توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 494952
معاون وزیر آموزش و پرورش: به بهانه کمبود نیرو نباید درجه مدارس تغییر کند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: به بهانه کمبود نیرو نباید درجه مدارس تغییر یابد، یک مدرسه نیازمند مدیر، معاون، مربی تربیتی، مشاور و معاون اجرایی است، بنابراین نباید این ترکیب از بین برود و معاون و مربی حذف شود.

به گزارش ایرنا، علی زرافشان شب گذشته(یکشنبه) در گردهمایی مشترک معاونین پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان ها و رؤسای گروه های برنامه ریزی تخصصی حوزه ستادی وزارت آموزش وپرورش، با بیان اینکه مدرسه کانون مسئولیت است، اظهار کرد: همه عوامل در خدمت مدرسه هستند تا اهداف تعلیم و تربیت محقق شود.

وی با بیان اینکه، اگر تمام شرایط در یک مدرسه مهیا باشد، اما نیروی متخصص و دارای مهارت در مدرسه حضور نداشته باشد، اهداف تربیتی محقق نمی شود، با توجه به روند افزایشی دانش آموز و کاهش نیروی انسانی در برنامه پنجم توسعه افزود: از چهار سال قبل، سالانه نیازمند جذب 50 هزار نیرو در آموزش و پرورش بودیم تا دچار کمبود نشویم، اما فرآیند جذب نیرو فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی موجب عدم تأمین نیروی انسانی متناسب با رشد دانش آموز شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از نظر کیفی نیز در سال های آتی دچار مشکل هستیم، زیرا 80 درصد بازنشستگان را مردان تشکیل می دهند و از طرفی نیروی مرد در آمار جذب نیرو بسیار کمتر از نیروی زن است.

** کیفیت راهبرد اصلی آموزش وپرورش است

وی راهبرد کیفیت را راهبرد اصلی آموزش وپرورش دانست و افزود: به بهانه کمبود نیرو نباید درجه مدارس تغییر یابد، یک مدرسه نیازمند مدیر، معاون، مربی تربیتی، مشاور و معاون اجرایی است، بنابراین نباید این ترکیب از بین برود و معاون و مربی حذف شود.

زرافشان اظهارکرد: در اولویت سامان دهی باید به عوامل کیفیت بخشی از جمله گروه های آموزشی توجه شود و کیفیت آموزشی و پرورشی و پایه دهم که اخیراً ایجاد شده، باید حفظ شود.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش وپرورش، موضوع عدالت آموزشی را یکی از بحث های اساسی در آموزش وپرورش دانست و عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید یکی از افتخارات این است که بیش از 100 مدرسه با یک دانش آموز فعالیت می کنند و این در حالیست که در سال های 1365 تا 1375، تمام مدارسی که کمتر از پنج دانش آموز داشت، تعطیل شده بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، زرافشان ادامه داد: شرایط استان ها ایجاب می کند که تراکم دانش آموزی در استان ها یکسان نباشد، بنابراین نمی توان یک نسخه واحد برای همه استان ها تهیه کرد و این موضوع تفویض اختیار را ضروری کرده تا استان ها براساس شرایط و اقلیم خود به برنامه ریزی بپردازند.
 
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش + معلمان + حق التدریس
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.