ترافیک در تهران بیداد میکنه (4058526) (alef-13)
اگر مثلا 20 درصد مردم بشن مسافرکش و ساماندهی بشن میشه خودروی شخصی را در مراکز استان تقریبا ممنوع کرد مگر عده معدودی مثلا با جریمه یا مالیات سنگین سپس هم ترافیک حل می شود هم احتمالا بنزین صادر و دلار مملکت تامین و اجناس ارزان می شود (4058624) (alef-13)
بیگی29
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۲۹:۱۲
مشکل اصلی عدم رعایت مقررات از قبیل حرکت بین خطوط وعدم انتخاب مسیر قبل از تقاطع ...و امثال آن ، نبود زیر ساخت در خیلی از معابر و عدم برخورد قاطع پلیس با متخلفین است. (4059006) (alef-13)
و هم دیگه کسی ماشین نمیخره (4062123) (alef-3)
جوك نگو (4063503) (alef-3)
قالیباف دقیقا کجایی ؟ (4058640) (alef-13)
اگه کل تهران رو قالیباف بزرگراه بکنه ، شماها با ماشین های تک سرنشین دوباره ترافیک راه میندازین (4059304) (alef-13)
ایشون یه بزرگراه میزنه اما در کنارش هزار و یک واحد مسکونی بهمراه وسائط نقلیه ساکنین اونها رو به شهر اضافه میکنه و این یعنی روز از نو روزی از نو! (4060119) (alef-11)
علت بسیار واضح است!
سکنی گزیدن چیزی قریب به پانزده میلیون جمعیت در شهری که برای چشم اندازش پیشروی خود و بشرط تحقق کلیه طرحهای پیش بینی شده جمعیت نزدیک به ده میلیونی را انتظار میکشیده است (4060122) (alef-11)
املاک نجومی (4059569) (alef-3)
صحبت از گسترش طرح زوج و فرد یا افزایش ساعات طرح توسط مسوولین واقعا خجالت داره
ماشن 10 میلیونی رو مبدیم به مردم 30میلیون، بعدش بهشون میگیم نصف سال ازش استفاده کن اونم بصورت محدود!! این روسایی که به فکر مردمن(مثلا) و هر وقت دلشون میخواد تصمیم های محدود کننده میگیرن، اگه راست میگن خودشون هم از این قوانین پیروی کنن تا ببینن چقدر دارن برای مردم مشکل ایجاد میکنن.
برای حل مشکل ترافیک باید مردم رو به دو دسته تقسیم کرد: وضع مالی خوب، وضع مالی نامناسب. قیمت بنزین باید دوسه برابر بشه و در کتارش اتوبوس و مترو (نه تاکسی رانی)کاملا تجهیز بشه، اونایی که وضعشون خوبه باید برای ماشین سواری پول خیلی بیشتری بدن، یعنی برای بنزین، پارک کردن، تردد در شهر و....هزینه سنگین پرداخت کنن(مثل کشور های خارجی)، این افزایش درامد رو هم دولت باید برای توسعه حمل و نقل عمومی خرج کنه تا اینطوری،منی که پول ندارم به راحتی با مترو و اتوبوس به کارام برسم و اونی که پولداره هم بره به ماشین سواریش برسه (4058670) (alef-13)
مرفه نسبی
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۲۸:۴۰
یک کلام حرف حساب. (4059260) (alef-13)
بنزین باید 2 الی 3 هزارتومان بشه لیتری. (4059263) (alef-13)
بنزین بشه صد هزارتومان، کسی که مجبور است از همان بنزنی استفاده می کند ولی همه کالاها به بهانه گرانی بینزین چند برابر گران می شوند. وقتی فهم اقتصادی نباشد راه حل ها ساده می شود! (4060108) (alef-11)
بنزین و حمل نقل رابطه مستقیم دارن پس گرون شدن بنزین صرف استفاده از ماشین شخصی رو از بین نمیبره فقط تورمش گرون شده بنزین ما و شمارو له میکنه عزیزم یکم سواد خوب چیزیه خود زنی نکنید. (4060309) (alef-11)
اصل طرح ترافیک برای کاستن از آلودگی هوا ایجاد شد ولی باید توجه کرد که خودرو ها اگر در ترافیک روان حرکت کنند کمتر از راه بندان سوخت مصرف کرده و آلودگی کمتری ایجاد می کنند و در ضمن رضایتمندی مردم و صرفه جویی در هزینه کلان کشور برای تامین بنزین می شوند.
اینکه محدوده زوج و فرد را هی بیشتر کنند فقط باعث راهبندان های عظیم شده و هیچ سودی برای آلودگی هوا ندارد. البته یک سودی دارد و آن اینکه مشتری برای خرید آرم طرح ترافیک بیشتر شده و لذا می شود گرانترش کرد و ..... و در ضمن برای اونهاییکه کار و سکونتشون داخل طرح هست هم خوبه که راحتتر بچرخند!! (4059301) (alef-13)
راه حل فرستادن هریک از وزارتخانه ها و تمامی سازمان های تابعشون به یکی از استانهاست و لاغیر.
به جای اینکه چندملیون نفر مهاجرت کنند و در رفت و امد باشندف چند وزیر و معاون وزیر اونهم در صورت نیاز به پایتخت رفت و امد میکنند.
ولی همین راه حل ها نیاز به عرضه دارد که لاموجود. (4058750) (alef-13)
اره پول بمونه واسه تهرانیا ولی مشکلات تهران تقسیم بشه. (4059248) (alef-13)
به راحتی میشه 30 درصد حجم ترافیک رو کم کرد ..
اگر ..
خودرو ها در بین خطوط حرکت کنند ( البته هنوز خیلی از اتوبان ها خط کشی نداره )
تاکسی ها هر جایی توقف نکنند بخصوص سر تقاطع ها و چهارراه ها و میدان ها
با توقف دوبله در خیابان های اصلی برخورد جدی بشه
ظرفیت حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوس ، افزایش پیدا بکنه . (4058870) (alef-13)
محمود
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۷:۵۵:۱۵
دليل خيلي راحته،روزانه ١٠٠٠ خودرو در تهران شماره ميشه كه اگه طول فضاي اشغال شده هر خورو را ٥ متر در نظر بگيريم ميشود ٥٠٠٠ متر يعني روزي ٥ كيلومتر در يك بند اشغال فضا دو صورتي كه در سال هم در تهران ٥ كيلومتر راه تك بانده حتي ساخته نميشود، يقيناً اين مساله با ايجاد بحران الودگي هوا اكنون يك مساله امنيت ملي است كه دامنگير مسوولان خواهد شد، مردم از اين وضع منزجر شده اند. (4058950) (alef-13)
پیمان
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۰:۱۳:۵۲
تراکم جمعیت و ساخت ساز در تهران بسیار بالاست و هنوز شهرداری تراکم میفروشد !!!
این را هم اضافه کنید تغییر کاربری ها زمین های مسکونی به تجاری ( مال )و باطل کردن محدودیت قانون سال 1382 و ...
لطفا شورای شهر و شهرداری سیاسی کاری را رها کنن و دنبال آرامش شهر باشند . (4059154) (alef-11)
میزان ترافیک و زمان سفر نسبت به سال گذشته حداقل 1.5 برابر شده است و این یک فاجعه است. (4059357) (alef-13)
گسترش متروی تهران از حالت لاکپشتی باید خارج شود. (4059358) (alef-13)
در یک برنامه ریزی کوتاه مدت در وهله اول زمان کاری ادارات و شرکتها باید کاهش یابد و تعطیلی آنها از ساعت 16 به ساعت 14 تقلیل یابد و در گام دوم کارهای مردم هم که مستلزم مراجعه فیزیکی است بایستی عمدتاً اینترنتی انجام شود. و در گام سوم خطوط مترو بسرعت کامل شود. (4059359) (alef-13)
مازنی
۱۳۹۵-۰۹-۲۱ ۱۰:۴۲:۰۴
اونوقت تقلیل زمان تعطیلی ادارات وشرکتها از 16 به 14 با زمان تعطیلی دانش آموزان و مدارس تداخل نمیکنه و ترافیک بدتر نمیشه ؟ (4061285) (alef-3)
چون جمعیت ساکن در تهران بیداد میکند! (4060114) (alef-11)
شما تهران نشین ها خیلی باحال هستید آخه چه جوری طاقت میارید؟
من سالی یک دوبار از شمال میام از یاسینی تا برسم به ورودی اتوبان قم در آزادگان (به سمت مرکز کشور ) جونم بالا میاد
شما خیلی راحت عادت کردید
ما که روزانه توی شهرستان 50 هزار نفری مون دو دقیقه هم توی ترافیک نیستیم
راه حلی جز از خودگذشتگی وجود نداره
همه تک سرنشین
دارند می گردند
مهمونی می رند
برا خرید
وقت گذرونی در خودرو
چون همه آپارتمان نشین هستند و دلشون پوسیده
نمی تونند
توی فضای ۵۰ یا ۱۰۰ متری محدود خسته می شند
می زتتد بیرون
علت همینه (4060568) (alef-11)
سلام
روزانه چقدر پلاک میشه ماشین در شهر ها؟
همین شیراز نابود شده
خیلی از ساعات برخی جاها نمیشه اصلا تکون خورد
یک سری مناطق فقط 10 شب به بعد خلوت میشه
تا مترو گسترش پیدا نکنه
بنزین گرون نشه
اتوبوس های نو و تمیز جایگزین نشه
همینه
کسی علاقه به استفاده از حمل و نقل عمومی نداره (4058527) (alef-13)
فقط بنزینش رو گرون می کنن. حالا ببین (4058609) (alef-13)
مشکل همینه که بنزین خیلیییی ارزونه ..حداقلش باید دوبرابر بشه.
البته این پول مازاد باید و باید و باید فقط و فقط خرج تجهیز حمل و نقل عمومی و گسترش آن شود. (4059265) (alef-13)
دلیل اصلی ترافیک عصرگاهی،تعطیلی ادارات دولتی درساعت 16/30 که تعدادزیادی ازکارمندان روانه خانه وانجام اموردیگرمی شوند،چراکه قبلا که درساعت 14/30 تعطیل میشدندیاروزهای تعطیل شاهداین حجم ترافیک نیستیم. (4058534) (alef-13)
سیاست بگیر و ببند ،مشکل کار جای دیگست تا کی میخواین هرچی پول هستش به تهران پمپاژ کنین و یه عده افرادی که از شهرهای دیگه به تهران مهاجرت کردن متولی اداره این ابر شهر شدن از شورای شهر بگیر تا شهرداری وضع بهتر از این نمیشه (4058536) (alef-13)
مسلما بسیاری که در تهران هستند دوست ندارند این مطلب را باور کنند.اما بهترین و تنها راه انتقال پایتخت است. تهران دیگر ظرفیت این همه شلوغی را ندارد.
و صد البته این انتقال باید برنامه ریزی شده ، منظم و اصولی باشد. (4058807) (alef-13)
تهرانی
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۱:۳۲:۳۵
کاملا موافقم که دیگر نباید تهران پایتخت باشد همانطور که در آمریکا نیویورک یا لس آنجلس که به مراتب از واشنگتن بزرگتر و پرجمعیت تر است پایتخت نیستند یا همانطور که در ترکیه بجای استانبول ، آنکارا پایتخت است و همانطور که در امارات متحده عربی نیز ابوظبی بجای دبی پایتخت است. (4059266) (alef-13)
اتفاقا تهرانیا راضین ولی فکرنکم هیچ شهری دلش بخاد پایتخت بشه . (4059902) (alef-11)
میشه اینقدر از این کلمه " پشت پرده " استفاده نکنید ..!!!
حالمون بهم میخوره برای هر چیزی میگید پشت پرده .. (4058543) (alef-13)
منطقه زوج و فرد باید گسترش یافته و به دو برابر فعلی افزایش یابد. (4058554) (alef-13)
اخه مرد حسابی مردم با کدوم حمل و نقل برن سر کار اگه محدوده زوج و فرد گسترش پیدا کنه. یه بار با بی ار تی ها سفر کن اونوقت بیا این حرف رو بزن (4058613) (alef-13)
واقعا شهرداری تهران چرا به توسعه خطوط بی ار تی در راستای شرقی-غربی نمیکنه و فقط به فکر راستای شمالی-جنوبی اونه.؟؟؟؟؟!!!
مگه مردمی که در غرب تهران زندگی میکنن شهروند نیستن!!!! (4058617) (alef-13)
بی کفایتی مدیران نالایق با محکوم کردن مردم به عدم استفاده از وسیله نقلیه جبران نمی شود. (4059958) (alef-11)
تمرکز امکانات در تهران. چرا فهمیدن این موضوع انقدر براتون سخته؟! (4058555) (alef-13)
مومن باانصاف
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۰۶:۰۵
نامناسب بودن فرهنگ رانندگی ما. ناکافی بودن وسایل حمل و نقل عمومی و عدم سرویس دهی مناسب شهرداری و راهنمایی-رانندگی در مواقع بحران. والسلام! (4058556) (alef-13)
توی بزرگراه های نیایش, صدر, ستاری و باکری باید خطوط BRTراه بافته تا از تعداد خودروهای تک سرنشین کم بشه. بنده به شخصه با وجود بی آر تی از خودرو شخصی استفاده نمی کردم. (4058563) (alef-13)
اخه برادر من اتوبان صدر به این باریکی جا برای brt داره؟ (4058662) (alef-13)
ایشالله یک روزی برسد که "بودجه" داشته باشیم برای توسعه مترو، راه آهن، بزرگراهها، پل ها، تونل ها، اتوبوس و ... . (4058567) (alef-13)
تا وقتی از یک طرف بنزین ارزان و جریمه های تخلفات رانندگی بخصوص پارک غیر مجاز پایین باشد و از طرفی شهرداری هیچ اقدامی برای مدیریت تقاضای حمل و نقل نکند، روز به روز این مشکل گسترده تر میشود....بهتر است جناب اقای قالیباف گزارشی بدهند که دز این 10 سال چه ا3داماتی جهت حل مشکل ترافیک انجام داده اند (به غیر از افژایش عرضه اون هم اکثر پروژه ها یدون داشتن مطالعات عارضه سنجی ) ...شما حتی یک طرح و برنامه در ضمینه حمل و نقل باز درون شهری نمیبینید، در صورتی که اکثر شهرهای دنیا سالهاست در این زمینه هم مطالعه کرده و دارند. ......مشکل دیگه ساخت و ساز های بدون ضابطه در کوچه پس کوچه ها و یا ساخت پاساژ و مدرسه و اموزشگاه و بیمارستان و دانشگاه بدون داشتن پارکینگ که همه اینها باعث بدتر شدن اوضاع شده اند....من پیشنهاد میکنم یه کمیته بررسی کنند که در این 10 سال چند مجور ساخت و ساز صادر شده و اینکه حداقل پارکینگ تامین شده یا نه.....عامل دیگه عدم داشتن دانش مدیریت ترافیک در افسران و سربازان راهنمایی رانندگی هستش که بطور دلخواه اعمال سلیقه میکنند، مثلا زمانبندی چراغ ها رو عوض میکنند و یا راهه رو بند میارند و خیلی کارهای دیگه. (4058568) (alef-13)
دقیقا صحیح است، برای روشن شدن موضوع مرکز خرید پالادیوم را در نظر بگیرید، به عقیده من واقعا دستگاههای نظارتی باید ورود پیدا کرده و بررسی کنند که چطور چنین مجتمع عظیمی در یک بافت مسکونی قدیمی ایجاد شده و به شعاع کیلومترها منطقه را تحت تاثیر عوارض مخرب قرار داده، چطور برای چنین هیولایی مجوز صادر شده و آیا ارتباطی با نجومیها دارد ؟ (4058737) (alef-13)
همینطور هایپر کوروش. یک بزرگراه را از کار انداخته. من موندم چطور به آن مجوز دادن بدون توجه به بحث پارکینگ و اثرات آن بر روی ترافیک بزرگراه (4059883) (alef-11)
حمل و نقل در کنار حفظ امنیت، آموزش و بهداشت وظایف اصلی حکومت است شاید حتی بتوان ادعا کرد حکومت وظیفه ای جز این چهار مورد ندارد.
مشکل اینجاست که هیچ حکومتی بودجه نامحدود ندارد و دولت در ایران اونقد وظایف حاشیه ای برای خودش تراشیده که دیگه پولی برای انجام وظایف اصلی نمیمونه. (4058571) (alef-13)
علت :
نبود کار در شهرستان ها و حجوم مردم به تهران برای پیدا کردن کار و امکانات
تقریبا تمام ادارات و شرکت ها پر از افراد غیر بومی شده که اخیر ساکن تهران شده اند
تقریبا هیچ دانشجویی بعد از پایان دوره تحصیلش از تهران نمی ره و همان جا ساکن می شود
مطمئنا وضع از این هم بدتر می شود (4058572) (alef-13)
قیمت بنزین در تهران باید ازاد شود و مابه تفاوت آن با نرخ دولتی صرف توسعه حمل و نقل عمومی و خسارت به آسیب دیدگان الودگی هوا شود. منی که ماشین ندارم سلامتی و وقتم از طرف همشهریان دارای ماشین به خطر افتاده به کجا اعتراض کنم. (4058574) (alef-13)
خدا وكيلي قاچاق بنزين به تهران رو ديگر مد نكن (4060838) (alef-11)
تراکم جمعیت و خودرو در تهران نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ جهان بسیار بالاست. تراکم جمعیت تهران فقط از چند شهر مثل بمبئی کم تر است ولی شهرداری تهران هنوز تراکم می فروشد. پس تنها راه حل عبور و مرور حمل و نقل عمومی است که آن هم توسعه پیدا نکرده است. اگر می بینید که در شهرهای آمریکا مردم بیش تر از خودرو شخصی استفاده می کنند به علت تراکم پایین جمعیت در شهرهای آمریکاست. (4058590) (alef-13)
دقیقا درسته (4059141) (alef-11)
یقینا مقامات شهری وپلیس مقصرنیستند وطبق معمول تقصیر مردم است که زیادی بیرون ازخانه هستند (4058591) (alef-13)
پليس با ترفندهايي كه براي خيلي ها روشن است راسا اقدام به حركاتي ميكند كه باعث بيشتر شدن گره كور ترافيك و به طبع ان اقدام به گسترده تر كردن محدوده هاي ممنوعه و راحت تر كردن كار خودش كرده.پيشنهاد ميكنم مثل چند هفته پيش كه ساعت زوج و فرد تا ساعت ١٧ بود و ترافيك نسبتا رواني داشتيم،دوباره اقدام به كم كردن ساعت زوج و فرد بنمايد و نتيجه اش را ببيند. (4058592) (alef-13)
چرا پلیس از سربازانی که دارای تجربه هم نیستند برای رمپ مانیتورینگ (کنترل ورودی یا خروجی یک بزرگ راه) استفاده می کند و این بدترین شیوه است. عملاً طوری شده است که به محض دیدن تراکم ترافیک می فهمید که یک پلیس وظیفه اختیار کنترل معبر را عهده دار شده است. (4058908) (alef-13)
مدیران، کارشناسان، ... لطفاً بگویید ظرفیت خودرویی خیابان های تهران چقدر است. آیا این چاه ویل است؟ حد یقف چیست؟ چه کسی پاسخگوی هزاران ساعت اتلاف وقت مردم در خیابان هاست؟ چه پاسخگوی آزرده شدن ریه های نازکتر از گل کودکان است؟ چرا شورای شهر و شهرداری دست روی گذاشته اند؟ مگر مسئولین برای رفع و رجوع این مشکلات منصوب نشدهاند؟ (4058931) (alef-13)
چه خوب شد که به این موضوع پرداختید. مدت ۳ هفته اخیر مککر با ترافیک بسیار سنگین در اکثر خیابان ها مواجه هستیم و گاهی قفل شدن همه خیابان ها.
همینطور که شما هم نوشته اید ربطی به ورود خودرو ها و یا بارش برف یا باران هم ندارد چونکه ناگهانی ایجاد شده است. شاید دلیلش گسترش محدوده و زمان طرح ترافیک باشد ولیباید توجه کرد که خودرو ها چه در خیابنان های داخل طرح حرکت کنند یا در خیابان های بیرون طرح چند ساعت در جا کار کنند اثر آلودگی هوا و مصرف سوخت هر دو بیشتر است و هم مخالف اصل ایده برقراری طرح ترافیک است و هم نارضایتی شدید مردم را بدنبال دارد. (4058593) (alef-13)
موسوی
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۳:۱۰
دوباره مردم مقصر شدند و رءسا مبرا (4058600) (alef-13)
موسوی
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۲:۴۴:۲۶
دوباره مردم مقصر و روئسا بی تقصیر هستند
چقدر مدیریت کردن در ایران راحت و بی دردوسر است (4058602) (alef-13)
همیشه همین طور بوده و این چیز جدیدی نیست که مسئولان، توپ مشکلات و حل آن را به زمین مردم بیندازند و از کیسه مردم بینوا خرج کنند. آقای پلیس راهور! میشه به این سوال جواب بدی که اگه قرار است منِ شهروند یک روز در میان بتوانم از خودروی خودم استفاده کنم، پس چرا موقع عوارض و بیمه و... بیمه و عوارض تمام یک سال را از من و شهروندان بینوا و مظلوم اخذ میکنید؟! این، یعنی زرنگی و له کردن مردم حضرت سردار!!!!! و بخاطر همینه که مسئولان در این مملکت اصلا محبوبیت و مقبولیتی ندارند.... (4058625) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۰۲:۳۸
بنده شاید از معدود افرادی باشم که در تهران فاقد وسیله نقلیه باشم و با تمام
کمبودها مسیرهای نزدیک را پیاده و بقیه را با مترو و اتوبوس طی میکنم.
دولت نیز برای تشویق بیشتر اینجانب یارانه ام را قطع کرده که خیلی هم ممنونم.
در ضمن بنده بیکارم و داراییم یه آپارتمان در تهران است ؟!!!!! (4058629) (alef-13)
اظهار نظر ریس پلیس تهران کاملا غیر کارشناسی و ناشی از عدم اشراف پلیس به مسایل ترافیک شهری است.با مدیریت صحیح به راحتی می توان ترافیک را ساماندهی کرد.متاسفانه پلیس راهور تهران کارآمد نیست. (4058631) (alef-13)
پشت پرده ای در کار نیست. از سال ها قبل میشد حدس زد که کار به اینجا میرسد. همه مقصرند. هم مردم پر توقع و هم مسولین عافیت طلب. (4058636) (alef-13)
با توجه به ضعف مدیریت شهری در ایران , بهترین راه افزایش هزینه زندگی در تهران و شهرهای بزرگ از طریق افزایش مالیات و ... است تا به تدریج مردم به سمت شهرهای کوچک متمایل شوند (4058642) (alef-13)
خودت ميگي مديريت شهري ضعف داره اونوقت پيشنهاد ميكني بهترين راه افزايش هزينه زندگي در تهرانه؟با اين فراست و هوشياري داري تو اين كشور حروم ميشي (4059065) (alef-13)
" از طریق افزایش مالیات و ... است تا به تدریج..." تا به تدریج مردم بمیرند! (4059137) (alef-11)
شهرای کوچیک امکانات داشته باشن مردم خودشون میرن (4060974) (alef-11)
مشکل ترافیک هر روز بدتر میشه و فقط یک راه داره باید روی بنزین به اندازه ای مالیات وضع بشه که بتوان بادرامد آن جاده، بزرگراه و تقاطع های غیرهمسطح بیشتری ساخت همچنین صرف نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی بشه از طرفی استفاده بی رویه از خودروهای شخصی به صرفه نباشه راه دیگه ای نداره والسلام. (4058654) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۳:۵۳:۰۴
ما که عطای تهرانو به لقاش بخشیدیم،رفتیم و از شلوغی و آلودگی و ترافیک راحت شدیم،پیشنهاد میکنم هر کی میتونه از تهران بره. (4058673) (alef-13)
الان هوای شهرستانها هم الوده شدن (4059384) (alef-11)
باید سیستم هوشمندی روی ماشین ها نصب شود که فقط به تعداد روز استفاده از ماشین شخصی در سال حق بیمه شخص ثالث به شرکتهای بیمه گر پرداخت شود دلیلی ندارد من نوعی که اکثرا برای حفظ حقوق دیگران و جلوگیری از آلودگی هوا ماشین شخصی ام را در پارکینگ گذاشته ام با کسی که بیشتر روزهای سال از ماشینش استفاده می کند هردو یک میزان حق بیمه بپردازیم (4058715) (alef-13)
توسعه شبکه ریلی زیر زمینی توسعه شبکه ریلی رو سطحی غیر معارض ترانوا و خطوط بی ار تی درست کردن پیاده رو مناسب جهت عبور عابر نه موتور گرانی سوخت ازاد سازی تردد موتورهای حجم بالا جهت تشویق به موتور یا دوچرخه سوای قانون مند (4058719) (alef-13)
همه خانواده ها را به سوی خرید دو یا تعداد بیشتری خودرو سوق دادند (با طرح زوج و فرد) و حالا که دو برابر ماشین در تهران ریخته می گویند چه کنیم؟!!!! (4058720) (alef-13)
اول از همه....اجرای از رده خارج کردن ماشینهایی که اسقاط اعلام میشوند
اکنون تا سال 83 اسقاطه..هرماشینی...دیگه بیمه صادر نشه...کارت اتومبیل از رده خارج اعلام شود...فقططططط اتومبیلهای عمومی کرایه بر دولت حق تعویض داشته باشد...الباقی برعهده خود صاحب خودروشخصی ست....این شکلی با کاهش قیمت خودرو هم روبرو هستید (4058723) (alef-13)
بهرام
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۴:۳۲:۴۷
همه این مشکلات را پلیس راهور عمدی درست میکند اگر امکان گذاشتن تصویر بود من عکسهایی دارم که پلیس در اوج ساعت رفت وامد در بعضی از مسیر عمدا نصف راه را با نرده اهنی چرخدار می بندد تعداد این نرده های چرخدار روز بروز زیادتر میشود نمونه یکی از ان انتهای پل کیشا بطرف خیابان امراباد دیگری پل روی تقاطع خیابان ولیعصر بطرف تجریش وووووو (4058730) (alef-13)
دقیقا ، یکی از دلایل عمده دخالت تعمدی انسانی در اغلب بزرگراه ها و شاهراه هاست!!! که البته آن نیز به عدم توانایی پلیس در کنترل حجم انبوه ماشین های تک سرنشین ( بخوانید تازه وام گرفته از سایپا و ایران خودرو) و البته خودخواهی های همه ما باز می گردد. (4060031) (alef-11)
ترافیک روز دلایل خودش را دارد اما میماند ترافیک ساعت ده شب کافیست یک برنامه جالب در صدا و سیما پخش کنند تا نتیجه را ببینند . مردمیکه هیچ تفریحی ندارند با خانواده میزنند به خیابان ها . به صدا و سیما که امیدی نیست باید دست بدامان شبکه های ماهواره ای شد . (4058732) (alef-13)
بهترین کار اینکه از متخصصن کشورهای که این مشکلات رو داشته اند دعوت کنید تا اونها مشکلات رو حل کنن
بعضی کارهارو واقعا نمیشه خودمون انجام بدیم باید قبول کنیم (4058878) (alef-13)
وقتی نه اتوبوس ونه مترو ونه تاکسی وجود دارد مردم چه بکنن همش با شعار درست نمیشه (4058918) (alef-13)
همش تقصیر دولته٬اگه این همه کارخونه را نبسته بود این همه کار خدماتی کمتر بود وبیشتر مردم توکارخونه ها بودن تا توی خیابون (4058977) (alef-13)
محمدام
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۱۸:۴۱:۱۸
ديكه كسي سوار تاكسي هم هميشه كه با چند نفر دیگه مجبور باشه بره اسنپ و تپسی انچنان مردم را تنبل و راحت طلب کند که ده برابریه اتوبوس و مترو هم جواب نده خود خواهی هم که به ما وصلش نمیچسبه همه و همه مثلا نوبنیاد تا تجربش ۵یا ۶ تومن دیگه کی با تاکسی میره غمرا دو قدم پیاده را برن مردم اسنپ تو راه پله هم میبره هوا هم که پاکه پاکه (4059025) (alef-13)
بالای شهری های از خود رازی
مشکل قانون و بودجه و ضمانت اجراست که همه ابزارها در اختیار بالا شهر نشین هاست که در آنجا زندگی می کنند و دلشان نمی خواهد مترو و اتوبوس سوار شوند
پول رفاه خودشان را هم نمی دهند و از جیب مردم میخورند. مثلا ماشین شاسی بلند پر مصرف در ترافیک تهران یعنی چه؟ (4059057) (alef-13)
اگر به پلاک ماشین ها دقت بفرمایید روزانه تعداد زیادی ماشین می بینید که با پلاک شهرستان مشغول مسافر کشی و تردد در سطح تهران می باشند. حداقل در روزهایی که مشکل ترافیک و آلودگی هوا وجود دارد می توان طبق قوانین موجود محدودیت را بر این ماشین ها اعمال نمود . کسانی که بر حسب ضرورت و موقتا" از شهرستان جهت انجام کاری به تهران تشریف می آورند می توانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی را تحمل بفرمایند. (4059155) (alef-11)
البته که پلاک ملاک مناسبی برای محدودسازی تردد نیست و الزام رانندگان تهرانی اقلا در شرایط بحران به در دست داشتن اسناد هویتی دال بر تولد در محدوده استان تهران میتواند مثمر ثمر واقع گردد (4060124) (alef-11)
شهردارکه که خطهای b.r tرا برای مسئولین فراهم نموده است مردم هم که از ابتدا بحساب نمیامدند.فقط کافیه خطهای مذکوررا کنترل کنید وپی به عمق فاجعه ببرید. (4059257) (alef-13)
شهروند
۱۳۹۵-۰۹-۱۹ ۲۲:۰۷:۰۹
لطفا یکی توضیح بده ماه ربیع در افزایش ترافیک چه نقشی بازی میکنه ممنون (4059298) (alef-13)
لازم است شما کتاب توجیه المسائل دولت را بخوانی در همه زمینه ها توجیه می شوی دولت هم از روی همین کتاب مردم را توجیه می کنند کتاب خیلی خوبی است (4060061) (alef-11)
اتوبان همت و حكيم سال هاست كه ترافيك سنگين داره و كسي به فكر نيست. (4060411) (alef-11)
علاوه بر حجم زیاد ماشین خارج از ظرفیت شهر، شهرستان ها بیکاری بیداد میکند، مردم میان تهران مسافر کشی ....به همین سادگی. کسانیکه دنبال دلیل غیر واقعی یا توجیه هستند میگن ماه ربیع الاول دلیل ترافیک است!!!!! (4060580) (alef-11)
چند میلیون لیتر بینزین بی جهت در این ترافیکها سوخته شده و به هوا رفت؟ بعدش هم تنفس کنیم و از آلودگی هوا لذت ببریم!! دنیا در حال حرکت به سمت خودروهای الکتریکی و پاک هست چرا ما نباید از این امکان بهرهمند باشیم در حالی که از سالهای پیش توانایی تولید آن در کشور و با فکر ایرانی (توسط مهندس جمشید آرین) وجود دارد (4060641) (alef-11)
یه راهکار برای اضافه شدن گنحایش خیابونا ممنوع کردن پارک اتومبیل است به این صورت که از ساعت شش صبح تا نه شب مطلقا ممنوع و با متخلف بشدت برخورد گردد . متاسفانه تمامی خیابانها الان اجاره داده شده اند به پارکبان بعضی از رستورانها و فروشگاها هم که پارکبان خودشونو دارند و هر طور دلشون میخواد پارک میکنند . راهکار بعدی سر وسامان دادن به پراکندگی فروشگاهها است اگر یک دوربین جلو بغالی نصب کنید میبینید که از صبح تا شب چند ده کامیون انجا میاید یکی پهک نمکی میارد و اندیگری چی توز یکی شیر میهن و دیگری ماست هم وطن تو خود بخوان حدیث مفصل...... راکار این هم اینست که حدالامکن مغازه های خرد جمع اوری شوند و توزیع بار در ساعات نیمه شب انجام شود مثل جمع اوری زباله (4207198) (alef-11)