نظر منتشر شده
۳۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 274769
حکم مدیر مسئول سایت الف صادر شد
بخش سیاسی الف، 16 خرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
ظهر امروز احمد توکلی و وکیل وی بجهت آگاهی از حکم، در دادگاه مطبوعات (شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران) حاضر شد. گرچه ابلاغ رسمی حکم دادگاه احمد توکلی به فردا موکول شد، اما مضمون حکم مشخص شده است.

به گزارش الف، مدیرمسئول سایت الف از اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس تبرئه و به خاطر اتهام انتشار کامنت ها و نظرات مردم که توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد، رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و قضات دادگستری تلقی شد، مجرم شناخته شده و به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که بخاطر حسن سابقه وی، اجرای حکم ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

درمورد آثار محرومیت اجتماعی ناشی از حکم نیز، رای دادگاه باعث ایجاد سوء سابقه برای احمد توکلی نمی شود، چرا که حتی اگر احمد توکلی به حکم صادر شده اعتراض نکند، این حکم آثار محرومیت اجتماعی ندارد، چرا که طبق ماده ۶۲ مکرر قانون آئین دادرسی کیفری، افراد باید به حبس تعزیری بالاتر از سه سال محکوم شوند تا سوء سابقه برای آنها محسوب شود. لذا حقوق اجتماعی شامل، حق کاندید شدن برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، انتخابات ریاست جمهوری و ... هم چنان برای احمد توکلی باقی است.

احمد توکلی بعد از آگاهی از حکم دادگاه اظهار کرد: هیچ کدام از افعالی که باعث محکومیتم شد را خودم انجام نداده ام و در واقع برای دفاع از حق آزادی بیان برای مردم  که توسط دادستان تهران توهین تلقی شده بود، در دادگاه محکوم شدم. دادگاه محترم شعبه 78 کیفری استان تهران، بر اساس روش قانونی رای خود را صادر کرده ولی من چون رای را منطبق بر قانون و عادلانه نمی دانم، قطعا به آن اعتراض خواهم کرد.

توکلی گفت: نباید بگذاریم تا راه اظهار نظر درباره مسئولین و عملکرد آنها تنگ شود، و هر انتقادی را ولو تند باشد توهین تلقی کنیم. وی در ادامه گفت که: من در دفاع از آزادی مشروع مردم مخصوصا آزادی ای که برای مبارزه با فساد ضروری است، کوتاهی نمی کنم و وعده داد که بزودی گزارشی از آنچه در دادگاه گذشت به مردم تقدیم خواهد کرد.

صدور حکم دادگاه توکلی
سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران هم در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما از صادر شدن حکم دادگاه احمد توکلی مدیر مسئول سایت «الف» خبر داد و گفت : حکم وی در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی صادر شده است و در مهلت قانونی به وی ابلاغ می شود.

افتخاری درباره جزئیات حکم گفت: تا قطعی شدن حکم نمی توان درباره جزئیات آن اظهار نظر کرد.

دادگاه احمد توکلی طی دو جلسه در ۲۷ اردیبهشت و سوم خرداد در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد.

شاکیان پرونده نیز به غیر از مدعی العموم، علی‌اکبر جوانفکر، اسفندیار رحیم‌مشائی، محمدرضا رحیمی، خرم‌آبادی رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور، حمید بقایی، سعید مرتضوی و صالحی‌امیری بودند.

علی‌اکبر جوانفکر طی لایحه ای و حسینی نیز به وکالت از مشائی و بقایی از شکایت خود صرف نظر کردند.

براساس کیفرخواست صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام احمد توکلی فعالیت علیه نظام، توهین به نمایندگان مجلس، توهین به رئیس جمهور وقت، توهین به قضات و رئیس قوه قضائیه و نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده بود.
دانلود ویدیو
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۰۶:۴۶
این رای افتخاری است برای شما که یک عمر صادقانه خدمت کردی و از انتقاد نترسیدی خدا پشت و پناهت باد ای ابر مرد (2942004) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۴:۲۹
آیا دوستان به دنبال پرونده سازی علیه آقای دکتر توکلی هستند تا درانتخابات آینده ایشان نتواند شرکت نماید. (2942097) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۹:۵۷
هیچ سوء نیتی درکار نیست . هم دکتر توکلی برای اعتلای نظام اسلامی تلاش میکند و هم حق قوه قضائیه و حق احمدی نژاد بوده است که توهین و افترای مردم را به خود در قالب شکایت از دکتر توکلی بعنوان انتشار آن توهینها ابراز نمایند . بنابراین همه چیز قانونی بوده است . هم شکایتها و هم حکم صادره و اگر دکتر توکلی انشاالله تبرئه شوند هم باز قانونی است .
این موارد نشانه آزادی همه ایرانیان و تساوی همه در برابر قانون است چه تبرئه شوند و چه محکوم شوند . ضمنا حتی اگر دکتر توکلی محکوم شوند باز هم این نشانه قانون مندی در کشور است و هرگز از افتخارات و خدمات ارزشمند دکتر توکلی عزیز چیزی کم نمیشود . (2942322) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۳:۱۶
دوست گرامی
شما هم تو تعارف می خواهی ظناب به گردنش بیاندازید (2943329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۱:۱۷:۳۵
توهین ها و افتراهای احمدی نژاد به روئسای جمهور و رئسای مجلس پیش از خود در مناظره انتخاباتی کی رسیدگی قراره بشه؟؟ حکم اون افتراها و توهین ها چه خواهد بود؟ (2943376) (alef-13)
 
صابری
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۱:۵۹:۰۵
اتفاقاً ایشون زمانی از احمدی نژاد حمایت کردند و بعدش شدند منتقد ایشان. حالا بگذریم. اصولا هر مسئولی در نقد رئیس جمهوری که مورد پسند مردم نباشه اقدام کنه محبوبیت پیدا میکنه و لذا جناب توکلی می توانند به حضور مداوم خود در مجلس همچنیان امیدوار باشند.
باشد که سیاست رستگار شود.
ممنون که منتشر می کنید دیدگاههای متنوع و مختلف را الف عزیز (2943412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۲:۵۵:۲۸
دوست عزیز امیدوارم که خودت هم روزی شرایط مشابه ای رو در زندگی تجربه کنی تا بعد اینجور قضاوت نکنی. اقای توکلی هیچ جرمی مرتکب نشده بلکه فقط سعی کرد در چارچوب ازادی که مردم در سال 57 برای ان انقلاب کردند رای و نظر مردم رو چه اشتباه چه درست نشر بده.
در ضمن به اقای توکلی میخواهم عرض کنم که ببینید با اینکه شما اینقدر برای اعتلای این نظام زحمت کشیدی این مزد کارهای شما نبود ولی یادتون باشد که زندگی روزی شروع و روزی تمام می شود و شما در پیشگاه ملت سربلند بودید. شما شاید بیش از 50 درصد نظرات منو سانسور کرده باشید و من نظراتم با شما یکی نباشد ولی همیشه این احساس رو داشتم که شما معذوریت دارید. نهایتا اینکه شاید الان بتوانید شرایط کسانی رو درک کنید که در گذشته از جان و زندگی خود در راه ازادی گذشتند و انسان بدون ازادی در انتخاب هیچگاه رستکار نخواهد شد. ازادی چیزی هستد که خدا به بندگانش داد تا انتخاب کنند که ظالم باشند یا درستکار. انسان باشن یا حیوان، دروغ بگویند یا راست و..
خداوند به شما صبر بدهد. (2943450) (alef-13)
 
بیژنگ
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۷:۴۰
احمدی نژاد به عالم و آدم توهین کرد و ناسزا گفت و حق و حقوق میلیون ها نفر را در زمان ریاست جمهوری اش نابود کرد. اقتصاد کشور را فلج کرد باید دادگاهی میشد، اما راست راست در کشور به این طرف و آن طرف می رود و باز هم همان آش است و همان کاسه. بازار فریبش برقرار تازه طلبکار هم شده است. واقعاً که جای شاکی و متشاکی عوض شده است. هر کشور دیگری بود احمدی نژادر ا حد اقل زندانی می کردند اما چه کنیم دیگر حرف حق که بزنی محکومی! (2942350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۴۹:۱۹
يعني احمدي نژاد گفته : افراطيِ دلواپسِ بي سوادي كه بايد بره به جهنم ؟! (2943358) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۱:۱۳:۳۹
دقیقا به کی توهین کرده احمدی نژاد جو میدی؟ (2943931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۴:۰۹
نه دوستان دارند به این شیوه محدوده خطوط قرمز رو نشون میدن!
فقط تعریف وای بحال انتقاد (2942384) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۳:۵۵
همه چیز را سیاسی نبینید. شاید هم پرونده سازی نباشد. بابت بدبین بودن جایزه نمیگیرید. منصف باشید و قضایا را بر اساس شواهد و اسناد آنها دنبال کنید. (2942731) (alef-13)
 
رهگذر
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۳۶:۱۸
دوست گرامی
ولی قضایا چیز دیگر رابیان می کند که به دنبال حذف رقیب قوی هستند. (2943227) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۸:۳۷
ظریف : ما در ایران زندانی سیاسی نداریم ! (2942822) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۰:۵۵
توهین به رئیس جمهور سابق؟
آیا برملا کردن انبوه فساد دولت قبل در ادارات و بانکها و بورس و بخش صنعت و ... توهین محسوب میشود؟

بس کنید شما را بخدا.
اقتصاد مملکت را فساد گرفته و شما یک نماینده مبارز بر علیه فساد را محکوم کرده اید. (2942885) (alef-4)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۲۸:۲۵
وقتی ایشان شاکی خصوصی نداشت پس این حکم سنگین برای چیست. (2943216) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۳:۴۹:۰۹
سنگین؟ یکی کاریکاتور میکشه 12 سال زندان باید بره این که سنگین نیست (2943467) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۲۰:۵۵
صرفا جهت اطلاع
1-احمدي نژاد شكايت نكرده بلكه مدعي العموم به خاطر توهين به مقام عالي كشور شكايت كرده
2-بدترين ناسزاها(به حق يا ناحق) برعليه احمدي نژاد در الف منتشر شده و مي شود ولي كوچكترين اشاره به روحاني سانسور مي شود (2943663) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۳:۲۲:۳۸
کجا سانسور میشه .انگار اصن تو این سایت نمیای. (2946430) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۱:۲۷:۲۵
نخیر .خود اقای توکلی با علم به محبوب شدن هر کس که محکوم این قوه قضاییه است درصدد قهرمان سازی از خود در آستانه انتخابات مجلس است. (2943974) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۵:۲۴:۵۲
شاید هم برعکس دارن قهرمان میسازن البته دکتر همیشه صریح و صادق بوده باید ببینیم بعدش چی میشه (2948451) (alef-13)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۱:۴۳
بنده طرفدار ازادي بيان هستم . نسبت به اقاي توكلي هم بد بين نيستم . اما يك سوال اگر همين نظرات را يك سايت اصلاح طلب نزديك به خاتمي منتشر كرده بود ايا قوه قضاييه همين راي را صادر ميكرد ؟؟؟ در صورت جواب منفي بايد گفت همه با هم برابرند ولي بعضيها برابر ترند (2942145) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۴۴:۵۶
خير توهين به رئيس جمهور سابق جرم است اما توهين به رئيس جمهور اسبق (خاتمي و هاشمي) جايزه هم دارد (2943616) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۹:۰۲
درود بر مرد نازنین جناب توکلی ... به خدا قسم این حکم محبوبیت شما رو در دلهای طرفداران شما صدچندان میکنه...ای کاش فقط ده تا نمونه شما توی مملکت وجود داشت...واقعا درود بر شجاعت و دفاع شما از عدالت و حقوق مردم...نماینده واقعی و حقیقی شما هستید ...دیگران از امثال شما باید یاد بگیرند...مشکل برخی از افراد با آزادی بیان هستش و نه با شخص جناب توکلی... (2942403) (alef-13)
 
محی الدین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۱:۳۳
دوست عزیز و گرامی بنده نه تنها در سایت الف و دیگر سایتها بلکه هیچگاه نقدی از کسی نشنیده ام
نقد پرداختن به مشکلات و اشکالات نیست بلکه نقد ارائه راه و طریقی است برای کمتر شدن اشکالات و مشکلات
در ضمن نشر توهین به رئیس جمهور وقت و غیره هیگاه انتقاد نیست دوست عزیز (2942414) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۴۸:۴۹
من امروز صبح 7 نظر در 7 خبر مختلف گذاشتم، الان (6 عصر) چک کردم هیچ یک از خبر ها نظری زیرشان نیست! فکر می کنم دستورالعملی داده اند که مردم در خصوص کدام خبر ها حق نظر دادن ندارند! باز این بهتر از این است که برداشت کنیم از نظر دادگاه هیچ یک از نظر های افراد قابل چاپ نبوده، اگر این حجم از نظرات ملتی علیه امنیت خودش است که یک جای کار بد می لنگد!!
به هر حال، اگر چنین دستوری دارید، خیلی ساده قسمت کامنت زیر این اخبار را ببندید، تکلیف همه روشن شود! (2942487) (alef-4)
 
کارمند
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۰۸:۲۵
زنده باد که حرف دل من و خیلی از مخاطبان دیگر را زدید. من نیز مشکل شما را دارم. وقتی از کسی تعریف می کنم زود منتشر می شود اما اگر نقدی انجام دهم که نه توهینی در آن هست و نه افترایی و فقط انعکاس واقعیت هاست منتشر نمی شود. (2943562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۸:۰۶
هرچقدر میخوان از این احکام صادر کنن
ما باز هم در الف کامنت میزاریم!! (2942544) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۳:۵۳
توکلی نظر واقعی مردم رامنتشر کرده بود (2943064) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۹:۵۴
سلام. با تشکر از جناب توکلی به خاطر عملکرد. از انجایی که کامنت‌های خوانندگان با تاخیر و گزینش شده پخش می‌شود، همیشه این تصور وجود خواهد داشت که انتشار کامنت‌ها جهت‌دار بوده و حسب مورد، مدیریت می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا سایت الف فقط و فقط پیام‌ها را از بابت عدم توهین و افترا بررسی کرده و الباقی را بدون تاخیر نشر دهد. در این صورت تصور گزینشی بودن پیام‌ها کم‌رنگ‌تر خواهد شد. در مورد پیام‌های حاوی توهین و الفاظ نامناسب هم می‌توان از برنامه‌های اختصاصی و تحت وب و بصورت ان‌لاین استفاده کرد.
خسته نباشید اقای توکلی. (2943168) (alef-13)
 
حمدالله
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۲۴:۴۵
اشکال همینه که نظر واقعی مردم را منتشر کرده!
یه عده تو این مملکت هستند که به اسم مردم حساسیت دارند و به محض شنیدن آن آنتن هاشون فعال میشه و همه هم و غممشون خاموش کردن آن صداست! قطعا" نظرات آقای توکلی با بنده 180درجه اختلاف داره اما جلویِ نظرِ من را نگرفته و مکانی هم برای آن اختصاص داده تا شنیده شوم . قسمتی از حکومت به کرات نشان داده که فوق العاده کم تحمل است و به هیچ عنوان بنا ندارد تا تغییری در رویه خود انجام دهد . تجربه نشان داد که : من صدای انقلابتان را شنیدم , دیر هنگام بوده! پس بهتر است برای حراست از داشتهایمان و جذب حداکثری امروز صدای مردم شنیده شود . مطمئنا" به نفع کشور و به ضرر دشمنان فرضی و واقعی است. (2943212) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۲۵:۱۵
الان زمانی است که آقای توکلی می تواند سرش را بالا بگیرد و فریاد رستگاری بر آورد . (2943100) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۳:۵۸:۳۳
آقای توکلی. تازه فهمیدید که اصلاح طلبان و رسانه هایشان در طول دهها سال چه کشیدند! (2943471) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۵:۲۷
چطور مدعی پیروی از سیره انبیا و امامان هستیم

حال آنکه
امام حسن کسی را که توهین کرده بود روزی و قضا داد اما ما ...

به نظر من صدور این دست احکام توهین عملی به نامبردگان است!
در حالی که آنچه اتفاق افتاده توهین کلامی بوده و اساسا نه تملق چیزی را بر شان می افزاید و نه ناسزا از شان کسی می کاهد .... (2943154) (alef-13)
 
مرتضی م
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۷:۵۱
زنده باد آزادگی در نا آزادی (2943161) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۱۵:۱۵
اقای توکلی عزیز، ضمن تشکر از زحمات بی بدیلتان، در رابطه به کامنت های احمدی نژاد به نظرم صد در صد مقصر هستید، چون من خودم شخصا برای تست سایتتان همان کامنتهای توهینی که به احمدی نژاد منتشر می کردید راجع به هاشمی و علی مطهری و رئیس جمهور فعلی می ذاشتم، ولی یه دونه، حتما یه دونشونم رو هم منتشر نکردید!!! (2943291) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۶:۵۴:۴۸
آقای توکلی اگر کاندیدا شوید قول می دهم که با تمام وجود تبلیغاتتان کنم (2943507) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۱۲:۳۷
به اين ميگن آزادي پس از بيان!!!!!
حالا هي بگيد آزادي نيست... (2943570) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۰۱:۵۵
آقای توکلی لطفاً به فکر قانونی کردن آزادی بیان باشید. یعنی قانونی در مجلس تصویب کنید که ابعاد مختلف را مورد توجه قرار دهد و البته در آن باید اصل بر آزادی گذاشته شود (مطابق قانون اساسی) و موارد نادری مانند بحث امنیت ملی، توهین قابل توجه به ادیان و اشخاص ممنوع شود. (2943635) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۳:۳۹
اگر ب نوع واکنشهای اقای توکلی توجه کنید که چقدر اسوده خاطرند و حرفای آنچنانی می زنند (ببخشید فضایی) متوجه می شید که این قضیه بیشتر شلوغ کردن و یه نوع کمپین تبلیغاتی برای ایشون هست.
یه عده ای کاربر جوگیر درودت باد توکلی و تو افتخار مایی هم توی این بازی پیاده نظام شدن
قصه همینه خیلی ساده (2943647) (alef-13)
 
شفیع
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۳۶:۱۶
یاد یک صحنه از فیلمی افتادم
که یک نفر بلند شد و گفت
منم اسپارتاکوس
بقیه هم گفتند منم اسپارتاکوس
ماییم اسپارتاکوس

کامنتها را تا زیر بخوانید
میفهمیم

که همه دارند میگویند

من هم توکلی هستم (2943705) (alef-13)
 
سید میثم
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۱۲:۵۳
شما به ترکیب شاکیان پرونده دقت کنید.
به نظر من آقای توکلی نام افرادی شاکی خود گویای تمام واقعیت است. به خودتان افتخار کنید. گذشت آن زمانی که محکومیت در دادگاهها داغ و ننگ بود.
... (2944141) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۶:۱۷:۱۶
واقعا قوه قضاییه به کجا می رود؟ محکومیت از نظر مردم افتخار است. (2945204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۰۷:۴۸
درود بر توکلی شجاع (2942007) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۳:۱۲
بازم بگید آزادی بیان هست !!!!! (2942249) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۱۲:۵۰
آزادی بیان هست اما آزادی پس از بیان نیست. (2943078) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۷:۵۹
توهین به رییس جمهور نشانه شجاعت نیست (2942841) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۱:۰۳
الان چیکار کنیم؟؟ کامنت بذاریم تا به حکم زندانش اضافه بشه؟؟ (2942013) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۰۷:۱۰
دکتر توکلی مرد تمام فصول ، محکومیتش چه به قوت خودش باقی بماند و چه لغو شود همچنان محبوب مخاطبان " الف " خواهد بود. دست حق به همراهت ای مرد همیشه بزرگ. (2942185) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۴:۴۵
جو ندهید. منصفانه رفتار کنید تا کسی مشکل پیدا نکند. آزادی بیان به معنای آزادی جوسازی و تهمت زدن نیست. اگر هم بود منطقی نبود! (2942533) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۱:۴۲:۴۹
آزادی بیان به معنی آزادی توهین به روحانی و ظریفه ولی راجع به احمدی نژاد چیزی نمی شه گفت ؟؟؟؟؟ (2943396) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۲:۲۵
نه تو را بخدا بیاییم نفس نکشیم صدامون هم در نیاد تا این 2 سال ایشون تموم شه!!!!!! (2942640) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۲:۵۲
شما راحت باش فوقش منتشر نمی کنند (2942792) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۳:۵۹:۳۸
امیدوارم موضوع مصونیت قضایی آزاد اندیشان و اساتید دانشگاه تبدیل به قانون شود تا کرسی های آزاداندیشی مد نظر مقام معظم رهبری . رونق بگیرد. (2943472) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۱:۴۴
آقای توکلی فقط اظهارنظر بازدیدکنندگان سایت رو منتشرکردن این سایت تنها سایتی. است که میشه نظرخودتو صراحتآ بنویسی به همین خاطر بعضی ها احساس خطر کردن (2942017) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۳:۵۹
یکی از هزاران کاربری هستم که هر روزه این سایت راباز ومطالب واخبارش را بدقت میخوانم. و بیشتر وقتها نظرات خود را بیان میکنم.راستی اگر این سایهای مردم پسند را هم سانسور کنند بغض گلویمان را چگونه خارج کنیم ؟آیا به سایت های معاودین نظام پناه ببریم ؟هرگز! برای این نظام سالها زحمت مسؤلانه کشیده ام. پس خواهش میکنم یرای بیان نطرات مردم نترسید تا این نظام با سایر نظامهای منطقه فرق داشته یاشد. (2942251) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۵:۴۵
هر اظهارنظری ارزش انتشار ندارد. بعضی اظهارنظرها هم حق منتشر شدن ندارند چون شامل رفتارهای غیرمدنی مانند اتهام زنی و جوسازی است. (2942536) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۲:۴۰
تازه این تنها نظراتی بوده که بعد از سانسور قابل انتشار بوده ! ضمنا نشون میده آقای ... رئیس جمهور سالهای 84 تا 92 ، چقدر طرفدار ( بخوانید : نفوذ) داره ! به هرحال امیدواریم مسؤولین طاقت شنیدن انتقاد را داشته باشند و فرض را بر این بگذارند که مردمی که نظر میدهند حتی اگر گفتارشون تنده اما دلشون برای کشورشون می سوزه . از حق نباید گذشت که اخلاق ما ایرانی ها مدتی است خیلی تند شده و گاهی شرایط را نسنجیده به جای انتقاد ، اهانت می کنیم . امیدوارم مسوولین با سعه صدر ، بتونن الگوی درست اخلاق برای مردم باشند . (2942729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۱:۴۹
آقای توکلی، بالاخره به جامعه دلسوزان واقعی‌ وطن خوش آمدید! (2942018) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۶:۲۷
جامعه دلسوزان واقعی جامعه فقط شامل شما و همفکران شما نیست. خودپسند نباشید. (2942537) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۱:۳۶:۳۷
شامل شما 28 نفر میشه حتما؟! (2944009) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۲:۳۲
آی مرد آزاده هر کجا و در هر حالی باشی چون به حقی خدا با توست آیندگاه در باره شما قضاوت خواهند کرد محکمه مردم اشتباه نمی کند (2942023) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۶:۱۱
آقای توکلی، معنی‌ مدیر مسول همین است دیگه...فقط امیدوار باشیم که حالا برای برخی‌ مواقع که نسبت به حذف فله یی نظرات مردم اقدام میکردید، پشیمان نباشید که در این سرزمین، حتی انتقاد از خودی مثل شما ، تاب آورده نمی‌شود... (2942037) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۱:۲۳
برادر این چه ربطی داره.....
در نظام اسلامی قانون باید برای همه اجرا شود چه خودی و چه ناخودی!

درضمن من احمدآقای توکلی را سالهاست که میشناسم...ایشان حقیقتا عنصری انقلابی و سالم هستند اما فارغ از اشتباه نیستند.....

مسئولین هم کمی انتقاد پذیر باشند....صدالبته مردم حق توهین به هیچکس را ندارند چه مسئول چه غیر مسئول....
اما حق اعتراض و انتقاد حتی با فریاد بر سر مسئولین را دارند.......

حق و حقوق متقابل است..... (2942324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۷:۳۰
هیچکس حق تحمل توهین، اتهام زنی و جوسازی را ندارد. نباید هم این چیزها تاب آورده شود. (2942541) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۸:۰۷
با شما موافقم ، اما مردم باید به یقین برسند که اخلاق خوب را از بزرگان جامعه شون بیاموزند . و بزرگان ما واقعا باید بزرگ باشند نه اینکه لباس بزرگی به تن کنند .
رفتار درست و انسانی بزرگترها چنانچه خالصانه و بی ریا باشه برای مردم درس خواهد بود . باید ریشه یابی کرد و سر منشاء مشکل را پیدا کرد . (2942743) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۱۸:۱۹
1- مرز بین توهین و بیان واقعیت در مورد رئیس جمهور قبلی کجاست؟
2- آیا فقط محمود احمدی نژاد از مصونیت آهنین در مقابل توهین برخوردار هست و افراد دیگری مثل سید مظلوم، باید مورد تهمت و توهین و جوسازی قرار بگیرند؟ (2943202) (alef-13)
 
نا امید
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۰:۵۱
حرف آقای روحانی کاملا درسته. از قوه قضائیه که اتفاقا بیشترین نقصان را دارد نمی توان انتقاد کرد. در واقع این حکم به خاطر انتقاد از قوه قضائیه است و بقیه فرمالیته است. و الا همین الان خیلی ها به رئیس جمهور توهین می کنند و او و وزیرش را خائن می نامند آب از آب تکون نمی خوره. (2942552) (alef-4)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۳۹:۱۶
حذف فله ای عین بی انصافیست . دوستان قبل از زدن کلید مثبت لطفا" کمی فکر کنید و صرف اینکه 2بار نظرتان منتشر نشده چماق بی انصافی را بلند نکنید.بنده هم از 100 تا نظرم 90تاش منتشر نشده اما 10 تای باقیمانده عین همان 90تا بوده و شاید خشن تر و تند تر! من با آقای توکلی 180درجه زاویه دارم اما در عین حال برای بنده فضائی ایجاد کرده تا حرفم را بزنم و کتکش را آقای توکلی بخورد!
این عمل قابل تقدیر است و نه زخم زبان. (2943233) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۶:۵۱
آقای توکلی شانس آوردید" آقای توکلی" هستید و الا اگه یه شهروند معمولی بودید اونموقع معنای واقعی آزادی بیان تو ایران رو متوجه میشدید! (2942044) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۸:۰۲
جوسازی نکنید! آزادی بیان به معنای آزادی رفتارهای غیرمدنی چون اتهام زنی نیست. (2942543) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۰:۱۷
کاری ندارم حرفت بحقه یا نه، ولی خواهشا از تعداد مثبت های خودت متوجه بشو که مردم مثل شما فکر نمیکنند (2942632) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۸:۳۴
اولا اگر من راست بگویم و آزادی بیان به معنای رفتار غیر مدنی نباشد هیچ مهم نیست چند نفر با من موافقند، ثانیا در یک کشور ۷۹ میلیونی، تارنمایی که ۶۱ هزار بازدید روزانه دارد نمیتواند ادعا کند که نماینده مردم است! و البته این ادعا را هم نمیکند. این شما هستید که با این ادبیات به این تارنما توهین میکنید. (2942692) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۲:۱۲
راستی! اگر مخاطب الف مثل من فکر نمیکند شاید علتش این باشد که از ۲۵ کامنت من زیر این مطلب ۷ تایش بیشتر منتشر نشده! وقتی به یک فکر تریبون داده نشود مردم چرا باید آن فکر را انتخاب کنند؟ تا زمانیکه استدلالهای منتقدین الف بخوبی پوشش نداشته باشد برنده شدن در این مسابقه افتخار ندارد. به ما هم تریبون بدهند، بعد تعداد مثبت ها را هم اگر دوست داشتید بشمارید! (2942705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۶:۱۵
با شما موافق نیستم دوست عزیز ، گرچه گذشت زمان باعث رسیدن میوه عقل در جامعه میشه اما میزان مطلوبیت یک پدیده در جمع به معنای مفید بودن اون پدیده نیست . درستی یا نادرستی یک پدیده متکی به نظر افراد نیست . به عبارت دیگه ارزش حقیقت به درک عموم بستگی نداره . این نوع بشره که بنا بر احساس و عاطفه خودش ، مطلوب خودش را که یک حقیقت مجازی به نام واقعیته عَلَم می کنه و برای اثباتش تلاش می کنه . به عبارت بهتر تلویحا چون روش نمیشه بگه من فلان پدیده را می خوام و می پسندم ، اون چیز را حقیقت می نامه و در صدد قبولاندنش به سایرین بر میاد . اینجاست که جدال باورها صورت می گیره چون تغارض منافع پیش میاد ! (2942801) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۹:۵۷
در ایالات جنوبی امریکا اکثریت بسیار بزرگی از مردم نژاد پرست و مخالف حق و حقوق مساوی برای سیاهپوستان هستند ، خوب اینجا هم اکثریت حق داره ؟؟ (2942898) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۵۱:۵۰
اخه این ادما میگن حق با اکثریت نیست تعداد مثبتها هم زیاد بشه توجیه دارند که این عامل دشمن هستند و.. (2942905) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۰۹:۱۱
حرفت خیلی معنی داره و نشون میده که در خط فکری شماها رای مردم بر همه چیز مقدم است حتی اگر بر ضد دستورات خداوند (و به حق) باشد و مشخص می کند که در مبارزه دو مکتب اصلی دنیای امروز یعنی دموکراسی لیبرال و اسلام شما کجا ایستاده اید.

الف تو رو خدا این رو دیگه منتشر کن. (2942950) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۴۱:۱۳
ما دوست داریم بر روی نوار عقل و منطق حرکت کنیم، چه اسلامی چه سکولار. (2943237) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۴۷:۴۳
خوب انتتظار داری توی این سایت مثبتاش بیشترم باشه؟؟
مسلما اکثر مخاطبای این سایت هم فکر آقای توکلین و این اصلا دلیل نمیشه عزیز من (2943020) (alef-4)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۰:۳۵
آی پی تمام کسانی که نظر میدن مشخصه و اکثرا هم بدون وی پی ان در سایت وارد میشن پس چرا توکلی رو محکوم میکنید؟من خودم مدتهاست تو سایت کامنت میذارم و البته خیلیهاش توسط تیم الف سانسور میشه.اگه قرار بود همه کامنت ها تایید بشه احتمالا الان توکلی به اعدام محکوم شده بود. (2942667) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۳:۲۸
اتهام زني كجا بود عزيز من؟ اين كه من بگم دولتي كه خودش رو پاكدست ترين دولت ميخواند چرا معاون اولش به جرم اختلاس رفت زندان توهين به حساب مياد يا تشويش اذهان عموميه يا نشر اكاذيب يا اتهام زني؟ (2942675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۱:۰۸
بله حق با شما است .
اصل سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میگه :« هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت ، زندانی یا تبعیدشده به هر صورت که باشدممنوع و موجب مجازات است .»
حالا یه سوال دارم : هتک حرمت و حیثیت و افترا زدن و احساسات مردم را برانگیختن علیه یک انسان دیگه که هنوز جرمی مرتکب نشده یا جرمش ثابت نشده از نظر شما چگونه است ؟ اگر این آبرو ریزی مقابل چندین میلیون بیننده مناظره تلویزیونی باشه چی؟ (2942766) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۲:۲۵
آقای توکلی همین یه نظرو در نظر بگیرین خیلیه ... تلاش کنین این طوری نباشه ... من با نظر این دوستمون زیاد حسرت خوردم شما چی ؟؟؟؟؟ (2942671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۷:۲۰
آفرین به آقای توکلی (2942045) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۷:۲۳
من به لحاظ سیاسی هم خط آقای توکلی نیستم ولی واقعا به سایشتون آفرین می گم ! چون واقعا توی یه برهه از زمان تنها سایت ایشون بود که نظرات مردم رو در مورد مردی که دیگر رفته منعکس میکرد! (2942046) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۸:۵۶
این یک واقعیت است که رئیس جمهور پیشین کشور را به سمت نابودی برده است و مشکلات خانمان سوز حال حاضر بر گردن ایشان است. سایت الف جر معدود سایت هایی است که به حق آزادی بیان در آن وجود دارد و این به مذاق بی سوادان خوش نمی آید! (2942051) (alef-13)
 
فضولباشی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۲:۴۵
بیان اعمال فوق جرمه ولی خود عمل جرم نیست! (2942377) (alef-13)
 
نازک بین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۹:۰۷
آزادی بیان! یا آزادی در توهین به احمدی نژاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2942747) (alef-13)
 
شاهین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۵۱:۳۰
تو این سایت با همه یکجور برخورد شده , هیچکس در نظرات مردم در امان نبوده و همه آمده اند و نظرات خود را صریحا" گفته اند . یکی میگوید که روحانی عزت و ابهت ما را به باد داده و ظریف فقط هرهر میزند و حاجی خاطره فقط خاطره تعریف میکند و آن سید عزیز رئیس سطل آشغال آتش زنها است و یکی هم به دولت عدالتمحورهالهنور چیزی گفته . خب اگر قرار باشه که به هر مسئولی حرفی زد و عملکردش را زیر سوال برد آن را توهین بنامیم که خیلی بی ظرفیت هستیم . (2943250) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۲:۱۱:۲۳
دوستان من خداییش یه خواهش دارم ازتون
ببینید الان دیگه مشخصه ازادی بیان وجود نداره واقعا ارزتون میخام این حرف کلیشه ای رو که ما ازادی بیان داریم رو کاملا بیخیال بشید. این حرف رو دیگه خواهشا تکرار نکنید به شعور مخاطب توهین میشه
این حرف تکراری که نه!! ازادی با توهین فرق داره رو هم نزنید. هر انتقادی به هر فرد میتونه از دید اون فرد توهین تلقی بشه
واقعا چه اشکالی داره بپذیریم که ازادی بیان نداریم بعد تازه میرسیم به نقطه صفر و بررسی میکنیم چرا نداریم و چکار کنیم که ازادی بیان بوجود بیاد.
این دادگاه توکلی فقط ثابت کرد که ازادی پس از بیان خداوکیلی نداریم اون جریان مطهری در شیراز صحبت کرد که ازادی پیش از بیان هم نداریم
خب وقتی که پیش و پس از بیان ازادی نداریم یعنی ازادی بیان کلا نداریم.
اینا هم همه توجیه کردنه از دید من که توهین با انتقاد فرق داره و...الف توهین منتشر نمیکنه کلا همه انتقاداتیه که دوستان تحمل نمیفرمایند.
بنده فقط ابراز تاسف میکنم که حدودا 40 سال از انقلاب گذشته نماینده مجلس در کرج و شیراز جرات نمیکنه بره حرف بزنه اونم فرزند شهید
ایا اهداف ما از انقلاب این بود که به اینجا برسیم؟
اهداف انقلاب چه بود؟ من یه شعارش یادمه استقلال ازادی (2943429) (alef-13)
 
محمدرضا فتحی نجفی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۰:۱۶
سلام علیکم؛ از بایت حکم صادره خیلی متاسف، متاثر، متالم، متحیر و متعجب شدم. انشاءالله با تنظیم و تقدیم یک لایحه ی قوی تر در دادگاه تجدید نظر، برادر گرامی جناب آقای دکتر توکلی از کلیه اتهامات تبرئه خواهند شد. برای تنویر افکار عمومی و احیاناً ارائه پیشنهاداتی از سوی مطلعین در امور حقوقی، دادنامه ی اصداری را منتشر کنید.
خداوند هرگز مومنان را بدین حال کنونی وانخواهد گذاشت. ( قرآن کریم ) (2942054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۰:۵۶
تا وقتي تو اين مملكت نقد و به چالش كشيدن مسئولان جرم تلقي بشه و مصونيت قضائي داشته باشند، هيچ گونه پيشرفتي نخواهيم داشت
خنده دارتر وقتي كه مسئولي مجرم شناخته ميشه ولي حكمش ؟؟؟!!!! در حد يك آفتابه دزده !!!!! (2942056) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۱:۳۲
البته گریه داره نه خنده. (2942143) (alef-3)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۵:۱۴
دوست بی نام ونشان با سلام
حذف رقیب قوی مانند دکتر توکلی از نظر شما حتماً کیف هم دارد. که این مقدار ذوق زده شدی برایت متاسفم. (2942199) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۹:۵۳
داشتن حق نقد و به چالش کشیدن مسئولان به معنای داشتن حق رفتارهای غیرمدنی نیست. اتهام زنی و جوسازی از حقوق هیچکس نیست و آزاد گذاشتن آن به عدم پیشرفت می انجامد. (2942550) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۲:۵۸
خدارو شکر.من به عنوان یه اصفهانی خیلی دلم میخواست بالاخره یکی اقای توکلی را از خواب بیدار کنه تا از همکاری با اصلاح طلب های مزدور دست برداره. سایت الف جرات داری چاپ کن. (2942059) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۰:۱۶
بنده هم به عنوان یک اصفهانی عرض میکنم شما غیراصولگراهای افراطی مملکت را نابود کردید .
امروز هر فردی که اندکی سری در سیاست داشته باشه متوجه میشه افراط و تفریط دو جناح چه بر سر مردم و این مملکت آورده .
همشهری اون دنیا امثال شما باید جواب ها پس بدند . (2942115) (alef-4)
 
حجت
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۷:۴۴
ایشان خواب نیست اون تو و امثال تو هست که خوابید و با این کارهاتون مملکت رو به این روز کشوندین و فکر میکنید که این طور نظر ها نباید چاپ بشه. (2942397) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۰:۰۶
جالبه که هر کس در دادگاه ایران مجرم شناخته میشه ، مردم بیشتر بهش تمایل پیدا میکنند.
حتما میدانند که او هم از مردم است. (2942408) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۴۵:۳۰
این حکم به خاطر کامنت هاست. همکاری با اصلاح طلب ها ؟؟! من واقعا در عقل شما ها شک میکنم! (2942478) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۶:۵۰
انشاءالله شما هم از خواب بیدار شید. (2942539) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۴:۰۸
خدا خیرت بدهد اخه چرا درست نمیخونی مطلب رو؟ اصلاح طلبان اصلا در این دعوا کجای قصه هستند؟
عزیز من مسائل قضایی رو قوه قضاییه بررسی میکنه ربطی به دولت نداره (2942648) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۷:۲۵
جناب توکلی
حکم شما در واقع پیامی برای دیگر اصحاب رسانه است که بدون خودسانسوری شدید تحمل نخواهند شد. خواهش میکنم بدون ترس به رسالت خود در حمایت از آزادی بیان که آرمان مهم انقلاب بود عمل کنید. (2942659) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۹:۴۳
بعد میگیم ازادی بیان نداریم
میفرمایید داریم
بعد میگیم چرا اینطوری شد؟ می فرمایید نه دیگه اینجا توهین شده و ...
عزیز من خب من به شما توهین یا انتقاد می کنم توهین رو که الف منتشر نمیکنه انتقاد رو منتشر میکنه شما هم بیا جوابش رو بده الف هم جواب شما رو منتشر میکنه هم انتقاد اون طرف رو مردم هم قضاوت میکنن.
از ارکان دموکراسی ازادی مطبوعاته که نداریم
وجود احزاب ازاد باز از ارکان دموکراسیه که عملا ما حزب نداریم همه یه حزبن
اینا نباشن دموکراسی معنا نداره
میگم دموکراسی نترس، برو تحقیق کن ببین دموکراسی یعنی چی دمو= مردم و کراسی= قدرت
یعنی حکومت مردمی
انقلاب ما شعارش استقلال ازادی جمهوری اسلامی بوده ما انقلاب نکردیم که این وضعیت رو داشته باشیم نماینده مجلس محاکمه بشه یا اون نماینده برود شیراز حرف بزند مضروب بشود. (2942666) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۶:۴۷
دیدی که جرات داره! حالا خجالت نکش ادامه حرفتو بگو! (2942685) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۸:۱۹
من خودم اصلاحاتو ترجیح میدم ولی بالاتر از اون مهم تر اینه که آدم همیشه خودشو علامه دهر ندونه و دیگرانو غافل ... چه اصلاح طلب باشی چه اصولگرا مهم اینه فهمیده باشی و من به خاطر همین به آقاقی توکلی آفرین میگم هر چند خیلی باهاش اختلاف نظر دارم ... (2942691) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۳:۰۸
اصفهانی؟ خواب؟ توکلی؟ همکاری با اصلاح طلب؟ مزدور ؟ چه ربطی داشت؟ می خواستی با این کلمه ها جمله بسازی؟ قشنگتر از اینم میشد !
اما خلاصه کلام : تا زمانی که به جای مملکت به منفعت جناح و حزب خودتون فکر می کنید حال و احوالتون بهتر میشه که بدتر نمیشه .
مخالفت کنید ، به چالش بکشید اما برای صلاح مملکت ، نه برای منافع گروهی ! (2942812) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۵۵:۳۸
چه ربطی به اصفهانی بودنت داره؟ حرف حق زدن و عدالت خواهی هم که ربطی به طیف و تفکر سیاسی نداره (2943043) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۵:۲۲
کاش به عنوان یک اصفهانی اظهار نظر نمی کردی چون این کار مصداق توهین به اصفهانی ها ست. (2943144) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۳:۱۳
درودو سپاس بر شما جناب اقاى دكتر توكلى ، شما يك اصولگراى معتدل و منطقى و آزادمنش هستيد و روحيه حريت شما را همه درك ميكنند ، خداوند شما را حفظ نمايد . (2942061) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۲:۴۷
از کسی به تمامی دفاع نکنید. هرکس اشکالاتی دارد. (2942560) (alef-3)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۶:۱۵
بله هر کس اشکالاتی دارد و دفاع به تمامی، معنا ندارد. مردم تا زمانی که هر فرد در خط انقلاب و اسلام است از او دفاع می کنند. آقای توکلی هم اگر خدای نکرده روزی مثل برخی، از راه اسلام و انقلاب منحرف شود مسلما مردم از او دفاع نخواهند کرد. اما تا امروز چنین نبوده و در این جریان ایشان به خاطر دفاع از حق مردم ، مشکل پیدا کرده است و به همین دلیل باید او را تحسین کرد. (2942654) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۴:۲۸
ما انقلاب کردیم که مردم شهامت انتقاد به دولت و حکومت رو داشته باشن، تا از خودکامگی و دیکتاتوری جلوگیری کنیم
اگه مردم اجازه نقد دولت و حکومت رو نداشته باشن پس چرا انقلاب کردیم؟!!! (2942065) (alef-13)
 
فراز
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۴۷:۲۵
هیچکس از نقد و انتقاد شاکی نمیشود و اصولا نقد کردن قابلیت پیگرد و شکایت ندارد متاسفانه اخیرا هتاکی و ناسزا گفتن جای نقد سازنده را گرفته است . (2942481) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۰:۲۲
خیلی چیزها بود که برایش انقلاب کردیم ولی ..... (2942493) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۶:۵۰
ما انقلاب نکردیم که رفتارهای غیرمدنی را آزاد کنیم! هیچکس از رهبر تا عادی ترین مردم حق ندارد به دیگری تهمت بزند یا علیه او جوسازی کند. کسی که اتهام میزند و جوسازی میکند بخاطر رفتار غیرمدنی اش مورد بازخواست قرار میگیرد و ما دقیقا برای همین انقلاب کردیم! دیکتاتوری بی اخلاقها و خودکامگی در رفتارهای غیرمدنی باید در همه طرفها تمام شود تا انقلاب بماند. (2942573) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۳:۴۴:۰۳
ببخشید این پورشه که دم در پارک شده مال شماست ؟ انقلاب برای شما سود داشته عزیزم ولی‌ برای ۹۰ درصد مردم غیر از ضرر هیچی‌ نداشته . برای دین و آزادی انقلاب شد هر دو رو هم از دست دادیم . (2943466) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۹:۱۸
واقعا درست میگیا چی فکر میکردیم چی شد (2942630) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۱:۴۱
آقای توکلی یکی از دلایلی که مردم علاقه مند به سایت های اصلاح طلبن اینه که بیشتر نظر مردمو منعکس می کنن ولی اکثر سایتای اصولگرایی مثل فارس کاملا جهت دار عمل می کنن که باعث بد نامی خودشونه ... فارغ از گرایش سیاسی ممنونم که این مسایلو رعایت می کنین ... (2942703) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۳۶:۲۶
فقط برای اسلام و لا غیر. (2943228) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۵:۲۰
خدایا ..این چه وضعیه ..توکلی که همه هم و غمش نظام هستش ..........چرا ..چراااا (2942070) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۸:۳۸
مسئولیت پذیری بد نیست. سازنده است. انتشار کامنت هیچ فرق ماهوی با انتشار یادداشت ندارد. آقای توکلی اگر مایل است تریبونی به مردم بدهد تا هرچه میخواهند بگویند باید مسئولین سوء استفاده های عده ای اشخاص غیرمدنی را هم بعنوان هزینه قبول کند. فقط نباید در سود شریک شد! (2942577) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۵:۳۸
خوب خدارو شکر چقدر مسئولان ما انتقاد پذبرند همیشه در این کشور ارتباط یکسویه بود و هست (2942072) (alef-13)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۶:۴۳
سلام علیکم
به نوبه خود،ضمن تشکر از سایت الف و جناب توکلی عزیز، اقدام دادستانی تهران را در توهین تلقی کردن اظهارنظرهای انتقادی مردم نسبت به دولت پیشین و قوه قضاییه را نادرست میدانم (و محکوم می کنم!) (2942076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۰:۱۲
انتقاد پدیده ای مدنی و اتهام زنی و جوسازی پدیده هایی غیرمدنی اند. هر اتهام زننده ای هم بسادگی خودش را پشت عنوان منتقد مخفی میکند. هنر این است که وقتی آزادی میدهیم بلد باشیم جلوی سوء استفاده از آن را هم بگیریم. والا هنری نمیکنیم با آزاد گذاشتن کامل! (2942582) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۷:۰۷
سانسور کامنت های مردم به معنی نشنیدن حرف مردم است و بهترین ویژگی الف تا کنون این بوده که کامنت های همه اقشار را منتشر می کرد و واقعا باید برای آنهایی که تحمل شنیدن سخنان مخالف خود را ندارند تاسف خورد... (2942077) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۲:۳۶
به خود شما هم اگر توهین کنند میری شکایت میکنی . بیخودی ضد نظام جمهوری اسلامی صحبت نکنید . دکتر توکلی تبرئه میشه انشالله (2942329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۱:۳۳
توهین، اتهام زنی و جوسازی نه تنها باید سانسور شود بلکه اساسا نباید منتشر شود. هیچ قانونی به هیچکس اجازه نشر اتهام نمیدهد بلکه این رفتار مستوجب عقوبت است. هرکس تحمل شنیدن صدای مخالف را دارد تحمل شنیدن توهین و اتهام را ندارد. قاطی نکنید! (2942586) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۵۶:۰۸
کجا همه ی کامنتهارو منتشر کردن! فقط کامنتهای به سود خودشونو منتشر می کنن! (2943045) (alef-4)
 
صدای آزار
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۹:۴۴
آقا نمیخوان صدای مردم رو بشنوند! ناراحت میشن! آرامششون بهم میخوره! جرا اصرار میکنید که صداتون شنیده بشه؟ آخه اون بندگان خدا از صدای ما آزرده میشن! (2943148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۲۷:۳۹
درود بر توکلی.
این اولین بار نیست که آزادگان به دلیل حمایت از حقوق مردم تاوان می دهند. گاندی, ماندلا, مصدق .. نمونه های نه چندان دور این تکرار تاریخ هستند.

توکلی می توانست با لابی و معامله گری پشت پرده موضوع را مختومه کند, ولی هزینه دفاع از مردم را قبول کرد. (2942080) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۳:۵۱
گاندی و ماندلا و مصدق هم اگر سهوا یا عمدا اتهام و توهین و جوسازی را منتشر کرده بودند به آنها حق نمیدادیم. شخصیت زده و شخصیت پرست نباید بود. توکلی نمیتوانست با لابی گری پشت پرده موضوع را مختومه کند چون نه انسانیت آنرا مجاز میداند نه قانون. توکلی را کوچک نکنید. بی اندازه هم بزرگش نکنید. منطقی باشید. (2942592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۶:۵۹
الان شما آقای توکلی را با نلسون ماندلا مقایسه کردی؟ با مصدق قیاس کردی؟ نکن بابا جان ! نکن برادر ! نکن عزیزم ! هر کسی در جایگاه خودش ! (2942816) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۰۳:۴۴
عزیز جان ! وقتی سر زانوت زخم شده، نباید هی دست بهش بزنی ، می سوزه ، اذیت میشی ، صبر تا خودش خوب بشه . سطح تحمل را از این مثال درک کردی یا بیشتر توضیح بدم؟
باید پانسمانش کنی ! باید روش را بپوشونی ! آقا یه کلام ، به هیچ کدام از مسائل آقایان نباید کاری داشته باشی ،سختشونه ! بیخیال شو ! افتاد حالا ؟ (2942829) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۰:۵۹
راه اظهارنظررابستندتامانفهمیم چه کسانی درغرب بودندومامی جنگیدیم وازهست ونیست مان گذشتیم تاانقلاب بماندآنهاثروتمندشدندمابی کس وکارودردمندشدیم متاسفم که آقای توکلی محکوم شدندواقعن جای خجالت دارد. (2942089) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۴:۴۶
کسی راه اظهارنظر را نبسته است. اما راه توهین کردن، اتهام زدن و جوسازی همواره بسته بوده و بسته خواهد بود. این رفتارها مدنی نیست. (2942595) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۱:۳۶
دکتر توکلی، شیر مادرت حلالت، اجرت با خدا تو اون دنیا، حقا که مردی (2942091) (alef-13)
 
محمدحسین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۶:۴۰
آقا لطفا یک سری از اون کامنت هایی که مستوجب این حکم شده رو منتشر کنید بلکه ما هم بدونیم سطح تحمل تا کجاست. (2942103) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۴:۴۴
لطفا بازپخش !!!! نکنید ، چون 2 سال زندان تعزیری برای 1 بار پخش نظرها ، بریده شده و اگر برای بار دوم پخش کنید ، یک حکم 2 سالۀ دیگه هم بهش اضافه میشه و در مجموع 4 سال حکم تعزیری از 3 سال حداقلی تجاوز میکنه و اونهائیکه نظر- گاه مخاطبین "الف" و منش و روش جناب توکلی را اصلا و ابدا بر نمی تابند و این اوضاع و احوال به مزاجشون سازگار نیست !!!! ، به این بهونه به آرزوی دیرینه خود میرسند و امواج "الف" را از آنتن به زیر می کشند ؛ (2942198) (alef-4)
 
علی طاهری
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۳:۲۵
با این نظر بسیار موافقم
خوب است که از سوی دادگاه، این کامنتها منتشر شود.
تا اولا مشخص شود که دستگاه قضا تا چه حد بی جهت سختگیر است و در ثانی کاربران محترم نیز حدود قضایی را در این شرایط که آزادی بیان نداریم و بیان ما موجب خطر حتی برای دوستان ما نیز میشود، کمی ملاحظه کنند. (2942226) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۰:۳۶
سطحه تحمل کجا بوده برادر عزیز٬شما مجاز هستی بر علیه دولت٬ریس جمهورهای پیشین(مخصوصا اقایان خاتمی و رفسنجانی)و اصلاح طلبان هر حرفی که میخوای بزنی بقیه عزیزان خط قرمز محسوب میشوند... (2942245) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۰:۳۴
راست ميگه. حد اقل اينجورى ميدونيم چقدر خود سانسورى كنيم !!! (2942362) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۰:۵۹
که دوباره محکوم بشه؟! (2942412) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۷:۰۵
مهمترین بخش داستان که متاسفانه بخاطر دید غیرتحلیلی به آن توجه نمیشود انتشار کامنتهای مورد اشاره است. نه الف این دید تحلیلی را داشته نه آقای توکلی. تا وقتی حریفمان را کسی تصویر کنیم که عقل درست و حسابی ندارد همیشه برنده بازی خواهیم بود! باید مورد به مورد شفاف میکردند که چه کامنتی باعث مساله بوده. تا معلوم شود که نظر دادگاه چقدر منطقی بوده. بماند که اساسا نظر دادگاه هرچه باشد کسی حق ندارد آنرا تحقیر کند و خود این کار غیرمدنی است. (2942605) (alef-4)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۰:۳۷
آقاي توكلي انتقاد با توهين فرق داره ... ! بعدش شما كه قانون قانون ميكنيد به راي قانون كه توسط دادگاه عليه شما صادر شده را چرا نمي پذيريد مگر قانون فصل الخطاب نيست اين نپذيرفتن راي دادگاه به نظر من مثل نپذيرفتنهاي آدم هاي خطاكار فتنه 88 و ديگران از دولت سابق مي ماند بپذيريد لطفا و امورتان را اصلاح بفرماييد..... در آخر اميدوارم اين پيام را الف درج كند (2942117) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۶:۵۷
آیا در حکم شما آمده به دلیل توهین به احمدی نژاد یا از خودتان در آوردید؟ (2942136) (alef-4)
 
یاشار
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۷:۲۳
نه بابا همون 6 ماه رو هم تخفیف بدید...خدا میدونه هیچ کدوم از نظرای منو تایید نمیکردن اینو هم نخواهد کرد ولی جناب توکلی خوشمان اومد میگن چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی...اینقدر برا همه زدی خدا اینجوری پاسخت رو داد (2942138) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۸:۴۵
من دهها انتقاد تا الان در مورد آقای توکلی در همین زیر نویس ها نوشته ام یکی از آنها در سایت منعکس نشد امیدوارم حداقل خود ایشان کامنت های قبلی من را مطالعه کرده باشد چراکه من خیر ایشان را می خواستم با این حال در عجبم که جناب ایشان از آزادی بیان صحبت می کند (2942140) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۱:۱۰
مدیر سایت اصولگرا به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شد آنهم در حالیکه کمی بیشتر از سایتهای دیگر اصولگرا نظرات را منتشر میکند. اگر همه نظرات را منعکس میکرد چه میشد؟ یادش بخیر شعار میدادیم استقلال آزادی ولی آیا آزادی وجود دارد؟ از انجا که حکم تعلیقی است اگر انتشار این کامنت سبب مشکل برای اقای توکلی میشود منتشر ش نکنید. راصی به دردسر ایشان نیستم (2942142) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۵:۳۳
علي آقاي مطهري و دكتر توكلي از افتخارات مردم ايران هستند (2942155) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۶:۱۶
برادر گرامي
توكلي عزيز
از ديدن اين حكم متحير و بسيار اندوناكم
اما به شما افرين ميگويم كه چونان مدرس در راه دفاع از ازادي هاي مشروع ملت و تحقق كامل شعارها و ارمانهاي انقلاب پيشقدم هستيد
حافظه تاريخي ملت ما اين ايستادگي و مجاهدت ها را ارج خواهد نهاد
لطفا صبر پيشه كنيد و لحظه اي دو درستي راهي كه امده ايد شك نكيد
راي ما شايسته چونان شماييست (2942158) (alef-4)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۹:۳۵
تا اونجا که من یادمه این سایت فقط به مسئولان انتقاد کرده
شاید من فرق بین توهین وانتقاد رو نمی فهمم !!!! (2942167) (alef-4)
 
فراز
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۹:۳۷
اتفاقا سایت الف برای تخریب کسانی که به هر طریق با انها مشکل شخصی دارند نه خدا را در نظر دارند و نه انصاف را و معمولا هم روی نظرات خود علیرغم انکه ثابت شده است اشتباه است خیلی تعصب دارند . ضمنا یک سوالی هم از اقای توکلی دارم. دیروز رییس مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای در دولت قبل موضوع مهمی بیان کردند که اکثر سایت ها به ان پرداختند . به نظر سایت الف ایا این موضوع ارزش خبری نداشت ؟ (2942169) (alef-4)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۹:۵۵
واقعا حیرت اوراست واقعا....من به کسانی در دادگاه ها وقوه قضاییه هستند دوستانه پیشنهاد میکنم کتاب پیرامون انقلاب اسلامی ایران از استاد بزرگ شهید مطهری رو بخوانند وبدانند که ما برای چه انقلاب کردیم. تکلیف مشخص بود ولی با این حکم مشخص تر شد. (2942171) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۰۳:۰۱
برای بی اثر کردن این حکم ناعادلانه بهتر است که آقای توکلی ساک بدست خودشان را به اوین برسانند.! (2942179) (alef-4)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۰۷:۳۶
آيا اگر اين اتهامات به شخصى به غير از آقاى توكلى زده شده بود باز همچين حكم ساده اى صادر ميشد،كجاست آرمانهاى انقلاب و امام راحل،كجاست آزادى بيان. اين نوع اتهامات چه تفاوتى با دوران شاه دارد؟! (2942187) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۶:۲۱
،قای توکلی حالا درد دیگرانی را از نبود آزادی پس از بیان می نالیدند می فهمد. (2942202) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۶:۲۳
احتمالا"سایت الف از این به بعد بسیار محافظه کارمی شودو هدف از کشاندن دکتر به دادگاه و سوال و جواب همین بود.
واقعا"برای مردم دلم می سوزد یک سایتی که کمی جرات داشت و اندکی از نظرات مردم را منتشر می کرد اکنون به چهارمیخ بسته شده و در صورت اندک تخطیی برای همیشه بسته می شود.
پس به ایام گذشته الف باید گفت:"یاد باد آن روزگاران یاد باد" (2942204) (alef-13)
 
امیرجاهد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۲:۴۹
سلام
سه چهارساله با الف و آقای توکلی اخبار رو دنبال میکنم
خیلی کم کامنت میذاشتم وکامنتا رو هم گاهی میخوندم.
به نوبه خودم به آقای توکلی و مجموعه الف خسته نباشیدمیگم وازشون خواههش میکنم باقدرت کارشون رو پیش ببرن و بخدا توکل کنن.
یاحق (2942221) (alef-13)
 
عادل زادهوش
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۳:۵۱
بعد از افتضاحی که صوت برادر اقایان لاریجانی توسط رئیس جمهور وقت در مقابل چشم همه نمایندگان مجلس مطرح شد چند روزنامه یا سایت خبری جرات پیگیری ان را بطور مرتب داشتند کدام رسانه در خصوص نتیجه حکم سوال کرد چه کسی خواستار برگذاری علنی رسیدگی شد
اقای دکتر برای ایجاد فضای باز باید خیلی خون جگر بخورید (2942229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۴:۴۳
می ترسم چیزی بگم توهین تلقی شود پس سکوت می کنم اما کسانی که مردم را مجبور به سکوت می کنند بدانند این نحوه سکوت بسیار خطرناک است (2942231) (alef-13)
 
احمد ک
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۲۵:۱۱
به این حکم اعتراض میشود وحکم شکسته خواهد شد ولی جای تاسف دارد کامنت نوعی غر زدن است که معمولا مردم در صف ها وداخل ایستگاه ها وتاکسی واتوبوس وقطار بیان میکنند واقای دادستان خود هرروز هزاران غر را میشنوند حکم توکلی یعنی محکومیت هزاران نفر که به نوعی غر زده اند این ازان نوع حکم هاست که مقصرین اصلی اشفتگی مالی ورانت خواری وزمین خواری ومختلسین بیت المال را بسیار خوشحال کرد ،این حکم تقدیم به اقازاده هایی است که کشور را ملک خود دانسته وهر نوعی بخواهند ببرند وببرند وبخورند وکسی را یارای غر زدن نباشد (2942232) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۰:۱۰
چطور است که هیایو و شلوغ کاری عده کمی با عنوان دلواپسان و بی احترامی های آنها به مسئولین و انتشار آنها بدون مشکل است اما انتشار نظرات واقعی مردم مشکل دارد. اگر نظر مردم قابل انتشار نیست پس کجا می توانند نظرشان را بگویند. (2942242) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۱:۵۲
به گزارش شرق، توکلي هفته گذشته در نطق ميان‌دستور خود، دليل احضارش به دادگاه را اتهامات سايت تحت مديريت خود يعني «الف» ذکر کرده بود. عنوان اتهام، همان واژه آشنا براي خيلي از مطبوعاتي‌ها بود: «فعاليت تبليغي عليه نظام»!
تابناک 27/2/94
ولی در این گزارش چیز دیگری گفته شده
مدیرمسئول سایت الف از اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع به منظور تشویش اذهان و توهین به نمایندگان مجلس تبرئه و به خاطر اتهام انتشار کامنت ها و نظرات مردم که توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد مجرم شناخته شده

اتهام ایشون تبلیغ علیه نظام بوده یا توهین به احمدی نژاد؟ (2942248) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۳۷:۴۵
مثلا میخواهدبگه ما هم بله؟
به خاطر ازادی بیان مردم حکم گرفتیم
یا بگه راه درست همینه که من رفتم (2942260) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۴:۲۳
نظرات مردم بسیار مهم و گیرا می باشد. اینکه سایت الف آنها را انتشار داده کار بسیار قشنگی در راستای آگاهی بخشی مردم در مورد فعالیت های احمدی نژاد و سایر افراد انجام داده است. (2942273) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۴:۳۸
کامنت های من که از اینجا حذف می شد تو رجانیوز راحت انتشار پیدا می کرد. جالبه واقعا (2942274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۳:۵۶:۰۰
آره خوب هتاکی و فحش رو الف چاپ نمیکنه ، ولی‌ تو فحش رکیک به خاتمی و کروبی و میرحسین بده رجا نیوز تیتر می‌زنه با فحشات . (2943469) (alef-13)
 
م.م
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۴۶:۴۴
جناب آقای توکلی در قانون مجازات اصول روشنی وجود دارد مثل اصل شخصی بودن جرم و اصل تناسب جر م و مجازات که متاسفانه با فرض اینکه اعمال منتسب به شما را جرم بدانیم اما گمشده قانون و قانون است (2942280) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۰:۱۴
دلمون خوش بود انقلاب می کنیم کمونیست و مارکسیستها و..... هم ازادن حرفشون رو بزنن ولی متاسفانه الان متدینین هم اجازه انتقاد ندارن چی فک می کردیم چی شد (2942292) (alef-13)
 
ر. ترک زاده
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۱:۰۰
درود خدا و پیغمبرش بر شما باد که در راه آزادی اندیشه و اعتلای میهن عزیز ایران گام برداشته اید جرم شما تنها مبارزه با فساد بوده قطعا این ملت قدر دان و دعا گوی شماخواهند بود و روز به روز عزیزتر و سرفرازتر خواهید بود در پیشگاه یاران شهیدت. ان شاالله
آقای دکتر ملت دوست دارن ..... (2942296) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۴:۱۷
قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم موظف است به خاطر خیانتهای احمدی نژاد به محیط زیست کشور وی را محاکمه کند. نمی دانم این فعالان محیط زیست کجا هستند تا از این فرد شکایت کنند و ما نیز از آنها حمایت کنیم. امیدوارم شیردلی پیدا شود و این کار را بکند. باید نهضت پاسخگویی مدیران ارشد را نهادینه کرد و گرنه کشور به سمت قهقرا می رود (2942309) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۶:۵۶:۱۰
آزادی بیان که میگن در کشور ما موج می زنه همینه ها. (2942316) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۱:۳۴
به دوستان قوه قضاییه و دولت بفرمایید کامنتها یی را که میپسندند به صورت الگو اعلام کنند تا ما هم همانها را بفرستیم
جهت اطلاع کامنت گذاران عرض میشود یکی از مسوللین قوه قضاییه گفته هم کامنت گذار وهم سایت انتشار دهنده ان را میتوان تحت تعقییب قضایی قرار داد (2942325) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۲:۳۵
استقلال ازادی جمهوری اسلامی، این مردم بایستی ازادی کافی را داشته باشند تا نظرات خود را ازادانه مطرح کنند. ایجاد رعب و خفقان در عدم اعمال آزادنه نظرات خطری است بس بزرگتر از لشکرکشی تمام دنیا به کشور ما. تاسف تاسف. (2942328) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۲:۳۶
حالا خودمونیم ..
کامنت خوانندگان از دستتون در رفته بود یا به خاطر آزادی بیان اونا رو سایت گذاشتید ؟!!! (2942330) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۹:۵۰
والله ما تالان فکرنمی کردم این کامنت ها اینقدراثرگذارباشه! باخودمی گفتم فقط دوستان کاربربا هم می خونیم ودرددل می کنیم. (2942361) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۱:۵۲
پیشنهاد می شودبمنظوررفع شبهه ونیزاجرای عدالت اجتماعی،درجلسات رسیدگی به این قبیل اتهامات ،نمایندگانی صاحب رای ازقوای مجریه ومقننه نیزدرجلسات دادرسی حضورداشته باشند. (2942368) (alef-13)
 
متولد 59
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۲:۰۹
جناب آقای توکلی
نماینده محترم اصولگرای تهران
با سلام
واقعا باعث ناراحتی است که نماینده اصولگرایی چون شما نیز محکوم به نشر اکاذیب ، تبلیغ علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی و .... که بار ها و بار ها این عناوین را در باره افراد دیگری هم شنیده بوده ایم ، متهم می شود.
سوال اساسی اینجاست که چرا در کشور عزیزمان تا این حد استانه تحمل پایین است و هر کسی را که میخواهند از صحنه به در کنند با این عناوین به سراغش میروند. چرا هر روز شاهد تخریب چهره های شاخض نظام و انقلاب هستیم ؟
هر چند این اتهامات به شما و اکثر کسانی که دلسور نظام بوده و هستند نمی چسبد و مردم که بهترین قاضی در کشور هستند شما و سایرین را محکوم نمیکنند و نکرده اند ولی سوال اساسی در ذهن مردم باقی میماند که آیا به غیر از عده ای تند رو که طی تاریخ انقلاب بیشترین ضربه ها را به کشور زده اند الباقی رجال مهم و تاثیر گذار سیاسی کشور همگی دارای عناوینی چون : خاین ، وطن فروش ، تشویش کننده اذهان عمومی ، تبلیغ کننده علیه نظام ، بی بصیرت ، فتنه گر و .... هستند و فقط آن عده تندرو انقلابی و وطن پرست و اسلام شناس و .... هستند؟؟؟؟؟؟
چرا و به چه علت همواره گروه تند رو بدون اینکه در محاکم قضایی محاکمه شوند حق دارند هر بلایی خواستند بر سر انقلابیون واقعی بیاورند و آب از آب تکان نخورد؟ توجه بفرمایید که در سالیان اخیر چه کسانی قربانی القاب و عناوین مجرمانه ای شده اند که شما هم اکنون به این جمع پیوستید . مبارک تان باد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس جمهور دوران اصلاحات، رئیس جمهور کنونی ، رئیس مجلس ، نمایندگان مجلسی چون شما و هزاران انقلابی و مجاهد که مردم به عنوان الگو میشناسند همواره مورد بدترین توهین ها و بدترین عناوین و القاب قرار گرفتند و حتی موردحمله های فیزیکی قرار گرفته اند و میگیرند و کسی جرات و جسارت ایستادن در برابر گروه اندک تندرو ها را ندارد. جالب است که این تندرو ها ، فقط رئیس جمهور دولت نهم و دهم را حمایت کردند و لب به اعتراض به رفتار و گفتار ایشان نگشودند .
جناب دکتر توکلی
وقتی امثال شما ها در قدرت هستید و تصمیم گیران کشور هستند و فکری به حال آزادی بیان و اندیشه در کشور نمیکنید طبیعی است که وقتی قدرت به دست تندرو ها بیفتد آنگاه خودتان هم قربانی میشوید .
خطر ظهور تازه بدوران رسیده هایی که بر شاخه ها نشته و ریشه ها را میزنند را جناب آقای هاشمی سالها قبل تذکر دادند و شما و سایر دوستان اصولگرا این گفته های ایشان را باور نکردید و شاید هم قبول کردید ولی در عمل کاری نکردید.
این تازه بدوران رسیده ها که سهمی در انقلاب و آرمانهای جمهوری اسلامی نداشته اند و اکنون مدعی انقلابی گری هستند . برای بدست آوردن قدرت باید نسل اول انقلاب را کنار بگذارند چرا که نسل اول انقلاب سدی در برابر آنهاست که باید از ان عبور کنند و چه چیزی راحت تر از دادن عناوینی چون ضد انقلاب ، جاسوس ، وطن فروش ، ضد ولایت فیقه و .... و انداختن تفرقه و اختلاف در بین مسئولین کشور و ترویج شبهه در اذهان عمومی مردم .
پس تا دیر نشده ، فضای اختلاف داخلی را پشت سر بگذارید و حول محور رهبری و با حضور چهره هایی چون هاشمی ، ناطق نوری ، اصولگرا های واقعی و اصلاح طلبان واقعی جبهه ای در مقابل این تازه بدوران رسیده ها که از هر بهانه ای برای نفاق و تفرقه در بین مسئولین نظام بهره می برند تا به اهدافشان دست یابند بسازید و ارمانها و اصول اولیه انقلاب اسلامی ایران را مجدد احیا کنید
موفق باشید. (2942371) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۲:۱۴
با اطمينان ميتوان گفت سايت محترم الف با غربال بسيار زيادي حرف مردم را چاپ كرده وگرنه اين افراد در بين مردم جايگاهي ندارند و بهتر است به ميان مردم رفته تا ببينند مردم چه چيزها كه به آنها نمي گويند
به هرحال تاريخ درباره شما و اين بيدادگاهها خود قضاوت خواهد كرد و كوس رسوايي اينها سالهاست به صدا درآمده و اين ها گستاخ تر شنيع تر از ما فوق تصورند (2942372) (alef-13)
 
ghjg
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۲:۴۰
زنده با بر شجاعت این مرد انقلابی وولایت مدار (2942376) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۲:۴۸
مشرکان از پیغمبر اکرم درخواست معجزه می کردند اما خداوند به رسولش فرمود معجزه تو همانا قرآن کریم است . پیامبر به مردم می فرمود من هم بشری هستم مانند شما فقط به من وحی می شود و به شما نه . تازمانی که رسول الله زنده بودند کسی از نزدیکانش یا مردم عادی جز رفتارهای متعارف چیزی از ایشان نقل نمی کرد اما به فاصله کوتاهی از وفاتش ماشین ممعجزه سازی شروع به کار کرد .... پژوهش کنندگان معتقدند این روش بارها و بارها در طول تاریخ تکرار شده است برای اینکه نزدیکان به آن فرد ببه مردم عامی بفهمانند اگر نفر اول صد بوده ما حداقل 10 هستیم لذا به مرور زمان برای سایر نزدیکان به فرد اول هم معجزاتی تولید می کردند .... رای دادگاه علیه آقای دکتر توکلی که سایتش تنها منعکس کننده نظرات مردمی است که خوانندگان مطالبش می باشند نیز برهمین اساس است قوه قضائیه می خواهد مردم بفهمند اعتراض به این قوه حتی اگر در یک کامنت باشد که البته مطلقا حاوی مطالب توهین آمیز نبوده باعث زندان رفتن صاحب سایت می شود ولو اینکه وی دکتر احمد توکلی باشد . توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل .. می ترسیم روزی به سراغ کامنت گزاران هم بیایند .... (2942378) (alef-13)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۳:۰۲
مدیرمسئول سایت الف از اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام......توهین به نمایندگان مجلس تبرئه و به خاطر اتهام......توهین به رئیس جمهور وقت آقای احمدی نژاد، رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و قضات دادگستری تلقی شد، مجرم شناخته شد

توجه کنید: نمایندگان مجلس بهشون توهین بشه مهم نیست. حتی احمدی نژاد هم مهم نیست ولی چون به قضات و شخص رییس قضا توهین شده که معلوم نیست هم شده باشه این حکم صادر شده است!!!! قوه قضاییه تا حالا طبق تاریخ نشون داده نقد پذیر نیست. (2942379) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۱۷:۵۱
این حکم یعنی معنی واقعی آزادی بیان و گوش سپردن به حرف های مخالف. البته این کامنت احتمالا جرم ایشان را افزایش خواهد داد. (2942398) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۱:۳۲
توکلی جان
کارت درسته ... (2942413) (alef-13)
 
روحى
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۱:۴۴
بيداد تا كنون فكر ميكردم سايت الف سانسور چى ترين سايت دنياست چرا كه اكثر كامنت هاى من تاييد نمي شد حالا ميبينم به چه بهانه واهى متهم شده!!! (2942415) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۳:۱۰
اینکه قوه قضاییه از قدرت خودش برای منافع خودش استفاده کنه، جزء نقص های قانون جمهوری اسلامیه، که آقای توکلی به عنوان نماینده باید جلوی این سوء استفاده ها رو بگیرند. بالاخره مجلس باید این موراد را که سوراخ های قاتون هست رو پر کنه. (2942425) (alef-4)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۵:۳۱
آقای توکلی اولا از شما ممنونیم .. دوم اینکه شاید از حالا بهتر متوجه شوید تلاشهای چند وقت اخیر علی مطهری در چه راستایی بوده (2942433) (alef-4)
 
mahdi
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۷:۴۸
همانطور که آقای توکلی فرمودند:

خواستند درد دل مردم را مطرح نمایند شاید که مسئولان به خود ایند


و بدانند که این مسیر کم هزینه ترین مسیر برای سعادت و اعتلای کشور است

مگر برخی مسئولان از کرات دیگر آمده اند که خود را تافته جدا بافته از مردم می

دانند.

پاسخگویی مسئولان و پرسشگری حق طبیعی جامعه است

در سایه درک متقابل و خرد جمعی و پرهیز از غرور و نخوت با قدرت ایمان و خود

باوری است که جامعه و کشور رستگار می گردد

اعتماد مردم بزرگترین و تنها سرمایه باقی مانده برای مسئولان است

آن را قدر بدانید و به پشتوانه آن قادر خواهیم بود در اکثر عرصه ها سر بلند

بیرون بیائیم (2942444) (alef-4)
 
من
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۲۹:۲۵
درود بر این مرد بزرگوار
اگر چه اصول گراست ولی آزاده است. کاش مجلس از این آدم ها بیشتر داشت.
درود بر شرفت که به خاطر مردم ایستاده ای (2942447) (alef-4)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۲:۱۸
دايره توهين هر چه تنگ تر، زبان تملق و چاپولوسي درازتر. آقايون چاپولوس پروري مي كنند (2942454) (alef-4)
 
حق گو
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۳:۲۴
ای خدااااااااااااااااا واقعا دلم به درد اومد واقعا ناراحت شدم ....آقای توکلی یکی از دلسوزان نظام و درست جز درست کارترین و پاک ترین و یک مسلمان واقعی هستند همیشه در نطق ها و سخنرانی هایشان با تمام وجود برای بیان عدالت اسلامی و حفظ انقلاب در چارچوب اصول امام میجنگند.
واقعا متاثرکنندست که چنین بزرگمردی به خاطر احترام قائل شدن برای مردم و برای بها دادن به نظرات و نقد های مردم چنین مورد ظلم قرار بگیرد!
به خدا ظلمه که اجازه ندین ملت ایران در سایتی بی طرف و راستگو از همه مهمتر سایتی داخلی و ملی نظرات و نقدهایشان را به مسئولین بگویند!
به خدا این رفتار با جناب آقای توکلی خلاف آرمان های امام راحل و از همه مهمتر آقا امام زمان عج هست....از بدو اسلام پیامبر و امامان هیچوقت مانع آزادی بیان بنی بشری نشده اند و همیشه دنبال برقراری عدالت و شنیدن همه نظرات مردم بوده اند....
از قوه قضائیه خواهشمندیم در رای این بزرگمرد تجدید نظری منطقی اعمال کنند (2942456) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۴:۲۵
چطور برای دیگران که اصلاً در دادگاهشان هم حاضر نمیشوند هیچ حکمی صادر نمیشود؟! ولی ناگهان آقای توکلی به دادگاه احضار و سریعاً حکمشان هم صادر میشود؟! (2942458) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۵:۱۰
زنده باد احمدی نژاد
خدا روشکر که یکی حداقل به خاطر توهین بهش محکوم شد (2942459) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۴:۰۸:۳۱
داداش بیا این پورشه رو از جلو خونه ما بردار ما میخواهیم پرایدمون رو بیاریم بیرون نمیتونیم . البته اگر ما رو به ضدّ انقلاب بودن محکوم نمیکنیا . اگر هم ناراحت میشی‌ هم فدای سرت من ترجیح میدم امروز پیاده برم سر کار تا اینکه شب رو توی اوین بخوابم ، جون من به بابات چیزی نگو . (2943481) (alef-13)
 
نوروزی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۰۰:۰۹
احمدی نژادزندگی مردم را فلج کرد مرد بی خبری یا خودت را به آن راه زدی .ارزش کار در زمان او از بین رفت وتولید نابود شد .او به خاطر خیانت در حق مردم ونابود کرد دارایی آنها مستحق مجازات است. (2943631) (alef-13)
 
نوروزی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۰۴:۲۷
اکر توکلی نتواند در این مملکت حرف بزند .وحقایق نابودی دارایی مردم را بدست احمدی نژاد بلیان نکند .آیا دیگران قادرند حرف بزنند ؟؟؟؟؟؟وای به حال افراد ضعیف وغیر معرف یا کسانی که نام نشانی ندارند .شاید اینطور حساب دست دیگران میاد پا از کیم خود بیرون نکنند (2943637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۷:۰۲
خداوند در قرآن کریم می فرماید : حق را بگویید اگر چه به زیانتان باشد
یا ایها الذین امنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی انفسکم اوالوالدین والاقربین.. ای کسانی که ایمان آورده اید کاملا قیام به عدالت کنید,برای خدا گواهی دهیداگر چه به زیان خود شما یا پدر ومادر یا نزدیکان شما بوده باشد.سوره نساء آیه 135
مومن واقعی کسی است که در برابر حق وعدالت,هیچگونه ملاحظه ای نداشته باشدوحتی منافع خویش وبستگان خویش رابه خاطر اجرای آن نا دیده بگیرد . (2942461) (alef-4)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۸:۲۱
اقای توکلی مبارک باشه.این خودش شروع تیلیغات دوره بعد میشود .انشا ال... (2942465) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۴۰:۵۸
متأسفم اتفاقاً کامنت من که در نقد این سایت بود حذف شد حالا شماها دم از انتشار نظرات همه ی اقشار میزنید هاهاها زهی خیال باطل. (2942469) (alef-4)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۲:۵۵
لطفا یکی دقیقا بگه چی انتقاده چی توهین؟؟ اگر سلیقگی هست که کلا بگید لال شیم. (2942502) (alef-4)
 
ali
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۵:۴۸
آقای توکلی .عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. این اتفاقات محبوبیت شما رو بیشتر کرد. این دفعه که کاندید بشید حتما رای بیشتری میارید واین رای رو به مسئولین گوشزد کنین که ببینن نظر قانون باید با نظر مردم یکی باشه و نه اینکه قانون یه چیز بگه و عقل سلیم چیز دیگه. (2942512) (alef-4)
 
فرهنگی بازنشسته
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۶:۲۳
به جمع مردم خوش آمدیدآقای توکلی مردمی که پای این انقلاب بودندو هستندامااجازه گذاشتن یک کامنت که بیانگرمشکلاتشان باشدرانداشتندخدا یارویاورتان باشدانشاالله (2942513) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۷:۳۳
بلانسبت هموطنان عزیز که اینجا کامنت گذاشته اند ، اما ضد انقلاب و بخصوص منافق ها با زیرکی کامنت هایی مینویسند که قصد تحریک مردم و ایجاد اغتشاش در مملکت را دارند . اما یک روزنامه نگار حرفه ای باید قدرت تشخیص و شناسایی چنین کامنت هایی را داشته باشه و آنها را چاپ نکند . (2942516) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۰:۱۸
عزیز من خب ملت میخونن و اگر حرف بدی زده جوابش رو میدن
تحریک چیه؟ مگه مردم ما عقل ندارن؟ یه دونه کامنت مردم رو تحریک میکنه؟ (2943323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۵۹:۱۵
جالبه منتقد بجاي خاطئ تنبه ميشود (2942517) (alef-4)
 
seyed
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۰۶:۵۷
اگر در مجرای قانون انتقاد شود این پیامدها را ندارد متاسفانه حضرات از مسایل قانونی بی اطلاع اند ودر جایگاه قانون گذار نشسته اند (2942540) (alef-4)
 
اکبر موسوی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۳:۴۷
با سلام
ای کاش همه چه اصولگرا چه اصلاح طلب و ... جمع شوند و به اینگونه احکام اعتراض کنند.
بخشی از این احکام به خاطر ناآگاهی قضات از فضای مجازی است. به گمانم قاضی که به اتهام رخ داده در فضای مجازی رسیدگی میکند باید خود این فضا را دیده باشد و بداند چه خبر است.
بداند کامنت برای کیست؟ مالک کامنت و تبعات حقوقی کامنت برای کیست؟ اصلا کامنت یعنی چه و ...

به هر حال پیش از این چنین اتفاقاتی افتاده و پس از این هم خواهد بود. راه آن است که در این مواقع که همه مان میدانیم خطاست، انگیزه سیاسی را کنار بگذاریم و به حکم اعتراض کنیم و درباره اش بنویسیم. فرقی نمیکند احمد توکلی باشد یا یک اصلاح طلب.

به امید عدالت (2942562) (alef-4)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۳:۵۹
درود بر مرد مخلص ، شجاع و نماینده واقعی مردم جناب آقای توکلی (2942565) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۷:۰۴
دوست واقعی کسی نیست که مدام مجیز بگوید. خیرخواهان توکلی او را نقد میکنند. (2942714) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۰:۳۶
این را برای شما مینویسم که ۲۸ کامنت و یا پاسخ مودبانه من در ذیل این مطلب را منتشر نکردی. دوست گرامی! این روزها میگذرد. اما منطق را نمیتوان با گرفتن تریبون ساکت کرد. این رفتار شما به مخالفین شما انگیزه میدهد که با شما تندتر رفتار کنند. به همه فکرهایی که مودبانه طرح میشوند تریبون بدهید. من مهم نیستم. برای خودتان خوب است. برای آینده خودتان و آقای توکلی یاد بگیرید که مخالفین مودب خود را محدود نکنید. شجاعت این است. به کینه ای فکر کنید که در دل مردمی میکارید که نمیگذارید نظراتشان خوانده شود. این برای شما نافع نیست. آقای توکلی هم راضی نیست. بعید میدانم به شما چنین اجازه ای داده باشند. به ایشان و به حقیقت و آزادی احترام بگذارید. (2942725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۹:۱۲
در دادگاه وجدان عمومی مردم پاک و بیگناه هستید. (2942579) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۱:۳۱
شما گزارشگر دادگاه وجدان عمومی مردم هستید؟! (2942726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۰:۴۷
اولا شما چطور نماينده مجلس هستي كه نمي دوني قانوني كه نسب كردي چطور بايد تفسيرش كرد. دوما با چنين آگاهي چطور مي خواهي از حق موكلينت دفاع كني.
سوما از اين به بعد كامنت ها را بفرست پيش قضات ببين كدومشون قابل چاپ است. شرط مي بندم خودشون هم نمي دونن.
چهارما مگر قرار نبود شما سوپاپ اطمينان باشي و يك سري از نظراات غير قابل چاپ را بزاري كسي هم كاري بكارت نداشته باشه؟ چي شد كه ورق برگشت؟
فكر كنم يسك كاسه اي زير نيم كاسه است. يا مي خواهند تو را حذف كنند يا سرمردم شيره بمالند.

حتما اين يكي كامنت را بده دفتر حقوقي دادستاني تاثيد كنه تا يك دفعه نكيرنت سربه نيستت كنن. (2942612) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۱:۳۰
به مسوولین نظام توصیه میکنم نامه امیرالمومنین صلوات الله علیه به مالک را یکبار دیگر بخوانند

تا خود را با ترازوی علی وزن کنند

نه با القاب و عناوین زودگذر (2942615) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۳:۰۴
از افرادی مثل آقای توکلی حتی باید تشکر بشه که با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور رقابت میکنن و مخاطب ایرانی را جذب کرده اند و به عنوان مثال من به عنوان یک ایرانیِ معترض و منتقد به جای اینکه در رادیو فردا و فیسبوک اعتراض کنم به یک رسانه ی داخل اعتماد می کنم.

اعتماد سرمایه یک حکومت هست و افرادی مثل آقای توکلی و بعضی دیگر از وبلاگ ها و رسانه های داخلی این اعتماد را به وجود آورده اند.

طبیعتا اگر قرار باشه این حداقل نیز از مردم گرفته بشود مخاطب به سمت سایت ها و رسانه های خارج از کشور هدایت میشود.

من یک منتقد و مخالف نظام هستم و صد البته ترجیح میدهم شرایطی باشد که این انتقاد و اعتراضم را داخل همین کشور بیان کنم.

هرچند با آقای توکلی همفکر نیستم اما این تحمل روا داری و پرداخت هزینه را ستایش می کنم (2942616) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۴:۵۱
کامنت برای کیست؟ | کپی از یک وبلاگ
این سؤال به ذهن می‌آید که نویسنده‌ی یک متن در فضای نت، علاوه بر مسئولیت نوشته خود، آیا نسبت به کامنت‌ها و نظرات دیگر کاربران مسئول است یا نه؟ من گمان نمی‌کنم پاسخ ساده باشد و بتوان به راحتی گفت که کامنت را دیگری نوشته است و نویسنده‌ی متن سراسر مبراست.
پیش از آن‌که جلوتر بروم، من نمی‌خواهم حکم کنم. این نوشته فکر است و پرسش. حتی بهتر است بگویم نمی‌توانم حکم و داوری داشته باشم؛ چون آگاهی حقوقی‌ام چنان نیست که مطمئن باشم همه پیش‌فرض‌های حکم را مرور کرده‌ام. من وقتی این را خواندم با این پرسش روبرو شدم و این کلمات تفکر حول این پرسش است بدون اینکه به نتیجه‌ای رسیده باشم.

اولین چیزی که به ذهنم می‌رسد تفاوت بین کامنت و سخن است. سخن به معنای کلامی که از دهان خارج شده است و کامنت نوشته‌ای است که زیر یک خبر یا پست وبلاگی یا پستی در یکی از جوامع مجازی نوشته می‌شود. این تفاوت را معنا یا ساختار زبانی ایجاد نمی‌کند، بل‌که ماندگاری و یافتن مخاطبین جدید است که میان این دو مرزبندی می‌کند. صدایی که از دهان خارج می‌شود، شنیده می‌شود و محو می‌شود. اما کامنت می‌ماند و چشم‌های جدیدی آن را می‌شنوند. یعنی کامنت دو مرحله دارد، مرحله نوشتن که به مثابه گفتن است و مرحله ماندگاری. کامنتی را که من ده سال پیش نوشته‌ام، هنوز خوانده می‌شود.

این نکته هم در یافتن پاسخ می‌تواند کمک کند؛ در نشرِ مکتوب یک عقیده یا فکر یا سخن، به غیر از مؤلف آیا ناشر و موزّع و فروشنده و ... هم مسئولند یا نه؟ مثال روشن آن، کسانی که در مبارزات انقلاب ایران، اعلامیه‌های امام را چاپ و پخش می‌کردند؟ آن‌ها نویسنده و مؤلف محتویات اعلامیه نبودند، اما مجرم شناخته می‌شدند. آیا می‌توان برای کامنت و ماندگاری آن، چنین جایگاهی فرض کرد؟ جواب روشن نیست. پخش اعلامیه یک مونولوگ است، اما کامنت زیر پست یا فید، در فضای دیالوگ است و به گمانم این تفاوتی تأثیرگذار است.
درکِ زمینه‌ای که کامنت در آن نوشته می‌شود و می‌ماند، نیز به روشن شدن کمک می‌کند. یک وبلاگ را در بلاگفا فرض کنیم یا یک صفحه شخصی در فیس‌بوک را. بلاگفا یا فیس بوک به کاربران اجازه می‌دهد که از فضا و دامنه‌اش برای نوشتن استفاده کنند. یعنی نوشتن در این فضا، نوشتن در دفتر دیگری است با اجازه صاحب دفتر، یعنی نوعی ملکیت متزلزل. قرارداد اولیه که کاربر آن را تأیید می‌کند، سهم مهمی در اتفاقات بعدی دارد. صاحب فضا می‌تواند در مقابل اهداء فضا برای نوشتن حتی حق تألیف را از آن خود کند یا آن را هر گاه خواست حذف کند. این‌ها بسته به مفاد قرارداد دارد. کاربر فیس‌بوک در دفتر خود نمی‌نویسد، در دفتر فیس‌بوک می‌نویسد؛ یعنی یک فضای اهدایی. این هدیه کامل نیست. صاحب فیس‌بوک می‌تواند روزی فیس‌بوک را کاملاً منهدم کند. اما اینک عرصه‌ای را به کاربر داده است که در آن بنویسد یا عکس نمایش دهد و ...

داستان از این‌جا شروع می‌شود. کاربر عرصه‌ای دارد برای بیان و نمایش گفته‌هایش. دیگران در این فضا می‌توانند با او گفتگو کنند؛ در عرصه‌ای که به صورت متزلزل در اختیار اوست. در کامنت‌هایی که در عرصه و قلمرو وی نوشته می‌شود، چقدر او مسئولیت دارد؟

باز هم نمی‌توان همه کامنت‌ها را به یک چوب راند. میزان تسلط نویسنده بر کامنت هم تأثیر دارد. مثلا در فضایی مانند بالاترین –پیش از این، این‌گونه بود، الان نمی‌دانم- فرستنده پست، هیچ دخالتی در کامنت نداشت. نه در بستن اولیه و نه در حذف و ویرایش کامنت‌ها، دسترسی نداشت. اما در گوگل‌پلاس کاربر می‌تواند کامنت‌ها را ببندد یا حذف کند یا در وبلاگ و سایت‌های خبری می‌توان کامنت‌ها را پس از تأیید مدیر نمایش داد. البته این توانایی بر انسداد کامنت یا حذف به معنای مسئولیت حقوقی نیست؛ بلکه اول سخن است. آیا کسی که دسترسی به انسداد یا حذف یا تأیید دارد، مسئولیت حقوقی در برابر کامنت مجرمانه دارد یا نه؟

حتی می‎توان سؤال‏های دیگری داشت، آیا شرکت ارائه‎دهنده هاست یا مالکین سرویس وبلاگی هم مسئولیتی دارند؟


http://sama.blog.ir (2942621) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۳۵:۴۱
البته این حکم سیاسی است و خیلی نا عادلانه میباشد

چون انتشار کامنتهای مردم همان مردم سالاری دینی میباشد

ولی به هر جهت از نظر دیگرم نیز اینحکم کمی هم بعلت دین و گناهی است که من

به گردن ایشان داشتم و الف هیچکدام از نظرات مرا درج نمیکند و به همین دلیل که

مجازات در همین دنیاست گریبان ایشان گرفته شد ولی من خیلی دلم میخواست آن

کارشناس فنی که مسئول درج کامنتهاست به این حکم دچار میشد

این را هم بگویم که دادگاه های ما غیر عادلانه هست

هیچ حکمی در این دادگاه ها عادلانه نیست

...دادگاه های ما به ویرانه شباهت دارند و من در حقیقت ویرانه ای را تحویل گرفته

ام.( آقای هاشمی شاهرودی رئیس وقت قوه قضاییه) (2942624) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۱:۰۸
والا بنده که توهین و نشر اکاذیبی ندیدم تا به حال!اگر حرف حق توهین ونشر اکاذیب وووو تلقی میشه دیگه آخرالزمان رسیده! (2942636) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۷:۰۱
انتشار مطالب و یا کامنتهای حاوی توهین، افترا، تهمت و محتواهای جوسازانه کمک رساندن به یک رفتار غیرمدنی است. هم رفتار غیرمدنی ممنوع است هم کمک رساندن به آن قابل پیگرد است. از آقای توکلی انتظار میرود مساله را شخصی تلقی نکنند چون هیچکس به قدر حرمت آزادی اهمیت ندارد و توهین و افترا و اتهام حرمت آزادی را میشکنند و آزادی را بدنام میکنند. کسانی که برای اشتباه آقای توکلی کف میزنند دوست ایشان نیستند. دوست واقعی آقای توکلی کسی است که اشتباه ایشان را به ایشان گوشزد میکند. همدل و همراه واقعی آقای توکلی کسی است که به ایشان محترمانه معترض میشود. اگر کامنت های منتقدین آقای توکلی را منتشر نکنید به ایشان خدمت نکرده اید. در پاسخ به بیش از ۲۰ نظر در ذیل همین مطلب پاسخ نوشتم اما تنها ۵ تای پاسخهایم منتشر شد! این خدمت به آقای توکلی نیست. خبر داشته باشید که ما خواستیم کمک کنیم اما اجازه اش داده نشد. متاسفانه گویا تنها ابزارهای قانونی جوابگو هستند. یعنی الان اگر دادستان مجبورتان کند که همین مطلب را حذف کنید حذف میکنید اما شاید تا وقتی مجبور نباشید، نقد آقای توکلی و همفکران ایشان را منتشر نمیکنید. امیدوارم اشتباه برداشت از من باشد و شما چنین نباشید. (2942658) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۴۷:۲۹
حبس و تعزیر, به جرم اظهار نظر و عقیده کاملاً ظالمانه و عینِ بی عدالتی است.
امیدوارم آقای توکلی به عنوان نماینده ای شجاع, شرایط دختر 24 ساله ای را که به همین جرم به 13 سال حبس محکوم شده بهتر و بیشتر درک کنند (2942660) (alef-13)
 
مريم
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۰:۵۹
اگر انتشار نظرات مردم در ذيل اخبار سايت ، تشويش اذهان عمومي است و فعاليت بر عليه نظام تلقي ميشود بيچاره ملت ايران با اين سطح از آزادي بيان و بيچاره تر گردانندگان اين سايت ... با اين وضعيت سالهاي سال در اين اوضاع بايد درجا بزنيم . (2942668) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۱:۱۲
این حکم را هم بدلیل علت (انتشار نظرات مردم) و به دلیل برخورد دوگانه قوه قضائیه به عنوان یک شهروند محکوم میکنم.
دادستانی ی سری به سایت "جهان" و "رجانیوز" بزنند تا به برخورد دوگانه خود بیشتر پی ببرند (2942669) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۶:۰۰
آقای دکتر توکلی عزیز من به همین جهت به شما به عنوان نمایده مجلس رای دادم تا با شجاعتی که از جنابعالی دراین چند سال برای بنده به اثبات رسیده توانستید از حقوق به حق مردم شریف ایران اسلامی دفاع کنید ، آقای دکتر توکلی ، توکل کنید به خدا ان شا الله همه مشکلات حل خواهد شد . (2942682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۹:۴۳
تاریخ قضاوت خواهد کرد (2942696) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۸:۲۵
همه قضاوت های تاریخ درست نیست. تاریخ را گاهی هرجور دوست داشته باشند مینویسند! (2942746) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۳:۰۸
تعزیری این اداهارو نداره. اون بدبخت هایی که اوین میرن بیست سال بیست ساله میبرید بعد تبعید میکنند بعد تهدید میکنند آقای الف چوب الف همچنان بر سر ماست (2942707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۶:۰۰
آزادی بیان یک شعار است و بس. همین سایت الف که از آزادی بیان حرف میزند از ۲۵ کامنت من زیر این مطلب ۷ تایش را منتشر کرد. من توهینی مرتکب نشدم بلکه حرفی مخالف با نظر الف زدم. پس از حکومت هم توقع نداشته باشید جور دیگری رفتار کند. البته رفتار بد کسی برای دیگران مجوز رفتار بد نمی آورد اما کسی که خودش یک رفتار بد را مرتکب میشود نمیتواند از دیگران متوقع باشد. (2942713) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۰۷:۳۷
«تفکر ساعة خیر من عبادة سبعین سنة»
---
مایه ی بسی تاسف است که مسائل و حقایق کشور بر شخص جناب آقای دکتر احمد توکلی مدیر مسئول محترم پایگاه خبری الف و نماینده ی مجلس شورای اسلامی تا حدی ملتبس گردد که ایشان را ناگزیر در معرض محکومیت امروز دادگاه قرار دهد!!!
بسیار دشوار است که بتوان وفاداری جناب آقای دکتر توکلی را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی زیر سئوال برد ؛ و لی چنین وفاداری در بسیاری از حالتهای حاد در مقابله با قانون متاسفانه نمی تواند شفیع شخص برای رهایی از حکم قانون باشد و جناب آقای دکتر ، سوگند پیامبر اکرم (ص) را مبنی بر این که حتی اگر دخت عزیزشان حضرت فاطمه(ع) از احکام اسلام (والعیاذ بالله) سرپیچی نماید مجازات لازم را خواهد دید ، باید بعنوان یک انسان متدین متعهد بارها از زبان محدثان و در کتب حدیث شنیده و خوانده باشند.
بنا به باور این حقیر که سالها است از خبرها و مقاله ها و نظرات (کامنتهای) گوناگونی که در پایگاه خبری الف منتشر می شوند بطور روزمره آگاهی نسبتا خوبی دارم ، اظهارات جناب آقای دکتر توکلی پس از محکومیت امروز مبنی بر این که این محکومیت بهای دفاع از آزادی بیان بوده بنا به علل زیر قابل توجیه نیست.
اظهارات فوق جناب آقای دکتر بعنوان مدیر مسئول پایگاه الف ، غلو مفرطی است در اطمینان به کار آزمودگی کارگزاران این پایگاه در انجام وظیفه ی اطلاع رسانی خود حد اقل در هماهنگی با شرایط کنونی کشور و همچنان غلو مفرطی است نسبت به سلامت همه ی نوشته هایی که در این شرایط از زیر دست این کارگزاران در صفحات علنی مختلف پایگاه منتشر می شود ؛ که یقینا خود ایشان بعلت مشغله های زیاد نمی توانند ادعای آگاهی از چون و چرا و از کیفت و سلامت همه ی این نوشته هارا داشته باشند چنانگه نسبت به آگاهی از درون ذهن تک تک کارگزاران پایگاه و منویات هر یک از آنان نمی توانند ادعای علم غیب کنند.
منتشر ساختن نوشته هایی را که حقایق کشور را وارونه جلوه می دهند و چهره ی نظام را مخدوش می سازند و به تفرقه در کشور دامن می زنند و بجای تلاش صادقانه در ایجاد اتحاد و همفکری و هماهنگی و همدلی میان خودیهای نظام برای خدمت به کشور و مردم با بزرگ نمایی بی مورد برخی از اشتباهات و خطاهای کاری و شخصی گذشته ی افراد به ایجاد فتنه و کینه و نفرت میان این خودیها اقدام می کنند چگونه و با چه استدلالی می توان آزادی بیان نامید؟؟؟!!!
در زمانی که دشمنان نظام اسلامی از اطراف و اکناف دور و نزدیک در کمین نشسته که با ترفتدهای مختلف به نظام و به احکام دادگاه های نظام اتهامهای ظالمانه ای بچسبانند ادعای محکومیت بعلت دفاع از آزادی بیان آنهم از جانب نماینده ی مردم چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد؟؟؟!!!
جناب آقای دکتر توکلی این گفته ی معصوم (ع) را برای بهروزی خود و موکلانتان لطفا با دل و جان بپذیرید که: «تفکر ساعة خیر من عبادة سبعین سنة» (2942716) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۲۱:۵۴
اثبات حقارت در متني به اين وسعت نياز نبود (2943580) (alef-13)
 
م ع ح
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۲:۱۷
من که از ووقتی سایت الف منفی ها رو در نظرات برداشت دیگه به این سایت نیومدم و بعد از یکی دو سال این خبر خاص رو گفتم در سایت خودشون بخونم. به نظر من سایت الف خیلی هم در مورد نظر بینندگان ازادانه عمل نکرد و نمیکنه و همین الان سایتایی هستن که براحتی نظرات مخالف و موافق مردم رو با منفی و مثبت میذارن. دلیل اصلی این حکم به مانند حکمی که برای صادق زیباکلام در سال گذشته ابلاغ کردن بر عاقلان روشن و واضح هست که چیه. (2942728) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۱۸:۱۷
سوابق بهزاد نبوی و تاجزاده و میرحسین موسوی درخشانتر از شما نبود آقای توکلی؟! آنها شایستۀ دو سال تعلیق نبودند هیچ کدام؟
جرم ستار بهشتی سنگینتر از شما بود جناب توکلی؟!
جرم شما بیشتر از امثال مرتضوی است؟
اینهمه بی عدالتی، تیشه به ریشۀ نظامی نمیزند که شما مدعی هستید که مدافع آنید؟! (2942744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۲۴:۲۳
از کجا معلوم که برخی از نظرات و حرفهای خودتان را در غالب و تحت عنوان نظر مردم منعکس نمی کنید.درگیر شدن در مسائل تند سیاسی انسان را کور و بی انصاف میکند. (2942754) (alef-4)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۲۷:۳۷
آقای دکتر توکلی از معدود نمایندگان مجلس است که به رای مردم ارزش میگذارد وآدم منصفی است چرا باید بخاطر انتشار نظرات مردم زندان برود من واقعا متاسفم (2942761) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۱:۳۰
اگه اين راي براي آقاي توكلي صادر شود اولا هرچه از آزادي دم ميزنيم اشتباه است وثانيا خيلي افراد ديگه بايد در مقايسه اصلا اعدام بشن (2942767) (alef-4)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۳:۲۴
سلام بر دكتر توكلي عزيز : مردان خدا براي جاويدان ماندن در تاريخ بايد هزينه دهند. شما در تاريخ اسلام ماندگار شديد. به خاطر حمايت از امت اسلامي و آنهائيكه با سياست غلط كشور را دچار مشكل كردند آزادند؟ (2942771) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۳:۳۳
حکم عادلانه ای است. با تشکر از دستگاه محترم قضایی و رییس محترم آن. واقعیت این است که آقای توکلی دل طول سالهای گذشته آبروی خیلی از مسوولین و شخصیت ها را برد. از جمله مرحوم کردن.
امیدوارم این حکم باعث تجدیدنظر در رویه ایشان بشود (2942772) (alef-4)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۵:۰۶
آزادی بیان. رویای این روزهای ما... (2942777) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۷:۵۶
در زمان اون ملعون (شاه خائن ) هركسي انتقاد ميكرد توسط ساواك تنبيه ميشد
انقلاب كرديم كه اينطور نباشيم .حالا يك نفر از خود انقلاب حرف مردم را مودبانه محترمانه ودر فضاي سالم به گوش مسولين برساند با يد اينطور مورد عقاب قرار گيرد وا اسفا .به خدا همين مردم بايد از انقلاب از مملكت دفاع كنند . چرا با مردم اين كار را بكنيم.مطمئنم اگر خداي نكرده دشمني چپ نگاه اين مرزو بوم كند همين مردمند كه دفاع خواهند كرد نه مسوليني كه فكر ميشود به انها توهين شده. (2942780) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۵:۲۷
مردم باید در رسانه های بیگانه نظر خودشان را اعلام کنند چرا مردم نباید از طریق یک سایت وطنی حرف دل خود را به گوش مسئولین برسانند
درود بر شرف احمد توکلی
مسئولان اگر آگاهی داشتند با از وی تقدیر میکردند (2942799) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۶:۰۲
چطور می شود از قوه ی قضائیه انتقاد کرد؟ (2942800) (alef-4)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۸:۱۴
حضرت علی (ع) از مردم میخواست از او انتقاد کنند...این چه پیامی دارد؟؟ (2942804) (alef-4)
 
وکیل دادگستری
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۹:۵۰
مشاور حقوقی و وکیل شما در مورد عدم محرومیت از حقوق اجتماعی شما درست گفته اما دلیل اصلی اش آن نیست. طبق قانون جزا مصوب سال ۹۲ به جرائم مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان رسیدگی میشود و محکومییت های ناشی از آن باعث محرومیت اجتماعی نمی شود و در پرونده سجل کیفری ثبت نمی شود. (2942823) (alef-4)
 
ساسان
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۰:۰۶
جناب توکلی ضمن ابراز احترام به جنابعالی قبول کنید در زمانهای گذشته به خیلی ها تهمت زدید و احساسی نظر دادید و متاسفانه فقط شعار دادید دریغ از عمل با احترام مجددد (2942844) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۱۲:۱۶
چیزی ندارم بگم جز اینکه خیلی چیزهای پشت پرده وجود داره
حق آقای توکلی این نبود (2942851) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۲۵:۳۹
دوستان خیلی جوگیر نشید ! این حکم "تعلیقی"برای مجازات توکلی صادر نشده . در واقع منظور آنست که هر کسی که دستی به سایت و قلمو .نوشتن دارد حساب کار دستش بیاد که سایتی مثل سایت خودی الف که تاحدودی نقش سوپاپ را ایفا میکند هم تحمل نمیشود.

اگر چاپ کرد معلومه به معنی واقعی به آزادی بیان باور دارد (2942867) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۲۹:۴۸
هیچگاه و در هبچ برهه ای حرف حق و شرف پاک و عدالتخواهی بی رنج و زحمت نبوده است ... درود بر روان وجدانهای بیدار. (2942873) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۶:۳۴
حالا تازه اقای توکلی خواهد فهمید که مردم معمولی چه وضعی دارند. ازادی بیان و خیلی ازادی های دیگر که برای مردم سالهاست که آرزو شده. این هم آزادی واین هم عدالت.تماشا کردید جناب آقای توکلی؟ تازه شما نور چشمی آقایان هستید. (2942892) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۸:۰۳
من از رایی که به شما دادم پشیمون نیستم، زنده باد (2942895) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۴۹:۴۱
سلام
ما انقلاب کردیم و شهید دادیم. الان هم آزادی کامل داریم. نگاه به حکم آقای توکلی نکنید با افراد عادی و معمولی خیلی بهتر برخورد میکنند. امیدوارم طوری ننوشته باشم که ایشان محکوم بشه و ما را هم .... (2942896) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۵۳:۱۸
رئیس و نایب رئیس اینده مجلس فقط توکلی و مطهری (2942909) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۶:۱۷:۲۶
خواهش! او را با مطهری یکی نکن! (2943500) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۰۱:۱۵
آقای توکلی!
خداوکیلی با قوه قضائیه معامله نکرده اید که در ایام انتخابات با ژست اپوزیسیون رای بیارید؟
اصولگرایان تموم شدند و باید بهرنحو در دل مردم جا باز کرد!!! (2942931) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۰۷:۴۱
آقای توکلی ایراد از انتشار کامنت ها نیست. ایراد از انتشار جهت دار کامنت ها توسط عوامل سایتتان هست ک هیچ اعتقادی به اعتقادات اصولگرایی شما ندارند. روزی که شما کارکردتان را از دست بدید اینها هم ترکتان خواهند کرد. یادم نمیره زمانیو که با انتشار یک کامنت خون شهید نهی از منکر به ناحق پایمال شد. (2942947) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۰۸:۱۳
اینها بهانه است آقای توکلی ! روزیکه در حمایت از آقای هاشمی مطلبی را درسایت گذاشتید وآرزو کردید کاش روزی به اردوی اصولگرایان بازگردند برایم مسجل بود که بنوعی با شما برخورد خواهد شد!!!!!! (2942948) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۱۱:۵۶
قوه قضاییه برای حرف مردم طرف رو می خواد زندان بیاندازه!!!
بره جلوی فساد اقتصادی رو بگیره. جالبه که چند وقت پیش دادستان اعتراض کرده بود که بانک مرکزی از موسسات غیر مجاز شکایت نمی کنه تا ما اقدام کنیم! یکی نیست بگه اولا قوه قضاییه مستقل است و ثانیا اسم دیگه شما (دادستان کل) مدعی العموم است که با این اختیار یقه هر کسی را بخواهید میتوانید بگیرید. پس چرا اقدام نمی کنید. حتما مصلحت نیست و ما نمی فهمیم (2942953) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۱۲:۱۴
موقعی که از قوه قضاییه انتقاد کنید باید منتظر چنین حکمی بود!! (2942954) (alef-4)
 
جانباز جنگ نرم
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۱۶:۳۹
خدا رو شکر کن، من به دو سال حبس و 4 میلیون تومان جریمه محکوم شدم در حالی که مستندات الکترونیکی هم ثابت نکرد و فقط آی پی برای من بود که معتقد بودم سرقت از نت رخ داده است. البته به خاطر سوابقم دوسال را پنج سال به تعلیق دراوردند که از دادگاه تجدید نظر تشکر می کنم. تشویش اذهان عمومی بسیار خطرناک است حتی اگر به نامت بزنند و عامل نباشی. (2942966) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۲۱:۱۱
جناب توکلی باسلام اوایل انقلاب برای مشکل بیکاری نامه ای به معاون استاندار نوشتم ایشان پاسخ دادند: دنیا زندان مومن وبهشت کافر است !!!!! (2942971) (alef-4)
 
یک وطن دوست مذهبی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۳۲:۱۱
توکلی مجاهد است. والسلام (2942992) (alef-4)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۴۴:۲۹
آخه چرا دروغ میگید احمدی نژاد کی از سایت الف شکایت کرده؟ احمدی نژاد هیچ شکایتی از این سایت نکرده بلکه شما به اتهام توهین به رئیس قوه قضائیه محکوم شدید بیخود پای احمدی نژاد رو وسط نکشید اگه ایشون اهل شکایت بود که به خاطر این همه تهمت از روحانی شکایت می کرد در ثانی شما رونوشت حکم رو اینجا بذار که در اون تاکید شده باشه آقای توکلی به خاطر توهین به احمدی نژاد محکوم شده این مطلب کاملا دروغ و در راستای هجمه به احمدی نژاد توسط سایت الف طراحی گردیده است (2943013) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۴۴:۳۲
توهین کار زشتی است از توکلی زشت تر (2943014) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۴۴:۳۳
احمد توکلی بعد از آگاهی از حکم دادگاه اظهار کرد: هیچ کدام از افعالی که باعث محکومیتم شد را خودم انجام نداده ام و در واقع برای دفاع از حق آزادی بیان برای مردم...
آقای توکلی دروغگو! تو همین پست چند تا نظرو ک حاوی توهین هم نبود سانسور کردی؟ خدا رسوات کنه ... (2943015) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۱:۵۵:۳۷
واقعا باعث ياس و تاسفه كه حتي دلسوزاني چون توكلي كه موجب جلب اعتماد به نظام هستند نيز تحمل نميشوند (2943042) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۲:۲۲
خدارو شکر بالاخره اقدامی از سوی قوه قضائیه در مقابل نظرات منترشده مشمئزکننده در الف صورت گرفت (2943059) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۳:۱۶
توکلی به این حکم احتیاج داشت.
حیف بود این مرد مبارز زحمت کشیده این حکم را نداشته باشد.
به جمع دل سوختگان خوش آمدید. (2943062) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۴:۲۷
با اینکه با مشی سیاسی آقای توکلی مخالفم ولی این حکم را کاملا غیر عادلانه می دانم.
اگر انتشار کامنت های مردم برای شخصی مثل آقای توکلی با آن سابقه و فعالیت سیاسی که همه درجهت حمایت و تقویت نظام بوده (لا اقل از نظر خودش و بسیاری از اصول گرایان) این حکم را صادر کنند وای به حال مردم عادی!!
چه شد شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی؟!!!! (2943066) (alef-4)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۴:۴۹
من خودم را سرزنش میکنم حداقل یکسالش واسه کامنت های نیش دار من بوده آقای توکلی فلبا برات ارزوی سلامتی میکنم من از حرفهای نیشدارم نمگذرم میخای منتشر کنید می خواهید نکنید به والله دلم خون است (2943067) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۳:۳۷
والا بخدا ما راضی هستیم طرف تظاهر کنه ولی نظرات منتشر بشه
راضی هستیم سوء استفاده بکنه ولی ازادی باشه
توکلی البته ادم پاکی است هرچند از لحاظ فکری باهاش مخالفم (2943331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۲۱:۲۸
اينجوري توكلي مظلوم نمايي ميكنه و مثل همون قضيه كمك به هم وطن ارمني از اين مساله برا انتخابات آينده استفاده ميكنه! راست ميگي چاپ كن الففف (2943091) (alef-4)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۵:۵۵
فکر می کنم برای قاضی دادگاه تجدید نظر ؛ همین کامنت ها کافی باشد تا حکم برائت را صادر کند . بالاخره اینهمه شهادت مردمی که بپاس حرمت آزادی ( یکی از ارکان نظام ما ) نگاشته شده است باید مورد توجه قرار گیرد .
بدون تردید قضات مؤمن و آزاد اندیش به افکار عمومی توجه دارند و برای آنها این نظرات محترم و قابل اعتناست . (2943122) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۳۸:۵۷
چقدر زیبا /همه اظهارنظرها مثبت میباشد. (2943127) (alef-4)
 
سرو ازاد
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۰:۳۱
من خبرگزاریهای مختلف رو می خونم الف به طور محسوسی متفاوته هرچند با مواضع اقای توکلی موافق نیستم اما اینو باید می گفتم واقعا خبرگزاری خوبیه (2943130) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۴۶:۰۱
پس کسانی که از تریبون صدا و سیما به مسولین نظام تهمت میزنند یا توهین می کنند چه مجازاتی دارند (2943146) (alef-4)
 
sam
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۵:۲۶
با سلام
ممکن است بنده با برخی از دیدگاههای فکری جناب آقای دکتر توکلی موافق نباشم.اما به جرأت می گویم که ایشان فردی دموکرات،آزادیخواه و وطن پرست است.او انسانی با اصالت است و واقعا به آزادی بیان اعتقاد دارد و یک دلسوز واقعی و انسانی رستگار است. (2943153) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۶:۲۰
خدمت تمام دوستان عرض کنم منظور از کامنت های بازدیدکنندگان کامنت هایی است که بصورت مقاله اون هم با درج تیتر تو صفحه اصلی که کاملا هم بار قانونی داره .ولی بگذریم تا دیروز شدن برای امثال احمدی نژاد بد بود ولی الان شده افتخار.لطفا مردمو .... فرض نکنین (2943156) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۲:۵۹:۰۷
مثلابگیم قوه قضایی تشکر تشکر که به محکومیت نماینده دلسوزمان اضافه نم
یشه؟ (2943164) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۰۷:۰۲
انتخابات مجلس نزدیکه جناب دکتر توکلی، هیئت منصفه افکار عمومی در پای صندوق رای حق مراتب قدر شناسی خویش را منعکس خواهند نمود. (2943182) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۲۳:۱۴
هر شخصي بايد آزاد باشد نظر خود را حتي اگر ظن و گمان باشد اعلام كند و در صورت اشتباه بودنش مسئول مربوطه بايد تنوير افكار كند نه اعلام ديكتاتوري
نظارت داده شده در مورد مسئولين يا دستگا هاي اگر اشتباه هست اين اشتباه نود درصدش به خود همان شخص و دستگاه بر مي گردد كه نتوانسته كارنامه روشني براي افكار عمومي داشته باشد كه بايد تنوير افكار گند و يا اگر واقعا ضعف داشته بايد ضعف موضوعه را كه مردم و رسانه ها به آن پرداخته اند برطرف كند نه اينكه حكومت نظامي كند و رضا خاني برخورد كند

فقط فحش و اتهام از روي عمد كه قبلا موضوعش را شخص يا دستگاه مورد نظر روشن كرده بود جرم هست و بايد باآن برخورد قانوني شود درغير اين صورت اقدام ديگتاتوري تلقي مي شود كه هست (2943211) (alef-13)
 
حسین - ج
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۴۲:۲۹
مگر رییس قوه قضاییه و و رییس دولت سابق شخصا از آقای توکلی شکایت کرده اند
آقای دادستان آیا مدعی الخواص هستند یا مدعی العموم ؟ این همه توهین ها به ریاست جمهوری فعلی و وزیر خارجه او و هاشمی رفسنجانی و .... در سایت های مختلف به صورت کامنت گذاشته می شود آقای مدعی العموم چرا به آنها توجهی ندارد یا اینکه نه این ها بهانه ای است تا سایت الف که یک سایت مورد استقبال مردم و جوانان است را بترسانند (2943240) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۰۵:۳۳
منظورت کم سواد و راننده تاکسی و بی شناسنامه و بزدل و برو به جهنم و ... بود؟؟ (2943771) (alef-13)
 
نازک بین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۳:۵۷:۴۱
حقشه،تازه کم بود حکمش (2943262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۶:۵۴
"راه توهین کردن اتهام زدن وجوسازی همواره بسته بوده وبسته خواهدبودچون رفتارمدنی نیست"
این نظریکی ازدوستان نظردهنده است که صدالبته صحیح است ازایشان سئوال می کنم دربین نظرات کدامیک چنین بوده اندوانگهی شماهم به عنوان نظردهنده نظرمی گذاریدیازیرنظرخاصی درواقع به آن شخص پیام می دهید.دراین سایت اشخاصی می آیندونظرمی دهندکه از57تاکنون برای این نظام ازجان ومال خودگذشته اندوهزینه داده اندوهمیشه نگران این نظام اندشاید خیلی جوانیدوازنسل ِ ازجان گذشته این انقلاب چیزی نمی دانیداگرداوطلب هستیدشرح رنج نسل مارابشنوید بسم الله (2943270) (alef-13)
 
یک بوشهری
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۰۹:۱۷
با برادرمان آقای توکلی اعلام همراهی می کنم. ای کاش می شد مجازات ایشان را متقبل شوم. به هر حال آدرس پستی بگذارید تا برایتان خرمای افطار بفرستم که کامتان شیرین شود. این نیز بگذرد!
یک بوشهری (2943274) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۱۶:۴۵
آقا لطفا حکم دادگاه را بگذار ببینیم توکلی به دلیل شکایت احمدی نژاد محکوم شده
شما که "دین" دارید خوب آزاد مرد هم باشید (2943294) (alef-13)
 
رسول بخشنده
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۴۱:۲۶
واقعا برای قوه قضاییه مون متاسفم،
تیتر های خبری مربوط به این قوه رو کنار هم بگذاری، متوجه میشین در این مملکت اجرای عدالت، سلیقه ای اعمال میشه.
رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مملکت اختلاس میلیاردی می کنه و به 5 سال زندان محکوم میشه.
نماینده مجلس مملکت، که چندین دوره رای مردم پشت اش است، چهار تا کامنت را انتشار می دهد، به 6 ماه زندان محکوم میشد.
آقای توکلی شما هم اگر به جای دلسوزی برای مملکت، به فکر جیب خودتون بودید، کارتون به اینجا نمی کشید. مدت حکم شما یک دهم حکم اختلاس گر پرونده بیمه ایران است، یعنی اگه 1 میلیارد اختلاس میکردین 6 ماه بهتون زندان میدادن، تازه اگر خیلی بدشانس می بودین اختلاس تون رسانه ای میشد.
بعلاوه الان شما دوران زندان تون توی سیاه چال خواهد بود، ولی اگه مثل آقایان مفسد اقتصادی بودید، دوران محکومیت تون توی خونه های امن سپری می شد، کمتر از 10 روز از آغاز محکومیت به شما یه هفته مرخصی میدادن و...
از قدیم گفتن خود کرده را تدبیر نیست. (2943343) (alef-13)
 
رشیدییان
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۰:۴۴:۵۸
من در شهر خرم ابادم قصد داشتم این دوره در رای گیری شرکت نکنم ولی بخاطر شهامت وشجاعت دکتر توکلی وایستادگیشان در مقابل زر زور تزیویر این دور ه تهران امده ورای به اقای توکلی می دهم خداقوت دکتر با شهامت. (2943348) (alef-13)
 
هدایت
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۱:۳۰:۲۳
خدا امثال شما را برای کشور حفظ کند (2943387) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۲:۱۴:۱۸
من صدبار به عنوان یک ایرانی کامنتی را برای الف گذاشتم که فقط یک سوال در مورد شورای نگهبان بود ولی درج نشد!
اقای توکلی من از چه کسی در این مورد باید سوال کنم؟؟؟ (2943438) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۲:۲۴:۵۷
اگر در این کشور بخاطر اهانت و توهین و کنایه به نظام کسی را زندانی میکنند ، پس حکم ما که سالهاست از شرق و غرب را به سیخ میکشیم و اسم انقلابی را برروی آن میگذاریم در دادگاهی مشابه در خارج از ایران چیست؟ (2943445) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۲:۲۸:۴۵
چی بگم . والا میسرسم بیان ما رو هم بگیرن . نه به جرم نوشتن نظرات بلکه واسه خوندن تظرات دیگران . (2943446) (alef-13)
 
haji
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۴:۳۷:۲۸
از کانادا برادر شهید و جانباز جنگ و کاریکاتوریست گل اقا این همه شهید دادیم تا بگویند حقی نداریم و پرسشی نکنیم ....عجب معنای عدالت در اسلام چقدر شیرین است (2943486) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۶:۰۹:۲۵
بد دادگاهى است شكايت قاضى به قاضى جالب اينكه متشاكى هم فاضى و دادستان. بى انصافى است (2943497) (alef-13)
 
نادر اصلی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۶:۲۶:۴۶
قضات با این کارشون میخان یه حاشیه امن برا خودشون ایجاد کنن که کسی نتونه به اونها انتقاد کنه (2943506) (alef-13)
 
دلیر
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۷:۴۹:۳۴
امیدوارم یک روزی احمدی نزاد دروغگو محاکمه و مجازات بشه (2943541) (alef-13)
 
امیدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۷:۵۹:۱۶
باسلام
آقای توکلی علی رغم حقیقت گویی به غوغاسالاری دامن میزد
گاهی چوب خدا صدا ندارد
مرد باشید و درج کنید .
یا حق (2943551) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۷:۵۹:۲۳
اگر اقای توکلی به خاطر این مسایل محکوم شده است پس تکلیف سردار قلم جناب اقای شریعتمداری که به هر کسی خوشش نیومد لقب جاسوس,منافق,وطن فروش,خائن و .... میده چی میشه .با این قیاس کمترین حکمش حبس ابده و تنها میتوان اینگونه نتیجه گرفت که در این مملکت افرادی فراتر از قانون هستند و میتوانند به هر کسی هر چه می خواهند نسبت دهند بدون اینکه در دادگاهی ثابت شده باشد و هیچکس هم توانایی بازخواستشان را ندارد.....الف جان خواهشا از 1000تا نظر ما حداقل اینیکی رو منتشرکن (2943552) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۰۲:۴۲
متاسفم برای قوه قضاییه که حتی توانایی شنیدن انتقاد رو ندارد یعنی الان تمام قضات ما خوبن
در یک جمله قوه قضاییه واقعا خسته نباشید .
(2943555) (alef-13)
 
مقصود
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۰۷:۲۲
سایت الف، تنها سایتی است که کامنت های بنده،موافق ها ومخالف های بنده را عینا در سایت منعکس میکنه.البته با همه کامنت ها به جز کامنت های حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران را. این عین عدالت ومصداق آزادی بیان است.بدین ترتیب آیا اتهام به سایت الف توهین به ملت نیست؟ (2943560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۰۷:۳۰
حرف حق همیشه تلخ است. نباید انتشار میداد. (2943561) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۲۰:۰۹
بخاطر انتشار نظرات واقعي مردم كسي را زندان كردن اوج آزادگي آن فرد است. تبريك به مرد آزاده... هرچند گاهي من با نظرات ايشان و عجول بودنشان در نام بردن از افراد بدون دليل كافي مخالف بودم اما به آزادگي و پاكي ايشان( آقاي توكلي) ايمان دارم و اكنون ارادت بيشتري حاصل شد. (2943578) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۳۱:۱۲
بنده نمي دانم اساسا مردم براي چي حرف ميزنند

اگر مردم با ديوار حرف بزنند و چون مولا علي سر در چاه كنند و درد و دل كنند بهتر است

به نظر من قوه قضائيه نياز به نقد جدي دارد ، آقاي رئيس جمهور گفتند كه چرا از ساير قوا نقد نمي شود
در جواب ايشان بايد گفت مردم جرات نقد از ساير قوا و نهادها را ندارند جناب روحاني (2943597) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۳۴:۴۷
خداروشاکرم به وچود افرادی مثل دکتر توکلی خداترس و پشتیبان مردم (2943603) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۴۸:۱۷
حقيقتا مايه تاسف است كه كساني كه چنين احكامي صادر مي كنند بر مسند حكم مي نشينند. توصيه به مجلس آن است كه قوانين را به گونه اي تنظيم كنند كه در معرض چنين تفسيرهاي ناروايي قرار نگيرد. (2943618) (alef-13)
 
قلی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۸:۵۵:۵۹
شما همون موقع که سیستم منفی و مثبت سایت رو دچار تغییر کردید مشخص بود چقدر به آزادی عقاید اعتقاد داری (2943624) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۰:۴۹
پس چرا آقای کیهان که به زمین و زمان توهین میکند دادگاهی نمیشود و برایش حکم صادر نمیشود که این همه با دروغ هایش تشویش اذهان عمومی میکند؟ (2943643) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۱:۴۱:۰۸
حسین آقا توهین نمی کند، مستدل می نویسد. (2946187) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۸:۰۰
با سلام;صرفنظر از مطابقت رای صادره با قوانین,مطلب توضیحی در این صفحه که به ماده 62 مکرر(آیین دادرسی کیفری!)استناد شده اشتباه و باید به ماده 25 ق.مجازات 1392 استناد می شد.که براساس این ماده محکومیت به جرایم عمدی به بیش از "دوسال"حبس به بالا, موجب محرومیت از حقوق اجتماعی (از جمله نمایندگی مجلس)می شود. (2943654) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۱۹:۵۰
آنفدر همگان در مقابل نقض آزادی بیان سکوت کردند که حال به چنین وضعی رسیده ایم.
آقای توکلی! راه شما راه صلاح است ما در کنارتان ایستاده ایم.
و شما آقایانی که کمترین انتقادی را توهین قلمداد میکنید، لااقل ژست مردمی بودن را کنار بگذارید. مردم همان هایی اند که در این صفحات پیام میگذارند و انتقاد میکنند، شاید که صدایشان به گوش امثال شما برسد... ولی شما باز هم ترجیح دادید صورت مساله را پاک کنید. (2943659) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۰۹:۴۴:۱۷
استقلال آزادی جمهوری اسلامی
الف جرات داری منتشر کن (2943724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۱:۴۴:۱۶
که چی؟ (2946194) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۰۱:۲۶
جناب توکلی عزیز این سند افتخار شماست... دکتر جان ماهیت شاکیان برای مردم روشن است.. من اصلاح طلبم اما به امسال شما افتخار میکنم..... دمت گرمممممممممم (2943755) (alef-13)
 
امير علي
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۳۵:۱۸
اقاي توكلي ندانسته با ابروي خيلي ها بازي كرد اطمينان دارم بايد پاسخگوي اعمالش در عالم ديگر باشد .تكرار ميكنم ايشان انسان خوبي هستند اما با طناب پوسيده بعضي سياسيون كه اهداف سياسي را دنبال ميكنند گول مي خورند و با درج مطالب دروغ با ابروي انسانهاي مومن و خادم بازي در اين خصوص من خودم با ايشان براي دفاع از يك مدير صالح تلفني صحبت كردم اماايشان گفتند ديگران اينطور مي گويند و ان همه كامنتهاي دروغ را بدون بررسي درج كردندولله دروغ بود!!
برادر توكلي احكام دنيايي رو ولش كن به خدا سر پل صراط گير ميكني بيشتر مراقب باش بنده نه با احمدي نژاد كاري دارم نه با ديگران حلاليت بطلبيد ميدانم گول خورديد اينها فقط براي استحضار.فقط براي خودتون بود چون ميدانم نيت خير داريد. (2943834) (alef-13)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۰:۴۶:۴۲
من با همین اسم ،که اسم واقعی من است،بر اساس احساس وظیفه زیاد زیر مطالب منتشر شده در سایت الف نظر می نویسم ولی هرگز نیت توهین به کسی را نداشته ام.اگر نظرات من هم در صدور این حکم آقای توکلی ،که به حسن نیت ایشان ایمان دارم ،لحاظ شده از ایشان عذرخواهی می کنم و از دادگاه تجدید نظر انتظار دارم این شهادت من را موقع رسیدگی به این پرونده در نظر بگیرند. (2943866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۱:۴۰:۴۹
مسوولین ما اگه درایت کافی داشتند باید استقبال میکردند از چنین سایتهایی نه که منتقد و متعرض ان باشند. اگه درایت بیشتری هم داشتند اجازه میدادند در چنین سایتهایی یا مشابه آن حتی توهین هم بشود و افراد بدون ترس و واهمه هر گونه نظری دارند منعکس بشود تا متوجه گردند در بطن جامعه چه میگذرد و اینگونه نیست که همه از همه چی راضی باشند و مدام با توجه به راهپیماییهای محدود از طرف مردم برای خود نوشابه باز کنند و .... (2944020) (alef-13)
 
شاهرخ
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۲۸:۵۹
با احترام به جناب توکلی عزیز و شهامت ایشون واقعا جای تاسفه که قوه قضاوئیه قرار بود نگهبان آزادی و حقوق شهروندی باشه شده ضد آزادی و حقوق مدنی و اینطور رجز می خونه و نماد های مردم رو به بند می کشه.............

از دشمنان برم شکایت به دوستان .......چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم!!!!!!!!!!!!!!!!! (2944205) (alef-13)
 
شاهرخ
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۲:۳۲:۲۹
سوال داشتم کی می تونه قوه قضائیه رو نقد و یا محاکمه در راستای اهم مسئولیتش کنه!!!!؟؟؟؟ با یک دنیا شائبه و فساد های نجومی بی نتیجه و رکورد های کهکشانی در فساد وجرم که قراره قوه قضائیه نقشه بازدارندگی باشه !!!!!!!!؟؟؟؟ (2944223) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۰۱:۳۷
ظلم پایدار نمیمونه در هر لباسی و هر عنوانی (2944337) (alef-13)
 
علی محمدنصیری لرستانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۱۷:۲۱
درود برشرف توکلی،شاگرد وهمکارشهیدمظلوم بهشتی،زنده باد آزادی،زنده باد آزادی بیان،توکلی دلاور (2944371) (alef-13)
 
حسن پور کبریا
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۴۱:۳۴
برار توکلی موارکا.ته دس درد نکنه که اقلکا ته و چند نفر از بزرگان شه قول قرار سر با آرمانهای انقلاب اس هاکردنی
تبریک جناب اقای توکلی .دست شما درد نکنه که که لااقل شما و تنی چند از بزرگان بر سر قول و قرار خود با آرمان های انقلاب ایستاده اید.
قرار ما این بود که بر اساس قانون اساسی مان همه در ابراز عقیده خود تا زمانی که مخالف مبانی اسلام نباشد آزاد باشند.

قرار ما این بود که همه بدون لکنت زبان در مقابل بزرگان و حکمرانان زبان بگشاییم و در مقابل بی عدالتی ها و نابرابری ها فریاد بزنیم.

قرار ما این بود که بنابر قول امام(ره) حتی کمونیست ها هم در بیان آرا و عقاید خود آزاد باشند تا زمانی که دست به سلاح نبرند.
قرار ما این بود که مطبوعات و رسانه های ما آزاد باشند نه فقط آنها که موافق خط ما و گروه ما و ... هستند.

اما حالا چنان شده است که حتی صدایی که از گلوی آقای توکلی بر می آید و از زبان فردی چون او خارج می شود هم صدای شبهه دار خوانده می شود و مخالف با نظام و انقلاب و مستحق حبس و زندان.

اگر درد دل مردم از زبان و رسانه فردی چون احمد توکلی که یار و همراه نظام و انقلاب است به گوش مسئولان و بزرگان نظام نرسد پس از چه طریق برسد؟از طریق سایت و شبکه های معاند خارجی که از کاه کوه می سازندو یک کلاغ را چهل کلاغ می کنند؟ (2944472) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۴۵:۵۱
خطاب به دوستان و کامنت‌گذاران منتقد همیشه در ضفجه:

بفرمایید! خوب شد؟! آنقدر ... زدید که صدای مدعی العموم هم در آمد!

حالا این دفعه بخیر گذشت! در ادامه لطفا کمی ملایم‌تر کامنت بدهید تا جناب توکلی را به دردسر ندهید! (2944490) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۵:۰۷
من فکر می کردم نمایندگان مجلس مصونیت قضایی دارن! (2946403) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۳:۵۵:۲۵
با عرض سلام جناب آقای توکلی رفتار شما مایه افتخار ومباهات است
بسیار موجب تاسف است در که نظامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده و سرپا ایستاده است عده ای با پرونده سازی می خواهند افرادی دلسوز همچون شما را از صحنه خارج کنند موفق باشید دعای خیر دلسوزان مردم نگهدارتان (2944534) (alef-13)
 
عدالت یاوری
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۱:۳۳:۱۴
آقای توکلی دوستتان داریم و حمایتتان می کنیم .خداوند پشت و پناهتان دموکراسی و ازادی بیان مصلحتی. (2946163) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۱:۵۴
یعنی چی به خاطر چند تا کامنت به یکی رای صادر کنند؟ کامنت مگر رسمیت داره؟ حالا درست یا غلط، یک سایت اینترنتی نظر چند نفر رو پخش کرده، یعنی اگر اونا خوب باشند با این کار بد می شن؟ و یا اگر بد باشند کسی هیچی نگه خوب می شن؟
مردم همه رو در جای خودش می شناسند. (2946345) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۲:۵۳:۵۸
یعنی مردم حق ندارند حتی در قالب چند تا نظر اعتراض و انتقادشون رو نشون بدن؟
خیلی روزنامه و اجتماعات آزاد درایم. این رو هم می خواهیم از مردم بگیرید؟ (2946348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۰:۴۵
من امروز فهمیدم این سایت مال کیه .از این به بعدمن مشتری این سایت شدم.مدیرش ادم درستیه. (2946393) (alef-13)
 
س
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۳:۱۸:۴۷
با سلام
احمد توکلی که عمر خود را صرف اسلام انقلاب و مستضعفین کرده است رنج این محکومیت برای او که نیم قرن است در حال مبارزه است مانند سوزش گزش یک پشه است در مقابل زندان و شکنجه های دوران طاغوت می باشد . اما برای ما که به فرمایش امام راحل در سال 42 سربازان او در گهواره بودیم و هستیم مانند تیری در قلب ماست . این نتیجه سکوت ما در برابر ناحقی های جامعه
است . مشکل آزادی بیان نیست مشکل آنها احمد توکلی غیرتمند مدافع اسلام حقوق ملت و مستضعفین است . (2946415) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۷:۰۰
مدير مسئول سايت لطفا کامنت منو پاک نکن .

هر چند چيزي که من مي خوام بنويسم مثل همه کامنت هاي بالا

در تمجيد آقاي توکليه . ولي بذار

کامنت من هم منتشر بشه تا من هم در حمايت از يک مظلوم شريک باشم .

بذار منتشر بشه تا کسايي که راي به محکوميت آقاي توکلي دادند بخونند

و ببينند محبوبيت آقاي توکلي در بين موافقان و حتي رقباي سياسيش چقدره .

بدانيد هيچ محبوبيت دراز مدتي در بين مردم بي حکمت نيست ..

و خدا خواست که با اين راي بر محبوبيتش بيفزايد . (2947573) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۴:۱۷
توكلي عزيز حرف دل ما رو گفته بود
اختلاس گر و رشوه بگير و ... رو بيخيال شدن چسبيدن به اين نماينده حق طلب
ولي مامردم همه چيزو خوب مي فهميم (2949895) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۲:۰۹
چه مسخره؟؟؟؟ كجاي دنيا بابت انتشار كامنتي كه مردم ميزارن و خود فرد نقشي نداره كسي رو دادگاهي ميكنن؟؟؟؟؟ قوه قضاييه لطف كنه با اين قدرت قانون مندانه جلوي اختلاس گران و غارتگران بيت المال رو كه شده بيت الحال بگيره عجبا عجبا عجبا (2950120) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۲:۵۹:۲۱
الف چرا مطالب منو منتشر نميكني ؟
راجع به اين خبر شما در سايتهاي ديگه كامنت ميزارم ... لعنت خدا بر كسيكه با مردم صادق نيست و صادقانه عمل نميكنه ... توكلي استاد انتقاد كردن است و بس (2956348) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.