صبحانه انتخاباتی الف

دختر قاچاقچی وزیر/ دهان کارگر را خرد کنید/ رقابت ساعت مچی و کلید/ 23 درصد رای طلایی

بخش سیاسی الف، 12 اردیبهشت ۹۶

12 ارديبهشت 1396 ساعت 8:36


ساعت مچی نماد شد
شب گذشته قالیباف در برنامه ویژه خبری سخنان خود را اینطور پایان داد که ای مردم من به شما تعهد می دهم که همه وعده هایم را عمل کنم. یک عمر مثل ساعت کار کردم. مهمترین نیاز امروز ما توجه به زمان است.

همین هم باعث شد بالافاصله شبکه های وابسته به قالیباف ساعت را به عنوان نماد انتخاباتی معرفی کنند؛ انتشار عکس ساعت مچی با این زیر نویس که ساعت خودتان را تنظیم کنید.

نمادها در انتخابات امر مرسومی است. روحانی در سال 92 با کلید و نماد رنگ بنفش آمد و موسوی سال 88 با نماد سبز. استفاده از رنگ های انتخاباتی پیش از این در کشورهای آسیای مرکزی و اروپای شرقی مرسوم بود. مردم خیلی خاطره خوبی از نماد سبز و بعد هم کلید ندارند. سبز به جهت آشوب ها و کلید بجهت موفق نبودن. امیدواریم ساعت تبدیل به جک رایج مردم نشود.
 
خرد کردن دهان کارگر
روز گذشته در همایش تجلیل از کارگران با حضور رئیس جمهور، وقتی کارگران شروع به شعار دادن کردند مجری برنامه با بیان تهدید آمیزی گفت که بزودی دهان این کارگران شعاردهنده خرد خواهد شد. همین کلام اهانت آمیز به سرعت در شبکه های اجتماعی توزیع شد و واکنش های بسیاری را در میان گروه های مختلف مردمی ایجاد کرد.
برخی از توئیت مخاطبین اینگونه بود؛

کارگری که باید دستش را بوسید می خواهند دهانش را خرد کنند.
خرد کردن دهان کارگر همان منطق بی شعور خواندن خبرنگار است.
دهان کارگر را خرد کنید بدتر از شرمندگی سفره خالی اش نیست.
میگن تا عرق کارگر خشک نشده بزن دهانش را خرد کن
بیائید دهان همه منتقدان را خرد کنید
روز عزا وقتی بود که صدر تا ذیل وزارت کار دست نیروهای امنیتی افتاد.  دیروز ملت را داخل گونی می کرد و امروز می خواهد دهان کارگر گرسنه را خرد کند.
 
 دختر قاچاقچی وزیر

چند روز پیش سخنگوی دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران از کشف کالای قاچاق در خانه یکی از نزدیکان وزیر در دولت روحانی خبر داد. دیشب اما قالیباف در مصاحبه تلویزیونی خود گفت که من جای رئیس دولت بودم وقتی در خانه دختر وزیرم کالای قاچاق پیدا می کنم میامدم و عذرخواهی می کردم. 4 درصدی همین ها هستند. دولت هنوز هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده است. اما به نظر می رسد این خبر برای دولت بسیار پرهزینه بوده است.
 
23 درصد رای طلائی
نظرسنجی منسوب به یک نهاد رسانه ای و ملی است اینطور گزارش می دهد؛
34.3 درصد حسن روحانی
22.4 محمدباقر قالیباف
15 درصد ابراهیم رئیسی
3 درصد جهانگیری
1.2 درصد میرسلیم
0.8 درصد هاشمی طبا
23 درصد نیز هنوز تصمیم نگرفته اند.

با این وضعیت این روزها همه نامزدها و ستادهای انتخاباتی در فکر جذب این 20 تا 25 درصد آرای مردد یا تصمیم نگرفته اند. باید دید کدام نامزد در جذب این آرای طلایی موفق ترست. سرنوشت انتخابات را این آرا مشخص می کند. نکته مهم این است که این آرا سیاسی نیستند و بر اساس معیشت شان تصمیم می گیرند.


کد مطلب: 467724

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdchiqnkk23n-qd.tft2.html?467724

الف
  http://alef.ir