نظر منتشر شده
۸۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 146951
ايران در گزارش احمد شهيد به چه چيزی متهم است؟
بخش سياسی الف، 23 اسفند 90
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۸
شوراي حقوق بشر سازمان ملل در آخرين روز از اجلاس خود، طرح اعزام گزارشگر به ايران را با ۲۲ رای موافق از ۴۷عضو خود، تصويب و احمد شهيد ۴۶ ساله وزير امور خارجه سابق مالديو را به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران انتخاب كرد.

در بهار سال جاري گزارشي را در خصوص حقوق بشر در ايران تهيه و جمهوري اسلامي را به نقص قوانين حقوق بشري متهم كرد كه استناد وي در اين گزارش، گفته هاي ضدانقلاب فراري به دامن غرب بود.

گزارش جديد احمد شهيد در ۳۶ صفحه و به همراه ضميمه در حالي اواخر هفته گذشته منتشر شد كه به لحاظ شكلي و محتوايي با گزارش قبلي وي در ۱۵ اكتبر ۲۰۱۱ تفاوتي نداشت.

پيش از اين پاسخ دولت ایران در بیش از ۳۰۰ صفحه مستندات براي شهيد ارسال شده بود اما وي در گزارش خود هیچ اشاره اي به مستندات موجود در پاسخ كشورمان نكرده است.

گزارش حقوق بشر هر كشور بطور معمول براي مقام‌هاي كشور مربوط جهت اظهار نظر و ارزيابي ارائه مي‌شود، اما گزارش احمد شهید پیش از ارسال به مقام‌هاي ایرانی جهت ارزیابی و تهیه پاسخ، در اختیار رسانه هاي غربي از جمله بی بی سی قرار گرفته است.

پس از انتشار گزارش احمد شهيد كه در آن ترور هاي دهه ۶۰ منافقين در ايران را يك ادعا خوانده است، خانواده شهداي ترور كشور، با ارسال نامه اي اعتراض خود را به گزارش يكجانبه احمد شهيد اعلام كردند.

در ديدار سيد محمد جواد هاشمي نژاد دبيركل بنياد هابيليان(خانواده شهداي ترور) با احمد شهيد، اسنادي مبني بر ترور ۱۷۰۰۰ شهروند ايراني به دست گروهك هاي ترورريستي كه تحت حمايت آمريكا و اسرائيل هستند، به وي ارائه شده بود اما احمد شهيد در گزارش خود وجود ترور منافقين در دهه۶۰ را صرفا يك ادعا دانسته است.

احمد شهيد در ماه هاي گذشته با سفر به كشورهاي غربي و از جمله فرانسه، آلمان و بلژيك ارتباطات گسترده اي را با محافل ضدانقلاب و مخالفان جمهوري اسلامي داشته است. 
شهيد در گزارش خود، محروميت براي دوبازيكن فوتبال تيم پرسپوليس را با نقض حقوق همجنسبازان در ايران ارتباط داده ونيز از اينكه ميرحسين موسوي در انتخابات سال2009 از زادگاه خود (آذربايجان) ونيز زادگاه همسر خود (لرستان) راي كمتري نسبت به رقيبش آورده، به عنوان شواهد نقض حقوق بشر در ايران ياد كرده است.

هادي قائمي ضدانقلاب فراري كه از وي به عنوان سخنگوي جنبش كمپين حقوق بشر ياد مي شود، واسطه ارتباطات احمد شهيد با ضدانقلاب و گروهكي ها بوده است.

احمد شهيد در بخشي از گزارش خود از ايران پرسيده كه چرا از حقوق هم جنس بازان دفاع نمي كند؟ كه زهره الهيان رييس كميته حقوق بشر مجلس در پاسخ به اين مطلب مي گويد:«هر چه قدر آنان اتهام نقض حقوق بشر بزنند باز هم با این مساله کنار نمی آییم. ما ملاک هایمان ملاک های دین اسلام است نه ملاک های غربی».

كريم عابدي، نائب رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از پیگیري شکایت اين كميته از احمد شهید توسط دستگاه قضایی خبر داده است.

گزارش جديد و ضدايراني گزارشگر حقوق بشر با استقبال وسيع گروه هاي نوضدانقلاب، مجاهدين خلق، فمينيستها، سلطنت طلبان و تروريستهاي وهابي و واقع شده و اين گروه ها در رسانه هايشان تلاش دارند اين گزارش را مهم جلوه دهند.
کلمات کلیدی : ايران در گزارش احمد شهيد به چه چيزی متهم است؟
 
مهیار
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۳:۵۸:۲۳
1. شورای حقوق بشر سازمان ملل بر اساس وظیفه ذاتی اش گزارشگرانی برای کشورهای مختلف تعیین می کند
2. وظیفه این گزارشگران نه تعریف و تمجید از وضع حقوق بشر در این کشورها که پیدا کردن موارد نقض حقوق بشر است
3.مسلما این موارد نقض حقوق بشر گزارش شده تا قبل از جواب گویی مسولان ، اتهام هستند
4. بهترین و منطقی ترین راه مواجهه با یک اتهام پاسخگویی مستدل است نه اتهام متقابل و سیاسی کردن قضیه
5.ترور دانشمندان هسته ای ما بسیار مذموم است اما ربطی به گزارش آقای شهید پیدا نمی کند
6. چرا به تک تک موارد این گزارش جوای منطقی و مستدل داده نمی شود؟

اگر فکر می کنید توهینی در نوشته من نیست و مشکلی برای امنیت ملی ایجاد نمی کند لطفا آن را منتشر کنید تا نظر بقیه را هم بدانیم (703557) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۵۴:۱۹
آیا این موشکافی برای تمامه کشورهای دنیا یکسان است دوست عزیز؟؟؟
اصلا حقوق بشر را میشود برای من تعریف کنین؟؟؟
آیا تحریم های سخت و در مضیقه گذاشتن ملت ایران نقض حقوق بشر نیست؟؟؟
آیا سرنگون کردن هواپیمای ایران ایر در سال1367 توسط ناو آمریکایی و کشتن290 نفر انسان بی گناه و اینکه هیچ‌کدام از خدمه جنگی ناو وینسنس تحت پیگیرد قرار نگرفتند و حتی فرمانده ناو نیز در پایان خدمت خود مدال گرفت،آیا این نقض حقوق بشر نیست؟؟؟؟
آیا کشتار مردم بی گناه مردم افغانستان برای پای بند بودن به اعتقاداتشان نقض حقوق بشر نیست؟؟؟
اگر مسئله حقوق بشر سیاسی نیست شما بفرمایید که چرا میلیونها عراقی در جنگ با آمریکا برای هیچ و پوچ راحت کشته شدند اما صدایی از این جامعه مدافع حقوق بشر بلند نشد؟؟؟؟
آیا دغدغه سازمان حقوق بشر حرکت بی شرمانه 2 بازیکن فوتبال است؟؟
حالا شما بفرمایید که حقوق بشر سیاسی است یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!! (703989) (moderator22)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۱۴:۴۰
اقا من نمی دانم چرا برخی از هموطنان در مباحث فورا از ظلم به افغان ها یا اعراب یاد می کنند؟ایا پاسخ گویی به اتهام نقض حقوق بشر بدین وسیله کاری عقلانیست؟ریس جمهور هم فورا تصویر ان خانم محجبه مصری را از جیب در می اوردند.
به هر حال همانطور که یکی دیگر از کاربران گفتند حساسیت به رعایت حقوق بشر در کشورهایی که گاهی اتهامات به افراد باعث مجازات انها می شود موردیست عادی.
بهتر از دولت ایران پاسخ مستدل دهد. (704161) (moderator7)
 
مهیار
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۱:۱۷:۳۸
دوست عزیز، متاسفانه هم حقوق بشر و هم بسیاری از مسایل جاری بین المللی سیاسی است اما این موضوع تغییری در نقایص سیستم داخلی مملکت ما ایجاد نمی کند.

به هر حال ما زیر ذره بین هستیم و نقایصی هم داریم. بهتر است بدون حاشیه روی و صغری کبری چیدن و به افغانستان و عراق و چچن حوالت دادن مشکل داخلی خودمان را حل کنیم. این کار، کار سخت و پیچیده و طاقت فرسایی هم نیست و به سادگی با اولین قدم، همچون کاری که در برابر قانون شکنی های آقای مرتضوی شد، می توانیم به سمت حل مشکلاتمان پیش برویم بی اینکه گزک دست بیگانه بدهیم.. من و امثال من از بیش از دو سال قبل به این طرف از رفتارهایی که در این جامعه دیده ایم کینه داریم اما به هر حال من و شما اگر گوشت هم را بخوریم استخوان هم دور نمی اندازیم. ما از یک ریشه ایم.. باید مشکلاتمان ل کنیم (704743) (moderator7)
 
آزادی
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۵:۰۴:۳۹
دوست من چرا همش دوست دارین همه چیو باهم قاطی کنین؟
این چیزایی که شما می فرمایید صحیحه! و باید این سوالات هم از جانب ایران مطرح بشه!ولی خوب گزارش اونها هم پر بیراه نبوده! سوالات حقوق بشر فقط شامل 2 بازیکن فوتبال نیست برادر من!!!!
در ضمن این حساسیت و مو شکافی رو خودمون درست کردیم. وقتی به جای تعامل و گفتگو از ادبیات قلدر مابانه استفاده می شه مسلما اونها هم متحد می شن وسعی می کنند خیلی ریزتر به مشکلات بپردازند تا این رفتار قلدرمابانه هزینه ی بیشتری برای ما داشته باشه! سران ایران به راحتی می توانند با کمی اعتماد سازی در جامعه ی جهانی حقوق خودشان را هم مطرح کنند. اما متاسفانه با ادامه ی این شرایط ما خیلی بیشتر ضرر می کنیم. (704844) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۳۶:۴۱
در مورد همجنس بازی ، بازیکنان فوتبال پرسپولیس، انتخابات و رای نیاوردن آقای موسوی در زادگاهش و ادعا بودن ترورهای منافقین که در گزارش احمد شهید آورده شده همه اینها با دلایق قاطع دروغ می باشد.
این گزارش در این زمینه هاکاملا پر بیراهه است!!
ایران عزیز همواره با جهان تعامل داشته است و اعتماد سازی کرده است! یک نمونه اش قضیه بازرسان آژانس انرژی اتمی
این آقایون قانع نخواهند شد دشمنان قسم خورده ما هستند. تا ما را نابود نکنند دست بر نمی دارند یک نمونه اش دفاع مقدس ما که این همه ملت شهید تقدیم کرد. (705103) (moderator7)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۸:۰۹:۴۸
کی میگه که اینها در مورد آمریکا و اسرائیل و انگلیس و غیره گزارش نمینویسند. اتفاقا مینویسند و خیلی هم منفی مینویسند. منتها اگه آن گزارش ها توی دست ما بیفتد آنها را توی بوق میکنیم در حالیکه مال خودمان را بی اهمیت و مغرضانه تلقی میکنیم. جالب است که وقتی این گزارش های منفی برای امریکا در میاد، خود آمریکایی ها زیر سبیلی رد میکنند و صداش را در نمیارن. به نظرم ما باید سوای اینکه دیگران چی میگن، خودمان از روی مسئولیت انسانی به فکر بهبود شرایط خودمان باشیم. (704932) (moderator7)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۰۸:۲۰
من نمي دونم اينايي كه به اين دوستمون نظر منفي ميدن، اصلاً گزارش احمد شهيد رو خوندن، همه اش مزخرفات گفته، اين همه غربيها پدر ملت ايرانو درآوردن، خيلي از اين تحريمها نقض آشكار حقوق بين الملل هست، اين همه كشتار مسئولين دولتي اوايل انقلاب، ... اينا براي احمد شهيد ملاك نبوده ولي جريان شادي پس از گل دو بازيكن، شده نقض حقوق همجنس بازان!!!!!! واقعاً كه؟ من كلي انتقاد به مسئولين دارم ولي گزارشات اين شكلي كه متاسفانه توسط برخيها از داخل هم حمايت ميشه اوج بي انصافيه، " اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد" (705041) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۱:۵۵
جناب علی، دقیقا مواردی که آقای مهیار گفت ارتباطی با وظایف گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران پیدا نمی کند را بار دیگر مطرح کردید! لطفا مطلب ایشان را دوباره و با دقت و بدون تعصب بخوانید. (705063) (moderator7)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۳۵:۱۸
دوست عزیز من با تعصب نخوندم.من با این جمله از حرف این مشکل داشتم که گفتن حقوق بشر سیاسی نیست!و مواردی رو گفتم که نقض حقوق بشر صورت گرفت و کسی از اون دم بالا نیاورد.
من با حقوق بشر مشکل ندارم و با آن کاملا موافقم، ولی با سازمان حقوق بشر مادامی که با عدالت و بطور یکسان با تمام دنیا برخورد نکند و این موارد را برای تحریم و در تنگنا گذاشتن ملتها و دولتها قرار دهد و همچنان بر سیاسی کردن حقوق ملتها پا فشاری کند،بله من با این سازمان مشکل دارم. (705593) (moderator18)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۰۲:۰۵
من یک سئوال از مسئولین دارم:
فرض کنید من مثلا از گرانی های موجود ناراحتهستم و می خواهم به همراه همفکرانم ترتیب یک راهپیمائی مسالمت آمیز را بدهیم تا بدین طریق صدایمان را به گوش دولت برسانیم ( با اینکه این حق در قانون اساسی نیز قید شده ) آیا دولت مجوز برگزاری این راهپیمائی را صادر می کند؟ یا اینکه فقط به راهپیمائی هائی که طرفداران خودش هستند مجوز می دهد؟
اصلا شما یک راهپیمائی مخالف دولت را نشان دهید که در این 33 سال با مجوز دولت برگزار شده باشد؟ (704128) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۶:۳۱
فقط جنبش عدالت خواه دانشجویی که خواستار محاکمه "سران فتنه" هست اجازه دارد در راستای عدالت خواهی اش بسیار خودجوش و طبق قانون اساسی تظاهرات کند. حق برگزاری این نوع راه پیمایی ها را فقط یک سری از گروه های "خود جوش" دارند، نه آنطور که در قانون اساسی آمده (705076) (moderator1)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۵۶:۲۴
چرا اين مجمع بر اساس وظيفه ذاتي خود به اسرائيل و فلسطين و پاكستان و افغانستان و... مأمور ويژه نميفرستد تا درك درستي از وضعيت حقوق بشر داشته باشند ؟
اخبار چند روزه غزه را شنيدي ؟ هواپيماهاي بدون سرنشين امريكا در جنوب يمن چگونه افراد مسلح را از غير ملسح تشخيص مي دهد ؟
چرا فقط اين حقوق را از كشور ايران مطالبه مي كنند ؟
راستي اين مجمع براي گوانتامو ،‌ ابوغريب ، بگرام و هزاران زندان امريكايي مأمور ويژه ندارد ؟
اگر برايت بشمارم قصه هفتاد من مي شود . چه برسد كه عدد بياورم
يا حق (704252) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۵۸:۳۰
اما در متن بالا که اشاره ای به ترور دانشمندان هسته ای نشده که شما از اون انتقاد کردین!!! (704257) (moderator7)
 
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۰۲:۱۴
مهیار جان
وقتی ادم دستش خالی باشه , مجبوره به هر چیزی اویزون بشه و صغرا کبری بچینه .
اخه میگن که , شخصی را به جرم مواد فروش بردن دادگاه و قاضی ازش پرسید , چرا جوانهای مردم را بدبخت میکنی و زندگیهایی را با این کارت از هم میپاشی ؟؟
مجرم میگه : اقا , به حضرت عباس , همه توی محله مون دارن همین کار را میکنن !!! (704266) (moderator7)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۱۳:۴۲:۱۸
دوست عزیز بنده نه دولتی هستم و نه تو این مملکت نونی از نظام میگیرم که بخوام از کسی دفاع کنم.من هم به خیلی از موارد بی عدالتی در کشور معترضم و بسیار هم ناراضی،اما میتوانم بین حقوق بشر و سیاست تمایز قائل بشم و این دو موضوع را با هم مخلوط نکنم. (705618) (moderator18)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۱:۲۸:۵۹
من هم با نظر شما موافقم در این مملکت هر کس انتقاد کند اورا به جایی وابسته مینامند بابا وجدان بیدار داشته باشید و انتقادات را بپذیریند و در جهت رفع آنها اقدام جدی انجام شود . (704449) (moderator7)
 
ا.کویر
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۱:۴۹:۴۲
آقای مهیار واقعا متاسفم. حقوق بشر یعنی 8 سال به خاک و خون کشیدن ملت ایران فقط به خاطر انقلابی که خودشان خواستند و کردند. حقوق بشر یعنی کشور آمریکا دارای بیشترین تعداد دختران باردار زیر بیست سال در دنیا. حقوق بشر یعنی کشتن روستائیان بی گناه افغانی توسط سربازان شهوتران امریکایی. حقوق بشر یعنی که در عراق زندگی کنی و دائم از این بترسی که بمبی کنارت منفجر شود. و ....... در ضمن اگه دقت کنید پاسخ منطقی و مستدل هم داده شده اما اون دنیایی که دم از تمدن می زنه با بی تمدنی تمام و بی فرهنگی هیچ منطقی را به جز تعطیم در برابرش قبول ندارد (704469) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۲:۰۲:۳۴
این ناظرانی که مطابق وظیفه ذاتی سازمان ملل به سراسر دنیا ارسال می شوند چرا یک ذره نمی روند فلسطین اشغالی ببینند چه خبره؟ مردم غزه که محاصره غذا ودارو و انرژی هستند. چرا عراق نمی رن ببینند صدها هزار نفر از مردم کشته شدند؟ چرا افغانستان نمیرن که اخیرا سرباز آمریکایی چندین نفر بیگناه و بدون هیچ دلیلی رو کشت. گفتید که اینها اتهاماتی هستند که باید مستدل جواب بدهیم یک نمونه من جواب می دم بابا اگر شما می تونی به طور مستدل بیا به اینا حالی کن که ما ایرانیها مسلمانیم و مطابق قانون اسلام و قرآن این کار مجاز نیست. یعنی اینها بعد این همه سال مسلمون بودن مارو نمی دونند! تازه شم فقط ما توی دنیا مسلمونیم تو دنیا دیگه کشور نیست بهش گیر بدن؟ نه خوب حالیشونه دنبال چیز دیگه هستند. (704784) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۹:۰۰
رفتند و دیدند و نوشتند. انگلسی بلد باشید بخوانید (705082) (moderator1)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۴:۵۶
"در ديدار سيد محمد جواد هاشمي نژاد دبيركل بنياد هابيليان(خانواده شهداي ترور) با احمد شهيد، اسنادي مبني بر ترور ۱۷۰۰۰ شهروند ايراني به دست گروهك هاي ترورريستي كه تحت حمايت آمريكا و اسرائيل هستند، به وي ارائه شده بود "
همین جا صبر کنید. شما ادعا می فرمایید تحت حمایت آمریکا و اسراییل. خوب آقای احمد شهید می داند که هنوز این گروه تحت حمایت آمریکا در لیست گروه های تروریستی همان آمریکا است. خوب بنده خدا چه کند احمد شهید؟ ایشان که دسترسی به جریان باز اطلاعات خبرگزاری های فارس ندارد. ذهن بچه را با بی بی سی و سی ان ان و بقیه رسانه های دنیا پر کرده اند. ایشان از کنار هم گذاشتن این دو ( تحت حمایت بود توسط آمریکا و در لیست تروریسم بودن باز توسط آمریکا ) به این نتیجه می رسد که حرف های شما سروران ادعا می باشد.
(703579) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۸:۱۶:۰۷
در زمان ترور مورد حمایت آمریکا بودند. الان که تاریخ مصرفشان تمام است، در زباله دان تاریخ انداخته شده اند. (704936) (moderator7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۱:۰۲
احمد شهید دیگه کیه؟؟اصلا مالدیو کجای دنیاست؟؟چقدر جمعیت داره؟؟من نمیدونم چرا هر چی پست بین اللملی تو دنیا هست میدن به افرادی از این کشورها؟؟چرا چون کشورشون راحت تحت فشار قرار میگره؟؟ (703708) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۵۵:۱۴
شما هم با تو هین برخورد میکنی! هر کی که هست یه انسانه . حتی اگه گزارشش نادرست! اون هم معلوم نیست (703994) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۰:۱۹
انسان موقعی انسان است که ازاده باشد این بابا از هزار طریق در بند است (704110) (moderator7)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۵۷:۳۴
ولي ما انسان نيستيم چون شيعه هستيم (704255) (moderator7)
 
ا. کویر
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۱:۵۴:۴۷
برو آقا جون . یه انسانه اما داره با آبروی یک ملت و یک کشور بازی می کنه. کشوری که یکی از شهراش اندازه کشور اونه. ما که نمی گیم مملکتمون مملکت گل و بلبله. اما اینکه یکی رو اجیر کنن که مارو له کنه ما قبول نمی کنیم. تازه اونا برن حقوق بشر رو در کشور های خودشون درست کنن بعد به فکر کل دنیا باشن. (704475) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۲:۰۶:۴۴
دوست من یعنی شما باور می کنی که این گزارش مثل گزارشهای آژانس بین المللی اتمی کاملا مستقل، بیطرف و بدون اغراض سیاسی ودر راستای احقاق حقوق بشر داده شده است؟ (704790) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۷:۳۲:۴۱
انسان بودن به داشتن دست و پا واينجئور چيز ها كه نسيت انسان بودن به انسانيت آنهاسات (704880) (moderator7)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۱۹:۰۴
اگر نماینده از یک کشور غربی بود چه می گفتید ؟ایرانیان باید به ادب در دنیا یاد شوند.شما و دوستانتان گاهی می گویید ایران تهران نیست.و چنانچه فردی در اظهاراتش تبعیضی قایل شود فورا اعتراض می کنید که همه بنده خدا هستند !خوب الان چطور دیدگاه شما یک دیپلمات کشور کوچک را تحقیر می کند؟! (704175) (moderator7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۵:۲۷
یعنی من رو کشت با این استدلال هاش"نقض حقوق هم جنس بازان به علت تنبیه بازیکنان پرسپولیس!!!!!! " (703723) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۰۵:۲۲
یه حرکت خیلی زشت تری در فوتبال اسپانیا اتفاق افتاد، و انجا هم ان بازیکن رو توبیخ کردند، آیا اون رو هم نقض حقوق همجنس باز ها تلقی میکنند؟ (704271) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۰۵:۱۰
شوخی بچگانه دو تا ورزشکار با این مقوله فرق میکنه عزیز (705035) (moderator1)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۵:۵۸
سلام
17000 نفر شهيد به دست منافقين ديده نمي شوند ولي 2 نفر از ... فوتبال ما ديده مي شوند.
صدها هزار نفر شهيد جنگ ديده نمي شوند ولي 10-20 كشته 88 ديده مي شوند
و هزاران از اين دست ...
كلا ما ديده نمي شويم اگر اختراعي ، اكتشافي چيزي داشته باشيم ، تروريستي بگيريم ، ويا جاسوسي بازداشت كنيم حتي اگر هواپيماي جاسوسي شكار كنيم ، ديده نمي شويم .
فقط كافيه يك دندان از كسي بيافته يا سر كسي كچل بشه اونوقته كه حقوق بشر به داد اين ملت مي رسه و اونها رو از اين ظلم ها نجات ميده .

خدايا به تو شكايت ميكنيم از دشمنان ظالمي كه بغير از شيطان هم نشيني ندارند . (703724) (moderator22)
 
سید ایمان
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۴:۲۶
شما مسلمانی؟میدونی که خدا تو قرآن کریم فرمودند که اگر یک نفر بیگناه کشته شود،مانند این است که تمام بشریت کشته شده اند؟میدونی اینو؟بین افرادی که توسط منافقین و در سال 88 کشته شده اند چه تفاوتی وجود دارد؟ (703895) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۳۹:۳۵
شما چي ؟ مسلماني ؟
مطمئني اين افراد به دست مأمورين امنيتي و نظامي كشورمان كشته شدند و كار همان منافقين نيست ؟
انسان يك طرفه مسلمان نميشود آقا سيد ... (704093) (moderator22)
 
سینا
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۱۲:۲۶
كلا گزارشگر حقوق بشري كه به حرفاي مجاهدين خلق استناد كنه به درد لاي جرز مي خوره همون بهتر كه نباشه چون مبارزه واقعي براي حقوق بشر را به گند ميكشه و اين ابزار مهم را خراب ميكنه (704153) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۲۲:۱۴
به نظر من این گزارش مهم نیست ولی خیلی مهم تر از این گزارش اینه که آیا مردم ما از وضعیت حقوق بشر در ایران راضی هستند یا نه؟ با این مطالب و تخطیه و سفسطه نمیشه وضعیت حقوق بشر در ایران را بهبود داد یا مردم را از وضعیت راضی کرد. (704292) (moderator7)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۱:۰۹:۴۱
آمریکایی ها برای حفظ ظاهر هم که شده به چند تا از نقض حقوق بشر هاشون اعتراف می کنن. ولی ما اینم نداریم. خوب لابد باید با قسم حضرت عباس باورمون کنن. (704735) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۰۳:۰۷
سید ایمان که خیلی مسلمانی این حرف تو من رایاد حرف استالین میاندازد که میگفت نسل کشی یک قوم کشتار یک ملت قتل عام هزارن نفر تاریخ است اما کشت یک نفر تراژدی
یعنی خداوند متعالی که با کشتن یک نفر همانطور که گفتی اینطور غضبناک میشود باکشت هزاران هزار بیگناه ایرانی بدست عوامل ایرانی و خارجی مستکبران بیشتر غضبناک نمیشود؟ این منافقین در ابتدا به انها فرصت داده شد گروه تشکیل دادند روزنامه باز کردند با دروغ افراد به خود جذب کردند و بعد همه فرصتها را علیه همان نظامی که بهشان فرصت داده بود بکار گرفتند نه درخدمت به کشور و ارتقائ نام ان در عرصه بین المللی و پیوندهای داخلی
باشد که از دین و قران برای سفسطه استفاده نکنیم (704129) (moderator7)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۰۰:۵۱
يادم رفت بپرسم ؛ چه فرقي هست ؟ يعني اونها كه در سال 88 كشته شدند انسان تر بودند ؟
يا اونهايي كه به دست منافقين شهيد شدند خون كمرنگي داشتند ؟ (704261) (moderator7)
 
کویر
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۱:۵۸:۳۰
اگه یک نفر بیگناه کشته بشه بععععععله. میشه بگی آمریکا این همه توی دنیا کشتار راه می اندازه چرا کسی برای گزارش حقوق بشر نمیده. تازه تمام کسانی که کشته شده اند و مظلوم واقعه شدند ما پشت شون هستیم حتی اگه توی این دنیا نباشن. حتی بی گناه های سال 88. بی گناه ها (704478) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۱:۴۶:۵۲
یعنی سید جان بین 17000 کشته و دهها کشته فرقی نیست؟ اونهم 17000 نفر کشته ای که با برنامه و قصد کشته شدند؟ (704780) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۸:۲۰:۲۵
منافقین ترور میکردند، در مغازه، کوچه خیابان، هر کسی را که خیال میکردند طرفدار حضرت امام است. به همین علت گفته میشد ترور کور.
اما در وقایع سال 88 فقط یک نفر ترور شد آنهم ندا آقا سلطان بود که تروریستهایش در انگلیس و اسرائیل هستند. (شاهد و نامزدش) (704943) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۵۹:۱۱
كجاست محق.كو حق (703733) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۱:۴۷
این آقا اگر گزارش خوب بنویسه که دیگه راش نمی دن اونور. درشو در میارن.گفتن برو ایران درباره چهارتا اعدام بنویس بیا بکن تو بوق.باشه بنویس.اما برای بقیه رو هم بنویس، گاز فلفل باتوم برقیو... (703741) (moderator22)
 
ali
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۰۲:۵۱
متاسفانه شما طوری این مفاله را نوشتید انگاری ما هیچ گناهی نکرده هر کس بهش ظلم شده اگر به سازمان های حقوق بشری شکایت کرد حتما ظد انقلاب است و وابسته. این چه نوع دفاع کردن است با تهمت زدن به دیگران .حال اگر در این گزارش جایی اشتباه شده ما باید همه گزارش را رد کنیم یا ان را تصیح نماییم و در پی ان باشیم همه را مخدوش کنیم .متا سفانه تمام کارهای ما این طور بوده وهمه کارهایمان را اینطور توجیح کرده ایم و بنا را بر ان گذاشتیم که کسی متوجه نخواهد شد وافعا تاسف دارد (703742) (moderator22)
 
کویر
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۲:۰۲:۲۷
تا حدودی حق با شماست . درسته که ما توی مملکتمون مشکل داریم. خیلی جاها ظلم و جنایت هم می شه اما باید گفت که به امریکا و اون آدمهای وطن فروخته و اونهایی که با عظمت و عزت ایران مشکل دارن چه ربطی داره. حقوق بشر در آمریکا اصلا وجود نداره تا بخوان براش گزارش بنویسن. نذارین یه عده از خود و خدا بی خبر ما رو ذلیل کنن. مشت بکوبید بر دهن هر که خواست ما ایرانی ها و ایران عزیز را به اسم ایران دوستی ذلیل کند. (704483) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۴:۰۱
علی جان
مدارک مستدل ارائه شده است که ما این گناهانی که این آقا گفته(آنهایی که در این مقاله الف ذکر شد) نکرده ایم!!! بابا چطوره که سالهاست فقط در مورد کشوری مثل ایران اشتباه می شه آخه ما که نباید ساده باشیم. بابا اسم این مخدوش کردن و توجیه نیست. (705071) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۱۸:۱۹
"شهيد در گزارش خود، محروميت براي دوبازيكن فوتبال تيم پرسپوليس را با نقض حقوق همجنسبازان در ايران ارتباط داده ونيز از اينكه ميرحسين موسوي در انتخابات سال2009 از زادگاه خود (آذربايجان) ونيز زادگاه همسر خود (لرستان) راي كمتري نسبت به رقيبش آورده، به عنوان شواهد نقض حقوق بشر در ايران ياد كرده است."

چقدر شبیه طرفداران موسوی گزارش می دهد و آسمون ریسمون می کند،
(703773) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۲:۴۴:۱۲
dar oje hemaghat! (704814) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۲۰:۳۲
اینا کورن.فقط چشم باز کردن ایرانو می بینن.
باشه ایران بد، اما برای رفع کتی یه سر هم برید انگلیس که به مردم با اسی حمله می کنند. تا حالا چند نفر اسب رو از نزدیک دیده؟ نیگا به پاهش می کنی مترسی چه برسه بخواد حمله کنه بهت (703780) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۲۸:۰۹
شهيد در گزارش خود، محروميت براي دوبازيكن فوتبال تيم پرسپوليس را با نقض حقوق همجنسبازان در ايران ارتباط داده
:) :) :) (703802) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۲:۱۰
تو چندت کشور از این احمد شهیدا هست؟
یارو بیکار بوده مثل برخی آقایان وطنی گفتن برو سره کار فعلا ت بعد ببنیم چی میشه
کلا بخوای گیر به هرچی بدی سوژه زیاده، حالا چه ضد ایران چه له ایران
انی آاقام واسه خالی نبودن عریضه چهارتا قصه نوشته رفته
داداش اینجا رفتار بازیکنای پرسپولیس افتضاحه
امریکا نیست که هرکار بخوای بکنی (703852) (moderator22)
 
امین
India
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۲:۴۰
بنده گزارش احمد شهید را به طور کامل مطالعه کردم
در این که ایشان بسیاری مطالب بر ضد ایران نگاشته شکی نیست اما
یک از موارد ذکر شده در این گزارش مربوط به پرداخت دیه به دانش اموزان مدرسه ای بود که اتش سوزی اتفاق افتاده بود با توجه به اینکه هزینه درمان برای حادثه دیدگان این حادثه یکسان است اما وی از پرداخت نا برابر دیه به پسران و دختران ( مجروهان این حادثه) انتقاد کرده است
در جایی دیگر ایشان به حبس انفرادی زندانی در مواردی اشاره کرده است و متذکر شده است که حبس انفرادی از مضامین شکنجه محسوب می شود (703854) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۳:۰۱
نه بابا یعنی ایران تنها کشوری در دنیاست که حبس انفرادی دارد این اقای مظهر عدالت راجب هند و امریکا اسرائیل میتونه یک همچین گزارشی را بدهد که معلوم شود مرض سلمان رشدی را ندارد (704014) (moderator22)
 
امین
India
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۱۶:۳۴
در پاسخ به شما دوست عزیز باید عرض کنم که بنده دانشجوی کارشناس ارشد حقوق در هند می باشم و به ما اجازه بازدید از زندان را می دهند بنده و دوستانمان هرگز فردی را ندیدیم که به جرم سیاسی در انفرادی باشد یا اینکه دوره ای را در انفرادی گذزانده باشد ولی در ایران حبس انفرادی متاسفانه بسیار دیده شده است بنده در باره زندان بقیه کشورها اطلاعات دقیقی ندارم (704164) (moderator7)
 
موسوی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۵:۴۰
قسمت بازیکنان پبروزی خیلی با مزه بود (703900) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۶:۴۴:۱۱
چرا گره ای که با دست باز میشه رو با دندون باز میکنید! اجازه بدین طرف بیاد ایران باهاش درست حرف بزنید و اسناد و مدارک رو نشونش بدین خب وقتی طرف اجازه ورود به ایران نداره فرض رو بر این میزاره که حرفهای دیگران درسته !
خداوکیلی اگر شما رو مامور بررسی حقوق بشر در مالدیو بکنن و مالدیو اجازه نده به اونجا برین چطوری اطلاعات جمع میکنید و آیا تصور نمکنید دولت مالدیو داره یه چیزهایی رو قایم میکنه ؟ (703958) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۳:۳۷
اگر میامد ایران فقط برای معروفیت خودش و نشان دادن دم جنبانیدنش برای اربابها یک چهل صفحه دیگر به گزارش علیه ایران اضافه میکرد اصلا از حرفهای اولیه طرف معلوم بود که ابتدا به ساکن مقاله اش را در جهت خاص میخواهد بنویسد (704115) (moderator7)
 
آّبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۰۳:۱۰
نشون دادن چشماش ضعيف بود نديد (704267) (moderator7)
 
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۲:۱۴:۲۸
بابا اینها رد مورچه رو روی کاسه چینی میزنن ماهواره هاشون با دقت متر ایرانو رصد میکنه؟ کلی اطلاعات راجع ما دارن. یعنی واقعا نمی دونن اینجا چه خبره؟ اینها بازی سیاسی هستند. (704794) (moderator7)
 
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۱:۱۵
به جای این مقاله غیر منصفانه کاش چشم بینایی بود و گزارش شهید رو با دلایل توجیه کننده پاسخ می داد. (704010) (moderator22)
 
محسن تبريزلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۲:۵۰
ييك به اين احمد شهيد بگه كه ، شماها از خدا زيادتر ميدونيد ، اگه همجنس بازي كاره خوبي بود خدا همه رو با يك جنس خلق ميكرد ، يا همه مرد به دنيا ميومدن يا همه زن به دنيا ميومدن ، پس برو گاوهاتو بچرون (-:) (704012) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۲:۰۲:۳۱
این منفی ها معنیش اینه که شما هم همجنس بازید؟ (704484) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۳۷:۵۴
معنیش اینه که حرف شما منطق نداره. کسی که همجنس بازه، همجنس بازه. کسی که نیست، این کاره نیست. همین. منفی یا مثبت دادن به نظر شما کسی رو همجنسباز نمی کنه. (705105) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۲۷:۱۸
«اين گروه ها در رسانه هايشان تلاش دارند اين گزارش را مهم جلوه دهند.»

شما تلاش دارید این گزارش رو بی‌اهمیت جلوه بدین، در حالی که افکار عمومی جهان بر پایه همین چیزها شکل می‌گیره. بعد بگین چرا توریست نمیاد، توقع دارین همه خودشون بیان دست اول وضع ایران رو دریابند؟ (704073) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۵:۴۳
حتی توریستها هم که میایند ایران هر چی خوبی بهشون بکنید در برگشت منفیها را نشان میدهند اما مثلا وقتی میروند فیلیپین جیبشان را میزنند در برخی موارد گروگان گرفته میشوند یا حتی بهشان تجاوز میشود اما اینقدر در مغزشان خوانده شده که همان طرف دوباره به انکشور برمیگردد (704118) (moderator7)
 
هموطن از لس آنجلس
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۰۱:۵۰
اين كارهاي اينها كه از واقعيت ايران خبر ندارند و چشم بسته حرفاي مسخره اي مثا همجنسبازي در فوتبال را در گزارششان مطح مي كنند، بيشتر از اينكه به ضرر رژيم باشد، اسباب مضحكه خودشان را فراهم كرده.

33سال است ضدانقلاب چشم بسته و بدون استراتژي دارد به خيال خود به جمهوري اسلامي ضربه مي زند ولي نتيجه اش را داريم مي بينيم.

متاسفم كه عده اي براي مبارزه با رژيم، به احمقهايي مثل اين مالديوي بي خبراز همه جا دلخوش كرده اند (704127) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۸:۵۷:۰۹
مثل بقیه مسائل جامعه یک طنز گریه دار بود تا یک گزارش :( (704254) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۲۵:۱۲
احمد شهيد را براي دلجويي به قزوين ببريد (704299) (moderator7)
 
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۲۷:۲۱
میگن که اگر فرزندی در طول سالهای زندگی با پدر مادر , هر روز صبح به والدینش سلام کنه , ممکنه نصف عمرشو حتی جواب سلام هم نشنوه . و هیچ کسی هم برای این کارشون,تشویقشون هم نمیکن , چرا که وظیفشونه .
ولی اگه یکروز سلام نکنن , برای والدین سوال پیش میاد که چرا سلام نکرد.
و تمتم مسئولین بر حسب قبول مسئولیت و در حدود شرح وظایف , باید که به نحو احسن کارشون انجام بدن , یعنی از 100 , 100 باید بگیرند . ولی اگر فقط یک نمره کم بگیرند و یا سهل انگاری کنند , باید پاسخگو باشند و در صورت احمال , تنبیه (704302) (moderator7)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۰:۵۹:۰۷
آدم هایی مانند همین احمد شهید دست پرورده آمریکا هستند. این آدم اصلا نمی داند فضای ایران چگونه است. گذارش این آدم را باید خواند و خندید. برای خندیدن خوب است. (704418) (moderator7)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۲۱:۲۹:۰۹
ضمن محکوم کردن همجنس بازی که با هر معیاری بسنجیم کار نادرستی است و ضمن محکومیت شدید منافقین تروریست یک سئوال از مسئولان دارم : ((آیا وضعیت حقوق بشر پس از 33 سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد متناسب با آرمانهای ادعایی و غایی انقلاب می باشد یا نه ؟)) (704450) (moderator7)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۶:۵۴:۴۵
بابا توروخدا سیاسی بازی داخلی بسه. گزارش احمقانه علیه ایران داده ، اونوقت یکی مینویسه بهش توهین نکنید. یکی مینویسه اونجای گزارشش خوبه. یکی دیگه مینویسه خوب عیبی نداره ، مدرک ارایه کنید. چقدر فرافکنی می کنید تا اصل مطلب فرموش شه. حقوق بشر یک ابزار قوی سیاسی است در دست ابرقدرتها برای پیشبرد اهداف و هیچ ارزش حقوقی نداره. الف دارم عقده ای میشما، لااقل یکی از کامنتهامو بزار (704863) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۷:۰۷:۲۵
از دستگاهی که شما آن را نقص می کنید چطور انتظار پاسخ و عکس العمل دارید؟ایا ایران سرای امن و امان است؟هیچ نقصی در ان رخ نداده؟اگر این طور است چرا اجازه وروود را به او نمی دهید . (704867) (moderator7)
 
آرمان
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۷:۵۱
واقعا برای سایت الف متاسفم. نظراتی که مخالف منافع حزبی و اعتقادات شما هستش سانسور میکنید ولی اگر موافق نظر شما باشه و تو اون حرفهای رکیکی زده بشه چاپ میکنید. این هستش عدالتی که شما ازش دم میزنید میدونم که چاپ نمیکنید فقط اینو گفتم که بدونید (705078) (moderator1)
 
hajix
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۲۸:۲۶
آخه مالدیو چیه که گزارشگر حقوق بشر هم صادر می کنه (705081) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۲۰:۱۸:۱۴
اولین شرط در قضاوت و ارزیابی گزارش احمد شهید خواندن متن کامل آن است. غیر از افرادی که توانایی خواندن به زبان انگلیسی دارند بقیه افراد چشم بسته اظهار نظر می کنند و صرفا به نقل اشخاص دیگر استناد می کنند. پیشنهاد میکنم متن کامل انگلیسی گزارش به همراه ترجمه درست فارسی آن در صفحه گذاشته شود و بر اساس آنها ارزیابی صورت گیرد. علاوه بر این شناخت شورای حقوق بشر و ترکیب آن و همچنین حدود ماموریت گزارشگر ویژه هم باید مورد توجه باشد. گزارشگر ویژه مطابق تصمیم شورا و بر اساس ماموریتی که به او محول میشود گزارش تهیه می کند. همکاری و تعامل کشوری که هدف گزارشگر است در تهیه گزارش نقش اساسی دارد. منابع اطلاعاتی گزارشگر در صورت سفر به آن کشور شامل منابع رسمی و اظهارات دولت و مقامات مسئول به اضافه دیدار از قربانیان ادعایی نقض حقوق بشر میشود. در صورت امتناع کشور از پذیرفتن گزارشگر طبعا منابع اطلاعاتی او محدودتر میشود و این مسئله تاثیر منفی میگذارد. (706803) (moderator18)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۵ ۰۳:۳۱:۲۴
دوستان
گزارش براي همه كشورها نوشته ميشه، هر كدام هم در كشور مربوط روش بحث ميشه.
اگه ما گزارش كشورهاي ديگه را نميخونيم دليل نميشه كه فقط با ايران دشمني و پدر كشتگي دارن.
بايد قبول كنيم ايراداتمان را و اصلاحشان كنيم حتي اگر از زبان كسي گفته باشه كه ما ازش خوشمان نمياد (707402) (moderator18)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۰۳:۱۸:۴۱
خدا راشکر کنید درعصری زندگی میکنیم که به این راحتی میشه تبادل نظر کرد پس خواهشن یکم بیشتر مطالعه کنیم تابادانش بیشتر جواب بدیم اگر مسلمانیم اگر ازاده ایم از حرف حق نترسیم (709447) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۰۳:۳۲:۳۹
متاسفم برای بعضی افراد که خود را فرهنگی وباسواد ومدرن با مطالعه میدانند لیکن چون دولت متبوعشان در ایران سر کار نیست از هر جنایتکار ی طرفداری میکنند به شرطی که حکومت ایران را تحت فشار قرار دهد وجنایات وخیانات وتهمتهایی که غرب تحت نام حقوق بشر وحقوق ومساوات خانمها وحقوق کودکان وحقوق حیوانات ....در حق این مردم روا میدارد را دفاع از مردم ایران مینامند.
آیا دول غربی که با ساخت و تولید اسلحه و ایجاد درگیری بین ملتها و فروش میلیاردها دلار اسلحه در سال وبا غارت شبانه روزی ودفاع از دستتنشاندگان ودیکتاتورها ونوکران خود خون ملت ها را میمکند اجازه دارند راجع به حقوق انسانها اظهار نظر کنند؟؟؟؟ در ایران هر اتفاقی بیافتد به مردم ایران مربوط است وهمچنانکه رژیم خون آشام شاهنشاهی را ساقط کردند.درود به ملت با صفای ایران .ونفرین بر دول غارتگر درو ومنافق. (709454) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.