نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 210063
درآمد ماهیانه ۸.۵ میلیونی دفاتر اسناد رسمی
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۱
وزیر دادگستری گفت: به طور میانگین درآمد هر دفترخانه ۸ و نیم میلیون تومان در ماه می باشد که این میزان باید افزایش یابد.

به گزارش مهر، مصطفی پور محمدی در همایش روز ثبت اسناد با اشاره به گردش مالی دفتر خانه های اسناد رسمی گفت: براساس گزارش سازمان ثبت اسناد رسمی طی سه ماه گذشته گردش مالی حق الثبت ۱۴۸ میلیارد تومان و حق التحریر ۱۸۴ میلیارد تومان بوده است.

اگر این میزان گردش مالی را بر ۷ هزار و بیست دفترخانه تقسیم کنیم به طور متوسط درآمد ماهیانه هر دفترخانه ۸ و نیم میلیون تومان می باشد که به نظر بنده این میزان کم می باشد. وی ادامه داد: با توجه به این حجم بالای گردش مالی قرار مالیاتی در این حوزه رخ می دهد. اگر در جامعه عدالت و قانون اجرا شود همه از آن سود خواهیم برد.

وی به دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: هم رئیس جمهور و هم دولت مقید به قانون هستند و کسی به دنبال فرار و دور زدن قانون نیست. دور زدن قانون مشکلات زیادی را به ما تحمیل کرد. وزیر دادگستری ادامه داد: ما سر موقع لایحه بودجه را به مجلس دادیم این در حالی است که دولت قبلی در این زمینه ۵ ماه تاخیر داشت.

دولت یازدهم طبق قانون برنامه ریزی و ایفای تعهدات سخت پایبند است مصطفی پور محمدی در ادامه در به منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: منشور حقوق شهروندی برگرفته از قانون اساس است و اگر قانون را بررسی کنیم شاید به حدود ۱۰ درصدی کثیری مقررات برسیم. باید قوانین در این زمینه منظم و دسته بندی شود و به اجرای آن متعهد شویم. این دولت به نظم، قانون رعایت حقوق مردم و مبارزه با فساد بسیار جدی پایبند است و راهکار رسیدن به اجرای نظم و مبارزه با فساد راه اندازی دولت الکترونیک می باشد.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: در کشور ما نهادهای مدنی مانند کانون سردفترداران، کانون وکلا و کانون کارشناسان رسمی دادگستری به شکل مناسبی رشد پیدا کرده اند. وی تاکید کرد: ما ثبت و ضبط اقدامات مالی، املاک و مالکیت ها را بدون ملاحظه در کشور با جدیت پیگیری می کنیم و اسناد غیر رسمی دغدغه ما هم هست. بر اساس آمار طی سه ماه گذشته ۴ میلیون سند در کشور ثبت الکترونیک شد که این گام خوبی در این جهت می باشد.
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۰:۲۵:۳۴
و چرا این میزان کم است؟ (1870292) (alef-10)
 
یک دفتریار
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۱:۲۶:۰۴
می گویید چرا؟
ا- از مبلغ فوق 15 % سهم دفتریار است
2- 10 % سهم کانون سر دفتران و دفتریاران است
3- به طور متوسط 30% اجاره بها و هزینه های متفرقه (اینترنت، تلفن، برق، شارژ و ...)
4- 15 % سهم کارمندان و بیمه
5- 30 % الباقی پس از کسر مالیات سهم سردفتر است (1870415) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۲:۳۲:۴۷
10درصد سهم کانون
15درصد سهم دفتردار
15درصد سهم کارمندان البته غیر از حقوق آنها
حدود 8درصدسهم بیمه کارمندان
حدود 30درصد سهم اجاره آب وبرق اینترنت و...
حدود30درصد حقوق کارمندان
چون اگر یک دفتر چهارکارمند داشته باشد وبه هریک حداقل حقوق قانون کار را بدهد میشودحدود 2500000تومان
خودتان میزان درآمد سردفتر را حساب کنید (1870629) (alef-10)
 
بی نام
۱۳۹۲-۱۰-۰۸ ۰۲:۲۴:۳۵
%10+%15+%15+%8+%30+%30=105%
اینجوری حساب کتاب کردی که میگی 8.5 میلون کمه؟؟؟؟؟
8.5 میلیون که ماهیانه براتون کمه وگلوتون رو هم خیس نمیکنه دریافتی 17 ماهه ی یک کارگر بدبخته...
جوری میگین 8.5 میلون کمه که انگار همه مردم حقوقای میلیونی دریافت میکنن و فقط شماها از قافله جاموندین
80% مردم نمیدونن که بالای میلیون هم واقعا پول هست یا نه فقط رویاست... (1871017) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۲۵:۴۶
آقا دستی میخوای بهت قرض بدم هر وقت داشتی بده (1870778) (alef-10)
 
adel
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۰:۵۶:۰۴
یه دوستی دارم که تو یه دفتر اسناد تو کرج کار می کنه. درآمد سردفترشون بیشتر از 50 میلیون تومنه. اون 8.5 که جناب وزیر میگه حداقل چیزیه که این دفاتر کسب می کنن. تو این مملکت فقط به فکر کارگر جماعت نیستن. آخ ببخشید اشتباه کردم به فکر کارگران هم هستن همین دیروز حق مسکنشون رو ده هزار تومن زیاد کردن. درآمد این دفاتر اسناد رو هم ماهی ده میلیون تومن زیاد کنن دیگه عدالت برقراره. (1870350) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۱:۲۸:۰۶
دفترخونه های کرج حداقل باید هشت برابر کردهمین الان که هیچ معامله ای نمیشه!!اینقدرسرشون شولوغه که برای یه وکالت نامه سه تامحله باید بری (1870420) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۱:۰۰:۲۹
والا ما مهندسیم . دستمزد نظارت ما سالی 20 میلیون هم نمیشه . کاش جای معماری میرفتیم حقوق میخوندیم !! (1870361) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۱:۱۹:۴۵
دیروز برای تعویض گواهینامه امکه منقضی شده بود و باید مارت الکترونیکی صادر میشد 50 هزار تومن هزینه های مختلف کردم واقعاً این دولت الکترونیک فشارش روی مردم باید باشه؟ (1870402) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۱:۴۸:۳۳
دفاتر اسناد رسمي بعضي ها شان به مردم اجحاف ميكنند (1870485) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۲:۲۱:۱۹
لابد حقوق جناب وزیر از 8.5 بیشتره که می گه این مقدار درامد کمه. (1870590) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۲:۴۷:۰۳
کاش جناب وزیر در مورد درامد کارمندان وزارت دادگستری (غیر از قضات)و بازنشستگان کشوری هم اینقدر دست ودلباز بودند (1870659) (alef-10)
 
کارمند دادگستری
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۲۸:۳۹
راست میگه ای کاش جناب وزیر فکری هم به حال کارمندان دستگاه مطبوع میکرد (1870789) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۰۴:۱۳
من یه رفیق دارم 2سال دفتر زده تهرانسر میلیاردر شده (1870709) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۰۹:۳۵
درسته ولی این مربوط به دفاتر ضعیف می شه.دفاتر متوسط بالای 30 میلیون تومان درآمد دارند.دفاتر قوی تر بالای 50 میلیون تومان درآمد دارند.
اگر دفاتر سند قطعی تنظیم کنند که فرضاً با حق التحریر و حق الثبت 70 هزار تومان باشه به بهانه ی اینکه این مبلغ جوابگوی هزینه های دفترخانه نبست حداقل 100 هزار تومان از خریدار می گیرند و 100هزار تومان هم از فروشنده.یعنی 130 هزار تومان بیشتر از حق واقعی و دولتی (1870725) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۱۲:۰۳
من یه رفیق دارم 2سال دفتر زده تهرانسر میلیاردر شده (1870733) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۰-۰۷ ۲۳:۲۳:۱۱
بیخودنیست که طرف به نون شبش مونده بود بعداززدن دفترظرف دوسال هم ویلا خرید هم خونه وهم زانتیا!؟ وقتی نیروانتظامی میگه سند نیروی انتظامی مربوط به خودرو کافیه ولی دفتراسنادرسمی میگه نه، بایدم اینطورباشه. سند نیروانتظامی 30 تومن هزینشه ولی دفترخانه 250 تومن.اینهادردقوانین دست وپاگیره وتااین قوانین اصلاح نشه مملکت همینطور خواهد ماند (1870771) (alef-10)