نظر منتشر شده
۳۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 468175
تفاوت خودروی دنا پلاس با دنا معمولی چیست؟ (+عکس)
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
بعد از معرفی دنا پلاس در زمستان سال 95 از سوی ایران خودرو روز گذشته با حضور رئیس جمهور خط تولید انبوه این خودرو در ایران خودرو رسما  افتتاح شد تا در ماه های آینده شاهد حضور این خودرو در خیابان های کشور باشیم به همین مناسبت نگاهی انداخته ایم به تفاوت های دنا معمولی با دنای جدید ایران خودرو به نام" دنا پلاس".

به گزارش عصر ایران، دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا ندارد و بیشتر تغییرات اعمال‌شده مربوط به بدنه‌ خودرو است. اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس می توان مشاهده کرد وجود سانروف در خودرو است که از این لحاظ می توان گفت که شاهد حضور اولین خودرو با سانروف فابریک کارخانه  در خودروهای زیر 50 میلیون تومان تولید ایران خودرو هستیم.
 
تفاوت دنای پلاس با دنای معمولی چیست؟ (+عکس)

دوربین عقب نیز به صورت پیش فرض بر روی دنا پلاس نصب شده است که البته این آبشن در محصولات آینده ایران خودرو مانند پژو 207 جدید نیز وجود دارد.

یکی دیگر از تغیرات دیگر دنا پلاس نسبت به دنای معمولی وجود خصوط در بدنه خودروست که این خطوط  از قسمت جلوی خودرو شروع شده و تا انتهای خودرو ادامه می یابد.

طراحی جلو پنجره این خودرو تا حدی به روز شده  و طرح در و گلگیر عقب نیز به طور کامل تغییر کرده است از تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی نور روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از طراحی روز دنیا چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم 1646 سی‌سی (1700 سی‌سی اسمی)،4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو ۴ است.

دنا معمولی هم اکنون به صورت صفر کیلومتر در کارخانه با قیمت 42 میلیون و 680 هزارو 900 تومان عرضه می‌شود و آنطور که اعلام شده است نیز بناست دنا پلاس از سوی ایران خودرو  با قیمت  46 میلیون و 319 هزار تومان در بازار عرضه شود که این عرضه از امروز با پیش پرداخت 24 میلیون تومان و موعد تحویل مرداد تا آذر کلید خورده است.
 
 
تغییرات در نمای جلوی خودرو
تغییرات در نمای جلوی خودرو
تغییر چراغ های جلو و اضافه شدن دی لایت( چراغ روز )
تغییر چراغ های جلو و اضافه شدن دی لایت( چراغ روز )
نمای جلوی خودرو
نمای جلوی خودرو
نصب سانروف یکی از مهمترین تغییرات نسبت به دنای معمولی است
نصب سانروف یکی از مهمترین تغییرات نسبت به دنای معمولی است
نمای بغل خودرو و ایجاد خطوط جدید
نمای بغل خودرو  و ایجاد خطوط  جدید
وجود ایربگ های جانبی در خودرو
وجود ایربگ های جانبی در خودرو
نمای عقب خودرو
نمای عقب خودرو
نصب آنتن کوسه ای در دنا پلاس
نصب آنتن کوسه ای در دنا پلاس
 
 
کلمات کلیدی : خودرو + صنعت خودروسازی + دنا پلاس
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۳:۰۲
فکر کن...
خطوط بدنه می شه آپشن جدید! (4308577) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۸:۰۱
عجب ماشين حرفه اي ساختن
چراغاااا رو داشته باااش
حيفه اين ماشين كه زير ٥٠ ميليون ميفروشن
تازه سانروفم داره
بايد صادر بشه تا بازار خودروسازي امريكا و آلمان رو فلج كنه (4308588) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۰:۱۴:۲۰
این هم با علی برکت ا... افتتاح شد؟
چه دست آوردهای عظیمی داره این دولت در حوزه خودرو (4310199) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۰:۰۹
خدایا فکم افتاد از این همه تغییرات فوق پیشرفته!!!!!!!!!! نزدیک بود سکته کنم (4308595) (alef-3)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۷:۱۲
فقط یک کلام: وای بر ما! (4308616) (alef-11)
 
96%
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۹:۲۸
توی خودرو سازی ایران تغییر چرااغا جزئ اپشن ها ویژه محسوب میشه. (4308696) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۴۷:۳۷
اولين ماشين توليد داخل سانروف دار؟ مگه ميشه، اونوقت تا حالا نبوده؟ الان اختراع شده؟
بخدا تعطيلش كنيد وارد كنيد ، كاري كه نميشه بعد از ٥٠ سال درست انجام داد را آدم بلاخره بيخيال شه كم خرج تره، ٥٠ ساله الان حتي بيشتر، اشغال به اسم ماشين اونم زوري؟ شايد من بنز بخوام چرا بايد ٢ برابر يه آدم خارجي پاي من حساب شه ؟ بخدا از خيلي چيزها اسم يدك ميكشيم تازه اگه اسمي هم باشه (4308723) (alef-11)
 
محمد مخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۶:۱۹
به هموطنان جوانترم سلام
تمسخر توليد و كار ديگر ايرانيان حتي اگر توليد كننده انحصارگرا و ايران خودرو و .. باشد مانند ضربه زدن به سر خودتان است همين تغييرات كوچكي كه مي بينيد تنيجه ساعت ها كار فني و مهندسي است كه صاحبنظران و مهندسان امر از آن اطلاع دارند پس طوري موضع گيري كنيد كه اگر مهندس جواني كه در فرايند طراحي و توليد اين محصول مشاركت داشته است مواضع شما را مرور كند برداشتي بي مهري و ناشكري نداشته باشد براستي خود شما در امور زندگي تا چه اندازه شبيه به كشورهاي توسعه يافته رفتار مي كنيد كه انتظار توليداتي در آن سطح از كارخانه هاي ماشين سازي كشور داريد؟ رانندگي شما تا چه اندازه شبيه آلماني هاست؟ آيا مانند جوانان ژاپني مديريت زمان مي كنيد؟ آيا مانند جوانان كره اي طي ساعت هاي متمادي طي روز كار سخت و طاقت فرسا مي كنيد ؟ همه ما بايد با هم تلاش كنيم تا توسعه نيافتگي را از كشورمان بزداييم و به اين منظور بايد از اينگونه بي ارزش شمردن تلاش ديگران پرهيز كنيم (4308753) (alef-11)
 
ایران 98
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۶:۲۸:۲۱
نصب آنتن کوسه ای نتیجه ساعت ها کار فنی و مهندسی است؟؟؟؟؟؟ (4309595) (alef-11)
 
عباس
Italy
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۶:۴۶:۳۲
مرد حسابی متوجه هستی چی رو با چی مقایسه میکنی؟
ما مردم بیچاره با هزارمنتی که سر ما میذارن پول یه ماشین عالی رو از ما میگیرن وبجاش یه ماشین آشغال به ما میدن.آخرشم میگن همینه که هست
دیگه از گارانی و خدماتشون نگم که اگه هر ایرانی که گرفتار تعمیرگاهشون بشه ولله ولله ولله ماشین رو آتیش میزنه ومیره پی کارش (4309655) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۹:۴۰
سطح توقع‌مان را پایین بیاوریم تا مبادا به کسی بر بخورد؟ اخه این هم شد استدلال؟ عزیز دل برادار، ما بیش از ۵۰ سال است که خودرو ساز هستیم خیر سرمان مثلا!!! (4309724) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۲:۳۸
کاش این صنعت زودتر نابود بشه تا ملت سالمتر و دیرتر بمیرن (4309937) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۶:۳۵
خدای من با این قیمت (50 میلیون) تو مناطق آزاد میشه این ماشین ها رو سوار شد :
سراتو
اپتیما
اکسنت
النترا
مزدا
تیوتیا های سواری
و ....
حالا مقایسه با شما
همه ماشین های هم با گیریکس اتوماتیک
و البته از این مللغ حدود 10 میلیون رو باز گمرک گرفته.
خدای من
تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4309949) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۴:۲۶
ممنون از شما! حرفاتون به دل نشست. و تشكر از تمام مهندسين كه زحمت كشيدند. راه درست همينه. با نشستن، مسخره كردن، زخم زبون زدن پيشرفتي حاصل نميشه. خسته نباشيد مهندسان عزيز. انشالله خودروي بعدي بهتر و بهتر. (4310287) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۱:۵۳:۱۷
خسته نباشی دانشمند ! کره جنوبی همزمان با ما خودرو ساز شده ! خودرو هایی که در کره جنوبی تولید میشه رو نمیخواد سوار بشی فقط نگاه کن .. بعدش خودروهای تولیدی غول های خودرو سازی ایران ! رو هم نگاه کن ... شرم آوره بعد از سی سال نهایت مهندسی خودروساز های ایرانی شده عوض کردن شکل چراغ و گلگیر .. برادر عزیز مثل اینکه خبر نداری از سال 2020 مدل خودرو سازی دنیا داره دگرگون میشه .. موتور بنزین سوز داره به موزه سپرده میشه !! چهار سال دیگه 80 درصد خودروهای اروپا هیبرید باید باشه !! تکنولوژی موتور سمند که الان به نام دنا به مردم غالب میکنن مال چند ده سال قبله !! سانروفی که الان افتخار بهش میکنن چهل سال پیش آپشن حساب میشد!!!مشکل نداشتن مهندس و نیروی کار خوب ویا تکنسین ماهر نیست .. مشکل چیز دیگه هستش عزیز!!! (4310394) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۲:۱۵:۱۱
جنس بی کیفیت باید مورد انتقاد قرار بگیره تا ساخته نشه و منابع کشور( منابع انسانی فکر دانش و...و منابع فیزیکی و..) صزف ساخت چنین چیزهایی نشود (4310436) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۲:۱۵:۵۰
باید اکسل عقبش را مستقل کنند که بسیار در هندلینگ و نرمی ماشین تاثیر گذار خواهد بود وگرنه نصب سانروف و تغییر سپر اتفاق زیاد مهمی نیست که بشود اسم پلاس را روی ان گذاشت (4308814) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۷:۲۴
چه بدبختیم ما که ایربگ و چراغ دی لایت میشه آپشن و رئیس جمهور میره برای معرفیش!!! (4308914) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۳:۰۷
من دست این طراحان ایران خودرو را با این بهره هوشی تونستن این تغییرات را در ان ایجاد کنند به گرمی می فشار افتخار هر ایرانی شدند مسولان ایران خودرو از انها حمایت کنند تا خدای ناکرده کشورهای دیگر انها را از ما نگیرن (4309197) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۹:۴۴
اميدوارم سانروف ش آب بندی شده باشه!!! (4309298) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۸:۲۱
طراحی جلوی ماشین قشنگه اما پشت ماشین همخوانی با جلوی ماشین نداره و نوعی بلاتکلیفی رو نشون میده! کاش این ایراد اساسی اصلاح میشد (4309408) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۶:۲۵:۵۰
با قیمتی متناسب با قدرت خرید اقشار کم در آمد و کارمند جزء (4309587) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۹:۴۳
تغییر در قدرت موتور یا مصرف سوخت یا گیربکس و یا سیستم ترمز و یا جلوبندی و غیره را میشه گفت آپشن، و گرنه تغییر چراغ جلو و یا چراغ راهنما که آپشن نیست !!! (4309934) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۱۸:۵۱:۲۷
چهار میلیون گرون تر برای چی واقعا؟ دوتا خط شد چهار میلیون (4309994) (alef-11)
 
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۶:۰۶
با این پول میرم آریو میگیرم حداقل اتوماتیکه و یه قشنگی داره ... (4310552) (alef-11)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۴:۵۶
واقعاً دستتان درد نکند.... (4310576) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۸:۴۸
چند وقت دیگه بوقشو عوض میکنند 20 درصد قیمت اضافه میشه اسمشم میشه
دنا دو پلاس . (4310589) (alef-11)
 
دانشجوی دکتری کارآفرینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۳ ۲۳:۳۰:۳۴
تکنولوژی ماشین در ایران مال دهه نود است! (4310630) (alef-11)
 
محمد
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۲۰:۵۶:۴۰
دوستان گرامی سلام..مطالب شما خوبان را خواندم و به نظر همه احترام میگذارم..اگر در کره صنعت اتومبیل سازی به سرعت پیشرفت کرد.دلیلش این بود که مردم کره ماشین کره ای را بر تولید دیگر کشورها ترجیح میدادند.آنها با مصرف ماشینهای داخلی هم به اقتصاد کشورشان کمک کردند و هم ایرادات آنها را صادقانه و بدون لجاجت به خودرو سازان کشورشان گوشزد کردند.بیاییم با کمک هم و با خرید محصولات داخلی صنعت خودرو سازی کشورمان را ارتقا دهیم..من آدم سیاسی نیستم و جیره خوار هیچ جریانی هم نیستم..خاک پای همه هموطنان عزیزم هستم..قصدم یک پیشنهاد بود.پیشنهادی که در کشورهای آسیای شرقی جواب داده است..البته باید با اهتمام به اینکار همزمان مسولان و دست اندرکاران صنعت خودرو را پاسخگو کنیم..یا علی (4482530) (alef-11)
 
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۸:۴۵
مردم ایران هم مگه کم جور ایرانخودرو و سایپا رو کشیدن. چقدر 405 و پراید خریدیم.محصول جدید تولید نشد هیچ.قطعات بومی نشد هیچ. حالا بعد از25 سال رفته داره همون ماشینو با قطعه چینی تولید میکنه (4513899) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.