نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 422287
پشت پرده ترافیک‌های عجیب و غیرمتعارف اخیر تهران
بخش اجتماعی الف، 19 آذر 95
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶


صف‌های چند کیلومتری خودروهای به هم پیچیده اخیر شهر تهران موضوعی است که در چند روز گذشته به شدت گریبان‌گیر تهرانی‌ها شده و به گفته یکی از اعضای شورای شهر، دلایل مبهمی داشته ولی به نظر می‌رسد این ترافیک، بهانه‌ای است برای توسعه محدوده زوج و فرد.

به گزارش تسنیم،افزایش عجیب و محسوس ترافیک در روزهای اخیر در خیابان‌ها و معابر پایتخت، علامت پرسش و در حال تعجب برانگیزی را در ذهن بسیاری از شهروندان تهرانی ایجاد کرد که «چه اتفاقی افتاده؟» سوالی که این روزها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده و اما و اگرهایی که مطرح می‌شود هیچ کدام نمی‌تواند پاسخگوی این سوال باشد که در یکی دو هفته اخیر چه اتفاقی افتاده که ترافیک در خیابان‌های تهران گره خورده؟

گلایه شورای شهر از ترافیک عجیب این شب‌های پایتخت/ مبهم بودن دلایل افزایش ترافیک تهران

این افزایش عجیب و سوال‌برانگیز ترافیک در معابر درون شهری پایتخت در روزهای اخیر در حالی به اوج خود رسید که قفل شدن خیابان‌های تهران، صدای بهشت‌نشینان را هم در آورد؛ ابوالفضل قناعتی با اشاره به ترافیک گسترده در معابر پایتخت به خصوص شمال تهران با بیان اینکه متأسفانه در چند شب اخیر شاهد ترافیک سنگینی در اکثر معابر شهری و بزرگراهی هستیم، گفت: حجم ترافیک به حدی است که موجبات اعتراضات گسترده مردم را فراهم کرده است و زندگی شهروندان به خصوص سکنه این مناطق با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی همچنین با مبهم خواندن دلیل این ترافیک، می‌گوید: دلیل این ترافیک مبهم است اما پلیس اعلام کرده که به دلیل سرمای هوا و کاهش طول روز حجم ترافیک در معابر تهران افزایش یافته است.

البته در یکی دو هفته اخیر و پس از بالا گرفتن آلودگی هوای شهر تهران، شاهد افزایش ساعت اعمال ممنوعیت تردد در محدوده طرح زوج و فرد هم بودیم که این موضوع عملاً تاثیر کاهش طول روز در زیاد شدن ترافیک خودروها را حداقل در معابر این محدوده بی اثر می‌کند چرا که در یکی دو هفته اخیر، زمان اعمال ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد بر خلاف نیمه دوم سنوات گذشته، از ساعت 17 به 19 افزایش یافت.

جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت: افزایش ترافیک به دلیل فرارسیدن ماه ربیع!

از سوی دیگر قرمز شدن رنگ ترافیک در نقشه‌های ترافیکی پایتخت در حالی بود جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، افزایش حجم ترافیک و قفل شدن خیابان‌های پایتخت را مربوط به پایان ماه صفر و فرارسیدن ماه ربیع و همچنین سرمای هوا می‌داند و می‌گوید: به‌طور کلی با پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع‌الاول و همچنین سرمای هوا و کاهش طول روز حجم ترافیک در معابر تهران افزایش یافته است، از سوی دیگر با توجه به پیش‌بینی بارندگی در تهران در روزهای آتی احتمال افزایش حجم ترافیک در روزهای آتی وجود دارد.

به هر حال درست است که پایان صفر و ورود به ماه ربیع، به افزایش ترافیک منجر می‌شود و سردی و برودت هوا نیز حجم ورود خودروها به معابر را افزایش می‌دهد ولی نکته قابل تامل اینجا است که در روزهای اخیری که شاهد اوج گرفتن ترافیک در معابر تهران بودیم، کاهش برودت هوا کاملاً مشهود بود و این به معنای بی اثر بودن برودت و سرمای هوا در ترافیک روزهای اخیر است.

 پلیس به دنبال افزایش ممنوعیت تردد در تهران

همچنین شب گذشته سردار محمدرضا مهماندار رئیس تازه از راه رسیده راهور تهران در واکنش دیگری به افزایش اخیر ترافیک در خیابان‌های تهران، با حمایت تلویحی و زیر پوستی از افزایش محدوده‌های تردد ممنوع در شهر تهران در مصاحبه‌ای با اخبار سراسری با انداختن توپ «سنگینی ترافیک» در زمین «مردم و خیابان‌ها» انداخت و گفت: در حال حاضر ظرف و مظروف در تهران با یکدیگر مطابقت ندارد و باید یا محدودیت‌های جدیدی در شهر تهران اعمال کنیم که مثلاً برخی از مناطق را به محدوده زوج و فرد اضافه کنیم یا خود مردم، مراعات کرده و کمتر از وسائل نقلیه شخصی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: قسمتی از بافت شمال شهر تهران، بافت قدیمی است که دارای معابر باریکی بوده و از سوی دیگر شاهد تقاضای بسیار زیاد سفر در این نقاط هستیم؛ لذا میزان ظرفیت راه‌های شمال تهران، مطابقتی با تقاضای سفر در این نقاط ندارد که تنها راهکار آن، یا اضافه شدن محدودیت‌های جدید است یا مراعات مردم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان نیز خاطرنشان کرد: روزانه 1000 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به تهران اضافه می‌شود.

چه چیزی در پسِ پرده ترافیک‌های عجیب و غیرمتعارف اخیر تهران است؟

فارغ از درست بودن اصل موضوع عدم تطابق ظرف و مظروف خیابان‌ها و اتومبیل‌های تهران، نکته حائز اهمیت آن است که این عدم تطابق ظرف و مظروف و این ورود پرحجم خودروها و موتورسیکلت‌ها به شهر تهران موضوع تازه‌ای نیست که بشود ترافیک‌های عجیب و غیرمتعارف اخیر را به ریش این دو عامل گره زد.

البته نکته قابل توجه دیگر این است که پلیس راهور در حالی اخیراً از ورود پر حجم روزانه 1000 دستگاه خودرو و موتورسیکلت به تهران گلایه می‌کند که پیش از این، رئیس پلیس راهور ناجا همواره به راحتی از کنار این موضوع گذر کرده است و به دفعات با طفره رفتن از پاسخ صریح به سوال خبرنگاران در خصوص اشباع شدن خیابان‌های پایتخت در قبال حجم ورود خودرو و موتورسیکلت‌های جدید به شهر تهران، به جمله ما تابع قانونیم بسنده می‌کرد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا این ترافیک عجیب و پر سر و صدای اخیر پایتخت از کجا نشأت گرفته و قرار است به کجا ختم شود. مساله‌ای که احتمالاً حواشی زیادی را به دنبال خواهد داشت چرا که موضوع حقوق مردم و تضییع آن در مساله ممنوعیت تردد خودروها و عدم تطابق آن با حق بیمه‌ای که برای 365 روز سال از سوی مردم پرداخت می‌شود، مغایرت معنادارای دارد و این مغایرت گلایه‌های بسیاری را به وجود آورده که بدون پاسخ مانده است.
 
کلمات کلیدی : ترافیک تهران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۴۶:۱۴
ترافیک در تهران بیداد میکنه (4058526) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۰:۳۳
اگر مثلا 20 درصد مردم بشن مسافرکش و ساماندهی بشن میشه خودروی شخصی را در مراکز استان تقریبا ممنوع کرد مگر عده معدودی مثلا با جریمه یا مالیات سنگین سپس هم ترافیک حل می شود هم احتمالا بنزین صادر و دلار مملکت تامین و اجناس ارزان می شود (4058624) (alef-13)
 
بیگی29
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۹:۱۲
مشکل اصلی عدم رعایت مقررات از قبیل حرکت بین خطوط وعدم انتخاب مسیر قبل از تقاطع ...و امثال آن ، نبود زیر ساخت در خیلی از معابر و عدم برخورد قاطع پلیس با متخلفین است. (4059006) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۱۸:۴۴:۱۹
و هم دیگه کسی ماشین نمیخره (4062123) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۲ ۱۴:۲۲:۳۰
جوك نگو (4063503) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۳:۴۶
قالیباف دقیقا کجایی ؟ (4058640) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۱:۱۵
اگه کل تهران رو قالیباف بزرگراه بکنه ، شماها با ماشین های تک سرنشین دوباره ترافیک راه میندازین (4059304) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۴:۰۸:۴۲
ایشون یه بزرگراه میزنه اما در کنارش هزار و یک واحد مسکونی بهمراه وسائط نقلیه ساکنین اونها رو به شهر اضافه میکنه و این یعنی روز از نو روزی از نو! (4060119) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۴:۱۰:۵۴
علت بسیار واضح است!
سکنی گزیدن چیزی قریب به پانزده میلیون جمعیت در شهری که برای چشم اندازش پیشروی خود و بشرط تحقق کلیه طرحهای پیش بینی شده جمعیت نزدیک به ده میلیونی را انتظار میکشیده است (4060122) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۰۷:۴۶:۳۷
املاک نجومی (4059569) (alef-3)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۹:۴۱
صحبت از گسترش طرح زوج و فرد یا افزایش ساعات طرح توسط مسوولین واقعا خجالت داره
ماشن 10 میلیونی رو مبدیم به مردم 30میلیون، بعدش بهشون میگیم نصف سال ازش استفاده کن اونم بصورت محدود!! این روسایی که به فکر مردمن(مثلا) و هر وقت دلشون میخواد تصمیم های محدود کننده میگیرن، اگه راست میگن خودشون هم از این قوانین پیروی کنن تا ببینن چقدر دارن برای مردم مشکل ایجاد میکنن.
برای حل مشکل ترافیک باید مردم رو به دو دسته تقسیم کرد: وضع مالی خوب، وضع مالی نامناسب. قیمت بنزین باید دوسه برابر بشه و در کتارش اتوبوس و مترو (نه تاکسی رانی)کاملا تجهیز بشه، اونایی که وضعشون خوبه باید برای ماشین سواری پول خیلی بیشتری بدن، یعنی برای بنزین، پارک کردن، تردد در شهر و....هزینه سنگین پرداخت کنن(مثل کشور های خارجی)، این افزایش درامد رو هم دولت باید برای توسعه حمل و نقل عمومی خرج کنه تا اینطوری،منی که پول ندارم به راحتی با مترو و اتوبوس به کارام برسم و اونی که پولداره هم بره به ماشین سواریش برسه (4058670) (alef-13)
 
مرفه نسبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۸:۴۰
یک کلام حرف حساب. (4059260) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۹:۰۱
بنزین باید 2 الی 3 هزارتومان بشه لیتری. (4059263) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۳:۵۷:۴۱
بنزین بشه صد هزارتومان، کسی که مجبور است از همان بنزنی استفاده می کند ولی همه کالاها به بهانه گرانی بینزین چند برابر گران می شوند. وقتی فهم اقتصادی نباشد راه حل ها ساده می شود! (4060108) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۶:۳۶:۳۱
بنزین و حمل نقل رابطه مستقیم دارن پس گرون شدن بنزین صرف استفاده از ماشین شخصی رو از بین نمیبره فقط تورمش گرون شده بنزین ما و شمارو له میکنه عزیزم یکم سواد خوب چیزیه خود زنی نکنید. (4060309) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۱۰:۱۶
اصل طرح ترافیک برای کاستن از آلودگی هوا ایجاد شد ولی باید توجه کرد که خودرو ها اگر در ترافیک روان حرکت کنند کمتر از راه بندان سوخت مصرف کرده و آلودگی کمتری ایجاد می کنند و در ضمن رضایتمندی مردم و صرفه جویی در هزینه کلان کشور برای تامین بنزین می شوند.
اینکه محدوده زوج و فرد را هی بیشتر کنند فقط باعث راهبندان های عظیم شده و هیچ سودی برای آلودگی هوا ندارد. البته یک سودی دارد و آن اینکه مشتری برای خرید آرم طرح ترافیک بیشتر شده و لذا می شود گرانترش کرد و ..... و در ضمن برای اونهاییکه کار و سکونتشون داخل طرح هست هم خوبه که راحتتر بچرخند!! (4059301) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۵:۰۱:۱۲
راه حل فرستادن هریک از وزارتخانه ها و تمامی سازمان های تابعشون به یکی از استانهاست و لاغیر.
به جای اینکه چندملیون نفر مهاجرت کنند و در رفت و امد باشندف چند وزیر و معاون وزیر اونهم در صورت نیاز به پایتخت رفت و امد میکنند.
ولی همین راه حل ها نیاز به عرضه دارد که لاموجود. (4058750) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۱۸:۰۵
اره پول بمونه واسه تهرانیا ولی مشکلات تهران تقسیم بشه. (4059248) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۴۲:۵۹
به راحتی میشه 30 درصد حجم ترافیک رو کم کرد ..

اگر ..

خودرو ها در بین خطوط حرکت کنند ( البته هنوز خیلی از اتوبان ها خط کشی نداره )

تاکسی ها هر جایی توقف نکنند بخصوص سر تقاطع ها و چهارراه ها و میدان ها

با توقف دوبله در خیابان های اصلی برخورد جدی بشه

ظرفیت حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس ، افزایش پیدا بکنه . (4058870) (alef-13)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۵:۱۵
دليل خيلي راحته،روزانه ١٠٠٠ خودرو در تهران شماره ميشه كه اگه طول فضاي اشغال شده هر خورو را ٥ متر در نظر بگيريم ميشود ٥٠٠٠ متر يعني روزي ٥ كيلومتر در يك بند اشغال فضا دو صورتي كه در سال هم در تهران ٥ كيلومتر راه تك بانده حتي ساخته نميشود، يقيناً اين مساله با ايجاد بحران الودگي هوا اكنون يك مساله امنيت ملي است كه دامنگير مسوولان خواهد شد، مردم از اين وضع منزجر شده اند. (4058950) (alef-13)
 
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۳:۵۲
تراکم جمعیت و ساخت ساز در تهران بسیار بالاست و هنوز شهرداری تراکم میفروشد !!!
این را هم اضافه کنید تغییر کاربری ها زمین های مسکونی به تجاری ( مال )و باطل کردن محدودیت قانون سال 1382 و ...

لطفا شورای شهر و شهرداری سیاسی کاری را رها کنن و دنبال آرامش شهر باشند . (4059154) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۱۴:۰۹
میزان ترافیک و زمان سفر نسبت به سال گذشته حداقل 1.5 برابر شده است و این یک فاجعه است. (4059357) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۱۶:۱۸
گسترش متروی تهران از حالت لاکپشتی باید خارج شود. (4059358) (alef-13)
 
حقگو
United States
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۲۳:۴۶
در یک برنامه ریزی کوتاه مدت در وهله اول زمان کاری ادارات و شرکتها باید کاهش یابد و تعطیلی آنها از ساعت 16 به ساعت 14 تقلیل یابد و در گام دوم کارهای مردم هم که مستلزم مراجعه فیزیکی است بایستی عمدتاً اینترنتی انجام شود. و در گام سوم خطوط مترو بسرعت کامل شود. (4059359) (alef-13)
 
مازنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۱۰:۴۲:۰۴
اونوقت تقلیل زمان تعطیلی ادارات وشرکتها از 16 به 14 با زمان تعطیلی دانش آموزان و مدارس تداخل نمیکنه و ترافیک بدتر نمیشه ؟ (4061285) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۴:۰۶:۴۱
چون جمعیت ساکن در تهران بیداد میکند! (4060114) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۰:۲۰:۵۵
شما تهران نشین ها خیلی باحال هستید آخه چه جوری طاقت میارید؟

من سالی یک دوبار از شمال میام از یاسینی تا برسم به ورودی اتوبان قم در آزادگان (به سمت مرکز کشور ) جونم بالا میاد

شما خیلی راحت عادت کردید

ما که روزانه توی شهرستان 50 هزار نفری مون دو دقیقه هم توی ترافیک نیستیم

راه حلی جز از خودگذشتگی وجود نداره

همه تک سرنشین
دارند می گردند
مهمونی می رند
برا خرید
وقت گذرونی در خودرو


چون همه آپارتمان نشین هستند و دلشون پوسیده

نمی تونند
توی فضای ۵۰ یا ۱۰۰ متری محدود خسته می شند

می زتتد بیرون

علت همینه (4060568) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۴۶:۳۴
سلام
روزانه چقدر پلاک میشه ماشین در شهر ها؟
همین شیراز نابود شده
خیلی از ساعات برخی جاها نمیشه اصلا تکون خورد
یک سری مناطق فقط 10 شب به بعد خلوت میشه
تا مترو گسترش پیدا نکنه
بنزین گرون نشه
اتوبوس های نو و تمیز جایگزین نشه
همینه
کسی علاقه به استفاده از حمل و نقل عمومی نداره (4058527) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۰:۴۹
فقط بنزینش رو گرون می کنن. حالا ببین (4058609) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۰:۲۴
مشکل همینه که بنزین خیلیییی ارزونه ..حداقلش باید دوبرابر بشه.

البته این پول مازاد باید و باید و باید فقط و فقط خرج تجهیز حمل و نقل عمومی و گسترش آن شود. (4059265) (alef-13)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۵۰:۲۲
دلیل اصلی ترافیک عصرگاهی،تعطیلی ادارات دولتی درساعت 16/30 که تعدادزیادی ازکارمندان روانه خانه وانجام اموردیگرمی شوند،چراکه قبلا که درساعت 14/30 تعطیل میشدندیاروزهای تعطیل شاهداین حجم ترافیک نیستیم. (4058534) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۵۱:۱۸
سیاست بگیر و ببند ،مشکل کار جای دیگست تا کی میخواین هرچی پول هستش به تهران پمپاژ کنین و یه عده افرادی که از شهرهای دیگه به تهران مهاجرت کردن متولی اداره این ابر شهر شدن از شورای شهر بگیر تا شهرداری وضع بهتر از این نمیشه (4058536) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۵:۵۴:۴۷
مسلما بسیاری که در تهران هستند دوست ندارند این مطلب را باور کنند.اما بهترین و تنها راه انتقال پایتخت است. تهران دیگر ظرفیت این همه شلوغی را ندارد.
و صد البته این انتقال باید برنامه ریزی شده ، منظم و اصولی باشد. (4058807) (alef-13)
 
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۲:۳۵
کاملا موافقم که دیگر نباید تهران پایتخت باشد همانطور که در آمریکا نیویورک یا لس آنجلس که به مراتب از واشنگتن بزرگتر و پرجمعیت تر است پایتخت نیستند یا همانطور که در ترکیه بجای استانبول ، آنکارا پایتخت است و همانطور که در امارات متحده عربی نیز ابوظبی بجای دبی پایتخت است. (4059266) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۳۹:۳۳
اتفاقا تهرانیا راضین ولی فکرنکم هیچ شهری دلش بخاد پایتخت بشه . (4059902) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۱:۵۶:۳۲
میشه اینقدر از این کلمه " پشت پرده " استفاده نکنید ..!!!

حالمون بهم میخوره برای هر چیزی میگید پشت پرده .. (4058543) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۴:۴۷
منطقه زوج و فرد باید گسترش یافته و به دو برابر فعلی افزایش یابد. (4058554) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۳:۱۹
اخه مرد حسابی مردم با کدوم حمل و نقل برن سر کار اگه محدوده زوج و فرد گسترش پیدا کنه. یه بار با بی ار تی ها سفر کن اونوقت بیا این حرف رو بزن (4058613) (alef-13)
 
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۵:۳۰
واقعا شهرداری تهران چرا به توسعه خطوط بی ار تی در راستای شرقی-غربی نمیکنه و فقط به فکر راستای شمالی-جنوبی اونه.؟؟؟؟؟!!!
مگه مردمی که در غرب تهران زندگی میکنن شهروند نیستن!!!! (4058617) (alef-13)
 
شاهد
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۲:۱۲:۱۶
بی کفایتی مدیران نالایق با محکوم کردن مردم به عدم استفاده از وسیله نقلیه جبران نمی شود. (4059958) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۵:۳۸
تمرکز امکانات در تهران. چرا فهمیدن این موضوع ان‌قدر براتون سخته؟! (4058555) (alef-13)
 
مومن باانصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۶:۰۵
نامناسب بودن فرهنگ رانندگی ما. ناکافی بودن وسایل حمل و نقل عمومی و عدم سرویس دهی مناسب شهرداری و راهنمایی-رانندگی در مواقع بحران. والسلام! (4058556) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۰:۱۵
توی بزرگراه های نیایش, صدر, ستاری و باکری باید خطوط BRTراه بافته تا از تعداد خودروهای تک سرنشین کم بشه. بنده به شخصه با وجود بی آر تی از خودرو شخصی استفاده نمی کردم. (4058563) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۴۰:۲۴
اخه برادر من اتوبان صدر به این باریکی جا برای brt داره؟ (4058662) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۲:۴۲
ایشالله یک روزی برسد که "بودجه" داشته باشیم برای توسعه مترو، راه آهن، بزرگراهها، پل ها، تونل ها، اتوبوس و ... . (4058567) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۴:۳۷
تا وقتی از یک طرف بنزین ارزان و جریمه های تخلفات رانندگی بخصوص پارک غیر مجاز پایین باشد و از طرفی شهرداری هیچ اقدامی برای مدیریت تقاضای حمل و نقل نکند، روز به روز این مشکل گسترده تر میشود....بهتر است جناب اقای قالیباف گزارشی بدهند که دز این 10 سال چه ا3داماتی جهت حل مشکل ترافیک انجام داده اند (به غیر از افژایش عرضه اون هم اکثر پروژه ها یدون داشتن مطالعات عارضه سنجی ) ...شما حتی یک طرح و برنامه در ضمینه حمل و نقل باز درون شهری نمیبینید، در صورتی که اکثر شهرهای دنیا سالهاست در این زمینه هم مطالعه کرده و دارند. ......مشکل دیگه ساخت و ساز های بدون ضابطه در کوچه پس کوچه ها و یا ساخت پاساژ و مدرسه و اموزشگاه و بیمارستان و دانشگاه بدون داشتن پارکینگ که همه اینها باعث بدتر شدن اوضاع شده اند....من پیشنهاد میکنم یه کمیته بررسی کنند که در این 10 سال چند مجور ساخت و ساز صادر شده و اینکه حداقل پارکینگ تامین شده یا نه.....عامل دیگه عدم داشتن دانش مدیریت ترافیک در افسران و سربازان راهنمایی رانندگی هستش که بطور دلخواه اعمال سلیقه میکنند، مثلا زمانبندی چراغ ها رو عوض میکنند و یا راهه رو بند میارند و خیلی کارهای دیگه. (4058568) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۹:۲۲
دقیقا صحیح است، برای روشن شدن موضوع مرکز خرید پالادیوم را در نظر بگیرید، به عقیده من واقعا دستگاههای نظارتی باید ورود پیدا کرده و بررسی کنند که چطور چنین مجتمع عظیمی در یک بافت مسکونی قدیمی ایجاد شده و به شعاع کیلومترها منطقه را تحت تاثیر عوارض مخرب قرار داده، چطور برای چنین هیولایی مجوز صادر شده و آیا ارتباطی با نجومیها دارد ؟ (4058737) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۱:۱۱:۰۸
همینطور هایپر کوروش. یک بزرگراه را از کار انداخته. من موندم چطور به آن مجوز دادن بدون توجه به بحث پارکینگ و اثرات آن بر روی ترافیک بزرگراه (4059883) (alef-11)
 
توکل
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۹:۰۹
حمل و نقل در کنار حفظ امنیت، آموزش و بهداشت وظایف اصلی حکومت است شاید حتی بتوان ادعا کرد حکومت وظیفه ای جز این چهار مورد ندارد.
مشکل اینجاست که هیچ حکومتی بودجه نامحدود ندارد و دولت در ایران اونقد وظایف حاشیه ای برای خودش تراشیده که دیگه پولی برای انجام وظایف اصلی نمیمونه. (4058571) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۱۹:۱۸
علت :
نبود کار در شهرستان ها و حجوم مردم به تهران برای پیدا کردن کار و امکانات

تقریبا تمام ادارات و شرکت ها پر از افراد غیر بومی شده که اخیر ساکن تهران شده اند
تقریبا هیچ دانشجویی بعد از پایان دوره تحصیلش از تهران نمی ره و همان جا ساکن می شود

مطمئنا وضع از این هم بدتر می شود (4058572) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۲۰:۰۴
قیمت بنزین در تهران باید ازاد شود و مابه تفاوت آن با نرخ دولتی صرف توسعه حمل و نقل عمومی و خسارت به آسیب دیدگان الودگی هوا شود. منی که ماشین ندارم سلامتی و وقتم از طرف همشهریان دارای ماشین به خطر افتاده به کجا اعتراض کنم. (4058574) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۳:۲۷:۰۵
خدا وكيلي قاچاق بنزين به تهران رو ديگر مد نكن (4060838) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۴:۱۳
تراکم جمعیت و خودرو در تهران نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ جهان بسیار بالاست. تراکم جمعیت تهران فقط از چند شهر مثل بمبئی کم تر است ولی شهرداری تهران هنوز تراکم می فروشد. پس تنها راه حل عبور و مرور حمل و نقل عمومی است که آن هم توسعه پیدا نکرده است. اگر می بینید که در شهرهای آمریکا مردم بیش تر از خودرو شخصی استفاده می کنند به علت تراکم پایین جمعیت در شهرهای آمریکاست. (4058590) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۳:۵۱
دقیقا درسته (4059141) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۴:۴۰
یقینا مقامات شهری وپلیس مقصرنیستند وطبق معمول تقصیر مردم است که زیادی بیرون ازخانه هستند (4058591) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۵:۵۵
پليس با ترفندهايي كه براي خيلي ها روشن است راسا اقدام به حركاتي ميكند كه باعث بيشتر شدن گره كور ترافيك و به طبع ان اقدام به گسترده تر كردن محدوده هاي ممنوعه و راحت تر كردن كار خودش كرده.پيشنهاد ميكنم مثل چند هفته پيش كه ساعت زوج و فرد تا ساعت ١٧ بود و ترافيك نسبتا رواني داشتيم،دوباره اقدام به كم كردن ساعت زوج و فرد بنمايد و نتيجه اش را ببيند. (4058592) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۱۶:۵۳
چرا پلیس از سربازانی که دارای تجربه هم نیستند برای رمپ مانیتورینگ (کنترل ورودی یا خروجی یک بزرگ راه) استفاده می کند و این بدترین شیوه است. عملاً طوری شده است که به محض دیدن تراکم ترافیک می فهمید که یک پلیس وظیفه اختیار کنترل معبر را عهده دار شده است. (4058908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۳۰:۱۳
مدیران، کارشناسان، ... لطفاً بگویید ظرفیت خودرویی خیابان های تهران چقدر است. آیا این چاه ویل است؟ حد یقف چیست؟ چه کسی پاسخگوی هزاران ساعت اتلاف وقت مردم در خیابان هاست؟ چه پاسخگوی آزرده شدن ریه های نازکتر از گل کودکان است؟ چرا شورای شهر و شهرداری دست روی گذاشته اند؟ مگر مسئولین برای رفع و رجوع این مشکلات منصوب نشده‌اند؟ (4058931) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۳۶:۲۴
چه خوب شد که به این موضوع پرداختید. مدت ۳ هفته اخیر مککر با ترافیک بسیار سنگین در اکثر خیابان ها مواجه هستیم و گاهی قفل شدن همه خیابان ها.
همینطور که شما هم نوشته اید ربطی به ورود خودرو ها و یا بارش برف یا باران هم ندارد چونکه ناگهانی ایجاد شده است. شاید دلیلش گسترش محدوده و زمان طرح ترافیک باشد ولیباید توجه کرد که خودرو ها چه در خیابنان های داخل طرح حرکت کنند یا در خیابان های بیرون طرح چند ساعت در جا کار کنند اثر آلودگی هوا و مصرف سوخت هر دو بیشتر است و هم مخالف اصل ایده برقراری طرح ترافیک است و هم نارضایتی شدید مردم را بدنبال دارد. (4058593) (alef-13)
 
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۳:۱۰
دوباره مردم مقصر شدند و رءسا مبرا (4058600) (alef-13)
 
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۴:۲۶
دوباره مردم مقصر و روئسا بی تقصیر هستند
چقدر مدیریت کردن در ایران راحت و بی دردوسر است (4058602) (alef-13)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۰:۴۳
همیشه همین طور بوده و این چیز جدیدی نیست که مسئولان، توپ مشکلات و حل آن را به زمین مردم بیندازند و از کیسه مردم بینوا خرج کنند. آقای پلیس راهور! میشه به این سوال جواب بدی که اگه قرار است منِ شهروند یک روز در میان بتوانم از خودروی خودم استفاده کنم، پس چرا موقع عوارض و بیمه و... بیمه و عوارض تمام یک سال را از من و شهروندان بینوا و مظلوم اخذ می‌کنید؟! این، یعنی زرنگی و له کردن مردم حضرت سردار!!!!! و بخاطر همینه که مسئولان در این مملکت اصلا محبوبیت و مقبولیتی ندارند.... (4058625) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۲:۳۸
بنده شاید از معدود افرادی باشم که در تهران فاقد وسیله نقلیه باشم و با تمام
کمبودها مسیرهای نزدیک را پیاده و بقیه را با مترو و اتوبوس طی میکنم.
دولت نیز برای تشویق بیشتر اینجانب یارانه ام را قطع کرده که خیلی هم ممنونم.
در ضمن بنده بیکارم و داراییم یه آپارتمان در تهران است ؟!!!!! (4058629) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۵:۴۹
اظهار نظر ریس پلیس تهران کاملا غیر کارشناسی و ناشی از عدم اشراف پلیس به مسایل ترافیک شهری است.با مدیریت صحیح به راحتی می توان ترافیک را ساماندهی کرد.متاسفانه پلیس راهور تهران کارآمد نیست. (4058631) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۷:۵۷
پشت پرده ای در کار نیست. از سال ها قبل میشد حدس زد که کار به اینجا میرسد. همه مقصرند. هم مردم پر توقع و هم مسولین عافیت طلب. (4058636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۱۴:۱۳
با توجه به ضعف مدیریت شهری در ایران , بهترین راه افزایش هزینه زندگی در تهران و شهرهای بزرگ از طریق افزایش مالیات و ... است تا به تدریج مردم به سمت شهرهای کوچک متمایل شوند (4058642) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۷:۱۸
خودت ميگي مديريت شهري ضعف داره اونوقت پيشنهاد ميكني بهترين راه افزايش هزينه زندگي در تهرانه؟با اين فراست و هوشياري داري تو اين كشور حروم ميشي (4059065) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۰۲:۱۳
" از طریق افزایش مالیات و ... است تا به تدریج..." تا به تدریج مردم بمیرند! (4059137) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۰۳:۱۶:۰۴
شهرای کوچیک امکانات داشته باشن مردم خودشون میرن (4060974) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۲۶:۳۸
مشکل ترافیک هر روز بدتر میشه و فقط یک راه داره باید روی بنزین به اندازه ای مالیات وضع بشه که بتوان بادرامد آن جاده، بزرگراه و تقاطع های غیرهمسطح بیشتری ساخت همچنین صرف نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی بشه از طرفی استفاده بی رویه از خودروهای شخصی به صرفه نباشه راه دیگه ای نداره والسلام. (4058654) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۳:۰۴
ما که عطای تهرانو به لقاش بخشیدیم،رفتیم و از شلوغی و آلودگی و ترافیک راحت شدیم،پیشنهاد میکنم هر کی میتونه از تهران بره. (4058673) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۳:۴۷:۰۳
الان هوای شهرستانها هم الوده شدن (4059384) (alef-11)
 
محسن
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۱۶:۴۶
باید سیستم هوشمندی روی ماشین ها نصب شود که فقط به تعداد روز استفاده از ماشین شخصی در سال حق بیمه شخص ثالث به شرکتهای بیمه گر پرداخت شود دلیلی ندارد من نوعی که اکثرا برای حفظ حقوق دیگران و جلوگیری از آلودگی هوا ماشین شخصی ام را در پارکینگ گذاشته ام با کسی که بیشتر روزهای سال از ماشینش استفاده می کند هردو یک میزان حق بیمه بپردازیم (4058715) (alef-13)
 
۱۳۶۰
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۱۸:۳۸
توسعه شبکه ریلی زیر زمینی توسعه شبکه ریلی رو سطحی غیر معارض ترانوا و خطوط بی ار تی درست کردن پیاده رو مناسب جهت عبور عابر نه موتور گرانی سوخت ازاد سازی تردد موتورهای حجم بالا جهت تشویق به موتور یا دوچرخه سوای قانون مند (4058719) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۱:۰۳
همه خانواده ها را به سوی خرید دو یا تعداد بیشتری خودرو سوق دادند (با طرح زوج و فرد) و حالا که دو برابر ماشین در تهران ریخته می گویند چه کنیم؟!!!! (4058720) (alef-13)
 
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۲۳:۲۸
اول از همه....اجرای از رده خارج کردن ماشینهایی که اسقاط اعلام میشوند
اکنون تا سال 83 اسقاطه..هرماشینی...دیگه بیمه صادر نشه...کارت اتومبیل از رده خارج اعلام شود...فقططططط اتومبیلهای عمومی کرایه بر دولت حق تعویض داشته باشد...الباقی برعهده خود صاحب خودروشخصی ست....این شکلی با کاهش قیمت خودرو هم روبرو هستید (4058723) (alef-13)
 
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۲:۴۷
همه این مشکلات را پلیس راهور عمدی درست میکند اگر امکان گذاشتن تصویر بود من عکسهایی دارم که پلیس در اوج ساعت رفت وامد در بعضی از مسیر عمدا نصف راه را با نرده اهنی چرخدار می بندد تعداد این نرده های چرخدار روز بروز زیادتر میشود نمونه یکی از ان انتهای پل کیشا بطرف خیابان امراباد دیگری پل روی تقاطع خیابان ولیعصر بطرف تجریش وووووو (4058730) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۳:۰۷:۲۷
دقیقا ، یکی از دلایل عمده دخالت تعمدی انسانی در اغلب بزرگراه ها و شاهراه هاست!!! که البته آن نیز به عدم توانایی پلیس در کنترل حجم انبوه ماشین های تک سرنشین ( بخوانید تازه وام گرفته از سایپا و ایران خودرو) و البته خودخواهی های همه ما باز می گردد. (4060031) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۴:۱۷
ترافیک روز دلایل خودش را دارد اما میماند ترافیک ساعت ده شب کافیست یک برنامه جالب در صدا و سیما پخش کنند تا نتیجه را ببینند . مردمیکه هیچ تفریحی ندارند با خانواده میزنند به خیابان ها . به صدا و سیما که امیدی نیست باید دست بدامان شبکه های ماهواره ای شد . (4058732) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۶:۴۸:۵۱
بهترین کار اینکه از متخصصن کشورهای که این مشکلات رو داشته اند دعوت کنید تا اونها مشکلات رو حل کنن
بعضی کارهارو واقعا نمیشه خودمون انجام بدیم باید قبول کنیم (4058878) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۲۳:۰۱
وقتی نه اتوبوس ونه مترو ونه تاکسی وجود دارد مردم چه بکنن همش با شعار درست نمیشه (4058918) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۱۲:۱۲
همش تقصیر دولته٬اگه این همه کارخونه را نبسته بود این همه کار خدماتی کمتر بود وبیشتر مردم توکارخونه ها بودن تا توی خیابون (4058977) (alef-13)
 
محمدام
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۱:۱۸
ديكه كسي سوار تاكسي هم هميشه كه با چند نفر دیگه مجبور باشه بره اسنپ و تپسی انچنان مردم را تنبل و راحت طلب کند که ده برابریه اتوبوس و مترو هم جواب نده خود خواهی هم که به ما وصلش نمیچسبه همه و همه مثلا نوبنیاد تا تجربش ۵یا ۶ تومن دیگه کی با تاکسی میره غمرا دو قدم پیاده را برن مردم اسنپ تو راه پله هم میبره هوا هم که پاکه پاکه (4059025) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۹:۰۴:۰۸
بالای شهری های از خود رازی

مشکل قانون و بودجه و ضمانت اجراست که همه ابزارها در اختیار بالا شهر نشین هاست که در آنجا زندگی می کنند و دلشان نمی خواهد مترو و اتوبوس سوار شوند
پول رفاه خودشان را هم نمی دهند و از جیب مردم میخورند. مثلا ماشین شاسی بلند پر مصرف در ترافیک تهران یعنی چه؟ (4059057) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۴:۰۹
اگر به پلاک ماشین ها دقت بفرمایید روزانه تعداد زیادی ماشین می بینید که با پلاک شهرستان مشغول مسافر کشی و تردد در سطح تهران می باشند. حداقل در روزهایی که مشکل ترافیک و آلودگی هوا وجود دارد می توان طبق قوانین موجود محدودیت را بر این ماشین ها اعمال نمود . کسانی که بر حسب ضرورت و موقتا" از شهرستان جهت انجام کاری به تهران تشریف می آورند می توانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی را تحمل بفرمایند. (4059155) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۴:۱۲:۴۵
البته که پلاک ملاک مناسبی برای محدودسازی تردد نیست و الزام رانندگان تهرانی اقلا در شرایط بحران به در دست داشتن اسناد هویتی دال بر تولد در محدوده استان تهران میتواند مثمر ثمر واقع گردد (4060124) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۷:۴۰
شهردارکه که خطهای b.r tرا برای مسئولین فراهم نموده است مردم هم که از ابتدا بحساب نمیامدند.فقط کافیه خطهای مذکوررا کنترل کنید وپی به عمق فاجعه ببرید. (4059257) (alef-13)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۰۷:۰۹
لطفا یکی توضیح بده ماه ربیع در افزایش ترافیک چه نقشی بازی میکنه ممنون (4059298) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۳:۲۳:۱۰
لازم است شما کتاب توجیه المسائل دولت را بخوانی در همه زمینه ها توجیه می شوی دولت هم از روی همین کتاب مردم را توجیه می کنند کتاب خیلی خوبی است (4060061) (alef-11)
 
مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۱۷:۵۹:۲۴
اتوبان همت و حكيم سال هاست كه ترافيك سنگين داره و كسي به فكر نيست. (4060411) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۰:۲۹:۲۳
علاوه بر حجم زیاد ماشین خارج از ظرفیت شهر، شهرستان ها بیکاری بیداد میکند، مردم میان تهران مسافر کشی ....به همین سادگی. کسانیکه دنبال دلیل غیر واقعی یا توجیه هستند میگن ماه ربیع الاول دلیل ترافیک است!!!!! (4060580) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۹-۲۰ ۲۱:۰۶:۰۵
چند میلیون لیتر بینزین بی جهت در این ترافیک‌ها سوخته شده و به هوا رفت؟ بعدش هم تنفس کنیم و از آلودگی هوا لذت ببریم!! دنیا در حال حرکت به سمت خودروهای الکتریکی و پاک هست چرا ما نباید از این امکان بهره‌مند باشیم در حالی که از سال‌های پیش توانایی تولید آن در کشور و با فکر ایرانی (توسط مهندس جمشید آرین) وجود دارد (4060641) (alef-11)
 
ادیب
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۲۶ ۱۹:۰۷:۰۵
یه راهکار برای اضافه شدن گنحایش خیابونا ممنوع کردن پارک اتومبیل است به این صورت که از ساعت شش صبح تا نه شب مطلقا ممنوع و با متخلف بشدت برخورد گردد . متاسفانه تمامی خیابانها الان اجاره داده شده اند به پارکبان بعضی از رستورانها و فروشگاها هم که پارکبان خودشونو دارند و هر طور دلشون میخواد پارک میکنند . راهکار بعدی سر وسامان دادن به پراکندگی فروشگاهها است اگر یک دوربین جلو بغالی نصب کنید میبینید که از صبح تا شب چند ده کامیون انجا میاید یکی پهک نمکی میارد و اندیگری چی توز یکی شیر میهن و دیگری ماست هم وطن تو خود بخوان حدیث مفصل...... راکار این هم اینست که حدالامکن مغازه های خرد جمع اوری شوند و توزیع بار در ساعات نیمه شب انجام شود مثل جمع اوری زباله (4207198) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.