توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 210336
درباره برچسب معاینه فنی خودروهای گازسوز
بخش تعاملی الف - محمد رضا شیروانی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۹
مدت مدیدی است که داشتن برچسب معاینه فنی خودرو توسط قانونگذار محترم الزامی شده. تا اینجای مساله خوب و شعار: سوخت پاک، هوای پاک و هزاران شعار طرفدار محیط زیست در حمایت قانونی از قانون جولان می زند. و در همان قانون خودروهای زیر ۵ سال ساخت و مدل، از این قانون مستثنی شده اند اما آلام و درد وقتی شروع می شود که همین خودرو زیر ۵ سال تولید به پمپ گاز C.N.G مراجعه می کند و در آنجا بعد از طی طریق طولانی به دلیل اینکه پمپ گازها اکثرا به دلیل مسایل ایمنی و ... در بیرون شهرها ساخته شده اند، بعد از ساعتها معطلی به خصوص در کلان شهرها، بالاخره از ابتدای صف خودروها به ابتدای صف می رسد و همین که نوبتش می شود کارگر پمپ گاز شیشه جلو خورو را مورد بررسی و تیزبینی قرار داده و میفرماید: چون برچسب ندارید طبق بخشنامه و دستور العمل نمی توانم خودرو شما را شارژ کنم.

بله بعد از کلی حرف و نقل شما را به تابلو اعلانات محل راهنمایی و بخشنامه را رویت می کنید! اما حرف شما و قانون معافیت خورو زیر ۵ سال چه؟ راستی آیا زیر ساخت های جایگاه های معاینه فنی درسراسر شهرهای کشور آماده و مهیا می باشد؟!

ماجرا به اینجا ختم نمی شود جهت انجام تشریفات معاینه فنی مراجعه می کنید در کمال ناباوری آنجا می گوید باید خودرو شما مجهز به بیمه گاز شود! این کج سلیقه ای و استثمار توسط تعدادی از شرکت های بیمه ای طماع و سوء استفاده کن از قانون صورت می گیرد چرا که تمام خودروها یی که جهت معاینه فنی مراجعه می نمایند باید بیمه شخص ثالث را داشته باشند. علاوه بر این تعدادی از خودروها نیز دارای بیمه بدنه نیز می باشند. پس این بیمه گاز چیست و از کجا عده ای را چرا توسط این بیمه سرکیسه می کنند نمیدانم.

اگر چه با باطن و اصل همین بیمه هم بنده باز مخالف نیستم اما اگر کمی عنایت و توجه به نرخ آن بنماییم متوجه خواهیم شد که نرخ گذاری آن هم طبق اصول بیمه نبوده است. راستی این همه تضییع حقوق راننده ای که ساعت ها در صف انتظار ایستاده بود چه شد؟ چگونه میتوان جبران مافات نمود؟ حتی بعضا در بعضی جایگاه ها مشاهده شده که عمدا تابلو دستگاه ها خراب است و یا تعویض شیفت و یا در شب چراغ های جایگاه را هم خاموش نموده و بعد از ساعت ها انتظار و بدون اینکه شخص دیگری جهت تعویض شیفت و یا تعمیرکاری بیاید، پمپ گاز معجزه آسا ! درست می شود.

آیا بهتر نیست نظارت بر جایگاه ها را بیشتر نماییم؟ یا حداقل در تمام جایگاه های سراسر کشور با خط درشت و خوانا تلفن رسیدگی به شکایات و تخلفات را در معرض مشتریان قرار داده تا هر فردی خود ناظر بر اعمال جایگاه و کارگران آنها باشند؟ در بعضی از جایگاه ها هم خبری از سرویس بهداشتی و نمازخانه و آب خوردن نیست؟! به کارگر جایگاه که مراجعه میکنیم یکبار میگوید چون آب نیست درب سرویس بهداشتی را بستیم. دفعه بعد می گوید کلید در جیب همکار قبلی ام جا مانده و با خود برده! و هزاران دلیل واهی دیگر!

از ورودی و خروجی و جاده اصلی جایگاه گفتن و نوشتن هم خالی از لطف نیست به خصوص جایگاه های بین راهی که مزرعه شخم زده بهتر از آن جاده میباشد! راستی قیمت و نرخ این خدمات آیا از مشتری به صورت غیر مستقیم با نرخ گاز و ... محاسبه نشده؟ آیا با توجه به سود خالص و حاصل از جایگاه ارائه بهتر این خدمات بر کیفیت کارگران زحمتکش جایگاه که در گرما و سرما خالصانه خدمت میکنند نمی شود؟ بنده از همین جا دست کارگران خوب و زحمتکش و پرسنل خدوم سی ان جی را میبوسم و مطمانم با وجود این تعداد قلیل کارگرو ... متخلف و متقلب مشت نمونه خروار نخواهد بود و برای همه آنها هم آرزوی اصلاح در منش و روش دارم.
آمین یا رب العالمین
 
کلمات کلیدی : محمد رضا شیروانی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.