نظر منتشر شده
۲۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 405667
شرمندگی و سکوت گوهر گرانی است که به هر کس ندهند
علی نبوی، ۳ آبان ۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
چند سالی است که از خروج پر سر و صدای دختر بهزاد فراهانی می‌گذرد؛ اما شور بختانه و یا خوشبختانه با پوشش خبری و پرداختن رسانه‌های داخل به فعالیت‌های او، همچنان نام او را هر از چند گاهی می‌شنویم.

شوربختانه بودن این اتفاق آن است که در مواجهه با این رفتار و حرکت هیچ پاسخ و واکنشی درخور از سوی جامعه هنر به آن داده نشد و همچنان با یک کلیک ساده شاهد آن هستیم که در برخی از رسانه‌های وطنی به روزترین اخبار و رویدادهای مربوط به این شخص را می‌توان یافت.

در مقابل شوربختی در دسترس بودن اخبار؛ می‌توان مطلع شدن مردم از ولنگاری‌های این شخص را می‌شود قسمت خوشبختانه این اتفاق دانست.

 البته این نکته در همان سالهای ابتدایی می‌توانست نکته مثبتی تلقی شود و حالا دیگر نیازی به بازنشر آن اخبار احساس نمی‌گردد. علت بیان این مسئله به دلیل واکنش‌های اولیه به کوچ این شخص است.
 
 آن روزها که فیلم "یک مشت دروغ"  (bodies of lies) دست به دست می‌چرخید و اظهار نظرها نسبت به آن بیان می‌شد؛ عده‌ای در دفاع از این حرکت آن را صرفاً یک تجربه‌ی هنری می‌دانستند و حرفه بازیگری را فارغ از مناسبات سیاسی عنوان می‌کردند؛ اما این اظهار نظرها با رونمایی از هنرنمایی‌های بعدی آن شخص به سمت و سوی دیگری کشیده شد و حالا همان‌ها که از مرز بین هنر و سیاست می‌گفتند؛ رفتارهای او را نوعی اعتراض به شرایط موجود ایران می‌دانند!
 
بهزاد فراهانی از همان ابتدای خروج  دخترش واکنش‌های متفاوت و متناقضی را از خود نشان داد. با کنار هم قراردادن این واکنش‌ها می‌توان یک نوع موقعیت سنجی را در حرف‌های او دریافت کرد که براساس جو حاکم بر جامعه و نحوه‌ی پرداخت رسانه به آن مسئله بود.

 در روزهای نخستین زبان بهزاد فراهانی و حتی همسرش تنها به تکذیب گشوده شد؛ اما پس از آنکه رضایت و حمایت بخش کوچکی از اجتماع و بخش نسبتاً بزرگتری از جامعه‌ی هنر را دید برخلاف واکنش‌های قبلی؛ رفتار دخترش را مایه مباهات خود دانست!

بهزاد فراهانی در سالهای اولیه از سوالهای مرتبط با دخترش فرار می‌کرد و حتی در قالب نقل یک خاطره غیر مستقیم رفتار دخترش را مورد مذمت قرار داده و از بی چارگی خود در برخورد با او می‌گفت.

 اما همین آقای فراهانی با تغییر نسبیِ فضای پیرامون دخترش تغییر موضع داد و پس از آن با زبان تمجید از وی یاد کرده و می‌کند. فراهانی در آخرین اظهار نظرش در تعریف از دختر خود او را فرزند ایران خواند و قدرت بازیگری او را با مقایسه نمودن با بزرگانی نظیر "ملینا مرکوری و گرتا گاربو" به تمجید از هنر بازیگری وی پرداخت.

در این اظهار نظر آقای فراهانی چند نکته وجود دارد. اینکه شخصی دختر خوش سابقه‌ی خود را با نام دختر ایران بنامد بر اساس چه معیاری است؟ آیا محل تولد و زاده شدن از پدر و مادری ایرانی را ملاک قرا می‌دهد و یا نکند می‌خواهد او را از سر افتخار دختر ایران بداند؟

 تعمیم دادن یک شخص به یک کشور و یا از سلاله‌ی خاک یک کشور خواندن شخصی که رفتارش هیچ قرابتی با فرهنگ آن کشور ندارد؛ غیر ازآنکه فراری رو به جلو باشد چه معنی دیگری دارد؟ آیا صرف کسب یک موفقیت آنهم تنها از حیث کمی و حضور در چند اثر خارجی باعث می‌شود ماهیت رفتارهای متناقض با فرهنگ جامعه ایرانی و اسلامی فراموش شده و حالا مایه‌ی مباهات مردم تلقی گردد؟

مرور آثار دختر بهزاد فراهانی نکته‌ی عیانی را در دل خود دارد که اگر او حتی از دید صرفاً هنری هم به آن نگاه کند بعید است که بتواند نقطه‌ی درخشانی را در آن بیابد. آیا فراهانی پدر در مشاهده‌ی آثار دخترش به شخصیت عموم کاراکترهای او هم توجه دارد و یا تنها بازی درخشان را نشانه‌ی موفقیت او می‌داند؟ اگر دختری در چارچوب حد و حدود سینمای ایران ایفاگر همان نقش‌ها باشد باز هم مورد ستایش قرار می‌گیرد و یا به دلیل بازی در نقش کاراکترهای دسته چندمی توجهی به او نمی‌شود؟

دخترِ فراهانی برهنگی را به عنوان یکی از ابزار مرسوم در مطرح شدن در جامعه‌ی هنری غرب به جان خرید و با وجود آنکه پاداش و توجه درخوری را در مقابل آن ندید باز هم در آن غوطه ور شد.

 آیا بهزاد فراهانی چنین رفتاری را تنها از منظر پروسه معمول در غرب برای رسیدن به شهرت می‌بیند و توجهی به اخلاق فروخته شده در پس آن ندارد؟ آیا موفقیت و پیشرفت به قیمت کنار گذاشتن و یا نادیده گرفتن مسائل اخلاقی در نظر یک مرد ایرانی دارای جایگاه و ارزش است؟ فراهانیِ سپید موی و با تجربه؛ این چنین الگوی رفتاری را در کجای تاریخ این کشور دیده که از رویان مشق می‌کند و سر پر زباد و سرشار از مباهاتش را بالا می‌گیرد؟

البته در بروز این مسئله مقصر دیگری وجود دارد که فارغ از رفتار خانواده‌ی فراهانی‌ها است. رجوع پی در پی رسانه‌ها به بهزاد فراهانی و پی گیری حال  و روز دخترش از او پایه‌گذار بیان مطالبی شد؛ که با دست‌به‌دست چرخیدن آن قبح رفتارهای دختر او نیز در جامعه ریخته شد.
 
 این تابوشکنی از لطیفه‌گویی در مورد دختر فراهانی تا لذت بردن از عکس‌های برهنه و همچنین از تعریف و تمجیدهای آن چنانی طیف شبه روشنفکر بدنه سینمای ایران را در برمی‌گیرد. فعالیت در این فضا و اشاعه گری منکر و رفتار مستهجن از سوی عوامل مختلف و افراد فعال در حوزه رسانه؛ اگر از رفتارهای ولنگار آن شخص بدتر نباشد بی‌اثرتر نیست.
 
 شاهد مثال این مطلب هم تغییر موضع و حرف‌های بهزاد فراهانی نسبت به قبل است. شاید یکی از دلایل تغییر ادبیات او نسبت به دخترش؛ مناسب بودن شرایط برای افتخار کردن به چنان دختری با چنان رفتارهایی است.

شاهد مثال پاراگراف پیشین یک اقدام به جستجو به روشی ابتدایی است. اگر در موتور جستجوی گوگل نام و نام خانوادگی آن شخص را جستجو کنید نتایج حاصل تا مورد بیستم همگی سایت‌های داخلی و یا غیر فیلتر است. این نمونه کوچکی است از داغ نگه‌داشتن تنور این بحث توسط رسانه‌ها؛ حال آنکه برخی از آنها به بررسی مد لباس استفاده‌شده توسط او در ایام مختلف سال هم می‌پردازند.

محکوم بودن رفتارهای دختر این شخص تنها به‌واسطه‌ی دین و شرع نیست؛ چرا که ممکن است یکی از همان روشنفکرنمایان توجیه گر بگوید که اصلاً شاید این فرد مسلمان نباشد و شما گیر بی‌ربط به او می‌دهید؛ اما نکته این جا است که این رفتار در فرهنگ ایران نه تنها هیچ جایگاهی ندارد؛ بلکه برهنگی و افتخار به برهنگی در هیچ کجای فرهنگ این سرزمین جای ندارد.

با این اوصاف یک نفر از آقای فراهانی باید به بپرسد که او چطور به خودش اجازه می‌دهد که یک چنین فردی را دختر ایران بنامد؟
 
بد نیست بهزاد فراهانی تصویر کتیبه‌های هخامنشی را به نظاره بنشیند و یا گوشه‌هایی از ادبیات پارسی را مرور نماید تا در آن از ماهیت یک بانوی ایرانی بیشتر بداند و این نکته را از یاد مبرد که وجه تمایز یک مرد ایرانی، غیرتمند بودن اوست. چنانکه روانشاد مهدی حمیدی شیرازی در وصف غیرتمندی سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه در برابر تازش وحشیانه‌ی مغولان به سرزمین بزرگ ایران؛ حفظ ناموس و دوری جستن از بدنامی را حتی به قیمت به آب انداختن زن و فرزند می‌داند و در نقطه عطف روایت حماسه شاعر می‌گوید:
 
پس آنگه كودكان را يك به يك خواست   نگاهي خشم آگين در هوا كرد

به آب ديده اول دادشان غسل         سپس در دامن دريا رها كرد:

بگير اي موج سنگين كف آلود      ز هم واكن دهان خشم، وا كن!

بخور اي اژدهاي زندگي خوار       دوا كن درد بي درمان، دوا كن!

زنان چون كودكان در آب ديدند      چو موي خويشتن در تاب رفتند

وزان درد گران، بي گفتهِ شاه        چو ماهي در دهان آب رفتند

شهنشه لمحه‌ای بر آبها ديد         شكنج گيسوان تاب داده

...

چو بگذشت از پس آن جنگ دشوار     از آن درياي بي پاياب، آسان

به فرزندان و ياران گفت چنگيز كه:   گر فرزند بايد، بايد اين سان!
 
کلمات کلیدی : بهزاد فراهانی+گلشیفته فراهانی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۹:۴۵
آقای فراهانی عزیز! آیا در شب اول قبر و روز قیامت و در محضر خدای یگانه نیز به دختر خود افتخار خواهی کرد.خدا عاقبت همه ما رو به خیر کنه (3985014) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۲:۲۳
این آقا اگه به شب اول قبر اعتقاد داشت و یا از خدا می ترسید که به عریان شدن دخترش افتخار نمیکرد . (3985444) (alef-6)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۵:۴۱
نخیر آقای فراهانی اون دختر شما که اجازه میده عکس کاملا برهنه ش تو صفحه اول مجلات بره فقط دختر شما میتونه باشه نه دختر ایران (3985540) (alef-6)
 
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۵:۵۷
آفرین عالی بود (3985768) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۷ ۰۸:۲۴:۲۵
تو رو خدا شقایق رو تشویق به اینکارا نکنی ها. همون گلشیفته واسه آبروریزی کافیه (3991149) (alef-6)
 
شیرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۹:۲۶
ایشون ماده ایران هستن نه دختر ایران! (3985776) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۴:۳۷:۴۰
این و خوب گفتی، اگر افتخار دارد برای خودت، اگر هم باعث شرمندگی است برای خودت، خواهشا بقیه را شریک نکن... (3986802) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۱:۵۴
البته این‌که افتخار خواهند کرد یا خیر به‌خودشان مربوط می‌شود اما این‌که دختر ایشان چه لباسی می‌پوشند هم باز به خودشان مربوط می‌شود. بهتر نیست ما هم به کارهایی که به خودمان مربوط می‌شود بپردازیم؟ (3985643) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۳۰:۲۹
وضعیت جامعه اسلامی به ما مسلمانان ربط دارد. بهتر است شما اگر اعتقادی به اسلام و قواعد اجتماعی آن ندارید در کار جامعه اسلامی دخالت نکنید. (3985678) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۸:۰۰
اگر ایشان نام دختر ایران بر دخترشان نگذاشته بودند مطمئن باش مردم بی کار نبودند به او اعتراض کنند ! وکسی هم کاری به کارش ندارد ! (3985772) (alef-6)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۵:۲۴
کاش ایشان چهار کلمه فرانسوی هم بلد بود تا میتونست بفهمه دخترش روی صحنه بیشتر شبیه یک جوک خنده دار است! من به هیچ وجه مذهبی نیستم ولی مسلمانم و پیرو اخلاق و ارزشها هم هستم. اخیرا ویدیویی از دختر آقای فراهانی دیدم که در آن برهنه نبود ولی مشغول روابط با مردی بود، مرد دومی وارد شد، مرد اول را رها کرد و جلوی چشمهای مرد اول با مرد دوم مشغول شد، دوباره مرد دوم را رها کرد و با مرد اول مشغول شد، و در حالی که دوباره با مرد اول مشغول بود با دست به مرد دوم اشاره کرد که به آنها بپیوندد. رابطه ترویج فساد، و دور کردن مردم از کانون خانواده، برای لذت از غرایز، زیر رادیکال هنر، با کدام دیکشنری خانواده فراهانی تفسیر میشود؟ من به ایشون اطمینان میدم که دخترشون،بعنوان یک ایرانی یکی از فاسدین ایران است و نه دختر ایران. آقای فراهانی، دهانشان را آب بکشند و دختر خود فروختشون رو که بازیچه دست دشمنان این سرزمین است، و بخاطر پر کردن جیبهایش، به هر ننگی تن میدهد، در کنار دختران تحصیلکرده، قوی، وطن پرست، هنرمند، و اصیل ایران زمین، که با نجابت و اصالت ارتزاق میکنند و تن به هیچ ننگی نمیدهند، قرار ندهد. صفات شایسته دختر ایشان: مفتخور، خنگ، فاسد و وطن فروش است. (3986136) (alef-6)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۰:۴۰:۴۲
تو اگر مسلمانی نباید ان چیزهایی که دیدی اشاءه می کردی .اگر او کار حرامی مرتکب شده بازگویی ان کار هم گناه می باشد.مسلمان کسی است که حرام وحلال وگناه و ثواب را بداند (3988375) (alef-6)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۸-۰۷ ۰۹:۳۷:۲۹
بنده، هم مسلمان هستم و هم باسواد. به همین علت، یک جمله را، از یک متن ۱۰۰ صفحه ای بیرون نمیکشم، تا به پدر و خواهر ایشان، فرصت تطهیر این شخص بیسواد و وطن فروش را بدهم.
مطمئن هستم که جنابعالی، یکی از طرفداران این فاسدین هستید، که سعی دارید دهن مردم را با استفاده ابزاری از مذهب ببندید، تا فساد در جامعه رشد کند و خللی در ترویج فساد ذهنی بوسیله دشمنان ملت و حامیان این فاسد، ایجاد نشود. (3991196) (alef-6)
 
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۰۰:۰۲:۴۹
درمورد صحبت از دختر آقای فراهانی صحبت از غیبت از یک فرد مومن ومسلمان نیست مثل این است که به دزد نگوئیم دزد واز او حرف نزنیم چون غیبت میشود آقا دزد را همه میشناسند وحرف زدن از او غیبت نیس مثل دختر فراهانی (3992020) (alef-6)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۴:۰۵:۳۹
ایا روسبیان کنار خیابان ها
کودکان سر چهار راه ها
بیکاران در خانه ها
ووو
فرزند این مملکت هستند یا نه (3986799) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۲۳:۳۸:۱۷
روسبیان کنار خیابان ها ، کودکان سر چهار راه ها ، بیکاران در خانه ها همه فرزند این مملکت هستند اما تن فروختگان به بیگانه و وطن فروشان هرگز . (3988335) (alef-6)
 
لیبرال دموکراسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۶:۴۴:۳۰
راست میگه فراهانی اوج و کمال دخترش رو تو برهنگی و همخوابی با بازیگران مطرح هالیوود دیده چی کارش دارین؟!
دخترش از لباس و حیا بدش میاد.
باباشم دوست داره دخترشو اینطوری به بقیه نشون بده.
هر کسی به سلیقه ای داره دیگه!!!
به برهنگی فکریشون احترام بذارید. (3985920) (alef-6)
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۰۲:۲۱
اگر به خودشان مربوط می شد دختر ایران نامیدن ایشان برای چیست؟؟ ایشان می توانست ایشان را دختر خودش بنامد . در ضمن شماها که اینم قدر نسبت به همه چیز خنثی بودن را تبلیغ و ترویج می کنید چرا اصلا اظهار نظر می کنید؟؟ مخالف رفتار گلشیفته دارای نظر است و بیان می کند شماها دائم پند می دهید به ما مربوط نیست اگر به شما مربوط نیست این که جامعه چگونه فکر می کند هم به شما مربوط نیست (3985941) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۹:۲۳
این هم شد استدلال! آزاد اندیشی به ادا تبدیل شده است.

به خودش مربوطه چرا از جیب ایران خرج می کنه؟ سوال را فهمیدی؟ (3986102) (alef-6)
 
سعید راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۵۶:۳۵
براساس منطق درست، پدر خانواده مسول است قرآن میفرماید: قوا انفسکم و اهلیکم نارا ، خود و خانواده ات را از آتش جهنم بازدار، وظیفه فراهانی این بود که مانع برهنگی و هرزگی دخترش شود، و اگر نتوانست دختر هرزه اش را از خودش طرد کند چنان که قرآن به حضرت نوح می فرماید فرزند گمراهت دیگر جزء خانواده تو نیست. واعجبا که فراهانی این وصله ناچسب را نه تنها از خود طر نکرده بلکه با کمال جسارت به ملت ایران می چسباند!!! این وصله ناچسب نه شایسته ایران است نه شایسته استان مرکزی است و نه شایسته فراهان است، نه حتی شایسته اقوام و خویشان فراهانی است، فقط شایسته شخص فراهانی و هم آغوش های بیگانه و هرزه دختر اوست. در یک کلام جوهره هویت ایرانی غیرت است، ایرانی بودن بدون غیرت بی معناست، گرچه در ایران زاده شده باشد. (3986112) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۵۰:۳۴
مسئله ای نیست . ما میگیم چرا ناموس مملکتو داده دست بیگانه . (3986267) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۰:۱۴:۲۵
ما هم میگیم عریان شدن دخترش برای خارجی ها به خودش و باباش مربوطه و این ننگ و ذلت ابدی روی پیشونی خانواده ش ماندگار خواهد بود. اصن همشون با هم عریان شن به جامعه متمدن ایران چه ربطی داره. . (3986323) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۸:۴۸:۵۲
آخه آقا!!بهزاد فراهاني دخترشو، دختر ايران خطاب كرده. اين يعني توهين به همه ايرانيها. متوجه نيستي؟؟؟؟!!!!! (3987019) (alef-6)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۸:۵۷:۳۵
سلام
ظاهرا شما طرفدار این نظریه هستی که توی کشتی جامعه هر کسی میتونه زیر خودش رو سوراخ کنه و به کسی ربطی نداره...
هر رفتاری که منجر به تخریب روحی و جسمی افراد جامعه و یا تخریب ارزش های دینی و انسانی جامعه بشود به همه ربط پیدا خواهد کرد. (3987036) (alef-6)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۸:۵۸:۵۴
فعلا كه ايشون با ما و كشور ما كار دارند
شما هم اگر دوست داري نزدیکانت را لخت كني و به تماشا بگذاري، پيرو راه ايشون باش. (3987039) (alef-6)
 
حجت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۰:۴۹:۴۸
اینکه دختر عریان خود را دختر ایران معرفی می کند به چه کسی ربط دارد؟ (3987188) (alef-6)
 
مادربچه هاومعلم مدرسه
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۱:۵۴:۱۸
ایشان دختربرهنگی دوستش رادخترایران؟!!!نامیده واین توهین به تمدن چندهزارساله زن نجیب ایرانی است.شماهم به جای دفاع بی جا و بی مورد کمی تفکرکنید.برهنگی به شعور نخواهدافزوداگراینگونه بودحیوانان جنگل از اساتیدوعلمابافضیلت تربودندکه هزااااارالبته چنین نیست این راعقل سلیم میفهمد (3987315) (alef-6)
 
محمد قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۲:۰۸
از وقتی که ایران تمدن را ساخت برهنگی رو تقبیح کرد.
اینکه برای روشن نشان دادن تفکر این حرکت رو تایید کنیم جز کور فکری نیست. برای آنها... گفتم.
شما به دخترت افتخار میکنی به من ربطی نداره ولی اسم وطن من رو نیار که حالم خراب میشه (3985020) (alef-6)
 
جواد
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۴:۵۹
همه اینهایی که نویسنده محترم بدان پرداختند مربوط به معلول بود و اما اینکه چرا و به چه دلیل شخص و اشخاصی به آنسوی مرزها می روند نیز بدون دلیل نیست و باید ریشه های آن را بیابیم البته این سخن من رفتار آن بازیگر و یا بازیگران را تایید نمی کند اما می بایست به این قضیه از دیدگاه علت و معلولی نگریست . (3985024) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۸:۳۸
در همان دنیای غرب هم این طور نیست که زنان چون بی حجابند هر بار به آغوش کسی بروند ایشان مشکلش اخلاقیست که در نقاب هنر وبازیگری پنهانش کرده ! (3985846) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۳۳:۱۸
جنابعالی هیچی از سینمای غرب نمی دانید (3986215) (alef-6)
 
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۸:۱۱
همه کارهای زشت از قتل و دزدی و رشوه و فحشا و... قطعا دارای علل و زمینه هایی هستند، ولی علل این زشتی ها هرچه باشد قبح آنها را از بین نمی برد و سبب تبرئه مجرم نمی شود در کشوری مانند ایران که بیش از ۸۰ میلیون زندگی می کنند ده ها میلیون نفر در سختی و فشار جانکاه اقتصادی زندگی میکنند اما انتقاد و اعتراض می کنند مطالبه گری می کنند اما هنجارهای اجتماعی را نمی شکنند، اتفاقا بسیاری از هنجار شکنان کسانی هستند که از سر سیری و بولهوسی و رفاه به بی اعتقادی و پوچی و به هنجار شکنی روی می آورند. (3986146) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۸:۵۳:۳۹
به شما چه ربطی داره؟ تو خصوصی ترین مسائل مردم باید دخالت کنید (3985038) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۵:۵۰
بهرحال همون قدری که به شما ربط داره که مورد خطاب قرار دادی به شما چه ربطی داره به این بنده خدا هم حتما ربط داره دیگه نداره اما خدایش موافقم که نباید اینقدر تو کار دیگران سرک کشید دیگرانی که گیریم با وضعیتی نچندان مورد پسند و قابل دفاع دارند یه جایی از دنیا زندگیشون می کنند و کاری به ما ندارند (3985452) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۱:۵۰
به کسی ربطی نداره که ایشان کجا هستند و چه کار می کنند؟؟؟ اما تعمیم کار ایشان به کل ایران و ملت ایران اشتباه است. یادم می آید 10 سال پیش مردها غیرتمند بودند و این مسائل را حتی برای هم محلی و همسایه خود شرم می دانستند. اما الان کسانی با ظاهر روشنفکری (و در باطن ...) ظهور کرده اند. هر چند زمانه عوض شده است اما تعمیم یکسری مسائل شخصی به عامه کاری بسیار ناپسند است. (3985467) (alef-6)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۷:۱۳
دوست عزیز وقتی به یک شخص لقب دختر ایران رو میدن دیگه این مسئله خصوصی نیست.؟آبروی کل ایرانه.دادن این لقب به ایشون کار پسندیده ای نیست.میفهمی؟؟ (3985514) (alef-6)
 
حمید
Belarus
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۲:۲۸
من فکر کنم نویسنده یک طرفه به قاضی رفته
اونهمه هیاهو و هجمه که علیه خانم فراهانی انجام شد رو نادیده میگیره و فقط به عکس العملهای پدرش ایراد میگیره
انصاف داشته باشید (3985529) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۱:۲۱
اون هجمه ها حقش بود ایشان از سکوی سینمای ایران سوء استفاده کرد وپرید وگرنه هزار سال هم تلاش می کرد در هالیوود جایی نداشت ! (3985779) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۴:۴۲:۰۹
حمیدجون یعنی چی ؟؟؟؟؟!!!!!اون همه هیاهو وهجمه برعلیه خانم فراهانی؟؟؟؟؟!!!!!!! بنظرمیرسه شما لیوان روبرعکس دستت گرفتی برادر .واقعا ناراحت هجمه ها برعلیه دختری هستی که شرممون میاد پیش خانواده اسمشوببریم .عزیزدل برادر دربی حیابودن واعمال شنیع این دخترک نامیزون آیا شکی هست ؟حالا بابای عزیزش بیادهرزچندگاهی مطالبی رو هم بعرض برسونه اصل ماجرا بی حرمتی این دخترک است ولاغیر (3987652) (alef-6)
 
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۸:۴۳
خیلی هم ربط دارد تو چکاره ای به نویسنده توهین میکنی بگند کشیدن فرهنگ ایران اسلامی میشود مسائیل خصوصی مردم ؟ ایشان از آن روزی که خودش را لخت کرد و به آغوش مردان غربی ها رفت دیگر مرد. هیچ ربطی به ایران ندارد که دختر ایران بشود (3985716) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۹:۲۹
این که نام دختر نجیب ایرانی را روی دختر برهنه ات بگذاری یک مسئله خصوصیست ؟! (3985777) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۲:۳۵
عزیز به ظاهر روشنفکر وقتی میگه دختر ایران به هرایرانی مربوط میشه (3985783) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۹:۴۹
خصوصی ؟!!!! مسائل خصوصی وقتی از چارچوب خانه ات بیرون زد دیگر خصوصی نیست ایشان خودرا به تماشای چشم جهانیان گذاشته شما می گویی خصوصی ؟! (3985850) (alef-6)
 
ا
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۵:۴۱
اوازطرف خودش سخن بگوید کسی به اوچنین اجازه ای نداده است. (3985865) (alef-6)
 
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۰:۰۱
این چه خصوصی است که تن برهنه او توی همه خانه ها در ۲۰۰ کشور جهان و چشم میلیاردها مرد نامحرم از طریق آنتن ماهواره ها فرستاده می شود (3986183) (alef-6)
 
مهدی
Spain
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۱۸:۱۴
تو کاباره ها ورقاص خونه های خارج پر از زنای لختین به ما چه ولی وقتی میخوای تو ایران باشی و ایرانی باشی باید از قانون ایران اطاعت کنی بد بخت پدری که باید شرمنده دختر نا اهلش باشه در کل اینا چند صباحی مانند دستمال مورد استفاده وبعد هم از رده خارج تاریخ اینو میگه نگاه کنید به تمامی هنر پیشه های یک مبتذل غربی ببینید تو سطل اشغال هستن یا نه (3986663) (alef-6)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۴:۳۷:۴۰
تو خصوصی ترین مسائل مردم نباید دخالت کنید- این درسته ولی کار این خانم دیگر خصوصی نیست؟
اگر اکسی در غرب بوده باشد در انجا هم این حرکات مذموم است هرچند که ازادی اینکار را دارند. ولی ادم باوجدان فراغ بال از نوع نگرش این نوع کارها را باید محکوم کند (3986803) (alef-6)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۰:۵۸
ایشان یه بازیگر بین المملی هستند آیا رفتار ایشان سبب آزار شما شده؟ (3985048) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۷:۴۸
بین المللی بودن ملاک ارزشمندی نبوده و نیست اما اگه دنبال توهین و تحقیر کشور و اعتقادات مردمش رو نداشته باشه طبیعتا علی رغم اینکه شاید ناخوشنود باشیم از اینکه یکی از بچه های این مملکت بهر دلیلی رفته به ماها خیلی ارتباط پیدا نمی کنه که بخواهیم هی له و علیهش بهش فکر کنیم و دنبال کارهاش باشیم (3985459) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۱:۱۹
بین الممل رو خوب اومدید- ایشون سمبل بین الممل برای بعضی از آدمهای بی غیرت مثل پدرشون هستند .
وای بر شما و کسایی که ادای روشنفکری رو با عریان شدن در میارن و پشت پا به فرهنگ و آداب و اعتقادات شرقی خودشون میزنن. (3985507) (alef-6)
 
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۶:۴۴
اینکه ایشون رو "دختر ایران" می نامند آزار دهنده ست (3985562) (alef-6)
 
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۸:۱۸
گلشیفته و پدرش نمونه یک ماده و نر ایرانی هستند.
اگر اصرار به ایرانی بودن دارند فقط همین رو می توان گفت! (3985793) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۳۵:۱۳
در همین حد هم نماینده یک کشور نیستند (3985995) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۲۱:۱۰
شما تحت هر شرایطی حق توهین ندارین (3986189) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۲:۵۸
بین الملل تا آنجلینا جولی ها را دارد جایی برای خانم فراهانی باز نمی کند لخت شدن در ملا عام هنر نیست بی تفاوتیست ! (3985784) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۳۵:۲۴
جالبه که شما فیلمهای خانم جولی رو نگاه هم نکردید که صدبرابر بدتر از گلشیفته هست ولی اون چون غربیه ادم خوبیه (3986220) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۳:۰۸
باریگر نقش مبتذل بین المللی !!!!!!!!!!!!!!!!! (3985785) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۶:۲۷
پس پدرش بگوید دختر بین الملل است ونام ایران را نیاورد ! در کشور من تنها روسپی ها برهنه می شوند تازه آنهم در پس توی خانه هایشان چون برای چشمان مردمشان حرمت قائلند ! (3985790) (alef-6)
 
حسن زاده
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۲:۵۳
گلشیفته شاید توفیق توبه پیدا کند ولی بنده حقیر و جناب علی نبوی ( نویسنده متن بالا ) خیر .
دعا کنیم خدا عاقبتمون رو به خیر کنه (3985049) (alef-6)
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۰۷:۴۵
امثال شما همانانی است که اصلا اعتنایی به خیر بودن یا بد بودن ندارید وتنها برای استحمار مردم آنان را به بی تفاوتی سوق می دهید شما بهتر می دانید یا خداوند منان که نهی از منکر و امر به معروف را وظیفه انسانی دانسته است؟؟ ممکن است شما توفیق توبه پیدا نکنید اما به چه دلیل توصیه به معروف و نهی از منکر را بی خود می دانید؟؟؟ (3985956) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۱۳:۵۷
گلشیفته بازیگر فوق العاده ایست و مسایل شخصیش هم به خودش مربوطه (3985059) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۸:۲۷
مسایل ملی و حیثیت ایرانی هم به شما و بهزاد خان ربطی نداره (3985117) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۲:۱۴
یعنی شما بر این باورید که اگر فردی برخلاف رویه قبلی متأثر از فرهنگ و کشورش زندگی در جایی و فرهنگی دیگر از نقاط جهان را انتخاب کند به کشور ، فرهنگ و مردمش توهین کرده است مگر بنابر آموزه های صریح دینی انسانها در انتخاب ایمان ، اعتقاد و باورها و ارزشهای خود آزاد نیستند البته اگر در جای جدید بخواهند علیه ملت ، فرهنگ و باورهای کشورشان اقدام کنند طبیعی است که به همین اندازه مقصر و شایسته تنبیه خواهند بود. (3985468) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۹:۳۱
بله او آزاد است هر کار بکند وبا شجاعت بگوید من اینم اما حق ندارد بگوید من نمونه یک دختر ایرانیم چون ایشان شبیه دختر ایرانی نیست ! (3985797) (alef-6)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۳۰:۲۰
گلشیفه فراهانی وصله همان جا و فرهنگ همان جایی که رفته و هم آغوشانش است، این وصله را به ایران و فرهنگ ایرانی و حتی مردم فراهان و هیچ خانواده ایرانی اصیل و با غیرت نباید چسباند. (3986208) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۸:۴۲
واقعا ازاون حرفها بود، یعنی پنج دقیقه بازی کردن در نقش همسر فرعون در فیلم خدایان و پادشاهان، که نیمی از آنهم در بستر فرعون بود، نشان دهنده فوق العاده بودن اوست، تاسف برای اینگونه نظرات. (3985119) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۱:۰۷
همه زنان ما در بستر همسرشان یک ملکه زیبایند اما آن را به غیر نشان نمی دهند پس خانم گلشیفته هنری ارائه نداده ! (3985802) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۱:۰۵
از کی تا حالا برهنه شدن در جلوی دوربین شده مسائل شخصی؟؟!! (3985144) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۴:۱۷
اگر تحت قوانین و در چارچوب اخذ مجوز از مراجع داحلی کشورمان برای پخش برای مخاطب داخلی باشد از هیچ وقت اما اگر تحت قوانین و برای مردمی دیگر انجام شده طبیعی است از زمانی که قوانین و ارزشهای آنها چنین مجوزی را صادر و چنین اعمالی را مجاز اعلام کردند (3985476) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۲:۱۰
ولی پدر ایشان در چارچوب ایران وقوانین آن زندگی می کنند پس باید چارچوب را حفظ کنند ! (3985805) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۹:۱۹:۲۶
بخاطر همین پدر ایشان در سینما و تلویزیون ایران هیچ فیلم غیر قابل پخش نداشته و ندارند چون تحت ضوابط و ارزشهای این آب و خاک کار می کنند. (3988584) (alef-6)
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۲:۰۶
لطفا همین جا دلیل خودتون رو بیارین که برهنه شدن این بازیگر چه ارتباطی به شما داره؟ تا منم قبول کنم که برهنه شدن این بازیگر یک مسئله عمومی هست نه مسئله شخصی!!! (3985828) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۶:۰۲
نخیر!
آبروی تاریخی یک ملت فقط مربوط به خودش نیست مگر بگوید من دیگر ایرانی نیستم (3985151) (alef-6)
 
مقداد
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۱:۰۶
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر خوبم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود آخرت کار که کشت (3985179) (alef-6)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۰۸:۳۴
مثلا خدا و پیغمبر و این امام حسین که گفتن (ان آمر بالمعروف وناحی عن المنکر)
کشک میسابیدن و قبلا باید از شما مشورت میگرفتن (3985419) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۲۱:۲۸:۱۳
کار امام حسین و امر به معروف و نهی از منکر رو به این مسائل تنزل نده (3993316) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۴:۱۶
تو یه کلیپ تبلیغاتی برهنه شدن مسئله شخصی نیست. برهنه شده که جامعه جهانی ببیننش، پس به هر کس دیده حق داره اظهار نظر کنه
این حرف های روشن فکر مابانه رو بزارید کنار لطفا (3985192) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۴:۰۶
احسنت !!
هر کسی که دیده باید اظهار نظر کنه
شما که قطعا ندیدی ! نباید اظهار نظر کنی (3985263) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۴۶:۳۷
چرا فکر می کنید چون ناخواسته و بدون اراده شخصی در کشور و آئین ما بدنیا اومده و نوجون شده باید تا ابد هم به همین منوال زندگی کنه فراموش نکیند تو تهران و سینمای ایران برهنه نشده قصد بازگشت به ارزشها و خاک ما رو هم نداره مگه برای ما مهمه که مثلا فلان هنر پیشه خانم یا آقای سینمای فلان کشور چه وضع و ارزشهایی دارند؟ این آدم هم امروز که به اختیار رسیده بدلیل عدم تمایل و باور به ارزشهای ما و بجای ناهنجار سازی در داخل کشور محل و فرهنگ دیگری رو برای زندگیش انتخاب کرده تصور می کنید دیگران حق اظهار نظر داشته باشند؟ اگه در برابر این همه توهین و تحقیر علیه این آدم و خانوادهش اونهم جری بشه و بخواد برای توجیه خودش به بدگویی از ما ، فرهنگ ، ارزشها و کشورمان بگه فضای بهتری ایجاد خواهد شد؟ با زندگی ما کاری نداره بزاریم زندگیش رو بکنه و زندگیمون رو بکینم فقط توجه داشته باشیم که باید چه کرد تا تعدادی دیگه از نوجونا و جونا به این باور نرسند. (3985500) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۳۹:۱۴
شما از کجا میدونی که اینچنین قاطعانه میگی "قطعا " ؟! (3986229) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۴:۵۳
دقیقا حرکت گلشیفته یک دهن کجی به فرهنگ کشوری بود که حتی در زمان پهلوی هم این حرکات را رذل می دانست وهرگز زنانی که پیکرشان سر در سینماها بود را برنتافت وگرنه انقلاب نمی کرد ! (3985809) (alef-6)
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۵:۰۸
خدایا به ما سواد بده!! تقریبا همه ما میدونیم اونطرف هم برای تبلیغ اجازه برهنگی کامل نمیدن!! پس قضیه تبلیغ نبوده برادر یا خواهر گرامی... (3985836) (alef-6)
 
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۴:۲۵
پوشش موهبتی هست که فقط کسانی که به شان وجودی خودشون پی برده باشن ازش بهره مند میشن. کسانی که برهنگی رو هنر میدونن، بهتره اسم خودشون رو ماده بذارن نه زن! به عنوان یک دختر ایرانی متاسفم که همچین فردی خودش رو به این سرزمین نسبت میده. ضمنا نمایش برهنگی مقابل ده ها دوربین و انتشار اون در وسایل ارتباط جمعی مساله شخصی نیست!!! (3985194) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۴:۲۴
آفرين.ماده رو خوب اومدي... (3985390) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۷:۵۸
آره اما دلیلی نداره دختر ایران خوانده بشه...اگه همه دخترای این زمان ایران هم برهنه بشن ربطی به ایران نداره ایران یک تاریخه چند هزار ساله هستش که مثل یک قلب زنده می تپه و این ربطی به نظام حاکم و یا وضعیت مردم نداره
بهزاد فراهانی میخواد به دخترش افتخار کنه بکنه اما حق نداره بگه اون دختر ایرانه (3985206) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۰:۵۱
تاریخچه چند هزار ساله رو خوب اومدی... (3985280) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۸:۱۴
از نکات جالب این نظر و مثبت دهندگان باید گفت چرا وقتی برخی از دختران و زنان ایرانی برای خود فروشی به کشورهای حاشیه خلیج فارس میروند.رگ کوروش پرستی و وطن پرستی شما بیرون میزنه؟؟اوناهم کارشون به خودشون مربوطه چرا این جور زمانها مدافع ازادی افراد نمیشید.
(3985207) (alef-6)
 
پدر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۴:۲۸
اول که دخترش باعث تاسف دخترای ایرانی شد. حالا هم دفاع پدرش باعث شرمندگی پدران ایرانی شده!!! (3985264) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۸:۴۱
ایکاش شما پدری می کردید با ارائه یه راهنمایی معقول و بازگرداندن دختری به آغوش پدری شاید مغفول مایه افتخار پدر و دختر ایرانی می شدید والا فحش و نفرین کردند رو منهم بلدم (3985547) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۷:۵۷
از بس صدا سیما بعد حرکات دخترش به این آقا پر وبال داد ! اصلا فعالیتاش چند برابر شد ! این وضع ماست که از بعضی متفکران خبری نیست وبرخی که حتی توان تربیت فرزندشان را هم نداشته اند شده اند الگو ! (3985816) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۴۷:۲۸
شما از كجا مي دونيد كه آن كسانيكه كوروش و وطن خود را دست دارند عمل و كار ايشان را تاييد مي كنند ؟ شما كه ظاهر فردي مذهبي بنظر مي اييد چطور وبر چه اساسي اينطور پيش داروي ميكنيد. اولا درست يا نادرست عمل گل شيفته بخودش بستگي داره و خودش پاسخگو دوما پدر ايشان هم مي بايست از دخترش بعنوان دخترش تعريف مي كرد نه دختر ايران . ضمنا بنده هم به وجود كوروش بزرگ و بسياري مفاخر ملي مان افتخار مي كنم و وطنم را دوس دارم . اگر اشكالي نداشته باشه؟ (3985612) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۱:۰۰
منظور ایشان شما وامثال شما نیستید که هر ایرانی می داند کوروش یکی از ارکان افتخار ایران است منظور کسانیست که سعی می کنند کوروش را از این آب وخاک همیشه خدا شناس جدا کنند ومنسوب به تفکر لاابالی خود کنند !که اتفاقا ما ایرانیان باید از کوروش در برابر آنها دفاع کنیم . (3985823) (alef-6)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۵۵:۵۱
اون ها به خاطر فقر مجبور به این کارها می شوند نه به انتخاب خود در شرایط عادی. (3985734) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۴:۱۴
واپس گرایی و غرب گرایی, دو آفت بزرگ جامعه ایرانی...!؟ (3985220) (alef-6)
 
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۵:۰۷
حالا من خودم از نشریه یا لثارات متنفرم ولی انصافا الان به همچین پدری چه می توان گفت؟! (3985222) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۳:۳۸
چه میتوان گفت : لفظ ادبی آنرا یادم نیست
پدری که به برهنگی و در آغوش کشیدن های دخترش افتخار میکند (3985449) (alef-6)
 
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۶:۱۶
وای به حال جامعه ای که هنر رو در تن خلاصه میکنه!!! (3985228) (alef-6)
 
پیر زن
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۹:۲۷
پیر مرد
از زبون جامعه صحبت نکن !
جامعه خودش زبون داره (3985299) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۰:۵۲
همین خوبه که همه باور کنند به یه اندازه می تونند زبون خودشون تو جامعه باشند نه یه ذره بیشتر (3985553) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۱:۴۴
من نظرتون رو قبول ندارم...

دختر ایران نمیتونه جدای از فرهنگ ایرانی باشه..

تکلیف شما با خودتون هم مشخص نیست..رگ آریایی شما گاهی وقت ها فقط باد میکنه اون هم کاملا سلیقه ای... (3985258) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۳:۲۴
دختر ایرانی تنها دختری است که از یک پدر ایرانی بدنیا آمده باشه نه یک کلمه بیشتر البته این دختر ایرانی می تونه کارهایی بکنه که باب طبع خیلی از پدرا ، مادرا و دختر و پسرهای ایرانی نباشه بهر حال از دختر ایرانی بودنش هیچی کم نمی کنه از قدیم و جدید می تأکید می کنند که این پدر و مادره که باید دنبال بچه هاش بدوه و اونها رو پیدا کنه و تو خونه و در امان نگه داره نه اینکه یه لنگه کفش هم حوالشون کنه که تندتر برند و پشتشون رو هم نگاه نکنند (3985557) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۵:۴۰
مگر تو پستوی خونشون برهنه شده بود که میگی مسائل شخصی؟ (3985266) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۴:۵۴
تو جایی این کارو کرده که نه بی ارزشی محسوب میشه نه جرم و خطا بنابراین اگه تو خاک خودش یا تحت عنوان کشورش اینکار رو کرده بود می تونستیم بعنوان خطا کار شماتش و تنبیهیش کنیم (3985558) (alef-6)
 
علی
Slovakia
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۵:۵۴
ببخشید من اشتباهی به این مثبت دادم. بنظرم این آقای فراهانی با اظهار نظرهاش نشون داده که کاملا درست میگن که دختر به بابا میره، و ایشون هم اگه حرفهاش بیشتر از عریانی دخترش تاثیر نداشته باشه تاثیر کمتری هم نداره. (3985317) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۳:۱۶
ببخشید لطفا فقط یک سکانس فوق العاده را ذکر کنید تا ما هم بدانیم! اگر آدم میخواهد یاغی هم باشد ، درست و حسابی یاغی باشد تا پیامش را مردم و دنیا بفهمند ، نه اینکه هی عریان شود و در فیلم و سریال و عکس و غیره آنچنان ظاهر گردد. ببخشید سوراخ دعا را اشتباه گرفته اند و نمیدانند که راه درست چیست، و البته هر کسی آزاد است که راه خودش را برود اما لطفا خودتان را به ایران و ایرانی نچسبانید.... (3985356) (alef-6)
 
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۸:۳۴
مسایل شخصی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!! بازیگری جزء مسایل شخصیه ؟! صحنه معاشقه با دو نفر همزمان در یک سکانس از یک فیلم جزء مسایل شخصیه ؟ مگه این خانم برهنگی و صحنه های انچنانیه فیلمهاش و در اتاق خونشون داشته که از نظر شما اینها جزء مسایل شخصیه !! بسه دیگه چقدر با پز روشنفکری از این به اصطلاح بازیگر حمایت میکنید ؟ بنده نه جزء انصار حزب الله هستم و نه به سیاست کاری دارم ولی خواهش میکنم همه چیز و انقدر سیاسی و با لج و لجبازی توجیه نکنید خدایی غالب پدرهای ایرانی حاضر به تماشای فیلمهای این چنینی از دخترانشون هستند و به اون افتخار میکنند ؟ (3985399) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۴:۲۲
یعنی نمی دونید تمام خونه های شهرها و روستاهای کشورمون که مزین به آنتن های ماهواره است می تونند بیست و چهار ساعته توسط صدها شبکه تلویزیونی همین صحنه ها رو ببینند حساب کنید اینهم یک در میلیاردوم اونها است واقعا فکر می کنید اتفاق عجیبی اوفتاده یا تو دنیا هفت میلیارد آدم نشستند صحنه صدها هزار خانم و آقای مشابه رو رها کردند به نظاره این یه مورد مشغولند یعنی مردم دنیا اینقدر ندید و پدید و بیکار محسوب می شند. آقا جون یه خانم یه صدها هزار خانم برهنه بازی کن فیلمهای دنیا اضافه شد البته از اون روز تا حالا باید دید چند هزار تای دیگه از کشورها و فرهنگهای دیگه اضافه شدند. (3985577) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۴:۳۵
من هم با این که نه انقلابیم ونه مذهبی ونه کاری به حکومت دارم وغیره فقط به عنوان یک ایرانی هرگز اجازه نمی دهم ایشان را به ایرانم منسوب کنند ! (3985833) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۹:۴۵
از تعداد مثبت ها به نظر اول معلوم میشه چرا به امر به معروف و نهی از منکر میگن واجب فراموش شده و چرا بی غیرتی مردها و بی حجابی زن ها در جامعه داره رشد میکنه. باید فکری جدیتر برای تهاجم فرهنگی کرد. (3985401) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۱۷:۲۹
مثل این است که بگوییم یزید با فرهنگ بود و مسایل شخصی و قومی او به خودش مربوط بوده است یا اینکه تائیس زن خوش اندامی بوده و مسایل شخصی وی به خودش مربوط بوده است ولی همین یزید و تائیس خشت کج شدن تاریخ را گذاشتند
شاید بگویید یزید فرزند عرب بود و تائیس فرزند ایران ولی هر دو نحس بودند (3985431) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۴:۴۰
پدر بیامرز اینکه مسایل خود شیفته به خودش مرتبطه حرفی توش نیست متن بالا اشاره به این داره که این خود شیفته با این رفتارش اگرچه متولد ایران و ایرانی هست ولی دختر ایران به معنایی که پدر فاضل شان عنوان کردندنیست (3985478) (alef-6)
 
الی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۹:۱۰
وقتی لقب مقدس "دختر ایران "رو به کسی نسبت بدن دیگه شخصی نیست چون نام ایران به میان اومده (3985520) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۵۲:۱۷
عزيز من بازيگر را با توجه ماهيت و تاثيرات شغلش نبايست صرفاً در صحنه ارزيابي نمود. بايد در حد خود جوانب و هنجارها را رعايت نمايد. (3985620) (alef-6)
 
عرفان
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۱۸:۰۴
عزیز دلم ،من لخت بیام بیرون هم مسئله شخصیه و به خودم مربوطه؟! (3985666) (alef-6)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۲:۳۳
با این همه مثبت به کامنت شما برای من که سالها خارج از ایران هستم یقین حاصل شد که هستند کسانی در درون ایران که بی صبرانه انتظار حضور در مقابل دوربین فیلم برداری پورون را می کشند و عیب هم نمی دانند. آنچه که در همین غرب هم ننگ است. (3985806) (alef-6)
 
جنتی
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۱۹:۱۶
حالا نویسنده مطلب بالا خودش مطمئنه که میره بهشت ؟!!! (3985067) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۳:۵۲
برادر نبوی
بنده و گلشیفته را در گور خود میگذارند و حضرتعالی را نیز در مقبره خودتان
بیائید به فکر خودمان باشیم (3985190) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۹:۳۹
اینهمه غیبت و تهمتو قضاوت بجای خدا بخاطر کاری که یه نفر یه موقع یه جای دیگه انجام داده که گیریم ما خوشمون نیامده باشه الغیبت اشد ...... (3985583) (alef-6)
 
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۳۶:۴۹
یعنی اینقدر سخته؟وقتی دختر ایرانی خوانده میشه کسانی که این را توهین یا نقض حق خود میدانند حق اعتراض دارند چون حقی از آنها ضایع شده.با فکر شما به دزدان بیت المال هم نباید اعتراض کرد چون آنها را هم در قبر خودشان میگذارند.درینجا رفتار این فرد مهم نیست مهم این است که نماینده دختران ایرانی معرفی نشود (3986224) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۹:۵۸
من که توی متن بالا صحبتی از بهشت و جهنم ندیدم اما شما خودت انگار بدجور ذهنت درگیر بهشت و جهنمه
وای به حاله ما اگه کارامون از سر ترس از جهنم یا به واسطه ی آرزوی بهشت باشه (3985212) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۴:۰۷
آقای نویسنده هیچ جا نگفته که خودش حتما میره بهشت و گلشیفته حتما میره جهنم . اما نمیشه به کسی که علنا گناه و منکری رو انجام میده گفت کارش اشکالی نداره و اینکارش هنر هست و ... از عاقبت آدمها هیچکس خبر نداره اما اعمال فعلی هر کس قابل بررسی و تایید یا رد کردن هست. (3985474) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۸:۰۵
قبول کنید بعضی از جانشینان خدا بر زمین می تونند به خدا نزدیک تر باشند پس بهتر اینه که باور کنیم همه به یک اندازه از خدا جانشینی در زمین رو گرفتند و به یک اندازه از مکان رسیدن به خدا برخوردارند (3985581) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۲۲:۲۳
ورای همه ی این تحلیل ها آیا مقصر این ماجراها خودمان نیستیم؟ اگر او امروز در ایران بود و همچون گذشته در سینمای ایران فعال بود این میزان حواشی و ماجرا و نقد و تحلیل و غیره شکل میگرفت؟ آیا جذب یک فرد در ابتدا مانع بحران های آتی نخواهد شد؟ (3985074) (alef-6)
 
خریدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۳:۱۲
از همه افرادی که قصد خروج از کشور و لخت کردن خودشون رو دارند دعوت میکنیم به کمپین "هنرم تو تنمه" بپیوندند. حیفه که این سرمایه های عظیم از کشور خارج بشن چون بلاخره این قشر هم خریداران خودش رو داره! (3985218) (alef-6)
 
عبدالله
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۱:۱۷
ان دختری که لخت و عریان در بغل اجنبی ها میخوابد و بدتر از همه از این صحنه های کثیف فیلم گرفته و در سراسر دنیا پخش میکنند هرگز نمی تواند ایرانی باشد...دختر ایرانی از هر قوم و مذهبی و در هر جای دنیا باشد هیچگاه فرهنگ اصیل ایرانی بودنش را به اجنبی نمی فروشد و کاری نمیکند که مردان غیرتمند ایرانی سر به زیر شوند. (3985091) (alef-6)
 
افلانتون
Anonymous Proxy
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۱۰:۳۹
ایرانی هم مثل بقیه مردم دنیا....هم جور توش هست... (3986047) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۱:۳۰
انانکه برهنگی در مقابل دوربین را افتخار میدانند ، ایا حاضرند همسران و دخترانشان اینچنین کنند ؟ ایا همین پدر رنجدیده که بین محبت پدری وحرکت فرزند و دفاع یا عدم دفاع از فرزندش گیر افتاده ، مایل است دخترش دوباره این کار را تکرار کند؟ نه
فرض کنید دختر یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری امریکا چنین کرده بود. ایا این نکته در تبلیغات انها بعنوان یک نکته مثبت قلمداد میشد یا یک نکته منفی ؟
هرگز نمیتوان و نباید برهنگی را به شیر زنان ایران باستان نسبت داد ، چرا که تمام تاریخ ما بر پاکدامنی وعفت انها گواه است. (3985092) (alef-6)
 
Norway
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۶:۵۷
برهنگی در مقابل دوربین نه افتخاره نه مایه شرمساری. شما هم در جایگاهی نیستید که برای همسر و دختر خود تصمیم بگیری.
در ضمن برای اطلاع جناب عالی باید عرض کنم همسر دونالد ترامپ یه مدل بوده و کسی در این انتخابات به شغل ایشان ایرادی نگرفت. (3985231) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۸:۵۰
از دیدگاه دین مبین اسلام:
اولا برهنگی گناه و هر گناهی مایه شرمساری است.
ثانیا پدر بر فرزند خود (چه پسر و چه دختر) و شوهر بر همسر خود ولایت دارد.
مگر اینکه مسلمان نباشید یا به یک دین اسلام دیگر (غیر از آنچه متخصصین اسلام میگویند و طبق خواست نفسانی خودتان) معتقد باشید. (3985817) (alef-6)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۲۶:۱۹
برهنگی در مقابل دوربین برای پخش عمومی ، فقط از نظر تاجران پورن و سکس و کسانی که از راه گسترش فحشا درآمد آلوده و لجنی کسب می کنند مایه شرمساری نیست، از نظر هرانسانی که یک جو انسانیت و غیرت در او وجود داشته باشد، ننگ و شرمساری و نکبت است. (3986672) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۲:۳۲
دختر ایرانه چون مردم بهش افتخار می کنن. همبازی شدن با بازیگران سطح اول هالیوود که تمام ملتهای جهان آرزو دارن تا بازیگری از کشورشان در کنار آنها نقش ایفا کنه، کم افتخاری نیست.
بازیگرانی همچون لئوناردو دیکاپریو، کریستین بل، آنتونیو باندراس (3985095) (alef-6)
 
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۰:۵۶
شما لطفا از طرف مردم صحبت نکن. آدم باید خیلی برهنگی فکری داشته باشه که بخواد تمام رفتارهای یک شخص رو بذاره کنار و صرفا به خاطر همنشینی با دیکاپریو کسی رو ستایش کنه!!! (3985254) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۵:۱۰
وقتی کار بدی انجام شده باد اقرار کنیم چه خودمون باشیم چه دیگران.... این مدل دفاع چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

شما هالیوود رو به چی ترجیح دادین؟ (3985265) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۶:۴۰
باهاشون همبازی بشه یا همبستر؟؟ (3985289) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۶:۲۹
کلا امثال شماها ندیده قضاوت می کنید. تو کدوم فیلم با بازیگرانی که نام بردم همبستر شده؟ مرد باش و نام ببر (3985454) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۵:۱۰
اینا که نام بردی به اندازه یک سرسوزن عزت وعفت داشتن نزد خداوند ارزش ندارند ! (3986092) (alef-6)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۵:۰۸
و لله العزه
عزت نزد خداست. کاری که بر خلاف خواست خدا (و به تبع آن به زیان فرد) باشد عزتمندانه و مایه افتخار نیست. حال ابن که ملاک برای افتخار نزد مردم در نقاط مختلف جهان و حتی در میان افراد مختلف در یک کشور چیست و چه باید باشد خود نیار به یک بحث مفصل دارد. بحثی که قطعا دارای اصول است و ملاک آن حق و حقیقت باید باشد و نه خواسته ها و تمایلات افراد. (3985338) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۴:۲۶
خود فروخته...
باید یکی افتخار رو دوباره برات تعریف کنه.
افتخار یعنی ساختن و داشتن چیزی که دیگران بخوان داشته باشن نه اینکه در کنار چیزی که دیگران دارند قرار بگیری و به اون افتخار کنی، این یعنی بدبختی، فقر، وادادگی........ (3985391) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۰۲:۰۳
مصداق بارز بی غیرتی همین حرفهاست (3985408) (alef-6)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۶:۳۸
به چه قیمتی؟؟؟به قیمت برهنه شدن؟؟؟ واقعا می ارزه؟؟؟ (3985545) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۳:۴۶
افتخار این کشور پروفسور سمیعی ها هستند که مردم دنیا را به وجود خود مفتخر می کند, نه گلشیفته فراهانی ها که بنا بر نظر شما با همبازی شدن با بازیگران درجه یک هالیوود شما و بیش از 300 نفر هم نظر شما را به آن مفتخر می کند ...! چشم ها را باید شست, جور دیگر باید دید...! (3986069) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۳:۰۴
لئوناردو دیکاپریو، کریستین بل، آنتونیو باندراس !!! وخدا کیست ؟! (3986083) (alef-6)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۵:۰۴:۴۱
بازی در کنار اینها به چه قیمتی؟؟آیا با سعی و تلاش و دانشش به اینجا رسیده یا با برهنه شدن و باج دادن؟! (3986807) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۲:۳۸
عجب!! چون رفتار دختر ایشان با عقاید جنابعالی سازگاری ندارد ایشان باید از دختر خود تبری بجوید؟؟ واقعاً در عجبم که چرا برخی به خود اجازه می دهند نظر خود را بر دیگران مقدم بدانند.... (3985096) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۳:۳۴
چه ربطی دارد،‌ عریان شدن از نظر شرعی در تمام ادیان و مذاهب دنیا، عملی شنیع و حرام و بدور از اخلاق است، بعد این مسئله کثیف را ربط میدهید به عقاید،
خوب شاید یک شخصی هم عقیده اش این باشد که با ماشین باید از روی ملت رد شد، آیا باید به عقیده او هم احترام گذاشت ؟؟ (3985132) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۶:۰۹
دوست عزیز ؛
با ماشین رد شدن از روی کسی عقیده نیست ؛ عملی است که حق زندگی کردن یک انسان رو ازش میگیره.
اما نوع پوشش یک مساله شخصی است که به حقوق هیچ فرد دیگری هم تجاوز نمیکنه. مساله کثیفی هم نیست. (3985340) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۸:۱۹
آقا چند بار باید گفت بره تو دنیا اطلاعیه بده واز دخترش تمجید کنه اما جمله دختر ایران است دروغ محض است ونباید بگوید ! (3986100) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۵۵:۳۷
نمایش اندام در انظار عمومی دیگر مسئله شخصی نیست. (3986277) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۶:۳۲
الکی از خودت حرف در نیار عریان شدن تو مسیحیها ،یهودیها ومسلمانان (لبنان) دیده شده (3985363) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۸:۵۳
از دخترش نمی خواد تبری بجوید اما حجاب حکم خدا در قرآن است و کسی که خلاف حکم خدا عمل کرد باید از عملش تبری جست .
البته اگر مسلمان باشی می فهمی چی گفتم وگرنه ....... بیخیال شما راحت باش (3985141) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۴:۱۹
خدا توی قرآن گفته ای پیامبر به زنانت و زنانه مومنه بگو حجاب داشته باشند.دقت کن گفته زنان مومنه و نگفته زنان مسلمان.مومن با مسلمان فرق داره.مومن کسیه که همه چیزش کامله و نه فقط حجابش.خواهش می کنم قرآن رو تحریف نکنید.در ثانی آخر آیه حجاب اومده و خداوند بخشنده و مهربان است و این بی دلیل نیست.می خوای 100 تا گناه نام ببرم که خدا توی قرآن آورده و همه رو نهی کرده و نه فقط مومنان رو و در آخر هم تاکید کرده که خداوند سخت کیفر دهنده است؟خواهشا حرفای خودتون رو توی قرآن وارد نکنید. (3985701) (alef-6)
 
امیر دلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۲:۳۶
ما نگفتیم ایشان از دختر خود تبری بجوید!! فقط او را بعنوان هنرمند و دختر ایران به ما تحمیل نکند.
بنده از اینکه ایشان "گلشیفته فراهانی" هموطن ماست نه خوشحالم نه افتخار می کنم ولی پدر ایشان مختار است هر طور که می خواهد در باره او قضاوت کند.
اصلا نمی دانم چرا هنرپیشه ها در ایران که در اصل آکتور هستند بخودشان اجازه می دهند نقش اساتید را بازی کنند!!!
شما اکتور هستید، فقط "اکت" کنید تعلیم و تعلم کار دیگران است. (3985237) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۷:۵۶
آقا یا خانم عجب! آیا حاضری دختر یا خواهر یا مادرت راه او را بروند؟ (3985322) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۱۶:۴۸
چقدر بی غیرت شدن بعضیا، به خدا آدم شاخ در میاره!!!!!!!!! شما اگه دوست داری ناموست تو این راه باشه دلیل نداره به کل ایران نسبت بدی، بعدشم نظر یک ملت همیشه بر نظر یک شخص( آنهم نظری که به ضرر بقیه س) ارجحیت داره ، نمیدونستی بدون (3985769) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۹:۱۹
نظرهرکی به خودش ربط داره به قول معروف هرکی روتوگورخودش میخابونن ضمناپدرعزیزهرچقدردلت میخات به دخترت افتخارکن ولی غلت میکنی بهش لقب دخترایران میدی (3985795) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۷:۰۳
جامعه ایرانی متاسفانه چندوقتیست که به شدت دچار انحطاط و سقوط فرهنگی شده که به خوبی میتوان آنرا در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام و تلگرام دید و جای تعجب ندارد که جامعه ای که به لحاظ فرهنگی سقوط کرده، سوپراستارش بشود یکی مانند گلشیفته فراهانی !! (3985100) (alef-6)
 
sasan
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۳۹:۰۸
اگر برهنگی هنر است پش حیوانات از ما هنرمند ترند. (3985103) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۴۱:۰۰
وقتی یک زن برهنه میشود و به او میگویند هنرمند او هنر برهنگی داشته است و خط قرمز هایی که برای دیگران بوده رد کرده است پس هنری نداشته جز هنر برهنگی (3986002) (alef-6)
 
بی طرف
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۴:۱۹
ایرانی بودن یا نبودن مسئله این است
اینکه در دنیا مرزها ساخته شده و آدم ها را دسته بندی کرده اند و هر کسی این طرف مرز یا اون طرف مرز بدنیا بیاد کلا یک آدم دیگر میشود یک چیز است ولی ممکن است کسی با آداب و فرهنگ یک کشور بزرگ شده باشد ولی حتی درون مرزهای آن کشور نباشد این هم یک چیز است
برخی نیز مرز بندی را بر عقاید و حتی دین تعریف میکنند و مرزهای جغرافیایی را قبول ندارند
تسلا لحظه ای که من از برق استفاده میکنم ایرانی میشود حتی اگر در آمریکا متولد شده باشد و مولانا وقتی بیشترین فروش کتاب و بیشترین تفاسیرش در آمریکا مصرف دارد آمریکایی میشود حتی اگر در ایران زیسته باشد
آقای فراهانی گفته دختر من ایرانی است بله از لحاظ شناسنامه ای درون مرزهای ایران بدنیا آمده است ولی ایرانی نیست چون غربی فکر میکند و هیچ شباهتی به فرهنگ ایرانی ندارد نه با تاریخ و رسم و رسوم و نه با ادیان ایرانی
خیلی اشخاص داریم که حتی با وجود بدنیا آمدن در ایران آنها را نمیتوان ایرانی نامید و شامل و نماینده فرهنگ عامه مردم نیستند
من میخواهم مطلب را به دین هم اشاره دهم نه هر که گفت شیعه هستم و حسین حسین کرد حتی مسلمان باشد
طبق روایات وقتی بزرگان شیعه ادعای شیعه بودن در مقابل امام هشتم شیعیان کردند ایشان قبول نکردند و گفتند نگویید شیعه ما هستید بگویید دوستدار شیعه هستیم
یا روایت میشود وقتی یکی از امامان شیعه در زندان بود و گفت حتی 5 یار شیعه هم ندارم تا قیام کنم
یا روایت دیگری که هرگاه 113 شیعه جمع شوند امام دوازدهم ظهور خواهد کرد
میخواهم بگویم شیعه شدن سخت است و به اسم نیست
ایرانی شدن هم سخت است و به مرز جغرافیایی نیست
پیرمردی که عمری به فرهنگ ایران خدمت کرده و در مقابل مهر پدری و درد فرزند گیر کرده و فرهنگ یک ملت را با یک جمله انکار میکند ناخواسته نشان میدهد با فرهنگ عامه همسو نیست (3986027) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۰:۲۹
آقای علی نبوی عزیز . مقاله خوبی بود ولی یه سوال دارم . آیا قلمتان فقط درباره این خانم جوان می نویسد یا جرات قلم فرسایی درباره بعضی کاراکترهای دیگر نیز دارید ؟

(3985104) (alef-6)
 
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۶:۲۴
من بعنوان یک ایرانی ، گلشیفته را خواهر خود نمی دانم . او کسی است که ابزار و روش ها و فضای سینمای غرب را پذیرفته . چرا باید بگوییم دختر ایران ؟ عمده رفتارهای گلشیفته ، حاصل 1- تربیت خانواده فراهانی و 2- حس ترقی خواهی او در سینمای غرب و 3- بادی است که مخالفان جمهوری اسلامی در پوست او کرده اند . پس او دختر این سه است نه دختر ایران .
فارغ از اینکه رفتارهای این زن چه نسبتی که با دین یا حکومت اسلامی دارد ، نمیتوان هیچ ارتباطی بین عفت فروشی او و فرهنگ ایرانی برقرار کرد . من متاسفم که بهزاد فراهانی بعنوان یکی از بازیکنان صاحب اعتبار سینمای ایران بایستی بخاطر دفاع از رفتارهای ناپسند دخترش ، اینطور خود را لجن مال کند . به ایشان پیشنهاد می کنم یکبار برای همیشه بگوید ( دخترم انسان مستقلی است و مسئولیت رفتارهای او بر عهده خودش است و به خانواده هیچ ربطی ندارد ) و خودش را راحت کند . (3985137) (alef-6)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۸:۵۸
برهنه شدن جلوی دوربین و بازی کردن در فیلم های درجه 3 مگه افتخاره؟! (3985142) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۰۹:۵۹:۵۷
دختر ایرانی ف.... نیست . بی خود به ایرانی بودن وصلش نکنین . هرزه در هر مملکت و جامعه ای وجود دارد که به واسطه جذابیت حنسی و فیزیکی سعی میکنن مطرح بشن. (3985143) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۷:۲۵
اصلا این بازیگر وسط جهنم هست ، پدرش هم به وجود یک چنین دختری افتخار میکند، هر فردی دوست دارد کارهایش را دنبال میکند هر فردی هم بدش میآید چنین فردی را نادیده میگیرد، خب شما وکیل و وصی مردم هستید؟ یا مسئول بهشت و جهنم دیگران؟
خداوند بزرگ میداند و این بازیگر (3985154) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۲:۰۶
ولی ایرانی هستیم و چنین دختری را دختر ایران نمیدانیم همین. (3985330) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۱:۰۶
حرف شما کاملا درسته

فقط این وسط نباید از نام ایران مایه بذارن

گرفتی الان؟؟؟ (3985778) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۰:۰۳:۴۲
تاقبل از این که پدرش از ایران مایه نگذاشته بود شما کاری به کارش نداشتی؟
خودتو که نمیتونی گول بزنی
ماعادتمونه یه سوژه پیدا کنیم و به اصطلاح اظهارنظر کنیم
خیلی حس ایرانی بودن داری برای رفع مشکلات کشور در حد توانت قدم بردار ، بگذار بازیگرانی مثل گلشیفته گور خودشون رو تو دنیا و آحرت عمیقتر بکنن (3986292) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۸:۵۸:۳۱
بله - من یکی تا اسمی از ایران نبرده بود از کارهای او انزجار داشتم ولی چندان چیزی نمی گفتم . خداییش نمیتوانم بعنوان یک ایرانی این نسبت خویشاوندی ( خواهر برادری ) را با گلشیفته تحمل کنم (3987038) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۴:۱۰:۴۸
شما چه میدونی قدمی برنمیداره، خودت چی؟ معلومه که از کار این دختر و پدرش حمایت میکنی... (3987584) (alef-3)
 
بدبختی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۰۹:۲۲
واقعا طرفداری ازیک بازیگر درجه چندم سینمای غرب چقدر طرفداران سینمای آبکی ما راخوشحال می کند
وی تاریخ مصرف دارد
شیفتگان برهنگی می دانند که فرانسه وانگلیس (حالاآمریکاراحساب نکنیم )اینهمه بازیگر درجه 1زن داردکه اصلا فرد مزبور عددی محسوب نمی شود ولی
ولی چون ایرانی است می توان مصرفش نمود
وبعد مانند اقران دیگرش یا خودکشی می کند
ویابه فرقه ای خاص می پیوندد وزندگیش رابرآن مبناپیش می برد ویا اخرالامرارثیه اش رابرای سگان پاریسی به جای خواهد گذاشت
ودردمندانه اینکه قبول کنیم اگر دیاث...این نیست پس چیست (3985157) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۶:۰۰
اقای نبوی !!!!!!
معلوم نیست سرنوشت من و شما و اطرافیانمان در آینده چگونه خواهد بود (3985169) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۴:۳۰
آقای نبوی از سرنوشت خودشون و دیگران حرفی نزدن، اگه با دقت و بدون تعصب خونده بودی میفهمیدی که اصل مطلب اینه که اگه خودشیفته هر کاری میکنه و پدرش بهش افتخار میکنه نباید فکر کنه که کل ایران بهش افتخار میکنن و اون رو دختر ایران خطاب نکنه (3985787) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۷:۲۴
دختر جناب فراهانی و خودشان و بازی هنری شان و نظرات شما برای خودتان محترم است. آنچه مهم است تعمیم ندادن ایشان به ایران و ایرانی است. نه ایرانی و نه مسلمان از حرکات این چنینی دخترشان خوشحال نمی شوند. حالا بعضی دوستان نظر دهنده کلا بی خیال همه چیز شدند محترم هستند ولی احساس نکنند درست فکر می کنند و بازی با فلان بازیگر افتخاری برای شما یا ایشان است نه مردم ایران. هنرمند تا انعکاس فرهنگ ما باشد محترم است وگرنه به قول شما فلان بازیگر هالیود صد بار بهتر از بازیگران وطنی است ولی ما بخاطر ترویج فرهنگ خود به او احترام و او را الگوی خوبی برای فرزندان یا جوانان می دانیم. چرا کسی به جناب مشایخی و انتظامی بد نمی گوید. ایشان هم فرزندشان هنرمند است و سالها در خارج (3985173) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۱۷:۳۲
آقای محترم واقعا متاسفم برای این طرز فکرتون .... (3985175) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۰:۲۱
متعجبم از اين ليبرالهايي كه از غربي ها هم جلو زدهاند همين چند وقت پيش پدر يكي از بازيگران اسپانيايي بدليل لخت شدن دخترش خودكشي كرد كه مطالب مربوط به آن در همين سايت الف نوشته شد . واقعا متاسفم (3985177) (alef-6)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۱:۰۴
رفتار این خانم به هیجوجه مناسب نیست اما انهایی که با برخورد مردانه و خشن خود باعث شدند که از کشور گریزان شود و به این ورطه بیفتد بسیار مقصر تر هستند . (3985178) (alef-6)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۳:۳۹
زیاد به این خانم با این مطالب توجه نشون ندید

ایشون تقریبا" دارای فرهنگی دهاتی و نه از نوع آگاه بلکه از نوع بی مغز اون هستن

اولش که رفت آمریکا بعدش فکر میکرد که اگه بیاد اینجا اون رو روی دست بلند میکنن و برگشت, وقتی که برگشت و دید که از این خبرا نیست دوباره رفت آمریکا

ولی ازش پرسیدن چرا رفتی ایران؟ و تو دلت برای حجاب تنگ شده بود؟ و اصلا" هم دیگه تحویلش نگرفتند و باهاش قهر کردن تااااااا قیامت

ایشون در پی انتقام از این قهر رفت فرانسه و با لخت و پتی شدن های مکرر جلوی دوربین انتقام سختی از گذشته خودش گرفت و کارهایی کرد که دهان همه از تعجب باز موند و آخر دست هم توی فرودگاه گفت به شما چه بدن که ماله خودمه..

اخیرا" هم که یه کلیپ ویدیو ساخته که تقریبا" دیگه وارد کارهای هنری پورنو شده

ایشون

نه این نشد هنر خانم جان و این کارهایی که شما کردید با هیچ سریشی به

وادی هنر نمیچسبه

لطفا" به این صحبت (کیت وینسلت) توجه کنید که خیلی عمق دارد:

من هرگز تایتانیک را به عنوان سکوی پرشی برای گرفتن نقش در فیلم‌های بزرگ تجاری و گرفتن دستمزدهای بیشتر نگاه نکردم. این چیزی است که من انتخاب کردم، هرچند که ممکن است باعث نابودی من شود.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%DB%8C%D8%AA_%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%B3%D9%84%D8%AA

چرا ما ایرانی ها اینقدر خود را گم میکنیم و سر خود را به آسمان میساییم؟

کیت وینسلت وقتی به هالیود دعوت شد آن را نپذیرفت و گفت که من متعلق به
روستایمان در ریدینگ برکشایر هستم و هیچوقت آنجا را ترک نخواهم کرد (3985188) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۸:۳۵
من نیز خانم وینسلت را هنرپیشه ای توانا و محترم می شناسم، و چون عادت ندارم چشم ها و گوش هایم را بسته و دهانم را باز کنم، فیلم Reader را به شما یادآوری می کنم که برای ایشان اسکار به ارمغان آورد و فیلم زیبایی بود .. اما این قضاوت های دوگانه شما و دوستانتان تیشه به ریشه مملکت می زند ... (3985845) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۴۳:۴۳
شما دوباره به فیلمهای همین کیت وینسلت نگاه بنداز البته بدون سانسور ان وقت بقیه اش را خودت متوجه می شوی (3986242) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۴:۲۵
بنظرم خانم فراهانی اگه ایران می موند موقعیت های بهتر کسب می کرد مطمئنم حتی راهی اسکار میشد. شاید برخی ها بازی با یک بازیگر تراز اول رو افتخار بدانند و آرزو... ولی خروجی کار مهم تره. شاید یه فیلم ده تا بازیگر مطرح داشته باشه ولی فیلم خوبی نباشه، امتیاز ارزشی خوبی نداشته باشه... همین فیلم یک مشت دروغ مگه چقدر موفق بود!؟ یا فیلم سنگ صبور این خانم که اصلا در سطح این خانم نبود ارزش کار پایینی داشت(خود کارگردان این فیلم میگفت وقتی این خانم پیشنهاد این کار رو پذیرفت شکه شدم). به عنوان یک منتقد سینما عرض میکنم ظاهر بینی تو سینمای ایران عامل مخربی شده. سینما باید راهی رو طی کنه که مفاهیم ارزش های انسانی رو برسونه نه عامل مخربی برا اون بشه.
لطفا منتشر کنید. (3985193) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۵:۰۸
قبح شکنی از اخلاق یه پروژه است که درحال تکمیله.
الان تو هالیوود بهترین نقشی که ممکنه به گلشیفته پیشنهاد بشه نقش یه فاحشه هرزه است (3985198) (alef-6)
 
!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۰:۰۲:۲۳
جالبه ، در جمله اول سخن از عمل قبیح بمیان میاوری و از ارزش بزرگی بنام "اخلاق" یاد میکنی، اما در جمله دوم فحش بر زبان می اوری ، یعنی دوست داری حد و مرزی را دیگران باور ورعایت کنند که خودت آن را رعایت نمیکنی ؟ آنچه را برای دیگران می خواهی که برای خود نمیخواهی!! (3987134) (alef-6)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۵:۴۱
بازیگر خوبی نیست چون 4تا فیلم بازی کرده الان خوب شده باید بزارن بیاد تا فکر نکنن مالی باشه تا ابم ممنوع الکارش کنن (3985201) (alef-6)
 
مودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۷:۰۳
سئوالی که از همه ی حامیان این بازیگر دارم این است که :
اولا آیا این رفتار که ترویج عیان و اشکار برهنگی و هرزگی ست در سنن و آیین های ما ایرانیان فارغ از مذهب جایی دارد ؟؟ اگر سراغ دارید که در فرهنگ ایران باستان چنین بوده است به ما هم بگویید
دوما اینکه آیا این رفتار مورد تایید آموزه های دینی ما هست ؟
و سوم اینکه آیا حاضرید یکی از بانوان خانواده خودتان این چنین رفتاری انجام دهد ؟؟!!!
لطفا طرفداران رفتار دختر فراهانی به این سوالات بدون جنجال پاسخ بگویند
ضمنا بازی در فیلم و عیان کردن رفتار هرزگی و ضد عفاف و حیای زن به هیچ عنوان جزو حیطه شخصی هیچکسی محسوب نمیشود که بگوییم به خود طرف مربوط است آنچه به خود طرف مربوط هست و کسی حق دخالت در آن را ندارد اولا عقاید شخصی ست ودوما رفتار شخصی که در حیطه شخصی و خلوت و منزل خود انجام میدهیم ....
لطفا زیادی ادای حقوق بشر و آزادی نگیرید و بروید کمی مطالعه کنید در تمام دنیا رفتار افراد در حیطه ی عمومی و ترویج نوع فکر محدودیتهای قانونی و حقوقی دارد و به هیچ عنوان حطیه شخصی فرد محسوب نمیشود.....
(3985204) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۶:۱۱
سوالی که من از شما دارم آیا پرداختن به این مساله خودش ترویج بیشتر به قول شما فحشا نیست ؟
اگر نیت خیر دارید آقای فراهانی در دسترس هستند تماس بگیرید و حرفتان را بزنید . (3985245) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۴:۲۸
این رفتار حتی در جهان غرب وحتی در هالیوود هم در حال منسوخ شدن است الان بسیاری زنان مطرح هالیوود زیر بار چنین نقشهایی نمی روند ! (3985862) (alef-6)
 
Turkey
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۱:۱۳:۲۱
انقدر دلم ميخواد امثال تو يه مدركي چيزي براي حرفاتون بديد! كدوم بازيگر هاليوود دقيقا؟! (3987224) (alef-6)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۳:۰۳
با سلام امیدورام نظر من را هم چاپ کنید

بهرحال گلشیفته بدون پنهان کردن عقاید شخصی و معنوی خود و کاملا مشهود راه خود را برگزید و در جامعه ای فعالیت می کند که این نوع هنرپیشگی ناهنجار محسوب نمی شود و شاید هم بخاطر همین گوچ کرد تا بتواند آزدانه بر اساس عقاید خود فعالیت کند
با کمی تعمیق در فعالیت های بازیگران در کشورهای غربی حتی اسیایی می بینیم که بسیاری از زن های کشورهای مختلف در سینما هالیوود و ... نقش مشابه ایشان را بازی می کنند و کسی از هموطنانشان نیز اتهام بی بندباری و ... نسبت نمی دهد
بهرحال این جامعه داخلی ما هست که این نوع فعالیت را ناهنجرای تلقی می کند که واقعا هم صحیح می باشد اما باید توجه کرد که ایشان با جامعه دیگری پیوسته است
ذکر این مهم باید گفت که متاسفانه در جامعه داخلی ما در تمامی صنف ها متاسفانه ناهنجاری جنسی بصورت پنهان بسیار گسترده و خطرناک شیوع پیدا کرده که بهتر است مسئولین فکری جدی نمایند . (3985239) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۸:۱۳
جامعه داخلی هم نه حتی ؛ برخی از افراد ؛ ما هیچ متر و معیاری نداریم که بدونیم نظر جمع جامعه چیه , ضمن اینکه پوشش هم یک مساله شخصیه و حتی کل افراد یک جامعه هم نمیتونن برای یکی از افراد اون جامعه نحوه پوشش رو تعیین کنند. (3985346) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۶:۵۰
بله اما یک نفر هم حق ندارد تفکر خودش را به کل جامعه تعمیم دهد وپدر ایشان حق ندارد او را دختر ایران بنامد ! (3985869) (alef-6)
 
امیر
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۱۰:۴۲
من اصلاْ کاری به امور مذهبی قضیه ندارم. کاری هم ندارم برهنگی خوب است یا بد است. اصلاْ گلشیفته دختر بسیار خوبی است و قبول هم داریم که بازیگر خوبی است. ولی دختر ایران نامیدنش و الگو قرار دادنش دیگر قابل پذیرش نیست. اگر قرار باشد کسی دختر ایران باشد او مریم میرزاخانی است. (3986153) (alef-6)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۸:۰۲
ولی واقعا" بنده خدا رو زیاد سرزنش نکنین چون بالاخره برهنگی هم بینندگان خودش

رو داره و بعضی بلیط میخرن برای همین چیزها و پولش رو هم میدن

اصولا" سینمای پورنو هم طرفدارای خودش رو داره همه جا

بحث اصلی اینه که این چیزها ربطی به هنر نداره چون (محور)

این چیزها (جای) دیگه ای است (3985396) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۱:۴۴
اگه رفته تو اون جامعه فعالیت میکنه پس خودشو دختر اون جامعه بدونه نه دختر ایران.... (3985804) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۴۴:۴۱
تقریبا تمام بازیگرهای غربی اینطوری هستند حالا این ورتر یا ون ورتر (3986245) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۰:۳۵
قوانین مملکت ما اجازه برخی کارها رو به مردم ما نمیده.چه اشکالی داره اگر کسی میخواد کاری رو انجام بده که مطابق قوانین ما نیست به جایی کوچ کنه که قوانین اون کشور اجازه اون کارها رو بهش میده.پرداختن به این موضوع که طزف اونور دنیا داره چه میکنه به این بهانه که داره کار خلاف قوانین و موازین کشورشو انجام میده،کار بیهوده ایه.من فکر میکنم کار خلافی مرتکب نشده که در یکجای دیگه داره فعالیت هنری میکنه.ولی سرک کشیدن و تو بوق و کرنا کردن کار یک نفر که از فعالیت های هنری این کشور فاصله گرفته، کار اشتباهیه. (3985253) (alef-6)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۰۵:۳۶
دوست عزیز این چیزها که فرمودید متین ولی در مورد افراد غیر مشهور و گمنام

مصداق داره نه آنهایی که توسط امکانات این مردم مشهور شدند (3985752) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۸:۰۶
از بی غیرتی بی غیرتی بی غیرتی بی غیرتی بی غیرتی مردان هست که زنان جلوی نامحرمان عریان می شوند (3985296) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۵:۲۳
ما در واقع با دو پدیده روبرو هستیم
1- انتخاب گلشیفته و یا گرایش گلشیفه به نوعی از هنر نمایشی که منتقدان زیادی دارد، آیا گرایش به این نوع هنر نمایشی ، گرایشی هنری است؟ گرایشی انتقام جویانه است؟
2- موضع جناب فراهانی نسبت به موضوع به عنوان یک پدر ایرانی، آفای فراهانی هم هنرمند است و به هنر وفاداراست و هم پدر ایرانی است، اوبین این دو باید موضع خود رابسازد. (3985314) (alef-6)
 
آرماااان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۱:۳۶
نگارنده ی محترم
شما که اسم خودتون رو نگارنده میگذارید باید اطلاعاتتان جامع باشد
اون زنانی که در کتیبه های هخامنشی با پوشش هستند زنان ایرانی نیستند.آنها برای دیدار با شاهان هخا وارد ایران شده اند.
بعد از اونم باید بگم که مسائل گلشیفته و طرز تفکر هر فرد به من و شما هیچ ارتباطی ندارد.
شما با این قضاوت نادرستتان آزاد اندیشی ایرانی و ملی ما که ریشه در 2500 سال پیش و مربوط به کوروش میباشد رو نقض کردید.
روش و منش و تفکر هرکس فقط در حیطه اختیارات شهروندی هر شخصی است . و مکررا تاکید میکنم به من و شما مربوط نیست
کاش روزی درکمان اینقدر بالا برود و متوجه بشویم وارد زندگی شخصی کسی نشویم و از تریبون یک سایت عمومی عقاید کسی رو مورد حمله شخصی خود قرار ندهیم. (3985328) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۹:۲۵
از آدمایی با طرز فکر شما که خیلی ادعای روشنفکری دارن حالم بهم میخوره،
فقط از تاریخ 2500 ساله ما کتیبه هخامنشی مونده؟؟؟؟!!!!!!!
اگه روش و منش خودشیفته ها به خودشون مربوطه پس پدر این خودشیفته هم نباید دخترشو به بقیه دخترای ایرانی بچسبونه ، غیر از اینه؟؟؟؟؟؟!!!!!! (3985819) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۵:۲۷
شما هم خوب بود از خود می پرسیدید چرا آن زنان خارجی با پوشش کامل به حضور کورش آمده اند ؟ آیا خود خواسته اند یا به احترام عقیده کوروش حجاب گذاشته اند ؟! وباز از خود بپرسید اگر زن وجامعه ایران باستان مقید به پوشش نبوده چرا هیچ تصویر برهنه ای از زن ایرانی مانند آنچه در کتیبه ها ومجسمه های رومی می بینیم در آثار تاریخی آن زمان نیست ؟ آیا این می تواند به این معنی باشد که اصولا احترام زن در ایران باستان به حدی بوده که حتی اجازه به تصویر کشیدن پیکر زنان را به هیچ شکلی نداشته اند ؟! (3986137) (alef-6)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۰:۱۰:۰۷
هر نظر و عقیده ای باید مبنا و پایه منطقی صحیحی داشته باشد، لذا هر نظر و عقیده ای یا حق است یا باطل، از عقیده و نظر حق باید دفاع کرد و با عقیده و نظر باطل باید مبارزه کرد ،انسان بی تفاوت یعنی یک موجود خنثی و بی خاصیت، دختری خود را در منظر عام برهنه کرده، و پدرش او را افتخار ایران میداند، عده ای هم از او دفاع می کنند، براساس هیچ منطقی، این سه برحق نیستند، نه منطق دین، نه منطق فرهنگ های جوامع بشری ، نه منطق اکثریت و افکار عمومی، نه منطق پراگماتیسم، نه منطق غیرت، نه منطق هنجارهای پذیرفته شده بین المللی، برهنگی ( البته مقصود بی حجابی نیست) در عرف همه ملت ها فقط در یک قالب می گنجد، و آن قالب روسپی گری و فحشا است که ترجمه غربی آن سکس و پورن است، و انکار قباحت و زشتی آن مانند انگار بوی تند و متعفن فاضلاب. است. کسی که نسبت به برهنگی هیچ احساسی ندارد مانند کسی است که شامه خود را از دست داده است و تعفن فاضلاب را حس نمی کند و کسی که برهنگی دخترش را افتخار می داند مانند کسی است که بوی فاضلاب را بوی گل یاس فرض کرده است. (3986712) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۸:۴۲
من به این نکته اشاره کنم که تاریخ رابایددرست خواند وبه طورکامل بیان کرد،اگرسلطان جلال الدین خوارزمشاه رادراینجا به عنوان یک ایرانی مسلمان غیرتمند مثال میزنیدبایداز زن بارگی و شراب خواری وظلم وتعدی او به ایرانیان در حین فرار از حمله مغول وایران گردی و ظلم او به مردمان ودست درازی به مال وجان ونوامیس مردم تحت عنوان دفاع دربرابرمغول رانیز بیان کنید، بیاییدتاریخ رادرست بخوانیم ودرست بیان کنیم وقضاوت را به خوانندگان بسپاریم. (3985368) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۲:۳۲
اینجا موضوع سر زن بارگی پادشاهان یا دفاع از اون بود؟؟؟ اصلاً بر فرض که اون پادشاه فلان بود اما بازم درود به غیرتش که ترجیح داد ناموسش بمیره تا مورد سوء استفاده ی جنسی یک اجنبی قرار بگیره
اینجا درد از اون شخص و طرفدارای اونه که فقط پز هنری رو بغل کردن و نمی فهمن که از طرف داره مثل یه ابزار استفاده میشه
آیا اگه در سینمای ایران می شد صحنه ی مستهجن نشون داد، یه زن غربی اونهم از بازیگرای مطرحشون حاضر می شد بیاد ایران و در فیلمها مثل یک ابزار جنسی باهاش برخورد بشه؟؟؟
بهزاد خان بره صحنه ی معاشقه ی همزمان با 2 مرد توسط دخترش رو هم تحلیل کنه (3985445) (alef-6)
 
سقراط حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۳۳:۴۵
یعنی برای هرکی فقط ناموس خودش مهمه و ناموس بقیه کشک؟؟؟
زنانی که توسط این پادشاه نادان (که حمله مغول هم حاصل بیخردی او در کشتن سفیران چنگیز بود) مورد تعدی قرار گرفتند ناموس کسی نبودند؟؟ (3986075) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۷:۳۰
می ترسم فردا پس فردا گلشیفته بره رسماً یک فیلم پورن بازی کنه(البته تا اینجا که خیلی هم کم کاری نکرده) بعد بیان بگن احسسسسسسنت ببین تو اون صحنه چقدر خوب خارجی حرف میزد
ایران که هیچ، دین که هیچ، غیرت که هیچ، پاکدامنی که هیچ.....لعنت به این اخلاق به گند کشیده شده ی ما که بخوایم وضع ناهنجار جامعه و ...رو برای توجیه کار او دختر و گزافه گویی پدرش استفاده کنیم (3985458) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۱:۵۳
واقعا اخلاق و انسانیت تو ماها مرده ، برای توجیه کارهای کثیف یه نفر چه حرف هایی که نمیزنیم، خدا به داد همه برسه (3985827) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۹:۲۹
گیرم که تاریخ را خواندیم وفهمیدیم بعضی پادشاهان ما فاسد بوده اند مگر آنها الگوی ما هستند تا وقتی خدا وپامبران پاک نهاد در هر دین وآیینی را داریم پس نیازی به راهنمایی گرفتن از مشی آنها نیست ! (3986149) (alef-6)
 
پاکنهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۹:۲۱
ایشان اگر چنین کاری کرده نباید به کشور ما نسبت داده شود این فرهنگ غربی که در ایران شیوع پیدا کرده باید به عنوان تهاجمی در نظر گرفته شود که د.و جبهه را ایجاد کرده است یک جبهه خودی و یک جبهه غیر خودی و عامل دشمن پس باید حواسمان باشد که کسانی را که مخرب رفتار جامعه ما هستند می توانند موجودیت داشته باشند ولی مورد قبول نیستند و نمی توانند رفتارشان را تحمیل کنند و باید توجه داشت که اولین کار در تهاجم دفاع همه جانبه می باشد.البته این را نیز باید توجه داشت که عمل کرد بعضی از دولتمردان در دهه گذشته خیلی ها را به سمت دشمن سوق داد و خود این مسئولین به گونه ایی مانند دشمنان عمل کردند.آنها نیز باید مورد بازخواست قرار گیرند. (3985369) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۸:۲۸
ببين برادر من ! به حمد الله و المنه سينماي ايران يكي از سالم ترين و پاك ترين و نجيب ترين سينما
در ميان ديگر بلاد است كه اين خود مايه مباهات هر ايراني است ، سينماي ما تا آنجا نجيب و
پاك است كه حتي در صحنه هايش زن و دختر ايراني در خانه اش ، در اتاق شخصي اش ، نزد
پدر و مادرش ، كاملا سرپوشيده و با حجاب !! ... اما ميدوني برادرم ، كلاً در سينماي امروز جهان
اصول اخلاقي آنچناني كه ما آن ها را " ارزش ها " و " هنجار ها " و خط قرمز و گناه و معصيت
ميدانيم ، خيلي رايج نيست، به عبارت ديگر خيلي ها ارزش هاي مورد قبول ما را رعايت نمي كنند ، همان طور كه ما خيلي از ارزش هاي آنان را قبول نداريم !! ... يعني ددر سينماي امروز جهان يك
ارزش ها و ملاك هايي بر قرار است كه با ارزش هاي فرهنگي و اعتقادي ما سر سازگاري ندارد،، به عنوان مثال و به فرض در فلان فيلم كه صور قبيحه فراواني دارد ، يك دفعه مي بيني به عنوان
برنده حايزه اسكار در جهان معرفي مي شود !! ... حالا مخصوصاً تو بلاد كفر و هاليوود و نميدانم
چي چي وود !! خيلي از ارزش هاي ما ارزش هاي آن ها نيست ، برادر ! و خيلي از ارزش هاي آنان ارزش هاي ما نيست !! ... يعني برادر ! در دنياي امرو ديگه كسي كه رفت به طرف سينما و فيلم و چي چي وود و هنر هفتم ، ديگه پاي بند آن چيز هايي كه ما قبول داريم نيست !! .... به سخن نه ما مي توانيم كاملا متطبق با سينماي امروز جهان بشويم و نه سينماي امروز جهان مي تواند منطبق با معيار ها و ملاك هاي ارزشي و فرهنگي و اعتقادي ما بشود !! ... حالا منظور اين استكه كسي كه فرزندش به طرف سينما ي بلاد كفر رفت ، و به ويژه به هاليوود ، و باليوود ، حتماً
جور ديگري فكر مي كند ، ارزش ها يش ارزش هاي ديگري است !! لابد مسئله ناموس و عفت و
عصمت و براش حل شده ... الله اعلم ! استغفرالله ربي و اتوب اليه !! ، خدا آخر و عاقبت همه ما را
ختم به خير ... آمين يا رب العالمين !!! (3985398) (alef-6)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۱۶:۲۶
اگر برهنگی هنراست پس حیوانات هنرمندترین هستند ؟
آقای فراهانی غیرتت کجا رفته ؟ راستی ببخشید چه سوالی کرد که معنی غیرت را می دانستی خودکشی کرده بودی تا حالا. (3985428) (alef-6)
 
سقراط حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۴۲:۳۹
"اگر زندگی اجتماعی نشانه تمدن است پس موریانه ها متمدنترند...!!!"
بس کنید این استدلال کودکانه مقایسه حیوانات با انسان را....
پوشش برای انسان ارزش است و هیچ ربطی هم به حیوانات ندارد. (3986082) (alef-6)
 
فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۱۷:۵۲
کاش پسوند فراهانی را از نامتان برمی داشتید مایه سرافکندگی ما فراهانی ها هستید. (3985434) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۲:۴۵:۳۱
از مدافعان گلشیفته خانم می خواهم کلمه گلشیفه فراهانی را در گوگل بزنن آن وقت عکس و تصویر برهنگی و دلداگی او به جوانان غربی را ببیند آن وقت به قضاوت بنشینن که گجای این دخترک به فرهنگ و آئیین ایرانیان می خورد که پدرش او را افتخار ایران زمین می دانه؟ حتما با در آمدی که کسب کرده پول خوبی برای خانواده می فرسته و مایه مباحات پدر و مادر است. خوشحالی خودشان را خوشحالی ایرانیان می دانند؟ (3985499) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۳۷:۴۳
می دونید حتی تشویق تحقیقی برای دیدن تصاویر نامناسب خانم مسلمان یا غیر مسلمان حتی اگر خود مایل به اینکار باشد شرعا حرام می باشد بنابراین دعوت شما عزیز و محترم وجه غیر شرعی دارد. (3985590) (alef-6)
 
فاطمه
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۰:۱۳
من موافق برهنگی نیستم ولی هرکسی اختیار زندگی خودش را دارد به خدا هم خودش جواب خواهد اگر یقه کسی را در اخرت بگیرند بدانیم (3985552) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۳۶:۱۶
فاطمه خانم رفتار فردی در هر جامعه ای باید تابع هنجارهای قانونی شده سرزمین محل زندگی باشد لذا از افراد جامعه خودمان نمی توان به بهانه رفتار فردی ناهنجاری رفتاری را پذیرفت اما افراد می توانند در سرزمینهای دیگر که تابع قوانینی دیگری هستند از هنجارهای رفتاری و اخلاقی آنها مانند قوانین اجتماعی و سازمانی تبعیت کنند. طبیعی است که پاداش و کیفر اخروی نیز جز بعهده خداوند منان نخواهد بود البته افرادی با هویت ملی و حاکمیتی که تحت عنوان کشور در سرزمینهای دیگر حاضر می شوند باید تابع قوانین و هنجارهای ملی باشند و تخطی تخلف قابل مجازات محسوب می شود . موضوع این خانم طبیعتا با توجه به نداشتن وجه رسمی و ملی منحصر به خودشان می باشد اما اظهار نظر در حوزه داخلی علی الخصوص از طریق رسانه های جمعی بدلیل مواجه با هنجارهای ملی موضوعی عمومی و قابل پیگرد می باشد. (3985588) (alef-6)
 
پیمان
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۹:۳۸
درسته اما کسی که رفته غرب و در جهت اهداف غربی ها بهش نقش های غیر اخلاقی میدن این دیگه موضوع سیاسی و فرهنگی هستش و فقط به خودش مربوط نیست.... (3986684) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۷:۴۹
ضرروتي ندارد همه مواضع و فرمايشات بهزاد فراهاني با همه بازي هاي زيبا و بياد ماندني و دوست داشتني اش مورد پسند ما باشد. چنانكه صداي زيباي شجريان درستي همه مواضع و تفكرات وي را تضمين نمي كند. هر انسان عاقلي سكوت و شرم پدر گلشيفته در مقابله پرده دري و ناموس فروشي دخترش را موجب همدردي و احترام ميدانست. ولي حالا كه بهزاد فراهاني اشكالي در عملكرد آنچه زاييده است نميداند معلوم مي شود وي هم اگر تن جذابي داشت ابايي نميكرد كه آن را به عرصه عموم عرضه كند .... همين .... مساله چندان كه نويسنده با كم توقعي از آقاي فراهاني مطرح كرده غامض نيست ... از كوزه همان طراود كه در اوست (3985565) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۹:۲۴
دختر شما و گرتا گاربو ؟؟؟ مقایسه اینها مثل مقایسه وانت نیسانه با پونتیاک مدل 78 !!! آخه این کجا با دو تا فیلم بی ارزش و گرتا گاربو کجا که جزو پنج بازیگر زن تاریخ سینماست ؟! (3985582) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۳:۴۴:۱۴
جا داره یادآور بشیم که این خانوم یه زمانی اینجا نقشهای ارزشی بازی میکرد مثل "میم مثل مادر" اما تا پاش رسید اونور آب خود واقعیش رو به نمایش گذاشت! (3985606) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۴:۳۰:۱۱
حالا پدرش یه چیزی گفته که از حرف و حدیث راحت بشه شما کشش می دی. معلومه نویسنده از فهم درستی برخوردار نبوده که همچین چیزی منتشر کرده. کاملا معلومه که به غیرت پدرش هم برخورده اما می خواد خودش رو تسکین بده. (3985677) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۶:۵۴
با گفتن دختر ایران می خواد تسکین بده!!!!! خیلی بی خود میکنه دختری رو که رفتارش هیچ ربطی به یک زن ایرانی نداره رو میگه دختر ایران

شما خوشت میاد یک زنی برهنه بشه بد بیان بگن این دختر شهر محل زندگیته؟ اونهم با او باد به غب غب انداختن که انگار الان همه هم باید قربون بچش برن!!!!
مسئله همین جاست که این پدر وقتی دید اوضاع خرابه بچشو انکار کرد اما الان که دید جو نسبتاً خوبی براش مهیا شده یکهو بهش افتخار کرد
اما بازهم نباید بگه دختره ایران
ایران اگه توش 10000 زن برهنه هم باشه دلیل نمیشه بگین این ها دختر برهنگان ایرانند
این هم ربطی به پاسپورت و ملیت نداره
درکش خیلی هم سخت نیست (3985811) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۲:۲۸:۱۱
برای کسایی که خودشونو به خواب زدن خیلی سخته، برای کسایی که غیرت درشون مرده اینا میشه افتخار (3986580) (alef-6)
 
سیدعلی حجازی
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۳۳:۰۵
لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ قرائت ) سورة فصلت آيه 20)
: به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را [از آنچه حرام است م فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، این برای آنان پاکیزه تر است، قطعاً خدا به کارهایی که انجام می دهند، آگاه است.
اینکه قرآن چه می فرماید چه می خواهد یک حرف است اما اینکه ما چقدر وچه مقدار برحسب ایمان و شرایط تربیتی مان قادر به تبعیت و اطاعت ازآن هستیم یک حرف دیگر و طبیعتا بایستی در جهان آخرت راضی به جزاء و پاداشت اعمالمان باشیم
درآیه فوق دستوراکید خداوند برای رعایت حدود الهی در رابطه با حجاب هست و جالب است هشدار این آیه که پیش و بیش ازآنکه تحکم باشد یک نصیحت است و یک آینده نگری حْفَظُوا فُرُوجَهُمْ
اینکه بی حجابی و برهنگی منجر به گناه بزرگتری (زنا و ...) و دردام افتادن و به باد رفتن محیط خانواده می شود وکمتر کسی است که این را باور نداشته باشد و اینکه برحسب دستور قرآن ما می توانیم سلامت لازم را به طبع از حجاب داشته باشیم : ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ
-نظر قطعی قرآن کریم در خصوص حجاب که چیزی جدا از نقد ونظر ما و القای این فکر شیطانی است که حجاب را مبتنی بر اصرار بی روحانیت می دانیم و به اصطلاح نداشتن آنرا نشانه به روز بودن وگاها روشنفکری !!
وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرمِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنََّ سوره مبارکه نور
(و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را [مانند لباس های زیبا، گوشواره و گردن بند] مگر مقداری که [طبیعتاً مانند انگشتر و حنا و سرمه، بر دست و صورت] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند، و [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند)،
مهم نیست ما به خارج برویم
مهم نیست بازی در فیلم بکنیم
مهم نیست شغل داشته باشیم
اما مهم این است اگر در رابطه با این امتیازات از ما بخواهند که به اجبار همرنگ جماعت آنان بشویم قطعا ما اگر ذره ای غیرت وعرق دینی داشته باشیم قبول نمی کنیم
این دختر خانم با کوته فکری ناشی از ندانستن و عدم شناخت دین ولجاجت ناشی از خود کم بینی درمقایسه با خارجی ها خود راضایل و خانواده اش را دچارخسران کرده است (3985807) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۵:۴۴:۵۱
همه میدانند کاری که خانم فراهانی انجام داد نادرست هست وبه هیج وجه در فرهنگ ما قابل پذیرش وهضم نیست.اما بدانیم این موضوع بیشتر مورد توجه ما ایرانیها هست در صورتیکه شاید برای مردم خیلی کشورها عادی باشد .نکته دیگر اینکه شاید این خانم دچار یک بیماری روحی و روانی شده ودر بین هزاران هنرمند زن ایرانی. یکی هم به کارهای غیر اخلاقی در هنر دست زده وکسانی که در دنیا اهل هنر واندیشه هستند این موضوع را به تمام جامعه زن ایرانی اختصاص نمیدهند .پس لطفا در تحلیل مسائل بیشتر دقت کنیم.در ضمن آقای فراهانی نمیتواند مقصرصدرصد باشد هر چند که شاید نظرات متفاوتی داده باشد.همانطوریکه هزاران پدر ومادری که در داخل کشور فرزندانشون به مشکلات اعتیاد.بزهکارهایی زیادی دچارمیشوند نمیشه کاملا"مقصر دانست.!!!! (3985834) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۶:۱۹:۵۲
من با بی حجابیشون کاری ندارم . توی خارج از مرزهای ایران به خودشان مربوطه.
ولی عکس کاملا برهنه نه شایسته ایشان و نه هیچ بازیگر سرشناس دیگست.
این کارشون نه باید به اسم ایران باشه. (3985899) (alef-6)
 
علی
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۰۲:۳۰
آقای نویسنده، غیرت از شبه روشنفکری این مملکت که از قضا از افتخارات تمدن قبل و بعد از اسلام است خیلی وقته که رخت بر بسته، خودتو خسته نکن.اینها فقط موقعی از کوروش و نژاد اصیل و نجیب آریایی دم می زنند که بخواهند به اسلام بد و بیراه بگویند. (3985942) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۰:۳۳
کسانی که میگن به اشتباه این شخص نباید اعتراض کرد چون آخر و عاقبت کسی معلوم نیست در مورد هر خطاکاری همین رو میگن یا بستگی داره که جرمش رو بپسندند یا نپسندند؟ مثلا اگر به یک اختلاس کننده اعتراض بشه میگن چیزی نگو شاید خودت یک روزی از اون بدتر بشی؟ (3986018) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۴:۲۲:۲۱
واقعا که همینطوره (3987608) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۴:۵۶
خیلی جالب که چند صد نفر بازی تو فیلم و نظر دادن تو نشریات رو کار خصوصی می خوانند. معلومه اشکال جامعه ما خیلی ابتدایی هست. در حد ندانستن معنی کلمه خصوصی!!! (3986029) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۱۸:۰۰:۳۷
اين آقا به چه حقي دخت معلوم الحالش را دختر ابران مي نامد. مگر ايران بي صاحب است كه هر كس هر چه را بخواهد به آن نسبت دهد. اين دخترك بي حيا دختر اين اقاي بي پرواست و بس. مي خواهد به او افتخار كند يا از او ابراز انزجار نمايد، به خودش مربوط است. اما ايران به همه ايرانيان و بلكه همه مسلمانان جهان مربوط مي گردد. وي چه كاره است كه مدعي چنين نسبتي بين دخترش و ايران عزيز مي شود؟بها دادن بيش از اندازه به برخي از طيف هاي جامعه چنين پررويي هايي را نتيجه مي دهد. اگر اوضاع كشور به سامان بود، اين اقا و مانند ايشان جرات و جسارت چنين بي پروايي هايي را نمي كردند. وای بر ان دختر وای براو كه از خون هزاران شهيد به خون تپيده ايران اسلامي شرم نكرد و وای بر پدر بي غيرتش كه از پدران و مادران اين شهدا پروا ننمود. (3986037) (alef-6)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۱:۳۶:۰۳
این زن ... باعث ننگ است نه افتخار (3986484) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۴:۰۷
دختره رفته خارج لخت شده ازش عکس وفیلم میگیرن وکلی بهش پول میدن وروز به روز هم معروفتر میشه وبابا ومامانش هم به دختره افتخار میکنن و خوشحالند از اینکه دیگران از بازی ها ودیدنش لذت میبرن وموجبات فرح وشادی رودر جامعه بین الممل فراهم میکنه و یه پولی همگیرشون میاد. شما چش ندارید خوشلختی کسی رو ببینید ؟ (3986677) (alef-6)
 
پیمان
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۸:۰۵
پدر گلشیفته اون فیلمش رو دیده که همزمان با 2 تا مرد وارد معاشقه میشه؟ (3986681) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۹:۳۵:۳۷
مگه فیلمه مستنده ؟ (3987106) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۰:۱۳:۲۷
این خانم که کار دیگری بلد نیست . جامعه شیعه ستیز صهیونیست هم اتز این مو ضوع کاملا استفاده کرد .
فقط باید گفت این ناهنجاری فقط در کنار زنان تن فروش مملکت قرار میگیرد با این تفاوت که اونا پنهان میکنن چون از کثیفی کارشان اطلاع دارن ولی این خانم بهش افتخار میکنه .
یک زن یا مرد وقتی برهنگی جسمش رو جلو دوربین قرار میده چه فرقی باحیوانات داره . البته اونا ارزشمند تر هستند چرا که خداوند به همان ترتیب اونا رو آفریده . (3987146) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۲:۳۶:۵۱
شما خودت میگی داره فیلم بازی میکنه. مگه کسی که نقش شمر و یزید رو بازی میکنه باید خجالت بکشه؟ (3987405) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۲۰:۴۰:۴۹
شما دیدی؟ (3988201) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۰۷:۴۱:۲۹
تیتر بسیار عالی. احسنت!@ (3986893) (alef-6)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۱:۴۸:۰۳
چه لقمه ای خوردی که دخترت اینجور از آب در آمد

دخترت برهنگی را به رخ می کشد (3987301) (alef-6)
 
آل یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۰۸:۴۳:۵۰
باسلام خداي سبحان هرگز ابتدائاً كسي را كور و كر نمي‌كند؛ ولي اگر كسي خود را كور و كر كرد (به سوء اختيار خودش)، ديگر از توفيق الهي محروم است. دعاکنیم گلشیفته عاقبت بخیرشود آمین یا رب العالمین (3988542) (alef-6)
 
جلال
۱۳۹۵-۰۸-۰۶ ۰۹:۴۳:۰۷
مگر شما را میخواهند در قبر ایشان بگذارند . این چه اخلاق زشتی است که همه را میخواهید قضاوت کنید . به فکر اعمال خودتان باشید و بس . ضمنا همه افراد این خانواده محترم هنرمندان به نامی هستند چرا آنان را قضاوت نمیکنید . لطفا باعث آزردگی همنوع خود نشوید . (3990101) (alef-6)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۸ ۱۰:۱۰:۱۷
فرزندان و اطرافیان انسان، بعضی وقتها کارهایی می کنند که انسان نمی تواند با هیچ دلیل و منطقی اونها رو توجیه کنه و فقط می تونه با زدن برخی حرفها، کمی از غصه ها و غمهای خود بکاهد.
آقای فراهانی، خدا به شما صبر دهد... ان شاالله (3992334) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.