توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 409595
سعیدی: اعتدال به معنای مقابله با دشمنان و کفار است
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اعتدال معنایش مقابله در برابر کفار و دشمنان است، اما عده ای از این واژه تعبیر دیگری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی صبح امروز طی سخنانی در نخستین همایش جریان نفوذ و نظام سلطه با بیان این‌که «بحث نفوذ بسیار گسترده و عمیق و دامنه‌دار است»، گفت: این نفوذ می‌تواند تا عمق جامعه تاثیر گذار باشد و یکی از تبعات پدیده نفوذ، انقلابی‌زدایی از مفهوم انقلاب است.

وی افزود: انقلابی‌زدایی در چهار عرصه قابل تعیین است که از آن جمله می‌توان به انقلابی‌زدایی از مفاهیم، مقدسات، شخصیت‌ها و نهادها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اولین عرصه که انقلابی‌زدایی از مفاهیم است که چون این مفاهیم جایگاه راهبردی دارند، دشمنان می کوشند کارکرد آن را تغییر دهند و تحریفش کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: خود انقلاب نیز تعریفی دارد که از آن مفهوم هم می توان انقلابی زدایی کرد چرا که انقلابی گری یعنی قیام برای خدا که بدون مکان و بدون زمان است و در چارچوب آنها قرار نمی گیرد، اما امروز می بینیم که عده ای انقلابی گری را متعلق به دهه اول انقلاب می دانند و امروز این مفهوم را معادل تندروی، افراطی گری و بنیادگرایی در نظر می گیرد.

سعیدی با بیان اینکه انقلابی زدایی از مفهوم اعتدال نیز امروز خود را در جامعه نشان می دهد اظهار کرد: یکی دیگر از مصادیق انقلابی زدایی، دخل و تصرف در مفهوم اعتدال است و اگر این اتفاق بیافتد و تعبیر تازه ای از آن مفهوم به جامعه ارائه شود مساوی با انقلابی زدایی است؛چرا که اعتدال به معنای مقابله با کفار و دشمنان است اما امروز می بینیم که این واژه قلب شده و بدل به اشداء علی المومنین و رحما علی الکفار گردیده است.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن و چگونگی ارتباطش با مسائل امروز کشور اظهار کرد: در قرآن توصیه می شود که با یهود و نصارا نشست و برخواست نکنید و با آنها به عنوان متولیان امر کنار نیایید که اگر این اتفاق بیفتد و ما مسلمانان با آنها به عنوان کدخدا کنار بیاییم مثل آنها می شویم.

سعیدی با اشاره به پیوند صهیونیسم مسیحی و صهیونیسم وهابی برای نابودی اسلام اظهار کرد: اگر امروز اروپا و آمریکا و صهیوینسم ها با هم همکاری می کنند به دنبال نابودی اسلام هستند و ما باید این موضوع را بفهمیم که هر سیاست مداری که سلطه کفار را بپذیرد جزء آنها محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: وقتی از بعضی از آقایان می پرسیم چرا با کفار خوش و بش می کنید و آنها را نزد خود می پذیرید می گویند آنها بمب اتم دارند و از امکانات اطلاعاتی و فناوری های برتر برخوردارند و می توانند به ما ضرر بزنند، پس بهتر است با آنها رفتار خوبی داشته باشیم.

سعیدی با بیان اینکه اعتدال دارای دو بعد ممدوح و ممنوع است اظهار کرد: اعتدال ممدوح همان است که در آئین اسلام آمده و مربوط به اعتدال ورزیدن در امور عبادی، قصاص  و خورد و خوراک می شود اما اعتدال ممنوع آن است که بخواهیم بین حق و باطل ارتباطی ایجاد کنیم و بگوییم که ما مقداری کوتاه می آییم و آنها نیز مقداری کوتاه می آیند تا نهایتا با هم کنار بیاییم اما آیا به این کارها اعتدال می گویند؟

وی با اشاره به یکی از مصادیق انقلابی زدایی از واژه اعتدال اظهار کرد: حذف ملاک و مرز بین خودی ها و غیر خودی ها یکی دیگر از مصادیق انقلابی زدایی از واژه اعتدال است، که در این زمینه باید گفت لزوم بهره مندی همگان از امکانات نظام یک موضوع است که نیازی به خودی و غیر خودی کردن ندارد، اما وقتی قرار است در یک حکومت دینی و برای جایگاهی حساس کسی را به عنوان مسئول انتخاب کنیم آن وقت دیگر نمی توان به خودی و غیر خودی توجهی نکرد و کسی را که اعتقادی به حکومت دینی و ولایت فقیه ندارد را در یک جایگاه حساس به کار گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که استفاده از واژه سازش به جای واژه تعامل تحت عنوان مفهوم اعتدال صورت گرفته است اظهار کرد: تعبیر از شیطان به کدخدا تعریف درستی نیست و نمی توان کسی را که شیطان است کدخدا خواند.

وی افزود: انقلابی زدایی از مقدسات که امروزه به خود دین اسلام رسیده است یکی دیگر از مصادیق انقلابی زدایی است و در حال حاضر نیز می بینیم که بحث اسلام رحمانی در مقالات و نشریات مختلف مطرح می شود و یا عده ای به دنبال دین حداقلی  و دین حداکثری هستند و یا حتی برخی عاشورا را از انقلابی گری خالی کرده اند و به محض اینکه مداح مقداری وارد سیاست شود به او می گویند که روضه ات را بخوان و کاری به سیاست نداشته باش.

سعیدی با تاکید بر اینکه عرصه دیگری از انقلابی زدایی مربوط به نهادها می شود اظهار کرد: معنای انقلابی زدایی از نهادها این است که مسجد و هیات را بی خاصیت کنند و در واقع عده ای هیاتی، مداح و منبری بی خاصیت سکولار را به وجود بیاورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه عده ای به دنبال انقلابی زدایی از سپاه، حوزه های علمیه و دانشگاه ها هستند اظهار کرد: برخی امروز طوری رفتار می کنند که یک بسیجی جرات نمی کند بگوید من بسیجی هستم و یا شرایط به سمتی رفته است که یک استاد دانشگاه هر چه از دهنش در می آید در دانشگاه می گوید و هیچ کس هم نفسش در نمی آید.

سعیدی با اشاره به جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیروز یک عمامه به سر در مجلس می گفت تا کی قرار است از فتنه حرف بزنیم؟ این آقا اگر دستش به قرآن می رسید همه آیات درباره فتنه را حذف می کرد و ما متاسفانه امروز چنین سخنانی را از زبان یک آخوند و روحانی می شنویم.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی دیگر از عرصه های انقلابی زدایی مربوط به شخصیت های انقلابی می شود اظهار کرد: برخی به دنبال انقلابی زدایی و شخصیت های انقلابی هستند که البته این کار را هم انجام داده اند و پیامبر را از اعتبار انداخته اند و او را انسانی نشان داده اند که خوب است اما اشتباه نیز می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با انتقاد از سخنان برخی اندیشمندان درباره موضوع مذاکره امام حسین (ع) با عمرسعد اظهار کرد: امروز یک شیخی بالای منبر می رود و می گوید امام حسین به دنبال سازش بود و با عمرسعد هم مذاکره کرد. پس ما هم برویم و با دشمنانمان مذاکره کنیم و هیچ کس هم نیست که بگوید عمرسعد را چطور با آمریکا مقایسه می کنید و این دو چه ربطی به هم دارند؟ من تعجب می کنم از هیچ کدام از بزرگان نیز اعتراض و واکنشی را در قبال این سخنان نمی شنویم.

وی ادامه داد: امروز برخی می گویند امام (ره)  نیز اصلاح طلب بوده است و می خواهند ایشان را اصلاح طلب معرفی کنند اما باید گفت که میان اصلاح طلبی امام با اصلاح طلبی فرعون و نمرود و یزید تفاوت فراوانی وجود دارد.

سعیدی در پایان در توضیح اینکه چرا برخی از خواص و بزرگان در برابر سخنان مربوط به مذاکره امام حسین با عمرسعد واکنشی نشان نمی دهند اظهار کرد: این موضوع دو دلیل دارد یکی آن که این خواص صحنه را نمی شناسند و دیگری اینکه مصالحشان اجازه نمی دهد موضع گیری کنند .
 
کلمات کلیدی : حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی+سپاه + اعتدال
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.