توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 174349
یاهو میل چرا جدید شد؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۸
اخیرا کاربران یاهو به با صفحه ای جدید روبرو شدند، صفحه ای که برخی در برابرش مقاومت کردند و برخی نیز استقبال ، با این همه یا هو هم نشان داد نمی تواند یکنواخت بماند، اما چرا؟

به گزارش تبیان، یاهو! میل سرویس رایگان برای پست الکترونیکی شرکت یاهو ویژه كاربران است كه از سال ۱۹۹۷ راه اندازی شده است و در رده بندی های جهانی جز ۱۰ سایت برتر و گسترده ترین سرویس های ارائه خدمات پست الكترونیكی است.
یاهو میل

پست الكترونیك یاهو همپای شركت های گوگل، هات میل و...جز شركت های فعال در عرصه ارائه خدمات رایانامه است، تنوع و تغییر در این شركت ها یا هو را نیز وارد عرصه رقابتی كرده است.

شاید ترس از دست دادن مخاطبان یا تغییر ذائقه مخاطب شركت یا هو را به این سمت سوق داده است در دنیای امروز كه ارتباطات حرف اول را می زند رسانه ای گوی سبقت را از رقبای خود می رباید كه بتواند بر وفق سلیقه مخاطب خود عمل كند به نوعی با این كار ابتكار عمل را در دست خواهد گرفت.

اما تغییر شكل و ظاهر پست الكترونیك هر چند در پایبندی مخاطب به سرویس های خدمات رسانی موثر است اما مهمتر از این رنگ و لعاب ها شاید اطمینان و اعتماد كاربر به آن رسانه باشد و این كه مخاطب از این كه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این سرویس ها قرار می دهد احساس امنیت كند.

مهرماه سال جاری خبری مبنی بر هک شدن یاهو منتشر شد كه بر این اساس هكرها توانسته بودند با هک کردن سرورهای شرکت یاهو اطلاعات بیش از ۴۰۰،۰۰۰ کاربران را منتشر کنند.

فایل منتشر شده حاوی کلمه‌های عبور و رمزهای مربوطه به صورت متنی بود. کارشناسان با بررسی اطلاعات مختلفی که منتشر شده است احتمال می‌دهند این اطلاعات مربوط به سرویس Voice از شرکت یاهو باشد.

شاید شركت یاهو نقطه ضعف خود را در صفحه ظاهری پست الكترونیك خود دیده است كه دست به تغییر زده است

اما نکته اصلی ذخیره سازی این اطلاعات بدون رومزنگاری و به صورت متنی است. معمولا سرویس‌ دهنده‌های وب از مکانیزمی برای رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کنند تا در صورت حمله هکرها اطلاعات غیرقابل استفاده باشد.

هکرها در انتهای فایلی که منتشر کرده‌ بودند این یادداشت را به جا گذاشتند كه: "پیشرفت از جایی آغاز می‌شود که نقاط ضعفمان را بپذیریم" ژان وانیر.

شاید شركت یاهو نقطه ضعف خود را در صفحه ظاهری پست الكترونیك خود دیده است كه دست به تغییر زده است مریسا میر مدیر عامل تازه یاهو كه از گوگل به این شركت آمده امیدوار است از این طریق این تغییر جلوی ریزش کاربران یاهو را بگیرد.افزایش سازگاری با شبکه های اجتماعی از جمله مهم‌ترین تغییرات اعمال شده است.

البته این تغییرات بدون شك تا حدودی ذائقه مخاطبان این سرویس را تامین خواهد كرد و از كاهش تعداد كاربران جلوگیری خواهد كرد.چرا كه البته نا گفته نماند كه ظهور سیستم های عامل جدید، گوشی ها و PC های جدید در ایجاد این تغییرات بی تاثیر نبوده است.

سرویس پست الكترونیك جدید یاهو قابلیت سازگاری با رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند سازگار را دارد به تدریج جایگزین نسخه فعلی ایمیل یاهو در وب می شود.
یاهو

سرویس ایمیل یاهو آخرین بار در سال ۲۰۱۰ به روز شده و تغییر کرده بود. مقامات یاهو می گویند تغییرات یاد شده متناسب با پلاتفورم ها و سیستم عامل های ویندوز ۸، وب ، آیفون و آی‌پاد تاچ و سیستم عامل آندروید بوده و در هر یک متناسب با ویژگی های همان سیستم عامل خواهد بود.

از اولین روزی كه ماریسا مایر به سمت ریاست جدید یاهو منصوب شد همه معتقد بودند وی راه سختی برای نجات یاهو از ریزش كاربران در پیش دارد شاید تغییر صفحه یاهو و یكی از برنامه های وی در مسیر تغییر باشد.

با توجه به سابقه مدیریتی كه مایر در گوگل دارد می توان گفت: ستاره یاهو كه رو به افول بود برای بار دیگر شانس رخ نمایی و درخشش پیدا كرده است چرا كه وی در گوگل همواره جز ایده پردازان بود كه ایده های وی پس از اجرا با استقبال كاربران روبرو می شد.

شاید در روزهای آتی شاهد تغییرات بیشتری در صفحه یا هو باشیم تغییراتی كه با توجه به قدرت مدیریتی مایر باید به مراتب قوی تر از گوگل شركتی كه مایر پیش از این در‌ان مشغول به كار بود باشیم.شاید پلاس سیستمی مانند گوگل پلاس به یاهو اضافه شود و یا امنیت اطلاعات كاربران را تامین كند.

اما نكته جالب كه در این میان مطرح است اگر این تغییرات جدید یاهو بتواند تا حدودی رضایت كاربران را به همراه داشته باشد این موضوع را ثابت می كند كه ایجاد آرامش اولیه در كاركنان اولین گام در پیشبرد اهداف و ارتقای یك مجموعه است. چرا كه رایگان کردن غذای کارمندان، القای حس آرامش به کارمندان از طریف دکور شرکت و برداشتن تابلوهای سهام یاهو برای از بین بردن استرس کارمندان از جمله برنامه های مدیریتی خانم مایر بود.

شاید ترس از دست دادن مخاطبان یا تغییر ذائقه مخاطب شركت یا هو را به این سمت سوق داده است در دنیای امروز كه ارتباطات حرف اول را می زند رسانه ای گوی سبقت را از رقبای خود می رباید كه بتواند بر وفق سلیقه مخاطب خود عمل كند به نوعی با این كار ابتكار عمل را در دست خواهد گرفت.

اما كاش قبل از اعمال این تغییرات ایملی برای كاربران جهت نحوه كار و تغییرات ایجاد شده برای كاربران ارسال می شد كه در افزایش رضایت مندی مخاطب بی شك تاثیر مثبت داشت.

حال باید منتظر ماند و دید كه تغییرات جدید یاهو میل تا چه حدی در جلوگیری از ریزش كاربران این شركت موثر بوده و مدیران شركت چه برنامه های جدیدی برای ارتقای وضعیت موجود و رقابت با غول های بزرگ ارتباطی چون گوگل و MSN در آینده اجرا خواهند كرد.

البته نا گفته نماند بیش از تنوع طلبی مخاطب، كاربران بیش از هر چیز دیگری امنیت اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی طلب می كنند كه تامین این مهم بر عهده مدیران شركت های ارتباطی است.
 
کلمات کلیدی : یاهو میل