نظر منتشر شده
۱۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 275508
کامنت برگزیده ی الف:
اما چندی بعد چی؟!
محمدرضا فتحی نجفی؛ 19 خرداد 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۷
ذیل خبر مربوط به اظهارات دادستان محترم تهران در مورد سخنان آقای توکلی، کامنتی از یک هموطن آمد که سایت الف ترجیح داد از این مطلب خوب، بهره ای فراتر از یک کامنت و پای یک مطلب برده شود. به همین منظور، متن این کامنت بی کم و کاست از نظر مخاطبان الف می گذرد:

برخی از فرمایشات برادر گرامی جناب آقای عباس جعفری دولت آبادی دادستان محترم تهران درباره کامنت های سایت الف که به حکم مجرمیت آقای دکتر توکلی منجر شده است، محل درنگ و تامل است.

برخی از کامنت هایی که مسئله ایجاد کرده اند، بیشتر به سوء تفاهم شباهت دارند تا توهین. به عنوان مثال در یکی از کامنت ها که دادستان محترم به آنها اشاره فرموده اند، آمده است: « ... می‌دونی چرا قوه قضاییه توانایی برخورد با غول‌های فساد را نداره چون غول‌ها قوی هستند مدارکی دارند که اگه رو بشه برای خیلی‌ها بد می‌شه ... » یا « ... آیا با این قوه قضاییه می‌شود جلوی فساد را گرفت جایی که خودش درگیر فساد است، چگونه می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد »

چندین سال پیش، رئیس وقت قوه قضائیه در نماز جمعه تهران فرمودند: « والله که در قوه قضائیه یک حکم ناروا صادر نشده است. » چندی بعد ایشان کرسی ریاست را به شخص محترم دیگری تحویل دادند. رئیس جدید فرمودند: « من ویرانه تحویل گرفته ام. » چندی بعد، تعدادی از قضات از سمت خود عزل شدند. چندی بعد کرسی قاضی القضات به شخص محترم دیگری واگذار شد. چندی بعد، تعداد دیگری از قضات از کار بر کنار شدند. چندی قبل تر از همه ی اینها مقام معظم رهبری فرمودند: « با دستمال آلوده نمی توان آلودگی را پاک کرد. ( نقل به مضمون )». چندی خیلی بعد فرمودند: « مسئولین برای مبارزه با فساد اقتصادی یک کاری بکنند با دزد دزد گفتن که دزد از دزدی دست بر نمی دارد ... »

رئیس محترم قوه قسم جلاله یاد می کنند که حکم ناروا صادر نشده اما رئیس محترم بعدی همان قوه می فرمایند: « من ویرانه تحویل گرفته ام. »
نه رئیس محترم قبلی و نه رئیس محترم بعدی بعد از تحویل پست خود، هیچگاه از سوی مدعی العموم احضار نشدند تا درباره ی اظهارات خود توضیح بدهند که چطور والله حکم ناروا صادر نشده لکن تعدادی از قضات به علت فساد ( اعم از اخلاقی یا اداری و یا هر مدل دیگرش ) از قضاوت بر کنار و مجازات می شوند.

هیچ شخص محترمی هم به رئیس محترم قوه نگفته بود که چرا از تریبون عمومی اعلام می کنید که ویرانه تحویل گرفته اید. اگر ویرانه نیست چرا می گوئید هست و اگر هست چرا به افکار عمومی آن را انتقال می دهید. فکر نمی کنید که « به تمامی قضات توهین شده است. » ؟؟؟!!!
نه سوگند جلاله یاد کردن به عدم صدور حکم ناروا در قوه قضائیه کار درستی بوده، نه ویرانه تحویل گرفتن قوه قضائیه، عبارت بجائی بوده و نه این برداشت که هر انتقادی ولو غلط، توهین به تمامی قضات است.
نکته اینجاست که همه باید به آن فکر کنیم: یک و فقط یک نفر قاضی ناسالم در حکومت اسلامی نه تنها زیاد نیست بلکه خیلی خیلی زیاد است. ذهنیت و انتظار هر شهروند در قلمروی حکومت اسلامی نسبت به دادرسان و دادگران کمتر از این نیست. حال اگر بر اساس این انتظار قابل احترام و بزرگ منشانه، شهروندی کامنتی بگذارد که از این ذهنیت سرچشمه گرفته باشد، چه جای نگرانی خواهد بود؟! و چرا آن را توهین به همه ی قضات تلقی کنیم؟! قطعاً دادستان محترم به فرمایش مولای مان حضرت علی(ع) آشنائی و وقوف کامل دارند که فرموده است: « حکومت به کفر می ماند اما به ظلم نه. »
چه اشکالی دارد که شهروندان دغدغه های خود را از ناپاکی ولو اندک در قوه قضائیه بازگو کنند و مسئولین محترم قوه قضائیه بر سعی و تلاش در مبارزه ی با فساد از درون و برون همت گمارند تا حقیقت، خود آشکار شود. بازگویی این مطالبه نباید این سوء تفاهم را ایجاد کند که به همه ی قضات توهین شده است.

قوه قضائیه بجای بر نتابیدن کامنت های ولو ناصحیح عده ای مخاطب که قلب شان همچون قلب دادستان محترم برای بقاء و آبروی جمهوری اسلامی ایران می تپد، تلاش کند تا ریشه های این سوء ظن را بخشکاند.
سال های زیادی گذشته تا بالاخره کار بدین جا رسیده است که این مطالبه ی بر حق مردم با این ادبیات عتاب آلود گفته شود: « مسئولین برای مبارزه با فساد اقتصادی ( دانه درشت ها ) یک کاری بکنند با دزد دزد گفتن که دزد از دزدی دست بر نمی دارد ... ».

برادرم! دادستان محترم تهران! می توان در سایت الف را گل گرفت. مدیر مسئول آن را هم دوباره به دادگاه فرا خواند و او را به اشد مجازات رساند. به خوانندگانی را هم که کامنت های تلخ و با ادبیات ناخوشایند می گذارند به دیده ی پدرانه نگاه نکرد و سعه صدر را به فراموشی سپرد اما چندی بعد چی؟!!!
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۸:۴۹:۱۲
ما منتظر پیشقدمی قوه قضاییه در باز کردن بخش نظرات وبسایتهایش برای نشر کامنتهای انتقادی مردم از رییس قوه و سایر مدیرانش و بخشهای ان هستیم. البته با قول حفظ امنیت و ای پی کامنت گذار که باعث خیرات ذیل میشود.
1نشاندهنده اعتقاد عملی به ازادی بیان و عدم تفاوت ان قوه با سایر قوا در سهولت نقد
2 پر کردن خلا عدم درج هیچ کامنتی ذیل اخبار مربوط به قوه قضاییه و مسیولین ان در سایر وبسایتهای کشور که فقط سایت الف بود جراتش را داشت
3جلوگیری از زندانی شدن دلسوزان امتحان پس داده نظام و عدم تحمیل شبهه هزینه به نظام که حتی تحمل یکی از خودیهای نظام که اصولگرا ولایی به اسم احمد اوکلی را ندلرد باقی بماند (2951914) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۴:۴۵
اقای دادستان جناب مدعی العموم چرا نسبت به توهینهای مکرر این سایتهایی که به رییس جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی تفاوت هستید؟؟ این همه توهین اشکار را نمیبینید اما دوتا کامنت مردم ایران شما به حدی را رنجانده و برایش حکم زندان برای نماینده مجلس تعیین میکنید؟ (2952327) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۶:۴۰
کسانی که دست‌اندازی به بیت‌المال می‌کنند مانند کسانی‌اند که مسلمین را از حکومت مولا امیر‌المومنین علی(ع) در آن زمان محروم کرده و آن حضرت را به شهادت رساندند. از قوه قضاییه که بر مسند عدالت تکیه زده درخواست می‌کنم با این افراد برخوردی در شأن حکومت اسلامی داشته باشند و هیچ تفاوتی بین آقازاده‌ها و افراد عادی قائل نشوند تا اقتدار این دستگاه بر همگان ثابت شود. (2952361) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۵۴:۰۷
اقتدار هر قدرتی در کنار مردم بودن است ! (2952712) (alef-1)
 
العبد
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۴۴:۰۰
رسول اللّه صلي الله عليه و آله : خَيرُ إخوانِكُم مَن أهدى إلَيكُم عُيوبَكُم.
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : بهترين برادرانِ شما ، كسى است كه عيب هايتان را به شما هديه دهد .


الامام علي عليه السلام : ثَمَرَةُ الاُخُوَّةِ حِفظُ الغَيبِ، وإهداءُ العَيبِ.
امام على عليه السلام : ميوه برادرى ، نگهداشت در پشتِ سر و هديه كردنِ عيب است .

عنه عليه السلام : مَن أبانَ لَكَ عَيبَكَ فَهُوَ وَدودُكَ.
امام على عليه السلام : هر كس عيب تو را برايت آشكار كرد ، او دوست توست .

الإمام الصادق عليه السلام : أحَبُّ إخواني إلَيَ مَن أهدى إلَيَ عُيوبي.
امام صادق عليه السلام : دوست داشتنى ترينِ دوستان من ، كسى است كه عيب هايم را به من هديه دهد . (2952377) (alef-1)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۴۱:۱۸
فدای علی (ع) بشم من که با یه جمله خیلی کوتاه راه رو نشون داده حکومت به کفر می ماند اما به ظلم نه (2952622) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۴:۵۴
اگر هم بشود در سایت قوه قضاییه کامنت گذاشت من یکی که اینکارو نمیکنم. مگر از جانم سیرم شدم. در الف لااق میدانیم ولو اینکه نطرمان تایید نشود نمی ایند مارا بگیرند و..:| (2953191) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۷:۲۹
من مخالف نشر هر نظری هستم. (2954023) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۰:۰۷:۱۸
آخه برادر من ! مردم حتما" باید بیان تو خیابون داد بزنن تا صداشون شنیده بشه ؟ چرا نمیذارین مشکلات از طریق مسالمت آمیز و متمدنانه حل بشه ؟
این وظیفه دستگاههای نظارتی است که بازخورد تصمیمات و اعمال خود را در نظرات مردم ببینند . و تازه باید ممنون هم باشند که مردم اینقدر محترمانه نظرشان را بیان میکنند . شما هم محترمانه گوش کنید و خودتان را اصلاح کنید .
این جمله امام یادتان نرود که گفتند " مردم ولی نعمت ما هستند " (2955907) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۸:۵۶:۰۶
برادر دولت آبادی
با جرات می شود گفت که اصلاح نظام و جلوگیری از فساد باید از ارگانهای نظامی و انتظامی و قضایی شروع شود و بعد به سراغ دیگران رفت.اگر کسی ایمان داشته باشد که ارتکاب جرم بطور قطعی جزای سنگینی دارد و حتما دامنش را خواهد گرفت و تا آخر عمر گریبانش را رها نخواهد کرد بسیاری از اعمال مجرمانه از بین خواهد رفت.
شما هم باید حتما نصیحت شوید و نصیحت و انتتقاد را ولو توهین آمیز بپذیرید تا نظام اصلاح شود.فراموش نکنید قضاوت تنها پستی است که در صورت خطا چه سهوی و چه عمدی مجازات اخروی به همراه دارد چون با جان و مال و ابروی افراد بستگی پیدا می کند و کوچکترین خطا از قاضی در دنیا و آخرت پذیرفته نیست و درست به همین دلیل حضرت امیر افراد را از پذیرش قضاوت حتی المکان نهی می کرند چون قاضی در واقع نماینده پروردگار در زمین است و البته قضاوت کار بسیار سختی است. (2951930) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۴۷:۵۶
مرتضوی قاضی و دادستان این قوه نبود؟ ندیدید چه کرد؟ اگر زمانی‌ که این شخص قاضی بود انتقادات اصلاح طلبان پذیرفته میشد جنایت کهریزک اتفاق نمی‌ افتاد. این را فقط به دولت آبادی نمی‌ گویم منظورم به توکلی هم هست که آن موقع به یاد دفاع از آزادی بیان نبود (2952506) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۴:۱۸:۴۱
به سخنان احمدی مقدم گوش دادین در سیما رییس پلیس کشور گفت قاضی پرونده رو با پول!!!!! عوض کردند!!!!!! و وقتی تعجب سید علی ضیا رو دید گفت بله با پول مرده رو زنده میکنند!!! آقای توکلی خوبه این مستندات رو به داد گاه ارایه بده (2956587) (alef-13)
 
میری رکاوندی شعبان
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۰۰:۰۶
رحمت خدا بر آن مادری که شیر پاک به تو داد اینها فکر می کنند دارای عصمت اند نظارت همگانی و انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر مخصوص دو قوه ی دیگر است. (2951939) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۱:۲۰
مشکل دقیقا همین است که برخی خود را با معصوم اشتباه گرفته اند و مابقی ملت را هم ... (2952251) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۰۶:۳۴
با تجترب و شناختی که هست احتمال میدم این مطالب و کامنتها باعث دلخوری و افزایش حکم بر پایه تشخیص اصرار و تکرار در مورد جرم بشه.
امیدوارم این کامنت را دادستان حمل بر توهین نکتد یک حدسه یک احتمال .
نمیدونم خود ایشون بگن که بیان این موضوع
را چطور میشه گفت که توهین و جرم محسوب نشه
به هر حال اقای دولت ابادی پیشنهاد میکنم سایت خبری انتقادی مختص قوه قضاییه بزنند تا هم به بقیه اموزش بدن هم خدای نکرده قوه قضاییه بر خلاف دو قوه دیگر شبهه نشه ننیشه انتقاد از ملایم تا تند کرد. یا الله (2951945) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۰۹:۵۱
خدا بخیر کنه فتحی نجفی بیکار بودی با اسم کامنت گذاشتی من جای تو ترس برم داشت (2951950) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۲۱:۵۴
حالا اگر اظهار نظر خوانندگان قیچی شود قوه قضاییه خیالش راحت می شود که دیگر همه مردم کلیه دستگاه قضا را پاک و بی عیب خواهند دید. مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید . مردم هم آنچه را می بینند باور می کنند. دست کم وقتی که سروکارشان با آن مورد خاص بیافتد (2951975) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۳۱:۴۶
در خبر قبل پیشنهاد خوبیه بود یعنی خود قوه قضاییه پیشقدم بشه و کامنتهای انتقادی مردم را در سایتهاش منتشر کنه، و باری از دوش اقای توکلی که نیت خیر بوده و برای پر کردن خلا مشهود و تو چشم در این زمینه بود و نیز برای حفظ و اعتلای نظام و پاک کردن دستگاهها از ناخالصیها و نیز احساس دموکراسی انقلاب در مردم و عدم سرخوردگیشون بود براورده کنه (2951994) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۰:۰۷
واقعا آفرین
امیدوارم سعادتمند باشی. در پنته حق (2952016) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۲:۳۵
مگه بده نظر مردم درباره خودشون بدونن؟ ولو نظر مردم اشتباه باشه مسئولین باید از نگاه مردم به عملکرد خود آگاه باشن. (2952021) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۱۹:۵۳:۴۹
سایت الف بهتر است اشتباهش را بپذیرد و از توجیه آن دست بردارد.ضمن اینکه روش این سایت فقط در مورد قوه قضائیه نیست هر چند فقط این قوه شاکی خصوصی شده است.
دوستان عزیز سایت الف:انتشار کامنت های توهین آمیز و بی پشتوانه منطق و بدون شواهد علمی منجر به نهادینه شدن این روش در بین مردم و فرو ریختن قبح آن می شود.بهتر است با پایبندی به قانون مردم را هم به پیروی از قانون ترغیب کنیم. (2952054) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۱۵:۵۸
دوست عزیز شما به وجود فساددر قوه قضاییه اعتقاددارید یا نه؟ وجدانا وجان بچه هات راستشو بگو (2952306) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۱۸:۱۱
چرا قوه قضاییه از بازکردن یک سایت جهت نظرات مردم اقدام نمی کند؟ (2952310) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۵:۰۰
فقط یک ضرب المثل در جواب شما:
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز های (2952329) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۳۸:۱۹
اینکه روئسای قبلی قوه قضائیه گقتن که ویرانه ای را تحویل گرفتن هم توجیه سایت الف بود؟؟؟
اینکه قوه قضائیه حتی تحمل کامنت های مردم در ذیل یک خبر رو نداره هم توجیه سایت الف هست؟؟؟؟
اینه حکومت عدل علی؟؟؟؟؟
راستی که ادمی رو که خودش رو به خواب زده نمی شه بیدارش کرد (2952488) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۲۹:۰۹
انتشار کامنت توهین امیز کدومه برادر من.
من تازه کلی شاکی ام که ۹۰% کامنت های من تایید نمیشه. حالا این اب باریکه رو هم بر نمی تابند بحث دیگه ایست. (2952685) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۲۹:۰۲
اینجوری که شما می فرمایی، بایداول یک آزمایشگاه تشخیص علمی گذاشته بشه اگه علمی بودن صحبتها تایید شد بعد مجاز به طرح انتقاد بشه.
به نظر شما این الگوی پیشنهادی در کدام کشور اجرا می شود که از آن بهره بگیریم؟ (2952894) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۱:۰۸
این پیشنهاد شما را خود مسئولین رعایت می کنند که انتضار رعایت آن از مردم را دارید یا این که اینها پشت تریبون به راحتی از افراد اسم برده و حتی حکم هم صادر می کنند؟!!! (2952897) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۰:۴۱
دوست عزیز مردم کجا حرف دلشان را بزنند کسی در مسجد منکری انجام میداد شخصی دید وتف برزمین انداخت شخص منکر کننده بلند شد وگفت بیشعور تف در خانه خدا می اندازی ومنکرخودش یادش رفت این داستان مولانا حکایت آدمهای امروزی است که فقط می خواهند دهان مردمی را ببندند که همیشه با جان ومال از این نظام دفاع کرده اند . (2953074) (alef-1)
 
معلم
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۴۲:۲۵
آقای عزیز ایراد ها وبویژه انتقادها. گفته وبیانات شفاهی؛ واز مقوله های اجتماعی هستند؛ و نه آزمایشگاهی که بشود علمی بودن ویا نبودن آنها را ؛از هم دیگر متمایز نمود. (2953150) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۱۹:۱۰
کامنت/ مقاله بسیار جالبی است. اغلب اوقات (عرض می کنم اغلب اوقات) خوانندگان الف در قالب کامنتها مطالبی را مطرح می کنند که نویسندگان باید نزد آنها شاگردی کنند. (2952105) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۱:۵۷
سایت الف رو بستند شما برید برید سایت "ب" رو بزنیم و الی اخر! (2952116) (alef-4)
 
کامران
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۷:۳۷
ما ایرانی ها یک اخلاق بد عموما داریم! طاقت شنیدن حرف مخالف مون رو اصلا نداریم! این مطلب اتفاقا خیلی هم بجا گفته شد. عبارت " ویرانه تحویل گرفتم" آن هم از نهادی که با عدالت و میزان سر و کار دارد اصلا درست نبود و لو اگر ویرانه باشد! در زمان حاضر چه قدر پیشرفت داشته؟ ...... (2952123) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۲۸:۴۷
یعنی الان ما کامنت بذاریم بر جرم اقای توکلی اضافه میشه؟؟ بهتر نیست شماره ملی بدیم بیایید خود ما را دستگیر و زندانی کنید؟ (2952126) (alef-4)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۰:۰۲
بعضی كامنتها واقعا مورد دارن؛ نه حالا این يكی ؛ ولی هر چيزی رو نبايد تاييد كرد (2952129) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۸:۲۲
از جمله کامنت خودتان که مورد دارد. موردش هم این است: زدن مهر بر دهان منتقد. از الف تعجب می کنم چرا کامنتهای مورد دار شمار را درج می کند؟ (2952428) (alef-13)
 
هما
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۰:۰۴:۰۰
چون باید آزادی بیان باشد چه مخالف چه موافق الف اگه چاپ نکنه مورد داره وگرنه که داره تعادل را انجام می ده در نشر افکار هر دو طرف مخالف و موافق (2955900) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۱۲:۵۶
قوه قضاییه یک سایت باز کند مخصوص کامنتهای خوانندگان. چه بسا برخی در شهرستانها اطلاعاتی داشته باشند که برای دست اندرکاران قوه قضاییه بسیار مفید باشد. آیا راهکاری هست که یک نفر بدون ترس و لرز بتواند مسایل شهرستانها را با نام بردن از یک یا چند قاضی و فعالیتهایش برای قوه قضاییه توضیح بدهد؟ در سایت الف که هرگز نمی توان چنین کاری کرد. پس قوه قضاییه دست به کار یک سایت شود تا معلوم گردد که در شهرستانها چه می گذرد. (2952437) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۳۱:۰۴
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر انکه هست گیرند.

یعنی خدا شاهده این شعر حکایت روزگار الان ماست. تقزیبا اکثر دولتمردان پاک ترین دولت تاریخ پرونده دارند و محکوم هم شدند بعد گیر دادن به این سایت (2952687) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۱۹:۵۶
موافق نبودن اکثریت با نظر شما نشانه چیست؟ (2952878) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۰۰:۲۷
همه چیز رو باید تایید کرد! اخه گناه ما چیه عوض اینکه تو کره و ژاپن و انگلیس و کانادا و.... به دنیا بیایم , تو این کشور به دنیا اومدیم که داعیه اسلام و عدل و پاکیشون گوش فلک رو کر کرده ولی از هر سوراخ سنبه ایش بوی فساد میاد ؟! گناه ما چیه که اقازاده نشدیم که از این همه فساد لذت ببریم و کیف کنیم؟ !!!!!! (2952931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۴۷:۳۲
از تو که گذشن ولی از من یاد بگیر فداکاریکن مثل من که تصمیم گرفتم اشنباه والدینم را تکرار نکنم و به قیم تجرد و بچه دار شدن تا در ایرانم بچه دار نشم.
راستی این کامنت مصداق سیاه نماییه از نظر اقایان. ولی (2953023) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۰:۲۵
از کوزه برون تراود هر چه در اوست . (2952130) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۳:۲۲
به امید روزهای بهتر برای ایرانمون ....... (2952135) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۴:۵۰
اما چندی بعد ظلمی به حول و قوه الهی باقی نخواهد ماند (2952139) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۱:۲۹
ولله که مسئولان باید خوشحال باشند که مردم سایت های داخلی را برای نوشتن کامنت و بیان اعتراض انتخاب می کنند.

اگر دغدغه پیرامون فیسبوک و شبکه های اجتماعی وجود دارد باید چه کرد؟!
راه آن اینست که داخل کشور و در شبکه ی اجتماعی داخل کشور فضا برای بیان نظرات فراهم شود...
خیلی خوب همین سایت های داخلی نمونه ی خوبی است برای جذب مخاطب ایرانی.

ایکاش صدای ما به گوش مسئولان قوه ی قضائیه برسد
دادستان محترم شما اگر این امکان را از ما بگیرید طبیعتا به سمت دیگر شبکه های اجتماعی هدایت می شویم ، این مصلحت نیست که مخاطب داخلی و اعتماد عمومی را با سخت گیری از بین ببرید ...

فضایی به وجود بیاورید که مخاطب ایرانی در شبکه های ایرانی و در سایت های ایرانی حرف اعتراض و حتی فحش و تندی خودش را بیان کند.

این رویا نیست اگر بگویم بستر سازی و تحمل باید به شکلی بالا برود که در گام های بعدی همین سایت های داخلی با راه اندازی شاخه زبان انگلیسی مخاطب خارجی را نیز جذب کنند (2952151) (alef-4)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۲:۰۴
و اما چندی بعد چی؟؟؟!!! این تعداد انگشت شمار رسانه های فابل اعتماد و قابل اتکا برای ارتباط مخاطبان با آنها نیز کم کم به بوته فراموشی سپرده خواهند شد و تماما آنانی که خواهان دریافت اخبار و گزارشات مبرا از سانسور و اعمال نظرها به طور یکجانبه مجذوب و فریفته رسانه های موجود در عرصه ماهواره ها و اینترنت و شبکه های اجتماعی و غیر از آن خواهند گردید کما اینکه متاسفانه به دلیل رویکرد نابخردانه رسانه ملی - صدا و سیما بالاخص طی سالهای اخیر هر روز بر شمار مخاطبان شبکه های رادیو و تلویزیونی ماهواره و اینترنت افزوده شده است و حالا اگر سایتی بسان سایت وزین " الف " هم به هر دلیل دچار نقصان و عدم تداوم خدمت رسانی خبری و حواشی آن به هموطنان گردد مسلما این حقیر سراپاتقصیر برای همیشه اتکا و اعتماد به رسانه های داخلی را به فراموشی خواهم سپرد و همانند بسیاری از دیگر هموطنان گرامی با هر چه رسانه داخلی است اعم از رادیو و تلویزیون و روزنامه و سایت و امثالهم خداحافظی خواهم کرد و بسیار هم بعید به نظر می رسد که در آینده در تصمیم و عزمم در این باره تغییر ایجاد گردد. والله اعلم. با سپاس - شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو (2952152) (alef-4)
 
م.م
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۲:۳۶
جای هیچ حرفی با مطلب جالبی که سایت گذاشته نمانده است (2952154) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۷:۰۴
بسیار عالی من هم موافقم
"اما چندی بعد چی؟!!!" (2952161) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۰:۵۹:۴۲
يك جعبه سيب بسيار عالي و خوب رادر نظر بگيريد ممكن است به مرور زمان چند تا از اين سيبها بگندد و فاسد شود مديريت هوشمند يعني اينكه شما ان چند سيب فاسد شده را از بقيه سيبها جدا بكني ، اگر كسي بگويد تعدادي از اين سيبها فاسد شده اند چيزي از ارزش. ان سيبهاي سالم كم نمي كند و كتمان وجود چند سيب فاسد موجب انتشار فساد به بقيه سيبها خواهد شد قضيه به همين سادگي است بايد از كسي كه وجود چند سيب فاسد را تذكر مي دهد تشكر كرد چون او دلش به حال كل جعبه ميسورد ما را چه شده است كه براي حوزه خود مقام قدسي و غير قابل انتقاد قائل ميشويم !!! بايد قبول كنيم قوه قضائيه هم ميتواند مثل يك جعبه سيب دچار فساد شود و معصوم نيست ضمن اينكه كشيدن ديوار معصوميت به دور اين قوه يا هر قوه ديگر ميتواند اثاري مثل انكار ان چند سيب گندي ه ايجاد كند (2952187) (alef-4)
 
معلم - بوشهر
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۶:۱۴
دادگاه همانگونه که از نامش پیداست ، ملجأ و پناهگاه ضعفا و مظلومین است . اگر مردم دردشان را به نماینده مجلس نگویند ، به چاه بگویند ؟ 8 سال است از بدهی ترین حقوقم محروم شده ام . آیا کسی هست به دادم برسد ؟
من سمع رجل ینادی یا للمسلم فلم یجبه فلیس بمسلم (2952191) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۷:۳۷
اینها نظرات مردم حالا چه کسی خوشش بیاد چه بدش بیاد ! انتقاد از دولت ازاد هر کسی هر حرفی بخواد میزنه !!! ولی انتقاد از قوه قضاییه ممنوع ؟؟؟ (2952192) (alef-4)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۱۹:۱۳
من اصلا نمی دونستم این کامنت هایی که می گفتن توهین آمیز بوده چی بودن. الان فهمیدم و می خوام این سوال رو از مسیولین بپرسم:

اگه عده ای از مردم نسبت به شما بدگمان باشن ولی نتونن این بدگمانیشون رو به اطلاع شما برسونن اون موقع شما هم نمی فهمید مردم در موردتون چی فکر می کنن و نمی تونید از خودتون دفاع کنید. در واقع اگه سایت الف این جور نظرها رو منتشر نکنه بیشتر به خود شما ظلم کرده چون حق دفاع کردن رو ازتون گرفته. من که خودم ترجیح میدم اگه کسی درموردم فکر اشتباهی می کنه بهم بگه تا اگه سو تفاهمی پیش اومده برطرفش کنم تا اینکه بذارم پیش خودش در موردم فکرای غلطی بکنه و این فکراش رو با بقیه هم در میون بذاره و یک کلاغ چهل کلاغ بشه. اون موقع برای کی بد میشه؟ برای من یا برای اونی که فکر بد کرده؟ (2952211) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۱:۳۰
شاید دفاعی وجود ندارد... (2953339) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۴:۲۸:۰۶
درسته ولی شما روحیات این آقایون را نمی شناسید. دوست ندارند ایرادی گرفته شود. (2956611) (alef-13)
 
جلال گلپایگانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۳۱:۴۴
متاسفانه جناب توکلی جایگاه خود را به عنوان نماینده مجلس و تصویب کننده قوانین بد و نا کارامد مورد استناد محاکم قضایی فراموش کرده اند لزومی به التماس به مسولین قضایی برای تغییر نگرش و دید پدرانه و .... نیست با تصویب قوانین درست باید جلوی محدود کردن آزادی بیان را گرفت شما آمدی یک قانون نا کارامد تصویب کردی بعد گیر میدی به قاضی که چرا با استناد به قانون مصوب مجلس کسی را محکوم کرده خوب عقل سلیم حکم میکنه قوانین مطبوعاتی و ... در حوزه رسانه و آزادی بیان اصلاح بشه . کشور را که نمی شه با توصیه اخلاقی به دادگستری و قضات اداره کرد قانون درست اجازه برداشت های نادرست توسط هر مرجعی را ملغی خواهد کرد . یا حق (2952233) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۱:۵۱:۵۷
آقای دادستان محترم که قوه قضا را معصوم می دانی.
تو اون فیلم احمدی نژاد که تو مجلس پخش شد یه بنده خدایی ادعا می کرد سران دو قوه تو مشتشن و رشوه می خواست. اگه راست می گفت که تکلیف مشخصه و اگه دروغ می گفت چه برخوردی باهاش کردید؟
این جزو خاطه هایی هستش که هر چقدر که سانسور کنید هیچوقت از ذهن من پاک نمیشه. (2952264) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۰۰:۲۱
مسولین خبر از فضای مجازی گویا ندارند با این بر خورد ها آتش فضاهای مجازی را شعله ور تر میکنید ..... (2952287) (alef-1)
 
Maarouf
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۰۳:۳۸
این را بپذیرید کە یک روزی آقای مرتضوی با قاطعیت در این پست تصمیم میگرفت کە چە چیز توهین است و چە مطلب توهین نیست.
همین اقای مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی رسید و اکنون از سوی همین قوە قضائیە متهم است. (2952292) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۱۳:۱۶
از صحبهای دادستان محترم متاسف ومتاثر شدم....زیرا ایشان بهتراز هرکس از فساددرقوه قضاییه حتی کمش خبردارند ..اگرایشان مدعی خلاف عرایض حقر هستند کافیست به دادگستریهای مراجعه نمایند تا متوجه فساد شوند....دیداردرپیشگاه عدل الهی...البته اگر به ان اعتقاد داشته باشند (2952303) (alef-1)
 
روح اللله
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۱۷:۰۵
آینه چون نقش تو بنمود راست

خود را تغییر بده تا فرصت بر جاست (2952309) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۲:۳۰
-- ميكم اكر خداي نكرده سايت الف بسته شد ،حرف مون كجا بزنيم ،نظر مون به كي بگيم ؟
-- به سايت " ب "
--- خب اونم دوام نمياره !
-- مجبوري به سايت " پ" بگي !
-- اونم ميشه مثل دوتاي اولي !
--- پس بايد بري سراغ سايت " ت "
-- اونم مثل بقيه !
-- خب مجبوري بري جلو تا برسي به سايت " ي "
--- خب اونم مثل بقيه !! اما چندي بعد چي ؟؟ !!
--- والله ديكه به نظرم زبونم لال ،زبونم لال خدا اون روز و اون ساعت نياره ،! گوش شيطون كر ،
مجبوري بري سراغ " بي بي سي " و " صداي شيطان بزرگ " و اتاق خبر " من و تو !! تا نظراتي
كه نتونسي اين ور آب بگي از زبان آن ور آبي ها بشنوي ،آن هم با يك كلاغ و چهل كلاغ و آب و تاب و آسمان و ريسمان بافتن آن ها !! ........دروغ كه نميگم قربونتم ! دعا گوتم ! دست بوستم ! !!! (2952324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۶:۲۱
یکدفعه بگید ملت همه لالمونی بگیرن ظریف را هم بفرستید بره هرجا سوال از ازادی بیان و عقیده شد بگه در ایران هیچکس به خاطر بیان نظراتش به زندان نمیره!! (2952334) (alef-1)
 
آرشام
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۰:۵۳
آفرين بر سايت الف و آقاي توكلي، همين راه را ادامه دهيد كه مردم اين راه را انتخاب كرده اند. (2952345) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۵:۴۲
دادستان محترم
تنها بی نقص حضرت باری تعالی است و اگر شما هم خود را بی نقص می دانید که حرفی برای گفتن ندارم.
بنابراین باید از شنیدن نقایص آن قوه خوشحال باشید و به فکر ترقی آن قوه باشید تا مردم در محاکم و کوچه و خیابان ذکر خیر آن قوه را نمایند و نه برعکس. (2952357) (alef-13)
 
اسدي
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۶:۱۱
دادگستري نمك محسوب ميشه نبايد خراب بشه واي به روزي كه نمك خراب شه درصد كم فساد در دستگاه قضائي هم ويرانگر خواهد بود با انتقاد سازنده جلو خراب شدن گرفته خواهد شد (2952360) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۳۸:۴۹
دادستان یعنی کسی که داد مردم را میستاند این سایت ومدیرمسئولش وکامنت نویسان که در حق مردم ظلمی نکردند (2952367) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۰۳:۴۱
وظیفه دادستان تو ایران با بقیه جاهای دنیا فرق میکنه! (2952940) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۲:۵۸:۳۷
ایشون بهتره یه سری به سایتهای ضد انقلاب با این حواشی که تولید کرده بزند (2952407) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۴۰:۱۷
عزیز من نمیشه که صرف درج خبر در سایت ضد انقلاب ، حقایق رو نگفت !! (2952826) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۰:۱۴
قربون این ازادی بیان برم !
یعنی میگن همه باید همون چیزی رو بگن که ما خوشمون بیاد !
همگی جمع بشید از ما تعریف کنید که ما مجبور به اصلاح خودمون یا اطرافیانمون نباشیم !
اگه انتقاد و پیشنهاد نباشه پس چجوری میخایید خودتون رو اصلاح کنید؟؟؟
نکنه واقعا فکر کردید امام معصوم هستید؟؟
(2952409) (alef-13)
 
بی نظر
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۲:۴۳
پیشنهاد می کنم اقای دولت ابادی در انتخابات مجلس خو را محک بزند و ببیند در برابر افرادی مثل اقای توکلی چقدر رای می اورد. یعنی رای مردم. ایا مردم او را منتصب میکنند؟

بهتر است قوه قضاییه و دادستان محترم به جای پرداختن به این گونه مسایل ، نقش مدعی العموم خود را به نحو احسن ایفا کند و به دنبال مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و اجرای منویات مقام معظم رهبری باشد تا امیدواری جامعه و مردم به قوه قضاییه بازگردد. (2952415) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۰۷:۲۹
به نظر من ما نیاز به توسعه حقوقی و قضایی داریم. احکام قضایی ما هنوز فضای ارتباطات و رسانه را درک نکرده است. (2952427) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۱۶:۴۳
چرا دادستان تهران با این بیانات برای رسانه های ضدنظام و انقلاب خوراک تبلیغاتی فراهم میکند؟ (2952441) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۴۳:۴۳
من فکر میکنم با این چند خبر و کامنتهای اخیر، که روال معمولی خبررسانیه بعد از یک حکم قضایی و واکنش دادستان و متهم، با شناختی که از مصاحبه ها از دادستان دارم احتمالا برداشتش به اشتباه اصرار الف بر ادامه جرم و سرکشی و شاخ و شانه کشیدن میدونه و چون فکر میکنند اگر زندان لغو شود کوتاه امدنه و برای اینکه نشون بدن جدین زندانتون را بیشتر کنند.
در صورتیکه در همین افغانستان تلویزیون نشون میده بعد حکم دادگاه خبرنگار تلویزیون میره و معترض به حکم راحت به قاضی و رایش اعتراض میکنه قاضی هم از حکمش دفاع میکنه بعد هم میرد نقد رای دادگاه و میشه و اصلا کسی هم برداشت تضعیف و توهین نمیگنه
این تفسیره منه مثل اکثر رسانه ها نه نقد نه بهتان ممکنه غلط بشه دادستان اگر احساس میکنه غلطه جوابیه میده نه این که برداشت توهین کنه و حکم زندان (2952498) (alef-1)
 
sam
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۴۸:۱۲
جناب آقای دکتر دولت آبادی دادستان محترم و معزز
با سلام و احترام
بنده در الف کامنت می گذارم چون عاشق ولایت و کشورم هستم و حتی اگر از قیافه بسیاری از مسئولان ریاکار و دروغگو هم خوشم نیاید ذره ای حاضر نیستم بر علیه آنها در سایت های کثیف اجنبی و جاسوسی از جمله فیس بوک، توییتر و نیز بی بی سی حقه باز و روباه صفت کامنت بگذارم، چون این کار را نهایت بی شرمی و خیانت به دین و کشورم می دانم،پس از شما استدعا دارم که به جای تحدید سایت هایی همچون الف، به پشتیبانی و حمایت از آن همت بگمارید، زیرا یکی از مجراهایی که می توان نظرات مردم را در آن جویا شد، همین سایت هاست.
با تشکر - زنده بادایران (2952508) (alef-1)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۴۹:۰۴
بخدای احد و واحد در پرونده به من ظلم شده و من انان را به خدا سپرده ام اقای دولت ابادی (2952512) (alef-1)
 
بهرام
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۵۱:۵۵
اگر قوه قضائی بتواندثابت کند که هیچ تفاوتی بین آقازاده‌ها و افراد عادی قائل نمی شوند انوقت است مردم به قتدار این دستگاه باور خواهند داشت . (2952525) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۲۳:۵۸:۱۸
سعی می کنم چسبی به دهنم بزنم............... (2952542) (alef-1)
 
نجفی جانبازوروزنامه نگار لرستانی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۰۲:۵۳
باسلام به اهالی خیرخواه الف به عنوان یک جانباز جنگ تحمیلی،مدرس روزنامه نگاری ونویسنده ارزشی ،ولایت مدار ازجسارت ورعایت واقعی قانون توسط الف دفاع وخواهشی از آنان دارم 30آبان 3سال پیش ساعت هفت صبح درمسیر رفتن به اداره ام مورد هجوم چهار ناشناس مزدور در خرم آباد در داخل خودروم قرارگرفتم ونزدیک به سی ضربه چاقو ،دشنه ،قمه وتیزبرسروصورت وبدنم را نابود وبه کما رفتم ومردم یک کوچه مرا بیمارستان بردند وپول بستریم را هم بیمارستان دولتی کامل گرفتند 3سال از آن ماجرا می گذرد واگر نامم رادر اینترنت سرج کنید متوجه عمق فاجعه خواهید شد تا الان 3تا دادیار پرونده ام ارتقائ گرفته یا جابجا شده اند چندین بار در مطبوعات ویا نامه وملاقات حضوری با مدیرکل ودادستان خرم آباد پیگیر پرونده شده ام با تلاش خانواده وپرسنل زحمت کش نیروی انتظامی استان تعدادی از متهمان شناسایی ودسگیر شدند وسپس آزاد شان کردند وهم آنهادر تهران دزدی کردند وبانیروهای امنیتی درگیری مسلحانه ایجاد کردند وهر بار دست به جنایتی میزنند .رسیدگی قضایی به من جانباز ، بسیجی ، روزنامه نگار نمیشه بعددر همان زمان 2نفر که از جوانی درتهران قصد سرقت گوشیش را داشتند وفیلمش در شبکه های اجتماعی پخش شد اعدام شدند ، الف جان ببینید فاصله عدالت از تهران تا لرستان چقدره !؟اگر امثال من روزنامه نگار که بر اثر آن سی ضربه چاقو دست وپای چپم را دارم از دست میدهم وسروصورت از ریخت افتاده سکوت کرده ایم بخاطر ، حفظ آبروی نظام که ثمره خون گلگون شهدا وجانبازان است وولایت مداریمان ،ووجود آزاداندیشان نماینده مانند احمد توکلی ومطهری هاست ومی خواهیم دشمنان از مسایل این چنینی سو استفاده نکنند ولی قوه محترم بعد نیست به پرونده ما دست نوازشی بکشد ، وچهار فرزندم وخانواده ومردم را به آرامش برساند ،حکمی صادر کند، برادران عزیزم با زور نمی شود جلوی زبان افکار عمومی را گرفت آن هم در عصر ارتباطات ونانو تکنوللوژی
مسئولین محترم قوه مذکور باید خود را در خدمت مردم بدانند ، با بستن سایت ورسانه های دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی وصورت مسله پاک می شود ،مسله امنیت وعدالت به گفته خودتان از نان شب واجب تر است ،دورود خدا براحمد توکلی ؤآنان که در راه اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قلم می زنند وآخر قوه محترم خود شکن آیینه شکستن خطاست ! (2952548) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۱۱:۵۳
قضیه پیچیده نیست .
برخورد با آقای توکلی به خاطر نشر کامنت های محترمانه اما انتقادی مخاطبانش از قوه قضاییه یک امر آشکار است.به قدری غیر قابل توجیه و غیر قابل هضم است که در بیان نمی گنجدو فوق العاده وجهه آزادی بیان در ایران را مخدوش می کند. (2952562) (alef-1)
 
مــردم
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۱۲:۰۲
سلام،اگرتوهین محسوب نمی شودلطفأبه این پرسش حقوقی ،یک پاسخ ساده بدهید؛
آیافقط مطالبی که اشاره به قوه قضاییه ودست اندرکارانِ این دستگاه داردزیر ذره بینِ توهین یابی قرارمی گیرد؟! (2952563) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۰:۵۱
خیالت راحت تو به روحانی و دولتش هر چی بگی هیشکس باهات کاری نداره (2954158) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۲۹:۰۲
به رییس جمهور فعلی اهانت میشود .انواع نسبتهای ناروا را در مجلس واززبان بعضی بزرگان !!!نسبت به ایشان ودولت میشنویم .ازطریق دلواپسان وسمپاتهاشون کاریکاتورهای زشت وتوهین آمیز علیه دولت پخش میشود.جزوات علیه مذاکرات واتهامات علیه دولت درجمکران پخش میشود.و....دستگاه قضا ومدعی العموم چه برخورد قاطعانه ای کرده که این جو مسموم را بشکند.آنهم درسال همدلی وهمزبانی.اما اعتراض مردم به روند کارها توهین تلقی میشود.توصیه به مسؤلان دارم.لطفا نامه امام علی ع به مالک اشتر راهرروز بخوانند. (2952599) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۲۹:۵۳
دوستداران نظام به سایت الف می آیندواگرکامنتی ازسردردمی گذارندبه علت علاقه وگاه نگرانی هایشان برای نظام است حتی یک منشی دادگاه می تواندآسیب روحی ومادی غیرقابل جبرانی به کسی بزندوچون سایت قوه قضاییه بسته است به سایتی مراجعه می کندوکامنت می گذاردبه امیداینکه کسی به کارش رسیدگی کند آقای توکلی فقط کامنت هارادرسایت شان منتشرکردندکه البته از20تاکامنت یکی منتشر شده است خب آقای توکلی چه گناهی دراین جریان دارندکه می خواهندصدای مردم شنیده شود؟درودبه آقای توکلی که نظرشان خیراست بااینکه به ندرت نظری ازبنده رامنتشرکرده اند. (2952601) (alef-1)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۰:۴۵:۳۶
دکتر جان با قدرت به کارت ادامه بده که ما مردم مثل کوه پشتت هستیم اونی که برگ برنده ی شماست پشتوانه ی مردمیته یا حق. (2952626) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۳۸:۵۰
به نظر من جامعه ما در تحمل نقد هنوز به ظرفیت لازم نرسیده است . من با اینکه می گویند نقد باید سازنده باشد مخالفم . نقاد نقد می کند یا درست یا غلط و نقد شونده بادید خود را بسنجد که چقدر آن نقد در موردش مصداق دارد . وقتی دائما می گوییم نقد باید سازنده باشد و لابد سازنده بودنش را هم باید نقد شونده تشخیص دهد که قدرت هم در دست اوست ، نقض غرض می شود و مانند این است که بگوییم اصلا ما را نقد نکنید . بله توهین بد است ، بد اخلاقی بد است ولی نباید هر حرفی را به دلیل اینکه به یک کسی بر می خورد توهین دانست . اگر مردم احساس کنند در مورد گفتن عیب مسئولین مورد تعقیب واقع می شوند ، بسیاری از انتقادهای وارد هم گفته نخواهد شد و آن وقت دودش به چشم نظام می رود . ولی اگر انتقادها را تحمل کنیم (بدون فحاشی ) در کنار مواردی که انتقادها وارد نیست ، انتقادهای وارد هم گفته و شنیده می شود و این قدم اول اصلاح است . مسئولان هم برای فکر مردم ارزش قائل باشند و انتقاد نا وارد را جواب بدهند تا ذهنها روشن بشود و انتقاد وارد را هم مخلصانه بپذیرند . (2952697) (alef-1)
 
یکان
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۴۹:۳۳
"انتظار هر شهروند در قلمروی حکومت اسلامی" ...!!!
مردم به جمهوری اسلامی رای داده اند نه حکومت اسلامی!
حکومت اسلامی را در عراق و سوریه داریم می بینیم!

(2952704) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۵۴:۳۲
آقای دادستانی! مردم دارند زیر فشارها له می شوند آیا شما روزنه ای برای یک آه کشیدن گذاشته اید؟ چرا دوست ندارید صدای مردم به گوش مسؤلان خواب برسد؟ رهبری چندسال پیش از شبیخون و قتل عام فرهنگی نام بردند، آیا شما فساد و فحشا و رشوه و طلاق ها و روند کاهش جمعیت را که نتیجه آن است نمی بینید؟ مردم الآن فساد بانکی را در قالب بانکداری بدون.ربا می بینند، کجا باید انتقاد خود را به گوش مسؤلان برسانند که قانون بانکی بدون ربا کلاه شرعی بر سر اسلام است.ما الآن بزرگترین کشور رباخوار با بالاتزین نرخ طلاق و بالاترین سرانه اسکناس در دنیا هستیم. آیا این ها درد نیست ؟ آیا این درد نیست که دولت مملکت را با تورم یعنی پول چاپ بگرداند؟ تا کی می شود این کار را ادامه داد؟ تا کی می خواهید خواب باشید و سیاست سکوت حاکم باشد؟ آقای دادستان بکذارید روزنه ای باز باشد و مردم صدای خود را بگوش مسؤلان برسانند. مردم دشمن نیستند. (2952714) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۲:۲۲:۲۴
قدسی سازی اشخاص یا قوا عین ظلم به آنها ومردم مظلوم است اجازه بدهید حداقل مردم حرفشان را بزنند (2952731) (alef-1)
 
ali
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۶:۲۲:۳۲
مگم که: این مرتضوی که بازداشت شد ، دلیلش مسائل مالی بود. خوب این مرتضوی قاضی هم بود، قاضی ای که فساد مالی داشت ودر راس هم بود، چرا گروه تحقیق و تفحصی راه ننداختن بررسی بشه ببین زمانی که رای صادر می کرد و این رای ها با آبرو وحیثیت و جان و مال مردم سر وکار داشت آیا اونجا هم رشوه ای گرفته تا رای رو عوض کنه یا نه. (2952774) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۶:۲۶:۵۸
الف رسانه ایی اصولگراست و نه اصلاح طلب! (2952775) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۶:۳۹:۳۹
حالا که به شما گیر داده اند صدایتان در آمده است؟ اون وقتی که مردم در بی عدالتی صدایشان به جایی نمی رسد چرا اظهار نظر نمی کردید؟ (2952779) (alef-1)
 
پیراسته فر
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۶:۴۶:۱۳
به مصاحبه سرداراحمدی مقدم (رئیس سابق نیروی انتظامی)که دربرنامه شبکه1دقت کنید:
سرداراحمدی مقدم درباره اختلاس "شرکت سرمایه گذاری قدر" که اززیرمجموعه نیروی انتظامی بوده می گوید:
پرونده را بردیم به مرجع قضایی دادیم، دیدیم اعمال نفوذ کردند. قاضی وسط پرونده رفت کنار. به مجلس رفتند و وکیل گرفتند و به ما هم گفتند اگر با ما در بیفتی ما خودمان را هم با تو می کشیم پایین وآبرویت رامی بریم
گفتیم حالا که تهدید می کنی "بلغ ما بلغ" دنبال می کنیم. من از دادگاه ها ناامید شده بودم. رفتم سراغ آقای آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حاج آقای خلفی هم تشریف داشتند.
ایشان نامه من را خواندو گفت مگر می شود در وسط پرونده قاضی را انتقال داد؟ طبق قانون، هنگام رسیدگی قاضی قابل انتقال یا انفصال نیست. باید این پرونده را با قاضی ویژه اداره کرد. دستور دادند پرونده از مسیر عادی به دادسرای نظامی برود. قاضی و وبازپرس ویژه منصوب شد
وقتی مجری می پرسد:
یعنی آنها (متهمان) اینقدر قدرتمندند و قاضی را جابجا کردند؟

احمدی مقدم: پول معجزه می کند. می روند با پول کار می کنند. (2952782) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۶:۴۹:۳۳
بابا بيخيال
ميگن آدمها در شرايط بحراني خودشونو نشون ميدن

اقاي الف توكلي به قانون تمكين كن و اينقدر دست و پا نزن
باشه شما موافق آزادي بيان هستي (2952783) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۱۱:۴۳
بسیار جمله های قشنگ و زیبایی نویسند گفته است . جانا سخن از دل ما می گویی (2952797) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۱۹:۱۳
همین کارا رو میکنن مردم کلا دنبال مطالب و برنامه های اونوری میرن
همیشه از جانب مردم حرف میزنن و تصمیم میگیرن خود جوش میشن
الف منتشر کن (2952805) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۳۲:۴۸
نظر با تهمت فرق دارد کسی که از نظر دیگران ناراحت و برآشفته می شود در خود بنگرد (2952818) (alef-1)
 
یزدان
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۳۸:۴۸
از موضع زور حرف زدن کار حکومت های متزلزل است . (2952824) (alef-1)
 
سهند
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۷:۴۷:۱۱
مردمي كه نمي توانند در سايت هاي داخلي درد دلشان را بگويند سراغ شبكه هاي اجتماعي خارجي مثل فيس بوك و وايبر و غيره ميروند. آين جناب دادستان دچار خود خدا بيني شده و عادت كرده با سرنوشت مردم بازي كند نمي داند كه ديگر در عصر اطلاعات جلوي ارتباط و اظهار نظر مردم را نمي توان گرفت. (2952837) (alef-1)
 
آزاد
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۰۶:۴۸
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که . . . (2952864) (alef-13)
 
کمال از تهران
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۱۲:۳۸
اولا این مطالب خاضر چون مربوط به شخص دکتر توکلی است بطور مستمر دارد منتشر میشود . آیا اگر همین بلاها سر فرد دیگری می آمد باز هم سایت الف کامنت ها را منتشر میکرد ....
ثانیا مشکل بزرگتر این است که که یک موجودیتی تحت عنوان " نظام " دائما در حال تلاش برای حفظ خود است . این موجود هر روش و مدلی را که او را حفظ کند قبول دارد و لاغیر. بنابر این در مبحث آزادی اندیشه ، اصول و مرام های اخلاقی و ارزشی منبعث از دین مبین اسلام و یا حتی اصول ناشی از فقه و نیز قوانین بین المللل و یا اصول دمکراسی تنها آن بخش از اصول و قوانین را اجرا میکند که منجر به حفظ خود شود و لاغیر. هر حرکتی در جامعه از این دیدگاه تفسیر میشود . این زاویه بسته منجر به خیلی تصمیمات و اتخاذ روشها شده است که عواقب آن سنجیده نشده و در نتیجه جامعه و مردم آن الان درگیر عواقب برخی تصمیمات و سوئ مدیریتهای ناشی از آن هستند. بطور مثال تعریف قوه قضاییه از آزادی مدنی چیست ؟ چگونه حقی که مردم بر گردن سردمداران خود دارند ادا میشود ؟ راهکار این " نظام " برای مردمسالاری دینی چیست ؟ کجا صدای مردم شنیده و پذیرفته میشود.
مثال دیگر این " نطام " تصمیماتی را اخذ میکند که در زندگی خصوصی تک تک آحاد مردم ایران تاثیر گذار است ، در چنین مواردی کجابا همین مردم مشورت میشود ؟
مثال سوم هیچ کس از ارزشهای گرانقدر سپاه در کشور نمیتواند چشم پوشی کند ، اما در اثر تصمیماتی همین نیروی " مردمی " به سمت اقتصاد و تامین بودجه های خاص خود میرود . نقش های کوچک اقتصادی کم کم به حضور جدی در تمامی لایه های اقتصاد تبدیل میشود بنحویکه الان این نیروی " مردمی " که هم پول دارد و هم اسلحه ، در هیچ کجای اقتصاد چه خرد و چه کلان غایب نیست و حضور جدی و تصمیم گیرنده دارد . این یعنی قدرتی که ایدئولوژی خاص و دیدگاه خاص دارد ، پول هم دارد ، مسیر اقتصاد کشور را به سمت و سوی خاص هدایت میکند ...همین کافی است تا نشان داده شود که اقتصاد در دست نیروی نظامی مسلح یعنی فساد .
گرامی ترین انسانها در دین ما با تقواترین آنها هستند . بخشی از زیر فصلهای تقوا صداقت و پاک دستی است ، وقتی قدرت و پول در یکجا جمع شود ، نفوذ و تاثیر گذاری آن بخش بالا میرود، و ساختارها در برابر آن نمیتوانند به نوعی دمکراتیک عمل کنند ف پس راه فساد باز میشود .
مثال چهارم سالها پیش در سفر مبارک مقام معظم رهبری به کرمان یا شاید هم شیراز بود که اشاره به انتقاد از رهبری کردند ( نقل به مضمون ) و فرمودن شما حق دارید که از من هم انتقاد کنید ...راستی کسی راهی دارد در این زمینه بلد است تا درد دل مردم را به گوش ایشان برساند . اصلا ما که عاشق ایشان هستیم و امر به فرمان ...اما همین مثال را هم میتوان مبنایی قرار داد مبنی بر اینکه وقتی ولی فقیه جامعه حکم صار میفرمایند بر انتقاد از خود ، چگونه است که همین " نظام " فرمان رهبر خود را هم بر نمی تابد.
مثال پنجم وضعیت موضوعی گیری ها در برابر گروه مذاکره کننده هسته در داخل کشور است . وقتی به صراحت رهبری اشاره دارند : این مباحث دقیقا تحت نظر و مدیریت ایشان هدایت میشود .... این افراد سربازان نظام هستند و ....جملاتی امثال آن ...چگونه است که گروهی تند رو که اتفاقا سوابقشان هم معلوم است ( چه به لحاظ گرایش ، چه به لحاظ آبشخور آموزشی و ... ) به فرمایشات رهبری پشت کرده و هرچه دلشان میخواهد میگویند و میکنند . منظور من ابراز نظر نیست ، که البته آن هم اصولی دارد ، بلکه اعمالی است انجام میدهند . در قالب طرح هایی تحت عنوان بصیرت و یا .... گروهی جوان را گرد آورده و دیدگاهی خاص و بسیته را به آنها تزریق کرده و از آنان برای ایجاد چالشهای خاص در کشور بهره میبرند.

حال باید پرسید که این " نظام " کیست که هر موقع دلش میخواد به برخی اصول و ارزشهای دینی و نیز قوانین کشور وقع می نهد و هر موقع دلش خواست از این کار سرباز میزند ؟ چگونه یک مجموعه که خود را حاکم ناشی از رای مردم میداند ...راهی را برای مشورت گرفتن از خود همان مردم باز نمیکند ؟
سوال بعدی آمار مسایل و اسیب های اجتماعی واقعی و کارشناسانه چه تصویری از کشور ما نشان میدهد ؟ چرا این آمار در جامعه منتشر نمیشود ؟ چطور میتوان این همه فقر در حال گسترش و نیز تبعات منفی ناشی از آن را نادیده گرفت و دم از عدالت و مدیریت و اصول و ارزشهای دین اسلام زد؟
مبنا و راهکار بررسی نظر مردم در باره کل این " نظام " چیست و کدام است ؟ بعد از 36 سال ایا وقت آن نرسیده است که اندکی این " نظام " گزینه های دیگری هم به مردم خود بدهد. (2952871) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۶:۲۰
عالی بود ولی روحت شاد و یاد ونامت گرامی (2953041) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۵۶:۰۰
جناب توکلی با سلام..کامنت این هموطن رو برای دادگاه با خودتان ببرید و برایشان بخوانید و جوابش رو هم بخواهید یعنی تعجب میکنم که هیچ راه حلی رو نمی پذیرند و فقط دنبال این هستند تا همه سکوت کنند و بگویند اوضاع خوبه،؟وقتی می توان با راههای مختلف مشکل رو حل کرد که مردم راضی بشن و عقده ها و کینه ها انبار نشه چرا سر پوش گذاشتن رو انتخاب کرده اند ؟
....آب با این همه لطافت و آرام بخشی وقتی به جوش آید سوزاننده و وقتی بخار کند انفجار رخ می دهد چرا از تجربه ها نمی اموزند؟ (2953180) (alef-1)
 
Muny Mihra
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۳۸:۴۶
آیا آقای توکلی و همکارانشان در مجلس - به عنوان نماینده ملت - در ایجاد این گونه نظرات و اعمال آنها بدون تقصیرند؟
آیا واقعا و منصفانه کسی را ( شاکی یا متشاکی) می شناسید که کارش به قوه قضائیه افتاده و از آنچه در آن دوران گذشت به نیکی و عدالت یاد کند.
و آیا نمایندگان ملت در مجلس هرگز تا به امروز گامی در پاسخگو کردن قوه قضائیه به این برداشت ها و رسیدگی ها برداشته اند؟
جناب آقای توکلی ، آیا وجدانا تا به امروز خودتان از قوه قضائیه درخواست نامشروعی مطابق قوانین نداشته اید ؟ امروز همین قاعده به خود شما تسری یافته. خواسته اند که شما ساکت شوید .
آزادی بیان و اندیشه حقی مطلق در انسانیت است . حقی که خدواند صراحتا آنرا در قرآن نیز اعلام کرده و البته تبعات نیک و زشت آنرا نیز تذکر داده.
آیا در مقام نمایندگی مردم ، شما در حراست از این حق انسانی چه گامی برداشته اید؟
تبعا، همین کوتاهی شما امروز بدینجا میرسد که اگر شما در قبال مجازاتی ( روا و ناروا) حتی آخ هم بگوئید دادستان محترم می فرمایند که : بعدا حسابت را خواهم رسید و اگر امروز نماینده ای ، دو سال دیگر ....

و آخرین نقد اینکه : آیا شما و نمایندگان به عنوان قوه مقننه اینقدر جرات ندارید که به قوه قضائیه بگوئید آن قانونی که تو اجرا میکنید من مصوب کرده ام و این برداشت و نظرت از مصوبه من ناروا است ؟
و بیاد داشته باشید محدودیت های اعمال شده فقط منحصر به بیان نیست . امروز شما از نظر قوه قضائیه در موارد زیادی حتی مجاز به دیدن و شنیدن ( نه تماشا و گوش کردن ) و نوشتن هم نیستید. حتی در بسیار موارد صراحتا افراد را از فکر کردن منع میکنند و خود شما هم در این رفتار شریک بوده اید ( چقدر در طرد افرا عنوان کرده اید ... فلانی و همفکرانشن .... )

آقای توکلی ، به عنوان کسی که هرگز شمارا به عنوان نماینده واقعی مردم قبول نداشته ام میگویم تا دیر نشده و شما و نمایندگان بجنبید که فردا دیر است.
میدانم شاید نشر این نظر دوباره آقای دادستان را بر آشفته کند. و لی این نوشته فقط بدین معنی است : از شما و نمایندگان انتظار میرود و الا آن آقایان را مردم نیاورده اند و انتظاری از آنها هم نمیرود. (2952904) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۷:۱۵
ممنون از اینکه زبان ما بودید (2953322) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۸:۴۸:۱۶
انتشار كامنت ها و بوي‍ژه اظهارات اخير دادستان واقعيت تاسف بار تري را آشكار كرد و آن سطح جرم انگاري مسوولان امر است كه تنها چيزي كه مي توان از آن احراز كرد عدم كفايت آنان براي چنين مسووليت هاي خطير است. اگر كارهاي بزرگ به افراد بزرگ سپرده نشود همه چيز برباد خواهد رفت. (2952915) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۱۸:۱۵
برادر دینی اگر حرفی زدند ناراحت شدید خوب شما هم جواب بدهید مکلف هستند جواب شما را درج کنند. نشنیدید در دروازه را میشود بست ولی دهان مردم را نمیشود (2952970) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۲۹:۳۲
در طول 13 سال از نزدیک شاهد 3 پرونده ی قضائی بودم !
یکی 3 سال طول کشید و ....
یکی هم 12 سال و با حکمی که صادر شده هنوز پرونده ادامه دارد .........
یکی هم قصه اش مثنوی هفتاد من کاغذ می شود
جدای از حواشی و رشوه بگیری از درب کلانتری گرفته تا .....در هیچ کدام نشانی از عدالت مشاهده نشد...
با این اوصاف من شهروند چه چیز را باید باور کنم.......دم خروس را یا قسم حضرت عباس مسئولین قوه ی محترم قضا را. (2952989) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۵:۲۲
جناب آقاي دادستان لطفا" با تامل وبردباري وبادر نظرگرفتن خدائي كه بالا سرماست تصميم بگيرتا در روز قيامت رو سفيد باشي (2952995) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۴۱:۱۶
سوال ساده:
آیا ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای اون جرائم کافی بود؟ (2953007) (alef-1)
 
سیدعلی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۴۷:۱۰
بنام حقیقت

بترسیم از زمانی که آیینه شکستن یجای رفع نقیصه ارزش بشه.

مطمئن باشیم که دیگر آنگه نه تاکی خواهد ماند و نه تاک نشان. (2953022) (alef-1)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۹:۵۸:۳۳
ما ديگه دچار خود سانسوري شديم چون مي ترسيم اين حداقل آزادي بيان هم از ما گرفته شود !!! (2953043) (alef-1)
 
ذوالفقاری
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۰۶:۱۰
احسنت به الف. این یادداشت کاملاً صحیح و در جهت منافع کشور و رویکرد مبارزه با فساد می باشد. (2953061) (alef-1)
 
احند سلامی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۲۱:۱۵
با احترام
انتقاد مردم بهتر است از سایت الف ویا دیگر سایت هاپخش شه یا از صدای بیگانگان
این واقعیت ملموس جامعه را با پاک صورت مسله نمی توان حل کرد فساد تباهی چرا باید در کشور اسلامی بیداد کنند
عده ایی به نان شب محتاج وعدهایی سوار برمرکب های شوند بالای 400میلیون تومانی یا ساعت دست کنند بالای 500میلیون تومان کمربند بخرند 8میلیون
جناب دولت ابادی مقصر قوه قضاییه هم نیست اوضاوع مالیاتی مااست که چرا بجای گران کردن بنزین مالیات افزده 10درصد قیمت خودروها را بگیرند
ایراد ازعدم بازرسی است که نبود این امر بعد سالها فلان شخص میلیاردها خورده
این باید رسانه ها به عنوان مردم وارد صحنه شوند
چرا ما از انتقاد بیزاریم مگر خدا هستیم بی نقص باشیم
همه ما دچار نقصان هستیم بله فحش دادن کار نابجایی است اما انتقاد بد که نیست تازه باعث پیشرفت جامعه ومسولین میشود (2953094) (alef-1)
 
عسگر
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۰:۳۰:۲۳
به امید روزی بدون دادگاه ودادستان در ایران عزیزمان؟ (2953117) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۷:۵۰
چه اشکالی دارد که شهروندان دغدغه های خود را از ناپاکی ولو اندک در قوه قضائیه بازگو کنند و مسئولین محترم قوه قضائیه بر سعی و تلاش در مبارزه ی با فساد از درون و برون همت گمارند تا حقیقت، خود آشکار شود. (2953214) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۴۸:۳۴
بخشی از گفته های سردار احمدی مقدم، فرمانده سابق ناجا در برنامه نیمه شب سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۴ شبکه یک:
پرونده را بردیم به مرجع قضایی دادیم، دیدیم اعمال نفوذ کردند. قاضی وسط پرونده رفت کنار.
من از دادگاه ها ناامید شده بودم. رفتم سراغ آقای آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایشان نامه من را خواند و گفت مگر می شود در وسط پرونده قاضی را انتقال داد؟ طبق قانون، هنگام رسیدگی قاضی قابل انتقال یا انفصال نیست.
سوال مجری برنامه: یعنی آنها (متهمان) اینقدر قدرتمندند و قاضی را جابجا کردند؟
پاسخ سردار: نه، پول معجزه می کند. می روند با پول کار می کنند.

جناب دادستان اینها دیگر کامنتهای مردم یا گفته های رسانه های معاند و توطعه های آمریکا و اسرائیل نیست گفته های کسی است که قریب به 10 سال فرمانده ناجا بوده و از صدا و سیما پخش شده.
الان می توانید ایشان را هم به اتهام تشویش اذهان عمومی، توهین به قوه قضائیه و قضات و .... به زندان بیندازید ولی چیزی که تغییر نمی کند واقعیت است.
آقا با دزد دزد گفتن و اینکه هرکس انتقادی به شما و عملکردتان کرد زود دنبال عنوان مجرمانه ای برای صحبت او بگردید دزد از دزدی دست بر نمی دارد و نه تنها فساد از بین نمی رود بلکه روز به روز عمیقتر و نهادینه تر و سازمان یافته تر می شود.
آینه چون عیب تو بنمود راست
خود شکن آیینه شکستن خطاست (2953294) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۴:۳۸
در اثبات علمی بودن کامنت های مردم شما رو روجوع میدم به حرف اقای احمدی مقدم که فرمودند در وسط پرونده ی ایشون قاضی رو عوض کردن و ایشون پیش اقای املی رفتن و خود اقای املی هم تعجب کردند... (2953309) (alef-1)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۵:۵۷
بدون شک یکی از مهم ترین آرمان های انقلاب " عدالت " بوده و هست. آیا پس از گذشت سی و اندی سال زمان آن نرسیده به حسابرسی در این باب که بر عهده‌ی قوه قضاییه است، بپردازیم؟؟
بر کسی پوشیده نیست که از نظر آحاد ملت عملکرد این قوه بسیار ضعیف است. کافی است برای درک این موضوع از افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم درگیر پرونده های قضایی هستند سوال کنید تا بی درنگ سخن از فساد، رشوه، اطاله دادرسی، اعمال نفوذ منابع قدرت و ثروت و ..... به گوشتان برسد.
پاسخگویی قوه قضاییه دو حالت بیشتر نمی‌تواند داشته باشد:
1- تمام شنیده‌ها و دیده‌های ما مردم، همچنین مستنداتی که گه گاه به بیرون درز می‌کند و فغان بی عدالتی که پیاپی به گوش می‌رسد، داستان‌های ساختگی و خیال‌پردازی توهم آمیز بیش نیست و این مصادیق به هیچ عنوان در ساحت خود مقدس پنداشته قوه قضاییه راهی ندارد!
2- اگر این مصادیق صحیح هستند و در جهت رفع آن‌ها سعی شده، چرا با گذشت سه دهه از انقلاب این تلاش‌ها منجر به بهبود وضعیت عدالت و بالا رفتن احساس زندگی اجتماعی در پرتو عدالت در میان آحاد مردم نشده است؟؟؟ (2953317) (alef-1)
 
و
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۹:۴۴
يكي از دوستان نوشته: ((مگه بده نظر مردم درباره خودشون بدونن؟ ولو نظر مردم اشتباه باشه مسئولین باید از نگاه مردم به عملکرد خود آگاه باشن. ))
اين حرف كامنت گذار محترم خيلي درست و شفاف و بحق است اگر قوه قضائي و ديگران جوابي براي اين دارند بدهند
ميدانيم جواب منطقي ندارند جوابي كه مردم بپذيرند و منطقي بدانند
نكند حضرات مردم را كج فهم مي دانند (2953383) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۹:۴۴
انصافا بيشترين دليل بوجود آمدن مشكلات اقتصادي بخصوص آن بخش نظارتي و بازدارنگي كه وظيفه اين قوه هست يعني جلوگيري از ارتشاء و رانت و اختلاس و باند بازي از موضع ضعف قوه قضائي هست يعني 75 درصد مشكلات و بقيه اش به مديريت و برنامه ريزي ضعيف و عدم تشخيص قوه مقننه از نيازهاي جامعه ناشي مي شود و در اين بين مردم خوب ايران كه بهترين مردم جهانند قرباني اند
خيلي از دزدي ها و بزهكاري ها ناشي از الگو برداري افراد زمينه دار از مسئولين غير سالم مي باشد (2953451) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۴۴:۲۱
دمت گرم توکلی. خدا اجرت بده. نترس. نترس و پایمردی کن در احقاق حق مردم از قوه ای که انتقاد را بر نمی تابد و خودش را محق و بی تقصیر میدونه (2953459) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۱:۲۹
تنها راه ممکن تصویب قانونی است که منتقدین صحیح قوه قضاییه را مصون بدارد از تعقیب (2953481) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۳:۲۰:۴۷
باسمه تعالی
العدل اساس الحکم. امام علی علیه السلام
یک سوال دارم: با خودسری های برخی قضات در دادسراهای تهران چه کسی و چه موقعی قرار است برخورد کند؟
حکومت با کفر می ماند اما با ظلم خیر! امام معصوم علیه السلام (2953532) (alef-1)
 
ali
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۴:۳۶
بنده البته قرابتی با دیدگاههای این سایت و شخص اقای توکلی ندارم ولی جالبه که دادستان یکی از اعمال مجرمانه سایت، این کامنت رو دونستن که « در تمام دنیا پلیس و قوه قضاییه همیشه مورد نقد آزادانه مردم قرار می‌گیرند اینجا انتقاد از این دو نیرو شما را روانه زندان خواهد کرد». و به استناد همین کامنت حکم محکومیت آقای توکلی رو میدن. بالاخره انتقاد زندان داره یا نه؟ (2954012) (alef-13)
 
ALIREZA AKBARY
۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۱۶:۳۵:۱۲
حاج عباس آقا سلام
یعنی همه مجرمای اقتصادی وسیاسی واخلاقی و امنیتی و .... را مجازات کردی حالا چسبیدی به آفتابه دزد. انصافا قوه قضاییه ای که توان واعتبار وآبروی خود را صرف همچی مواردی میکنه اصلا وقت کارای بزرگتر رو پیدا میکنه.حضرت علی وقتی عمر بن عبدود آب دهان بصورت مبارکشان انداخت .بلندشدند گشتی زدندبعد آن ملعون را به درک واصل کردند .وقتی از ایشان سوال شد فرمودند( مضمون): ترسیدم به خاطر بغض شخصی بخواهم سر از بدنش جدا کنم .حاج عباس آقا بترس از اینکه از روی بغض شخصی کسی را متهم کرده باشی (2954131) (alef-13)
 
سید حسن
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۰۱:۵۰:۳۰
دوستان عزیز توجه کنید این که قوه قضاییه اشکال دارد و باید انتقاد شود درست اما انتقاد باید مسنتد با مدرک و صحیح باشد اگر غیر از این اعمال شود دوچار هرج مرج در انتقاد شده و با عث اشفتگی جامعه و افکار عمومی می شود
ونکته مهم تر انتقاد با نق زدن و زیر سوال بردن فرق دارد
ونگته ای که باید توجه کرد چرا همه فقط انتقاد میکنند خوب راه حل هم در کنار انتقاد خود ارائه کنید و الا ایراد گرفتن و در خارج گود بودن و گفتن لنگش کن بسیار راحت است
پس باید این انتقاد ها که بسیاری از انها درست و بسیاری نا به جا بوده را با سند مدرک ازائه کرد که به مشکل و درد سر دچار نشویم (2957956) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۲۳:۴۳:۵۹
هییییییس! ایرانیان فریاد نمی زنند!!!!!!؟؟؟؟؟ (2959419) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۰۹:۰۰:۵۴
دادستان محترم تهران

با سلام و احترام

ممکن است برخی بی احترامی و توهین بکنند اما حسن این کامنتها این است که شما می فهمید عده ای از شما عصبانی هستند شاید به ناحق عصبانی باشند ولی به هرحال وجود دارند با سانسور و مجازات این حقیقت عوض نمی شود. شما ممکن است عملکرد خود را خالی از اشتباه بدانید که به آن ادامه می دهید و وجود این عده برای شما مهم نخواهد بود یا این که به فکر فرو می روید و به دنبال ریشه های این عصبانیت می گردید. این همه احادیث و روایات و حکایات پندآموز در شنیدن انتقاد هست پس چه روزی این نصایح بکار می آیند؟ (2959884) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۸:۲۱
با سلام امیدوارم این درد دل به گوش مسولان قوه قضا برسد: باور بفرمایید کم نیستند شهروندانی که ترجیح میدهند از حق و حقوشان بگذرند ولی پایشان به کلانتریها و داسراها و دادگاه ها نرسد! واقعا چرا باید اینطور باشد؟ (2966793) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.