین مبین اسلام می فر ماید که ای انسان - الماس هر چند گرانبها و ارزشمند است ولی سنگی بیش نیست \" جوان و نوجوان هزاران برابر آن ارزش دارند یک مربی و یا یک داور و یا کمک داور فوتبال باید بداند امانتهایی چون تیم فوتبال که زیر دست اوست علاوه بر ارزش فراوان بسیار ظریف و حساس نیز هستند باید قبل از ورود به میدان تنها به برد و باخت بازی حواسشان را متمر کز نکنند بلکه بیشتر به روح و روان شاگردانشان عنایت داشته باشند . در بازی بطور قطع و یقین برد و باخت وجود دارد بخاطر برد و یا باخت بازیکن نباید از روی احساسات لذت بازی را به مذاق تماشا گران چه حامی و چه غیر حامی تلختر نماید پیشنهاد میگردد اساتید علم روانشناختی قلمشان را جهت رفع این بحران غیر اخلاقی که مثل موریانه از درون تیم های ورزشی ما رامی پوساند دست بکار شوند و الا با این اوضاع اسف بار مفهوم فوتبال بی معناو بسمت و سوی غیر اخلاقی خواهد رفت . (430201)
 
سید جمال طلوع
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۸:۱۴:۱۳
به نظر من علی دایی درس خوبی به مکانی داد. بازیکنی که مصدوم است چطور میتونه رو پرتاب اوت حیدری اونجور بپره!!! بعدشم کار جوانمردانه مستحبه ولی لگد زدن بازیکنان استیل آذین حرامه (430216)
 
عماد
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۸:۳۸:۱۹
به نام خدا/اگربخواهیدبدون درنظرگرفتن رنگهابه قضیه نگاه کرد.دربازی موردنظربه عینه ماشاهدیک بازی تمام عربی بودیم.چه ازطرف بازیکنان تیم استیل وچه حواشی ان.امادرسایت شماامده است که پرسپولیس درزمان مصدومیت گلراستیل گل رابه ثمررسانده است که خودیک دروغ بزرگ است. (430224)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۸:۵۷:۵۴
فکر کنم علی دایی خود زنی کرد .اگر یک لحظه پای دروازه بان اسپاسم عضلانی پیدا کرده باشد ...راهی نداشت .
اقای دایی برای اینکه اکنون طلبکار و مدعی انان باشد ...نباید از این توپ باد اورده گل می ساخت ..در این صورت ارزش ان مساوی از این برد بیشتر بود .
اقای دایی برای قرار دادهای گران ...اتفاقا باید جوانمردی نشان دهند .حرفه ای گری شامل نفوذ به قلب تماشاگر هم هست . (430233)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۱۹:۴۵:۲۳
تا زمانی که پول باد آورده دولتی به این تیم ها تزریق میشود باید هم اخلاق به باد برود (430248)
 
کجای کار هستید؟
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۲۰:۰۶:۰۶
اخلاق خیلی وقت است که در جامعه ذبح شده است.گمان می کنید ریختن آبروی افراد کمتر از کتک کاری در فوتبال زیان دارد؟ (430256)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۱-۲۷ ۲۰:۵۷:۱۹
اگر سوشا مكاني لحظه اي فكر مي كرد دايي اين قدر نامرد است توپ را مي داد يك بازيكن ديگه بزنه تو اوت پشت دروازه پرسپوليس تا وقتي مي رفتند توپ را بيارند بازي تمام شده بود. (430278)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۱:۲۷:۲۷
با سلام و احترام
اولا یه اشتباه تو متنتون بود که نوشته بودین دروازه بان پیروزی که باید می نوشتین استیل آذین چون مربوط به آقای مکانی بود
من به عنوان یه طرفدار پرسپولیس حق رو به پرسپولیس میدم
چون آقای مکانی چندین بار برای تحریک بازیکنای پرسپولیس توپو از لای پاهاش رد کرد خودشو انداخت زمین و کلی وقت بازی رو کشت که این دور از اخلاق بود و اون صحنه آخر که خودشو انداخت هیچ اتفاقی نیفتاده بود
من به عنوان کسی که خیلی علی دایی رو تو مربیگری قبول ندارم اما حرفای بعضی از دوستان که کامنت گذاشته بودند یه طرفه بود و کار آقای دایی دور از جوانمردی نبود (430313)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۱:۳۴:۰۹
به نظر من دیگر نباید پرسپولیس اسمش را فرهنگی ورزشی بگذارد و دایی دیگر یک اسطوره نیست جون دارای اخلاق اسطورهای نیست (430314)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۲:۱۲:۲۸
فارغ از هرگونه تعصب تیمی :
اونچه که مشخصه در کل دنیا به هر دلیلی بازیکنان با هم دعوا میکنند ، خودشون رو زمین میندازند و خیلی حرکات متشابه
اما تا حالا به هیچ دلیلی و در هیچ جای دنیا دیده نشده که توپی که بیرون زده میشه برای گل زنی استفاده بشه. (430317)
 
شكيبا
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۸:۳۳:۳۲
آقاي دايي اين درس اخلاقي را به ساير تيمها آموخت كه تيمهاي ديگر نيز در مقابل پرسپوليس بازي جوانمردانه را كنار بگذارند .

آيا مصدوميت يعني حتما بايد بازيكن تيم مقابل جفت پا برود توي كمر يا بزنند هم ديگر را نا كار كنند. همين بازيكنان پرسپوليس تا به حال بخاطر تمارض كارت نگرفته اند.درس اخلاق را بايد از آن بازيكناني ياد گرفت كه به هنگام تك به تك با دروازه بان تيم مقابل به دليل مصدوميت دروازه با ن تيم مقابل تيم خود را از يك گل محروم كر د

چرا ارفي بعد از زدن گل در مقابل تماشياچيان اداي سوشا را درمي آورد و خود را روي زمين مي اندازدتا آن جنجال به وجود آيد. (430327)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۹:۰۷:۲۲
داییی باید جوانمردی را از مرحوم قایقران-کریم باقری مجیدی مهدوی کیا منصوریان -متوسل زاده یاد بگیرد
گل زدن به مالدیو و آقای گل شدن هنر نیست
برای دایی متاسفم که مفهوم بازی جوانمردانه را نمی داند (430339)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۰۹:۵۱:۳۵
اگر آقاي دايي كار سوشا مكاني را زشت مي دانست چرا او كار قشنگتر را انجام نداد.

البته بايد اين واقعيت را بپذيريم كه كارهاي بزرگ و قشنگ را انسا نهاي بزرگ انجام مي دهند. انسان بايد بزرگ شود نه اينكه بزرگش كنند. كه در اين صورت هم تاب شكست را خواهد داشت و هم توان و ظرفيت پيروزي . (430349)
 
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۳۹:۴۲
نمونه بارز حيف و ميل بيت المال كه براي بعضي ها شده بيت الحال (430413)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۲:۴۳:۴۶
قانون فوتبال میگه اگه کسی توپ را به بیرون زد توپ به حریف واگذار بشه این یعنی ایجاد یک حق به حریف.حال آیا نگذشتن از حق جرمه؟یا گذشتن از حق وظیفه است؟ (430415)
 
کاظم
۱۳۹۰-۰۱-۲۸ ۱۷:۰۴:۱۷
بهترین کار اینه که تمامی تیمهای دولتی به مزایده گذاشته بشند(لطفا به دوستان هدیه نشوند) تا از پول مردم بیخودی استفاده نکنند (430515)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.