نظر منتشر شده
۲۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 170175
مشروح مناظره پر از نکته و کنایه مطهری و زارعی؛
آنچه موافق و مخالف سئوال از احمدی نژاد گفتند+صوت
بخش داخلی الف، 19 آبان 91
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۹
مناظره علی مطهری و علی اصغر زارعی درباره سئوال از رئیس جمهور در شبکه سه تلویزیون برگزار شد.علی مطهری در این مناظره زنده تلویزیونی با علی اصغر زارعی که مخالف طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس است اظهارداشت: نماینده مردم باید از حقوق مردم دفاع کند و به عنوان رابط ملت و دولت سئوالات را مطرح کرده و پاسخش را بگیرد.وی که معتقد است با طرح سئوال از رئیس جمهور «یک نوع تخلیه روانی در جامعه» صورت می گیرد پذیرفت که مقداری مجلس «حساسیت ایجاد کرده» است.
 
قرار نیست هر سئوالی کردیم جوابی قانع کننده بگیریم
در این مناظره علی اصغر زارعی با اشاره به اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس هشتم مطرح شده است گفت: این جزو امتیازات جریان اصولگرایی است که اینقدر شفاف عمل کرده و در آن فضایی باز وجود دارد. در دولت های قبلی چنین فضایی وجود نداشت. حتی جاهایی که دولت و مجلس همسو بودند سئوال انجام نشد. سئوال از رئیس جمهور اتفاق عجیب و غریبی نیست و از افتخارات مجلس است. در مجلس نهم شیوه و فضا با متن و محتوای این وظیفه ملاحظاتی ایجاد می کند. در مجلس هشتم خود آقای مطهری یک سال و نیم امضا جمع می کردند تا جایی که در مجلس هشتم خود ما از هیات رئیسه خواستیم طرح سئوال را اعلام وصول کنند.زارعی در عین حال با بیان اینکه «اجرای سئوال در مجلس هشتم ضررش بیشتر از نفعش بود» افزود: با اینکه شرایط اجتماعی سخت تر شده می توان سئوال کرد اما قرار نیست که هر سئوالی کردیم جوابی قانع کننده بگیریم.

وقتی نرخ ارز بالا رفت و دارایی مردم نصف و یک سوم شد این موضوع درد جامعه و سئوال نمایندگان و مردم است
علی مطهری در پاسخ به زارعی تصریح کرد: بر خلاف نظر آقای زارعی معتقدم در مجلس هشتم سئوال از رئیس جمهور مفید بود و آثار و برکات زیادی داشت. آقای رئیس جمهور از 10 سئوال در 5 مورد اعتراف کردند که قوانین مربوطه را اجرا نکردند و در5مورد دیگر موضوع را عوض کردند و پاسخ روشن شد. اینکه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت را قانون نمی دانم یکی از این موارد بود.

مطهری با بیان اینکه در سوال دوم از رئیس جمهور «صرفا من رهبری سئوال را نداشته ام» اظهارداشت: دوستان دیگر هم بوده اند. نقطه آغازین سئوال این بود که وقتی رئیس کل بانک مرکزی در مجلس حضور پیدا نکردند و عده ای گفتند به دستور رئیس جمهور نیامده است و وزیر اقتصاد آمد و گفت از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نیستم و در ضمن صحبت ها نشانی رئیس جمهور را دادند طبیعی است که ذهن نمایندگان به سمت سئوال از رئیس جمهور برود.وی افزود: وقتی نرخ ارز بالا رفت و دارایی مردم نصف و یک سوم شد این موضوع درد جامعه و سئوال نمایندگان و مردم است و طبیعی است که سئوال مردم را مطرح کنیم. به دنبال این هستیم که روشن شود این مسائل صرفا آثار تحریم هاست یا اینکه سوء مدیریت و تعلل ها هم دخیل بوده است. نباید مردم را نادیده بگیریم باید مردم در جریان امور قرار بگیرند و این از آثار این سئول خواهد بود.

وقتی آقای رئیس جمهور یک مصاحبه انجام دادند فردایش چه بر سر بازار آمد؟!
علی اصغر زارعی در پاسخ به اینکه آیا جایگزین های دیگری برای طرح سئوال داشتید گفت: اول در اینکه [سئوال از رئیس جمهور] به طور قانونی اعلام وصول شد تشکیک داریم. اعلام وصول عجولانه بوده و مطابق آیئن نامه هیت رئیسه نباید جانبدارانه عمل می کرد.وی با بیان اینکه علاقه نداشته است در این مناظره شرکت کند اظهارداشت: از اول هم موافق نبودم که این موضوعات در رسانه مطرح شود.وی افزود: حالا که سئوال اعلام وصول شده و من نظرم هست که تشکیک در آن وجود دارد آیا با وضع فعلی تطابق دارد؟ در شرایط سختی که در آن قرار گرفته ایم نمی دانیم تحریم وجود دارد یا آثار سوء مدیریت است.یکی از اعضای هیات رئیسه گفته 8 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت است. می بینید وقتی آقای رئیس جمهور یک مصاحبه انجام دادند فردایش چه بر سر بازار آمد؟!

وی افزود: مردم می دانند چه خبر است. مردم می روند خرید می کنند؛ نمی فهمند چه وضعیت اقتصادی داریم؟! با تجربه قبلی که در دوره قبل هست نباید شرایط را برای مردم سخت تر کنیم.وی با بیان اینکه یکی از عواملی که در مجلس نهم وجود دارد و عامل کدورت است سئوال در مجلس هشتم است افزود: مگر راهی که در مجلس پیگیری کردیم بد بود؟ مجلس و دولت کمیته مشترکی تشکیل دادند. مگر این بد بود؟

به جای اطاعت از اوامر رهبری نیت خوانی می کنیم
پس از آنکه علی اصغر زارعی نماینده تهران در مجلس گفت که در وصول طرح سئوال توسط هیات رئیسه مجلس تشکیک داریم علی مطهری اظهارداشت: اگر ایرادی به هیات رئیسه وارد باشد این است که چرا هیات رئیسه پس از یک هفته از طرح سئوال از نماینده رئیس جمهور، سئوال را در جلسه علنی مطرح نکرد.مطهری افزود: انتقادی که به آقای زارعی و دوستانشان داریم این است که اگر میخواهند اعمال نفوذ کنند اما اینکه نظر خودشان را به نظر رهبری نسبت دهند نظر خوبی نیست.وی افزود: برخی از دوستان که انصراف داده بودند گفتند که به ما گفته اند از نظر آقا اطلاع داریم و اگر [امضایتان را] پس نگیرید اسم شما را در لیست سیاه قرار می دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مناظره با علی اصغر زارعی نماینده مخالف با طرح سئوال از رئیس جمهور تصریح کرد: نوع برداشتی که از اصل ولایت فقیه داریم مشکل ما اصولگرایان است.وی افزود: به جای اطاعت از اوامر رهبری نیت خوانی می کنیم.مطهری گفت: حتی در جلسه مجلس یکی از دوستان حرف عجیبی زد که حتی انتقاد دوستانشان را هم به همراه داشت و گفت که رهبری با این سئوال مخالفند اما مصلحت نمی دانند.مطهری تاکید کرد: این جور سخن گفتن جفا در حق ولایت فقیه است.

وی با اشاره به عده ای از نمایندگان که به دنبال لغو سئوال از رئیس مجلس بوده اند گفت: پس گیرندگان[سئوال] به ما مراجعه کردند و گفتند به ما گفته اند که ما از نظر خصوصی رهبری اطلاع داریم و بعد این نظر را تصحیح کردند که منظور ما سخنان رهبری درباره اختلاف قوا بوده است.

رئیس جمهور یک مصاحبه کرد و بازار نگران شد
زارعی در ادامه در پاسخ به علی مطهری گفت: ما نگفتیم رهبری به ما گفتند، ما گفتیم رهبری گفته اند اختلافات نباید منجر به مچ گیری شود. رهبری گفتند اختلافات نباید به میان مردم کشیده شود.وی با اشاره به نتیجه طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: ممکن است یک حرف و رفتار اثر داشته باشد؛ رئیس جمهور یک مصاحبه کرد و بازار نگران شد.زارعی در ادامه با اشاره به برداشتش از سخنان رهبر انقلاب گفت که ما اینها [سخنان رهبری] را نص می دانیم.

آیا می توانی در خیابان راه بروی؟
مطهری در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی خطاب به زارعی گفت: چرا نسبت به معیشت مردم بی تفاوت هستید؟ قیمت پنیر از 3هزار تومان رسیده به 13هزار تومان. یک روز از آقای کوثری سئوال کردم آیا می توانی در خیابان راه بروی؟ ایشان گفت نه! چرا نسبت به بی ارزش شدن دارایی مردم بی تفاوت هستید؟مطهری افزود: آقای زارعی اگر مردم درباره اصل ولایت فقیه تصور کنند نظر شما [ صحیح است] آیا پاسخی برای قیامت دارید؟

آقای مطهری دارد صف کشی می کند
علی اصغر زارعی با اشاره به اظهارات مطهری درباره حمایت نکردن از معیشت مردم گفت: درباره اینکه ایشان نسبت می دهند چرا بی تفاوت بودید، شما خودتان چه کردید؟ ما در کمیته طرح تحول اقتصادی بودیم. ما فکر می کنیم راه وجود دارد و تنها یک راه وجود ندارد.مگر کمیته مشترک کم اثر داشته است؟ آقای مطهری دارد صف کشی می کند و نسبت هایی به ما می دهد.وی در پاسخ به آنچه مطهری درباره افزایش قیمت پنیر و اینکه نمایندگان تهران به دلیل مسائل و مشکلات مردم نمی توانند در خیابان راه بروند اظهارداشت: من منزلم وسط شهر است و رفت و آمدم پیاده است و عمده دوستانمان اینگونه هستند.

چرا نظام را موجودی متزلزل می دانید؟!
علی مطهری با اشاره به اینکه به جز او و محجوب دیگر نمایندگان تهران طرح سئوال از رئیس حمهور را امضا نکرده اند اظهارداشت: همه مربوط به حوزه های شهرستان ها می شوند و بر خلاف نظر آقای زارعی طرح سئوال رقابت سیاسی نیست.وی در پاسخ به بخشی از سخنان زارعی اظهارداشت: تا به حال همچین دولتی نداشته ایم که بگوید قانون را قانون می دانم و اجرا نمی کنم. مگر ما و دولت اختلاف داریم. می گوییم جاهایی قانون رعایت نشده و سوء مدیریت شده است، بحث اختلاف نیست. می گوییم قانون را اجرا نکرده اید.

علی مطهری خطاب به منتقدان طرح سئول از رئیس جمهور گفت: چرا نظام را موجودی متزلزل می دانید. نظام خیلی محکم است. نظام بسته به اعتقاد مردم به اسلام است. همین مردم منتقد در روز 22 بهمن در راهپیمایی شرکت کرده و از انقلاب اسلامی حمایت می کنند. با یک پاسخ رئیس جمهور که نظام به هم نمی خورد.وی خطاب به علی اصغر زارعی گفت: چرا می خواهید همه چیر را به پستو ببریم. شما که آقای احمدی نژاد را می شناسید که کار خودش را می کند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوء مدیریت هایی که شرایط بد اقتصادی را به وجود آورده است گفت: در نیمه سال90 بانک مرکزی تحریم شد، چرا کاری نکردید؟ مگرمرغ به تحریم مربوط بود؟ اگر به تحریم مربوط بود که باید این مشکل ادامه می داشت.

شگردهایی داریم که اگر مطرح شود دچار مشکل می شویم
زارعی با اشاره به اینکه «با روش هایی توانسته ایم تحریم را دور بزنیم» سخن گفتن رئیس جمهور در این باره را از تریبون مجلس به صلاح کشور ندانست و اظهارداشت: در چند جلسه غیر علنی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی موضوعاتی را مطرح کردند. ما شگردهایی داریم که اگر مطرح شود دچار مشکل می شویم.وی افزود: ما خودمان هم انتقاد داریم. تیم اقتصادی باید پیش بینی های بهتری می کرد و نقش مجلس قابل فراموشی نیست. حاظریم دولت را تضعیف کنیم ولی در مورد مجلس نه. چرا در این شش ماهه مجلس نتوانست یک استراتژی تدوین کند؟وی با اشاره به مراحل طرح سئوال در مجلس گفت: اگر سئوال مطرح شد، رئیس جمهور هم گفت مقصرم و کوتاهی کردم و خواستیم آن را به قوه قضائیه بفرستیم، آیا این مشکلی را حل می کند؟ برویم مشکل مردم را حل کنیم. ما می گوییم این مشکل را حل نمی کند و موضوع را بدتر می کند.ما کی رفتیم در پستو؟ این چه ادبیاتی است که آقای مطهری دارد؟ آنهایی رفتند در پستو که قضیه دانشگاه آزاد را مطرح کردند و در قضیه حقوق مادام العمر ما رفتیم مصوبه را لغو کردیم.

هنوز هم مشخص نیست ما به تفاوت قیمت ارز کجا می رود
علی مطهری در این مناظره تلویزیونی با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور باعث می شود دولت دقیق تر عمل کرده و متوجه می شود اگر پایش را کج بگذرارد مجلس موجود منفعلی نیست و بسیار مفید خواهد بود تاکید کرد: طرح سئوال در اینکه دولت را در ریل قانون قرار دهد موثر است.

نباید از سئوال بترسیم
مطهری متوقف کردن فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها در شرایط بی ثبات اقتصادی را اقدام مجلس در رفع مشکلات مردم در چند ماه اخیر دانست و افزود: همچنین مصوب شد که ما به تفاوت قیمت ارز به خزانه برود و هنوز هم مشخص نیست که به کجا می رود.وی در پاسخ به سخنان زارعی تاکید کرد: حقوق مادام العمر را که آقای لاریجانی بیشتر تلاش کرد درست شود و اساس آن مال مجلس هفتم بوده است!علی اصغر زارعی پس از آنکه علی مطهری اظهارداشت«نباید از سئوال بترسیم» گفت: سئوال خیلی مهم نیست، حواشی آن مهم است. کت در آوردن و آماده کردن خود برای دعوا موضوعی است که از برخی اظهار نظرها برداشت می شود.وی با بیان اینکه ما فرمایش رهبری را نصیحت نمی دانیم گفت: از روزی که این بحث[طرح سئوال از رئیس جمهور] مطرح شده مردم درباره پنیر سئوال نمی کنند بلکه می گویند چرا این فضا را ایجاد کردید، بازار تازه داشت آرام می شد.

علی مطهری با اشاره به بخشی از سخنان زارعی که درباره تعامل با دولت بود گفت: ما از تعامل با دولت چه خیری دیدیم. مجلس برای تصویب قانون روی کلمات بحث می کند ولی بعد رئیس جمهور نظر خودش را اجرا می کند. قرار بود نصف 28 هزار میلیارد تومان به خانوارها پرداخت شود و بقیه در زمینه تولید هزینه شود ولی همه اش به خانوارها داده شد و ای تورم را ایجاد کرد.وی با اشاره به بعضی استدلال ها درباره ضروری نبودن سئوال از رئیس جمهور گفت: اینکه بگوییم ایشان[آقای احمدی نژاد] آدم جسوری است و شخصیت خاصی دارد پس سئوال نکنیم درست نیست.

مطهری افزود: الان فراکسیون اقلیت مجلس دارد حاشیه درست می کند. شما دارید هیات رئیسه مجلس را متهم به تقلب می کنید. شما در 88 که آن آقایان آن ادعا را کردند علیه آنها اعتراض کردید و الان مثل آنها می گویید. الان این دوستان دارند آشوب می کنند.وی افزود: آقا[مقام معظم رهبری] اگر نظری داشته باشند به رئیس مجلس پیغام می دهند. ولی این دوستان می خواهند بگویند باید همه تصمیمات مجلس با نظر رهبری باشد و اینگونه این تصویر را بسازند که مجلس در مردمسالاری دینی جایی فرمایشی است.مطهری خطاب به زارعی گفت: شما دارید به نظام و رهبری ضربه می زنید.

وی در ادامه با بیان اینکه چرا 3میلیارد دلار از ستاد تدابیر برای پرداخت یارانه ها برداشت شده است در گاسخ به مجری مناظره گفت: سئوال از رئیس جمهور تخصصی است و با دوستان سئوال کننده تاکید داشتیم سئوال صرفا تخصصی است و هیچ کس نباید رئیس جمهور را تحریک بکند. البته این دست ما نیست که رئیس جمهور چه عکس العملی داشته باشد.

آقایان جواب سئوال ها را دارند
در ادامه علی اصغر زارعی برای چهارمین بار در این مناظره تلویزیونی گفت: ما می گوییم این سئوال نفعی برای سفره مردم ندارد.وی در پاسخ به اینکه سئوال در چه صورت می تواند نتیجه بخش باشد گفت اگر« در چارچوب عمل شود».وی با بیان اینکه برای تعامل با دولت هر بار که پیش دولت می رویم پل های پشت سر را خراب می کنیم خطاب به مطهری و طراحان سئوال از رئیس جمهور گفت: دوستان باید برگردند و سعه صدر داشته باشند. آقایان جواب سئوال ها را دارند. سئوال برای این نیست که جوابی بگیریم و مشکلی را حل کنیم. به دوستانی که سئوال را با نیت خیر منتشر کرده اند می گویم این بحث برای ما الویت ندارد. اگر در دولت کسی تخلف کرده باید بررسی کرد. من کسی بودم که به یکی از کارمندان متخلف دولت سیلی زدم البته کار خوبی نکردم. الان موقع تسویه حساب نیست.

در پایان نیز، بینندگان مناظره تلویزیونی دو نماینده موافق و مخالف سوال رئیس جمهور در برنامه'دیروز،امروز،فردا' در یک نظرسنجی نیز شرکت کردند.
در اين نظرسنجي سه گزينه زير در برابر بينندگان قرار داشت:
-طرح سوال در جلسه علني
- طرح سوال در جلسه غيرعلني
-منتفي شدن سوال

در پايان برنامه مناظره نتيجه اي كه از اين نظر سنجي برصفحه تلويزيون ظاهرشد نشان داد كه بيش از 79درصد موافق گزينه اول( سوال از رئيس جمهور درجلسه علني) 7درصد موافق طرح سوال در جلسه غيرعلني و بقيه موافق منتفي شدن سوال هستند.

"الف" این امکان را برای بینندگان خود فراهم آورده است تا در صورت موفق نشدن به تماشای این مناظره، بتوانند صوت کامل آن را پیگیری نمایند.

دانلود بخش اول

دانلود بخش دوم
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۴۲:۳۴
آحخه سوال چه فایده ای داره؟؟؟
نتیجش چی میشه؟؟؟
الان میاد میگه جدی ارز شده 3500 اوه اوه...
به نظر شما اگر مثل دوره قبل مجلس مسخره شد و قانع نشد، این نماینده های ترسو که امضاشون رو پس میگیرن، جرات پایین کشیدن رییس جمهور عدالت گستر رو دارن؟ (1014126) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۶:۰۰
علت مخالفت اقای زارعی و همکارانشون در عکس کاملا مشخصه

http://alef.ir/vdcftxdyjw6deya.igiw.html?170154 (1014501) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۳:۵۹
آقای زارعی تا حدی درست گفتند. امروز هرگونه واگرایی نیروها و قوای کشور، به ضرر منافع ملی است. بنابراین همه باید ضمن وحدت در عمل و حرف، با یکدیگر همکاری کنند تا مشکلات اقتصادی کمتر شده و دشمنان مایوس شوند.

طرح سوال در این موقعیت کمکی به ما نمی کند. (1014552) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۲۷:۵۰
معلوم نیست آقای زارعی نماینده ی ملت هستند یا نماینده ی ....؟ (1014896) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۱:۳۳:۲۷
کجای دین گفته عمل به حق و فدای مصلحت کنیم ؟ بعلاوه، دلیل بی تفاوتی اصول گراها نسبت به این همه بی ثباتی معیشت مردم همون حمایتی بود که از آقای احمدی نژاد میکردن، وگرنه همه شرایط فعلی و درک میکنن. (1014980) (alef-1)
 
shaha
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۲:۱۳:۵۷
واقعا برای شما و هم فکرانتان متاسف هستم که درستی سخنان این عزیز را نتوانستید درک کنید
مطهری به تنهایی یک مجلس و یک ازاد مرده مطهری نشان داد واقعا فرزند شهید بزرگواریست که از خیر تن پروری گذشته و خود را برای روزهایی سختتر اماده کرده
پس باید به او گفت دست حسین یاورت ازاد مرد (1015012) (alef-1)
 
مردم
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۴۴:۵۷
خواهش می کنم بگید طرح سوال در چه موقعیتی به ما کمک می کند؟؟ (1015083) (alef-1)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۹:۱۴:۲۷
در وسط جنگ 33 روزه لبنان نخست وزیر اسرائیل به دادگاه فراخوانده شد بخاطر یک تخلف حزبی
این چه استدلالیست که شما دارید ؟؟ اوضاع حساس!! مصلحت!!
این آقای احمدی نژاد تخلف کرده و در مواردی حتی مجرم است حالا بخاطر شرای بگیم نه؟؟ اصلا این شرایط رو کی درست کرده ؟ تخلفات رئیس جومهمور و کوتاهی مجلس اگر همان سال اول (85 ) مجلس محکم جلوی دولت ایستاده بود الان اوضاع این نبود
نماینده یعنی مدرس نه ترسوهایی مثل ...... (1015246) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۹:۴۳:۰۹
آقا جون من ، عزيز من نتيجه نظر سنجي اعلام شده در آخر برنامه رو ديدي؟
چند تا پيام داشت
1- همه ما ميدونيم بيش از نيمي از مردم كه با اين اوضاع و احوال دولت داري موافق نيستند يا تلويزيون ما رو قبول ندارن اصلا پاي برنامه نمي نشينند. ( مصاحبه اول برنامه كه از مردم گرفته شده بود رو حتما ديديد)
2- با وجود اين كه عده زيادي اصلا قبولمون ندارن باز 79 در صد از كساني هم كه قبولمون دارن و بيننده برنامه بودن طرح سوال علني رو خواستار بودن
3- ايشان نمايندگان گروه خاصند كه البته همون گروه خاص امثال من هم كه قبلا قبولشون داشتيم ديگه قبولشون نداريم / توجه شما برادر عزيز رو به اراي مثبت و منفي پاي همين كامنت ها ، جلب مي كنم الف) اين سايت مربوط به جناح راست است يعني مراجعه كنندگان اكثريت بايد به اصطلاح اصول گرا باشند ولي شما مي بينيد وقتي يه كامنت جدي گذاشته ميشه فقط كمتر از ده درصد مثل شما فكر مي كنند. ب) خيلي از كامنت ها كه تند هستند ميدونيم سانسور ميشه . وگرنه آرا بيشتر هم ميشد ج) تازه شما همه امكانات مملكت رو در اختيار داريد و با اونهمه تبليغات اين نظر سنجي ها رو مي بينيد مثلا دكتر مطهري جنا راستي منتقد شده نه دكتر اطاعت / نه دكتر ميردامادي و دكتر تاج زاده و حجاريان
4- تو رو خدا بيدار بشين ما كه ميدونيم شما خودتون رو به خوابي زديد. تو رو خدا آقاي من قبل از اين كه ديگه نشه كاري كرد بيدار بشين. بريد التماس خاتمي كنيد برگرده / تو رو خدا آقاي دكتر توكلي ، جناب مهندس ضرغامي از خدا بترسيد. (1015273) (alef-1)
 
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۲:۰۰
باتشکرازسایت الف
مجری مناظره دراین مناظره بدعمل کرد مجری بایدسعه صدرداشته باشه
به نظرمن عادل فردوسی پوررابه جای رنجبران بگذارند هم جذاب ترمیشه وهم عادل عدالت رارعایت میکنه وهم عدالت سیاسی واجتماعی رارعایت میکنه
موفق باشیذ امیدوارم نظرم درج بشه آمین یارب العالمین (1014515) (alef-1)
 
سردار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۶:۰۸:۱۶
این نماینده مردمه یا نماینده دولت ؟ (1014753) (alef-1)
 
سرباز
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۱۵:۵۶
بنظر من اقاي مطهري يا خودشون ساده انديشند يا با اين سوالات مردم را ساده گير آورده فكر ميكنند مردم نميدانند چه كساني عامل بدبختي مردم هستند اقاي مطهري به شعور مردم احترام بگذاريد عوام فريبي نكنيد با اين سوالات مشخص شد اصلا بفكر مردم نيستيد شما داريد تصويه حساب جناحي ميكنيد (1014885) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۳۹:۰۰
باسمه تعالی
ادب در گفتار ورفتار باید رعایت شود.جنابعالی که درخارج کشورید در انجام این امر می بایست بیشتر دقت فرمایید. (1014903) (alef-1)
 
يوزارسيف
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۱:۵۶:۴۳
آقاي مطهري ميگن خدا دو جا ميخنده يه جا كه همه جمع شدن يكي را بكشن پايين و يه جا هم ميخواهند يكي را ببرند بالا
اين ريس جمهور هم خدايي دارد و اين را هم داشته باشيد فردا قيامتي هم هست كم تهمت بزنيد (1014991) (alef-1)
 
فری
United States
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۹:۳۶:۵۰
را تا زمان سوال از رییس جمهور رسید دلار تا 2800 آمد پایین !!!!
چرا نماینده بانک مرکزی و وزرا با نماینده های مخالف لابی میکنند !!!! (1015266) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۰:۴۳
واقعاً صحبت‌های آقای زارعی تاسف انگیز است... بر اساس فرمایشات ایشان اصولاً سوال و استیضاح چیز بدی است به خصوص وقتی‌ وضع اقتصاد و سیاسی بد است نباید سوال شود... یعنی‌ وقتی‌ وضع خوب و مشکلی نیست باید سوال شود... پس اصل سوال و استیضاح در تمام مجالس دنیا اشتباه است و سوال وقتی‌ باید اهود که همه چیز خوب و بی‌ مشکل است!!!! (1014128) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۹:۲۳
بد ترین قسمتش اینه که هی می گه ما باید نگران سیر کردن مردم باشیم. انگار که ما مردم یک عده ... هستیم که فقط باید شکممون سیر شه (1014488) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۵:۲۵
بجای اینکه در این شرایط حساس جو وحدت و همدلی در مملکت ایجاد شود، تو سرو کول همدیگر می زنیم. با این شرایط خودمان خودمان را از بین می بریم و نیازی به دشمن نداریم. (1014554) (alef-1)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۸:۱۹:۰۳
یعنی تو این شرایط حساس که عده ای بیکار شدن یا حقوقشون چند ماه عقب افتاده ونون ندارن بخورن اجاره خونه ها عقب افتاده امار طلاق و اعتیاد وفقر و.....بیداد می کنه حرف نزنیم خفه شیم تا سرو صدای اختلاس وارتشا و.....درنیاد؟ناراحتی اگر رئیس جمهور علنا از پاک ترین دولت تاریخ بشریت دفاع کنه؟اجازه بده دشمنان بدونن با کی طرفن تا حساب کار دستشون بیاد. (1014835) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۷:۳۸:۳۴
کدام شرایط؟ اینقدر روی اختلاف ها سرپوش گذاشتند که این شده اوضاع. چرا همه حرف های مسئولین شده دشمن، مردم را فراموش کرده اند؟ پس چه زمانی مردم باید رنگ رفاه را ببینند. (1015175) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۸:۱۲:۴۰
جو همدلی و وحدت به چه دردی می خوره اونهایی که پول دارن دارن پولدارتر می شن اونهایی هم که حقوق بگیری هستن دارن روز به روز از سرمایشون کمتر میشه با این اوصاف چه همدلی می مونه یعنی باید ساکت بمونیم هر بلایی خواستن سرمون بیارن بعد بگیم وحدت و همدلی این چه حرف ناصوابی 33 سال هست تو این مملکت داریم می گیم اعتراض نکنیم که دشمن شاد نشیم و وضعیت این دوره بحرانی است کدام ماه یا سال را سراغ دارید در این 33 سال که وضعیت بحرانی اعلام نشده (1015196) (alef-1)
 
رضا
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۷:۵۷
اون وقت شما مي آي جواب BBC PERIAN و VOA رو مي ديد وقتي كه
اونها هلهله و شادي بكنند از اينكه نظام تضعيف شده؟ (1014560) (alef-1)
 
reza
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۷:۰۲:۵۵
عزیزم اون bbc persian هست نه PERIAN تازه تو این مملکت باید همه بگن همه چی آرومه من چقد خوشبختم که اگه نگن PERIAN خوشحال میشه تورو خدا تو قیامت هم تو روی خداوند اینارو میگی ؟ (1014780) (alef-1)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۷:۵۹:۵۱
بله اون وقت میگیم آن قدر آزادی و قدرت (مجلس) دارد که هر کسی در سمتی باید پاسخگو باشد.
بگذارید آقای احمدی نژاد هر چه میخواهد بگوید مگه چیز محرمانه ای هست که باید از چشم و گوش ملت دور بماند (1014813) (alef-1)
 
سعید
Canada
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۴۴:۱۶
ملاک شما رفاه و آسایش مردمه یا شاد نشدن بی بی سی؟
خانواده مون رو بدبخت کنیم چیه بی بی سی خوشحال نشه (1014906) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۷:۴۰:۴۲
آقا رضا، این حق مردم است که بپرسند چرا وضع ما این طوریست، رئیس جمهور هم باید پاسخ گو باشد. تا کی به بهانه فلان خارجی یا اجنبی مسئولین نباید پاسخگوی مردم باشند. ما جواب می خواهیم، دلیل این وضع بد اقتصادی چیست؟ (1015178) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۴۷:۳۰
من به عنوان کسی‌ که سالها به مطالعات اقتصادی ایران و بین‌الملل پرداختم در برار ادعا‌های که دولت در اعلام شاخص‌های اقتصادی دست به اما ر سازی و دست‌کاری میزند بسیار بدبین بودم.. اصلا نمیتوانستم باور کنم که یک دولت بتواند چنین کند به خاطر اینکه بزرگترین ضرر را به خود و جامعه میزنند... ولی این آمار تورم مهرماه شکی برایم باقی‌ نگذشت که این دولت بزرگترین سرمایه خود و یک کشور را که اعتماد عمومی‌ و بین المللی است از بین برده است... (1014635) (alef-1)
 
محمد حسین سهیلی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۴۶:۳۷
معلوم میشه خوب به حرف های زارعی گوش نکردید.
چندین بار تاکید کرد که با اصل سوال از رییس جمهور موافق است و حتی خود او میزانی از مشکلات را ناشی از سوء مدیریت می داند ، اما طرح سوال در این مقطع زمانی به صلاح کشور نیست.
نمایندگان با این کارشان هم کدورت ها را بیشتر می کنند هم امکان ائتلاف اصول گرایان در انتحابات آتی را کم می کنند. هم از اقتدار رییس جمهور به عنوان رییس جنبش غیر متعهدها کم می کنند و مهمتر از همه تامین خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه است. (1014703) (alef-1)
 
مهر
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۰:۴۸
بابا این مجریه دیگه کیه به خدا
از صدتا نماینده و وکیل الدوله بدتر بود
مطهری داره عین عینه جمله خوده رهبری رو می خونه می گه: نه ننکنید نگید
بعد مردم خوب حق دارن ناراحت بشن. مگه مردم نامحرمن؟
بابام جان داره عینه جمله رهبری رو می خونه. حالا چون به نفع یه عده نیست میگه وارد نشیم
همش هم میگه من رئیس جلسم. بذار مناظره شکل بگیره. منظره می دونی چیه؟ اینکه طرف بیاد حرفشو بزنه.
آخرهم درود بر الف که برنامه تموم نشده بود صوتو گذاشت جلوتر از بقیه (1014129) (alef-1)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۶:۴۱
دقیقا بابا این مجری رو من نمیدونم از کجا اوردن یه لبخند مسخره روی لبش هست مثلا مطهری داره از وضعیت بد مردم میگه این لبخند میزنه بابا این صدا و سیما کی میخواد اصول حرفه ای رو یاد بگیره!!!!؟؟؟؟ (1014791) (alef-1)
 
صادقی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۲:۲۱:۲۰
این مجری؟ این مجری با اون چیزی که تو گوششه یک دست نشانده است که فهم و درکش از مناظره در حد بسیار پایینیه. یکی نیست بگه پریدن تو صحبت طر کار خوبی نیست. بعدشم آقای مطهری در حال استدلال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بودند. یعنی چی که دایم میگه بریم تو چارچوب . کدوم چارچوب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1015023) (alef-1)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۰:۱۵:۴۹
کاش اشکال مجری فقط عدم مهارت و جانبداری بود
یک نفر باید ادب و شخصیت صحبت کردن با یک نماینده‌ی مجلس را به او یاد بدهد (1015312) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۱:۴۳
اگر آقای بهمنی در دوران مدیرتشن یک تصمیم کامل گرفته باشد منع استفاده از اسامی متبرکه و مقدس برای شرکتهای و بانک اعتباری مالی است که اساسا با پول درگیرند و اگر فسادی صورت گیرد به حساب این نامهای متبرکه و مقدس نوشته نشود.... صحبت آقای زارعی و حامیان دولت در مشابه سازی افکارشان با وقایع صدر اسلام مانند اشاره ایشان به واقعه احد دقیقاً مثل گذاشتن این اسامی بر کارها و اندیشه‌های خود و دولت است که از اساس اشتباه و فساد الود است... (1014130) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۲:۳۲
مردم می خواهند بدانند چرا در کمتر از دو ماه ارزش دارایی ها و قدرت خریدشان یک سوم شده. آنوقت آقای زارعی می گوید شرایط حساس است!

بابا خجالت هم خوب چیزیه. بفرمایید دست پخت خودتان را تحویل بگیرید. (1014131) (alef-1)
 
صالح
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۷:۲۶
اصولا ما قومی هستیم که همیشه در شرایط حساس کنونی به سر میبریم (1014481) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۰:۴۶
آقای صالح

شرايط امروز كشور شرايط بسيار حساس و پراهميت است كه بايد همه چه از زواياي داخلي و چه از زواياي بين المللي اين شرايط حساس را درك كنند (1014549) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۷:۴۴:۳۸
من که حاضر نیستم به خاطر آمریکا از بی کفایتی مسئولین چشم بپوشم. بی کفایتی یک مسئول به مراتب بدتر از آمریکا است. شرایط اصلا هم حساس نیست، مثل همان سی و چند سال گذشته است، باید فکری به حال مسئولین بی کفایت کرد. (1015179) (alef-1)
 
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۰۸:۵۱
رئيس جمهوري كه مرتب ادعا مي كندشخص دوم مملكت و براي مديريت دنيا طرح و برنامه دارد آنوقت طرفدار سرسخت ايشان (آقاي زارعي) مي ترسند كه پاسخ هاي رئيس جمهور در جامه التهاب ايجاد كند و تورم افزايش يابد !!!
بدترين دفاعي بود كه دكتر زارعي و همفكرانش ارائه داده اند چرا كه قاعدتا پاسخ رئيس جمهور ثبات را بايد به همراه داشته باشد نه التهاب را؟(فلسفه وجود رئيس جهمور چيست ؟) (1014663) (alef-1)
 
حجت
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۵۴:۰۳
این شرایط احساس کنونی چه زمانی به اتمام میرسد ؟
هروقت آمدیم حرف بزنیم میگن در شرایط احساس کنونی حتی آخ نگوید .
سوال از رئیس چمهور که جزء وظایف ذاتی مجلس هست را هم می گویند انجام نشود شاید دشمن از آن بهره ببرد . یعنی اینکه وظیفه قانونی را انجام ندهیم که دشمن شاد نشود . (1014706) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۴:۰۱
یک نمونه از عدم صداقت دستگاه اجرائی و ریاست جمهوری و عدم پایبندی مجلس به الزام رئیس جمهور در تمکین از قانون و نفع سوال و الزام دولت در مورد متروی تهران است... رٔیس جمهور فرمودند ما پولی‌ در دستگاه نداریم که به مترو بدهیم ولی بارها و بارها از وجود ذخیره ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزی و ۴۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه خبر میدهند... مشکل ایشان از آنجا شروع شد که بعد از انتخابات ۱۳۸۴ چرا شورای شهر یکی‌ از نزدیکان ایشان را شهردار نکرد و رقیب ایشان را انتخاب کرد و در ۸ سال گذشته ۱۴ میلیون مردم تهران و حومه باید قربانی لجبازیها شوند.... (1014133) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۴:۱۱
یک نمونه از عدم صداقت دستگاه اجرائی و ریاست جمهوری و عدم پایبندی مجلس به الزام رئیس جمهور در تمکین از قانون و نفع سوال و الزام دولت در مورد متروی تهران است... رٔیس جمهور فرمودند ما پولی‌ در دستگاه نداریم که به مترو بدهیم ولی بارها و بارها از وجود ذخیره ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزی و ۴۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه خبر میدهند... مشکل ایشان از آنجا شروع شد که بعد از انتخابات ۱۳۸۴ چرا شورای شهر یکی‌ از نزدیکان ایشان را شهردار نکرد و رقیب ایشان را انتخاب کرد و در ۸ سال گذشته ۱۴ میلیون مردم تهران و حومه باید قربانی لجبازیها شوند.... (1014134) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۵:۲۲
مجری برنامه، آقای رنجبران، به هیچ عنوان رعایت عدالت را نمی کنند.

در یک کلام، ایشان برای برنامه های مناظره در این سطح، کوچک هستند. (1014135) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۴:۰۲
مجری برنامه حتی تحمل شنیدن سخنان رهبری را از زبان مطهری نداشت . واقعا تاسف باره . چون به ضررش بوده . مجری برنامه باید عوض شود (1014618) (alef-1)
 
داود هوشیار
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۶:۰۲
با سلام
برنامه را از ابتدا تا انتها دیدم
تاسف می خورم به حضور نمایندگانی مثل آقای زارعی در مجلس و افتخار به جهت حضور امثال مطهری
اقای زارعی واقعا شما نماینده مردم هستید ؟
به خاطر ترس از جواب رییس جمهور ، نباید از او سوال کرد ؟
درود بر مطهری ، 7 سال تعامل و کنار آمدن با بی قانونی های احمدی نژاد ،چه بر سر مردم آورد ؟
شما و امثال شما بیشتر از دولت و شخص احمدی نزاد مقصرید ، شمایی که همه بی کفایتی هارا دیدید و به بهانه های مختلف خم به ابرو نیاوردید (1014136) (alef-1)
 
siamak
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۶:۲۷
آقای زارعی دیدار ما در آخرت . البته مطمئن باشید که روز جزائی هم هست! (1014137) (alef-1)
 
سرباز
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۵:۴۳:۴۵
من تا به امروز صحنت هاي مطهري را نشنيده بودم ايشان ادمي بسيار سطحي نگر و.....هستند با عقده بازي نمي شود كسي را متهم كرد اقايون خواهش ميكنيم بازبچه نشويد و در ضمن يه مقدار هم علوم سياسي خود را بالا ببريد اينكار باعث ميشود بهتر از حقوق مردم دفاغ كنيد (1014732) (alef-1)
 
م.اصفهانی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۶:۳۱
کاش اولا آقای مطهری در خصوص اعتراض آقای زارعی در خصوص ادبیات صحبتشان می گفتند که این نوع صحبت تازه مربوط به ادبیات کلاس اول مکتب آقای دکتر احمدی نژاده و ثانیا نظر جناب آقای زارعی به عنوان وکیل المله!! را به پاسخ بینندگان به پرسش برنامه جلب می کردند تا مشخص شود چه کسی وکیل الدوله و چه کسی وکیل المله است. (1014138) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۰:۵۹:۱۵
آقای زارعی همان نماینده ای هستند که سیلی در گوش مرادی، رییس سابق سازمان هدفمندی یارانه ها زدند!!!

چه نیکو!! (1014140) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۴۲:۲۹
آقای مطهری هم همان نماینده ای هستند که گفتند: خفه شو بتمرگ!!
چه نیکو تر ! (1014533) (alef-1)
 
مانلی پاکباز
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۰:۱۴
من طرفدار آقای رئیس جمهور هستم و رابطه خوبی با آقای مطهری ندارم،اما برخورد مجری برنامه با ایشان اصلا درست نبود.تا این بنده خدا میخواست حرف بزنه انگار داره به مقدسات مردم توهین میکنه و جلوی صحبتش گرفته میشد. سئوال از آقای رئیس جمهور بسیار اقدام شایسته ای است و حداقل حسنش اینه که آقای رئیس جمهور نتیجه تحریم ها را بر اقتصاد کشور به مردم اعلام میکنه و بهتر میشه تصمیم گرفت که ادامه راه به همین شکل و سیاق در برنامه هسته ای به نفع مردم و کشور هست یا خیر. اجازه بدیم مردم خود برای خود تصمیم بگیرند ، مردم قیم نمیخواهند....لزومی هم نداره معاون قوه قضائیه و رئیس این قوه در خصوص رابطه با آمریکا اظهار نظر کنند.دستگاه اجرا کننده سیاست خارجه در ایران وزارت امور خارجه و تبیین کننده سیاست های راهبری رهبری هستند.آقایان اصولگرا نباید رهبر مملکت را مصادره کنند برای خود. (1014141) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۱:۱۱:۲۰
من بهت منفی دادم نه بخاطر شاکی بودنت از رفتار مجری برنامه(منم شاکیم)..از اینکه هنووووووز طرفدار محمودی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... (1015125) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۲:۳۰
مجری برنامه خیلی رو مخ راه میرفت
این آقا بیشتر به ناظم دبستان شبیه بود تا مجری
وظیفه مجری تو رسانه ها مشخص شده (1014143) (alef-1)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۴:۰۰
آقای دکتر مطهری! با اینکه فرسنگها از بسیاری باورهای شما فاصله دارم، ولی در مقابل شرافت، شجاعت و صداقت شما احساس حقارت می کنم. شما انسان بزرگی هستید. (1014145) (alef-1)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۲:۰۸:۱۳
واقعا از دیدگاهت خوشم اومد.... (1015145) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۶:۲۴
واقعا از استدالهای مطهری استفاده کردیم اقای زارعی حرفی برا گفتن داشت (1014146) (alef-1)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۹:۵۶
این مباحث دغدغه مردم نیست. دغدغه سیاسیون حاکم است.
مردم به فکر معیشت و آزادی ها و حقوق اولیه خود هستند. (1014148) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۲۴:۰۶
بازم میگم مجری برنامه بیطرف نیست و این خیلی بده .
از جناب ضرغامی خواهشمندم برای این جور برنامه های مناظره ای مجری بیطرف انتخاب شود .
مجری گرایش به دولت دارد (1014156) (alef-1)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۷:۵۰
انتظار شما از اقای ضرغامی بی جاست زیرا خود ایشان بیطرف نیستند بنابراین نمی توانند زیر مجموعه بیطرف داشته باشند. (1014483) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۵:۴۹
زبانمان مو در آورد از بس گفتیم مجری بیطرف نیست (1014623) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۲۴:۵۳
وقتی رییس جمهور لجاجت دارد من از نمایندگان طرفدار دولت می پرسم چاره چیست؟؟؟؟ (1014158) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۲۶:۰۸
چه عجب نظر سنجی این دفعه واقعی تر بود . مردم خیلی مشکل دارند و خسته اند (1014161) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۲۷:۲۲
مهمترین نکته نظر قاطع مردم بود حالا نمایندگان باید تصمیم بگیرند که وکیل الدوله اند یا وکیل المله (1014162) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۲:۰۱
مجری اجازه نمیداد مطهری صحبت کنه. دائم میومد رو حرفش. مجری خیلی ضعیف بود. در کل مطهری طرف رو کله پا کرد (1014165) (alef-1)
 
مردم
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۴۸:۱۳
هر کی بیاد حرف دل مردم رو بزنه حریفش رو کله پا می کنه.. (1015085) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۴:۳۳
زارعی می گفت من با مردم ارتباط زیادی دارم و از جریاناتشون بی خبر نیستم. بعدش با سوال مخالفت می کرد. اما نظر سنجی آخر برنامه نشون داد که آیا واقعا زارعی با مردم ارتباط داشت یا نه! (1014167) (alef-1)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۷:۳۵
نتیجه نظرسنجی برنامه خیلی‌ جالب بود.

سوال:

در مورد سوال از رئیس جمهور با کدام گزینه موافق هستید؟

۱) طرح سوال در جلسه علنی

۲) طرح سوال در جلسه غیر علنی

۳) تغییر آئین نامه و عدم طرح سوال

نتیجه نظرات:

۱) حدود ۸۰ درصد

۲) حدود ۸ درصد

۳) حدود ۱۲ درصد

حالا اگه مجلس واقعا نماینده مردم هست نشون بده (1014170) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۰۴:۴۹
اقای مطهری مناظره ای با مغالطه و جدل داشت و برای حقایق و مسایل و پیشنهادات واقعی اقای زارعی جوابی نداشت.
طرح سوال تو این شرایط معاندانه و مچ گیری است و مخالف فرمایش رهبری البته ااگر کسی کلا التزام به فرمایشات رهبری داشته باشد.
فهمیدن این مطلب سخت نیست بلکه با کمی بررسی فرمایشات رهبری و همچنین بررسی اعمال و کردار اقای مطهری در جریان جمع اوری امضا برای سوال و اعمال ایشان در زمان های قبل پی به این موضوع می بریم.
راستی اقای مطهری از فحشی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به اقای کوچک زاده داد از مردم و ایشان عذر خواهی کرده که الان با ژشت عددالتخواهی و قانون گرایی صحبت می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟/ (1014571) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۷:۰۶:۵۲
کلا این مقاله حرف دیگه ای میزد که امثال شما هر چه مخالف نظرتونه میگید رهبری مخالفه.


نتایج نظر سنجی نظر مردم رو کاملا معلوم میکنه. نمایندگان مجلس نمایندگان مردمند. رهبری انتظار داره مجلس به وظیفه اش که همون نمایندگی مردمه عمل کنه. (1014784) (alef-1)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۸:۵۷:۲۰
بنده خدا یه نگاه به مثبت منفی ها بنداز (1014870) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۳۰:۳۹
من فکر میکنم طرز فکر شما وامثال شما معاندانه است ...

آدم عاقل علاج واقعه را قبل از وقوع میکند ...

ما مملکت را دوست داریم نه دولت خاص و شخص خاصی را ... (1015079) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۸:۲۸:۵۱
رهبری در کمال صحت و سلامت امور را نظاره میکنند و هر کس کوچکترین شناختی‌ از ایشان داشته باشد می‌داند که ایشان در مقابل منکر کوتاه نمیان و مصلحت را هم بهتر از من و شما تشخیص میدهند . اگر لازم ببینند که به این مساله ورود کنند از بنده و شما که نمیترسند قاطعانه ورود میکنند . (1015206) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۱:۵۹:۵۳
با نتایج این نظر سنجی معلومه که برخی از نمایندگان تا چه میزان از مشکلات مردم و جامعه خبر دارند! خوبیش اینه که دائم دم از مردم میزنند و تصمیمات خودشون را به نام مردم می گذارند (1015143) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۸:۴۰
گزینه انتخابی مردم تو نظرسنجی برنامه همه چیزو مشخص کرد (1014171) (alef-1)
 
سام هشمی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۳۹:۰۵
نمیدونم این چه داستانی است که هرکس میخواهد نظری بده خودشو نماینده اکثر مردم و نظر اکثر مردم و نظر خودش میدونه! در حالی که نظر سنجی به وضوح نشون میده نزدیک به 80 درصد مردم موافق طرح سوال از رییس جمهور در جلسه علنی مجلس هستید آقای زارعی میفرمایند همه مردم جلو ایشان را میگیرند و مخالفتشون رو با این سوال اعلام میدارند!
وقتی در عرض جند ماه سرمایه مردم به یک سوم رسیده و مردم خویشتن داری میکنند و مثل مردم اروپا که دچار بحران بدهی هستند اعتصاب و اعتراض و راهپیمایی که طبق قانون اساسی حق مسلمشان است دست نمیزنند و تحمل میکنند بگذارید مردم ببیند که عده ای هستند که این مسئله برایشان مهم است و این ابهامات و سوالات رو مطرح میکنند ضمن اینکه این دلیل آقای زارعی که میفرمایند چون آقای رییس جمهور در جواب سوال پراکنده گویی میکنند و آرامش بازار را بهم میزندد پس با قاطعیت میفرمایند کار نماینده ها اشتباه است و چقدر فشار در این مدت به این نمایندگان می آورند چرا به رییس جمهور فشار نمی آورند در جواب سوالی که سوال همه مردم است و کاملا مشروع و قانونی مطرج شده پراکنده گویی نکنند و بازار را بدین وسیله ملتهب نسازند و با جواب های درست و منطقی هم بازار و هم مردم را قانع کنند. (1014172) (alef-1)
 
احمدی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۴۰:۱۴
آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه کم کاری قبلی مجلس و صدا و سیما بوده است. آرزو به دل مانده بودیم یک بار بحث های کارشناسی در خصوص برنامه ها و اقدامات دولت در صدا و سیما طرح شود تا شاید قدری خرد گرایی تقویت شود اما حیف نشد و امروزی شد که نباید می شد.
با این وجود طرح سئوال و اقدامات اینچنینی در شرایط حاضر نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم می باشد. (1014173) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۴۴:۲۸
من از تلویزیون نگاه می کردم سخنان دکتر مطهری خیلی مستدل و عقل پسند بود ولی سخنان دکتر زارعی عوامانه بود انگار حرفی برای گفتن نداشت (1014175) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۶:۴۳
نیجه نظرسنجی هم نشان داد نماینده مردم کیه که حرف مردم را می زد (1014447) (alef-1)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۷:۲۰
کسی که جلوی چشم چند میلیون بیننده می گوید سیلی به گوش بنده خدائی زده معلوم است به عوام بر می خورد .صفت مناسب تری پیدا گنید به نظر شما اگر ایشان نماینده نبود با مخالفان رئیس جمهور چه می کرد؟فقط سیلی می زد؟ (1014504) (alef-1)
 
آرمان
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۹:۵۴
اگر99.9 مردم موافق سوال یا استیضاح باشند چیزی که برای این نمایندگان ارزش نداره نظر مردمه (1014531) (alef-1)
 
داریوش
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۴۶:۴۰
درود بر اقای مطهری که اینقدر با عقل و منطق و مستند از طرح سوال از ریاست جمهوری حمایت کردند و در عوض اقای زارعی سعی میکرد که از مقام دیگران برای پاسخ استفاده کند همانطور که امار نشان داد بیش از 79درصد پاسخ دهندگان به نظر خواهی صدا و سیما موافق با طرح سوال از رییس جمهوری ان هم در جلسه علنی مجلس بودند .و نکته ای که لازم میدان بگویم نظر نماینده محترم اقای حسین حاج ابادی (اگر درست نام خانوادگی ایشان را نوشته باشم)بود که یکی از مخالفین طرح سوال بودن ایشان فرمودند چون سوال از اقای رییس جمهوری پاسخ قانع کننده در پی نخواهد داشت و قبلا" شاهد اینگونه موارد بوده ایم بنده مخالف هستم میخواستم به ایشان بگویم شما که میدانید پاسخهای رییس جمهوری قانع کننده نیست باز چگونه حاظر هستید ایشان به کارهای خود ادامه دهد .خداوند نمایندگانی مانند شما را عاقبت به خیر کند و مردم هم بیشتر نمایندگان واقعی خود را بشناسند . (1014176) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۰:۰۷
اقای زارعی اگر شما و نمایندگان دیگری مانند شما نمیتوانند خود سخن بگویند و یا تصمیم بگیرند بهتر است که مجلس را ترک کنند . (1014177) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۱:۰۳
نمايندگان محترم مجلس در اين مانده اند كه از رياست جمهوري سوال بپرسند يا نه .
حالا خود سوال جاي خود دارد كه چه خواهد بود يا چه جوابي داده خواهد شد و چنين بنظر ميرسد كه تهديد رييس جمهور محترم مبني بر گفتن ناگفته تاثير زيادي بر اين قضيه سوال كردن دارد زيرا نمايندگان نامدار در پي رايزني براي پس گرفتن امضاها هستند .
حال توي مجلس چه ميگذرد دقيقا مشخص نيست .
اگر دوستان از قضيه اطلاع كافي دارند مارا بي بهره نگذارند .
ممنون (1014178) (alef-1)
 
مهرداد
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۱:۵۱
از امثال آقای مطهری-که از فضل پدر هیچ حاصلی را نبرده اند- بیش از این انتظار نبود. (1014179) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۴۸:۰۵
اتفاقا ایشان بخاطر مواضع حق طلبی و شجاعت شان روح پدر بزرگوارشان استاند شهید مطهری رو شاد کردند. نظر 88% مردم رو هم ببین که موید دیدگاه مطهری سات (1014636) (alef-1)
 
هانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۳۲:۱۶
هر فرد عاقل و منطقی می فهمه که حق تو این مناظره با کی بود. تعصب را بزارید کنار و اسم ها رو نگاه نکنید؛ به حرف ها گوش بدید.
آقای مطهری حرف دل اکثریت مردم رو می زد. نظرسنجی هم یک نمونه آماری خوب از جامعه ایران بود که صحت این ادعا رو نشون داد. (1014692) (alef-1)
 
بوالخیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۰:۵۲:۳۶
اقا مهرداد حتما شما هم از فضل رئیس جمهور کسب فیض کرده اید که اینطوری سخن می رانید (1014950) (alef-1)
 
يحيي
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۰:۰۲:۱۲
بي ادبي هم حدي دارد اخوي. واقعا شما پيروان احمدي نژاد را چه به ادب و نزاكت. (1015096) (alef-1)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۲:۱۱:۳۸
جناب مهرداد خان...
بهتره شما هم به مظر سنجی زیر کامنتتون نگاه بیندازین.... (1015146) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۰:۰۳:۲۰
صم بکم عمیا .....واقعا مشکلات را نمیبینی گرانیها را حس نمیکنی نکند شما بابت هواداری از دولت مثل بعضیها درامد خاص داری. (1015300) (alef-1)
 
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۳:۴۲
1-چرا مجری تماشاگر صحبت های زارعی درباره نظر رهبری بود و فقط وقت جواب دادن مطهری یادش می افتاد که باید چهارچوب بحث رعایت گردد؟!!!
2-با این برداشت زارعی، باید حق نظارتی مجلس مانند استیضاح و سئوال از اعضای دولت را به کل از قانون اساسی حذف کرد، چون همیشه در شرایط حساس هستیم و البته دشمنان هم منتظر سوءاستفاده اند!!
3-انگار سرکوچه زارعی هم همه چیز ارزان است که مهمترین مشکل مردم محل ایشان، سئوال از رئیس حمهور است ونه گرانی کمرشکن!
4-نتیجه نظرسنجی هم پاسخ کوبنده ای به توجیه های نامحرم دانستن مردم و راهکارهای پستونشینی بود! (1014181) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۵۳:۴۳
مطهری صدای واقعی ملت بود.او بغض فروخورده آنان از نتیجه انقلاب بزرگی بود که به خاطر رسیدن به آزادی و داشتن نماینده واقعی خود در اداره امور کشور ، زحمات زیادی رابرای آن متحمل شده و می شوند. (1014182) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۲:۰۴:۰۶
آقای زارعی قانونگذار و قانونمند که هی دم از پیروی از ولایت می کرد :زدم تو گوش کارمند مجلس!!! به چه حقی؟ خدا ازت نگذره (1014185) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۵:۵۷
منطق اینها همینه وقتی کم میارن متوسل مشوند به بعضی از چیزها (1014446) (alef-1)
 
Dey
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۲:۱۵:۳۰
سلام به همه ایران دوستها
واقعا مشخص شد مخالفهای سوال از رییس جمهور حرفی برای گفتن ندارن و چون میترسن رییس جمهور جواب قانع کننده ای برای مردم نداشته باشه ، به قول آقای حدادعادل فقط دنبال یک ایراد آیین نامه ای میگردند. (1014192) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۸:۲۴
اقای حداد عادل گفته بودن نمیخوان در بازار مسگرها ضربه ای بزنند من میگم تشت بی کفایتی دولت از اسمان افتاده و صداش در اومده شما هم لازم نیست ضربه ای بزنی مردم صداشو با گوشت و پوست و استخوان شنیده اند (1014507) (alef-1)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۲:۲۹:۱۱
براستی چرا جناب توکلی در لیست سوال کنندگان از ریس جمهور نیست من به عنوان یکی از علاقمندان و رای دهندگان به ایشان ( توکلی) به واسطه اینکه سوال کاملا اقتصادی بوده که در تخصص جناب توکلی است انتظار داشتم ایشان با تیم سوال کتتده حد اقل همراهی میکردند (1014197) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۶:۴۳
واقعا براي من هم جاي سئوال داره!
نكنه ايشون مصالحه كردن؟! (1014524) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۲:۰۹:۴۱
کی میخواین از این رفتار که هر کی مخالف شما نظر داشت یه ایرادی داره دست بردارید شما ملت ایران؟ (1015010) (alef-1)
 
اعتدال
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۲:۴۱:۲۹
1-بسیار مناسب بود که آقای مطهری از آقای زارعی دلیل اورژانسی حال آقای...رو می پرسیدن واینکه یک سوال اینقدر مهم بوده وبه ایشون فشار وارد کرده که چنین احوال پیدا کردند
ولی ایشان دراین مدت که مردم زیر فشار گرانی دارن له میشن (به قول آقای مطهری درآمد مردم به یک سوم کاهش پیدا کرده )هیچ احساس فشار و رنجی نکردند
2-به آقای زارعی توصیه اکید میکنم حتما به نتیجه نظرسنجی توجه داشته باشند (البته اگه براشون مشکلی نیست وهمه مردم رو فقط اون عده از هم محلیهای خودشون نمیدونن شاید هم 13%باقی مانده همه از هم محلیهای آقایان باشند باید دید آقایان کجا زندگی میکنن )
3-هرچند که آقای مطهری خیلی حرفهای دیگه می تونستند بزنند ولی نزدند اما همین مقدارهم آفرین داره
وامیدوار هستم بخاطر پدر بزرگوارشونم که شده همیشه همین طور باشند وخدایی نکرده بازیچه دست سیاستمداران نشوند
4-خیلی بهتر بود که الف نکات مهم وکلیدی تر این مناظره رو منتشر میکرد (1014200) (alef-1)
 
یک ایرانی بدبخت
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۳:۰۸:۲۵
بابا چی میگید این 7 سال بس نیست تا کی لا پوشونی بخدا مردم گرسنه هستن اقایی که موقع مسجد رفتن فقط از شما گله می کنن که"چرا طرح سئوال می کنید از رییس جمهور "احتمالا اون شهروندی که از شما گله کرده همون گوجه فروش سال اول ریاست جمهوریه اقای احمدی نزاد که کیلو 2000 تومن رو می داد 500تومن (1014207) (alef-1)
 
دانشجو
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۳:۴۷:۳۸
واقعا امسال زارعی و همفکرانشون مضرند برای پیشرفت کشور و مقصرند در وضعیت موجود (1014211) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۴:۰۴:۵۳
آقای مطهری برنده ی بلا منازع این مناظره بودند. آفرین بر این مرد واقعی. (1014212) (alef-1)
 
بهزاد
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۴:۴۸:۴۰
آقای زارعی؛ سه بار گفتند بعد سخنان احمدی نژاد بازار بهم ریخت! الانم نگران حرف زدنش تو مجلس هستند! با این حساب شما اصولگراها به همون نتیجه ایی که سه سال پیش ما بی بصیرتها رسیده بودیم رسیدید؟ و بالاخره قبول کردید که عامل اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات مملکت آقای احمدی نژاد هستند؟!!! (1014220) (alef-2)
 
هيچ كس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۵:۰۹:۰۸
اقاي مطهري حرف دل مردم رو مي زنند.بگذاريد احمدي نژاد بيايد و حرفاش رو در باره ناكارامدي تيم اقتصادي اش رو بگويد كه مردم رو جز اندكي كه بقول وزير اقتصاد همه از وضعيت موجود ناراضي نيستند به چه روزي انداخته اند. (1014221) (alef-2)
 
ایرانی
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۵:۲۵:۱۳
با سلام
اول اینکه عجیبه صدا و سیما و خیلی از آقایان این هفت سال از دولت تعریف و تمجید میکردند و حالا به یکباره شجاع شدند و علیه مشکلات حرف میزنند، به نظرتون دیر نشده؟

شاید این قبیل انتقاد ها در صدا و سیما برای آماده سازی مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات هست، کاش انتخابات ریاست جمهوری هر 1 سال برگزار میشد تا مردم توی این زمان های انتخابات ارزش داشته باشند

سوال از رییس جمهوی خیلی خوب هست ولی به نظرتون بهتر نبود از همون چند سال پیش این کار صورت میگرفت؟ البته مردم از همون زمان مشکلات سو مدیرتی و تصمیم گیری های اشتباه رو میفهمیدند و درک میکردند چون با این مشکلات شب و روزشان میگذشت ولی برخی از آقایان در خواب زمستانی بودند و الان که فهمیدند مردم چقدر با این سیاست ها مخالف هستند میخواهند خودشون رو طرفدار مردم نشون بدند تا برای حزب و گروهشون رای جمع کنند

آقای زارعی رو متوجه نشدم نماینده دولت بود یا نماینده مردم؟ آخه اقای نماینده یعنی چی این 7 ماه هم بگذره و کاری نکنید؟ به کجا داریم میریم که عمر 75 میلیون ایرانی برای 7 ماه رو با ارزش نمیدونند

بیشتر حرف های اقای مطهری رو قبول دارم ولی خب جالبه از تهران فقط دو نماینده امضا کردند یعنی بقیه هم ... حالا جالبتر اینکه آقای زارعی میگفتند تو مسجد محلشون همه اعتراض کردند که چرا میخواهید از رییس جمهور سوال کنید، احتمالا مسجد محل ایشون با مغازه سر کوچه رییس جمهور توی یه منطقه هست

مجری برنامه که مشخص هست طرفدار دولت هست و نمیزاره مخالفین دولت حرفاشون رو بزنند، البته حق داره از صدا و سیما حقوق میگیره، حرکت اضافه کنه اخراج میشه و فردا میگند مجری سرماخورده و یکی دیگه میاد جاش

امیدوارم نظرم ثبت بشه (1014223) (alef-2)
 
هموطن
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۵:۴۵:۱۸
سلام علیکم
جناب ایرانی، با این که با همه کارای این دولت موافق نیستم اما انصاف در این نوع نظرسنجی ها حرف اول را میزند. شما فرمودید بهتر بود این سوالات چند سال پیش پرسیده میشد. همانطور که مستحضرید این دولت همیشه پاسخگو و رسانه ای بوده است.(از این ، جانبداری برداشت نشود لطفا)

در مورد سوال کردن موافقم چرا که تبیین مسائل و پاسخگویی از وظایف یک مسئول است. هر مسئولی برای خدمت به این آب و خاک باید در مقامش جای گیرد. و مجلس نماینده ملت است. سوال کردن حق مجلس است.

اما در مورد این برنامه باید گفت مجری در این نوع برنامه ها نقش ناظم و کنترل کننده را دارد. این را براساس برنامه های از این قبیل در سراسر دنیا میگویم نه صرفا در ایران. وگرنه برنامه قابل جمع نیست همجنانکه در بعضی از برنامه های مناظره دیده شده است.
به امید سربلندی ایران اسلامی (1014735) (alef-1)
 
Iranian
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۰:۳۶:۴۲
سلام و عرض ادب
بزرگوار شیوه نقدتان حیرت انگیزه.
باز جای شکرش باقیه موافق یکی بودید.... امیدوارم آگاهانه نبوده باشه.
یا علی(ع) (1014941) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۵:۴۲:۳۱
چرا به نتیجه نظر سنجی برنامه اشاره نکردید که طبق آن حدود 80 درصد بینندگان موافق طرح سؤال از رئیس جمهور در صحن مجلس و به صورت علنی بودند. (1014226) (alef-1)
 
foad
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۵:۵۰:۲۶
احمدی نژاد دیگه چیزی برای از دست دادن نداره واسه همینه بعضی از نماینده ها که ریگی به کفش دارن میترسن حرفائی بزنه که واسه اونا بد بشه... اگه مردم مائیم که خوشحال میشیم سوال از رئیس جمهور زنده از تلوزیون پخش بشه. (1014229) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۹:۴۵
پخش زنده بايد باشه. (1014467) (alef-1)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۳:۳۴
با توجه به نتیجه نظر سنجی اگر پخش زنده نباشه معلوم میشه دموکراسی شعاری بیش نیست. (1014518) (alef-1)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۱۸:۴۶
جلسات علنی مجلس که همیشه از رادیو مستقیما پخش میشه (1014888) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۷:۰۵:۵۵
گذاشتن دانلود فایل صوتی مناظره بی طرفی الف رو نشون میده - خیلی ممنون (1014783) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۵:۵۸:۵۹
هرکسی در مقابل قانون باید پاسخگو باشد رئیس جمهور وغیر ذالک ندارد مردم تا کی باید چوب ندانم کاری رابخورندرئیس جمهور باید استیضاح شود.ترس معنا ندارد همانگونه که نظر سنجی مشخص کرده مردم نیز موافق این مسئله هستند در جلسه علنی سوال شود (1014230) (alef-1)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۷:۲۶:۰۰
با سلام
از اینکه متن مناظره را گذاشتین تشکر میکنم .
من دیشب از اول تا آخر مناظره را مشاهده کردم متاسفانه آقای زارعی نه تنها جواب قانع کننده ای به سوال آقای مطهری نمیدادند بلکه شدیدا" عصبی بنظر میرسیدند و دستاشون میلرزید .
ضمنا" نمیدانم آقای زارعی طبق کدام آمار ادعا میکردند که احاد مردم از طرح سوال مجلس نگرانند؟
نظر سنجی برنامه که خلاف این را بیان میکرد.
بجای جواب دادن به سوال با عصبانیت از کلمه ی پستو انتقاد کرد و ظاهرا" چیزی برای جواب دادن و بیان علت مخالفتشان نداشتن . (1014234) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۸:۵۱:۲۶
تازه جالب اينجاست كه بيشتر مردمي تلويزيون نگاه ميكنند كه طرفدار اين دولت و صداو سيماي ميلي هستند... و اگر ديگران هم نگاه ميكردند كه بالاي 300 درصد موافق سوال علني بودند. (1015213) (alef-1)
 
پیراسته فر
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۷:۲۷:۴۰
.
برنامه جالب بود،مجری"رنجبران"انصافاًبی طرف بود،ملاحظات سازمانی ایجاب میکرد تامجری مدیریت کدخدامنشی داشته باشد.
پاسخهای آقای مطهری منطقی،مستدل ودلنشین بود وبرموضوعات اشراف کامل داشت،مخصوصاًباآرامش ومتانت همراه بود
اما آقای زارعی سخنانش ازانسجام لازم برخوردارنبود ودرخیلی ازجاهاباچهره برافروخته وعصبی حرف می زد وبعضاً باپرخاشگری وخشونت آقای مطهری موردعتاب وخطاب قرارمی داد"بجث پستو" ..که انگاری میخواسته مطهری راتنبیه کند!..البته یکجاهم "ازدهانش پریذ"اعتراف کرد بر"ناشکیبایی وخشونتش" آنجاکه گفت:به صورت یکی ازدولتیان کشیده زدم!
نماینده ای که درجلوی دوربین تلویزیون هم نتواند عصبانیت وخشم خودراکنترل کند ،درصحن مجلس ودرکمسیونها که در"تیررس"دوربین کمترهستند چی میکنند! (1014236) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۸:۲۵
در مورد مجری اوه اوه (1014508) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۷:۲۹:۰۷
آقای زارعی به فکر آخرت باش شما که اینقدر از پرسیدن دو سئوال که مستقیم به معاش و روان مردم بستگی داره وحشت داری و اصل پرسش رو بی فایده می دونی از سئوالات خدا وحشت نداری؟ (1014237) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۸:۰۲
ظاهرا ايشون اصولا به "سئوال و جواب" هيچ اعتقادي ندارند! (1014526) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۲:۱۴:۱۵
انتقاد همراه با انصاف باشه بهتره. (1015013) (alef-1)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۷:۴۶:۰۸
جالبیش به این بود که آقای زارعی همش میگفت اگه سئوال مطرح بشه اوضاع کشور بدتر میشه یعنی دولتی که با حرف هم متزلزل میشه ، هنوز یادمون نرفته که محمود خان ژست می گرفت و می گفت : به فضا الهی تحریم ها هیچ تاثیری روی کشور نداره، حالا چی شده که با حرف انگار 8ریشتر زلزله میاد (1014241) (alef-1)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۰۸:۲۲
از گروه جبهه پایداری انتظاری غیراز این نباید داشت که همیشه با روشهای مختلف در سطح جامعه به دنبال تطهیر نمودن ریئس دولت از قانون گریزی و سوء مدیریت و....هستند. (1014244) (alef-1)
 
عیسی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۱۵:۰۷
اگر برای دوستان جبهه پایداری ملاک نظر مردم است تقریباً80درصدمردم شرکت کنند در نظرسنجی موافق بودن مجلس به وظیفه قانونی خود در مقابل آقای احمدی نژادعمل نماید.چرا از همه خرج میکنند تا این کار نشود.؟! (1014246) (alef-1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۱۹:۵۱
همین طیف اصولگراهای محافظه کار که امروز مدعی احساس و کشف مکنونات قلبی ولی فقیه میباشند و بر خود شرعأ و قانونأ واجب میدانند که به آن احساسات عمل نموده در قضیه انتخاب نخست وزیر در زمان امام علیرغم تأکید چندین باره امام بر نظر خود مبنی بر انتخاب آقای موسوی به عنوان نخست وزیر به نظر حضرت امام آن هم در آن شرایط حساس(جنگ) بی اعتنائی کرده و 99 نفر از ایشان به نخست وزیر رأی منفی و ممتنع دادند . حال چگونه مدعی میشوند ما باید به آنچه که ولی فقیه نه حکم داده نه حتی توصیه کرده بلکه احساس ما بر این است که نظرشان این است عمل کرده و این مبنای احساسی عمل خود را حتی بر مجلس تحمیل کرده و همچو اصول قانونی میپندارند آیا این بزرگترین ظلم و جفا به نظام اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه نیست آیا قدم گذاشتن در این وادی وارد شدن به استبداد دینی و در پی آن دیکتاتوری نیست? (1014593) (alef-1)
 
همايون
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۲۷:۴۳
جناب رنجبر و همفكران ايشان بايد به اين نكته توجه نمايند كه اجراي قانون و همچنين عدم مماشات مجلس با هيچ قوه اي موجب نشاط سياسي مي شود و گرنه رفتن پشت پرده و مذاكره با طرف دعوا ، يقينا به بده بستان ختم خواهد شد. رهبري كجا گفته اند كه با قانون شكني به خاطر مصلحت برخورد نكنيد؟ (1014250) (alef-1)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۱:۲۰
ظر یفیت این نظا م انقدر در برابر این طرح سوال بالا ست نمی تواند کوچکترین خدشه به اصل نظا م وارد کند جمهوری اسلا می از امتحانات سخت از اینها که بنیان کن بودده پیروز شده است (1014252) (alef-2)
 
عمار
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۱:۵۰
نكته اي كه قابل توجه هست اينكه مجري برنامه انگارماموريت دارد تا شخصي كه مخالف دولت هست را به نوعي در منگنه قرار دهد و بي طرف نشان نمي دهد.
آقاي زارعي هم بايد روشن كند كه رهبري كجا فرموده اند كه با قانون شكني مماشات كنيد؟ چرا براي هر كاري سريع از ايشان هزينه مي كنند؟ سخن آقاي زارعي چنين القا مي كند كه مجلس براي هر كاري بايد به رهبري رجوع كند و گرنه خود مجلس اختياري ندارد در حالي كه رهبري خود چنين نظري را نگفته اند. (1014253) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۲:۳۸
نخست آنكه ، آقاي زارعي آيا واقعا شما نماينده ي مردميد يا دولت يا ....دوم آنكه ، جناب عالي مثل اينكه در مريخ زندگي مي كنيد و از اوضاع و احوال مردم خبردار نيستيد گراني و تورم را خود لمس نكرده ايد ، سوم اينكه ، نوع گفتار شما بيشتر به كسي مي ماند كه تنها به گفتار رهبري مستمسك مي شود براي ارتقاء خويش ، چهارم آنكه ، خوش به حال خودم كه در انتخابات شركت نكردم كه چون آقاي زارعي به مجلس بروند چرا كه ايشان به جاي پاسداري از حقوق مردم تنها فكر پيشرفت خود هستند (1014254) (alef-2)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۶:۲۳
واقعا حق با مطهری بود.
آقايان فقط توهم دارند. حدس و گمان می زنند و از خود اختياری ندارند.
آقايان تعبيرشان اين است که اين کار دشمن شادکن است، در صورتی که اين کار انجام نشود چنان نظام ضربه خواهد خورد که اون موقع دشمن کيف می کند.
اين مترسکها جاشون تو مجلس نيست. حقوقشان حرام است.
مثلا اقای زارعی فرمودند مردم به ما می گويند اين چه کاريست کرديد، در صورتی که نظر سنجی انتهای برنامه عکس صحبت های ايشان را تاييد کرد.
توهم فقط توهم و باز هم توهم. وکيل الدوله ها از خود اختياری ندارند و هر جا کم می اورند از مقام معظم رهبری هزينه می کنند. (1014255) (alef-2)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۳۹:۳۹
سایت وزین الف:
باز نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم شده است، صدا وسیما دست با نوآوری تازه ای زده است که ما به فال نیک می گیریم ولی عواقب آن دامن آقای ضرغامی را خواهد گرفت.!؟ هرچند ازنحوه طرح سئوال مطرح شده ی دیشب برای ملت می شود تشخیص دادکه رسانه ملی منتظر جواب منفی مردم از سئوال نمایندگان از رئیس جمهور محترم بوده است تا از فردا با برنامه های مختلف رسانه ملی جلوی کا ر مجلس را بگیرند!.
ولی خوشبختانه تقریباً 80درصد مردم از عملکرد دولت درمسئله ارزی ناراضی بوده وسئوال نمایندگان را درست تشخیص دادند و دفاع طرفداران آقای احمدی نژاد را رد کردند. (1014257) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۴۱:۳۲
مطهری فقط یک نماینده نیست اوبه تنهایی یک مجلس است و ان هم مجلسی بنا به فرموده امام از جنس عصاره ملت. (1014259) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۳:۳۵
مطهري. شير مادرت حلالت. روح پدرت شاد . تو هم مانند پدرت حقگو و آزاده هستي. خدا پشت تو است . يك ملت پشت تو است. (1014473) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۴۵:۱۷
نظر سنجی پایان برنامه نشان داد کدام نماینده نظرش همسو بامردم است. (1014261) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۱:۴۶
هر چند سوال از زئیس جمهور و نحوه پاسخگویی ایشان را می توان حدس زد و نتیجه ای که بر این یک مورد از سوال حاصل نخواهد شد ولی گامی به جلوست . مهمترین نتیجه ای که از این روند بدست میآید سیال شدن جریان قدرت از بالا به پایین و قدرت گرفتن بدنه جامعه به واسطه اینکه اولا با انتخاب ثانیا با سوال کردن، خود را د خیل در قدرت حس میکنند.
مگر مجلس تشریفاتی و انتخابات نیز انتصاب باشد که تصور خطرناک بودن سوال از رئیس جمهور را بد بدانیم و خطرناک تلقی کنیم.
و اگر این روند ادامه یابد بدون تردید در رسیدن به جامعه ای سالم سرعت بیشتری خواهیم گرفت و در غی راینصورت باید منتظر برخوردهای شکننده باشیم که هزینه های زیادی در پی خواهد داشت.
کافیست اقایان و خانمهای مخالف طرح سوال از رئیس جمهور سری هم به کتابهایی درباره حوزه عمومی و مخصوصا هابرماس بزنند تا منافع این سوال کردن و پاسخ خواستن را در یابند. یقین داشته باشید در نتیجه جا افتادن این روند مسائل اجتماعی حل خواهند شد و هرگز به بحرانهای سیاسی و اجتماعی تبدیل نخواهد شد. و گردش احساس قدرتمند بودن و موثر بودن در توده مردم باعث تقویت نظام خواهد شد. (1014267) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۲:۲۱
نظر سنجی پیامکی نشان می دهد که اکثریت مردم با طرح سوال در جلسه علنی موافق هستند. لذا ضروری است نمایندگان واقعی مردم باید این موضوع را مصرانه پی گیری نمایند. اینجا است که نمایندگان واقعی و غیر واقعی مشخص می شوند. (1014268) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۳:۳۲
مجری را عوض کنید (1014269) (alef-2)
 
ریحانه
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۸:۲۴
با این حرف آقای مطهری کاملا موافقم که نظام در نظر این آقایون مثل یک نهاله که با هر بادی به این بر واون میره . اینا هر چی که به نفع خودشون نباشه رو مخالفت با نظام و ولایت فقیه نسبت میدن و طرف مقابلشون بعد از یه مدتی مخالف ولایت فقیه بعدش عامل نفوذی دشمن بعدش هم زندانی و...
بابا یکی نیست بگه شما ولایت فقیه رو کردید سپر همه مقاصد شخصی و گروهی خودنون (1014271) (alef-1)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۵:۲۶
يكي نيست از دولتيها بپرسه با بالاترين درآمد تاريخ نفتي ايران چه كرده اند؟ نكنه اين وكيل الدوله ها سهمي از اين ثروت عظيم ملت ايران برده اند كه حتي مخالف يك سوال از رييس جمهور اون هم توي اين فلاكت اقتصادي مردم هستند؟! (1014476) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۸:۵۸:۴۴
مطهری بی نظیرترین نماینده از نظر صداقت،شجاعت،اخلاص،دفاع از حقوق مردم،دفاع از حق مظلوم ولو اینکه مظلوم با اوهم عقیده نباشد،ودریک کلام او شایسته همان مجلسی است که امام فرمودندبایدعصاره ملت باشد. (1014272) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۰۳:۱۰
با اطمینان می گویم آیندگان تندیس علی مطهری را به عنوان نمادیک نماینده واقعی بر سردر مجلس نصب خواهندنمود (1014273) (alef-2)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۱۲:۳۳
درود بر شرف آقای مطهری که وظیفه خطیر نمایندگی را به درستی انجام میدهد وهیچ واهمه ای ندارد (1014275) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۱۶:۰۵
خيلي خوب بود اقاي مطهري وممنون از ايشان كه حق مردم را ادا ميكنند
وكيل مردم هستند ايشان به صورت واقعي (1014277) (alef-2)
 
محسن
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۱۷:۵۷
سلام با پخش این مناظره و نطرسنجی مردمی مشخص شد کیا نماینده واقعی مردم هستند و کیا تحت پوشش فرمایشات رهبری هرکار دلشان بخواهد می کنندواسم آنرا تبعیت از رهبری می گذارند خداوند ازآنها نگذرد که بفکر مردم نیستند ودرپی پر کردن جیب خودشانند. (1014278) (alef-2)
 
راستین
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۲۳:۱۳
مجری بیش از حد وسط صحبت های هر دو مخصوصا علی مطهری میپرید . واقعا دلایل مطهری منطقی بود . اقای زارعی من نفهمیدم شما وکیل دولتی یاملت???? ترو خدا اینقد کردم رو جیگر فرض نکنید؟؟؟ (1014280) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۲۷:۲۴
جناب زارعی در مناظره فرمودند که زمان طرح سوال در کمیسون 40 نفر انصراف داده بودند و در ان زمان یعنی در سی مهرماه هم حد نساب نداشته ولی دلیل انصراف را به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 13 ابان استناد میکنند !! (1014281) (alef-1)
 
قلی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۳۱:۰۱
خدایش مطهری مرد بزرگیه و دقیقا طبق گفته اسلام عمل میکنه و سیاست رو برتر از عدالت و اسلام نمی دونه ! (1014284) (alef-1)
 
قلی 2
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۳۵:۱۷
یادمون باشه مبارزه با بی کفایتی و بی عدالتی و ظلم دستور اسلامه و هیچ مصلحت و هیچ سیاستی نمی تونه باعث عدم اجرای عدالت بشه

مردم حق دارن از رئیس جمهور سوال بپرسند که چرا گند زده به زندگی ما ؟
حتی اگه شرایط بدتر هم بشه باز هم بهتر از اینه که هیچ توجهی و هیچ اشاره ای به شرابط وحشتناک ایران نشه ... (1014288) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۸:۳۳
7 سال است كه شيريني عدالت را احساس نكرده ام با اين دولت بي كفايت و فريبكار و اين مجلس وكيل الدوله كه فقط به فكر منافع خود هستند. (1014487) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۶:۳۵
آدم یاد ماجرای قرآن به سر نیزه کردن زمان معاویه لعنت الله می افته (1014425) (alef-1)
 
احسان
Latvia
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۱:۲۳
عزيزم چرا اينقد شور ميزني؟ هيجان واسه قلبت ضرر داره!
مثل اينكه پاي مناظره چرت ميزدي، دقيقاً همين جاش بيدار شدي. حالا داري نظر ميدي. امثال شما همون بهتر كه خواب باشين!!! (1014436) (alef-1)
 
سيروس
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۴۷:۰۹
من ديشب مناظره رو نديدم ولي به لطف الف شنيدم......... بنده هم با آقاي مطهري كاملا موافقم و گزينه( طرح سوال در جلسه علني ) رو انتخاب ميكنم (1014296) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۹:۴۸
7 سال است كه احساس مي كنم عمرم هدر رفته است. الان احساس مي كنم از ايران برم و حتي برم افغانستان هم شادترم و برايم بهتره. (1014490) (alef-1)
 
سامان
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۶:۱۲
برای مثال یک مهندس نرم ازار را در نظر بگیرید:

1.یک حساب بانکی بین المللی باز کنید
2.نصف قیمت برای آمریکا کار کنید
3.سالیانه 200میلیون تومان فقط پس انداز دارید


من تو برنامم هست، تو یک سال فقط یک سال می تونم Audi R8 بخرم D: (1014684) (alef-1)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۳:۱۹
بنظرم اين گونه مناظره ها دعواي زرگري باشد تا بتوانند مردم را مشغول كنند و چند ماهي سر كار باشيم.
خواهيم ديد با آمدن احمدي نژاد به مجلس وضع اقتصادي تغييري نخواهد كرد.

مي خواهند بگويند ما با مردم هستم . اصلا به فكر مردم نيستند.
چرا دولت زمان واريزي يارانه ها را تغيير مي دهد؟
چرا گراني؟
چرا تخم مرغ دانه اي سيصد تومان؟

چرا نمايندگان اصولگرا كه با هم به احمدي نژاد راي دادنداكنون به جان هم افتاده اند مگر اينكه انتخابات نزديك هست و دنبال راي مردم هستد؟

چرا پرايد كه توليد خودمان هست و تشكيل شده است از حلبي و ژلاستيك و چند آلياژ ديگر سيزده ميليون قيمت دارد؟

چرا پسته توليد داخل كيلويي سي و شش هزار تومان؟ (1014302) (alef-2)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۷:۳۰
یک نکته مغفول !! - بروید بررسی کنید ببینید که خبر گزاری فارس این مناظره حساس و پر مخاطب را اصلا باز تاب داده یا نه و اگر داده چطوری ؟ خیلی چیز ها که نه حد اقل بعضی چیز ها دستتون می اید !!!!!!!!!!!!!!!1 (1014307) (alef-2)
 
م
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۸:۰۲
همه چیز و اون نتایج نهایی نظر سنجی نشون داد.
حدود 80 درصد مردم خواهان سوال از رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس بودن. فکنم دکتر زارعی جوابشونو گرفتن با این نتیجه :-) (1014308) (alef-2)
 
شمس
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۷:۴۰
شما فکر میکنی امثال اقای زارعی قبلا از نظر مردم بی اطلاع بودند نه جانم اصلا برایشان مهم نیست (1014426) (alef-1)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۰۹:۵۸:۴۵
آقای زارعی ترسیده بود...میخواست بحث رو به چالش بکشه...خیلی قدرت داره علی آقای مطهری...از پوزخند های آقای مطهری لذت بردم...مجتبی 20 ساله (1014309) (alef-2)
 
محمود
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۰۷:۰۷
تعجب میکنیم از طرز فکر اقایان زارعی و دوستان هم فکرشات!!تا این اقایان در مجلس هستن اوضاع کشور همین است و بد تر خواهد شد. قانون شکنی دولت و مشکلات اقتصادی کشور نتیجه تفکر همین اقایان است..درود و دعای خیر مردم بر جناب مطهری. (1014316) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۵:۴۴
تمسخر اصلا شیوه مناسبی برای بحث و مناظره نیستش (1014423) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۱۷:۰۱
من با نظر زارعی موافق هستم مجلس های بعد از انقلاب کلا دست دولتها را در تزریق نقدینگی وباد کردن بادکنکی اقتصاد ایران باز گذاشتند از بعد حادثه - برای احمدی نژاد - بادکنک دست ایشان ترکید اگر واقعا مطهری ویارانش دغدغه مردم را دارند به داستان استقراض های دولت از بانک مرکزی خاتمه دهند هم اکنون کمسیون صنعت مجلس طرح باصطلاح حمایت از تولید ملی را دارد تهیه می کند که صراحتا در ان نوشته است منبع تامین مالی استقراض از بانک مرکزی خب نقدینگی تورم زا است ونهایتا با افزایش ارز همراه است پس دولت ومجلس به اندازه هم مقصرند وباید از مردم عذر خواهی کنند (1014323) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۲۷:۰۶
از مناظره اين دو بزرگوار دريافتم اصلاً مشكلات مردم برايشان مهم نيست مهم دعواهاي سياسي بين خودشان هست كه به هر قيمتي مي خواهند برنده باشند (1014331) (alef-1)
 
reaz
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۲۷:۳۴
ای ول مطهری (1014332) (alef-1)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۲:۱۹
چه اتفاق و فجايع اقتصادي و معيشتي در اين مملكت بايد بيفتد تا نمايندگان به خود بقبولانند كه نماينده مردم هستند و يك سوال از رييس جمهور بپرسند؟ به نظر من هر روزي كه از اين دولت مي گذرد كشور 10 روز عقب مي افتد. ماندگاري اين دولت قانون شكن و غيركارشناس و ناكارآمد كه اخيرا به چالش با نهادهاي مختلف روي اورده جز ضرر و زيان بيشتر براي كشور مردم و نظام ندارد. (1014337) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۳:۱۲
آقايان وكيل الدوله و عضو جبهه پايداري آيا نمي خواهند مشكلات عظيم و مصائب بزرگي كه امروز بر مردم مي رود ببينند؟ آيا اينها نماينده مردمند؟ يا نماينده دولت كه در هر شرايطي . دولت را تاييد كنند؟ (1014338) (alef-2)
 
aly
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۴:۰۸
بعد از سی اند سال نمایندگان به ظاهر مردم در این حزف مانده اند که از دئیس جمهور سوال قانونی در صحن مجلس از این همه افتضاح اقتضادی و سیاسی بکنند یا نه.به این میگن انقلاب برای ازادی ....... (1014339) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۴:۳۷
فكر نمي كنم نمايندگاني كه حداكثر با 10 درصد كل آراي واجدين شرايط شهري مثل تهران وارد مجلس شده اند نمايندگان واقعي مردم باشند. كشور ما نياز به دموكراسي بيشتر . توجه بيشتر به نظر و اراده مردم و نظرات اقشار و گروههاي مختلف و طيفهاي مختلف و در يك كلام نياز به جمهوريت بيشتر و انتخابات آزاد با ردصلاحيتهاي بسيار محدود دارد. (1014340) (alef-2)
 
آرمان
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۶:۰۳
حرفهای دکتر مطهری واقعا حرف دل همه مردم است دیدید که 80 درصد مردم در پیامک ها حرفهای ایشان را تائید کردند و موافق با سوال در صحن علنی مجلس از رئیس جمهور هستند و این یعنی دیگر رئیس جمهور ، احمدی نژاد سال 84 نیست که با پشتوانه 70 درصدی مردم انتخاب شد . ایشان از دیشب(شب مناظره) نسبت به 80 درصد مردم ایران خود را پاسخگو بدانند و به نظر مردم احترام بزارند و به مجلس بروند تا به سوالات نماینگان مردم پاسخ دهند. (1014343) (alef-1)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۶:۳۴
از اقايان زارعي و كلا نمايندگان مخالف سوال از رييس جمهور بپرسيد اين مصلحت كه مي گويند چيست كجاست مختصات آن كدام است چه حوزه هايي را در بر مي گيرد آيا به منافع شخصي و باندي و سياسي و جناحي هم مربوط است يا نه؟ اين چگونه مصلحتي است كه سالهاست فقط زيان كننده اصلي آن . مردم هستند و بس؟! (1014345) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۵:۴۹
از نظر این دوستان از بین رفتن ارزش پول ملی اقتصاد و اشتغال و خلاصه فشار بر مردم و ... مصلحت است خوشم میاد اقای مطهری وقتی به پستوهای تو در تویشان اشاره کردند اقای زارعی بر آشفتند (1014445) (alef-1)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۷:۲۳
آقاي زارعي. شما كه الحمدلله سير هستيد و به بركت اين دولت هم بيشتر به شما رسيده . بايد هم از اين دولت تمام قد حمايت كنيد حتي اگر فشل بودن و اشكلات فراوانش بر شما آشكار باشد.! (1014346) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۴۰:۵۷
ديروز خاله من با من تماس گرفت و گفت كه شوهر دخترش به مدت 8 سال در يك كارخانه توليد خودروي خصوصي كار مي كرد كه امسال واقعا به مشكل خورده و ورشكسته شده است و مانند غولهاي خودروسازي ايران (البته غولهايي كه به يك كودك 50 ساله ننر شبيه هستند) دولت هيچ حمايتي نكرده و دامادش بعد از 8 سال كار و تجربه كاري و عملكرد خوب. اخراج شده است ضمنا 6 ماه است كه حقوقش پرداخت نشده و به سختي از نظر مالي به مشكل برخورده و قسطهايش عقب افتاده و بانك مرتبا تماس مي گيرد.
آقاي زارعي. نمايندگان حامي دولت. نمايندگاني كه قسم خورده ايد حافظ منافع كشور و اسلام و مردم باشيد. شما حافظ منافع چه كساني هستيد؟ آيا شما واقعا به درد و رنجي كه امروز مردم مي برند آگاهيد؟ اگر آگاه نيستيد چجور نماينده اي هستيد كه از اوضاع مملكت خود كه كافيست يك سر به خيابانها بزنيد ناآگاهيد اگر آگاه هستيد ولي اقدامي نمي كنيد و مسائل ديگري در كار است شما را به قيامت و حاكم عادل واگذار مي كنيم. (1014349) (alef-2)
 
يك برادر غمگين براي برادر ديگرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۰:۴۴:۱۱
برادرم 3 سال است كه در آزمون استخدام رسمي آموزش و پرورش شركت كرد و از ميان انبوه شركت كنندگان . چون درسش خوب بود قبول شد. اكنون بعد از سه سال تنها 550000 تومان حقوق مي گيرد. ليسانس دارد و خدمت وظيفه اش را هم بدون يك روز غيبت به پايان رسانده است. هيچگاه در زندگي اش هم مسير خلاف و غيرمستقيم را نرفته است. اكنون مي خواهد ازدواج كنه. هر جور حساب مي كنه نمي تونه. به من مي گه داداش تو كه ازدواج كردي خرت از پل گذشت من خوردم به اين گرونيها و هزينه هاي سرسام آور. از طرفي هم نياز جنسي دارم و ديگه تحمل ندارم. من هيچ جوابي برايش ندارم و فقط زيرلب به مسببين اوضاع فعلي اقتصاد كشور لعنت مي فرستم. راستي شما چه جوابي براي برادر من داريد؟ (1014353) (alef-2)
 
صالح
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۲:۰۷
بنده خدا فکر کردی الان برات دنبال جوابن؟ راستی تا بحال از نزدیک پورشه دیدی؟مازراتی چی؟ وکیل الدوله چی؟ (1014455) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۰:۲۶
درود بر خلف صالح شهيد مطهري درود (1014357) (alef-2)
 
شاهین
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۵:۳۹
علی مطهری خیلی عصبی مزاج است. و متعادل نیست.

از کسی که فلسقه خوانده باشد بعید است این جور بحث کردن. (1014361) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۷:۳۷
بحث سر نان مردم بود نه فلسفه (1014449) (alef-1)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۱:۵۸:۰۴
نکنه هوار کشیده.مگه چی گفته؟حرف دل مردم رو زده. (1015141) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۰:۰۷:۴۳
مکانیک خوند نه فلسفه (1015305) (alef-1)
 
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۶:۳۴
با نظرسنجی که گذاشته بودند برای همه مشخص شد مردم خواهان طرح سوال درصحن علنی مجلس هستند اما اگر کسی باشد وبه نظرمردم ونماینده گان مردمی احترام بذاره (1014363) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۷:۳۹
خود نمیری که مردن تو را نیست
زنده‌ای زنده تا صبح محشر

نقش هر دفترت زندگی ساخت
زندگی از تو زاید مکرر

معلوم شد فرزند مطهر در پی کارستان پدر است.
خدا او را حفظ کند واقعا نه اصولگرا است نه اصلاح طلب بلکه حق گرا است در مجلس فقط همین را داریم (1014366) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۸:۱۵
فقط موندم امثال آقاي شريعتمداري و زارعي و ... در روز جزا چه پاسخي دارند.! (1014368) (alef-1)
 
amin
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۱:۲۲
گزینش نقل قولها از یک ساعت و اندی مناظره این دو نفر، خط فکری شما را لو می دهد... (1014373) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۱:۴۷
با سلام
در مناظره ي ديشب اقاي زارعي فرافكني مي كردند بارزترين اين فرافكني انجا كه باز از مردم مايه گذاشتند كه مردم مي گويند اين چه بحثي است كه مجلس مي خواهد دنبال كند.
جناب زارعي يك روز با من توسط مترو و بي ار تي براي رفتن به محل كارتان همراه شويد تا مشاهده كنيدكه شما و دايره ي دوستانتان كاري كرديد كه مردم مايلند اين سوال انجام بشه تا بدانند چرا برخي از نمايندگان مجلس از طرح سوال اين قدر هراسان ميشوند؟ شايدسوال از رييس جمهور وضعيت معيشتي مردم را بهبود نبخشد اما حتما برايشان روشن ميشود چرا برخي نمايندگان تغيير مسير داده و وكيل الدوله شده اند؟
در اخر اينكه جناب زارعي گرامي نگران مردم نباشيد بر خلاف انچه تصور مي كنيد مردم خيلي خوب همه چي را مي فهمند...ياعلي (1014374) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۲:۰۰
چه عجب اين بار نتيجه نظرسنجي برنامه . به واقعيت جامعه و نظر مردم نزديك بود. ! (1014375) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۷:۳۵
دست مریزاد به نویسنده خوب سانسور کردی
چرا قسمت هایی که به ضرر مطهری بود سانسور شده
مثلا اقای زارعی گفتند: کسانی در پستوها تصمیم می گیرند که حقوق مادام العمر را در مجلس هشتم دنبال می کردند جریان وقف دانشگاه ازاد به وجود اوردند
.......
انصاف هم خوب چیزی هست الف اعتبارت خدشه دار نکن (1014382) (alef-2)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۱:۵۹:۵۰
حتما جواب مطهری رو یادتون هست....... (1015142) (alef-1)
 
شمس
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۸:۱۹
جلو ضرر رو از هر جا بگیرند منفعت به نظر بنده باید هر چه سریعتر با این دولت از خود راضی و بی کفایت برای از بین بردن ارزش پول ملی و سرمایه های پس انداز مردم برخورد جدی صوت گیرد و امثال وکیل الدوله ها نیز کمی شرم کنند و یادشان باشد نماینده مردمند نه دولت مهر ورز (مهرارز) (1014384) (alef-1)
 
بی نشان
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۸:۴۳
من موندم مگه رهبری خدای ناکرده نمیتونه اصل منظورشو صریحا بگه؟ چرا باید همیشه دو پهلو حرف بزنه که این اجیر شده ها از قول عاغا سخنانشو تحلیل کنن و بعدش یه برنامه مناظره برا تحلیلش برگزار کنن؟
خدا عاغا رو حفظ کنه (1014385) (alef-1)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۱۹:۵۲
پس از 7 سال از هشدارهاي اقتصادانان مشهور كشور كه دلسوز مملكت بودند _و به سياه نمايي كارهاي دولت عدالت محور؟ و مشتي ورشكسته سياسي و رانت خوار كه با روي كار امدن اين دولت دستشان از رانت و بيت المال كوتاه شده _ گذشت و حالا آقايان دارند دعوا مي كنند كه از رييس جمهور يك سوال بپرسند يا نه؟!
واي خدايا.. بنازم به اين همه بصيرت. به اين همه دلسوزي مردم.. به اين همه به حقوق مردم انديشيدن.. به اينها كه شب . آرام سر به بالين نمي گذارند چون خيلي از مردم در فشارند... بنازم به توجه به نظر مخالف..
خاتمي . كجايي؟ گوهري بودي. كجايي كه باز هم بگويي آزادي بيان. كجايي كه باز هم بگويي زنده باد مخالف من... امروز جامعه ما بيش از آن كه نياز اقتصادي داشته باشد نياز فكري دارد نياز دارد به انديشه هاي والاي تو.. اگر نياز فكري جامعه ما برطرف شود و انديشه ها اصلاح شود منافع سياسي و شخصي جاي خود را به منافع عمومي و ملي بدهد اقتصاد نيز اصلاح مي شود.. (1014386) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۳:۴۰
اگه از رئیس جمهور سوال نشه پس از کی سوال شه چطور وقتی میره سازمان ملل حرف زیاد داره ولی برای مردم خودمون نه (1014389) (alef-1)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۴:۰۴
سوال از رييس جمهور . هيچ نفعي كه نداشته باشد اين نفع را دارد كه رييس جمهور و دولت . مي فهمند كه بايد به يك جايي پاسخگو باشند و اسب دولت . سركش و بي مهار نيست. كاش اين سوال در سال 85 و به خاطر تخلف يك ميليارد و 58 ميليون دلاري اتفاق مي افتاد. مطمئنا جلوي خيلي از تخلفات مالي و اداري سالهاي بعد دولت را مي گرفت. احتمال زياد هم داشت كه فساد عظيم مالي و بانكي رخ نمي داد يا حداقل رقمش خيلي پايين تر بود. اما حيف.. كه مصلحت انديشي نمايندگان و منافع جناحي اصولگرايان خيلي اوضاع را خراب كرد كه به اينجا رسيديم... (1014390) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۴:۲۰
من خطاب به ان ٧٩ درصد عرض ميكنم دست از فتنه برداريد و تا دير نشده به اغوش ملت برگرديد (1014393) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۸:۲۴
تازه اینا 79 درصد کسایی هستند که صدا سیما رو هنوز نگاه می کنند. خیلی از مردم مثل خود من اصلا صدا سیمای ملی رو نگاه نمی کنند. (1014464) (alef-1)
 
م
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۴۸:۵۷
جناب خطاب کننده :
79 درصد ملت هستند یا 21 درصد .... خیلی رو داری به خدا ! (1014546) (alef-1)
 
مسعود
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۳۶:۱۳
برادر بنده خدا خواسته مطایبه کنه، بهش میگن تلخند، طنز، تیکه... (1015082) (alef-1)
 
فرشاد
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۳۰:۳۰
اگر ٧٩درصد وبقيه مردمي كه صدا و سيمارانگاه نميكنند فتنه گرند
من به فتنه گربودن افتخار ميكنم چراكه از توده مردمم (1014689) (alef-1)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۵:۰۲
تنها جرم برخي منتقدين دولت كه اكنون در بند هستند و البته بزرگترين جرمشان اين بود كه اين روزها را پيش بيني مي كردند! آيا انصاف و عدالت است كه اينها در بند بمانند؟ (1014395) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۲:۳۱
آفرین ..........................حرف همه هست (1014442) (alef-1)
 
تپلی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۴۹:۳۷
در تایید فرمایشات شما باید عرض کنم که بالاخره گذشت زمان مشخص
کرد که کدام گروه بی بصیرت بودند (1014911) (alef-1)
 
حسینی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۵:۱۷
اکر کمی دقت کنیم یکی از دلایل فروپاشی نظام شوروی، نظام برنامه ریزی و مدیریت بسته و انحصاری بود که از بالا به پایین جریان داشت و هر چند ازدقت بالایی برخوردار بود دستاوردهای بینظیری داشت ولی به دلیل عدم انعطاف و خشک بودن ان محکوم به شکستن بود و فروپاشی در انتظار هر جامعه ای است که نتواند بدنه جامعه را با خود همراه سازد و به گفتگوی عقلانی تن در دهد.
به نظرم این مناظره خود تمرینی برای رسیدن به تفاهم مبتنی بر عقلانیت است. (1014396) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۶:۴۹
الف جان! دیگه بازدیدکننده نداری. خبر مناظره رو توی سایت انتخاب ببین و کامنتهای بیشمار مردم رو ببین. اینقد از دولت حمایت کرده که ریزش کاربر داری (1014399) (alef-2)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۷:۵۲
كاش 50 نماينده شجاع و آزاده مثل مطهري داشتيم كه حق را بگويند و منافع جناحي و شخصي را در نظر نگيرند. (1014401) (alef-2)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۹:۴۷
آقاي مطهري. با فشار وكيل الدوله ها و كساني كه اسم خود را گذاشته اند نماينده مردم در حاليكه نماينده جيب خود و منافع خود هستند از حرفهاي حق خود . منصرف نشويد. امروز مجلس ما رسالت تاريخي دارد در گذار كشور ما به دموكراسي. به احترام به نظر مخالف. به مبارزه با منافع باندي و سياسي. (1014405) (alef-2)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۰:۰۵
مجری بی تجربه برنامه اصلی ترین نقطه ضعفه این مناظره هاست (1014406) (alef-2)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۱:۰۷
بنده هم مناظره آقایان را دیدم هر چند آقای مطهری قدرت بیان ضعیف دارد ولی با این حال میشود گفت که آقای مطهری هم به نظام و هم به مردم و هم به رهبری اعتقاد کامل دارند در صورتی که آقای زارعی فقط مثل بقیه هم حزبیهایشان دنبال فریب و دروغ و ریا کاری هستند آنجا که بحث پس تو را وسط کشید آقای مطهری اینقدر با نجابت بود که متوجه شد نباید این اصطلاح را بکار میبرد در صورتی که میتوانست یک دفتر از این اصطلاحات که آقای احمدی نژاد بکار میبرد بیان نماید (1014407) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۳:۴۲
اتفاقا کار خوبی کردن بحث پستو رو جلو کشیدن واصلا پستو با عبارات اقای احمدی نژاد قابل مقایسه نیست در ضمن بجای پستو چی میگفتن ؟ (1014474) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۲:۱۲
آقای مطهری دست مریزاد .... درود بر مطهری ها ....

آقای مطهری دقیقا حرف دل خیلی از دلسوزان این مملکت رو به یک سری انسانهای منجمد الفکر زد ...

آنهایی که همه نواقص و کاستی ها رو به بهانه حمایت از نظام لاپوشانی میکنند .... (1014408) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۳۴:۴۴
البته اقای زارعی حق دارند مزایای فراوان از حمایتهای دولت نصیبشان وباندشان شده سیر از گرسنه خبر ندارد و پیاده از سواره .هشتاد در صد مردم از پرسش حمایت کردند ولی فقط بیست و پنج درصد نمایندگان طرح ان را امضا کردهاند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل این مجلس برای چه کسی به صدا در امده. (1014410) (alef-2)
 
زهرخند
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۲:۵۶:۵۵
شما توجه نکردی! خیلی از رأی دهندگان به رییس جمهور موبایل ندارند! بعضی هاشون هم اصلاً تلویزیون ندارند که مناظره رو ببینند! اینها رو جدی گفتم ها. ولی قطعاً تهرانیاش که از قضا به همین اقایون اصولگرای مجلسس هم رأی داده اند هم تلویزیون دارند هم موبایل. (1015053) (alef-1)
 
کاوه
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۹:۴۸
آقای زارعی بیشتر شبیه نماینده دولت بود تا مردم و ایشان جایی گفت که تیم اقتصادی دولت باید بهتر عمل میکرده!معنی این حرف یعنی اینکه تیم اقتصادی بد عمل نکرده.به نظرم کسانی که مخالف سوال از رییس جمهور هستند چه نمایندگان و یا خارج از مجلس بیم دارند رییس جمهور مسایلی را مطرح کند و کسانی را متهم این نابسامانی ارزی بکند وگر نه در همه جای دنیا رییس دولت به کرات به مجلس میرود و برای نمایندگان ملت توضیح میدهد. قضیه واردات خودروی لوکس با ارز مرجع و همچنین مابه تفاوت فروخته شده در بازار که معلوم نیست به جیب چه کسی رفته است باید مشخص شود و اگر تخلفی صورت گرفته باید قوه قضاییه به طور شفاف رسیدگی کند ضمنا دولت باید توضیح دهد علت نوسان شدید ارز در مدت کوتاه چه بوده و این مسئله باید روشن شود زیرا این مسئله باعث شده قیمت همه اقلام در بازار تا 2 تا 3 برابر برسد و این وضع باعث فشار شدید به قشر متوسط به پایین و حقوق بگیران شده و ادامه این وضع غیر قابل تحمل است.ضمنا رییس جمهور در مقابل نمایندگان باید بگوید چرا وقتی تیغ به استخوان رسید گفتند تحریم ها اثر کرده؟ (1014431) (alef-1)
 
محمد رضا
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۱:۵۹:۴۳
توجه کردین این هفته مجری وسط نشسته بود مثل اینکه نظرات ما در هفته گذشته تاثیرگذار بوده (1014453) (alef-1)
 
مردم
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۳:۲۴
موافقت 79 درصدی مردم از سئوال را به اطلاع کلیه نمایندگان مخالف و مردد و..... برسانید. (1014457) (alef-1)
 
کورش
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۵:۴۰
جالبه اول نظر رو چاپ میکنی بعد از چند دقیقه که دوباره refresh میکنم صفحه رو میبینم نیست یا باخودت درگیری الف یا حواست نیست یا بخاطر مثبت منفی هایی که میگره خیلی جهت دار حذفش میکینی تکلیف خودت رو با ما مشخص کن هفته پیش هم همین کار رو کردی (1014460) (alef-1)
 
قاف
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۱۹:۲۵
انچه نظام را به خطر می اندازد طرح سوال از رییس جمهور نیست بلکه پاهای لرزان نمایندگانی است که هنوز نمیدانند ملت به خاطر انان ایستاده نیست بلکه به خاطر عشق به استقلال وطن است وهرگز سست عنصری نمایندگان را نخواهد بخشید... (1014489) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۲:۰۷
آقاي زارعي فرمودند چرا آقاي مطهري از ادبياتي اينچنيني (ذكر واژه پستو) استفاده مي كند. جالب است كه ايشان در برابر ادبيات رئيس جمهور سكوت فرموده اند و اعتراضي ندارند. همچنين ايشان ادبيات عملي را در دقيقه 90 مناظره نشان دادند زماني كه فرمودند: يك سيلي به يكي از كارمندان مجلس زدم و ...
آقايان مردم راه خود را پيدا كرده اند. بي خودي دست و پا نزنيد. (1014493) (alef-1)
 
hosin
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۴:۱۲
با درود بر همه دوستان به نظر بنده رهبری در حکم پدر معنوی جامعه بوده وایشان همانگونه که بارها فرموده اند هیچگاه در مسائل اجرائی کشوردخالت مستقیم نمیکنند مگر آنجائیکه احساس خطری برای نظام اسلامی نمایند ولی اخیرا میبینیم مسئولین هر جا کم میاورند سعی میکنند با برداشت قسمتی از سخنان رهبری یا نواقص کار خودرا بپوشانند یا مقاصد شخصی وجناحی را پیش ببرند که البته انچه این وسط اتفاق می افتد پایمال شدن حقوق مردم است (1014497) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۵:۰۸
باسلام مسايل اقتصادي امروزه مانند امور نظامي است علني كردن انها مثل اين است اطلاعات محرمانه را دراختيار دشمن قرار بدهيم اقاي مطهري ادم دلسوز و ساده و احساساتيو موقعيت نشناش هست بچه كول نخوريد (1014499) (alef-1)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۵:۰۹
بعضی ها به اشتباه فکر میکنند حضور ملت در صحنه به دلیل عشق به مسولان است ولی کور خوانده اندملت به عشق سر پای خود بودن واستقلال وطن ،سر از پا نمیشناسند وهیچگاه بی اراده بودن مسولین را نخواهند بخشید.... (1014500) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۷:۱۰
من با طرح سوال آن هم در صحن علنی موافقم,دیشب هم در نظر سنجی برنامه این گزینه را انتخاب کردم.
ولی اگر قرار بود این کار انجام می شد باید قبل از این همه گرانی و وضع اسفناک صورت می گرفت,ولی باز هم اگر کمکی به بهبود بخشیدن اوضاع میشود حتما باید صورت گیرد. (1014502) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۸:۲۲
گروهی که همواره سعی در لغو سوال از رئیس جمهور به هر قیمتی هستند در مناظره دیشب سوال از رئیس جمهور را از افتخارات اصولگرایی میدونن! واه واه رو که نیست! (1014506) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۳:۰۵
آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است ! اگر كسي ريگي به كفش نداشته باشه از اومدن احمدي نژاد و پاسخ دادن به پرسش هاي نمايندگان راستين [ البته اگر وجود داشته باشن ] واهمه ايي همندارد ولي اگر كسي ، چه خودش و چه اطرافيانش ، گافي به احمدي نژاد باشه اون وقت با اومدنش هم ممكنه مشكل داشته باشته ! راستي چرا نمي گذارين احمدي نژاد حرفش رو بزنه و حرف هايي را كه نبايد بزنه ، بزنه تا خيال همه هم راحت بشه ؟ (1014517) (alef-1)
 
محمد علی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۴:۰۵
دراین مناظره تفاوت اصولگرائی واقعی با اصولگرائی ظاهری مشخص شد.
برای من مشخص شد دلسوز واقعی و منطقی نظام - ولایت فقیه - مردم - انقلاب - اسلام کیست.
برای من مشخص شد که کدام گروه خود را به اندیشه اصولگرائی آویزان نموده است تا منافع آنی سیاسی برای خود کسب کند و با چند روز سنگ فقرا به سینه زدن منافع پایدار ملت ایران رابازیچه ندانم کاری های خودقرار دهد. ولی کاش این امر برای همه نمایندگان محترم مجلس مشخص می شد و با اقدام به موقع خود در امر نظارت به موکلین خود پیام می فرستادند که مدافع همیشگی شما هستیم. (1014553) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۲:۵۶:۰۰
حال کردی تضارب آرا و افکار را در آزادترین کشور جهان را ! این مجری
اماتور مثل بید میلرزید که یه وقت به بالاتری ها بر نخوره ! اون هم در برنامه ای با دوتا نماینده صد در صد پاستوریزه و هموژنیزه و ... (1014557) (alef-1)
 
سهبل
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۰۱:۵۴
اگر اعتقاد به معاد دارید بدانید یکروزی جوابگو ی مردم باید باشید خداوکیلی شما هم با 30 سابقه با500 تومان زندگی میکنید ایا حقوق مادالعمر بیت المال نیست خدایا تو گواه باش اگر ریالی حق من داخل منزلتان باشد انشااله نخورند (1014567) (alef-1)
 
علی از هشترود
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۰۹:۴۴
افرادی که خداو پیامبر و امام و نظام و رهبری را مختص خود میدانند، اینان افرادی هستند که به جز خود هیچ کسی را نمی بینند . متاسفم برای افرادی که به اینان رای داده اند و خودشان را پله ترقی این افراد قرار داه اند. آقای زارعی به شما رای داده اند که زبان گویایشان باشید نه پتک سرشان (1014578) (alef-1)
 
Hossein
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۱۸:۵۴
شخصیتی قوی چه بسا یک راست سنتی‌ ولی‌ با ارمانند و فزند مطهری فرهیخته! به نظر من یک شخصیت مستقل و ایستا و کاندید من برای ریاست جمهوری هرچند من مذهبی‌ نیستم ولی‌ ایشون را به دلایل ذیل ترجیح میدم چه بسا مفید! (1014590) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۲۲:۰۹
با سلام من فکر می کنم یکعده دارند مجلس را از خاصیت اصلی خودش دور می کنند . یکی نیست به این آقایان بگوید اینها نماینده مردمند باید حرف و درد مردم را بیان کنند نه اینکه تبدیل به نماینده فرمایشی شوند . من با طرح سوال در جلسه علنی موافقم . (1014597) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۲۳:۰۸
چرا مسولین هی میگن مردم یعنی خودشون جز مردم نیستن خرید نمیکنن مشکل ندارن آقایون مگه شما با رای مردم انتخاب نشدین مگه سوگند نخوردین اگه راست میگین بیایید مثل مردم زندگی کنین حضرت علی ع چی می گفت مگه نه اینکه در حال رکوع انگشترش را به اون مرد نیازمند داد چرا شما مردم را فراموش کردین چرافرافکنی میکنین چرا مطیع ولایت نیستین چرا از مردم عذر خواهی نمی کنین... (1014602) (alef-1)
 
بصیر
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۲۷:۲۶
واقعا عجب بینشی دارند این آقایون . هنوز هم قبول نمی کنن. اگر از همین امروز
باز سازی سوء مدیریت شروع بشه چند سال باید در جا بزنیم. نمی دونم حالا بگم بگم. (1014606) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۰:۱۴
بنده هرچند به گزینه اول نظر دادم اما به شرطی که روند اخذ امضاء از سوال کنندگان، قانونی می بود.
با توجه به توضیحات آقای زارعی و اینکه آقای مطهری پاسخ قانع کننده ای نداد، (خصوصا با توجه به مفهوم نص صریح تبصره ماده مورد استناد که امکان پس گیری امضاء پس از ارسال متن سوال برای رئیس جمهور امکان پذیر نیست و این مفهم این معناست که قبل از آن این امکان وجو دارد) وجود شبهه همچنان باقی است. (1014610) (alef-1)
 
محمد
Germany
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۵:۴۵
با سلام
آقای زارعی فرمایش میکنن که از رئیس جمهور سئوال نشه تا این7 ماه باقیمانده بگذره, واقعا جای تاسف داره از یک نماینده ,زدن چنین حرفی, آخه در این کشور روزی میلیاردها تومان ضرر اقتصادی داره اتفاق می افته بخاطر ندانم کاریهای دولت, انوقت باید 7 ماه دیگه با این شرایط بسازیم؟بعد ازین مدت چقدر از نظر اقتصادی و معیشتی عقب خواهیم افتاد؟امثال آقای زارعی و همفکرانش پاسخ دهند؟ از قدیم گفتند جلوی ضرر هر لحظه گرفته شود منفعت است.
مجلس باید جلوی بی تدبیریهای دولت را بگیره؟ این چه طرز فکر ناپخته ای هست که امثال آقای زارعی دارند؟این مردم دیگر توان روشهایی که تاکنون بصورت سعی و خطا و باری به هر جهت بوده را ندارند. باید ازروشهای موفق اقتصادهای جهان کمک گرفت.تک محوری عمل کردن دیگر جوابگو نیست.
خرد جمعی بهترین گزینه است.
انشالله همه سر عقل بیان و با کمک همدیگه کشور عزیزمان را سربلند و مقتدرتر از گذشته به تمامی جهانیان معرفی کنیم. (1014622) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۹:۳۲
با تشکر از گردانندگان سایت الف.
آیا شما خود تمام نظرات به صورت کامل مطالعه مینمایید؟
آیا نظرات خوانندگان سایت به سمع و نظر آقای توکلی و احیانأ دوستانشان رسانده میشود؟
و چه خوب میشود که سیاسیونی همچون آقایان توکلی که دست عامه مردم از ایشان کوتاه بوده و ملاقات و رساندن نظرات به آنها مقدور نمیباشد اندکی به نظرات و کامنت های گذاشته شده در سایت های منتصب به خودشان توجه کرده و از مطالبات و نظرات مردم آگاه شوند و به رسانه های دیجیتال به صرف بلندگویی و تریبونی برای اشاعه بیانات و دیدگاه های خود نگاه نکنند. انشاالله (1014627) (alef-1)
 
منا
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۴۱:۲۸
چرا اقای زارعی تو این مناظره مدام از رهبری هزینه می کردند؟ نمی تونستن به عنوان نماینده مردم مثلا بگن ما مخالفیم چون فکر می کنیم این سوال تو جامعه باعث اختلاف میشه و هیچ مشکلی رو هم حل نمی کنه!!! منظورم اینه که از مواضع خودشون مایه بگذارند.احساس نمی کنند با این نظریات رهبری رو هم دارن تو جامعه زیر سوال می برن؟ به عنوان نماینده وظیفه ای دارن که باید با منطق اون رو تو مجلس اعلام کنند نه هزینه کردن از این و اون.الف خواهشا سانسور نکن بگذار مام حرفمون رو یک جایی بزنیم (1014629) (alef-1)
 
داش غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۴۲:۰۲
ما نه مخالف نظامیم نه ولایت فقیه ولی آقای زارعی ما نمیدانیم شما نماینده مردم هستین یا نماینده رهبری خواهش میکنم برای پیشبرد اهداف حزبی خود از رهبر مایه نگذارید .البته نتیجه طرفداری شما ها از اقای رییس جمهور همین است .واقعا اصولگراها اگر وجدان داشته باشند دیگر دور ور سیاست نمیرند تو این 7سال بلای سر ملت آوردین با سیاست غلط که جبرانش خیلی مشکله (1014630) (alef-1)
 
جعفر
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۳:۴۵:۱۷
وقتی بعضی خانواده ها توان خرید نیم کیلو پنیر را ندارند واردات خودرو های لوکس خارجی چه معنی دارد (1014632) (alef-1)
 
سید رضا سادات
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۰۳:۵۷
مشکل اقای زارعی و دارو دسته شان اینست که همه چیز را امنیتی می بینند و هرکسی نظزی دیگر داشته باشد میشود ضد امنیتی. برادر من شما ده درصد جامعه هم نیستید . هشت درصدید. فاعتبرو یا اولی الباب (1014656) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۱۱:۰۱
اینکه سوال از رئیس جمهور در صحن علنی و با تجربه قبلی که هیچ نفعی برای کشور نداره نشه، چه ربطی به بی تفاوتی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای مطهری فقط خودشان را دلسوز مردم می دانند و هرکس بنا به برداشتش از نظر رهبری چه درست چع غلط عمل کند را متهم به کار فرمایشی و تعطیل کردن عقل می کنند، در حالیکه این خودشان هستند که عقل را تعطیل کرده اند و برخلاف سوگندی که خورده اند فقط می خوان لجبازی بچگانه با احمدی نژاد کنن که اونم لجبازی کنه و فقط مردم لطمه ببینن. (1014666) (alef-1)
 
شکور
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۱۸:۲۱
علی مطهری از معدود نمایندگان خوب مجلس هست
من علی مطهری رو خیلی دوست دارم (1014671) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۳:۰۰
واقعا" امثال این آقای زارعی چگونه میتوانند خود را نماینده مردم معرفی کنند و بعد این چنین حقوق ملت را پایمال کنند .رئیس دولتی که از نظر اقتصادی کشور را با بحران و فاجعه سقوط ارزش پول ملی روبرو کرده است و مردم را به سمت بدبختی و فلاکت سوق داده است نباید در مجلس حاضر شده و پاسخگوی اقدامات ناهنجار خود باشد ؟ در همین جا باید از فزصت استفاده کرد و به آقای مطهری درود فرستاد که این چنین شجاعانه از حقوق ملت دفاع میکنند . اگر آقای زارعی نتیجه نظر سنجی پایان برنامه را مورد توجه قرار دهد باید این تجربه را کسب کند که مردم هم از مواضع وی و دوستانش راضی نیستند و باید در رفتار و عملکردشان تجدید نظر کنند . (1014680) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۵:۵۵
نظرسنجی نشان دادکه خواست اکثریت مردم چی هست.اگربه خواست مردم تن ندهند نشان میدهندکه مردم فقط برای زینت صفها مباشد. (1014682) (alef-1)
 
reza
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۵:۳۱:۱۲
1- درباره کدوم نظرسنجی می گید؟ نظرسنجی که تعداد شرکت کنندگان اعلام نمیشه تو مناظره قبلی هم تعداد اعلام نشد. چون روشون نمیشه بگن مردم حوصله این بحث ها رو ندارن تا بخوان تو اون شرکت کنن. وگرنه هر نظرسنجی قبل از نتیجه باید تعداد معلوم باشه...

2- به عنوان یک انسان هیچ گاه از حق خودم نسبت به نمایندگان مجلس و قوه قضاییه و... که وظیفه انها مبارزه با قانون گریزی رییس جمهور بود و هست نمی گذرم. حتی اگر دوره رییس جمهوری احمدی نزاد تمام هم بشه پرونده قانون گریزی هایی که باعث عقبگرد اقتصادی کشور شد باید باز بماند و مطمئن باشید که خدا جای حق نشسته است.
خداوند ما را از جهل و گمراهی و ریای فریبکاران نجات دهد... (1014722) (alef-1)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۵:۳۵:۲۰
درود بر مطهري و هر نماينده اي که فقط خدا و مردم رو در نظر ميگيره . هميشه براي علي مطهري دعا مي کنم که خدا طول عمر به ايشان بدهد .ما مردم فقط يک نماينده داريم آنهم علي مطهري است . (1014725) (alef-1)
 
مهرگان
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۵:۵۰:۰۵
آقای اصول گرا از پشت تریبون رسمی مجلس میفرمایند رهبری مخالف سوال از رییس جمهوری در صحن علنی مجلس هستن ، منتهی به مصلحت نمیدانند موضع خودشان را علنی کنند ! خب برادر من رهبری اگر به مصلحت نمیدانند موضع خودشان را اعلام کنند شما با چه مجوزی موضع ایشان را علنی میکنید و مصلحت را نادیده میگیرید ؟! (1014745) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۶:۲۰:۵۸
البته از الف بيش ازاين توقع نميرفت ويقين هم دارم نظرمنوچون گذشته ثبت نميكنه ولي نظرمو ميگم.شما هم مثل اقاي مطهري اصول نظامو قبول ندارين چون ازاين ملت سيلي خوردين بايدهم يه سري نظرات گزينشي را درج كنيد.براتون متاسفم. (1014760) (alef-1)
 
امین ع.
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۶:۳۷:۱۸
برگزاری اینچنین مناظره هایی بیانگر نظام مردم سالار دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اسلام با هر گونه دیکتاتوری مخالف است و حق تعیین سرنوشت را به ملت های مسلمان می دهد.

در صدر اسلام که رسول اکرم حکومت اسلامی را در مدینه منوره پایه ریزی نمود. شرکت مردم را در جلسات مهم ضروری می دانست .مجلس در هر کشوری نماد مردم سالاری و نظام جمهوری به معنی حکومت مردم بر مردم است.

همانطور که رییس جمهور با رای مستقیم مردم منتخب می گردد نمایندگان مجلس هم با رای مستقیم مردم انتخاب می شود.

هر دولتی در هر دوره با نقاط ضعف و مثبت همراه بوده است.

به فرموده رهبری این اختلافات در چارچوب قانون می بایست حل و فصل شود و از کشیده شدن آن به سطح جامعه و سوء استفاده های سیاسی جلوگیری شود.

به گفته شهید مظلوم دکتر بهشتی :

" ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت " (1014770) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۶:۵۰:۰۴
زارعی : "قرار نیست ما هر سوالی پرسیدیم جواب قانع‌کننده‌ای از طرف رئیس‌جمهور دریافت کنیم."!!!
پس برای چی سوال وجواب تشریفاتی برگزار می کنید؟؟ دل مردم رو الکی خوش می کنید به انتقاد پذیری ؟؟ باز نزدیک انتخابات شد!!!


مردم فریب نمیخورند (1014774) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۸:۰۴:۵۶
جالب ترین قسمت این مناظره: مشاهده نظر مردم (1014818) (alef-1)
 
akbar
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۸:۰۵:۴۴
آقای الف نظرات بالا نشون میده که سوال از رییس جمهور باعث احساسی شدن مردم مشه یا نه
آقایان مطهری و دوستانشان میخواهند سر اصول گرایی را ببرند آن هم با پنبه و در راستای منافع آقای هاشمی و به قول خودشون بازگش به قبل از 84
خدا عاقبتمان را به خیر کند والعاقبه للمتقین (1014820) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۸:۱۹:۲۲
امثال مطهری امیدی برای ملت هستند .نمیدانم چرا از سوال کردن از رییس جمهور حراس دارید ؟ اگر ایشان جواب درست نداد برکنارش کنید . (1014836) (alef-1)
 
ابراهیم
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۱۹:۱۷:۲۸
با این مناظره ها همه سر کاریم تا مشکلاتمان یادمان رود و ... (1014886) (alef-1)
 
علی علوی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۰:۱۱:۱۴
از برادرم جناب اقای زارعی میپر سم بین خود وخدا درمقابل رجزخوانیهای رئیس جمهور که بارها قولا وعملا اصول قانون اساسی را نقض وعلنا می گوید قانونی را که من قبول نداشته با شم اجرا نمی کنم چه کردهاند و چقدر باتعامل توانسته اند جلوی این قانون شکنی هارا بگیرند از ایشان سوال میکنم ایا غیر از بنی صدر انهم در برهه کوتاه هیچ رئیس دولتی را حتی بلا تشبیه در دوران طاغوت سراغ دارید که علنا فریاد عدم اجرای قانون را سر دهد ووقتی با سوال مجلس در دوره قبل مواجه شود انچنان مجلس را مسخره و مضحکه کند که تا درازنای تاریخ قابل پاک کردن نباشد جناب زارعی شما مرتب میگوئید وقبول دارید که حرفهای نسنجیده وبعضا جهت دار رئیس جمهور موجب درهم ریختن بازار شده است چرا اعتراض نکردید چرا از طریق تریبون مجلس تذکر ندادید وتازه نگران هستید که این دفعه نیز تکرار شود وچاره رادر عدم پرسش میدانید مثل شما مثل ان ادمی است که وقتی با حمله قداره به دستان مواجه میشود با انکه قدرت دفاع دارد اما سرخم نموده وبنای رفاقت میگذارد وبا یک کلمه مصلحت خودرا از عذاب وجدان و رهانیده و سوال خدا وخلق را مسکوت میگذارد (1014928) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۱:۳۸:۱۵
فردای قیامت بنده به نوبه خود یقه نماینگان وکلیل الدوله را می گیرم ما هرچی به دسرمان میاد از این ملاحظه کاری مجلس است (1014984) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۰۵:۰۶
کاش مجلس ما 300 تا علی مطهری داشت شجاع و طرفدار حقوق مردم . از امضا نکردن اقای توکلی خیلی دلسرد شدم (1015060) (alef-1)
 
سعید
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۰۹:۳۳
میخاستم بدونم این دوستانی که پرچم آمریکا سمت چپ نظراتشونه از آمریکا دارن اظهار نظر میکنن؟ تعدادشون ونظراتشون یه جورایی جالبه دقت کنید (1015063) (alef-1)
 
شازندی
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۵۹:۰۷
حالا دیگه وقتش شده که بزرگ مرد مناظره و سیاست ایران آقای دکتر توکلی وارد کار بشه.فکرشو بکنید اگه دعوتش کنند چی میشه.

جون مادرتون نظر منو بدارید (1015092) (alef-1)
 
وحید
United States
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۳:۵۹:۲۵
با سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان سایت الف
و با سلام خدمت دکتر توکلی
از سرپرست شبکه 3 در صورت امکان درخواست دارم این مجری رو عوض کنن و یه کارشناس یا فردی حضور داشته باشه که کاملا بی طرف باشه و با تشکر از آقای مطهری . (1015093) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۰:۱۵:۱۴
به عنوان یک طلبه کاشانی به خوانندگان الف پیشنهاد میکنم مزد دلسوزیهای اقای علی مطهری علیرغم همه توهینهای فریب خوردگان به ایشان جهت شادی روح پدر بزرگوارش و جهت سلامتی آقای دکتر علی مطهری عزیز سه صلوات بفرستیم (1015100) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۹:۰۴:۱۱
آقاي ضرغامي لطفا براي برنامه اي كه مخاطبانش عموما اقشار تحصيل كرده هستند ويكي از برنامه هاي پرمخاطب تلويزيون مي تواند باشد يك مجري توانا ,باتجربه وكاريزما بگذاريد.ايا يك مجري با اين سن وآگاهي وتجربه مي تواند اين برنامه را مديريت كند ؟مطمئن باشيد برگزاري مناسب اينگونه برنامه ها مي تواند هم براي شما وهم براي كشور اعتبار وپيشرفت بياورد.حال بگذريم از بي انصافي وبي عدالتي مجري كه هميشه به يك سوي مشخص گرايش دارد.ايشان حتي درحد فردوسي پور براي اقشار جوان هم جذابيت ندارد (1015229) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۰۹:۰۵:۱۶
نکته قابل توجه این بود که زارعی 3 بار گفت : دفعه قبل که رئیس جمهور در تلویزیون حرف زد، چه نفعی داشت! مگر ندیدید که بازار بهم ریخت!
آقای زارعی در مقام دفاع از مخالفت با این طرح واقعا بیشتر از هرکس دیگری عملکرد احمدی نژاد را تخریب کرد. واقعا از تریبون دادن به این دوستان باید استقبال کرد که اینگونه برای دفاع، خیلی از حرفها را میزنند و بهتر از هرکسی تیشه به ریشه خود می زنند.
آقای زارعی اول از طرح سوال به عنوان نکته ای مثبت در جهت باز بودن فضای سیاسی یاد کرد ولی به قول مطهری فراموش کرده است که تا کنون چنین دولتی نداشته ایم که صدای همه را بلند کرده باشد.
به نظر من صحبت های آقای زارعی بویی از استدلال منطقی نداشت و صرفا تحت تاثیر امثال حداد عادل و کوچک زاده بود. (1015231) (alef-1)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۰:۲۸:۰۸
مگه وضع از دلار 4000 تومانی بدتر هم میشه ؟ خوب اگه قراره بشه بگذارید بشه بالاتر از سیاهی که رنگی نیست بایستی مانند آقای توکلی این دولت را بی کفایت اعلام کرد انجام بشه بعد هم که نظر مردم را نیز شنیدید اگه قراره با اعلام سوال وضعیت به هم بخوره حداقلش اینه که مردم با این امر موافقند و حاضرند خودشانم تاوانشو بدن در ضمن مگه الان کی داره تاوانشو میده دولت یا مردم؟ (1015328) (alef-1)