نظر منتشر شده
۱۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 272290
تبعات یک اتهام سنگین علیه یکی از مردان انقلاب؛
کفه ی ادعاهای ضدانقلاب را سنگین نکنیم
کبری آسوپار، 2 خرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
افرادی از جامعه خبری تحلیلی الف شکایت کرده اند و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، مدیر مسئول سایت پس از طی مراحل تفهیم اتهام و بازپرسی، در جلسه ی دادگاه حاضر شده و کیفرخواست دادستانی خوانده و سخنان شاکیان استماع شده و متهم نیز در جلسه اول نیمی از دفاعیات خود به سمع و نظر دادگاه رسانده است. یکشنبه سوم خرداد جلسه ی دوم دادگاه به شکل علنی برای شنیدن ادامه ی دفاعیات احمد توکلی برگزار می شود.به این روند قانونی اعتراضی نیست؛ گرچه شاید معتقد باشیم با کمی سعه ی صدر – خصوصاً از سوی مدعی العموم - می شد که حجم این کیفرخواست به چیزی نزدیک صفر برسد؛ اما فی الحال بحثمان امر دیگری ست.

باید شاکر بود که کسی در سطح یک نماینده ی مجلس با سوابق مبارزاتی و زندان قبل انقلاب و کلی خدمات پس از انقلاب هم چنانچه مورد شکایت قرار گیرد، باید در دادگاه حاضر شود و جواب پس بدهد و اینگونه نیست که جایگاه و موقعیت او، دستگاه قضایی را از پیگیری دعوی شاکیان بازدارد.

با این همه، گاه در روند محاکمه اصرار بر الصاق کردن عناوینی به متهم صورت می پذیرد که می تواند انسان را دچار این توهم توطئه کند که گویی دفع حداکثری در دستور کار برخی دوستان قرار گرفته است! در جریان دادگاه روز یک شنبه ی قبل نیز این اتفاق روی داد؛ اصرار ویژه ای از سوی مدعی العموم صورت گرفت که اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را به احمد توکلی بچسباند. تأکید هم بر «فعالیت تبلیغی» در برابر «تبلیغ علیه نظام» بود تا روشن شود که متهم نه یک بار و دوبار، بلکه به دفعات و به شکل موثر (به مصداق صیغه ی مبالغه ی فعالیت) علیه نظام فعل تبلیغی انجام داده است. همه ی این اتهام سنگین هم بخاطر انتشار (و نه حتی نگارش) کامنت هایی در مخالفت و اعتراض با مسئولین نظام در ذیل خبرهای سایت الف است. می توان گفت کامنت های الف گاه بسیار تند و حتی از مدار انصاف (و بعضاً ادب) خارج شده است، اما ربط دادن این تندی و بی انصافی در محتوای کامنت ها به اینکه مدیرمسئول سایت با ده ها سال سابقه ی انقلابی و بر عهده گرفتن مسئولیت هایی که لاجرم نیاز به استعلام وضعیت او از نهادهای قضایی و امنیتی و اطلاعاتی داشته، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی دارد، می تواند افکار عمومی را در مورد عدم تندروی نماینده دستگاه قضایی به اشتباه بیندازد.

سابقه ی انقلابی چند ده ساله و نماینده ی سه دوره ی مجلس بودن و تایید صلاحیت برای دو دوره انتخابات ریاست جمهوری (که همچنان استمرار دارد و جایی برای گزاره ی میزان حال فعلی افراد باقی نمی گذارد) نمی تواند و نباید مانع از محاکمه ی فردی به عنوان مدیرمسئول یک رسانه شود؛ اما حتما می تواند در عناوین اتهامی نوعی تعدیل را وارد کند تا حتی تلویحاً هم او را در جرگه ی ضدانقلاب ندانیم. چه اصراری هست که یک نیروی داخل نظام را، یک فردی را که سوگیری و فعالیت سیاسی او در خدمت انقلاب اسلامی بوده، با چنین اتهام سنگینی مواجه کنیم؟ نویسنده ی این سطور نیز ممکن است با مواردی از سلیقه و مواضع سیاسی احمد توکلی موافق نباشد، و حتی اینکه او معصوم و بری از اشتباه و خطا نیست و ... اما آیا دایره ی نظام را باید آنقدر محدود و بسته تعریف کرد که احمد توکلی هم در آن جای نگیرد؟!

سطحی نگری خواهد بود اگر تصور شود موضوع این نوشتار شخص احمد توکلی است؛ گرچه آدمی در همه ی عمر در معرض بلا و آزمون خواهد بود، اما تجربه می گوید که از او و سن و سال و تجربه اش دیگر گذشته که بید بلند و پرریشه ی انقلابی گری اش با این بادهای نامهربانی دوستان انقلابی بلرزد، اما شاید همه ی جوانانی که توکلی و امثاله را مردان انقلاب می دانند، این همه بصیر و صبور نباشد و حتی تاکنون با خود اندیشیده باشند که اگر می شود اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را بخاطر انتشار چند کامنت رادیکالی به مردان انقلاب چسباند، دیگر آیا جایی برای حق اعتراض و حق مخالفت امثال ما باقی می ماند؟ و لاجرم یا دهان ببندند و دیگر حرفی نزنند که دود این سکوت رخوت آلود به چشم همه خواهد رفت و یا بگویند حال که قرار است اگر احمد توکلی هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد، پس ملاحظه برای چه؟! یک جورهایی انگار دیگر آب را از سرشان گذرانده باشیم...

استدلال آن است که نظام همین مسئولین هستند و توهین به آنان، فعالیت تبلیغی علیه نظام است؛ حتی با پذیرش این استدلال هم (که البته پذیرشش حداقل برای بنده محل تردید است) جای این سوال باقی خواهد ماند آیا محکوم کردن کسی همچون توکلی به فعالیت تبلیغی علیه نظام، زیر سوال بردن نهادهایی همچون شورای نگهبان و وزارت اطلاعات و ... که بارها صلاحیت او را تایید کرده اند، نخواهد بود؟ عرض کردم که پذیرش این استدلال که اعتراض تند به مسئولین، فعالیت علیه نظام است، محل تردید جدی است، اما آنان که پذیرفته اند و در شرح کیفرخواست صادره، توکلی را با همین استدلال، مجرم اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» می دانند، لاجرم باید به لوازم این ادعا پای بند باشند.

محاکمه ی مسئولین نظام، چه در مقام یک مسئول و چه در مقام یک مدیرمسئول رسانه یا هر عنوانی که ربطی به مسئولیت حکومتی آنان ندارد، یقیناً مورد تایید است؛ اما اینکه آنان را با چه عنوان اتهامی ای پای میز محاکمه می بریم، بسیار مهم خواهد بود. ممکن است گفته شود ایراد به قانون است و دادگاه مجری آن؛ بحثی نیست؛ به قانون هم می توان انتقاد کرد و جرم نیست. وقتی رهبری حتی در مورد شکل نظام (ریاستی یا پارلمانی) باب بحث را باز کرده اند، در باب سایر قوانین به طریق اولی باب بحث باز خواهد بود.

جامعه به رفتار حکومت با مردان انقلاب نگاه می کند و آن را معیار سنجشی برای رفتار حکومت با مردم عادی می داند؛ مباد کاری کنیم که ادعای نبود آزادی بیان، ادعای نبود حق اعتراض و ادعای محافظه کاری حکومت، در باورهای قشر خاکستری جامعه به اثبات برسد و حتی برخی جوانان انقلابی را دچار تردید کند و در نهایت برای ضد انقلاب این محاکمه «آفتاب آمد دلیل آفتاب» بشود و کفه ی استدلالشان را به ضرر جمهوری اسلامی سنگین تر کند.
کلمات کلیدی : دادگاه احمد توکلی
 
الماس عابدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۶:۴۴:۰۴
آفرین با این مقاله موفقم اگرچه صدرصداز نظر گرایش سیاسی با اقای توکلی متفاوتم (2904114) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۶:۲۹
اقای توکلی و غیر اقای توکلی نداره هر کسی در مقابل انقلاب ما ایستاده و فعالیت تبلیغی علیه این نظام مقدس کرد باید بازخواست بشه
ما با کسی عقد اخوت نبستیم (2904595) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۲:۱۹
حالا مگه کسی گفت بازخواست نشود؟!! (2904607) (alef-17)
 
خخخخخخخخخخخ....
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۹:۲۶
باید شاکر بود که کسی در سطح یک نماینده ی مجلس با سوابق مبارزاتی و زندان قبل انقلاب و کلی خدمات پس از انقلاب هم چنانچه مورد شکایت قرار گیرد، باید در دادگاه حاضر شود و جواب پس بدهد و اینگونه نیست که جایگاه و موقعیت او، دستگاه قضایی را از پیگیری دعوی شاکیان بازدارد.


بابا تو دیگه کی هستی؟!!!!!! (2905682) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۱:۱۹
شما با کسی عقد اخوت نبسته اید. اما انما المؤمنون اخوه، فأصلحو بین أخویکم. (2904728) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۹:۴۰
شما کلاً حالتان خوب نیست اخوی. با امید به شفا برای خودم و شما. (2904977) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۱:۵۰
شما میشه بفرمائید این "ما" که میگوئید، چه کسانی هستند؟ شما که خودتان را همان "ما" میدانید، چه اعتباری برای مردم قائل هستید. یا که فقط "ما" را عشق است. (2905041) (alef-2)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۲:۵۲
بعضی ها چقدر ما ما می کنن. این انقلاب رو همه مردم ایران ایجاد کردن. چرا برخی که شاید موقع انقلاب هنوز به دنیا هم نیامده بودن احساس می کنن صاحب انقلاب اند و تفکر ناقص و متعصب و صلب اونها معیار انقلابه!!!!! و با این معیار مردم رو که صاحبان اصلی نظام و انقلاب اند رو می سنجن و بعد هم محکوم می کنن و خوشون رو مکلف می بینن به اجرای حکم. من پیشنهادم به این دوستان اینه که اندکی فکر کنن ببینن فرقشون با گروهک داعش چیه؟؟؟؟ اونها هم همین تفکر رو درباره اسلام دارن (2905073) (alef-2)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۹:۰۳
اینکه خودت را "ما" خطاب می کنی برای احترام مفرطی است که به خود قائل هستی و یا خودت را نماینده همه آحاد ملت میدانی؟!!!! (2905135) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۷:۰۳
کسانی که در این سایت نظر می گذارند خبرنگاران اصلاح طلب هستند چون جرات ندارند در سایت های خود نظر بگذارند یک سایت اصولگرا را انتخاب کردند تا هم ایمن باشند و هم اینکه اصولگراها را مجبور به واکنش کنند تا خود اصولگراها هم صدای عدم آزادی بیان در این نظام بلند کنند! (2905167) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۸:۴۴
یعنی چی جرات ندارند؟ یعنی آزادی بیان نداریم؟
بعدشم مگه کسی پا رو خرخره جناب آقای توکلی گذاشته بود که کامنتها را منتشر کند؟ این آقا نماینده عده ای از مردم است و معتقد است که صدای مردم باید شنیده شود.بعدشم کی خواسته که اصولگراها واکنش نشون بدند؟ اصلا" نشون ندند!!
حرف حق سیاهی لشگر نمیخواد.
حرف ناحق است که یه آدم نصفه و نیمه هی .. ما.. ما.. میکند. (2905624) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۲:۳۴
اصلاح طلب دلش برای مملکتش می سوزد و از هیچ رسانه و فردی باکی ندارد. جانم فدای ایران (2905720) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۰۰:۳۵
سلام دوست عزیز اولا باید منتظر رای قطعی دادگاه باشیم دوما فعالیت تبلیغی علیه نظام جرمی علی امنیت واسایش کشور است که علاوه بر فعالیت که یک فعل ایجابی است نیاز به رکن رکین جرم یعنی سوء نیت دارد ایا کامنت یک ایرانی در سایت الف اقدام وفعالیت علیه نظام ات ایا توکلی در این زمان قصد براندازی نظامی را دارد که خود دلسوز ان است فتامل واقعا (2905290) (alef-2)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۴:۱۲
خدای نکرده نکنه شما از این اقایان هستین که هرکسی هرچی بگی مه خوشت نیاد سریع طرف زد انقلاب میخوانین و نسخه طرف هم میپی چین تمام این قسمت اول صحبتم بود قسمت دوم صحبت من به اقای توکلی که (ایکشته کرا کشتی که این گونه شدی شده ای زار) (2905410) (alef-13)
 
شوکران
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۳:۱۹
بله شما درست میفرمائید فقط مومنان با هم برادرند نه آنها که خود را به مومن بودن زده اند برای استفاده از مزایای آن . (2905574) (alef-13)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۱:۳۲
عقد اخوت با کی؟
نبایستی دلسوزان انقلاب اینگونه طرد شوند. جناب احمدی نژاد چه کاری برای ایران کرده است که حالا همه دارند سنگش را بر سیته می زنند.
آقای توکلی فردی شناخته شده و انقلابی است. (2905715) (alef-13)
 
بچه مهرجرد
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۹:۵۱:۱۸
مطلب را بخون بعد نظر بده اقای توکلی سالهاست صداقتش ثابت شده-"ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم " این جمله را از کجا یاد گرفتی (2906154) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۰:۲۰:۲۳
ملت ایران هم با شما "اقلیت محض خود ملت پندار" هم عقد اخوت نبسته حواستون رو جمع کنید زیاد در برابر رای ملت مقاومت نکنید که براتون خطر داره (2906229) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۰:۵۰:۱۸
شما که یکهو تریپ عدالت برداشتی ، واقعا به چه استدلالی الف و احمد توکلی را مجرم آن هم تبلیغ علیه نظام دانستی ؟ بگو تا ما هم از گنگی خارج شویم " اخوی" !!!

معیار سنجش افراد حتی نزد امام معصوم میزان عقلشان است نه کثرت سجودشان (2907288) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۷:۰۲
جناب توکلی!
سایت شما نظرات ما را تایید نمی کند ، و ادعا دارد که تایید نظرات افراد مغرض و ضد انقلاب آزادی بیان است!
چرا فقط آزادی بیان برای این افراد معلوم الحال باید باشد؟
خیلی جالب اینکه این افراد اجیر شده که تعدادشان مشخص است و معلوم است سازماندهی شده نظر می گذارند را مردم می نامند!
اینها عده ای اقلیت سازماندهی شده هستند... (2904636) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۴:۳۱
بابا ماشاءالله به این قدرت تشخیص. شما که از راه دور و بر اساس تعدادی کامنت از مغرض بودن و ضد انقلاب بودن و سازماندهی شده بودن و اقلیت بودن و .. خبر میدهی، قدر خودت را بدان. فقط ترشی نخور. (2905052) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۸:۲۹
انگار تعداد مثبت هایی که خیلی از نظرات همین افراد می گیره، نشون می ده که خیلی از مردم اجیر شده هستن! (2905203) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۲:۱۷
اجیر شده نیستن شما خواب تشریف داری برو یکم تو جامعه و مردم ببین واقعا نظر مردم چیه!! نه فقط رادیو تلوزیونتو محدود و دلبخواهی نگاه میکنی (2905403) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۵:۲۹
مشکل امثال اینه که فضای مجازی شما رو متوهم کرده...توهم اکثریت (2905452) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۱:۳۰
"مغرض" . "ضد انقلاب" . " معلوم الحال" . " اجیر شده" . "اقلیت سازماندهی شده"
این مدل صحبت کردن کلی نخ نما شده و کاربردش را از دست داده شدیدا" . (2905662) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۲:۳۶:۰۰
برای چه کسانی نخ نما شده؟
برای امثال شما اقلیت؟
اتفاقا نظرات شما معلوم الحال هم کلیشه ای شده و برای کسی غیر از خودتون کاربرد نداره. (2906490) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۵:۱۶
اینکه کسی خود را مرد انقلاب بداند و بقیه مردم را نه.. حتی اگر اعلام هم نکند یعنی بطور شرک خفی یک زیاده خواهی از انقلاب میکد مرد انقلاب ان 170 غواص شهید بودند که تازه اسمشان هنوز بعد از سه دهه منتشر نشده است اما همه چیز را با بدترین حالت زیر فرماین انها که امروز خودرا صاحب کشور میدانند دادند و اگر انها جان عزیز خود را در مقابل خون اشامترین افراد عصر حاضر انگونه با شجاعت نمیدانند الان اگر کشور دست دشمنان انقلاب و کشور بود معلوم میشد چه کسی مرد انقلاب است وچه کسی نیست
روزی سر افراز مردی از مردان بی ادعا به من گفت جبهه بدترین جایش بهترین نقطه ان است
اگر مورد توبیخ قرار گرفته ای کار خود را اول باز بینی کن بعد بهت بر بخورد (2904845) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۲:۲۱
یعنی چی ؟ چون اقای توکلی برای انقلاب زحمت کشیدن وانقلابی بودن یعنی باید از تخلفاتشون چشم پوشی کرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امر دیگه ای باشه؟
حالا اینکه اقای توکلی مقصز هست یا نیست به کنار
ولی این مقاله حاله ادمو بدمیکنه

خود شماها که وقتی رحیمی و م.ه و... داشتن محاکمه میشدن فقط اینا هم که نیستن از اول انقلاب دقیقا اول انقلاب ادمهای بودن که برای انقلاب زحمت کشیدن ولی بعدا بنا به دلایلی محاکمه شدنو بیشتریاشونم حقشون بود حتی اعدامم شدن شماها خوشحال بودین نظام سابقه انقلابی گریشونو وخونوادشونو در نظر نگرفت حالا چی شد به خودتون رسید انقلاب وانقلا بی بودن و...مهم شد؟!!!!!!!
البته همه تون همینجوری هستین نوبت خودتون میشه میرین دادگاه .انقلابی گریتونو پیش میکشین انتظار دارین عدالت فدای اون چندسال اول انقلاب که انقلابی بودین بشه
انقلاب مگه کم برای شما زحمت کشید این همه پست ومقام وتحصیلات تو خارج از کشورو...
بعضیا بهتره یه نگاه به خودشون بندازن ببینن کجا بودن به کجا رسیدن فقطم به لطفه انقلاب وچسبیدن به امقلاب (2905744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۹:۱۴:۳۶
من به آقای توکلی احترام میگذارم به خاطر انتشار نظرات مردم ولی از آقای توکلی باید پرسید این اتهامات احتمالا طبق قانون برشما وارد شده. شما در این سالها که در مجلس بودید برای افزایش آزادی بیان و اصلاح قوانین مربوطه آیا قدمی برداشته اید؟ (2906082) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۱۸:۱۳
ظاهرا نوبت به توکلی رسید
اقای توکلی وقتی خیلی ها به زندان رفته اند
شما سکوت کردید (2904139) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۸:۳۱
به قول شاعر

انگشت نكن رنجه به در كوفتن كس

تا كس نكند رنجه به در كوفتنت مشت! (2904600) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۵:۵۹
ماهی نگیر! (2904634) (alef-17)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۹:۰۵
به این نمیگن ماهی گیری ...
سواله ساده ای هست
اگر این اتهام اتهام بد و سنگینیه و به این آسونی نباید به کسی زده بشه چرا الف الان داره میگه ... بعد از این همه سال که خیلی از مسولین سابق به همین دلیل رفتن زندان (2904918) (alef-2)
 
عبدالرحمن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۲۳:۱۷
درست فرموده ايد . حالا نوبت توكلي است . حتي در همين مقاله هم اسم شاكيان را ذكر نكرده اند، احتمالا بخاطر اينكه خيلي چيز ها روشن نشود . از الف ميخواهم شجاعانه اسم شاكيان خود را منتشر كند .

اما اين ماجرا يك حسن دارد و ان اين است كه اصول گرايان واقعي مثل توكلي متوجه شوند كه خيلي از نيروهاي انقلاب را به اتهام ضد انقلاب بودن از دايره خارج كرديم و ما دم بر نياورديم و حالا نوبت خود ماست ... فردا چه شود ؟؟؟؟ (2905010) (alef-2)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۹:۱۱
خب الان که نوبت توکلی است جشن بگیریم آقا محسن؟
الان و در حال حاضر آقای توکلی میگه صدای مردم باید شنیده شود,خب این بده؟؟
یه عده میگند که باید حالِ توکلی را گرفت,یعنی ما هم باید همین را بگیم؟
خیلیها سکوت کردند و حرفی نزدند حتی برای نزدیکان در بندشان ,همین چند وقت پیش یه آدم سیاسی محبوب گفت که اصلا" زندانی سیاسی نداریم!!! خب پس دعا کنیم که همشون برند زندان یا به نوعی حالشون گرفته بشه؟!!
به زندان رفتن احدی برای نوع و طرز فکرش روا نیست,حالا میخواد اصولگرا باشه یا اصلاح طلب باشه یا هر چی که میخواد باشه.
اولین کسی که به معاون نظام! پیله کرد همین آقای توکلی بود و درست در زمانیکه برای همان معاون نظام! همه سوت و کف و صلوات جاری میکردند!!
بنده از تهران تا ساحل میامی با آقای توکلی زاویه دارم اما انصاف را رعایت کنیم. (2905737) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۲۸:۴۹
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا اسمان است
فقط شعار حقوق شهروندی می دهیم . اگر قبول کنیم که ازادی بیان برای مخالف است چه انکه موافق ، از ازادی کامل برخوردار است انگاه مشکل حل می شود (2904147) (alef-17)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۵:۳۰
آقایون بنده بدون هیچ گونه شجاعتی با یک اسم مستعار و از یک مکان عمومی اعلام می کنم که در ایران حتی جرات انتقاد از مامور پارک بان را هم ندارم, البته از اول اینجور نبودم. تجربه بهم فهموند که دنبال حق بودن و بهش رسیدن مال کتاب هاست. اگرم مال کتابها نیست حداقل مال اینجا نیست (2905160) (alef-2)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۲:۱۵
دوست عزیز,کسی هم نمیاد در خونتون را بزنه و حقتون را به شما بده. (2905743) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۳۲:۵۲
خانم آسویار؟
مگر وظیفه دادستانی، حراست از اجرای قانون به نفع جامعه نیست؟
حال بقول شما، اظهارنظرات تند خوانندگان الف باعث شده تا دادستانی وارد بحث شود.
من فکر میکنم بنابر قانون موجود، دادستانی به وظیفه خود دارد عمل می کند و نباید به آن ایراد گرفت.
اگر چیزی مشکل دارد، ضعف قانون در مورد اظهار نظر افراد است. نه اقدام دادستانی.

در کشور ما که هنوز پس از 36 سال، قانونی برای مبارزه با فساد اداری مالی نداریم و مرتب ستاد مبارزه با فساد تشکیل می دهند که مسلما بدون قانون مصوب مجلس، این ستادها کارایی لازم را ندارند. لذا شاهدیم که رانت و فساد از در و دیوار بانک و بیمه و بورس و گمرک و ... بالا میرود.
باید ابتدا به نصب قانون پرداخت و سپس مجری قانون را مورد نقد قرار داد.
از شما متشکرم برای حمایت از دکتر توکلی، نماینده ضد فساد مجلس محترم. (2904148) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۳۵:۳۵
چطور وقتی انواع و اقسام اتهامات به هاشمی نسبت داده می شود سوابق او هیچ اثری در این زمینه ندارد! خود آقای توکلی بارها در این زمینه سکوت کرده است (2904151) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۶:۲۰
چون آقای هاشمی 180 درجه تغییر کرده
یعنی آقای هاشمی سال 77 که اصلاح طلبان می گفتند قاتل است و عالیجناب سرخپوش است و فلان، با آقای هاشمی الان که اصلاح طلبان همه پشتش سنگر گرفته اند، یکی است؟!

راستی
چه خبر از پرونده ی مهدی هاشمی و حمایت های أبوی محترم شون؟! (2904548) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۹:۳۹
چگونه است که ما به " حر " آزاده میگوئیم جناب " حر " مدتها اشتباه کرد اما در نهایت به اشتباه خود پی برد آقای هاشمی هم علیرغم تمام خدمات ارزنده اش اشتباهاتی نیز انجام داده است که امروز مصمم است آنها را اصلاح کند ! (2905068) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۵۱:۳۵
بله؛ ساده لوحی ست اگر تصور کنیم موضوع این نوشته احمد توکلی هست. اما یقین بدنین کامنت گزاران الف بدون توجه به اصل موضوع و تبعاتی که اتهام سنگین فعالیت تبلیغی علیه نظام در جامعه خواهد داشت، به توکلی می تازند! (2904161) (alef-17)
 
صاحب
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۷:۵۷:۰۸
در اين پرونده ، مظلوميت دلسوزان نظام كاملا مشخص است ، اين آدم ها در انقلاب نقش پدر در خانواده هستند و سختي و اذيت شدن را به جان مي خرند تا انقلاب خود را به ايده آل نزديم تر كنند.
به نظرم فردا بايد در حمايت از آزادي بيان و دوستداران حقيقي انقلاب در دادگاه حضور داشته باشيم. (2904172) (alef-17)
 
آریابان
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۷:۲۳
باید به این سخن از " فرانتس فانون " اندیشید که : انقلاب ها فرزندان خود را مي بلعند.....؛
و به این جمله از بنیانگذار انقلاب اندیشید که : هی نگوئید انقلاب برای من چه کرد ، بگوئید من برای انقلاب چه کردم .....؛
و شاید چنین است که برخی ، خود را ، " خود انقلاب " !!!! می انگارند و دیگران را ..... !!!!!؛ (2904551) (alef-17)
 
قلاوند
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۸:۴۵
این استدلال که آیا نظام همین مسیولین هستند را قبلا رقیبان جناب توکلی که به همین اتهامات محکوم شده اند مطرح نموده اند اما کو گوش شنوا. وهمان موقع جناب توکلی هیچ مطلبی در این خصوص در سایتشان ننوشتند که به این استدلال مدعی العموم ایراد تردید نمایند

درثانی قطع ویقین بدانید که شما هیچ محکومیتی با این عنوان نخواهید داشت

این فشار ها برای این است که همان چند کامنت را از این به بعد ممیزی کنید
تا به قبای آقایان گردی ننشیند

جناب توکلی خواهشا از ترس مدعی العموم این کامنت را فعلا ممیزی نفرمایید
بنده شخصا مسیولیت کامل این کامنت را بعهده میگیرم
اگر خواستید آدرس هم میدم (2904190) (alef-17)
 
امید
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۹:۰۰
دادستان محترم لطفا این کامنت مرا بخوان و آن را یک "فعالیت تبلیغی به نفع نظام" در پرونده احمد توکلی ثبت کن :
درود بیکران بر قوه قضاییه که عدالت را به تمام و کمال در سطح جامعه گسترش داده است و در راه "احیای‏ حقوق‏ عامه‏ و گسترش‏ عدل‏ و آزادیهای‏ مشروع‏" و "اقدام‏ مناسب‏ برای‏ پیشگیری‏ از وقوع‏ جرم‏ و اصلاح‏ مجرمین" اصلا کوتاهی نکرده است . (2904191) (alef-17)
 
حمید ساعدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۴:۲۳
مراقبت از بابک زنجانی در زندان و اعدام امیر منصور آریا به تنهایی ، طولانی شدن دادگاه سعید مرتضوی و محکومیت وی به جریمۀذدویست هزار تومانی ، رسیدگی فوری به پروندۀ ضاربین دکتر مطهری ، و ....
شما درست گفته اید که اصلاً در اجرای عدالت کوتاهی نشده است . (2910723) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۱:۱۳
با سلام:
البته آسیاب به نوبت است.
مگر افراد فعلی موجود در زندان و حصر از زندانیان طولانی مدت قبل از انقلاب نیستند؟
مگر الف قبلا اعتراض کرد؟
مگر در مورد برخی از این افراد که حتما اشتباهی هم دارند ، به دلیل عدم تشکیل دادگاه مقاله ای نوشتید؟
تازه آقای توکلی دارد محاکمه می شود؟
دیگران حتی بعد از مدت طولانی محاکمه هم نشدند؟
آیا شما همین مطلب ما را در سایت خودتون ذیل کامنت ها می گذارید؟
چه انتظاری دارید؟ (2904194) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۷:۱۱
بین فتنه گران و خائنین به مملکت با دکتر توکلی قیاس نکنید؛ این کار شما توهین به دکتر احمد توکلی هست (2904549) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۳۴:۳۵
دوست عزیز,بعید میدانم نظر آقای توکلی با شما همراه باشد. (2905783) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۷:۳۳
کاش هاشمی رفسنجانی هم محاکمه می شد و نه فقط احمد توکلی... (2904552) (alef-17)
 
ابراهیم قنبری
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۲:۵۷
به نام خدا
ببخشید همین شما نبودید چند روز قبل به بهانه ذکر یک خاطره اون قدر آقای رفسنجانی رو مورد نوازش قرار دادی ؟
کاش آزادی هم مرگ بود حداقل از دید ما برای همسایه خوب بود. (2904198) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۸:۱۷
کسی اینجا علیه خاطره گویی هاشمی حرفی نزده؛ اشتباه خوندی (2904553) (alef-17)
 
م.م.ک
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۳:۳۷
اگر احمد توکلی هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد

اینکه چیزی نیست



اگر هاشمی رفسنجانی هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد


اگر فرزند سیدمحمد بهشتی هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد

اگر فرزند مرتضی مطهری هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد

اگر فرزند سیدمحمد خاتمی هم باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد


اگربا آنها اختلاف نظر هم داشته باشیم، برچسب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ما بخورد (2904199) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۹:۰۰
انقلاب کردیم که این خاندان بازی ها ور بیفتد؛ فرزند کسی بودن، اعتبار نیست؛ جمع کنین این سلطنت بازی ها رو (2904556) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۳:۵۱
عزیز من اینها انقلاب رو ساختند.اگه این اشخاص برداشته شوند چیزی ازین انقلاب باقی نمی ماند (2904660) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۷:۰۹
فرزند مرتضی مطهری انقلاب رو ساخته؟!!!!!!!!!!!!!!!!! شوخی می کنین! (2904711) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۷:۱۸
سوابق آقای توکلی عزیز بر هیچ کس پوشیده نیست ولی خواهشا انقدر روی مسائلی مانند ؛ مبارز انقلابی دارا بودن مسوولیتهای مهم در نظام مانور نکنید که به خواننده القاء بشه این موارد وجه المصالحه باشه برای عدم تعمیم قانون به افرادی از این قبیل چرا که در کشوری زندگی میکنیم که همه در برابر قانون یکسانند و سمت و عناوین وغیره رافع مسوولیت افراد نیست .بااین وصف برای ایشون آرزوی موفقیت میکنم (2904205) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۹:۴۱
در متن نیامده که توکلی محاکمه نشود، بلکه گفته شده در عنوان اتهامی دقت شود (2904560) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۳۸:۳۵
شما مطمئنی همه در برابر قانون یکسانند؟
شما برو زندان تا ببینم سر هفته میتونی یک هفته مرخصی بیای و همون یکهفته را هم تمدید کنی. (2905795) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۹:۲۹
باید دید گفتار وتصمیمات چند ساله اخیر آقای دکتر توکلی منافع چه کسانی از صاحب قدرت وثروت را به خطر انداخته که دوستا تصمیم گرفتن از هنر دفع حداکثری استفاده نمایند (2904214) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۵:۴۸
لطفاً اگر اتهامات اقاى توكلى اشتباه است كامنت من را طبق معمول سانسور نكنيد !
چون من بارها از روى اعتقاد به نظام وباور ازادى بيان در سايت الف به خاطر اين كه تند ترين وناجوانمردانه ترين توهينها وتمسخرها را راجع به ارمانهاى امام وانقلاب انتشار مى داد كامنت هايي در دفاع از نظام اعتراض به اصحاب فتنه حتى در جواب به توهين به انقلاب ودفاع ازان نوشته ام كه حذف شده است !
چطور است كه به قول شما يك فرد اصول گرا كامنت هاى شبهه برانگيز دشمنان انقلاب را ازادى بيان مى داند اما دفاع وجواب به ان را شامل اين ازادى نمى داند لطفاً اگر ممكن است شما كه
دفاع كرده ايد اين مطلب راهم توضيح دهيد . ممنون ! (2904231) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۹:۲۱
این به سلیقه منتشر کننده کامنت‌ها مربوطه نه خود توکلی! (2904645) (alef-17)
 
سعدالله
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۳:۱۹
شما مدافع نظامی و نظرت منتشر نشده!
من مدافع نظام نیستم و نظرم نتشر نشده!
اون یکی با جفت ما مشکل داره و نظرش منتشر نشده!
خب پس اینهمه کامنت چیه؟ شما کامنتهای همین صفحه را اگر بخوانید همه رقم آدم و با نظرهای مختلف موجوده,یکی موافقه و یکی مخالفه و یکی هم ممتنع!
کمی منصف باشیم. (2905811) (alef-13)
 
فرناز
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۹:۳۲
نمی دونم چی بگم؟
ولی گاهی اوقات عملکرد بعضی ها باعث می شه که حرف اونور آبی ها که
می گن نظام ایران تحمل مخالف قانونی رو نداره..... (2904237) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۹:۰۶
کیست آن جوانمردی که حرف حق را بپذیرد حتی اگر از دهان دشمنش خارج شده باشد؟ (2905177) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۹:۴۸
سلام در مورد اقای توکلی در مورد تمام دلسوزان این میهن این حرف درست است حتی اگر با نظرات ما موافق نباشند.قدری سعه صدر و تحمل.... (2904238) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۶:۴۰
یکی دیگر از آثار آخر الزمان این است که دزدان شکایت شحنه را پیش قاضی برند که این شحنه کار دزدی را بر ماسخت کرده است! ما را انگشت نمای خاص و عام کرده است! دیگر در این شهر مجالی برای دزدی نداریم!

درود بر شرافت آقای توکلی که واقعا لقب سردار مبارزه با مفاسد اقتصادی شایسته اوست. (2904256) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۸:۵۴
موشی در خانه صاحب مزرعه تله موشی دید.به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد.
همه گفتند تله موش مشکل توست به ما ربطی ندارد....مرغ....گوسفند....گاو راسربریدند.....و موش در این مدت از سوراخ دیوار به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر می کرد....کلیله ودمنه (2904260) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۷:۲۲
وقتی به آقای هاشمی رفسنجانی با آن سوابق درخشان قبل و بعد از انقلاب (و خیلی از دیگر بزرگان انقلاب) حتی در همین سایت شما انگ ضد انقلاب زده شود دیگر احمد توکلی که سهل است و مردم عادی که دستشان به هیچ جا بند نیست را که دیگر مفری نبوده و نخواهد بود. (2904295) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۰:۲۶
هاشمی که کلی تغییر کرده، سال 88 رو یادتون رفته انگار و دفاعش از فتنه گران رو (2904563) (alef-17)
 
صدای سانسور بلندتر است ...
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۳:۴۱
الف سانسور می کنی چون با سیاست هاشمی مخالفی ، ولی یادت باشه چند دوره ریاست جمهوری و نخست وزیری از نظر دوستان شما فتنه گر بودن .
به شما اصولگرایان قول می دهم فتنه گر خواندن بخشی از ملت و سانسور کردن صدای آنها ، روزی چنان ضربه ای به شما وارد خواهد کرد که ........
یادتان باشد روحانی هم باچه شعار و حمایت چه کسانی آمد .
با فتنه خواندن بخشی از جامعه چیزی را بدست نمی آورید
همین کسانی که فتنه گر می خوانید با وجودی که بعد از 88 مرتب از هر تریبونی با زبان تحقیر و توهین از آنها صحبت کردید ، آمدند رای دادند
صدای ما را سانسور کنید ولی همیشه به شکلی خود را نشان دادیم و خواهیم داد و نگران نباشید تنفری که از خودتان در دل ما کاشته اید هر روز با تحقیر و اهانت شما بزرگتر خواهد شد . (2905119) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۷:۳۱
می گویند هر انقلابی آدهای خودش را کمکم می خورد همه را بلعیده .4 رییس جمهور ایران از نظر برخی بد بودند و آدمهای این نظام آنها را خراب کردند مثل ررفسنجانی، احمدی نژاد، خاتمی، بنی صدر شاید اگر شهید رجایی نیز شهید نمی شد همین موضوع بر او صدق می کرد زیاد فکرش را نکنید ببینید این فکرها سر مردم چه می آورد!!!کاش همه سیاستمداران بیشتر سیاست می کردند (2904297) (alef-17)
 
amiran
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۵:۲۲
دم خروس زده بیرون آقای تحلیل گر ! (2904316) (alef-17)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۰۰:۴۸
با سلام نويسنده محترم مثل اينكه 20 روزي كه چيزي ننوشته بادي به كله اش خورده تا مغرضانه مطلب ننويسد كه اين مبارك است ....ولي در رابطه با دادگاه بايد بگويم كه در ذهن كوچك من كم كم اين نكته حك ميشود كه هر كس با ما نيست پس عليه ما است...سياست حذف به راحتي اجرا ميشود..البته همه به نوبت ..تا زماني كه چاپلوس باشي در بورسي و زمانيكه از وضعيت انتقاد كني در صف معاندان هستي ....نويسنده محترم ..اقاي توكلي كه بيشتر از ايت الله هاشمي در انقلاب نبوده كه با تلاش افرادي مثل شما سعي در پياده كردنش از قطار دارند ولي بحول خدا نميتوانند...پس اسياب به نوبت است (2904336) (alef-17)
 
سورنا
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۰۳:۲۲
جنب آقای دکتر توکلی
سرکار خانم آسوپار
دیگر خیلی دیر شده است.

این سنت الهی است کسانی که تا دیروز در برابر اقدامات مشابه علیه دیگر منتقدان و برخورد های غیرقانونی و شبه قانونی و محاکمه و محکومیت و زندان و تعطیلی رسانه منتقدان و مخالفان قانونی سکوت و یا تایید می کردند اکنون خود گرفتار همان سیستم شده اند.
خود کرده را تدبیر نسیت.
خیاط در کوزه خواهد افتاد یقینا....
ما اکثر العبر و اقل الاعتبار.... (2904343) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۲:۲۵
بالاخره این «خانم»ِ «آسوپار» (که انشاءالله وجود خارجی دارد) یک حرف درستی زد. هرچند این نوشته با سایر نوشته های متعصبانه وی جور در نمی آید. (2904357) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۴:۳۵
"وقتی کمونیست‌ها را می‌کشتند، گفتتیم به ما چه ما که کمونیست نیستیم. وقتی سوسیالیست ها می‌کشتند. گفتیم: به ما چه ما که سوسیالیست نیستیم وقتی دمکرات‌ها را می‌کشتند، گفتیم: به ما چه ما که دمکرات نیستیم. وقتی .................
. و وقتی نوبت به خودمان رسید دیگر کسی نمانده بود که از ما دفاع کند.

مرحوم برتولت برشت! (2904361) (alef-17)
 
تراب
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۶:۱۵
انشاالله مسئولین محترم قضایی جایگاه مهم خود می شناسند ود دانند عملکرد آنان تبیین عملکرد نظام اسلامی است زیرتوسط دادستان وقاضی محترم دراین جایگاه عملکرد دیگران را با قوانین جمهوری اسلامی وشرع می سنجش می شود وخدا نیاورد روزی را که کسانیکه در پست قضاوت ودادستان هستند از دریچه کوچکی به رویدادهای جامعه اسلامی بنگرند لذا هشدار،هشدار،
با این رویکرد دیگر هیچکس ایمن نیست مسئولیت امر به معروف ونهی ازمنکر نسبت به مسئولین داشته باشد وپدیده ای که دارد رشد می کند (2904369) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۶:۴۲
خانم آسوریار چی شد شما مدافع آزادی بیان و جذب حداکثری شدید؟؟ (2904370) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۳:۵۴
والله من هم دارم شاخ در می آورم. ایشان تا همین چند روز پیش معتقد بود که کسی جز خود و اطرافیانش حق نفس کشیدن ندارد، اما حالا شده مدافع آزادی بیان!! ای خدا! (2905120) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۷:۵۰
زمانی که به دیگر شخصیتهای نظام که سهمشان در انقلاب هزاران برابر از احمد توکلی است توهین می شود سکوت می کند اما حالا که نوبت احمد توکلی شده صدایتان در آمده است؟؟؟؟ (2904373) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۸:۱۷
آفرین بر خانم آسوریار؟؟ مدافع آزادی بیان و دفع حداقلی؟؟؟؟؟ (2904374) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۲۰:۱۶
تا زمانی که نوبت دیگرانی است که جز حزب شما نیستند توجیه می کنید و در باطن کیف. اما حال که نوبت خودتان شده است، خوی لیبرال یافته اید؟؟؟؟؟ (2904377) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۲۸:۲۴
واقعا كه جامعه ما چقدررررررررررررر نقدپذيره!!! (2904389) (alef-17)
 
مهدی رنجوری
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۴:۲۶
اتهام های وارده به جناب توکلی سخیف و بی محتوا است. اگر ادعا می کنیم که ازادی در ایران به وفور یافت می شود باید به مطالب ارسالی از سوی بازدیدکنندگان احترام گذاشت. هیچ موقع ارا و افکار 80 میلیون نفر در کشور یکسان نیست. بایستی به همه دیدها احترام گذاشت. در ضمن جناب توکلی خدا پشت و پناهتان باد انشالله که از تمامی این افتراها بدور باشید. (2904399) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۹:۰۰
خانم تحت تاثير قرار گرفتيم! (2904408) (alef-17)
 
حسن درویشی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۱:۴۰
باسلام
مطب به حق و درست شما واقعیتی است که در جامعه ی امروز وجود دارد نه فقط در مورد دکتر توکلی با آن همه سوابق بلکه در مورد خیلی از انقلابیون و مبارزین انقلابی با دیدگاههای مختلف چپ و راست که امروز تحت همین اتهامات پوشالی خانه نشین شده اند و باید نظاره گر به چپاول رفتن آرمانهای انقلابی خود که برای آن از همه چیز گذشتند ، باشند . آنچه امروز مملکت و نظام را تهدید می کند کامنت اینجانب و دیگران نیست .بلکه فساد اقتصادی است که مانند موریانه ریشه نظام را می بلعد و قشر واقعی معتقد به نظام را روز به روز ناامید و منزوی تر می کند . در حال حاضر در عزل و نصب ها فقط معیار وابستگی فامیلی سببی و نصبی معیار است نه اینکه اعتقاد باطنی به دین و نظام وجود دارد یا خیر . برای نمونه اخیرا در نصب یکی از مدیران ارشد کشور از یکی از دوستان پرسیدم مگر مسولین نمی دانند اصلیترین مرکز فساد تهران متعلق به پسر ایشان است ، مگر از جایی استعلام نمی شود و بعد منصوب نمایند . گفت چرا ،اما از آنجا که استعلام می شود هم رییسش شوهر خواهر خود ایشان است و این نصب مقدمه وزارت ایشان است تو چه می گویی .راستی آقای توکلی و امثالهم چه می گویند .
به امید روزی که مسولین ترسی از مطرح نمودن فساد رجال مملکت نداشته باشند و زمینه ای ایجاد کنند که هرکس کوچکترین اطلاعاتی از فساد آنها دارد بتواند آنرا راحت مطرح کند ونهایت یا محکوم می شود ویا محکوم می کند . ولی بجرم مطرح کردنش عنوان مخالف نظام نگیرد. به امید آن روز. (2904415) (alef-17)
 
سرایی
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۹:۴۰:۵۵
درود آقای درویشی واقعا درست گفتی
اما
گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست (2907113) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۱:۴۶
آقای توکلی وقتی مردان دیگر انقلاب متهم شدند نشستید در جایگاه قاضی و حکم دادید اکنون که خودتان متهم شده اید دوستانتان را متهم به توهم توطیه می کنید؟
این شتر یست که دم در همه می خوابد. (2904416) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۱:۴۶
آن مردان انقلاب وقتی از انقلاب بریدند و فتنه انگیزی کردند، باید با آنها برخورد می شد. آشوب راه انداختند برای سرنگونی نظام، بعد میگین چرا برخورد شد باهاشون!! (2904570) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۵:۲۲
حالا معلوم شد چرا از خانم آسوپار حمایت میکردین!!! (2904425) (alef-17)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۵:۳۰
اين دايره خوديها چقدر كوچكه كه امثال جناب آقاي توكلي هم در آن نميگنجد؟ پس كي ميگنجه؟ (2904428) (alef-17)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۵:۳۵
بدونین حمایت چنین افرادی ازتون فقط بهتون ضربه خواهد زد آقای توکل...! (2904429) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۵۳:۳۲
چنین افرادی؟!! کدوم افراد؟
یه خورده واضح بنویسید تا تکلیف روشن باشه. (2905837) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۶:۰۴
سخنی چند با نویسنده محترم
هرچند می دانم منتشر نمی شود اما اقای توکلی خود بخواند
آسیاب به نوبت :
1- عنوان کرده اید که اقای توکلی با سالها زندان زمان شاه و خدمات زیاد پس از انقلاب از وزارت و وکالت و ... مستحق این مسائل نیست. اما سوال از نویسنده محترم این است که در این سالها که بسیاری از سابقون و مبارزان که هم سابقه انقلابی و مبارزاتی آنها اگر بیشتر از توکلی نباشد کمتر از آن نیست و هم سوابق خدمتی انها در پس از انقلاب گویای همه چیز است چگونه بسیاری از آنها با احکام قاضی مرتضوی کسی که او را قاضی شجاع می دانستید و امروز به عنوان متهم و ... خودش مورد سوال است به زندان و تبعید و تعطیلی روزنامه هایشان کشیده شدند شما دمی برنیاوردید و حالا که یکی از شما با اینگونه اتهامات مواجه شده است اینهمه وای اسلاما و وای انقلابا می کنید.
2- بزرگانی مثل هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی و عبدالله نوری تاج زاده نبوی رمضان زاده موسوی خویینی ها و بسیاری دیگر که یا محکومیت کشیدند یا زندان رفتند یا ممنوعالتصویر شدند و یا در حبس و حصر هستند شماها صدایتان در نیامد اما تا یکی از شماها مشکل پیدا کرد فریاد ازادیخواهی و ... بلند کرده اید. مشکل انجاست برادر من که شماها انقلاب و اسلام و .. را در دوستان و همجناحیهایتان می دانید و دیگران را ضد نظام و انقلاب و اسلام و ...
3- آن روزها که روزنامه ها را گروه گروه تعطیل می کردند و خبرنگاران و روزنامه نگاران را زندانی می کردند شما کجا بودید که از اصل ازادی مطبوعات و رسانه ها دفاع کنید. شماها هم همنوا و همراه با آنها برای تعطیلی مطبوعات هورا می کشیدید . اگر آن روز در دفاع از ازادی مطبوعات و رسانه ها اقدام می کردید امروز خودتان گرفتار نمی شدید. این داستان مصداق همان ضرب المثل معروف است که می گویند آسیاب به نوبت . حالا که نوبت شما شد از این ناراحتید که ضد انقلاب دارد هورا می کشد و .... مگر همان موقع ضدانقلاب هورا نمی کشید که مطبوعات را دسته دسته تعطیل می کنند و در ایران آزادی نیست . حالا چه شده ؟
4- نکته آخر اینکه. داستان ستار بهشتی و ...کار را را بجایی رسانده که دیگر حتی تحمل یک انتقاد کوچک آنهم در حد یک سایت با طرفداران و خوانندگان محدود وجود ندارد. از این بترسید که دامنه ازادیها در انتقاد از شرایط موجود هروز در حال محدود شدن است. (2904431) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۲:۵۹
اگر کسی گفت من را نباید دادگاه ببرید، چون چنین جرمی مرتکب نشده ام، باید گفت پس چرا وقتی همسایه ات را که فتنه گر و آشوبگر بود بردند زندان، تو سکوت کردی؟!! (2904573) (alef-17)
 
نیکان
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۸:۲۸
راستی خانم آسوپار چطور شد که باز هم پیامهایم را سانسور کردید؟ مگر نمیخواهید برای انتخابات تبلیغ کنید! شمارا نیک میشناسم؛ شما بخوبی از هرکسی دفاع کنید بدترین تبلیغ منفی را در حقش کرده اید. تعریف شما مثل اینست که کسی را بدست جلاد بسپارند. آخرین نفری باش که از آقای توکلی دفاع میکند. خودت ضدّ دموکراسی و سرکوبگر و سانسورچی هستی. (2904833) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۹:۲۴
استدلال های طرفداران هاشمی و موسوی و خاتمی خیلی خنده دار هست؛ اصلا من هم دوست دارم مثل آنها استدلال کنم: آقای توکلی آسیاب به نوبت! چرا وقتی برادر معتاد مرا به زندان بردند، شما سکوت کردی؟ چرا وقتی صدام حسین را دستگیر کردند، حرفی نزدی؟ چرا پدر مرا که دزدی کرده بود و به زندان بردند، دفاعش را نکردی؟ خواهرم که کاری نکرده بود؛ فقط ظهر عاشورا وسط تهران رقصیده بود و سوت و کف می زد و به چند نفر هم حمله کرده بود. چند پلیس را هم زده بود؛ چرا از او دفاع نکردی؟ (2904581) (alef-17)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۸:۵۲
خوب خانواده تو خیلی خلاف بوده اند و باید کنترلشان میکردی ! ولی هیچ کدام از انهایی که اسم برده شد معتاد یا رقاص یا قاتل نبودند. (2905085) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۱:۳۰
استدلال شما بسیار آبکی است و گمان کنم فقط خودتان را راضی بکند. این استدلال صرفاً آدمی را با بهره هوشی جلبک راضی نگه می دارد. (2905110) (alef-2)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۶:۲۴
دوست عزیز، کار من را راحت کردی. بنده هم قصد داشتم همین مسائل را به ایشان یادآوری کنم و چند نکته دیگر را هم به فرمایشات شما اضافه کنم.
خانم کبری آسویار عزیز نمیدانم شما چه مشکلی دارید که قلم تان را برای همه تیز کرده اید و اگر می خواهید مشکلی را طرح کنید، خلاصه یک فشاری به این طرف و آنطرف می آورید!!! جملات تان را نگاه کنید:
سطحی نگری خواهد بود اگر تصور شود موضوع این نوشتار شخص احمد توکلی است.
و یا جای دیگر می گویید :
اما شاید همه ی جوانانی که توکلی و امثاله را مردان انقلاب می دانند، این همه بصیر و صبور نباشد و حتی تاکنون با خود اندیشیده باشند که اگر می شود اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» را بخاطر انتشار چند کامنت رادیکالی به مردان انقلاب چسباند
خانم آسویار اتفاقا سطحی نگری است اگر کسی فکر کند که شما این گلایه را بخاطر کسان دیگر و علی الخصوص کسانی که مانند شما فکر نمی کنند، کرده باشید کما اینکه صدای شما تا کنون برای میلیون ها موارد مشابه در نیامده است!!!
همچنین ز عبارت دوم که از شما نقل کرده ام اینچنین بر می اید که لصیرت و صبر مربوط به آنهایی است که که این وصله را به اقای توکلی نمی توانند بچسبانند.
این چه گویشی است؟ این چه طرز رعایت کردن ادب است در شرایطی که شما خودتان رسم ادب را بجا نمی آورید. مطلب تان را بگویید. اجازه بدهید در مورد این که چه چیزی سطحی نگری است و یا چه کسی صبور و بصیر است مردم قضاوت کنند.
نه قلم تان را دوست دارم و نه باورهایتان را.
نمیدانم این چه بیماری است که نظام ما کلا با حرف ، مشکل دارد. نظام باید این را بداند که به هر صورت عده ای این نظام را دوست ندارند و عده ای هم انتقاداتی به این نظام دارند و عده ای هم عاشق این نظام هستند اما هیچکس نمی تواند عارض آنهایی شود که این نظام را دوست ندارند و یا انتقادات جدی به آن دارند. اکنون همین مشکل عارض اقای توکلی را گرفته و شما بر نمی تابید و به دادستان می تازید که تند رفته و یا اصرار داشته جرم فعالیت تبلیغی را به اقای توکلی بچسباند حال آنکه همین دادستان و یا دادستانهای دیگری بار ها و بار ها همین اتهامات را به دیگری زده اند و آنها را محکوم نیز نموده اند. (2905228) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۱:۲۳
اتهام به یکی از مردان انقلاب؟ اون موقع که به آقای موسوی اتهام میزدند و آقای توکلی حمایت می کرد باید فکر امروز رو می کرد.

تازه آقای موسوی کجا و آقای توکلی کجا.
منتشر کنید تا آقای توکلی دچار این فکر نشدند که نکنه من هم مثل آقای هاشمی یکی از وزنه های انقلاب هستم.
اینکه ایشون فرد سالم سلامتی بودند بحث دیگه ایه. (2904450) (alef-17)
 
جوان
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۲:۳۲
احتمالاً می‌خوان هر طور شده از کاندیدا شدن ایشان برای دوره‌ی بعد جلوگیری کنند. (2904451) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۵:۴۳
تمام سردمداران جمهوری اسلامی یا فراری یا زندانی یا ممنوع التصویر هستند بنابر این پیدا کنید پرتقال فروش را ؟ (2904494) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۵:۴۳
مطبوعات و رسانه ها باید آزاد باشند تا جلوی سوء استفاده مالی و خطا مسئولان بگیرند آزادی باید تا آنقدر باشد تا جان کسی را به خطر نیندازد (2904495) (alef-17)
 
عبدالله
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۶:۵۲
جناب آقای دکتر ، در این کشور کسی دزدی از بیت المال را کاری ندارد فقط از مسئولین انتقادی بشود انگ ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه و تبلیغ علیه نظام به او میزنند . و شعار آزادی بیان ما گوش فلک را کر میکند . (2904500) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۰:۲۴
بامتهم شدن دکتر توکلی بعنوان فعالیت تبلیغی علیه نظام یاد این شعر ابوعلی سینا که عده ای وی را تکفیر میکردند( در دهر یکی مسلمان انهم کاقر پس در همه دهر مسلمان نبود) (2904508) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۷:۰۰
منسوب به ابن سینا
کفر چو منی گزاف و آسان نبود
محکم تر از ایمان من ایمان نبود
در دهر یکی چو من و او هم کافر
پس در همه دهر، یک مسلمان نبود (2904969) (alef-2)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۰:۱۰:۲۹
در دهر یکی مسلمان آن هم کافر؟؟؟!!!!!
عزیز من شعر رو بلد نیستی مجبوری خرابش کنی؟؟نگو خب . (2907180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۷:۰۹
سركار خانم اسوپار
زيد عزه
از قرار معلوم بسيار برشما سنگين افتاده است كه كارفرماي عزيزتان در كوزه افتاده است. تفسير شخصي شما از اصل ازادي بيان به نفع خودتان ورييستان باعث تاسف است. احمد توكلي هنوز نه محكوم شده نه تبرئه كه شما اينچنين بيرق مظلوميت برافراشته ايد.هنوز زن وفرزندانش(دورباد از ايشان)اواره نشده اند.حبس خانگي نشده.عليه ايشان در مجلس ناسزاگفته نشده.
اخلاق حرفه اي اقتضا ميكند كه از همه قربانيان راه مردم سالا ري دفاع كنيد.اين ها هزينه هاي دفاع شرافتمندانه از حق است.
احمد توكلي زنده باد.
به فكر مادران فرزند از دست داده وهمسران بي شوهر فرزندان بي پدر باشيد كه در همين راه رفتند وهزينه كردند.
ستار بهشتي را ميشناسيد؟
نسرين ستوده را چطور؟
نام عبدالفتاح سلطاني به گوشتان خورده؟ (2904596) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۸:۰۲
سلام
شما که به خانم آسوبار خرده گرفته اید؟ شهدای هسته ای را میشناسید؟
شما میدانید ویا متوجه میشید که به آتش کشیدن بیرق امام حسین (ع)و حمله به عزاداران و کشتن عزاداران امام حسین (ع) درروز عاشورا یعنی چه ؟ شما آیا متوجه میشید که آتش زدن مسجد یعنی چه ؟ شما متوجه میشید که آشوبگران ضد دین و عقاید مردم و ضد مردم و مردم سالاری را عده ای آزادیخواه نامیدن یعنی چه ؟
ارتباط با mi6 و cia داشتن را میدانید یعنی چه ؟
شعار نه غزه نه لبنان دادن و شعار جمهوری ایرانی دادن میدانید یعنی چه ؟ تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را پاره کردن میدانید یعنی چه ؟
بله منافقان و جاسوسان و اجنی پرستان و خودفروختگان حق اظهار نظر نباید داشته باشند.
ما همانند دهه شصت هرآنکه مثل منافق و توده ای و ... باشد از تیغ میگذرانیم تا دیگر از این غلطها نکنند.
والسلام (2904640) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۳:۴۶:۵۸
کی با سیا و mi6 رابطه داشته؟ آتش زدن یک پرچم مهمتره یا جان یک انسان بی گناه یا حتی حبس یک روز یک انسان بی گناه؟؟؟؟؟؟
شما قاضی هستی؟ خدایی؟ کی هستی که ندانسته حکم صادر می کنی؟ (2906612) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۳۶:۲۱
به نویسنده واقعا بگویید دفاع از حق می کنید کمی فکر کنید .

واقعا آقای توکلی باید بداند مظلوم جوانی است که هر روز توی بی آر تی و مترو له می شود ، نصف زندگیش تو ترافیک می گذرد ، تفریح ندارد سفر ندارد ، با تولید چین باید رقابت و کار کند ، شاهد خانه های لوکسی است که بنز و پورشه از ٱنها بیرون میاد ، مظلوم او است که اگر روزی اعتراض کرد همین سایت الف برای تحقیر و کوبیدن آن جوان لحظه ای کوتاه نمی آید ، او را فریب خورده غرب می داند اما به سختی ها و چرا های او فکر نمی کند و اجازه سخن گفتن از آن جوان را هم می گیرد ...
یک نگاه بیاندازید به جوانانی که در فرانسه و انگلیس تظاهرات می کنند و شما آنها را مظلوم می خوانید ، هر جا که دستشان می رسد آتش می زنند ، حالا به قول شما به فتنه گران خودمان نگاهی کنید اگر هم سطل آشغالی آتش زده اند برای خنثی کردن گاز اشک آور است .
کمی تحمل کنید و نقد بپذیرد راستی اصلا این مجلس چقدر رای مردم را داشت ......
خواهش می کنم پیام من را به دست آقای توکلی برسانید . (2905790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۱:۱۷
این نیز بگذرد،خیر است ان شاءالله (2904653) (alef-17)
 
کوروش
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۱:۲۰
خداروشکر که جناب توکلی انسان پاک و درستکاری هستن
بعضی ها خیلی دست و پا میزنن از این شخص ضعفی بگیرن ولی موفق نبودن و نخواهند بود (2904697) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۸:۲۳
بعضى ها به دنبال يكدست كردن حاكميت و كنترل همزمان قوه مجريه و مقننه هستند كه اين مانند سم براى كشور خطرناك است در اين صورت فساد موجود و انتصابات فاميلى بسيار بيشتر خواهد شد . داريم به سال هاى ابتدايى دهه هفتاد بر مى گرديم فكر نميكردم كسانى كه دم از انتقاد پذيرى ميزنند اينهمه تلاش كنند تا هر صدايى غير از صداى خودشان را خاموش كنند (2904716) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۱:۱۹
اثبات رابطه با نهادهاي جاسوسي غرب را شما به عهده گرفته ايد يا اقاي شريعتمداري در روزنامه كيهان هم كمكتان كرده؟چطور زمان تعيين صلاحيت براي ٨سال رياست جمهوري ارتباط با ام آي سيكس وموساد مطرح نبود؟حرف خودتان را بزنيد.شهداي هسته اي هم مظلومند مثل ستار بهشتي (2904729) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۳:۴۱
كيا بودن ميگفتن يزنده باد مخالف من (2904738) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۵:۴۴
دوست عزیز شکایت علیه آقای توکلی توسط آقای احمدی نژاد و دوستانشان صورت گرفته (2905162) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۰:۴۸
برادر توکلی عزیز. دادستان مشکلی ندارد. قانونی که شما تصویب کرده اید بین انتقاد و تبلیغ علیه چیزی فرق مشخصی قایل نیست. (2904771) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۰:۵۴
اون موقع ک شما هزاران توهین و تهمت علیه احمدی نژاد و مشایی زدید ایراد نداشت نه؟ (2904772) (alef-17)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۱:۳۸
هر که ساز مخالف بزند به راحتی انگ تبلیغ علیه نظام می خورد . (2904774) (alef-17)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۷:۴۶
خانم آسوپار محترم؛ مطمئن هستم که این کامنت ها را می خوانید. تقاضا می کنم که پاسخ این همه خواننده مطالب شما را که به سکوت شما و سایت الف در مواردی از این دست که چهره بس انقلابی تری نسبت به آقای توکلی دارند اعتراض دارند را بدهید. واقعا مشتاق هستم بدانم منطق شما چیست؟؟ (2904802) (alef-17)
 
Saeed
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۹:۲۳
با سلام

به نظر بنده روا بود که دوستانی که هم اکنون اینچنین از جناب توکلی دفاع می کنند ، در زمان دادگاه برخی افرادی که در سال 88 صرفا بخاطر اینکه جریانی بنا داشت تر و خشک را با هم بسوزاند محاکمه و محکوم شدند ، بخشی از احساس مسئولیت فعلی را در خود احساس می نمودند.
برخی (عرض کردم برخی ) از دوستانی که در آن زمان محاکمه شدند در سابقه انقلابیگری و همراهی حضرت امام بسیار از امسال جناب آقای توکلی جلوتر بودند و فقط درگیر و دار فتنه قربانی تسویه حسابهای جناحی شدند. (2904810) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۰:۲۰
آقای توکلی.
نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد (2904814) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۷:۰۳
خانم آسوپار اگه یک روزنامه کامنت هایی که الف منتشر میکرد رو در روزنامه اش چاپ کنه آیا اون روزنامه بسته نمیشه
مسئول کامنت هایی که منتشر میکنید سایت الف و مدیرشه (2904829) (alef-17)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۰:۱۵:۰۵
خب عزیزم اون روزنامه رو هم اشتباه میکنند میبندند. (2907187) (alef-13)
 
پیام
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۱:۱۷
گفت: «آن یار، کز او گشت سر دار بلند، جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد» (2904865) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۳:۱۳
قوه محترم قضاییه یکبار دیگر قانون اساسی را تورق بفرماید که بر طبق آن نمیتوان به صرف اظهار نظر به کسی متعرض شد.کامنتهارا بنده بعنوان یک فرد عادی میدیدم .همان صحبتهایی بود که در اکثر مجامع وگروههای اجتماعی بیان میشد.به عبارت دیگر درددل مردم وناراحتیها از عملکرد مسؤلان که امری کاملا عادیست.یعنی این نظام مردمی طاقت این را هم ندارد؟تخلیه شدن مردم وبیان دردها خود کمک به پیشبرد اهداف است نه ضد آن.نگذارید دنیا به ما بخندد که یک نظام مردم سالار به وفادارانش هم انگ میزند.البته این امر امثال بنده را به این فرضیه ها هدایت میکند که مبادا پیگیریهای جناب توکلی نسبت به فسادهای اقتصادی و برملا کردنشان امروز پاگیرشان شده.ما منتظر بودیم که قوه قضاییه وابستگان دولت قبل را که با حروف الفبا نام میبرد ودر همه جا ردپایی از آنها بود به دادگاه کشانده وحق مارا بگیرد نه آنکه امثال توکلی را که با فساد مبارزه میکنند گوشمالی دهد.اگر برایتان مشکل ساز نیست این نظررابگذارید. (2904901) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۲:۱۷
--- ميگم همسايه تو ضد انقلابي ! تو ضد نظامي ! تو .......
--- اِ اِ اِ اِ عباس آقا ! قربونتم ! چي داري ميگي ؟... نو كرتم اين حرفها چيه داري ميزني ؟ ميگم
قربون قد و بالات بشم .... طوري شده ؟ .... خداي نخواسته اعصابت ....... كاشكي يك .....
---- تو داري شب روز كه بيست و چهار ساعته ،سي ساعتش بر عليه نظام تبليغ ميكني !
---- آخه عباس جون ! فدات بشم ،من كي اهل اين حرفا بودم ! من غلط بكنم كه .... ميگم ميخواي
بگم برات يك شربت خنك بيارن ! گلوت خيلي خشك شده !
---- ميگم همسايه جون نترس ! طوري تشده ! ...... فعلا كه خيلي انقلابي هم هستي ......
---- ولي قربونتم عباس آقا ! اين تيارت چي بود در آورده بودي ؟ انگار به سرت زده بود ! از اين شوخي ها مخلصتم با كسي نكن ! من كي و كجا ضد انقلاب بودم و بر ضد نظام تبليغ كردم ،فدات شم !
--- ببين همسايه جون ! جدي نگفتم و خيلي هم شوخي نكردم ! والله به حضور انورت كه عرض كنم ، اين طور كه دارن انگ ضد انقلاب و تبليغ عليه نظام به اين و اون و خودي ها مي زنن . نوبت به من و شما هم مي رسه ! !! حالا امروز نشد فردا ! فردا نشد پس فردا ! آره برادر ! اين جور كه داره پيش ميره ، آسياب به نوبته ! آره دعا گوتم ! ......... ميگم مثل اين كه اسم شربت آوردي ! قربون دستات ! زحمت نكش ! حالا اگه زحمتي نيست ،زحمتش را بكش !! هوا بد جوري گرم شده ! خير امواتت !! (2905042) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۸:۲۵
به شورای سردبیری الف / شنبه 02/03/1394
---
اخلال در کار دادگاه
---
چرا با هیاهو با تیترهایی همچون: « کفه ی ادعاهای ضدانقلاب را سنگین نکنیم» ، اتهام علیه سایت الف را که ده ها کارگزار گوناگون دارد ، تنها اتهام علیه دکتر احمد توکلی قلمداد می نمایید و با این کار مردم را علیه دادگاه تحریک مینمایید و با سعی در تحت تاثیر قرار دادن دادگاه در کار دادگاه آشکارا اخلال ایجاد می کنید؟؟؟!!!
شاید این دادگاه با کنکاش و تحقیق و تفحص و داوری بی طرفانه ی خود بهتر بتواند انواع کارگزاران سایت ایشان را به ایشان معرفی نماید. (2905065) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۹:۰۴
نه جانم ، همیشه رئیس مقصره و در این مورد آقای توکلی .
چون رئیس کارگزار و کارمند رو استخدام میکنه و خط میده و درستش هم همینه که در درجه اول رئیس باید جوابگو باشد . (2905591) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۶:۱۸
روزی که به میرحسین پشت کردی باید فکر الانتم میبودی توکلی تو نماینده مردم نیستی تو نمانده رهبر در مجلسی (2905080) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۱۸:۴۱
چی می شد به جای اینکه بعد از هر چند سالی که خودمون را در خیابان نشان می دهیم در همین رسانه ها خود را نشان می دادیم و رسانه های نظام هم بخش بزرگی از جامعه که سال 88 به خیابان آمد را فتنه گر هوادار صهیونیست و غرب نمی خواند . که اون نتانیاهو فلان شده هم این قدر پرو نمی شد که توهم بزنه این همه طرفدار در ایران دارد .
هنوز دل خیلی از ما پر از درد است .............. امیدوارم تندروها بفهمند به جای کاشتن تخم کینه و نفرت اگر دل جویی و محبت کنند بزرگ خواهند شد نه کوچیک .
آنها هنوز دست از فتنه فتنه کردن بر نداشتند و اسم محمد خاتمی را هم جرم اعلام کردند. گر چه محبوبیت ایشان را با این عمل بیشتر کردند . (2905555) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۷:۰۱
جو سازی بنفع اصل حقیقت محوری دادگاه ها نیست
---
شگفت آورین پدیده در مسئله ی دادگاه پایگاه خبری الف این است که اکثریت صاحب نظران در این باره ظاهرا بدون اطلاع از متن کامل کیفر خواست و نتیجه ی کامل و نهایی این دادگاه که هنوز نوع و کیفت آن مشخص نیست هریک با انگیزه و گرایش و بازخوردهای مثبت و منفی ذهن خود از اوضاع کشور ، در مقابل دولت و نظام نظر شخصی خود را شکل می بخشد که شاید هیچ یک از این نظرات ربطی هم به موضوع و محتوای کیفر خواست و نتیجه نداشته باشد.
مزید بر علت فوق رفتار خود پایگاه خبری ذی ربط در این باره است که با نشر مقالات و نظرات شعاری بی ربط و متضاد به این سردرگمی آشکار در نظرات دامن می زند و خواسته یا ناخواسته علیه دادگاه جو سازی می نماید ؛ که در نتیجه امکان دارد با جوی که ساخته می شود دادگاه و داوری آن ناخواسته برخلاف اصل حقیقت محوری دادگاه ها تحت تاثیر این جو سازی قرار گیرد. (2905726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۸:۲۵:۴۱
از این کامنتها ندید و الف هم از این کامنتها منتشر نکنه.
بارِ این نوع کامنتها خیلی زیاده و تفاسیر متعددی براش میسره. (2905937) (alef-13)
 
حمید ساعدی
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۱:۱۳:۴۲
نمایندۀ رهبر بودن افتخاره . داداش ،تو ازجای دیگه میسوزی ! از توکلی دفاع نمی کنم . ایشان در ابراز مخالفتهایش ترو خشک را باهم می سوزونه . ولی تو یکی مراقب گفته ات باش که قضاوت نا بجا نکنی تا فردای قیامت شرمنده بشی . (2910916) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۲:۲۱
نتیجه دفع حداکثری آقای توکلیهمینه که به سمت خودشان برگشته . در واقع همیشه انقلاب فرزندان خود را میلعد (2905095) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۱:۰۶
وقتی با فرزندانم در راهپیمایی 22 بهمن مواجه شدیم با هجمه عده ای که علیه هاشمی بدترین شعارهای ممکن را که ما فقط به دشمنان نظام می دهیم ، در دل خودم گفتم آینده ای سخت و پیچیده ای خواهیم داشت الان به اختلافات منطقه ای با دیده ی تعجب می نگریم در صورتی بدتر از این وضعیت پیش روی ماست ؟! الان با قصه توکلی ها شروع می شود و کار معلوم نیست بکجا بیانجامد. (2905109) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۱:۱۶
مبهم تر از این اتهام "تبلیغ علیه نظام" چیزی نیست. عملا دست اتهام زننده رو باز میذاره تا هر کی رو که دوست داره حذف کنه. به نظر من سخنرانی های خیلی از ائمه جمعه تبلیغ علیه نظام و اسلام و خیلی از مسائل دیگر است. (2905185) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۵۳:۵۶
همینطور تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی (2905838) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۰:۴۱
اقای توکلی به اصولگرایی پشت پا زده و باید مجازات بشه (2905214) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۸:۱۴:۵۹
یعنی اصولگرایی مساوی با سانسور و عدم درج نظرات مردم است؟ (2905898) (alef-13)
 
فرهنگی بازنشسته
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۴۸:۲۴
آسیاب به نوبت حالا رسیده به امثال آقای توکلی ها. پنبه ی بچه های انقلاب درسطح پایین رادردهه شصت زدند.نسق مان راکشیدندوبه اجباربازنشسته زودترازموعدشدیم ودرخانه نشستیم وخون دل خوردیم امابایدبدانندبااینکه پیروبیمارشده ایم اجازه نخواهیم دادبیش ازاین قدم بردارندماهنوز به لطف خدازنده ایم.ماآزادی برای گذاشتن یک کامنت راآسان به دست نیاورده ایم که آسان ازدستش بدهیم. (2905255) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۱:۳۶
بلکه عبرت خوبی برای آقای توکلی باشد تا در رفتارش و گفتارش نسبت به فرزندان و همراهان انقلاب تجدید نظر کند . بی احترامی های فاحش و آشکار ایشان در چند ماه اخیر , نسبت به همراهان و همگامان امام و انقلاب و رهبری تا حد تنفر نسبت به طرز تفکر ایشان پیش رفته است . انتقاد هم حد و مرز و روش های خاص خودش را دارد. (2905269) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۰:۳۳
اقا یا خانم عزیز فکد نمیکنید اشتباه میکنید شاید بعضی ها همرام بودن اما مسلما همگام دیگه نیستن که الان اینجوری شده. اصلا مگه یکی تنها از شرایط خیلی از منسبها! عادل بودن نیست! انقلاب کردیم که باز مثل زمون شاه برخورد بشه.
میگن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده. (2905505) (alef-13)
 
یاشار
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۶:۰۶
چنین است رسم سرای درشت...گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
چقدر شما تو همین سایت ادمایی که سالها به انقلاب خدمت کرده بودند رو زیر سوال بردید؟ (2905456) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۵:۵۱
امید است درس عبرتی باشد برای همه ما. خود را جای خدا نگذاریم . عده ای را بی دین عده ای را فتنه گر و عد ه ای را چه و چه ننامیم. بگذاریم خدا و دادگاه صالحه رای دهد. این همان زبانه های اتشی است که خو د ایشان بر پاکرده اند و حال گریبان خود گرفته است . انشالله نجات یابند و استغفار نمایند (2905642) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۶:۲۴
اول نظام را تعریف کنید بعد ضدیت با نظام خود بخود دانسته می شود . ایا نظام

عبارتست از چند نفر مشخص یا قانونی است که در همه مملکت جاری شده است . (2905644) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۰۷:۵۱
وقتی با آقای توکلی نماینده اصولگرا و صادق با سابقه شفاف و بدون خدشه اینجور برخورد می شود وای به حال مردم عادی .
بهتر است انتقاد نکنیم !! (2905705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۳:۵۴
انتشار کامنتهای مخالف یعنی احترام به آزادی اندیشه و فکر! چیزی که در رسانه های ما جایگاهی ندارد. درسته آقای توکلی اصولگرا بحساب میاد ولی اینکار قدم به سمت اصلاحاته! آفرین به این شجاعت (2905722) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۶:۱۴
انگ ضد انقلاب كه خوراك و دست مايه خيليها است براي نابود كردن يك نفر به راحتي. (2905817) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۸:۰۳:۴۱
دکانی باز شده که امثال توکلی را هم ساکت کنند ،دولت قبل بانک مرکزی ان وبانکهای دیگر همان دولت ،وارد کنندگان وصادر کنندگان رانتخوار ،تسهیلات هزار میلیاردی که خوردند وبردند چرا برای انها کیفر خواست صادر نشد ،چرا انهایی که از رانت در واردات مواد انو اع واقسامش استفاده کردند کیفر خواست صادر نشد توکلی بهترین گزینه برای دراز کردن است (2905858) (alef-13)
 
سید عباسی
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۱۹:۲۳:۲۹
درزمان امیرالمومنین نیزافرادی بودند که خود را ازعلی مسمانتر فرض می کردند و کاربجای رسید که درجامعه آنروز مسلمانان ، این شبهه را ایجاد کرده بودند که حضرت امیر نماز هم نمی خواند . برادران پشت این تحجرتعمدی ، که ترم اول دروس داعشی هست ، دعوای اعتقاد یا عدم اعتقاد نیست ، اصلا" بحث مومن و غیر مومن نیست . بحث حق ناحق نیست بلکه بحث بحث پول و ثروث و قدرت است که جامعه ای خلق شود که جرات و جسارت بیان حقیقت را نداشته باشد . چون بهترین داور هر حاکمیتی بعد ازحضرت حق تعالی ، وجدان بیدار جامعه است که سره را از ناسره تشخیص می دهد و وقتی ابزارنظارتی آنها را که مطبوعات آزاد هست بگیرند . دیگر نظارتی نمی تواند اعمال شود و می شود آنچه نباید . و این آغاز دیکتاتوریست . حیف ازاین نظام و رهبرفرزانه آن که جماعتی خوارجی و بعضا" منافقی در پوستین ناصحین را در خود جای داده است و اگربه اینها میدان داده شود ، همان کنند که پس شهادت مولای متقیان با اسلام و مسلمین کردند . مشکل آقای توکلی اززمانی آغازشد که به رانت های مانند 650 میلیون یورویی پرداخت .
بنده 100% با تمام نظرات جناب توکلی موافق نیستم ، چراکه بعنوان یک اصلاح طلب فاصله ایشان را با آرمانهای اصلاحی بسیار میدانم . اما ازحق نگذریم . ایشان را از باقی اصولگراها ، منطقی و معتدلتر می دانم وازاینکه چنین اتهاماتی را به ایشان زده اند بسیارمتاسف هستم .
وَلَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحيماً (2906091) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۲ ۲۳:۱۹:۵۰
آقای توکلی جرم زید آبادی چیست که بعد از تحمل شش سال زندان حالا هم باید در تبعید باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2906559) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۰۹:۱۵:۲۷
آقا فرمودند اینها حنجره دشمن هستند مصلحت و واجبات مردم حفظ نظام است (2907050) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۲:۵۳:۴۴
وقتی بعضی مسوولین جهت مطامع مادی اوضاع را مشوه نگه میدارند افرادی همچون توکلی رشد میکنند و حتی با توهین وافتراهای بی اساس به فرزند برومند انقلاب دکتر محمو احمدی نژاد کبیر حال حتی تاب یک عنوان برای اتهام خود که درست یا نادرست میتواند باشد را ندارد.
شهدا معذرت (2907700) (alef-13)
 
بسیجی جانباز گمنام
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۱۵:۱۶:۵۹
نوشتید: «باید شاکر بود که کسی در سطح یک نماینده ی مجلس با سوابق مبارزاتی و زندان قبل انقلاب و کلی خدمات پس از انقلاب هم چنانچه مورد شکایت قرار گیرد، باید در دادگاه حاضر شود و جواب پس بدهد و اینگونه نیست که جایگاه و موقعیت او، دستگاه قضایی را از پیگیری دعوی شاکیان بازدارد.»
می‌نویسم: مثل خیلی‌ها پشتش زدو بند دنیایی نیست
نوشتید:«گویی دفع حداکثری در دستور کار برخی دوستان قرار گرفته است!»
می‌نویسم: توکلی و توکلی صفت‌ها مزاحم خیلی از رانت‌خورها و آغشته‌های به چرب و شیرین دنیا هستند، همان که صفت‌شان مثل اشعث‌بن قیس هست، و برای همین می‌خواهند یاران ولایت را حذف کنند.
نوشتید«اعتراض تند به مسئولین، فعالیت علیه نظام است»
می‌نویسم: بهانه و دروغ و تهمت برای حذف افسران صحنه جنگ نرم _ آن‌هم افسری چون دکترحاج احمد توکلی _ یک بهانه و مستمسک نخ نما است. متأسفم برای آنانی که در زمان طاغوت از کنار دیوارساواک می‌گذشتند رنگ صورتشان مثل رنگ آجر دیوار ساواک می‌شد، اما به راحتی خیلی ساده از شخصیتی که همه طول عمرش در خدمت اسلام و این نظام مقدس بوده، این گونه رفتار می‌کنند.
نوشتید و نوشتید و نوشتید:....
می‌نویسم یک کلام به عنوان پیشنهاد:
آقای مدعی‌العموم در نظام مقدس ما آدمکشان و جانیان شیطان صفتی مثل«ریگی» را از آسمان به زمین می‌آوریم، حالا چرا زورت به توکلی رسیده؟ به زعم شما اگر کامنتی «علیه نظام» است خیلی راحت فرستنده‌اش مشخص می‌گردد بروید با او برخورد کنید. گرچه بنده کامنت‌هایی که منظور نظرتان هست، را به هیچ وجه توهین به نظام نمی‌بینم. این توهم و سوء تفاهم شما است. یادآوری می‌کنم نظام ما آن‌قدر محافظ و فدایی اسلام و قرآن و خط ولایت دارد، که نیاز به دلسوزی‌های این چنین ندارد. بروید دنبال مفسدین ملیاردی که جلوی چشمان شما مانور می‌دهند و برایتان سال‌ها است که شکلک در‌می‌آورند. بروید دنبال آن‌هایی که حتی فرمایشات صریح و روشن و بی‌پرده ... را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند دانشمندان هسته‌ای ما را دم تیغ مصاحبه‌های فریب‌کارانه گرگصفات قرار دهند تا بسترسازی ترورشان مهیا شود.اگر هم زورت به آن‌ها نمی رسد بیا سراغ نویسنده این کامنت واز دست از سر آقای توکلی بردار که بیش از سی و پنج سال شخصا و بیش از پنج سال هم قبل از انقلاب از دوست و هم رزم شهیدم «سیره» وفداری به اسلام ناب محمدی را از ایشان دیدم و شنیدم، این وصله‌های ناچسب به او نمی‌چسبد. خدایا تو می‌دانی که در روز فتح خونین‌شهر برای دفاع از مظلومیت یک مسلمان شیعه _ نه برای مطامع و... _ این جملات را نوشتم. گرچه سایت «الف» هم شاید بارگذاریش نکند تا مخاطبان بخوانند، و اگرچنین شد یقینا کسی سراغ من و من نوعی نمی‌آید، ولی:
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم +++ موجیم که آسودگی ما عدم ماست (2908121) (alef-13)
 
MM
۱۳۹۴-۰۳-۰۳ ۲۲:۳۳:۵۹
چطور وقتی همین توکلی انواع سناریوهای تخریب بر علیه آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی را طراحی میکرد نمیگفتید حذف حداکثری!!! (2909338) (alef-13)
 
علی محمدنصیری بخش معمولان لرستان
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۰۲:۱۰:۱۵
جناب مدعی العموم احتمالا خیلی خیلی خیلی،نمیدونم چی بگم،توکلی فارغ ازجناح بندی های سیاسی آدم درستیه،حرف دل مردم کوچه بازاری بانخبگان رو چاپ میکنه،آقای توکلی چون تویی کشتی بان زطوفان چه باک؟اینم ازطنزهای تلخ تاریخ سیاسی ایران است،توکلی وضدانقلابی خخخخ،بجای خنده بایستی گریست،تاریخ بهترین قاضی درمورد این مباحث است،وعلامت سوال های بی جواب (2909903) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.