نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 380600
زنگ خطر ورود خودروهای بی کیفیت چینی
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
یک کارشناس اقتصادی معتقد است واردات خودروهای بی کیفیت چینی بزرگترین ضربه و زیان را به صنعت خودروسازی کشور وارد می کند.

محمد بیاتیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ظاهر خودروهای چینی زیبا و به برخی از آپشن ها مجهز هستند و از طرفی دیگر قدرت خرید مردم به خودروهای لوکس با کیفیت نمی رسد به همین دلیل به سراغ خودروهای بی کیفیت چینی می روند.

بیاتیان گفت: دولت قصد دارد به نوعی نیازهای قشرهای پایین و کم درآمد جامعه را تامین کند، اما واردات خودروهای بی کیفیت چینی بزرگترین ضربه و زیان را به صنعت خودروسازی کشور وارد می کند.

وی افزود: این موضوع یک زنگ خطر برای صنعت خودرو سازی کشور است زیرا سلامت جامعه را به خطر می اندازد و در آلودگی هوا, تصادفات و ایمنی ها تاثیرگذار است.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: اگر فشاری که به خودروسازان داخلی برای بالا بردن کیفیت خودروها وارد می شود؛ برای جلوگیری از واردات خودروهای چینی اعمال می شد قطعا شاهد ورود این لوکس های به ظاهر با کیفیت نیودیم.

بیاتیان تصریح کرد: سال گذشته معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت در خصوص توقف واردات خودروهای چینی به این شرکت ها اولتیماتوم داد و قرار شد با این شرط اجازه ورود به کشور را داشته باشند که حداقل ۴۰ درصد از این خودروها در داخل ساخته شوند البته این موضوع به واقعیت تبدیل نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: البته در حال حاضر با سیاستی که دولت برای مشارکت با برخی از شرکت های اروپایی و فرانسوی در پیش گرفته امیدواریم شاهد واردات خودروهای با کیفیت و همچنین قیمت پایین باشیم تا از این طریق خودروهای بی کیفیت را از بازار خارج کنیم.

بیاتیان در پایان سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر اگر کسی خودروی چینی خریداری کند تقریبا صاحب اول و آخرش خودش است و این خودروها معمولا دست دوم خرید و فروش نمی شوند که البته این از نقض سیاست گذاری دولت است.
 
کلمات کلیدی : خودروهای چینی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۸:۳۲
اغای کارشناس از پراید که بی کیفیت تر نیست .هست لطفآ جواب بده (3880317) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۳:۲۳:۰۱
بهتون پیشنهاد میدم نخرید خودروی چینی من یک برلیانس خریدم مثل ... پشیمون شدم و فروختمش (3880352) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۳:۳۵:۴۲
خودروی بی کیفیت چینی زنگ خطر رو برای خودروی خیلی بی کیفیت ایرانی به صدا در آورد دست بردار استاد بی خیال استاد اگه خودروی چینی زنگ خطر داره خودروی ایرانی ارکست خطرش به صدا در اومده (3880364) (alef-11)
 
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۳:۳۹:۵۲
دولت متهم اصلي الودگي هوا وتبعات ان با واردات اين خودروهاي خطرناك ونيز توليد خودروهاي بي كيفيت است. (3880368) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۸:۴۸
ین موضوع یک زنگ خطر برای صنعت خودرو سازی کشور است زیرا سلامت جامعه را به خطر می اندازد و در آلودگی هوا, تصادفات و ایمنی ها تاثیرگذار است" دقیقا یک زنگ خطر برای فرغون سازان ایرانیه یا جامعه؟؟!!! این دوتا جدا از هم هستند. (3880394) (alef-11)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۴:۱۱:۰۲
دقیقا با نظرات کارشناس محترم موافقم

اگر مدیران خودروسازی بجای تولید مونتاژ خودرو انجام می دهند آنهم چینی حمایت از خودروسازان کاری بسیار اشتباه است .
بهترین کار این است مانند اسپانیا چک رومانی و... شرکت های فوق را به خودروسازان درجه یک خارجی فروخته شوند (3880403) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۸:۲۹
با هر خودرو چینی حدود ۱۰ میلیون تومان لوازم یدکی وارد می شود که طی یک دوره باید در خودرو استفاده شود. حالا پیداکنید پرتقال فروش را (3880416) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۳:۵۴
ما خودروی چینی مانند جک و چری سوار شیم خیلیخیلی بهتره تا پارس و پراید... (3880470) (alef-11)
 
شهروند
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۶:۱۶:۵۷
مگر خودروهای تولید داخلی(کلیه قطعات اساسی این خودروها چینی هستند) کیفیت داشتند ؟....! (3880535) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۱۹:۳۱:۳۶
برید دنبال وارد کنندگان اینا که با رانت فقط بدنبال منافع اقتصادی خود هستند (3880687) (alef-11)
 
مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۲۰:۰۸:۰۵
یک نکته مغفول مانده در نوشتار فوق، چرایی اقبال قشر متوسط به این خودروهاست. علت اصلی این اقبال اولاً اصرار خودروسازان داخلی بر مونتاژ خودروهایی که بعضی از آن‌ها را فقط در موزه‌های خودرو می‌توان یافت. ثانیاً،
و در کمال تأسف، استفاده از قطعات بسیار بی‌کیفیت چینی و بعضاً هندی در ساخت همین خودروهای تاریخ‌گذشته است که آن‌ها را حقیقتاً به کابوسی برای خریداران تبدیل کرده است.

به اعتقاد اینجانب هرگاه دیگر شاهد صف طویلِ خودروهای صفر کیلومتر برای رفع لیستی بلند بالا از اشکالات اساسی (که تنها یکی از آن‌ها می‌تواند یک برند خودروسازی نامدار را به‌کلی نابود کند) نباشیم، اقبال مردم به خودروهای چینی به خودی خود کاهش می‌یابد. (3880724) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۹:۰۰
بزار بیاد بابا
شما برید جلوی خودرو های فرانسوی رو بگیری.
این مملکت خوراک جنس بی کیفیته (3880750) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۳ ۱۰:۵۳:۰۱
استاد جان راست میگی این خودروهای چینی با آپشنهای زیادشان نشان دادند که ما در ایران هرگز خودروساز نخواهیم شد چینی ها در 10 سال این خودروها رو ساختند ولی ایرانیها در 60 سال همونها رو هم نمیتونند بسازند . خودرو چینی بد است ولی خودروی ایرانی مزخرف است و گرانترین. (3881506) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.