نظر منتشر شده
۱۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 377112
بازنده و بازنده تر/ واکنش احمد توکلی به تیتر یا لثارات
احمد توکلی، 9 مرداد 95
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
۱- گاهی یک سخن ممکن است تمام زحمات آدم را بر باد دهد. نشریه ی «یالثارات» عکس هایی از هنرپیشگانی با همسرانشان که در جشنواره ی حافظ شرکت کرده بودند منتشر ساخت و نسبت «دیّو...» به آن بازیگران داد.

۲- پیامبر -صلی اللّه علیه و آله و سلّم- در وصیت به علی -علیه السلام- فرمود: مسلمان کسی است که مردم ازآسیب دست و زبانش سالم بمانند. و باز فرمود: علی جان خداوند مخلوقی برتر از زبان نیافریده است که با زبان انسان وارد بهشت می شود و با همین زبان به جهنم درمیفتد. پس آن را محدود کن که اگر رهایش کنی سگ هاری خواهد بود.

۳- گناه همسران آن بازیگران این بود که حکم حجاب را رعایت نکرده بودند و تبرج و جلوه گری هم داشته اند. شک نیست که مسلمان باید حجاب را مراعات کند و در غیر این صورت گناه مرتکب شده است که اصلاح رفتار و توبه چاره ای برای بخشش خدای رحیم است. از نظر اجتماعی نیز حداکثر تعزیر دارد که تنبیهی کمتر از حد شرعی است.

۴- آقایان، بازیگران مخاطب آن نسبت زشت، نیز گناهشان بیشتر از همسرانشان نباشد کمتر نیست؛ زیرا علاوه بر رضایتی که علی القاعده داشته اند، چون قوام خانه با ان هاست مسئولیتشان بیشتر است.

۵- آثار منفی این تبرج و رضایت بدان، در رواج بی مبالاتی جنسی و تضعیف بنیان های خانواده بر کسی پوشیده نیست در حالی که قوام خانواده برای خود این آقایان و خانم ها نیز مهم است ولی غفلت دارند که یکی از عوامل مخرب برای کانون خانواده همین رفتار و رضایت به آن است.

۶- شکی هم نیست که اگر مسلمانی با این صحنه روبرو شود، اگر شرایط اقتضاء کند با رعایت ضوابط نهی از منکر هم بر او واجب است. اما ...

۷- پس از وقوع، انتشار این عکس ها چه وجهی دارد؟ علی القاعده مجاز نیست. البته اگر کسی بخواهد به عنوان تقبیح این گونه اعمال به آن عکس ها استناد کند به شرط آن که بیننده یا بینندگان، صاحبان آن تصویر را نشناسند، مجاز است. ولی انتشار عکس مرد شناخته شده ای با همسرش که حجاب ندارد گناه است. گناه با گناه چاره نمی شود.

۸- گناه انتشار عکس ها بکنار، نسبتی که به مردان این زوج ها داده شد با دو معصیت بزرگ همراه است که برای یکی حد شرعی و برای دیگری مجازات کمتر، یعنی تعزیر جاری می شود. وقتی به مردی بگوییم "دیّو..." در آن واحد به دو نفر دو نسبت میدهیم: نسبت زنا به زن عفیف(معنای خاص آن در نظر است؛ بی حجاب بی عفت نیست) و نسبت " ...کشی" به شوهر که مخاطب آن فحش بوده است.

۹- مجازات گناه اول حد شرعی است که در آیه ۴ سوره نور آمده است: وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ به کسانی که بدون داشتن چهار شاهد، زنان عفیف را به زنا متهم میکنند، ۸۰ ضربه تازیانه بزنید و تا پایان حیات شان هرگز گواهی شان را نپذیرید. و آنان فاسق و گنهکاراند"، تنبیه سخت بدنی و محرومیت از یک حق اجتماعی مهم. نسبتی که به مرد مخاطب داده شد، گرچه مجازاتش حد نیست ولی کم نیست. افتراء انتساب کاری به فردی است که آن کار از نظر قانون جرم باشد. چون " ...کشی" قانونا جرم است پس نسبت دادنش به دیگری افتراء است(با شرایطی). مجازات مفتری یک ماه تا یک سال حبس و تا هفتادوچهار ضربه شلاق تعیین شده است.

۱۰- چون خداوند را حکیم و عادل می دانیم، وقتی گناهی برایش مجازات حد وضع شده باشد و گناه دیگری تعزیر، تکلیف مرتکبان آشکار است.

۱۱- زنان بدحجاب یا بی حجاب حق اللّه را ضایع کرده اند که گناهشان البته آثار منفی اجتماعی نیز دارد. چون این قشر در فرهنگ سازی نقش دارند، باید بیشتر در رفتار خویش بیندیشند و چنان رفتار نکنند که در موضع تهمت قرار گیرند. چنان که علی علیه السلام فرمود: "کسی که خود را در موضع تهمت قرار میدهد نباید جز خویشتن را ملامت نماید." ولی یالثارات حق افراد خاص را تباه کرده و حق الناس بر عهده دارد. حق الناس گناهی است که خداوند از آن نمی¬گذرد مگر صاحب حق بگذرد. علاوه بر این، با توجه به این که نسبت دهندگان، خود را حزب الله مینامند (و انصافا افراد فداکار در دفاع از جان و مال و ناموس همین مردم در میان شان کم نیست)، گناهشان به آبروی دین و متدینان آسیب زده است، پس حق الله را نیز ضایع کرده اند. همچنین چون از موضع انقلاب مرتکب این خطای بزرگ شده اند،حق انقلاب هم ضایع شده است. اینان نخست باید به فکر نجات خود از آتش جهنم باشند، بعد به اصلاح دیگران بیندیشند که امام علی علیه السلام فرمود: "من اصلاح شما را به هزینه فاسد کردن خودم جستجو نمیکنم."

۱۲- قانون نیز مرتکب بی حجابی را به ده روز تا دو ماه یا پنج هزار تا پنجاه هزار تومان جریمه نقدی محکوم می کند. در عین حال بی مسئولیتی مرد را نسبت به حجاب همسرش جرم انگاری نکرده است. این سهم بازیگران و همسرانشان. اما از آن طرف نسبت دهنده آن فحش زشت، چنان که ملاحظه شد، به دو دسته مجازات سنگین محکوم میگردد.

۱۳- در این میان آن بازیگران و همسرانشان بازنده اند ولی یالثاراتی ها بازنده ترند. برادرانه هردو دسته را به توبه دعوت میکنم که "خداوند توبه کنندگان را دوست دارد." ولی قبول توبه یالثاراتی ها منوط به گذشت بازیگران و همسرانشان است. متواضعانه از یالثاراتی ها میخواهم: برای اصلاح دنیا و آخرت خود از نسبت های ناروا پوزش بطلبید و این گذشت را درخواست کنید، حتی اگر کوچک شوید. کوچکی دنیا جبران پذیر است، خواری آخرت جبران ندارد. هنرمندان عواطف رقیق دارند و درمیگذرند. چرا که آنان هم به گذشت و بخشش خداوند نیازمندند، که قرآن در همان سوره نور، آیه ۲۲ می فرماید: "وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ پس باید ببخشند و از مجازات درگذرند. آیا دوست نمیدارید که خدا از گناهان شما چشم بپوشد؟ و پروردگار بسیار آمرزنده و مهربان است."
 
کلمات کلیدی : توهین یالثارات به سینماگران+جشن حافظ+
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۲:۴۵:۲۸
بازنده و بازنده تر

تیتر و مقاله ای بی نظیر در رابطه با این ماجرا (3854838) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۵۸:۱۲
18 آیه در مورد حجاب نازل شده . منتشر کنید . (3855200) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۰:۲۲:۲۱
دوست عزیز می توانید آیات را بگید، چون من می دانم آیه ای در این زمینه نداریم (3855709) (alef-13)
 
رضا
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۳:۰۰:۴۰
چرا درباره چیزی که اطلاع نداری اینقدر قاطعانه نظر میدی؟ سوره نـــــــور را بادقت بخون جوابت رو میگیری. (3855944) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۳:۵۳:۳۰
آیه 31سوره نور وآیه 59سوره احزاب را د این زمینه مطالعه بفرمایید (3856019) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۰:۲۷:۱۹
حداقل در اینترنت جستجو کن بعدش به کم بودن اطلاعاتت اعتراف میکنی (3856673) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۲:۳۴:۵۱
ازطریق اینترنت قابل دسترسیست . فقط بعد از رؤیت ، صادقانه اعلام کن . (3857066) (alef-11)
 
سعید راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۲:۴۱:۳۸
شما اصلا با قرآن سر و کاری داشته اید که منکر آیات حجاب در قرآن شده اید، و می گویید من میدانم آیه در قرآن در باره حجاب وجود ندارد.، اگر سر و کاری با قرآن ندارید که این ادعای دانایی عین نا دانی است، و اگر با قرآن سرکار دارید ، آیات قرآن نیاز به فهم دارد، و فهم آیات قرآن نیازمند به آگاهی از علومی مانند ادبیات عرب و علم اصول فقه و علم فقه و علم تفسیر قرآن است، البته فهم سطحی و اولیه قرآن برای همه ممکن است اما فهم احکام اسلامی نیاز به علومی که ذکر شد دارد و نکته اساسی تر آن است که فهم همه احکام و دستورات قرآن بدون کمک گرفتن از سخنان پیامبر ص و امامان معصوم ع امکان پذیر نیست، و لذا قرآن بدون ملاحظه احادیث پیامبر ص و ائمه ع اعتباری ندارد و قابل سوء استفاده معاویه و وهابی هم میتواند قرار گیرد،، کسی می تواند ادعا کند که در قرآن حکمی مثلا در باره حجاب وجود دارد یا ندارند که قرآن و احادیث را بررسی کرده باشد زیرا هم قرآن وحی و دستور خداوند است و هم احادیث پیامبر ص وحی و دستور خداوند است، چنانکه قرآن در این باره فرموده که و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی، و سخنان ائمه ع نیز از آنجا که تصریح فرموده اند مطالبی است که مستقیم یا به واسطه از پیامبر ص شنیده اند وحی و دستور خداوند است، براساس اتفاق نظر فقها و مفسران در طی ۱۴ قرن گذشته اعم از شیعه و سنی حجاب یک حکم قرآنی و برآمده از احادیث پیامبر ص و از ضروریات دین اسلام است، اگر کسی حجاب رعایت نکند از فرمان خداوند سرپیچی کرده و گناهکار است، اگر کسی حجاب را انکار کند یعنی یک حکم مسلم اسلام را انکار کرده است و روشن است که دین اسلام تجزیه بردار نیست، یعنی شرط مسلمانی قبول و اعتقاد به همه احکام ضروری اسلامی ، و انکار حتی یک حکم ضروری اسلامی به معنای عدم قبول و عدم اعتقاد به اسلام است و حکم ضروری اسلام یعنی حکمی که، نزد فقهای اسلامی وصاحب نظران اسلامی از مسائل قطعی است. (3857081) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۴:۱۸:۲۰
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»

به نظر مى‏ رسد حكم وجوب حجاب در سال ششم هجرت تشریع گردید. شاهد بر آن، آیات سوره نور است كه داستان معروف افك در آن آمده است. در همین زمان بود كه منافقین و اراذل و اوباش در صدد برآمدند با ایجاد شایعه درباره زنان پیامبر (ص) و با درست كردن مزاحمت‏ها راهى براى زنان آزاده به بهانه كنیز انگاشتن آنها قلوب پیامبر(ص) و مسلمانان را جریحه‏دار بكنند. به دنبال این اوضاع و شرایط بود كه خداوند آیات مربوط به پوشش را براى بازگویى به امت نازل فرمود.

البته باید توجه کرد که در اینجا به معنای معروف حجاب پرداخته ایم. و اگر بخواهیم دقیق تر سخن بگوییم باید بگوییم که این آیات پوشش بانوان را مطرح کرده است. و بحث حیاء و عفت، حکم ویژه همسران پیامبر (ص) مبنی بر پرده نشینی، و واجباتی که برای مردان در این زمینه وجود دارد، در آیات دیگر مطرح شده است.
«وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما كانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیماً؛[احزاب/۵۳] و هنگامى كه چیزى از وسایل زندگى را (بعنوان عاریت) از آنان [همسران پیامبر] مى‏خواهید از پشت پرده بخواهید این كار براى پاكى دلهاى شما و آنها بهتر است! و شما حق ندارید رسول خدا را آزار دهید، و نه هرگز همسران او را بعد از او به همسرى خود درآورید كه این كار نزد خدا بزرگ است.»

«قُلْ لِلْمُؤْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ؛[نور/۳۰] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ كنند این براى آنان پاكیزه ‏تر است خداوند از آنچه انجام مى ‏دهید آگاه است!» (3857333) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۵:۰۹:۱۴
آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند:

«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنی‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[نور/۳۱] و به زنان مؤمن بگو كه چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود نگه دارند و زینتهاى خود را جز آن مقدار كه پیداست آشكار نكنند و مقنعه ‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینتهاى خود را آشكار نكنند، جز براى شوهر خود یا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یا پسر برادر خود، یا پسر خواهر خود یا زنان همكیش خود، یا بندگان خود، یا مردان خدمتگزار خود كه رغبت به آن ندارند، یا كودكانى كه از شرمگاه زنان بى‏ خبرند. و نیز چنان پاى بر زمین نزنند تا آن زینت كه پنهان كرده‏ اند دانسته شود. اى مؤمنان، همگان به درگاه خدا توبه كنید، باشد كه رستگار گردید.»

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.» (3857472) (alef-13)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۲۵:۲۴
من همه عکس هایی رو که الف گذاشته بود دیدم. لباس ها که بدن نما نبودن کاملا هم پوشیده بودن. بیشترشون خیلی زیبا بودن و از لباس خیلی از دخترهایی که تو خیابون های شهر می گردن خیلی پوشیده تر. به نظر من می تونه الگویی برای حجاب باشه و نشون می ده پوشیدگی و حجاب و آراستگی مخالف هم نیستن. ظاهرا بعضی ها زیبایی و آراستگی رو معادل بی حجابی می دونن. اجبار مردم به پوشیدن لباس سیاه و دلگیر نتیجه اش شده ساپورت پوش ها. (3856384) (alef-11)
 
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۳:۳۰:۱۱
سلام حجاب اجباری فقط برای زنان پیامبر هست (3857207) (alef-11)
 
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۵:۱۶
کلا سه آیه است آنهم خیلی کلی و بیشتر بر اساس سیاق و تعلیل وارده، ارشادی است (3868004) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۰۲:۱۲
دکتر جان چرا هشدارهای قرآنی رو در خصوص بی بند وباری انعکاس نمیدید؟ (3855205) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۰۸:۳۸
مطلب خوبی بود آقای توکلی. ولی اگر روایاتی که نقل شده صحت داشته باشد دیگر این مطالب ارزشی ندارد. مثلا روایتی که کسی که زنش را اینگونه از خانه بیرون ببرد ، اگر کسی به او دیوث بگوید گناهی نکرده . البته سندیت این احادیث را باید بررسی کنید. چون احادیثی داریم که دیوث را به مردی که زنش زنا میکند و او بی تفاوت است اطلاق کرده اند.
اما نکته ای که در آن شکی ندارم این است که این عکس ها را یالثارات منتشر نکرده، بلکه تقریبا تمام سایتهای خبری آن را منتشر کرده اند! با تیترهایی تمجید آمیز و مخاطبان را هم دعوت کردند به دیدن تصاویری که شما آن را تقبیح میکنید! اما نه شما و نه هیچ کس دیگری نسبت به این کار رسانه ها (که تقریبا هر بار سایتشان را باز کنید از اینگونه مراسمات و تصاویر به وفور دیده میشود) انتقاد نکردید ! اما بعد از چند روز که یالثارات همان عکس ها را منتشر کرد و آن روایات را کنارش نوشت شما می گویید :
"پس از وقوع، انتشار این عکس ها چه وجهی دارد؟"

آقای توکلی ! این لینک عکس ها(بسیار کاملتر از یالثارات!) در سایت وزین شما:
http://alef.ir/vdcjviettuqeatz.fsfu.html?375313

شاید شما و سایتتان از هردو گروه بازنده تر باشید ! چرا که یالثاراتی ها عکس ها نه به نیت افزایش مخاطب که به نیت نهی از منکر منتشر کردند و چند روایت کنار آن نوشتند اما سایت شما عکس ها را به صورت کاملتر و بدون هیچ نهی از منکری منتشر کرد که بنا به صحبتهای شما(در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی) اشاعه منکر است.
آخر الزمان همین است ! اگر دهها سایت و مجله عکس های زنهای بدحجاب و آرایش کرده را منتشر کنند کسی چیزی نمی گوید اما اگر کسی همان عکسها را با چند انتقاد منتشر کند می گویند:"انتشار این عکسها چه وجهی دارد؟" (3855361) (alef-13)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۹:۳۵:۳۹
خانم کندی چارمز با دوتا بمب های خودش به تهران حمله کرده.
همین بد حجابی ها و بی حجابی ها اخر و عاقبتش میشه همین (3855652) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۴۰:۲۶
درصد زیادی از بازیگران و به اصطلاح هنرمندان ما از حجاب و ادب و فرهنگ به دور هستند.هفته گذشته دو تاتر رفتیم از اول تا اخر بازیگرها که اتفافا سر شناس هم بودند مشغول فحش دادن بودند!!و موضوع تاتر هم رابطه نامشروع!
جالبه که همونجا خود بازیگرها اشاره میکردند که دنیای بازیگری فساد بیداد میکنه.
حالا بگذریم از بعضی پستهای اینستاگرامیشون و دعواهای لفظیشون و ... (3855431) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۲:۰۱:۰۷
حجاب چندان ربطی به ادب و فرهنگ ندارد. (3856200) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۲:۴۰:۳۵
خیلی جالب شد !!!! پس حجاب ربطی به ادب و فرهنگ نداره ؟ !!!! (3857078) (alef-11)
 
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۳:۲۹:۲۷
جناب آقای توکلی بزرگوار و آزادمنش از یک نکته اساسی غفلت فرموده اید، آنچه فرموده اید تا حدودی در مورد عدم رعایت حجاب و مسایل پیرامونی آن درست است، گرچه در همین مورد هم اشکالات متعددی در فرمایشات شما دیده می شود، اما موضع اصلا این نیست، یعنی موضوع عدم رعایت حجاب توسط چند نفر در یک مراسم یا جشنواره نیست، بلکه موضوع مهم ترویج عدم رعایت حجاب و تبرج است، این کار توسط یک زوج عادی صورت نگرفته بلکه، توسط مجموعه ای از هنرمندان که هویت فاخر فرهنگی دارند و نقش اول را در فرهنگ سازی در جامعه ما را دارند صورت گرفته است، این مساله ای نیست که مصلحین و دلسوزان واقعی و مومنی امثال جناب آقای توکلی آن را را در قالب عدم رعایت حجاب و تبرج موردی و از افراد معمولی کاهش بدهند، جناب آقای توکلی این چیزی نظیر همان حقوق های نجومی و خیانت به ارزش هاو حتی بدتر از آن است ، همانطور که دزدی و جیب بری معمولی یک جوان بیکار زشت و قابل سرزنش است اما در عیار خیانت به ارزش ها محاسبه نمی شود اما دزدی و حرامخوری مدیران نجومی جرمی بزرگ و خیانت به ارزش ها و شایسته اعتراضی چنین گسترده و ملی است به عنوان نهی از یک منکر شوم که احیا کننده اشرافیت است ،آری اگر یگ زوج جوان معمولی در خیابان یا جشنی نسبت به رعایت حجاب چنین تبرجی داشتند، شایسته سرزنش و تذکر جدی، بود اما در عیار خیانت به ارزش ها محاسبه نمی شد، اما چنین عمل زشتی توسط هنرمندان که از اقشار آگاه و فرهنگ آفرین و الگوی جامعه هستند شکی نیست که باید در عیار تهاجم به ارزش های نظام و دهن کجی به شهدا و جانبازان و حرمت خانوده های آن ها، ملاحظه شود و جناب آقای توکلی عزیز این موضوع را نیز با همان همت جهادی و انقلابی به مطالبه عمومی به مبارزه با بسترهای فساد اخلاقی در کنار بسترهای فساد اقتصادی تبدیل کننده، و اگر چنین رویکرد را اتخاذ نکنید مروجان بسترساز فساد اخلاقی تبدیل به طلبکاران از نظام و، انقلاب و مردم مومن و وفادار به ارزش ها خواهند شد. (3857205) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۲:۴۷:۱۴
والا اگه این مملکت قانون داشت، تا الان باید تمام اعضای یالثارات و اون...مدیرمسئولش تو زندان بودن. منتها... (3854841) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۴۹:۴۳
اگه قانون داشت باید چند واحد گشت ارشاد در محل جشن مستقر میشد و با بدحجابان برخورد می کرد مثل همون کاری که توو خیابون با مردم عادی صورت می گیرد . دیوس اون کسی است که قانون را برای 99 درصد اجرا می کند و برای اون یک درصد اجرا نمی کند . (3855306) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۴۷:۵۳
والا این مملکت قانون داره اما عمل نمیشه !
اگه عمل میشد الان بی عفتی و بی آبرویی و بی حجابی و بی غیرتی و بدحجابی و حرامخواری و ویژه خواری و برادر بازی و اشرافیت و آقازاده سالاری و ارتشا و اختلاس و سیاست بازی عالیجنابها اینقدر رشد نمیکرد . (3855454) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۰:۵۵:۱۹
قانون نداریم به نظر من یک بی قانونی محض در همه زمینه ها دیده میشه یک سری مقررات فقط باقی مونده (3856104) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۰۴:۱۵
احسنت (3856355) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۰۷:۰۹
بی ادبی و توهین در کشور نهادینه شده ، اون وقت همه تلاش ها شده برای درست کر ن حجاب. آیا در کلام نبایددحجاب داشت؟ (3854876) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۹:۱۶
ما ضمن تقبیح بدحجابی و بی حجابی/در تبعات و عقوبت بی بند وباری شریک و سهیم نمیشویم. (3855283) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۰۸:۳۲
گاهی آدم نسبت به یک چیزی اینقدر حساس میشه که حاضره چند برابره اون چیز را نابود کنه تا حرفش به کرسی بنشینه. (3854880) (alef-11)
 
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۱۶:۵۱
اینکه یک فرد همسرش را با لباس های نامناسب و بدن نما در معرض مردان نامحرم و احیانا چشم چران قرار دهد مسلما عملی وقیحانه و شرم آور است. دوستان از این ناراحت هستند که از لفظی خاص برای اشاره به این افراد استفاده شده است؟ مثلا اگر می گفتند اینها بی غیرت هستند مشکل حل بود؟ (3856145) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۰:۱۹:۲۰
سلام برادر، مشكل شكستن حدود خداست، ايا شما با بد حجابي به خاطر چيزي غير از حكم خدا مخالفي؟ توهين و افترا هم شكستن حدود خداست، فرقي نمي كنه مگه اينكه يكيش بزرگتر از اون يكي باشه (3856652) (alef-11)
 
مهندس جنت شهري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۲:۱۵
بازنده تر از همه ارگانهاي نظارتي هستند كه به هر دو گروه اجازه چنين كاري دادند...واقعا اين هفته نامه چه كساني پشت ان هستند كه اينقدر هر كاري ميكنند باز هم اجازه انتشار دارند...چرا بعضي افراد حس ميكنند كه خود خدا هستند... (3854892) (alef-11)
 
سعید روشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۲:۳۸
این لمپن بازی ها و فحش های چارواداری کی از زبان بعض ی ها میافته !؟ (3854896) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۰۵:۰۸
اللهم عجل لولیک الفرج . (3855210) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۳۴:۵۷
آقای توکلی آیا میدونید حکم مردی که به نمایش و تنازی زنش و تحریک قرایض جوانها راضی بشه چیه ؟؟
آیا میدونید به ایجور مردها و حامیانشون چی میگن ؟؟ لطفا اسمشونو به ماهم بگین . حتما بگین . ممنون (3855418) (alef-11)
 
آگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۵ ۲۲:۵۲:۱۳
طنازی صحیحه نه تنازی! (3868667) (alef-11)
 
رضا
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۰۸:۰۴:۲۳
عزیزم شما بهتره اول املای صحیح کلمات رو یاد بگیرید، بعد لفظ قلم صحبت کنید. این جوری تاثیر کلامتون بیشتر میشه. طنازی_ غرایز (3868955) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۳:۱۶
غرایز صحیحه نه قرایض (3871467) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۸:۴۶
دمت گرم اقای توکلی (3854913) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۰۷:۴۸
آقای توکلی ؛ شنیده ام درآخرالزمان دین (حجاب و نماز و....) به پستوها میرود !!!

آیا درست است ؟؟ (3855216) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۵۵:۳۷
همچنین ادب وعفت کلام ! (3855320) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۹:۰۴
جناب آقای توکلی
لطفا به این حدیث توجه کنید :

پیامبر اکرم (ص) فرمود:
هر مردی که همسرش آرایش کند و از منزل با حالت آرایش کرده خارج شود د...ث است، و هر کس او را د... بنامد گناه نکرده است و چنانچه زنی با چهره ی آرایش کرده و عطر زنان از منزلش خارج شود، و شوهرش نیز به این کار او راضی و خشنود باشد، با هر گامی که زن با این حالت بر می دارد، برای شوهرش خانه ای در آتش جهنم بنا می شود.

طبق این حدیث نشریه یالثارت گناهی مرتکب نشده و هر مردی که به بدحجابی زنش راضی باشه دیوثه (3854914) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۹:۳۶:۵۳
مگه زن اموال مرد که این حدیث براش مصداق داره مگه قرار زن هر کاری شوهرش گفت بکنه عجب وضعی ها (3855655) (alef-13)
 
رضا
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۳:۰۲:۴۰
شما تا حالا کلمه غیرت روی ناموس به گوشت خورده؟ (3855945) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۰۵:۴۹
زن اموال مرد نیست اما الرجال قوام عل النساء (3856358) (alef-11)
 
رشیدیان
United States
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۱:۲۱:۵۱
در جواب مقداد اقا جان این روایت یا حدیث را از کجا اوردی که نقل میکنی؟ اگر درست هم باشد پس نصف بیشتر زنان این جامعه به تعبیر شما خدای نا کرده همان هستند که تو میگویی. ایا در شرایط کنونی اینگونه اظهار نطر های به نغع کشور است؟ با تشکر از اقای توکلی گرامی. (3855792) (alef-13)
 
pejman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۲:۰۶:۳۱
دوستان لطفا وقتی حدیث نقل می کنند،حتما آدرسش رو هم بگن، رو هوا حرف نزنید.حدیثی که بدون آدرس و ماخذ بیان بشه هیچ حجیتی برای شنونده ندارد. (3856988) (alef-11)
 
احسان
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۲۰:۲۸
هر کسی و تو گور خودش میذارن
ماها انقدر از خود مچکر شدیم که خودمونو جای خدا(زبونم لال) میخوایم بذاریم
یاد داستانی از حضرت علی افتادم ک بهشون اطلاع داد در خانه ای زنا اتفاق میفتد،وقتی رسیدن ب محل مورد نظر ،چشمانشونو حتی باز نکردن
بعد ی عده انسان نما با شمشیر دین دارن به ریشه ی جامعه و دین و ایمان ضربه میزنن (3854917) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۳۶:۱۹
خودت داری میگی خونشون نه جامعه!!!! (3855422) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۱۳:۴۴
آن خانه حریم شخصی بوده نه جشنواره ودر معرض دید عموم(که اصلا برای دیده شدن وانتشار در عکسها و نشریات و سایت ها آمده بودندوگاهی حتی درباره مبلغی که برای خرید لباسهایشان میدهند اطلاع رسانی میکنند) (3855517) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۵۰:۵۱
ان فرد در پنهان کاری انجام داده است اینها می خواهند با رفتار خود را فرهنگ جامعه اسلامی را به انحطا بکشانند ودر انظار مردم مرتکب خلاف شده اند (3855583) (alef-11)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۲۷:۴۷
حرکت زشت یالثارات هیچ توجیهی نداره قانون اگر هم هست برای همه باید باشه همونجور که روزنامه ی قانون رو به خاطر نوشتن حقیقت یک ماهه توقیف کردید یالثارات رو هم توقیف کنید.
اگه یه روزنامه ی اصلاح طلب همچین تیتری میزد اونو به صلابه میکشیدید (3854939) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۳۳:۴۲
یالثارات حرف حق رو زده برای همین هیچ وقت بازنده نیست

شما تو این جشن ردی از خشنودی خدا رو به من نشون بده



أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللّهِ کَمَن بَاء بِسَخْطٍ مِّنَ اللّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ

آیا آن کس که به راه خشنودی خدا می رود ، همانند کسی است که موجب خشم او می شود و مکان او جهنم ، آن سرانجام بد است ؟ (3854950) (alef-11)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۰۱:۰۷
یالثارات آیینه زنگار نگرفته ای از اندیشه انقلابی هست که ما شناختیم و با پوست و گوشت و استخون لمس کردیم. حالا این وسط کسانی مثل نویسنده این مقاله سعی در روتوش حقیقت دارند ... (3855485) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۰:۵۱:۵۲
شک نکن که در نوشته ی یا لثارات هم ردی از خشنودی خداوند دیده نمی شود بنابراین نه تنها یا لثارات بازنده است که بازنده تر هم هست! (3855744) (alef-13)
 
شهریار امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۴۱:۳۵
طی سالهای اخیر از معدود یادداشتهایی است که عدالت و رافت اسلامی در آن هویدا بود. جامعه ی ما از بی اخلاقی رنج می برد و آنچه بیشتر آزار دهنده است اینکه این نحوه امر به معروف بنام اسلام انجام می شود. با دستمال کثیف بی اخلاقی آدمها را از فطرت پاکشان دور نکنیم. هدف بعثت در این عبارت پیامبر رحمت نهفته است: انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق! براستی آین تذهبون؟؟ (3854961) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۴۱:۳۶
تحلیل خوبی بود، ولی ان عبارت در لسان امام صادق ع تعریف دیگری نیز دارد که خوب بود، نویسنده به آن نیز اشاره می کرد. (3854962) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۴۵:۳۵
آقای توکلی عزیز، این همه قصه و داستان ندارد.
برادران یالثارات، هر چیزی که بنویسند مجاز هستند و هیچ اشکالی به آنها وارد نخواهد شد و هیچ برخوردی هم با آنها صورت نخواهد گرفت. حالا چه کارشان به لحاظ شرعی درست باشد و چه نادرست. (3854970) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۴۹:۱۷
ببين برادر !
١- اين اصطلاح " سيم آخر " كه ميگن يعني همين ... منحصر به فرد يا افراد نيست ، ممكنه يك
نشريه باشه ، به نظرم وقتي پاي عقل و " منطق " در گِل مي ماند ، سيم آخر هم شروع مي شود !!
٢- حالا كي با گذاشتن لقب " د ... ث " بر روي افراد ، اين جوري به سيم آخر مي زند ،؟ يك نشريه كه از ثار الله و جوانمري و رشادت و شهادت ...سعدي فرمود : " گرتو قرآن بدين نمط خواني
ببري رونق مسلماني را " !!!
٣- بعضي مواقع اشاعه گناه ،از خود گناه بدتره ! ... در ارتكاب يك اشتباه ويك گناه ،شايد تعداد
معدودي در جريان باشند ، اين كه بنده در بوق و كرنا و عكس و تفصيل ، عالم و آدم را خبر كنم ،
اين خودش اشاعه گناه است و از خود گناه بدتر !!
٤ وانگهي ٫قربونتم ! از اين تصاوير و از اين تيپ ها بدتر كه خيلي فراوونه ! ... كجا ؟ زياده ، تو كوچه و خيابان بلاد كبيره ! ... اگر ملاك " د.... ث " اين باشد كه بايد پناه برد به خدا ... توبه ،
استغفر الله ربي و اتوب اليه !! .. (3854977) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۵۵:۱۹
یه جوری درباره اون نشریه نوشتید که انگار از سابقه توهین های اون خبر ندارید (3854992) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۰۶:۱۴
تا مرد سخن نگفته باشد ،عیب و هنرش نهفته باشد.
اینها اینقدر تند میرند که به عیوب خودشون ... هستند. (3855016) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۰۹:۳۷
شکی نیست که بی حجابی و بدحجابی خیلی آزار دهنده شده؛ ولی آیا واقعا اجرای فریضه امر به معروف باید با توهین و تحقیر طرف مقابل انجام بشه؟ (3855022) (alef-11)
 
سغید
United States
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۲:۲۸
میدانید چرا کسی این حرفها را علیرغم ایجاد هیاهو جدی نمی گیرد و اساسا کک کسی هم نمی گزد؟ غلت سیاسی بودن همه مطالب حتی حجاب شده است. واقعا اگر دولت و ارشاد در اختیار موافقان نشریه لثارات بود باز هم این تیتر را میزد؟ مسلما نه. یاد عکس ده نمکی با چند هنر پیشه زن در یکی از جشنواره ها در دولت قبل مشابه با این عکس های جدید می افتم که هیچ واکنشی در بر نداشت (3855025) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۵:۳۲
آقای توکلی با این مقاله فهمیدم اهل حرف حق هستی (3855029) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۸:۰۲
قصد دفاع از یالثارات را ندارم ولی معلوم نیست نویسنده از کجا واقعا استدلال کرده که لفظ بکار برده شده توسط یالثارات یعنی نسبت زنا به همسر و فلان نسبت به شوهر وی!!!؟ دیگر اینکه بدون تایید طرز برخورد یالثارات با این بدحجابی خاص وقتی این طرز برخورد را انتخاب کردند بایستی دلیل خود را نشان دهند و گریزی از انتشار تصاویر نیست. زیرا رسانه باید دلیل حرف خود را با خود داشته باشد. (3855036) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۹:۴۰
حرفت را مزمزه کن بعد بزن. اگر اون حرف را به شما میزدند ، برداشتی غیر از الف داشتی؟ (3855284) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۶:۰۹:۲۳
اگه دقت می کردین، ایشون گفته که می تونستن عکسها رو بذارن، اما بدون اینکه افراد خاص قابل شناسایی باشن. (3856272) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۸:۲۷
سلام. رعایت نکردن حجاب علاوه بر حق الله ، حق الناس هم هست . چون باعث نشر گناه و فساد در جامعه میشه. و از حق الناس های معمول مثل مال مردم خوردن بسیار بزرگتر و خطر ساز تر برای جامعه هست. (3855039) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۲۱:۵۸
ما مردم از نشریه یالثارات حمایت میکنیم. (3855045) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۴۵:۱۸
از جانب خودت حرف بزن نه از طرف مردم (3855172) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۴۵:۵۶
من یکی رو با خودت قاطی نکن (3855174) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۴۶:۰۳
پس تو عاقبتش هم شریک باش (3855175) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۶:۳۴
شریکم داخل عاقبتش چون برای رضای خداست. (3855264) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۶:۱۲:۴۰
یعنی الان یکی هم بیاد بگه «بنده هم به خاطر رضای خدا از کار ایشان تبری می جویم» چه کار باید کرد؟ برادر من، جامعه و حق الناس رو که نمیشه با حواله کردن به مفاهیم غیرقابل سنجش نظیر «نیت رضایت خدا» مدیریت کرد! (3856275) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۲۸:۵۴
جالب بود (3855062) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۳۴:۲۸
((( زنان بدحجاب یا بی حجاب حق اللّه را ضایع کرده اند که گناهشان البته آثار منفی اجتماعی نیز دارد. )))
البته با بخش اعظم صحبتها موافقم ولی این دو جمله اصلا صحیح و منطقی نیست.کسی که کار اشتباهی میکند خصوصا در حیطه غرایز حیوانی و جنسی ،حق الله تنها بخش کوچکی از این گناه است و بخش اعظم آن حق الناس است.چه خانواده هایی که بابت همین عشوه گری ها و جلوه گری ها از هم پاشیده شده در اثر مقایسه،تلاش برای تنوع و جلب نظر همسران و زنان و مردان دیگران.چه نوجوانانی که در اثر همین جلوه گریهای افراد بی حجاب به گناه افتاده اند و قطعا خانم بدحجاب در گناه این نوجوان شریک است و شاید بیشتر گناه پای او باشد.پس این حرف کاملا اشتباه است که بدحجابی و بی حجابی را گناه حق ااهی بدانیم. (3855071) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۱۸:۴۸
کجای قرآن این را نوشته؟ لطفا آیه را با ذکر ادرس بنویسید (3855529) (alef-11)
 
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۳۵:۳۹
یا لثارات که از قانون پیروی نمی کند ,زیرا توقیف است مثلا ,ولی منتشر می شود ,مدعی العموم هم در این گونه موارد ساکت . (3855073) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۴:۴۰:۵۵
بعد وقتی با این نشریه به سبب رفتار دور از شانش برخورد می شود حامیان همفکر وتند روی او فریاد وا مصیبتا سر می دهند که آزادی از کف رفت !! خوب اگر بنایتان بر آزادی در هرنوع سخن وعملیست پس با چه حقی پوشش آن خانم یا آقا را که با معیارتان همخوانی ندارد به بدترین شکل زیر سوال می برید ؟! (3855085) (alef-11)
 
behzad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۰۹:۱۰
حقیقت این است که نویسنده این مقاله قضاوت خود را قبلا انجام داده...حقیقت تلخ و گزنده ای است. بی حجابی به اوج خود رسیده است و .... بر تعدادشان روز به روز اضافه می شوند و باز رسانه های ما رسالت خود را دفاع از بی بند وباری و فساد می دانند. این طنز تلخ روزگار ماست. (3855125) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۵۱:۱۲
توجیه و تخفیف آثار بدحجابی ها و بی حجابی ها و ولنگاری ها ، کار درستی نیست .

پس آسیب های اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی و حتی سیاسی و اقتصادی از طریق ترویج بی بند و باری چه میشوند ؟
آیا ما موظف نیستیم چهره ی زشت و قبیح بی بند وباری را نشان دهیم ؟

انتشار اینگونه دیدگاه ها و محکومیت فریاد های عدالت خواهانه ، کار صحیحی نیست.
همین امروز ، 127 شهید(استخوان شهید) تشییع شد . خبر دارید ؟

آقای توکلی عزیز ؛ به سوء استفاده ی حرامخواران و سیاست بازان و عوامل نفوذی فکر کرده اید ؟ (3855184) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۶:۱۶:۵۸
آسیب اجتماعی از بیکاری و عدم امکان تشکیل خانواده و ناامیدی نسبت به آینده شروع می شود و گرنه آدمهای ولنگار و عیاش همیشه هستند و حتی 10 درصد جامعه را نیز شامل نمی شوند.
آیا این نشریه درباره کسانی که با سوءمدیریت (اگر نگوییم خیانت آگاهانه) اقتصاد کشور را به خاک مذلت نشانده اند از همین لحن و حساسیت برخوردار است؟!!!
تا کی می خواهیم پشت این مفاهیم ارزشی پنهان شویم برادر؟ رکود و بیکاری و بی آبی و صدها بحران دیگه داره ممکلت رو به سمت پرتگاه می بره! (3856277) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۱۱:۱۹
اﺣﺴﻨﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺟﻨﺎﺏ ﺗﻮﻛﻠﻲ. ﭼﻪ ﻧﺜﺮ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ (3855127) (alef-11)
 
سندباد
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۱۲:۲۰
چه بگویم که منتشر کنی الف جان؟

اول که بدحجابی از آنجایی که زیان عام و اجتماعی دارد، پس حق الناس بوده و با توبه صرف، آمرزشی بر آن حاصل نمی شود و باید از تک تک کسانی که دچار خسران شده اند کسب رضایت شود.

دوم که فرمودید دیاثت به معنی آگاهی از زناست. در صورتی که در جلد صدم بحارالانوار دو حدیث ذکر شده. یکی آگاهی از زنا و دیگری مردی که همسرش با آرایش به بیرون از منزل می رود. پس حد زنا که فرمودید نادرست است.

سوم که فرمودید بی حجاب، بی عفت نیست با قرآن سازگار نیست. به آیه 24 النور نگاه کنیم.
وَالْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِينَةٍ وَأَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

و بر زنان از كار افتاده‏ اى كه [ديگر] اميد زناشويى ندارند گناهى نيست كه پوشش خود را كنار نهند [به شرطى كه] زينتى را آشكار نكنند و عفت ورزيدن براى آنها بهتر است و خدا شنواى داناست-ترجمه فولادوند

آیه می فرماید عفت ورزیدن (عدم کنار گذاشتن حجاب) برای آنها بهتر است. یعنی از حجاب داشتن با عنوان عفت ورزیدن یاد می کند. پس وقتی حجاب، عفت است بی حجابی، بی عفتی است.

وقتی گناهی آثار اجتماعی دارد، نه تنها حق الله تعالی که حق الناس هم ضایع شده است. از شما می پرسم. زیانی که از بابت رویت این عکس ها به خیل کثیری از بینندگان رسید بیشتر است یا زیانی که از بکار بردن واژه خاص به همسران برخی از خانم های حاضر در عکس ها رسید؟

ضمن اینکه وقتی رسول الله نسبتی به افرادی می دهند، بازگو کنندگان این حدیث مرتکب گناهی نشده اند-نه حق الله و نه حق الناس

هر چند امیدی به انتشار نیست ولی

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال (3855129) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۳۶:۳۳
بهتره آقای توکلی به این نظر پاسخ مستدل بدهند وگرنه بیاناتشون مردود تلقی می شه. (3855552) (alef-11)
 
مهدي جلالوندي
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۱۳:۵۷
مردم عاجزانه درخواست تعطيلي و مجازات افراد اين نشريه را دارن. (3855133) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۵۶:۴۷
کدام مردم ؟؟؟؟ (3855196) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۱۹:۲۶
بهتر است آقای جلالوندی از جانب خودش صحبت و درخواست کند نه از جانب مردم!!!!! (3855530) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۳:۵۸
شاید خود شما همان مردم اید....قبول دارم بدلیل گسترش بی ناموسی ها و شکستن قبح بی حجابی الان همان مردم حاضرند بی ...هم باسند...متاسفم ک مردم! چنان در دینشان سستی رخنه کرده ک حاضر نیستند یک حرف حق حتی تلخ را بپذیرند....امام زمان وقتی ظهور می کند،گویا دین جدیدی آورده است....این اخطار برای دینداری ماست ای مردمان! (3855254) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۴۹:۵۴
از طرف خودت حرف بزن عزیزم نه مردم (3855460) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۳۵:۱۸
بنده رو با حامیان فساد و بی حجابی شریک نکن . (3855547) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۱۸:۴۷
درست است (3855136) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۶:۳۳
کشور ما مثل یه پازل شده که یه قطعه ان سرجاش نیست وبقیه قطعه ها هم (3855145) (alef-11)
 
امیر
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۷:۴۷
درود بر جناب توکلی که سعی کردند با رعایت انصاف وظیفه دینی خود را به عنوان یک شهروند مسلمان در کمال ادب به جا بیاورند. ان شاء الله که همه در گفتار و رفتار خود رعایت انصاف و ادب را به جا آورند. این گونه است که می توان نسبت به ارتقاء و تعالی «فرهنگ گفتگو و تعامل» در جامعه همت ورزید. (3855148) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۹:۲۱
سلام. حرفتان متین و منطقی بود . خدا همه مان را ببخشد (3855153) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۳۹:۱۸
عجب نقطه چین هایی گذاشتی به اون نشریه هم بگید حداقل از مورد استفاده کند (3855168) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۵۲:۵۸
آقای دکتر توکلی از جنابعالی بسیار تعجب کردم ، چرا در موضوعی که تخصص ندارید اینگونه بی محابا وارد می شوید؟؟
« دیو.... » یک معنای لغوی دارد که اگر به همان معنای لغوی به کار رود مجازات هایی که جنابعالی فرمودید دارد؛ دقت فرمودید که معنای لفظ الزاما همان مفهومی نیست که لفظ در آن به کار می رود ، معنای اول را از نظر فقهی « موضوع له » و معنای دوم را « مستعمل فیه » می گویند.
« دیو...» هم یک معنای لغوی دارد و چندین معنای اصطلاحی و مجازی ؛ روشن است که هیچ اشکالی ندارد این لفظ را به صورت اصطلاحی یا مجازی به کار ببریم ؛ البته این نوع مجاز ها و اصطلاح ها نیز در زمان صدر اسلام و در لسان ائمه علیهم السلام هم وجود داشته است ؛ ائمه و فقهاء عظام هم لفظ « دیو..» را برای کسی که شدیدا بی غیرت است و نسبت به ناموس خود بی تفاوت است، به کار می بردند؛ همانطور که در مورد لفظ « زنا» نیز روایات ما همین گونه است و در بعضی از روایات به نگاه حرام هم « زنای چشم » گفته شده است.
بر همین اساس هم حضرت ایت الله جوادی آملی اصطلاح « دیاثت سیاسی » را برای کسی که نسبت به ناموس سیاسی اش بی غیرت است و بیگانه را در امور سیاسی داخلی اش راه می دهد به کار بردند ؛
متولیان جشن حافظ که ترویج بی عفتی می کنند و نوع تبرج و خودنمایی غربی را در میان خانواده سینما و فرهنگ کشور ترویج می کنند مسلما مشمول اصطلاح « دیاثت فرهنگی» هستند
اما لفظ « دیو...» اگر به معنای لغوی آن باشد حتما نباید برای هنرمندان شرکت کرده در این جشن به کار رود اما به معنای اصطلاحی آن هیچ اشکالی ندارد بلکه دور از واقعیت هم نیست (3855186) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۵۳:۳۳
احسنت بر دکتر مودب و متین جاش تو مجلس واقعا خالیه (3855188) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۰۷:۵۷
با این جمله که زنان بدحجاب حق الله را ضایع کرده اند بر اساس آموزه های دینی اندکی که اموخته ام مخالفم .
اولا اثرات بدحجابی به خود شخص بر نمی گردد بلکه اثار اجتماعی فراوانی دارد که از حوصله این بحث خارج است .
دوم اینکه این بازیگران را مردم به عنوان الگویی پذیرفته اند و تمامی حرکات و لباس های آنها را به عنوان الگو می پذیرند .
در نتیجه من یک عکس بیشتر ندیدم که چیزی به عنوان مانتو مطرح نبود و بلوز شلوار پوشیده بود و واقعا ان را در شان یک ایرانی ندیدم چه برسد به خانم یک بازیگر . (3855217) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۲۱:۵۲
موافقم. آنان میدانند که الگوی برخی از مردم هستند و با علم به این که عکسهایشان حداقل در سایتهای مد منتشر میشود اینگونه ظاهر شده اند. (3855535) (alef-11)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۱۸:۲۹
چنین باوری ندارم ک جناب دکتر توکلی خیلی منصافه طرح موضوع داشته اند،چون تلاش نموده با استدلالاتی عملا تذکر دهنده را گناه کارتر قلمداد کند و تذکر به بی حجابان را تا حد توصیه تنزل بخشند.... باورم این است که با خود رو راست باشیم، یا مسلمانیم و مسلمانی دستورات و آدابی دارد پ ملزم به رعایت بی چون و چرای آنیم و یا التزامی به اسلام نداریم و این دسته افراد مخاطب من نیستند.توکلی بی تردید در گروه اول قرار می گیرند.از این رو انتظار نیست طوری سخن بگویند ک نه سیخ بسوزد نه کباب... اینجور فرض کنید که جمع هنرمندان در جشن حافظ این ولنگاری ها را مرتکب شده و اصلا یا لثارات و ملی گرا و اجنبی و من نوعی هم خواب بودیم و اصلا ندیدیم ،آیا جناب دکتر توکلی که مهندسی و اقتصاد خوانده اند و امروز از فقه و اجتهاد استدلال می آورند وظیفه شرعی و حکمرانی اش در حکومت امام زمانی ک مدعی هستیم،به همین نصیحت و توصیه به هنرمندان باید خلاصه می شد.برداشتم این است ک از یک طرف از اسلام سخن گفته ایم ولی در عمل به هزار مصلحت و اما و اگر و تبصره،تعلل نموده ایم که آقای دکتر توکلی مسلما می دانند که اوضاع حجاب و مانتو بدون دکمه و باز در سطح شهر چیست...می داند که رابطه دختر و پسر در دانشگاه ها چگونه است.میداند که اردوهای مختلط و استخر مختلط حتی برای تعلبم نونهالان چیست...میداند که براب خرید مشروبات الکلی کافی است فقط لباس بپوشید و تا سر کوچه بروید، میداند که بانکداری ربوی یعنی چه...می داند که تظاهر به روزه داری و نماز خوانی در ادارات یعنی چه...می داند که آمار تجرد و ازدواج سفید و طلاق یعنی چه...می داند که مهریه آب حضرت فاطمه (س) تا تعداد سکه به سال تولد میلادی! یعنی چه...می داند ک دوست پسری و دوست دختری تا کجاست...می داند که فلان داروخانه مشهور همانطور که چندی قبل افساگری کردند به چه دلبل و با اجازاتی در ناصرخسرو داروی تقلبی و از جمله داروهای سقط جنین می فروشد...می داند که پرده عفت و ناموس و مسائل پزشکی خلاف شرع مترتب بر آن چیست...می داند که جشن های ماه عسل در ایتالیا و آنتالیا چیست...می داند که چرا انبوه میلیونی خانواده ها و جوانان چرا به ترکیه و امارات متحده عربی سفر می کنند...می داند که آمار قتل های ناموسی و خانوادگی یعنی چه...می داند که معتادان متظاهر و تزریقی و حشیش و مواد صنعتی و روانگردان یعنی چه....اگر حوصله دارید تا فردا از همین اشارات و سوالات را از جناب توکلی داشته باشم.اگر حکومت سکولار بود و توکلی ها برآمده از حزب توده و نهضت آزادی و مجاهدین و ووو بودند بنده حرفی نداشتم حتی اگر لژها و پلاژها و ک...ره ها هم برقرار می شدند ولی ایشان خود را انقلابی می داند و داستان ازدواج ایشان را ک همگی شنیده ایم، بابراین نمی توانم قبول کنم افراد انقلابی یکی به نعل بزنند یکی به میخ.... (3855240) (alef-13)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۳۵:۵۱
یالثارات به کسی نسبتی نداده بلکه فقط چند تا عکس رو کنار دوتا حدیث آورده و در واقع بصورت غیر مستقیم امر به معروف کرده (3855278) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۲۸:۱۴
خدا لعنت کند بدحجابها رو که این الفاظ برای آنها کم است. اینجا مساله نه حق الله است نه حتی حق الناس. این به نظر من اسمش مخالفت علنی با دین خداست. لطفا سر خودتان را در برف نکنید. الان بدحجابی در جامعه اسلامی پرچم مخالفت با اسلام است. من هر بار زن بدحجابی را می بینم او را لعنت می کنم و از خشم خدا به خودش پناه میبرم هرچند خداوند فرموده وقتی جامعه ای فاسد شد عذاب تنها بر آنهایی که فساد میکردند نازل نمی شود بلکه همه را دربرمیگیرد الا کسانی را که نهی از منکر کرده باشند. شوهران ذلیل این زنان را هم خیلی شایسته توجه نمیدانم فقط میگم که از موضع یالثارات حمایت میکنم. (3855406) (alef-13)
 
ف.خ
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۵۲:۳۳
سر و شکل خانم ها هم جلف بود و هم بی سلیقه در صورتی که می توانست هم شیک باشد و هم سنگین. بالاخره اگر کسی در فضای نظام جمهوری اسلامی کار می کند و در همین فضا به شهرت و موفقیت رسیده است باید یک مقدرا مسایل اخلاقی را رعایت کند. (3855462) (alef-11)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۷:۵۵:۵۹
دوستان امربه معروف خیلی خوب و پسندیده است ، اما باید مواردی رو درنظرداشته باشیم
اولا باید ببینم وقتی این کارو انجام میدیم ایا واقعا تاثیرمثبت و مناسبی داره یا تنها دیگران را نسبت به دین زده بدبین میکنه ؟/؟درزمانی که بسیاری از مردم دچار بدبینی و شک تردید شده اند این لحن حرف زدن اون روزنامه اصلا صحیح نبوده .ونیست

این کار مثل اینه یه کار درست رو به بدترین شکل انجام بدیم وبعد مدعی بشیم ما هدف خوبی داشتیم ،

فکرکنید برید توی خیابون بگید هی تو روسری سرت نیست شوهرت و پدرت...
خب اینطوری میخوایم چیو به اثبات برسونیم؟؟ایا واقعا دین رو تبلیغ کردیم؟؟


بهتره یادبگیریم امامان ما حتی به بدترین افراد هم توهین نمیکردند (3855474) (alef-11)
 
به آفرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۰۵:۲۶
کاش زن خلق نمی شد .
تا نیمی از مشکلا جوامع از بین میرفت. (3855497) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۳:۳۵:۲۶
انوقت جامعه اي هم مگه وجود داشت اگه زنا نبودن؟ مگه تويي هم وجود داشتي كه اين نظرات بي معني رو بدي؟ (3855992) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۳۳:۴۳
یا لثارات و دار و دسته ای با این طرز فکر اینهمه منکر ناشی از بیکاری و گرسنگی را در این مملکت ثروتمند نمیبینند (3855544) (alef-11)
 
توحیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۳۶:۳۰
با سلام خدمت آقای توکلی انشاء الله که این متن را بخوانید . شما ایراد میگیرید که فسخ علنی را نباید گفت ؟ آیاایراد به نحوه گفتن دارید؟ شما که خود نماینده مجلس بوده اید آیا نبایستی کاری میگزدید که اینگونه فسق های علنی که بقول شما شامل تعزیر میشود علنی و با وقاحت ادامه پیدا نکند ؟ آیا نباید مجازات در حدی باشد که مجرم جرات تکرار نداشته باشد ؟ آیا افرادی که این لباس هارا ببینند و به گناه می افتند که میتوانید عملکرد فرهنگی را ازانقلاب تا بحال دنبال کنید مقصر کیست ؟ آیا این متن شما از سرخیرخواهی است ؟ آیا شما نهی از منکر علنی کرده اید ؟ یابدنبال انحراف از جرمی که ابتدا بوجودآمده با نحوه گفتن بوده اید ؟ و..... لطفا یک مقدار بیشتر و موشکافانه تر عمل میکردید امروز ما بستن کمربند حجاب یک فرهنگ بود و هیچ از این مسائل پیش نمی آمد . راستی قوانین مربوط به حجاب و پوشش چقدر رعایت میشود ؟ چطور دولت ها را بخاطر عدم اجرای صحیح مواخذه نمیکنند ؟ (3855551) (alef-13)
 
میثم فلاحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۸:۴۴:۴۴
جناب توکلی
حضرتعالی قصد برحذر داشتن نشریه ای از تهمت به دیگران را داشتید و خود به نحوی به همان مولفان تهمت زدید. طبق عللی که بنده عنوان می کنم شما مسئولین آن نشریه را متهم به (تهمت زنا و ...کشی کردید) و شاید خود این تهمت تعزیر و یا حد داشته باشد.

دلایل بنده نیز از این قرار است:

1- نشریه به هیچ عنوان نگفته که این افراد دیوث هستند بلکه با نقل احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) سعی کرده بیننده را به قضاوت با عکس های چاپ شده دعوت کند. بنابر این قضاوت نکرده و این قضاوت در محیط باز فکری به عهده خوانندگان است.
2- طبق حدیثی که از رسول مکرم اسلام آورده شده:
(هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید آن مرد دیوث می باشد و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و دختران و خواهرانش را دیوث بنامد گناهی نکرده است.)
پس طبق این حدیث کسانی که عکسشان چاپ شده واقعا دیوث هستند و نشریه مذبور مرتکب معصیتی نشده و باید علت حمایت اشتباه شما از این مفسدین را در جایی دیگر جویا شد.

در ضمن در بند 11 شما فرموده اید که رعایت نکردن حجاب حق الله است نه حق الناس. حال باید پرسید پس حق اخلاق حاکم بر جامعه که صد البته متعلق به همه ی مردم است و نیز مومنینی که حق استفاده از فضای بصری و فرهنگی سالم جامعه را دارند چه می شود؟ و یا حق همین انقلابی که که شما گفتید چه می شود؟ خود بنده وقتی به دلیل بدحجابی عده ای نمی توانم راحت به اطراف بنگرم و یا حتی بیم به گناه افتادن دارم و بدین جهات حتی مجبورم از برخی تفریحات حلال در مکانهایی عمومی بگذرم به پیشگاه خداوند از زنانی که این فضا را ساخته اند عرض شکایت می کنم و از خدای متعال انتظار دارم حق بنده را ستانده و در عالم اخری به صورت جزای خیر بدهد.
پس حق اصلی انقلاب و دیگران را همین زنان و همسران دیوثشان ضایع می کنند نه نشریات منتقد
و من الله الهدایه (3855567) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۹:۴۰:۱۸
یالثارات احادیث از معصومین آورده بود و به کسی فحش نداده بود. چرا نویسنده این مقاله آن احادیث رو نادیده گرفته؟ در ضمن بدحجابی قطعا حق الناس است (3855659) (alef-13)
 
محبوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۳:۴۶
دوست من، علمای فقه و سایر علوم دینی هر مطلب نقل شده که از ائمه یا پیامبر روایت شده باشد را سخن شخص معصوم تلقی نمی کنند مگر با شرایط دشوار و پیچیده ای که در علوم حدیث از جمله علم رجال و علم درایه ذکر شده است. (3879459) (alef-11)
 
حجاب
Germany
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۰:۳۸:۲۵
یکی از عوامل ترویج لاابالی و تبرج جاهلی همین بازیگرها هستند.جالب اینکه از سوء استفاده جنسی توسط عوامل فیلم هم برخی مواقع نگرانند.بابد تمام این ها رو حد زد.مگه این مملکت اسلامی نیست.یک دفعه اگر درست برخورد بشه دیگه شاهد چنین هتک حرمت های نخواهیم بود.در ضمن اگر یالثارات اعتراض نمیکرد شما آقای توکلی اعتراض می کردید.ضمن اینکه به معنای کلمه دیوث دقت کنید .این کلمه به معنی مرد آگاه از زنای زنش نیست بلکه به معنای آگاه به بی مبالاتی زن است. (3855724) (alef-13)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۰:۵۳:۰۸
واعظ اگرچه امر بمعروف واجبست
آن سان بکن که قلب گنهکار نشکند
رحمت بر پدر و مادرت آقای توکلی که گوشه ای از مکارم اخلاقی حضرت رحمه للعالمین را هویدا کردی .....وسیله امر بمعروف حسن خلق است و امر بمعروف بر عهده صاحبان مکرمت اخلاق است ...والا با بی ادبی و پرخاشگری امر به منکر و نهی از معروف رخ میدهد ....این آقایان یا لثارات هم بهترست کلا در رویه خود تجدید نظر فرمایند و آمار بگیرند تا بحال چند نفر را با روش گذشته علاقمند به شرع و اسلام و چند نفر را فراری داده اند. (3855749) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۳:۵۴:۲۰
وقتی باورها خدشه دار میشه ،مرز بین ارزش و ضد ارزش بهم می ریزه و هنجار و ناهنجار رنگ می بازه . (3856020) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۲۱:۴۱
علاوه بر این نشریه و صاحبانش کسانی که به این افراد بال و پر میدهند نیز باید محاکمه شوند تا مردم احساس وجود عدالت کنند. (3856154) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۲۳:۲۶
اهاي مدعي العموم كجايي؟ دقيقا كجايي؟ (3856160) (alef-13)
 
آسیه سادات
Romania
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۴۹:۵۳
آقای توکلی بزرگوار از شما بعید بود ما منتظر عکس العملی از شما حزب اللهی ها بودیم . بعد از چندین روز که هیچ مطلبی راجع به مخالفتتون با این جشنواره ندیدیم به مخالفتتون با یک کار درست لثاراتیها روبرو شدیم ای کاش حداقل شما اصولگراهای انقلابی راجع به این موضوع مهم کاری میکردید . روزنامه لثارات از خود چیزی نقل نکرده بلکه احادیث وروایاتی راجع به بی توجهی مردان به بی عفتی زنان رو بیان کرده شما بااین حرفتون برای امامان معصوم حد گذاشتید .این احادیث دقیق و درست هست . و از زبان معصومین نقل شده آنها برایشان شخص مد نظر نبوده واین سخنان رو برای آحاد جامعه فرمودند . حال آن شخص بی توجه به عفت عمومی, فردی شناخته شده باشد یا فردی گمنام چه بسا تاثیر بی عفتی شخص سرشناس در جامعه بیشتر است وبه همین دلیل باید آنها مراقبت بیشتری داشته باشند. اینجاست که انسان متوجه میشود که این بی بندو باری در جامعه چرا گسترش پیدا کرده .
گذشته از اون یک فوتبالیست در محیط شخصی وزندگی روزانه خودش یک لباس مورد توجه دیگران رو پوشید سایت شما اعنراض خودش رو بیان کرد این جشنواره نه برای تقدیر که برای معرفی نوع پوشش این بازیگران به عنوان پوشش و مد سال بوده چرا خودمون رو به خواب زدیم و برای خوش آمد عده ای مساله به این مهمی رو کنار گذاشتیم امیر المؤمنین وقتی شنیدند زنان برای خرید به بازار میروند و تنشان بی قصد و غرض به مردان می خورد به مردان گفتند مگر شماغیرت ندارید . حال شما میگویید امیر المؤمنین باید از مردم طلب بخشش کند .
واغیرتا . واغیرتا .واغیرتا . (3856183) (alef-13)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۸:۴۴:۱۱
اقا توجیح نکن (3858016) (alef-11)
 
نبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۵:۰۶:۳۸
با سلام خدمت دوستان عزیز تمام مطالب دوستان رو خوندم برای همین باید جواب برخی حرف ها رو داد
روزنامه مذکور برای توجیه عملکرد خود از حدیثی استفاده کرده با این مضنون استفاده کرده که:
{{پیامبر اکرم (ص) فرمود:
هر مردی که همسرش آرایش کند و از منزل با حالت آرایش کرده خارج شود دیو... است، و هر کس او را دیو... بنامد گناه نکرده است و چنانچه زنی با چهره ی آرایش کرده و عطر زنان از منزلش خارج شود، و شوهرش نیز به این کار او راضی و خشنود باشد، با هر گامی که زن با این حالت بر می دارد، برای شوهرش خانه ای در آتش جهنم بنا می شود. پس پر و بال خانم هایتان را از این جهت ببندید که رضایت خدا و شادمانی و بهشتی شدن بدون حساب را در پی دارد و پر بال زنانتان را در این جهت باز نگذارید.
بحار الانوار، جلد 100، صفحه ی 249}}
اول:با وجود سرح فراوان متن عربی این حدیث یافت نشد و تمام سایت های داخلی فقط با روش کپی پیست این را قرار داده اند
دوم :در منبع مذکور در سایت عربی بحارالانوار جلد 100 صفحه 249 چنین حدیثی کشف نشد شاید در صفحات قبل و بعد وجو داشته باشد الله اعلم اما من در این صفحه ارئه شده چنین حدیثی ندیدم
سوم:در صورت وجود چنین حدیثی واقعا این چه بدعت بدی است که برای توجیه یک کار بد بگردیم و حدیث پیدا کنیم بدن توحه به این که آیا حدیث جعلی هست یا واقعی....بحارالانوار همچون کتب های دیگر جمع آوری احادیث خالی از احادیث جعلی نیست و هیچ کتبی نیز ادعای صد در صد واقعی بودن همه احادیث را نداشته است در دنیای امروزی که کار جعل حدیث سکه شده احادیثی که میخوانید را اول با عقل سلیم خودتان حساب سپس به منبع رجوع و امور تشخیص احادیث را بررسی کنید همچون احادیث متواتر حدیث مذکور را بیابید یا دنبال احادیثی با همان مضنون بگردید
چهارم :حدیث مذکور که روزنامه یاثارات نشر داده برای گاف نشدن قسمتی از حدیث را حذف کرد که در صورت صحت حدیث این قلع و قمع کردن حدیث خود گناهی نابخشودنی است
پنجم:دیو... به کسی گفته می شود که همسرش زنای محصنه داشته باشد و خود فرد بداند و راضی باشد و حتی آن زنا نیز خود نیاز به اثبات دارد اما آیا فرد بدحجاب زنای محصنه انجام داده که طرف را دیو.... خطاب می کنید؟؟؟ برخی توجیه می کنند درست است طبق حدیث انواع زنا داریم زنای چشم زنای گوش عیره که بدحجابی نوعی زناست.... بله درست است انواع داریم ولی این با معنی دیو.... یکی نیست مگر هر بی غیرتی دیاثت انحام می دهد اکر هر نوع از تمواع زنا را دیاثت بدانین پس از دروغگو تا چشم چران و تا کسی که می گویذ دیگران بد نپوشند چون من تحریک می شوند هم جز دیو.. محسوب می شوند
ششم:برخی اعلام م کنند در اعراب جاهلیت رسم دیو... این بوده که طرف زنش را با آرایش و عطر به بیرون میفرستاده که این حرف هم با وضغیت کنونی و هم با حدیث و اسلام سازگار نیست ......در زمانه کنونی عطر زدن نه تنها جز اصول دینی بلکه چز عرف جامعه است و با وجود منع شدن زنان از زدن عطر تند که نامحرمی را تحریک کند باز هم می تواند عطر ملایم بزند که خودش بویش را استشمام کند و کسانی که محرمند و حتی همجنس استشمام کنند اشکال ندارد و ثواب هم دارد اما آیا زنی عطر زدن و کسی ان را استشمام کرد بی عفت است یا دیو....است و با روش گذشته قصد دیو...دارد ؟یا در مورد حکم حجاب و حد و حدود و چه کسانی حق حجاب دارند یا ندارند در خود علما نیز جای بحث است آیا کسی که حجاب حداقلی دارد و بدحجاب است با وجود منع شدن باز هم حداقل را رعایت می کند و از اون بپرسید آیا دنبال فسادی با کفش دنبالتان خواهد کرد آیا زنای محصنه انجام داده که دیو....قلمداد شود ؟
هفتم : کلام آخرم اینه که در هیچ حالتی دین خودتان را فدای منافع دیگران نکنید چون نه آن کسی که شما به خاطرش دینتان را میفروشید آن دنیا گناهتان را گردن می گیرد و شفاعتتان می کند و نه شما را در قبر طرف می گذارند
با تشکر (3856270) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۴۵:۱۳
پس من کار درستی می کنم که ازدواج نمی کنم. از زن آرایش نکرده که بدم میاد. آرایش هم کنه باهام بیاد بیرون میشم جهنمی؟ همین بهتر که زن ندارم :) (3856413) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۰:۵۱:۴۸
من فقط جواب بند 7 سخنان شما را می دهم و کاری ندارم که سعی داشتید حتی به خاطر دفاع از عمل زشت بازیگران و توجیه آن کتب حدیث و خود حدیث را زیر سوال ببرید
امام حسین خیلی راحت می توانست قیام نکند چون هرکس را در قبر خودش می گذارند و دلیل قیامش رو امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد
عده ای در جامعه به گونه ای رفتار می کنند که انگار بقیه افراد و قوانین در آن جامعه زیادی اند. قرار نیست آزادی من لطمه ای به آزادی های دیگران و سلامت روانی جامعه وارد کند، حق من و هر فرد دیگه ای از جامعه باهم مساویه و اگر از این حق پا را فراتر بگذاریم باید باید باید و باید با ما برخورد بشه.
بی غیرتی وقتی بوجود میاد که بی ناموسی و بی عفتی زیاد بشه و نتیجه بی غیرتی برباد رفتن دنیا و آخرت انسانهاست (3856731) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۰۷:۳۴
احسنت (4213425) (alef-13)
 
Qatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۶:۴۵:۰۱
دوستان در خصوص احادیث باید دید چقدر این احادیث دارای سند محکم هستند اینکه هر حدیثی که فقط در یک یا دو منبع ذکر شده بیرون بیاوریم صحت
آن خود جای بحث دارد. ضمنا برخی منابع احادیث درست و نادرست را با هم جمع آوری کرده اند. مثلا گفته می شود از بیش از 14000 حدیث موجود در بحارالانوار فقط حدود 7000 حدیث با سند قوی وجود دارد و مابقی سند آن ضعیف و یا ناشناخته است. در تاریخ شیعه پر از از احادیثی است که توسط غلات (غلو کننده در دین) و مفوض (تفویض اختیارات خداوند به امام) وارد شیعه شده است این عده که توسط امامان ع هم لعن شدند دارای عقاید حدی و افراطی و غلو در دین بودند مثلا امام را فوق بشر به معنای
آنکه خدواند بزرگ همه اختیارات خود را در خلق و روزی و تعیین تقدیر دیگران به امام تفویض کرده است . این گروه یکی از روش هایی که داشتند جعل احادیث بود به نفع عقاید خودشان. مورخان شیعه در دوره ای نسبت به تصفیه این احادیث مبادرت کردند ولی علی رغم تلاش های فراوان نتوانستند کاملا جلوی ورود آن را بگیرند چرا که در دوره ای حفظ اصل منابع شیعه اهمیت و ضرورت پیدا کرد لذا همه منابع کنار هم جمع شدند بدون اینکه تصفیه ای صورت گیرد ضمن آنکه کسانی که احادیث را جمع آوری می کردند خود را شرعا ملزم به تعیین سقم یا صحت آن نمی دانستند به این مسیله بیافزاییم که در دوره ای هر کس احادیث بیشتری را روایت می کرد از اجر و قرب بیشتری هم در جامعه شیعیان برخوردار بود. اینها همه را گفتم تا بگویم در بیان احادیث مهجور باید تامل کرد و نمی شود هر حدیث مهجور که در اندک منابعی ذکر شده است را دلیل دعوی خود کنیم. آقایان یا لثارات اول صحت حدیث را با ذکر مستندات آن اثبات کنید بعد بر اساس آن دیگران را متهم کنید. (3857740) (alef-13)
 
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۸:۴۰:۲۰
پیامبر اکرم (ص) فرمود:
هر مردی که همسرش آرایش کند و از منزل با حالت آرایش کرده خارج شود دیوث است، و هر کس او را دیوث بنامد گناه نکرده است و چنانچه زنی با چهره ی آرایش کرده و عطر زنان از منزلش خارج شود، و شوهرش نیز به این کار او راضی و خشنود باشد، با هر گامی که زن با این حالت بر می دارد، برای شوهرش خانه ای در آتش جهنم بنا می شود. پس پر و بال خانم هایتان را از این جهت ببندید که رضایت خدا و شادمانی و بهشتی شدن بدون حساب را در پی دارد و پر بال زنانتان را در این جهت باز نگذارید.
بحار الانوار، جلد 100، صفحه ی 249 ... (3858008) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۰۲:۲۲:۲۳
بنده خدا اگر حافظ با مرام و مسلک زاهدانه و عارفانه اش می دانست که شما روزی و روزگاری می ائید و کشورش را ویران خواهید کرد به نام او و با این تن پوشهایی که دارید؛خدا گواه هست که هیچ غزلی نمی سرود و در انزوا و سکوت جان می داد .بروید که هرکار خود را به نام این و آن که در مرام و منزلت جایگاهی والا خدمت حضرت رب جل و اعلی دارند می خواهید تمام کنید و کودتاگری فرهنگی خود را به حضرات بزرگی چون حافظ شیرازی که مطیع بلامنازع رسول خدا ص می باشند ؛برچسب می نمایید.اگر خود حافظ نیز امروز می بود دراین کشور؛یقینا به شما و هرکس که به نامش فحشا و منکری می نمود همین روایت را می داشت !!!!شک نکنید .چرا که تمام اشعار او نشان از آیات صریحه قرآن حکیم دارد و تاسی به ولات اهل البیت ع .نه آنچه شما از شراب و مدهوشی خود برداشت دارید .
برای ...کاری خود می خواهید در پشت نام بزرگان پنهان شوید و منافقانه و به عمد به کار خود بپردازید .بدانید که تنها مزبزبی هستید که خدا می داند .و اینکه لثارات که فریاد زننده نام حق یعنی انتقام گیرنده ی خون خدا امام حسین ع است به نام او نیز فریاد یست که سالها از میان میدانها نبرد برآورده تا کنون که دراین شلوغی بازار بخوربخورها و جیبهای پاره از بیت المال به تنهایی فریاد کننده این امر بوده است .خجالت بکشید از آنکه اینن اعمال ننگین منافی عفت را هنر می گذارد و مدعی انسان و انسانیت شده اید .
امیدوارم بحق امام عصر عج این پیام را باشگاه خبرنگاران برای شما ارسال کند ودرچشم مردم قرار دهد تا شما خودتان راخوب بشناسید و مردم بینوایی که دختران و پسران خود را به فرهنگ خارج از مبادی آداب شما سپرده اند که پرده دری از سویتان مشهود گردید و مخالفت شما با خدا و جنگ با فرمایشات خدای حکیم رو در رو گردید .از فرهادی و فیلمهایش و از کن رفتنهایتان و کنه شدنتان به جان نسل نو پای کشور اسلامیمان و سر درآوردنتان در ترکیه و شبکه های معاندی مانند جم .
والسلام (3858711) (alef-11)
 
لاک غلط گیر
Canada
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۰۸:۱۶:۴۳
اقایی که اینقدر قشنگ حرف میزنی ! لطفا برای ارامش حافظ املات رو تقویت کن:مذبذب (3868982) (alef-11)
 
اول بدانیم بعد بگوییم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۲:۲۲
مذبذب صحیح است نه مزبزب!!! (3869546) (alef-11)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۲ ۱۶:۱۱:۳۶
جناب آقای توکلی، در لغت نامه دهخدا این واژه این گونه معنی شده است:
«آنکه مردان را بر زن خود وارد کند. آنکه دربارهٔ زن خود حسادت و غیرت نداشته باشد. این واژه از زبان سریانی است و معرب شده است. کسی که دربارهٔ زن خود غیرت نداشته باشد.»
...
آیا رفتار این افراد و کسانی که در جامعه با این وضعیت ظاهر می شوند مصداق بی غیرتی نیست
فکر می کنم ...متن مندرج در یا لثارات که به روایاتی از رسول اکرم و امام صادق اشاره نموده است موید رواج بی غیرتی و بی تفاوتی مردان در وضعیت ظاهری زنانشان اشاره دارد
... (3862260) (alef-11)
 
مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۱۲:۰۱:۰۶
جناب عزیز یک واژه عربی مصطلح شرعی را با لغتنامه فارسی دهخدا معنی می کنند؟؟؟؟!!!!1 جل الخالق!!!!!!!!! (3869541) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.