نظر منتشر شده
۱۳۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 165785
قطری ها و کشاورزی در زمین های ایران
دکتر یوسف قریب، 16 شهریور 91
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۵
اواخر تیرماه و اوایل مرداد بود که رسانه ‏ها دست به انتشار خبر قابل توجهی زدند: "قطری‏ ها اراضی کشاورزی ایران را اجاره می‏کنند."

کارشناسان صاحب‌نظر به سبک سنگین کردن خبر پرداختند و به این نتیجه رسیدند که مقامات مسئول کشور چنان مسحور درآمدهای نفتی هستند که به کلی ظرفیت‏های وسیع کشاورزی را از یاد برده‏ اند تا آنجا که کشاورزی با اینکه حدود ۲۰ درصد درآمد ملی را تأمین می‏کند، تنها سهمی که از سرمایه گذاری نصیبش می‏شود، حدود ۵ درصد است.

یکی از کارشناسان اقتصاد کشاورزی در این باره گفته است: "یکی از دلایل مطرح شدن درخواست مشارکت خارجی‏ها برای سرمایه‏ گذاری در زمین‏های ایران، وجود ظرفیت‏های بالای این اراضی است و در غفلت داخلی از این ظرفیت‏ها، خارجی‏ها به فکر توسعه امور کشاورزی افتاده‏ اند. کشورهای پیشرفته نگاه ویژه ‏ای به بخش کشاورزی دارند و به این نتیجه رسیده ‏اند که لازمه توسعه اقتصادی، توسعه بخش کشاورزی است."

جالب این است که مسئولان کشور در آغاز صرفاً به تکذیب خبر پرداختند. مدیرکل حمایت از سرمایه‏ گذاری ضمن رد موضوع صریحاً اظهار می‏دارد که "تا کنون قطری‏ها هیچ‌گونه پیشنهاد و درخواستی مبنی بر واگذاری، فروش یا اجاره اراضی کشاورزی ایران نداشته‏ اند."

و "علیرضا اورنگی" سرپرست سازمان امور اراضی کشور هم می‏گوید: "واگذاری اراضی مستعد کشاورزی به سرمایه گذاران خارجی امکان‌پذیر نیست؛ چگونه ممکن است که زمین‏هایمان را به خارجی‏ها واگذار کنیم تا آن‌ها برایمان کشاورزی کنند؟" و سرانجام سخنگوی وزارت خارجه نیز در صدد تکذیب موضوع برآمد و اظهار داشت: "تا کنون چنین چیزی صورت نگرفته و مطالبی که راجع به کشور قطر عنوان شده درست نیست."

اما بعداً زمزمه ‏های دیگری به گوش می‏رسید. "امیری" نماینده کهنوج با اما و اگرهایی به تأیید موضوع پرداخت و یادآور شد: "باید قطری‏ها از نیروی کار بومی استفاده کنند. اجاره کوتاه مدت و با قیمت مناسب باشد و اگر این‌گونه نباشد، این اجاره هیچ سودی برای مردم جنوب کرمان به همراه نخواهد داشت."

اما پیگیری‏های اصحاب رسانه، عاقبت صحت خبر را تأیید کرد و معلوم شد، "با توجه به رایزنی‏ های به عمل آمده از سوی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر، مسئولان قطر آمادگی خود را جهت اجاره زمین‏های کشاورزی کشورمان اعلام کرده ‏اند."
اما بعد از تأیید خبر، محل جغرافیائی اراضی مورد بحث برای همه موضوع غامضی شده بود و چون سفارت قطر درباره این مسئله صراحت بیشتری داشت، مراجعه به آن‌ها فقط این جواب را به همراه داشت: " از محل دقیق این زمین‏ها خبر ندارم، ولی فقط می‏دانم که از تهران با هواپیما به آنجا می‏روند و بعد که علاقمندی مردم به موضوع را می‏بینند، اضافه می‏کنند: شما چرا خبرها را این قدر دیر می‏خوانید؟ زمین‏های مورد نیاز حدود ۷ تا ۸ ماه پیش از ایران اجاره شده است."

ما بدون اینکه بخواهیم در مورد تقاضای قطری‏ ها حرف و حدیثی داشته باشیم و یا اینکه درصدد کشف علت تکذیب‏ های بی ‏پایه مقامات برآییم، استفاده از سرمایه خارجی را عیب نمی‏دانیم ولی مسئولان مملکتی در برابر چنین تقاضاهایی به جای اینکه خارجیان را دعوت به زراعت در کشور بکنند، بهتر است متقاضیان را به بخش‏هایی هدایت بکنند که واقعاً ما دچار کمبود و کم و کسری هستیم. و مثلاً قطری‏ها را که خواهان سرمایه‏ گذاری در کشور ما شده‏ اند به سوی صنایع تبدیلی و بسته ‏بندی و بازار رسانی محصولات کشاورزی بکشانیم.

در حال حاضر، کشمش مملکت به ترکیه می‏رود و در آنجا پس از پاک کردن در بسته ‏بندی‏های شیک و نظر گیری به نام خود آنها در دنیا صادر می‏شود. همین کار را اماراتی‏ها با زعفران ما می‏کنند. واقعاً ما در این زمینه ها نیازمند سرمایه‏ گذاری و نوآوری هستیم.

در امر تولید محصولات و مقایسه آن با درآمدهای نفتی تنها به نقل گفته ‏های کارشناسی اشاره می‏کنیم که روزنامه جهان اقتصاد در شماره چهارم مرداد خود درج نموده است: "ایران دارای ۱۲ هزار سال سابقه سکونت و ۷۰۰۰ سال سابقه تمدن است که طی این قرون متمادی بخش کشاورزی و دام‌پروری ثروت لایزال بوده و کشور را اداره کرده است. نفت حدود ۱۰۰ سال است که پیدا شده اما متأسفانه برخی افراد فکر می‏کنند، ثروت لایزال است."
 
محمود
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۸:۴۶:۱۲
داد از بي تدبيري مسئولان ما
داد و فغان از غفلت تصميم گيران مملكت ما
همين و بس (943211) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۹:۵۶
حلالشون باشه.ما که خودمون نمتونیم همچنانکه در پارس جنوبی در سایه بی تدبیری و بی کفایتی دولت ما چند برابر ما نفت و گاز برداشت میکنند (943338) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۳:۲۸
بزارید ببرند ما فعلا وقت نداریم.دولت فعلا فقط فکر و ذکرش اینه که چه کاری کنه سال آینده کاندیدای طرفدار ایشان پیروز انتخابات ریاست جمهوری بشه.پس باید به دولت حق داد بیکار که نیست همون مسأله فعلا مهمه. کشاورزی و بهرهبرداری از پارس جنوبی ونفت و گاز و کلا نون و آب و آسایش مردم مهم نیست. (943558) (moderator16)
 
بهی
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۱۱:۴۳
به قول دوست عزیزمون , آقای همساده : ها کاکو داغونما یعنی له له . ما که دانشجوی کارشناسی ارشد کشاورزی هستیم باید بیکار باشیم بعد قطریها بیان تو کشورما کشاورزی کنن . ما فعلا باید التماس کنیم بابا بجای اینکه ما رو بفرستید خدمت سربازی ( معذرت میخوام به خاطر این اصطلاح که بکار میبرم ) پست آفتابه بدیم , بفرستید شهرستانها هر کدوم 30-40 هکتار زمین که کشاورزای خودمون روش کار میکنن رو زیر نظر بگیریم هم بعنوان ترویج هم برای ارتقاء سطح کشاورزی. اگر هم تونستیم باهمکاری کشاورزها افزایش عملکرد در هکتار داشته باشیم 10% افزایش عملکرد رو به عنوان حقوق برا ما درنظر بگیرن. اون موقع دیگه مهندس کشاورز بیکار , کشاورز ناراضی , هدررفت نهاده های کشاورزی , هدر رفت انرژی نخواهیم داشت و بجاش کشاورزی علمی , کشاورزان آشنا به علم روز , توسعه کشاورزی ,عدم مهاجرت به حاشیه شهرها , افزایش امنیت و جلوگیری از بذهکاری و ... را خواهیم داشت .از همه مهمتر اینکه مهندسین کشاورزی وقتی ببینن یه منفعتی براشون داره برای افزایش عملکرد در هکتار, خودشونو با علم روز هماهنگتر میکنن و فعالیت بیشتری از خودشون نشون میدن . والا (943612) (moderator16)
 
م
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۵۷:۳۰
شاید شما هم بدانید
تنها 10% فارغ التحصیلان کشاورزی در کارهای مرتبط مشغول به کارند
شاید شما هم شنیده باشید دولت در خراسان رضوی اغلام کرد به فارغ التحصیلان کشاورزی در غالب طرح تعاونیهای کشاورزی مهر 100 هکتار زمین می دهد! و تا یکی دو هفته ای هم جار وجنجال و تبلیغات کرد.
پس از اقدام در نهایت وقتی به اداره کار استان رفتم و پیگیر کارم شدما کارمند اونجا صادقانه توضیح داد به هیچ وجه ممکن نیست بهتون زمین بدیم و کلا سر کاریه و زمینی در کار نیست!
1 سال با لیسانس صنایع غذایی دنبال کار بودم در حال که حاضر بودم با حقوق ماهی 350 بدون سرویس به عنوان اوپراتور دستگاه (کارگر) نه مسئول فنی یا کنتر کیفیت به صورت قرارداد 1 ساله هم استخدام شوند باز هم هیچ واحد تولیدی پیدا نشد که استخدام کنه!
وقتی توی خیابان را میروی ماشینهایی رو میبینی که حتی اسمشونو نمیدونی ولی میدونی بالای 200 میلیون قیمتشه برجهایی که هر روزه با هزینه های چندین و چند میلیاردی سربرمی آرند این همه پول از کجا می آیند؟ شاید از طریق LCهایی که بعدا تصویه نمی شوند و یا دلارهای 1200 تومانی که 2200 تومن تو بازار آزاد به فروش میرن شاید از فروش زمینهای منابع طبیعی یا خرید سهام کارخانجات دولتی با نامه یکی از آقایان که منجر به ترک تشریفات می شود روشهای زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد که نه به تخصص شما کاری داری نه به لیاقتتان و تنها بی رابطه های شما و بی وجدانیتان برمی گردد.
.
راستی چطور ممکنه یک جوان درس خوانده دست به سرقت مسلحانه یا گروگانگیری بزنه؟
.
چطور ممکنه یک جوان لیسانس یا حتی فوق لیسانسه معتاد بشه.
وضعیت جوانان مثل خرمن باروت میمونه مراقب خودتون باشین (943833) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۰:۲۷:۵۶
با سلام خدمت توست عزیز رشته تحصیلی من کشاورزی نیست ولی با این حرف شما کاملا موافقم طرح بسیار خوب و جالبی است که پتانسیل سرمایه گذاری را دارد. امیدوارم که این طرح مورد اجرا قرار گیرد. (944760) (moderator1)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۳۱:۱۷
واقعا حلالشان باشد.تا وقتی اقتصاد ما به شکلی است که من اگر بخواهم کشمش را از ایران بخرم و بته بندی کنم و در اروپا بفروشم با همین کشمش بسته بندی شده خودمان که از ترکیه آمده قدرت رقابت ندارم (یعنی قیمت ترکی اش که یک سوم قیمت تماک شه برای من است) خوب حلالشان باشد یا بلد هستند یا راند و راند خواری در کار است. (943868) (moderator16)
 
خوشخيال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۸:۲۲:۰۰
با سلام واحترام
پارس جنوبي تا اونجايي كه من اطلاع دارم بيش از 2 برابر اونها داريم در مياريم ولي چيزي كه هست من و شما از اين چيزها نبايد خبر داشته باشيم اينو بدون اون چيزي رو كه اعلام ميكنن هميشه واقعيت نداره. اينو تجربه گفته نه من (944609) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۸:۳۸
کدام غفلت، کدام بی تدبیری، این همان سرمایه گذار خارجی است که همه کشورها برایش سر و دست می شکنند.
قطریه، خب باشه، بدتر از آمریکایی جهان خوار، انگلیسی، تفرقه بینداز، ایتالیایی فاشیست و آلمانی نازیست نیست. (943345) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۰۲:۰۶
بنظر من هم استفاده از سرمایه خارجی برای رونق کشاورزی و سایر موارد بسیار خوب است البته اگر حساب شده و بادقت و شفاف باشد نه اینگونه که با اما و اگر و تائید و عدم تائید مسئولان همراه باشد.اصولا اگر با دنیا تعامل داشته باشیم بهتر از دشمن تراشی است .مادر کشور پتانسیل پیشرفت در همه امور را داریم که این تنها با پیش گرفتن یک سیاست منطقی ,علمی و خردمندانه میسر است و با شعار صرف به جایی نخواهیم رسید. (943428) (moderator16)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۶:۴۸
شما كوته فكرها مي خواهيد از ايران هم يك فلسطين ديگه بسازيد چشمات رو باز كن ببين قطر داره به لطف دلارهاي نفتي اكثر موقعيت هاي اقتصادي دنيا رو به نام خودش قبضه ميكنه و شما من باب پاچه خواري يك عده نادان به به و چه چه راه انداختيد. (943463) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۹:۲۳
پاچه خوار رو خوب اومدی نمیدونم چرا تعداد این افراد در دوره ی احمدی نژاد رو به فزونی است (943509) (moderator16)
 
الناز
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۳۱:۳۴
ما چیزی نفروختیم که نگران باشیم.اجاره کردن کار میکنن.بده مگه؟وقتی خارجی نمیاد یه چیز میگین.وقتی میاد سرمایه میاره مزرعه ما رو رونق میده یه چیز میگین.امان از دست افرادی که شعورشونو با کینه توزی با مملکتی که توش زندگی میکنن عوض کردن. شما دیگه کی هستین؟ (943628) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۳:۱۳:۵۲
معلوم هم نیست شاید هم فروختن گندش 7 ماهه دیگه در بیاد (943900) (moderator16)
 
هموطن
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۵:۲۶:۳۸
خانوم محترم :
کسی با سرمایه گذاری خارجی مخالفتی نداره
موضوع اینه که در گذشته کشاورزی و زراعت و دامپروری
از ارکان درآمد ملی کشورمان بود . که در دوران حکومت پهلوی
به خاک سیاه کشیده شد . ما هم هنر احیا و نجات
آنرا تا بحال نداشته .
در کشور ما این همه نیروی تربیت شده دانشگاهی در رشته های مختلف کشاورزی و دامی و زراعی وجود داره . و این همه سرمایه نفت و گاز و منابع آبی وجود داره ... چرا دولت این بخش خیلی مهم رو احیا نمیکنه ؟؟؟
که بخواد به عربها ، زمین های کشاورزی رو اجاره بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

(944020) (moderator16)
 
الناز
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۲۳:۵۵
خودت جواب خودتو دادی.ما هنر احیاء و نجات زمین را نداشتیم.خوب پس به کسی بسپار که هم کار بوجود بیاره هم بیکاری رو کم کنه.دولت کاره ای نیست که بخواد راه بندازه یا نندازه.بخش خصوصی اگه صرف کنه میاد سرمایه میریزه.
مهندس و کارگر و .... میاره میریزه تو مزرعه.صرفم نکنه نمیاد.دولتم بیاد سرمایه بریزه همش میشه ضرر.شک نکن.کار دولتی تو این زمینه جواب نمیده. (944261) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۴:۰۳
الناز خانم
ناصر الدین میرزا هم می گفت اب دریای مازندران شور است بدهیمش بره - خوارزم را بدهمیش بره
حالا دولت فعلی هم می گه کرمان را بدهمیش بره
بزودی باید خط مقاومت را از بنت الجیبل به کرمان انتقال دهیم عجب عقب نشینی بود (944098) (moderator16)
 
الناز
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۶:۲۹
ما چیزی رو ندادیم بره.اجاره میدونی چیه؟تو اگه پول داری و همت کارکردنش رو هم داری برو به جاش انگور کشت کن.چکار داری به کارش؟میخوای بیرونش کنیم؟ها؟ (944257) (moderator1)
 
پریسا
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۶:۰۴:۳۹
اینکار بسیار خطرناک است قطره این همه خرج میکند در سوریه یکی از دلایلش شاید عمده ترینش تضعیف ایران است حالا در کشور ما هر کاری بخواهند میکنند قطره رفیق شفیق اسرائیل و شریک تجاری ان است جاسوسان رسمی اسرائیل هم میتوانند باشند که به باور من هستند مهمتر از همه در استان کرمان که وهابیت زیاد شده طبق گزارشات خبرگزاریهای خودمان در داخل و حساستر از ان بغل سیستان و بلوچستان و تبلیغ وهابیت و فتنه گری در ان جا خطر این قطریها را خطرناکتر میکند از هر طرف که نگاه کنیم برای امنیت ملی خطرناک است / ایا خودمان کشاورز نداریم این برای هزاران سال کار ما ایرانیان بوده به حدی که در شاهنامه فردوسی بزرگ ملت ایران را همواره دهقان خطاب میکند یعنی وقتی میگوید دهقان منظور ملت ایران است حال چه شده که چهار تا دربدر قطری باید بیایند برای ما کشاورزی کند ؟؟؟جالب نظرات مردم است که انگار علاوه بر برخی مسئولان مردم هم اهمیتی به امنیت ملی نمیدهند یا درک نمیکنند یا بی خیالند / تازه میگویند نوش جانشان خوب کرده اند / چه بر سر ما امده ؟؟؟ (944575) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۰:۳۵:۴۵
خانم محترم این چه حرف که شما میزنید چرا کاری که خودمان می توانیم انجام دهیم رو بدیم دست بیگانه چرا افتخار کاری که خودمان با بهترین شکل می توانیم انجام بدیم بدیم دست بیگانه. چرا به بچه های خودمان اعتماد نکنیم و این افتخارو به اونا ندیم که حاضرن با کمترین امکانات و هزینه بهترین بهره رو بدن سرمایه گذاری خارجی خوبه اما نه در زمینه های که خودمان می توانیم انجام بدیم. (944771) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۱:۵۳:۱۳
اگر از طریق امور اراضی باشد اجاره به شرط تملایک است یعنی پس از اجاره اراضی ، تامین آب شده و پس از چند سال اراضی به شخص کشاورز انتقال داده می شود. (944855) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۸:۲۶
آدم نمی دونه اسم شماهارو چی بذاره. آخه آدم محترم اسم این کار سرمایه گذاری خارجیه ؟ شما ها آدم یاد کسایی میاندازین که با وجود اینکه میدونن کار بچشون اشتباهه ولی باز هم ازش طرفداری میکنن. اسم این کار سرمایه گذاری خارجی نیست خیانت همون کاری که قاجار میکرد (943481) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۳:۲۲
یا تو پرتی از مرحله یا من (943490) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۴:۴۴
توهم جزو همون مفتخوراي رانت خوري كه داري ازين آب گل آلود ماهي ميگيري (943620) (moderator16)
 
پ
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۷:۵۷
دم قطریها گرم گاز مشترک را خوردن حالا پول اون گاز رو دارن تو مملکت ما خرج میکنن روی زمینها بد نه شما بگید بد بنده خداها دیدن از دریا زیاد سود نمی برند و ما هم به فکر مدیریت جهانی هستیم گفتن بریم رو زمینها کار کنیم اونها بیکار نیستن کارشون جهانی هست
اومدن کمک رو زمینهایمون مگه بد کمک میکنن به ما
راستی شاید این هم یکی از بندهای اجرایی مدیریت جهانی باشه (943987) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۸:۴۶:۳۵
جای تاسف است که افرادی فقط دلخوشند که با نظر دیگران ابراز مخالفت
کنند بی آنکه آنقدر بخود مهلت دهند که سروته موضوع دستگیرشان شود. آیا
کسی در باره قطری بودن مستاجرین اعتراضی کرده؟ اعتراض اینجاست که در
کشور خودمان جوانان بیکارند، محصولات کشاورزی مثل علوفه را از خارج وارد می کنیم ، که حتی اینکار هم با غفلت و تاخیر صورت میگیرد که نتیجه اش کمبودهای تاریـــخی است که هرروز شاهد نوعی از آن هستید، جوانان برای کارگری به
کشورهای دیگر مهاجرت میکنند و یا بامید یافتن وضع بهتر فریب دار و دسته های
مشکوک را میخورند و تن به بسیاری منکرات میدهند و در این مملکتی که از ابتدا
یک مملکت فلاحتی بوده خارجی بیاید کشاورزی کند، قطری یا غیر قطری.


درد این است نه قطری یا غیر قطری بودن آنکه می فهمد چه کند.
بعد هم چرا عادت کرده ایم از دهانمان بزرگتر حرف بزنیم. تو از آلمان
فاشیست چه میدانی؟ امریکائی جهانخوار است و آلمان مقابل آنهم
که فاشیست است. این حرفها مال دنیای ما نیست که چند دهسال
به عقب نگاه کنیم آغا محمد خان قاجار را داریم که خروارخروار چشم
هموطنان خود را در می آورد یا نادر افشار که چشم پسر خود را در آورد
که هوس تختو تاج او بسرش نزند. چنان از فاشیست صحبت میکنید
که گوئی اهل سویس یا دانمارکی.
جای هیچ جروبحث و مخالفت نیست که بسیاری - اگر نه عموم -مسئولین
ما سیاست زده اند و در زد و بندهای سیاسی خود نگران این نیستند که
هزینه اش از کجا تامین میشود، حلال و حرام زیر پا گذاشته میشود، و...
میشود این که کشاورزی و نان خود را هم باید دست خارجی ها بدهیم.
خدا انشاء الله این نفت و گاز را بقول قرآن کریم " غور" کند تا ما هم مثل
بسیاری کشورها که این نقمت الهی را ندارند دنبال کارهای جدی برویم
ودست از این استخراج و فروش برداریم، درآمدی که مطمع مفت خوران
و آماده خوران بوده و هست و مثل ارث پدرحرام مایه بدبختی و تکبــــر
خود فریبی ما شده است. دارم می ترکم از این گنده گوئی ها و.... (944052) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۲:۲۰:۴۴
از کجا میدونی واقعا قطریه!! بعد از اینهمه خباثت غربی ها جای کمی شک و تردید وجو داره. (944120) (moderator16)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۲۳:۱۹:۲۳
الان مبان کشاورزی میکنند بعد از چندین سال دیگه ادعا میکنند که این زمینهای کشاورزی مال خودشان است و مثل بحرین و جزایر سه گانه ادعای مالکیت میکنند (944453) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۹:۰۱:۱۹
یک نگاه به این ادبیات نژاد پرستانه و سخیف یودت بینداز مومن!!!!!!! (944642) (moderator1)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۶:۳۵:۴۱
این هموطن گرامی را یکی از خواب خرگوشی بیدار کنه و بگه که جنگ دوم جهانی بیش از65 ساله که تمام شده. مردم المان و ایتالیا با کار وکوشش و حس همزیستی توانسته اند خودشون را با چیزهای دیگری مثل مرسدس بنز و پورشه و فراری و لوفتهانزا و بوش ... به دنیا معرفی کنند. حالا شما که از قرار خیلی دو اتیشه هستی هنوز المان نازیست میگی. راستی وقتی "فرانس بکن باور" به ایران اومده بود هم امثال تو توی فرودگاه در مراسم پیشوازش بهش سلام هیتلری میدادن و فکر میکردن کلی هم بهش دارن حال میدن. ولی خودش اون استقبال را با اون سلامهای هیتلری متهوع دانست. (945240) (moderator1)
 
توحید
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۰۴:۳۷
می دونید چیه ، دقیقاً مشکل همینه
اولین چیزی که به ذهنتون میرسه اینه : " داااااااادد از بی تدبیری مسئولان "

اون قطری هایی که اومدن دارن سرمایه گذاری می کنن از طرف دولتشون اجیر نشدن که. پول دارن. فکر اقتصادی هم دارن. عوض اینکه بره دلار بخره بزاره خونه، میاد اینجا از آب کره می گیره. مغز داره طرف ، مغز ! گیر به دولت و مسئولا ندید. یه غریبه اومده داره با همین وضع موجود(بی کفایتی مسئولا !!) داره کار می کنه.

شماها فقط بشینید یه روز یکی بیاد از این حرکتا بزنه ، و نق بزنید. شما رو چه به این حرفا. دغدغه تونم تو این خبر اینه که کی تکذیب کرد ، کی نکرد ... خود کامنت های کاربران گویای تفکر حاکم تو کشوره ... (943360) (moderator1)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۲:۱۱
یعنی تو ایران اینقدر فضای کار و اشتغال فراوانه و همه کشاورزای ما و فارغ التحصیلای کشاورزی ما هم با حمایت مسئولامون دارن صنعت کشاورزی رو رونق میدن و دیگه نیرو و سرمایه کم اوردیمو نیروی خارجی میخواهیم و ... به به برو (943410) (moderator16)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۵:۲۲
اولاً همه چی در این کشور قبل از این که اجرایی بشه بین مردم بصورت شایعه پخش میشه بعد اگر اوضاع مساعد بود عملی میشه
دوماً این کار مثل این است که قطر چاه نفتش رو به ایران بده تا ازش استخراج کنه و اجاره اون رو بگیره بنظر شما عاقلانست که کالایی را که میتوانیم با قیمت بالا به اونها صادر کنیم با قیمت ناچیز زمین هامون را به اونها اجاره بدیم؟ (943413) (moderator16)
 
کارشناس کشاورزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۹:۰۲
ببخشیدا
من طرح هم دادم
توجیهم دارم
دنبال زمین هستم
کارشناسی کشاورزی دارم
8 ساله فارغ التحصیل شدم
حالا چطور یه خارجی می تونه اینقد راحت بیاد زمین اجاره کنه اونم 7-8 ساله؟؟؟
اما به من میگن تمامی زمینهای موجودمون غیر قابل کشته!!!آب نداره!!بدون اب میخوایی چکار کنی!!!شما جوابی واسه اینا داری؟؟/یا فکر می کنی که بدون اب هیچ کاری نمی شه کرد؟؟؟؟ (943423) (moderator16)
 
یک بنده خدا
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۴:۳۰:۴۰
سرمایه هم داری؟ اصل توجیه این کار به خاطر جلب سرمایه گذاری خارجی و به تبع آن وارد شدن تکنولوژی پیشرفته به کشور و بومی شدن تدریجی آن است و اگر این سرمایه گذاری به صورت هوشمندانه هدایت و کنترل شود موجب برکات زیادی برای کشور خواهد شد اما اگر بدون نظارت و برنامه ریزی باشد (که متاسفانه از دولت مردان فعلی جز این چیزی نباید انتظار داشت) آنگاه می تواند برای کشور دردسرساز باشد.
اگر به تجربه موفق کشور مالزی توجه کنید خواهید دید در آنجا به جای افراط در ملی کردن همه چیز، راه را برای سرمایه گذاری خارجی (منتها به صورت حساب شده) باز کردند و پیشرفت فعلی مالزی نتیجه این سیاست عاقلانه است. (943580) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۱۰:۲۶
منبع تامین مالی سرمایه قطر پارس جنوبی (943807) (moderator1)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۹:۱۶:۵۳
بنده خدا! نمیدانم میدانی یا خیر، حتماً میدانی، که دکتر
(دکتر واقعی) مهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالــــزی
چندسال پیش که از کار کنار رفت گفته شد تمام دارائی او
بعد از آن همه سال خدمت صادقانه در آن سمت عالی فقط
هجــده هزار دلار بود.
منهم این طرف آسیا از میزان ثروت او خبر دار شدم، و تازه
نمیدانم در قانون اساسی مالزی الزامی باینکه این رده از
مسئولین و دولتمردان ثروت خود را قبل از شروع تصـــدی
و در خاتمه آن اظهار کنند وجود دارد یا خیر. (944059) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۲۸:۲۷
دیم بکار رفیق (943817) (moderator1)
 
Switzerland
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۳۴:۰۳
بله دارم عزیرم هر بار گفتم سانسور شد. اینبار ملایم تر میگم شاید توکلی نترسه و بزاره رو سایت.
می بخشید ما تو مجلس مدرس نداریم. (943869) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۹:۰۶:۴۸
توحید جان، راست میگی ولی همه راست ها نگفتی. تازه موتورم داشت
با گفته هات گرم میشد که خاموش کردی. برای ما ملت شریف هیــــــچ
کاری جذبه اش باندازه این سه کار نیست: اول، تملق و پاچه خوری و چکمه
لیسی و صله گرفتن، بصورتهای جدیدش از قبیل رانت و پست و موقعیت
چاپیدن دوم: نزول خوری برنگهای مختلفش که حتماً نیاز به ذکر مصداق
و نمونه نیست و سوم : دلالی که فقط خدا میداند چه صورتهای متنوعـــی
دارد. مثلی میزنم که صابونش بتن همه خورده و هرروز میخوره، یگ کیلو
فلفل سبز شیرین سر مزرعه 80 تومن، در سبزی فروشی تکیه تجریش
برای خریدار مصرف کننده یک کیلو 6 هزارتومان.
سامانه توزیع صحیح - اگر با سرمایه گزاری دولتی انجام شود - قیمت را
برای مصرف کنند ه به کمتر از یک سوم میرساند. ولی قدرت دلالهــــــا،
و برای اینکه به پرستیژ آنها بر نخورد، عوامل سامانه توزیم یا دست کـــم
واسطه ها، چنان است که اگر کسی به این ایده نزدیک شود از جــــــان
خود سیر شده است.
من باوردارم که نظام ما یک روز آمریکا و اذنابش را بمعنی واقعی بزانو در
خواهد آورد، بعلاوه تمام جهان استکباری، اما نه کسی ادعا میکند و نـه
کسی باور که دولتهای ما بتوانند - بخواهن سرجای خود - به دلالهــــــــا
بگویند بالای چشمتان ابروست. اگر خلافش را عقیده دارید، یک مصداق
ناچیز از مبارزه موثر با انگلهای سیستم توزیع مثل بزنید، البته نه موردیکه
دولت یا یک نورچشمی، باسم بخش خصوصی، جای دلالهای قـــــبلی را
گرفته باشد. (944055) (moderator16)
 
ایرانی
Netherlands
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۰:۳۳
اشکالی ندارد در همین کشور همسایه ترکیه بنیاد قطر 1 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد. (943377) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۰۳:۳۵
به به
هردم ازین باغ بری می رسد
......در راستای بیداری انسانی ... برادران قطری سالهاست مهمان سفره های عظیم نفتی و گازی ما هستند و بی حساب برداشت می کنند...زمین های کشاورزی رو هم دادیم اشانتیون موضوع که مبادا این بیداری انسانی به خواب تبدیل شود...
وای بر ما و بر بی عرزگی مالعنت (943429) (moderator16)
 
فرناز
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۲:۲۶
من نمي دونم چرا وقتي شايعه اي در بين مردم پخش مي شه اولين كار مسئولين تكذيب اونه به جاي شفاف سازي. بعد مي گن چرا مردم
اخبار BBC PERIAN و يا manoto رو مي بينند؟ (943488) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۹:۴۱:۲۴
فرناز خانم، سالها پیش در فرودگاههای اروپا برای مسافرین ورودی
دو خط داشتیم، یکی سبز برای کسانیکه کالا یا چیزی غیر مجاز
از جهت قانون همراه نداشتند و دیگری قرمز برای ورود کسانی که
دربار و چمدان خود چیزی داشتند که لازم بود به گمرکچی ها ارائه
نمایند. یادم هست من در اولین سفر بلندن در هیثرو ازدوستم
که سابقه سفرداشت پرسیدم " آن وقت کی میگه بریم توی خط
سبر یا خط قرمز؟". دوستم جواب داد " باختیار خود مسافره". من
خیلی تعجب کردم چون ما عادت نداشتیم جائی برای امر کم و بیش
مهمی صرف اظهار ما را باور کنند. تصمیم گرفتم در سفر بعــــدی
خیلی آنتیک های هنری قلابی غیر مجاز با خود به لندن بیاورم و
مزورانه از خط سبز عبور کنم و در هاید پارک بفروشم.

حالا تکذیب هم، با معنائی که در دنیا داره، مثل آن باند سبــــــز
فرودگاه است و بعض مسئولین تازه- کسی- شده ما باناباوری به
آن متوسل میشوند و خود را از سئوال خلاص میکنند، سئوالی
که سعی دارند - با توجه بهمه گیر شدن دروغ - جواب دروغ به آن
ندهند و جواب راست هم مشتشان را باز میکند، که اصلا صلاح
نیست.
این است علت توسل بعض مسئولین خاطی یا غافل به تکذیب،
البته ملت شریف هم با کسب تجربه باور نکردن ســخن، راست
باشد یا دروغ، را طبیعت ثانوی خود قرارداده و با سر تکان دادن یا
زیرلب گفتن "خودتی" واکنش نشان میدهد. (944063) (moderator16)
 
Latvia
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۵:۲۴
احتمالایه چیزی این وسط برای یه بظاهرایرانی داره که امارات میتونه بسته بندی کنه مانمی تونیم . (943529) (moderator16)
 
خوشبخت
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۲۰:۳۳:۲۹
عزیز دل برادر
اگه مدیران و دست اندر کاران برن در تولید و کشاورزی وقت گرانبهاشونو تلف کنن ، پس تکلیف واردات گرانبهای عطر و رژ لب و عروسک و دستمال سفره و .... چینی چی میشه ؟؟؟؟؟؟
کی اینهمه مبادلات مهم و حیاتی رو مدیریت کنه ؟؟؟
دیگه سیب زمینی و گوجه و گندمم مدیریت میخواد ؟؟؟؟ (945525) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۸:۵۰:۰۳
بجای پول داادن به فوتبالیست ها و مخارج بیهود در مملکت مسولین اگر یه کمی به فکر قنات ها و اب های که بیهوده صرف کشاورزی سنتی می شود بیفتند و بیایند این اب ها را قطره ای کنند ومکانیزه انوقت تمام ایران می شود کشاورز و بسیاری از این مشکلات جوانان و فروش نفت حل می شود واصلا احتیاج به نفت نداریم .قنوات دست کسانی هست که نمی دانند باید چکار کنند این دولت هست که باید راه جلو پای کشاورزان بگذارد نه قطر ی ها در ایران کشاورزی کنند بعد هم بشود فلسطین واسراییل (943214) (moderator16)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۸:۵۸:۲۰
داداش زمانی که دولت پاک به مردم یارانه می دهد برای چه روستایی تولید داشته باشد لذا زمین هایمان را به قطریها اجاره می دهیم و دولت پاک پایان دوره 8 ساله حکومتی در جهان بی نظیربود بیلان های درخشانی ارائه خواهد کرد. (943224) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۹:۴۵
نکنه قطریه کارگر و کشاورز را هم از قطر لم یزرع آورده، این فقط سرمایه آورده و ایرانیها را مشغول به کار کرده و خودش سود میکنه.
شما اگر پول داری و در ضمن عرضه هم داری، بجای خریدن دلار یا سکه، یک زمین بگیر و کار کشاورزی بکن.
عرضه نداری، لطفا نان کارگران این سرمایه گذار قطری را آجر نکن. (943407) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۴:۵۷
دوست عزیز سلام
عرصه دارم ولی پول ندارم چه دستوری امر می فرمای (943565) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۲:۲۸:۴۴
دوست عزیز اینقدر زود قضاوت نکن
حرف ملت این نیست که سرمایه گذاری بده نه خوبه ولی در موارد خاص
حرف ما اینه که دولت خودمون باید با مدیریت درست این تصحیلات را خودش برای کشاورز این مملکت فراهم کنه که کشاورز این کشور نوکر عرب نشه و آقای خودش باشه
سرمایه گذاری خارجی باید در صنایع پیشرفته باشه که به نوعی اونا را به حیات و توسعه این صنایع وابسطه کنه....
پس لطفا دور اندیشی داشته باش نه به اندازه نوک بینیت (944000) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۳۴:۱۴
جناب ابوالحسن
میشه برای مردم بگی کدوم یارانه سالیانه بیش از 150 میلیارد دلار نفت وگاز در ایران تولید می شود که با کسر هزینه های ومالیات شرکتها - با این فرض که مثل یک شرکت خصوصی مالیات بدهیم -
حداقل به هر ایرانی 1500 دلار می رسد بر اساس نرخ بانک مرکزی نه آزاد سهم هر ایرانی ماهیانه 150 هزار تومان است که دولت پاک شما 100 هزارش را نمی دهد مگر اینکه شما عقیده دارید که نفت متعلق به مردم شهر نشین است نه روستایی که لطفا دلایل خود را بیان نمایید (943819) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۰۹:۵۶
من زادگاهم شمال ایران است چای کرم ابریشم ومرکبات وبرنج محصولات ماست بعد از جنگ همه دلت ها سعی در از بین بردن این محصولات کرده اند وتقریبا موفق شده وهمه زمین ها درحال تبدیل شدن به ویلاست ، دست شان درد نکند می خواهند در قطب کشاوزی ، کشاورزی را نابود وگردشگری راه بیندازند! (943236) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۸:۳۶
آقای زاده شمال. زمین ها را خودتان به پولدارهای تهرانی فروختین یا دولت از شما گرفت؟
وقتی وسوسه خرید ماشین و زندگی در آپارتمان باعث فروش زمین میشه یاد دولت نستین ولی وقت غر زدن میشه یاد دولت میفتین؟
یادت باشه که فروشنده ظاهرا باید عاقل!! و بالغ و مختار باشه (943336) (moderator1)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۵:۰۵
مقصر اصلی صاحبان زمین نیستند. یک کشاورز با زمین زراعی کوچک که نه علم کشاورزی روز دنیا را می داند نه تجهیزات مدرن دارد نه بازاریابی می داند نه سرمایه گذاری برایش پیدا می شود، چه کند؟ تا آخر عمر با زن و بچه اش تا کمر تو آب باشه؟
کشاورز باید دسترسی آسان به این موارد داشته باشد. (943447) (moderator16)
 
ولی
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۶:۳۰
وقتی دولت از تولید حمایت نمی کنه، وقتی خرج تولید از درامدش بیشتر شده، وقتی کود و شم و ... گران شده، وقتی بعضی ها خیلی راحت با ذخیره طلا و ارز پولدار می شن، وقتی من زمینمو بفروشم برم طلا بخرم داخل خونه بشینم و سود طلا را بخورم و راحت بخوابم، مگه دیوانه ام که زمینمو نفروشم برم کشاورزی کنم بعد هم ضرر بدهم (943478) (moderator16)
 
م.س
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۲:۱۳
دولت نباید اجازه همچین کاری رو به ساکنان اون مناطق بده. وگرنه اگه برای شما سود فروش زمین از کشت اون بیشتر باشه ، زمینتون رو نمیفروشید؟ (943486) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۴۴:۵۷
بگو هرچی تو دلته سبک شی! (943645) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۵۱:۱۳
کوته فکر بودن به همین میگن. خب وقتی کشاورزی بخواد بصرفه باشه که آدم اینکار رو نمیکنه آقای متفکر!!! (943879) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۰:۵۱
دوست عزیر پس سهم دولت در مدیریت اراضی به نظرت اینجا چیه
ایا دولت با کوچک کردن زمین های زراعی در اول انقلاب با عث این مشکل نشد (944001) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۹:۵۲:۵۱
قربان دهنت، معلوم میشه دلسوزانه در این موارد فکر کرده ای. فرآیند
در حد 70 درصد همین است که گفتی. بچه اش رفته دانشـــــگاه آزاد
هوس داره دکتر یا مهندس بشه، دخترش هم میخاد بشه خانم دکتــــر،
زمینها هم گرون شده، سرازیر رو به تهران. خرید آپارتمان، بقول خودش
ماشین : میگن پرادو خوبه، یا آزرا ؟ دعوا توی مجتمع برای اینکه این غربتی از
قانون چیزی نمی فهمه، شارژش را نمیده و نصف شب میخ میکوبه و
کفشهای صاحب مرده اش را چون بو میده توی راهرو میذاره. تجمع در
راهروهای دادگسنری. در بعض موارد تمام شدن پول با اعتیاد، ارتکاب
جرم و دزدی و جنایت، جذب دسته های سیاسی مشکوک با برنامه های
براندازی، فشار روی مسکن، سیستم حمل و نقل، اتوبوس و مترو و تمام
مصائبی که هر روزه شاهد آن هستید و هیچ رستم و اسکبوسی ازعهده
حل آنها بر نمی آید. (944065) (moderator16)
 
.
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۷:۱۵
منظور اون بنده خدا رو متوجه نشدی (دولت از کشاورزی حمایت نکرد ) (943419) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۱:۳۸:۳۶
شما از خواب بیدارشوید؟
مفت میخورید ومیگید چرا فروختید؟
چند ماه از برداشت محصول چای گذشته؟ می دونید هنوز دولت پول چای رو نداده؟ می دونید قیمت چای 300 تومانه؟
خودت ماهی چند می گیری؟آیا نیاز نیست ماهی 500 تومان درآمد داشته باشد؟
پول کود سم وتجهرات رو از کجا بیاره؟
شما وقتی کرسنه بودید زمینها خودتون رو حاضر نیستید بفروشید
من دیروز کسی رو دیدم می کفتم 2.5 میلیون از بابت چای طلب دارم ولی پول کیف وکفش مدرسه بچه ها رو ندارم ، شما بودین چه کار می کردید؟زمین تون رو نمی فذوختید؟
یک خورده از ناز نعمت بیرون بیایید!!
چطور با وجدانتون کنار می آیید؟ (943853) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۱۶:۵۲
سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعتی و کشاورزی اگر برای کشور سود آور باشد چی اشکال داره مشکل شما سرمایه گذار چون عرب است ناراحتی ولی اگر امریکایی یا غربی بود برای شما مشکل نداشت برای شما با این طرز تفکر متاسفم (943242) (moderator16)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۲۴:۲۲
برادر عزیز ! میدونی عربها چه فعالیتی میخوان تو ایران در بخش صنعت کشاورزی انجام بدن ؟ میخوان گندم و جو بکارن (943322) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۱:۲۷
خب که چی؟! شما که پروفسور پیش بینی آینده هستی بفرما که چه ایرادی داره؟! (943409) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۵:۵۲
نه نمیدانم شما بفرمایید عرب ها چه فعالیتی میخوان تو ایران انجام بدن مگر ایرانیان مقیم امریکا میخوام چه فعالیت بکنه غیر سود دو طرف ایا شما که ساکن امریکا یا از پرچم امریکا استفاده میکنید برای ملت خود و کشور خودت ایران مجانی کار میکنید (943460) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۲۵:۴۶
احیای اشغال ایران مثل دوره اموی این هدف اعراب است (943813) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۸:۲۰:۲۲
به! مگه گندم وجو سود داره ؟!
تومملکت ما که فقط دلالی سودداره !
پشت میز بشین هیچ کاری نکن حقوق بگیر! این خوبه مگه نه؟
ما به عربا میگیم شکم پرست ومفت خور حالا دیدید کی مفت خور وشکم پرسته؟
این رو باید به اونایی گفت هی مگن ما ایرانیم و .... اهها کار!
برید ودیگه خجالن بکشید از این همه تنبلی!! (944608) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۳۴:۵۳
یه جمله هست که به انیشتین نسبت میدن :

دوچیز در دنیا نهایت ندارد ، اول کائنات و دوم حماقت انسان البته در مورد اول زیاد مطمئن نیستم. (943263) (moderator16)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۰:۱۴
احتمالا چاژ نكني اما من حرف و نظر خودم رو به گوش شما برسونم كه كم كم داريد قدمهاتون رو جاي قدمهاي قاجارها ميگذاريد. (943273) (moderator16)
 
ناشناس
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۴۹:۳۳
مسئولان کشور در آغاز صرفاً به تکذیب خبر پرداختند" خوب دقت کنید .. قرار نبوده صداش در بیاد ، قرار بوده کشاورزی ما توسط بیگانگان رونق پیدا کنه به اسم خودمون تموم کنیم و ...
اگه هم در ادامه از کارشون خوشمون اومد و پول خوبی هم بعدم خواستن بدن برای زمینای دیگه مثلاً مثل .... ............ (943284) (moderator16)
 
1360
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۰۹:۵۲:۱۶
این دولت فخیمه عادت داره زحمات دولتهای قبلی و مجلس را اگر خوب باشه به حساب خود و اگر بد باشه به حساب دولتهای قبلی بندازه بعد جنگ اینهمه کشور زحمت کشید که ما از اقتصاد نفتی رهای یابیم که متاسفانه با ندانم کاری وعدم بلد بودن کشور رو به زمان جنگ برگردانند متاسفانه
صنعت خودرو ورشکست
صنعت کشاورزی سنتی
وووو وکاستی های دیگر که همه میدانیم (943287) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۳:۴۳
مساله را اقتصادی نبینید قطر از طرح مشخصی الگو برداری می کند اجاره زمین ها ثبت شرکت قطری در ایران که بر اساس خلا قانونی شرکت به دلیل ثبت در ایران ایرانی شده واجازه مالکیت زمین دارد در مرحله بعد انتقال اعراب فقیر از سراسر جهان به ایران ونهایتا ایجاد کشور عربی در بطن ایران ما این موضوع امنیتی است نه صرفا اقتصادی ضمن اینکه قبول دارم اگر کشاورزی وصنایع تبدیلی وتکمیلی درست برنامه ریزی شود قطعا سطح معشیت مردم بهبود می یابد (943300) (moderator16)
 
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۲:۱۴
کاملاً با ايشان موافقم باید به افکار و انديشه سفير ايران در قطر شک کرد چرا بايد زمينهای وطن را به قطر داد فرداست که تقش در آيد زمينها را 40 ساله به قطر اجاره داده اند که ديگر آن زمان جزءوطنشان شده مانند کاری که شاه خائن در مورد بحرين انجام داد تو رو خدا مسئولين دلسوز جلوی اين خائنين به وطن بايستيد. اينان ضررشان بيشتر از منفعتشان است. قطری ها اگر دلشان به حال کشاورزی اين مرز پر گهر تپيده دست بلند کنند ؛ در برداشت ، بسته بندی و صادرات خير برسانند. (943399) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۶:۰۱:۵۱
عزیزم اگر مسئول دلسوزی ! پیدا کردی، سلام ما را هم بهشون برسون. (943651) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۰۵:۵۳
منبع برای کسب ثروت تو مملکت ما الی ماشاا... فراوان هست.معادن،زمین های کشاورزی،دریای عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان،حمل ونقل(باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران)،نفت و گاز وپتروشیمی،جاذبه های توریستی،صنایع دستی و آثار هنری و... . منتهی چیزی که مملکت ما ندارد مدیران باکفایت و اجازه کار برای مدیریت معدود افراد بالیاقت است. (943302) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۷:۱۸
اینهم از افاضات جدید سایت الف است که سرمایه گذاری خارجی بد است!!!! ایا دشمنی با احمدی نژاد اینقدر مهم است که کاری خوب را بد جلوه دهید؟ فارغ التحصیل های رشته کشاورزی ما بجای کارمندی کردن بروند کشاورزی کنند! شما بیائید خوزستان ببینید صدها هزار هکتار زمین قابل کشت به حال خود رها شده است! جایی که اگر زمین را یک متر بکنید اب از آن بیرون میاید. حالا چون سرمایه گذار عرب است داد و فریاد راه انداخته اید؟ خداوکیلی اگر اتریشی هم بود همینطور فریاد می کشیدید؟ (943333) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۹:۴۹
اتریش میاد وکار می کنه ومیره اما عرب با خوش اعراب را میاره تا کشورمون را مثل فبسطین بکنه (943386) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۴:۵۲
عرب قطری با در آمده سالانه 60000 دلار در ایران کشاورزی میکنند (943492) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۰:۵۵:۳۷
شما متوجه نیستی که کشاورزی علمی و با تکنولوژی روز چه درآمدی دارد؟ اگر ناراحتید چرا نمیپرسید کسانی که قرارداد کرسنت را بستند الان چه میکنند؟ محاکمه شدند؟ یا لاپوشانی شد؟ (944515) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۸:۱۶
کشاورزی که کارخونه فلان بهمان نبود که خودمون نتونیم مسئولین وامها را به کسانی دادند که میدانستند پولها را بالا میکشند و کشاورز را بدون حمایت دست خالی گذاشتند . اینست نتیجه کار مسئولین خائن و فاسد. (943335) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۵:۰۲
من یک شالیزار در بهترین نقطه از نظر زراعی و مرغوبیت ر شمال دارم هنوز هم براساس شیوه های سنتی و بدون بهره گیری از علم و دانش کشت می شود منتهی ابزار جدید شده ، هیچگونه اتوماسیونی هم برای کشاورزی وجود ندارد ما تا مرحله تولید مالک محصولات هستیم بارها وبارها خواستیم سازوکاری تعریف شود تا ما خودمان محصولات را بسته بندی وبفروشیم و تازه از بیکاری پنهان 6ماهه رها میشویم حتی می توانند با فراهم ساختم بورسهای تحصیلی در رشته های کشاورزی جهت روستازادگان زمینه بازگشت آنها را فراهم سازند. (943342) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۱۹:۳۴
بر خلاف نظر دوستان دیگر من معتقدم که دادن زمین های کشاورزی به قطری ها اقدام مثبتی است. در طول این سالها بی تدبیری مسئولین بسیاری از زمین های کشاورزی را نابود کرده یا به مسکونی تبدیل کرده، جنگل ها را از بین برده و منابع طبیعی را به مخاطره انداخته. شاید تدبیر قطری ها بتواند این باقی مانده را حفظ کند. (943375) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۷:۱۰
امیر جان جهان عرب شما که سنگش را به سینه می زنی چرا با تدبیرش سراغ مصر ولیبی و...نمی ره اینها اومدند تا ساکنان اردوگاههای فلسطینی را به ایران بیاورند ما رو هم می فرستند اردوگاه خوب نه از این بعد به جای روز قدس روز کرمان برگزار می کنیم (944101) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۲۰:۴۲:۴۷
برخی ها اعتقاد دارند : عجم را باید گرسنه نگه داشت و عرب را سیر (944397) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۳۸:۲۷
نطفه اسرائیل هم اینگونه کاشته شد.
زمانی برسه که کرمان بشه قرارگاه وهابیت در ایران !
و قطری ها ادعا خواهند کرد طبق قانون اسلام هرکه زمین بایری را آباد کند (943394) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۵:۴۶
چرا بخشی از ظرفیت رشته های کشاورزی و دامپروری دانشگاه را به دارندگان زمین های کشاورزی و روستائیان اختصاص نمیدهند؟ تا کی بچه شهری با شرکت در کلاس کنکور برود در دانشگاه علم و صنعت و رشته کشاورزی بخواند بعد هم کافی نت بزند یا فروشگاه لوازم خانگی؟ (943415) (moderator16)
 
Meek
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۰:۰۰:۵۸
کشاورز دیگه کشاورزی نمیکنه، سکه و دلار میخره و میفروشه و
فست فود میخوره، بنزین آزاد میخره و توی باک هیوندائی اش می
ریزه و خیابانها را بالا و پائین میره. با کشاورز ( سابق) کـــــــــاری
نداشته باشید. شبها هم تا بوق سگ مینشینه پای من و تو و VOA
و امثال این دجالها. (944067) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۵۸:۳۶
بالخره سرمایه گذاری خارجی خوب است یا بد؟

این زمین ها قبلاً کشت نمیشده و متاسفانه مردم ما هم به فکر دلالی و خرید دلار و سکه و خرید و فروش اپارتمان و .....هستند. حالا که یکی آمده و دارد آباد میکند و تولید می کند و اشتغال ایجاد می کند این هیاهو برای چیست؟

بجز اینست که تنور انتخابات از هم اکنون داغ شده است؟ (943422) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۲۲:۵۳
اصلا بحث کشاورزیش مهم نیست انچنان

نزارید این ها بیایند در مملکت ما برای ما خطر داره


ما باید بریم اونجا اونا نباید بیان (943455) (moderator16)
 
رسول
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۳۸:۱۳
امسال تو نمایشگاه علم تا عمل شرکت کرده بودم . طرح جدیدی رو که به صورت ثبت اختراع شده بود رو ارائه کردم. تولید جوجه های گوشتی که قابلیت مقاومت به سرما رو دارند که باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت مرغداری ها میشه. اما دریغ از یک نگاه کوچک به این طرح. حمایت از کشاورز دیگه توی این مملکت معنی نداره. مسئولین محترم به جای بازدید از این طرح ها رفته بودند از طرح های کپی شده چینی بازدید میکردند. اصلا انگار یادشون رفته بود تا چند ماه قبل توی رسانه های خارجی ، مردم ما رو تو صف خرید گوشت مرغ مسخره می کردند. چقدر من توی این نمایشگاه به آقای بوق که مسئول نمایشگاه بود گفتم آقا شما رو به خدا یه نظری هم به این جور طرح ها که کمک میکنند به پایین آمدن قیمت تولیدی محصول بکنید. اما تا اسم طرح های کشاورزی میاد آقایون که خودشون یه روزی داهاتی بودند ، گذشته خودشون و فراموش میکنند و میگن ببین فلانی رفته هلیکوپتر چینی رو مهندسی معکوس کرده . واقعا شرم آوره. واقعا برای خودم که ایرانی هستم متاسفم...... (943471) (moderator16)
 
ahora
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۵:۰۵
lمن در شرکتی بودم.در سال 80 حدود 2500 تن آلبالو به فرانسه صادر کردیم.و فوق العاده سودمند بود.و طی یک بازه ۳ ماهه اشتغال خیلی خوبی هم در منطقه ای که بودیم.ایجادشد.طرف فرانسوی میگفت.میوه های باغات شما در دنیا رقیب نداره. اگه دست ما بود.توی خیابونای ایران هم میوه میکاشتیم.
اما حیف که کسی حمایت نکرد.واقعا حبف. (943477) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۳۲:۵۴
همه چی رو صادر کردند جیبها پر پول تقاضای داخل هم از بی پولی حذف شده!!! (943818) (moderator1)
 
sgh
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۶:۴۹
این سوء مدیریت ما را داره نابود میکنه
کلا در ایران آدمهای خوب نمیفهمند و آدمهایی که خوب میفهمند خوب هم سوء استفاده میکنند البته منظورم همه نیستند
متاسفانه در ایران اکثر مدیران جزء این دودسته هستند البته آدمهای خوب که خوب هم میفهمند هستند و اما خیلی کمتر از ان دو دسته هستند که به همین نسبت قدرت کمتری هم در مدیریت دارند
نمیدونم کی میخواهیم در این مدیریت ها یک انقلابی بکنیم که به نظر من این انقلاب را خود سیستم باید قانون گذاری صحیح و نظارت درست انجام دهد. (943479) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۳:۱۵
بابا به شیوه عصرآهن داریم زندگی میکنیم حالیمون نیست . آبیاری , کاشت داشت و برداشت همه و همه به شییوه سنتی همینه که دائم بایداز بیرون وارد کنیم . چند سال پیش ما چشنخودکفایی تولید گندم گرفتیم . یا اون دروغ بود یا اینکه همش تو این دو دولت آقای احمدی از بین رفت (943489) (moderator16)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۷:۳۶
ما خیلی از خارجی ها در امر کشاورزی پیشرفته تریم چرا ناشکری میکنید . اداره کشاورزی خارجکی ها بذر اصلاح شده مثلا چغندر میده کشاورزها میکارند , چغندر با سرعت رشد میکنه محصولش در میآد .ولی اداره کشاورزی ما بذر اسلاح شده میده کشاورز مثلا تخم چغندر میکاره ولی پدرش در میآد. حالا کدوم محصول اصلاحش وپرورشش سخت تره؟؟؟حیف که مس تخم نداره والا اصلاح شده شو از اداره کشاورزی میخریدیم میکاشتیم حتما طلا درمیومد.کیمیاگرند. (943522) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۲:۲۷
باید این زمنها پس گرفته شود . (943536) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۴:۱۱:۱۶
جناب ابوالحسن-ع که اظهار فضل کردی:((داداش زمانی که دولت پاک به مردم یارانه می دهد برای چه روستایی تولید داشته باشد))
1- یارانه به عنوان یک حق به همه ایرانی ها داده میشود.
2- تو اصلاً مبدونی تولید یعنی چی؟ که روستایی را نوکر خود میدونی؟
3- مگر تولید فقط تولید غذا برای امثال شماست؟کشاورز زاده آینده نداره ؟نمی خواد؟تو به جه حقی کشاورزان تحقیر کردی؟
4 اگر مرد هستی خودت برو روستا ، یارنه ات رو هم بگیر، تولید هم داشته باش؟
5- جنابعالی در شهر از پول نفت میخوری بچه هات بهترین مدرسه می فرستی
بهترین امکانات رفاهی داری دم از تولید میزنی؟
6- دولت شما یارانه کشاورزی حذف کرده میدونی کاشت یک هکتار گندم و ...چقدر هزینه داره؟
7- شما با لواشک فروشی تو شهرخودتون درآمد چند برابر تولید محصول کشاورز بدست میاری قرونی هم مالیات نمی دی اونوقت کشاورز گندم کیلویی 425 تومن می فروشه پولش چند ماه بعد میگیره ؟ اونوقت نرخ گندم تو بازار برای عید رمضان کیلویی 700 برآورد میشه! اونوقت تو میگی کشاورز تولید نداره؟
8- واقعاً براتـــــــــــــــــــــــــــــــــون متأسفم دانشمند (943570) (moderator16)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۸:۵۲:۴۴
داداش مثل دادن یارانه به روستایی نیست. دادن یارانه به شمال شهری ها است. چرا باید پولی که در خدمت تولید کشور باشد بی پولدارها داده شود.
برادر من اگر کشاورز هم بتواند از ثمره دسترنج خود بخورد بهتر است تا چشمش به یارانه دولتی باشد که معلوم نیست کی می دهد.
یارانه توهین به ملت است. باید درامد مردم در حدی باشد که نیازی به یارانه نباشد. آنهم درامد از کار وتولید نه دلالی ورانت خواری (943773) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۱۸:۲۷
اگه راست میگن سرمایه گذار تو بخشای دیگه بیارن . درست مثل توجیهی که قاجار برای مردم میکرد (943615) (moderator16)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۴۲:۱۱
زمینی که من و تو نمی تونیم روش کشاورزی کنیم چه ایرادی داره کرایه داده بشه ؟ اینی که نمی تونیم اینقدر دردناک هست که با چیزهای دیگه قاطی می کنیم ؟ می دونید اینها تو کشور های دیگه مثل هند، ویتنام و ... هم همین کار رو دارند می کنند و براشون هم دست و پا می شکونند!؟ مگه قعطی زمین هست ؟ داداش می تونی کشت و کار کنی بکن نمی تونی حسرت بخور دیگه چرا حسادت می کنی ؟ کشور های حاشیه خلیخ فارس سالهاست تصمیم استراتژیک گرفتن که به جای خرید سرمایه گذاری در تولید کنند که مطمئن تر هست در صورت خشکسالی. ایران از نظر جغرافیایی نزدیک هست پس منطقی تر. یادمون باشه ضعف خودمون رو به حساب فرصت طلبی دیگران نزاریم. ایرانی مقیم دبی. (943642) (moderator16)
 
هموطن
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۵:۴۵:۰۱
امروز اگر تیتر خبرهای دنیا را دنبال بکنید ؛ بیشتر روزنامه ها به افزایش چشمگیر قیمت ذرت و برنج اشاره کردند و نوشتند که بدلیل خشکسالی امسال آمریکا ؛ سال دیگر جهان با مشکل کمبود ذزت و برنج مواجه خواهد شد . این خبر را زمانیکه دنبال میکردم ؛ بی اختیار یاد سرزمین گرانقدرم افتادم که میلیونها هتکتار زمین بایر ولی قابل کشت دارد ؛ میلیونها جوان بی کار ولی پر انرژی دارد ولی شوربختانه مسئولین دلسوز و کاربلد ندارد . این درآمد کوفتی نفت ؛ بیش از یک قرن هست که تمام دولتمردان ما را ؛ اعم از بی ادعا و کم ادعا و پر ادعا ؛ درگیر افزایش تولید و صدور نفت و طبعا به جیب زدن بیشتر پورسانتاژهای فروش کرده و به بخش کشاورزی و علوم کشاورزی آنان را بی اعتناء .
نیجه اخلاقی : تا زمانیکه شیرهای نفت در جریان هستند ؛ دوستان تحصیل کرده و کارشناس طرح های کشاورزی ارئه ندهند چون چشم و گوش مسئولین به پشنهادها بسته است . (943646) (moderator16)
 
خوشبخت
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۲۰:۳۵:۰۵
زیبا بود (945526) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۶:۳۷:۱۱
با توجه به اینکه مخفیانه و بی خبر این کار انجام شده است پس حتما این کار اشکلات بزرگی داشته است والا با توجه به اینکه زمین یک سرمایه ملی است ابتدا باید اطلاع رسانی و سپس مورد بحث کارشناسی قرار می گرفت ظاهرا برای طولانی مدت این واگذاری انجام شده است (943681) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۷:۲۴:۰۳
افرادبالياقت ديگر چه صيغه اي است بايد از خانواده هولاگوي مغول بود ومانند آنها فكر كرد وعمل نمود تا بتواني پست بگيري (943719) (moderator1)
 
سرباز
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۷:۴۰:۳۹
اگر فقط زمينها را اجاره كرده اند مشكلي ندارد. ولي واي به اون روزي زمين ها را بفروشند ملت به هيچ عنوان هر كسي در هر لباسي باشند نمي بخشند (943736) (moderator1)
 
كاظمي
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۸:۲۵:۲۰
اقايان مسول شمارا به خدا به پيغمبر به امامان معصوم به امام خميني به خون شهدا كشور را به باد ندهيد (943755) (moderator1)
 
مراد
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۸:۴۸:۰۵
چند نکته:
.زارت خارجه تکذیب کرده
.زارت کشاورزی تکذیب کرده
وزارت دارایی تکذیب کرده
بعد معلوم می شود که قضیه راست بوده و سفیر ایران در قطر در جریان کامل موضوع بوده است. این یعنی چی؟
یعنی دروغگویی که ام الفساد است!
تا زمانی در این کشوز دروغویی رایج است به راحتی تکذیب می کنند بعد معلوم می شود راست بوده است چطور می شود به این دولتمردان دروغگو اعتماد نمود!!!!!!!!!!!!
اگر آن رایانه ای که به پولدارها می دهند صرف سرکایه گذاری در کشاورزی علمی می کردند دیگر نیاز به اینهمه واردات محصولا غذایی نبودیم. (943769) (moderator1)
 
مهرداد
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۸:۵۱:۰۳
من یک سوال دارم. چرا ارتش و سپاه با بخشی از امکانات خود زراعت نمیکنند؟
میدانید چه بار غظیمی از دوش مملکت برداشته میشود و چقدر کمک حال خواهند بود!
تازه بعد از تبدیل زمینهای بایر به زراعی میتواند آنها را در حین بهره برداری در ازای هزینه و سود واگدار کند
اینهمه سرباز و آنهمه امکاناتو وقت!
چرا قطریها ؟ محصول را به آنها بفروشید ببرند هر جوری که میخواهند بسته بندی کنند و بفروشند. (943770) (moderator1)
 
میلاد
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۹:۱۴:۵۶
یه مسئول یا یه بخش دولتی اسم ببرید که اول به فکر منفعت مردمه بعد به فکر منفعت خودش برای مثال شرکت های خودرو سازیمون که با شرکت هیوندا تویه یه سال شروع به کار کردن شایدم یکم دیر و زود حالا ایران چی تولید میکنه هیوندا چی؟ تازه میگن برای حماهیت از خودرو و سرمایه ملی هستش به نظرم این حمایت نیست خیانته چون که کی وقتی با 13میلیون میتونه کمری بخره بده براید بخره که 10تا مدل ازش ساختن بعدم میگن چرا تصادفاتمون زیاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (943781) (moderator1)
 
سامان
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۱۹:۱۹:۵۵
انگور تاكستان الان بازور كيلويي 300 تومنه بعد مردم ميان كشمش مي كنند بايد آخرش بدن كيلويي 1000 بعد همين كشمش ميره تركيه بعد اونا اينقدر قشنگ بسته بندي مي كنند مي فرستند امارات كيلويي 10000تومن مي توانيد تحقيق كنيد اين يك واقعيت تلخه همين (943783) (moderator1)
 
امیر حسین
۱۳۹۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۰۰:۴۰
من با مسائل سیاسی و اقتصادی قضیه هیچ کاری ندارم چون در تخصصم نیست. فقط خواستم به مسئولین محترم که ظاهرا بجز تکذیب کردن اخبار مسئولیت دیگری ندارند، یادآوری کنم: دروغ گویی در اسلام جزو گناهان کبیره است و تا جایی که اطلاع دارم در تمام ادیان امری مذموم است!

واقعا شرم آور است که خبرنگاران برای اطمینان از صحت خبر مرتبط با مملکت باید به سفارت قطر مراجعه کنند. (943857) (moderator16)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۰:۰۶:۳۹
به قول خودشون به خدا این دولت پاکترین دولت است اخرش میخواند چی به سر این مردم این مملکت بیارند کشاورزان خودمون دارند نابود میشند انوقت یه مشت عرب چون پول دارند باید بیاند راحت زمینهای کشور مارا بگیرند خدا زود تمومش کند ایه چند ماه را (حالا کی گفته سال اخره) (943932) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۱:۲۵:۰۶
با سلام وام بلاعوض کشاورزی که الان میدن خیلی هم گرفتنش راحتره یه خورده باید دنبال کاراش بیفتید من چند نفرو میشناسم که این وامور گرفتن و باهاش زمین کشاورزی خریدند (943985) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۲:۱۵:۲۷
واقعا" مردم ایران قادر به کشاورزی نیستند مگر ما از نظر علمی مطابق آنچه مسئولین می گویند در رده های بالا نیستم پس چرا باید قطریها روی زمینهای ما کشاورزی کنند . شاید سودش به جیب بعضیها برود !!!!!!!!!!!!!! (943996) (moderator16)
 
استاد اقتصاد کشاورزی
Australia
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۴:۰۰:۵۵
مشکل اصلی این است که دولت بسیار محترم و وزارت کشاورزی محترم تر آن هیچ برنامه مشخصی برای توسعه ایران بویژه بخش بسیار مهم کشاورزی ندارند.
از یکسو قول سرمایه گذاری در کشاورزی میدهند ولیکن در عمل کشاورز و فارغ التحصیلان این رشته در مشکلات دست و پا میزنند. یکدفعه میشنوند که در کشور دیگری با شرایط و و خصوصیات متفاوت از سرمایه گذاری قطر و چین و ...در کشاورزی استفاده میشود. اینجا است که دولت بی برنامه نه شرقی و نه غربی فوراً این را الگو قرار میدهد و عمل میکند ولیکن چون توجیه برای ایران و ایرانی ندارد شروع به پنهان کاری و تکذیب و حاشیه سازی میکند.
متاسف هستم که کشاورزی ما را افرادی مانند دکتر خلیلیان بی توجه به وضعیت کشاورز و دست اندرکاران این بخش اداره میکند. (944012) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۶:۴۳:۲۳
لیاقت مان بیشتر ازاین نیست
مردم به بدبختی مطلق افتادهند. با دلار ۲۲۰۰تومانی درآمد سالیانه مردم با حقوق ماهی ۵۰۰تا ۶۰۰هزار تومان
یعنی ۲۴۰۰دلار در سال
مصر و بنگلادش بدون این ثروت ملی درآمشان بیشتر است (944028) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۷:۴۱:۰۶
مگه فقط كشمس است زعفران عسل بسته و بسيارتي محصولات ديگر. مسءؤلين كشور ما ان قدر درگير سياست و تبليغات شده اند كه همه چيز را فراموش كردند كاس اين هم وغم براي ساخته مملكت بود شانتاژ بود ما خيلي چيزها از دست داد هايم منتها در زماني زندكي مي كنيم كه سياه را سفيد مي نمايند و سفيد را سياه باز هم داستان پوستين وارونه (944037) (moderator16)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۸:۱۶:۳۷
اينكه طرف قطريه يا اتريشي، كاري ندارم. مسئولين نظام بايد راه ادعاهاي بعدي را ببندند. نه اينكه به اين بهانه، جلوي سرمايه‌گذاري را بگيرند.
اما بعد. مشكل اساسي در بحث كشاورزي، مافياي واسطه گري است كه كمر كشاورزي را مي‌شكند. بطور مثال پياز را از كشاورز مي‌خرند كيلويي A ريال و به دست من و شما مي‌سانند ده برابر خريد از كشاورز.
آيا عواقب اين نوع واسطه گري را كسي مي‌داند؟ براي نجات از اين مافيا، چاره‌اي نيست بجز اينكه كشاورزان چرخة خريد نهاده‌ها و بازار فروش محصول را تا ميادين اصلي توزيع، بدست گيرند. والا تا كشاورزان بفكر كاشت، داشت و برداشت هستند، مافياي واسطه‌گري اجازة رشد به آنها نخواهد داد. (944043) (moderator16)
 
fered
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۸:۳۳:۲۵
در تجارت صحت وسلامت عمل موجب پیشرفت میشود و اصولآ فعلآ اغلب تجار بنداز و در رو هستند بهمین علت با یکی دو معامله کسب و کار تعطیل میشود لابد ترکیه قطر و اسپانیا محصولات ایرانی را تهیه و پس از تمیزکاری و جداکردن ات و اشغال ان به نحو مطلوبی عرضه میکنند نه بصورت بنداز و در رو همانطور که تجار محترم در بازار کشورهای اسیای میانه عمل کردند و فرصتها را از دست دادند (944048) (moderator16)
 
Japan
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۸:۴۱:۳۷
از کجا اطمینان دارین کار خود اسراییل نباشه و به امنیت ایران صدمه بخوره؟ (944050) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۰۹:۱۱:۰۵
باباشما چرا اینقدر چشم تنگ هستید میلیاردها هکتار زمین کشاورزی در کشور معطل و بیکار مانده است و قسمت اعظمی هم در اختیار سازمانهای مختلف دارند خاک میخورند حالا بد است چندهکتاری را هم قطری ها اجاره کنند و احتمالا اجاره بهای خوبی به صاحب زمین بدهند؟ (944058) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۰:۲۰:۳۱
این کار اینقدر زشت و بد بوده که مسئولین هم مجبور به تکذیب ان میشوند ازقدیم گفته اند چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی (944070) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۰:۳۹:۰۹
به این میگن مدیریت جهانی ! به قول ننه جون شیخ مهدی : همسایه ها یاری کنید که من شوهرداری کنم . حالا همسایه ها یاری کنید که ما کشورداری کنیم . خدا را شکر همه هم دشمن هستند.... (944075) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۱:۳۲:۰۱
قطریه میاد برای استفاده عاشق چشمو ابروی ایرانی نیست میاد چهار پنج سال حداکثر بهره برداریرااز زمین میکنه وبعدش یک ی دو هزار زمین بی خاصیت ازخودش جا میزاره ومیره اونوقت برای احیای مجذذ زمینها کشاورز ایرانی باید در اینو اون اداره سگ دو بزنه کلی هدیه بده؟تا مجددا زمین احیا بشه و کشوری که هر رورز در کوره دهاتش هم دانشگاه ایجاد میشه مهندساش پیش پدرومادر شرمنده یه لقمه نون اونوقت رئیس دولت تو مصاحبش همه خوبی ها را پای خودش و اطرا فیاش بنویسه وبا عوامفریبی دم از ملت بزنه انگاری این کشاورزا و گروههای مختلف فارغ التحصیل وبیکارا خارج از بدنه ملت هستن خدا خیر به این رهبروملت بده که بی تدبیری هارو با متانت وصبوری ناصحانه ومشفقانه ومحترمانه گوشزد میکنند اما کو؟کووووووووووووو؟گوش شنوا؟آه اگرآه منو ناله اگر ناله توست آن چه بجایی نرسد فریاد است. (944096) (moderator16)
 
دوست
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۲:۱۶:۱۸
نمی دونم چرا این خبر را که خوندم یاد فلسطین چهل سال پیش افتادم؟! (944118) (moderator16)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۲:۲۴:۰۰
هدر دادن 20درصد از درآمد ملی(آنهم با روش های قدیمی) الگوی خوبی برای مدیریت جهانی است (944123) (moderator16)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۳:۱۱:۳۶
سلام
تا کی خام فروشی؟
کشاورزی طلای زیر خاک ماست
تولید داخلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی (944157) (moderator16)
 
احمدی
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۴:۳۳:۰۱
مگر چه فرقی دارد که یک عرب ویا یک عجم در کشور ما گندم یا جو تولید نماید
در کشور همساده ما ترکیه بسیاری از شرکت های خارجی در تولیداب این کشور
سهیم هستند واشتغال و کار ایجاد نموده اند . یکی از بزرگترین تولید کنندگان
اتومبیل در آلمان (Opel) متعلق به شرکت امریکائی جنرال موتور است و چند صد
هزار نفر در آنجا مشغول به کار هستند. ما ایرانی ها فقط مشغول نق زدن هستیم
ومسافرت کردن . بروید به سایت فرودگاه امام خمینی می بینید فقط روزانه 15 هواپیما به ترکیه سفر داریم . طبیعت ایران را نابود می کنید و اسم آن را می گذارید
گردشگری ! بیشترین تعداد روزهای تعطیلی را در دنیا داریم و چیزی را که یاد نگرفته
ایم کار کردن است ! (944201) (moderator1)
 
سید محسن 1089
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۸:۰۵:۴۸
سلام
تا کی به جای دقت در نحوه عمکرد افراد قرار است کسی با تبایغات رأی جمع کند ؟( بسیار کلی عرض میکنم و شخص خاصی را نمیگویم مقصودم نوع دیدگاه است ) تا کی قرار است هر کسی خوب حرف زد گفته شود فرد خوبی است و عملکردش زیر ذره بین نباشد ؟ گناه کار ترین افراد روی زمین را بیاورید بنشانید برایتان همچین قشنگ از انسانیت حرف بزنند که گویی درهای بهشت همین الان باز شده و فرو افتاده اند ! بی تدبیری تا کی ؟
سید محسن 1089 (944307) (moderator1)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۲۰:۲۲:۲۰
در طول تاریخ هیچگاه از اعراب سودی به ما نرسیده است ودر اسناد زیرخاکی به دست امده در شام اعراب ایرانیان را موالی وبندگان خود دانسته اند یقینا همان افکار شوم هم اینک بر انان حاکم است . (944389) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۲۳:۲۱:۴۳
این یعنی فروختن خاک
به هر بهانه و با هر اسمی که می خواهد باشد
ننگ بر این ذلت (944455) (moderator1)
 
هم درد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۹:۰۳:۱۰
بابا اينها دارند آب شيرين زمينها مون رو مي برند كه در دنيا بطري 2 دلاره
آيا مردم اين بي تدبيري و بي كفايتي رو كجا ببريم مرديم از دست اين جماعت كار ما اعتبار ما چند سال توليد مي كنند يك برند مي سازند بعد مجبوريم محصولاتمون رو نصف قيمت بديم دست اين جماعت مي رند تو كشورشون پول چاپ مي كنند
خدا از دست اين بي خردي هاي و كج فهمي هاي مديران و وزرا و كارشناس نما ها به كجا بايد پناه برد (944645) (moderator1)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۹:۱۲:۴۱
فقط کشاورزی نیست
در اخبار الف و یا روزنامه ها دقت بفرمایین میبینین که داد همه ایرانیها درآمده
مثلا در این مورد ما کشاورز نداریم . پول و حمایت برای تولید داخلی نداریم
مگر احمدی نژاد نگفت که خودمون میکاریم و خودمون میخوریم !!!!!!!
پس چی شد ؟؟؟
اینجا رو میدن به اون کشور . اونجا رو میدم به اون دیگری کشور اونجای بعدی به ......
مردم هم مدام توی صف مرغ و تخم مرغ و سبزی و شیر و لبنیات سرگرم باشند

اگر کسی هم بپرسه که آقا جان این همه پول نفت و گاز و میعانات و ..... چقد شده و کجا رفته . کارش با ... و زندان و ... چون حق نداریم بدونیم !!! (944653) (moderator1)
 
.
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۰:۵۹:۲۲
یکی از دلایل کم بودن سرمایه گذاری در جنوب استان کرمان - جیرفت و کهنوج - که اتفاقا آب زیاد و خاک حاصلخیزی دارند، امنیت پایین منطقه است. وقتی سرمایه ی ایرانی از ورود جدی به این مناطق به دلایل مختلف سر باز می زند، توقع دارید چه کنیم؟ (944789) (moderator1)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۳:۵۴:۰۰
روح فردوسی توسی شاد باد... (945011) (moderator1)
 
borji
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۱۸:۰۱:۱۳
بذار بكارن... ما كه داريم چوب بي تدبيري مسوءلامون رو ميخوريم بذار اونا حداقل چيزي عايدشون بشه و شايد پلي باشه برا مكانيزه كردن كشاورزي ما توسط قطري ها.. از طرف يه "كارشناس ارشد كشاورزي" (945332) (moderator1)
 
شهرام//////////////////////////
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۲۲:۴۵:۳۶
مسئولان ما نه که کاری بلد نیستن فقط سرگرم اینند که فلانی از ماست از باند اوناست یا نه.. بابا در بیاید از این اتاق 2 متری ,دیدتونو وسیع کنید تا ببینید وقت این ملت چطور از دست میره .
خدا وکیلی به رسانه ها روزنامه ها نگاه کنید ببینید چقدر از دوستی میگن همش دارن میجنگند نکنه اون , این, فلانی ,بیاد .قدرت رو از ما بگیره. (945669) (moderator1)
 
قطری ها و کشاورزی در زمین های ایران