نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 390497
توکلی در نشست خبری مطرح کرد:
دعوت از اصلاح‌طلبان برای بررسی واگذاری املاک در شهرداری/ برخورد با مفسدان جناحی شده است
بخش داخلی الف، 20 شهریور ۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
احمد توکلی در نشست خبری با خبرنگاران، به ارائه اطلاعاتی پیرامون بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری پرداخت.


به گزارش خبرنگار الف، احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران و رییس رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت وعدالت در نشستی خبری با خبرنگاران که در این سازمان برگزار شد، در مورد بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری گفت: علت بررسی این موضوعات به اساسنامه قانونی دیده بان و شفافیت و عدالت بر میگردد. اساسنامه دیده بان این است که همواره به دنبال شفافیت بوده و اگر قوانینی در این خصوص نقض شود باید طیق اساسنامه این موضوع بررسی شود که آیا این کار قانونی و منصفانه بوده است و از اختیارات درست استفاده شده است یا خیر؟

وی تصریح کرد: علت بعدی این بررسی، اهمیت شورای شهر و شهرداری تهران است، شورای شهر و شهرداری در واقع دولتهای محلی و مجالس مردمی به حساب می‌آیند که برای حوزه های اجتماعی و اقتصادی شهری تصمیم گیری می کنند. بررسی عملکرد این دو نهاد به نظر من حق مردم است و زمانیکه که مساله ای را می بینند، مردم حق دارند که در این خصوص اعتراض کنند . از سوی دیگر باید زود تکلیف این ابهامات معلوم شود لذا تاخیر در تصمیم گیری در مورد این پدیده غیرقابل قبول خواهد بود چراکه موجب کاهش قدرت خدمت رسانی این نهادها می شود.

نماینده سابق مردم تهران ادامه داد: سازمان عدالت و شفافیت وظیفه دارد نتیجه را به عموم مردم اطلاع دهد. طبق رویه همیشگی خود که وقتی موضوعی درباره فرد یا نهادی مطرح می شود اول از خود آنان توضیح می خواهم با آقای قالیباف تماس گرفتم ایشان گفتند که علاوه بر قوه قضائیه، سازمان شما هم در این مورد رسیدگی کند. وقتی هم بیانیه رسمی دادم شهرداری برای همکاری اعلام آمادگی کرد .ما هم فهرستی از اطلاعات را درخواست کردیم که بخشی از آن تهیه شده و بخشی هم امروز جمع آوری می شود. روش کار ما این است که این فرآیند باید سالم طی شود و تدابیری اتخاذ شود که موجب اعتماد عمومی شود.

توکلی افزود: ما به دنبال اثبات چیزی قبل از بررسی نیستیم گرچه این مسئله سوال برانگیز است. اما باید جواب آن را کشف کنیم و اگر مشکلاتی وجود دارد، باید آن مشکلات را شناسایی کرده و تخلف و مرتکبان احتمالی آن باید شناخته شده و اسامی آنها اعلام شود.

رییس رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت وعدالت اظهار داشت: یکی از راههایی که می توانست اعتماد عمومی مردم را برانگیزد این بود که من از تعدادی از دوستان اصلاح طلب خودم که از نیروهای عدالت خواه ، پاکدست و طرفدار شفافیت هستند  دعوت کردم تا در این پرونده با ما کار همکاری کنند. در حال حاضر نیز گروهی در شهرداری مشخص شده و اطلاعات را جمع آوری کرده‌اند که گزارش کار خود را براساس مستندات
درخواستم از همه رسانه ها این است که نگذارند موضوع مبارزه با فساد سیاسی شود.
ارائه میکنند و یک گروه هم مسئولیت تصمیم گیری و نتیجه گیری اطلاعات را دارند که شامل حقوق دانان، اقتصادانان و حسابرسان و کارشناسان زمین و مسکن هستند.

وی ادامه داد: همچنین از برخی نمایندگان مجلس که سابقه تحقیق و تفحص داشتند، دعوت شده و این گروه نتایج کارشناسی را بررسی کرده و تصمیم گیری نهایی می کنند تا این مسئله در اسرع وقت اعلام شود، اگر این موضوع صحت داشته باشد باید دید که این واگذاری‌ها از سوی شهردادی برچه اساسی صورت گرفته و به چه کسانی این زمین ها تعلق گرفته است، همچنین باید قانونی بودن، منصفانه بودن و مشروع بودن این موضوع نیز بررسی شود.

توکلی ادامه داد: امیدواریم این اقدامات بیش از یکی دو ماه طول نکشد اما بستگی دارد که این اسنادی که بررسی میکنیم چه مقدار روشن باشد. ما در ابتدا نیز با افرادی که سرشناس تر هستند یا مبلغ بیشتری تخفیف گرفته اند، مصاحبه خواهیم کرد تا انگیزه آنها مشخص شود.

وی ادامه داد: در بیانیه نهایی، این ماجرا شرح داده خواهد شد و مشخص میشود که مرتکبان چه کسانی بوده اند. این بیانیه منتشر خواهد شد و رسماً آنرا به قوه ی قضائیه، بازرسی کل کشور و شهرداری تهران اعلام خواهیم کرد. ما همچنین از مردم خواستاریم که اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند به ما ارائه کنند و از رسانه هایی که در این موضوع پیش قدم بودند، همانند موج و معماری نیوز می خواهیم که اطلاعات خود را اختیار ما بگذارند و از مسئولان زیربط که معترض بودند می خواهیم تا اطلاعات لازم را به ما بدهند چراکه ما می خواهیم شفاف سازی کنیم که چه کسانی مقصر بوده اند و انشاالله عدالت نیز رعایت می شود.


* سپس در پایان جلسه، خبرنگاران حاضر سئوالات خود را پیرامون بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری مطرح کردند، که به این شرح است:

رییس رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت وعدالت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا به نتایجی در این خصوص رسیده‌اید؛ گفت: روز پنج شنبه اسنادی به دست ما رسیده است که ما در حال کار بر روی آن هستیم.

توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه در مورد مسئله حقوق های نجومی برخورد موضع‌گیری های جدی شد، اما در مورد واگذاری املاک توسط شهرداری چرا هنوز هیچ برخوردی صورت نگرفته است، گفت: آنجا موضوع بسیار شفاف بود. بنده اولین کسی بودم که در اوایل اردیبهشت در مجلس به آقای دکتر سید قاسم حسینی معاون رییس صندوق توسعه ملی گفتم که رئیس شما ۳۵ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرد،(آنموقع نمی دانستم ایشان ۵۷ میلیون حقوق میگیرد) به ایشان بگویید این حقوق را نگیرد تا من هم این مسئله را مطرح نکنم، چرا که هزینه ی زیادی دارد.

وی ادامه داد: بعد از ظهر همان روز آقای صفدرحسینی با بنده تماس گرفت و گفت که میخواهد گزارش صندوق توسعه را اعلام کند و آمد دفتر من گفت که من شما را خیرخواه می دانم، من هم نصیحت کردم که این حقوقی که می گیرد، درست نیست و خود دریافت کننده به من گفت این حقوق را می گیرد و به من گفت قول میدهم ۷ میلیون تومان از حقوقم را نگیرم. پس دیگر ابهامی نبود در مساله . من با اینحال در مطلبی
اگر آقای روحانی در فیش های حقوقی برخورد قاطع می کرد و هنوز هم وقت دارد بکند ، رئیس جمهور می شود و حقش هم بشود، اما اگر مبارزه نکند ممکن است فرصت را از دست بدهد.
که منتشر کردم بدون آنکه نامی از ایشان ببرم دولت را تشجیع کردم به این موضوع رسیدگی کند.

روز بعد رئیس دفتر آقای جهانگیری معاون رییس جمهور به من زنگ زد که این چه کسی بوده چنین حقوقی دریافت کرده که بنده گفتم ایشان فلانی است و برای خودش ۱۷۵ ساعت برای اضافه کاری رد کرده است. ده روز بعد که نامه نوشتم اولین فیش بیمه منتشر شد و معاون بیمه مرکزی به من زنگ زد که چرا چنین موضوعی را سایت الف نوشته .من از ایشان هم دعوت کردم بیاید و توضیح بدهد که چرا انقدر حقوق می گیرد، آنجا مسئله روشن بود و ما بیشتر برروی طرز برخورد کارکردیم. ضمن اینکه در ماجرای فیشهای حقوقی رییس جمهور و مقامات تایید کردند موضوع را . اما الان مسئله پرونده شهرداری روشن نیست وکسی که اولین بار این گزارش را منتشر کرده طبق قواعد اداری سازمان بازرسی در این مرحله قابل استناد نیست، ما اول باید بررسی کنیم که مسئله چه بوده است و بعد اگر کسی مقصر بود از ملامت اجتماعی تا زندان کیفری برای متخلفین در نظر گرفته شود.

توکلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا درشما چه در زمان شهرداری آقای احمدی نژاد چه آقای قالیباف به مسایل شهرداری هیچ ورودی نداشتید با اینکه نماینده مجلس بودید در این دوران ؟ آیا قبل از جنجالی شدن ماجرای املاک از موضوع خبر داشتید ؟ گفت: نه خبر نداشتم . اینکه ما به عنوان نماینده ی مردم باید در سالهای گذشته به کار شهرداری هم رسیدگی می کردیم توقع درستی است. اما اگر ورود نکردیم علت هایی داشت، یکی از دلایلم این بود که من شورای شهر را ناظر بر شهرداری می دانم. ترکیب شورا هم ترکیب قابل قبولی است چرا که هم اصلاح طلبان در آنجا حضور دارند هم اصولگرایان. هم اختیار سوال از شهردار را دارند هم استیضاح او را . نکته ی بعدی این است که من به عنوان مردم نماینده ناظر به دولت هستم و دولت هم در این مورد بسیار مسئله داشت، و عملا هم اگر میخواستم نمی رسیدم اما الان قبول دارم که به شهرداری توجه نداشتیم و این ضعف من است. حالا که دیگر نماینده نیستم با سازمان شفافیت و عدالت می خواهم برای حقوق شهروندی کار کنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نامه آیت الله آملی لاریجانی در خصوص منع شدن رسانه ها در این موضوع و رسانه ها نقل می کردند از اعضای شورای شهر، و اینکه چرا در مورد فیش های حقوق چنین موضوعی رخ نداد، و رسانه ها منع نشدند و هر طور که دوست داشتند، به این موضوع پرداختند،و برخورد دوگانه ای در مورد شورای شهر به وجود آمد، آیا شما این دوگانگی را قبول می پذیرید، و شما در حالی وارد این مسئله شدید که اعضای شورای شهر نمیتوانند اطلاعات گفت: متاسفانه یکی از بلاهایی که کشور دارد که موجب رشد فساد شده است، همین است که برخورد با مفسدان جناحی شده است و زمانیکه این موضوع جناحی می شود، همه پشت جناح خود پنهان شده و کارهای خود را انجام می دهند و فاسد های جناح اصلاح طلب هم که بنده معتقد هستم نه آنها اصلاح طلب هستند و نه آنها اصولگرا، بلکه دزد و سواستفاده گر هستند، بنده فکر می کنم قوه قضائیه نمی تواند به کسی بگوید و اگر به شورای شهر نیز بگوید به شما سکوت کن، اشتباه کرده است چرا که هرکسی باید وظیفه خود را انجام بدهد. البته میتواند بگوید که شما افترا نزنید، اما زمانیکه رسانه ای، سندی چاپ می کند که در این سند، ادعا شده است که مدیران ارشد یک دستگاه حکومتی از موقعیت خود استفاده کرده اند و اموال بیت المال را به ناحق به آنها داده اند، قبل از اینکه بگوییم افترا میزنی یا خیر، ابتدا باید آن را رسیدگی کنیم،
برخورد با سایتهایی که از وزارت ارشاد مجوز دارند با استناد به ماده 23 جرایم رایانه ای درست نیست . این سایتها تابع قانون مطبوعات اند نه جرایم رایانه ای
اگر کرده باشند که دیگر افترا نیست، بلکه اطلاع رسانی است .قوه قضاییه اول اعتراض کرد که شما چرا نامه محرمانه پخش کردید، فرض می کنیم نامه محرمانه بوده، واقعا رسیدگی به اینکه مدیران بلند پایه که امانت دار مردم هستند خیانتی کرده اند ، این مهم تر است یا کسی که گفته دارند در اموال دست می برند؟.

وی تصریح کرد:حتی شهردار گفته است این سند مخدوش است و نگفته که این سند باطل است، دادگاه باید سراغ این سند می رفت و بعد از اینکه تعقیب شدند، باید به معماری نیوز می گفتند که چرا به برخی که تخلفی نکرده اند اتهام زدی،در آن صورت اگر ثابت شود که  این رسانه میدانسته اسنادش دروغ است و آن راچاپ کرده، این فرد می شود مجرم و مفتری ، به نظر من حتی اگر اطلاعات غلط چاپ کند و ثابت شود که با قصد ضرر زدن به غیر نبوده  قابل تعقیب نیست.
با این حال من قبول دارم این رفتار  با رفتاری که در مورد حقوق ها شد، از نظر رسانه ای سازگار نیست، البته من اهمیت آنها را بیشتر می دانم یا اما وقتی رسانه ای مدعی شود که در این سند، مدیران سوءاستفاده کرده و اموالی به ناحق داده اند، اول باید به این موضوع رسیدگی می کرد .

وی ادامه داد: بنابراین قوه قضائیه نمی تواند منع بکند. دربستن سایت ها دیدم به  ماده 23 قانون جرایم رایانه ای استناد شده است این ماده را خواندم که میگوید  اگر سروری یک سایت نادرست را پشتیبانی کرد و اگر مقام قضایی گفت که این سایت را ببندید، اگر نبست با سرور برخورد شود.
به نظر من این ماده نمیتواند مستند اینکار قرار بگیرد . چرا که تمام سایتهایی که مجوز فعالیت از وزارت ارشاد دارند تابع قانون رسانه ای هستند.نه جرایم رایانه ای .

توکلی افزود: واقعاً رسیدگی به مسئولان بلند پایه که امانت دار مردم هستند، قابل رسیدگی است و در ابتدا باید راست و درست آن منتشر شود. در آن صورت اگر ثابت شود طبق قانون که این رسانه می دانسته که دروغ بوده و چاپ کرده است، که اقدام درستی نیست. اما فیش های حقوقی، احساس عمومی درست کرد و وقتی مردم می شنوند که مدیری ۵۰ میلیون حقوق می گیرد، همه این موضوع را حس میکنند. بهترین موقعیت بود که دولت سخت ترین برخوردها را داشته باشد و این حرکت جمعی در افشای فیشهای حقوقی مشخص نیست کی صورت گیرد. اگر این اقدام صورت می گرفت اقدام خوبی بود.


نماینده سابق مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما تنها چهره اصولگرا بودید که نسبت به املاک شهرداری واکنش نشان دادید، و واکنشی از سوی هم حزبی های شما صورت نگرفت که این رفتار دوگانه هم حزبی های خود را چگونه توجیه می کنید، گفت: من توجیه نمی کنم و به شما می گویم که شما هم این مسئله را سیاسی نکنید. سوابق من را می دانید، من در مجلس هفتم، هشتم و نهم بیشترین یقه ی احمدی نژاد را گرفتم و از خطاهای آن گذشت نکردم. ما تعلقات دینی و مردمی داریم که برای همه است، از پوشش سیاست استفاده می کند و همانطور که گفتم کار خوبی نکردن و اگر هردو را بررسی می کردند الان همه راضی تر بودند.

توکلی در پاسخ به سوالی در مورد نامه محرمانه که به صورت پیک برای شهرداری رفته است، اظهار داشت: بنده حرفهایی در این خصوص دارم، ولی الان نمیتوانم بگویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام کردن اسامی متخلف گفت: ما اگر به یقین برسیم سریعاً اسم می بریم. در زمان حضرت علی(ع) نماینده دولت در اهواز رشوه می گرفت که حضرت علی (ع) نامه می نویسد به حاکم وقت که این متخلف را در نماز جمعه شلاق بزنید و در بازار بچرخانید تا مردم آن
16 میلیارد دانشگاه ایرانیان به اندازه 16000 میلیارد تومان ده پیمانکاری که تخلف کنند معنی دارد. انهم به دلیل فردی است که مرتکب می شود.
فرد را ببینند،  او را در زندان ممنوع الملاقات کن این برای کسی است که مطمین شدی مجرم است.ما مصلحت فردی را در نظر نمی گیریم، ولی مصلحت قانونی را درنظر می گیریم. ما مشاور حقوقی هم داریم و اسم طرف را هم می آوریم.

توکلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شما به سایر موضوعات شهرداری رسیدگی می کنید، گفت: نمی دانم . بستگی به توان  و نیروی انسانی ما دارد و ممکن است برخورد کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه انتظار شما از دولت در ماجرای  فیش های حقوقی چیست و چه برخوردی درست است؟ گفت: من استدلال حقوقی کردم که تمام این دریافت ها غیرقانونی است و ماده ۷۴ می گوید جهت هماهنگی پرداخت ها و سقف پرداختها باید شورایی برای دستمزد تشکیل می شود، این شورای حقوقی باید هر اضافه پرداختی را بررسی کند، حتی اگر دستگاهی روش های قانونی دیگری داشته باشد که متضمن پرداختی بیشتر است، باید بررسی شود و رییس جمهور باید آن را امضا کند. بنده ادعا دارم این قانون برای همه است. حقوق های نجومی علاوه بر اینکه غیر قانونی و غیر منصفانه است دل مردم را آتش زد،
اقای روحانی زمانی که رفتند خدمت مقام معظم رهبری صحبت کردند، اقا فرمودند که ضوابط تعیین کنید حتی دفتر من هم باید این ضوابط را رعایت کند. من به اقایان دولتی گفتم این حکم حکومتی است، ازآن استفاده کنید و فقط به دولت اکتفا نکنید، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح را هم بگردید، همه را مجبور کنید تا رعایت کنند. من می گویم دولت از این فرصت گران قمیت استفاده نکرد که همه مردم را به پشت خودش بیاورد. دولت با این کار باید سیاست پذیری اش را بالا می برد.
اگر آن روز که آقای جهانگیری از من سوال کرد این فرد را عزل می کرد، دولت سرافراز و مقتدر بیرون می آمد. وقتی بزرگان سازمانی اینطور رفتار کنند  به ناچار در مورد پایین دستی ها اغماض می کنند. در این جور مسائل که مربوط به حکومت است ماهیت رفتار حاکمان بسیار مهم تر از نتیجه ی رفتار حاکمان است.به همین دلیل 16 میلیارد دانشگاه ایرانیان به اندازه 16000 میلیارد تومان ده پیمانکاری که تخلف کنند معنی دارد. انهم به دلیل فردی است که مرتکب می شود.

وی در پاسخ به سوالی رویکرد دولت را تسامح و تساهل نبوده است و اینکه در آستانه انتخابات ۹۶ هستیم و اتفاقاتی که در جامعه می افتد آیا دو قطبی  سازی نیست، گفت: اینها بحث های سیاسی است و اگر آقای روحانی در فیش های حقوقی برخورد قاطع می کرد و هنوز هم وقت دارد بکند ، رئیس جمهور می شود و حقش هم بشود، اما اگر مبارزه نکند ممکن است فرصت را از دست بدهد. من افتخار می کنم که آقای روحانی با فساد مبارزه کند یک دوره برود استراحت کند و دوباره دو دوره بیاید رییس جمهور شود.
برای اینکه رئیس جمهوری که به مهمترین مسئله ی نظام اهتمام دارد، این آدم لایقی است ولو اینکه ضعفهای دیگری داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما انتقادات بسیاری در زمان شهرداری کرباسچی می کردید، ولی در حال حاضر اینطور نیست، گفت: آقای کرباسچی پایه گذار  بسیاری مفاسد در شهرداری است و اگر آن روزی که من می گفتم، دیگران کمک می کردند الان چنین شرایطی نداشتیم . لذا درخواستم از همه رسانه ها این است که نگذارند موضوع مبارزه با فساد سیاسی شود.
توکلی در پاسخ به سوالی در مورداینکه هیات رئیسه شورای شهر تهران آنطور که باید نظارت نداشته و آیا عملکرد هیات رئیسه را بررسی می کرده گفت: بله از این حیث بررسی می کنیم.
۱۳۹۶/۰۶/۱۵ ۰۸:۴۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ۱۳:۲۶
 
۱۳۹۶/۰۶/۱۴ ۱۲:۰۲
 
۱۳۹۶/۰۴/۱۶ ۰۷:۱۰
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۸
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۶
 
۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ۰۹:۱۵
 
۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ۰۹:۰۸
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ۰۰:۴۲
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۲ ۱۹:۰۹
 
 
کلمات کلیدی : احمد توکلی+دیدبان و شفافیت و عدالت +شهرداری تهران
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۱:۵۳:۰۳
درود بر دکتر توکلی عزیز که انصافا" نشان داده است در پیگیری حقوق مردم جدی و مصمم است. (3928829) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۰۰:۰۲:۰۱
جناب دکتر در سخنان امروز خود که در سایت های دیگر هم امده به یک نکته بسیار مهم اشاره فرمودند وان اینکه علاوه بر پول های اضافه دریافتی از مدیران نجومی سود این پول ها که طی این سالیان برای اقایان ایجاد شده نیز باید محاسبه وباز پس گرفته شود از جناب توکلی به واسطه این صحبت مهم مچکریم (3929942) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۳:۰۳
جناب دکتر توکلی لطفا به این سوالات و ابهامات برای یکبار هم که شده پاسخ دهید.بارها ازشما سوال شده اما هیچوقت جواب ندادید.
1- آیا شما جای نهادهای قانونی نظارتی کشور نشسته اید؟
2- چه کسی به شما اجازه دخالت در چنین پرونده هایی را می دهد؟
3- اگر نتیجه گزارش شما با گزارش نهادهای قانونی مغایرت داشت کدامیک را باید پذیرفت؟
4- ایا شهرداری و بقیه جاهای دولتی اجازه دسترسی به اسناد محرمانه را به شما می دهند و ایا اساسا شما چنین اجازه ای دارید؟
5- ایا نهاد شما خود متهم به استفاده از یک امتیاز نیست که به شما و نهاد شما اجازه چنین کاری را می دهند اما به دیگر گروههایی که بخواهند چنین کاری را کنند نمی دهند؟
6- نقش رسانه ها و مطبوعات مستقل و آزاد دراین میان چیست؟ چرا یک سایت خبری را که این مسائل را افشا می کند با برخورد قضایی مواجه نموده و سایت را می بندند اما به شما اجازه رسیدگی و پی گیری را می دهند. این خود یک رانت اطلاعاتی و سیاسیت. چه فرقی بین شما و سایتها و رسانه های مستقلی است که با افشای تخلفات مسدود می شوند اما شما آزادانه هرکاری بخواهید می کنید؟
7- چرا درباره بستن سایتهایی که این موضوع را افشا کردند موضعگیری نکردید؟
8- اگر شما دربررسیهایتان به این نتجه رسیدید که تخلفات توسط شهرداری انجام شده است آیا گزارش ان را رسما منتشر می کنید یا فایلی به نام فایل محرمانه داریدو منتشر نمی کنید؟ اگر شما گزارشتان را منتشر کردید اما رای دادگاه چیز دیگری بود آیا شهرداری و شورا از شما به جرم ئنشر اکاذیب شکایت نخواهند کرد؟ اگر شکایت کنند چه پاسخی دارید؟
9- آیا قوه قضاییه به شما اجازه دخالت دراین پرونده را می دهد. اگر با مقاومت قوه قضاییه با اتهام دخالت درامورقضایی مواجه شدید چه خواهید کرد؟
10 جناب دکتر توکلی شما و دوستانتان چه بخواهید وچه نخواهید دارید از یک رانت اقتصادی سیاسی و اطلاعاتی استفاده می کنید. بجای اینکه خود را درگیر پرونده کنید دنبال این موضوع باشید که به عنوان یک نهاد مردمی سایتها و رسانه های مستقل از آزادی کافی برای پیگیری این موضوعات برخوردارباشند وبا فشارهای قضایی و سیاسی مواجه نباشند. آیا چنین کاری کرده اید یا می کنید؟ (3928876) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۸:۲۳
اولا اگه در این موضوع رانتی هم باشه، سود مالی که به آقای توکلی نمیرسه. پیگیری این قضیه نفعش به مردم میرسه. (3933400) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۹:۳۵
کاری که توکلی میکند بسیار پسندیده از نظر مردم است و فرقی هم نمیکند خلافکار اصلاح طلب باشد یا اصول گرا هر کس در هر عنوانی دست درازی کرد به هر نحوی به بیت المال باید ابرویش برود و به زندان محکوم شود درود بر شما. (3928881) (alef-13)
 
Moldova, Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۲:۱۷:۴۰
حرف شما رو قبول دارم اما در مورد آبروی افراد فقط در مورد افراد با پستهای بالا که دزدی سنگین انجام دادن باید این اتفاق بیفته. اما افرادی که سمتهای پایین دارن و دزدیهای کوچک فقط باید مجازات بشن و نباید در رسانه ها اسمشان بیاد چون خیلی وقتها ممکنه بزرگنمایی بشه و افراد با سمتهای پایین امکان دفاع از خودشون رو هم ندارن. (3929839) (alef-13)
 
مصطفی بهجتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۵:۱۵
1- آقای توکلی گفتید که :
1-1 دنبال شفافیت هستید می خواهید بدانید که واگذاری قانونی است و آیا منصفانه بود و از اختیار درست استفاده شده است یا خیر؟
1-2 به اهمیت شورای شهر و شهرداری تهران اشاره کردید و اینکه متهم سازی این دو نهاد مهم را حق مردم دانستید و اینکه تاخیری در تصمیم گیری در مورد این پدیده را موجب کاهش قدرت خدمت رسانی این نهاد ها به مردم می دانید.
1-3 اشاره کردید که پیرو تماسی که با آقای قالیباف داشتید ایشان گفتند که علاوه بر قوه قضائیه، سازمان شما هم در این مورد رسیدگی کند و اطلاعاتی از فهرست درخواستی شما را نیز جهت بررسی به شما تحویل داده اند.
1-4 فرمودید که : روش کار ما این است که این فرآیند باید سالم طی شود و تدابیری اتخاذ شود که اتحاد عمومی را برانگیزد. دنبال اثبات چیزی قبل از بررسی نیستیم ولی گرچه مسئله سوال برانگیز است. اما باید جواب آن را کشف کنیم و اگر مشکلاتی وجود دارد، سهم مشکلات را شناسایی کرده و تخلف و مرتکبان احتمالی باید شناخته شده و اعلام شوند.
2- آقای توکلی لطفا بفرمایید :
2-1 در خصوص حقوق پرداختی به برخی مدیران که بدون رسیدگی سازمانی و قضایی حرامخوار معرفی می فرمودید رفتار منصفانه ای داشتید؟ آیا پرداخت حقوق بر خلاف قوانی و ضوابط جاری انجام شده بود؟ چرا بجای پرداخت کننده حقوق گیرنده حقوق مورد هجمه قرار گرفت؟
2-2 آیا ارکان دولت و مجلسی که سالهای طولانی در آنجا حضور داشتید از چنین اهمیتی برخودار نبودند؟ آیا طرح سوال و متهم سازی در خصوص دولت مانند شورای شهر و شهردار تهران از حقوق مردم نیست که شما بجای آنها چنان کردید؟ از کی شورای شهر و شهردار برای شما مهمتر از رییس جمهور و دولت این کشور تلقی می شوند؟
2-3 اقای توکلی در خصوص فیشهای حقوقی نکته مبهمی بود که کسی بخواهد درخواست دریافت اطلاعات کند؟ مدیرانی بر اساس وفق قوانین جاری و برمبنای فیشهای قانونی صادره کارگزینی سازمانی حقوق دریافت کردند چه نکته مبهمی باید در این خصوص کشف گردد؟ مگر اطلاعی بود که نخواهند در اختیار مراجع قانونی قرار دهند؟ آقای قالیباف نمی توانستند اسناد مثبته که بیانگر حقانیت اعمالشان است را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنند؟ شما با چه مکانیسمی نماینده مردم در شفاف سازی محسوب می شوید که قالیباف اسناد سازمانش را بعنوان نماینده مردم در اختیار شما قرار داده است؟ تصور می کنید اسناد مورد درخواست ما را هم مثل شما به راحتی در اختیار بگذارد؟ اقای توکلی مکانیسم و ابزار تحلیل اطلاعات شما برای صحت سنجی اسناد و مدارک شهرداری و ادعاهای شهردار چیست؟
2-4 اقای توکلی وقاعا در موضوع فیشهای حقوقی تلاش کردید در مسیری سالم به منظور شفاف سازی حرکت کنید؟ حرامخوار خواندن مدیرانی که توسط هیچ سازمان رسمی و تخصصی مورد سوال قرار نگرفته و اقدامشان غیر قانونی خوانده نشده ایراد نیست؟ چنان قضاوتهای غیر منصفانه در خصوص بخشی از مدیران کشور قضاوت نکردن قبل از بررسی بود؟ سهم عوامل مختلف پرداخت حقوق غیر متعارف چه میزان بود؟ کدام عامل در چه دوره ای مسبب وقوع چنان جریانی بود؟ علاوه بر دریافت کننده حقوق به کدام عامل ناسزا گفتید؟ ا
3- آقای توکلی :
3-1 در موضوع فیشهای حقوقی آنچنانکه ریاست بازرسی کل کشور(قوه قضاییه) و ریاست دیوان محاسبات(مجلس شورای اسلامی ) به صراحت تصریح و تأکید کردند کمتر از 2% از مدیران(مدیرعامل) مبالغی را خارج از عرف معمولبعنوان حقوق دریافت کرده اند که مبلغ 4 میلیارد تومان تحت همین عنوان به خزانه بازگشت داده شده است هیچ مقام قضایی نیز مایل به پیگیر قضایی موضوع نبوده و نیست. هیچ پرونده قضایی نیز از سوی دستگاههای مذکور و دادستان کل کشور تشکیل نشده است.
3-2 در موضوع املک واگذاری شهردار به افرادی خاص بنابر اظهارات صریح سردار صلاحی معاون و مشاور شهردار تهران در برنامه زنده تلویزیونی بالغ بر 12000 هزار ملک با دریافت دستور اعمال تخفیفات سه گانه از شهردار تهران به افرادی خاص واگذار شده است. حداقل 8000 واحد واگذاری در مناطق 1 ، 2 و5 قرار داشتند. با احتساب یک میلیارد تومان برای هر ملک در واقع املاکی به ارزش 12000 میلیارد تومان واگذاری فقت در این مدت زمانی کوتاه انجام شده است. خریداران بنابر دستورات سه گانه شهردار حدود 8% قیمت واقی ملک را نقدا و حدود 17% از ارزش واقعی را در اقساط بلندمدت متعهد می شوند.
3-3 آقای توکلی یعنی شهردار تهران بالغ بر 11000 میلیارد تومان از اموال و دارائیهای مردم تهران را به صلاحدید بین تعدادی از افراد خاص به عنوان بلاعوض توزیع کرده اند. البته شاهد بودید که ریاست قوه قضاییه تأکید کردند که رسیدکی با دقت ، عادلانه فراغ از جوسازی و در عین برخورد با موج سواران انجام شود.. (3928892) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۷:۵۵:۲۹
من با نظر شما کاملا موافقم (3929553) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۲:۵۲:۵۱
آقای دکتر ؛ از شما و همراهانتان بسیار ممنونیم و به سهم خود حمایتتان میکنیم .
اما چرا در مورد حرامخواران نجومی ، چنین اتفاق و اتحادی ایجاد نکرده اید ؟
آیا تدبیریان !! و اعتدالیها !!! مصونیت دارند ؟؟ !!
آیا خط الاحمر نانوشته ای ترسیم شده ؟؟ !!!
آیا توان قوه ی قضائیه ، تقلیل یافته ؟؟ !!!
آیا سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ، از پیگیری تخلفات فریدونها و رستگارسرخه ها و صدقی ها و صفدرها و .... منع شده ؟؟ !!!
آیا تهدیدی در کار بوده ؟؟ !!!
آیا مصالح و مقاصدی در کار است ؟؟ !!!
آیا ....................................................... ؟؟؟؟ !!!!!!! (3928941) (alef-13)
 
سينا
Canada
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۳:۲۵:۲۸
يعني شما از يك سياره ديگه اومديد؟
الان از روز روشن تره كه شدت برخورد با حقوقهاي نجومي قابل مقايسه با املاك نجومي نيست، در مسئله دولت همه ورود كرده و متخلفين بدون دادكاه سكه يه پول شدند در حاليكه قوه قضاييه مطبوعاتي كه به پرونده شهرداري ورود كنند را تهديد كرده ،!!!! (3929907) (alef-13)
 
حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۷:۴۱
الان حدود 5 ماهه که فقط از تریبون نماز جمعه درباره حقوقهای نجومی دولت را میکوبند
حود یک ماهه که املاک نجومی مطرح شده یک نفر از این آقایان نمکیگه برید رسیدگی کنید (3932945) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۳:۱۹:۵۱
تشکر (3929011) (alef-13)
 
سیف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۴:۰۰:۱۵
درود بر توکلی تنها جا مانده از قافله پاکان (3929103) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۶:۵۳
حافظي اصوالگرا هم هست (3929411) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۴:۳۷:۱۰
جناب آقای دکتر توکلی همه حرفهای جنابعالی درست، اما ما یک نگهبان در شرکتمان داریم که کارش را درست انجام نمیدهد چه باید بکنیم؟!! برای او هم یک نگهبان بگذاریم؟!!!
وقتی سازمانها و نهادهایی که وظیفه ذاتی شان نظارت و گزارش و غیره است درست عمل نمی کنند و یا گاهی خودشان نیز درگیر موضوع هستند و دامنشان لکه دار، چه باید کرد.
البته پاسخ در غیر دولتی کردن اغلب امور و دادن نظارت بیشتر به سازمانهای مردم نهاد (NGO) و شفافیت تام و تمام و اعلام میزان دریافتی ها و پرداختی ها و غیره است....
متاسفانه از هر دو طیف و هر دو جناح موارد اشتباه و خطاهای فاحش زیادی دیده میشود که نتیجه اش چیزی جز سلب اعتماد مردم نیست. (3929175) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۴:۵۲:۴۹
آقاى دكتر توكلي شجاع و خيرخواه و حق طلب و با انصاف
از شما خواهش ميكنم كه پيگير تمامي مسائلي كه مربوط به
حيف و ميل بيت المال و مفسده هاى اقتصادى همه دستگاهها
و وزارتخانه ها و بنيادها و آستانها و شهرداريها و بانكها و و و و
باشيد ، خداوند خيرتان دهد ، امروز با صحنه اي عجيب مواجه
شدم ، از فرودگاه امام خمينى به سمت تهران ميامدم ، نزديك حرم مطهر
تبليغات بزرگي روى پل عابر پياده وسط اتوبان ديدم ، تبليغ يك ساعت
سوييسي و با تصوير يك بازيگر سينما ، ديدم در كنار مرقد بنيانگذار
جمهوري اسلامي كه هدفش اعتلاي و ايجاد فرهنگ اصيل اسلامى و مبارزه با
فرهنگ غربي و مصرف و تجمل بود اين تبليغات از نوع غربي اش و با استفاده
از به اصطلاح سوپر استارهاي معلوم الحال توسط شهرداري يا پيمانكار
انجام ميشود و باز ياد سخنان رهبر معظم مبنى بر اقتصاد مقاومتى و شبيخون
هاى فرهنگي و اقتصادي افتادم ، شهرداري تهران خواسته و يا ناخواسته به يكي از اركان و مروجان فرهنگ لوكس گرايي تبديل شده است . خواهشمند است اين مسايل را به شهرداري
و افراد بالا دست اعلام كنيد .آقاى دكتر توكلي پاينده و سلامت باشيدد (3929210) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۵:۲۰:۳۲
چی جناحی نیست که این یکی هست؟ (3929261) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۵:۴۰:۰۳
سایت معماری نیوز را . از فیلتر خارج کنید شاید مردم حرفهای شما رو باور کردند (3929295) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۶:۰۷:۵۷
که هر چی خواست اتهام بزنه به افراد
اول بررسی بعد اعلام رسمی (3929350) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۷:۵۱:۱۵
اون موقع كه فيشهاي حقوقي افشا ميشد يادتان نبود كه اول بايد بررسي بشه بعد اتهام زني؟ (3929546) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۱۰:۴۴
آقای توکلی. من با اینکه طرفدار اصلاح طلبان هستم از شهردار بودن آقای قالیباف راضی بودم چون به هر حال اصولگرایان هم طرفدار دارند و آنها هم باید سهم داشته باشن و الان هم از اینکه این موضوع باعث میشه توازن قدرت بهم بخوره ناراحتم.

اما باور کنید از زمانی که این قضیه املاک نجومی رو شنیدم هر وقت یادم میفته سرم درد میگیره. اصلا در مغز آدم نمی گنجه. صبحت از هزاران ملک شهرداریه که حداقل با تخفیف 50 درصد داده شده به کارمندان شهرداری اونهم قسطی. تازه اتهام قیمت گذاری پایین و وام کم بهره هم هست. بحث تخفیف 20 تا 30 میلیونی از عوارض ساخت هم برای این واحدها هست. آقای شهردار و مشاورشون هم کلیات این موضوع رو تایید کردن که در سایت خودتون آوردید ولی گفتن قانونی بوده!

اول از همه باید اعضای شورای شهر که چنین چیزی رو تصویب کردن بازخواست کرد و انهایی هم که سکوت کردن باید برکنار بشن. اصلاح طلب و اصولگرا هم فرقی نداره. من حتی از اصلاح طلبانی که نقشی در قضیه نداشتن ولی سکوت کردن بیشتر گله دارم و معتقدم اونها هم باید برکنار بشن. (3929703) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۳:۵۳
آره، اول بررسی بعد اعلام رسمی. مث کیهان!!! (3929716) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۳۶:۰۸
درسته. اول بررسی بعد اعلام رسمی‌، اما فقط در مورد واگذاری املاک.

در مورد حقوق ‌های نجومی، اول اعلام رسمی‌ و اتهام زنی‌ و افشا گری، بعد بررسی (3929725) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۰۸:۲۸:۲۲
اگر اینطوریه دولت هم سایت نسیم انلاین رو در دسترس قرار بده با جهان نیوز تا مردم حرفشمارا باور کنند...این حرف زدن خوبه؟
سیاست زدگی تا کجا (3930147) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۵:۴۵:۵۰
اقای توکلی دوستانه میگم خدمتت
این بزرگترین ازمون شماست
حرفایی که اینجا زدی کاملا به حق هست امیدوارم درگیر جناح سالاری نشی
حیثیت خودت و سازمانت در گرو همین پرونده املاک نجومی هست
خودت هم خوب میدونی یک قلم تخفیف این پرونده معادل کل حقوقهای نجومی هست
ببینیم چه میکنی و چقدر صداقت گفتار و کردار داری (3929303) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۶:۲۸:۴۵
متاسفانه برخوردها با همه مسائل سیاسی و جناحی شده است. فساد و فاسد تا وقتی با ماست مسکلی ندارد ولی اگر از جناح مقابل بود تازه لو میرود.
امیدوارم به موضوع شرکتهای خصولتی که از جیب بیتالمال حیف و میلهای نجومی میشود هم رسیده گی شود . (3929396) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۲:۴۰
این جریان املاک شهرداری انقدر بزرگه که واقعا اگه درست رسیدگی نشه یک ضربه میزنه به همبستگی و امنیت ملی. مثلا یک عده ممکنه پیش خودشون بگن وقتی یک عده میلیارد میلیارد به ناحق میخورن از اموال مردم و بعد حتی مجازات هم نمیشن چرا ما ندزدیم؟ حتی همبستگی ملی هم ضربه میخوره. (3929849) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۹:۲۵
آقای توکلی با سلام و احترام
هیچ اشکالی ندارد که بتبهائی اقدامات خودر به پیش ببرید اما فعالیت تحت عنوان سازمان مستلزم آنستکه عده ای از چهره های خوشنام و متخصص در مواردیکه مورد بر رسی قرار میدهید را هم با خود همراه کنید .
برای توده های مردم مرز اصلاح طلبی و اصول گرائی روحانی و احمدی نژاد نیست توجه به حقوق شهر وندی و آزادی های مندرج در قوانین کشور استکه
آنرا مشخص میکند . بی توجهی شما به این حقوق استکه مورد قضاوت قرار گرفته نه انتقادات شما به رفتار احمدی نژاد . (3929416) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۷:۰۳:۱۱
اقاي توكلي اگر صداقت داريد از قوه قضاييه سوال كنيد چرا در مورد حقوقهاي نجومي و واگذاري املاك برخورد دوگانه داشته. چرا براي افشا كنندگان حقوقهاي نجومي خط و نشان نكشيدند ولي به خاطر شهرداري افشاكنندگان را تهديد و معماري نيوز را فيلتر كردند؟ (3929456) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۸:۳۴:۳۶
16 میلیارد دانشگاه ایرانیان که اصلا رسیدگی نشد !!!! (3929603) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۸:۳۹:۱۷
جناب توکلی با احترام فراوان به حضرتعالی و عرض پوزش بایستی به استحضار برسانم برای شفاف سازی نیازی به سازمان نیست خواهشا" اگر دلسوز مردم و کشور هستید رسانه های مستقل را پشتیبانی نمایید و بگذارید چشم و زبان مردم باشند و بدون لکنت زبان حرف بزنند و از مسئولین بازخواست کنند فهمیدن اینکه ملکی به نفرات خاص واگذار شده است یانه؟ کار نیم ساعته! (3929610) (alef-13)
 
کاظمی از قز وین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۱۸:۴۹:۳۵
جناب اقای توکلی شما که صدایتان به بالا ها می رسد شاید بعضی از اقایان یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند مشکل ادارات تنها تهران نیست مخصو صا شهرداری ها با برخوردهای تبعیض امیز در واقع ضلم در حق مردم که بنده یکی از همان کسانی هستم که از طزف شهر داری در حقم ظلمی اشکار شده با نوشتن شکایت به سازمان باز رسی و نهاد ریاست جمهوری متا سفا نه نتیجه ای نداشت شاید روزی مجبور شوم خودم اقدام مناسب و انقلابی که دوست ندارم انجام دهم و میدانم خیلی از اقایانی که هم اکنون توجهی به چنین مسا یلی ندارند ان روز تحلیل های من در اوردی که باعث خوشایند عدهای بشود ارایه خواهند داد اقای توکلی شما را به خدا به مسعولین گوشزد کنید نا محسوس ادارات را کنترل کنند که کار به جاهای باریکتر نرسیده اقدام کنند کسانی که از توپ و تانک دشمن نتر سیدند از کارمند متخلف ادارات نمی ترسند بلکه ملا حضات دیگری دارند به امید روزی که گفتار و عملمان یکی باشد امین یا ربالعالمین (3929623) (alef-13)
 
Liberia
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۲:۰۰
آقای توکلی. واقعا امیدوارم در عمل هم نشان دهید که این حرفهای درست و بجایی که زدید رو بهش اعتقاد دارید در اینصورت قطعا به کشور و مردم خدمت بزرگی کردید.
در مورد این قضیه املاک هم به نظر من که فاجعه بارترین فسادیه که در بعد از انقلاب رخ داده. هم حجم مبلغ بالاست که فعلا حدود دو هزار میلیارد تومن تخمین زده شده. هم تعداد افراد درگیر بالاست که صحبت از حداقل هزاران ملک و کارمنده. هم اینکه شورای شهر که نماینده مستقیم مردم بوده و وظیفه اصلیش دفاع از حقوق مردم بوده چنین چیزی رو مستقیما تصویب کرده. (3929714) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۶:۲۱
شما فقط مانور رسانه میدین.
دکتر حافظی در شورا اصولگرایی بود که اول از همه فریاد زد اما همه ی شما ها بایکوتش کردید.
در نیت شما هم شک هست اگر واقعا خواهان مبارزه با فساد بودید با دکتر حافظی تعامل بهتر میداشتید. (3929718) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۲۸:۰۸
اختیاراتی که در قانون به مسئولان داده شده برای اینه که در جهت منافع مردم بکار ببرن. قطعا اگر مسئولی از این اختیارات استفاده کنه و اموال مردم رو حیف و میل و یا تضییع کنه باید مجازات بشه. آیا اینکه شورای شهر تصویب کرده املاک شهرداری که مال همه مردمه با 50 درصد تخفیف به کارکنان شهرداری واگذار بشه تضییع حق بقیه مردم نیست؟ (3929720) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۳۶:۳۴
سه دوره مجلس دست اصولگرایان بود. یک دوره هم دست اصلاح طلبان. الان هردو جناح باید پاسخ بدن که چرا انقدر اشکالات اساسی در قوانین داریم. چرا هیچ حد و مرز و ضابطه موثر و فراگیری برای حقوق و مزایای کارمندان دولت و نهادهای عمومی تعیین نشده؟ (3929727) (alef-13)
 
Czech Republic
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۰:۴۶:۴۸
در کنار مبارزه با افراد فاسد و برگرداندن اموال مردم باید به ریشه های فساد هم توجه بشه. مثلا هم فیشهای نجومی و هم املاک نجومی نشون دادن که ما نیاز به یک قانون فراگیر و جامع و دقیق و مشخص برای حقوق و مزایا و هرگونه امتیاز و دریافتی دیگر کارمندان برای همه نهادهای عمومی داریم. البته در این قانون ممکنه برای نهادهای مختلف ضوابط و یا ضرایب مختلفی درنظر گرفته بشه و در شرایط خاص هم شورای حقوق و دستمزد تعیین کننده باشه.
همچنین باید وام و مزایا تا حد ممکن برداشته بشه و اگر واقعا لازمه بجاش حقوقها به همون اندازه افزایش پیدا کنه. چون در مورد وام و مزایا هزار جور میشه سوء استفاده کرد و همینطور هزینه اونها برای دولت و سود اونها برای کارمند رو نمیشه دقیق مشخص کرد و مثلا ضابطه اینکه وام کی و به چه کسانی تعلق بگیره هم نمیتونه ضوابط دقیق و فراگیری باشه. (3929735) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۱:۱۴:۵۸
بنده یک سئوالی ذهنم را اشغال کرده
من کارشناسی ارشد فنی دانشگاه دولتی دارم و نمی توانم 50 متر خانه بخرم
چطور یک مدیر شهرداری قادر به پرداخت چند میلیارد بایت خریدیک واحد مسکونی است؟من اصلا به نیم بها بودن کار ندارم اون نصفه اش هم چند میلیارد است
آیا حقوق شهرداری قابلیت پرداخت اقساط چند میلیونی را دارد؟
چرا مردم را دعوت به اقتصاد مقاومتی و تحمل تحریم می کنید ولی خود در آپارتمان لوکس زندگی می کنید ؟
لطفا دوستان از هر جناحی پاسخ دهند (3929760) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۱:۱۵:۴۷
سلام بر دکتر توکلی عزیز
برای شما در مبارزه با فساد و پیگیری عدالت آرزوی موفقیت دارم
و البته امیدوارم در این مسیر خدای ناکرده گرفتار اغراض سیاسی نشوید (3929761) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۲:۱۴
درود بر توکلی (3929847) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۲:۵۲:۱۲
آقای توکلی.
به نظر من اگر شرایطی فراهم کنید که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان خوشنام و منصف بیان و در سازمان شما عضو بشن کار بسیار خوبیه. مبارزه با فساد باید به یک موضوع فراجناحی تبدیل بشه. لازمه این کار هم اینه که انصاف فراموش نشه. همانطور که هیچ فسادی نباید کوچکنمایی بشه هیچ فسادی هم نباید بزرگنمایی بشه. همانطور که هیچ فسادی نباید پنهان بمونه در مورد هیچ فسادی هم نباید جنجال غیرضرروی راه بیفته. بزرگترین آفت مبارزه با فساد جناحی شدنه. (3929875) (alef-13)
 
feri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۰ ۲۳:۰۶:۲۱
قوانین فساد زا باید حذف شود قانونی که اجازه دهد مدیری 234 میلیون یا 57 میلیون حقوق ماهانه بگیرد ظالمانه و خودبه خود لغو است .اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر عدالت آنهم عدالت علی ع است باید جلوی تصویب قوانینی که مدیران را گردن کلفت تر و مردم را گردن باریکتر میکند گرفت و آنها را حذف کرد. از این گذشته اگر محدودیتی برای دریافتهای کلان در نظر گرفته شود مدیران راههای دیگری برای دریافت باز میکنند باید همه سوراخهایی را که موجب سوء استفاده مدیران میشود بسته شود. عجب است که در نظام جمهوری اسلامی اینگونه مدیران رشد کرده اند و نهایتا جابجا میشوند و از چرخه مدیریت حذف نمیشوند وذخیره نظام تلقی میشوند. حقوق و دستمزد حد و مرزی دارد ملاکهای تعیین حقوقها چیست که برای برخی حقوق های نجومی در نظر می گیرند. چرا برخی وزارتخانه ها و دستگاهها و شرکتهای دولتی چون درآمد دارند از بیت المال بیشتر می خورند ملاک بیشتر خوری چیست مثلا چون در شرکت نفت یا مخابرات کار میکنند وشرکت درآمد زاست اجازه دارند بیشتر از بقیه کارمندان دولتی بخورند.مگر نفت مال کارمندان نفت است مال مردم است .در توزیع سوبسید بنزین نیز به مردم ظلم میشود چرا به مردم بیچاره ای که ماشین ندارند پیر مردها و پیر زنان در روستا ها و شهرهای کوچک و ضعفا که از سوبسید بنزین استفاده نمی کنند سهم سوبسید آنها پرداخت نمیشود آیا نفع مال آنها نیست و سهم سوبسید ندارند؟؟!!!! چرا کارخانه دار صدها ماشین دارند سرمایه دار که چندین ماشین دارند و بیشترین مصرف را دارند بیشترین سوبسید را می خورند و فقرا و ضعفا از سهم سوبسید حتی به اندازه یک ماشین هم محرومند.؟؟؟؟ باید کسانی که بنزین بیشتری مصرف میکنند هم مالیات بیشتری بدهند چون هوا را آلوده میکنند و آلودگیهای صوتی و غیره بماند و هم اینکه باید سقف مصرف برای استفاده از بنزین سوبسیدی داشته باشند و بیش از آن را باید به میزان افزایش مصرف مبلغ بیشتری تصاعدی بپردازند . این رویه به عدالت نزدیک است . اما مشاهده شده که همین کارت سوخت را هم که کمی کنترل بر مصرف داشت را حذف کردند این یعنی غارت نفت و بنزین توسط سرمایه داران و طبقات برخوردار . (3929893) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۰۷:۲۲:۳۹
درود بر نمايندگاني كه حق ملت ايران را از مفسدين ميگيرند (3930088) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۰۹:۲۴:۳۶
سلام به آقای توکلی و دوستان سایت الف
من آقای توکلی را در زمینه برخورد با فساد واقعا آدم منصفی میدانم
تنها نکته ای که در این زمینه می خواهم بگم اینه که در مورد واگذاری املاک شهرداری و حقوق های نجومی با یک معیار و سنگ محک برخورد بشه
الان مدام از طرف شهرداری گفته میشه که کار کاملا قانونی بوده و طرفدار شهردار هم این رو توی بوق کردند
در صورتی که در مورد حقوق های نجومی هم خیلی از پرداخت ها قانونی بوده
اونجا بحث این بود که آیا منصفانه هم بوده؟
الان درباره شهرداری صرف قانونی بودن ملاکه؟
چرا برای حقوق ها ملاک وجدان و انصاف عمومی قرار داده شده؟
آیا انصافه که مدیر سطح بالای شهرداری با حقوق مزایای بالا تخفیف 50 درصدی صد میلیونی بگیره بعد یک رفتگر زحمتکش با حقوق حداقلی و یا یک بازنشسته با حداقل حقوق برای یک وام ساده مجبور به اجنام هزار کار محیرالعقول بشوند؟
فقط قانونی بودن را ملاک قرار ندهید (3930220) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۵:۰۸
مسئله ي حقوق هاي نامتعارف در مجموع کمتر از 5 ميليارد تومان بود اما مسئله املاک شهرداري هرچقدر هم خوش بينانه به موضوع نگاه کنيم بيش از هزار ان ميليارد تومان است.مقايسه ي اين دو با يکديگر اصلا درست نيست. (3930430) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۵:۴۳
از اختیارات درست استفاده شده است یا خیر.

جناب آقای توکلی نه در شهرداری که هرکجا هرکس اختیاری دارد که منافی عدالت و دست درازی به حقوق مردم است و اختیارش باعث لطمه زدن به آبروی نظام میشود .

باید به این اختیار با تالی فاسد هم رسیدگی کرد .

آیا وزارت کشاورزی هم میتواند تعاونی کارمندانش را با همین شکل پشتیبانی کند .

اگر نه باید قانون تعاونی را بازبینی کرد تا همه کارمندان و حتی مدیران از موهبت آن برخوردار شوند .

آیا تعوانی کارخانجات تولیدی هم از این مضایا برخوردارند .

شهرداری بخاطر دستگیری کارگران و کارمندان و مدیرانش حتی اگر تعریض هم به قانون شده آنقدرها قابل شماطت نیست .

ولی همه تعاونیها با اختیارات یکسان بتوانند به کارکنانشان کمک کنند .

همین شهرداری را در چرخه تعاونیها تشویق کنید که بیاری تعاونیها بشتابد.

تعاونیهای غیر دولتی را هم همچنین .

اسمش را چرا فساد و نجومی میگذاریم .

اسمش را بگذاریم جهاد در مسیر اقتدار مدیریان جهت خدمت به مردم .

که این مردم بخشیشان در این نهاد و آن نهادند و بخشی هم خارج .


مهمتر دیدن کسانی است که خارج بخشهای دولتی هستند . (3930511) (alef-13)
 
سیدعلی حجازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۱ ۲۳:۳۹:۰۰
باسلام
آقای توکلی که یک دلسوز واقفی هستند حقیتا یک راهکار مناسب برای مشخص شدن حقیقت داده اند
یعنی داوری را به کسانی محول کرده اند که در رابطه با این شلوغی و نشر این موضوع جعلی و ساختگی و بی اساس حاشیه امنی برای حقوق های نجومی و ... ایجاد شده است
و آقای قالیباف هم که صراحتا موضع خودرا اعلام کرده و شجاعانه و مسئولانه با دعوت ازدادستانی و یا سازمانها جهت بررسی صحت و سقم اینموضوع به همه فهمانده است که »
آنرا که حساب پاک است -از محاسبه چه باک است (3931275) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۲ ۰۸:۰۹:۳۳
ايا سازمان عدالت با افراد غير جناحي تشكيل شده؟اصولا اين سازمان عدالت از كساني غيراز افراد حاكميت تشكيل شده؟اگر جواب منفي باشداتفاق مثبتي نخواهد افتاد (3931423) (alef-13)
 
بشیر محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۳ ۰۸:۵۳:۱۰
اقای دکتر توکلی متاسفانه در سالیان اخیر دامنه فساد سیاسی و اقتصادی به حدی توسعه پیدا کرده که هر کجایش را ببندی از جایی دیگر بوی تعفن اش
بیرون خواهد امد
از شما خواهش میکنم از ازادی جریان گردش اطلاعات دفاع نمایید تا دیگر سایتها ،این وظیفه خطیر را بر عهده گیرند و شما در این سایت از افراد سازمان ها و تشکل هایی که صادقانه خدمت میکنند که که نایاب هستند را شناسایی و معرفی کنید که بتوانند الگو قرار گیرند. (3932305) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۰:۲۲
اقای توکلی از اینکه یک تنه در افشای فساد بدون سیاسی کاری ایستاده اید دعای مردم مستضعف پشتیبان شماست انشاله خود را به گروههای سیاسی وصندلی ها دیگر وابسته نکنید تا بعنوان یک فرد مردم نهاد پیگیر انواع فساد ورانت ها باشید وسازمان مردم نهادی تشکیل دهید تا ارتباطات نزدیک با مردم بر قرار نماید ومردم بتوانند اطلاعات فساد را گزارش نمایند تا افشاگری نمایید وگرنه هیچ امیدی باین دستگاههای نظارتی که بعضا خود مماشات دارند نیست . (3932796) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.