نظر منتشر شده
۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 464397
نظر شما درباره تصمیم پخش ضبط شده مناظره های انتخاباتی چیست؟
بخش خبری الف، 1 اردیبهشت96
عصر دروز اعلام شد مناظره‌های تلوزیونی طبق مصوبه کمیسیون تبلغیات انتخابات یه صورت زنده نخواهد بود، نظر شما درباره این تصمیم و پخش ضبط شده مناظره های انتخاباتی چیست؟
تاریخ انتشار : جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد و گفت: باتصویب کمیسیون مقرر شد مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده وگفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

فعالان و شخصیت‌های سیاسی ضمن تاکید بر زنده‌ بودن مناظرهای انتخاباتی، معتقد هستند که مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخابات کشور باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

براسا این تصمیم مقرر شد، مناظرات به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش نشود و فقط بخش گفت‌و‌گوی ویژه خبری از شبکه دو سیما به صورت مستقیم روی آنتن برود.

این در حالی است که صدا و سیما آماده پخش زنده مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت «ضبط شده» از تلویزیون پخش شود.

علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما هم گفت: با وجود اصرار رسانه ملی برای پخش زنده مناظره های انتخاباتی متاسفانه کمیسیون تبلیغات انتخابات در جلسه دیروز خود به ریاست وزیر کشور با این پیشنهاد مخالفت و پخش غیرزنده مناظره ها را تصویب کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه زنده بودن پخش مناظره ها جزو ذات اینگونه برنامه ها است کمیسیون تبلیغات با درک انتظار افکار عمومی از رسانه ملی ، پیشنهاد صدا و سیما را مبنی بر پخش زنده مناظره ها مجددا بررسی و تصویب کند.

انتشار خبر عدم پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی در همان ساعات ابتدایی واکنش گسترده شخصیت‌های سیاسی را به دنبال داشت که حتی داوطلبان و نامزهای ریاست جمهور به آن واکنش نشان دادند و خواستار تجدید نظر شد.

نظر شما درباره تصمیم جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور؛ مبنی بر پخش ضبط شده مناظره های انتخاباتی تلویزیون (به جای پخش زنده) و  عدم پش و زنده بودن مناظرهای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
 
 
کلمات کلیدی : مناظره ریاست جمهوری+برنامه مناظره+انتخابات ۹۶
 
علی عسک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۱۳:۵۳
اکر مناظره ها زنده پخش نشود نه تنها روشنگری ندارند که بسیار شایبه بر انگیز هم خواهند بود پس فقط زنده فقط زنده (4272315) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۶:۳۷
سايت الف شما كه اين كار قانونى كه البته اعضاى تصميم گيرنده اش اتفاقا اصولگراها بوده اند را به نظر خواهى گذاشته ايد همين الان هم يك نظر خواهى راجع به كانديداها انجام بده تا
خودتون هم يك ترازى دستتون بياد . (4274237) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۷:۵۵
بهترین کار این است که حتی این جلسه تصمیم گیری هم بطور زنده پخش شود (4274744) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۱۵:۵۲
وزیر کشور میدونه روحانی زیر مناظره دوام نمیاره ، میگه مناظه باید ضبط شده پخش شه (4272321) (alef-13)
 
چوپان راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۴:۴۲
از سرهنگ تقاضا داریم حقوقدان رو به چالش اساسی بکشه (4272984) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۶:۴۰
اون سرهنگ همونه تغییری نکرده بهتره حوابگوی کاراش تو شهرداری باشه (4274554) (alef-3)
 
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۱:۳۴
اتفاقا هدف چيز ديگري ست
اگر شور انتخاباتي كم بشه به ضرر جناب روحاني خواهد شد
پس بهتره مناظره ها مستقيم نباشه


بهرصورت ملت نشان داده كه جناب روحاني رو ميخواد (4273019) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۶:۲۰:۱۰
پخش زنده به نفع روحانی تمام خواهد شد. به همین دلیل هم هست که سیما از اینکار امتناع میکنه. (4273987) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۸:۱۷
خود روحاني هم ميگه زنده باشه تا روشنگري انجام بشود
وزير كشور نسبت به پخش غير زنده معترض است و ميگويد پخش نشود (4273041) (alef-13)
 
عباس
Italy
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۸:۱۱:۲۷
رییس صدا وسیما اگه راست میگه از مردم بپرسه؟
یه شماره اعلام کنن که مردم آیا موافق پخش زنده هستند یا مخالف؟مخالفین 1رو بفرستن موافقین 2
همه چی معلوم میشه (4274250) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۶:۳۷
جدی؟ یعنی الان همه دارند دروغ می گویمد؟ پس کی راست میگه؟ (4274740) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۸:۴۷
شماها دست پیش رو گرفتین که پس نیوفتین! دفعه قبل که مناظره ها به نفع اصلاح طلبان تموم شد! مخصوصا اینکه آقای رئیسی هم از نظر بیان و هم از نظر اطلاعات و سابقه اجرایی ضعیفتر از آقای روحانی و جهانگیریه. (4273152) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۳:۴۲
علي آقا، فكر قبر و قيامتت باش لطفاً ، به لينك خبر الف هم مراجعه كن:
http://alef.ir/vdceve8ezjh8pei.b9bj.html?464481 (4273173) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۱۹:۱۸
باید به صورت زنده پخش شود (4272328) (alef-13)
 
قلندری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۱۹:۴۶
پخش غیر زنده یعنی حمایت از روحانی (4272329) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۲۵:۵۹
خیلی بد است . ولی جالب است ریس صدا وسیما خودش عضو اصلی کمیسیون است . ولی حالا مدعی شده ... (4272341) (alef-13)
 
بیگی29
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۳۰:۲۴
با توجه به خدشه دار بودن اعتماد مردم به رسانه ها ،این تصمیم میتواند بی اعتمادی را بیشتر کند.البته شرکت کنندگان باید ضوابطی را رعایت کنند و از دروغ و اتهام بی مورد بپرهیزنددر غیر اینصورت تنبیهاتی حتی حذف صلاحیت اعمال شود و به طرف مقابل فرصتی مجددبرای پاسخ گویی داده شود. (4272345) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۰:۲۲
خوش به حال تدبیر ! و اعتدال ! و کلید ! و راستگویان ! و نجومی ها ! و امید ! (4272354) (alef-13)
 
Singapore
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۳:۴۰
یعتی این افراد صلاحیت اداره ی کشور رو برای 4 سال دارن ولی ممکنه حرفی بزنن که نباید بزنن و باید سانسور بشه؟ وقتی به این افراد هم اعتمادی نیست دیگه تکلیف مردم عادی مشخصه (4272363) (alef-13)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۹:۳۳
بدیش اینه که عدم پخش زنده را در عمل باید اینجوری تعبیر کرد :
یا گوینده توانائی گفتن بصورت زنده رو نداره و یا اینکه شنونده توانائی شنیدن بصورت زنده رو نداره و معلوم هم نیست شاید هم هردو !!!!! ؛ (4273691) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۴:۴۶
همه چیز محیا برای روحانی (4272365) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۴:۱۶
با کلیدش ۲۹ اردیبهشت از در خروجی پاستور خارج می شود. (4272983) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۶:۲۴
جاده کفی آسفالته بدون دست انداز !
گاز بده با 480 تا سرعت !!!
راه تو را میخواند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4272991) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۶:۳۰
نظر من راجع به پخش غیر زنده مناظره اینه :
آقای روحانی مجددا خودت رئیس جمهور باش ! (4272367) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۸:۱۴
شور انتخاباتی کمتر (4272370) (alef-13)
 
توپانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۰:۴۳
چون اصلاح طلبان چیزی برای دفاع ازعملکرددولت یازدهم ندارند (4272375) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۴:۱۵
میترسیدن با احمدی نژاد روبه رو شن
ولی حالا صدرصد قبول میکنن (4272382) (alef-13)
 
معین
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۸:۵۴:۵۳
باسلام چو دانی وپرسی سوالت خطا است. (4272383) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۰۵:۲۲
اگر زنده باشد برای تصمیم گیری و شناخت مواضع خیلی بهتر است چون بصورت ضبط شده از حالت چالش در میاید وحالت کلیشه ای میگیرد که مخاطب کمتری جذب میشوند. (4272395) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۱۳:۴۰
به ترکیب کمیسیون دقت کنید:

نماینده شورای نظارت بر صداو سیما (احسان قاضی زاده) - اصولگرا
دادستان کل کشور - اصولگرا
رئیس سازمان صدا و سیما - اصولگرا
وزیر کشور - اصولگرا یا نهایتاً اعتدال گرا (خیال نکنید ایشون اصلاح طلبه)
یک نفر از اعضای شورای نگهبان - اصولگرا
دبیر هیئت مرکزی اجرایی انتخاب - نمی دونم چه گرایشی داره (نهایتاً شاید اعتدال گرا)

دیشب اکثر کامنت های سایت های اصولگرا نشون می داد که تصور مردم اینه که منع پخش زنده مناظره ها زیر سر دولته، ولی کافیه به ترکیب فوق نگاه کنیم تا دستمون بیاد چه کسانی در این تصمیم دخیل بودند. (4272402) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۹:۰۱
نکته عجیبش اینه که اصولگرایان اومدن طلبکار شدن!!! یعنی خودشون اول تصویبش کردن بعد هم اعتراض کردن!!! (4272958) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۵۲:۳۷
همه اصولگراها شدیدا دارن اعتراض می کنن از مردم تا مسوولین.

صدا و سیمای عسگری ظاهرا طرف روحانیه و شدیدا هم این روزا رپورتاژ پخش می کنه (4273903) (alef-13)
 
علی
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۹:۴۰
چیه هی اصولگرا اصولگرا میکنی. بر عکس گفتی داداچ . اینا اکثرشون اصلاح طلبن. (4272961) (alef-13)
 
علی
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۱:۲۳
بی انصافیه. مستر روحانی باید قبول کنه کار دولتش تموم شده. با اینکارا هم کاری رو پیش نمیبره. البته روحانی به خواسته هاش رسید. هر چی که دستاورد کشور بود رو نابود کرد. جیب مردمو خالی. (4272968) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۳:۳۸
تحت فشار قرار دادن نماینده صدا و سیما از سوی دولت ، برای رای به عدم پخش زنده در کمیسیون ،ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب بودن ندارد. (4272980) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۳:۵۰
مشكل شما اينه كه بين اصولگرا و اصلاح طلب فرق ميذاري! هيچ فرقي با هم ندارن. تازه يه حزب جديد هم تاسيس كردي اعتدال گرا! تا كي ميخواي گول اين حرفا رو بخوري؟ (4273132) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۶:۴۹
نظر من اینه که چون ممکنه دوستان حرفی در مناظره ها بزنن که به مصلحت نباشه و خیلی چیزها اشکار بشه از ترس دست به این کار زده اند و مانع پخش زنده شده اند هیچ دلیل دیگری وجود نداره
اعضای کمیته تبلیغات هم اکثرا اصولگرا هستند و اونها این تصمیم را گرفته اند. (4272431) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۶:۵۹
اگه زنده پخش نشه، من رای نمیدم. (4272435) (alef-13)
 
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۳۱:۵۳
دولت نباید ترسو باشد . بگم بگم هم که نیست دولت از چی ترسیده؟ (4272443) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۹:۰۸
از سیب و گلابی های نرسیده بعد از 4 سال !!! (4272959) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۴۲:۵۸
ترس از افشا (4272468) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۳:۲۸
مناظره ضبط شده در درجه اول عریبه دونستن مردم است و در درجه دوم عدم اعتماد به کاندیداها. نتیجه آن هم شوق بسیار ضعیف مردم خواهد بود. (4272498) (alef-13)
 
Hungary
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۰۹:۵۶:۰۹
آقای روحانی نباید در مناظره ای که زنده نباشه شرکت کنه. (4272510) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۸:۲۹
از افعال معکوس استفاده کردی !؟ (4272956) (alef-13)
 
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۱۲:۱۷
تصمیم غلط
باید زنده باشد (4272555) (alef-13)
 
امت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۶:۱۷
پخش غير زنده يعنى دخل و تصرف در ان ايا مناظره به اين مهمى كه به تك تك رأى مردم بستگى دارد مي تواند زنده نباشد. اعتماد و عدم اعتماد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4272594) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۲۸:۰۰
نظر من اینه که برخی مسئولان هر مدت یک بار هوس میکنن یک نوآوری و شاهکار ارائه کنن! مثل تبدیل کردن مناظره به مسابقه هفته یا حالا مناظره ضبط شده! مثل اینکه فسفر بعضی وقتها زیادی فورارن میکنه! (4272598) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۲:۲۶
به نظر من كار درستي است زيرا باعث ميشود نامزدها صرفا برنامه هاي خود راتشريح كنند واز تخريب همديگر پرهيز كنند وهمچنين ازاحساسي شدن جامعه جلوگيري ميشود واتفاقاتي مانند انتخابات سال88 رخ نمي دهد (4272627) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۴:۰۲:۰۷
عدم پخش زنده، توهین مردم و توهین به نامزد هاست.

نامزدی که صلاحیت مناظره کردن جلوی دوربین پخش زنده را ندارد، چطوری صلاحیت ریاست جمهوری را دارد؟

در ضمن، صدا و سیما می تواند بعد از هر مناظره ی زنده برنامه ی نقد بگذارد از جمعی از کارشناسان مختلف (اقتصاددان، حقوق دان و ... از همه ی جناح ها) و اگر نامزدی حرف بیربط زده است فردایش مشخص شود. (4273470) (alef-13)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۲:۴۶
اگر مناظره زنده نباشد يعنى رأى مردم اصلا مهم نيست چون مردم بفهم نرسيدند (4272629) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۴:۳۴
موافقم (4272647) (alef-13)
 
ناشناس
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۶:۳۸
بهترين و دمكرات ترين روش مناظره زنده است در كجاى دنيا مناضره يك طرفه را قبلا ضبط و بخورد ملت مى دهند بايد مناظره زنده باشد تا مردم ببينند و قضاوت كنند مناظره ضبطو يعنى مردم را به بازى نگرفتن واسلام (4272658) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۳۸:۵۵
مناظره ای که زنده نباشه مناظره نیست بلکه یک تئاتر هست (4272666) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۴۵:۵۸
اگر این مناظره ها ضبط شده باشه فقط جلوه های ویژه کم داره. کلا مردم می خواهند ببینند کی توی شرایط بحرانی و استرس زا چه رفتاری خواهد داشت (4272689) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۰:۵۷:۲۵
با پخش زنده موافقم چون روحاني وجهانگيري حرف هاي زيادي براي گفتن دارند ونحوه ي حرف زدن رييسي وبرنامه هايش ونوع برخورد قاليباف همه وهمه مهم است اين طوري كه ضبط بشه هر حرفي بزنند كانديداها مي گن ما فلان حرف رو زديم سانسور شد وزارت كشور نبايد زير بار اين ماجرا بره (4272719) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۲:۴۰
این تصمیم رو بذارید در کنار امدن جهانگیری، به نتایج جالبی میرسید! (4272735) (alef-13)
 
Japan
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۶:۲۳
اولا چند بار به ریاست وزارت کشور بر این شورا اشاره کردید ولی اعضای ان را اصلا اشاره نکردید, مثلا حضور نماینده شورای نگهبان و نماینده مجلس را در این شورا. همینطور ساز و کار تصمیم گیری در ان را تبیین نکردید. آیا رییس حق وتو دارد؟
ثانیا حالا اگر بنا باشد که قسمتی از یک مناظره حذف شود چه کسی و چه ارگانی این کار را میکند؟ صدا سیما؟ یا وزارت کشور یا شورای نگهبان؟ این هم باید معلوم شود؟
در ثانی اگر کسی در مناظرات زنده دچار خطایی شد, اتهامی اثبات نشده زد در این صورت ساز و کار جبران ان به چه صورت است؟ (4272750) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۸:۳۲
براي بررسي بهتر موضوع، ابتدا با اعضاء كميسيون تبليغات رياست جمهوري آشنا شويد:
1- دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او
2- وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او
3- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار
4- یک نفر از اعضای شورای نگهبان به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور
5- دبیر هیئت مرکزی اجرایی انتخاب (پورعلی مطلق)
6- نماینده شورای نظارت بر صداو سیما (هم اکنون احسان قاضی زاده)

يا علي (4272759) (alef-13)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۰:۱۲
سلام .اگر مناظره زنده پخش نشود نظام خدشه دار می شود نزد افکار عمومی .ازادی بیان قربانی میرشود (4272769) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۳:۳۴
پخش مناظره زنده جدی تر و موثرتر است (4272781) (alef-13)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۴:۱۳
بايد سوال كرد بعد اينهمه سال جه شده كه اينبار و اين دولت با اين كارنامه ضعيفش
به اين نتيجه رسيده است كه غير مستقيم باشد ؟ دلايلي كه باعث اين تصميم شده اعلام كنند (4272784) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷:۰۰
ترس از تیغه تیز انتقاد (4272946) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۰:۵۴
زنده (4272808) (alef-13)
 
استاد کهنمویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۴:۴۸
چه انتخابات بی رونقی ! (4272833) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۴:۴۵
اين انتخابات با حداكثر حضور مردم انجام خواهد شد و به فضل الهى رييس جمهور اعتدال برگزيده خواهد شد . (4274230) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۶:۰۲
این همان حقوق شهروندی که میگند (4272843) (alef-13)
 
رامبد پیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۶:۴۶
یا زنده پخش شود و یا اصلا پخش نشود (4272847) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۷:۳۲
دست کلید برای مناظره زنده خالی است . (4272852) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۱:۱۱
حالا اگه 1 نفر 8 سال رئیس جمهور نباشه هم اشکالی نداره ها !
ای بابا !
همه چیز برای رفاه حال 1 نفر در حال تدارک و برنامه ریزی است !
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4272865) (alef-13)
 
خبر نگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۷:۳۴
نفس مصنوعی برای نجات اعتدالیون (4272890) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۰:۱۷
خلاف روح قانون اساسی است.
مگر مردم نامحرمند؟؟ (4272908) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۱:۱۷
این تصمیم هیچ ربطی به دولت نداشته و برعکس برای تخریب دولت گرفته شده. (4273017) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۴:۴۳
مناظره ها علاوه بر اینکه باید زنده پخش شود, میباید توسط فردی شجاع و منطقی و باسواد بدون وابستگی حزبی و گروهی و جناهی و ..... غیره اداره شود و در آنها سؤالات مردمی هم بطور زنده مثلا ده پانزده گروه تلویزیونی در شهرها مطرح گردد, تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. (4273030) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۰۷:۴۱
اصولگراها از مناظره زنده می ترسن. قالیباف و رییسی هر دو در سخنوری ضعیف هستند و طبیعی است که بازی را به روحانی واگذار خواهند کرد پس برایشان بهتر است مناظره ها ظبط شده باشد که بتوانند جرح و تعدیلش کنند. (4273039) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۹:۰۳
روحانی را همه میشناسند اما رییسی را بسیاری از مردم نمیشناسند اگر مناظره ضبط شده باشه که کسی نمی بینه پس به نفع روحانی تمام میشه (4275403) (alef-3)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۰:۳۷
مناظره زنده (4273106) (alef-13)
 
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۱:۳۶
بنام خدا
هر چند موافق پخش زنده هستم، اما اگر وزارت کشور اختیار قانونی برای تعیین پخش زنده و یا ضبط شده دارد نباید سابت الف آن را به نظر سنجی بگذارد.
در مورد نحوه استفاده از اختیارات قانونی سایر نهادها مانند مجلس، صدا و سیما، شورای نگهبان و غیره افراد نظرات متفاوتی دارند ولی نظر سنجی نمی شود (4273115) (alef-13)
 
فضول
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۵۶:۲۰
میشه کسی که موافق پخش غیرمستقیم هست خودشو معرفی کنه؟ همه که مخالفن، دولت هم آخریش بود که اعلام کرد !!! (4273915) (alef-13)
 
ایران بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۳:۱۸
باید زنده پخش شود.این کار مناظره ی ظبط شده،توهین به مردم است. سانسور است. (4273129) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۹:۱۷
امروز زمان پاسخگویی کاندیدای دولت است. مناظره زنده امری ضروری است (4273154) (alef-13)
 
بهرام
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۳:۵۷:۱۶
اگر مناظرات به‌صورت زنده از رسانه ملی پخش نشود صد در صد سانسور میشود و دلیلی ندارد این مناظره ظبط وبعد پخش شود و تنها دلیل ان سانسور است (4273456) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۵:۴۵
اگه زنده پخش نشود که دیگه نمی شود گفت مناظره . (4273847) (alef-13)
 
منوچهر راستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۷:۰۴
باید زنده پخش شود تا رای دهندگان آگاهانه بتوانند تصمیم بگیرند اگر ما ملت ایران صاحب این انقلاب هستیم و همه دم از مردم می زنند .باید زنده پخش شود .ما انقلاب کردیم و شاه را بیرون کردیم تا قیم نداشته باشیم .حالا چهار نفر شده اند قیم مردم .یعنی این آقایون از همه ی مردم بهتر می فهمند .نه این نیز می خواهد یکی از هزاران کاری باشد که در این دولت محرمانه انجام گرفت تا مردم نفهمند که این آقایون با این کشور چه کردند .ماه که پشت ابر تا ابد باقی نمی ماند و رسوا می شوند .باید زنده پخش شود و می شود .شما که قیم مردم ایران نیستید .وحق ندارد که چنین کاری را انجام دهید . (4274059) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۴:۴۱
مناظره باید زنده باشه.مناظره مرده فایده نداره (4274229) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۹:۱۱
اگرمناظرات زنده نباشدراي مردم كاهش خواهد داشت چون انتخابات هم زنده نخواهد بود (4274588) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۱:۰۵:۴۶
مناظره ی زنده حق مسلم ماست. مناظره زنده مثل ماهی زنده لیز و عاجز کننده است. ولی خوشمزه است. روحانی عاشق مناظره ی زنده است. حرفهای زیادی دارد که در مناظره خواهد زد. (4275150) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۱:۴۸:۵۷
مناظرهٔ زندهٔ مدیریت شده که به توهین ،افتراع ،تهمت منجر نگردد ،یکی از بهترین گزینه ها برای درک بهتر انتخاب اصلح است ،مناظره باید ابراز ،وارایه برنامهٔ چهار سالهٔ دولت آینده باشد ،وهرکدام از مناظره کننده ،با ارایه برنامهٔ خود ،به دفقد ،اصولی وعلمی ،وکارشناسی ،برنامهٔ سایر نامزدهای انتخابات را بیان کند ،واگر نامزدی خواست قواعد مناظره را بهم بزند ،مجری در همان لحظه به وی تذکر دهد ؟وقبل از شروع مناظره ها ،نامزدهای تأیید صلاحیت را از روند مناظره ،وقواعد آن آگاه کنند ،تا خارج از چارچوب بیاناتی نداشته باشد ،،،‍ ( توهین ،دروغ ،وعده،هایی که خارج از حیطهٔ اختیار ،ریس جمهور است ،سیاه نمایی ،وبزرگ نمایی ،،،ممنوع ) ،، (4275177) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۲:۰۶:۰۹
مناظره ای که زنده نباشه دوزار نمی ارزه (4275190) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۰۲:۴۶:۴۸
اخه زنده نباشه مسخره ميشه...فقط سلام ميكنن قولون صدقه هم ميرن و خداحافظي ميكنن:/ (4275212) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۲۱:۵۸:۳۳
زنده نباشه به مردم توهین شده زند نباشه از روحانی دفاغ شده زنده نباشه جای سوال داره (4277458) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.