نظر منتشر شده
۱۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 145020
عکس/ اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه اسکار
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۶
"جدایی نادر از سیمین" توانست جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از آکادمی اسکار دریافت کند.



 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۰۰:۴۹
خیلی خیلی تبریک (678664) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۵۵:۰۳
باعث غرور و افتخار هر ايراني است اين واقعه. (678772) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۰:۱۶
بابا اینایی که منفی دادن خدایی آدم های جالبین ! (679335) (moderator22)
 
جبیری
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۶:۵۶
حسادت که شاخ و دم نداره (679581) (moderator9)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۳۲:۰۷
موفقتي خوب براي ايران و سينماي اسلامي هست تا دنيا شاهد باشد كه ميتوان فيلمي قوي بدون صحنه هاي جنسي و بدون مشروب و خيانت ساخت. فيلمي كه در آن به ارزش هاي انساني توجه مي شود .
توقعم از آقاي فرهادي در سخنراني كمي بيشتر بود ولي خب من جاي ايشون نبودم كه ببينم چه ميشود گفت و از محدوديت هاي آنجا خبر ندارم .
يا حق (680177) (moderator18)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۳۹:۵۷
اولا چیزی که عوض داره گله نداره
دوما شاید اینقدر که اسکار برای شما مهمه برای اونهایی که منفی دادن مهم نباشه.
سوما درباره فیلم اظهار نظر نمی کنم ولی یه شان استون پسر اولیور استون معروف که خودش هم هالیوودیه گفتیم نظرت درباره فیلم چیه ؟ گفت ندیدم ولی می دونم درباره یک زن ایرانیه که می خواد بره به غرب.
تو خود بخوان حدیث مفص از این مجمل.
البته من خودم از برنده شدنش خوشحال شدم (680987) (moderator9)
 
sadegh
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۱:۲۳
اولا چیزی که عوض داره گله نداره
دوما شاید اینقدر که اسکار برای شما مهمه برای اونهایی که منفی دادن مهم نباشه.
سوما درباره فیلم اظهار نظر نمی کنم ولی یه شان استون پسر اولیور استون معروف که خودش هم هالیوودیه گفتیم نظرت درباره فیلم چیه ؟ گفت ندیدم ولی می دونم درباره یک زن ایرانیه که می خواد بره به غرب.
تو خود بخوان حدیث مفص از این مجمل.
البته من خودم از برنده شدنش خوشحال شدم (680990) (moderator9)
 
بیژن
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۳۴:۲۴
مبارک باد بر ملت وجامعه هنری ایران (680085) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۰:۲۹:۳۳
به چه قيمتي احساس غرور ميكني (681192) (moderator9)
 
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۵:۴۵:۰۵
ببخشيد من اشتباهي مثبت دادم در اين جا. تبريك به مردم ايران زمين. هميشه سربلند باشي ايران (682255) (moderator18)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۳:۲۰
دریافت جایزه اسکار توسط فیلمساز ایرانی پیامی است به جهانیان تا بدانند فضای کسب وکار ،هنر واندیشه در ایران برخلاف سیاه نمائی دشمنان رونق گرفته ودر حال شکوفائی است.
درود بر ایران عزیز و سرافراز و همچنین فرهادی و با امید کسب موفقیت های روزافزون برای میهنش (679028) (moderator9)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۲۵:۲۵
وقتی دیدم انگار که ه من جایزه را دادن. خیلی خوشحال شدم. (680073) (moderator18)
 
yashar khatibi
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۰۱:۴۸
من به نوبه ی خودم این رویداد رو به جامعه ی سینمای ایران تبریک می گویم. (678666) (moderator9)
 
بهلول
Taiwan
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۱۰:۴۰
دست ایشون درد نکنه که زحمت کشید و فیلم را ساخت، اما بهتره همه ما کلاهی که روی سرمون هست را بالاتر ببریم تا چشممامون بهتر بتونه واقعیت را ببینه!!!!
حقیقت این است، گرفتن جایزه برای ایران و ایرانی در یک جشنواره مهم نیست!!! فیملی در این شرایط باید مایه افتخار و مباهات ایرانی شود که در آن چهره ایرانی و ایران به زیبایی نمایش داده شود!!
آیا به نظر شما تعبیر ببینده عام خارجی در سرتاسر دنیا وقتی این فیلم را تماشا می کند در کل نسبت به ایرانی و خانواده ایرانی و ساختار اجتماعی ایران چگونه خواهد بود؟ منفی، مثبت، خنثی؟!!!!
یادم هست که چندین سال پیش حتی در بین اصحاب سینما هم باب کلام شده بود که اگر میخواهی جایزه بین المللی بگیری فیلمی بساز که از بدبختیها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ایران!!!!
ایشان در زمان گرفتن فیلم دو دقیقه از فرهنگ و جامعه ایران صحبت کرد، اما در فیلم خود دو ساعت مرخرفات جامعه ایران را به نمایش گذاشت:
مردی ریشو که غیر منطقی است و نماد مرد متعصب بی فرهنگ ایرانی است
زنی و دختری که از ظلم و بی منطقی او به ستوه آمده اند،
زن حامله ای که توسط این مرد مورد بی مهری و آزار قرار می گیرید
جامعه ای که یک زن حامله باید برای مخارج زندگی کاری سخت را انجام دهد
رفتار آنگونه با بزرگترها و مسن های جامعه
خانواده ای پر تنش
زن ایرانی که راه نجات خود را در فرار از ایران برای فردای فرزندش میداند.
البته چشم ما کور نیست یک نکته مثبت هم نشان داده شد که ما ایرانیها چقدر امانت دار هستیم و آن زن پول را برنداشته بود!!!!
تاسفم برای وزارت فرهنگی و ارشادی که اجازه ارسال چنین فیلمهایی را به جشنوارهای بین المللی می دهد
به نظر شما اگر بهترین فیلم ساز و کارگردان و فیلم نامه نویش و فیلم بردار و بهترین تکنولوژی روز دنیا از کشورهای خارجی دعوت میشدند تا فیملی از زیبایی های فرهنگ و تمدن ایران بسازند آیا هرگز به عنوان فیلم برگزیده انتخاب میشد
خیلی کلاه روی چشمهای واقع بین را گرفته
به اقای فرهادی پیشنهاد میکنم به عنوان یک ایرانی که هم در خارج از ایران زندگی می کند و هم در ایران، و نسبت به آنچه ایشان ساخته است بسیار غمگین و دل گرفته هستم و چهره ای که نشان داده..
اگر فکر می کند توانمندیی دارد که باعث دریافت این جایزه شده و بنده عامی از ان بی خبر هستم!!! این توانمندی را دو چندان کند و همه تلاش خود را برای ساختی که آن چهره بسیار مثبتی از ایران و چهره منفی سیاستهای خارجی نسبت به ایران را نشان می دهد برای مخاطب خارجی بسازد...البته اگر می تواند!!! و البته باید بتواند چون جایزه اسکار گرفته و این یعنی توانایی ذاتی دارد!!! و بعد همه ما هم پشتیبانی می کنیم، آیا ببینم این فیلم حتی در یک جشنواره درجه سه بین المللی هم یه موش نقره ای بهش داده میشه!!!؟ چه رسد به اینکه خرس طلایی و اسکار و... بگیرد..
این مبارزه چهره پلید جایزه دهندگان آمریکایی و چهره پلید پشت سینمای جهان را برای کشورهایی دیگر مثل ایران و... نشان می دهد (678684) (moderator9)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۲:۲۵:۲۵
برادر من
هنر، زبان بیان واقعیت هاست.
اگر از نظر شما در این فیلم تلخی یا سیاهی هست، چرا آینه ای که این تلخی را نشان میدهد بشکنیم.؟
بنظر من یکی از جنبه های زیبای فیلم اختیار آدمهای آن در پذیرش دروغگویی است. و من ایرانی، بعنوان جوانی که در همین سرزمین زندگی میکند و با پوست و خونش عادات و رفتارهای آدمهای آنرا لمس کرده به جرات میگویم بزرگترین معضل این جامعه همین است. دروغ. چه فرهادی آنرا نشان مان بدهد و چه ندهد.
من نمیتوانم از هنرمند سرزمینم انتظار داشته باشم که او هم به من دروغ بگوید چرا که اگر راستش را بگوید دنیا آنرا سیاه می بیند. فکر میکنم دنیا به اندازه کافی از طریقی بجز فیلم های ما سیاهی های ما را دیده است.
بگذارید حداقل حوزه هنر دچار دروغ و دروغ گویی نشود.
بیایید بجای محکوم کردن هنرمندانمان به جرم راستگویی، کمی فکر کنیم که از کجا راه را اشتباه رفتیم. (678847) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۲:۲۳
عزیز من این هم چه بخواهیم چه نخواهیم بخشی از جامعه ی ماست. یعنی اگه اصغر فرهادی اینو فیلم نمی کرد مساله حل بود و اسم ایران و فرهنگ ایران در جهان به نیکی شناخته شده بود؟!! پیشنهاد می کنم که خود تو کلاهتو بالاتر بذاری و ببینی که اصغر فرهادی در چه تریبونی به زیباترین وجه ممکن از مردم ایران تمجید کرد و حساب دولت ها رو با ملت ها جدا کرد (678963) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۳:۱۹
این فیلم در جشنواره فجر هم جایزه های زیادی گرفت . شما مشکلتون این نیست که فیلم درباره چی هست . مشکلتون اینه که از اون کارگردان های مورد نظر شما که فیلمنامه دیگران را کش می روند ، جایزه نبرده اند .
البته در این موارد یک مثلی هست که می گوید تا کور شود هر آنکه نتواند دید . (678965) (moderator9)
 
پ.ر
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۱:۴۲
جناب بهلول
اصلا با نظر شما راجع به سیاه نمایی این فیلم موافق نیستم من دو هفته ای برای کاری به دیار فرنگ رفته بودم چند بار در جمعهای گوناگون متشکل از فرنگیان بحث فیلم جدایی پیش آمد هیچکس به ایران و ایرانی در صحبتها اشاره ای نداشت همه به تم اصلی فیلم که همان دروغ است اشاره می کردند. دروغ به اصطلاح مصلحت آمیز که با هدف بهتر کردن اوضاع گفته می شود و همیشه هم به دلیل ذات دروغ مشکل را بدتر می کند. همه درباره قبح دروغ صحبت می کردند و این که در جامعه خودشان چقدر دروغ رواج دارد
به عبارتی آنها دروغ را به ایران و ایرانی نسبت نمی دادند آنرا به کل جامعه بشری نسبت می دادند و شاید دلیل اصلی این جایزه گرفتن هم همین است. حرف از درد مشترک زده شده پس حس مشترک هم بوجود آورده و پذیرش فیلم
کاش ما هم یاد می گرفتیم که برای موفقیت دیگران خوشحال بشویم و بیخودی در همه چیز سیاست و سیاسی کاری که معمولا با دروغ پیوند عمیقی هم دارد را وارد نمی کردیم (678979) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۳:۰۸
جامعه ای که زنی حامله برای تامین هزینه....؟؟؟؟ مگر غیر از این است. البته حق با شماست، شما و هم فکرانتان بهتر است کلاهتان را بالاتر بگذارید اما نه برای اینکه فیلم فرهادی را ببینید، برای اینکه جامعه ای را ببینید که در آن اختلاس های کلان با اعانت بسیاری از بزرگان دولت صورت می گیرد و بله، نه تنها زنان حامله ی گرسنه برای تامین معاش به این سختی می افتند بلکه ای کاش فلاکت به همین ختم می شد! (678984) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۶:۳۱
حرف مفت نزن (678991) (moderator9)
 
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۲:۳۳
منظورت اینه که چون اسکار گرفته یه فیلم دروغ که جمهوری اسلامی دوس داره بسازه ؟ (678999) (moderator9)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۹:۴۷
خوشحالم که خوانندگان این متن جواب شما رو با منفی دادن به نظر شما دادند - همین کافیه واست با بصیرت (679016) (moderator9)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۹:۲۸
جناب بهلول شما که می گوئید: (فیلمی خوب است که چهره خوبی از ایران نشان دهد) یعنی عقیده دارید که باید چشمانمان را بروی حقیقتها ببندیم و مثل فیلمهای بی ارزش هندی تصویری غیر واقعی از کشورمان نمایش دهیم؟ آیا هندی ها با فیلمهای خوش آب و رنگشان توانسته اند دیدگاه مردم جهان را نسبت به کشورشان تغییر دهند؟
اگه اینطور باشه که کلاهمون را تا گردن پائین آورده ایم و مانند کبک سرمان را زیر برف برده ایم
اگر جامعه از معضلات خود آگاه نشود چگونه می تواند نسبت به رفع آنها اقدام کند؟
من خودم فیلم را دیده ام و از تفسیری که شما کردید فهمیدم که از بینندگان سطحی نگر هستید و به شما توصیه می کنم بجای دیدن اینگونه فیلمها فیلمهای هندی ببینید برایتان بهتر است! (679531) (moderator9)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۰:۳۷
اقای واقع بین که کلاهت روی چشمات و نگرفته!!! به نظر شما اکثر مردم ایران و حتی بسیاری از خارجی ها نمیفهمند و شما میفهمید ؟ حتما هر چی که شما میگید درسته و هر کس مثل شما فکر نکرد نفهمه؟ این دیگه چه استدلالیه؟؟ اقا ی محترم مبارزه پلید چیه !؟چهره زشت وپلید دیگه کیه؟ مرد ریشو یعنی چی؟ شما اصلا میدونی هنر سینما یعنی چی؟ سینمای غیر وابسته یعنی چی؟ کجای این فیلم ابروی همه ایرانی ها رو برد؟ واسه چی این قصه رو تعمیم میدی به کل جامعه ایران؟؟ و نتیجه گیری میکنی که ابروی ایران رفت!! بابا این یه روایت ساده بود که لایه لایه های زشت و زیبا ی یک جامعه ( یا حتی دو تا خانواده )رو به تصویر کشیده!! روایت حقیقتی که ممکنه تو تمام فرهنگ ها و تمام ملت ها وجود داشته باشه ! به خاطر همین مورد هست که اکثرا با این فیلم ارتباط برقرار میکنند !! ابروی ایران به خاطر این چیزها نمیره !! ابروی ایران وقتی میره که ..... بگذریم!! راستی نکنه اخراجی های دوست گرامی شما واسه جماعت ایرانی ابرو خریداری کرد نه؟ روایتی تحریف شده و مسخره و بی محتوا و بدون رعایت اصول و قوائد اخلاقی و حتی فنی یک واقعیت محض و دردناک (اسارت) و نسلی فداکار و که از همه چیزشون دست کشیدن با لودگی جلف بازی به سخره گرفته !!! اینه ابرو داری شما !!! خجالت بکشید (679532) (moderator9)
 
ابراهیمی
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۱:۴۸
مثل اینکه حسادت چشمهای شما رو نسبت به نقاط قوت این فیلم بسته و شما نمیتونید اونها رو ببینید و واقعیتهایی که این فیلم اونها رو نشان میده رو بعنوان نقاط ضعف میبینید . (679589) (moderator9)
 
جبیری
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۳:۰۹
آینه چو روزی گرفتی بدست خود شکن آن روز مشو خود پرست !!! (679590) (moderator9)
 
مرسی!
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۸:۱۸
دیگه دوست نداشتم توی این سایت کامنت بزارم، اما این نوشته برام خیلی جالب بود...
بهلول اسم با مسمائیه واسه اینکه بعضیا کمی فکر کنن. حضرت بهلول!صهیونیسمی که اسمی ترین هنرها و هنرمندای ایران رو به هیچ هم حساب نکرده به جایی رسیده که مجبور شده برای جلب رضایت و توجه افکار و انظار از یه فیلم ایرانی - که اصلا مهم نیست محتواش چی باشه - تجلیل کنه. من از اسکار فرهادی خوشحالم. خیلی هم خوشحالم!. چون بوی آخرین نفسهای صهیونیسم رو میده! بوی به دست و پا افتادن و التماس کردن! همیشه "التماس" آخرین لحظات قبل از مرگه...

مرسی! (679596) (moderator9)
 
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۸:۵۳
متاسفانه احساس شخصی بنده این است که تلاش هایی وجود دارد که هر روزه تصویر بد از جامعه ایران به دنیا نشان دادهشود .
فیلم اقای فرهادی شاید مارامتوجه زوایایی از زندگی شهروندان ما کند که مسولین بتوانند در تقلیل انها تلاش کنند .پنهان کردن کمکی به رفع موردی نمیکند . (679598) (moderator9)
 
صفورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۷:۵۷
خب بنده خدا واقعیت رو نشان داده . اگه همه چیز رو گل و بلبل نشان می داد و دروغ میگفت خوب بود . (679619) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۲۹:۱۳
احسنت گل گفتی با بصیرت (679830) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۰۷:۰۵
تمام کسانی که در کشورهای دیگه فیلم فرهادی را دیده اند آن را فیلمی فراملی می دونند که از هر فرهنگ و ملیتی میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. و این نقطه قوت فیلم فرهادی است. اینقدر منفی و احمقانه به مسائل نگاه نکنید (679980) (moderator18)
 
عسل
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۲۶:۳۵
کاملا با شما موافقم.هر چند که نمیتونم خوشحالی خودمو بابت گرفتن این جایزه توسط ایشون انکار کنم (680076) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۱۴:۳۹
برايت متاسفم با اين افكارت به عنوان يك ايراني....!!!!!!!!!!!!!!!!
شما بايد خوشحال باشي از اينكه هموطنت چنين حايزه اي برده
كاملا حسادت در نوشته ات موج مي زند....!!!!!!!!!! (680109) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۱۶:۳۴
چرا شما فقط نکات منفی را میبینید و اینقدر بزرگ شان می کنید؟ اتفاقا به نظر من خیلی نکات زیبایی از جامعه ما نشان داد:
مردی که حاضر نیست از پدر پیرش بگذرد، حتی اگر پدرش او را نشناسد
مردی که تحت شرایط بسیار سخت روحی، باز هم به فکر دخترش است و به این فکر میکند که اعتماد دخترش نسبت به او از بین نرود.
قاضی نکته سنج و باکیاست و در عین حال انسان
زنی که اگرچه در تلاش رفتن است اما هدفش ایجاد یک زندگی بهتر برای خانواده اش است (اگرچه معتقدم دارد اشتباه می کند، اما به سختی در تلاش است، زنده است، پویا است)
زن حامله ای که ب اعتقاداتش پایبند است، خیلی زیاد. و حاضر نیست بر خلاق اعتقادش بر روی قرآن دست بگذارد و سوگند دروغ بخورد. (به نظر من این قسمت خیلی خیلی زیبا بود)
چرا زیبایی ها رو نمیبینید؟ (680654) (moderator18)
 
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۲۲:۱۸
با سلام
لطفا کمی انصاف داشته باش.
یا علی (680665) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۰۰:۲۵
حتما باید اخراجیها 3 رو میفرستادن تا هم نقاط مثبت رو نشون بده و هم باعث غرور ما بشه (680740) (moderator18)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۳۸:۱۰
به نظر نمي‌رسد موفقيت جهاني اين فيلم كه مورد وثوق مخاطب عام بوده است(با توجه به فروش نسبتاً خوب آن در كشورهاي خارجي) صرفاً به خاطر سياه نمايي فضاي اجتماعي ايران باشد؛ بلكه مي‌تواند اين گونه تلقي شود كه آن‌ها نيز مشكلات خويش را در اين اثر ديده‌اند و با هم‌زاد پنداري به آن علاقه نشان داده‌اند. آيا فرهادي در اين فيلم دروغ گفت؟ آيا خلاف واقع چيزي را نشان داد؟ دغدغه‌هاي مذهبي فقط خاص مسلمان شيعه‌ي ايراني نيست؛ مسيحي كاتوليك آمريكايي يا انگليسي، يهودي لهستاني و بوديست ژاپني و ... مي‌تواند با نقش‌هاي اين فيلم هم‌زاد پنداري داشته باشد و فرزند يك پدر يا مادر سالخورده و ناتوان در هر جاي دنيا مي تواند دغدغه‌هاي نادر را داشته باشد، هر زن يا مرد در هر جاي دنيا ممكن است به مهاجرت براي برون رفت از شرايط سختي كه در آن قرار دارد فكر و عمل كند. در دنيا كم نيستند فرزنداني كه ناخواسته ابزار پيش‌برد اهداف والدين خود در مناقشات و منازعات ايشان مي‌شوند و به هيچ گرفته مي شوند. چه بسا وضعيت ترمه موجب علاقه‌ي بينندگان خارجي به اين فيلم باشد و ...
آيا ما در تبليغات خود از غرب غير از يك جامعه‌ي منحط، فاسد و يك فاحشه‌خانه ارائه مي‌كنيم؟ آيا جامعه‌ي غربي همين است كه ما در اخبار و روايات و تصاويري كه از صدا و سيما منتشر مي‌كنيم؟ ما چقدر منصف هستيم؟
واقعاً مانده‌ام كه چرا؟ اگر تـأييد شود، مي‌گوييم قصدي در كار است و اگر تكذيب شود مي‌گوييم لابي كردند و حق خوري و ... اخيراً با خواندن و شنيدن مطالبي از اين دست، در ذهنم اين متبادر مي‌شود كه "كافر همه را به كيش خود پندارد" (680984) (moderator9)
 
K&M
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۰۴:۱۳
شما خوب چشمات رو باز کنی میبینی اون چیزی که تو این فیلم نشون داده شده اینه که :
1.یک زن ایرانیه مسلمان حاضر نیست به خاطر پول قسم دروغ به قرآن بخوره و از عقوبتش میترسه
احترامی که نادر به پدرش میذاره رو هم میتونی ببینی
2.و همچنین متوجه اون سکانس خواهی شد که وقتی نادر تو پزشکی قانونی کبودی های روی تن پدرش رو دید و یاد این افتاد که کبودی ها به خاطر بسته شدن دستش به تخت و اون ماجراها نبوده، پشیمون شد
3.میبینی که حجت تو اون سکانس شاهکار فیلم که توی آشپزخونه با راضیه داره صحبت میکنه حتی تو اوج عصبانیت زنش رو نمیزنه حتی اگه قرار باشه خودزنی کنه
4.و البته اون سکانسی که نادر تو خونه مادر سیمین هست و یه نفر داره برای مادر سیمین کانالهای ماهواره رو تنظیم میکنه و در پس زمینه ی اون سکانس یه نفر تو اتاق داره نماز میخونه و این یعنی برخلاف تصور عده ای(!) هرکس که ماهواره میبینه لزوماً بی دین و ایمان نیست
5. و خیلی چیزهای دیگه که مجال گفتنش در اینجا نیست ، شما خودت برو یه بار دیگه فیلم رو با دقت نگاه کن و روش فکر کن (681020) (moderator9)
 
روزبه
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۸:۴۸:۴۵
ركورد منفي در دنيا را شكستي ها (681111) (moderator9)
 
اشكان
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۹:۰۱:۴۱
در اندازه اي نيستي كه بخواي بگي حقيقت امر چيه......!
اگه جدايي تيره و تلخه به علت وجود جامعه ي كثافت گرفته ي ماست. فرهادي نوع عالي رئاليسم رو در سينما به تصوير كشيده. اين تويي كه فكر مي كني همه چي گل و بلبله. كلاتو نزن بالا رفيق بلكه از سر بردار، شايد دور برتو بهتر ببيني. (681119) (moderator9)
 
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۰:۰۱:۱۶
ايشالا سال ديگه آهنگه همه چي آرومه رو مي‌فرستند. كاش يا از سينما سر در مياوردي يا مشكلات مردم و مي‌دونستي كه ببيني اين مشكلات توش گمه (681173) (moderator9)
 
مراد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۳۷:۵۹
چهره وقیح نشان دادن هنر نیست .پس درد نکنه دست فرهادی که ایرانی را بهتر نشون داده.ضمنا چهره را باید داشت نه اینکه مدعی بود.نا نازنین. (681330) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۰۰:۰۲:۲۰
من این فیلم را ندیده ام ولی این که غربی ها اینقدر برای یک اثر ایرانی تبلیغ و تعریف و تمجید کنند، به نظر خیلی مشکوک می رسد و نظر بهلول بسیار منطقی به نظرم میرسد. آیا این اسکار هم چیزی در مایه نوبل صلح بود که به خانم عبادی رسید؟ آن جایزه نوبل که برای من ایرانی هیچ مایه مباهات نبود و حتی رئیس جمهور وقت که شیفتگی خاصی نسبت به غربی ها داشت صریحا به سیاسی بودن آن اشاره کرد. (681422) (moderator9)
 
لرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۰۲:۳۵:۲۸
هموطنان عزیزی که منفی زده اید ، لطفا بادقت این مطالب را که هموطنمان به نام بهلول نوشته است بخوانید وبعد تصمیم به اعلام نظر منفی بامثبت بگیرید ، به نظر من حرفهای ایشان کاملاً منطقی است وکارگردانان ما باید به این نکات توجه کنند! (681494) (moderator9)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۲:۱۳:۳۳
مشکل اینجاست که اجازه داده نمیشه مفاخر ایران به تصویر کشیده بشه یا تمدن ایران رو نشون بدن .میگن همه ی این تمدن شاهنشاهیه نگذاشتن فیلمی علیه سیصد بسازن....... (681934) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۲:۳۸:۰۱
بابا تو كي بودي چرا زودتر ترا كشف نكرده بودند تو برنامه هفت از شما دعوت بكنند (681978) (moderator22)
 
فیروزه
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۲۶:۲۶
تبریکککککککککککککککککککککککک.....خدای من سپاس خیلی خوشحالم واقعا ممنون فرهادی تبریک به همه (678707) (moderator9)
 
تراکم
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۷:۵۶
مراقب باش از هوش نری حالا (679502) (moderator9)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۲۹:۲۸
ممنون آقای فرهادی (678713) (moderator9)
 
امیر
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۳۰:۴۷
غرب به کسی بی دلیل اسکار نمی ده ... (681324) (moderator9)
 
شادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۳۳:۳۱
افتخار ایران وایرانی :) (678722) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۳۹:۱۳
دریافت جایزه اسکار توسط فیلمساز ایرانی پیامی است به جهانیان تا بدانند فضای کسب وکار ،هنر واندیشه در ایران برخلاف سیاه نمائی دشمنان رونق گرفته ودر حال شکوفائی است. (678735) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۶:۳۴
بعععععله . با تعطیلی خانه سینما و توقیف فیلمهای مستقل از حکومت ، واقعا هم رونق گرفته است .
این جوایز نشان دهنده این است که هنرمند ایرانی با همه مشکلاتی که دولت سر راهش ایجاد می کنه ، توانسته است همچین کار برجسته ای را بسازد . بنازم به همه هنرمندان مستقل . هر ایرانی آزاده ای به چنین هنرمندانی افتخار می کند . (678971) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۰:۱۷
غربی ها فیلم هایی را که بیشتر به فرهنگ خودشون شبیه است و از هم پاشیدگی خانواده را ترویج می کند و زندگی شرقی را بدوی می داند ، مفتخر به جایزه می کنند تا سلطه خودشون را در زمینه های فرهنگی هم به جهانیان نشان دهند . آیا شده یک فیلم که از مظلومیت یک انسان شرقی در مواجهه با ظلم غربی ها ، برنده جایزه اسکار بشه . پس خیلی هم دلتون را به این جوایز خوش نکنید و هر کسی مخالف نظر شما بود ف مخالف فرهنگ و هنر ندانید . (678976) (moderator9)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۱:۴۲
چرا دوستان منفی میدن دادن!!!؟

از این منفیا معلومه که + رو به بعضی کامنتا دلیلش چیه

چیزی بجز فرهادی و تبریک ....

تنها چیزی که در شما هم وطن نما ها نمی بینم وطن دوستی است

ضمنا تبریک به فرهادی امیدوارم با ساخت فیلم هایی بهتر از این بتونه بازم برای ایران عزیز و سرافراز افتخار کسب کنه (679020) (moderator9)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۸:۲۱
دوست عزیز اینگونه نگاه کردن به دنیا یک مشکل بزرگه.
تعریف شما از دشمن چیه؟
کسی که مثل ما فکر نمیکنه؟
کسی که مثل ما لباس نمیپوشه؟
کسی که مثل ما غذا نمیخوره؟
مگه میشه توی دنیایی که در حال یکی شدن هست زندگی کرد و همه دنیا را دشمن دید؟
به جای این منفی بافی های بی خاصیت و بی انتها یکم عینک انصاف و خوش بینی به چشم بزنید... (679526) (moderator9)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۳:۰۳:۱۰
تو هم خیلی حالت خوبه ها.... خیلی فضای هنرو اندیشه و ...... رونق داره!!!!!!! (682021) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۴۲:۳۶
باعث افتخار ملت است ایران سر بلند (678743) (moderator9)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۴۴:۲۷
من هم تبریک میگم
ما که مراسم رو ندیدیم ولی امیدوارم این خانم های بد لباس :) هالیوودی سعی نکرده باشن ،با اصغر ما دست بدن یا .....،
از حاشیه بگذریم جدا باعث خوشحالیه
من به وبسایت الف هم تبریک میگم که در میون این همه رسانه داخلی که هیچ خبری از این موفقیت پخش نمیکنن وقتی هم پخش میکنن نکات منفی رو بزرگنمایی میکنن، بیطرفانه این خبر رو انتشار دادن .
از این که یکی از خوانندگان وبسایت شما باشم ،خوشحال هستم .
آرزوی موفقیت :) (678748) (moderator9)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۵:۳۵
انصافا که خیلی بی انصافی درسته مراسم به طور کامل و زنده پخش نشد ولی بد نیست شبکه خبرم نگاه کنی!!!!

حرف های فرهادی رو که اصله کار بود پخش کرد (679007) (moderator9)
 
مسعود
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۴۵:۰۶
روزگارم خيلي سخت شده ولي خوشحال شدم براي فرهادي
مبارك هممون باشه (678749) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۱:۵۰:۲۶
دمت گرم فرهادی ما به جای مسولین و صدا و سیما ازت قدردانی میکنیم (678759) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۸:۳۴
تلویزیون ایرانم ببینید بد نیست!!!
-------------------------------------
اولا دوستان در سینما و شمقدری و ... تبریک فرستادن

دوما مراسم شاید شرایط پخش زندش نبود ولی صحب های فرهادی که اصل کار بود رو شبکه خبر پخش کرد

سوما بماند برای بعدا ...!؟ (679013) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۲:۴۰:۳۵
تبریک می گم به آقای فرهادی .به عنوان یک هم وطن . (678884) (moderator18)
 
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۵:۱۵
با سلام در مورد صحبن آقای بهلول عرض کنم
متن مفصلی رو از قبل آماده کرده بودید که تا جناب فرهادی جایزه رو قاپید جزو اولین پستهایی باشین که روحیشو خراب کنین
امثال شما از رو جهالت نیست که این حرفها رو میزنید شما جاهل نیستید بلکه عاملید
همه میدونن جایزه اسکار سیاسی نیست و دخالتی تو جریانهای سیاسی نداره

این همه تهمت چیزی از آقای فرهادی کم نمیکنه

من از طرف کل بچه های شرکت و همه دورو برامون به آقای فرهادی ت ب ر ی ک میگیم ترکوندی
آقای بهلول بدو سکت آمادست (678968) (moderator9)
 
vahid
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۲۲:۲۷
جوووووووووووووووووووونم اصغر فرهادی (678983) (moderator9)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۱:۴۲
این جایزه دو پیام می تواند داشته باشد پیام اول توانایی و استعداد هنرمندان ایرانی در عرصه هنر البته به نظر من این جایزه در موقعیت کنونی به این خاطر به این فیلم اختصاص داده نشده ولی در هرصورت از این پیام نام ایران را توانستیم در جهان هنرمطرح کنیم. اما پیام دوم اینکه با توجه به فیلمنامه فیلم و اتفاقی که در فیلم می افتد ، چهره ایرانی را که در حال حاضر از هر طرف مورد هجمه است بدنام میکند بیشتر مد نظر داوران بوده که این جایزه را اختصاص دادند .امیداوارم در آینده آقای فرهادی بتواند با اثر دیگری که حاوی پیام فرهنگ ناب ایرانی و عاطفه و مهر محبت ایرانی باشدبتواند فاتح جوایز گردد. انشاا... (679019) (moderator9)
 
fariba
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۱:۵۴
بهلول جان اساسی باهات موافقم!سیاست زیرکانه سینمای هالیوود.یکی دیگه از جوایز اسکار هم رسید به یه اسراییلی .به هر حال تبریک (679021) (moderator9)
 
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۴۴:۵۲
واقعا تا این اندازه اولین اسکار ایران بی اهمیت بوده که در سایتتون بویی ازش نمی آد؟ فقط همین؟! جواب اینهمه ایرانی که بعد از مدت ها خوشحال شدند رو چه جوری می دین؟ (679033) (moderator9)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۵:۳۵
قبل از همه چی تبریک به آقای فراستی و سلحشور...!! (679363) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۵:۴۷
متاسفم که به تصویر کشیدن نقاط منفی مردمی بزرگ و نادیده گرفتن نجابت یک ملت رشید اینقدر تحلیلگران سینمای غرب راشیفته آقای فرهادی کرده است (679364) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۱:۵۶
متاسفم (679509) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۱:۱۱
اگر اخراجی ها اسکار می گرفت چه می شد !! (679600) (moderator9)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۳۲:۲۸
نگران نباش سال بعد مسئولين ارشاد لطف ميکنند سري کامل اخراجيها رو ميفرستن اسکار بلکه بتونيم لااقل جايزه زرشک طلايي رو هم داشته باشيم!! (680684) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۳۹:۵۸
والا تا جایی که اطلاع دارم امثال شما دارای وجه و چهره ی منفی هستید و هر چه می کشیم اول از شما بعد از تحمل شما به وسیله ما ست. (681334) (moderator18)
 
مکتوب
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۴۱:۵۹
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی شه .برای اینکه چهره خوبی از ایرانی نشان داده بشه باید تلاش کنیم و بهتر لز اینی باشیم که فرهادی عزی به تصویر کشیده. حقیقت تلخ است حتی اگر اسکار ببرد. (681336) (moderator18)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۵:۰۰
همه چيز گرون شده مردم ديگه تحمل اين همه فشار رو ندارن ولي باز هم دست آقا فرهاد درد نكنه ملت ايران رو شاد كرد (679519) (moderator9)
 
شرمنده...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۹:۰۳
چقدر اوناييكه افتخارميكنن به اين جايزه ساده هستند.برهمه واضحه كه دربرابر هاليوود ما ذره هم نيستيم چون اين فيلم درايران مجوز نگرفت و در واقع دهن كجي به فرهنگ ايران بود مورد تحسين غرب قرار كرفت. آقاي فرهادي كلاتو بذار بالاتر. لااقل از ورزشكارامون ياد بگير.احتمالا جايزه رو هم يه صهيونيست بهت داده؟ چه افتخاري..... (679548) (moderator9)
 
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۵:۰۳
تا کور شود هر آن که نتواند دید (679593) (moderator9)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۰:۰۹
تبریک به آقای فرهادی و همه ایرانی ها
چرا بجای تبریک گفتن بعضی ها فقط منفی بافی میکنند چرا نمیگن در رقابت با یک فیلم اسرائیلی برنده شد
همین که جایزه متعلق به همه ایرانی ها میدونه خیلی بامعرفته (679599) (moderator9)
 
sina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۴:۱۴
یه جایزه نوبل هم بگیره جنس جوره، ما هم که نمیفهمیم و خوابیم که اینا سیاسته، نه ارزش فیلم و هنر کارگردان.... (679611) (moderator9)
 
حسن
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۶:۵۵
تبریک میگم به کل ایرانیهای غیور ودوست داشتنی که قدر شناسند (679615) (moderator9)
 
فرهاد
Venezuela
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۶:۵۶
آن دوستانی که میگن در این فیلم نقاط منفی زندگی ایرانی برجسته شده و همین موضوع باعث توجه سینمای غرب و آمریکایی شده
انتضار دارن در فیلم هم مثل دولت همه چیز عالی و بدون مشکل نشون داده بشه و در فیلم هم آقای فرهادی همانند دولت مردامون به آزاد ترین کشور دنیا ببالیم
دوستان دروغ هم اندازه آی دارد چرا همیشه سعی میکنیم خود را بهتر از آن که هستیم نمایش بدیم
آقای فرهادی جدا از کسب یکی از بزرگترین افتخارات سینمایی دنیا برای نمایش یک گوشه از زندگی جاری و مخفی در زیر پوست این مملکت متشکریم (679616) (moderator9)
 
Sahabeh
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۰۰:۵۶
به کوری چشم همه انهایی که تحمل شادی مردم ندارن یک سایت خبری که خوش هم می دنه (679624) (moderator9)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۱۰:۱۴
درست است که خانه سینما در ایران ویران شد اما سینماگران همچنان افتخار می آفرینند درود بر شما (679904) (moderator18)
 
حاجی علا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۱۸:۳۸
درود بر تو ای فرزند ایران بزرگ. دلمون برای شادی لک زده بود. (679992) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۱۸:۲۵
ممنون از فرهادی که در این وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی لبخندی بر لبان مردم ایران نشوند و برای ساعاتی ما رو شاد کرد چرا که دوباره از فردا فشار اقتصادی شدید لبخند امروزمون رو تلخ خواهد کرد (680064) (moderator18)
 
nima
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۱۸:۳۰
تبریک فروان، گل کاشتی. کار این آقای اصغر فرهادی اگر بیشتر از شهدا در اعتلای ایران سهیم نباشد مطمئناً کمتر نیست. (680065) (moderator18)
 
saeed
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۳۹:۴۸
منم بعد از شنيدن اين خبر بسيار خوشحال شدم واين افتخار رو به آقاي فرهادي و به تموم ايروني ها تبريك ميگم. (680093) (moderator18)
 
مهدی_ق
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۴۳:۲۹
بابا چرا همتون مهر سیاسی روی پیشونی جایزه اسکار این فیلم میزارین
اگه میخواستن سیاسی بازی در بیارن که جایزرو به فیلم یهودی Footnote میدادن که صدای کارگردان یهودیشم در نیاد دیگه.
به خودتون بیاین.
اگه می بینین این شایعه ها رم در میارن یا اون سیاست مدار فرانسوی یا اونیکی مسئول آمریکایی بیام تبریک میده به خاطر اینه که بگن ایرانی ها نمی تونن یا میخان افتخاراتشو مال خود کنن، ولی ما خودمون یه فیلم خوب ساختیم .
یه لحظه به این فکر کنین که فرهادی از ایران بره .
اونوقت چی میشه؟
همه جا چو میندازن که تنها کارگردان اسکاری ایران از مملکت خودش فرار کرد.
اونوقت کسایی که پشتش صفحه گذاشتن می تونن سرشونو بالا کنن؟
چجوری میخوان جواب این مردم رو بدن؟ (680096) (moderator18)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۱۵:۳۱
تا دنیا دنیاست اصغر ماله ماست (680110) (moderator18)
 
فرشاد بادپروا
Netherlands
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۳:۰۳:۴۵
این آقا فرهاد ما کارش از ترکوندن گذشته و منفجر کرد . Golden Globe واسش کم بود زد تو گوش Oscar. آقا فرهاد دست مریزاد . ای ول . دمت گرم . تبریییییییییییییک میگم به خودت و خانوادت و جامعه ی سینمایی و از همه مهمتر به همه ی ایرانیای دوست داشتنی . سرافرازمون کردی. خلاصه هرچی بگم کمه . آقا فرهاد شخصا نوکرتم دربست . (680122) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۴:۵۴:۰۲
تا کور شود هر آنکه نتوان دید. (680135) (moderator18)
 
احمد مهدوی
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۸:۴۷:۲۵
بسیار عالی بود آقای فرهادی...دست مریزاد...در این اوضاع و احوال سیاسی جهان که همه علیه ایران در حال تبلیغ هستند...این موفقیت مایه ی مباهات ما ایرانیان است...همیشه سبز و پیروز باشید (680258) (moderator18)
 
غريبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۱۰:۴۸
اين موفقيت به كوري چشم تنگ چشمان و حسودان باعث سربلندي ماست
اونهايي كه احساس مي كنند اين فيلم بدبختيهاي ما رو نشون داده واز برنده شدن فرهادي خوشحال نميشن اصلاً ايراني نيستن
من كه با صدا كردن فرهادي موهام سيخ شد و احساس غرور كردم

مرحبا به اصغر فرهادي (680280) (moderator18)
 
X
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۱۲:۰۸
تبريك به همه هموطنان عزيز
و
هيچ كس نميتونه اين افتخار بزرگ رو كتمان كنه درود بر اصغر فرهادي  (680282) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۵۹:۲۳
باعث افتخار است .
تا کور شود آنکه نتواند دید.
آرزوی توفیق برای ایشون و همه هنرمندان مردمی در کشور بزرگ و غنی ایران. (680361) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۰:۵۸:۳۵
اين فيلم اين را نشان ميدهد كه جامعه ايران كه پس از سي واندي سال انقلاب با شعار هاي عدالت وانسانيت و هويت ديني چگونه دچار دروغ و بي هويتي و بي عدالتي است. البته در قسمتهايي ته مانده وجدان اين جامعه را هم به نمايش ميگذارد كه چند سال ديگر از آن هم خبري نخواهد بود. فيلم بسيار حقيقي وواقعي است. (680443) (moderator22)
 
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۰۵:۰۹
دمت گرم ممنون که سربلندمون کردی (680459) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۰:۴۲:۵۲
تا کور شود هر آنکه نتواند دید ........... مخصوصا منفی بده ها
آخه چقدر ...... میخواد که به افتخار آفرینی یک هموطنت منفی بدی (681819) (moderator9)
 
سپیده
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۲۳:۱۹
ایول اقای فرهادی روی یه سری هارو کم کردی.عاشقتم (680490) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۲۲:۵۲
تبریک وخسته نباشید
آرزوی موفقیت های بیشتر (680567) (moderator18)
 
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۴۴:۱۶
به نظر من فقط یه آدمی که رشد عقلی درستی نداره میتونه از آقای فرهادی تشکر نکنه بابت این شاهکار.آقای فرهادی خسته نباشید و ممنون (680592) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۱:۱۴
اولا تبریک به آقای فرهادی و دست اندرکاران ساخت این فیلم
دوما خطاب به اونایی که گفتن سیاه نمایی کرده باید بگم یا فیلمو ندیدین یا اگرم دیدین اونقدر دور از این مسائلین و غرق در تخیلات روزمره که این چیزا به چشمتون نمیادو به تریش قباتون برخورده !کجای حرف راست زدن سیاه نماییه؟کجا مراقبت از پدر پیری که اون ویژیگیها رو داشت اشتباهه؟کجای زندگی آبرومند و با اخلاق داشتن سیاه نماییه؟هر کی این حرفا رو سیاه نمایی میدونه لابد خودش خیلی از واقعیات پاک اجتماعی پرته و اصلا چیزی از بطن اجتماع و مردمش نمیدونه (680610) (moderator18)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۱:۴۴
زنده باد ایران و ایرانی (680612) (moderator18)
 
مرتضي از خلخال
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۲۹:۳۴
عالي بود تبريك ميگم آقاي فرهادي (680674) (moderator18)
 
وحید رضایی
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۵:۲۲:۰۹
اصغر اصغر ایول ایرانی تو دنیا سره ایول (680873) (moderator18)
 
sahar
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۰۹:۲۳
damet garm (680947) (moderator18)
 
حکیم
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۱۰:۴۱
بقیه عکس ها رو نمی تونین بفرستین درسته؟ بلی آن قدر اتفاقات بی شرمانه در این مراسم افتاد که قابل پخش نیست. اما مانمی توانیم از یک جایزه دنیوی بگذریم. زیرا برای ما اسلام و فرهنگ مردم کشورمان اهمیتی ندارد. این جایزه و مقام دنیوی است که افتخار دارد. مدال افتخار کفر بر سینه ما. (680950) (moderator9)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۱۸:۴۳
آبروی ایران رو بردی. (680960) (moderator9)
 
رسول
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۳۰:۰۶
عالی عالی عالی (680973) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۵:۲۴
من فکر میکنم فیلم اصلا سیاه نمایی نداشت. این حقیقت ایران است. اتفاقاً این خانواده با وجود تمام مشکلاتشان برای پدرشان طوری ارزش قائل بودند که یک غربی در خوابش هم نمی بیند که برای پدرش در آن شرایط و در خانه خودش چنین کاری انجام بدهد. خانواده اصلا پر تنش نیست. زدن زن غیر عمدی است و مرد از اینکار بسیار ناخرسند است. زن ایرانی با وجود تمام مشکلاتش بردبار است و ... (680997) (moderator9)
 
سیمین
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۲۹:۲۴
فیلم از لحاظ فنی بسیار عالیست
اما
این همه تقدیر و تشکر غرب ؛ گلدن گلوپ ، سزار اسکار و ... تبریک سارکوزی ، وزارت خارجه امریکا و.... یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (681321) (moderator9)
 
saeid
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۰۷:۵۹:۲۴
اصغر جون ببینیم در فیلم بعدی می تونی یک چهره مثبت از ایران نشان بدی تا همه دنیا ببینند درکنار مشکلات عادی ، چیزهای خوب واصیل هم هست .
خوشحال شدم فقط به خاطر نام ایران. زنده باد ایرانی اصیل (681577) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۰:۱۱:۲۱
برادری که نوشتی فرهادی سیاه نمایی کرده اگه جوایز سینما رو دیده باشی یا فیلمهایی که جایزه بردن رو دیده باشی و یا با رسالت هنر آشنا باشی میفهمی که رسالت سینما و کلا هنر نشون دادن درد برای رفع درده شما جوایز اسکار و برلین و کن رو نگاه کن میبینی فارغ اغز کشور سازنده اغلب به طرح مشکلات جوامع خودشون مشغولن. گمونم یادت رفته برنده امریکایی اسکار که خیلی هم امثال شما دوستش دارین وقتی جایزه اسکار گرفت برگشت و گفت ننگ بر شما وجنگ شما آقای بوش یادت افتاد که منظورم چیه ایشالا؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (681757) (moderator9)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۰:۵۳:۴۴
دوستانی که به به و چه چه می کنن فیلمو دیدن؟ میدونن چه چهره ای از ایرانی ها به نمایش گذاشته؟ اصلا فکر کردین چرا اینقدر به این فیلم بها میدن؟ فکر می کنین بخاطر مسایل فنی فیلمه؟..... به تحقیر شدنمون افتخار می کنیم؟ (681828) (moderator9)
 
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۲:۰۴:۲۳
با سلام . چرا ساير پيام ها را درج نمي كنيد؟ (681918) (moderator9)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۲:۱۲:۵۶
متاسفم برای بعضی ازما ایرانیها که دلباخته و مدهوش تعریف از خود هستیم ونمی بینیم این اقا در مقابل این جایزه خودش و میهنش را چه ارزان فروخت. (681931) (moderator9)
 
ناصر فرهادی
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۶:۲۸:۲۴
ای کاش شما خودت یک افتخار کسب کنی واین افتخار هزاران حرف پشت سرت بیاره وقتی آقای فرهادی عزیز برای میهن افتخار کسب کرده واین افتخار را مدیون مردمش می دونه شما نظر ندید به صلاحت هست آقای فرهادی توی دل ما جا داره بهتا چشم دشمناش از کاسه در بیاد (682305) (moderator9)
 
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۱۰ ۱۶:۳۱:۴۳
خیلی فیلمش عالی بود فقط نمی دونم چرا بیشتر سایتا که مربوط به این موضوع هست رو فیلتر کردن (682313) (moderator9)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۲-۱۱ ۱۸:۱۲:۰۲
منظور اقایی بهلول این بود که الکی وبه همین سادگی دروغ بکیم .البته مخاطبان جوابشو به خوبی دادند (683228) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.