نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 419144
ماهانه حراج ۴۰ هزار خودروی دست دوم در ژاپن
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
بازار پر رونق فروش خودروهای دست دوم در ژاپن ماهانه گردشی حدود ۲۲۰ میلیون دلار دارد و بصورت هفتگی حدود ۱۰ هزار خودروی دست دوم به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش تسنیم، شرکت USS یک شرکت مادر فروش اتومبیل‌های دست دوم در ژاپن است و شرکت‌های کوچکتر معمولاً اتومبیل‌ها را از این شرکت می‌خرند و در شعبه‌های خودشان می‌فروشند.

روش فروش در USS به سبک حراج است و هرکه قیمت بالاتری ارائه دهد، صاحب ماشین است. خریداران پیش از شروع حراج، در پارکینگ گسترده‌ای اتومبیل‌ها را می‌بینند و شماره هر کدام که قصد خرید دارند را یادداشت می کنند.

حراج در یک سالن با ظرفیت 1350 صندلی و از طریق تصویر صورت می‌گیرد. با نشان دادن عکس و شماره هر خودرو روی مانیتور، آن ماشین به حراج گذاشته شده و همه در قیمت گذاری شرکت می کنند. با هر بار فشار دادن یک دکمه، قیمت را 5000 ین بالا می‌برند.
حراج هر اتومبیل هم تنها 15 ثانیه طول می‌کشد. در یک لحظه، چندین اتومبیل با هم به حراج گذاشته می‌شوند و خریدار باید در آنِ واحد قیمت چند اتومبیل را روی مانیتور کنترل کند.

حراج هفته ای یکبار برگزار و هر بار 10هزار اتومبیل به قیمت کل 54 میلیون دلار خرید و فروش می‌شود. افراد معمولی نمی‌توانند در محل حضور داشته باشند، ولی با پرداخت مبلغی می‌توانند عضو سایت این شرکت شده و به صورت مجازی در حراج شرکت کنند.
تنها کسانی می‌توانند در این حراج شرکت کنند که شرکت اتومبیل فروشی دارند.
بر اساس قانون ژاپن، فروشنده ماشین دست دوم بصورت کتبی باید دفعات خرابی، نوع خرابی، دفعات تصادف و محل تصادف را قید کند. پیش از شروع حراج، خریداران این نکات را چک می‌کنند.یکی از مصرف‌های بالای ماشین‌های دست دوم در ژاپن، صادرات است؛ شرکتهای فروش خودرو در ژاپن، ماشین های دست دوم را به آفریقا، آمریکای_جنوبی و آسیای مرکزی صادر می‌کنند و سود خیلی خوبی هم می‌برند. خودروهای دست دوم در داخل ژاپن هم بازار خوبی دارد؛ خودروهای دست دوم تا زمانی که معاینه سالانه‌اش را بگذراند، قانونی برای از دور خارج کردن آن وجود ندارد.
 
کلمات کلیدی : حراج خودرو+ژاپن
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۱۰ ۰۹:۱۱:۴۱
کاش به ایران هم صادر کنند، دست دوم ژاپنی از نو داخلی بهتره (4041239) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.