نظر منتشر شده
۱۷۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 296663
شرافت در قاموس «کارگزاران سازندگی» به چه معناست؟!
مرتضی رضائیان؛ 31 شهریور 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
آقای حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، اخیرا به خبرگزاری ایلنا گفته است: «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی باشرف نیست»! در این باره گفتنی‌ها فراوان است، از جمله:

۱ . اگر همچون شهید مدرس،‌ «سیاست را عین دیانت» بدانیم، لاجرم رعایت انصاف و عدالت در قضاوت‌ نسبت به موافقان و مخالفان سیاسی‌ نیز بخشی‌جدایی‌ناپذیر از آن به شمار می‌آيد. اما متاسفانه برخی مدعیان سیاست‌ورزی، پای‌بندی به این آموزه‌ها را مانعی در راه رسیدن به منافع جناحی می‌دانند و ازاین رو باکی ندارند تا در گفتار وکردار خویش، پا از جاده انصاف و ادب بیرون نهند. تردیدی نیست که حب و بغض‌های جناحی،‌ مانع مشاهده صحیح و در نتیجه قضاوت واقع‌بینانه می‌شود و لاجرم آدمی را به ورطه افراط و تفریط می‌کشاند.

۲ . این‌گونه مواضع، از آقای مرعشی و جریان موردپسند ایشان، بی‌سابقه نیست. و از آن جمله است برخی قضاوت‌ها درباره دولت سابق با چاشنی تعابیری چون «مرض هاری» و نظایر آن. این‌گونه موضع‌گیری‌ها از زوایای گوناگون قابل تحلیل است؛ اما می‌توان ریشه برخی از ‌آن‌ها را در این سخن محمدباقر نوبخت -دبیر کل حزب اعتدال و توسعه- جستجو کرد که در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم»!

۳ . چشم‌بستن بر رویکردهای گاه فاجعه‌آمیز دولت‌ها و جناح‌های همسو با خود و در عین حال، بی‌شرف خواندن بخشی از جامعه به جرم متاثرنشدن از «تکرار احتمالی» دولت سابق، دور از انصاف و جوانمردی و دور از ادب است، همان‌گونه که نادیده‌گرفتن خطاهای فراوان دولت پیشین و محصورماندن در حصارهای تنگ «شخص‌زدگی» نیز مغایر با آموزه‌های دینی و عقلانی است. قصور و تقصیرهای «فاحش» رئیس‌جمهور سابق قابل «انکار» نیست؛ اما تقدم منافع جناحی و نادیده‌گرفتن خدمات دولت وقت نیز، دور از انصاف و تقوا است. تامل در رویکرد «برخی» مخالفان دولت پیشین نشان می‌دهد که نمی‌توانند از دایره تنگ حبّ و بغض‌های جناحی نسبت به رئیس‌جمهور و دولت سابق خارج شوند و از همین روست که این‌گونه قضاوت‌هایشان، برای صاحبان اندیشه چندان معتنابه نیست. «فاقد شرافت» خواندن کسانی که از تکرار دولت سابق به خود نلرزند، در زمره جدیدترین این نوع قضاوت‌های فاقد ارزش به شمار می‌آید. انتقاد سازنده از دولت سابق در عین پرهیز از دوقطبی‌سازی جامعه، بدیهی‌ترین «وظیفه» همه آگاهان و صاحبان اندیشه در راستای دفاع از انقلاب است و این مهم، با بی‌شرف خواندن بخشی از جامعه محقق نمی‌شود. راستی مگر «ادب مرد به از دولت او» نبود؟! کسی که به راحتی بخشی از جامعه را به دلایل مبهم، فاقدشرف می‌نامد، مستحق دریافت چه نمره‌ای از درس ادب خواهد بود؟!

۴ . دولت، منحصر به شخص رئیس‌جمهور نیست؛ بنابراین، انتقادها از رئیس‌جمهور سابق و برخی نزدیکان مساله‌دار وی، نباید موجب نادیده‌گرفتن خدمات نیروهای متعهد و لایقی شود که برای خدمت به نظام و ملت سر از پا نمی‌شناختند.

رویکرد دولت سابق در چهارساله نخست چنان بود که رهبر فرزانه انقلاب بر «حمایت خاص» خود از آن تاکید کردند و البته در چهارسال دوم، به تدریج از صبغه ارزشی و انقلابی خویش فاصله گرفت و درگیر حواشی شد و به همان میزان، حمایت رهبری و پایگاه اجتماعی خود را از دست داد. بنابراین جای شگفتی است که برخی بر اساس نگاه‌های سیاست‌زده، حتی چهارساله نخست دولت سابق را نیز به‌هیچ وجه برنمی‌تابند!

به عبارتی، تامل در حمایت‌های رهبری از «نقاط قوّت» دولت سابق درکنار هشدارهای معظم‌له به «نقاط ضعف» آن، نشان می‌دهد که برخی مخالفان، باید در ارزیابی‌های خود در این باره تجدیدنظر کنند. رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار دولت دهم، تصریح کرده بودند که «بعضی حتی کارهای ملموس دولت را نیز انکار می کنند» و می‌توان کسانی از جنس آقای مرعشی را مصداق بارز این «بعضی» دانست.

البته تاکید بر نقاط قوّت دولت پیشین، به معنای نادیده‌گرفتن "تصمیم‌های لجوجانه و دور از شأن" بخصوص در سال‌های پایانی مسئولیت نیست؛ بلکه منظور، رعایت انصاف در قضاوت‌هایمان نسبت به اشخاص و دولت‌هاست تا به واسطه لجاجت‌های سیاسی و شخصی در ورطه سیاه‌نمایی‌های آزاردهنده نیفتیم. تردیدی نیست که حوادثی همچون "خانه‌نشینی ۱۱روزه"، "یکشنبه کذایی مجلس"، "دلدادگی آن‌چنانی به برخی نزدیکان" به بهای طرد نیروهای خدوم و کارآمد علیرغم توصیه صریح رهبری، و اقداماتی از این دست، در زمره نقاط ضعف دولت پیشین است و هرگونه تلاش برای انکار و توجیه‌ آن‌ها مصداق «آب در هاون کوبیدن» است.

۵ . آقای مرعشی در حالی بدون هیچ‌ قید و تخصیصی، مدافعان دولت سابق را دور از شرافت می‌نامد که کارنامه دولت‌های مورد علاقه وی نیز سرشار از نقاط ضعف فراوان و گاه به مراتب فاحش‌تر بوده؛ اما چنین تعابیری درباره آن‌ها و حامیانشان به کار نبرده است.

کاش جناب مرعشی قبل از شاخص‌گذاری برای «شرافت» مردم، فارغ از تعلقات جناحی در این واقعیت‌ها تامل می‌کردند که بیش‌ترین گلایه‌های رهبری درباره تشدید شکاف طبقاتی، افزایش فشارها برمحرومان، رواج روحیه اشرافیگری و تجمل‌پرستی در بین مدیران، کم‌رنگ شدن ارزش‌های انقلاب، و نظایر آن مربوط به چه دوران و در زمان مسئولیت چه دولت‌هایی بوده است! ‌ راستی! کدام حزب سیاسی براین باور بود که برای رسیدن به توسعه، باید عده‌ای زیر چرخ‌های توسعه له شوند؟! «استات اویل»، «کرسنت»،‌ «پتروپارس» و سوءاستفاده‌های کلان در خصوصی‌سازی‌ها و ... در کدام دولت‌ها رخ داده بود؟! پدیده آقازادگی در کدام دوران، شدت یافته بود؟! فراموش نمی‌کنیم رویکرد دولت سازندگی، بعضا چنان با خواست‌ مردم نامتجانس بود که در سال ۷۲، رئیس‌جمهور وقت علیرغم برخورداری از شهرت، امکانات و حمایت قاطبه گروه‌های سیاسی، میلیون‌ها رای خود را در برابر انتقادهای مستند احمد توکلی از دست داد.

راستی آقای مرعشی! «شرف» و «شرافت» در قاموس شما و حزب کارگزاران یعنی چه؟! بین شرافت ادعایی و پرونده‌هایی چون استات اویل، کرسنت، پتروپارس، افشای اطلاعات هسته‌ای، ادعای تقلب و به آشوب‌کشیدن کشور در سال ۸۸، گرادادن به دشمنان برای تشدید تحریم‌ها و نظایر این‌ها، چه رابطه‌ای وجود دارد؟!
 
کلمات کلیدی : حسین مرعشی
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۳۷:۲۵
باید به آقای مرعشی بگیم که آقای روحانی قبلا برای کسانی که می ترسیدند و از ترس به خود می لرزیدند، راهکار ارائه داده بودند: به جهنم! بروید جایی که نلرزید!‬ (3204671) (alef-2)
 
سارا
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۴:۵۰
اتفاقا ادبیات تند رئیس جمهور در برابر منتقدان، باعث شده بعضی ها اینقدر راحت بخشی از جامعه را بی‌شرف بخوانند! (3204974) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۴۸:۱۲
راست گفته از شدت فقر و بیکاری مردم و تورم گرانی خانه و وسایل منزل در دوران احمدی نژاد باید لرزه بگیرند (3205164) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۵:۱۳:۱۳
طرفداری از آقای احمدی نژاد با وجود کارنامه ی خسارت بار مادی ومعنوی 8ساله, یا ریشه در فقر علمی, فرهنگی و اخلاقی دارد, یا ریشه در تامین منافع اقتصادی عده ای به شکل غیر قانونی...! (3205747) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۲۷:۴۹
من مانده ام بالاخره این دموکراسی چیزه خوبیست یانه. اگر ما را اهدافمان حالا هرچه می خواهد باشد برساند خوب است اما در غیر این صورت خیلی بداست. مگر دولت هاشمی و خاتمی را مردم انتخاب نکرده بودند. احمدی نژاد خوب یا بد هنوز هم در میان عده ای محبوبیت دارد و بایستی دنبال چرایی این امر باشیم نه اینکه به شعور مردم توهین کنیم چون همین مردم به خاتمی 20 میلیون رأی داده بودند. ظاهرا به نظر برخی دموکراسی خوب و بد داریم. (3206747) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۱۹:۵۶
مسلم است بخش دوم یعنی استفاده ازرانت بی حساب وکتاب دردوران هشت ساله پاک دستی بسیارموثرتراست. (3206996) (alef-17)
 
اکسیر
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۳:۳۸:۵۰
اگر بجای این جمله ایشان میگفت:
" با شنیدن برگشتن دولتهای نهم و دهم باید هر آدم وطندوست و علاقمند به انقلاب بر خود بلرزد"
این جمله را بشدت قبول دارم. (3206692) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۰:۴۰
شماها منتقد نیستید اوپوزسیون ضد ملی هستید (3205290) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۹:۱۵:۲۱
شما جوش نزن ما چی هستیم ...ما مردم هستیم میدونم پذیرشش برات سخته (3207119) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۰۸:۵۲
افراط گرایی و افراط گویی محکوم است نزد مردم از هر طرفی که میخواهد باشد. (3204998) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۱۸:۱۴
ما کم سواد و جهنمی و اینا که شده بودیم، حالا هم که زحمت بی شرف کردنمون رو کشیدید، ولی بدانید معنای لغوی کلمه شرف رو در انتخابات نشانتان خواهیم داد (3205042) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۴۱:۰۶
منم اگر مشکل شغل و اقتصادی و مسکن و معیشیت نداشتم مثل این اقا فقط حرف میزدم و هر روز مصاحبه.....انجام می دادم.
این اقا هنوز مدرک تحصیلیش روشن نیست یعنی منظورم میزان سوادش (3205141) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۰:۵۹
مدرک ملاک دانش نیست ای برادر
این همه مدرک گرایی در جامعه دامن زده شده اما اون از سزانه مطالعه اونم از شمارگان کناب! (3205200) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۷:۲۷:۴۶
جدی تا دیروز برای قضیه بورسیه ها مهم بود ولی الان مهم نیست؟
مدرک جیلی مهم بود الان نیست؟ البته تحصیل در دانشگاه خانوادگی نیازی به کلاس نداره (3206028) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۱:۲۳
افراد با دانش دم از مدرک نمیزنن دوست عزیز (3205204) (alef-17)
 
جویا
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۷:۴۴
افراد بادانش یا آقازاده های سیاسی . (3205314) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۵:۴۱
چرا مدرک مهمه اینکه طرف کجا خوانده و چقدر خوانده و مطالعه داشته مهمه (3205485) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۰۸:۲۴
در مورد مدرک سعید جلیلی چقدر الکی گیر می دادن
آره بابا؛ مدرک مهم نیست (3205603) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۲:۱۴
میزان سواد احمدی نژاد و یارانش مشخص شد؟؟ اقای نخبه!! (3205295) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۷:۰۹:۳۸
کی این وسط از احمدی نژاد حرف زد....الکی همه چی رو ربط بدید به اون (3205994) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۱۴:۲۵
بهتر بود می گفتند اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی منصف و عاقل نیست.
سوال اساسی این است
آیا مردم دوست دارند دولت‌های نهم و دهم تکرار شود؟
آیا مردم دوست دارند ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یابد؟
آیا مردم دوست دارند تحریمهای اقتصادی، کمر اقتصاد کشور را خرد کند؟
آیا مردم دوست دارند فضای کشور همیشه پرتنش و جنجالی باشد؟
آیا مردم دوست دارند کشورشان منزوی شود؟
آیا مردم دوست دارند تورم و بیکاری و رکود تشدید شود؟
آیا مردم دوست دارند فردی رئیس جمهورشان باشد که به شعورشان توهین کند؟
آیا مرد دوست دارند فردی رئیس جمهور شود که با رفتارش، گفتارش و تصمیماتش سوهان روح و روان مردم شود و مردم را عصبی ، پرخاشگر و افسرده کند؟
آیا مردم دوست دارند، نفتکشور دوبارهدست امثال بابک زنجانی ها بیافتد؟
آیا مردم دوست دارند فردی رئیس جمهور شود که 700 میلیارد دلار پول را در عرض 8 سال دود هوا کند؟
آیا مردم دوست دارند فردی رئیس جمهور شود که کارش دشمن سازی و تنش سازی است و همه ی دنیا را دشمن ایران و ایرانی می کند؟
سخنان مرعشی کاملا درست است ،اما بسیار صریح و تند بیان کرد. (3205411) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۳۳:۳۲
من دوست دارم هرکی هم از بیشرفیم گفته با خودش بوده (3206132) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۱۳:۳۲
اصلا قبول ، بید حتما به مردم فحش بدی؟ (3206438) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۱۹:۰۱
کمی صبر کنید دولتهای آینده قطعا دست به دست خواهند شد چون دولتها خودشان اینقدر سطح توقع را بالا می برند که از عهده حل همه مشکلات برنخواهند آمد. شک نداشته باشید نتایجی مثل سال ۸۴ در سال ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۴ تکرار خواهد شد. (3206578) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۳۲:۱۸
فقط می تونم بگم برات متأسفم. احمدی نژاد اصلا شمر ذی الجوشن آیا این دلیل میشه شخصی مخالفین خود را بی شرف بنامد. این قدر شعر نگو دوست من بی ادبی از سوی هر شخصی باشد محکوم است. . . (3206754) (alef-17)
 
مبارز
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۶:۲۶:۳۵
خواهشاً مستند حرف بزنید ...مگه در زمان همین کارگزاران قیمت ارزاق عمومی در مدت یکسال سه برابر نشد؟ من دقیقاً یادمه گوشت کیلویی 250 تومان بود که آقای ها...در تریبون نماز جمعه گفت در ترکیه آب معدنی از بنزین مملکت ما گرونتره و این استارتی شد برای اینکه قیمت ارزاق عمومی بالا بره و گوشت در کمتر از یکسال به 800 تومان رسید.... نکنه اون روزها یادتون رفته ؟ تازه اون زمون انتخاب احمدی نژاد یک نه بزرگ به هاشمی بود ولی متاسفانه اصلاً به روی خودشون نیاوردن که الان دارن بلبل زبونی میکنند .....ما باور داریم به اینکه آزموده را دوباره آزمودن خطاست پس هر کی هم منتقد باشه لااقل شما خاموش باشد که کارنامتون خیلی بدتر از اونهاییه که الان داری بهشون انگ میزنی و طرفدارانشون رو بی شرف خطاب میکنی.... تازه اش هم ما ایرانی ها از بی ادبی متنفریم حالا هر کی میخواد باشه یادمون نرفته که امام راحل همواره کارتر امریکایی و دشمن رو آقای کارتر خطاب میکرد و این نه عزت برای کارتر بلکه حفظ شان و منزلت نظام ایران بود (3208131) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۳۵:۲۶
اتفاقا اگر شما اصلاح طلبان در بین مردم جایگاهی داشنه باشید همین تهران است بقیه شما را خوب شناختند تقصیر از تهرانی های خوب هم نیست از بس گه در مورد شهر تهران در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی کوتاهی شده مردم گاهی در تطبیق اشتباه میکنند اما انجا که مواضع شفاف شود همین تهرانی ها هم حماسه میافرینند. ندیدید ۹دی مردم با گرایشهای مختلف فکری و سیاس چطور به صحنه امدند و بساط رفقای شما را جمع کردند؟ (3205931) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۹:۴۷:۲۳
بیشترین جایگاه اصلاح طلبان در میان قشر فرهیخته و همچنین قومیت هاست که در استان های مرزی زندگی می کنند (3209095) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۰:۴۰:۴۸
کلا ادبیات این خانواده این طوریست مثل خواهرش (3207287) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۳۹:۵۳
داریوش سجادی تو صفحه ی اینترنتش نوشته:

حسین مرعشی و شرافت!؟


ظاهرا حسین مرعشی از حیث ادبیات و گفتمان، برخوردار ار خاستگاهی مشترک با جمیع مرعشی ها از جمله عفت مرعشی است!
مشارالیه اخیرا ابراز لحیه فرموده اند که:
اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی «باشرف» نیست!
به بیانی دیگر ایشان بر این نکته ابرام ورزیده اند که:
آنانکه بدنبال تکرار دولت های نهم و دهم اند بی شرف اند و ایضاً آنانی که مانند ایشان (مرعشی) در تلاش برای ممانعت از بازتولید دولت نهم و دهم اند فی الواقع برای شرف شان و صیانت از شرف شان اهتمام می ورزند.
ملالی نیست!
به هر حال دفاع از دولت نهم و دهم و اعاده حیثیت از ملتی که دو بار به احمدی نژاد رای دادند و اکنون از جانب مرعشی بی شرف توصیف می شوند باشد به عهده همان ملتی که دو بار به ایشان رای دادند.

اما جنس کینه و غیظ «مرعشیان» نیز خالی از ملاحت توام با بلاهت نیست و یادآور سفاهت دریا سالار «لُرد ولینگتون» در عتابش به «ناپلئون بناپارت» است که در میانه جنگ های انگلستان با فرانسه خطاب به بناپارت اظهار داشت:

«انگلیسی ها برای شرف می جنگند و فرانسوی ها برای پول!»
لـُـغـُزی که با پاسخ حاذقانه بناپارت، دریا سالار به جفنگ افتاده را به کفایت ادب کرد مبنی بر آنکه:
طبیعی است هر کس برای آن چیزی می جنگد که ندارد! (3204680) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۰۸:۳۴
جالبه این اقای سجادی تا حالا روزنامه نویس اونور آب محسوب میشد و حرف هاش غیر قابل استناد !!!

مثل اینکه مدتی است هوس کرده برگرده داره پشت سرش رو پاک میکنه حرف هایی میزنه شما ها خوشتون بیاد !!! (3205604) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۴۴:۲۲
دراینکه حرفهای مرعشی بسیار بی ادبانه ودورازانصاف است شکی ندارم.این اظهرمن الشمس است.ونیازس به دلیل وبرهان وشاهد وتاییدکننده ندارد.ولی نمیدانم این آقای سجادی کجای این معادله است؟اولا او تا چندی پیش زنجیره ای ؟؟؟وآنورآبی و اپوزوسیون وخیلی چیزهای بدبدبود.حالا چه شده که ایشان مرجع تایید یاتکذیب شده اند؟این یعنی اینکه الف هم مثل بعضی اصولیون هدفش وسیله را توجیه میکند.بعبارتی دیگر تقلب ازدست کیهان میکنند.ازطرفی خوداین آقای منتقد اصلاح طلب؟؟؟به همه خاندان مرعشی توهین کرده درحالیکه فعلا یکی از این خاندان خبطی کرده .آیا ما هم میتوانیم خدای ناکرده بگوییم همه سجادی ها آدم فروش ویا خود فروش هستند.قطعا نه .آقای الف لطفا کیهان نباش. (3206402) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۵:۳۰
تیتر بی نظیری داره (3204691) (alef-2)
 
شوقی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۳۳:۴۳
از عکس این آقا که معلوم نیست از کجا آمده معلوم میشه که ریا کاری اصل اساسی کار ش شده .و نان را به نرخ روز خوردن هم این روز ها برای عقب نیفتادن از قافله چپاول . اگر موسوی را برنده انتخابات کرده بودند همین قماش آدم ها حالا در رسای او چه چکامه ها که نمی ساختند. (3205114) (alef-17)
 
صالح
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۳۲:۳۰
ظلمی که دولت های هاشمی و خاتمی کردند، هیچگاه قابل قیاس نخواهد بود. (3205922) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۳:۲۳
اگر کسی از مفاسدمهدی هاشمی وتوهین فائزه هاشمی به رهبری و فرستادن نامه بی ادبانه بی سلام و وسلام و تهدید آمیز هاشمی به رهبر عزیزمون و مفاسد دولت اصلاحات تنش نلرزد نه شرف دارد و نه انسانیت می داند.الفففففففففففففففففف جان اگه بی طرفی منتشر کن و تیتر خبرم زود پنهان نکن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! منتشر کن اگه بی طرفی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3205945) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۷:۰۳
سال 84 وقتی مرعشی اومد تو تلویزیون که از هاشمی دفاع کنه، با بی ادبیش کاری کرد که رأی احمدی نژاد بره بالاتر...
کلا این آدم فقط بلده آبروی هاشمی رو ببره (3204693) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۷:۱۸
افرین بر اقای مرعشی
حرف حق را باید پذبرفت (3204698) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۱۸:۳۵
حرف حق دیکتاتوری شما افسادطلبانه (3205046) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۵۸:۳۵
تعریف دیکتاتوری رو برو در کتب سیاست مطالعه کن ای برادر بعد به بقیه افترا ببند (3205192) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۳۵:۲۸
با افساد طلب گفتنش مشکلی نداری که؟نکنه اینم نیاز به مطالعه داره؟ (3206136) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۱:۰۰
فساد آن دوره باعث شد که ملت دیگر به کسی اعتماد ندارد (3205256) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۲۳:۴۶
ولابد با شرف شما هستید نه ؟ برعکس نهند نام زنگی کافور (3205437) (alef-17)
 
رضوی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۴۱:۱۶
اگر بخواهیم این نظر جناب مرعشی را بپذیریم باید اضافه کنیم اگر کسی از روی کارامدن دولت همسو با دولتهای هفتم وهشتم تنش نلرزد اصلا ایرانی نیست چه برسد به اینکه با شرف باشد یا بی شرف (3205509) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۲۱:۳۷
حرف لق (3206462) (alef-17)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۰۲:۵۳
سایت محترم الف
برای بدست آوردن دل اصلاح طلبان و هوادارانشون کاری کردید که الان در پای کامنتی که از اهانت کننده به مردم حمایت میکند صدها لایک گذاشته میشود. البته اگر چه این یک واقعیت تلخ است که این همه از یک توهین آشکار به بخش بزرگی از ملت ایران حمایت میشود اما آشکار کننده عمق تفکر و ذهن کسانی است که به بهانه آزادی بیان هر چه دلشان میخواهد میگویند حتی فحش آشکار و سرراست اما کوچکترین نقد محترمانه و منطقی علیه خود را بر نمی تابند و فریاد دیکتاتوری سر میدهند ....
نکته جالب اینجاست که با هر منطقی که به حرفهای مرعشی نگاه کنیم توهین و فحش به بخشی از ملت ایران است اما ببینید طرفداران منطق و جامعه آزاد چگونه با تمام قوا به همین فحش هم مثبت میدهند..... اوج حمایت متعصبانه و کورکورانه و فاقد کوچکترین شعور و منطق (3206959) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۸:۰۴
یه چیزایی بود می گفتند در مورد اینکه ادب مرد به از دولت اوست....
کسی که ادب ندارد، اصلا در حدی نیست که لتواند دولتی را نقد کند، حالا هر دولتی را (3204702) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۴۸:۵۲
در چهار سال اول هم آن دولت، همان فاجعه سالهای دور دومش بود. اما چهار سال طول کشید تا چشم شما طرفدارانش باز شود. در واقع چهار سال چوب بی‌بصیرتی شما و امثال شما را خوردیم. این که الان هم سعی می کنید برایش تخفیف بگیرید برای آن است که خودتان را تبرئه کنید. (3204710) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۱۸:۲۹
خودت می بری و خودت هم می دوزی ما به رای های سال 84 و 88 خود افتخار می کنیم. (3205044) (alef-17)
 
نمکدون
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۰۹:۵۸
پس از بیکاری و گرانی ناله نکن! (3205400) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۵۰:۳۴
حزب بادها از شرافت می گوید....

منطورش این بود همه باید هاشمی چی باشند... یک لیرانی خوب یک ایرانی کارگزارانی و حزب بادی ست! (3204711) (alef-17)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۰۹:۵۰:۴۵
بعد ار ان ابروریزی که در سال 88 کردید و برخلاف شعار هایتان نتوانستید رای مردم را تحمل کنند " صحبت کردن افرادی مانند مرعشی از شرافت و طرفداری از مردم " بسیار مسخره است . احتمالا حاج اقا به اطرافیان گفته تا میتوانند دولت قبلی را بکوبند تا درد دو بار شکست از احمدی نجاد تسکین یابد.( سانسور نکن ) (3204712) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۲۴:۵۹
مایکل لدین شما روسیاه های اصلاح طلب را رسوا کرد و جاسوس بودنتان را افشا کرد بی شرف در قاموس همه ملت ها وطن فروشانند (3206471) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۰۷:۰۹
اخ اخ اگر یک اصولگرا این حرف را زده بود تو شبکه های اجتماعی و رسانه ها
چه مظلوم نمایی هایی که نمی کردند اما قول میدهم همین الان هم یک سری می ایند از این حرف دفاع می کنند. (3204764) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۰۸:۴۶
مرعشی حرف درستی زنده است. (3204766) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۴۲:۰۱
شایدم مرده است (3205688) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۰:۵۳
شرافت در قاموس «رایحه خوش خدمتی ها و حامیانش و رای دهندگان خاص در هر دو دوره به این افراد» به چه معناست؟! (3204772) (alef-17)
 
reza
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۳:۲۴
اقای رضاییان شما چرا از مردم خجالت نمیکشید از نظر شما فقط احمدی نژاد به خاطر لجبازی با رهبر عزیز در خانه نشستن ان چند روز مقصر است چرا از مردم نمیخواهید بابت جفا و بی لیاقتی هشت سال غارت بیتول مال شما را ببخشن حتی ساکتین هم مقصرنند من هم بعنوان یک ایرانی مسلمان مقصرم چون دیدم اما ترسیدم و اعتراض نکردم خدایا با این خیانت به نسل اینده و اسلام و امام من را ببخش (3204776) (alef-17)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۲۱:۳۸
بیت المال درسته، نه بیتول مال!
دیگه خودتون تا آخرش بخونید! (3205639) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۴:۱۱
این ها کلا به این کار ها عادت دارند. مثل:
1- کسی که به این ها رای ندهد افراطی است و کسی که رای بدهد معتدل است.
2- انتخاباتی که این ها رای بیاورند دموکراتیک ترین انتخابات جهان است و انتخاباتی که این ها رای نیاورند مهندسی شده است.
3- این ها اعتراض کنند یکی از اصل های جامعه مدنی است اما بهشون اعتراض کنی چماقداری.
4- این ها انتقاد کنند ازادی بیان است از این ها انتقاد کنی افراطی هستی.
5- هنرمند طنزی که از این ها حمایت کند بسیار فهمیده است و هنرمند طنزی که از این ها انتقاد کند در حد سلمونی رو نظراتش می شه حساب کرد.
6- هنرمندی که از این ها حمایت کند هنرمند مستقل است و هنرمندی که از اینها انتقاد کند وصفش و فحش هاش را در فضای مجازی می تونید مشاهده کنید.

و ...

و جدیدترینش:
به خواهی دولت این ها برگردد با شرفی وقتی نخواهی این ها در قدرت باشند بی شرفی. (3204778) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۵:۲۶
"دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم"

ما هم دولت 50.7 را هیچ وقت نتوانستیم مظهر جمهوریت بدانیم. (3204782) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۳۳:۴۲
شما همون 4 میلیون هستین دیگه؟
سواد ریاضیت ته کشیده؟
50 درصد دیگه رو جز خودتون میدونید؟ (3205113) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۹:۳۷:۴۷
حتما شما هم اون هفت دهم هستید دیگه!!!! (3207168) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۶:۴۳
«دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم»!

قشنگ با این صحبتش داره می گه اون هایی که در 84 به غیر اقای هاشمی رای دادن مردم غیر فهیم و غیر صادق هستند که اکثریت انتخابات 84 و 88 بودند. (3204787) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۷:۱۸
کرسنت برای نشان دادن شرافت شما و امثال شما کافی است. (3204789) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۳:۳۴
واگذاری دریای خزر برای چند کیلو کیک زرد هم شرافت شما ........ (3205265) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۱۱:۵۰
کرسنت اتهامی است که پاسخ دارد. اگر واقعا کرسنت مشکل دارد چرا تاکنون هیچ دادگاهی تشکیل نشده است حتی در دوران 8 سال دولت اصولگرا و حاکمیت مطلق اصولگرایان؟! (3206314) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۱۸:۲۸
وای وای اگر اطرافیان احمدی نژاد این حرف را می زندند 365 روز سال می شد تیتر روزنامه های زنجیره ای.

ادب مرد به ز دولت اوست (3204791) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۲۸:۰۸
آقایان خود را صاحب این مملکت می دانند و مردم را نوکر خود (3204828) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۳۱:۵۱
راست گفته. (3204835) (alef-2)
 
کاظم
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۳۰:۴۳
ما از اینکه فتنه88 دوباره تکرار بشه تنمون میلرزه
خدا مسببینشو لعنت کنه ان شاء الله
ما از کسایی که پشت دولتی رو که هم حزبشون نیست خالی میکنند و باعث گرونی تو مملکت میشن متنفریم
ما از بوقلمون صفتی متنفریم
ما از کسانی که به دشمن میگن شدت تحریم رو زیاد کن تا بعضی ها کم بیارند متنفریم
ما از کسانی که به هموطنان خودشون پشت پا میزنند متنفریم (3205921) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۳۲:۵۸
قطعاً این نوع صحبت کردن مرعشی صحیح نیست اما چرا صداسیما و رسانه های خاصی آن زمان (دولت نهم دهم) هیچ نقد انتقادی نمیکردند و به به چه چه راه انداخته بودند (900میلیارد دلار مملکت معلوم نیست کجاس) ولی الان برای دولت فعلی انواع اقسام برنامه های انتقادی میگذارند (3204846) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۲۲:۲۶
شما یک روز میگید700 میلیارد دلار یک روز میگین800 میلیارد یک روز میگن 900 میلیارد دلار بخدااااااااااااااااا مطئنم هیچی نمیفهمین فقط بلدین تهمت برای دولت قبل بزنین بخدااااااااااااااا هدفتون همینه وگرنه اطلاعات هیچی ندارین (3206116) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۳۵:۴۷
افراط گویی و گرایی از هر طرف باشد محکوم و مردم با ان مخالف هستند. (3204859) (alef-2)
 
abbas
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۳۶:۱۳
من نظر آقای مرعشی را قبول دارم (3204861) (alef-2)
 
behnam
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۵:۰۳
من هم بی شرفی شما را می پذیرم. (3205076) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۲:۰۲
آدم بیشرف باشه ولی رانت خوار و مفسد نباشه ! (3205259) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۴:۲۸
من هم اختلاسگری ودزدی شما را و.... (3205269) (alef-17)
 
همایونی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۰:۲۵
فقط اگه به آشوبگرها گفته بشه خس و خاشاک زشته، وگرنه بی شرف و به جهنم و کم سواد و بی شناسناسنامه و بزدل که بی ادبی نیست! (3204864) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۲:۰۰
واقعاً من حیرانم از کسانی که بعد از فجایع تحمیل شده به این کشور و ملت در ۸ سال حکمرانی احمدی‌نژاد هنوز هم سنگش را به سینه می‌زنند و در قبال سخن معمولی آقای مرعشی این مقدار برافروخته می‌شوند. (3204868) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۱۳:۱۸
یعنی این خیلی معمولی هست که من بخاطر قبول نداشتن عقاید سیاسی شما به شما بگویم بی شرف؟!!
چه ادبیات معمولی زشتی دارید! (3205021) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۶:۲۵
َما به ما فتنه گر و خود فروخته و ایادی استکبار که گفته اید، بی شرف هم بگویید زیاد فرقی نمیکند. (3205085) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۸:۰۰
شما از این ناراحتی که فحاشی در انحصار شماست چرا اقای مرعشی بخود جرات داده دشنام بدهد؟؟؟؟؟ (3205221) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۰:۵۲
یک ذره با دقت به اطراف نگاه کن و کمی تاریخ را مطالعه کن حیرتت برطرف می شود. (3205058) (alef-17)
 
عاشری
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۲:۳۱
اینها از بی سر و سامانی و هرج و مرج و بی قانونی زمان او نهایت استفاده را بردند و بار خود را بستند و حالا هم از این دلوا پسند که ممکلت نسق و حساب و کتابی پیدا کرده و نیش این زالو ها را کشیده اند . (3205066) (alef-17)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۴:۳۸
یارو به یه عده کودتاچی گفت خس و خاشاک شما به خودتون گرفتین و زمین و زمان رو بهم دوختین!!!
حالا فکرشو بکن بهتون گفته بود "بی شرف" می خواستین چی کار کنین؟! (3205334) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۳:۳۴
بر حسب منطق عمل گرایی هم آن دو دولت هیچ نقطه قابل دفاعی ندارد. هدایت دو دوره با مشتی اوهام ساخته و پرداخته مشایی متوهم و اطرافیان، همین شده که عاقبتش چند میلی متر باران، کشته می دهد، خودروها کشته می دهد، مواد غذایی و خوراکی سرطان می زاید، معتاد ها بیش تر شدند، دزد ها دریده تر. حرف حق را بدور از گوینده قضاوت کنید. جمع کنید بساط خط و خط بازی های تقلیدی غربی ها رو. (3204876) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۷:۰۱
احسنت (3204889) (alef-2)
 
عارف
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۴۷:۱۴
شرافت یعنی اینکه قبل از پیروزی در انتخابات خودمون رو برنده اعلام کنیم!
شرافت یعنی اینکه اگه مردم با ما بودند عزیزند در غیر این صورت یا تقلب شده یا مردم بی شرفند.
اقای مرعشی من کرمانی ام ناراحت نباشین از هفت باغ تا بم زمین هست ، تو همین دولت جبران کنید. (3204890) (alef-2)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۵:۳۳
آنقدر این دروغ بز رگ را تکرار کردند که ساده دلان هم باور کردند .
اگر با زمین خواری باشد که همه میدانند چه کسانی گردنه حیران را خوردند و تمام مملکت را ارث پدری خودشان میدانند. (3205078) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۳۹:۲۹
پس اون 25 میلیونتون خرداد 92 کجا رفتن؟؟همهشون یهو شدن هاشمی چی؟؟؟ (3205318) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۱۰:۵۹
21 میلیونی که سال 80 به خاتمی رای دادند، سال چی شدند؟ معین سال 84 چقدر رای آورد؟ (3205612) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۵:۱۱:۱۱
تعداد رای معین همون موقع از جلیلی 92 بیشتر بود 4 میلیون و خورده ای بود جاسبی و مهرعلی زاده و کروبی و هاشمی هم هر کدام میلونها رای داشتند که همگی به اصلاحات و اعتدال نزدیک بودند که بین کاندیداها خرد شده بود احمدی نژاد هم با اون همه تلاش 5 میلیون بیشتر رای نداشت (3205740) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۴۲:۳۹
5 میلیون؟ن بابا 1500 تا رای بیشتر نداشت شما راحت باش (3206143) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۵۶:۰۴
سلام.ایول به سایت الف که در عین بی طرفی اینگونه دقیق و موشکافانه مطلب را بیان کرده.واقعا خسته نباشید. (3204933) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۵۷:۴۸
اگرچه اونها هم اشتباهات خودشون را داشتند ولی حرف غلطی نزده حجم خسارات دولت احمدی نژاد خیلی بیشتر از به قول شما استا اویل و کرسنت و این حرف ها بوده . نمیدونم چرا اصولگرایان می خوان چنین چیز واضحی را انکا کنن (3204944) (alef-17)
 
علی اکبر
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۱۸:۳۳
اصلا جمله بی ادبانه ای نیست و توهین به کسی نمی باشد. واقعا هم همی طور است که آقای مرعشی گفته است. الف از جای دیگری داری می سوزی! (3205045) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۵:۳۵
مودب باش برو دو صفحه کتاب بخون سرانه مطالعه بره بالا اگاهی افزایش پیدا کنه (3205215) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۰۷:۴۵
اگه سرانه مطالعه میرفت بالا دیگه الان کسی از حرف مرعشی بدش نمیومد . (3206555) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۰:۱۶
آقای مرعشی ،انصاف وجوانمردی حتی در برابر دشمن هم تاکیدشده .حال جنابعالی که با مخالفین خود اینگونه صحبت می کنید انسان باید از روی کار آمدن جنابعالی وهم سلیقه هایتان هم بلرزد وهم به خدا پناه ببرد. (3205056) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۱:۱۸
شما مخالف نیستید شما غارتگر بیت المال هستید باید اعدام بشید (3205325) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۳۵:۵۴
ببخشید!
چون فقط نظرش اینه و نظرش رو گفته شما براش حکم اعدام صادر کردید؟ بابا ایول!!!!!!!!!!
کلا بی منطقید (3206758) (alef-17)
 
عبادی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۴:۵۳
کسی که آن همه ناودگری را دیده باشد و دوباره هوای دولت مهروز داشته باشد قطعا یا جاهل است و یا خیانتکار، البته من لحن ایشون رو مردود میدونم اما محتوای صحبتشون حقه (3205074) (alef-17)
 
موسی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۷:۴۲
فحش دهنده باید شلاق بخورد... (3205089) (alef-17)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۳۲:۴۵
جناب رضاییان
اولا : شما از راه بدی برای حمایت دولت نهم ودهم استفاده کردید وهمان روش آقای مرعشی را پیش گرفتید وبا افترا وپروندهای اثبات نشده ومختومه وتبرئه شده نهایت بی انصافی را بخرج دادید واین مهم را بدانید که با این ادبیات فقط افرادی که مثل شما فکر میکنند هورا میکشند وافراد داری تفکر محاسبه گر خیر و ای کاش فقط لحن ایشان را با لحن ومنطق درست نقد میکردید وکاری به مابقی قضایا نداشتید واینگونه طرفداری را برای مقاله ای دیگر میگذاشتید
دوما: تمامی دولتهای پس از انقلاب بمراتب از دولتهای آقای احمدی نژاد بهتر کار کردند واگر سری به آرشیو سنخان مقام معظم رهبری بزنید میبینید که حمایت های بسیاری از دولتهای هاشمی وخاتمی شده ومخصوصا علیرغم دشمنی شما وهمفکرانتون فرمودند هیچ کس برای من هاشمی نمی شود. و فجایع در همه دولتها بوده ولی در دولت نهم ودهم بمراتب بیشتر مخصوصا با ادعاهای واهی وانحرافی و پاکدستی و....
سوما :صاف نشدن دل برخی بخاطر این بود که رییس دولت مهر ورزی اشخاصی را نردبان رای قرار داد در هر دو دوره و یکی از علتهای اصلی فتنه همین برخوردهای بود که شما از عین آن که توسط دیگری عنوان میشود گله مندید وبا همان روش مقاله نویسی میکنید (3205108) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۴۳:۵۴
وای به روزی که حساب شما و امثال شما ، چه دوستهای شما و چه دشمنهای شما ، و بلاهایی که همه تون سر این مملکت و مردم شریفش آوردین روی میز محاکمه بیاد (3205148) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۴۶:۰۶
از کارگزاران مسلخ بیش از این انتظار نباید داشت . آن روز که دولت احمدی نژاد فاتحه اقتصاد ایران را خواند و راهی دیگر نیافتند مشخص بود از دست محمود به دام کارگزارانی‌ها خواهیم افتاد. خداوند رحم کند این ملت را واقعا (3205159) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۴۹:۱۴
البته نويسنده حتما يادشان هست كه در پايان دولت هاشمي ،رهبري گفتند هيچ كس براي من هاشمي نمي شود (3205165) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۵۶:۵۱
یه مطلبی هم رهبر معظم انقلاب در سال 88 فرمودند که نظراتشون به دکتر احمدی نژاد نزدیکتره یادت که میاد همون موقعی بود که فائزه دم پل کالج ساندویچ میخورد!! (3205370) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۵۰:۴۵
تن مردم از دست شما و ان خواهرزاده های ... بیشتر می لرزد که خود را صاحب انقلاب می دانید ان روزی که احمدی نژاد برای شمای کف و صوت میزد شما چه کار میکردید (3205170) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۱:۵۵:۰۰
نمی دانم چرا اقای مرعشی وقتی دولت قوم وخویش ایشان در دولت سازندگی تورم ۶۵ درصدی را به کشور هدیه کردند و ارزش دلار هفت تومانی را به۱۰۰۰ تومان رساندند تنشان نلرزید وقتی در دولت اصلاحات بی بندوباری به عنوان جامعه مدنی بر مردم شهید پرور تحمیل شد نلرزیدند وهمین حالا وقتی برجام را می خوانند و می بینند چوب حراج بر داشته های هسته ای زده شده لرز نمی کنند (3205181) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۱:۱۲
وقتی 5تا استانت با خاک یکسان بشه ! وقتی این همه زیر ساخت در جنگ نابود بشه اونوقت تورم 65درصد و دلار 500 تومنی خیلی معمولیه ! بی بندوباری در دوران شما که ماشالله به اوج رسید رکو رد زدید ! (3205257) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۶:۵۲
در دولت پاکتان که بی بند وباری گسترش نداشت اختلاس دروغ و...... (3205274) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۱:۱۰
تشدید شکاف طبقاتی، افزایش فشارها برمحرومان، رواج روحیه اشرافیگری و تجمل‌پرستی در بین مدیران، کم‌رنگ شدن ارزش‌های انقلاب، و نظایر آن مربوط به چه دوران و در زمان مسئولیت چه دولت‌هایی بوده است!" !!!!!!!!!!! واقعا این سوال رو از خودتون و آقای احمدی نژاد هم بپرسید بد نیست! منظورتون اینه که شکاف طبقاتی و فشار بر محرومان در دولت احمدی نژاد کم شد؟!! احتمالا با 3 برابر شدن قیمت دلار و 3 برابر شدن قیمت کالاها؟! اگر منظورتون از ارزشهای انقلاب، دزدی و اختلاس و حیف و میل کردن بیت المال و دروغگویی و .. هستش، بله حق با شماست اینها در دولتهای هاشمی و خاتمی کمرنگ شده بود ولی در دولت پاکدستان هاله نور شدیدا پررنگ بود! کرسنت قرارداد بسیار خوبی برای منافع کشور بود، ولی با ندانم کاری و لجبازی رئیس هاله نورتون بر باد رفت. یعنی گندکاری های دولتهای نهم و دهم مورد حمایتتون رو با لودر هم نمیشه جمعش کرد. واقعا رو دارین شماها (3205202) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۱۰:۲۷
داغی که احمدی نژاد به دل هاشمی پدر کارگزاران در خصوص جلوگیری از وقت دانشگاه آزاد با 24 هزار میلیارد تومان سرمایه به نام خاندانش گذاشت و همچنین اسباب رفتن به زندان پسر بابا را با شفاف سازی فراهم کرد و افسار کسیخته کارگزاران در چپاول ملت را کشید به هیچ عنوان قابل ترمیم نیست این دردها باید با این سخنان شاذ التیام یابد تا روز موعود فرا برسد و دوباره صبح دولتش بدمد زیاد طول نمیکشه سال 96 ولی این بار منجر به دغ مرگی همین خاندان خواهد شد (3205402) (alef-17)
 
موسی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۶:۲۴
زمانی که هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور بودند....یک روز آمدند دانشگاه ما...و یکی از دانشجویان ازشون پرسیدند حاج آقا الان خونه شما چطور خونه ای است؟....حاج آقا گفت:...ما اصلاً خونه نداریم...ما اجاره نشین هستیم!...و الان هم سقف خونه را داریم تعمیر می کنیم...چون سقفش معیوب بود و وقتی بارون می اومد چکه می کرد!!!.....بعد از حرفهای او...این برادران حزب الهی ما به وجد آمدند ...و شروع کردند به شعار دادن....هاشمی پاینده باد....هاشمی پاینده باد....حالا می پرسند که این از کی یاد گرفته که میگه دور سر من هاله نور هست!!!....این هاله نور که واقعیت هم داره...از همون سقف خراب ریشه گرفته!!!!تمام (3205218) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۸:۰۴
به نظرم این بی... خود زنی کرد تا حواس ملت رو در قضیه آمانو و بازدید از پارچین دور کنه (3205222) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۶:۱۰
مردم با بازدیدهای اژانس هیچ مشکلی ندارند اقای متوهم (3205338) (alef-17)
 
سانچو پانزا
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۳:۵۶
آقای پروفسور تحلیل های آبکی مردم که میدانند در پارچین خبری نیست و در ضمن آنها که برای ساخت بمب اتمی و انداختن آن روی سر بیگناهان و یا استمرار خودشان خواهان آن هستند باید از بازدید آنجا ناراحت باشند نه اصلاح طلبان که به بمب اتمی فکر نمیکنند. (3205472) (alef-17)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۱۵:۲۲
الان تو خیلی حواست به آمانو و پارچین بود؟؟!!کلا از این چیزا هم سر در میاری مگه؟؟!! (3206323) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۰۸:۱۹
بدون سفسطه:
اکثر مردم و شاید همه مردم از"تکرار"آن دوران می ترسند.دوران تحریم،دوران افزایش لحظه ای قیمت ها،سایه جنگ هم با اروپا و هم باآمریکا،دوران منتهی به پرتگاه و پروژه نفت در برابر غذا.
پس آقای مرعشی بداند اکثرمردم نمی خواهند به آن دوران برگردند و اگر عده ای اندکی به علت بی اطلاعی یا از روی عشق و احساسات و یا بر اساس آنچه دلایل خودشان است نظرشان با احمدی نژاد باشد واژه بی شرف درست نیست واژه هایی مثل :کم اطلاع،نا آگاه،احساسی بهتر است. (3205223) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۱۲:۰۸
فقط اگه حدادعادل به یه تعداد آدم دروغگو بگه حروم لقمه، زشته؛ اگه طرفداران روحانی و هاشمی به طرفداران احمدی نژاد بگن بی شرف، اشکالی نداره... (3205236) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۱۶:۵۲
اقای توکلی خودشون گفتند که به احمدی نژاد رای دادند (3205245) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۲۷:۵۸
آدمی باادب تر این نبود که سخنگوی حزب باشد .خیلی عجیب است امروز یک مسول راحت به مردم توهین می کند دیگر مسولین هم ساکت هستند ایشان اصلا جایش توی این مملکت نیست (3205281) (alef-17)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۶:۴۷
روی سخنم با جناب نویسنده محترم فقط در یک جمله .اگر این چهارسال اخر احمدی نژاد .رفسنجانی بود باز هم همینطور قضاوت میفرمودید . (3205342) (alef-17)
 
هوشیار
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۲۹:۲۳
در یک حالت خلسه فرو میرفت و با یک کشف و شهود میشد از طرفداران پرو پا قرص قدرت وقت و برایش ترانه ها میسرود به به و چهچه سر میداد و خودش را به نحوی در خدمت رسانی به ملک و ملت شریک میکرد و یک عکس خوشگل تر از این هم تحویل الف میداد تا برایش چاپ کند و به احمدی نژ ا د و دزد های دور و برش هم لعنت خدا و رسول میفرستاد . (3205458) (alef-17)
 
سارا توانگری
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۰۱:۴۲
غضنفرآبادی: 5400 هکتار از اراضی بم در دولت جدید به طیف مرعشی تقدیم شد

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اظهارات مرعشی علیه دولت قبلی به این دلیل است که طیف وی در دوره قبلی نتوانست از بیت‌المال سوء استفاده کند، اما در دولت یازدهم، ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های بم به آنها تقدیم شد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از این هم مرعشی و دوستان وی مجموعه‌ای در کرمان با عنوان هفت باغ داشتند که دولت‌های قبل از احمدی‌نژاد در اختیار آنها گذاشته بودند و عصبانیت آنها از دولت قبل این است آن طوری که در دولت‌های گذشته از بیت‌المال استفاده می‌کردند، نتوانستند استفاده کنند. (3205382) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۰۹:۱۷
من حرف الف را در این مورد قبول دارم ولی ای کاش از اینجور موضع گیری ها در برابر ادبیات دوستان اصولگرا هم می دیدیم.
آن وقت می شد موضع الف را از روی دلسوزی و عدالت دانست. (3205399) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۲۳:۱۸
هر کس نگران اون چیزیه که نداره (3205433) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۲۷:۲۶
ببخشید فسادهای مالی فقط در چهارسال دوم نبود از اول پایه ریزی شده بودند. منظور آقای مرعشی این چیزهاست. اینکه 700 میلیارد دلار کجا رفته ؟ (3205451) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۱:۰۸
البته الف با طرح این موضوعات می خواد آمار طرف داران گروه ها رو در بیاره. (3205463) (alef-17)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۵:۵۷
متاسفانه هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی شخص رئیس دولت خود اغاز کننده استفاده از واژه گان ناخوشایند در گفتار با مخالفان و منتقدان هستند . (3205486) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۳۹:۳۵
آدمهای با شرف هیچگاه بیت المال را غارت نمی کنند دروغ نمی گویند ، اختلاس نمی کنند ، بی اخلاقی را در جامعه ترویج نمی کنند و ... . آدمهای با شرف از این آدمها هم دفاع نمی کنند . مردم مسلمان ما نجیب و با شرف هستند که 8 سال حکومت نفاق ، دروغ ، اختلاس و... در این کشور تحمل کردند و برای حفظ کشور در مقابل دشمنان دم بر نیامدند . یقینا هیچگاه به این اوضاع راضی نبودند و دیگر اجازه تکرار آن را نخواهند . داد حالا تعدادی که خود را مردم می دانند و هر کاری که انجام دهند حق می دادند سعی دارند با نادیده گرفتن خیلی از مسایل گذشته و طلبکارانه از نجابت مردم سوء استفاده کرده و فضای انتخاباتی برای همفکران و یارانشان بسازند . هر روز با مغلطه ای یک روز روستایی ، یک روز برجام ، یک روز هم از شرف . (3205499) (alef-17)
 
Milad
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۴۳:۳۱
فهوای صحبت اقای مرعشی درسته ولی شاید اذبیات مناسبی به کار نبردن ....
واژه ی نادان و جاهل به نظرم مناسب تره (3205517) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۳:۵۳:۰۲
حتي اگر حرف او اشتباه باشد ، تيتر شما هم توهين آميز است .

و در اينكه تكرار دولت نهم و دهم يك كابوس است نيز شكي وجود ندارد ، فقط اينكه برخي زودتر پي بردند و برخي ديگر هنوز از آن خواب ناز بيدار نشده اند . (3205554) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۰۶:۰۹
آقای نویسنده لطفا" تعریف مناسبی از افراد بی شرف ارائه کنید تا مردم اشتباهی اصولگرایان با شرف را از اصولگرایان بی شرف تشخیص دهند! (3205599) (alef-17)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۴:۳۵:۵۲
جناب رضاییان یکبار بابت نوشته شما پاسخ دادم اما راضی نشدم چون حرف بزرگی زدید :"شرافت در قاموس کارگزاران سازندگی به چه معناست ؟؟"دولت اقای هاشمی مشهور به کارگزاران سازندگی بود و اینکه کارنامه ان دولت چگونه بوده منوط به نظر عامه مردم است نه وابسته به نظر من و جنابعالی!....اما مقایسه نظر آقای مرعشی و کارنامه دولت سابق از دیدگاه شما خیلی جای تامل دارد :"چشم‌بستن بر رویکردهای گاه فاجعه‌آمیز دولت‌ها و جناح‌های همسو با خود و در عین حال، بی‌شرف خواندن بخشی از جامعه به جرم متاثرنشدن از «تکرار احتمالی» دولت سابق، دور از انصاف و جوانمردی و دور از ادب است، همان‌گونه که نادیده‌گرفتن خطاهای فراوان دولت پیشین و محصورماندن در حصارهای تنگ «شخص‌زدگی» نیز مغایر با آموزه‌های دینی و عقلانی است"جناب رضاییان چگونه است که حمایت از کارنامه دولت قبل و انکار (تخلفات واشتباه ها ی) ان را مغایر با اموزه های دینی و عقلانی خوانده اید اما نگرانی ازتکرار ان و انکار خدمات دولت وقت را خلاف دین وتقوا میدانید ؟؟؟؟!!!!به نظر شما آیا دولت قبل خدماتی هم برای ملت داشته است ؟؟؟در چه حوزه ای ؟؟اقتصاد با تورم بالای 40 درصدی و رشد 6 - درصدی واختلاسها ورانتها ومفاسد اقتصادی و مدیران متخلف ومفسد اقتصادی ......سیاست با ماجراجویی ها وسخنان نسنجیده و دشمن شاد کن ......دین وتقوی با خرافه هاله نور ودولت تایید امام زمان .....در زمینه قانون گذاری که اوج تنش و درگیری با مجلس در کل تاریخ پس از انقلاب در دولت ایشان بوده است؟؟جناب رضاییان خیانتهای دولت سابق به حدی است که باید مردم برای جلوگیری از روی کار امدن مجدد آن دست دعا به آسمان بلند کنند و صدقه دهند و نذر ونیاز کنند !! آقای احمدی نژاد کاری کرد که قسم خورده ترین وفادار ترین حامیان ایشان امروز جرات بردن نام ایشان را نیز ندارند !!!دولتی که طی 8 سال به گواه آرقام و امار اقتصادی وشهادت همه صاحنظران اقتصادی به اندازه همه دوران تاریخ کشور نفت فروخت و درامد کسب کرد اما دریغ از یک کار علمی وآینده نگر!!! . دولت قبل حتی به مردان خود رحم نکرد و به قیمت نابودی اعتبار نظام نفراتی که بله قربان گوی او نبودند حذف میکرد (سخنان آقای مصلحی وزیر اطلاعات ایشان ).....جناب رضاییان تردیدی نیست که ادبیات آقای مرعشی تند و شتابزده بوده است اما بدانید اصل نگرانی ایشان بحق و منصفانه است !!!حال شما پاسخ دهید درقاموس اصولگرایان صداقت به چه معناست ؟؟؟پاکدستی به چه معناست ؟؟؟؟ (3205674) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۵:۳۶:۰۴
آقای الف خواهشا" نظرم رو سانسور نکنید :
جامعه چه بخواهیم و چه نخواهیم دو قطبی شده که نهایت خواسته و آرزوی استکبار هست . جامعه دوقطبی بستر شورشها و تنشها در جامعه خواهد بود که صد البته متفکرین صهیونیست راه و روش آنرا خوب بلدند ملاحظه فرمودید که حتی در یک برنامه طنز غیر سیاسی چگونه جامعه به سمت دو قطبی غربگراها و اسلام خواهان پیش رفت شما تصور نکنید که اون شخصی که در یک شبکه اجتماعی به مسئله دامن میزند از سر شیطنت و یا کینه سیاسی چنین کرده بلکه حاصل دستورات سازمانی است که همواره مترصد فرصتی برای زنده نگهداشتن جو دوقطبی در جامعه هستند .
بنده برای دو قطبی های مهمتر و تنش آفرین تر مانند انتخابات هشدار می دهم متاسفانه در جریان اصلاحات یک همت غیر قابل پیش بینی برای اغتشاش و شورش بر علیه نظم و آرامش وجود دارد خواهشا" دستگاهای امنیتی و اطلاعاتی به هوش باشند . (3205814) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۴:۳۲
بی شرف اونهایی هستند که به خارجیا گفتن حالا وقتشه با تحریم ایران کار انقلاب را یکسره کنید ولی بحمدالله این آرزو را به گور خواهند برد (3205888) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۲۹:۴۶
بی شرف آنهائی هستند که این دروغ های شاخدار را تحویل امثال شما میدهند و شما هم بدون هیچ تفکری از روی کینه ای که دارید قبول میکنید همانطور که سنی های زمان حضرت علی میگفتند مگر علی هم نماز میخوانده که در مسجد شهید شده. یک کمی از این مغزتان استفاده کنید و دست نخورده تحویل کرم های قبرتان ندهید. (3206366) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۹:۲۵
اشتباهات دولت قبل:
دوبرابر کردن ظرفیت شبکه تلفن همراه
کشیدن خط لوله صلح از عسلویه تا ایرانشهر
به روز کردن واگذاری تلفن ثابت
راه اندازی کارت هوشمند سوخت
رسیدگی به وضعیت قرض الحسنه ها
حمایت از برنامه فضایی کشور
وادار کردن اوباما به اعتراف و معذرت خواهی درمورد کودتا ۲۸ مرداد در دانشگاه الازهر مصر
مدیریت سفرهای ارزان قیمت بوسیله استفاده از ظرفیت مدارس در دوران تعطیلات
بهبود و تعریض تمامی جاده های اصلی کشور
افزایش دوبرابری ظرفیت تولید برق
...ساخت استادیومهای ورزشی ، ساخت سالنهای ورزشی افزایش ظرفیت تولید سیمان کشور ، ساخت راه ،بیمه کارگری بیمه روستایی و...
من یک بیشرفم که می خوام این اشتباهات تکرار بشه. (3205898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۳۲:۰۲
فقط یکی را برایت توضیح میدهم: استادیوم های ورزشی را که میگوئی حدود 1500 تا سوله بود که نزدیک به 1000 تای آنها جولانگاه سوسک و موش و گربه ها شده است و سرمایه مملکت را بی خاصیت رها کرده اند و رفته اند و عده ای از کنار آن به آلاف و الوف رسیدند. (3206370) (alef-17)
 
حمدان
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۳۳:۰۷
آقای بش شرف چشماتو باز کن و یک کمی دور و برت را با دقت ببین میفهمی که 8 سال به مردم چه گذشته و ایران در چه نقطه ای ایستاده . (3206373) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۲۰:۵۹
واقعاً بهت شک کردم با این دلایلت..... (3206460) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۵۵:۲۳
البته از این آمارها برای تمام دولتها میشود انشاء کرد و اینکه شما ساخت و ساز را مساوی پیشرفت بدانید یکی از اشتباهات است زیرا هر ساخت و سازی مساوی توسعه نیست حتی بعضی مواقع ضد توسعه است (3206888) (alef-17)
 
یدالله
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۲۳:۲۱
اتفاقا بجز دولت نهم ودهم درهمه دولتهای قبلی وفعلی تن مردم میلرزد وبی شرف کسانی هستند که همه چیز کشور را برای خودشون و باندشون می خوان یک موی احمدی نژاد را با کل اصلاح طلبان عوض نمی کنیم. او مرد بود و زیر بار استکبار نرفت. (3205909) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۲۷:۱۷
بی شرف کسانی هستند که آتش فتنه ۸۸رو به پا کردند و اون خسارتهای غیرقابل جبران روبه بار آوردند.بی شرف اونایی هستند که از آمریکا خواستند ایران رو تحریم کنه...مردم با این هجمه ها و تهمت به دولت قبل گول شما را نمی خورند ما فقط منتظر انتخابات ۹۶ هستیم درود بر احمدی نژاد بزرگوار (3205914) (alef-17)
 
0000
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۳۳:۳۸
چرا بر سر احمدی نژاد و هاشمی - هی داد و فریاد راهخ می اندازید.
نه احمدی نژاد و نه هاشمی به تنهائی کاره ای نیستند. آنچه این دور را مطرح میکند- خط فکری جناحی آنهاست .
بیائید بجای آنکه با افراد برخورد کنید و افراد را به زیر تیغ گیوتین ببرید- تفکرات آنها را تجزیه و تحلیل کنید و اثر این تفکرات را بر جامعه اندازه گیری کنید.
احمدی نژاد و هاشمی - دو روی یک سکه بوده و هستند که بهمه چیز فکر میکردند و عمل میکردند جز ارتقاء حیثیت ملی .
و آن چیزی که ما توسط این دونفر و این دو گرایش از دست داده و در جهان به کشوری فقیر و بدبخت ولی با قدرت نظامی قوی تبدیل شده ایم- همین گرایش ها ی احساساتی بوده .بپذیریم که
آن کس که برای این مردم و رشد و عزت این مردم تلاش میکند- قابل احترام است و آنکس که برای حفظ قدرت و اسم خودش - حیثیت این مردم را به تاراج میگذارد. دشمن است. خواه خودی و خواه غیر خودی. (3205926) (alef-17)
 
سعیدروشن
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۶:۱۵
چه شرافتمندانه از رقیب برنده خود یادمی کند ..یادشرافت انگلیسی های با کلاه شاپوافتادم که دوئل می کردند برای دفاع از شرافت !؟ (3205950) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۷:۰۹
اگه کسی از دزدی های دوره سازندگی واشرافي گری های کارگزاران واختلاس کرباسچی تنش نلرزه که هیچ،بعد با پررویی از فرزند خلاف کارش حمایت کنه باید بهش چی گفت ؟احمدی‌نژاد هیچ کارم نکرده باشه، همین که تونست تن تو و امثال تو رو تا الان که دوسال از پایان دولتش گذشته، بلرزونه، ارزش داره و شرف داره به خودباختگان انگلیسی صفت عاشق آمریکا (3205954) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۷:۳۹
احمدی نژاد کسی بود که دور اول انتخابات با وجود ناشناس بودنش توانست با اکثریت قاطع بر شخصی مثل رفسنجانی پشی بپگیرد.

حالا سؤال اینجاست که چرا گیر داده اید به احمدی نژاد؟
مگر انتخابات شروع شده؟ ویا کسی اعلام ورود به انتخابات داده؟

یا اینکه این همه برای انحراف افکار از مسئله اتمی ودسته گلی است که به آب دادید؟ (3205956) (alef-17)
 
ابوالفظل
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۸:۱۳
معلوم نیست این خانواده هاشمی از جون این ملت چی میخوان ؟ ما هم مبارزقبل از انقلاب بودیم و عمویم توسط ساواک دستگیر و 8 سال زندانی بود و شکنجه شد . در زمان زندان بودن عمویم فرزند کوچکش دق کرد و مرد . همسرش بیماری صعب العلاج گرفت و 5 سال بعد از انقلاب بهمین دلیل فوت کرد . تمام خانواده ما بدون اسستثنا در تظاهرات علیه طاغوت شرکت میکردیم . باشروع جنگ تحمیلی 18 نفر شامل 4 برادر م ، پدرم ، 11 پسر عموها و تنها پسر خاله ام به جبهه اعزام و 6 نفر شهید و 7 نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده ایم . همیشه هم خودمان را مدیون نظام و انقلاب میدانیم . حالا این خانواده انتظار دارن کشور را دو دستی تقدیم اینا کنند و کسی هم حق نداره جلوی سؤ استفاده اونا رو بگیره . (3205957) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۷:۳۴:۳۳
یک فرد سیاسی باید توانایی این را داشته باشد که بدون توهین ، منظورش را بیان کند و گرنه بهتره مثل من مسافرکشی کنه . (3206038) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۸:۰۴:۵۷
زئیس جمهور وعده حل مشکلات مردم را طی 100 روز دادند 2 سال پیشکش رکود اقتصادی کمر مردم را شکسته رونق از بازار کسب کار رخت بربسته آقایان هنوز دنبال برجام هستند .بشنو از خواجه عبدا... انصاری : دی رفت باز نیاید ، فردا را اعتماد نشاید پس وقت را غنیمت دادن که باز نیاید.همین قدر افتتاح عمرانی در این روزها دارید صدقه سر دولت دهم هست نه نه یازدهم (3206095) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۲۲:۱۴
من طرفداراحمدي نژاد نيستم ولي اگر اقاي مرعشي به طرفداران احمدي نژاد اهانت مي کرد به عنوان يک انسان ناراحت مي شدم.
ايشان به کساني که هنوز از شخصي که هر روز در رسانه ملي يکي از سهل انگاري هاي دوران مديريتش بر ملا مي شود حمايت مي کنند هشدار داده است. (3206349) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۰:۵۸:۱۸
الفففففففففففففففففففففف برات متاسفم که دنبال پولی و هر نظری که خودت دوست داری منتشرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر میکنی اون نظری که من دادم چراااااااااااااااااااااااااااااااا منتشر نکردی (3206419) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۹:۳۲
نظر شما روهم منتشر کرد
الان دیگه دنبال پول نیست و همه نظرهارو منتشر می کنه
عزیزم توی تمام دنیا نظرات بررسی میشه بعد توی کامنت ها گذاشته میشه (3215058) (alef-1)
 
از روستای سار کاشان
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۲۴:۱۸
احمدی نژاد ۸ سال فرصت یک ملت را برای بهبود زندگی مادی و معنوی را سوزاند. آثار سوء آن دوران تا چند نسل ادامه خواهد داشت. (3206469) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۱:۳۱:۴۰
بی شرف اونایی هستند که فتنه 88را بوجود اوردند (3206482) (alef-17)
 
شمسی
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۴:۵۹:۱۷
راست میگی اما تمام حقیقت نیست . (3207980) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۱۳:۱۰
نویسنده گاه بادمجان را تعریف و گاه نفرینش کرده است. (3206567) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۲۲:۲۲:۴۲
به نظر من جمله شرظی توهین نیست.
مانند اینکه بگوییم اگر کسی به پدرومادرشاحترام نگذارد بی ادب است (3206585) (alef-17)
 
ممل
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۰۹:۵۸
700ملیارد درامد عرضه ولیاقت می خواهد (3206729) (alef-17)
 
ممل
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۰:۱۸:۴۹
خدا راشکر احمدی نژاد برای مهدی هاشمی حکم زندان را ننوشت
کینه اینها بخاطر زندان رفتنن یکی از هسته های اصلی اینها یعنی ابر خیانت کار قرن جناب آقای مهدی خان هاشمی رفسنجانی که برای مدت کوتاهی را باید دور از دست سایر فتنه گران به ضرب سکه در اوین بگذراند.نوبت بقیه تان نیز خواهد رسید.انتخابات منتظر پاسخ مردم ایران باشید (3206736) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۴:۴۵:۳۲
اگر کسی از فتنه 88 و اقدامات اشتباه طرفین فتنه بخصوص قانون شکنان اصلی و به آشوب کشندگان کشور نلرزد باید چه نامی روی او گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3206848) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۳۶:۴۵
دولت قبلی رکورد دار بیشترین رای مرد بود آقای باشرف و دایی مهدی و فائزه هاشمی خیانت کار
شما که با مدرک دیپلم زمان هاشمی رفسنجانی استاندار کرمان شدید ،خیلی باشرف هستید
فقط نگران سودجویی های شخصی و حزبی تون هستید که این حرف های شایسته خودتون رو نثار مردم میکنید. (3206875) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۳۸:۰۳
اگر کسی از مفاسد آقازاده و مفاسد دولت اصلاحات تنش نلرزد نه شرف دارد و نه انسانیت می داند. (3206877) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۴۲:۰۸
هرکییییییییییییییییییییییییییییییییییییی تنش از خرابکاریهای خانواده هاشمی نلرزه شرف ندارد منتشر کن چراااااااااااااااااااااااااااا منتشر نمیکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3206879) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۶:۵۳:۰۴
ایشان از ادبیات خوبی برای بیانشان استفاده نکرده اند ولی محتوای کلام ایشان درست است بنده هم از تکرار دولت نهم و دهم تنم میلرزد و به آینده فرزندام با نگرانی نگاه میکنم (3206884) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۷:۵۲:۵۵
دوست عزیز به شما هم به قول رییس جمهور برو جایی که نلرزی
این ادبیات خوبه؟
دولت نهم و دهم هم مثل دولت های گذشته اشتباه داشته ، کسی منکر نیست ولی نه اینقدر که نامردی در حقش می شود.
هنوز در شهرستان ها و استانهایی غیر از تهران و برخی از کلان شهرها دعاگوی دولت قبل هستند
بهتره همه چیز رو با هم ببینیم (3215033) (alef-1)
 
خنش
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۰۸:۰۹:۰۳
در زمانه و مملکتی که حق در لباس نا حق به نمایش در می آید و افراد دزد و کسانی که از دیوار بیت المال بالا می روند تا برای خودشان خانه دنیوی بسازند و در دنیائی که ظالم و مال یتیم خور مظلوم و یاور یتیم نمایش داده می شود باید اقای مرعشی خودش را با شرف و مردم را بی شرف معرفی نماید زیرا ایشان ماهیت درونی خود را به رخ مردم کشیده است .زیرا و مکرو مکر الله والله خیر والماکرین (3206972) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۰:۰۱:۲۱
رحیمی استاندار دولت هاشمی بوده است و مفاسدش مربوط به قبل از سال 85 است . (3207198) (alef-3)
 
اردکانی
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۷:۲۶:۴۹
درود بر انصاف الف و قلم نافذ و قوی نویسنده. جامع و منطقی بود (3208212) (alef-13)
 
و ـ ز
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۲۱:۲۷:۰۹
کاری با حرفای مرعشی ندارم اما بشدت از دولت 9 و 10 متنفرم (3208507) (alef-13)
 
سارا
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۲۱:۵۰:۱۷
شاید دولت نهم و دهم هم از تو متنفر باشه!!! (3212713) (alef-1)
 
افروز
۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۲۳:۴۶:۱۳
اگر اقای مرعشی نسبت به دولت نهم و دهم کینه دارد چرا باید به ملت توهین کند ؟اقای مرعشی با بی احترامی و توهین به ملت نباید توقع داشته باشد ملت برای وی احترامی قائل شود و چه بسا ممکن است این گونه برخورد ها خشم ملت را بر انگیزد . (3208673) (alef-13)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۸:۳۴:۴۵
iهر رور که می گذرد. چهره واقعی مدعیان راستگویی و جمهوریت بیشتر برای مردم روشن می شود. و بزودی این نقاب از چهره آنها خواهد افتاد. و مردم چهره واقعی آنان را به وضوح خواهند دید.و گذشت زمان روشن خواهدکرد. که چه کسانی خادم بودند. و طرفدار عزت و سربلندی ایران و ایرانی و چه کسانی فقط مدعی بودند. (3208959) (alef-1)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۷:۴۹:۱۴
آقای مرعشی بی شرف کسانی هستند که مقام معظم رهبری مطلبی را می فرمایند و آنها دقیقاً خلاف آن حرکت می کنند و وقتی آقازاده ای به حق می خواهد به زندان برود از همان رهبری که مخالف فرمایشاتش عمل می کنند در خواست عفو رهبری دارند.
واقعاً بی چشم و رویی تا کجاااااااااا (3215021) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.